پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244

word 1 MB 32324 103
1393 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

    گرایش تبدیل انرژی

    چکیده

        رشد روز افزون استفاده از منابع فسیلی، افزایش گازهای گلخانه ای و استانداردهای سختگیرانه آلاینده های خودرو ها، مشوق اصلی استفاده از بیودیزل ها به عنوان سوخت جایگزین موتوهای دیزلی است. آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، محدودیت و گرانی منابع فسیلی از جمله مشکلات پیش روی جامعه بشری هستند، برای حل این مشکلات بیودیزل‌های ارزان قیمتی چون بیودیزل پسماند خوراکی می‌تواند کارآمد باشد.

    در این پژوهش ترکیب های  B0، B5، B10، B20 و B30 از سوخت بیودیزل پسماند خوراکی با دیزل به عنوان سوخت در موتور MT4.244 مورد استفاده قرار گرفته است. ماتریس آزمایش‌ شامل دور موتور  RPM 1200، RPM1400، RPM1700 و RPM2000  بارهای 25%، 50%، 75% و 100% موتور است. در دور های پایین میزان اشفتگی کمتر از دور های بالاست و این مطلب سبب کاهش آشفتگی و کاهش کیفیت احتراق می شود، اما با افزایش میزان دور آشفتگی لازم ایجاد می شود. میزان دور بالا باعث می شود سوپاپ های خروجی زودتر باز شود و کیفیت که این مطلب سبب می شود سوخت پیش از این که احتراق کامل انجام دهد از سوپاپ خارج شود و احتراق ناقص بماند. نتایج عملکرد مبین افزایش اندک توان، گشتاور در دورهای بالا و کاهش آن در دورهای پایین است.  NOX    BSFCافزایش داشته در حالی که آلاینده CO و دوده کاهش قابل ملاحظه ای داشته اند.

    در سوخت های بیودیزل به دلیل حضور اکسیژن Coکمتر و CO2 بیشتری تولید می شود. دلیل آن واکنش اکسیژن با Co و تولید دی اکسیدکربن است.

    همچنین به دلیل منابعی که برای تولید بیودیزل استفاده می شود، (پسماند های خوراکی) هزینه ها کاهش می یابد.

     

    واژه­های کلیدی: بیودیزل، روغن خوراکی ، عملکرد موتور، آلایندگی موتور، سوخت تجدیدپذیر

    1-1- مقدمه

    رشد روز افزون استفاده از منابع فسیلی و محدودیت این منابع باعث افزایش قیمت این ماده ارزشمند و تبدیل آن به یک کالای استراتژیک اقتصادی شده است. اگر مشکلات زیست محیطی و گرم شدن کره زمین به خاطر آلایندگی حاصل از گازهای گلخانه‌ای را نیز به آن بیافزایم، اهمیت یافتن جایگزینی را برای رفع نیاز روز افزون جهان به منابع جدید انرژی درمی‌یابیم. این مشکل در چند دهه اخیر نه‌تنها گریبان‌گیر واردکنندگان نفت بوده بلکه برای کشورهای نفت خیزی چون ایران نیز که با مشکلات گوناگون در زمینه تهیه سوخت رو به رو هستند، هم مسأله ساز شده است.

    تاکنون مهمترین و معمول ترین سوخت جهت استفاده در سرویس‌های حمل و نقل، در بسیاری از کشورهای جهان بنزین و گازوئیل بوده است. اتومبیل‌هایی که بنزین یا گازوئیل را به عنوان سوخت مصرف می‌کنند موجب انتشار مواد مضر و آلاینده با ترکیبات شیمیایی پیچیده می‌شوند که خود، سبب تولید اوزون تروپسفری (اوزون در سطح زمین) می‌شوند. با آنکه تمهیدات مختلف جهت کاهش آلودگی از معاینه فنی خودورها گرفته تا نصب سیستم‌های کنترل انتشار آلاینده در اگزوز خودروها که در کشورهای پیشرفته بکار گرفته شده، اما این برنامه‌ها در شهرهای بزرگ تولید اوزون و سایر آلاینده‌ها را به طور چشم‌گیری کاهش نداده است.

    سوخت‌های پاک دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ذاتی هستند که آنها را پاک‌تر از بنزین و دیزل با ساختار و ترکیبات فعلی در عمل احتراق، می‌نماید. به‌طور کلی این سوخت‌ها حین احتراق، هیدروکربن(نسوخته) کمتری تولید کرده و مواد منتشر شده حاصل از احتراق آنها دارای فعالیت شیمیایی کمتر برای تشکیل اوزون و مواد سمی دیگر می‌باشند. استفاده از سوخت‌های جایگزین، شدت افزایش و دی‌اکسیدکربن را که سبب گرم شدن کره زمین می‌شود نیز کاهش می‌دهد. دانشمندان و محققان بسیاری به منظور جایگزین سوخت‌های مناسب‌تر آزمایش‌ها و تحقیقیات فراوان انجام دادند. از جمله جایگزین‌هایی که می توان از آنها در موتورهای احتراق تراکمی استفاده کرد، استر روغن‌های گیاهی یا بیودیزل‌ها است. از آنجا که روغن‌های گیاهی گران‌قیمت هستند، سبب می‌شوند که بیودیزل‌های تولید شده از منابع گیاهی گرانتر از سوخت دیزل معمولی شوند. از این‌رو یافتن روغن‌های گیاهی غیر خوراکی و استفاده از روغن‌های پسماند خوراکی جهت تولید بیودیزل می‌تواند از قیمت نهایی آنها بکاهد و باعث شود که تولید آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

    1-2-  شرح موضوع

     در این پژوهش، هدف، تأثیر ترکیب بیودیزل پسماند خوراکی به همراه دیزل معمولی بر عملکرد و آلایندگی موتور احتراق تراکمی‌ است. برای نیل به هدف فوق در قدم اول تهیه بیودیزل از دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس تهران و انتقال آن به مرکز تحقیقات موتور شرکت تراکتورسازی تبریز بود. سوخت در نسبت‌های ترکیبی متفاوت با دیزل در مرکز تحقیقات موتور شرکت تراکتورسازی تبریز بر روی موتور دیزل MT4.244 مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج آزمایش‌ها پس از سه بار تکرار و گرفتن میانگین در فصل‌های آتی تحلیل و بررسی می‌گردد.

    1-3- اهمیت موضوع

    در دهه ۱۹۸۰، شواهد علمی نشان دادند که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیتهای انسانی خطراتی برای آب و هوای جهان ایجاد می‌کند و به این ترتیب افکار عمومی به ایجاد کنفرانس‌های بین‌المللی دوره‌ای و تشکیل پیمان نامه‌ای برای حل این مسأله‌ سوق پیدا کرد. دولت‌ها برای انعکاس افکار عمومی یکسری کنفرانس بین المللی برگزارکردند و خواهان تنظیم قراردادی بین‌المللی برای بررسی این مسأله شدند. در سال ۱۹۹۰ مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد کمیته مذاکرات بین الدول (INC) را جهت تدوین کنوانسیون تغییر آب و هوا (UNFCCC) تشکیل داد.

    کمیته مذاکرات، پیش نویس کنوانسیون را تهیه کرد و این پیش نویس در ۹ ماه مه ۱۹۹۲ در مقر سازمان ملل در نیویورک تصویب شد. دولتها با پذیرش کنوانسیون تغییر آب و هوای سازمان ملل در سال ۱۹۹۲، این کنوانسیون را به عنوان سکوی پرتابی برای اقدامات اساسی تر در آینده مورد توجه قرار دادند. در پاسخ به تغییرات ناشی از شناخت علمی و خواست سیاسی، کنوانسیون امکان پذیرش تعهدات اضافی را از طریق بازنگری، بحث و تبادل نظر فراهم می‌سازد.

    اولین بازنگری در مورد کفایت تعهدات کشورهای توسعه یافته که در COP1 بر ضرورت آن تاکید شده بود، در سال ۱۹۹۵ در برلین انجام شد. هیئتهای حاضر به این نتیجه رسیدند که تعهدات کشورهای توسعه‌یافته برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آنها در سال ۲۰۰۰ به سطح موجود در سال ۱۹۹۰ با هدف درازمدت کنوانسیون برای جلوگیری از تداخل ضایعات خطرناک ناشی از فعالیت‌‎های انسانی با سیستم آب و هوایی، تناسب ندارد.

    وزراء و مقامات اجرائی همراه با پذیرش توافقنامه برلین و آغاز دور جدید مذاکرات برای تقویت تعهدات کشورهای توسعه‌یافته، تعهدات جدیدی را پذیرفتند. گروه ویژه اینکار که در توافقتنامه برلین برای تهیه پیش نویس پروتکل تشکیل شده بود، بعد از ۸ جلسه این پروتکل را به COP3 ارسال کرد.

    در کنفرانسی که به میزبانی کشور ژاپن در شهر کیوتو در دسامبر ۱۹۹۷ برگزار شد،‌ حدود ۱۰ هزار نفر شرکت داشتند. یکی از نتایج مثبت این کنفرانس پذیرش پروتکل جدیدی بود که به موجب آن کشورهای صنعتی متعهد می‌شدند که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سالهای ۲۰۱۲-۲۰۰۸ به میزان ۵% زیر میزان انتشار در سال ۱۹۹۰ کاهش ‌دهند. با اطمینان می‌توان گفت که این تعهد اجباری و قانونی، منحنی بالارونده انتشار گازهای گلخانه‌ای کشورهای صنعتی را که در ۱۵۰ سال گذشته روند صعودی داشته است، به تدریج معکوس خواهد کرد.

  • فهرست:

     

    فصل 1: مقدمه   1

    1-1- مقدمه   2

    1-2- شرح موضوع    3

    1-3- اهمیت موضوع    3

    1-4-  فصل‌بندی مطالب     6

    فصل 2: مروری بر ادبیات موضوع    8

    2-1- مقدمه   9

    2-2- روغن‌های گیاهی به عنوان سوخت     9

    2-3- پیشینه بیودیزل    15

     2-4- ساختار بیودیزل    15

    2-5- خواص و استاندارد‌های بیودیزل    16

    2-6- معایب و مزایای بیودیزل    17

    2-7- آلایندگی    27

    فصل 3: روش تحقیق     33

    3-1- مقدمه   34

    3-2- روغن پسماند خوراکی    34

    3-3- تولید بیودیزل پسماند خوراکی    36

    3-4- تعیین خواص روغن پسماند خوراکی    37

    3-5- انجام تست‌ها  39

    3-6- مشخصات موتور  39

    3-7- سلول تست     41

    3-8- دستگاه سنجش آلایندگی    42

    3-9- ماتریس آزمایش      44

    3-10- تحلیل خطا. 45

    فصل 4: نتایج و تحلیل آنها  48

    4-1- مقدمه   49

    4-2- نتایج عملکرد موتور  49

    4-3- نتایج آلایندگی موتور  70

    فصل 5: جمع بندی و پیشنهادها  86

    5-1- جمع بندی    87

    5-2- پیشنهادها  88

    مراجع    89

     

     

    منبع:

     

     

    Y. Zhang, M.A. Dub_e, D.D. McLean, M. Kates “Biodiesel production from waste cooking oil: 2. Economic assessment and sensitivity analysis’, Bioresource Technology, Vol. 90 ,229–240, (2003)

    Fangrui Ma, Milford A. Hanna, " Biodiesel production: a review", Bioresource Technology ,Vol.70, (1999)

    A.K. Hossain, P.A. Davies, ''Plant oils as fuels for compression ignition engines: A technical review and life-cycle analysis'', Renewable Energy,VOL. 35 ,PP-1–13, (2010)

    K. Pramanik, " Properties and use of jatropha curcas oil and diesel fuel blends in compression ignitionengine", Renewable Energy, VOL 28 , PP-239–248, (2003)

    F.K. Forson, E.K. Oduro, E. Hammond-Donkoh," Performance of jatropha oil blends in a diesel engine", Renewable Energy , VOL 29 , PP- 1135–1145, (2004)

    Deepak Agarwal, Avinash Kumar Agarwal, " Performance and emissions characteristics of Jatropha oil (preheated and blends) in a direct injection compression ignition engine ", Applied Thermal Engineering,Vol. 27 , PP-2314–2323, (2007)

    A. Murugesan , C. Umarani, R. Subramanian, N. Nedunchezhian , " Bio-diesel as an alternative fuel for diesel engines-A review", Renewable and Sustainable Energy Reviews,Vol.13,PP-653–662,(2009)

    Amish P. Vyas , Jaswant L. Verma, N. Subrahmanyam, "A review on FAME production processes", Fuel,Vol. 89 ,PP- 1–9,(2013)

    Yuan Gao, Jun Deng, Chunwang Li, Fengling Dang, Zhuo Liao, Zhijun Wu, Liguang Li, " Experimental study of the spray characteristics of biodiesel based on inedible oil", Biotechnology Advances,VOL 27, PP-616–624, (2009)

    Seung Hyun Yoon, Hyun Kyu Suh, and Chang Sik Lee, " Effect of Spray and EGR Rate on the Combustion and EmissionCharacteristics of Biodiesel Fuel in a Compression Ignition Engine", Energy & Fuels, Vol. 23, (2010)

    Saroj Kumar Jha, Sandun Fernando, S.D. Filip To, "Flame temperature analysis of biodiesel blends and components", Fuel,Vol. 87,PP- 1982–1988,(2008)

    J. Narayana Reddy, A. Ramesh,'' Parametric studies for improving the performance ofa Jatropha oil-fuelled compression ignition engine'', Renewable Energy , VOL 31 , PP-1994–2016, (2006)

    N.R. Banapurmath , P.G. Tewari , R.S. Hosmath , " Performance and emission characteristics of a DI compression ignition engine operated on Honge, Jatropha and sesame oil methyl esters", Renewable Energy, VOL 33 , PP-1982–1988 , (2008)

    V. Pradeep, R.P. Sharma, " Use of HOT EGR for NOx control in a compression ignition engine fuelled with bio-diesel from Jatropha oil ", Renewable Energy , VOL 32 , PP- 1136–1154 , (2012)

    Avinash Kumar Agarwal, " Biofuels(alcohols and biodiesel)applications as fuels for internal combustion engines ", Progress in Energy and Combustion Science,Vol. 33,PP233-271, (2007)

    P.K. Sahoo, L.M. Das, "Combustion analysis of Jatropha, Karanja and Polanga based biodiesel as fuel in a diesel engine", Fuel , VOL 88 , PP- 994–999, (2009)

    Recep Altin, Selim Cetinkaya, Huseyin Serdar Yucesu. The potential of using vegetable oil fuels as fuel for diesel engines. Energ Convers Manage 2001;42:529–38.

    S. Jindal , B.P. Nandwana , N.S. Rathore , V. Vashistha , "Experimental investigation of the effect of compression ratio and injectionpressure in a direct injection diesel engine running on Jatropha methyl ester", Applied Thermal Engineering , VOL 30 , PP- 442–448 , (2010)

     Cardone, M., Prati, M.V., Rocco, V., Seggiani, M., Senatore, A., Vitolo, S., 2002. Brassica carinata as an alternative oil crop for the production of biodiesel in Italy: engine performance and regulated and unregulated exhaust emissions. Environmental Science and Technology 36, 4656–4662.

    Monyem A, Van Gerpen JH. The effect of biodiesel oxidation on engine performance and emissions. Biomass Bioenergy 2001; 20:317–25.

    Schmidt K, Van Gerpen JH. The effect of biodiesel fuel composition on diesel combustion and emissions, SAE 961086, 1996.

     James P. Szybist, Juhun Song, Mahabubul Alam, André L. Boehman, "Review Biodiesel combustion, emissions and emission control", Fuel Processing Technology,Vol. 88,PP- 679–691,(2007)

    George A. Ban-Weiss , J.Y. Chen, Bruce A. Buchholz, Robert W. Dibble, "A numerical investigation into the anomalous slight NOx increase when burning biodiesel; A new (old) theory", Fuel Processing Technology ,Vol.88,PP- 659–667,(2007)

    Sandun Fernando, Chris Hall, and Saroj Jha, "NOx Reduction from Biodiesel Fuels", Energy & Fuels, Vol. 20, No. 1, (2006)

    Anne G.D. Santos, Antonio S. Araujo, Vinícius P.S. Caldeira, Valter J. Fernandes Jr, Luiz D. Souza, Allan K. Barros” Model-free kinetics applied to volatilization of Brazilian sunflower oil, and itsrespective biodiesel”, Thermochimica Acta, VOL. 506, 57–61, (2010)

    Magı n Lapuerta , Jose Rodrı guez-Ferna ndez, John R. Agudelo” Diesel particulate emissions from used cooking oil biodiesel”, Bioresource Technology,VOL. 99, 731–740, (2008)

    A. Banerjee, R. Chakrabort ” Parametric sensitivity in transesterification of waste cooking oil forbiodiesel production—A review”, Resources, Conservation and Recycling, VOL. 53, 490–497, (2009)

    Yong Wang, Shun Mab, Mouming Zhao, Lina Kuang, Jieyu Nie, William W. Riley “Improving the cold flow properties of biodiesel from waste cooking oil by surfactants and detergent fractionation”, Fuel, VOL. 90, 1036–1040, (2011)


موضوع پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, نمونه پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, جستجوی پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, فایل Word پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, دانلود پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, فایل PDF پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, پروژه درباره پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تجربی تاثیر ترکیبات بیودیزل و دیزل بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزل MT4-244

پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی شیمی چکیده تولید بیودیزل از ریزجلبک به روش استخراج با دی اکسید کربن فوق بحرانی در این تحقیق، مراحل مختلف تولید بیودیزل از میکروجلبک کلرلا ولگاریس بویژه مرحله استخراج روغن از آن به طور تجربی مورد مطالعه قرار گرفت. روش انجام مراحل کشت و پرورش میکروجلبک با استفاده از مطالعات آزمایشگاهی سایر پژوهشگران انتخاب و بهترین شرایط برای کشت و پرورش ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌ارشد در رشته مهندسی کشاورزی- علوم و صنایع غذایی- تکنولوژی مواد غذایی چکیده روغن نباتی در کشور ما یک محصول استراتژیک محسوب می شود.میزان واردات این محصول در کشور حایز اهمیت بوده و به همین دلیل تلاش برای تولید روغن خام استخراج شده از دانه های روغنی در داخل کشور،در حد رقابت با نوع وارداتی آن از نظر هزینه تمام شده و نیز کیفیت، قابل توجه می ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی چکیده آنزیم لیپاز کربوکسیلیک استر هیدرولازی است که بر روی‌تری آسیل گلیسیرول جهت آزاد سازی اسیدهای چرب،گلیسریدها و گلیسیرول عمل می‌کند. کشف توانایی لیپاز جهت کاتالیز واکنش استریفیکاسیون، فصل گسترده‌ای را در زمینه کارایی‌های این آنزیم آغاز کرد. در این مطالعه با آگاهی از توانایی تولید آنزیم لیپاز متصل به غشا سلولی توسط گونه قارچی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.A. «گرایش بیوتکنولوژی» چکیده امروزه به دلیل کاهش منابع سوخت های فسیلی و اثرات مخرب این نوع سوخت ها بر محیط زیست، محققان به فکر جایگزین کردن آن می باشند. در سالهای اخیر، سوخت بیودیزل به علت تجدید پذیری و خاصیت آلایندگی کمتر، مناسب ترین جایگزین سوخت دیزل محسوب می گردد. منابع اولیه تولید بیودیزل شامل ضایعات چوبی، تفاله های محصولات ...

پایان نامه دوره دکتری رشته مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی چکیده کلستریدیوم لانگالی یک باکتری استوژن به شدت بی هوازی است که می تواند روی اجزای گاز سنتز یعنی CO و H2/CO2 رشد کرده و در دما و فشار محیطی آنها را به اتانول و استات تبدیل کند. در طی این فرایند باکتری مسیر متابولیکی پیچیده ای از خود نشان می دهد که هر دو فاز استوژنیک (تولید اسید) و سالونتوژنیک (تولید حلال) را شامل می شود. ...

رساله دکتری رشته مهندسی شیمی چکیده با افزایش جمعیت، نیاز به منابع انرژی برای بشر نیز افزایش یافته است. دیزل به عنوان یک سوخت موثر، نیاز به سوخت مورد نیاز حمل و نقل را در جهان برآورده می‌سازد. بیودیزل که یک سوخت تجدید پذیر محسوب شده و اثرات مخرب زیست محیطی کمتری به وجود می‌آورد، از منابع گوناگونی تولید می‌شود که از آن میان می‌توان به گیاهان روغنی خوراکی نظیر روغن آفتاب گردان، ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق- قدرت چکیده آنالیز احتمالی پایداری دینامیک میکروگرید ها با در نظر گرفتن توربین های بادی در سال های اخیر نفوذ بالای منابع انرژی تجدید پذیر و مشخصا انرژی باد در شبکه های قدرت مسائل جدیدی را به وجود آورده است. یکی از مهمترین این مسائل، عدم قطعیت در توان تولیدی توسط توربین های بادی است. عدم قطعیت ایجاد شده توسط انرژی باد در ریزشبکه ها که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc.) گرایش :محیط زیست چکیده براساس مطالعات انجام شده، فرآیندهای مختلفی برای گوگرد زدایی از نفتا وجود دارد که برای تعیین روش گوگردزدایی از نفتا، پارامترهایی بسیار تعیین کننده وجود دارد که نوع ترکیبات گوگرددار و دما وفشار عملکردی یکی از مهمترین پارامترهای تعیین ¬کننده¬ی روش گوگردزدایی از نفتا می¬باشد. یکی از مهترین ترکیبات مضر که در نفتا ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.Sc. » گرایش: «مهندسی بیوشیمایی چکیده : وجود ترکیبات گوگردی در بنزین مشکلی جدی در آلودگی هوا، محیط زیست،خوردگی تجهیزات ونابودی سلامت انسان ها ایجاد میکند. استاندارد های جدید محیط زیست نیز محدودیت های سختی را بر میزان گوگرد و ترکیبات آروماتیک موجود در بنزین اعمال می نمایند.گوگرد زدایی با استفاده از کاتالیست یکی از مهمترین روش ها جهت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش نیرو محرکه خودرو چکیده در این پایان نامه که تحت عنوان انطباق توربو شارژ مناسب برای موتور EF7 به منظور بهبود راندمان حجمی ارائه می‌گردد، ابتدا به تاریخچه ابداع و استفاده از توربوشارژر پرداخته می‌شود. سپس موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ شده مقایسه می‌شود که نتیجه آن روشن شدن هدف استفاده از این سیستم است. پس از آن مرور کوتاهی بر عملکرد، اجزا و انواع ...

ثبت سفارش