پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای

word 10 MB 32337 130
1390 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی)

    چکیده

     

     

    بررسی تنش‌های سه بعدی بین‌لایه‌ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ای

     

     

     

    هدف از انجام این پایان‌نامه بررسی تنش‌های بین لایه‌ای به صورت سه‌بعدی در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ای می‌باشد. برای این کار از روش المان محدود و نرم‌افزار ABAQUS استفاده شده است. میدان تنش در هر لایه از ورق کامپوزیت بد‌ست آمده و فشار تماسی بین پین و ورق و جابجایی شعاعی اطراف سوراخ نیز محاسبه شده است. در ادامه جدایش در ورق مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا تنش‌های بین لایه‌ای و فشار تماسی بدون در نظر گرفتن اصطکاک در سطح تماس میان پیچ و ورق برای لایه‌گذاری متقارن در سه‌ لایه‌چینی متفاوت بدست آمده است. پس از آن تاثیر اصطکاک میان پیچ و ورق مورد ارزیابی قرار گرقته است. سپس جدایش میان لایه‌ها برای دو لایه‌چینی مورد مطالعه قرار گرفته است و تاثیر اصطکاک میان پیچ و ورق بر روی جدایش مورد ارزیابی قرار گرقته است. نتایج نشان می‌دهد که صرف‌نظر کردن از اصطکاک در سطح تماس تا 50% خطا در مقدار تنش‌ ها و 46% در نیروی اعمالی برای ایجاد جدایش به همراه دارد.

     

    مقدمه

     

     

    بیشتر ماشینها و دستگاهها از اعضاء متعددی تشکیل شده‌‌اند که با اتصالات مختلف به یکدیگر مرتبط می‌‌شوند. قابلیت ساخت و سرویس آسانتر قطعات از دلایل اصلی ساخت ماشینها یا دستگاهها با بیش از یک عضو می‌‌باشد. اعضاء اتصال‌‌دهنده، مانند یک پیچ و مهره معمولی می‌‌توانند در موارد متفاوتی بکار روند و در اکثر این موارد عضوهای اتصال‌دهنده وظیفه انتقال بارهای وارده را دارند. ایده تکرار استفاده از اعضاء اتصال دهنده وقتی حائز اهمیت می‌‌شود که بدانیم برای مثال یک اتومبیل بیش از ده ‌‌هزار قطعه، ماشین ابزار بیش از بیست‌‌ هزار قطعه و کارخانه نورد بیش از یک میلیون قطعه دارند.

    اتصالات می‌توانند دائمی یا غیر دائمی باشند. انتخاب این موضوع بستگی به هدف بکارگیری اتصال و مسائل اقتصادی دارد. استفاده از اتصالات دائمی تنها یکبار امکان‌‌پذیر است اما این اتصالات ارزانتر بوده و نیروهای دینامیکی را راحت‌تر تحمل می‌‌کنند، بنابراین در جائیکه استحکام موردنظر است می‌‌توان با اطمینان از این نوع اتصال استفاده کرد. اتصالات غیر‌‌ دائمی قابلیت استفاده مجدد بیشتری دارند اما برای تحمل بارهای وارده مختلف چندان مناسب نیستند.

    امروزه مواد مرکب[1] در صنعت اهمیت خود را نشان داده است و بنابراین مسائل آن نیز باید با دقت بیشتری بررسی گردد. یکی از مهمترین این مسائل اتصال قطعات مرکب چند لایه‌های[2] به یکدیگر می‌باشد. به طور کلی سه گروه اصلی اتصالات در صفحات مرکب چند لایه وجود دارند: اتصالات چسبی[3]، اتصالات مکانیکی[4]، ترکیبی از اتصالات چسبی و مکانیکی[5]. اتصالات مکانیکی کاربرد وسیعی در صنعت به خصوص سازه‌های هوایی دارد. لذا از دیرباز طراحان توجه خاصی به آن معطوف کرده‌اند. تعیین مقاومت نهایی و نوع گسیختگی اتصال، تحلیل تنش در محل قرارگیری پین که دارای تمرکز تنش بالایی است را ضروری می‌‌نماید.

    نظر به اینکه انجام تحلیلهای ساده و پایه‌ای نمی‌تواند معیار مناسبی جهت تعیین نقاط تمرکز تنش، توزیع تنش در اتصالات وتعیین تنش‌های بین صفحه‌ای باشد، بسیاری از محققان به روشهای تحلیلی پیچیده روی آورده‌اند. گرچه روشهای پیچیده مذکور پارامترهای بیشتری همچون مسئله تماس پرچ با ورق در چنین اتصالاتی را مورد بررسی قرار داده و به تأثیر کمی و کیفی آنها بر رفتار اتصال می‌پردازد اما استفاده کاربردی از آنها امکان‌پذیر نمی‌باشد. بر همین اساس در سالهای اخیر با گسترش و پیشرفت در صنعت تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای استفاده از روشهای عددی به خصوص روش اجزاء محدود و نرم‌افزارهای خاص آن، روند فزاینده‌ای پیدا نموده است. با استفاده از روش اجزاء محدود می‌توان هندسه‌های پیچیده، بارگذاریهای متنوع و شرایط مرزی گوناگونی را در این اتصالات مدلسازی و تحلیل نمود.

     

    1-1- مروری بر کارهای گذشته

    مبحث تمرکز تنش در یک سوراخ دایر‌ه‌ای شکل بر روی ورق که تحت بار وارده از یک پین قرار گرفته و در شرایط تنش صفحه‌ ای[6] و یا کرنش صفحه‌ ای[7] قرار دارد یکی از مسائل کلاسیک در تئوری الاستیسیته خطی می‌باشد

    درسالهای بین 1940 تا 1950  مطالعات تحلیلی نسبتاً خوبی بر روی  اتصالات چسبی درفلزات  انجام شد و سپس این تحقیقات برای مواد مرکب در اواخر سال 1960 مورد استفاده قرار گرفت. اما اتصالات مکانیکی مواد مرکب از نظر تحلیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت. پس از رشد و توسعه مواد مرکب در صنعت به خصوص صنعت هوایی، طراحی و تحلیل اتصالات  مکانیکی درمواد مرکب مورد توجه محققان قرار گرفت.

    به طور کلی در سه دهه گذشته مقالات زیادی در زمینه اتصالات مکانیکی در مواد مرکب ارائه شده است، بخش عمده‌ای از مقالات، بوسیله نتایج تجربی اثرات دما و رطوبت، ترتیب لایه‌ها‌، خواص هندسی، تلرانس و لقی بین پین و سوراخ را مورد بررسی قرار داده است ]1 و 2.[ روشهای تحلیلی قسمت کوچکتری از تحقیقات در زمینه اتصالات مکانیکی را به خود اختصاص داده است. در این موارد از مدل های دو بعدی استفاده شده و در نهایت با ساده سازی مسئله توزیع تنش در اطراف سوراخ بدست آمده است ]3 و 4[.

     در بخش دیگری از مقالات نیز از روشهای عددی جهت پیش‌بینی میدان تنش در اتصالات مکانیکی استفاده شده است ]5-8.[ بطور کلی مهمترین مرحله در روشهای عددی، تحلیل تنش و دستیابی به نمودار توزیع تنش اطراف سوراخ می‌باشد، زیرا پارامترهای مختلفی از جمله:  نحوه مدلسازی اتصال (دوبعدی یا سه بعدی)، نحوه اعمال شرایط مرزی، لقی و اصطکاک بین پین و سوراخ ، متقارن یا نامتقارن بودن اتصال و ترتیب لایه‌ها تاثیر بسیار زیادی در توزیع تنش بین لایه ها دارند.

    از نظر مدلسازی اجزاء محدود، نوع المانهای مورد استفاده در هندسه مدل در حالتهای دو بعدی و سه بعدی، نوع المانهای تماس مورد استفاده و ویژگیهای آنها مانند سختی تماسی و میزان نفوذپذیری المانهای درگیر، و یا اصطکاک بین سطوح تماس را می‌توان از عوامل مؤثر بر رفتار اتصالات غیر دائم پیچ و پین برشمرد. البته قابل ذکر است که اغلب محققان از مدلهای دوبعدی خطی اجزاء محدود استفاده نموده‌اند.

    در مدلهای دوبعدی برای مدلسازی پین سه روش مورد استفاده محققان قرار گرفته است. روش اول به این صورت است که جابه‌جایی شعاعی گره‌های اطراف سوراخ مقید می‌شود و بار به لبه اتصال اعمال می شود ]9[. در روش دیگر بار به صورت یک تنش شعاعی کسینوسی بر روی لبه سوراخ اعمال می‌گردد و لبه اتصال مقید می‌شود ]10.[ بعضی از محققان نیز برای مدلسازی پین از المانهای صلب یا خرپا استفاده کرده‌اند که بار به صورت متمرکز به مرکز پین اعمال می‌شود ]11[. لازم به ذکر است این روشها همیشه جواب دقیقی را نشان نمی‌دهند. بنابراین برای دستیابی به جوابهای بهتر می‌بایست بار اعمالی پین را به صورت واقعی‌تری مدل نمود.

    علاوه بر تحقیقاتی که به صورت تجربی بر روی تنش های بین لایه ای و اثر این تنش ها بر لایه لایه شدن صفحات انجام شده است(به عنوان مثال توسظ دنیل[8] در سال 1974 [18] روش های تحلیلی زیادی برای تعیین میدان تنش اطراف سوراخ های باز ارائه شد.

    اما رفتار مکانیکی صفحات مرکب که دارای اتصالات هستند بسیار دشوارتر است.کمنهو و متیو[9] [19] در سال 1997 بررسی جامعی برروی آسیب‌های وارده بر صفحات در نزدیکی سوراخ‌ها انجام دادند. در ضمن در این میان مدل های ساده شده زیادی برای مطالعه عددی میدان تنش و شکست در اتصالات مکانیکی در صفحات مرکب ارائه شد.به عنوان نمونه دانو[10] [6] یک مدل دو بعدی را برای پیش بینی پاسخ اتصالات میان صفحات مرکب تحت بارگذاری بررسی کرد که در این مدل اتصالات صلب در نظر گرفته شده بود. در همین زمینه تحلیل های سه بعدی نیز توسط چن[11] در سال 1995 [13]، ایرمن[12] در سال 1998 [20] انجام شد. ایرمن در بررسی خود اتصالات را الاستیک فرض کرده بود واز اثر اصطکاک در میان صفحات مرکب صرفنظر کرده بود.

    یانگ[13] و یان[14] در سال 2003 [5] روش دقیق عددى برای بررسی رفتار مکانیکی صفحات مرکب با اتصالات الاستیسیته را تعیین کردند. آنها اتصالات را ایزوتروپیک فرض کردند و در سطح تماس اتصال و صفحات اصطکاک را لحاظ کردند. صفحات در تحلیل آنها متقارن می باشد.

    هایر[15] همکارانش در سال 1987 [12] با روش عددی اثرات الاستیسیته پین، لقی و اصطکاک را بر توزیع تنش شعاعی و محیطی اطراف سوراخ در اتصالات مکانیکی صفحات اورتوتروپیک[16] بررسی کردند. مدل استفاده شده به صورت دو بعدی بوده و از دو لایه گذاری متقارن جهت بررسی پارامترهای فوق استفاده شده است.

    چن[17] به همراه همکارانش در سال 1995 [13] تحلیل تنش تماس سه بعدی یک اتصال مکانیکی مواد مرکب لایه‌ای متقارن را با روش عددی انجام دادند. آنها با استفاده از تماس محلی بین پین با سوراخ و در نظر گرفتن اصطکاک و لقی بصورت سه بعدی نتایج خود رابه دست آوردند.

    در سال 1999 زیائو[18] [14] و همکارانش ضریب اصطکاک موثر برای یک ماده مرکب لایه‌ای را در تحلیل ورق با اتصال پین مورد مطالعه قرار دادند. آنها نشان دادند که ضریب اصطکاک در جهات مختلف در یک لایه مقادیر متفاوتی را داراست، سپس برای مدل سازی ، توزیع غیریکنواخت ضریب اصطکاک بصورت تابعی از زاویه را بکار بردند.

    آیر[19] در سال 2000 ]15[ با ساختن یک مدل المان محدود توزیع تنش شعاعی و محیطی را در اتصالات پینی بدست آورده و اثرات اصطکاک، هندسه و بار دو محوری را بررسی کرد. البته تحقیق او محدود به صفحات ایزوتروپیک بوده با این تفاوت که اثر جنس پین بر توزیع تنش شعاعی و محیطی مورد بررسی قرار گرفته است.

     

     

    ABSTRACT

     

     

    Investigation of interlaminar 3-D stresses in mechanically fastened joints in laminated composite materials

     

    by

     

    Maziyar Vesal Shirazi

     

     

    The aim of this thesis is studying the three dimensional interlaminar stresses in mechanically fastened joints in laminated composite materials. To perform this, the finite element method and the software ABAQUS have been used. The stress field has been computed in each ply of composite plate and the contact pressure between bolt and plate and radial displacement around the hole have been evaluated. In addition delamination has been investigated in plate. first interlaminar stresses and contact pressure have been computed without friction on the contact area between bolt and plate for symmetric stacking sequence for three different lay-ups. Then the effect of friction between bolt and plate has been evaluated. In this thesis we modified friction coefficients for three-dimensional contact stress analysis. Next delamination between the laminates has been studied for two lay-ups and the effect of friction between bolt and plate on delamination has been evaluated. Results have shown that ignorance of friction on contact area may lead 50% error in stresses and 46% error in distributed load on delamination.

  • فهرست:

    1

    فصل 1- مقدمه........................................................................................................... ..................................................................................... ‌ع

    1-1- مروری بر کارهای گذشته. 2

    1-2- هدف از انجام تحقیق، ضرورت و کاربردها 6

    1-3- نحوه‌ی انجام کار 7

     

    فصل 2- تئوری مواد مرکب و اتصالات مکانیکی.. 9

    2-1- مقدمه. 10

    2-2- روابط حاکم بر مواد مرکب.. 11

    2-3- انواع لایه‌ها ولایه‌گذاریها 15

    2-4- - محاسبه تنش با توجه به بار وارده بر چندلایه. 16

    2-5- محاسبه ضریب اصطکاک سه بعدی در سطوح تماس    17

    2-6- اتصالات در مواد مرکب.. 24

    2-6-1- اتصالات چسبی.. 24

    2-6-2- اتصالات مکانیکی.. 26

     

    فصل 3- راست‌آزمایی.. 27

    3-1- توصیف مسئله. 28

    3-2- فرمول‌بندی مسئله. 29

    3-2-1- مدل المان محدود سه بعدی.. 32

    3-2-1- نتایج. 32

     

    فصل 4- نتایج تنش‌های بین لایه‌ای در لایه‌گذاری متفاوت   33

    4-1- مقدمه. 34

    4-2- تعریف مسئله. 34

    4-3- تحلیل مسئله به صورت سه‌بعدی.. 36

    4-3-1- مدل المان محدود سه بعدی.. 36

    4-4- بررسی نتایج میدان تنش در لایه‌گذاری‌های متفاوت   39

    4-4-1- میدان تنش در لایه‌گذاری شبه‌ایزوتروپیک ..................... 40

    4-4-2- میدان تنش در لایه‌گذاری عرضی ................. 48

    4-4-3- میدان تنش در لایه‌گذاری زاویه‌ای ......................... 57

    4-5- بررسی اثر اصطکاک بین پیچ و ورق. 63

    4-5-1- میدان تنش در لایه‌گذاری عرضی .................. 63

    4-5-2- میدان تنش در لایه‌گذاری زاویه‌ای ......................... 69

    فصل 5- جدایش در ورق. 74

    5-1- مقدمه. 76

    5-2- تحلیل مسئله. 76

    5-3- نتایج جدایش در لایه‌گذاری عرضی                   77

    5-4- نتایج جدایش در لایه‌گذاری زاویه‌ای                           84

    فصل 6- بررسی فشار تماسی و جابجایی شعاعی در اتصالات   84

    6-1- مقدمه. 87

    6-1- بررسی سطح تماس در لایه‌گذاری عرضی و زاویه‌ای   87

    6-3- اثر اصطکاک در فشار تماسی و جابجایی شعاعی.. 90

    فصل 7- نتیجه‌گیری.. 96

    مراجع:. 103

     

    منبع:

     

    Kelly G, Hallström S. “Bearing strength of carbon fibre/epoxy laminates: effects of bolt-hole clearance”. Composites Part B: engineering, 35:331-43. 2004.

    Hyer MW, Liu D. “Stresses in a quasi-isotropic pin-loaded connecter using photoelasticity”. Exp Mech, 23(3): 249-56. 1984.

    McCarthy MA, McCarthy CT, Lawlor VP, Stanley WF. “Three-dimensional finite element analysis of single-bolt, single-lap composite bolted joints: part I – model development and validation”. Composite Structures, 71:140-58. 2005.

    McCarthy CT, McCarthy MA. “Three-dimensional finite element analysis of single-bolt, single-lap composite bolted joints: part II – effects of bolt-hole clearance”. Composite Structures, 71:159-75. 2005.

    Yang B, Pan E, Yuan FG. “Three-dimensional stress analysis in composite laminates with an elastically pinned hole”. International Journal of Solids and Structures, 40:2017-35. 2003.

    Dano ML, Gendron G, Picard A. “ Stress and failure analysis of mechanically fastened joints in composite laminates”. Composite Structures, 50:287-96. 2000.

    Karakuzu R, Gülem T, İċten BM. “Failure analysis of woven laminated glass-vinylester composites with pin-loaded hole”. Composite Structures, 72: 27-32. 2006.

    Aktas A, Dirikolu MH. “An experimental and numerical investigation of strength characteristics of carbon-epoxy pinned-joint plates”. Composites Science and Technology, 64: 1605-11. 2004.

    Lessard L, Shokrieh M. "Two-dimensional modeling of composite pinned-joint failure". Journal of Composite Materials, 29(5). 1995.

    Chang FK. "The effect of pin load distribution on the strength of pin loaded holes in laminated composites". Journal of Composite Materials, 20. 1986.

    Hamada H, Maekawa Z. "Strength prediction of mechanically fastened quasi-isotropic carbon/epoxy joints". Journal of Composite Materials, 30(14). 1996.

    Hyer MW, Klang EC, Cooper DE. “The effect of pin elasticity, clearance and friction on the streses in a pin-loaded orthotropic plate”. Journal of Composite Materials, 21:190-206. 1987.

    Chen WH, Lee SS, Yeh JT. "Three-dimensional contact stress analysis of a composite laminate with bolted joint". Composite Structures, 30: 287-297. 1995.

    Xiao Y, Wang W, Takao Y. "The Effective friction coefficient of a laminate composite and analysis of pin-loaded plates". Journal of Composite Materials, 34(1). 2000.

    Iyer K. “Solutions for contact in pinned connections”. International Journal of Solids and Structures, 38: 9133-48. 2001.

    Kadivar MH, Shahi H. “A 3D contact area in pinned composite joints”. MS thesis, Shiraz University, 2002.

    McCarthy MA, McCarthy CT, Padhi GS. “A simple method for determining the effects of bolt-hole clearance on load distribution in single-column multi-bolt composite joints”. Composite Structures, 73: 78-87. 2006.

    Daniel, I., R. Rowlands, and J. Whiteside, 1974, "Effects of Material and Stacking Sequence on Behavior of Composite Plates with Holes" Experimental Mechanics, Vol. 14, No. 1, 1-9

    Camanho PP and Matthews FL "Stress analysis and strength prediction of mechanically fastened joints in FRP: a review, Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, 1997, 28(6), 529-547.

    Ireman, T. Three-dimensional stress analysis of bolted single-lap joints. Composite Struct., 43: 195-216 (1998).

    Yavari V. and Kadivar MH "The effect of contact area interaction on 3-D behavior of mechanically fastened joint in laminated composite materials" MSc. Thesis 2007.

    Wimmer G., Pettermann H.E.: A Semi-Analytical Model for the Simulation of Delamination in Laminated Composites; Compos.Sci.Technol. 68, 2332-2339, 2008

    Alnefaie K. “Finite element modeling of composite plates with internal delamination” Composite Structures 90, 21–27 (2009).

    Hashin, Z., 1980, “Failure Criteria for Unidirectional Fiber Composites,” J. Appl . Mech. 47, 329-334.


موضوع پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , نمونه پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , جستجوی پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , فایل Word پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , دانلود پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , فایل PDF پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , مقاله در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , پروژه در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , پروژه درباره پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تنش‌ های سه بعدی بین‌ لایه‌ ای در اتصالات مکانیکی در مواد مرکب لایه‌ ای

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی): چکیده تحلیل آسیب پیشرو در اتصالات پینی مواد کامپوزیتی هدف از انجام این تحقیق، تحلیل آسیب پیشرو در اتصال پینی مواد کامپوزیتی می باشد. برای انجام این کار از نرم افزارهای المان محدود ABAQUS و برنامه نویسی FORTRAN استفاده شده است. تماس بین صفحه کامپوزیتی با لایه چینی متقارن و پین الاستیک در نظر گرفته شده است. در ابتدا ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.Sc» گرایش: ساخت و تولید چکیده در کار صورت گرفته در این پایان­نامه به چگونگی بهبود خواص پلاستیک‌ها به کمک عملیات حرارتی پرداخته شده است. ابتدا مختصری در مورد پلیمر‌ها، پلاستیک‌ها و زیر شاخه‌های آنها و عملیات حرارتی روی آنها صحبت شده و بعد از آن به بیان اثر عملیات حرارتی آنیلینگ بر روی ورقهایی از جنس پلی اتیلن سنگین میپردازیم که به روش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید چکیده یکی از مباحث مهم در زمینه جوشکاری در سازه های مهندسی بحث کاهش تنشهای پسماند در خطوط جوش و بهبود کیفی جوش است. تنشهای پسماند باعث کاهش حد تحمل بار، عمر اتصالات جوشی و تغییر فرم هایی در سازه های جوشکاری شده می گردند. هدف از این تحقیق بررسی تنشهای پسماند، در نمونه های تنش زدایی شده به دو روش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران - سازه چکیده: یکی از مشکلات مهم در طراحی لرزه ای و اجرای ساختمان ها وزن مرده قابل توجه بکار رفته در آن است. از این رو درصورت استفاده از بتن سبکی که دارای خواص مکانیکی مطلوب باشد، امتیازات قابل توجهی را میتوان به دست آورد که از جمله آن کاهش در بار مرده و نیروی زلزله می باشد که در نهایت به اقتصادی شدن طرح منجر خواهد شد. با توجه به ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک، گرایش ساخت و تولید چکیده تولید محصولات پیچیده صنعتی از لوله­های فلزی با هدف افزایش نسبت استحکام به وزن سازه­ها و خصوصاً کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه در سال­های اخیر مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. در این راستا یکی از فرایندهای جدید مورد استفاده، روش­های شکل­دهی با سیال (هیدروفرمینگ) می­باشد. پارگی در فرایندهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش : طراحی کاربردی چکیده در این پایان نامه تحلیل پایداری تیر­کامپوزیتی تقویت شده با نانو لوله ­های کربنی روی تکیه­گاه الاستیک تحت نیروی محوری مورد بررسی قرار گرفته است. توزیع نانولوله­ها بصورت یکنواخت[1] در نظر گرفته شده است. برای تعیین خصوصیات مواد تقویت شده با نانولوله­ها ازنتایج دینامیک مولکولی و قوانین ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله 1391 چکيده سازه هاي با قاب هاي داراي مهاربندهاي هم محور از جمله سيستم هاي مقاوم در برابر زمين لرزه مي باشند. اين سازه ها به طور گسترده

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می ...

چکيده مقدمه: در ارتودنسي ثابت جهت نيل بر درمان از رابطه آرچ واير- ليگاچور – براکت استفاده مي شود که ليگاچور نقش اتصال دهنده بين آرچ واير به براکت را بازي مي نمايد. روشهاي بستن آرچ واير بر

ثبت سفارش