پایان نامه استانداردهای خودرو

مشخص نشده 1 MB 26770 131
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۱,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه رشته کارشناسی

    سال 1393

    پایان نامه رشته مهندسی تکنولوژی خودرو

    1-1-

    اندازهٔ معمول هر چیز را که بر پایه قرارداد، سنت یا تصمیم سازمانی مبنا و پیمانه اندازه گیری درنظر گرفته شده را استاندارد می گویند ]1[.

    استاندارد عبارت است از نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجارب بشری، که بصورت قواعد، مقررات و نظامهایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی، گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی و ... به کار می رود ]4[.

    اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال ۱۹۴۶ بین رؤسای بیست ­و پنج کشور در لندن شکل گرفت. مقر این سازمان در ژنو می باشد ]5[.

    مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد در سال ۱۹۶۱، مقرر داشت که از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شود. این امر با استقبال سازمان ملل مواجه شد تا اهمیت و ارزش فراون استاندارد برای جهانیان آشکار گردد  ]5[.

    هم اکنون درسراسر جهان مؤسسه های استاندارد در راه تهیه، تنظیم و اجرای قوانین و مقررات استاندارد، تلاشهای علمی فراوانی انجام می دهند. استانداردهایی که این موسسه ها درسطح یک کشور وضع می کنند، استانداردهای ملی خوانده می شود. تمامی مؤسسه های استاندارد کشورها عضو سازمان جهانی استاندارد هستند و این سازمان با همکاری و همفکری مؤسسه های استاندارد ملی، استانداردهای بین المللی را تهیه می کند ]5[.

    1-2- :

    در ایران برای اولین بار با تصویب قانون اوزان و مقیاس­ها در سال ۱۳۰۴ شمسی، تشکیلات سازمانی که بعداً به مؤسسه مستقل استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور تغییر شکل داد، پایه ریزی شد  ]5[.

    در سالهای ۱۳۲۴ و ۱۳۳۲به لحاظ اهمیت یافتن نظارت بر ویژگیها و کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی هسته­های تکامل یافته در موسسه به صورت یک اداره در وزارت بازرگانی شکل گرفت و در ادامه با تصویب قانون «تاسیس مؤسسه استاندارد ایران» مسئولیت­ها و چارپوب­های مستقل در قالب هدفهای ملی تعیین و موسسه به صورت ساختاری مستقل شروع به فعالیت کرد. عضویت مؤسسه در سازمان بین المللی استاندارد ISO در سال ۱۳۴۳ تحقق یافت و به تدریج با عضویت در بیش از ۱۰۶ کمیته فنی اصلی و فرعی و عضویت فعال و به عنوان عضو ناظر در ۱۴۰ کمیته فنی اصلی و فرعی و پذیرش مسئولیت دبیرخانه کمیته­های فنی ISO/TCI۱۳۴ و ISO/TC۲۱۷ و ISO/TC۹۱، فعالیتهای آن، توسعه یافته است ]5[.مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، علاوه بر عضویت در ISO هم­اکنون در کمیته بین­المللی الکترونیک TEC، سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی OIML، عهدنامه متر راجع به دفتر بین المللی اوزان و مقیاس­ها BIMP، انجمن جهانی سازمان­های تحقیقات صنعتی و تکنولوژی WAITRO، کدکس غذایی و مجمع جهانی تأیید صلاحیت IAFنیز عضویت دارد ]5[.

    1-3- تاریخچهموسسه

    استاندارد کردن پدیده جدیدی نیست و در زندگی بشر از دیرباز وجود داشته است. استاندارد نیز مانند بسیاری از پدیده‌های طبیعی، شناخت و برداشتی است که انسان از محیط پیرامون خود دارد. این امر در ابتدا به صورت ناخودآگاه تحقق یافته است. برای مثال پیدایش سیستم شمارش دهی که هم اکنون نیز مورد استفاده است، به گذشته‌ای بسیار دور باز می‌گردد و در واقع الگو گرفته از تعداد انگشتان دو دست انسان است ]7[.

    1-3-1- تاریخچه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سیر تحول آن چگونه بوده است؟

    مطابق با بررسی‌ها ی تاریخی انجام شده در ایران، در زمان حکومت داریوش اول پادشاه هخامنشی، وزنه‌های استاندارد شده‌ای بر اساس واحدی به نام کرشه ساخته می‌شد که هر کرشه معادل 3/83 گرم بود]8[.

    طبق بررسی‌های انجام شده می‌توان چنین اذعان داشت که استانداردهای عمده در عهد باستان و قرون گذشته و به طور کلی قبل از رنسانس و انقلاب صنعتی که جنبه عمومی داشته و نیاز به آن بیشتر از موارد دیگر احساس شده است، استانداردهای اوزان و مقیاس‌هاست. پس از انقلاب صنعتی با توجه به تحول بنیادی در طرز تفکر اجتماعی و رشد اختراعات و تولیدات صنعتی،‌ استانداردهای صنعتی نیز به وجود آمد که می‌توان به «اصل کاهش انواع» و در کنار «اصل تعویض‌‌پذیری» اشاره کرد ]8[.

    رشد تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات جدید، افزایش تولیدات صنعتی و در نتیجه رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دنبال داشته است. از این رو در روند تکامل استاندارد کردن، استانداردهای دیگری از قبیل روش‌های بررسی و آزمون، توصیف ویژگی‌ها، اصطلاحات، آیین کار، فنون کنترل کیفیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت اهمیت یافته‌اند ]8[.

    از عمر فرایند استاندارد کردن و استاندارد نویسی در ایران حدود 80 سال می‌گذرد. اولین حرکت مدون در ارتباط با استاندارد و استاندارد نویسی در ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاس‌ها در سال 1304 شمسی آغاز شد و در سال 1322 به لحاظ ضرورت تعیین ویژگی‌های کالاها و توجه تولیدکنندگان به اهمیت کالاهای استاندارد شده، تشکیلاتی برای تهیه و تدوین استانداردهای ملی به ویژه نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی به صورت یک اداره در وزارت بازرگانی وقت ایجاد شد. در سال 1339 با تصویب قانون اجازه تاسیس موسسه استاندارد ایران،‌کار رسمی موسسه مذکور در چارچوب اهداف و مسئولیت‌های تعیین شده در این قانون ادامه یافت و در راستای فعالیت خود در سال 1344 به هنگام تصویب اساسنامه موسسه و با الحاق آزمایشگاههای واقع در شهر صنعتی کرج، ‌عبارت تحقیقات صنعتی نیز به نام موسسه استاندارد ایران افزوده شد ]8[.

    اولین استانداردهای تهیه شده به موضوع ویژگی و درجه‌بندی کردن کالاهای صادراتی پرداخته و به صورت آزمایشی تدوین شد. هدف از تدوین استاندارد آزمایشی در واقع اجرای آزمایشی این استانداردها از طرف تهیه‌کنندگان و صادرکنندگان و مشخص شدن نقایص و معایب آن بود.
    تا سال 1343 تهیه و تدوین استانداردها به طور آزمایشی صورت می‌گرفت و تا این سال حدود 17 استاندارد به صورت آزمایشی تهیه شده بود که عموماً مربوط به کالاهای سنتی و به منظور کمک به بهبود صادرات بود. روش کار موسسه در این سال تغییر کرد و تصمیم گرفته شد تا در تمامی زمینه‌ها، استانداردهای لازم تدوین شود و همچنین تهیه استانداردها نیز از حالت آزمایشی به حالت قطعی تغییر کرد]8[.

    گفتنی است در سال 1345 برای نخستین بار علامت استاندارد ایران بر روی کالاهای ایرانی مشاهده شد. در این سال دو شرکت ایرانی سازنده کاشی و بیسکویت، موفق به دریافت پروانه استفاده از علامت استاندارد برای محصولات خود شدند]6[.

    پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت‌های دگرگونی در ساختار اقتصادی کشور، توجه بیشتر به امر کیفیت و تدوین استانداردهای ملی، ضرورت انجام تحقیقات و آزمایش درباره کیفیت کالاهای تولیدی و نیز تجمع مقررات پراکنده، منجر به تصویب قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در بهمن ماه سال 1371 توسط مجلس شورای اسلامی شد. همچنین در خرداد ماه سال 1376 مجدداً‌ اصلاحاتی در قانون موسسه استاندارد اعمال شد. برای ترویج کاربرد استانداردها می‌توان به نقش موسسه‌های ملی استاندارد از طریق ایجاد تقاضا برای استانداردهای کالاهایی به کمک تبلیغ و تشویق، اجرای طرح‌های تایید محصول، نقش تعلیمی معلمان در مدارس، نقش دولت‌ها با توجه به اثر حمایتی آنها در کاربرد استانداردها، نقش شرکت‌ها از نقطه نظر استانداردسازی در آنها و کاربرد استانداردها در زمینه‌های ویژه و بالاخره نقش اتحادیه‌های تجاری و صنعتی و اتحادیه‌های حرفه‌ای مهندسان استاندارد اشاره کرد]6[.روشن است که به منظور اجرایی شدن هر چه بهتر استانداردهای تدوین شده توسط موسسه استاندارد در کشور ما نیز لزوم توجه به عوامل فوق و تلفیق بین آنها بسیار مهم و ضروری است،‌ زیرا به طور کلی هدف نهایی آن است که استانداردهایی که موسسات ملی استاندارد تهیه کرده‌اند به طور کامل و وسیع مورد استفاده قرار گرفته و فرهنگ استاندارد جای خود را در جامعه باز کند. ]5[.

    1-4- :

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران وظیفه تدوین استاندارد ملی در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن، ارتباطات، موادغذایی و... را بر عهده دارد. این مؤسسه جهت حصول اطمینان از رعایت اصول استاندارد در فرآیندهای تولید کالا در کشور، حداقل یک بار در ماه از خط تولید کارخانه­ها نمونه برداری می کند و در صورت لزوم، کالاهایی را به عنوان نمونه از بازار خریداری و آزمایش می کند، تا میزان تطابق آنها را با استاندارد تعیین شده بررسی نماید. مؤسسۀ استاندارد در صورت کشف کالاهای غیراستاندارد آنها را از مراکز تولید، توزیع و فروش، جمع­آوری و از ارایۀ این گونه کالاها به بازار جلوگیری به عمل می آورد. سپس کارشناسان مؤسسه استاندارد بعد از بررسی کالاهای غیراستاندارد، قابلیت اصلاح یا استفاده از آنها را به عنوان مادۀ اولیه مشخص می کنند. اگر مسئولان واحدهای تولیدی یا خدماتی و محلهای عرضۀ کالا از بازرسی کارشناسان مؤسسه استاندارد جلوگیری به عمل آورند، به مجازاتی که در قانون پیش بینی شده است، محکوم می شوند]9[.

    1-4-1- نقش استاندارد در رشد صنعتی و اقتصادی:

    استاندارد و استاندارد کردن از پایه­های استوار علم و فن آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیتها تلاش کرد تا به فن آوری پیشرفته تولید هر محصول نایل آمد ]3[.

    اغلب چنین می پندارند که استاندارد فقط برای حفظ منفعت مصرف کننده است؛ البته این نظر تا حدّی صحیح است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، امّا استحکام صنعت و فن آوری را نیز درنظر دارد و می­توان گفت که سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولید کنندگان بیش از مصرف کنندگان است، زیرا صرفه­جوییهای حاصل از کاهش انواع قطعات و مواد اولیه غیرضرروی و ضایعات، به قدری چشمگیر است که هرگونه سرمایه گذاری در زمینه استانداردسازی فرآورده­ها و خدمات را برای صاحبان صنایع موجه می سازد، بطوری که آنان در اندک زمان می توانند نتایج ملموس آن را در مبالغ ذخیره شده مشاهده کنند. با اجرای قوانین و مقررات استاندارد هزینه­های انبارداری و ساخت ابزار و ماشین آلات تنزل می یابد؛ روند تولید، منظم می شود؛ آرایش عملکرد کارخانه­ها به نحو متعادلی تنظیم می گردد؛ نگهداری اسناد، نقشه­ها و طرحهای مربوط به تولید محصولات طبق یک نظام دقیق بازیابی سریع، طبقه­بندی و بایگانی می­شود؛ همکاری میان واحدهای مختلف سازمان یا کارخانه برای پیشبرد روند تولید میسر می­شود؛ تفاهم کارکنان در مسائل فنی تحقق می پذیرد و سرانجام با تولید کالای دارای کیفیت و بسته­بندی مطلوب، رضایت مصرف کنندگان نیز جلب می شود و بدین ترتیب استاندارد، شالوده استواری را برای پیشرفت و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم می­سازد]2[.

    مراجع

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

    منبع : کتاب تکنولوژی شاسی و بدنه (مولف : مهندس محمد محمدی بوساری)

     

  •  

    فهرست مطالب

    فصل 1: تاریخچه استانداردسازی خودرو  1

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- تاریخچه استاندارد در ایران.. 3

    1-3- تاریخچه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سیر تحول آن چگونه بوده است؟  3

    1-3-1- تاریخچه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سیر تحول آن چگونه بوده است؟ 4

    1-4- عملکرد موسسه استاندارد. 6

    1-4-1- نقش استاندارد در رشد صنعتی و اقتصادی... 7

    1-5- استاندارد و اقتصاد خُرد. 8

    1-6- استاندارد و اقتصاد کلان.. 9

    1-7- تاریخچه ایزو. 9

    1-7-1- معرفی اعضای این مجموعه. 10

    1-7-2- اهمیت استانداردها و کاربرد آنها 11

    1-8- تاریخچه استاندارد خودرو در ایران.. 12

    فصل 2:استانداردهای جهانی  14

    2-1- استاندارد آلایندگی یورو. 15

    2-1-1- انتشار CO2. 16

    2-1-2- خلاصه‌ای از استانداردهای یورو. 16

    2-2- استانداردهای جهانی خودرو 16949 iso ts 18

    2-3- تولید خودرو جدید با استاندارد جهانی... 20

    2-4- ساخت جاده‌های آزمون خودرو در سطح استانداردهای جهانی... 21

    2-5- آزاد‌سازی قیمت خودرو به شرط تولید با استاندارد جهانی... 23

    2-6- استاندارد «یورو» چه الزاماتی برای آلایندگی خودرو و کیفیت سوخت دارد؟. 27

    2-7- استاندارد جهانی آلایندگی خودرو در ایران.. 28

    2-7-1- استاندارد کیفیت سوخت.... 29

    2-7-2- چشم‌انداز یورو. 30

    2-8- اغمای استاندارد یورو ۴ برای خودروها 31

    2-8-1- پاسخ خودروسازان چه می تواند باشد؟. 32

    فصل 3: استانداردهای الزامی در خودرو  34

    3-1- مقدمه. 35

    3-2- استاندارد به طور کلی از جنبه های مختلف: 36

     

    3-2-1- اهداف استاندارد. 36

    3-3- فواید استاندارد کردن.. 37

    3-4- انواع استاندارد. 37

    3-4-1- استاندارد اجباری 38

    3-4-2- استانداردهای تشویقی 38

    3-5- انواع آزمایش های موجود در خودرو سازی براساس استانداردها (خودروی کاروان) 39

    3-5-1- آزمایشات تایید قطعات و مجموعه‌ها 39

    3-5-2- آزمایشات تایید کلی خودرو به منظور تضمین کیفیت خودرو. 39

    3-6- عملکرد خودرو. 42

    3-6-1- حداکثر سرعت و قابلیت شتابگیری خودرو. 42

    3-6-2- مصرف سوخت.... 42

    3-6-3- راحتی سفر. 43

    3-6-4- خوش فرمانی... 43

    3-6-5- عملکرد سیستم ترمز. 44

    3-6-6- حداقل شعاع چرخش..... 44

    3-6-7- موتور و سیستم‌های جانبی... 44

    3-7- تاثیر استانداردهای اجباری در صنعت خودرو: 45

    3-8- رشد صنعت خودرو در گرو اجرای مصوبات؟. 47

    3-9- استانداردهای 55 گانه موجود در صنعت خودروسازی: 50

    3-9-1- شماره استاندارد ملی منابع استاندارد. 50

    3-10- دستگاههای ضد سرقت 51   استاندارد خودرو، هشداردهنده های شنیداری،ویژگی ها و روش آزمون  53

    3-10-1- استاندارد آلایندگی صوتی (هشداردهنده شنیداری) 53

    3-11- استاندارد خودرو، هشداردهنده های شنیداری، ویژگی ها و روش آزمون.. 53

    3-12- اندازه گیری تراز صدا 54

    3-13- شرایط محیطی لازم برای انجام تست تراز صدا 54

    3-14- آزمون های دوام. 55

    3-15- آزمون های اکوستیک..... 56

    3-16- شروع تست هشداردهنده شنیداری در حالت نصب روی خودرو. 56

    3-16-1- آزمون اکوستیک: 56

    3-17- استانداردهای تست آلایندگی خودروهای سواری... 57

    3-18- استانداردهای تست آلایندگی کشور ایالات متحده. 59

    3-18-1- سیکل FTP75. 60

    3-19- استانداردهای موجود در ایالت کالیفرنیا 62

    3-20- استانداردهای تست آلایندگی کشور ژاپن... 62

     

    3-21- اسناداردهای اروپایی... 63

    3-22- استاندارد سازمان ملل.. 63

    3-23- تست خودرو های ایرانی براساس استانداردها (در آزمایش آمریکایی... 67

    3-23-1- پراید.. 68

    3-23-2- پژو ۲۰۶. 69

    3-23-3- سمند.. 70

    3-23-4- تیبا 71

    3-23-5- تندر ۹۰. 71

    3-23-6- پژو پارس.... 72

    3-23-7- زانتیا 73

    3-23-8- مگان.. 74

    3-23-9- مزدا ۳.. 75

    3-24 آلایندگی صوتی (هشداردهنده شنیداری) 76

    3-25 استانداردهای اجباری صنعت خودرو. 76

    3-25-1- استاندارد خودرو، هشداردهنده های شنیداری، ویژگی ها و روش آزمون  76

    3-25-2- اندازه گیری تراز صدا 77

    3-25-3- شرایط محیطی لازم برای انجام تست تراز صدا 77

    3-25-4- آزمون های دوام. 78

    3-25-5- آزمون های اکوستیک..... 79

    3-26- شروع تست هشداردهنده شنیداری در حالت نصب روی خودرو. 79

    3-26-1- آزمون اکوستیک..... 79

    3-27- استانداردهای بدنه خودرو در مقابل برخورد. 80

    3-27-1- هدف... 80

    3-27-2- دامنه کاربرد. 81

    3-27-3- مراجع الزامی... 81

    3-27-4- اصطلاحات و تعاریف مربوط به استاندارد برخورد از رو برو. 81

    3-27-5- وجه تغییر شکل پذیر مانع.. 82

    3-27-6- نوع خودرو. 82

    3-27-7- اطاق سرنشین... 83

    3-27-8- نقطه R ۲. 83

    3-27-9- نقطه H ۳.. 84

    3-27-10- جرم بارگذاری نشده. 84

    3-28- اصطلاحات و تعاریف مربوط به استاندارد برخورد از رو برو. 84

    3-28-1- تایید نوع خودرو. 84

    3-28-2- نوع خودرو. 84

     

    3-28-3- اتاق سرنشین... 85

    3-28-4- نقطه R یا نقطه مرجع نشیمن... 85

    3-29- دارای مختصاتی است که نسبت به سازه خودرو معین می‌شود. 86

    3-29-1- نقطه H۱. 86

    3-29-2- ظرفیت مخزن سوخت.... 86

    3-29-3- صفحه عرضی... 86

    3-29-4- سیستم محافظ... 86

    3-29-5- نوع سیستم محافظ... 87

    3-29-6- فن آوری... 87

    3-29-7- جرم مرجع.. 87

    3-29-8- جرم بار گذاری نشده. 87

    3-29-9- مانع تغییر شکل پذیر متحرک.... 87

    3-29-10- ضربه زننده. 88

    3-29-11- ارابه. 88

    3-30- ساخت چند مرحله‌ای... 88

    فصل 4: استانداردهای انجام شده در شرکت های خودروسازی ایران   89

    4-1- مزایا و معایب خودروهای استاندارد و غیر استاندارد: 90

    4-1-1- خودروی استاندارد. 90

    4-1-2- خودروی غیر استاندارد. 90

    4-2- خودروی استاندارد. 90

    4-2-1- مزایا 90

    4-2-2- معایب.... 91

    4-2-3- خودروی غیر استاندارد محرک جلو. 91

    4-2-4- مزایا 91

    4-2-5- معایب.... 92

    4-3- خودروی غیر استاندارد موتور عقب.... 92

    4-3-1- مزایا 92

    4-3-2- معایب.... 93

    4-4- سه استاندارد جدید برای خودروها 93

    4-5- لباس اجباری استاندارد بر تن خودروهای داخلی... 95

    4-6- توقف شماره گذاری خودروهای فاقداستاندارد یورو4از سال93.. 98

    4-6-1- شهرداری در بحث تصدی گری پردیسان همکاری داشته باشد.. 99

    4-6-2- ارتقاء استانداردهای سوخت و خودرو در دستور کار وزارت نفت و صنعت.... 99

    4-6-3- توزیع سوخت پاک در تهران.. 100

    4-6-4- توقف شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4.. 100

     

    4-6-5- عضویت سازمان حفاظت محیط زیست در کارگروه مربوط به امواج و پارازیت ها 101

    4-6-6- تشکیل کمیته ویژه حمایت از محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست   101

    4-6-7- پیگیری بحث ریزگردها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی... 102

    4-7- معرفی ۱۰ خودرو استاندارد و با کیفیت کشور. 103

    4-7-1- تندر 90. 103

    4-7-2- نیسان تینا 104

    4-7-3- رنو مگان.. 105

    4-7-4- هیوندا آونتا 105

    4-7-5- ام وی ام 530. 106

    4-7-6- لیفان 620. 107

    4-7-7- پژو پارس.... 108

    4-7-8- مزدا 3 جدید.. 109

    4-7-9- سوزوکی گراند ویتارا 109

    فصل 5: نتیجه گیری   111

    5-1- نتیجه گیری... 112

    مراجع   117

     

     

    فهرست اشکال

     

    شکل (1-1) شماتیکی از علامت استاندارد ایران  ]4[. 9

    شکل (1-2) شماتیکی از علامت استاندارد ایزو ]2[. 11

    شکل (2-1) خودروی دیزلی  ]4[. 17

    شکل (2-2) خودروی بنزینی  ]3[. 18

    شکل (2-3) شماتیکی از جاده های تست خودرو ]4[. 22

    شکل (2-4) شماتیکی ازنحوه بررسی استانداردخودرو ]6[. 24

    شکل (2-5) شماتیکی از الایندگی هوا ]8[. 25

    شکل (3-1( شماتیکی از تست تصادف خودروی L90. 38

    شکل (3-2( شماتیکی از تست تصادف خودروی L90. 41

    شکل (3-1( شماتیکی از تست تصادف خودروی مزدا ]8[. 46

    شکل (3-2) شماتیکی از تست آلایندگی خودرو ]1[. 59

    شکل (3-3) شماتیکی از تست تصادف خودروی پراید]9[. 68

    شکل (3-4) شماتیکی از تست تصادف خودروی پژو 206]9[. 69

    شکل (3-5( شماتیکی از تست تصادف خودروی سمند]9[. 70

    شکل (3-6( شماتیکی از تست تصادف خودروی تیبا]9[. 71

    شکل (3-7( شماتیکی از تست تصادف خودروی تندر 90 ]9[. 72

    شکل (3-8( شماتیکی از تست تصادف خودروی پژو پارس ]9[. 73

    شکل (3-9( شماتیکی از تست تصادف خودروی زانتیا ]9[. 74

    شکل (3-10( شماتیکی از تست تصادف خودروی مگان ]9[. 74

    شکل (3-11) شماتیکی از تست تصادف خودروی مزدا 3 ]9[. 75

    شکل (3-12( شماتیکی از تست تصادف خودرو ]4[. 88

     

     


    فهرست جداول

     

    جدول (2-1) اعداد تولید آلاینده بر حسب گرم در هر یک کیلومتر]6[. 17

     


موضوع پایان نامه استانداردهای خودرو, نمونه پایان نامه استانداردهای خودرو, جستجوی پایان نامه استانداردهای خودرو, فایل Word پایان نامه استانداردهای خودرو, دانلود پایان نامه استانداردهای خودرو, فایل PDF پایان نامه استانداردهای خودرو, تحقیق در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, مقاله در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, پروژه در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, پروپوزال در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, تز دکترا در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه استانداردهای خودرو, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه استانداردهای خودرو, پروژه درباره پایان نامه استانداردهای خودرو, گزارش سمینار در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو, رساله دکترا در مورد پایان نامه استانداردهای خودرو

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A » رشته جغرافیا – گرایش اقلیم شناسی چکیده هر کار تحقیقی قطعاً در پی یافتن مشکلی در جامعه صورت می گیرد. زمانی که مسأله در جامعه ای به حدی برسد، انسان احساس می کند باید در پی یافتن راه حلی باشد و به همین سبب به تحقیق و پژوهش می پردازد. جابجایی انسانها بدلایل پیچیدگی زندگی روزمره و اشتغال افراد و گذران اوقات فراقت از ارکان مهم زندگی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد محیط زیست چکیده هوا مهمترین عنصر حیاتی محیط زیست به شمار می­رود و آلودگی آن تندرستی و سلامتی انسان­ها را به خطر می­اندازد. آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائل زیست محیطی به شمار می‌رود که به خودی خود می‌تواند زمینه ساز بسیاری از خطرهای زیست محیطی دیگر باشد. عوامل ایجاد آلودگی هوا زیاد هستند و یکی از مهمترین آنها وسایل نقلیه هستند که در ...

  پايان نامه کارشناسي ارشد دانشکده فني و مهندسي گروه صنايع مهر ???? چکيده: در بعضي کشورها و از آن جمله ايران، موتورسيکلتها و راکبان آنها بخش لاينفکي از ترافيک بوده و در نتيجه امني

پایان­ نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته‌ ی سنجش‌ از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی چکیده توزیع و مکان‌یابی بهینه‌ ایستگاه‌های آتش‌نشانی به دلیل اهمیت و توجه روزافزون به امر ایمنی در شهرها و ارائه تمهیداتی درزمینه پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی و حادثه بسیار مهم است. برنامه‌ریزی شهری از طریق وضع استانداردها و ضوابط و مقررات مربوطه سهم قابل‌توجهی در کاهش خسارات جانی و مالی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد دررشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی و صادرات چکیده: این پژوهش درصدد بررسی و شناخت علل و عوامل موثر بر بروز یا شدت وقوع تصادفات جاده ای محور اردبیل- مغان است که در راستای آن رابطه بین متغیرهای جاده ای،انسانی،محیطی و خودرو با وقوع تصادفات و سوانح در محور مذکورمطالعه می شود. متد پژوهش حاضر روش توصیفی با رویکرد تحلیلی است. برای تحلیل داده ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته تصادفات چکیده: ایمنی در تردد وسائل نقلیه یکی از اصولی‌ترین مبانی در مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل در جهان است. رعایت نشدن اصول ایمنی در طراحی راه‌ها، نگهداری و برنامه ریزی حمل ونقل و ترافیک در کشور، باعث شده که خسارات سنگینی بر جامعه وارد شود. مقاومت در برابر لغزندگی[1] ازجمله پارامترهای مهم تعیین وضعیت رویه آسفالتی و نهایتاً فاکتور ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد پرستاری مراقبتهای ویژه مقدمه:امروزه پیشگیری و درمان صدمات تروماتیک مشکل اساسی بهداشت عمومی است.مدیریت مطلوب در امر مراقبت و درمان این بیماران می تواند به میزان زیادی از بروز صدمات ثانویه پیشگیری و مرگ ومیر و ناتوانی این بیماران را کاهش و هزینه های اقتصادی و معضلات اجتماعی آن را تقلیل دهد.هدف از این مطالعه تعیین وضعیت اورژانس پیش ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: در دنیای متلاطم و متغیر کنونی تنها چیزی که تغییر نمی کند ، تغییر است . در دنیای کسب و کاری که به طور فزاینده تحت الشعاع سه واژه مشتری ، رقابت و تغییر ، هدایت می شود، شرکت ها در جستجوی راه حلّی برای مشکلات کسب و کار خود هستند،بر اساس ادبیات و اطلاعات موجود از شرکت های مؤفّق دنیا چنین برداشت ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی (M.A) چکیده: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد آموزش حین کار(ojt) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو(achieve) می‌باشد. روش پژوهش به صورت پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است. ابزار گردآوری این مطالعه پرسشنامه پژوهشگر ساخته و اچیو بود که ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

ثبت سفارش