پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر

word 1 MB 30679 146
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل)

    چکیده:

    از آنجا که برند هر بنگاه از با ارزش ترین دارایی های نامشهود آن بنگاه و منبع درآمد به حساب می آید می توان اینطور استدلال کرد، زمانی که یک برند در بازار شناخته می شود و به موفقّیت دست پیدا می کند این احتمال وجود دارد که دستخوش جعل وتقلّب شود(مالدونادو و هیوم[1] ، 2005). واقعیّت این است که کالاهای تقلّبی از برندهای معتبر در همه جای دنیا و از جمله ایران به راحتی در دسترس بوده و  باعث تشویق مصرف کنندگان به خرید این محصولات به جای محصولات اصلی می شوند. امّا مسئله، صرفاً تولید این نوع کالاها نیست، بلکه تقاضایی است که مصرف کنندگان برای این محصولات دارند هدف اصلی این پژوهش بررسی کردن عواملی است که به صورت آگاهانه  قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر را افزایش می دهد. بدین منظور و با توجه به مدل ارائه شده 6 فرضیه مطرح شده است. رویکرد پژوهشی پیمایشی- توصیفی از نوع همبستگی قرار است. جامعه آماری آن شامل مصرف کنندگان نهایی از عینک های آفتابی تقلبی می باشد، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده  تعداد 384 پرسشنامه توزیع گردید. برای گردآوری داده ها از روش کتابخانه های و میدانی استفاده شده است. برای تعیین معناداری میان رابطه ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است.

    در این پژوهش تأثیر تصویر ذهنی ادراک شدۀ مصرف کننده (نظیر شخصیت برند، ویژگی های ادراک شده و مزایای ادراک شده)، دانش محصول، درگیری محصول و ریسک ادراک شده  بر قصد خرید عینک های تقلبی از برندهای معتبر سنجیده شده است. یافته های پژوهش مؤید آن است که رابطۀ مستقیم میان درگیری محصول، شخصیت برند، ویژگی های ادراک شده محصول و مزایای ادراک شده با قصد خرید وجود دارد. همچنین رابطه معکوس ریسک ادراک شده با قصد خرید برقرار است. میان دانش محصول و قصد خرید رابطه ای وجود ندارد.

    کلید واژه ها: کالای تقلبی از برند معتبر، تصویر برند، ویژگی های ادراک شده محصول، مزایای ادراک شده، دانش محصول، ریسک ادراک شده، قصد خرید

    [1]. Maldonado and Hume

    مقدّمه

    در گذشته عواملی که باعث ایجاد ارزش برای سازمان ها می شدند، بیشتر کالاهای اقتصادی فیزیکی و یا به عبارتی دارایی های ملموس بودند. ولی امروزه بسیاری از سازمان ها به این باور رسیده اند که یکی از با ارزشترین دارایی هایشان برندهای محصولات و خدمات آن ها است. به عبارت دیگر، جایگاه برند به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های ناملموس یک شرکت مورد توجه می باشد. چرا که درک و فهم اثرات ناشی از پیوندهای مشتری و برند، خصوصاً در بازارهایی که به طور فزاینده ای غیر قابل پیش بینی شده، تمایزات میان محصولات کم رنگ شده و فشارهای رقابتی فزونی یافته، از اهمیّت فوق العاده ای برخوردار گردیده است (فرنیر و یاو[1]، 1997). بر این اساس توانمندسازی برندها در ساده سازی تصمیم گیری مشتریان، کاهش ریسک و تعریف انتظارات آن ها بسیار ارزشمند است. نام و نشان تجاری به خلق ارزش برای مشتری و سازمان می پردازد و چرایی پرداخت بیشتر مشتری برای نام تجاری برتر را نشان می دهد. به بیان دیگر، مفهوم برند نقش مهمی را در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا می کند، چرا که نیاز چندانی به تلاش های ترفیعی گسترده برای مشتریان وفادار نیست و آن ها با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب ویژگی ها و مزایای برند برتر خود بپردازند. به همین دلیل است که نام و نشان تجاری مانند سرمایه، فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش افزوده برای یک سازمان نقش به سزایی دارد.

     زمانی که مشتری کالایی را خریداری می کند، در واقع ارزش های نمادین آن را نیز خریداری کرده است. این موضوع در مورد کالاهایی که تبدیل به برند معتبر شده اند بیشتر هم هست، چرا که برای مشتریان ارزش بالایی در مقابل مبلغ پرداختی دارند. زمانی که یک نام یا نشان تجاری به عنوان یک برند معتبر معرفی می شود، می توان تا حدودی به سعی و تلاش مدیران آن سازمان و همچنین سرمایه و زمانی که برای دست یابی به این مهم گذاشته اند پی برد. زمانی که یک کالا یا خدمت تبدیل به برند می شود، یعنی توانسته است با توجه به رفتارهای محصول در ذهن مشتریان مکانی یابد و از این طریق در اذهان افراد هویّت و تصویری از خود بسازد. از طرف دیگر هم شرکت هایی وجود دارند که به اعتبار و ارزش آن برند پی برده و کالاهای تقلّبی را با همان شکل و بعضاً بسیار شبیه به آن نام و لوگو به بازار عرضه می کنند. در نتیجه هدف از پژوهش حاضر تلاشی در جهت بررسی هر چه بهتر عوامل اثرگذار بر خرید عینک های آفتابی تقلبی (به صورت آگاهانه) از برندهای معتبر می باشد. در فصل حاضر پس از بیان مسئله و ذکر اهمیّت موضوع، در مورد اهداف و فرضیات تحقیق بحث خواهد شد و همچنین روش تحقیق و قلمرو، جامعه آماری و چارچوب نظری تحقیق توضیح داده خواهد شد و در نهایت با تعریف اصطلاحات این فصل پایان خواهد یافت.

    1-2- بیان مسئله

    مطالعه در مورد برند و ویژگی های آن، توجه بسیاری از جوامع علمی را در طی دو دهۀ اخیر به خود معطوف داشته است و مفهوم آن به عنوان یکی از رایج ترین مفاهیم بازاریابی در دهۀ 1980 مطرح گردیده است (کلر[2]،2003) و در حال حاضر شاهد تحولات شگرفی در چگونگی درک تأثیر برندها می باشیم. علت عمده این تحولات ناشی از آن بود که بسیاری از سرمایه گذاران دریافته بودند که بسیاری از شرکت ها یک دارایی ارزشمندی داشته که در ترازنامه آن ها منعکس نمی گردد. دارایی مذکور که توان بالقوۀ زیادی برای ایجاد سود و در نتیجه پتانسیل بالایی برای خلق ارزش برای سهامداران دادر، برند شرکت می باشد. در واقع برترین دارایی نامشهود شرکت ها برندهای آن هاست (کاپفرر[3]، 2004).   

    امروزه مدیران بسیاری از شرکت ها دریافته اند که برند آن ها، مفهومی مطلق و خشک نیست. بلکه یک دارایی و ثروتی ارزشمند برای شرکت به حساب می آید. به عبارت دیگر مدیران به این نتیجه رسیده اند که، ارزش واقعی یک شرکت جایی خارج از کارخانه و تجهیزات و دارایی های ملموس، و در اذهان خریداران قرار دارد (آکر[4]، 1992).

    از طرف دیگر گروه ها و افرادی هستند که ارزش این دارایی ناملموس را به خوبی درک کرده و در جهت جعل و تقلّب آن بر می آیند. تقلّبی سازی از گذشته ها وجود داشته است، ولی از دهه 1970  به بعد برای تولید کنندگانی که صاحب مارک تجاری ثبت شده هستند تبدیل به دغدغه مهّمی شده است ( هاروی و رانکنین[5]، 1985). این طور برآورد شده که ارزش کالاهای تقلّبی در بازار جهانی طی سال های 1984 تا 1994 به میزان 1100 درصد رشد داشته است (بلات[6]، 1993؛ کارتی[7]، 1994). اتاق بازرگانی بین المللی بیان کرده است که کالاهای تقلّبی معادل 8% از تجارت جهانی را تشکیل می دهد (فریدمن[8]، 1999). در سطح جهانی فروش کالاهای تقلّبی در حدود 300 میلیارد دلار برآورد شده است(جنتری و همکاران[9]، 2006). علیرغم اینکه فروش و ساخت کالاهای تقلّبی در بعضی از کشورها مانند بریتانیا و ایالات متّحده جرم محسوب می شود (بوش و همکاران[10]،1989؛ هاپکینز و همکاران[11]، 2003). تحقیقات پیشین نشان می دهد که نزدیک به یک سوم از مصرف کنندگان، با علم به تقلّبی بودن محصول، آن را خریداری می کنند، بدون توجه به پیامدهای ناشی از مصرف کالاهای تقلّبی. از آنجا که تقاضا به عنوان یکی از محرکه های اصلی بازارها است، تعدادی از پژوهش ها بر تقاضای مصرف کننده برای کالاهای تقلّبی به عنوان یکی از دلایل اصلی وجود و رشد فزاینده پدیده جعلی سازی بحث می کنند (بیان و ولوتسو[12]، 2007؛ جنتری و همکاران، 2001).

    پژوهش های زیادی رابطه میان رفتار مصرف کننده و کالاهای تقلّبی را بررسی کرده اند. مطالعات آکادمیک بیشتر بر بعد عرضه این موضوع تمرکز کرده اند در حالی که در بعد تقاضا (اینکه چرا مصرف کنندگان آگاهانه کالای تقلّبی می خرند) کمتر کاری انجام شده است (پنز و استاتینگر[13]، 2005). در این پژوهش برآنیم که عوامل مؤثر بر خرید کالاهای تقلّبی را از بعد تقاضای آن بررسی کنیم.

    1-3- اهمیّت و ضرورت تحقیق

    برند به عنوان یک دارایی نا مشهود[14] می تواند ارزش بالایی را برای شرکت خلق کند. به طوری که برای کسب مزیّت رقابتی در دنیای کنونی کسب و کار، ایجاد یک برند قوی و معتبر باید به عنوان یکی از اهداف راهبردی شرکت در نظر گرفته شود. چرا که محصولات تولیدی عرضه شده، بسته بندی، طرّاحی، فن آوری و غیره در طی زمان تغییر نموده، ولی برند آن ثابت بوده و بواسطه شهرت آن می تواند محصولات جدیدی را وارد بازار نماید و با موفقیت آن را به فروش برساند. بنابراین در عصر نوین بازاریابی، ایجاد، ارزیابی و مدیریت کارکردهای برند از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در واقع تا قبل از عصر حاضر، بنگاه ها با نام گذاری بر روی خود و یا محصولشان کار را خاتمه یافته می دانستند، امّا رقابت های سهمگین برای گسترش و تسخیر بازارها منجر به شکل گیری فلسفه جدیدی در حوزه بازاریابی شد که حاصل یکصد سال تجربه آزاد بود. این فلسفه که در نهاد خود به شکل غیر قابل تصوری پیچیده و پر رمز و راز بود، چیزی نبود جز مفهوم برند که عامل اصلی ترویج و پیشرفت یک کالا و یا خدمات در بازار ملّی و یا جهانی می گردد. شناخت زوایای این مفاهیم جدید در عرصۀ بازاریابی به کوشش همه جانبه ای نیاز دارد که حتّی نیازمند حمایت سایر علوم از جمله روانشناسی و جامعه شناسی باشد.

    امروزه در بازار کشور ایران شاهد انواع کالاهای تقلّبی هستیم که مصرف کنندگان آگاهانه یا نا آگاهانه آن کالاها را خریداری می کنند. به عنوان مثال می توان به ساعت، لوازم آرایش، گوشی موبایل، عینک و مواردی از این قبیل اشاره کرد. از طرفی هم کالاهای تقلّبی ویژگی و استاندارد کالاهای اصلی را نداشته و ممکن است در بلند مدت اثرات سوء بر مصرف کنندگان آن کالاها وارد کنند، در ضمن اینکه منابع ارزی کشور صرف واردات بی رویه کالاها و بعضاً غیر ضروری می شود. البته دلایلی مختلفی را می توان برای استفاده از کالاهای تقلّبی بیان کرد. مواردی چون واردات کالاهای تقلّبی چینی، وجود تحریم های شدید از جانب برخی کشورهایی که دارای برندهای برتر هستند، فرآیند پیچیده ثبت سفارش و واردات برخی کالاها از طریق کانال های غیر قانونی و کاهش شدید ارزش ریال در برابر سایر ارز ها در چند وقت گذشته را می توان از دلایل استفاده از کالاهای تقلّبی برشمرد. البته حوزه فعالیّت این پژوهش به بررسی تقاضای کالاهای تقلّبی به صورت آگاهانه  محدود می شود و متغیّرهایی که تبیین کننده رفتار مصرف کننده باشند در نظر گرفته شده اند. به هر حال امروزه بازار ایران از کالاهای تقلّبی اشباع شده است و از آنجایی که تا به حال پژوهشی در این زمینه در داخل کشور انجام نشده است،  ضرورت انجام تحقیقی در بعد تقاضا و رفتار مصرف کننده احساس می شود.

     

     

    1-4- اهداف تحقیق

    هدف اساسی این تحقیق بررسی عوامل رفتاری مصرف کننده در قصد خرید کالاهای تقلّبی به صورت آگاهانه از برندهای معتبر است به گونه ای که به صورت علمی و کاربردی در کاهش خرید کالاهای تقلّبی تأثیر داشته باشد.

    1-5- سؤال تحقیق

    پژوهش حاضر سعی در پاسخگویی به سؤال زیر به عنوان سؤال اصلی تحقیق دارد

    چه عواملی بر قصد خرید آگاهانۀ کالاهای تقلّبی از برندهای معتبر تأثیر می گذارند؟

    1-6- فرضیه های تحقیق

    فرضیه، پاسخی منطقی است که احتمال می دهیم که تحقیق برای مسئله ارائه کند (حافظ نیا، 1383). با توجه به این توضیح، انتظار منطقی و علمی محقّق برای پاسخگویی به سؤال اصلی تحقیق در قالب فرضیات زیر قابل طرح می باشد:

          فرضیه1-  میزان درگیری محصول رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

        فرضیه 2- میزان دانش محصول رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

        فرضیه 3-  میزان ریسک ادراک شدۀ مصرف کننده رابطه غیر مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

        فرضیه 4-  میزان شخصیت برند کالاهای تقلّبی رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

       فرضیه 5- ویژگی های ادراک شدۀ محصول رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

        فرضیه 6- مزایای ادراک شده رابطه مستقیمی با قصد خرید کالای تقلّبی دارد.

     

     

    1-7- روش تحقیق

    روش این تحقیق با عنایت به موضوع تحقیق که در ارتباط چرایی خرید کالاهای تقلّبی است،کاربردی می باشد. تحقیقات کاربردی تحقیقاتی هستند که نظریه ها، قانون مندی ها، اصول و فنونی که در تحقیقات پایه تدوین می شوند را برای حل مسائل اجرایی و واقعی بکار می گیرد (خاکی،202، 1382).

    همچنین بر اساس راهبرد جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی- پیمایشی است. روش پیمایشی یک فرآیند پژوهشی است که به منظور جمع آوری اطلاعات درباره این موضوعات که گروهی از مردم چه می دانند، چه فکر می کنند و یا چه کاری انجتام می دهند، اجرا می شود. منظور از "چه می دانند" این است که افراد چه اطلاعاتی را در زمینه یک هدف یا یک موضوع درونی پدید آورده اند. مراد از فکر کردن این است که عقاید، نگرش ها، ارزش ها و باورهای مردم چه هستند. هدف روش پیمایشی توصیف، تبیین و کشف روابط میان پدیده ها است، بدون اینکه الزاماً رابطه علت و معلولی داشته باشند. زیرا اطلاعات در یک مقطع زمانی معین از نمونه ها جمع آوری شده است که نتایج بدست آمده برای زمان اجرای پژوهش درست است و ممکن است با گذر زمان نتایج تغییر کند. در این روش از ابزارهای گردآوری اطلاعات مانند مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شود که با توجه به شرایط این روش ها انتخاب می شوند (دلاور،1374،137).

    1-8- روش گرد آوری اطلاعات و داده ها

    در این تحقیق از دو روش میدانی و کتابخانه ای برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است.در روش میدانی بعد از بررسی روش های مختلف و جمع آوری نظرات اساتید، پرسشنامه به عنوان مناسبترین ابزار تشخیص داده شد. از نظر مکانی نیزف اطلاعات این پژوهش در محیط واقعی جمع آوری شده است. منابع اطلاعاتی تحقیق پیش رو ترکیبی از منابع دست اول و دوم می باشد، بدین صورت که پرسشنامه توزیع شده به عنوان منابع اطلاعاتی دست اول محسوب می شود. همچنین برخی از منابع اطلاعاتی دست دوم که در این تحقیق استفاده شده اند نیز، عبارتند از مقالات موجود در نشریات معتبر مدیریت بازرگانی و بازاریابی که از سایت های علمی اینترنتی اخذ گردیده است و همچنین پایان نامه های کارشناسی ارشد و کتاب های مرتبط با موضوع.

    1-9- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق

    قلمرو مکانی این تحقیق استفاده کنندگان از عینک های آفتابی تقلبی به صورت آگاهانه در شهر تهران می باشد. همچنین محدوده زمانی انجام پژوهش در بهمن و اسفند ماه سال 1391 است.

    1-10- جامعه و نمونه آماری

    جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق را مصرف کنندگان نهایی[15] عینک های تقلّبی، به صورت آگاهانه[16] خریده اند را تشکیل می دهند. همچنین واحد آماری جامعه این تحقیق هر یک از خریداران عینک های آفتابی تقلبی می باشد. عینک تقلّبی نیز به دلیل اینکه در جامعه بسیار فراگیر شده و همچنین اثرات منفی که در بلند مدّت برای مصرف کننده باقی می گذارد انتخاب شده است.با توجه به نا محدود بودن چارچوب نمونه گیری، از روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول ذیل برای تخمین حجم نمونه استفاده گردیده است.

           

    که در رابطه مذکور:

    n : حجم نمونه

    Z : مقداراحتمال نرمال استاندارد با سطح اطمینان ، که برای سطح اطمینان 95% مقدار آن از جدول 96/1 بدست می آید.

    : میزان خطایی است که محقق در بررسی مرتکب می شود، که در پژوهش حاضر مقدار آن برابر با 05/0 در نظر گرفته شده است.

    P(1-P): واریانس صفت کیفی مورد بررسی است که بع علت نا معلوم بودن، حداکثر مقدار آن یعنی 25/0 استفاده شده است. بنابراین حجم نمونه مورد نیاز به صورت زیر محاسبه می شود.

    طبق محاسبات انجام شده نیاز به توزیع 384 پرسشنامه بود.

    1-11- واژه ها و اصطلاحات بکارگرفته شده در تحقیق

    در تعریف واژه ها و اصطلاحات بهترین روش این است که اصطلاحات و واژه ها بر اساس تعریفی که توسّط صاحبنظران در هر رشته ارائه شده و بکار می رود (نادری، 1383). واژگان و اصطلاحات اصلی این پژوهش عبارتند از:

    برند[17]: طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، برند عبارت است از: " نام، واژه یا علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از تمامی این عناصر که به منظور شناسایی کالا و خدمات یک فروشنده (یا گروهی از فروشندگان) با هدف ایجاد تمایز در عرصه رقابت مورد استفاده قرار می گیرد (کلر،4، 1389).

    کالاهای لوکس[18]: کالاهایی که بصورت انحصاری استفاده می شود و یا برای نمایش دادن یک برند خاص که برای استفاده کننده آن علاوه بر مفید بودن در کارکردهایش، پرستیژ نیز به همراه دارد(گراسمن و شاپیرو[19]، 1998).

    کالاهای جعلی از برندهای معتبر[20]: کالایی که مارک تجاری شبیه و غیر قابل تشخیص از مارک تجاری اصلی ثبت شده دارد و به حقوق رسمی صاحب اصلی مارک تجاوز می کند.

    تصویر ذهنی از برند: مجموعه باورهایی که افراد در مورد یک محصول با نام و نشان تجاری خاص دارند، تصویر یک برند یا محصول نامیده می شود (کاتلر و آرمسترانگ، 1383).

    شخصیت برند: شخصیت برند عبارت است از مجموعه ویژگی های انسانی که با برند همراه است (آکر،1997)

    ویژگی های ادراک شده محصول: عبارتند از ویژگی های قابل توصیفی که به تشریح محصول می پردازند (کلر، 1993).

    مزایای ادراک شده: عبارت است از آنچه که مصرف کننده معتقد است آن کالای تقلّبی برایش فراهم می کند (کلر، 1993).

    درگیری محصول: درگیری محصول یک چارچوب حیاتی و مرکزی در فهم رفتار تصمیم خرید مصرف کننده است (فیل[21]، 1999).

    دانش محصول: دانش محصول عاملی کلیدی است که بر تمامی مراحل فرآیند تصمیم گیری تأثیر می گذارد (بتمن و پارک[22]، 1980). مصرف کنندگان با میزان دانش محصول متفاوت، در ادراک از محصول متفاوت هستند. مصرف کنندگانی که دانش محصول بالاتری دارند، معیارهای تصمیم گیریشان مناسب تر و پیچیده تر است (مارکس و اوسلون[23]، 1981). می توان دانش محصول را به سه دسته دانش ذهنی، دانش عینی و دانش بر مبنای تجربه دسته بندی کرد (براکس[24]، 1985).

     

    ریسک ادراک شده: ریسک ادراک شده را موضوعی ذهنی و برآمده از عدم اطمینان در نتیجه تجارب و پیامدهای منفی تعریف کرده اند (باور[25]، 1960). ریسک ادراک شده ابعاد مختلفی چون مالی، اجتماعی، روانشناختی، فیزیکی و ... دارد.

     

    [1] . Fournier & Yao

    [2]. Keller 

    [3]. Kapferer

    [4]. Aker

    [5]. Harvey and Ronkainen,  

    [6]. Blatt

    [7]. Carty

    [8]. Freedman

    [9]. Gentry et al

    [10]. Bush et al

    [11]. Hopkins et al

    [12]. Bian and Veloutsou

    [13]. Penz and Sto¨ttinger

    [14] . Intangible Asset

    [15] . End User

    [16].Non Deceptive

    [17]. Brand

    [18]. Branded Products

    [19] Grossman and Shapiro

    [20]. Counterfeit  Branded Products (CBP)

    [21] . Fill

    [22] . Battmant and Park

    [23] . Marks and Oslon

    [24]. Brucks

    [25]. Baur

    Abstract

     

    R

    egarding to spread of manufacturing counterfeit goods in a worldwide scale, producing goods with branded products which have specific consumers is now more prevalent than generic counterfeit goods.  As  brand is the most valuable property for each organization, So we can conclude that when a brand get prominent in the market and gains success, it is probable to be counterfeited (Maldonado and Hume, 2005).In fact counterfeit of branded products are widely available everywhere including Iran which encourages consumers to buy this stuff instead of original branded product. But issue is not merely production of this stuff, the issue involves demands for this goods from consumers that develops market for these goods.

    This research aims at analyzing factors that drive consumers buying counterfeit of branded products consciously. Regarding mentioned and according to theoretical model 6 hypotheses were established. Research approach is categorized as surveying- descriptive, and correlation. Demographic society constitute branded counterfeit sunglasses end-users, which were sampled using simple random sampling method and 384 questionnaire were gathered. For fetching data we utilized library and field method. To evaluate significance of relationships we used Pearson correlation test.

    In this research effects of consumer perceived brand image (such as brand personality, perceived product attributes and perceived benefits), product knowledge, product involvement and perceived risk on branded counterfeit sunglasses purchase intention were evaluated. Research findings endorsed direct positive relation between product involvement, brand personality, perceived product attributes and perceived benefits on purchase intention. Also negative relation between perceived risk and purchase intention was observed. No significance relation between product knowledge and purchase intention was noticed.

    Keywords: counterfeit of branded products, brand image, perceived product attributes, perceived benefits, product knowledge, perceived risk, purchase intention

  • فهرست:

    فصل اول.................................................................................................................. 1

    1-1- مقدّمه............................................................................................................... 2 

    1-2- بیان مسئله......................................................................................................... 3

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................. 4

    1-4- اهداف تحقیق................................................................................................... 6

    1-5- سؤال تحقیق..................................................................................................... 6

    1-6- فرضیه‌های تحقیق............................................................................................. 6

    1-7- روش تحقیق..................................................................................................... 7

    1-8- روش گردآوری اطلاعات و داده‌ها.................................................................... 7

    1-9- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق............................................................................. 8

    1-10- جامعه و نمونه آماری..................................................................................... 8

    1-11- واژه‌ها و اصطلاحات بکار گرفته شده در تحقیق.............................................. 9

    2- فصل دوم....................................................................................................... 11

    2-1 مقدمه............................................................................................................... 12

    2-2- فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده......................................................... 14

    2-3- عوامل مؤثر در فرایند تصمیم گیری خرید....................................................... 15

    2-3-1- عوامل فرهنگی، اجتماعی و گروهی........................................................... 16

    2-3-2- عوامل روانی و فردی................................................................................. 17

    2-3-3- عوامل موقعیتی.......................................................................................... 19

    2-3-4- عوامل آمیخته بازاریابی............................................................................... 20

    2-4- تئوری‌های مربوط به رفتار مصرف کننده......................................................... 20

    2-5- مبانی نظری.................................................................................................... 23

    2-5-1 تعریف برند................................................................................................. 23

    2-5-2- تعریف تقلب............................................................................................. 24

    2-6- تاریخچه کالاهای تقلبی.................................................................................. 26

    2-7- پیامدهای اقتصادی- اجتماعی تقلب................................................................ 29

    2-8- علل رشد کالاهای جعلی و تقلبی.................................................................... 30

    2-8-1 فناوری بالا با هزینه کم................................................................................. 31

    2-8-2- جهانی سازی و کاهش موانع تجاری.......................................................... 32

    2-8-3- نقش مصرف کننده.................................................................................... 33

    2-8-4- گسترش کالاها و بازارها............................................................................ 34

    2-8-5- برندهای قوی (معتبر) شناخته شده در سطح جهان...................................... 36

    2-8-6- اراده ضعیف در سطح ملی و بین المللی...................................................... 37

    2-8-7- تعرفه و مالیات بالا..................................................................................... 37

    2-9- تعریف کالاهای با برند لوکس یا معتبر............................................................. 38

    2-9-1- مصرف کالاها با برند لوکس...................................................................... 39

    2-9-2- کالاهای مبتنی بر برند لوکس و تقلبی.......................................................... 40

    2-9-3- تأثیر برندهای لوکس تقلبی بر برندهای لوکس اصلی و مصرف کنندگان...... 41

    2-9-4- عامل اولیه شکل دهنده نگرش یا نیّات مصرف کنندگان.............................. 42

    2-10- نگرش مصرف کنندگان نسبت به تقلب......................................................... 43

    2-11- قصد خرید.................................................................................................. 45

    2-12- تصویر برند.................................................................................................. 46

    2-12-1- مؤلفه‌های تصویر ذهنی برند.................................................................... 47

    2-13- شخصیت برند.............................................................................................. 49

    2-13-1- چگونگی ساخت شخصیت برند.............................................................. 51

    2-14- ویژگی‌های ادراک شده محصول................................................................... 52

    2-15- مزایای ادراک شده....................................................................................... 52

    2-16- درگیری محصول......................................................................................... 53

    2-16-1- آگاهی از رده محصول............................................................................. 53

    2-16-2- تمایز میان برندهای موجود در یک رده از محصول.................................. 53

    2-17- دانش محصول............................................................................................. 54

    2-18- ریسک ادراک شده....................................................................................... 55

    2-19- پیشینه تحقیق‌های انجام شده........................................................................ 56

    2-19-1- تحقیقات داخلی...................................................................................... 56

    2-19-2- تحقیقات خارجی.................................................................................... 57

    2-19-2-1- تحقیقات موتینهو................................................................................ 57

    2-19-2-2- تحقیقات شاهین................................................................................. 58

    2-19-2-3- سایر تحقیقات.................................................................................... 60

    2-20- مدل مفهومی تحقیق..................................................................................... 66

    3- فصل سوم...................................................................................................... 67

    3-1- مقدمه............................................................................................................ 68

    3-2- روش شناسی تحقیق....................................................................................... 68

    3-3- افق زمانی پژوهش.......................................................................................... 69

    3-4- جامعه آماری.................................................................................................. 69

    3-5- حجم نمونه و روش نمونه برداری.................................................................. 70

    3-6- منابع و روش های جمع آوری اطلاعات......................................................... 72

    3-7- متغیرهای تحقیق............................................................................................. 73

    3-7-1- متغیرهای مستقل........................................................................................ 73

    3-7-2- متغیر وابسته............................................................................................... 77

    3-8- طراحی ابزار اندازه گیری................................................................................. 77

    3-9- روایی پرسشنامه.............................................................................................. 79

    3-10- پایایی پرسشنامه........................................................................................... 79

    3-11- روش آماری................................................................................................ 81

    3-11-1- آزمون همبستگی پیرسون......................................................................... 81

    4- فصل چهارم................................................................................................... 83

    4-1- مقدمه............................................................................................................ 84

    4-2- آمار توصیفی.................................................................................................. 85

    4-2-1- توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان......................................... 86

    4-2-2- توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان............................................... 87

    4-2-3- توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان............................ 88

    4-2-4- توزیع فروانی مربوط به درآمد پاسخ دهندگان............................................. 89

    4-3- آمار استنباطی.................................................................................................. 91

    4-4- آزمون همبستگی پیرسون................................................................................ 91

    4-4-1- بررسی رابطه فرضیه اول............................................................................ 92

    4-4-2- بررسی رابطه فرضیه دوم............................................................................ 93

    4-4-3- بررسی رابطه فرضیه سوم........................................................................... 94

    4-4-4- بررسی رابطه فرضیه چهارم........................................................................ 95

    4-4-5- بررسی رابطه فرضیه پنجم.......................................................................... 96

    4-4-6- بررسی رابطه فرضیه ششم.......................................................................... 97

    4-5- خلاصه ای از آزمون همبستگی فرضیه ها........................................................ 98

    4-6- اولویت سنجی فرضیه ها بر اساس شدت ارتباط آن‌ها...................................... 98

    4-7- یافته‌های جانبی تحقیق.................................................................................... 99

    4-7-1- آزمون t با دو نمونه مستقل........................................................................ 99

    4-7-2- تحلیل واریانس یک طرفه........................................................................ 100

    5- فصل پنجم.................................................................................................. 103

    5-1- مقدمه.......................................................................................................... 104

    5-2- نتایج حاصل از اطلاعات جمعیت شناختی.................................................... 105

    5-3- تفسیر و نتیجه گیری از فرضیه های پژوهش.................................................. 106

    5-4- پیشنهادها..................................................................................................... 109

    5-4-1- پیشنهاد های اجرایی................................................................................ 109

    5-4-2- پیشنهاد به پژوهشگران آتی...................................................................... 111

    5-5- محدودیت های پژوهش.............................................................................. 112

    فهرست منابع.......................................................................................................... 113

    پیوست 1: پرسشنامه پژوهش.................................................................................. 119

    پیوست 2: خروجی های نرم افزار SPSS............................................................... 122

    چکیده لاتین........................................................................................................... 132

    منبع:

    فهرست منابع

     

    1- آذر، عادل و مؤمنی، منصور (1388)؛ « آمار و کاربرد آن در مدیریت»؛ سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).

    2- آکر، دیوید (1389)؛ « مدیریت استراتژیک بازار»؛ ترجمه: احمد روستا؛ نشر آریانا قلم.

    3- امیرشاهی، میر احمد و پدرام، مهدی و پرسا، سمانه ( 1390)؛ « بررسی پذیرش تعمیم برند با استفاده از مدل Logit»؛ فصلنامه پژوهشنامه بازرگان، شماره 61؛ ص 188-167

    4- حافطی نیا، محمدرضا،(1383)؛ «مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی»؛ سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).

    5- دانایی فرد، حسن و همکاران (1390)؛ « روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت»؛ انتشارات صفار.

    6- کاتلر، فیلیپ (1388)؛ «مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل»؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آموخته؛ چاپ چهارم.

    7- ساکاران، اوما (1386)؛ « روش های تحقیق در مدیریت»؛ ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی؛ انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش های مدیریت.

    8- سرمد، زهره و همکاران، 1383، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه، چاپ نهم

    9- کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری( 1385)؛ «اصول بازاریابی»؛ ترجمه:بهمن فروزنده؛ انتشارت آتروپات؛چاپ ششم.

    10- کامپنهود، لوک وان (1385)؛ « روش های تحقیق در علوم اجتماعی»؛ ترجمه: محمدرضا نیک گهر؛ انتشارات توتیا؛ تهران.

    11- کیگان، وارن جی (1384)؛ «مدیریت بازاریابی جهانی»؛ ترجمه: ابراهیمی، عبدالحمید و ونوس، داور و روستا، احمد ؛انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.

    12- گلوک، ویلیام اف و لارنس، آر چاچ (1377)؛ «سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیک»؛ ساروخانی، باقر؛ انتشارات یادواره.

    13- محمدیان اصل، محمد (1390)؛ « بررسی تأثیر ابعاد شناختی و ارتباطی برند بر وفاداری مشتریان به برند سامسونگ»؛ پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت؛ دانشگاه پیام نور.

    14- مؤمنی، منصور و فعال قیومی (1389)؛ « تحلیل های آماری با استفاده از SPSS»؛ انتشارات کتاب نو.

    15- هاو کینز، دل و بست راجر ( 1385)؛ « رفتار مصرف کننده»؛ انتشارات سارگل.

    16 - Aaker DA. Building strong brands. New York: The Free Press; 1996.

    17- Alba JW, Hutchinson JW. Dimensions of consumer expertise. J Consum Res1987;13:411–54 (March).

    18- Ayse S, Kalender  O A, (2011) " Analyzing factors that drive consumers to purchase counterfeits of luxury branded products", The Journal of American Academy of Business, Cambridge, Vol. 17, No 1.

    19- Bian X, Moutinho L, (2011) "The role of brand image, product involvement, and knowledge in explaining consumer purchase behaviour of counterfeits: Direct and indirect effects", European Journal of Marketing, Vol. 45 Iss: 1/2, P191 – 216.

    20- Bian X, Moutinho L, (2011) "Counterfeits and branded products: effects of counterfeit ownership", Journal of Product & Brand Management, Vol. 20 Iss: 5, P 379 – 393.

    21- Bia X, Moutinho L, (2009) " An investigation of determinants of counterfeit purchase consideration", Journal of Business Research, Volume 62, Issue 3, P 368-378.

    22- Blair ME, Innis DE, (1996) “ The effects of product knowledge on the evaluation of warranted brands”. Psychol Mark, Vol 13(5), P 445–56.

    23- Boonghee Y, Seung HL (2009) " Buy Genuine Luxury Fashion Products or Counterfeits?" Advances in Consumer Research, Volume 36, © 2009.

    24- Browne BA, Kaldenberg DO, (1997) “ Conceptualizing self-monitoring: links to materialism and product involvement”. J Consume Mark ,Vol 14 , No 1, P 31–44.

    25- Cecilia M, Evelyn C. Hume (2004) " ATTITUDES TOWARD COUNTERFEIT PRODUCTS: AN ETHICAL PERSPECTIVE" Proceedings of the Academy of Marketing Studies, Volume 9, Number 2.

    26- Celsi RL, Olson JC (1988) “ The role of involvement in attention and comprehension processes”, J Consum Res, Vol 15, No 2, P 210–24.

    27- Chakravarti  A, Janiszewski  C (2003), “The influence of macro-level motives on consideration set composition in novel purchase situations”, J Consum Res, Vol 30, No 2, P244–58 (September).

    28- Cohen L. The level of consciousness (1966) “ A dynamic approach to the recall technique” J Mark Res, Vol 3, No 2, P 142–8 (May).

    29- Cordell V,Wongtada N, Kieschnick L (1996), “Counterfeit purchase intentions: role of lawfulness attitudes and product traits as determinant”,  J Business Research, Vol 35, No 1, P 41–53 (January).

    30- Clunas C (1991), “Superfluous things: material culture and social status in early modern China”. Urbana, IL: University of Illinois Press;.

    31- Chung H, Zhao X. Humour (2003), “effect on memory and attitude: moderating role of product involvement. Int J Advert, Vol 22, No 1, P117–44.

    32- De Chernatony L, McDonald MB (1988), “Creating powerful brands in consumer, service and industrial markets”. Oxford: Butterworth-Heinemann.

    33- Dholakia UM (1998), “ Involvement–response models of joint effects: an empirical test and extension”,  Adv Consum Res, Vol 25, No 1, P 499–506.

    34- Eisend M, Schuchert-Güler P (2006), “ Explaining counterfeit purchase: a review and preview”,  Acad Market Sci Rev, Vol12, P 1–26.

    35- Fill C (1999) ” Marketing communications: contexts, contents and strategies”, 2nd Edition. London: Prentice Hall Europe;.

    36- Gentry JW, Putrevu S, Shultz CJ (2006) “ The effects of counterfeiting on consumer  research”, J Consum Behav, Vol 5, P 245–256 (May–June).

    37- Grossman G, Shapiro C (1988) “ Foreign counterfeiting of status goods”, J Econ, Vol 103, No 1, P 79–100 (February).

    38- Grossman G, Shapiro C (1988) “ Counterfeit-product trade”, American Economy  Review, Vol 78, No 1, P 59–75 (March).

    39- Hopkins D, Kontnik L, Trunage M (2003) “ Counterfeiting exposed-protecting your brand and customers”,  USA: John Wiley & Sons, Inc.

    40- Ho Huy Tuu, Svein O , Pham T, (2011),"The moderator effects of perceived risk, objective knowledge and certainty in the satisfaction-loyalty relationship", Journal of Consumer Marketing, Vol 28, Iss: 5, P 363 – 375.

    41- Harvey MG, Ronkainen IA (1985) “ International counterfeiters: marketing success without the cost and the risk”, Columbia J World Business, Vol 20, No 3, P 37–45 (Fall).

    42- Harvey PJ, Walls WD (2003) “ The revealed demand for pirate goods: probit analysis of experimental data”,  Int J Manag, Vol 20, No 2, P 194–201.

    43- Heidarzadeh Hanzaee K, Khosrozadeh Sh (2011) " The Effect of the Country-of-Origin Image, Product Knowledge and Product Involvement on Information Search and Purchase Intention", Middle-East J. Sci Res, Vol 8, No 3, P 625-636.

    44- Keith W, Hyeong MK, Sen S (2008) " Why Do Consumers Buy Counterfeit Luxury Brands?" Journal of marketing research, Vol 15, Pages 1-46.

    45- Keller KL (1993) “ Conceptualizing, measuring, and managing consumer-based brand equity”, Journal of Marketing, Vol 57, No 1, P 1–22 (January).

    46- Kempf DS, Smith RE (1998) “ Consumer processing of product trial and the influence of prior advertising: a structuralmodelling approach”, Journal of Market  Resarch, Vol 35, No 3, P 325–38 (August).

    47- Levy S, Rook DW (1981) “ Brands, trademarks and the law”, In: Enis BM, Roering KJ, editors. Review of marketing. Chicago, ILL: American Marketing Association, P 185–94.

    48- Mandel N (2003) “ Shifting selves and decision making: the effects of self-construal priming on consumer risk-taking”, J Consum Res, Vol 30, No 1, P 30–40 (June).

    49- Marı´a E P, Raquel Castan˜o, Claudia Quintanilla (2010) "Constructing identity through the consumption of counterfeit luxury goods”,  Qualitative Market Research: An International Journal Vol 13, No 3, P 219-235.

    50- Martin E, Schuchert-Güler  P, (2006) " Explaining Counterfeit Purchases: A Review and Preview", Academy of Marketing Science Review volume 28, No 12.

    51- Mitchell VW (1999) “ Consumer perceived risk: conceptualisations and models”, Eur J Mark, Vol 33, No 1/2, P 163–95.

    52- Mowen JC (1993) “ Consumer behavior”, 3rd Edition. New York: Macmillan Publishing Company;

    53- Nedungadi P (1990) “ Recall and consumer consideration sets: influencing choice without altering brand evaluation”, J Consum Res, 17(3):263–76 (December).

    54- Penz E, Stöttinger B (2003 ) “ Brands and counterfeits—what do they have in common”, Paper presented at the European Marketing Academy Conference, UK, (May).

    55 Phau I, Prendergast G (2001) “  Chuen LH. Profiling brand-piracy-prone consumers: an exploratory study in hong kong's clothing industry”, J Fash Mark Manag, Vol 5, No 1, P 45–55.

    56- Puth G, Mostert P, Ewing M (1999) “ Consumer perceptions of mentioned product and brand attributes in magazine advertising. J Prod Brand Manag, Vol 8, No 1, P 38–49.

    57- Plummer JT (2000) “ How personality makes a difference”, J Advert Res, Vol 40, No 6, P 79–83 (November/December).

    58- Soloman MR, Surprenant C, Czepiel JA, Guttman EG (1985) “ A role theory perspective on dyadic interactions: the service encounter”, J Mark, Vol 49, No 1, P 99–111.

    59- Stokmans M, (1991) “ The relative importance of product attributes: consumer decision theories in new-product development”, Published Doctorial Dissertation, Delft: Delft University Press.

    60- Tom G, Garibaldi B, Zeng Y, Pilcher J (1998) “ Consumer demand for counterfeit goods”, Psychol Mark, Vol 15, No 5, P 405–421 (August).

    61- Swami V, Chamorro-Premuzic T, Furnham A, (2009) " Faking it: Personality and individual difference predictors of willingness to buy counterfeit goods", The Journal of Socio-Economics, Volume 38, No 5, P 820-825.

    62- Wee C, Tan SJ, Cheok KH (1995) “ Non-price determinants of intention to purchase counterfeit goods”, Int Mark Rev, Vol 12, No 6, P19–47.

     


موضوع پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, نمونه پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, جستجوی پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, فایل Word پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, دانلود پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, فایل PDF پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, پروژه درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثّر بر قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی چکیده از جمله با ارزش­ترین دارایی­های هر شرکت اعتبار، پرستیژ و تصویر برند آن شرکت می­باشد. هرچه تاثیرگذاری این عوامل در ذهن مصرف­کنندگان بیشتر باشد تمایل به خرید محصولات شرکت افزایش یافته و شرکت می­تواند به منافع بیشتری دست­یابد. هدف این تحقیق، مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد­ خرید مجدد می­باشد. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه برند:مطالعه موردی صنعت آسانسور پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارفرمایان، مهندسین،مشاورین و سایر افراد تصمیم گیرنده در انتخاب برند آسانسور پروژه های ساختمانی بوده است، که تعداد 230 نفر به روش ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت داخلی چکیده برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " بیمه" چکیده: بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. شرکتهای بیمه و نمایندگانی که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی گروه مدیریت چکیده با توجه به اهمیتی که برندها در خلق ارزش و افزایش جریانات نقدی ورودی مؤسسات دارند لازم است مدیران واحدها توجه ویژه‌ای به این مقوله مبذول داشته و با تلاش در جهت شکل‌گیری، خلق و حفظ برندی که بتواند انتظارات مصرف‌کنندگان، سهامداران و سایر گروه‌هایی که به نحوی بر ارتباطات سازمانی تأثیرگذارند را برآورده سازد. شناخت عوامل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی گروه مدیریت چکیده با توجه به اهمیتی که برندها در خلق ارزش و افزایش جریانات نقدی ورودی مؤسسات دارند لازم است مدیران واحدها توجه ویژه‌ای به این مقوله مبذول داشته و با تلاش در جهت شکل‌گیری، خلق و حفظ برندی که بتواند انتظارات مصرف‌کنندگان، سهامداران و سایر گروه‌هایی که به نحوی بر ارتباطات سازمانی تأثیرگذارند را برآورده سازد. شناخت عوامل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده مسئولیت اجتماعی سازمان با روابط بین سازمان و جامعه سر و کار دارد و به طور مشخص این مفهوم به بررسی تاثیرات فعالیت های شرکت ها بر روی افراد جامعه می پردازد. هدف پژوهش حاضر بررسی ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد که گروه تولیدی پاکشو به عنوان نمونه ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

ثبت سفارش