پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس

word 1 MB 29669 148
1391 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

     (M.A(

    گرایش مدیریت مالی دولتی

    چکیده­:

    هم اکنون روش بودجه­ریزی عملیاتی یکی از روش­های بودجه ­ریزی است که در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد. تاریخچه ی این روش به بعد از جنگ جهانی دوم و کشور ایالات متحده ی آمریکا بر می گردد. در سالهای اخیر اصطلاح "حرکت به سوی بودجه ریزی عملیاتی" که بر سنجش عملکرد سازمان تاکید دارد، در کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار گرفته است. این حرکت شامل اصطلاحاتی است که باید در نظام بودجه ریزی کشورها انجام گردد تا بتوان نظام بودجه ریزی را از روش فعلی ( سنتی ) به روش عملیاتی تغییر داد. این امر سوالات فراوانی را درباره­ی شناسایی عوامل موثر بر "فضای اصلاح" و چگونگی اصلاح آنها مطرح می نماید. این تحقیق مربوط به بررسی وضعیت " عوامل موثر " در "فضای اصلاح" سیستم بودجه ریزی پارک فناوری پردیس در جهت ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی می باشد که با استفاده از پرسشنامه حضوری با 49 سوالات بسته از کارکنان مرتبط با بودجه در پارک فناوری پردیس در باره ی موضوع نظر سنجی گردید و با استفاده از آزمون t نسبت به تجزیه و تحلیل نتایج و آزمون فریدمن، نسبت به رتبه بندی عوامل  اقدم گردید. نتیجه تحقیق نشان دهنده ی این است که وضعیت فعلی عوامل توانایی، پذیرش و اختیار بعنوان موانعی در مسیر ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس شناسایی می شود و پارک جهت ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی باید نسبت به تقویت این عوامل اقدام نماید.

    واژگان کلیدی: بودجه، بودجه­ ریزی عملیاتی، عامل توانایی، پذیرش و اختیار ، فضای اصلاح.

     

    فصل اول

     

    کلیات

    -1)  مقدمه

    نظام بودجه ریزی یکی از خرده نظام های موجود در یک نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به عنوان یک موجود زنده می باشد که وظیفه انتقال خون حیات بخش درآمدهای دولت به اجزای مختلف جامعه و اقتصاد را به عهده دارد. به همین دلیل هرگونه اختلال، گرفتگی و بیماری در این شریان کل پیکره کشور را با بحران مواجه می کند. نظام های سنتی بودجه ریزی تنها بدنبال کنترل این است که مبالغ بودجه "کجا" و "چگونه" هزینه می شود و در پی این نبوده است که این هزینه ها برای چه اهدافی انجام می شود. ساختار سنتی بودجه "کنترل" را تنها "کنترل" مقدار مصرف بودجه و فرایند هزینه آن قلمداد می کند. این ساختار هیچگونه شفافیتی در مورد رابطه میان "منابع" مصرف شده و "نتایج" بدست آمده از برنامه ها و سازمانها بدست نمی دهد و نیز اثربخشی برنامه ها را در ابهام فرو می برد. (صراف، 35:1386)

    یکی از اقدامات اخیر در نظام بودجه‌ای کشور حرکت به سمت بودجه عملیاتی می ‌باشد . بودجه عملیاتی یکی از راهکارهای رایج در استانداردسازی فعالیت‌های دولت، ‌افزایش پاسخ‌گویی و بهبود عملکرد آن در سطح دولت‌های مختلف می‌باشد.

    بودجه‌ریزی عملیاتی به رویه‌ها و مکانیزمهایی که در پی تقویت رابطه بین بودجه مصرف شده در مؤسسات دولتی و نتایج یا ستاده‌های آنها از طریق استفاده از اطلاعات عملکرد رسمی در تخصیص منابع می‌باشد،‌ اطلاق می‌گردد.

    بودجه‌ریزی عملیاتی در یک شکل یا بیشتر، طرح مهمی در مدیریت پرداخت های دولت برای چندین دهه بوده است. در دهه 1990، موج جدیدی از اشتیاق به بودجه‌ریزی عملیاتی در ملل پیشرفته مطرح گردیده و سپس در کشورهای درحال توسعه و در حال گذر پخش شد. طی این زمان بودجه‌ریزی عملیاتی جزئی از اطلاعات وسیع‌تری بوده است که مدیریت بخش دولتی و مرز بین بخش خصوصی و دولتی را در حال دگرگون کردن است. انگیزه آنها، یک احساس جهانی است که برای بهبود عملکرد ناامید کننده بخش دولتی وجود دارد.

    1-2) بیان مسئله :

    بودجه­ی عملیاتی بر اساس تعریف صندوق بین المللی پول عبارت است از:

    روشها و ساز و کارهایی که ارتباط بین اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه های اجرایی را با خروجی ها و پیامدهای  آن از طریق بکارگیری اطلاعات عملکردی در تخصیص منابع تقویت  می کند. ( مهدیان فر و همکاران، 1:1389)

    بودجه ی عملیاتی با تأکید بر اهمیت شناسایی نتایج قابل اندازه گیری حاصل از هزینه های عمومی شفافیت خاصی به فرآیند بودجه ریزی در سازمانهای دولتی بخشیده و پاسخگویی نسبت به هدفهای طرحهای سازمانی را افزایش می­دهد از دیگر کاربردهای بودجه ی عملیاتی ایجاد مراحل لازم برای تخمین هزینه واحد و ارزشیابی ارزش پول می باشد و پرسنل سازمانی را مجبور می­کند تا در بدست آوردن نتایج برنامه های مورد تعهدشان، تحت فشار بودجه ای قرار گیرند.در بودجه ی عملیاتی تخصیص منابع در بخشهای سودآور و اثربخش صورت می گیرد و منجر به استانداردسازی برای ایجاد رقابت می­شود. همچنین بودجه­ی عملیاتی بدلیل برقراری ارتباط بین نتایج و منابع هزینه زمینه ساز ارزشیابی عملیاتی مدیران و شناسایی نقصان هایی که منجر به هدر رفتن منابع میشود، شده و به مدیران در مسئولیت، اجرا (ارتباط بین داده و ستاده­ها) و  پاسخگویی (شفافیت در مصرف وجوه دولتی) کمک می کند.( صفری و همکاران، 4:1385)

    گرایش به بودجه ی عملیاتی در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است و از جمله مقوله هایی است که در بیش تر کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد. ( اردکانی و همکاران،142:1386)

    در ایران نیز به دلیل وجود مشکلات گسترده در نظام بودجه ریزی، استقرار بودجه ریزی از سالها پیش مورد توجه دست اندرکاران بوده است. به طوری­که صرف نظر از تلاشهایی که در درون قوه مجریه برای تدوین چنین بودجه­ای شکل می­گرفت، با تصویب بند "ر" تبصره 1 قانون بودجه 1382 توسط مجلس، پیگیری آن شکل جدی­تری به خود گرفت.در این بند آمده بود، که سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور موظف است در راستای اطلاح نظام بودجه نویسی نسبت به عملیاتی کردن بودجه، اصلاح نظام برآورد درآمدها و هزینه­هابرای سال 1383 برای تمام دستگاه­های اجرایی، شرکت­ها و سازمان­هایی که مشمول قوانین و مقررات عمومی بر آن­ها مستلزم ذکر نام است اقدام کرده و توزیع اعتبارات مربوط به هزینه­ها را براساس نیاز دستگاه­ها و فعالیتهایی که صورت می­گیرد، انجام دهد. بدون ارائه هیچ نوع گزارشی این بند عینا در قانون بودجه 1384 نیز تکرار شد. به دنبال این تلاش­ها در مواد 138، 141 و 142 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی احصاء فعالیت­ها و خدمات و دستگاه­های اجرایی، تعیین قیمت تمام شده، اصلاح ساختار مدیریت نیروی انسانی و تهیه لوایح لازم جهت اصلاح قوانین و مقررات مالی و اداری و استخدامی و بودجه­ریزی از جمله موارد پیش بینی شده در راستای عملیاتی کردن بودجه بودند. پس از آن در بخشنامه­های بودجه سال 1385 و 1386 سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور، طراحی فرم­هایی که حاوی برخی شاخص­ها و هزینه هر واحد بود، درصدد اجرایی کردن سیاستهای برنامه چهارم توسعه در خصوص عملیاتی کردن بودجه­های ستواتی شد. در یک ارزیابی کلی می­توان گفت به رغم تلاش ­های فوق عملیاتی کردن بودجه در نظام مالی کشور نمود عینی پیدا نکرده است.( پناهی،13:1386)

    توجهات اخیر به اجرای بودجه ریزی عملیاتی، عقایدی را در مورد عوامل تأثیرگذار بر اجرای موفق این نظام ایجاد کرده است. یک چنین مجموعه ای از عقاید در مدل بر نهادی بخش دولتی”شه[1]” ارائه گردیده است. این مدل بر سه عامل اثر گذار بر اتخاذ اصلاحات تأکید می کند (عامل اختیار، عامل پذیرش و عامل توانایی). مطالعات نشان می دهد که تعامل این سه عامل، فضای اصلاحات که در آن بودجه­ی عملیاتی اجرا می شود را تعیین می کند ( اسدی و همکاران:215)

    یکی از حدسیات رایج در مورد اجرای ناموفق بودجه ریزی عملیاتی، ظرفیت پایین یا عدم توانایی سازمانی است. مورد کاویها و گزارشات در مورد اتخاذ بودجه ریزی عملیاتی نشان می دهد که سه بعد از توانایی سازمانی برای اتخاذ کامل بودجه ریزی عملیاتی ، کلیدی می باشند: توانایی ارزیابی عملکرد، توانایی نیروی انسانی و توانایی فنی. ( اسدی و همکاران:216)

    عامل دوم که برای اجرای بودجه ریزی عملیاتی به تأ ثیر میگذارد به مکانیزم های اختیار در دولتها ارتباط دارد. اگر بودجه ریزان در اجرای بودجه ریزی عملیاتی و یا در مراحل آن اختیار لازم را نداشته باشند اجرا با مشکل روبرو خواهد شد. سه بعد مهم از اختیار وجود دارد: اختیار قانونی، اختیار رویه­ای و اختیار سازمانی. ( اسدی و همکاران:217)

    مقاومت در برابر اصلاحات از جانب برخی مقامات دولتی، رؤسای بخشها و کارکنان ممکن است  بزرگترین مانع برای اجرا و استفاده از سنجش عملکرد باشد. سه جنبه از پذیرش مورد نیاز می باشد: پذیرش سیاسی، پذیرش انگیزشی و پذیرش مدیریتی. ( اسدی و همکاران:219)

    به منظور بررسی عوامل مدل مذکور در ایجاد نظام بودجه­ریز­ی عملیاتی در یک سازمان دولتی، پارک فناوری پردیس، که با مسئولیت نهاد ریاست جمهوری و ترکیب هیات امناء چهارده نفره از وزارتخانه‌ها، مراکز و افراد علمی و دانشگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور اداره می گردد،

     انتخاب گردیده است.

    لذا این تحقیق درصدد است تا عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه­ریز­ی عملیاتی در پارک فناوری پردیس  بررسی و رتبه بندی نماید.

     

    1-3) ضرورت تحقیق :

    با توسعه وظایف دولت و افزایش سریع هزینه­ها و تاثیر آنها بر وضعیت اقتصادی کشور، تصمیم گیرندگان به دنبال یک ابزار موثرتر برای سازماندهی اطلاعات مدیریت برای تصمیم گیری درست و بموقع در ارتباط با تخصیص منابع مالی محدود می باشد. بودجه ریزی عملیاتی از جمله مقوله­هایی است که با تمرکز بر ستاده­ها، در پی رفع این نیاز­ها می باشد و نه تنها در کشورهای پیشرفته بلکه در جوامع در حال توسعه نیز در پیش گرفته شده است. در تهیه و تنظیم بودجه به این روش به جای توجه و تمرکز به ملزومات و وسایل اجرای فعالیتها، به خود فعالیت و مخارج آن توجه می شود.

    سازمان­های دولتی ایران هم اکنون جهت تهیه و تنظیم بودجه سالیانه خود از روشی استفاده می نمایند که ترکیبی است از روش بودجه ریزی سنتی و برنامه­ای. این روش ترکیبی در خصوص نتایج اعتبارات مصرف شده و میزان اثر بخشی و کارایی برنامه­ها اطلاعات مفیدی در اختیار مدیران قرار نمی دهد و همچنین دارای افق زمانی کوتاه مدت بوده و محدودیتهایی برای مدیریت سازمان در جهت کنترل هزینه­ها و افزایش نظارت بر عملکرد هر واحد ایجاد می نماید. لذا چند سالی است اصلاح نظام بودجه ریزی و ارتباط هدفمند منابع با برنامه­های عملیاتی مورد توجه قرار گرفته است.

    چکیده انگلیسی:

    Abstract

    Context: Performance-based budgeting (PBB), as a budgeting process, is being used in developed countries. The history of PBB begins at the post-World War II America. Recently, the term "moving toward performance-based budgeting", which emphasizes on measurements of organizational performance, is taken into consideration by developing countries. Such movement contains many terms that must be developed in budgeting systems so that the current (traditional) process can be transformed into performance-based budgeting. This brings up different questions of which determinants affect "reform space" and how to reform them. 

    Aims: The present study aims to investigate the status of "the factors" in "reform space" for the budgeting system in Pardis Technology Park (PTP) in Iran in the line to establishing a performance-based budgeting system.

    Methods: Using a presence questionnaire containing 49 closed-questions, the individuals involved with the budgeting system in Pardis Tech Park are surveyed. Data analysis is carried out by using both descriptive and inferential statistics.  

    Results: Current status of authority, acceptance and ability are determined as an obstacle which hinders the implementation of performance-based budgeting process in PTP.

    Conclusions: It is necessary to increase the acceptance and ability in Pardis Tech Park in order to establish a performance-based budgeting process.

    Keywords: Budget, Performance-based budgeting, Ability, Authority, Acceptance, Reform Space, t-test, Friedman test.

     

  • فهرست:

    چکیده فارسی:...................................................................................... 1

    فصل اول............................................................................................ 2

    1-1)  مقدمه..................................................................................................................... 3

    1-2) بیان مسئله :................................................................................................................ 3

    1-3) ضرورت تحقیق :......................................................................................................... 6

    1-4) فرضیه های تحقیق :..................................................................................................... 7

    1-5) اهداف تحقیق :........................................................................................................... 8

    1-6) تعریف عملیاتی واژه ها:.................................................................................................. 8

    1-7) مدل تحقیق :............................................................................................................ 11

    فصل دوم.......................................................................................... 15

    2-1) مقدمه:................................................................................................................... 16

    2-2) پیشینه ی نظری تحقیق:................................................................................................ 17

    2-3) مفاهیم و شاخصه های تحقیق......................................................................................... 26

    2-5) پیشینه ی تحقیق:........................................................................................................ 63

    فصل سوم......................................................................................... 68

    3-1) مقدمه.................................................................................................................... 69

    3-2) روش تحقیق............................................................................................................ 69

    3-3) جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری.......................................................................... 70

    3-4) روش و ابزار جمع‌آوری داده ها....................................................................................... 70

    3-5 ) روایی و پایایی پرسشنامه.............................................................................................. 72

    3-6) ویژگیهای پرسشنامه..................................................................................................... 74

    3-7) مراحل اجرایی تحقیق................................................................................................... 75

    3-8) روش تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................... 77

    فصل چهارم......................................................................................................... 81

    4-1) مقدمه:................................................................................................................... 82

    4-2) مشخصات فردی:....................................................................................................... 83

    4-3) بررسی فرضیات با استفاده از آزمون t:............................................................................... 87

    4-5) رتبه بندی میزان ارتباط برای عوامل مطرح شده در فرضیات اصلی............................................... 102

    4-6) پایایی پرسشنامه....................................................................................................... 103

    4-7) آزمون مقایسه میانگین تک نمونه‌ای:................................................................................ 104

    فصل پنجم:..................................................................................... 109

    5-1) مقدمه.................................................................................................................. 110

    5-2) نتایج پژوهش......................................................................................................... 110

    5-3) رتبه‌بندی عوامل:...................................................................................................... 112

    5-4) تحلیل نتایج:.......................................................................................................... 112

    5-5) نتیجه گیری کلی...................................................................................................... 127

    5-6) مقایسه نتایج تحقیق با تحقیقات پیشین:............................................................................ 127

    5-7) محدودیت های تحقیق............................................................................................... 128

    5-8) پیشنهادها.............................................................................................................. 128

    5-9) پیشنهادها  برای تحقیقات آتی:...................................................................................... 129

    پیوست ها........................................................................................ 131

    پرسشنامه..................................................................................................................... 132

    منابع ومآخذ.................................................................................. 137

    چکیده انگلیسی:................................................................................ 143

    .

    منبع:

     

    آذر ، عادل ، 1383، "آمار و کاربرد آن در مدیریت ( تحلیل آماری )" ، جلد دوم ، انتشارات سمت .

    آیینی، محمد، ساختمانهای دولتی و بودجه ریزی عملیاتی، دومین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی عملیاتی، 1387

    ابراهیمی‌نژاد و فرج‌وند، مهدی و اسفندیار، بودجه از تنظیم تا کنترل، 1385، چاپ هفتم، تهران، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)

     احمدی، علی‌محمد، اصول و مبانی بودجه‌ریزی (با تأکید بر بودجه‌رییزی عملیاتی)، 1382، چاپ اول، همدان، انتشارات نور علم.

    ابراهیمی نژاد، مهدی و فرج­وند، اسفندیار، 1380، بودجه از تنظیم تا کنترل، سمت.

    اسعدی و همکاران، محمود، شناسایی موانع استقرار بودجه عملیاتی در گمرک جمهوری اسلامی ایران بر اساس مدل شه، دومین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی عملیاتی، صفحه 207-234

    ابراهیم پور، شهرام، 1387، " ارزیابی نظام بودجه ریزی عملیاتی و بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران" ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.

    ابراهیمی،سعید و فردانی، سعید و محمدنبی، زهره و  والیانی، نوشین، بررسی و تحلیل استراتژیک استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری اصفهان ( با استفاده از روش ماتریس SWOT)،سومین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی عملیاتی، 1388

    الماسی، حسن، مدیریت بودجه‌ریزی دولتی در ایران، چاپ اول، 1389، تهران،‌ انتشارات سپاهان کلمه

    انصاری، شاهرخ، بودجه و بودجه‌ریزی در ایران با تأکید بر بودجه عملیاتی، 1387، چاپ چهارم، نشر یکان

    ایران نژاد پاریزی، مهدی، روشهای تحقیق در علوم انسانی، 1385، نشر مدیران.

    پناهی- علی،1386، بودجه ریزی عملیاتی ( در نظریه و عمل )، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.

    حافظ‌نیا، محمدرضا، مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، 1385، چاپ دوازدهم، تهران، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)

    حسن آبادی و همکاران، محمد، 1387، نیم قرن تجربه آمریکا در نظام های بودجه ریزی عملیاتی، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.

    حسن آبادی و همکاران، محمد، مسیر بودجه ریزی عملیاتی نوین، مجله برنامه و بودجه، شماره 101، صفحه 71 – 96

    خاکی، غلامرضا، روش تحقیق در مدیریت، 1388، چاپ چهارم، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    دلاور، علی، 1385، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، انتشارات رشد

    سکاران، اوما، 1386، روشهای تحقیق در مدیریت، صائبی و همکار، محمد، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    سعیدی و مزیدی، پرویز و علیرضا، بودجه‌ریزی عملیاتی (مبانی، مفاهیم و الزامات قانونی)، 1385، چاپ اول، تهران، نگاه دانش.

    سعیدا اردکانی و همکاران، سعید، بودجه ریزی عملیاتی و چالش های آن در ایران، حسابدار رسمی، 1386، صفحه 141- 145

    21..

    قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

     قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

    کردبچه، محمد، نظام بودجه‌ریزی، 1385، چاپ اول، تهران، انتشارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.

    کیوی، ریموند، روش تحقیق در علوم اجتماعی، 1386،انتشارات توتیا.

    مهدیان فر و همکاران، محمد، نظام بودجه ریزی عملیاتی، نشریه سامان ( نشریه داخلی معاونت طرح و برنامه )،1389 ، شماره 39

    صفری و همکاران، سعید، طراحی بودجه ریزی عملیاتی دستگاههای اجرایی کشور، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، 1385، سال سوم، شماره 8.

     صفرزاده و فرهنگی، علی‌اکبر و فریدون، روش‌های تحقیق در علوم انسانی، با نگرش پایان‌نامه نویسی، 1386، چاپ اول، تهران، انتشارات پیام پویا.

    طالب نیا، قدرت الله و محمودی، فاطمه، بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های دولتی و ارایه راه کارهای لازم جهت کاهش موانع،  مجله کنترولر، 1385 ، شماره 21، صفحه 26 - 46

    فرهمند، محمد علی و اعتمادراده، امیر حسین، راهبردهایی برای استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، اولین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی عملیاتی، 1386

    فرزیب، علیرضا، بودجه‌ریزی در ایران، 1377، چاپ پنجم، تهران انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    محمودی، حمید رضا، شناسایی موانع استقرار سیستم حسابداری بهای تمام شده دردستگاههای اجرایی استان ایلام ،سومین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی عملیاتی، 1388

    موسی‌خانی و منشی‌زاده نائین، مرتضی و مسعود، اصول و مبانی نظام نوین بودجه در ایران، 1385، چاپ چهارم، قزوین، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.

    نادری، بابک،1389، " شناسایی موانع استقرار بودجه ریزی در مناطق آزاد صنعتی کشور بر اساس مدل SHAH "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.

    ورمزیار، حسن ، بودجه ریزی عملیاتی در ایران، فصلنامه اقتصاد و جامعه، 1384، سال دوم، شماره 6، صفحه 150

    یوسفی، زهرا، 1387، " ارزیابی نظام بودجه ریزی عملیاتی در شرکتهای تولید کننده دارو تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین ( TPICO) " ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

     

     

     

     

    فهرست منابع لاتین:

     

    Andrew, M, “ Authority, Acceptance, Ability And Performance – Based Budgeting Reforms “ , The International Journal Of Public Sector Management , 2004, Vol .17 , No. 4

    Tugen, K and Akdenz, H and Aksarayli, M and Egeli, H and Ozen, A “Critical Control Points on Performance-Based Budgeting System” Review of Social, Economic & Business Studies, 2010, Vol.9/10, 161-178

    Wescott, Clay G and Jones, L.R “MANAGING FOR RESULTS AND PERFORMANCE IN ASIA: ASSESSING REFROM INITATIVES IN THE PUBLIC SECTOR”, International Public Management Review, 2007, Vol. 8 ,Issue 1

    Robinson, M And Brumby, J,” Does Performance Budgeting Work? An Analytical Review Of The Empirical Literature”, International Monetary Fund (Imf), 2005 ,3-62

    Wendy James, W, “A processual view of institutional change of the budget process within an Australian government-owned electricity corporation”, The International Journal Of Public Sector Management, 2006, Vol.19, Issue 1

    Xavier, J, “ Budget Reform in Malaysia and Australia Compared”, Public Budgeting & Finance, 1998, Vol. 18, pp. 99-118  

     Andrew, Matthew And Herb, Hill, The Impact Of Traditional Budgeting Systems On The Effectiveness Of Performance – Based Budgeting : A Different View Point On Recent Findings, International Journal Of Public Adminstration, 2003. Vol. 26, No. 2

    8.Kline, J. “Local Government Outcome Based Performance Measures And Customer Standards : Has Their Time Come?”, The Governments Accountants Journal, 1997. Vol. 45, No. 4, PP : 47

    9.Carter, K. “Performance Budgets : Hereby Popular Demand, State Legislatures”, 1999. Vol. 20, No. 1, PP : 23

    10.Harris, J. “Performance Budgeting : In Maine, Paper Presented At The Manging Performance Conference”, Baltimore. 2001

    Broom, Cherlyle And Lyne, Mc Guire, Performance Based Government Models : Builging a Track Record, Public Budgeting And Finance, 1995. Vol. 15, No. 4

    12.Foltin, C. “State And Local Government Performance : It is Time To Measure Up” The Governments Accountants Journal. 1999. Vol. 48, No. 1, PP : 40

    13.Gloria, Grizzle And Carole, Pettijohn, Impelementing Performance – Based Program Budgeting : A – System – Dynamics Perspective, Public Adminstration Review, Jan / Feb 2002

    14.Willoughby, K And Melkers, J. “Implementing Pbb : Conflicting Views Of Success, Public Budgeting And Finance”, 2000. Vol. 20, No. 1, PP : 108

    15.Young, R. “Performance Based Budget System”, Public Policy And Practice, Ad Electronic Journal Devoted To Governance And Public In South Carolina, 2003. Vol. 2, No. 2, PP : 20 

     

    .


موضوع پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, نمونه پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, جستجوی پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, فایل Word پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, دانلود پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, فایل PDF پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, تحقیق در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, مقاله در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, پروژه در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, پروپوزال در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, تز دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, پروژه درباره پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس, رساله دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر در ایجاد نظام بودجه ریزی عملیاتی در پارک فناوری پردیس

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی چکیده: در چند دهه اخیر نظام های سنتی بودجه­ریزی در حال گذر به نظام های نوین بودجه­ریزی از قبیل بودجه ریزی عملیاتی است، وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی نیز از سال 1382 در قالب طرح نظام نوین مالی زمینه را برای اجرای این امر فراهم نموده که در این میان برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی قزوین عملکرد ...

  پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد)  M.A) گرايش: مالي  تابستان 1391 چکيده: اين تحقيق با هدف امکان سنجي اجراي بودجه­ريزي عملياتي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد

چکیده نظام بودجه ریزی به عنوان یکی از خرده نظام های مدیریتی و اقتصادی همواره مورد توجه دولتها و سازمانها بوده است. امروزه دولتها به دلایل زیادی، نیاز به جامع نگری و تفکر سیستمی و در نتیجه یکپارچه سازی نظامهای مدیریتی و اقتصادی و ایجاد تحول در بخش دولتی داشته و به منظور افزایش بهره وری و برقراری ارتباط میان اهداف استراتژیک و کلان یا برنامه های عملیاتی، نظامهای بودجه ریزی خود را ...

پايان نامه براي دريافت درج? کارشناسي ارشد«M.A » گرايش حسابداري سال 87   پيشگفتار:      بودجه ريزي عملياتي نوعي سيستم برنامه ريزي، بودجه ريزي و ارزي

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : مدیریت منابع انسانی چکیده با گسترش پدیده­ی جهانی­سازی، اهمیت اعتماد در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بطور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است بطوری که اکثر صاحب نظران در علوم مختلف به اهمیت نقش اعتماد در سازمان­ها اشاره کرده­اند. هدف این پژوهش سنجش رابطه بین مدیریت مشارکتی و اعتماد با توجه به رهبری خدمتگزار در ادارات ...

بخش اول استاندارد نمودن کالا اهميت و نقش کالا اهميت کالا در سازمان ها، کشورها و اصولاً در مجموعه جهان بر کسي پوشيده نيست، با بررسي ترازنامه هر سازمان و يا هر شرکتي متوجه مي شويم که قسمت عمده

 پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي   چکيده هدف تحقيق حاضر، بررسي و مقايسه اثربخشي و کارآيي مديران و مسئولين انتصابي و انتخابي از نظر ميزان برخورداري از م

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده رقابت میان بانکها و پیچیدگی نظام بازاریابی خدمات بانکی شرایطی را ایجاد کرده که اگر به عرصه رقابتی و راهکارهای هوشمندانه توجه نشود بعضا بانکها در اهداف خود دچارناکامی شده و کم کم از صحنه رقابت حذف می‌شوند. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد، توانایی بانک در ارائه خدمات ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده تبلیغات اثربخش یکی از عناصر فرآیند رشد و توسعه در نظام بانکداری محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی نظام بانکداری دارد . ارزیابی اثربخشی تبلیغات به منظور بررسی نقش آن در دست یابی اهداف بانکی می تواند سازمان را جهت اعمال تغییرات در عملکردها و روندهای عملیاتی خود یاری رساند. از ابزارها و الگوهای مختلفی ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." گرایش مدیریت بازرگانی چکیده: برون­ سپاری عبارت است از پیدا کردن ارائه دهندگان خدمت جدید و روش‌ های جدیدی که بتوان با اطمینان تهیه مواد، کالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقیقت در واگذاری یا برون سپاری، سازمان از دانش و تجربه و خلاقیت ارائه دهندگان خدمت جدیدی که قبلاً‌ استفاده نکرده بهره‌مند می‌شود. این پژوهش ...

ثبت سفارش