پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن

word 2 MB 30206 118
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A."

    گرایش مدیریت بازرگانی

    چکیده:

    برون­ سپاری عبارت است از پیدا کردن ارائه دهندگان خدمت جدید و روش‌ های جدیدی که بتوان با اطمینان تهیه مواد، کالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقیقت در واگذاری یا برون سپاری، سازمان از دانش و تجربه و خلاقیت ارائه دهندگان خدمت جدیدی که قبلاً‌ استفاده نکرده بهره‌مند می‌شود. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر برون‌ سپاری فرآیندهای سازمان امور مالیاتی برعملکرد آن باتوجه به مطالعه موردی مالیات برخودرو در استان کرمانشاه در نیمه اول سال ۱۳۹۳انجام گردید.پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه­ی گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی ، از نوع پیمایشی است. این تحقیق از آن جهت کاربردی است که یافته­های آن در حل مشکلات سازمان امورمالیاتی به کار گرفته می­شود.و از آن جهت توصیفی هستند که متغیرها بر حسب وضع موجود مورد بررسی قرار می­گیرند و متغیرهای تحقیق دستکاری نمی­شوند.جامعه آماریِ این تحقیق، مؤدیان  و کارکنان سازمان امور مالیاتی کرمانشاه می‌باشد. پرسشنامه های طراحی شده میان این گروه ها توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری ونظرات خبرگان و کارشناسان مالیاتی نیز گردآوری و یکپارچه گردیده است.نتایج حاصل ­از این پژوهش نشان می‌دهند متغیر مستقل برون­سپاری فرآیند ­مالیات­برخودرو دارای تأثیر 71 درصدی، برنامه ریزی مقدماتی دارای تأثیر 25 درصدی، تجزیه و تحلیل استراتژیک دارای تأثیر 49 درصدی، تحلیل هزینه دارای تأثیر 22 درصدی، مذاکرات دارای تأثیر 28 درصدی و الزامات پس از قرارداد دارای تأثیر 27 درصدی بر متغیر وابسته عملکرد سازمانی دارند. همچنین مشاهده گردید که همه این روابط از نوع مستقیم و مثبت می باشند. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اذعان داشت برون‌سپاری مالیات برخودرو در استان کرمانشاه تاثیر مثبت وبه سزایی در­عملکرد سازمان امورمالیاتی کرمانشاه داشته است.

    کلمات کلیدی: برون‌سپاری، سازمان امورمالیاتی، عملکرد سازمانی

    فصل اول

    کلیات

     

    ۱مقدمه

    ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺪی ﺑﻪ ﻣﻔهوم ﺑﻬﺮه‌وری و اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﻴﻨﻪ از اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ اﻣﺮی روﺷﻦ و ﺑﺪﻳﻬﻲاﺳﺖ و ﺑﺮای اﻓﺰاﻳﺶ­ﻧﺮخ­ﺑﻬﺮه‌وری،­ﺑﺎزﺑﻴﻨﻲ­در­روشﻫﺎی­اداره­ﺳﺎزﻣﺎن­و­در­ﺻﻮرت­ﻟﺰوم­ﺗﺠﺪﻳﺪﻧﻈﺮ در آﻧﻬﺎ اﺟﺘﻨﺎبﻧﺎﭘﺬﻳﺮﻣﻲﺑﺎﺷﺪ .از ﻧﻈﺮﻋﻠﻤﻲ، روشﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪدی وﺟﻮد دارد ﻛﻪ ﻣﺪﻳﺮان ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻞﻫﺎی اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻋﻘﻼﻳﻲ از ﻣﻨﺎﺑﻊ، از آﻧﻬﺎﻛﻤﻚﺑﮕﻴﺮﻧﺪ . ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ در ﺳﺮاﺳﺮﺟﻬﺎن ﺑﻪ دﻧﺒﺎل تکنیک ﻫﺎ روشﻫﺎﻳﻲ ﺑﺮای ﺣﻔﻆ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺰاﻳﺎی رﻗﺎﺑﺘﻲﺧﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﺳﺘﻔﺎده از روش­ﻫﺎی ﻧﻮﻳﻦﻣﺪﻳﺮﻳﺖﺧﺪﻣﺎت،­از­ﺟﻤﻠﻪ­ﺑﺮونﺳﭙﺎری­ﻛﻪ­در­­آن­­ﺗﻤﺎم­ﻳﺎ­ﺑﺨﺸﻲ­ازﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی­ﺳﺎزﻣﺎنﺑﻪ­اﻓﺮاد ﻳﺎ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﺑﻴﺮوﻧﻲ واﮔﺬارﻣﻲﺷﻮد، ﻳﻜﻲازروشﻫﺎی ﺑﻬﺮه­وری­اﺳﺖﻛﻪ در دو دﻫﻪ­اﺧﻴﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ است. (پورمعلم ،۱۳۸۹: ۳ )

    امروزه تغییرات فراوانی در اداره سازمانها صورت گرفته است وساختار سازمانهاموجب تغییرات درشیوه های مدیریتی گردیده ­است.در این زمان سازمانها برای رسیدن به اثربخشی وکارایی بالا مجبور هستند خود رابا شرایط موجود ومحیط وفق دهند .سازمانهای جدید فعالیتهای اصلی خودراباتوجه به نیروهای کلیدی خود انجام می‌دهند وضمن تجزیه وتحلیل ،فعالیتهایی که به نظر می ­رسد می تواند درخارج از سازمان انجام شود را به نیروهای متخصص خارج از سازمان می سپارد ،به این امید که پیمانکاران ونیروهای خارج از سازمان باتوجه به تخصص مربوطه به لحاظ اقتصادی می توانندآن رابهتر وباهزینه ای کمتر انجام دهند.

    ۱-۲بیان مسئله

    برون‌سپاری عبارتست از واگذاری برخی فعالیتهای داخلی یک سازمان به تأمین­کننده آن دربیرون ازسازمان و واگذاری حق تصمیم­­گیری به تأمین­کننده بیرونی براساس قرارداد.درواقع در برون‌سپاری علاوه برواگذاری فعالیتها وعوامل تولید(کارکنان تسهیلات،تجهیزات،فناوری وسایر تجهیزات)،اختیار تصمیم گیری(مسئولیت وحق تصمیم گیری در موردفعالیتها)نیز دراغلب موارد واگذار می‌گردد.پیتر دراکر در ارتباط با ‌برون‌سپاری و آثار آن می­گوید:­چنین­امری در واقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمان های جهانی فرد است. این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که سازمانهای بزرگ به تشکیلات بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند. این قبیل سازمانها به تشکیلاتی تبدیل می­شوند که به درآمدهای عالی­و بهره­وری مالی دست پیدا می کنند ، زیرا تنها بر فعالیتهایی تمرکز می کنند که برای آنها مأموریت یافته اند . کارهایی را انجام می­دهند که دقیقاً به اهداف سازمانهای آنها مربوط است. ­کارهایی را به خوبی می­شناسند و به جزئیات آن آشنایند.مابقی­فعالیتهای­خدماتی­اینگونه­سازمانها­به­نهادهای­بیرونی­واگذار­می­گردد.(رهاننده پورلنگرود،1392 :  ۵)

    به شرکتی که یک فعالیت خدماتی به آن سپرده شده است ،تأمین کننده خدمت اطلاق می شود‌. (الوانی و اشرف زاده،1387: 17)

    در سالهای اخیر برون­سپاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه سازمانها و ارتقای بهره­وری در قالب کوچک سازی مورد توجه مدیران و مسئولین سازمان ها قرار گرفتند و صورت های مختلف به اجرا درآمده است.

    همچنین به عنوان یک ابزار اجرایی ساده­ و اقتصادی روز به روز کاربردهای بیشتری پیدا کرده است. در بررسی کارهای انجام شده مرتبط با برون سپاری مشخص می شود که این موضوع عمدتاً در بخش تولیدی وصنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، پوشاک ، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی،و ... مورد استفاده قرار گرفته و رو به گسترش است . اما در بخش خدمات وسازمانهای دولتی که عامل رقابت پذیری در آنها مد نظر نیست، کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

    با توجه به رشد بخش خدمات و اهمیت موضوعاتی مانند کارائی، کیفیت، هزینه و ارزش افزوده،تکریم ارباب رجوع که در سازمانهای دولتی مطرح شده است برون سپاری فعالیتها در سازمانهای دولتی و بخش خدمات­نیز­مورد­توجه­واقع­شده­است­ودر­ اولویت­ های­کاری­سازمانها قرار گرفته است.( عالم تبریزوشایسته،1390:  ۲)

    بر اساس موضوعی که در ادامه روند بررسی بخشهای هزینه ای لایحه بودجه 92 بند 50 به تصویب رسید سازمان امور مالیاتی مجاز است به منظور تسهیل در انجام امور مالیاتی مودیان، قسمتی از فعالیتهای خود را به استثنای تشخیص مواخذ مالیاتی، دادرسی مالیات و عملیات اجرایی وصول مالیات را به بخش غیردولتی واگذار نماید. نحوه واگذاری و انجام دادن تکالیف طبق دستور العملی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد.

    برون­سپاری مالیاتی انتقال  بخشی از فرایند های مالیاتی به بخش غیردولتی است که از محورهای طرح جامع مالیاتی است . در حال حاضر مالیات خودرو در ایران برون­سپاری شده است . دراین تحقیق­برون­سپاری مالیات خودرو که به دفاتر پیشخوان دولت سپرده شده است و تأثیر آن را بر عملکرد سازمان و همچنین عواملی که بر یک برون­سپاری موفق تأثیر می گذارد مورد بررسی قرار گرفته است.

     

    ۱-۳ضرورت انجام تحقیق

    شاخص هایی وجود دارند که می‌توان برون‌سپاری موفق را براساس آنها سنجید که عبارتند از برنامه­ریزی مقدماتی،تعیین­سطح­موردنیاز­کیفیت­خدمات­،تعیین­انتظارات­مشتری­از خدمات ،استانداردسازی فرآیند،هماهنگی کیفیت زیرساختهای دانشگاه،جلب حمایت مدیریت عالی از انعقادقرارداد.اجرای هرچه موفق تر برون‌سپاری موجب بهبود فعالیتهای سازمان می‌شود. انتخاب فرآیندهای مناسب برای برون‌سپاری بویژه در سازمانهایی که دارای حساسیتهای فراوان اجتماعی وافتصادی است ، یکی از مسائل مهم برون‌سپاری به شمار می­رود. ازجمله دلایل واگذاری کارها به نیروهای خارج ازسازمان­می­تواند نیاز به­تخصص­ومهارت­جدید،دستیابی به مدیریت بهتر،تمرکز راهبرد،بهبودانعطاف­پذیری ،بهبود­عملکردوکاهش هزینه باشد.­مدیران­تجاری و صنعتی در حالی که می­توانند از استراتژی برون­سپاری استفاده کنند اما در عمل با مسایل و موضوعهای مفهومی متنوعی روبرو هستند. هم مدیران و هم مشاوران سعی در شناسایی این مسائل دارند تا بتوانند به گونه ای موثرتر از برون­سپاری­استفاده کنند­.درحالیکه تحقیقات آکادمیک قابل ملاحظه­ای­در­زمینه­استفاده­از برون­سپاری در فعالیتهای ساخت محصول موجود است، متاسفانه مطالعات عملی محدودی در زمینه برون­سپاری خدمات موجود است.(کوک وهمکاران[1]،1995: ۸)

    در این پژوهش به بررسی برون‌ سپاری دریک سازمان­دولتی پرداخته شده است .برون سپاری به عنوان یک روش مناسب با شرط دارا بودن ویژگیهای لازم میتواند ابزار مفیدی برای صرفه جویی در هزینه وافزایش درآمد وارتقای کیفیت و آزاد سازی منابع وبالا­رفتن رضایت مشتریان باشد .همانگونه که این ابزار در بسیاری از شرکتها کارآمدی خود­را نشان­داده­است ،در برخی­موارد نیز با ناکامی­هایی در رسیدن به اهداف خود مواجه بوده است .برون سپاری با توجه به نوع شرکت یا سازمان یا شرایط محیطی ورقابتی­الزامات فناوری، درزمانهای مختلفی انجام می پذیرد .برون سپاری به هردلیلی که باشد، بایستی نهایتا قدرت­رقابتی­یا بهره­وری را افزایش دهد. امروزه مدیران دریافته‎اند که باید از تصدی‌گری‌های بی‌حاصل که فعالیت‌های واقعی آنها نیستند، دست کشیده، از نقش کنترلی خودکاسته و به نقش‌های مذاکره‌گر، پشتیبان، تحلیلگر، راه حل دهنده و کمک دهنده بیفزایند. در این شرایط است که برون­سپاری فعالیت‎های سازمان به عنوان ضرورتی اجرایی و یک راهبرد اجتناب ناپذیر برای سازمان‎ها مطرح می‎شود.

    مدیران خواهان شرکت‌ها و سازمان‎هایی می‎باشند که لاغر، چابک، انعطاف‌پذیر، پاسخگو، رقابت‎گر، مبتکر، کارآمد، مشتری دوست، و سود‌آور باشند. ‌سازمان‌های کوچک انعطاف‌پذیرتر و اقدامات جایگزین روش‌های سرمایه‌گذاری شده و مدیریت آنها ارگانیک و پویا است و نوآوری، خلاقیت،‌ و ابتکار عمل درآنها تشویق می‌شود. در مدیریت نوین و اقتصاد پویا به‌دنبال اقدام برای جبران ضعف‌ها هستند .از جمله این اقدامات، کارا کردن شرکت‌ها، سازمان‎ها­و­موسسات و حرکت به سوی واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی به‌منظور افزایش بهره‌وری می‌باشد. مطالعات نشان داده که امروزه سازمان‌ها برون‌سپاری را به عنوان یک ضرورت اجرایی در نظر می‌گیرند و بسیاری از خدمات را جهت واگذاری برنامه‌ریزی می‌نمایند. با توجه به برنامه توسعه سوم و بخصوص برنامه چهارم و عزم دولت برای کاهش تصدی‌گری این ضرورت بر دوش سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و شبه دولتی است که به مساله برون‎سپاری در چارچوب ضوابط اقدام کنند. برون‌سپاری به عنوان یک راهبرد و یا در سطحی پائین‌تر یک سیاست اجتناب‌ناپذیر جهت ارتقاء کارایی فعالیت‌ها امری ضروری می‌باشد.

    در سازمان های ارائه دهنده خدمات موضوعات مهمی از قبیل افزایش میزان رضایت مشتریان، کاهش هزینه های ارائه خدمات، افزایش میزان اثربخشی کارکنان، از مهم ترین اهداف برون‌سپاری فرایندهاست.

    نگرش سیستماتیک به­زنجیره­و­فرآیندهای­مالیاتی، هوشمندسازی و مکانیزه کردن روش‌های رسیدگی مشخص با حسابرسی و وصول مالیات و همچنین برون‌سپاری بخشی از فرآیندهای مالیاتی به بخش غیردولتی یکی از  محورهای طرح جامع مالیاتی است. به‌رغم اینکه نظام مالیاتی در پایه‌ها و منابع مختلف، الکترونیکی شده است، اما این منابع به لحاظ اطلاعات با هم ارتباط متقابل ندارند. در طرح جامع مالیاتی پیش‌بینی شده است همه اطلاعات درون و برون سازمانی از طریق ذی‌نفعان یکپارچه شود. با توجه به تاکید اصل 44 مبنی بر کوچک سازی دولت، برون‌سپاری فرایندهای مالیاتی می تواند گامی موثر در این راستا باشد.

    اهداف ویژه پژوهش:

    شناسایی سازه های تاثیر گذار بر پیاده سازی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خودرو

    اندازه گیری سازه های تاثیر گذار بر پیاده سازی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خودرو

    رتبه بندی سازه های تاثیر گذار بر پیاده سازی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خودرو

    طراحی مدل چگونگی تحلیل پیاده سازی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خودرو

    فرضیه اصلی:

    بین برون‌سپاری فرایند مالیات بر خودرو و عملکرد سازمان امورمالیاتی ­رابطه مستقیم ومعناداری وجوددارد.

    فرضیات فرعی:

    بین برنامه ریزی برون‌سپاری فرایند مالیات برخودرو وعملکرد سازمان امورمالیاتی رابطه مستقیم ومعناداری وجود دارد.

    بین تحلیل استراتژیک­ برون‌سپاری فرایند مالیات برخودرو وعملکرد­ سازمان امورمالیاتی رابطه مستقیم ومعناداری وجود دارد.

    بین تحلیل هزینه­برون‌سپاری فرایند مالیات برخودرو وعملکرد سازمان امورمالیاتی رابطه مستقیم ومعناداری وجود دارد.

    بین مذاکرات برون‌سپاری فرایند مالیات برخودرو وعملکرد سازمان امورمالیاتی رابطه مستقیم ومعناداری وجود دارد.

    بین الزامات پس از قرارداد برون‌سپاری فرایند مالیات برخودرو وعملکرد سازمان امورمالیاتی رابطه مستقیم ومعناداری وجود دارد

     

    تعریف متغیرهای پژوهشی:

    الف:متغیر مستقل:برون‌سپاری متغیرمستقل راتشکیل می دهد.

    ب:متغیر وابسته:عملکردسازمان متغیر وابسته راتشکیل می دهد.

    ج:متغیر تعدیل گر:برنامه­ریزی ،تحلیل استراتژیک وتحلیل هزینه متغیرهای تعدیل­گر می باشند.

     

    تعریف مفهومی:

    یکی از استراتژیهایی که در سالهای اخیر موردتوجه بسیاری از شرکتها وموسسات واقع شده است. استفاده از برون‌سپاری است که در صورت اجرای درست آن برمبنای مقتضیات موجود می تواند اثر مثبت ومطلوبی برروی میزان بهره وری شرکتها از خود بروز دهد.

    برون‌سپاری اشاره به استفاده از منابع خارجی برای انجام وظایف اجرایی دارد.از دهه 1990،برون‌سپاری تحت جنبه های متفاوتی هم در مطالعات آکادمیکی وهم وظایف اجرایی مورد بحث قرارگرفته است.

    برون‌سپاری عبارتست از عمل انتقال بعضی از فعالیتهای داخلی یک سازمان وواگذاری حق تصمیم گیری به عرضه کننده بیرون از سازمان براساس قرارداد،درحقیقت ودرعمل دربرون‌سپاری نه تنها فعالیتها منتقل می شوند بلکه عوامل تولید وحق تصمیم گیری نیز دراغلب موارد واگذارمی شوند.(میمند و همکاران،1389:  ۳)

    تعریف عملیاتی:

    استفاده از تامین­کننده­ای درخارج از سازمان برای ارائه کالا یاخدمتی که پیشتر بطور­عادی درسازمان ارائه می­شده­است.برون­سپاری در واقع سپردن برخی مسئولیتها به یک شرکت یا یک شخص ثالث و بستن قرارداد با آنها است تا برخی کارها را انجام دهند

     

     

    Abstract

          Outsureing submittion means to find some new service presenters and new methods that can be offered by providing materials, goods and components and services for them. Infact in submittion or outsureing offeramce, the organization exploits the un used knowledge, experience and creativities of presenters.This study was conducted to evaluate effect of tax office outsourcing on its performance regarding the case study of car tax in Kermanshah in first half of 2014.This research is applied considering the objective and is descriptive-fieldwork considering collecting data method.  It is of applied kind because its findings is used the current problems and it is descriptive because it investigates the variables regarding the current situations and the variables are not manipulated. The questionnaires are distributed among these groups, the required information are gathered and also expert ideas are organized and integrated. The statistical population is Kermanshah tax office taxpayers and employees. primary effect of 25%, a strategic analysis of the impact of 49 percent, the cost-effectiveness of 22 percent, 28 percent, and the requirements of the contract negotiations with the impact of a 27% impact on the dependent variable of organizational performance. It can be seen that all of these relationships are direct and positive. According to the obtained results one can say that the car tax outsourcing in Kermanshah has positive and effective effect in Kermanshah tax office performance.

    Keywords: Outsourcing, Tax Organization, Organizational Performance  Introduction

  • فهرست:

    عنوان پایان نامه................................................................................................................................................................... .الف

      بسم الله الرحمن الرحیم..................................................................................................................................................... ب

      صورتجلسه دفاع.................................................................................................................................................................. ج

      سپاسگزاری.......................................................................................................................................................................... و

       تقدیم................................................................................................................................................................................... ز

       چکیده............................................................................................................................................................................... ط

       فهرست مطالب.................................................................................................................................................................. ی

    فصل اول (کلیات)                                                                                                                            ۱

    مقدمه ........................................................................................................................... ............................................۲

    بیان مسئله.................................................................................................................................................................. ۲

       1-3 ضرورت انجام تحقیق..................................................................................................................................................۳

       1-4روش  تحقیق................................................................................................................................................................۸

    فصل دوم (پیشینه تحقیق)                                                                                                                   ۹

    2-1 مقدمه....... ...............................................................................................................................................................1۰

    2-2 بیان مسئله................................................................................................................................................................1۱

    2-3 پیشینه داخلی .........................................................................................................................................................۱۳

    2-4پیشینه خارجی ............................................................................................................................................................۱8

    2-5بررسی تاثیر برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی بر عملکرد آن ...................................................................۲۰

    2-5-1 برون‌سپاری.......................................................................................... ..............................................................................۲۰

    2-5-2 سازمان امورمالیاتی.......................................................................................... ................................................................... ۲۴

    2-6 انتخاب فرایندهای مالیاتی جهت برون‌سپاری....................................... .........................................................................۳۰

    2-6 -1ویژگی های نظام مالیاتی کارآمد..................................................... ....................................................................................۳۱

    2-6 -2 مشکلات فعلی نظام مالیاتی ایران..................................................... .................................................................................۳۱

    2-6 -3 ماده 59 قانون سوم توسعه کشور..................................................... .................................................................................۳۴

    2-6 -4 اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران..................................................... .............................................................۳۴

    2-6 -5 سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی..................................................... .........................۳۴

    2-6 -6 ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری از سوی رهبر انقلاب به قوای 3 گانه.........................................................................۳۵

    2-6 -7 دفاتر پیشخوان دولت.........................................................................................................................................................۳۶

    2-6 -8 گروه های صاحبان مشاغل................................................................................................................................................۴۰

    2-7 عملکرد..................................................................................................................................................................................۴۰

    2-7- 1بین برنامه ریزی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد..........................۴۲

    2-7- 2بین تحلیل استراتژیک فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد................................۴۴

    2-7- 3بین تحلیل هزینه فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد........................................۴۸

    2-7- 4بین مذاکرات فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد............................................ ۴۹

    2-7- 5بین الزامات پس از قرارداد فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد........................۵۲

    2-8 مدل مفهومی.................................................................................................................................................... ۵۶

    2-9جمع بندی ........................................................................................ ......................................................................۶۰

    فصل سوم (روش شناسی)                                                                                                            ۶۲            

    3-1مقدمه.................................................................................................................................................................۶۳

    3-2 نوع و روش پژوهش ..................................................................................................................................... ۶۳

    3-3معرفی جامعه و نمونه آماری ........................................................................................................................... ۶۳

       ۳ -3-1- جامعه آماری.........................................................................................................................................................۶۳

       3-3-2- نمونه آماری و حجم آن.........................................................................................................................................۶۴

    3-4روش و ابزار گردآوری اطلاعات...................................................................................................................................... ۶۴

    3-5روایی و پایایی پرسشنامه.....................................................................................................................................۶۶

    3-6روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ...........................................................................................................................۶۶

    فصل چهارم (تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق)                                                                    ۶۸

    4-1 مقدمه ......... ....................................................................................................................................................۶۹

    4-2آمار توصیفی ......... .........................................................................................................................................۷۰

    4-3آزمون نرمال بودن داده ها ......... ................................................................................................................................۷۶

    4-4فرضیه ها......................... ......... .................................................................................................................................۷۷

    4-4-1فرضیه اصلی................................................................................................................................................................۷۷

    4-4-2فرضیه فرعی اول.........................................................................................................................................................۷۸

    4-4-3فرضیه فرعی دوم.........................................................................................................................................................۷۹

    4-4-4فرضیه فرعی سوم.......................................................................................................................................................۸۰

    4-4-5فرضیه فرعی چهارم....................................................................................................................................................۸۱

    4-4-6فرضیه فرعی پنجم .................................................................................................................................................... ۸۲

    4-5استاندارد سازی ابزارهای اندازه گیری............................................................................................................ ۸۲

    4-6تحلیل عاملی اکتشافی مولفه برون‌سپاری....................................................................................................... ۸۳

    4-7مدل اندازه گیری مولفه عملکرد .............................................................................................................................. ۸۸

    4-8مدل ساختاری تحقیق ...... .........................................................................................................................................۹۱

    فصل پنجم (نتیجه گیری و جمع بندی )                                                                                          ۹۴

    5-1مقدمه.... ...... ................................................................................................................................................. ۹۵

    5-2نتایج برگرفته از آزمون فرضیه ها...... .............................................................................................................۹۶

    5-3پیشنهادات کاربردی...... ............................................................................................................................... ۱۰۰

    5-4پیشنهادات برای پژوهش های آتی...... ....................................................................................................... ...۱۰۲

    5-5موانع و محدودیت ها......................................................................................................................................۱۰۳

    پیوست

    منابع فارسی ...................................................................................................................................................... ۱۰۴

     منایع لاتین........................................................................................................................................................... ۱۰۵

      پرسشنامه ............................................................................................................................................................۱۰۷

      چکیده لاتین........................................................................................................................................................۱۱۰

     

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    اشراف زاده ،فرزاد. (۱۳۸۴) ،مدل تصمیم گیری برون‌سپاری خدمات، فصلنامه مطالعات مدیریت .شماره 46

    اوزبرن ،دیوید؛ گبلر ،تد . (۱۹۹۱). بازآفرینی دولت ، ترجمه فضل الله امینی ،انتشارات فرا

    الفت ،لعیا ؛ براتی ، مسعود . (۱۳۸۹).درآمدی بر برون‌سپاری ،انتشارات پژواک کیوان

    الوانی ،سیدمهدی ؛ اشرف زاده ، فرزاد. (۱۳۸۷).برون‌سپاری راهی به سوی توسعه ،انتشارات مبتکران

    بربند،سید علی ؛  ذبیحی ، محسن . (۱۳۸۱).تحقیقی پیرامون مساﺋل برون‌سپاری

    پور معلم، ناصر. (۱۳۹۰) . مهندسی برون‌سپاری  در حمل و نقل، انتشارات وزارت راه و ترابری

    چشم براه ،محسن ؛مرتضوی ، سید محسن. (۱۳۸۶). مدیریت برون‌سپاری اثربخش ، تهران ،موسسه کتاب مهربان نشر

    خاکی،غلامرضا، (۱۳۸۲).روش تحقیق در مدیریت ،انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

    داوری، دردانه ؛ شانه ساز زاده، محمدحسین . (۱۳۸۰).مدیریت استراتژیک ،صفحه ۷۹-۴۱

    دری نوکورانی ، بهروز ؛ سبحانی فرد،یاسر.­ (زمستان 90).طراحی مدل اثرات برون‌سپاری موفق برفعالیتهای سازمانی ، چشم انداز مدیریت دولتی ، شماره 8 ،ص 137-123.

    دومینگز ،لیندا .(۱۳۹۰). ترجمه: حمیدرضا قاضی مقدم ،راهنمای گام به گام مدیران در برون‌سپاری ، انتشارات شرکت مهندسی نیروی نفت وگاز سپانیر 

    رهاننده پورلنگرودی، رفیع. (92-91 ) ،­ استراتژی برون‌سپاری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت وحسابداری

    رهنورد، فرجه اله .(1387)، عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران. پژوهشنامه مدیریت، سال هشتم، شماره ی 4(پیاپی 31)،ص 79

    رهنورد،فرج اله ؛ خاوند کار، جلیل . (۱۳۸۷).تاثیر اشتراک دانش بر توفیق برون‌سپاری خدمات فناوری اطلاعات

    سازمان امورمالیاتی کشور، معاونت برنامه ریزی وپژوهشی ،طرح برنامه ریزی استراتژیک سازمان امورمالیاتی کشور،بیانیه مأموریت ،چشم انداز وارزشهای سازمان امورمالیاتی کشور ۱۳۸۴.

    سالونه ،شهلا.(۱۳۹۰) ،بررسی اثرات برون‌سپاری منابع انسانی برعملکرد سازمان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

    سیدجوادین ،سید رضا ؛ حسنقلی­پور ، طهمورث .(۱۳۹۰). فرآیند برون‌سپاری ،انتشارات نگاه دانش نوین

    طالبی ،کامبیز ؛ زالی ، محمدرضا وبنفشه پیرویان . (پاییز ۱۳۸۸). برون‌سپاری در کسب وکارهای کوچک ومتوسط ،توسعه کارآفرینی ،سال دوم ،شماره ۵، ص ۱۰۷-۸۱

    عالم تبریز ، اکبر ؛ شایسته ، رویا. (1390) ، ارزیابی و اولویت بندی برون سپاری فرایندهای مالیات ستانی در سازمان امور مالیاتی با رویکرد Topsis فازی،پژوهشنامه مالیات

    کیانمهر ، محمدرضا . (۱۳۸۰) .بررسی اثرات برون‌سپاری بر بهروری در شرکت سهامی تولی پرس ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تربیت مدرس

    کیل، استو . (1385).مترجم: حسین پهلوانیان، سید مهدی میرحسین زواره، برون‌سپاری به طریق سازمان های کوچک و متوسط ، انتشارات نیکوروش

    محمودی میمند ،محمد ؛ رحمانی ،زین العابدین ومهدی بصیرت نیا .(پاییز ۱۳۸۹)،بررسی اثر استفاده از استراتژی برون‌سپاری بر بهره­وری صنعت بانکداری ،مطالعه موردی شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران ،فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ،واحد سنندج ،سال پنجم ،شماره۱۳

    مستندات پروژه های طرح جامع ،مستندات استانداردسازی فرآیندها PST ،مستندات پروژه طرح روابط با ذینفعان سازمان امورمالیاتی SRP .

    مک لاور. رونان، ترجمه: پوریا مومنی و ناصر آزاد، (1384) ، فرایند برون‌سپاری: استراتژی هایی برای مدیریت و ارزیابی.

    نبوی. محمد حسن،  (۱۳۸۰) .مدیریت اسلامی، بوستان کتاب، 1380، ص37.

    References

    Bailey؛ w ,R.Masson,R.Raeside.(2002) .outsourcing in Edinburg and the Lothians: European journal of purchasing & supply Management.83-95

    Barthe´lemy, J., & Geyer, D. (2001). An empirical investigation of IT outsourcing versus quasi outsourcing in France and Germany. Information and Management, 42(4), 533–542.

     

    Bijan Moghimi , Reza Baradaran kazem zade, Asa Wallstrom.(2009).IT &IS Decision Adventage &Risks

     

    Cooke , F.L .  sheen ,J . Mcbride, A. (2005).outsourcing HR ASA competitive strategy? A Literature Review An Assessment of implication:413-432

     

    Conklin ,  David W . (2005). Risks and Rewards in HR Business Process Outsourcing . Long Rang Planning . 579-598

     

    DiRomualdo, A., & Gurbaxani, V. (1998). Strategic intent for IT outsourcing. Sloan Management

    Review, 39(4), 67–80.

     

    Elmuti , Dean.(2003).The perceived Impact of outsourcing on organizational performance, Eastern Illinois university

     

    Fretag, per v . clarke, Ann  H  . majbritt ,  R .  Evald . (2012). Reconsidering  outsoureing  solutions.

    Greaver,M. (1999).Strategic outsourcing :A structured Approach to outsourcing Decisions and Initiatives ,American management association international ,brodway new York.

    Hayes, D. C., Hunton, J. E., & Reck, J. J. (2000). Information systems outsourcing announcements: investigating the impact on the market value of contract-granting firms. Journal of Information Systems, 14(2), 109–125

     

    Heiko  Gewald ,Jens pibbern.(2007) Risks  and  benefits of business  process outsourcing.

    Kit Barden ,Barlow Lyde &Gilbert.(2003).we’re in it to win it. Negotiating Successful Outsourcing transactions introduction:478-489

    Lacity,M.C. and Hirschheim , R.(1993) “The Information Outsourcing Bandwagon”, Sloan Management Review.Fall 1993,p81

     

    Lacity,M.C.andWillcocks ,L.(2001).“Outsourcing”,[on-line] .Available: www 2.umist.ac.uk/ construction/intranet/  Teaching/protect/mop/comman/lecture9.pdf ۱

    Leslie Willcocks, &Guy Fitzgerald & David Feeny. (1995)Outsourcing IT: The strategic implications.Volume 28, Issue 5, October 1995, Pages 59–70

    Lonsdale,C.,Cox,A.(2000) “The historical development of Outsourcing: the latest fad? ” ,Industrial management& data systems ,vol.100,No.9

     

    Magnani ,   Elisabetta  .   Prentice,  David .(2010). Outsourcing and unionization :A Tale of Misallocated (Resistance) resource :Economic inquriry .460-482

     

    Nelsonoly  , Ndubish .(2010). Conflict handling , Trust and Commitment in outsourcing relationship :A Chinese and Indian study :industrial Marketing Management.

     

    Park,J.Kim,J. (2005). The impact of ls sourcing type on service quality and maintenance efforts. Information & management.

    Rodriguez T.F.S, Robeina .V.P.(2004).outsourcing and its impact on operational objectives and performance:A study of hotels in the canary Island :Hospitality management:286-30

    Sharma, A., & Loh, P. (2009). Emerging trends in sourcing of business services. Business Process Management Journal, 15(2), 149–165.

    http://www.intamedia.ir

    http:// www. asl144.mefa.ir

    http:// www.leader.ir


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر برون سپاری فرایند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش مدیریت منابع انسانی فصل اول کلیات طرح تحقیق مقدمه: در جهان پر شتاب امروز، سازمان های زیادی برای رسیدن به اهداف سازمانی و اقتصادی در تلاش هستند و برای تداوم حیات خود از الگوها و شیوه های مختلفی بهره می ببرند و مزیت رقابتی جدیدی کسب می نمایند تا از سقوط و واژگونی و خطرات ناشی از دگرگونی های سریع محیطی در امان بمانند. در دیدگاه ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : مدیریت منابع انسانی چکیده با گسترش پدیده­ی جهانی­سازی، اهمیت اعتماد در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بطور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است بطوری که اکثر صاحب نظران در علوم مختلف به اهمیت نقش اعتماد در سازمان­ها اشاره کرده­اند. هدف این پژوهش سنجش رابطه بین مدیریت مشارکتی و اعتماد با توجه به رهبری خدمتگزار در ادارات ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(M.A.) گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده: هدف اصلی این پژوهش رابطه بین تعهد مدیران به کارکنان و عملکرد شغلی آنان در اداره کل امور مالیاتی استان گیلان است. جامعه آماری تحقیق حاضر تعداد 840 نفر از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان می‌باشد که در سال 1392 مشغول فعالیت بودند و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 242 نفر ...

چکیده: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در ایران ، تنها عرضه کننده کامل حمایت های اجتماعی می باشد که می تواند در یک سازمان عملیاتی شود. مانند: مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی بازماندگان ، تامین هزینه های درمان ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک عائله مندی ،کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری ودیگر انواع خدمات بیمه ای و درمانی. از سوی دیگر امروزه یکی از ارکان ...

)مقدمه امروزه دانش بطور روز افزونی بعنوان مهمترین دارایی استراتژیک سازمانها، و یک منبع مهم برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار بشمار می آید. داونپورت و پراساک[1] (1998) دانش را به صورت ترکیبی از تجارب، ارزشها، اطلاعات مبتنی بر شواهد و قراین و دیدگاههای تخصصی می دانند که چارچوبی برای ارزیابی تجارب و اطلاعات جدید فراهم می آوردSiakas, et al., 2010)). نخستین بار در سال 1986 ویگ[2] در ...

»M.A پایان‌ نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت « گرایش: بازار یابی چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعیین موانع بلوغ بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی مدیران، کارکنان و سرپرستان واحدهای مختلف درسطوح مختلف سازمانی در اداره امور مالیاتی استان ایلام می باشد. حجم کل جامعه آماری برابر با 230 نفر ( 230= N ) بوده که حجم ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (MS.C) گرایش: مدیریت منابع انسانی چکیده با مراجعه به سازمانهای مختلف و نگاهی عمیق و کارشناسانه به فرایند ارتباطات در این سازمانها این مسئله برای هر مشاهده گری آشکار می گردد، که یکی از مشکلات مهم که همواره در سازمانها حس شده و کارکنان سازمانها از آن گله مند هستند، عدم وجود مهارتهای ارتباطی نزد مدیران آنهاست. سطح پایین مهارتهای ارتباطی موجب ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) در رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: پژوهش حاضر به دنبال بررسی آسیب‌ شناسی عوامل درونی و بیرونی نظام برون‌سپاری خدمات شهری با استفاده از مدل SWOT می‌باشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش تحقیق توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران و کارشناسان ارشدخبره شهرداری قم است که تعداد آنها در زمان انجام تحقیق 30 ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

ثبت سفارش