پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی

word 3 MB 30199 269
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۸۱,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده

    در این تحقیق تلاش گردیده است تا ویژگیهای فرهنگ سازمانی در شرکت های دولتی در مقایسه با شرکتهای خصوصی بررسی و جهت ارائه راهکار به مدیران بکار گرفته شود.  بدین منظور پس از بررسی مبانی نظری تحقیق مدل رابینز انتخاب و پرسشنامه تحقیق طراحی و نسبت به جمع آوری اطلاعات از جامعه آماری اقدام گردید. جامعه آماری متشکل ازشرکتهای تولیدی صنایع سنگین در شهرستان کاشان می باشد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد.نتایج تحقیق نشان می دهد که تفاوت معناداری در فرهنگ سازمانی شرکتهای دولتی و شرکتهای خصوصی وجود دارد. پس از تجزیه و تحلیل بر مبنای ویژگیهای دهگانه الگوی رابینز مشاهده گردید که ویژگیهایی از قبیل:ابتکار فردی, هدایت و رهبری, یکپارچگی و الگوی ارتباط در بین این دونوع شرکت دارای تفاوت معنادار بوده و ویژگیهایی از قبیل: ریسک پذیری, حمایت مدیریت, کنترل, هویت, سیستم پاداش, سازش با پدیده تعارض دارای تفاوت معنا دار نمی باشد. بطور کلی می توان نتیجه گیری کردکه فرهنگ سازمانی در شرکتهای دولتی بالاتر از شرکتهای خصوصی می باشد.

     

    واژه های کلیدی: فرهنگ سازمانی,  شرکتهای دولتی, شرکتهای خصوصی

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه

    بدون شک دهۀ هشتاد را باید آغاز تحقیقات مجدد بر روی مسئله فرهنگ سازمانی به شمار آورد. علاقه برای انجام تحقیقات بیشتر بر روی فرهنگ سازمانی نشأت گرفته از عوامل گوناگونی می باشد. ازجمله به این موارد می توان اشاره کرد : اولاً، دهۀ هشتاد دهۀ آغاز جهانی شدن سازمان ها و کسب و کارها می باشد ؛ لذا بحث هماهنگی بین کارکنان این گونه سازمان ها، بحث روز بود. ثانیاً، در این دهه مشخص شد که سطوح مختلف عملکرد سازمان را می توان به نوع فرهنگ سازمان مرتبط دانست،  ثالثاً، فرهنگ سازمانی می تواند به عنوان منبعی برای ایجاد مزیت های رقابتی پایدار عمل کند؛ زیرا برخی از فرهنگها به راحتی قابل تقلید توسط رقبا نیستند و همچنین، از دلایل دیگر می توان به ظهور قدرت اقتصادی و صنعتی ژاپن به مثابۀ یک رقیب قابل توجه و مهم در برابر آمریکا اشاره کرد که محققان یکی از دلایل عمده آن را تفاوت های فرهنگی بین دو کشور دانسته اند. (گافی و جونز، 2001 ص 3؛ کویین و کامرون، 2006  ص16)

    در بین رشته های علمی مختلف بر روی مفهوم فرهنگ توافق نظری وجود ندارد ؛ با وجود این ، از دیدگاه سازمانی، فرهنگ را به عنوان یک زنجیر مستحکم تعبیر کرده اند که موجبات پایداری سازمان را فراهم می کند .(کورت و چرمک ،2007 ص 674؛ بیدختی ،  1379  ص 7)

     نزدیک به دو دهه است که نظریه پردازان و صاحب نظران عرصۀ سازمان و مدیریت، به ویژه صاحب نظران حوزه رفتار سازمانی و متخصصان تحول سازمان به طرح موضوع مهمی در سازمان پرداخته اند که چندان ملموس و محسوس نیست. این موضوع توسط صاحب نظران معروفی نظیر وارن بنیس، ادگار شاین، ویلیام اوشی مورد نقد و طرح قرار گرفته و بیشتر از همه، اهمیت آن در کتاب (پیترز واترمن1982, ) تجلی یافته است.

    لذا این موضوع مهم ((فرهنگ سازمانی)) نام گرفت و بیشتر با جنبۀ غیرمادی وغیرملموس در سازمان شناخته شد و در مقاطع مختلف زمانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.( فانی و حسین نژاد 1386 ص61)

    عموماً عدم توجه به فرهنگ سازمانی، باورها و ارزش های افراد اگر منجر به شکست مطلق سازمان و نرسیدن به اهداف و چشم انداز نشود، حداقل اشکالات عدیده ای را در روند حرکت سازمان ایجاد کرده و انرژی زیادی را برای حل معضلات ایجاد شده ناشی از رودررویی اهداف پیش بینی شده با فرهنگ رایج سازمان هدر می دهد. آن گونه که از شواهد موجود برمی آید، فرهنگ سازمانی پدیده ای پیچیده می باشد که در عین حال در تسریع روند پیشرفت و دگرگونی سازمان نقش به سزایی دارد. لذا زمانی که سازمان ها از فرهنگ سازمانی خود و ابعاد و شاخص های آن شناخت کافی نداشته باشند ، در عمل با مشکلات فراوانی همانند تعارض  سازمانی، عدم انسجام سازمانی و کاهش عملکرد مواجه می شوند. بنابراین، شناسایی فرهنگ به مدیران کمک می کند تا با آگاهی و دید کامل نسبت به فضای حاکم بر سازمان از نقاط قوت آن استفاده نموده و برای نقاط ضعف، تدابیر و اقدامات لازم را پیش بینی نمایند.

    عوامل زیادی در فرهنگ سازمانی نقش ایفا میکنند که شاید یکی از مهمترین این عوامل, نوع مالکیت آن باشد. سنجش اینکه آیا نوع مالکیت و صاحبان سازمان تا چه حد در فرهنگ آن سازمان نقش ایفا میکنند می کنند می تواند حائز اهمیت زیادی باشد. در این تحقیق تلاش می گردد تا مطالعه ای تطبیقی در جهت مقایسه فرهنگ سازمانی در شرکتهای خصوصی و دولتی صورت پذیرد.

    در این پژوهش از مدل رابینز برای بررسی و مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در این شرکتها استفاده میگردد.

    1-2 بیان مسئله تحقیق :

    فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط یا نظام معنایی مشترکی است که اعضای یک سازمان واجد آن هستند. بگونهای که این ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود به عبارت دیگر فرهنگ سازمانی مجموعه ای از ارزشها و غالب های مفروض است که افراد سازمان را در درک اعمال قابل قبول و غیرقابل قبول کمک می کند.

    هر سازمانی فرهنگ خاص خویش را دارد این فرهنگ قوانین و آئین نامه های دیرپای نانوشته را شامل میشود؛ زبان خاصی است که برقراری ارتباط میان اعضاء را تسهیل میکند، معیارهای مشترک مربوطی است در خصوص جنبه های خطیر کاری که باید صورت بگیرد، همچنین درک مشترک و نظام معنائی مشترکی است که اعضای یک سازمان بدان قائلند و آن سازمان را از سازمانهای دیگر متمایز میسازد، این نظام معنائی مشترک عبارتست از ویژگی های مهمی که سازمان بدان ارزش می نهد و ما را در فهم فرهنگ سازمانی کمک مینماید تا بدانیم کارکنان شرکتهای مورد مطالعه  این ویژگی ها را چگونه درک می کنند نه اینکه آنها را دوست دارند یا خیر؟ در ضمن مسئله اصلی این است که چه تفاوتهایی در این ادراکات در شرکتهای با مالکیت متفاوت وجود دارد. پوشیده نیست که عوامل بسیاری بر فرهنگ یک سازمان تاثیر دارد. مطالعه و مقایسه فرهنگ سازمانی در شرکتهای خصوصی و دولتی می تواند گام مهمی در جهت شناخت شباهتها و تفاوتهای فرهنگ سازمانی در این شرکتها و تلاش جهت یافتن ریشه های آن و ارتقائ فرهنگ این شرکتها گردد.

    1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق :

    کسی که برای چند سازمان کار کرده باشد به خوبی میداند که هر سازمانی بی همتاست، حتی سازمانهائی که از لحاظ نوع خدمات یا تولیدات شباهت دارند هر یک بی همتا هستند، یک دلیل واضح آن است که سازمانهای مختلف از افراد مختلفی تشکیل میشوند که این افراد از بسیاری جهات بی همتا هستند و تعجب آور نیست که این بی همتائی در خود سازمانها نیز بازتاب پیدا کند؛ از سوی دیگر در هر سازمانی منش کارکنان تغییر می کند، اعضاء پیر می شوند و سازمان را ترک میکنند و افراد جدید جای آنها را می گیرند، با این وجود علیرغم این تغییرات خود سازما نها تغییرات شان کند است، عضو جدید تغییر می کند نه سازمان، پس سازمانها هستی خاص خود را دارند، بی همتا و جدا از افرادی که آن را تشکیل می دهند این پایداری سازمانی را چگونه و با چه می توان توضیح داد؟ در پاسخ باید گفت: تآثیر فرهنگ سازمانی.

    فرهنگ سازمانی یعنی باورها، نگرشها، ارزشها و انتظاراتی که اغلب اعضای سازمان در آن سهیم اند، وقتی که این باورها و ارزشها ایجاد شدند دوام می آورند، مگر اینکه رویدادهای نسبتًا چشمگیر و مهم اتفاق افتاده و به تغییر آن بیانجامد، این ارزشها و باورها تمام فراگردها و فعالیتهای سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهند، فرهنگ سازمانی غالبًا در اعمال افراد و گروهها، در هنجارهای حاکم بر رفتار در موقعیت های مختلف، در فلسفهء سازمان، در مقررات غیر رسمی و ... بازتاب پیدا می کند، بنابراین فهم فرهنگ سازمانی از لحاظ کمک به توانائی ما در توضیح و پیش بینی رفتار افراد در سازمانها حائز اهمیت است.

    مطالعه تطبیقی در زمینه فرهنگ سازمانی  در شرکتهای خصوصی و دولتی  پاسخگوئی بدین سوالات را هموار می سازد که کارکنان در  سازمانها خود را چگونه می بینند؟

    آیا در این سازمانها تفاوت معنی داری در اهداف و انتظارات عملکرد وجود دارد یا نه؟

    آیا در این سازمانها تفاوت معنی داری در پاداش دهی  به نوآوری و ابتکار وجود دارد؟ در مورد تضاد چه؟

    بنابراین مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکتهای مذکور ,کمک می کند تا به ریشه تفاوتها پی برده و تلاش جهت ارائه راهکار مناسب جهت ارتقائ فرهنگ سازمانی به مدیران پیشنهاد گردد.

    1-4 اهداف و کاربرد های تحقیق :

    بطور کلی هدف از این تحقیق مطالعه تطبیقی در مورد فرهنگ سازمانی در شرکتهای با مالکیت دولتی و خصوصی میباشد.

    1-4-1 اهداف اصلی :

    شناخت وضعیت فرهنگ سازمانی در شرکت های ذکر شده

    مقایسه فرهنگ سازمانی در این شرکتها

    1-4-2 اهداف جزئی :

    ارائه راه حل به مدیران شرکتها جهت ارتقائ فرهنگ سازمانی

    1-5 فرضیات تحقیق:

    1-5-1 فرضیه اصلی :

    بین نوع مالکیت و فرهنگ سازمانی شرکتهای خصوصی و دولتی تفاوت معنی داری  وجود ندارد.

    1-5-2 فرضیه های فرعی:

    1. بین نوع مالکیت و سطح ابتکار فردی در شرکت های خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    2. بین نوع مالکیت و ریسک پذیری در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    3. بین نوع مالکیت و هدایت، رهبری در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    4. بین نوع مالکیت و یکپارچگی در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    5. بین نوع مالکیت و حمایت مدیریت در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    6. بین نوع مالکیت و کنترل در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    7. بین نوع مالکیت و هویت در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    8. بین نوع مالکیت و سیستم پاداش در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    9. بین نوع مالکیت و سازش با پدیدهء تعارض در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    10. بین نوع مالکیت و الگوی ارتباط در شرکتهای خصوصی و دولتی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

    1-6 سوءالات پژوهشی

    در این پژوهش بمنظور بررسی و مطالعه وضع موجود فرهنگ در هر سازمان سوالات پژوهشی زیر در نظر گرفته شده است.

     • ابتکار فردی

    ١ -از نظر کارکنان آنان تا چه حدی در کار خود مسئولیت، آزادی عمل و استقلال دارند؟

    •  ریسک پذیری

    ٢ -از نظر کارکنان آنان تا چه حدی به ریس کپذیری و جسارت و نوآوری ترغیب می شوند؟

    •  هدایتِ رهبری

    ٣ -از نظر کارکنان، مرکز تا چه حدی برای آنان هد فهائی که انتظار می رود را روشن و مشخص
    می نماید؟

     • یکپارچگی

    ٤ -از نظر کارکنان تا چه حدی واحدهای درون مرکز به روشی هماهنگ عمل می کنند؟

    •  حمایت مدیریت

    ٥ -از نظر کارکنان تا چه حدی مدیران مرکز با آنان ارتباط برقرار کرده و آنها را یاری یا از آنها حمایت می کنند؟

     • کنترل

    ٦ -از نظر کارکنان تا چه حدی مدیران قوانین و مقررات و میزان سرپرستی مستقیم خود را بر افراد اعمال می کنند؟

     • هویت

    ٧ -از نظر کارکنان آنان تا چه حدی خود را معرف سازمان می دانند؟

     

    •  سیستم پاداش

    ٨ -از نظر کارکنان تا چه حدی تخصیص پاداش در مرکز بر اساس شاخصهای عملکرد آنان می باشد نه سابقه

    خدمت  )ارشدیت ( و تبعیض؟

    •  سازش با پدیدهء تعارض

    ٩ -از نظر کارکنان تا چه حدی آنان تشویق می شوند با تعارض بسازند و پذیرای انتقادهای آشکار باشند؟

     • الگوی ارتباط

    ١٠  -از نظر کارکنان تا چه حدی ارتباطات سازمانی در مرکز به سلسله مراتب اختیارات رسمی محدود می شود؟

    1-7 قلمرو پژوهش :

    1-7-1 قلمرو مکانی:

    این پژوهش در شهرستان کاشان و در جمع شرکتهای صنعتی (صنایع سنگین) با بیش از 100 نفر پرسنل انجام گردید.

    تنها شرکت دولتی , شرکت تولید خودرو سایپا کاشان,  و شرکتهای دنیای مس,هامون نایزه,ایران غلطک,گالوانیزه و فولاد کویر کاشان بعنوان شرکتهای با مالکیت خصوصی در نظر گفته شده است.

    1-7-2 قلمرو زمانی  :

    نیمه دوم سال 1389

     

     

    1-8 تعریف واژه ها و اصطلاحات

    مطالعه تطبیقی

    مطالعه تطبیقی یکی از روش‌های پژوهش کمی و کیفی است که در آن دو یا چند متغیر یا فرایند همگون که می‌توانند نمونه‌ها و موارد محسوس یا نامحسوس باشند، بررسی می‌شوند؛ با این هدف که با توصیف و تبیین اشتراک‌ها و اغلب تفاوت‌ها، بتوان آن پدیدارها را شناسایی کرد و به تفسیرها و احتمالا تعمیم‌های تازه دست یافت.

    ABSTRACT

     

    The purpose of this study was to compare the organizational culture between the state companies and private companies to provide guidelines for managers to be used. Therefore after considering the theoretical researches, Robbins model was selected and questionnaire was designed. And all data were collected. The population is composed of heavy industrial manufacturing firm in Kashan. After collecting the questionnaire data were analyzed.

    Results show that there is a significant difference between the organizational culture of state companies and private companies.

    The result of analysis based on Robbins method shows that there was a significant difference between these tow kinds of company about individual imitative, direction, integration, communication pattern. But there was no difference about risk tolerance, management support, control, identity, reward system and conflict tolerance.

    Generally we can conclude that the level of organizational culture in state companies

  • فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    الف: فارسی

    1. احمدی. حمید ، پائیز ١٣٧٠  ، شریعتی در جهان، نقش دکتر علی شریعتی در بیدارگری اسلامی از دیدگاه اندیشمندان ومحققان خارجی، چاپ سوم، انتشارات، شرکت سهامی انتشار، تهران.

    2. باقری زاده. سیدمحمد،١٣٧٥،  مقاله فرهنگ سازمانی در قلمرو بالندگی سازمان، مجله تدبیر، شماره ٦٣ .

    3. ترابی کیا. هایده، ١٣٧٧، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران، پایان نامه. کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    4. دواس. دی.ای؛ 1381، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه ی هوشنگ نایبی، تهران، نشر نی.

    5. رابینز. استیفن،١٣٧٤ ،مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، جلد اوّل، تهران، موءسسه. مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

    6. رفیع پور. فرامرز، 1378، کندوکاوها و پنداشته ها، مقدمه ای بر روش های شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، تهران.

    7. رفیع پور. فرامرز،1382،  تکنیک های خاص تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، شرکت سهامی انتشار.

    8. روشه. گی، ١٣٧٤، مقدمه ای بر جامعه شناسی عمومی، جلد اوّل(کنش اجتماعی)، ترجمهء دکتر هما زنجاتی زاده،. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، چاپ سوم.

    9. زارعی. متین ،١٣٧٢، فرهنگ و عملکرد سازمان ،مجله دانش مدیریت، شماره ٢٣ .

    10. ساروخانی. باقر، 1380، روش های تحقیق در علوم اجتماعی، جلد دوم: بینش ها و فنون، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    11. ساروخانی. باقر ،1381، روش های تحقیق در علوم اجتماعی، جلد اول: اصول و مبانی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    12. ساعی. علی،1381،  تحلیل آماری در علوم اجتماعی با نرم افزار spss (درآمدی بر روش تحقیق اجتماعی)، تهران،کیان مهر.

    13. طالب. مهدی،1369، چگونگی انجام مطالعات اجتماعی، تهران، انتشارات امیرکبیر.

    14. طالقانی. محمود،1380، روش تحقیق نظری، تهران، انتشارات پیام نور.

    15. طوسی. محمد علی،١٣٧٢ ، فرهنگ سازمانی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول.

    16. گزکوه. علی اصغر، ١٣٧٤، نقش فرهنگ سازمانی بر کارائی نیروی انسانی در سازمان مّلی زمین و مسکن، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    17. مرتضوی، مهدی، ١٣٧٣ ،مطالعه و بررسی فرهنگ سازمانی وزارت جهاد سازندگی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    18. منصورفر. کریم، 1382، روش های آماری، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

    19. مورهد. گریفین ،١٣٧٤،رفتار سازمانی، ترجمه دکتر سید مهدی الوانی، دکتر غلامرضا معمارزاده، چاپ اول، انتشارات مروارید.

    11. میر سپاسی. ناصر،١٣٧٢، مقاله مدیریت فرهنگ سازمانی، تدبیری راهبردی، استراتژیک در جهت توفیق سازمانها، فصلنامه اقتصاد و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شماره ١٦ و ١٧ ، تهران.

    12. نادری. عزت الله ،١٣٦٦، روش های تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات بدر.

    13. هومن. حیدر علی،١٣٧١، پایه های پژوهش در علوم رفتاری، تهران، پیک فرهنگ.

    14. هوی، وین ک و سیسل ج، میسکل،١٣٧١، تئوری تحقیق و عمل در مدیریت آموزشی، جلد دوم، ترجمه، دکتر میر محمد سید عباس زاده دانشگاه ارومیه، چاپ اوّل.

    ب- منابع خارجی

    1. Denison, D, Cho, H.J. and Young, J. (2000), Diagnosing Organizational Culture: a model and method, Working paper, International for management development.

    2. Edgar H.schein, (1984),Coming to a new Awareness of organizational culture, Sloan management.

    3. Francois, H, (2006). Organizational culture and performance measurement systems, Journal of Accounting, Organizations and Society , 31, 77-103.

    4. Freed luthans, (1992), Organizational behavior, sixth edition, prentice _ Hall _Inc.

    5. Gillespie A. M., Denison D., Haaland S., Smerek R. and Neale W, (2008), Linking organizational culture and customer satisfaction: Result from two companies in different industries, European Journal of work and organizational psychology.

    6. Goffee, R. and Jones, G, (2001), Organizational Culture: a sociological perspective, Handbook of organizational culture and climate , John Wiley, First Edition.

    7. Gordon Judith R,( 1987), A diagnostic approach to organizational behavior, 2nd Edition, Ally and Bacon.

    8. Greet Hofsted,( 1991), culture and organizational, McGraw Hill, Inc.

    9. Kidman _ Ralph H.Beyoned ,(1989), The quick fix, manayment five tracks to organizational success, SanFranc Co. josses buss CA.

    10. Kinicki, A. and Kreitner, R. (2007). Organizational Behavior , McGraw-Hill, Third Edition, New York: NY.

    11. Korte, R. and Chermack, T, (2007), Changing organizational culture with scenario planning, Journal of Futures, 39, 645- 656.

    12. Lathans Fred,(1992), organizanizational Behavior, New York me- Grow-Hill.

    13. Mobley H., Wang, L., Fang K,(2005), Organizational culture: Measuring and developing it in your organization, Harvard Business Review China, 128-139.

    14. Moorhead & R. Griffin,(1989), organizational Behavior, second edition Houghton Mifflin Company.

    15. Philip, G. and McKeown, L, (2004), Business Transformation and Organizational culture, Journal of European Management , 22(6), 624-636.

    16. Quinn, R and Cameron, K, (2006), Diagnosing and changing organizational culture ,The Jossey-Bass publishing, Revised Edition.

    17. Stevenott,J,(1989), The organizational culture perspective, The Dorsey, Inc.

    18. Tsui, A. S., Zhang, Z., Wang, H., Xin, K.R. and Wu J.B (2006). Unpacking the relationship between CEO leadership behavior and organizational culture.

    19. Zheng Wei, Yang Baiyin, N.Mclean Gary, (2010), linking organizational culture, structure, strategy, and organizational effectiveness: Mediating role of knowledge management . Journal of business Research .63. PP 7363-771

    .


موضوع پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, نمونه پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, جستجوی پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, فایل Word پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, دانلود پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, فایل PDF پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, مقاله در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, پروژه در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, پروژه درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی, رساله دکترا در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکت های با مالکیت دولتی و خصوصی

ارزیابی آمادگی بکارگیری راه حل سازمانی (ERP) بر اساس عوامل حیاتی موفقیت (مورد کاوی: شرکت ایران خودرو دیزل) چکیده سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی یک بسته نرم افزاری با کاربرد بسیار وسیع است که همه عملکردهای سازمان را در یک سیستم منفرد، یکپارچه می کند. به منظور پیاده کردن موفقیت آمیز یک پروژه ERP[i] در سازمان ضرورت ارزیابی آمادگی بکارگیری سیستم توصیه شده است. در این تحقیق با هدف ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت دولتی گرایش: نیروی انسانی چیکده یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی است که بدون شک سهم چشمگیری در توفیق و تعالی سازمان دارد. این عامل به عنوان یک نوآوری در تولید و مزیت رقابتی و عملکرد بهتر سازمان می انجامد. کسب دانش و منابع دانش بنیان نیز منجر به بهبود کارآفرینی و عملکرد برتر می شوند. هدف از این تحقیق بررسی ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A ) گرايش : اقتصاد توسعه و برنامه ريزي اقتصادي تابستان     1392 فصل اول کليات طرح   1-1 بيان مساله تحقيق : ت

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (.M.A) مدیریت دولتی گرایش مالی فصل اول: کلیات پژوهش 1-1 مقدمه در زمینه تأمین مالی پویا، بهبود مداوم عملکرد برای اغلب بانک­ها، به­منظور تقویت رقابت یک موضوع حیاتی است. نظارت و بهبود عملکرد پس از تأمین مالی باعث افزایش یک پیچیدگی وظیفه شده است. یک سیستم مدیریت عملکرد پیچیده شامل بسیاری فرآینددهی و بازخورد است. این فرآیندها در اغلب خروجی های ...

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی -گرایش مدیریت بیمه چکیده در عصر جهانی شدن ، رقابت پذیری موضوعی مهم در بین سیاست گذاران بوده و وسیله ای برای نیل به رشد اقتصادی مطلوب و توسعه پایدار قلمداد می شود. بنابراین هدف صنایع از رقابت پذیری ، دستیابی به موقعیتی ممتاز از لحاظ عملکرد در بازار است. کلید این مسئله بررسی و سنجش عوامل موثر بر رقابت پذیری می ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل چکیده انعطاف­پذیری استراتژیک و تاثیراتی که این امر بر عملکرد صادراتی دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. محققان معتقدند که انعطاف­پذیری استراتژیک می­تواند بصورت بالقوه عملکرد را بهبود­داده و موجب سودآوری گردد . سوال اصلی این تحقیق : . " انعطاف پذیری استراتژیک چه تاثیری بر عملکرد صادراتی و توسعه بازار ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده چالش های اشتغال یا موضوع کار و بیکاری نه فقط یکی از مهمترین مسائل اجتماعی روز در کشور به شمار می آید، بلکه با توجه به میزان رشد جمعیت در دو دهه گذشته می توان آنرا مهم ترین چالش اجتماعی چند دهه آینده نیز به حساب آورد. هدف از این تحقیق سنجش عوامل مؤثر بر توسعه اشتغال بسیجیان استان گیلان می باشد.جامعه آماری این ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرفرصتهای رشد برحساسیت بازده سهام به اقلام تعهدی اختیاری درشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1387 تا 1392 بوده که حجم نمونه با توجه به روش غربالگری و پس از حذف مشاهدات پرت برابر با 129 شرکت می باشد. ...

ثبت سفارش