پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر

word 3 MB 30314 289
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۸۴,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد(M.A)

    گرایش: "مدیریت بیمه"

    مقدمه:

    در حال حاضر مشخصه جامعه دانش یا اقتصاد دانش‌مدار، عواملی مثل افزایش قابلیت رقابت، نوآوری تکنولوژیکی و ماهیت جهانی بازارها می‌باشد. در این راستا شرکت‌ها باید در هنگام انجام کسب و کارشان به دانش توجه زیادی نمایند چون دانش یک عامل کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی محسوب می‌شود (گاریدو مورنو و همکارانش[1]، 2011: 437).

    به علاوه در سالهای اخیر دانش به عنوان یک منبع سازمانی بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و توجه رو به رشدی به این مفهوم به وجود آمده است (علوی و لیدنر[2]، 2001: 108).

    در حال حاضر مدیریت دانش به یک اولویت تحقیقاتی جامعه دانشگاهی تبدیل شده است و یکی از حوزه‌هایی است که شرکت‌ها در حال تخصیص سهم بیشتری از مخارج برای پیاده‌سازی‌اش هستند. (سالمادور و بوئنو[3]، 2007: 1061). در این محیط روابط شرکت‌ها با بازار بسیار مهم هستند و به طور کامل استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌ها را به سمت سایر رویکردهای ارتباطی تغییر داده‌اند و مدیریت ارتباط با مشتری تأکید می‌کند که شرکت‌ها حفظ مشتریان موجود را با توسعه روابط بلندمدتی که نیازهایشان را برآورده می‌کند، سودآورتر از جذب مشتریان جدید می‌بینند (گاریدو مورنو و همکاران، 2011: 437).

    این روابط بلندمدت تا حد زیادی بر اساس دانش مشتری هستند و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش، نه تنها توانایی سازمان برای تعامل، جذب و ایجاد روابط شخصی با مشتریان را بهبود می‌بخشند، بلکه همچنین توانایی آن‌ها برای افزایش دانششان در مورد آن‌ها را نیز تقویت می‌کنند (زو و والتون[4]، 2005: 957).

    با مرور ادبیات بسیاری از تحقیقات انجام شده، در تحقیق حاضر، تأثیر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری شرکت بیمه آسیا در شهر تهران بررسی خواهد شد و مدیریت دانش به عنوان عامل تعیین کننده موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری همراه با سایر عوامل (عوامل تکنولوژیکی و مرتبط با بازار) مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت، در این تحقیق ابتدا بیان مسأله و اهمیت و ضرورت موضوع توصیف شده و سپس اهداف، چارچوب نظری، فرضیات تحقیق، اصطلاحات کلیدی و مدل مفهومی بیان شده‌اند.

    1- 2 شرح و بیان مسأله تحقیق:

    امروزه دانش در سازمان‌های مدرن مهمترین عامل در مزیت رقابتی و موفقیت آن‌ها شناخته شده است. «مدیریت دانش»، دسترسی به تجارب، تخصص و دانش کارمندان را در جهت قابلیت‌های جدید، نوآوری و افزایش کارایی سازمان‌ها امکان‌پذیر می‌کند (پیروی، 1386).

    در حال حاضر، جوامع دانش‌مدار و اقتصاد مبتنی بر دانش توسط عواملی از قبیل افزایش رقابت، نوآوری تکنولوژیکی و ماهیت بازار جهانی اهمیت یافته است (گاریدو- مورنو و پادیلا- ملندز[5]، 2011: 437). در این جوامع، شرکت‌ها باید با توجه به دانش در هنگام انجام کسب و کار خود به عنوان یک عامل کلیدی که منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی می‌شود توجه نمایند (سالمادور و بوئنو، 2007: 1067).

    امروزه خلق ثروت از دانش به علت تحولات شگرف تکنولوژیکی در جهان اهمیت بسزایی یافته است به گونه‌ای که در قرن بیست و یکم انتظار می‌رود اقتصاد مبتنی بر دانش در بسیاری از کشورها شکل گیرد و جوامعی که در آن‌ها ثروت ملی و رشد اقتصادی در قالب ایده‌ها و دانش فناوری و نه در قالب مواد و منابع فیزیکی سنجیده می‌شود، یکی پس از دیگری پدیدار و توسعه یابند (حسینی، 1383).

    در سال‌های اخیر، دانش به عنوان یک منبع مهم سازمانی در نظر گرفته شده است و توجه بسیاری از محققان و صاحبنظران را معطوف کرده است. و به یکی از اولویت‌های پژوهش علمی تبدیل شده است و یکی از حوزه‌هایی است که در سازمان‌ها سهم زیادی از هزینه‌ها را برای پیاده‌سازی به خود اختصاص داده است (گاریدو- مورنو و پادیلا- ملندز، 2011: 437).

    مدیریت دانش عبارت است از تولید دانش که به دنبال تفسیر، توزیع و کاربرد دانش، حفظ و پالایش دانش ایجاد می‌شود (دیجارنت[6]، 1996: 4).

    مدیریت دانش با ایجاد و توسعه دارایی‌های دانش یک سازمان با نگرش فرارفتن از اهداف سازمان مرتبط است و مستلزم تمام فعالیت‌هایی است که با شناسایی، تشریک و ایجاد دانش مرتبط هستند. این کار نیازمند سیستم‌هایی جهت ایجاد و نگهداری منابع دانش، پرورش و تسهیل دانش است. در این امر سازمان‌هایی موفق هستند که دانش را به عنوان یک دارایی می‌نگرند و ارزش‌ها و هنجارهای سازمانی که موجب حمایت از ایجاد و تشریک دانش می‌شود را توسعه می‌دهند. امروزه تمرکز بر بحث مدیریت ارتباط با مشتری است و طبعاً تأکید بیش از پیش بر سر نگه داشتن و رشد مشتریان موجود به جای پیدا کردن مشتری جدید است. سازمان‌های امروزی با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در پی دستیابی به روش‌های اندازه‌گیری سودآوری مشتری و ارزش‌آفرینی درازمدت برای مشتریان خود می‌باشند (گریو و آلبرز[7]، 2006: 2).

    مدیریت ارتباط با مشتری واژه‌ای برای مجموعه متدولوژی‌ها، فرآیندها، نرم افزارها و سیستم‌هایی است که به مؤسسات و شرکت‌ها در مدیریت مؤثر و سازمان یافته ارتباط با مشتریان کمک می‌کند (برنستر[8]، 2001)، بنابراین با توجه به نقش پرقدرت مشتریان در دنیای امروز و افزایش آگاهی همه جانبه آن‌ها نسبت به بازار اطلاعات و خدمات دسترسی به اطلاعات و کانال‌های متنوع ارائه خدمات برای استفاده از خدمات، مسئله چگونگی ارتباط صحیح با مشتریان و تلاش در جهت حفظ درازمدت این ارتباط، از جمله مهمترین مسائل مؤثر در دوام و ثبات سازمان‌ها در عرصه رقابت و سودآوری بیشتر آن‌ها می‌باشد. لذا لزوم ایجاد راهبردی برای مدیریت این ارتباط و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای اندازه‌گیری، نظارت و مدیریت آن‌ها در سازمان‌ها از جمله شرکت بیمه آسیا به خوبی احساس می‌شود. با توجه به موارد اشاره شده اهمیت موضوع مدیریت دانش و تأکید بر حفظ مشتری و سودآور بودن مشتریان فعلی، استفاده از CRM احساس می‌شود. در غیر این صورت سازمان دچار افزایش هزینه‌ها، شکست رقابتی، کاهش مشتریان وفادار و در نهایت کاهش سودآوری خواهد شد. ایجاد راهبرد CRM باعث توانمندی، کارایی و اثربخشی سازمان می شود. در این تحقیق سعی بر این است که به این سوال پاسخ داده شود که آیا مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری مؤثر است؟

    سوالی اصلی تحقیق: مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری چه تأثیری دارد؟

    1- 3  اهمیت و ضرورت تحقیق:

    تغییرات سریع در دنیای امروز، سازمان‌ها را با چالش‌های مختلف رو به رو کرده است؛ اما در این میان سازمان‌هایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریت و فناوری‌های نوین، از فرصت‌های ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند. مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست. در جهان امروز دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای بقای سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که هر روزه بر رقابت‌های بین سازمان‌ها برای تسخیر دانش افزوده می‌شود. اهمیت دانش سازمانی در سازمان‌های تجاری و سازمان‌های غیرانتفاعی مثل شرکت‌های بیمه کاملاً آشکار شده است، امروزه که فناوری‌های جدید باعث تغییراتی در محیط شرکت‌های بیمه شده است، مدیریت دانش سبب می‌شود تا شرکت‌های بیمه خدمات بهتری را با استفاده از همین فناوری‌های نوین به مشتریان ارائه دهند. در سال‌های اخیر، سازمان‌ها با داشتن مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه و مدیریت دانش تلاش می‌کنند که به نقش کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پی ببرند (داوس و همکاران[9]، 2005: 169).

    شناسایی ارزش مشتری وظیفه مدیریت دانش است و به عنوان تعیین کننده طیف وسیعی از پروفایل‌ها در میان مشتریان فعلی است. فن‌آوری می‌تواند به مدیریت دانش کمک کند تا قدرت پردازش اطلاعات، از فن‌آوری به صورتی مؤثر استفاده کرد و همکاری با مشتریان نیاز به درک قوی از تبادل دانش نهان و پیش‌بینی دانش جدید است. به عبارتی هدف از مدیریت دانش، تبدیل دانش نهان به عیان و بالعکس می‌باشد و می‌تواند نیازهای مشتریان را شناسایی نموده و به بهترین شکل ارائه دهد (گاریدو- مورنو و پادیلا- ملندز، 2011: 438).

    با توجه به افزایش رقابت در بین بیمه‌های خصوصی و دولتی و اهمیت جذب و نگهداری مشتریان، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت‌های بیمه افزایش یافته است. مشتریان به دلیل عامل فزآینده، دسترسی آسان به اطلاعات فراوان و در نتیجه دارا بودن حق انتخاب بی‌سابقه، موجب تغییر در محیط دینامیک بازار گردیده‌اند. در دنیای امروز «مشتریان» منبع اصلی توانمندی و مزیت رقابتی[10] سازمان‌ها به شمار می‌آیند (پراهالد و هامل[11]، 1990: 80).

    در بازاری که در آن مشتریان توانمند شده با فن‌آوری می‌توانند در یک گفتگوی پویا با سازندگان وارد شوند، سازمان‌ها مجبور به پذیرفتن مشتری به عنوان شریک خلق ارزش هستند، زیرا اکنون مشتریان از حالت تماشاگران منفعل به شکل بازیگران فعال درآمده‌اند (پراهالد و راماوی[12]، 2002).

    در چنین شرایطی سازمان هایی باقی می‌مانند که بتوانند عملیات بازاریابی و ارائه خدمات را بهتر از رقبا انجام داده و با کسب رضایت مشتریان و حفظ وفاداری آن‌ها، میزان درآمد سود خود را بالاتر ببرند. این کار امروزه با بهره‌گیری از مفهوم مشتری‌مداری یا مدیریت ارتباط با مشتری امکان‌پذیر گردیده است.

    اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه‌ای از اسلوب‌ها، نرم‌افزارها و امکانات اینترنتی است کهبه یک شرکت امکان مدیریت ساخت یافته ارتباط با مشتری را می‌دهد و همراه با فن‌آوری مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری، پیاده‌سازی یک راه حل جامع که با یکپارچه‌سازی افراد، فرآیندها و تکنولوژی، یک ارتباط بی‌نقص را بین تمام فعالیت‌های مربوط به مشتریان فراهم می‌کند. و برای افزایش کارایی و اثربخشی سازمان‌ها و اطمینان از ارائه مطلوب کالا و خدمات به مشتریان و کسب رضایت آنان، سازمان‌ها باید دانش خود را درباره مشتریان مدیریت نمایند.

    بنابران مدیریت دانش جزء‌ جدانشدنی مدیریت ارتباط با مشتری است. با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه مدیریت دانش، هنوز هیچ چارچوب مفهومی که به صورت یکپارچه برای هدایت سازمان‌ها برای اجرای موفقیت آمیز مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری صورت نگرفته است. در نتیجه، پژوهش به شرح زیر است:

    آیا مدیریت دانش عامل اصلی تعیین کننده اجرای موفقیت‌آمیز مدیریت ارتباط با مشتری است؟ عوامول دیگری که نقش مهمی در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت بیمه آسیا دارند؟ کدامند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، ما در این پژوهش، به تجزیه و تحلیل رابطه مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری، پرداخته‌ایم و چارچوب مفهومی ارتباط مدیریت دانش و عوامل دیگر با موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص نموده و با استفاده از داده‌های اولیه تجربی به دنبال کشف و بررسی آن هستیم که آیا مدیریت دانش مناسب‌ترین عامل مؤثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری است یا خیر؟

    1- 4  اهداف تحقیق

    اهداف تحقیق:

    - تعیین تأثیر مشتری‌مداری بر متغیرهای سازمانی

    - تعیین تأثیر اکتساب مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی

    - تعیین تأثیر انتشار مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی

    - تعیین تأثیر تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری بر متغیرهای سازمانی

    - تعیین تأثیر متغیرهای سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

    - تعیین تأثیر تجربه مدیریت ارتباط با مشتری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

    1- 5  فرضیه‌های تحقیق:

    1. مشتری‌مداری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.

    2. اکتساب مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.

    3. انتشار مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.

    4. تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.

    5. متغیرهای سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد.

    6. تجربه مدیریت ارتباط با مشتری، بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مشتری مداری

    تکنولوژی CRM

    اشاعه مدیریت دانش

    اکتساب مدیریت دانش

    موفقیت CRM

     

    متغیرهای سازمانی

    نتایج بازاریابی

    نتایج مالی

    تجربه CRM

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق
    (اقتباس شده از مقاله گاریدو و مورنو و همکاران، 2011)

    1- 6  قلمرو تحقیق:

    1- 6- 1  قلمرو موضوعی:

    مدیریت دانش در حوزه ‌ منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری در حوزه بازاریابی قرار می‌گیرد.

    1- 6- 2  قلمرو مکانی:

    این تحقیق در شرکت بیمه آسیا در شهر تهران انجام شده است.

    1- 6- 3  قلمرو زمانی:

    قلمرو زمانی، دوره‌های توزیع پرسشنامه طی 1 ماه در اردیبهشت 93 توزیع گردیده است.

    1- 7  جامعه و نمونه تحقیق:

    جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارشناسان در بخش بیمه های عمر و پس انداز و عمر و حوادث شرکت بیمه آسیا در شهر تهران است که تعداد کل آن‌ها 250 نفر می‌باشد.

    نمونه آماری در این تحقیق بخشی از جامعه آماری است که به صورت طبقه‌بندی انتخاب خواهند شد. با توجه به مشخص بودن تعداد کل مدیران و کارشناسان در بخش های ذکر شده در شرکت بیمه آسیا در تهران، برای تعین نمونه آماری از روش زیر (فرمول کوکران[13]) استفاده خواهد شد.

     

     که با محاسبات انجام شده، تعداد نمونه‌ها برابر با 148 نفر خواهد بود.

    1- 8 روش تحقیق:

    روش تحقیق به کار رفته را می‌توان بر حسب هدف، یک تحقیق کاربردی به شمار آورد چرا که هدف آن توسعه مدیریت دانش کاربردی در زمینه سازمانی است. برحسب نوع پژوهش، می‌توان این پژوهش را یک پژوهش توصیفی به شمار آورد. همچنین بر اساس روش پژوهش نیز می‌توان این پژوهش را یک پژوهشی پیمایشی دانست. تحقیقات پیمایشی، توصیفی است از نگرش و رفتار جمعیتی بر اساس انتخاب نمونه‌ای تصادفی و معرف افراد آن جمعیت و پاسخ آن‌ها به یک رشته سؤال. و محققان اجتماعی می‌کوشند با استفاده از این تحقیقات پیمایشی به تبیین پدیده‌ها پرداخته و صرفاً به توصیف آن بسنده نکنند. که در چنین فرضیه‌هایی برای تعیین ساخته شده تا با مرتبط گرداندن پاسخ سؤالات مختلف به یکدیگر به آزمون کشیده شوند.

    1- 9  ابزار گردآوری داده‌ها:

    به طور کلی روش‌های گردآوری اطلاعات را می‌توان به دو طبقه، روش‌های کتابخانه‌ای و روش‌های میدانی تقسیم کرد. در این تحقیق در خصوص جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آزمون فرضیه‌های تحقیق به طور عمده از روش پرسشنامه استفاده شده است و برای جمع‌آوری ادبیات تحقیق از روش کتابخانه‌ای و بهره‌گیری از کتاب‌ها، مقالات موجود فارسی و لاتین و سایت‌های اینترنتی استفاده شده است. در این تحقیق، ابزار گردآوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز، پرسشنامه می‌باشد.

    1- 10  تعاریف عملیاتی واژه‌های تحقیق:

    * مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)[14]: راهبردی سازمانی است که کارکنان، فرآیندها و فن‌آوری را یکپارچه می‌کند. این کار به منظور بیشینه کردن ارتباطات با مشتریان سازمان و کانال‌های توزیع، مشتریان داخلی و تأمین کنندگان انجام می‌گیرد. (مندوزا و همکاران[15]، 2007: 914).

    * مدیریت دانش (KM)[16]: مدیریت دانش دربرگیرنده رفتارهای انسانی، نگرش‌ها و قابلیت‌های انسانی، فلسفه‌های کسب و کار، الگوها، عملیات، رویه‌ها و فناوری‌های پیچیده است (ویگ[17]، 2002: 2).

    * تکنولوژی[18]: تکنولوژی در مدیریت دانش راه حل‌هایی را برای تسهیم دانش، مدیریت و اداره کردن اسناد، جریان یا روند کار و غیره ایجاد می‌کند (مک دانلند، 1384: 77).

    عنصر تکنولوژی شامل زیرساخت‌های مدیریت دانش و اطلاعات تکنولوژی است که قارد به یکپارچه‌سازی اطلاعات و دانش در سازمان و نیز ایجاد، انتقال، ذخیره‌سازی و ایمن نگه داشتن منابع دانش در سازمان است. (میل و اسمیت[19]، 2011: 159). تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتر                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ی: استفاده از زیرساخت‌های نرم‌افزاری، ICT، IT و...

    * انتقال دانش[20]: این فرآیند عبارت از توزیع دانش تا نقاط فعالیت و حتی فراتر از آن، به بیرون سازمان است. عوامل متعددی از جمله تسهیلات ارتباطی و فرهنگ سازمانی می‌توانند به این فرآیند کمک کنند (دهقان نجم، 1388: 48).

    * کسب دانش[21]: فرآیند برداشت یا اکتساب دانش برای پاسخگویی به نیازهای فعلی و قابل پیش‌بینی آینده و تحقق اثربخش هدف‌ها ضروری است. دانش را می‌توان از طریق مکانیزم‌های مختلفی کسب کرد. به منظور شناسایی مکانیزم اکتساب دانش می‌توان آن را در دو طبقه قرار داد:

    منبع درون سازمان و منبع بیرون سازمان. منبع درونی اکتساب دانش، ذهن کارکنان دانش تلویحی و مستتر یا پایگاه داده‌های سازمان که به شکل اطلاعات کدگذاری شده است. منبع بیرونی اکتساب دانش، که دانش جدید را وارد سازمان می‌کند (دهقان نجم، 1388: 48).

    * دانش [22]: دانش شامل: دانش رسمی، الگوها، قوانین برنامه‌ها و رویه ها، مهارت‌ها و تجربه افراد می‌باشد. آن همچنین شامل دانش رسمی، ارتباط برقرار کردن، تحلیل موقعیت‌ها، توسعه راه‌حل‌های جدید برای مشکلات و انجام فعالیت‌های سازمان، موضوعات فرهنگی، آداب و رسوم و ارزش‌هایی از قبیل روابط با مخاطبین سازمان می‌باشد (واتسون[23]، 2003).

    * مشتری‌مداری[24]: نارور واسلاتر (1990) مشتری‌مداری را به صورت زیر تعریف می‌کنند :

    فرهنگ سازمانی که به طور مؤثر و کارا رفتارهای ضروری برای ایجاد ارزش بالاتر برای خریداران را ایجاد می‌کند و بنابراین عملکرد بالای مداوم برای کسب و کار و تجارت می‌باشد (گوتلند و بول[25]، 2006)

    * رهبری [26]: حمایت مدیران از اجرای فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری.

    * ساختار سازمانی[27]: ساختار سازمانی چارچوب روابط حاکم بر مشاغل، سیستم‌ها و فرآیندهای عملیاتی و افراد و گروه‌هایی است که برای نیل به هدف تلاش می‌کنند. ساختار سازمانی مجموعه راه‌هایی است که کار را به وظایف مشخص تقسیم می‌کنند و هماهنگی میان آن‌ها را فراهم می‌کنند (منوریان و همکاران، 1386: 1). در این تحقیق ساختار سازمانی در جهت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری عمل می‌کند.

    * کارکنان[28]: درک و نگرش کارکنان در تسهیم و انتقال دانش بین واحدها و همکاران

    [1]. Garrido- Moreno et al

    [2]. Alavi & Ledner

    [3]. Salmador & Bueno

    [4]. Xu & Walton

    [5]. Garrido- Moreno and Padilla- Melendez

    [6]. De Jar nett

    [7]. Greve & Albers

    [8]. Berncter

    [9]. Dous et al

    [10]. Competet ive advantage

    [11]. Prahald and Hamel

    [12]. Prahald and Ramavi

    [13] . cochran- formula

    [14]. Customer  relationship management

    [15]. Mendoza et al

    [16]. Knowledge management

    [17]. Wiig

    [18]. Technology

    [19]. Mills and smith

    [20]. Knowledge diffusion

    [21]. Knowledge acquisition

    [22]. Knowledge

    [23]. Watson

    [24]. Customer orientation

    [25]. Gotteland and boule

    [26]. Leadership

    [27]. Organizational stractur

    [28]. Employess 

    Abstract

    Customer relationship management (CRM) and knowledge management (KM)  have become key strategic tool for all companies, especially in the current competitive environment. Moreover, customer knowledge is an important issue for CRM implementation. Reviewing the literature we found many studies that analyze crucial role played by KM initiatives as determinants of the success of CRM.

    Moreover, we still no integrated conceptual framework to guide companies to their successful implementation. In this paper, whit data of Asia insurance factory, we examine the relationship between KM and CRM success using a structural equation model. The main contribution is that having knowledge management capabilities is not sufficient for the success of CRM, but there are other factors to consider. In particular, organizational factors indeed impact CRM success and they appear to be intermediaries of the impact of other factors (KM capabilities/ technological/ customer orientation factors) in the success of CRM (in financial and marketing terms).

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    1-1 مقدمه: 2

    1- 2 شرح و بیان مسأله تحقیق: 3

    1- 3  اهمیت و ضرورت تحقیق: 5

    1- 4  اهداف تحقیق.. 7

    1- 5  فرضیه‌های تحقیق: 8

    1- 6- 1  قلمرو موضوعی: 9

    1- 6- 2  قلمرو مکانی: 9

    1- 6- 3  قلمرو زمانی: 9

    1- 7  جامعه و نمونه تحقیق: 10

    1- 8 روش تحقیق: 10

    1- 9  ابزار گردآوری داده‌ها: 11

    1- 10  تعاریف عملیاتی واژه‌های تحقیق: 11

    فصل دوم. 14

    2- 1  بخش اول: دانش... 15

    2- 1- 1  مقدمه دانش... 15

    2- 1- 2  روند تاریخی حرکت سازمان‌ها به سوی سازمان‌های دانش‌مدار. 15

    2- 1- 2- 1  اقتصاد کشاورزی: 15

    2- 1- 2- 2  اقتصاد منابع طبیعی: 16

    2- 1- 2- 3  انقلاب صنعتی: 16

    2- 1- 2- 4  انقلاب محصول: 16

    2- 1- 2- 5  انقلاب اطلاعات: 16

    2- 1- 2- 6 انقلاب دانش: 17

    2- 1- 3  مفهوم داده‌ها، اطلاعات و دانش: 17

    2- 1- 3- 1 داده‌ها: 17

    2- 1- 3- 2  اطلاعات: 18

    2- 1- 3- 3  دانش (دانایی): 18

    2- 1- 4  تعاریف دانش: 19

    2- 1- 5  دیدگاه‌های رایج در مورد دانش: 20

    2- 1- 6  روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش: 20

    2- 1- 6- 1 روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش از نظر باجاریا 20

    2- 1- 6- 2 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر کلارک و رالو: 21

    2- 1- 6- 3  روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر بوئیست : 22

    2- 1- 7  تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم: 23

    2- 1- 8 عوامل تفکیک شده اطلاعات و دانش: 25

    2- 1- 9 انواع دانش: 27

    2- 1- 9- 1 تقسیم‌بندی ارسطو: 27

    2- 1- 9- 2 دانش ضمنی و دانش صریح: 27

    2- 1- 9- 3 دانش شخصی و دانش سازمانی: 28

    2- 1- 9- 4 دانش کارکردی: 29

    2- 1- 9- 5 تقسیم‌بندی معرفت‌شناختی دانش: 30

    2- 1- 9- 6  دانش رسمی و دانش غیررسمی: 30

    2- 1- 9- 7 دانش ساختارمند و دانش ناساختارمند: 31

    2- 1- 9- 8 دانش اظهاری و دانش رویه‌ای: 32

    2- 1- 9- 9 طبقه‌بندی دانش رایل: 32

    2- 1- 9- 10 دانش اصلی و دانش فرعی: 32

    2- 1- 9- 11 تقسیم‌بندی دانش مک لوپ: 33

    2- 2 بخش دوم: مدیریت دانش... 34

    2- 2- 1 مقدمه مدیریت دانش: 34

    2- 2- 2 مدیریت دانش چیست؟. 35

    2- 2- 3 تعریف مدیریت دانش: 35

    2- 2- 4 تاریخچه ‌مدیریت دانش: 37

    2- 2- 5  سیر تطور مدیریت دانش: 40

    2- 2- 6 مکاتب مدیریت دانش: 42

    2- 2- 6- 1 مکتب اقتصادی: 43

    2- 2- 6- 2 مکتب سازمانی: 43

    2- 2- 6- 3 مکتب استراتژیک: 43

    2- 2- 7 دیدگاه‌های مدیریت دانش: 45

    2- 2- 7- 1  دیدگاه اول: دانش به عنوان یک سرمایه: 45

    2- 2- 7- 2  دیدگاه دوم: دانش به عنوان یک ابزار: 45

    2- 2- 8  نسل‌های مدیریت دانش: 46

    2- 2- 8- 1 مدیریت دانش فناوری‌مدار یا مبتنی بر منابع: 46

    2- 2- 8- 2  مدیریت دانش انسان ‌مدار: 46

    2- 2- 8- 3 گذار از مدیریت دانش فناوری‌مدار به مدیریت دانش انسان‌مدار: 48

    2- 2- 9 ویژگی‌های مدیریت دانش: 49

    2- 2- 10 اصول مدیریت دانش: 50

    2- 2- 11 نظریه‌های مدیریت دانش: 53

    2- 2- 12 مراحل مدیریت دانش: 54

    2- 2- 12- 1 فرآیندهای هوشمند: 54

    2- 2- 12- 2 کالاها و خدمات دانش محور: 54

    2- 2- 12- 3 مفاهیم ابداعی تجارت: 54

    2- 2- 12- 4  ایجاد نظام‌های حیاتی دانش و پیوستن سیستم‌های کار با نظام‌های دانش: 55

    2- 2- 13  مزایای مدیریت دانش: 55

    2- 2-14   کاربرد مدیریت دانش در تصمیمات راهبردی: 61

    2- 2- 15  چالش‌های مدیریت دانش و مهارت‌های برطرف نمودن آن: 62

    2- 2- 16 موانع مدیریت دانش... 66

    2- 2- 16- 1 عوامل انسانی: 66

    2- 2- 16- 2 عوامل سازمانی: 66

    2- 2- 16- 3 عوامل فرهنگی: 67

    2- 2- 16- 4 عوامل سیاسی: 67

    2- 2- 16- 5 عوامل فنی و تکنولوژیکی: 67

    2- 2- 17 مدل‌های مدیریت دانش... 68

    2- 2- 17- 1 مدل میلتون: 68

    2- 2- 17- 2 مدل حلزونی نوناکاوتاکوچی: 70

    2- 2- 17- 5 مدل چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش: 75

    2- 2- 17- 6 مدل چهار حلقه‌ای: 76

    2- 2- 17- 7 مدل چرخه حیات دانش: 77

    2- 2- 17- 8 مدل بک من: 77

    2- 2- 17- 9 مدل هفت سی: 78

    2- 2- 17- 10 مدل بکویتز و ویلیامز (1999): 79

    2- 2- 17- 11 مدل پایه‌های ساختمان: 82

    2- 2- 17- 12 مدل عمومی دانش: 84

    2- 2- 17- 13 مدل استیوهالز (مدل مبنی بر فرایندهای دانش): 86

    2- 2- 17- 14 مدل هی سیگ: 87

    2- 2- 18 مدیریت دانش مشتری.. 89

    2- 2- 18- 1 تعریف مدیریت دانش مشتری.. 89

    2- 2- 18- 2 عناصر مدیریت دانش مشتریان. 90

    2- 2- 19 مقایسه مدیریت دانش، مدیریت دانش مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری: 92

    2- 2- 20 مدیریت ارتباط مشتری بر اساس دانش مشتری: 94

    2- 3- بخش سوم: مدیریت ارتباط با مشتری.. 98

    2- 3- 1 مقدمه مدیریت ارتباط با مشتری: 98

    2- 3- 2 تاریخچه مدیریت و اهمیت ارتباط با مشتری: 99

    2- 3- 2- 1 دوره انقلاب صنعتی (تولید دستی تا تولید انبوه): 99

    2- 3- 2- 2 دوره انقلاب کیفیت (تولید انبوه تا بهبود مستمر): 99

    2- 3- 2- 3 دوره انقلاب مشتری (بهبود مستمر تا سفارش‌سازی انبوه): 100

    2- 3- 3 مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟. 101

    2- 3- 4 تعاریف CRM: 101

    2- 3- 5 مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری: 104

    2- 3- 6 چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری: 105

    2- 3- 7 عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 107

    2- 3- 8 مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری: 111

    2- 3- 9 دیدگاه‌های مختلف در ارتباط با CRM: 111

    2- 3- 9- 1 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان فرآیند: 111

    2- 3- 9- 2 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان استراتژی: 112

    2- 3- 9- 3 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک فلسفه: 113

    2- 3- 9- 4 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک قابلیت: 113

    2- 3- 9- 5 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک تکنولوژی: 114

    2- 3- 10 ابعاد تکنولوژیک مدیریت ارتباط با مشتری: 116

    2- 3- 10- 1 CRM عملیاتی: 117

    2- 3- 10- 2 CRM تحلیلی: 117

    2- 3- 10- 3 CRM مشارکتی (تعاملی): 117

    2- 3- 4 مزایای پیاده‌سازی CRM: 118

    2- 3- 12 مزایای مشتریان از ایجاد ارتباط با سازمان: 119

    2- 3- 12 محرک‌های توجه به CRM: 120

    2- 3- 12- 1 محرک‌های درون سازمانی: 120

    2- 3- 12- 2 محرکهای تجارت الکترونیکی: 121

    2- 3- 11- 3 محرک‌های اهداف اولیه: 121

    2- 3- 12 فرآیند اجرای مدیریت ارتباط با مشتری: 121

    2- 3- 13 اصول CRM... 123

    2- 3- 14 مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری: 124

    2- 3- 15 اهداف CRM از نظر بارنت و سوئیفت: 125

    2- 3- 15- 1 حفظ مشتری: 127

    2- 3- 15- 2 نگهداری و حفظ مشتریان با ارزش: 128

    2- 3- 15- 3 پایگاه داده‌های مشتری و بازاریابی مستقیم: 128

    2- 3- 16 مشتری‌گرایی و مشتری‌مداری: 130

    2- 3- 16 مشتری‌مداری و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری: 133

    2- 3- 17 فرآیندهای خدمات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 134

    2- 3- 18 جریان‌های دانش در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری: 135

    2- 3- 19 فرآیندهای پشتیبانی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). 137

    2- 3- 20 فرآیندهای تجزیه و تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 138

    2- 3- 21 موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نتایج اجرای مدیریت ارتباط با مشتری: 139

    2- 3- 22 قابلیت‌های مدیریت دانش (KM) و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 140

    2-3-23 متغیرهای سازمانی و موفقیت CRM: 141

    2-3-24 تکنولوژی و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری.. 142

    2-3-24 دلایل حرکت سازمان ها به سوی سرمایه گذاری براساس CRM: 143

    2-3-25 بنیان نظری مدیریت ارتباط با مشتری.. 143

    2- 4 صنعت بیمه: 146

    2- 5- 2 اهمیت اقتصادی بیمه: 148

    2- 5- 3 بازارهای بیمه: 150

    2- 5- 4 اهداف بازاریابی بیمه: 151

    2- 5- 5 انواع بیمه: 151

    2- 5- 5- 1 بیمه‌های اجتماعی (اجباری): 151

    2- 5- 5-2  بیمه های بازرگانی.. 152

    2-5-5-3 در بیمه‌های زندگی.. 152

    2- 5- 5- 3-1 تعریف بیمه‌های زندگی (عمر). 153

    2- 5- 5-3 انواع بیمه‌های زندگی (عمر): 154

    2- 5- 6 فروش بیمه: 156

    2- 5- 7 خطاهای رایج در فروش بیمه: 157

    2- 5- 8 تاریخچه بیمه در جهان: 158

    2- 5- 9 تاریخچه بیمه در ایران: 159

    2- 5- 10 شرکت بیمه آسیا 159

    بخش ششم: 161

    2-6 پیشینه تحقیق: 161

    2-6-1: تحقیقات داخلی: 161

    2-6-2: تحقیقات خارجی.. 166

    3- 1 مقدمه: 168

    3- 2 روش تحقیق: 168

    3- 2- 1 از نظر هدف: 169

    3- 2- 2 از نظر روش... 169

    3- 3 جامعه آماری نمونه: 169

    3- 4 روش گردآوری داده‌ها: 171

    3- 5 ابزار گردآوری اطلاعات: 171

    3-6 روایی و پایایی.. 173

    3-6-1 روایی (اعتبار). 173

    3-6-2 پایایی (اعتبارپذیری). 173

    3- 7 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها: 176

    3- 8 انواع معیارهای برازش مدل: 177

    جدول 3- 3- معیارهای برازش مدل و تفسیر برازش قابل قبول. 178

    4-1 مقدمه. 182

    4-2 ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری.. 183

    4-2-1 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت.. 183

    4-2-2. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن.. 183

    4-2-3. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تأهل.. 184

    4-2-4. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات.. 185

    4-2-5. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کار. 186

    4-2-6. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر پست سازمانی.. 187

    4-3. چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش بر اساس شاخصهای مرکزی ، پراکندگی و شکل توزیع   189

    4-4 بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها 192

    4-5. تحلیل عاملی تأییدی.. 195

    4-5-2.  نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای سازمانی.. 198

    4-5-3.  نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای موفقیت CRM و تجربه CRM... 200

    4-6. روایی همگرا 202

    4-7. روایی تشخیصی.. 203

    4-8. آزمون فرضها 204

    4-8-1.  برازش مدل مفهومی.. 204

    4-8-2. مدل سازی معادلات ساختاری.. 205

    4-8-3.  آزمون برازش الگوی مفهومی.. 206

    4-9.  نیکوئی برازش مدل. 209

    5-1 مقدمه. 217

    5-2 بحث و نتیجه گیری.. 218

    5-3 یافته های پژوهش... 219

    5-3-1 مشتری مداری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد. 219

    5-3-2 اکتساب مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد. 220

    5-3-3 انتشار مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد. 221

    5-3-4 تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد. 222

    5-3-5 متغیرهای سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد. 223

    5-3-6 تجربه مدیریت ارتباط با مشتری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد. 224

    5-4 پیشنهادهای کاربردی.. 224

    5-5 پیشنهاداتی برای محققان آینده. 226

    5-6 موانع و محدودیت های پژوهش... 226

    منابع مآخذ منابع: 227

    منابع فارسی: 228

    منابع لاتین: 233

    پیوست ها 235

    خروجی لیزرل. 254

     Abstract.......................................................................................................................275  

    منبع:

    منابع فارسی:

    1-

    2-

    3-

    4-

    5-

    6-

    7-

    8-

    9-

    10-

    11-

    12-

    13-

    14-

    15-

    16-

    17-

    18-

    19-

    20-

    21-

    22-

    23-

    24-

    25-

    26-

    27-

    28-

    29-

    30-

    31-

    32-

    33-

    34-

    35-

    36-

    37-

    38-

    39-

    40-

    http://www.farsnews.net/newstext.Php?Nn=8508010166

    41-

    42-

    کلانتری، خلیل (1388). کتاب‌های پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی-اقتصادی، انتشارات فرهنگ سبز

    44-

    45-

    46-

    47-

    48-

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع لاتین:

     Alavi. M, Leidner, D.E (2001),"Knowledge Management & Knowledge Management System: Conceptual Faundaations& Research Issues", MIS Quarterly, 25(1): 107-136

    Bahtt, G.D (2001), "Knowledge Management in Organizations: Examining The interaction between technologies, Technique & People", Journal of  Knowledge Management, 5(1): 69.

    Barney, J.B. (1991), "Firms Resources & Sustainable Competitive Advantage", Journal of Management, No. 17: 99-120.

     Boisot, M.H (1998),"Knwledge Assets: Security Competitive Advantage in The information Economy", Oxford, Oxford university Press.

    Carayanis, E.G (2003), : "Fosterring Synergies between Information Technology & Organizational Cognition: The Role Of Knowledge Management", Journal of The Novation, vol.19: 219-222.

    Dalker, k (2005), "Knowledge Management in Theory and Police, Elsevier Butterworth_ Heinemann: 4-14.

    Davenport, T.H & Marchand, D.A (2005), Is KM Just Good Information Management? "FT Prentic Hall: 2.

    Duffner, S. (2000), "A Knowledge Portal for Multi_Project Management", Master Thesis, University Karlsruhe: 4.

    Fahey, L. & Prusak (1998), "The  Eleven Dead list Sins of knowledge Management", California Management Review, 40 (3): 265.

    Hales, S. (2001)."Dinension Knowledge & its Management", Retrieved March 2007 from

     www.KMICE.uum.edu.my/KMICE08/paper/CR73.doc

    Jashpra, A. (2004)."Knowledge Management: an Integrated approach", Harlow, Essex: Prentic Hall: 12-26.

    Leo, R.A (1996), "Inside The Interrogation Room", The Journal of Criminal Law & Criminology, 86: 266-303.

    , I. (1994), "A Dynamic Theory of  Organizational Khnowledge Creation" Organization Science, vol. 5(11) : 14-37.

    O'dell, C & Grason J.C (1998)," If Only wev Knew What we Know: Identification & Transfer of  Intenal Best Practices", Colifornia Management Review, 40 (3): 48-65


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه ‌های عمر

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی و صادرات چکیده : مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است. سازمانها نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند، انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را بر طرف کرد، دارند. این تحقیق در پی بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی در صندوق ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش بازرگانی داخلی چکیده با توجه به توسعه فضای رقابتی میان چالش جلب رضایت مشتری و ایجاد وفاداری بیشتر، تداعی می‌کند شرکت ها و سازمان ها با توسل به استراتژی های جدید بازاریابی در جهت جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان شان باشند. یکی از راهبردهای نیل به این هدف، راهبرد بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری است. موضوع کیفیت زندگی کاری و ...

پايان نامه تحصيلي جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد(M.A رشته مديريت بازرگاني گرايش بين الملل سال تحصيلي 92-91 چکيده افزايش رقابت به خصوص در بخش خدمات، توجه بيشتر به حفظ و نگهداري مشتريان ف

رشته مديريت صنعتي زمستان 1390 چکيده: تحقيق حاضر در پي يافتن تاثير متقابل مديريت زنجيره تامين و مديريت ارتباط با مشتري در شرکت فولاد اسفراين چگونه است. به منظور پاسخگويي به سوالهاي پژوهش و ني

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی چکیده پیاده سازی و اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری مستلزم طراحی و تدوین صحیح اهداف و استراتژی ها با ساختار، فرهنگ (یا نیروی انسانی) و تکنولوژی سازمانی می باشد. با اینکه تحقیقات زیادی در خصوص دلایل عدم موفقیت سازمان ها در اجرای برنامه ها و استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری صورت گرفته است اما تحقیقات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " بیمه" چکیده: بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. شرکتهای بیمه و نمایندگانی که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی مدیریت دانش(KM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دو ابزار کلیدی برای هر شرکتی در محیط رقابتی کنونی هستند.همچنین مدیریت دانش یک مساله مهم در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است.مدیریت ارتباط با مشتری با یک راهبرد کاری آغاز می شود.این راهبرد،تحول را در سازمان و فرایندهای کاری ایجاد می کند و فرایندهای کاری نیز به نوبۀ خود به وسیلۀ ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.» گرایش :"بازاریابی" چکیده: در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است. روش تحقیق از نظر جمع آوری ...

ثبت سفارش