پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان

word 2 MB 31254 110
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

    گرایش :"بازاریابی"

    چکیده:

    در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است.

    روش تحقیق از نظر جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی و از تحقیقات کاربردی به حساب می آید. جهت گردآوری اطلاعات و داده های موردنیاز برای بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه( منابع اولیه)  و علاوه برآن از کتب، مقالات، پایان نامه ها و پایگاه های اطلاعاتی به عنوان منابع ثانویه استفاده می شود. اطلاعات گرداوری شده حاصل از پرسشنامه ابتدا وارد نرم افزار اس پی اس برای آمار توصیفی و از نرم افزار لیزرل برای آمار استنباطی  و استخراج مدل تحلیل عاملی تاییدی و مدل ساختاری استفاده شد.جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان پنج بیمارستان منتخب در تهران می باشد و حجم نمونه با توجه به محدودیت های زمانی و امکانات تحقیق 384 نمونه می باشد.

    این تحقیق با بیان این مساله کلی که ارزش برند، وفاداری به برند،تعهد به برند واعتماد به برند و آگاهی از برند چه ارتباطی با  تصویر برند دارند انجام شده است . که نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده تاثیر مثبت و مستقیم این اجزا راتا حدودی تایید می کند ، حال آنکه از آنجاییکه مقدارt  بدست آمده برای هریک از این اجزاء مقداری مثبت است به طور شفاف تری میتوان این گونه ادعا کرد که تاثیر بعضی از این اجزا دارای تاثیری مثبت است.

     کلید واژه: ارزش برند، تصویر برند ، اطمینان، رضایت، تعهد ، آگاهی برند ، وفاداری به برند ، تداعی برند

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه

    نام تجاری خیلی مهم است. خیلی مهم‌تر از آن‌چه که فکر می‌کنید. اکثر مردم وقتی به فروشگاه می‌روند، می‌گویند آقا یک ساندیس بده. بعضی‌ها پا را فراتر می‌گذارند و می‌گویند آقا یک ساندیس گلدیس یا بهدیس و یا .... بده!. در حالی که "ساندیس"، نام تجاری یک تولید کننده آب‌میوه است. یا همه‌ی شما از کلمه کیف سامسونت استفاده کرده‌اید. اصلاً واژه سامسونت جایگزین دیگری ندارد و ما مجبوریم کیف‌های همه شرکت‌ها را با نام سامسونت بخوانیم. مثلاً کیف سامسونت دیپلمات! در حالی‌که "سامسونت" خود یک شرکت تولید کننده کیف‌های اداری است. بعضی از مردم به خصوص در گذشته، دستمال کاغذی را با نام کلینکس می شناختند، غافل از این‌که "کلینکس"، نام تجاری تولید کننده دستمال کاغذی است. مثال‌های فراوانی از این موضوع می‌توان زد. (مثل استفاده از نام تجاری "تاید" برای همه پودرهای شوینده، استفاده از واژه "ریکا" برای همه نوع مایع ظرف‌شویی، استفاده ار "سن‌کوییک" برای همه نوع آب‌پرتغال، "کوکا" برای همه نوع نوشابه و ده‌ها مثال دیگر)

    به نظر شما موفقیتی عظیم‌تر و برتر از این موضوع، می‌توان برای یک شرکت قائل شد؟ رمز موفقیت این شرکت‌ها چیست که توانسته‌اند نام محصول خود را جایگزین کلمه اصلی محصول کنند؟ بله! آفرینش نام تجاری و اتخاذ یک استراتژی مدون برای آن ،رمز موفقیت این شرکت‌هاست. البته باید توجه داشت که اولین بودن هم اهمیت زیادی دارد. به عبارتی "اولین بودن خیلی مهم‌تر از بهترین بودن است".

    این معجزه‌ی نام تجاری تاکنون موجب صعود و سقوط بسیاری از تولید کننده‌گان شده است. آن‌ها که یک نام تجای خوب برگزیدند و به رقبایشان اجازه ندادند که اولین بودن را از آن‌ها بربایند، امروزه موفق‌ترین کسب و کارهای دنیا هستند.

    1-1 - بیان مسأله:

    در طی چند دهه اخیر، محققان و فعالان در زمینه خدمات توجه زیادی به موضوع برند داشته اند. این نکته که برند ارزشی دارد که از ارزش معمول دارایی که به وسیله فعالیت های مالی حرفه ای ایجاد شده است، فراتر می رود که به توجه زیادی به برندها در بخش خدماتی منجر شده است. با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برند سازی در بخش هتل ها به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل توجهی را ایجاد می کند، مورد توجه قرار گرفته است شد . از این رو بسیاری از هتل ها به دنبال فرصت های توسعه برند به منظور دستیابی به مزیت بیشتر از برند فعلی خود هستند. این مزیت ها شامل مشتریان وفادار، توان بازگشت سریع و مواجه با بحرا ن ها و افزایش اثربخش ارتباطات بازاریابی است(Keller,2001,14-19)، ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمان هاست . متخصصان مالی بر این عقیده اند که برند تجاری می تواند ارزشی بیش از ارزش متداول ایجاد نماید . امروزه برند دیگر تنها یک ابزار کارآمد در دست مدیران نیست . برند یک الزام استراتژیک است که سازمان ها را در جهت خلق ارزش بیشتر برای مشتریان و همچنین ایجاد مزیت های رقابتی پایدار کمک می نماید (Keller&Lane,1993,1-22) برندهای موفق باعث افزایش اعتماد به محصولات و خدمات ناملموس می شوند و مشتریان  قادر به تجسم و شناسایی بهتر خدمات آن ها می شوند . همچنین سطح بالایی از ارزش ویژه برند میزان رضایت  مشتری، قصد خرید مجدد و سطح وفاداری را  افزایش می دهد .(Kim , Kim &Kang,2008,75-82). امبرو همکاران[1](به نقل از کیم و همکاران ( [2]بیان کرده اند که تلاش های فراوانی به منظور ایجاد و حفظ ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری به منظور شناسایی اهمیت ارزش مشتری برای شرکت ها باید صورت بگیرد . لذا اندازه گیری ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در بازاریابی برند حیاتی است. ارتباط با مشتری یکی از راه ها ی مناسب برا ی رشد و ترقی و افزایش ارزش برند است . همچنین به منظور افزایش سطح وفاداری به برند و ارزش ویژه برند و رفع نیازهای مشتریان در بخش خدمات، می توان از فعالیت های بازاریابی رابطه مند برای افزایش منافع مشتریان استفاده نمود. کیم و همکاران  بازاریابی رابطه مند بر اساس فرضیه ایجاد تعهد ارتباطی با مشتری در نتیجه رضایت مشتری، وفاداری، تبلیغات مثبت دهان به دهان، ارجاعات است. موفقیت ارتباط با مشتری به ادراک مشتری و ارزیابی وی از تعاملات با پرسنل خدمات و رفتار آن ها در برخورد با مشتریان مثل احترام به مشتری، گرمی و تواضع می باشد . در این رابطه حالات عاطفی و احساسی مشتری در تعامل با فروشنده برانگیخته میگردد و به بهبود رابطه آنان منجرمی شود . مساله اصلی این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تاثیر ارزش برند روی تصویر برند می باشد.  و از آنجایی که در ایران تبلیغات چندانی در صنعت بیمارستان صورت نمی گیرد لذا بهترین روش برای بررسی برند از طریق ارتباط با مشتری و سیستم های [3]CRM آنها می باشد.

    1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق :

    در دنیای امروز بیشتر کسب و کار ها به سمت خدماتی شدن گرایش دارند. و اقتصاد امروز بیشتر بر پایه ی صنعت خدمات قرار دارد.از جمله این خدمات می توان به خدمات هتلداری، توریستی، بیمه، آموزشی، حمل و نقل، درمانی، مشاوره، حقوقی، بانک و ... اشاره نمود. ولی علی رغم اینکه بخش خدمات غالب بازارهای امروزی را تشکیل می دهد ولی توجه کمتری به برند در این زمینه شده است. به طور کلی می توان اهمیت و ضرورت موضوع را به صورت زیر توضیح داد:

    1-2-1-بررسی تاثیر برند خدمات روی وفاداری مشتری:

     از آن جایی که خدمات  نامحسوس و غیر قابل لمس هستند بررسی تاثیر برند آن به عنوان یک ابزار مناسب روی وفاداری مشتری ضروری خواهد بود چرا که در پی آن وفاداری مشتریان مزایای زیادی  دارد که باعث سودآوری شرکت می شوند از جمله ی این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کاهش هزینه های جذب مشتری،پرداخت هزینه بالاتری توسط مشتری وفادار برا ی خدمات ارائه شده،منافع حاصل از ارزش طول عمر مشتری،عملکرد مثبت از طریق افزایش قدرت پیش بینی،افزایش موانع برای ورود رقبای جدید، مشتریان وفادار به عنوان آژانس بازاریابی برای شرکت عمل می کنند.

    1-2-2-اهمیت برند سازی در حوزه خدمات:

    در حالی که  برند سازی در حوزه ی کالاهای فیزیکی همواره مورد توجه بوده و پژوهش های مختلفی را به خود اختصاص داده است ولی در حوزه ی خدمات کمتر به آن توجه شده است. برای مثال در زمینه ی خدمات آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان تبلیغات زیادی توسط این موسسات آموزشی صورت می گیرد و تعداد این موسسات و آموزش عالی زیاد است و مدیران می توانند با ساخت یک برند قدرتمند در این حوزه و بررسی تاثیر آن روی ذهنیت و رفتار مشتری استراتژی های مناسب را اتخاذ نمایند. یا مثلا" در مورد خدمات درمانی، از آنجایی که تعداد بیمارستان های خصوصی در حال افزایش است و مشتری باید در قبال در یافت خدمت پول بیشتری پرداخت نماید پس انتخاب بیمارستان برایش بسیار مهم می شود و نوعی رقابت بین بیمارستان ها ایجاد می شود که در نهایت آنچه می تواند زمینه ی موفقیت یک بیمارستان را فراهم آورد داشتن یک مزیت رقابتی است که این مزیت رقابتی ممکن است برند بیمارستان،کیفیت خدمات ارائه شده و... باشد که درنتیجه روی رفتار و نگرش مشتری تاثیر می گذارد. صنایع خدماتی مهم و پررونق دیگر در کشور صنعت بیمه می باشد که تقریبا همه ی اقشار جامعه در همه ی سنین از آن استفاده می کنند، رستوران های زنجیره ای که تعداد آنها با توجه به افزایش استفاده ی افراد از فست فود به طور روزافزونی در حال افزایش است. ایجاد یک برند قوی در این حوزه مثل مک دونالد،استارباکس به عنوان برندهای خارجی و نگاهی به درآمد این شرکت ها می تواند اهمیت نقش برند را نمایان تر سازد.که می تواند الگویی برای شرکت های ایرانی باشد

    1-3-  مرور ادبیات و سوابق مربوطه:

     نام تجاری از جمله دارایی های نامشهود هر شرکتی است که ارزش بالایی برای شرکت ایجاد می نماید. به عقیده کاتلر نام تجاری به صورت خلاصه عبارت است از یک نام، عبارت یا اصطلاح،نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها که هدف آنها معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می کنند و بدین وسیله آنها را از محصولات شرکت های رقیب متمایز می نمایند. نام تجاری آن قسمت از نام و نشان تجاری است که ادا کردنی است بدین معنا که می توان، آنها را با صدا یا ادا بیان کرد (مانند پیکان، سمند) یک نام تجاری قوی ارزش ویژه بالایی دارد. بنابرتعریف لازار ارزش ویژه نام و نشان تجاری الویت بندی مصرف کننده از یک نام و نشان تجاری در مقایسه با دیگر نام و نشان های تجاری در یک طبقه از محصول است. (ابراهیمی و دیگران، 1387،105).

    پیشینه پژوهش­های داخلی در حوزه برند گسترده است اما کمتر به بررسی این موضوع در صنعت بیمارستان  پرداخته شده است . با بررسی های انجام شده در ایران داک ، کتابخانه ملی ایران ، و دانشگاه تهران پیشینه تحقیق در حوزه کیفیت ارزش و تصویر برند در ایران به این شرح است :

    1-3-1-پیشینه داخلی :

    تحقیقی با عنوان ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده (شش طبقه محصول مصرفی در فروشگاه رفاه سطح شهر تهران) در دانشگاه آزاد قزوین در سال 87 انجام گرفته است. در  این تحقیق به ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده که شامل عوامل قیمت، تبلیغات،ترفیع، خانواده که از طریق ارزش گذاری بر ابعاد ارزش ویژه برند(شامل تداعی برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند و کیفیت درک شده) بر ارزش ویژه برند تاثیر گذاشته است پرداخته است.جامعه آماری آن مشتریان فروشگاه رفاه شهرتهران بوده است.در این تحقیق در نهایت خانواده به عنوان تاثیرگذارترین عامل موجب افزایش ارزش ویژه برند تعیین گردید.

    تحقیقی با عنوان تعیین عوامل تاثیرگذار روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات ایران توسط حسین عماری در سال 90 در دانشگاه آزاد واحد بناب انجام گرفت. در این پژوهش ، تاثیر واسطه ای سازه های وفاداری به نام  و نشان تجاری و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری در شکل گیری ارزش ویژه نام و نشان تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که وفاداری به نام و نشان تجاری و تصویر ذهنی آن از مهم ترین عناصر تاثیر گذار در ایجاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت شکلات می باشند.

    پژوهشی در سال تحصیلی  86-87  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر کامبیز حیدرزاده و مشاوره دکتر فرهاد غفاری  توسط اقای سیفعلی ضربی در مقطع کارشناسی ارشد دفاع شده است.نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که تصویر ذهنی از فروشگاه ، هزینه تبلیغات و حجم توزیعی تاثیر مثبت و مستقیمی بر ارزش ویژه مارک تجاری دارند، بطوری که ارائه محصولات در فروشگاهی با تصویر ذهنی خوب ، تبلیغات گسترده و توزیع گسترده محصولات سبب تقویت ارزش مارک تجاری می شوند.

    1-3-2- پیشینه خارجی :       

    - چرناتوری و سگال[4] در سال 2003 در مجله ی بازاریابی اروپا سه شاخص مهم را برای برند های خدمات موفق در نظر گرفته اند: 1. موقعیت اصلی:  این بدان معناست که شرکت ها بایدتعهدات برند خود را به درستی تعریف کنند2. ثبات: ثبات در تجربه ای که به مشتری ارائه می دهند و 3. ارزش ها: فرهنگ سازمانی مسئله ی مهمی است چرا که ارزش ها را تعیین می کند و ارزش ها روی رفتار کارکنان اثر می گذارد. , 2003, 1114) Chernatory & Segal)

    در مقاله ای که توسط  کیم در سال 2005 نوشته شده و در مجله ی توریسم مننجمنت[5] چاپ شده است براین باورند که در هتل های لوکس وفاداری به برند، تصویر برند و کیفیت ادراک شده ی توسط مشتری می تواند عملکرد شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. شرکتهای خدماتی شبیه هتل ها بخصوص هتل های لوکس و رستوران های زنجیره ای همواره باید وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده و تصویر برند را هنگامی که تلاش می کنند تا ارزش برند را از دیدگاه مشتری تعریف کنند، مد نظر قرار دهند. افزایش آگاهی از برند از طریق استراتژی های ترفیع جزلاینفک افزایش درآمد فروش می باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که آگاهی از برند به تنهایی نمی تواند موجب عملکرد رضایت بخش یک شرکت شود و کیفیت ادراک شده توسط مشتری نیز باید به دقت مدیریت شود تا نتایج مالی مطلوبی را به همراه داشته باشد (Kim, 2005, 558).

    تحقیقی بررسی عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند توسط بنغی  یوو دنتو[6] در سال 2000 در دانشگاه جورجیا انجام شده است. این تحقیق روابط بین عناصر آمیخته بازاریابی و خلق ارزش ویژه نام و نشان تجاری را مورد بررسی قرار داده است. هدف نویسندگان ارائه یک چارچوب مفهومی است که در آن عناصر بازاریابی به ابعاد ارزش ویژه  مارک تجاری ( به عبارت دیگر کیفیت ادراک شده، وفاداری به مارک تجاری، تداعی (آگاهی) از مارک تجاری ) ارتباط داده می شوند. این ابعاد سپس با ارزش ویژه مارک تجاری مرتبط می گردند. نتایج این تحقیق نشان می دهد ترفیعات مداوم قیمت مانند مقادیر متنوع قیمت، با ارزش ویژه مارک تجاری مرتبط است، در حالیکه هزینه تبلیغات ، قیمت بالا ، تصویر ذهنی خوب نسبت به فروشگاه  و حجم توزیعی بالا با ارزش بالای مارک تجاری مرتبط است(Yoo& Donthu, 2000,195).

     تحقیقی که توسط ایگل و کیچن[7] در سال 2000 انجام گرفت، تاثیر تبلیغات بر روی ارزش ویژه مارک تجاری را مورد بررسی قرار داده است. نتایج نشان داد که تبلیغات به عنوان حامی بلند مدت ارزش مارک تجاری محسوب می گردد و تاثیر مثبتی بر آن دارد   Eagle& Kitchen ,2000 ,667- 686),).

     تحقیق توسط یو و دنتو در سال 2002 انجام شد که بررسی مدلی که در سال 2000 ارائه داده بودند از جنبه فرهنگی مورد بررسی قرار داده اند. نتایج نشان میدهند که تلاشهای بازاریابی و ابعاد ارزش ویژه مارک تجاری ، فراتر از نوع فرهنگ حاکم بر جامعه ، اثرات یکسانی بر روی ارزش ویژه مارک تجاری دارند(Yoo& Donthu, 2002 ,380-398).

     تحقیق دیگری ارزش ویژه برند را در بازارهای کسب و کار مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق توسط بندیکس، بوکاسا و ابرات در سال 2004 انجام گرفته است. این تحقیق مفهوم ارزش ویژه مارک تجاری را در مجموعه بازاریابی صنعتی نشان داده است. نتایج پیشنهاد می کنند وقتی که مارک تجاری نقش ایفا می کند، قیمت و انتقال خیلی اهمیت پیدا می کنند. با این وجود پاداش قیمت وقتی بدست می آید که یک شرکت ارزش ویژه مارک تجاری بالایی داشته باشد( Bendixen& et al, 2004 ,371-380).

    1-4- اهداف مشخص تحقیق:

    هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر ارزش نام و نشان تجاری بر تصویر نام و نشان تجاری در بیمارستان ها است . هدف کاربردی پژوهش آن است که نتایج این تحقیق در بیمارستان ها جهت بهبود عملکرد آنها مورد استفاده قرار گیرد .

    هدف کلی: تعیین تاثیر نام و نشان تجاری بر تصویر نام و نشان تجاری

    اهداف فرعی تحقیق حاضر عبارتند از :

    هدف اول : تعیین چگونگی تاثیراعتماد به نام و نشان تجاری بر وفاداری به نام و نشان تجاری.

    هدف دوم : تعیین چگونگی تاثیراعتماد به نام و نشان تجاری بر اگاهی از نام و نشان تجاری.

    هدف سوم : تعیین چگونگی تاثیر رضایت مشتری بر وفاداری به نام و نشان تجاری.

    هدف چهارم : تعیین چگونگی تاثیر رضایت مشتری بر آگاهی از نام و نشان تجاری.

    هدف پنجم : تعیین چگونگی تاثیر ارزش برند بر تصویر نام و نشان تجاری.

    هدف ششم : تعیین چگونگی تاثیر تعهد به روابط بر آگاهی از نام و نشان تجاری.

    هدف هفتم : تعیین چگونگی تاثیر وفاداری به نام و نشان تجاری بر ارزش نام و نشان تجاری.

    هدف هشتم : تعیین چگونگی تاثیر آگاهی از نام و نشان تجاری بر ارزش نام و نشان تجاری.

    هدف نهم: تعیین چگونگی تاثیراعتماد برند بر تصویر نام و نشان تجاری.

    هدف دهم: تعیین چگونگی تاثیر وفاداری بر تصویر نام و نشان تجاری.

    هدف یازدهم: تعیین چگونگی تاثیر رضایت مشتری بر تصویر نام و نشان تجاری.

    هدف دوازدهم: تعیین چگونگی تاثیر تعهد به روابط بر تصویر نام و نشان تجاری.

    هدف سیزدهم: تعیین چگونگی تاثیر تداعی برند بر وفاداری به برند.

     

     

    Abstract:

     

    In this research we have examined the affective factors of the brand value and brand image regarding the hospital industry. Amongst all factors are mentioned factors such as brand value, brand image and affective factors on successful relation with the client including: Trust, satisfaction, commitment, knowledge of brand, brand loyalty and brand association.

    Research method regarding the collecting of descriptive data of the survey type and is considered applicable research.

    In order to collect data and required input on research hypotheses of inventory( primary resource) and also of books, articles, thesis and databases are being utilized as secondary resources. The collected data as result of the inventory

    first enter the SPS software for descriptive statistics and of the laser roll software for inferential statistics and also extraction of analysis model, confirmatory factor and structural model were utilized. Today's statistical research society includes all clients of the five elected hospitals in Tehran and the sample volume considering the time limits and research facilities consisted of 384 samples.

    This research has been accomplished expressing this general problem that how the brand value, loyalty to brand , commitment to brand, trusting a brand and awareness of the brand are related to the image of that brand. That the results of input analysis verifies the positive and direct affect on each of the components. Nevertheless since the amount of the t product for each of these components are a positive amount, it is safe to claim more clearly that the affect of each component will be a positive affect.

    Key words: Brand value, brand image, confidence, satisfaction, commitment, brand awareness, brand loyalty, brand association

    tion." , Pattern Recognition 

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق...............................................................................................................1

    مقدمه 3

    1-1 - بیان مسأله: 3

    1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : 4

    1-2-1-بررسی تاثیر برند خدمات روی وفاداری مشتری: 5

    1-2-2-اهمیت برند سازی در حوزه خدمات: 5

    1-3-  مرور ادبیات و سوابق مربوطه: 5

    1-3-1-پیشینه داخلی : 6

    1-3-2- پیشینه خارجی : 6

    1-4- اهداف مشخص تحقیق: 8

    1-5 -چهارچوب نظری تحقیق : 8

    1-6- مدل تحقیق. 8

    1-7- فرضیه های تحقیق: 9

    1-8- روش تحقیق : 10

    1-9- قلمرو تحقیق : 10

    1-9-1-قلمرو موضوعی تحقیق.............................................................................12

    1-9-2-قلمرو مکانی تحقیق :. 10

    1-9-3-قلمرو زمانی تحقیق :. 10

    1-10- جامعه آماری: 10

    1-11- روش نمونه گیری و حجم نمونه: 10

    1-12روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها: 10

    1-13- تعریف متغیرها و اصطلاحات تحقیق: 11

    فصل دوم :ادبیات وپیشینه تحقیق............................................................................16

    مقدمه: 14

    2-1-مبانی نظری: 14

    2-1-1-نام و نشان تجاری (برند): 14

    2-1-1-1-برند : 15

    2-1-1-2 مزیت های برند : 16

    2-1-2-ارزش ویژه برند: 16

    2-1-2-1-طبقه بندی ادبیات ارزش ویژه برند: 17

    2-1-2-2-رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند: 18

    2-1-2-3-شاخصهای سنجش منابع ارزش ویژه برند: 19

    2-1-2-3-1-شاخص های ارزش ویژه برند از منظر کاپفرر: 20

    2-1-2-3-2-شاخص های ارزش ویژه برند از منظر پرفسور آکر: 20

    2-1-2-3-3-سنجش ارزش ویژه برند از منظر پرفسور کلر: 21

    2-1-2-3-4-سنجش منظر مالی برند از دیدگاه مدل:Interbrand.. 21

    2-1-2-4-برنامه بازاریابی منسجم به منظور ایجاد ارزش ویژه برند: 22

    2-1-3-رضایت مشتری: 22

    2-1-3-1- مفهوم و تعریف رضایت مشتری: 23

    2-1-3-2- ابعاد رضایت مشتری: 25

    2-1-4- آگاهی از نام و سمبل برند 26

    2-1-5- تعهد نام تجاری. 26

    2-1-6- مفهوم تصویر ذهنی برند 27

    2-1-6-1- تاثیر تصویر ذهنی برند 28

    2-1-6-2-عناصر تصویر ذهنی برند 29

    2-1-6-3-تصویر ذهنی سازمان. 29

    2-1-7- اعتماد به برند 31

    2-1-8- تداعی برند: 33

    2-1-8-1-انواع تداعی‌ها: 34

    2-1-9-وفاداری به نام و نشان تجاری: 35

    2-1-9-1- رویکردهای رفتاری نسبت به وفاداری به نام و نشان تجاری. 37

    2-1-9-2- معیارهای نگرشی وفاداری به نام و نشان تجاری. 38

    2-1-9-3 انواع وفاداری. 38

    2-1-9-4- دلایل وفاداری. 40

    2-2- پیشینه پژوهش: 40

    2-2-1-پیشینه داخلی: 40

    2-2-1-1-پایان نامه: 40

    2-2-1-2-مقاله ها: 42

    2-2-2-پیشینه خارجی. 42

    2-2-2-1-مقاله ها: 42

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق............................................................................59

    مقدمه: 46

    3-1- روش تحقیق: 46

    3-2- قلمرو تحقیق: 47

    3-2-1- قلمرو موضوعی: 47

    3-2-2- قلمرو مکانی تحقیق: 47

    3-2-3- قلمرو زمانی تحقیق: 48

    3-2-3-1- زمان انجام تحقیق: 48

    3-2-3-2: زمان جمع آوری اطلاعا ت: 48

    3-3-جامعه آماری: 48

    3-3-1- روش نمونه گیری: 63

    3-3-2- حجم نمونه : 49

    3-4- روش و ابزار گرداوری اطلاعات: 49

    3-5- مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق: 51

    3-6- اعتبار( روایی) ابزار اندازه گیری تحقیق: 53

    3-7- پایایی(اعتماد پذیری) ابزار اندازه گیری پژوهش: 53

    3-8- فرآیند و نتایج " مطالعه آزمایشی": 55

    3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها: 55

    3-9-1- مدل یابی  معادلات ساختاری برای طراحی مدل تحقیق: 56

    3-9-2- شاخص های برازندگی مدل کلی: 58

    3-9-2-1-شاخصهای GFIوAGFI: 59

    3-9-2-2-شاخصRMSEA: 59

    3-9-2-3-مجذور کای: 59

    3-9-2-4-شاخصNFI , CFI  : 59

    3-9-2-5-شاخص NNFI  : 60

    3-9-2-6-شاخص IFI : 60

    فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................80

    مقدمه 62

    4-1- ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان: 63

    4-2-آزمون کفایت اندازه نمونه 64

    4-3- تحلیل استنباطی یافته‌ها: 65

    4-4-آزمون نرمال بودن مولفه های الگو: 66

    4-5-اعتبار سنجی مدل تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری: 67

    4-6-تفسیر و تعبیر مدل : 69

    4-7-بررسی ضرایب روایی، توصیفی و همبستگی: 72

    4-8-تحلیل فرضیه های تحقیق: 74

    4-8-1-فرضیه اول : 75

    4-8-2-فرضیه دوم : 75

    4-8-3-فرضیه سوم : 75

    4-8-4-فرضیه چهارم : 76

    4-8-5-فرضیه پنجم : 76

    4-8-6-فرضیه ششم :. 76

    4-8-7-فرضیه هفتم : 77

    4-8-8-فرضیه هشتم : 77

    4-8-9-فرضیه نهم : 78

    4-8-10-فرضیه دهم : 78

    4-8-11-فرضیه یازدهم : 78

    4-8-12-فرضیه دوازدهم : 79

    4-8-13-فرضیه سیزدهم : 79

    4-9-تحلیل ضرایب تعیین (R2): 80

    فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات....................................................................105

    مقدمه 82

    5-1- خلاصه تحقیق: 82

    5-2- نتیجه گیری بررسی فرضیه های تحقیق : 83

    5-2-1- نتایج بررسی فرضیه اول تحقیق: 83

    5-2-2- نتایج بررسی فرضیه دوم تحقیق: 83

    5-2-3- نتایج بررسی فرضیه سوم تحقیق: 84

    5-2-4- نتایج بررسی فرضیه چهارم تحقیق: 84

    5-2-5- نتایج بررسی فرضیه پنجم تحقیق: 85

    5-2-6- نتایج بررسی فرضیه ششم تحقیق: 85

    5-2-7- نتایج بررسی فرضیه هفتم: 85

    5-2-8- نتایج بررسی فرضیه هشتم: 86

    5-2-9- نتایج بررسی فرضیه نهم: 86

    5-2-10- نتایج بررسی فرضیه دهم: 87

    5-2-11- نتایج بررسی فرضیه یازدهم: 87

    5-2-12- نتایج بررسی فرضیه دوازدهم: 87

    5-2-13- نتایج بررسی فرضیه سیزدهم: 88

    5-3- نتیجه گیری کلی: 89

    5-4-محدودیت های تحقیق: 89

    5-5- پیشنهادهای تحقیق : 89

    5-5-1- پیشنهادهای ناشی از نتایج یافته های تحقیق : 89

    5-5-2-پیشنهادها برای تحقیقات آتی: 91

    منابع: ‌ب

    ضمایم: 126

     

     

    منبع:

    ابراهیمی ،عبدالحمید ، روستا ،احمد، ونوس ،داور، «تحقیقات بازاریابی،نگرش کاربردی» ، 1387، 105، چاپ هشتم، تهران،انتشارات سمت

    آذر، عادل و منصور مؤمنی، 1381‌، آمار و کاربرد آن در مدیریت(تحلیل آماری)،‌ انتشارات سمت، تهران. 6

    آرمسترانگ ، گری، کاتلر،فیلیپ ، اصول بازاریابی ،1386 ،بهمن فروزنده ،چاپ هشتم ،تهران ، انتشارات فرزانه

    بازرگان ،عباس ، حجازی ،الهه،  سرمد ،زهره، « روش های تحقیق در علوم رفتاری»،1383، چاپ نهم، تهران ،  نشر آگه

    پفورج، والدیمار،کاتلر، فیلیپ ، « مدیریت برندهای صنعتی»،1389، کامبیز حیدرزاده، چاپ اول، تهران ، انتشارات سیته

    حافظ نیا، محمد رضا، « مقدمه ای بر وش تحقیق در علوم انسانی» ،  1384 ، چاپ یازدهم ، تهران ،انتشارات سمت

    خاکی، غلامرضا، « روش تحقیق در مدیریت» ،1379، چاپ اول، تهران  ،انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی

    خاکی، غلامرضا، «روش تحقیق با رویکرد به پایان نویسی» ، 1384، چاپ دوم ، تهران ،انتشارات بازتاب

    دلاور علی،مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، انتشارات رشد،چ دوم،1380

    سیف نراقی ،مریم ،نادری ،عزت اله ، « روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی»، 1384 چاپ بیست و ششم، تهران، انتشارات بدر

    شریفی، حسن، اصول روان سنجی و روان آزمایی، انتشارات رشد،چاپ هفتم،1381

    شمس, ر، (1386) “بررسی ارتباط میان عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند تلفن های همراه در میان گروه سنی جوانان در شهر تهران“.پایان نامه کارشناسی ارشد , دانشگاه تهران.

    ظهوری، قاسم، «کاربرد روش های تحقیق علوم اجتماعی در مدیریت» ، 1378، چاپ اول ، تهران ،انتشارات میر

    عباسیان نیکجه، فرزانه« بررسی تاثیر برداشت‌های مصرف‌کنندگان از نام تجاری و عکس‌العمل آنها»،1385، پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه الزهرا

    کاپفرر، ژان نوئل، «مدیریت راهبردی نام تجاری»،1385، سینا قربانلو، چاپ اول، تهران،  انتشارات مبلغان

    کلانتری ،خلیل ،«مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی» ، 1388، چاپ اول، تهران، انتشارات فرهنگ صبا

    کلر، کوین لین،« مدیریت استراتژیک برند»،1389،عطیه بطحایی، چاپ اول ، تهران ،انتشارات سیته

    موون ، ماینور، «رفتار مصرف کننده»، 1388، کامبیز حیدرزاده، چاپ اول، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

    هاترا، مال ، نارش،«تحقیقات بازاریابی»، 1378، محمد زنجانی، چاپ اول ، تهران،انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

    هومن، حیدر علی، «مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل»، 1387 ، چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع لاتین:

    -   Aaker , David A , "The Value of Brand Equity", Journal of Business Strategy, 13 , 4 ,1992  , 27- 32

    -   Aaker, D.A., 1993, “Are Brand Equity Investments Really Worthwhile?”, in D.A.Aaker, A.L. Biel, edit., Brand Equity & Advertising: Advertising’s Role in Building Strong Brands, Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 333-341.

    Aaker, David, 1991, "Managing Brand Equity", Free Press, New york.

    -   Ambler, T, Need-to-Know-Marketing , London , Century Business , 1992

    Amin , M , Isa , z , An examination of the relationship between service quality perception and customer satisfaction, International Journal of Islamic and middle Eastern finance and    management , 22, 4, 2008 , 223-232

    Anantachart, S., "Integrated Marketing Communications and Market Planning: Their Implications to Brand Equity Building", Journal of Promotion Management, 11 ,  2004), 101–25.

    -   Anderson, James C.  , James A. Naru s , "A Model of the Distributor's Perspective of Distributor-Manufacturer Working Relationships ," Journal of Marketing , 48 (Fall) , 1984 , 62-74.

    -   Andreassen , k , development and yield in selection forest ,commun , skogforsk , 47 , 5 , 1994 , 1-37

    Atamman , B , vlenging , B , A note on the effect of brand image on  sales , Journal of product & brand management , 12 ,  4 , 2003 ,  237-250

    -   Bendixen , M. Bukasa , K.A.  , Abratt , R.,  Brand equity in the business-to-business market , Industrial Marketing Management, 33 , 2004  ,371-380.

    -   Bendixen , M., Bukasa , K. A , Abratt, R. A.  , Brand equity in the business-tobusiness market , Industrial Marketing Management, 33 ,5,  2004 , 371−380

    Berry LL , Parasuraman A , Marketing service: competing through quality , New York , Free Press , 1991

    -   Bigné, E., Moliner, M.A., Sánchez, J , Perceived quality and satisfaction in multiservice organisations: the case of Spanish public services, in: Journal of Services Marketing ,. 17  ,4 ,  2003 , 420-42

    Blackston M. Copy-testing and brand equity: what's the connection? J Adv Res 1995;35

    -   Bloemer , Josée  ,  Ruyter  ,Ko de, "On the relationship between store image, store satisfaction and store loyalty", European Journal of Marketing , 32 , 5/6 , 1998   , 499 – 513

    Boonghee ,Yoo , Donthu , Naveen , An examination of selected marketing mix elements and brand equity , , journal of the Academy of marketing science , 28 , 2 ,2000

    Brodie , R.J , Whittome, J.R.M , Brush, G.J, Investigation the  service brand: a Customer value perspective, journal of business  research, 62 , 3 , 2009 ,345-355.

    -   Brown  , Tom J ,  Dacin  , Peter  ,  Aassociations and consumer product responses  , Journal of Marketing  , 61 , 1 , 1997 , 68-84

    -   Brown, T., and Dacin, P.A., The company and the product: Corporate

    Buttle, F , Servqual : Review, Critique, Research agenda , European Journal of Marketing, , 30 ,1 , 1995 ,  8-32

    Chernatory , L. S  ,  Segal-Horn , valuse and marketing communication whith fragmented markets , European Journal of marketing , 34 , 2 ,2003

    Cobb-Walgren CJ, Ruble CL, Donthu N. Brand equity, brand preference, and purchase intent. J Adv 1995;24:25–40

    Cronin, J. Brady, M. Hult, T. (2000), » Assessing the effects of quality, value and customer Satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments» Journal of Retailing. 76. 201.

    -   Eagle , Liinne ,  Kitchen , Philip , IMC, brand communications, and corporate cultures: Client/advertising agency co-ordination and cohesion , European Journal of Marketing , 34 , 5/6 , 2000

    Ellinger, A.D., Watkins, K.E. and Barnas, C.M. (1999), ”Responding the new roles: Aqualitative study of managers as instructors”, Management Learning, Vol. 30 No. 4, pp.386-412.

    Fornell,C.(1992). «A National Customer Satisfaction Brometer » Journal of Marketing, vol. 56(1),pp 6-21.

    -   Ghodeswar , Bhimrao M , Building brand identity in competitive markets:a conceptual model , Journal of Product & Brand Management , 17  ,1 , 2008 · 4–12.

    Gil, R.B ,etal , Family as a source of consumer-based brand quity, Journal of product & brand management , 16  ,.3, 2007 ,188-199

    Hague and Jackson, 1994 “Building brand identity in competitive markets: a conceptual model”, Journal of Product & Brand Management, 17 (1), 4-12.

    Hawkins, Del I., Mothersbaugh, D. L., & Best, R. J. (2007), Consumer Behavior (Building Marketing Strategy), Pub. Mc Graw – Hill / Irwin;  ED, New York, NY.

    Herrmann.B, Donthu, N., & Lee, S. , An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 2000 ,195−212.

    -   Hoeffler , Steve  , Keller , Kevin Lane , Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing , Journal of Public Policy & Marketing , 21 ,1 2002 , 78-89.

    Hsieh, A.T  , Li,C.K, The moderating effect of brand image on         public  relations perception and customer loyalty , marketing    Intelligence & Planning , 26, 1, 2007 , 26-42

    -   Johnson , Simon , Acemoglu , Daron , Robinson  ,James A , Source The Colonial Origins of Comparative Development: An Empirical Investigation Author(s) ,  The American Economic Review, 91, 5  ,2001 , 1369-1401

    Kandampully ,J.,  Suhartano,  D., Customer loyalty in the hotel industery the role  of customer satisfaction & image , International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol,12. No.6 ,2000 , pp.346-351.

    -   Kapferer , Jean-Noël , The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking ,  market-leading book ,  Kogan Page, 2008

    Keller , K , L , Building Customer- Based brand equity , Marketing Management,10 ,2 , 2001 , 14-19

    -   Keller, K. L.. The brand value chain: Optimizing strategic and financial brand performance , Marketing Management (May/June) ,2003 , 26-31

    Keller, K.L. (2008). Strategic Brand Management - building, Measurig, and Managing Brand Equity (Third ed.). United States: PEARSON - Prentice Hall.

    Keller, Lane , Kevinv , Conceptualizing, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity , Journal of Marketing , 51 ,1 , 1993 , 1-22

    Kim , Kyung Hoon،  Kim , Kang Sik،  Kim ,Jong Ho., Kang, Suk Hou،  Brand equity in hospital marketing ،  Journal of Business Research , 61,1, 2008 ،  75–82

    -   Kim , Sam , School of Hotel and Tourism Management , Tourism Management ,26 ,1 , 2005 ,85-89

    -   Kim , Tae Ho  ,  Hyun , Mo Koo , Congratulations New Founder’s Circle Members , Herbalife International of America , 32  , 6 , 2010 , 505-513

    -   Konecnik, M ,  Gartner, W. C ,Customer-based brand equity for a destination , Annals of Tourism Research , 34 ,2 , 2007 , 400–421

    Kotler, P., & Keller, K. L. (2006). Marketing management (12 ed.). New Delhi: Prentice-Hall of India.

    Kovbam , Y , Country of origin , brand image perception , and brand  Image structure , Asia pacific journal of marketing and logistics , 25 ,  2  , 2008 ,139-155.

    Lau,Evan , Lee , koon Po , Interdependence of income between China and ASEAN-5 countries , Journal of Chinese Economic and Foreign Trade Studies ,1, 2 , 2008 , 148-161

    -   Leuthesser , L ,``Defining, measuring andmanaging brand equity'', A Conference Summary, Marketing Science Institute,Cambridge MA , 1988

    Lindemann, J. (2003). “Brand Valuation”, Brands and Branding, 27-45.

    -   Low, G.S. and Lamb, C.W., “The measurement and dimensionality of brand associations”, Journal of Product & Brand Management, 9  ,. 6 , 2000

    -   Macdonald, E. and Sharp, B ,  ‘Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common , Repeat Purchase Product: A Replication’, Journal of Business Research  , 48 ,1 , 2000 ,  5–15

    -   market orientation scales. Journal of Business Research, 50 (3), 273

    Martinez , E , Chernatory , L.D, The effect of brand  extension strategies Vpon brand image, Journal  of Consumer marketing , 21 , 1 , 2004 , 39-50.

    Martinez , E , Spina , J.m , The negative impact of brand extensions on  parent brand image , Journal of product & brand management , 12 ,  7 , 2003  , 432-448

    Matzler, K ,  Hinterhuber, H. H.  , How to make product development projects more successful by integrating Kano’s model of customer satisfaction into quality function deployment , Technovation , 18 ,1 , 1998 , 25– 38.

    Meenagham , T , The role of advertising in brand image  development, Journal of product  & Brand management , 4 ,  4 , 1995 , 23- 34.

    -   Millan, A.  , Esteban, A , Development of a multiple-item scale for measuring customer satisfaction in travel agencies services , Tourism Management, 25 , 5 , 2004 , 533-546

    -   nox SD, Walker D  ,  Measuring and Managing Brand Loyalty ,  Journal of Strategic Marketing , 9 , 2 ,2001 ,   111-128

    Oliver, R . L  , Whence consumer loyalty? ,  Journal of marketing , 63 ,4, 1999 , 33-44

    Palazon-Vidal, M., & Delgado-Ballester, E. (2005). Sales promotions effects on consumer-based brand equity. International Journal of Market Research , 47 (2), 179-204

    Pina, J.M , Etal , The effect of service brand extensions on  corporate image, European Journal of marketing , 40, 1/2 , 2008 ,  174-97

    -   Rajh , Edo , The Effects of Marketing Mix Elements on Brand Equity ,  Economic Trends and Economic Policy , 102 , 2005, 30-59.

    -   Rooney , Joseph Arthur , Branding: a trend for today and tomorrow , Journal of Product & Brand Management , 4 , 4 , 1995 ,48-55

    -   Rubinstein , Mark , Recovering Probability Distributions from Option Prices , the journ of finance , 51 , 5 , 1996 , 1611-1631

    -   Rundle-Thiele, Sharyn  ,Bennett, Rebekah  ,A brand for all seasons? A discussion of brand loyalty approaches and their applicability for different markets , Journal of Product and Brand Management , 10 ,1 , 2001 , 25-37.

    Schijns, I.C.; " loyalty and satisfaction in physical and remote service encounters", Presented at the DMEF Educator Conference 2003.209.

    -   Selnes  , Fred , "An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty", European Journal of Marketing , 27 , 9 , 1993 , 19 – 35

    -   Selnes , F , An examination of the effect of product performance on brand reputation, satisfaction and loyalty , European Journal of Marketing , 27 , 9 , 1993  , 19-35

    sharma, G., Cox, T., Fahy, J. & Shipley, D. (1999). Market orientation in the transition economies of central Europe: tests of the Narver and Slater

    Sloat, L.M, , Verhoef, P.C , the impact of brand delisting on   store switching and brand switching intentions, Journal of regtailing 23, 4 ,2008, 281-296

    -   Upshaw , Lynn B , Building Brand Identity , Rewards NumbersSM , John Wiley & Sons,1995

    -   Urd. B.The influence of brand image and company reputation where manufacturers market to small firms: A customer value perspective. Industrial Marketing Management,1994,1999

    Verbeke , w , Bagozzi , r.p , Farris, p , The role of key account   programs , Trust , and brand strength on resource allocation in the channel of distribution , European Journal of marketing, 40 , 516 , 2005 , 502-532.

    -   Villarejo -  Ramos , A.F. , Sánchez-Franco , M.J ,  The Impact of Marketing Communication and Price Promotion on Brand Equity , The Journal of Brand Management, 12  , 6 , 2005 , 431-444

    -   Wang , Y , Hing , p , yar, H , The antecendents of sevice of   quality and product quality and their influences on bank reputation :    Evidence from the banking industry in china, managing service  quality , 13, 1 , ,2003 , 2-83

    Wood Lisa , "Brands and brand equity: definition and management", Management Decision, 38  ,9, 2000 ,.662 – 669

    -   Woodruf , R.B ,Customer value : the text source for competitive  advantage , journal of the Academy of marketing science , 25, 2 , 1997,139-153

    -   Wulf, k .d. , etal , Consumer perception of storebrand  versus   national brand, Journal of consumer marketing , 22,  4, 2005 , 223-   232

    Yoo , B , Donthu, N ,  Lee, S , An examination of selected marketing mix elements and brand equity‟, Journal of the Academy of Marketing Science,. 28 ,. 2 , 2000, 195–211

    Yoo, Boonghee and Naveen Donthu , “Testing Cross-Cultural Invariance of Brand Equity Creation Process,” Journal of Product & Brand Management, 11  ,6 , 2002,  380-398

    Zhihua , Zhang  ,  Chibiao , Chen ,  Jian , Sun  ,  Kap , Luk Chan   , "EM algorithms for Gaussian mixtures with split-and-merge opera

     


موضوع پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, نمونه پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, فایل Word پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثربر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی چکیده پس از آغاز به کار فعالیت بانکهای خصوصی و گسترش رقابت میان بانکها و مؤسسات مالی دولتی و خصوصی بر سر جذب منابع از بازار پولی و همچنین جذب و حفظ مشتری،گسترش پیدا کرده است.از آنجایی که یکی از عوامل اصلی در انتخاب بانک به وسیله مشتری روابط خوب و برخورد مناسب کارکنان است،بنابر این تا زمانی که کارکنان بانک ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت تحول چکیده یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388) این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت دولتی چکیده بانکداری آنلاین، باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است وهمانند هر فن آوری جدید دیگری دارای هزینه های خاص و مسائلی از قبیل امنیت سیستم واحتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده است. از سوی دیگر بخش در حال رشدی ازمشتریان شکل گرفته اند که فهم تکنولوژیکی دارند و سهولت سیستم های توزیع خدمات مبتنی بر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده: در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکتها و سازمان ها از ناتوانی آنها در بهره گیری سازمانها و بانکهاس خصوصی و دولتی قرار گرفته است.به همین دلیل سازمان ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند ، آن ها کمتر بر محصو لات و بیشتر بر مشتریان ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته : مديريت MBA با گرايش بازاريابي پاييز 1391چکيده فارسي : اين تحقيق به دنبال استخراج مدلي براي انتخاب و گزينش استراتژي هاي توسعه برند است . در اين تحقيق س

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت داخلی چکیده برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که ...

ثبت سفارش