پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر

word 1 MB 30713 137
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : " بیمه"

    چکیده:

    بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. شرکتهای بیمه و نمایندگانی که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و قابل اعتمادی با مشتریان خود ایجاد کنند، فردی که قرار است بیمه عمر خریداری نماید باید برای دهها سال به شرکت بیمه و  برند آن اعتماد کند، احساس خوبی از این شرکت و برند آن داشته باشد. در این راستا تبلیغات می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده شرکتها قرار بگیرد تا بتوانند اعتماد و احساس خوشایند مشتریان خود را نسبت به شرکتهای خود ارتقاء و بهبود ببخشند.

    با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر با هدف شناسایی میزان رابطه متغیرهای تبلیغات شرکت‌ها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر، انجام گرفته است. این تحقیق از لحاظ هدف تحقیق از انواع پژوهش‌های کاربردی به شمار می‌رود و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها از انواع پژوهش‌های توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری عبارتند از  نمایندگی‌های سه شرکت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران که برای انتخاب نمونه معرف جامعه از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای استفاده شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی و پایایی آن نیز در حد  مطلوبی ارزیابی شده‌است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها علاوه بر شاخص‌های مرکزی و پراکندگی و نمودار فراوانی داده‌ها، از آزمون‌های همبستگی گشتاوری پیرسون و آزمون رگرسیون گام به‌گام استفاده شد.

    بر اساس نتایج آزمونهای همبستگی پیرسون، یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای تبلیغات شرکت‌ها، اعتماد به برند و متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند و بر اساس رگرسیون گام به گام دو متغیر اعتماد به برند و احساس به برند نتوانسته‌اند 73/0 از واریانس متغیر فروش بیمه عمر را تبیین و توجیه نماید.

    کلید واژه‌گان: تبلیغات، اعتماد به برند، احساس به برند، بیمه عمر، شرکتهای بیمه.

    مقدمه:

    بسیاری از صنایع تولیدی و خدماتی موفق در جهان، به ارائه خدمات کارامد و منطبق با نیاز مشتری، به عنوان یک منبع مزیت رقابتی می نگرند. ضرورت مبادله مؤثر بین مشتریان و عرضه کنندگان داخلی، به طور وسیعی در نوشته های مدیریتی مورد بحث قرار گرفته است و صاحب نظران اتفاق نظر دارند که خدمات بهتر به مشتریان داخلی، به ارایه خدمات بهتر به مشتریان خارجی منتهی می شود.

    در پذیرش این اصل دیگر تردیدی وجود ندارد که بقای سازمانهای تولیدی وخدماتی در گرو حفظ و افزایش مشتریان آنهاست، برای این منظور ضروریست هر سازمان به عوامل مهم و تاثیرگزار رضایت مشتریان بیاندیشد و با توصیف و پیش‌بینی و نیز کنترل این متغیرها بتواند میزان رضایت مشتریان را مدیریت نموده و آن را به سمت بهبودی سوق دهد. نام و نشان تجاری یا برند نقشی اساسی در شرکت­های خدماتی بازی می کند زیرا نام و نشان تجاری قوی[1] اعتماد مشتریان را در ارتباط با خرید محصولات ناملموس افزایش می­دهد. نام و نشان تجاری قوی، مشتریان را قادر می­سازد تا بهتر بتوانند محصولات ناملموس را تجسم کرده و درک کنند. در ارتباط با خدمات که مقایسه و ارزیابی اولیه در ارتباط با خرید خدمت مشکل است، نام و نشان تجاری نقش مهمی را ایفا می­کند.

    اعتماد، احساس و وفاداری به نام و نشان تجاری برای شرکت­ها دارای مزایای فراوانی است، چرا که موجب کاهش آسیب­پذیری شرکت به فعالیت­های رقابتی، کاهش هزینه­های شرکت، افزایش حاشیه­های مالی و افزایش ارتباطات بازاریابی موثر می شود (Kim et al.,2008) و ایجاد و حفظ اعتماد، احساس و وفاداری مصرف کننده به نام تجاری در قلب برنامه‌های بازاریابی شرکت­ها به ویژه در بازار­های رقابتی قرار دارد (Sweeney & Swait ,2008). واژه برند[2]دارای چندین معنی می باشد. برند نه تنها یک محصول واقعی است بلکه یک دارایی ناملموس با ارزش نیزهست. هر برند، دارای ویژگی های محسوس ونامحسوس می باشد که هر محصول را از محصولی دیگر متمایزمی کند. (Kim et al,2003)

    برند به عنوان جزئی جدانشدنی از ارزش شرکت می باشد و یک دارایی استراتژیک1است که می‌تواند به عنوان محرک فرآیند برنامه­ریزی بازاریابی شرکت محسوب گردد. بدین معنی که برند می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی یک شرکت در نظر گرفته شود.(Wong & Merrilee , 2008 )

    1-2- بیان مسئله:

    لویت[3] و کاتلر2  از جمله نخستین پژوهشگرانی بودند که در مطالعات خود بر اهمیت به مشتریان و کارکنان شرکت توجه داشتند. آنها اینطور مطرح کردند که کارکنان یک شرکت نیز در حقیقت مشتریان آن می باشند و بایستی نیاز و خواسته­های آنان نیز مورد توجه قرارگیرد. بنابراین جذب، توسعه، انگیزش و ارتقای کمی و کیفی توانائیها، ارزش آفرینی، بهبود مستمر ارائه خدمات به آنها و بالابردن سطح کیفیت کار به عنوان یک محصول و مشارکت آنها در انجام فرایندها به کمک مدیریت، سازمان را در جهت ارائه سطح بالای کیفیت محصولات و خدمات رهنمون می­سازد. در نتیجه افزایش سطح رضایتمندی در میان مشتریان خارجی سازمان را به همراه خواهد داشت.

    به عبارت دیگر در محیطی که رقابت در آن پیوسته در حال افزایش است شرکت­ها می­بایست مشتری‌گرا باشند. زیربنای مفهوم بازاریابی، شناسایی نیازها و رضایت مشتری می­باشد که این امر منجر به حفظ و نگهداری مشتریان می‌گردد. همواره شرکت­ها منابع قابل­توجهی را برای سنجش و مدیریت رضایت و وفاداری مشتریان صرف می‌کنند.

    درسالهای اخیر بازده دارایی‌های ناملموس برای بسیاری از شرکتها، دارای اهمیت بسیار زیادی گردیده است. بازاریابی یکی از زمینه­های کاربردی است که شرکت برای دستیابی به بازده فعالیتهایش تلاش بسیار زیادی می‌نماید(Seggie  et al,2004) . برندها باید مزایای رقابتی پایداری را برای شرکت ایجاد کنند، چرا که اگر مشتریان مطلوبیت ویژه‌ای از برند دریافت کنند  شرکت می تواند به مزیت رقابتی دست یابد. بنابراین برای مدیران برند مهم است که به ابزارهای معتبر و قابل اطمینانی برای ارزیابی عملکرد برند مشتری محور دست پیدا کنند.

    امروزه، تبلیغات به عنوان یک محصول میان رشته­ای توجه بسیاری از محققان حوزه مدیریت، ارتباطات و اقتصاد را به خود معطوف ساخته است. پژوهشگران در بخش­های مختلف، با توجه به تاثیر ساز و کار تبلیغ در جامعه، به مطالعه آثار و آسیب شناسی تبلیغات می­پردازند( رسولی، 1386: 14، الف).

    از آنجا که تبلیغات تجاری در نهایت با هدف انتقال اطلاعات و تغییر در رفتار مخاطبان قصد دارند موجبات افزایش مصرف کالایی خاص را پدید آورند و یا باورهای مشخصی را درباره کالاها یا خدمات مرتبط با آن در جامعه رواج دهند، مطالعه محتوای این پیام­ها ضروری است. گسترش زندگی شهری تحول بزرگی در زندگی اجتماعی و سازمانی به وجود آورده است.کوچک شدن خانواده­ها از آثار این تحول است که پشتوانه­ی خانوادگی فرد را محدود می­کند و فرد در جامعه مدرن شهری، پناه و پشتوانه صنعتی خود را از دست می­دهد. امرزوه بیمه راه حلی سازمانی برای پاسخ به این نیاز جوامع بشری در مقابله با بروز حوادث ناگهانی و غیر قابل پیش بینی است. در جوامع توسعه یافته بیمه کالایی لوکس نیست، بلکه ضرورتی اولیه و بدیهی در جهت حفظ اطمینان و ایمنی و کاهش ضریب خسارت و ریسک پذیرفته شده است. عدم آگاهی و شناخت کافی در مورد بیمه و
    پوشش­های آن باعث ایجاد مشکلات گسترده­ای در حین بروز خطر و حادثه می­شود و گاه تبعات سخت و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. باید تدابیری اندیشیدکه بیمه به عنوان کالا و امری ضروری در سبد خانوار مردم قرار گیرد .

    با این اوصاف چنین وظیفه سنگینی به عهده مسئولین و متولیان این امر می­باشد. در همین راستا یکی از ابزارهای گسترش فرهنگ استفاده از بیمه و تقویت نگرش مطلوب مشتریان بیمه، تبلیغات است. برای مدیریت هرشرکت بیمه، معرفی درست محصولات بیمه­ای به مردم فرآیندی اساسی است. از طریق تبلیغات می­توان به کارایی و اثر بخشی در راستای اهداف شرکت بیمه در معرفی هر چه بهتر محصولات خود دست یافت و به صحت پیش­بینی­های صورت گرفته در مورد برنامه­ها پی برد.

    بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است و این آمار در برخی کشورهای اروپا و آمریکایی به بیش از 90 درصد می‌رسد. بیمه عمر امکان سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی برای شرکتهای بیمه ایجاد می‌کند، زیرا بیشتر خسارتهای این محصول ب‌خصوص از نوع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، قابل پیش‌بینی و زمانبندی است و شرکتها منابع مالی طولانی‌مدت بدست می‌آورند و می‌توانند در فعالیتهای مورد نظر خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی برنامه‌ریزی و مشارکت کنند. بنابراین شرکتهای بیمه همواره به بیمه عمر به عنوان یک محصول ویژه اقتصادی می‌نگرند. اما صنعت بیمه کشور هنوز نتوانسته فروش بیمه عمر خود را در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دهد. اول اینکه بیشتر بیمه‌های فروخته شده شرکتهای بیمه از نوع بیمه‌های اجباری است، دوم این محصولات دارای ریسک بسیار بالایی هستند و اعتمادی به حق‌بیمه‌های بدست آمده از این محصولات وجود ندارد و هرآن ممکن است که شرکتهای بیمه چندین برابر حق بیمه عائدی خود را به بیمه‌گزار پرداخت کنند (مانند بیمه‌های شخص ثالث). سومین مطلب قابل توجه این است که با وجود درصد بسیار پایین فروش بیمه‌های عمر در کشور، به علت افزایش تعداد شرکتهای بیمه‌ای فعال در کشور (این رقم از 4 چهار شرکت دهه شصت به 28 شرکت رسیده است)، رقابت بسیار زیادی بین شرکتها برای جذب مشتریان بالقوه بیمه عمر، درکشور بوجود آمده است.

    بیمه عمر با وجود اهمیت بسیار زیادی که دارد، دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، هر نماینده بیمه توان فروش این محصول را ندارد، شرکتهای بیمه و نمایندگان بیمه که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و قابل اعتمادی با مشتریان خود ایجاد کنند، فردی که قرار است بیمه عمر خریداری نماید باید برای دهها سال به شرکت بیمه و  برند آن اعتماد کند، احساس خوبی از این شرکت و برند آن داشته باشد. قطعا اگر مشتریان نسبت به شرکت بیمه اعتماد و احساس خوشایندی نداشته باشند، بعید است که شرکت یا نماینده او بتواند، آنها را به بیمه‌گزار خود تبدیل کند. در این خلال بحث تبلیغات می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای مورد استفاده شرکتها قرار بگیرد تا بتوانند اعتماد و احساس خوشایند شرکتهای بیمه را نسبت به خود ارتقاء و بهبود ببخشند.

     بنابراین، این طرح پژوهشی درصدد آن است که تا چه اندازه شرکتهای بیمه توانسته‌اند با کمک تبلیغات مناسب، ضروری و موثر، اعتماد مشتریان مربوط به بیمه عمر را به شرکتهای خود افزایش و تقویت نمایند؟ تا چه اندازه در راستای توسعه احساس مطلوب به برند، شرکتها توانسته‌اند در امر تبلیغات سرمایه‌‌گذاری نمایند؟ آیا سرمایه‌گذاری‌های شرکتهای بیمه توانسته‌ است اعتماد و احساس به برند شرکتها را در وضعیت مطلوبی نگه دارد؟ و در نهایت آیا بین میزان تبلیغات شرکتهای بیمه و اعتماد و احساس به برند رابطه معناداری وجود دارد؟ به عبارت دیگر پژوهش حاضر در صدد آن است که وضعیت تبلیغات شرکتهای بیمه از منظر مشتریان چه وضعیتی دارد؟ آیا این میزان تبلیغات بر اعتماد و احساس به برند مشتریان تاثیر دارد؟ میزان تبلیغات شرکتها بر میزان فروش بیمه عمر به چه میزان تاثیر دارد؟ اعتماد و احساس مشتریان نسبت به شرکتهای بیمه در انتخاب بیمه عمر چقدر موثر بوده ‌است. این سوالات و سوالاتی از این قیبل دغدغه پژوهش حاضر است که این پایان‌نامه به منظور یافتن پاسخ علمی و مستند و مستدل آنها انجام می‌گیرد.

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق:

    خرید مجدد توسط مشتریان یکی از اهداف مقدماتی بازاریابان است چراکه  نگهداری مشتریان نیازمند تلاش­های بازاریابی کمتری از به دست آوردن مشتریان جدید است. سنجش و مورد توجه قرار دادن تعهد به وفادار باقی ماندن بیمه­گذاران و رفتار های ناشی از وفاداری بیمه گذاران در شرکت­ های بیمه کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

    نقش عمده برند در ایجاد وفاداری، نه تنها برای محصولات فیزیکی بلکه برای خدمات و ترکیبی از محصول– خدمت نیز حائز اهمیت می باشد. یک مفهوم آن این است که وفاداری به برند، نه تنها از بهبود مستمر کیفیت بدست می آید، بلکه از طریق بسیاری فعالیتهای خارجی دیگر مانند تبلیغات، بسته‌بندی، روابط عمومی و بسیاری موارد دیگر حاصل می شود. در برخی از بخشهای بازار وفاداری به برند از طریق احساس نسبت به برند بدست می آید. درحالی که در برخی بخشهای دیگر از طریق اعتماد به برند بدست می‌آید. (kim et al ,2003)

    برند، نقش مهمی در موفقیت یک سازمان از طریق ایجاد مزیت رقابتی در سازمان بازی می­کند و می‌تواند سازمان را در دستیابی به اهدافش یاری دهد،  بنابراین عملکرد برند به عنوان ابزار سنجش نسبی موفقیت در بازار، مورد توجه قرار می‌گیرد. عملکرد سازمانی وعملکرد برند، دو واژه در هم پیچیده­اند، یعنی درموارد بسیاری به جای یکدیگر به کار می روند که این موضوع، ضعف عمده ای که در این زمینه وجود دارد را به نمایش می گذارد که اهمیت وضرورت انجام تحقیق را بیان
    می دارد. مدیران، نیازمند این هستند که بدانند عملکرد برند تا چه حد تحت تأثیر وفاداری به برند قرارمی­گیرد که این موضوع خود مستلزم دانستن میزان تأثیر احساس به برند واعتماد به برند می باشد(Seggie et al,2004).

    امروزه تولید کنندگان و صاحبان بازار با در اختیار گرفتن رسانه­های جمعی الکترونیکی و نوشتاری با مشتریان خود، ارتباط مستمر و مستقیم یا غیرمستقیمی را به منظور ارسال پیام­های تاثیرگذار برقرار می‌کنند تا بتوانند از این طریق مفاهیم و نگرشهای او را در زمینه­هایی چون دستیابی به رفاه، آسایش، خوشبختی، موقعیت اجتماعی و ... دگرگون کنند. این امر با بکارگیری دانش، مهارت و خلاقیت از طریق ابزاری بنام تبلیغات تجاری انجام می‌گیرد. بر همگان بدیهی است که تبلیغات، جایگاهی مهم و نقش تعیین‌کننده در فعالیت­های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کرده و توجه پژوهشگران هر یک از حوزه­ها را به خود معطوف کرده است.

    در دنیای پر رقابت امروزی برای داشتن یک موقعیت مسلط در بازار، تبلیغات امر مهمی است. این موضوع به ویژه در مورد شرکت های خدماتی، از جمله صنعت بیمه حائز اهمیت است.

    در صورتی که شرکتها بتوانند بر اساس تبلیغات مناسب و موثر بر اعتماد و احساس آنها تاثیر داشته باشند، قطعاً از هزینه‌های شرکت کاسته می‌شود، چرا که حفظ مشتریان همیشه کم هزینه­تر از بدست آوردن مشتریان جدید است.

    بنابراین اگر تحقیق حاضر بتواند بین میزان و نحوه تبلیغات در شرکتهای بیمه، وضعیت اعتماد و احساس به برند مشتریان با میزان فروش بیمه عمر ارتباطی معنادار تایید نماید، می‌توان امیدوار بود که با جهت‌گیری‌ها و نیز سیاستگذاری‌های مناسب در تصمیم‌گیری برای تبلیغات به تقویت اعتماد و احساس شرکتها و نیز افزایش فروش بیمه عمر نایل شد. اعتماد و احساس به برند مطلوب مشتریان ارزش آن را دارد که شرکتها برای حفظ و تقویت آن در موقعیتهای مختلف و به اشکال گوناگون به تبلیغات موثر روی آورند. علیرغم اهمیت موضوع تاکنون تحقیقی در خصوص رابطه و تاثیر بین تبلیغات بیمه، اعتماد و احساس به برند مشتریان با میزان فروش بیمه عمر در شرکتهای بیمه انجام نگرفته است و همین خلا چنین تحقیقاتی، خود بر اهمیت و ضرورت کار بصورت بسیار زیادی می‌افزاید و نگارنده را برای انجام این تحقیق بیشتر تشویق می‌نماید، به امید آنکه با انجام این تحقیق دید روشنگری در خصوص هزینه و سرمایه‌گذاری‌های تبلیغات به شرکتهای بیمه ارائه دهد تا بتوانند در حوزه ایجاد، حفظ، و ارتقاء اعتماد و احساس مطلوب مشتریان به برندشان در راستای افزایش فروش بیمه عمر به عنوان یکی از مهمترین محصولات شرکتهای بیمه، موفق باشند.

    1-4- اهداف تحقیق:

    1-4-1- اهداف اصلی:

    شناسایی میزان رابطه متغیرهای تبلیغات شرکت‌ها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر.

    1-4-2 اهداف فرعی تحقیق:

    شناسایی وضعیت تبلیغات شرکت‌های بیمه.

    شناسایی میزان  اعتماد به برند شرکتهای بیمه.

    شناسایی احساس به برند شرکتهای بیمه.

    تعیین رابطه متغیر تبلیغات شرکت‌های بیمه با میزان فروش بیمه عمر شرکت‌های بیمه.

    تعیین رابطه متغیر اعتماد به برند با میزان فروش بیمه عمر شرکت‌های بیمه.

    تعیین رابطه متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر شرکت‌های بیمه

    1-5- سوالات تحقیق:

    1-5-1- سوالات اصلی:

    متغیرهای تبلیغات شرکت‌ها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر به چه میزان رابطه دارند؟

    1-5-2- سوالات فرعی تحقیق:

    تبلیغات شرکت‌های بیمه به چه میزان است؟

    اعتماد به برند شرکتهای بیمه به چه میزان است؟

     احساس به برند شرکتهای بیمه به چه میزان است؟

     متغیر تبلیغات شرکت‌های بیمه با میزان فروش بیمه عمر به چه میزان رابطه دارد؟

    متغیر اعتماد به برند با میزان فروش بیمه عمر به چه میزان رابطه دارد؟

    متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر به چه میزان رابطه دارد؟

    1-6-فرضیه اصلی:

    متغیرهای تبلیغات شرکت‌ها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند

    1-7-فرضیه های فرعی:

    متغیر تبلیغات شرکت‌های بیمه با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.

    متغیر اعتماد به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.

    متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.

    فرضیاتی که در این تحقیق درصدد راستی‌آزمایی آن هستیم در مدل مفهومی ذیل نیز ارائه شده‌است، این مدل به صورت کامل از یک مطالعه و پژوهش مشخص برگرفته نشده‌است، اما بر اساس تحقیقات مختلفی که در قسمت مبانی نظری تحقیق و ادبیات تحقیق (فصل دوم پایان‌نامه) به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد، روابط بین تبلیغات و عملکرد شرکتهای تجاری، تولیدی و خدماتی تا حدود زیادی تایید شده‌است(پترویچی[4] و مارینو[5] ، 2005 و تاکوچی[6] و نیشیو، 2000). 

    مطالعه یوو و همکاران[7] و السون[8] در خصوص تاثیر تبلیغات بر وفاداری، اعتماد و احساس و رضایتمندی بوده ‌است و بر اساس نتایج این تحقیق تا حدود زیادی می‌توان ادعا کرد که بین تبلیغات شرکتهای بیمه و اعتماد و احساس و نیز فروش بیمه عمر رابطه معناداری متصور بود. دومین مدل بررسی شده، توسط یوو و همکاران اثر هزینه تبلیغات بر وفاداری مشتری به واسطه کیفیت ادراک شده ناشی از افزایش و کاهش در معرض پیام  قرار گرفتن را مورد بررسی قرار داد(Hong-Youl Ha, Joby John, Swinder Janda, Siva Muthaly, (2011),).

    در این تحقیق فرضیه اساسی این است که بین میزان تبلیغات و اعتماد و احساس برند با میزان فروش رابطه وجود دارد و این تحقیق درصدد شناسایی میزان عملیاتی شدن این مدل مفهومی که ذیلاً ارائه شده‌است، انجام می‌گیرد:

     

    میزان فروش بیمه عمر

    تبلیغات شرکت

     

    اعتماد به برند

    احساس به برند

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    نمودار1-1: مدل مفهومی تحقیق

    1-8-تعریف واژه‏ها و اصطلاحات تحقیق:

    1-8-1- احساس نسبت به برند:

    احساس نسبت به برند، به معنای ارزیابی کلی مطلوب یا نامطلوب از برند به وسیله مشتریان می باشد. احساس نسبت به برند به عنوان توانایی برند در دریافت پاسخ احساسی مثبت از متوسط مشتریان می باشد (Matzler ,2008) .

    1-8-2-اعتماد به برند:

    توافق در زمینه تعریف اعتماد به وسیله تعریفی از مورمان3 ودیگران ایجاد گردیده است: این نویسندگان، اعتماد به برند را به عنوان خواسته متوسط مشتریان برای اعتماد بر توانایی برند درانجام عملکرد مربوط بیان می کنند.

    1-8-3-ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت:

     عبارت است از ارائه یک کالا، پیام، ایده و یاخدمت به صورت غیر شخصی ، توسط یک رسانه مشخص( فرهنگی و محب علی، 1377). تبلیغات ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، روﺷﻬﺎ، اﺑﺰار و فعالیت­هایی ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪن ﻣﺰاﯾﺎ، ﻣﻨﺎﻓﻊ، ﻣﻀﺮات و وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی اﺷﯿﺎ، ﮐﺎﻻﻫﺎ، ﻣﺤﺼﻮﻻت، ﺧﺪﻣﺎت، ﺗﺠﺎرت، ﻃﺮﺣﻬﺎ، ﭘﺪﯾﺪهﻫﺎ، اﻓﮑﺎر، ﻧﮕﺮﺷﻬﺎ و ﻋﻘﺎﯾﺪ، ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ، ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد. ﺗﺒﻠﯿﻎ در ﻣﻔﻬﻮم ﮐﻠﯽ، رﺳﺎﻧﺪن ﭘﯿﺎم ﺑﻪ دﯾﮕﺮان از راه ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﯾﺠﺎد ﺗﻐﯿﯿﺮ و دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ در داﻧﺶ، ﻧﮕﺮش و رﻓﺘﺎر ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ ﭘﯿﺎم ﮔﯿﺮﻧﺪه (ﻣﺨﺎﻃﺐ)، ﭘﯿﺎم دﻫﻨﺪه (رﺳﺎﻧﻪ) و ﻣﺤﺘﻮای ﭘﯿﺎم ﻣﺒﺘﻨﯽ اﺳﺖ.

    4-8-1- بیمه:

    بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارد بر او را جبران نموده و یا وجوه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می­پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه می نامند (دستباز، 1377).

    1-8-5-فروش بیمه عمر:

    در این تحقیق منظور از فروش بیمه عمر، فروش انواع بیمه عمر توسط کسانی است که بیمه عمر را به مشتریان عرضه نموده‌اند. به عبارت دیگر باید افرادی انتخاب شوند که بیمه عمر را فروخته اند و بعد با تکمیل پرسشنامه تحقیق مشخص شود که میزان اعتماد و احساس به برند این افراد در چه حد و میزانی است، تبلیغات بیمه‌ای در فروش بیمه عمر این افراد تا چه میزان تاثیر دارد.

     

    1.strong brand

    1Brand

    2.Teodor Levitt

    3. katleer

    Dan Petrovici

    Marin Marinov

    Toshie Takeuchi

     Yoo, B., Donthu, N. and Lee

    5.

    1 Moorma

    Abstract:

     Life insurance is one of the most important and strategic products for insurance companies in the world. Selling this product has its own complications. Insurance companies and agents, who are trying to sell life insurance, need to create an effective and reliable communication with them customers. A person, who is wanted to purchase life insurance, must rely on the insurance company and its brand for decades and has good feels. In this case, the advertisement can be an important tool used by companies. The study aimed to identify Relationship of advertising, brand trust and feel of customers on sales of life insurance, has been done. In the Aspect of study purpose, this investigate is the types of applied research and Based on Methods of data, is the correlation research of descriptive research. The Statistical population covering agencies for three insurance companies, including in Iran, Alborz and Asia in Tehran that to select a representative sample was used cluster sampling method. The data collection instrument was a questionnaire whose validity and reliability has been assessed desirable. For data analysis, correlation analysis and stepwise regression test were used. The findings of research suggest that advertising of Companies, trust and feel of the brand variables have significant correlation with sale of a life insurance, based on findings of stepwise regression test, trust and feel of the brand variables explain and justify 73 percent of variance in life insurance sales.

    Key words: advertising. Trust of brand. Feel of brand. Life insurance. Insurance companies.

     

  • فهرست:

     

    1-1- مقدمه:. 3

    1-2- بیان مسئله:. 4

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق:. 6

    1-4- اهداف تحقیق:. 7

    1-4-1- اهداف اصلی:. 7

    1-4-2 اهداف فرعی تحقیق:. 7

    1-5- سوالات تحقیق:. 8

    1-5-1- سوالات اصلی:. 8

    1-5-2- سوالات فرعی تحقیق:. 8

    1-6-فرضیه اصلی:. 8

    1-7-فرضیه های فرعی:. 8

    1-8-تعریف واژه‏ها و اصطلاحات تحقیق:. 9

    1-8-1- احساس نسبت به برند:. 9

    1-8-2-اعتماد به برند:. 9

    1-8-3-ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت:. 9

    1-8-5-فروش بیمه عمر:. 10

    فصل دوم..............................................................................................................................................12

    2-1- مقدمه:. 12

    2-2- تبلیغات.. 12

    2-3- سیر تاریخی تبلیغات بازرگانی.. 14

    2-3-1-دوره یکم؛ دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ.. 14

    2-3-2-دوره دوم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻧﻮﺷﺘﺎری ﭼﺎﭘﯽ.. 14

    2-3-3- دوره ﺳﻮم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ.. 16

    2-3-4-اهمیت اجتماعی تبلیغات.. 17

    2-3-5- پدیده های نوین.. 17

    2-3-6- ﺩﻭﺭﻩ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ.. 18

    2-4- سیر تحول تبلیغات بازرگانی در ایران.. 19

    2-4-1- اﯾﺮان ﺑﺎﺳﺘﺎن.. 19

    2-4-2- شیوه های سنتی و قدیمی تبلیغ فروش کالا. 19

    3-4-2- ورود وسایل ارتباط جمعی.. 20

    2-5- نقش ارتباطات در تبلیغات.. 21

    2-6- ارتباط.. 21

    2-7- ارتباطجمعی.. 23

    2-8- انواع ارتباط.. 24

    2-9- الگوها و مدل‌های ارتباط.. 24

    4- مدلارتباطیگربنر. 25

    2-10- نظریه ارتباط در تبلیغات.. 26

    2-11- عناصر ارتباط.. 26

    2-12- انواع تبلیغات و مقایسه آن‌ها 28

    2-13- ضرورت ارزیابی اثر‌بخشی تبلیغات.. 29

    2-14- روش‌های ارزیابی اثر‌بخشی تبلیغات.. 29

    2-15- تشریح و طبقه‌بندی متغیرهای تبلیغات.. 30

    2-16- اندازه‌گیری ورودی‌ها 32

    2-17- اندازه‌گیری خروجی‌ها 33

    2-18- اندازه‌گیری فرایند‌ها 36

    2-19- مدل‌های سلسله مراتب تاثیرات.. 37

    12-19-1- سلسله مراتب یادگیرنده:. 38

    2-19-2-سلسله مراتب ناموزون/ اسنادی.. 39

    2-19-3- سلسله مراتب با درگیری پایین.. 39

    2-19-4-مدل احتمال گسترش اطلاعات (ELM). 40

    2-20-سلسله مراتب تاثیرات مربوط.. 41

    2-21- برند :. 41

    2-22- اهمیت برند:. 44

    2-22-1-مشتریان.. 44

    2-22-2- شرکتها 46

    2-23- ارزش ویژه برند و تعاریف مختلف آن.. 46

    2-23-1- ارزش ویژه برند از رویکرد مالی.. 48

    2-23-2- ارزش ویژه برند از رویکرد مشتریان.. 49

    2-24- مدلها و مفاهیم مطرح شده راجع به ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کنندگان:. 51

    2-25- اجزا و عناصر برند بر اساس دیدگاه آکر:. 58

    2-25-1-آگاهی از برند:. 58

    2-25-3-کیفیت ادارک شده:. 61

    2-25-4- وفاداری به برند:. 62

    2-25-5- سایر داراییهای مالکانه برند:. 63

    2-26- اندازه گیری ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرفکنندگان:. 64

    2-27- ارزش ویژه برند از دیدگاه ترکیبی.. 66

    2-28- مزایای ارزش ویژه برند قوی:. 67

    2-29- اعتماد به برند:. 69

    2-30- احساس به برند:. 71

    2-31- مبانی نظری بیمه و بیمه های عمر. 73

    2-31-1- تعریف بیمه. 73

    2-31-2- موضوع بیمه. 74

    2-31-3-تاریخچه بیمه. 74

    2-32- تاریخچه بیمه در ایران.. 75

    2-33- مبانی بیمه های عمر. 76

    2-33-مزایای مهم بیمه‌های عمر. 77

    2-34- تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق.. 78

    2-35- مدل مفهومی تحقیق.. 83

    2-36-  تعریف واژه‏ها و اصطلاحات.. 83

    فصل سوم..............................................................................................................110

    3-1- مقدمه. 86

    3-2-  نوع و روش تحقیق:. 86

    3-3- جامعه آماری.. 86

    3-4 - بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 87

    3-5 - ابزار گرد آوری داده ها 87

    3-6- ویژگی‌های فنی ابزار تحقیق:. 88

    3-7- روش تجریه و تحلیل داده‌ها:. 90

    فصل چهارم...........................................................................................................117

    4-1- مقدمه. 92

    4-2- آمار توصیفی…………………………………………………………..92

    4-2-1- آمار توصیفی متغیر سن.. 92

    4-2-2- آمار توصیفی متغیر سطح تحصیلات.. 93

    4-2-3- آمار توصیفی متغیر جنسیت افراد نمونه. 94

    4-2-4- آمار توصیفی میزان سوابق کاری نمایندگان.. 95

    4-2-5- آمار توصیفی نوع شرکت بیمه. 96

    4-2-6- آمار توصیفی تعداد فروش بیمه‌نامه افراد نمایندگان.. 97

    4-2-7- آمار توصیفی ارزش بیمه‌نامه‌های فروخته شده (بر حسب تومان). 98

    4-2-8- آمار توصیفی متغیرهای اصلی تحقیق.. 99

    4-3- بررسی استنباطی داده‌ها 100

    4-3-1- یافته های مربوط به فرضیه فرعی اول پژوهش... 100

    4-3-2- یافته های مربوط به فرضیه فرعی دوم پژوهش... 101

    4-3-3- یافته های مربوط به فرضیه فرعی سوم پژوهش... 102

    5-1- مقدمه. 106

    5-2 - بحث و نتیجه‌گیری.. 108

    5-3- محدودیت های تحقیق.. 110

    5-4- پیشنهادات تحقیق.. 111

    5-4-1: پیشنهادات کاربردی تحقیق:. 111

    5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 111

    منابع و ماخذ. 121

    پیوستها و ضمائم............................................................................................151

    منبع:

    منابع فارسی:

    آسا برگر، آرتور، (1379) . روش های پژوهش رسانه ها، ترجمه محمد حفاظی، تهران : انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، چاپ اول .

    اکبری، مسعود 1386، "مقایسه کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکتهای دولتی و خصوصی در صنعت بیمه (مقایسه موردی بین شرکت بیمه پارسیان و البرز با تاکید بر بیمه بدنه اتومبیل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.

    شکوهی، احمد 1390 ،" بررسی رابطه بین میزان رضایت بیمه درمان تکمیلی در وفاداری مشتریان و تمدید قراردادهای بیمه ای بیمه گذاران، مورد : شرکت بیمه البرز- شهر تهران " پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران

    امیری، سامع 1383، "ارزیابی کیفیت خدمات بیمه‌ای با استفاده از مدل مقیاس کیفیت خدمات SERVQUAL"، پایان نامه کارشناسی ارشد، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه­ریزی.

    بازرگان، عباس، زهره سرمد و الهه حجازی .1381. روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران،  نشرآگاه، چاپ ششم.

    بالدوین، هانتلی،(1380). چگونگی آگهی تلویزیونی بسازیم، ترجمه حمید گرشاسبی، تهران: اتشارات سروش .

    بدار،ل. دزیل، ژ. لامارش، ل .(۱۳۸۱). روانشناسی اجتماعی، ترجمه حمزه‌گنجی، تهران: نشر ساوالان، چاپ دوم .

    برکو، ری‌ام و ولوین(1378). مدیریت ارتباطات، ترجمه: اعرابی و ایزدی، تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی .

    بلوریان تهرانی، محمد، (1382) .ویژگی های سبک های تبلیغاتی در برخی از کشورها، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول .

    بوتان، ک . (۱۳۷۸) . نظریه های روابط عمومی ، مترجم : علیرضا دهقان، تهران:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .

    حاج کریمی، عباسعلی- مکی‌زاده، ‌وحید- جمالیه بسطامی، بهتاش (1388)،‌بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان در سازمان‌های خدماتی تجاری، چشم انداز مدیریت، شماره 32.

    ﺣﺴﯿﻨﯽ ﭘﺎﮐﺪﻫﯽ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ،(1379)  ." ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎری و ارزﺷﻬﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ"، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪﻫﺎ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ و ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﯾﺮان، اﺳﻔﻨﺪ 1377، ﺑﻪ اﻫﺘﻤﺎم ﮐﻮرش اﺳﻌﺪی ﺑﯿﮕﯽ، ﭼﺎپ اول، ﺗﻬﺮان: ادارهﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ.

    خاکی، غلامرضا (1379). روش تحقیق در مدیریت. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    خسروی،‌امیر (1388)،‌بررسی تاثیر  عوامل کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و توصیه خرید به دیگران در بیمه ایران استان لرستان، پایان نامه،‌دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک.

    دادگران،محمد، (1385).مبانی ارتباطات جمعی، تهران: انتشارات مروارید، چاپ نهم .

    دستباز، هادی (1384)، اصول وکلیات بیمه های اشخاص، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.

    رابینز، استیفن.پی. (1386). مبانی رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان. تهران: انتشارات امیر کبیر.

    راﺳﺘﮕﻮ، ﻣﻬﺮداد،(1380). از ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎری ﭼﻪ ﻣﯽداﻧﯿﻢ، ﺗﻬﺮان : ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻧﺸﺮ آﯾﻨﺪﮔﺎن.

    رسولی، محمدرضا، (1386 الف) ." پژوهشنامه تبلیغات، تهران : انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.

    روستا، احمد- ونوس، داور- ابراهیمی، عبدالحمید (1385)، مدیریت بازاریابی ، تهران: انتشارات سمت،‌چ 10.

    روستا، احمد، (1380) . " تبلیغات آینده و آینده تبلیغات در ایران"، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی وتبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول .

    ریاحی فر، مهدی (1385)، نقش مدیریت تبلیغات در عرصه رقابت، پیام بیمه ایران ( ویژه نامه تخصصی)، شماره 9.

    زمانی، حمیده(1390). بررسی تطبیقی تبلیغات بازرگانی شرکت­های بیمه دولتی و خصوصی (تحلیل محتوای آگهی­های مطبوعاتی شرکت­های بیمه دولتی و خصوصی). پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس آموزشهای نیمه حضوری.

    ساترلند، م.(۱۳۸۰). روانشناسی تبلیغات تجاری، ترجمه: سینا قربانلو، تهران: انتشارات مبلغان.

    سرمد، زهره-بازرگان، عباس-حجازی، الهه (1380)، روش تحقیق در علوم رفتار، تهران :انتشارات آگاه.

    شادرام آبپرده، زهرا (1390). بررسی نقش ارتباطات و اعتماد در وفاداری مشتریان شرکت بیمه توسعه شیراز  از طریق بسط مدل شاخص رضایت مشتری اروپا ECSI. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور ، دانشکده علوم انسانی. مرکز شیراز.

    شمس، راحیل 1386، "بررسی ارتباط میان فعالیتهای بازاریابی در ایجاد ارزش ویژه برند با استفاده از مدل تعمیم یافته آکر"، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    صحت، سعید- گراوند، عادله- قبادی، لیدا (1390)، بررسی نقش اصلی تبلیغات در صنعت بیمه، تازه های جهان بیمه، شماره 156.

    ﻃﺎﻫﺮﻧﺴﺒﯽ، ﮐﻮروش، (1381). ﺻﻨﻌﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت، آﮔﻬﯽ، ﺗﺮوﯾﺞ، ﺗﺒﻠﯿﻎ، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﻓﺮزﯾﻦ.

    عبدالوند، محمد علی- غفاری آشتیانی، پیمان (1388)،‌ ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی در بازار خدمات ( مطالعه موردی: بانک‌های شهرستان اراک)، مجله پژوهش‌های مدیریت،‌ شماره 81.

    فتحی، سیده فروغ (1389)، بررسی تاثیر ابزارهای تبلیغاتی بر جذب مشتریان بیمه آتش سوزی در استان زنجان، پایان نامه، دانشگاه پیام نور واحد تهران.

    فرهنگی، علی اکبر- صفرزاده، حسین (1386).، روش های تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات پویش.

    فرهنگی، علی اکبر- محب علی، داود (1385)، مدیریت بازار، تهران: انتشارات امیر کبیر.

    ک. هاوالدار، کریشنا، ترجمه و تلخیص عبدالوند، محمدعلی- نیکومرام، هاشم (1385)، بازاریابی صنعتی، تهران : انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.

    کاووسی،‌سید محمد رضا (1384)،‌روش‌های اندازه گیری رضایت خدمات، تهران: انتشارات سبزان.

    کرچ، د. کراچ فیلد، ر. س. بلاکی، ا. اس.(۱۳۴۷). فرد در اجتماع، ترجمه محمود صناعی، تهران: چاپ زوار.

    کریتنر، رابرت و کینیکی، آنجلو(1386). مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه ی علی اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، جلد دوم، تهران، مؤسسه انتشارات و پخش کتاب پویش.

    کریستوفر، لاولاک –رایت، لان، ترجمه فروزنده، بهمن (1385)، اصول و مدیریت بازاریابی خدمات، تهران: انتشارات آموخته.

    لالیان پور، نوشین ( 1388)، عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه بیمه ایران)،‌پایان‌نامه،‌دانشگاه علامه طباطبایی.

    محمودی، بهزاد ،( 1382). " معرفی روش های متداول تبلیغات در اینترنت و مزایای آن "، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امورمطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی.

    مرادی، محسن(1389)، طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه (مورد مطاعه: شرکت بیمه کارآفرین)،‌ فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علو مانسانی دانشگاه آزاد اسلامی،‌شماره 14.

    ﻣﺴﺎری، ﭘﺎل، ﭘﺎﯾﯿﺰ،(1379). ﻧﻘﺶ ﺗﺼﻮﯾﺮ در ﺗﺒﻠﯿﻎ؛ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪﺳﺎزی دﯾﺪاری، ﻣﺘﺮﺟﻢ: ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﺣﮑﯿﻢآرا، رﺳﺎﻧﻪ، ﺳﺎل11ش 3، ﺗﻬﺮان: ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻣﻮر ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ.

    مساری، پال، ( 1379) . نقش تصویر در تبلیغ : متقاعد سازی دیداری، ترجمه محمد علی حکیم آرا، فصلنامه مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، شماره پاییز  .

    مسعودی، امید، (1381). جادوی تبلیغ، بررسی و شناخت فن تبلیغ، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 29، مرکز تحقیقات صدا وسیما .

    معتمدنژاد،کاظم، (1385) .وسایل ارتباط جمعی، تهران : انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ پنجم .

    مقیمی، سید محمد(1385). سازمان و مدیریت: رویکردی پژوهشی. تهران: انتشارات ترمه

    نقیب السادات، سید رضا، (1381 ). " چشم انداز تبلیغات بازرگانی در عصر اطلاعات"، رسانه، فصلنامه مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، شماره زمستان.

    هراتی ثانی، محبوبه (1385)، ارزیابی اثربخشی تبلیغات صنعت بیمه (شرکت سهامی بیمه ایران)، پایان نامه،دانشگاه تهران.

    ﻫﻮﮔﺘﻮن، ﻣﯿﺘﻠﯿﻦ، (1381) .ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ارﺗﺒﺎﻃﺎت، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﺤﻤﺪﺻﺎدق ﻣﺤﻤﻮدی ﻓﻀﻠﯽ، ﭘﮋوﻫﺶ و ﺳﻨﺠﺶ، ﺳﺎل ﻧﻬﻢ، ش 29.

    وودرف، هلن، ترجمه گوهریان، ابراهیم- کوهستانی، مصطفی (1382)، بازاریابی خدمات، تهران: انتشارات امیر کبیر.

    ویندال، سون و دیگران ،( 1376 ). کاربرد نظریه های ارتباطات ، ترجمه : علیرضا دهقان، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ه

     

     

    منابع لاتین:

    Aaker, D.A. & Joachimsthaler, E. 2000, "Brand Leadership", The Free Press, New York, NY.

    Atilgan, E., Aksoy, S. & Akinci, S. 2005, "Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in Turkey", Journal of Marketing Intelligence & Planning, Vol. 23, no. 3, PP. 237-248.

    Ball, D., Coelho P.S., & Vilares M.  J. (2007). Service personalization and loyalty. Journal of Services Marketing, vol. 20, no. 6, pp. 391-403.

    Ball, D.,Coelho  P.S., & Macha´s,  A.  (2004).  The  role  of  communication  and  trust  in explaining customer loyalty An extension to the ECSI model.  European Journal of Marketing, vol. 38 no. 9/10, pp. 1272-1293.

    Beristain, J.J, Zorrilla, P, (2011) ,”The relationship between store image and store brand equity: A conceptual framework and evidence from hypermarkets”, Journal of Retailing and Consumer Services 18 ,562–574

    Brett A.S. Martin, Andrew C. Bhimy, Tom Agee, (2002),"Infomercials and advertising effectiveness: an empirical study", Journal of Consumer Marketing, Vol. 19 Iss: 6 pp. 468 – 480

    Brodie, R., Whittome, J.R.M. & Brush G.J. 2008, "Investigating the service brand: A customer value perspective", Journal of Business Research.

    Business Week 2003, “The 100 top brands”, Vol. 8, no. 4, pp. 72-8.

    Ciavolino, E. &  Dahlgaard, J. J.(2007),  “ECSI- Customer  Satisfaction  Modeling and Analysis: A  case study”, Journal of Total Quality Management, Vol.  18, No.5, pp. 545-554.

    Clew, Kenneth E.james. Karen E.kranenburg.kiristine E.berry chiristine t(2006), The relationshing of the visual element of an advertisement to servise quality expectations and source credibility, Journal of Services Marketing, Vol: 20, No: 6, pp404-411.

    Coelho and Esteves (2007) “The choice between a five-point and a ten-point scale in the framework of customer satisfaction measurement”. Retrieved from www.google.com.

    Davis, D.F., Golicic, S.L. & Marquardt, A.J. 2008, "Branding a B2B service: Does a brand differentiate a logistics service provider?", journal of Industrial Marketing Management, Vol. 37, pp. 218-227.

    de Chernatony, L. & Segal-Horn, S. 2003, "The criteria for successful service brands", European Journal of Marketing, Vol. 37, no. 7/8, pp. 1095-1118.

    Décaudin, Jean-Marc (2010), Are services advertised differently? An empirical examination, Journal of Services Marketing, Vol: 24 Issue: 7.

    Degraffenreid, Scott (2006),"Beyond advertising: why people are the new media", Handbook of Business Strategy, Vol. 7 Iss: 1 pp. 81 - 85

    Devlin, J.F. & Azhar, S. 2004, "Life would be a lot easier if we were a Kit Kat’: practitioners’ views on the challenges of branding financial services successfully”, Journal of Brand Management, Vol. 12, no. 1, pp. 12-30.

    Feldwick, P. 2002, "What is Brand Equity, Anyway?", World Advertising Research Center, Henley-on-Thames.

    Fung So,K. King,C,(2010),”When experience matters”:building and measuring hotel brand equity, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 22 No. 5, pp. 589-608.

    Gable, M., Fairhurst, A., Dickinson, R. and Harris, L. (2000), Improving students’ understanding of the retail advertising budgeting process, Journal of Marketing Education, Vol. 22 No. 2, pp. 120-8.

    Gremler, D.D. & Gwinner, K.P. 2000, “Customer-employee rapport in service relationships”, Journal of Service Research, Vol. 3, no. 1, pp. 82-104.

    Hackley, Chris (2005), “Advertising g promotion: Communicating Brands”, SAGE Publications.

    Hatch, M.J. & Schultz, M. 2003, "Bringing the corporation into corporate branding", European Journal of Marketing, Vol. 37, no. 7/8, pp. 1041-1064.

    Herrington,J.D.and Henley,J.A.Jr (2000), Comparing the relative impact of services and non-services advertising: the case of insurance automobiles, Journal of Promotion Management, Vol: 5, No: 2,pp 101-108.

    Hill, D.J., Bodegett,J. ,Baer,R. and Wakefield,k.(2004), An investigation of visualization and documentation strategies in services advertising, Journal of Services Research, Vol: 7, No: 3, pp155-166.

    Hong-Youl Ha, Joby John, Swinder Janda, Siva Muthaly, (2011), The effects of advertising spending on brand loyalty in services, the European Journal of Marketing, Vol. 45 Iss: 4 pp. 673 - 691

    Jung, J. & Sung, E.Y. 2008, "Consumer-based brand equity: Comparisons among Americans and south Koreans in the USA and south Koreans in the Korea", Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 12, no. 1, pp. 24-35.

    Kalyanaram, G.K. (2009), The endogenous modeling of the effect of direct-to-consumer advertising in prescription drugs, International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, Vol: 3,  Issue: 2.

    Kayaman, R. & Arasli, H. 2007, "Customer based brand equity: Evidence from the hotel industry", Journal of Managing Service Quality, Vol. 17, no. 1, pp. 92-109.

    Keller, K.L. 2001, "Building consumer-based brand equity", Journal of Marketing Management, Vol. 10, July/August 2, pp. 15-19.

    Keller, K.L. 2003, "Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity", 2nd ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.

    Kim, H.B., Kim, W.G. & An, J.A. 2003, "The effect of consumer-based brand equity on firm's financial performance", Journal of Consumer Marketing, Vol. 20, no, 4, pp. 335-351.

    Kim, K.H., Kim, S.K., Kim, D.Y., Kim, J.H. & Kang, S.H. 2008, "Brand equity in hospital marketing", Journal of Business Research, Vol. 61, pp. 75-82.

    Kotler, P. & Keller, K.L. 2006, "marketing management", 12th Ed., Prentice-Hall of India, New Delhi.

    Llusar, J.C.B. and Zornoza, C.C. 2000, “Validity and reliability in perceived quality measurement models: an empirical investigation in Spanish ceramic companies”, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 17, no. 8, pp. 899-918.

    Low, G. S., & Lamb Jr., C. W. 2000, "The measurement and dimensionality of brand associations", Journal of Product and Brand Management, Vol. 9, no. 6, pp. 350–368.

    Marshall, Stephen W. (2006), “Advertising message strategies and executional devices in television commercials from award-winning effective campaigns from 1999 to 2004”, Dissertation for doctoral degree, University of Florida.

    Melodena Stephens Balakrishnan,(2011), Gain the most from your marketing spend on loyalty, Business Strategy Series, Volume: 12 Issue: 5.

    Moetimer, Kathleen(2008), Identifying the components of effective service advertisements, Journal of Services Marketing , 104-113.

    Mollet, M. and Weir , ۲۰۰۵ ) ) ,’’ The Effectiveness of Advertising in PersuadingWomen to Consider the Military as a Career Option “, School of  Journalism  and Broadcasting , Oklahoma State University.

    Moorthy, S. and Zhao, H. (2000), Advertising spending and perceived quality, Marketing Letters, Vol. 11 No. 3, pp. 221-33.

    Mortimer Kathleen (2008)."Identifying the components of effective service advertisements", Journal of Services Marketing, Vol. 22 Iss: 2 pp. 104 – 113

    Myers, C.A. 2003, "Managing brand equity: a look at the impact of attributes", Journal of Product & Brand Management, Vol. 12, no. 1, pp. 39-51.

    Nguyen, T. & Nguyen, T.M.T. 2003, "Brand equity and its antecedence in Vietnamese market", working paper 2003.UEH.

    O’Loughlhn, C. & Coenders, G.(2004).” Estimation of the European Customer Satisfaction Index: Maximum Likelihood versus Partial Least Squares. Application to Postal Services”. Total Quality Management, Vol. 15, No. 9–10, 1231–1255.

    Olsen, S.O. (2002), Comparative evaluation and the relationship between quality, atisfaction, and repurchase loyalty, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.30 No. 3, pp.40-9.

    Papasolomou, I. & Vrontis, D. 2006, "Building corporate branding through internal marketing: The case of the UK retail bank industry", Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, no. 1, pp. 37-47.

    S.A.Aduloju, A.O.Odugbesan, S.A.Oke, (2009), The effects of advertising media on sales of insurance products:a developing-country case, The Journal of Risk Finance, Vol:10 No: 3 .

    Sahoo, Debajani, Hvias, preeta (2007), Loyalty Programmer Applications in Indian, Journal of Service Industry. W.P. No.2007-07-11 July 2007.

    Spake Deborah F., Joseph Mathew (2007)."Consumer opinion and effectiveness of direct-to-consumer advertising", Journal of Consumer Marketing, Vol. 24 Iss: 5 pp. 283 – 293

    Takeuchi Toshie, Nishio Chizuru (2000)."The qualitative contents of television advertising and its penetration: the case in Japan", Marketing Intelligence & Planning, Vol. 18 Iss: 2 pp. 78 – 86

    Wells, W.D., Moriarty, S., & Burnett J. (2006), “Advertising principles and practice”, 7th ed, Pearson Prentice Hall.

    Yoo, B., Donthu, N. and Lee, S. (2000), An examination of selected marketing mix elements and brand equity, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 28 No. 2, pp. 195-211.

     


موضوع پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, نمونه پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, جستجوی پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, فایل Word پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, دانلود پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, فایل PDF پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, مقاله در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, پروژه در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, پروژه درباره پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه چکیده وفاداری مشتری موضوعی عمده در تحقیقات بازاریابی و به عنوان یک نگرانی عمده مدیران و یک تفکر دائمی استراتژیک برای بسیاری از سازمان­ها به شمار می­آید. دلیل اهمیت مضاعف این مبحث، به علت رقابت شدید مخصوصا در فعالیت­های خدماتی می­باشد و در حال حاضر بر روابط مشتریان و سازمان­ها متمرکز شده و رویکرد ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه چکیده امروزه مصرف­کنندگان تبدیل به ابزار تبلیغاتی مناسبی برای شرکتها شده‌اند. یک مشتری راضی از کالا و خدمات یک بنگاه اقتصادی، می‌تواند در برابر تمامی رقبای آن بایستد و سبب جذب مشتریان موجود در بازار شود. ­ازجمله مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی، تبلیغات شفاهی است­. تبلیغات شفاهی می­تواند تأثیر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.» گرایش :"بازاریابی" چکیده: در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است. روش تحقیق از نظر جمع آوری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش:بیمه چکیده بیمه ی عمر به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و همچنین، به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از مرگ سرپرست خانواده و پیری و کهولت است. در بسیاری از کشورها با بیمه های عمر، منبع مالی عظیمی درکل جامعه از حق بیمه های گرفته شده به دست می آید که میتوان برای توسعه ی خود صنعت بیمه و یا دیگر بخش ها و خدمات ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده سازمانهای ایرانی اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند تغییر و تحول استراتژیک هستند. فرصتها و تهدیدهای محیطی امروز بیش از گذشته اثرات خود را در اقتصاد ایران به نمایش گذاشته است. سازمانها در جریان کسب موقعیت رقابتی مناسب شدیداً نیازمند تغییر ساز و کارهای درون سازمانی خود با نیازها و خواسته‌های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کار شناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: هدف اصلی این پژوهش سنجش رابطه بین ماهیت شغل (متغیر مستقل اصلی) و میزان خلاقیت (متغیر وابسته) کارکنان بیمه استان گیلان بود. سؤالات پژوهش با درنظر گرفتن خلاقیت و ابعاد ماهیت شغل (چالش های شغلی، ارزش کار، فرصت های شغلی، ابزار شغلی، خوداستقلالی، بازخورد) مطرح و مورد بررسی قرار گفت. روش پژوهش کاربردی ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

ثبت سفارش