پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری

word 942 KB 30487 140
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه

    برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    مدیریت بازرگانی _ گرایش تحول

     

    تعریف و حوزه بازاریابی اجتماعی در طول سالها تغییر کرده است و ابزارها و تکنیک ها و مفاهیم آن تکامل و بهبود یافته است. مروری بر تحقیقات گذشته نشان می­دهد که اگرچه بیشترین کاربرد بازاریابی اجتماعی در بخش سلامت دیده می­شود ، اما پتانسیل بالقوه ای نیز در بخش­هایی مانند حفاظت از منابع، انرژی و محیط طبیعی، فرهنگ سازی و تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار در اجتماع دارد. نظر به اینکه در سال­های اخیر شهرداری اصفهان از رویکرد بازاریابی اجتماعی به منظور فرهنگ سازی، آموزش رفتار شهروندی، حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری و .... استفاده می کند؛ در جهت پیشبرد این اهداف از اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بهره گرفته است. این تحقیق از نوع هدف کاربردی، از حیث کنترل متغیرها توصیفی و از نظر نحوه گردآوری داده­ها میدانی (پیمایشی) است.  تحقیق حاضر به دنبال بررسی آمیخته بازاریابی اجتماعی در شهرداری اصفهان و در نهایت تحلیل تأثیر اجزای این آمیخته بر اثر­بخشی تبلیغاتی است که در سطح شهر انجام می گیرد. . بنابراین، در این پژوهش برای تحقق هدف مورد نظر، در ابتدا اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی و مدل های اثربخشی تبلیغات مورد شناسایی قرار گرفته و سپس این عوامل در سطح شهر اصفهان ارزیابی شده است.

    کلمات کلیدی

    اثربخشی تبلیغات، بازاریابی اجتماعی ، آمیخته بازاریابی اجتماعی، شهرداری اصفهان

    مقدمه

    امروزه سازمان ها در دنیایی متفاوت از آنچه در سال های گذشته بود، به سر می برند. رقابت فزاینده­ای که در بین سازمان های مختلف در داخل مرزها و همچنین در سطح بین المللی وجود دارد سازمان­­ها را بر آن داشته تا با بهره­گیری از شیوه­های متفاوت و کابرد ابزارهای مختلف جایگاه خود را در این عرصه حفظ نموده و فعالیت­های خود را به پیش ببرند(عبدالهی،1391). بازاریابی اجتماعی کاربرد تکنیک های بازاریابی تجاری به منظور تجزیه و تحلیل، طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه­های تعیین شده برای تأثیرگذاری بررفتار مخاطبان هدف به منظور بهبود رفاه شخصی و اجتماعی آنهاست. این فلسفه خواهان آن است که بین ارضاء منافع مشتریان، منافع بلندمدت جامعه، ارضاء اهداف سازمان و بنگاه های اقتصادی توازن ایجاد کند (اندریسن،1994).

    دیدگاه بازاریابی اجتماعی بر این پایه استوار است که هر سازمان نخست نیازها، خواسته­ها و منافع بازارهای مصرف خود را تعیین کند، سپس در مقایسه با رقبا آنها را به صورت کارآمدتر و مؤثرتری تأمین کند به نحوی که بقاء و بهبود رفاه مشتری و جامعه هر دو فراهم گردد(کاتلر[1]،1984). پژوهش حاضر به دنبال تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری و در نهایت کمک به شهرداری اصفهان برای آموزش شهروندی و افزایش اثربخشی تبلیغات شهری در حوزه رفتار شهروندی است.

    1-2- تعریف موضوع(تعریف مسأله، هدف از اجرا و کاربرد نتایج پژوهش)

    در این قسمت به تعریف موضوع پرداخته شده است که شامل بیان مسئله، هدف از اجرا و کاربرد نتایج پژوهش می­باشد.

     

    1-2-1 بیان مسأله

    با ورود مفهوم توسعه پایدار به محیط کسب­وکار و سیاست، ماهیت ناپایدار الگوی­های موجود توسعه و مصرف آشکار شد. بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. به عبارت دیگر فلسفه بازاریابی اجتماعی با دیگر فلسفه­های بازاریابی از این جهت که نسبت به منافع آیندگان و جامعه و رفاه آنها تأکید دارد، تفاوت داشته و صرفا به دنبال پرداختن به مقاصد تجاری نیست بلکه در پی دخالت دادن موضوعات فرهنگی و ارزشی به صورت واقعی در مسائل بازاریابی می باشد. مروری بر تحقیقات گذشته نشان   می­دهد که اگرچه بیشترین کاربرد بازاریابی اجتماعی در بخش سلامت دیده می شود ، اما پتانسیل بالقوه­ای نیز در بخش­هایی مانند حفاظت از منابع، انرژی و محیط طبیعی، فرهنگ سازی و تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار در اجتماع دارد. همچنین از آن جایی که ابزار مورد استفاده در بازاریابی همان آمیخته بازاریابی است و شرکت ها و مؤسسات با کنترل کردن اجزای این آمیخته به اهداف خود می رسند و با توجه به جدید بودن و متفاوت بودن فلسفه بازاریابی اجتماعی؛ اجزای این آمیخته برای بازاریابی اجتماعی به گونه ای دیگر تعریف می شود؛ پس نیاز پژوهشی در زمینه شناخت و سنجش میزان تأثیرگذری این اجزا بر رفتار مشتریان وجود دارد و با توجه به خلأ پژوهشی در زمینه های یاد شده لازم است پژوهش هایی در این زمینه ها صورت گیرد.

    1-2 -2 هدف از اجرا و ضرورت و اهمیت پژوهش

    اندریسن[2] (1994) بازاریابی اجتماعی را این گونه تعریف می کند: بازاریابی اجتماعی کاربرد تکنیک­های بازاریابی تجاری به منظور تجزیه و تحلیل، طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه­های تعیین شده برای تأثیرگذاری بررفتار مخاطبان هدف به منظور بهبود رفاه شخصی و اجتماعی آنهاست. این فلسفه خواهان آن است که بین ارضاء منافع مشتریان، منافع بلندمدت جامعه، ارضاء اهداف سازمان و بنگاه­های اقتصادی توازن ایجاد کند. دیدگاه بازاریابی اجتماعی بر این پایه استوار است که هر سازمان نخست نیازها، خواسته ها و منافع بازارهای مصرف خود را تعیین کند، سپس در مقایسه با رقبا آنها را به صورت کارآمدتر و مؤثرتری تأمین کند به نحوی که بقاء و بهبود رفاه مشتری و جامعه هر دو فراهم گردد(کاتلر[3]،1984).

    در سال 1964نیل بوردون[4] استفاده چهار فاکتور را برای دستیابی به اهداف مطلوب بازاریابی بر روی مخاطبان هدف ارئه نمود. این فاکتورها عبارتند از محصول، قیمت، مکان، ترفیع. در بازاریابی اجتماعی 4p ( محصول، قیمت، مکان، ترفیع) به صورت دیگری بیان می شود. در فلسفه بازاریابی اجتماعی  هدف به جای محصول، هزینه مشارکت  به جای قیمت، قابلیت دسترسی به جای مکان، ارتباطات اجتماعی به جای ترویج در نظر گرفته می شود. علاوه بر 4p مرسوم در بازاریابی، دو عنصر مشارکت و سیاست نیز نقش مهمی در تلاش های بازارهای اجتماعی بازی می کند وینریچ[5]( 1999). با توجه به رویکردهای استراتژیک و مدیریت، بازاریابی­اجتماعی بر ارزیابی برنامه­ها و تلاش­های خود برای دستیابی به نتایج مطلوب به شدت تکیه می کنند؛ پس از اجرای برنامه باید نتایج و اثرات آن بر گروه مخاطب سنجیده شود و بر اساس آنها در کل برنامه و یا بخشی از آن بازنگری صورت گیرد.                                              

     

                      برنامه ریزی                           اجرا                           کنترل

    تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی

    تدوین استراتژی و اهداف

     

    فرهنگ

    فرایند

     

    ساختار

    بررسی نتایج

    ارزیابی اثربخشی عملیات

     

     

     

     

    شکل 1-1: فرآیند برنامه ریزی  استراتژیک، اجرا و کنترل در بازاریابی اجتماعی (روستا و همکاران،1380)

    بنابراین اثربخشی تبلیغات عبارتست از میزان تحقق اهداف یک ارتباط بازاریابی و فروش و اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین هدف تعیین شده( ادوارد و کرومپتون[6]، 2004، 127).

    نظر به اینکه در سال­های اخیر شهرداری اصفهان از رویکرد بازاریابی اجتماعی به منظور فرهنگ سازی، آموزش رفتار شهروندی، حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری و .... استفاده می کند و در جهت پیشبرد این اهداف از اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بهره گرفته و هزینه های زیادی را بابت فعالیت­های تبلیغاتی به صورت نصب بیلبورد، سیلک، بنروفلکسی، پارچه وکتیبه ها وسنگ یادمان وهمچنین چاپ کارت­های دعوت، پوستر، بروشور، تقویم زباله، وساماندهی تبلیغات فرهنگی به مناسبتهای ملی و مذهبی در سطح شهر، جمع آوری داربست فلزی وجایگزین نمودن سازه تک پایه در مکانهای مناسب، غرفه آرایی وتبلیغات داخلی در نمایشگاه های مختلف، تهیه قابهای فانتزی حاوی جملات فرهنگی جهت استفاده در سالن های شهرداری وسازمانهای تابعه از جمله فعالیت های اداره تبلیغات وانتشارات انجام می­دهد لذا تحقیق حاضر به دنبال بررسی آمیخته بازاریابی اجتماعی در شهرداری اصفهان و در نهایت تحلیل تأثیر اجزای این آمیخته بر اثر بخشی تبلیغاتی است که در سطح شهر انجام می گیرد.

    1-2-3 کاربرد پژوهش

    این پژوهش کمک می­کند تا شهرداری اصفهان بتواند از میزان تأثیرگذاری اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی مطلع شود و با کنترل این ابزارها تأثیر تبلیغات شهری را که همان افزایش رفتار شهروندی در بین شهروندان می­باشد را افزایش دهد. همچنین پی بردن به ابزارهای مؤثرتر در جهت اثربخشی تبلیغات منجر به صرفه جویی و مدیریت هزینه در راستای تبلیغات شهری می­شود.

    1-3 اهداف پژوهش

    هدف اصلی

    بررسی نقش آمیخته  بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری.

    اهداف فرعی

    1- بررسی نقش آمیخته  بازاریابی اجتماعی بر توجه به تبلیغات شهری.

    2- بررسی نقش آمیخته  بازاریابی اجتماعی بر علاقه به تبلیغات شهری.

    3- بررسی نقش آمیخته  بازاریابی اجتماعی بر تمایل به تبلیغات شهری.

    4- بررسی نقش آمیخته  بازاریابی اجتماعی بر اقدام به تبلیغات شهری.

    5- بررسی نقش پیشنهاد بر اثربخشی تبلیغات شهری.

    6- بررسی نقش قابلیت دسترسی بر اثربخشی تبلیغات شهری.

    7- بررسی نقش هزینه مشارکت بر اثربخشی تبلیغات شهری.

    8- بررسی نقش ارتباطات اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری.

    1-4  فرضیات پژوهش

    فرضیه اصلی

    اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیات فرعی

    اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر توجه تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر علاقه تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر تمایل تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اقدام تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    پیشنهاد بر اثربخشی تبلیغات شهری شهرداری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    قابلیت دسترسی بر اثربخشی تبلیغات شهری شهرداری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    هزینه مشارکت بر اثربخشی تبلیغات شهری شهرداری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    ارتباطات اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری شهرداری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    1-5‏ قلمروی پژوهش

    قلمروهای موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش به شرح زیر هستند.‏

     

    1-5-1  قلمروی موضوعی پژوهش

    حوزه­ی مطالعاتی این پژوهش، آمیخته بازاریابی اجتماعی و اثربخشی تبلیغات، که به بررسی تأثیر  بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری در کمیته شهروندی شهرداری اصفهان پرداخته است. بنابراین با توجه به موضوع مذکور، در مورد موضوعاتی بازاریابی اجتماعی، اثربخشی تبلیغات و روش معادلات ساختاری (Smart PLS) مطالعاتی در این پژوهش انجام گرفته است.

     

    1-5-2 قلمروی مکانی پژوهش

    پژوهش حاضر در مناطقی از شهر اصفهان که تبلیغات شهری در آن قرار دارد انجام گرفته است.

     

    1-5-3- قلمروی زمانی پژوهش

    پژوهش حاضر از اواسط بهار سال 1392 آغاز شده و تا پایان پاییز 1393 به طول انجامیده است.

    1-6 جامعه و نمونه­ی آماری

    جامعه آماری این پژوهش را کلیه شهروندان اصفهانی تشکیل می دهد. بر اساس حجم جامعه و همچنین نامحدود بودن جامعه مورد بررسی؛ از فرمول محاسبه نمونه در جامعه نامحدود استفاده شد. روش نمونه­گیری به روش تصادفی در دسترس است و تعداد 200 پرسش نامه بین شهروندان اصفهان توزیع شد.

    1-7 روش پژوهش

    برای جمع آوری اطلاعات و تنظیم ادبیات موضوع و مبانی نظری از روش کتابخانه ای و بررسی متون و منابع الکترونیکی، برای تنظیم پرسش­نامه­های مورد استفاده از روش مصاحبه و مطالعه کتابخانه­ای و برای جمع­آوری داده های مورد نیاز جهت آزمون فرضیات پژوهش از پرسش نامه استفاده شده است . این پژوهش از لحاظ استراتژی پژوهش در دسته پژوهش­های کاربردی، از لحاظ هدف پژوهش از نوع توصیفی، از نظر نوع بررسی همبستگی، از نظر محیط انجام پژوهش از نوع میدانی، از نظر روش انجام پژوهش از نوع پیمایشی و از نظر افق زمانی، مقطعی است. به منظور جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار  spss و smart PLS استفاده شده است.

     

    1-8 تعریف مفاهیم عملیاتی

    آمیخته بازاریابی اجتماعی: مجموعه­ای از ابزارهای قابل کنترل که با ترکیب آنها، امکان پاسخ­گویی به بازارهدف و گروه مخاطب وجود دارد.

    بازاریابی اجتماعی: استفاده از مفاهیم بازاریابی تجاری و کاربرد آن­ها برای اهداف اجتماعی و تغییر رفتار داوطلبانه افراد به صورت غیر انتفاعی (هاستینگز و دیگران[7]، 2003).

    بازاریابی تجاری تعدیلات زیر را شامل شود:

    پیشنهاد: آمیخته محصول مبنایی است که سایر عناصر آمیخته بازاریابی بر اساس آن تعیین می شوند (کاتلر و همکاران، 2002). محصول در بازاریابی اجتماعی به عنوان رفتار مطلوب و مزایای مربوط به این رفتار تلقی می­گردد که بازاریابان اجتماعی برای عرضه آن به مخاطبان هدف تلاش می­کنند ( کاتلر و همکاران،2002؛ وینریچ، 1999).

    هزینه ی مشارکت: در بیشتر مداخلات بازاریابی اجتماعی هزینه­ی تغییر رفتار ، مالی نیست(اگرچه می تواند این گونه نیز باشد) هزینه­های غیر پولی به بازاریابی اجتماعی مربوط­تر است و می­تواند شامل هزینه های عاطفی (وینریچ،1999) ، ساختاری ، جغرافیایی و فیزیکی (لفبر و فلورا،1988) شود.

    قابلیت دسترسی: قابلیت دسترسی به محل و یا خدمتی بر­می­گردد که در آنجا گروه به رفتار مطلوب عمل خواهد کرد و می­تواند شامل دریافت خدمات مربوطه باشد (کاتلر و همکاران ،2002).

    ارتباطات اجتماعی: در بازاریابی اجتماعی ویژگی های گروه هدف تعیین کننده نوع کانال ارتباطی و ترفیع مناسب می­باشد. چنانچه در برخی موارد زمان در دسترس بودن رسانه ها و یا ارتباطات شخصی می­تواند نسبت به تلاش­های تبلیغاتی گسترده اثربخش تر عمل کند (اندریسن،1995).

    اثربخشی تبلیغات: میزان تحقق اهداف یک ارتباط بازاریابی و فروش و اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین هدف تعیین شده ( ادوارد و کرومپتون، 2004).

    توجه: آگاهی مخاطب نسبت به موضوع تبلیغ و توجه به پیام مطرح شده در تبلیغ؛ (پتیت و همکاران،2011)

    علاقه: علاقه به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیامدهای مثبت و منفی رفتارهای مطرح شده در تبلیغ؛(پتیت و همکاران،2011)

    تمایل: متقاعد شدن نسبت به نگرش رفتاری جدیدی در پیام تبلیغ و پذیرش این نگرش؛(پتیت و همکاران،2011)

     

    اقدام: پذیرش کامل دیدگاه جدید و تغییر رفتار در جهت رفتار توصیه شده در پیام تبلیغ. (پتیت و همکاران،2011)

    1-9 ساختار پایان­نامه

    این پایان­نامه متشکل از پنج فصل است. در فصل اول کلیات پژوهش شامل تعریف موضوع، سؤالات پژوهشی، قلمرو پژوهش، جامعه و نمونه­ی آماری، روش پژوهش و شرح اصطلاحات و واژه­های به‌کاررفته در پژوهش بیان شده­اند. در فصل دوم به بررسی مفاهیم و پیشینه­ی پژوهش پرداخته شده و به دنبال آن در فصل سوم روش پژوهش و مدل مورد استفاده به منظور بررسی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم نیز تجزیه و تحلیل داده­ها برای ارزیابی نتایج به دست آمده، ارائه شده است. در نهایت فصل پنجم به بررسی نتایج، یافته­ها، برداشت­های حاصل از تحلیل­ها، دستاوردها و ارائه­ی پیشنهاد اختصاص یافته است.

    خلاصه

    در این فصل سعی بر آن بود که مروری اجمالی بر پژوهش انجام گیرد تا با مطالعۀ آن شناخت اولیه­ای نسبت به پژوهش به دست آید. لذا کلیات پژوهش حاضر شامل شرح و بیان مسأله پژوهش، اهمیت و ضرورت آن ارائه گردید. در ادامه اهداف، سوالات و کاربرد آن شرح و قلمرو پژوهش از سه بعد موضوعی، زمانی و مکانی، روش پژوهش، روش جمع­آوری اطلاعات توصیف گردید و در آخر واژه­های

     کلیدی این پژوهش  تعریف شد.

     

    1-Kotler

    [2]-Andearsen

    [3]-Kotler

    [4]- Neil Borden

    [5]-Weinreich

    [6] - Edward and Krvmptvn

    [7] -Hasting & Saren

    Abstract

     

    The definition of Social Marketing area has been changed over the years and the tools, techniques and concepts of it have been evolved and improved.  A review of previous studies shows that social Marketing has been mostly applied in health section while it has high potential to be used in section such as Resources Conservation, Energy and Environment, culturalization and influencing on community behaviors. Considering that Isfahan Municipality, in recent years, applied social marketing approach for culturalization, training citizenship behaviors, conserving environment and urban green spaces and etc. In order to advance these goals, mixed parts of social marketing were utilized. This research is a kind of functional, descriptive and surveying regarding purpose, data controlling and data gathering, respectively. Current research is going to study the mix social marketing in Isfahan municipality and finally to analyze the effects of its parts on Advertising Effectiveness which has been applied in the city. Therefore, to achieve the desired purpose in the study, firstly the mixed parts of social marketing and advertisement effectiveness models were recognized and then were evaluated in Isfahan city.

    Keywords:

     Advertisement Effectiveness, Social Marketing, Mixed Social Marketing, Isfahan Municipali

     

     

  • فهرست:

     

    فصل اول : کلیات پژوهش................................................................................................................................... 1

    1-1 مقدمه............................................................................................................................................................ 2

    1-2 تعریف موضوع(تعریف مسأله، هدف از اجرا و کاربرد نتایج پژوهش)........................................... 2

    1-2-1 بیان مساله.............................................................................................................................................. 3

    1-2-2 هدف از اجرا و ضرورت ..................................................................................................................... 3

    1-2-3 کاربرد پژوهش....................................................................................................................................... 6

    1-3 اهداف پژوهش............................................................................................................................................. 6

    1-4 فرضیه­های پژوهش.................................................................................................................................... 7

    1-5 قلمرو پژوهش.............................................................................................................................................. 7

    1-5-1  قلمرو موضوعی پژوهش.................................................................................................................... 8

    1-5-2 قلمرو مکانی پژوهش............................................................................................................................ 8

    1-5-3 قلمرو زمانی پژوهش............................................................................................................................ 8

    1-6 جامعه و نمونه­ی آماری............................................................................................................................. 8

    1-7 روش پژوهش............................................................................................................................................... 8

    1-8 تعریف عملیاتی........................................................................................................................................... 9

    1-9 ساختار پایان­نامه....................................................................................................................................... 10

    خلاصه­­­.................................................................................................................................................................... 10

    فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش........................................................................................... 11

    1-2 مقدمه.......................................................................................................................................................... 12

    2-2 بازاریابی اجتماعی ................................................................................................................................... 13

    2-2-1 مفهوم بازاریابی اجتماعی.................................................................................................................. 15

    2-2-2 اهمیت بازاریابی اجتماعی................................................................................................................ 16

    2-2-3 اهداف بازاریابی اجتماعی................................................................................................................. 19

    2-2-4 ویژگی­های بازاریابی اجتماعی......................................................................................................... 19

    2-2-5 نظریه­ها و مدل های بازاریابی اجتماحی....................................................................................... 21

    2-2-6 معیارهای بازاریابی اجتماعی............................................................................................................ 24

    2-2-7 آمیخته بازاریابی اجتماعی............................................................................................................... 25

    2-2-7-1 پیشنهاد به جای محصول........................................................................................................... 27

    2-2-7-2  هزینه مشارکت به جای قیمت................................................................................................ 28

    2-2-7-3  قابلیت دسترسی به جای مکان............................................................................................... 28

    2-2-7-4  ارتباطات اجتماعی به جای ترویج ........................................................................................ 29

    2-3 مفهوم تبلیغات.......................................................................................................................................... 30

    2-3-1  هدف تبلیغات.................................................................................................................................... 31

    2-3-2  اهمیت تبلیغات................................................................................................................................. 32

    2-3-3  مفهوم اثربخشی تبلیغات................................................................................................................ 33

    2-3-4  اهمیت ارزیابی اثربخشی تبلیغات................................................................................................. 33

    2-3-5  عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات.................................................................................................. 35

    2-3-6  مدل های اثربخشی تبلیغات.......................................................................................................... 37

    2-3-6-1  مدل سلسله مراتب اثرات......................................................................................................... 37

    2-3-6-2  مدل آیدا (AIDA).................................................................................................................... 38

    2-3-6-3  مدل سلسله مراتب کروگمن.................................................................................................... 41

    2-3-6-3-1 مدل سلسله مراتب یادگیرنده............................................................................................. 41

    2-3-6-3-2   مدل سلسله مراتب ناموزون/ اسنادی............................................................................. 42

    2-3-6-3-3  مدل سلسله مراتب درگیری ذهنی پایین...................................................................... 43

    2-3-6-4  مدل داگمارDAGMER) )...................................................................................................... 43

    2-3-6-5  مدل روانشناختی لاویج و استینر.......................................................................................... 44

    2-3-6-6  مدل احتمال تفسیر اطلاعات (ELM).................................................................................. 45

    2-3-6-7  مدل­های غیر سلسله مراتبی.................................................................................................... 47

    2-4 پیشینه پژوهش......................................................................................................................................... 47

    2-4-1 پژوهش­های داخلی............................................................................................................................. 47

    2-4-2 پژوهش­های خارجی........................................................................................................................... 52

    خلاصه­ و جمع بندی.......................................................................................................................................... 55

    فصل سوم: روش­شناسی پژوهش..................................................................................................................... 57

    3-1مقدمه............................................................................................................................................................ 57

    3-2 نوع و روش پژوهش................................................................................................................................. 58

    3-3 جامعه آماری.............................................................................................................................................. 58

    3-4 شیوه نمونه گیری و حجم نمونه.......................................................................................................... 58

    3-5 روش گردآوری اطلاعات ....................................................................................................................... 59

    3-6 ابزار گردآوری اطلاعات........................................................................................................................... 60

    3-7 اجزای پرسشنامه...................................................................................................................................... 60

    3-8 روایی و پایایی پرسشنامه....................................................................................................................... 62

    3-9 متغیرهای پژوهش.................................................................................................................................... 64

    3-10 روش های آماری و شیوه تجزیه و تحلیل داده­های پرسش نامه.............................................. 65

    3-10-1 آمار توصیفی.................................................................................................................................... 69

    3-10-2 آمار استنباطی................................................................................................................................. 69

    3-11 چارچوب نظری (مدل) پژوهش........................................................................................................ 70

    3-12 فرضیات پژوهش................................................................................................................................... 70

    خلاصه وجمع بندی........................................................................................................................................... 71

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها............................................................................................................... 73

    4-1 مقدمه.......................................................................................................................................................... 74

    بخش اول............................................................................................................................................................... 75

    4-2 تحلیل کلی داده­های پرسشنامه............................................................................................................ 75

    بخش دوم.............................................................................................................................................................. 76

    4-3 بررسی برازش مدل پژوهش (مدل بیرونی)....................................................................................... 78

    4-3-1 بارعاملی شاخص­ها............................................................................................................................. 78

    4-3-2 پایایی مدل درونی.............................................................................................................................. 79

    الف)ضریب آلفای کرونباخ................................................................................................................................. 79

    ب) پایایی ترکیبی(CR).................................................................................................................................... 80

    4-3-3 روایی مدل درونی............................................................................................................................... 82

    الف)روایی همگرا.................................................................................................................................................. 82

    ب)روایی واگرا....................................................................................................................................................... 84

    ب-1) بارعاملی متقابل....................................................................................................................................... 84

    ب-2) روش فورنل لاکر..................................................................................................................................... 84

    4-4 ارزیابی مدل ساختاری ( مدل درونی)................................................................................................ 86

    1- ضرایب معناداریZ (t-values)............................................................................................................. 87

    2- ضریب تعیینR2......................................................................................................................................... 88

    3- ضریب تعیین کوهنf2.............................................................................................................................. 89

    4- معیارQ2........................................................................................................................................................ 89

    5- معیارRedundancy .............................................................................................................................. 91

    4-5 برازش مدل کلی پژوهش....................................................................................................................... 92

    4-6 آزمون فرضیه های پژوهش.................................................................................................................... 93

    4-7 خلاصه و جمع بندی ............................................................................................................................. 94

    فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها............................................................................................................ 95

    5-1 مقدمه.......................................................................................................................................................... 96

    5-2 خلاصه پژوهش......................................................................................................................................... 97

    5-3 نتایج و یافته های پژوهش .................................................................................................................... 98

    5-3-1 نتایج آزمون فرضیه های پژوهش................................................................................................... 98

    5-4 محدودیت­های پژوهش.......................................................................................................................... 102

    5-5 پیشنهادهای پژوهش.............................................................................................................................. 102

    5-5-1 پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش................................................................................. 102

    5-5-2 پیشنهادهای کاربردی دیگر............................................................................................................ 103

    5-5-3 پیشنهادانتی برای پژوهش های آتی............................................................................................ 104

    5-6 خلاصه وجمع بندی.............................................................................................................................. 104

    پیوست1: پرسشنامه پژوهش......................................................................................................................... 105

    پیوست2: نتیجه خروجی نرم افزار spss................................................................................................. 108

    پیوست3: نتیجه خروجی نرم افزار pls.................................................................................................... 111

    پیوست4: خروجی pls در حالت ضرایب استاندارد (بارعاملی)........................................................... 112

    پیوست5: خروجی pls در حالت ضرایب معناداری (t-value)........................................................ 113

    منابع...................................................................................................................................................................... 117

     

    فهرست جدول­ها

    جدول 3-1 نحوه امتیازدهی به سؤالات در طیف لیکرت....................................................................... 60

    جدول 3-2 طبقه بندی سؤالات مبین آمیخته بازاریابی اجتماعی...................................................... 61

    جدول 3-3 طبقه بندی سؤالات مبین اثربخشی تبلیغات .................................................................... 62

    جدول 3-4 ضرایب  آلفای کرونباخ عوامل (خروجی SPSS)................................................................ 64

    جدول3-5 روش ها و ابزارهای تجزه و تحلیل داده ها............................................................................. 69

    جدول4-1توزیع فراوانی نمونه بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی............................................ 75

    جدول 4-2 میانگین، انحراف معیار و واریانس اجزای آمیخته بازاریابی اجتماعی........................... 75

    4-3 میانگین، انحراف معیار و واریانس اثربخشی تبلیغات..................................................................... 76

    جدول 4-4 بارعاملی شاخص­ها...................................................................................................................... 78

    جدول 4-5 ضریب آلفای کرونباخ................................................................................................................. 79

    جدول 4-6 ضریب قابلیت اطمینان ساختاری(CR) .............................................................................. 80

    جدول 4-7 میانگین واریانس استخراج شده (AVE)............................................................................. 83

    جدول4-8 داده­های اولیه وارد شده با توجه به متغیرهای پنهان......................................................... 85

    جدول4-9 جدول فورنل- لاکر....................................................................................................................... 86

    جدول4-10 ضرایب معناداری Z(t-values).......................................................................................... 86

    جدول 4-11  ضریب تعیین R2................................................................................................................. 88

    جدول 4-12  ضریب تاثیر Q2.................................................................................................................... 90

    جدول 4-13  مقادیر اشتراکی...................................................................................................................... 91

    جدول4-14 نتایج آزمون فرضیه های پژوهش به روش حداقل مربعات جزئی............................... 93

    جدول 5-1  نتایج آزمون فرضیه های پژوهش.......................................................................................... 98

     

    فهرست شکل­ها

    شکل2-1تئوری رفتار برنامه ریزی شده...................................................................................................... 24

    شکل2-2 مدل سلسله مراتب اثرات............................................................................................................. 38

    شکل2- 3مدل سلسله مراتب یادگیرنده .................................................................................................... 42

    شکل 2-4 مسیر رفتاری مدل سلسله مراتب ناموزون اسنادی.............................................................. 42

    شکل 2-5 مراحل مدل سلسله مراتب اسنادی.......................................................................................... 42

    شکل 2-6 مسیر رفتاری مدل سلسله مراتب درگیری ذهنی پایین.................................................... 43

    شکل 2-7 سلسله مراتب مدل درگیری ذهنی پایین............................................................................... 43

    شکل 2-8 مراحل مدل داگمار....................................................................................................................... 44

    شکل 2-9 گام های تأثیر تبلیغات ............................................................................................................... 45

    شکل 2-10 مدل احتمال تأثیر در فرایند ترغیب.................................................................................... 46

    شکل3-1  نمودار تحلیل مسیر...................................................................................................................... 66

    شکل3-2 مدل مفهومی پژوهش.................................................................................................................... 67

    شکل4-1 الگوریتم تحلیل داده­ها در روش PLS  smart................................................................... 78

    شکل4-2 مدل نهایی پژوهش......................................................................................................................... 94

    منبع:

    فهرست منابع و ماخذ

    اعتصامی،محمد، (1390)، "تحلیل میزان تأثیر گذاری بازاریابی اجتماعی در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان.

    ابراهیمیان جلودار، سید یاسر (1390)، ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی صرفه جویی برق در شهر اصفهان، پایان­نامه کارشناسی ارشد، اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه مدیریت.

    ابراهیمی، ع، قادری،الف، رحمتی، ص و اکبری، ر، (1389)، بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب گردشگران، نمونه: گردشگران بین المللی شهر اصفهان، جغرافیا و توسعه، شماره 17، صص 156-139.

    خواجه، الهه (1389)،" بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در اصلاح الگوی مصرف برق مشتریان خانگی و تأثیر آن بر نگرش مدیران از تحول سازمانی شرکت برق منطقه ای اصفهان"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان.

    دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل. (1392). روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.

    داوری، علی، رضازاده، آرش. (1392). مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزارPLS، جلد اول ، انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.

    روستا،احمد.ونوس،داور؛ابراهیمی،عبدالحمید.(1383). مدیریت بازاریابی.تهران: انتشارات سمت. چاپ نهم.

    سیاوشی، ملیحه (1382)، بررسی استفاده و تأثیر طنز بر اثربخشی تبلیغات تجاری تلویزیون، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، بر گرفته از سایت پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات.

    شهبازلو سهیل (1390)، "بررسی جایگاه تبلیغات در بازاریابی اجتماعی با رویکرد ترویج کتاب و کتا بخوانی"، کتاب مهر، شماره سوم و چهارم، ص 12-29.

    صمصام شریعت، م، آتشپور، ح،و کامکار، م، (1386)، مقایسه عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات تجاری از دید مردم و متخصصان تبلیغات، دانش و پژوهش در روان­شناسی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، شماره 32، صص 120-90.

    صنایعی، علی (1387)، تحقیقات بازاریابی با نگرش کاربردی، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان.

    موون، جان سی و مینور، مایکل اس، (1388)، رفتار مصرف کننده (عوامل درونی و بیرونی)، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، چاپ دوم، تهران، نشر اتحاد.

    مجدزاده، رضا؛ رشیدیان، آرش؛ شمس، محسن؛شجاعی زاده،داوود؛منتظری،علی(1390)، "استفاده از الگوی بازاریابی اجتماعی برای کاهش رفتارهای خطرناک رانندگی در رانندگان تاکسی شهر تهران"، مجله دانشکده بهداشت و انیسیتو تحقیقات بهداشتی،دوره 9، ص21-40.

    ﻣﻨﺼﻮﺭﻓﺮ، ﻛﺮﻳﻢ.(1388) ."ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺁﻣﺎﺭﻱ". ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺕ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮﺍﻥ.

    ﻫﻮﻣﻦ، ﺣﻴﺪﺭ ﻋﻠﻲ. (1393). "ﻣﺪﻝ ﻳﺎﺑﻲ ﻣﻌﺎﺩﻻﺕ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻱ ﺑﺎ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻧﺮﻡﺍﻓﺰﺍﺭ ﻟﻴﺰﺭﻝ" انتشارات سمت.

    هوشمندی، نسرین (1384)، بررسی رابطه بین درگیری مصرف کننده و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، پژوهشگاه علوم و فن­آوری اطلاعات.

    Ahmad. W and Mahmood, Z, (2011). An empirical investigation of the association between creative advertising and advertising. Effectiveness in Pakistan. Internation Journal of Marketing Studies. Vol. 3. No.2.pp 32-52.

    Andreasen, A. R. (2002). Marketing social marketing in the social change marketplace. Journal of Public Policy & Marketing, 21(1), 3-13.

    Andreasen, A. R. (1997). Challenges for the science and practice of social marketing. Social marketing: Theoretical and practical perspectives, 3-19.

    Andreasen, A. R. (1994). Social marketing: its definition and domain. Journal of public policy & marketing, 108-114.

    Bendixen, M. T. (1993). Advertising effects and effectiveness. European journal of marketing, 27(10), 19-32.

    Bone, P & Ellen, P. (1992). The generation and qonsequences of communication­ evoked imagery. Journal of Consumer Research. Vol. 19, pp. 93-104.

    Cheng, S. C and Kao. Y. H. (2011). Which color is better? The influence of Website photo color an consumer: The incongruity viewpoint. The Business Review, Vol 17, No. 2, pp.117-123.

    Chowdhury.R. Olsen. D and Pracejus. J. (2011). How many pictures should your print ad have? Journal of Business Research. Vol. 64. Issue. 1. pp. 3-6.

    Cole, E. J. (2007). A Community-Based Social Marketing Campaign to Green the Offices at Pacific University: Recycling, Paper Reduction, and Environmentally Preferable , Ph.D., Antioch University, 214 pages.

    Chin, W. W. (2003). Commentary: Issues and opinion on structural equation modeling. MIS Quarterly". 22(1).

    Cohen, J. (2006). "Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences". Hillsdale , NJ: Lawrence Erlbaum.

    Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests.psychometrika, 16(3), 297-334.

    Domegan. Ch.T. (2008). Social Marketing: implications for contemporary marketing practices classification scheme. Journal of Business & Industrial marketing. Vol. 23, No.2, pp. 135-141.

    Edward. G. M. W and Crompton. I. J. (2004). An expended framework for the effectiveness of destination advertising tourism management. Journal of Business Research, No. 18. Pp. 127-137.

    Fornell, C., & Bookstein, F. L. (1982). Two structural equation models: LISREL and PLS applied to consumer exit-voice theory. Journal of Marketing research, 440-452.

    Fornell, C., & Larcker, D. (1981). "Structural equation models with unobservable variables and measurement error". Journal of Marketing Research, 18 (2), 39–50.

    Gefen, D., Straub, D., & Boudreau, M. C. (2000). Structural equation modeling and regression: Guidelines for research practice. Communications of the association for information systems, 4(1), 7.

    Hastings, G., & Saren, M. (2003). The critical contribution of social marketing theory and application. Marketing theory, 3(3), 305-322.

    Houston, F.S and Gassenheimer, J.B (1987), Marketing and exchange, Journal of Marketing, vol.51, pp. 3-18.

    Kotler, P. (1972). What consumerism means for marketers. Harvard Business Review, 50(3), 48-57.

    Kotler, P, & Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach to Planned Social Change. Journal of Marketing, G. (1971). Vol.35, No.(3), pp 3-12.

    Kotler, P., Roberto, N., & Lee, N. (2002). Social marketing: Improving the quality of life.

    Lefebvre, R. C., &Flora, J. A. (1988). Social Marketing and Public Health Intervention. Health Education Quarterly, Vol. 15, No.(3), pp 299-315.

    McDemortt, L., Stead, M., & Hastings, G.(2005). What Is and What Is Not Social Marketing: The Challenge of Reviewing the Evidwnce. Journal of Marketing Management, Vol.21,pp. 545-553.

    MacFadyen, L., Stead, M. and Hastings, G.B. (2002), Social marketing, in Baker, M.J. (Ed.), The Marketing Book, 5th ed., Chapter 27, Butterworth Heineman, Oxford.

    Nesbitt, J, Manchanda, R. V, Smit, M. C and Huhmann, B, A, (2009), Effects of age, need for congition, and affective intensity on advertising effectiveness. Journal of Business Reserch, Vol. 9, No. 13, pp, 1-6

    Nowak, G. J., Gellin, B. G., MacDonald, N. E., & Butler, R. (2015). Addressing vaccine hesitancy: the potential value of commercial and social marketing principles and practices. Vaccine.

    Park, T. (2008). Effective design of advertisement in handheld devices (Doctoral dissertation, PURDUE UNIVERSITY).

    Petit, c, Dubois, C, Harand, A and Quazzotti, S, (2011), A new innovative and marketable IP diagnosis to evaluate, qualify and find insights for the development of SMEs IP practices and use. Based on the AIDA approach, World planet Information, Vol, 33, pp 42-50.

    Peattie. S., & Peattie. Ken, (2008). Ready to Fly Solo? Reducing Social Marketing,s Departmence on Commercial. Mraketing Theory, Vol.3 pp. 365-385.

    Ramalingam, V, Palaniappan, B, Panchanatham, N and Palanivel. S, (2006). Measuring advertismant effectiveness a neural network approach . Expert Systems With Applications. Vol, 31. PP. 159-163.

    Rothschild, M.L. (2001). Ethical Considerations in the Use of Marketing for the Management of Public Health and Social Issues. In A.R Andreasen (Ed.), Ethics in Social Marketing. Washington D.C: Georgetown University Press.

    Smith, B, (2007), social Marketing: Marketing it Fun, Easy, and Popular, 2nd National Social Marketing Conference, National Social Marketing Centre. Septamber 24th – 25th, 2007, Oxrord, England.

    Tapp, A., Pressley, A., Baugh, M., & White, P. (2013). Wheels, Skills and Thrills: A social marketing trial to reduce aggressive driving from young men in deprived areas. Accident Analysis & Prevention.Purchasing (Doctoral dissertation, Antioch University).

    Takahashi, Bruno(2007),"Social marketing for environment: A comparative Analysis of Theory and practicet" , M.S., State University of new York College of Environmental Science and Forestry, 207 pages.

    Tsai, C,C and Tsai, M , H, (2006), The impact of massage framing and involvement on advertising effectiveness- The topic of oral hygiene as an exapple, Journal of American Academy Of Business, Vol, 8, No, 2, pp. 222-226.

    Tellis, G, J, Chandy, R, K, Maclnns, D and Thivanich, P, (2005), Practiced Prize Report: Modeling the Micro effects of Television Advertising: Which ad Works, When, Where, for how long and Why? Marketing Scince, Vol. 24, No, 3, pp. 359 - 366.

    Wilhelm-Rechmann, A., Cowling, R. M., & Difford, M. (2013). Using social marketing concepts to promote the integration of systematic conservation plans in land use planning in South Africa. Oryx, 1-9.

    Walsh, G, Hassan, L, M, Shiu, E, Andrews, J, C and Hastings, G, (2010), Segmentation in social marketing insights in social marketing insights from the European Union,s multi-country, antismoking campaign , European Journal of Marketing, Vol, 44, No, 8, pp 1140-1164.

    Weinreich, N. K. (2010). Hands-on social marketing: a step-by-step guide to designing change for good. Sage.

    Wyer, R, S, (2002). Language and advertising effectiveness: Mediating influences of comprehension and cognitive elaboration, Psychology & Marketing, Vol, 19, No, 7, pp, 693-712.

    Werts, C.E. ,Linn, R,L. ,Joreskog , K.G. (1984). "Intraclass Reliability estimates: Testing structural assumptions". Educational and Psychological Measurment. 34, 25-33.

    Wold, H. (1975). Path models with latent variables: The NIPALS approach (pp. 307-357). Acad. Press.


موضوع پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, نمونه پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, جستجوی پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, فایل Word پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, دانلود پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, فایل PDF پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, پروژه درباره پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری

چکيده   امروزه تبليغات شفاهي به عنوان  يکي از ابزارهاي رايج بازاريابي و تبليغات  از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، بطوري­که مطالعات بيانگر آن هستند که تبليغ

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M. A) چکیده بر اساس تحقیقات تجربی و نظریات مطرح شده، بازاریابی شامل سه اصل اساسی و مهم می باشد: ایجاد ارزش برای مشتری، ایجاد مزیت رقابتی و تمرکز بر خواسته ها و نیازهای مشتریان. وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. دانش ضمنی دانشی است که نمی تواند نوشته شود و تنها می تواند با استفاده‎ی فرآیند دادن و بردن انتقال ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (( M.A گرایش مدیریت بازرگانی چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی بررسی میزان رتبه بندی عوامل موثر بر اثربخشی پیام های بازرگانی در جذب مخاطب در استان تهران نگارش یافته است. به منظور دستیابی به هدف فوق از چهار سوال استفاده شده است. چهارچوب نظری تحقیق مبتنی بر مدل AIDA بوده است. روش تحقیق انتخاب شده از نوع پیمایشی و موردی بوده که در زمره روش‏های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده تبلیغات اثربخش یکی از عناصر فرآیند رشد و توسعه در نظام بانکداری محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی نظام بانکداری دارد . ارزیابی اثربخشی تبلیغات به منظور بررسی نقش آن در دست یابی اهداف بانکی می تواند سازمان را جهت اعمال تغییرات در عملکردها و روندهای عملیاتی خود یاری رساند. از ابزارها و الگوهای مختلفی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( گرایش بازرگانی بین الملل) چکیده در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقا و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (4P) در بازار به منظور دستیابی به فروش بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسایی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این است که تعهد کارکنان تضمین شود. یکی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی است. با توجه به اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی پژوهش حاضر تلاش دارد تا رابطه بین دو متغیر را با توجه به نقش واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد )) M.A (( رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازرگانی داخلی چکیده : در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمان‌ ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار ...

  پايان‎نامه کارشناسي‎ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش بازاريابي   تابستان 1390   چکيده ايران از بازار جهاني صنعت گردشگري، به عنوان بزرگترين صنعت رو به رشد

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

ثبت سفارش