پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران

word 802 KB 30592 163
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه

    جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت

    چکیده

    تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند یکی از مهمترین حوزه های تحقیقات بازار است، و در حوزه تحقیقات مصرف کننده، به عنوان یکی از عناصر اصلی روابط مصرف کنندگان با علامت های تجاری محسوب می شود. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان در  برندهای بیسکویت ایرانی بوده است. تحقیق دارای 4 فرضیه اصلی و4 فرضیه فرعی برای هر سه برند بوده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه  مناطق 2 و 4 شهرستان تبریز بوده، و نمونه گیری به روش خوشه ای تصادفی  و حجم نمونه 384 نفر بوده است.  برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد با 28 سوال استفاده شده ، و برای آزمون فرضیه ها از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که از کل فرضیه های تحقیق ، در مورد برند شیرین عسل،  7 فرضیه تایید و یک فرضیه رد، و در مورد دو برند گرجی و مینو، 4فرضیه تایید و 4 فرضیه رد شده است. در این میان بیشترین شدت تاثیر مربوط به تاثیر "تبلیغات دهان به دهان" بر "وفاداری به برند گرجی" و کمترین شدت تاثیر مربوط به "محبوبیت برند شیرین عسل" بر "وفاداری به این برند"  بوده است

    مقدمه

    در دهه ای که گذشت ، به طور واضحی مشخص شد  که دنیا از یک اقتصاد صنعتی که ماشین آلات عنصر اصلی آن به شمار می رفت، به سمت یک اقتصاد مبتنی بر انسان که مشتری در مرکز ثقل آن قرار دارد، حرکت کرده ( حقیقی و اکبری، 1390). در محیط بازار بسیار رقابتی کنونی، که کالاها و خدمات به تنهایی برای جذب یک بازار جدید و یا حتی نگهداری بازارها و مشتریان فعلی کافی نیست، اعتقاد بر این است که جنبه عاطفی و احساسی محصولات ، تمایز کلیدی در انتخاب نهایی محصول و قیمتی که مصرف کنندگان حاضر به پرداخت هستند، خواهد بود ( گوب[1]،2001) و تاکید اصلی بر روی توسعه و ترفیع کالاهایی با علامت تجاری است که نیازهای احساسی و عاطفی مصرف کنندگان را برآورده سازد (هوانگ[2]، 2008).

    در این راستا مبحث نوین عشق به برند یا محبوبیت برند به عنوان یکی از مهمترین حوزه های تحقیقات بازار و مصرف کننده در سالیان اخیر تبدیل شده است، به طوریکه در تحقیقات مصرف کننده، عشق و علاقه به برند به عنوان یکی از عناصر اصلی روابط مصرف کنندگان با علامت های تجاری محسوب می شود (آهوویا[3]، 1993). عشق و علاقه به نام تجاری به عنوان درجه ای از دلبستگی عاطفی پرشور مصرف کننده راضی برای یک نام تجاری خاص تعریف شده است. آهوویا به عنوان یکی از محققان پیشرو در پایه گذاری این مفهوم عشق به برند را شامل اشتیاق برای نام تجاری، دلبستگی به نام تجاری، ارزیابی مثبت از نام تجاری، احساسات مثبت در پاسخ به این نام تجاری، و اعلامیه های عشق برای نام تجاری توسط مصرف کننده تعریف نموده است (آهوویا ، 2005). نکته مهم آنست که مفهوم عشق اشتیاق بسیار وسیع و وصف نشدنی است و موارد مشابه لزوما عشق و محبوبیت برند برای مصرف کننده نخواهد بود ( شیمپ و الیور[4]  ، 1999). این اشتیاق سبب وفاداری متعهدانه و تکرار خرید در مدت طولانی رابطه برند و مشتری می گردد و ضامن حیات کسب و کار در بازار و تمایز بر رقبا خواهد بود (پارک و همکاران[5]، 2005).

    در راستای مطالب اشاره شده ، در این تحقیق مهمترین رویکرد محقق بررسی مبحث علاقه به برندکه فراتر از رضایت از برند است، با سنجش متغیرهایی چون تصویر برند،  مفهوم خود اجتماعی افراد، تنوع طلبی،  تبلیغات شفاهی و دیگر متغیرهای مرتبط بوده است، تا از این راه اطلاعات کاربردی حاصل شود که برای مدیران، کارشناسان بازار و تولید، و توزیع کنندگان این سه برند در حوزه صنایع غذایی در جهت افزایش میزان مشتریان علاقمند و ماندگار و در نتیجه افزایش سهم بازار و حتی شیوه های نوین  برای صادرات محصول به دیگر کشورها موثر و مفید باشد.

    1-2 - بیان مساله پژوهشی

    یکی از مهمترین مطلوبیت­های مشتری در انتخاب یک محصول، نام تجاری معتبر است. نام تجاری هویت ویژه­ای برای یک محصول می آفریندو کالاها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می دهد. از نظر روانشناسی اینگونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخص و اعتماد به همراه دارند، از این رو مشتری آماده است بهای متفاوتی برای آن بپردازد ( غفاریان، 2006) .

    برند ، تعهد وعده ای است که سازمان در هر فعالیت بازاریابی ، هر حرکت و تصمیم گیری سازمانی و هر تعامل با مشتری به آنها می دهد و تلاش می کند تا در بلند مدت به آن وفادار بماند (صنوبر و خاتمی ، 2012).

    بازارهای پر رقابت امروزی،  ایجاد رابطه احساسی فراتر از رضایت،  برای ایجاد وفاداری لازم است.  برای چنین کاری باید " جدایی اتفاق نیافتادنی"  و "وفاداری ناگسستنی"  ایجاد شود ( آرنولد[6]، 2005). وفاداری برند ناگسسته  به این معنی است که مشتری باید ارتباط احساسی بسیار قوی  با برند داشته  و برند را بهترین برند موجود بداند و آن را بهترین تامین کننده  نیاز خود  قلمداد نماید.  این مشتریان به دنبال  برند مربوطه شان می گردند  و نه به دنبال جایگزینی برای آن.

    با وجود شباهت های زیاد بین دو مفهوم محبوبیت برند و علاقه به برند  تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد .  محققان به بررسی محبوبیت برند به عنوان بعدی احساسی از علاقه برند جهت ایجاد  رابطه بلند مدت  تمرکز دارند ( کومر و صحاح[7]، 2004). محبوبیت کلمه ایست که وابستگی  به دیگران را به خاطر می آورد   . این کلمه همچنین تشریح کننده  احساس فرد به رشته ، کار یا فعالیت  نیز می باشد ( آهویا، 2005؛  وانگ و همکاران[8]، 2004).

    ارزش ویژه  نام تجاری مجموعه ای از دارایی های مارک تجاری است و به نام نمادهای مارک تجاری نسبت داده می شود. به همان میزان که برای مصرف کنندگان ارزش ایجاد می کند می تواند برای شرکت نیز ایجاد ارزش نمایند ( آکر [9]، 1991).

    فورنیر در مطالعات خود در 1998  نظرها را به سمت محبوبیت برند به عنوان یک رابطه بلند مدت جلب نمود.  فورنیر و میک[10] در مطالعات خود  در 1999 نشان دادند که بیشترین رضایت زمانی جلب می شود که رضایت مشتری از یک برند به محبوبیت تبدیل گردد. کوین رابرت[11] (2005) ،  در کتاب خود به نام نشانه های محبوبیت ، اطلاعات دقیقی در خصوص عشق به برند ارائه داده است. به نظر او محبوبیت برند مربوط به رابطه احساسی بسیار عمیق  بین مشتری و برند می شود.  مشتریان اکثرا عشق خود به برند را با عباراتی مانند "  من ماشینم را دوست دارم" یا "خرید را دوست دارم" بیان می کنند.  با اینکه اقلام زیادی در زندگی هر فرد وجود دارد ، اما تعداد محدودی از آنها با عشق فرد پیوند می خورند ( آهویا[12] ، 2005).

     

     تعداد برندها و محصولاتی که فرد با آنها رابطه احساسی عمیق برقرار می کند بسیار محدود است. کارول و آهویا در تحقیقی که در 2006 انجام دادند  نشان دادند که رضایت و علاقه  مشتری  پایه ای برای محبوبیت برند است .  در سطح وفاداری و عشق رفتارهای متفاوتی وجود دارد ،  به محض آنکه یک برند مورد استفاده قرار گیرد ، رضایت و علاقه  می تواند شکل بگیرد اما برای سخن راندن از محبوبیت باید رابطه بلندمدتی  وجود داشته باشد ( کارول و آهویا، 2006).

    تداعی نام تجاری به عنوان یک پایه و اساس برای تصمیمات خرید، وفاداری مشتریان و ایجاد ارزش برای مشتریان و شرکت می باشد. در حالیکه تداعی یک مارک تجاری ازمنابع متعددی نشأت می گیرد ویژگیهای مارک تجاری و تداعی سازنده مارک تجاری دو نوع از مهمترین تداعی های مارک تجاری هستند، که ارزش ویژه مارک تجاری را تحت تأثیر قرار می دهند (آکر[13]، 1996 و 1991).

    با توجه به بحث محبوبیت برند از سویی و مقوله شناخت رفتار مصرف کننده و درک الگوهای خرید برندهای مختلف از سوی مصرف کنندگان، بررسی تاثیرات عوامل زمینه ای و همچنین معیارهای محبوبیت برند بسیار مهم به نظر می رسد. در این راستا تحقیق فوق به بررسی تاثیر سه عامل مهم تنوع طلبی مشتری، تصویر برند در نزد مشتری و انعکاس خود اجتماعی مشتری توسط برند بر محبوبیت برند و تاثیر محبوبیت برند بر وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان در میان مشتریان مصرف کننده برندهای بیسکویت ایرانی پرداخته است تا از این راه بتوان به موثرترین عوامل محبوبیت به برندهای نامبرده دسترسی یافته و راهکارهایی جهت افزایش میزان عشق مشتریان به این برندها جهت تولید کنندگان آنها ارائه داد.

    1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق

    اهمیت وجود نام تجاری جهت بقا در بازارهای رقابتی و پویای امروزی در مورد هر محصول یا خدمتی بر هیچ شرکتی پوشیده نیست. این نام تجاری و هویت بخشیدن به شخصیت آن است که باعث وفاداری مشتریان و ایجاد ارزش برای آنها می گردد و جایگاه یک شرکت و محصول را به خوبی در بازار تثبیت می نماید (جلال زاده و اختیاری، ۱۳۸۸). اما ایجاد نام تجاری بدون ایجاد رضایت و وفاداری که منجر به علاقه و عشق مشتریان به آن گردد، نمی تواند ضامن بقا در بازار باشد. محبوبیت برند نزد مشتریان سبب می شود تا مشتریان با تبلیغات شفاهی و دهان به دهان این حس را به دیگر مصرف کنندگان نیز منتقل نمایند، حساسیت قیمتی کاهش یابد و میزان عفو و بخشش مشتریان به شکستهای تجاری برند افزایش پیدا کند (آهوویا، 2005).  بنابراین اهمیت تحقیقاتی که به طور کاملا کاربردی و اجرایی به بررسی عواملی که وفاداری به برند را در مشتریان به عشق به برند و محبوبیت برند نزد آنان تبدیل می کند، در جهت توسعه مفهوم محبوبیت برند در ادبیات بازاریابی و نام تجاری احساس می شود.

    از سوی دیگر نگاهی به بازار و مشتریان داخلی نشان می دهد که میزان تمایل و وعلاقه مشتریان ایرانی به برندها و نام‌های تجاری خارجی بسیار بیشتر از برندهای داخلی است. اگر چه این مسئله منتج از بسیاری از عوامل از جمله مقایسه کیفیت در برابر قیمت، توزیع بهتر، خاطرات طولانی مدت با برند خارجی ، شرایط فرهنگی و ... است، اما ضعف در حوزه برند و برندسازی و مفاهیمی چون ایجاد شخصیت ، هویت و تصویر برند و .... در کسب و کارها و برندهای داخلی که در نهایت منجر به کاهش محبوبیت برند و وفاداری متعهدانه به آن از سوی مشتریان ایرانی نسبت به برندهای خارجی می شود، ضرورت تحقیقاتی را که بتوانند راهکارهای عملی برای ایجاد محبوبیت برندهای داخلی در مقابل برندهای خارجی نزد مشتریان بپردازند، به شدت لازم به نظر می رسد.

    1-4 - سوال‌های تحقیق

    این تحقیق در جهت پاسخگویی به سوالات زیر شکل گرفته است:

    تنوع طلبی مشتری چه تاثیری بر وفاداری به برند دارد؟

    تنوع طلبی مشتری چه تاثیری بر محبوبیت برند دارد؟

    محبوبیت برند چه تاثیری بر وفاداری به برند دارد؟

    تصویر برند چه تاثیری بر محبوبیت برند دارد؟

    خود اجتماعی تصور یافته توسط برند چه تاثیری بر تبلیغات دهان به دهان دارد؟

    خود اجتماعی تصور یافته توسط برند چه تاثیری بر محبوبیت برند دارد؟

    محبوبیت برند چه تاثیری بر تبلیغات دهان به دهان دارد؟

    تبلیغات دهان به دهان چه تاثیری بر وفاداری به برند دارد ؟

    1-5 - هدف های تحقیق

    بیان تاثیر تنوع طلبی مشتری بر وفاداری به برند.

    بیان تاثیر تنوع طلبی مشتری بر محبوبیت برند.

    بیان تاثیر محبوبیت برند بر وفاداری به  برند

    بیان تاثیر تصویر برند بر محبوبیت برند.

    بیان تاثیر خود اجتماعی تصور یافته توسط برند بر تبلیغات دهان به دهان.

    بیان تاثیر انعکاس خود اجتماعی  توسط برند بر محبوبیت برند.

    بیان تاثیر محبوبیت برند بر تبلیغات دهان به دهان.

    بیان تاثیر تبلیغات دهان به دهان بر وفاداری به برند .

                                  

    1-6- فرضیه های تحقیق

    این تحقیق دارای 4 فرضیه  اصلی  و 4 فرضیه فرعی می باشد:

    تنوع طلبی فرد بر وفاداری برند تاثیر مثبت دارد .

    تنوع طلبی فرد بر محبوبیت برند  تاثیر مثبت دارد .

    محبوبیت برند بر وفاداری به برند تاثیر مثبت دارد .

    تصویر برند بر محبوبیت برند تاثیر مثبت دارد .

    خود اجتماعی تصور یافته توسط برند بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر مثبت دارد .

    خود اجتماعی تصور یافته توسط برند بر محبوبیت برند تاثیر مثبت دارد .

    محبوبیت برند بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر مثبت دارد .

    تبلیغات دهان به دهان بر وفاداری به برند تاثیر مثبت دارد .

     

    1-7- تعریف نظری و عملیاتی واژه‌های تحقیق

    1-7-1 - محبوبیت برند (Brand Love)

    تعریف نظری: محبوبیت برند به عنوان  بعدی احساسی  از علاقه  به برند جهت ایجاد  رابطه بلند مدت  تمرکز دارند ( کومر و صحاح[14]، 2004). محبوبیت کلمه ایست که وابستگی  به دیگران را به خاطر می آورد. این کلمه همچنین تشریح کننده  احساس فرد به رشته ، کار یا فعالیت  نیز می باشد (  آهویا، 2005؛  وانگ و همکاران[15]، 2004). در سطح وفاداری و عشق رفتارهای متفاوتی وجود دارد،  به محض آنکه یک برند مورد استفاده قرار گیرد ، رضایت و علاقه  می تواند شکل بگیرد اما برای سخن راندن از محبوبیت باید رابطه بلندمدتی  وجود داشته باشد ( کارول و آهویا [16]، 2006).

    تعریف عملیاتی: محبوبیت برند در این تحقیق با موارد کامل بودن، احساس خوب داشتن، شاد شدن ، فوق العاده دانستن، مد نظر داشتن در همه جا و مورد مقایسه قرار دادن همه برند ها با برند از نظر مشتری، تعریف و سنجیده می شود.

    1-7-2- وفاداری به برند (Brand Loyalty)

    تعریف نظری: یکی دیگر از مهمترین ابعاد ارزش ویژه مارک تجاری وفاداری به مارک تجاری می باشد. وفاداری مارک تجاری به عنوان دلبستگی که یک مشتری به یک مارک تجاری داشته باشد تعریف شده است (آکر [17]، 1991).

    تعریف عملیاتی :  وفاداری به برند در این تحقیق با موارد تاخیر در خرید در صورت عدم یافتن برند مورد نظر، تکرار خرید ، عدم توجه به برندهای رقیب در زمان خرید و توجه صرف برای یافتن برند مورد نظر تعریف و سنجیده می شود.

    1-7-3-تبلیغات دهان به دهان (Word Of Mouth )

    تعریف نظری: ارتباط رو در روی بین یک دریافت کننده و پیام دهنده ای که،شخص دریافت کننده درباره نام و نشان، محصول و یا یک خدمت اطلاعاتی را از کانال های غیر تجاری دریافت می کند، را تبلیغات دهان به دهان می نامند ( کاتلر[18]، 1383).

    تعریف عملیاتی: تبلیغات دهان به دهان در این تحقیق با موارد قول دادن در مورد مناسب بودن برند برای بقیه افراد، پیشنهاد دادن برند به دیگران، مورد تشویق قراردادن دیگران برای استفاده از برند، تعهد برای بکاربردن کلمات زیبا و موثر در مورد برند تعریف و سنجیده می شود.

    1-7-4-تصویر برند (Brand Image)

    تعریف نظری: تصویر برند تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند. شرکت با طراحی و ترسیم یک هویت یا جایگاه، تصویر ذهنی مردم را شکل می دهد، البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که در تعیین تصویر ذهنی حاصله هر شرکت دخالت دارد. (کاتلر، 1999).

    تعریف عملیاتی: تصویر برند ( با توجه به مطالعه موردی که بیسکویت می باشد) در این تحقیق با موارد خوشمزه و خوش بو بودن، ترد و لطیف بودن، خلاقانه و نو بودن، ارزش خرید داشتن و جایگزین مناسب برای غذا بودن سنجیده و تعریف می شود.  

    1-7-5- خود اجتماعی (Social Self)

    تعریف نظری:  خود اجتماعی به آن معناست که شخص چگونه به تصوری از خود دست می‌یابد؟ او مفهوم خود را طی فراگرد تدریجی و پیچیده که سراسر زندگی ادامه می‌یابد، به دست می‌آورد. این مفهوم تصوری است که شخص فقط با یاری دیگران حاصل می‌کند. تصویر فرد از خود ، سهم مهمی ، در مشخص ساختن چگونگی نقشی که او کم و بیش باید ایفا کند دارد. بنابراین تمامی اشخاص و اشیاء اطراف فرد در شکل گیری خود اجتماعی فرد نقش دارند (لی[19]، 1977).

    تعریف عملیاتی: خود اجتماعی در این تحقیق با مواردی مانند حمایت کردن تصویر از خود مشتری توسط برند، قوت بخشیدن نقش اجتماعی فرد توسط برند، تقویت تفکر اطرافیان مشتری درباره او توسط برند و کمک برند به بهتر دیده شدن فرد در میان اطرافیانش تعریف و سنجیده می شود.

    1-7-6-تنوع طلبی (Variety Seeking )

    تعریف نظری: تنوع طلبی به عنوان نیاز مشتریان به تغییر در زندگی تعریف می شود. رابطه بین تنوع طلبی و عشق به برند توسط وازکوئز و همکاران[20](2005) با توجه به تغییر جهت به سمت برندهای دیگر برای ایجاد تنوع در زندگی مشخص شده است و به عنوان عامل کنترل کننده عشق مشتری به برند مورد بررسی قرار می گیرد (آیدین و انال[21]، 2013).

    تعریف عملیاتی: تنوع طلبی در این تحقیق با موارد علاقه به انجام کارهای زندگی با روشهای نو و متنوع، علاقه به انجام شغلی که نیاز به خطر پذیری، تنوع و سفر دارد، جستجو برای کسب تجریبات جدید در مورد برندها، تغییر مداوم در فعالیتهای روزانه، تغییر روال امور زندگی زمانی که به خسته کنندگی گرایش دارند و ترجیح به انجام کارهای جدید به جای کارهای مشابه و تکراری، سنجیده و تعریف می شود.

    1-8- جمع بندی فصل اول

    در این فصل که فصل اول تحقیق حاضر بوده است، به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شد. در ابتدا بیان مساله پژوهشی تحقیق و تعیین و تشریح حدود و ابعاد مساله اساسی تحقیق با توجه به تحقیقات پیشین انجام شده در زمینه مفهوم محبوبیت برند بررسی شد. سپس ضرورت و اهمیت تحقیق ، از حیث نظری و علمی  و کاربردی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه سوالهای اساسی تحقیق بیان شد و بر اساس آنها  اهداف اختصاصی و کلی تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت فرضیه های تحقیق مورد تبیین و پیشنهاد قرار گرفت. و در نهایت واژه‌های تخصصی تحقیق تعریف نظری و عملیاتی شدند.  در فصل بعد، به ادبیات تحقیق و چارچوب نظری تحقیق پرداخته خواهد شد

     

    [1] Gobe

    [2] Huang

    [3] Ahovia

    [4] Shimp and Oliver

    [5] Park et al.

    [6] Arnold

    [7] Komer and Sahah

    [8] Wang et al.

    [9] Aaker

    [10] Fornier and Mike

    [11] Kovin Rabert

    [12] Ahuvia

    [13] Aaker

    [14] Komer and Sahah

    [15] Wang et al.

    [16] Ahuvia

    [17] Aker

    [18] Katler

    [19] Lie

    [20] Vascoez et al

    [21] Unal and Aydin

    Abstract     

    Word of mouth advertising is the most important principles of marketing process in today's competitive world. This is not only important to attract customers, even plays an important role in maintaining and loyal customers. Also, the cost of word of mouth advertising is one of the most economical means of sales promotions. The brand love is one of the main areas of market research and consumer behavior, and in consumer research, is known as one of the key elements is the relationship between consumers and brands. The purpose of this study was to evaluate the impact of brand love factors on word of mouth advertising and customer loyalty biscuit brands in Iran. Research has 4 main hypothesis and four sub hypothesis for each brand. The population has been all of high school students in Tabriz city areas 2 and 4, and cluster random sampling method and sample size was 384. To collect data was used a questionnaire with 28 questions, and to test the hypotheses was used of structural equation modeling method. The results show that Of the whole 8 research hypotheses, in Shirin Asal brand, 7 confirmed and 1 rejected, and on  the two Gorgi and Mino brands, 4 confirmed and 4 rejected. The high impact of the effect has been of "word of mouth " on "Gorgi brand loyalty" and the least impact has been on the " Brand  love " on "brand loyalty" in Shirhn Asal brand .

     

     

  • فهرست مطالب

              عنوان                                                                                                             صفحه

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه............................................................................................................................................... 3

    1-2 بیان مساله پژوهشی........................................................................................................................ 4

    1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق................................................................................................................. 6

    1-4 سوال‌های تحقیق............................................................................................................................. 7

    1-5 هدف های تحقیق............................................................................................................................ 7

    1-6 فرضیه های تحقیق.......................................................................................................................... 8

    1-7 تعریف نظری و عملیاتی واژه‌های تحقیق8

    1-8 جمع بندی فصل11

    فصل دوم: ادبیات تحقیق

    2-1مقدمه................................................................................................................................................. 13

    2-2 مبانی نظری14

    2- 2-1 برند و برند سازی14

    2-2-1-1  برند................................................................................................................................. 14

    2-1-1-2 مدیریت  برند.................................................................................................................. 15

    2-2-1-3 شخصیت برند................................................................................................................. 16

    2-2-1-4 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند..................................................... 17

    2-2-1-5 تصویر برند...................................................................................................................18

    2-2-2 روابط بین برند و مصرف کننده........................................................................................... 20

    2-2-2-1نقش برند در استحکام روابط مصرف کننده و برند......................................................... 20

    2-2-2-2 قدرت اجتماعی برند و تاثیرات آن بر مصرف کننده..................................................... 23

    2-2-3 محبوبیت برند...................................................................................................................... 28

    2-2-3-1 وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند28

    2-2- 3-2 تبیین نظری مفهوم محبوبیت برند (عشق برند)......................................................... 29

    2-2-3-3 عوامل موثر بر ایجاد محبوبیت برند در مصرف کنندگان............................................... 33

    2-2-4 تبلیغات دهان به دهان در مورد برند39

     2-3  پیشینه مطالعاتی.......................................................................................................................... 41

     مطالعات خارجی.............................................................................................................. 41

    2-3-2 مطالعات داخلی................................................................................................................... 47

    2-4  چارچوب نظری تحقیق.................................................................................................................. 50

    2-4-1  تنوع طلبی مشتری............................................................................................................ 51

    2-4-2 تصویر برند............................................................................................................................ 52

    2-4-3 خود اجتماعی تصور یافته توسط برند................................................................................ 52

    2-4-4 تبلیغات دهان به دهان........................................................................................................ 53

    2-5 جمع بندی فصل دوم56

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    1-3 مقدمه...58

    3-2 روش تحقیق..................................................................................................................................... 58

    3-3 پرسش‌های تحقیق‌.......................................................................................................................... 59

    3-4 قلمرو تحقیق59

    3-5 جامعه آماری، حجم نمونه و شیوه نمونه گیری............................................................................. 60

    3-6 روش  و ابزار گردآوری اطلاعات....................................................................................................... 61

    3-6-1 روایی ابزار  گردآوری اطلاعات............................................................................................. 62

    3-6-2 پایایی ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................................. 62

    3-7   روش تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................................................ 64

    3-8 جمع بندی فصل سوم..................................................................................................................... 66

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه............................................................................................................................................... 68

    4-2 آمار توصیفی..................................................................................................................................... 68

    4-2-1 بررسی توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق...................................................... 69

    4-2-2 تحلیل توصیفی داده‌های مربوط به سوالات متغیرهای کلیدی......................................... 70

    4-3  تحلیل استنباطی............................................................................................................................ 80

    4-3-1 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند گرجی" ................................. 82

    4-3-2 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند گرجی"........................... 83

    4-3-3 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند شیرین عسل" ...................... 84

    4-3-4 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند شیرین عسل"................ 85

    4-3-5 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند مینو" ..................................... 86

    4-3-6 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند مینو"............................... 87

    4-3-7  آماره های برازش مدل  معادلات ساختاری مبتنی بر مدل تحلیل عاملی تاییدی در

    هر سه برند مورد مطالعه.................................................................................................................... 88

    4-3-8 تحلیل  استنباطی  فرضیات  پژوهش  بر  اساس  معادلات  ساختاری  انجام شده

     برای" برند گرجی"........................................................................................................................... 90

    4-3-8-1 آزمون فرضیه اول............................................................................................................. 90

    4-3-8-2  آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول........................................................................... 90

    4-3-8-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول............................................................................ 90

    4-3-8-4 آزمون فرضیه دوم............................................................................................................ 91

    4-3-8-5آزمون فرضیه سوم............................................................................................................ 91

    4-3-8-6آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم............................................................................ 92

    4-3-8-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم.......................................................................... 92

    4-3-8-8 آزمون فرضیه چهارم....................................................................................................... 93

    4-3-9 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده برای" برند

    شیرین عسل"..................................................................................................................................... 93

    4-3-9-1 آزمون فرضیه اول............................................................................................................. 93

    4-3-9-2  آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول .......................................................................... 94

    4-3-9-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول............................................................................ 94

    4-3-9-4 آزمون فرضیه دوم............................................................................................................ 95

    4-3-9-5 آزمون فرضیه سوم........................................................................................................... 95

    4-3-9-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم.......................................................................... 96

    4-3-9-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم.......................................................................... 96

    4-3-9-8 آزمون فرضیه چهارم....................................................................................................... 97

    4-3-10 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش  بر  اساس  معادلات  ساختاری  انجام شده

     برای" برند مینو".............................................................................................................................. 97

    4-3-10-1 آزمون فرضیه اول.......................................................................................................... 97

    4-3-10-2  آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول ....................................................................... 98

    4-3-10-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول......................................................................... 98

    4-3-10-4 آزمون فرضیه دوم......................................................................................................... 98

    4-3-10-5 آزمون فرضیه سوم........................................................................................................ 99

    4-3-10-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم....................................................................... 99

    4-3-10-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم....................................................................... 100

    4-3-10-8 آزمون فرضیه چهارم.................................................................................................... 100

    4-4 خلاصه نتایج101

    4-5 جمع بندی فصل چهارم102

     

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1 مقدمه............................................................................................................................................... 105

    5-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها...................................................................................................... 105

    5-2-1 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد "برند گرجی" ....................................................... 105

    5-2-2 نتایج آزمون فرضیات در مورد" برند شیرین عسل".......................................................... 106

    5-2-3 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد برند "مینو" ........................................................... 108

    5-3 نتایج و تحلیل سایر یافته های تحقیق.......................................................................................... 109

    5-3-1 در مورد برند" گرجی" ....................................................................................................... 110

    5-3-2 در مورد برند" شیرین عسل" ............................................................................................ 110

    5-3-3 در مورد برند "مینو" ........................................................................................................... 110

    5-4 بحث و نتیجه گیری......................................................................................................................... 112

    5-5 کاربردهای مدیریتی و ارائه پیشنهادات.......................................................................................... 114

    5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی...................................................................................................... 116

    5-7 محدودیتهای تحقیق....................................................................................................................116

    منابع.......................................................................................................................................................... 118

    ضمائم........................................................................................................................................................ 126

    چکیده انگلیسی    151

    منابع و مآخذ:

    الف)منابع فارسی

    استیو اولیری،کیم شیهان،بازاریابی دهان به دهان،ترجمه محمد فاریابی ،خلیل رضوی،احمد اسدی افشرد،تبریز، انتشارات کهکشان دانش، 1392.

    اگیلوی، دیوید،رازهای تبلیغات، ترجمه کورش حمیدی و علی فروزفر، تهران، انتشارات مبلغان،1382.

     امیر شاهی، میر احمد، عباسیان ،فرزانه (1386)، بررسی تاثیر برداشت‌های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها ( مورد پژوهشی: مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)، پژوهش‌نامه علوم انسانی و اجتماعی " مدیریت"، شماره  25، صص 29 -52

    امیر شاهی، میر احمد، عباسیان ،فرزانه (1386)، بررسی تاثیر برداشت‌های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها ( مورد پژوهشی: مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)، پژوهش‌نامه علوم انسانی و اجتماعی " مدیریت"، شماره  25، صص 29 -52

    آکر, دیوید (1391) ، ارتباط برند :رقبای خود را غیر مرتبط نماییم، ترجمه محمد علی شاه حسینی، کمال رحمانی، تهران : نگاه دانش.

    آکر، دیوید.ا (1386) ،مدیریت استراتژیک بازار،ترجمه حسین صفرزاده ودیگران، تهران : پویش،  چاپ سوم.

    جلال زاده، سید رضا، اختیاری، مهناز، (1388)، ارزش نشان تجاری در صنعت بانکداری، تهران:  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

    حقیقی کفاش، مهدی، اکبری، مسعود ، (1390)، اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از مدل ECSI، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 10، صص. 96-120.

    حیدرزاده، کامبیز، الوانی، سید مهدی، قلندری، کمال، (1389)، بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر سطوح آمادگی ذهنی مشتریان به تصمیم خرید، پژوهشهای مدیریت، شماره 86، صص 10-39.

    خاکی، غلامرضا (1384)، روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی، نشر بازتاب ، ویرایش دوم، تهران.

    خیری، بهرام، سمیعی نصر، سید محمود، پیر خوجین، محمد عظیم، (1392)، وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند، پیش نیازها و نتایج، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 20، صص.50-68.

    دعایی، حبیب ا..، حسن زاده، ژاله فرزانه (1389)، مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک ( مورد مطالعه : مقایسه برندهای محلی ایران، کره و ژاپن) ،‌ بررسی ‌های بازرگانی، شماره 42، صص 26 -40

    رنجبریان، بهرام، محمد زاده، امیر ( 1385)، تاثیر تعمیم یک نام تجاری به محصولات جدید در صنایع غذای شهر تهران، اقتصاد کشاورزی و توسعه ، شماره 53، صص 91 – 105.

    صنوبر، ناصر،خاتمی ، مهدی (1390)، مدیریت برند در موسسات مالی و اعتباری، تبریز: امید، چاپ اول.

    عزیزی, شهریار، جمالی کاپک، شهرام، رضایی، مرتضی، (1391)، بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری، تحقیقات بازاریابی نوین ،  سال دوم ، شماره 4 (پیاپی )، صص. 49-65.

    عزیزی، شهریار، قنبرزاده میاندهی، رضا، فخارمنش ، سینا ، (1391)، ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان: مورد پژوهی برند هایپراستار ، مدرس علوم انسانی- پژوهش های مدیریت در ایران، شماره 4 (پیاپی 78)، صص. 91-102.

    قربانی،غلیرضا (1389)، ساخت هویت برند در بازارهای رقابتی، سایت ماهنامه صنعت خودور http://www.sanatekhodro.com/sites/141/Pages/hoviatbrand141.aspx

    قهاری، بتول، اسماعیل پور، حسن (1388)، بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و نقش آنها در رفتار مصرف کننده بر روی محصولات لبنی کالبر در شهرستان اراک، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی اراک.

    کاپفرر، ژان نوئل (1385)، مدیریت راهبردی نام تجاری، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، تهران.

    کاتلر، فیلیپ (1384)، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات، چاپ دوم، تهران.

    کاتلر، فیلیپ ،گری،  آرمسترانگ (1380)، اصول بازاریابی،  ترجمه علی پارسائیان، انتشارات ادبستان، چاپ دوم، تهران.

    کاظمی راد، شیرین (1388)، بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه برند ( جامعه مورد مطالعه : مشتریان کارت الکترونیکی بانک های خصوصی استان گیلان) ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

    کاتلر. فیلیپ (1379) ، مدیریت بازار، مترجم. عبدالرضا رضایی نژاد، چاپ اول، تهران: انتشارات نشرفرا.

    گنجی نیا, حسن، اخوان فومنی، سمانه ، ( 1388)، نقش شخصیت برند  بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

    موسوی، سید علیرضا، قائدی،مهنوش، انوری،علیرضا (1386)، تصویر محصول و باورهای مصرف کننده، ماهنامه تدبیر، شماره 180، صص 75-79.

    مومنی، منصور وعلی فعال قیومی (1389)، تحلیل داده­های آماری با استفاده از SPSS، نشر کتاب نو ، ویرایش سوم.

    وظیفه دوست،حسین، سعیدنیا، حمیدرضا ، کاشانی، صاحب (1388)، بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدمات، مطالعه موردی: بانک و شرکت‌های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران، فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 16، صص 47-58.

     

    ب)منابع انگلیسی

     

    Aaker, J.L. (1997), “Dimensions of brand personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34 No. 3,pp. 347-56.

    Aaker, J.L., Fournier, S. and Brasel, A. S. (2004), When good brands do bad”, Journal of Consumer Research,Vol.31,pp. 1-16.

    Ahmet  Usakli , (2010),  Brand  personality  of  tourist  destinations:  An application of  self-congruity  theory, Tourism Management, Vol.  32, No.3, pp.127 – 114.

    Ahuvia, A. C. , (2005), Beyond the Extended Self: Loved Objects and Consumers' Identity Narratives. Journal of Consumer Research, Vol. 32U No. 1, pp: 171-184.

    Ahuvia, A.C. , (1993), I love it! Toward a unifying theory of love across diverse love objects, Doctoral dissertation. Field of marketing, Northwestern University.

    Albert,  Noël,  Merunka, Dwight, , Florence, Pierre Valette, 2008, When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions, Journal of Business Research , Vol.61, pp. 1062–1075.

    Alwitt, L. F., Pitts, R. E. , (1996), Predicting Purchase Intentions for an Environmentally Sensitive Product, Journal of Consumer Psychology,Vol. 5, pp.49–64.

    Amin,  Berivan,  Danielsson, Malin, Moulette, Agneta , (2012), LOVE OF BRAND,  International Business and Economics Program A story of an on-going romance, Kristiansand University .

    Andreassen, T.W. & Lindestad, B, (1998), Customer Loyalty and Complex Services, International Journal of Service Industry Management, Vol.9 , No.1,pp. 7-23.

    Aron, A., Aron, E.N. , (1985), Love and the Expansion of Self: Understanding Attraction and Satisfaction, Washington: Hemisphere publishing.

    Aron, A., Paris, M., Aron, E.N. , (1995), Falling in love: prospective studies of self-concept change. Journal of Personality and Social Psychology, No.. 69, pp.1102–1112.

    Aydin, S., Ozer, G., (2005), National customer satisfaction indices: an implementation in the Turkish mobile telephone market. Marketing Intelligence and Planning, 23 (5), 486-504.

    Bagozzi, R. P. , (1978), The construct validity of the affective, behavioral, and cognitive components of attitude by analysis of covariance structures”, Multivariate Behavior Research,Vol. 13, pp.9–31.

      Bagozzi, R. P., Burnkrant, R. E. , (1979), Attitude organization and the attitude-behavior relationship, Journal of Personality and Social Psychology, Vol.37, pp.913–29.

    Baker, T. L., Hunt,J. B., Scribner,L. L. , (2002), The Effect of Introducing a New Brand on Consumer Perceptions of Current: The Roles of Product Knowledge and Involvement, Journal of Marketing Theory & Practice,Vol. 13,pp. 34–45.

    Broadbent, Sarah, Bridson,  Kerrie, Ferkins, Lesley, Rentschler,  Ruth, (2006), Brand Love, Brand Image and Loyalty in Australian Elite Sport , Advances in Consumer Research , Vol.31, No.1, pp. 320-327.

    Campbell, M. C., (2002), Building brand equity, International Journal of Medical Marketing,No. 2, pp.208-18.

    Carroll, B., Ahuvia, A. , (2006), Someantecedents and outcomes of brand love, Marketing Letters, Vol.17, No.2, pp. 79-89.

    Chen Jui-Chen, Silverthorne C. , (2005), Leadership effectiveness, leadership style and employee readiness, Leadership & Organization Development Journal, Vol.26, pp.280-8

    Chaudhuri, A. , (2002), How brand reputation affects the advertising-brand equity link, Journal of Advertising Research,Vol. 42, pp.33–43.

    Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). “The chain ofeffects from brand trust and brand affect to brand

    Cohen, J.B., Areni C.S. , (1991), Affect and consumer behavior. In: Robertson, T.S. and Kassarjian, H.H. (eds.), Handbook of Consumer Behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall,Vol. 14,  pp. 188–240.

    Dean, D.H. , (2004), Evaluating Potential Brand Associations Through Conjoint Analysis and Market Simulation, Journal of Product & Brand Management,No. 13, pp.506–13.

    Didier Louis, Cindy Lombart ,Impact of brand personality on three major  relational consequences (trust, attachment, and  commitment to the brand , Journal of Product & Brand Management , Vol.19, No.2, pp. 114–130.

    Dobni, D., & Zinkhan C.M., (1990), In research of brand image: a foundation analysis, in advances consumer research. Association for consumer research, Vol. 17, pp.110-119.

    Ennew,  Christine T., Banerjee, Ashish K., and Li, Derek, (2000),Managing Word of Mouth communication: Empirical Evidence from India, International Journal of Bank Marketing, Vol. 18 No. 2.

    Fetscherin ,Marc, Mary ,Conway, (2008), Brand Love: Interpersonal or Parasocial Love Relation, Rollins College , Crummer Graduate School of Business.

    Fournier, S., (1998), Consumers and their brands: Developing relationship theory in consumer research. Journal of Consumer Research, Vol. 24, No.4, pp.343-373.

    Fournier, S., Mick, D. G., (1999), Rediscovering satisfaction, Journal of Marketing, Vol. 63, No.4, pp. 5-23.

    Godes, David. and Mayzlin, Dina., (2004), Using online conversations to study word-of-Mouth communication, Marketing Science, Vol. 23 No. 4., pp.115-129.

    Hersey, P., Belanchard, K. H., Johnson, D. E., (2007), Management of Organizational Behavior,  Pub. Prentice-Hall of India Privat Limited;  ED; New Delhi.

    Holt, D.B., (1998), Does cultural capital structure American consumption?. Journal of Consumer Research, Vol.25, pp.1–25.

    Holt, D.B., (1997), Post structuralism lifestyle analysis: conceptualizing the social patterning of consumption in postmodernity, Journal of Consumer Research, No. 23, pp.326–350.

    Hung, C.H., (2008), The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty, International Journal of Management, Vol.25 , No.2, pp. 237-46.

    Ingram, K. L.,Cope, J. G., Harju, B. L., Wuensch, K. L. , (2000), Applying to graduate school: A test of the theory of planned behavior, Journal of Social Behavior and Personality, Vol. 15,pp. 215-226

    Johnson, M.D., Andreassen, T.W., LervÕk, L. & Cha, J.,2001, The Evolution and Future of National Customer Satisfaction Index Models. Journal of Economic Psychology, 22, 217-45.

    Keller, K.L., (1993), Conceptualizing,Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal of Marketing, Vol. 57 , No.1, pp. 1-22.

    Kumar, V., Shah, D. , (2004), Building and sustaining profitable customer loyalty for the 21st century, Journal of Retailing, Vol.80, No.4, pp.317-330.

    Lee, John A. , (1977), A Typology of Styles of Loving. Personality & Social Psychology Bulletin, No. 3,pp. 173-182.

    Moven, John, (1996), Consumer Behavior, New Jersy: Prentice-Hall.

    Neumark-Sztainer, D., Story, M., Perry, C., & Casey, M. A. , (1999), Factors influencing food choices of adolescents. Findings from focus-group discussions with.

    Oliver, R.L. , (1999), Whence consumer loyalty?, Journal of Marketing, No. 63, pp. 33–44.

    Oliver, R.L., Rust, R.T., Varki,S. , (1997), Customer delight: foundations, findings, and managerial insight. Journal of Retailing, Vol. 73, pp.311-36.

    Olsen, L. L. Johnson, M. D., (2003), Service equity, satisfaction, and loyalty: From transaction-specific to cumulative evaluations, Journal  of Service Research, Vol.5, No.3, pp. 184-197.

    Park, C.W., JaworskÕ, B.J., & MaclnnÕs, D.J. , (1986), Strategic Brand Concept-Image Management. Joumal of Marketing, Vol.50 ,No.4, 135-45.

    Park, C.W., Jun, S.Y., and Shocker, A.D. (1996), Composite Branding Alliances: An Investigation of Extension and Feedback Effects, Journal of Marketing Research, Vol 22, pp 453-366.

    Pelsmaeker, Sara De, Gellynck, Xavier, Schouteten, Joachim, (2013), The consumption of flavored milk among a children population. The influence of beliefs and the association of brands with emotions, Appetite, Vol. 71, No.3,  PP. 279–286.

    performance: The role of brand loyalty”, Journal of Marketing, 65, 81–93.

    Perrier, R. (1997), Brand Valuation, 3rd Ed, Premier Books, London.

    Pierre ,Valette , (2010), The impact of brand personality and sales promotions on brand equity, Journal of Business Research, Vol. 64, pp.24–28.

    Rooney, J. A., (1995), Branding: a trend for today and tomorrow, Journal of Product and Brand Management,Vol.4 , No.4, Pp 48-55.

    Shimp, T. A., Madden, T. J. , (1988), Consumer-object relations: A conceptual framework based analogously on Sternberg’s triangular  theory of love, In: Houston M.J. (ed.), Advances in consumer research, Provo, UT: Association for Consumer Research, Vol. 15,pp. 163-168.

    Soderlund, Magnus, (1998), Customer Satisfaction and its consequences on customer Behavior Revisited, International journal of service Industry Management, Vol. 9 ,No. 2., pp.19-32.

    Solomon, Micheal, (1999), Consumer Behaviour, prentice Hall, 1999, p:155.

    Sternberg, R.J., (1986), A triangular theory of love, Psychological Review,No.12, pp.119-135.

    Thomson, M., MacInnis, D. J., Park, C. W. , (2005), The ties that bind: Measuring the strength of consumers' emotional attachments to brands. Journal of Consumer Psychology, Vol.15, No.1, pp. 77-91.

    Trout, Jack, (1969), Positioning", Industrial Marketing, Vol:54, No.6.

    Unal,  Hatice, AydÕn, Sevtap, (2013), An Investigation on the Evaluation of the Factors Affecting Brand Love , Social and Behavioral Sciences, No. 92 ,pp. 76 – 85.

    Vazquez-Carrasco, R. & Foxall, G. R. , (2006), Influence of personality traits of satisfaction, perception of relational benefits, and loyalty in a personal service context,  Journal of Retailing & Consumer Services, Vol.13, No.3, pp.205-219.

    Wang, X., Yang, Z., (2008), Does country-of-origin matter in the relationship between brand personality and purchase intention in emerging economies? International Marketing Review , Vol.25, No.4, pp. 458.

    Westbrook, R. A., (1987), Product/consumption-based affective responses and post purchase processes. Journal of Marketing Research,Vol. 24, pp.258–270.

    Whang, Y.-O., Allen, J., Sahoury, N. & Zhang, H. , ( 2004), Falling in Love with a Product: The Structure of a Romantic Consumer-Product Relationship. Advances in Consumer Research, 31 (1), 320-327.

    Relationship. Advances in Consumer Research Vol.31, No.1, pp. 320-327.

    Williams L. Wilke, ( 2000), Consumer Behaviors, John wiley & Sons inc, Pp:2-14

    Wirtz,  Jochen. Chew, patricia, (2002), The Effects of Incentives, Deal proneness, Satisfaction and Tie strength on word-of-Mouth Behavior«, International Journal of service Industry Management, Vol. 13 No. 2.

    Zaichkowsky, J. , (1986), Conceptualizing Involvement, Journal of Advertising Research, Vol.15, pp.4-14.

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از برندهای بیسکویت در ایران

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.» گرایش :"بازاریابی" چکیده: در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است. روش تحقیق از نظر جمع آوری ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده هدف کلی از این پژوهش ارتباط بین کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ زمان حال نگر است. همچنین این تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از لحاظ روش تحقیق جزو تحقیقات توصیفی-پیمایشی بصورت همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، ...

پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A.» رشته مدیریت اجرایی (استراتژیک) چکیده هدف کلی از پژوهش بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر رضایت مشتریان در شرکت مخابرات استان هرمزگان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت مخابرات استان هرمزگان بود که به روش تصادفی طبقه­ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 404 نفر به عنوان نمونه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. چکیده با توجه به اهمیت رضایت مشتری در استفاده از تکنولوژی های جدید در توزیع کالا و خدمات و همچنین گستردگی استفاده از کارت هوشمند سوخت که به عنوان یکی از روشهای جدید ارائه خدمات در حال اجراست؛ بنابراین بررسی میزان تأثیر ارائه خدمات به صورت شیوه های نوین بر رضایت مشتریان ضروری به نظر می رسید به همین منظور پژوهشی با عنوان میزان تأثیر ...

چکيده   امروزه تبليغات شفاهي به عنوان  يکي از ابزارهاي رايج بازاريابي و تبليغات  از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، بطوري­که مطالعات بيانگر آن هستند که تبليغ

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی چکیده: در طول چند دهه گذشته، کیفیت خدمات الکترونیک بدلیل تأثیر قوی خود بر عملکرد تجارت، رضایت مشتری و وفاداری مشتری، توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. کیفیت خدمات به عنوان یک معیار در ارزیابی میزان هماهنگی سطح خدمات ارائه شده با انتظارات مشتریان در نظر گرفته می شود. در مؤسسات خدماتی و مالی به ویژه بانکها بازاریابی دهان به دهان ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

ثبت سفارش