پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران

word 783 KB 31661 202
1393 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۷۰,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A )

     

    گرایش: مدیریت ورزشی

    چکیده

    هدف کلی از این پژوهش ارتباط بین کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ زمان حال نگر است. همچنین این تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از لحاظ روش تحقیق جزو تحقیقات توصیفی-پیمایشی بصورت همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه استفاده کنندگان از اماکن سلامتی منطقه شمال شهر تهران می باشند. که به صورت مرتبط در یک سال گذشته در این اماکن مشغول به فعالیت بدنی بوده اند. در این تحقیق تعداد 120 نفر به عنوان حجم نمونه استفاده شده است. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق از از پرسشنامه استاندارد ویلیامز (2010) استفاده شده است که دارای 67سوال با مقیاس 7ارزشی لیکرت می باشد که نظرهای پاسخ دهندگان را در 4 مولفه 1. کیفیت خدمات (کیفیت خدمات، مشارکت در برنامه های باشگاه ) 2. وفاداری به برند 3. تعهد تمرینی و 4. برند (دلیل عضویت ، احساسات درباره آرم و لوگو، مشارکت در برنامه های باشگاه، سایر سوالات، تاثیر باشگاه، مدیریت باشگاه، تاثیر برنامه های باشگاه، موارد مربوط به باشگاه)، مورد سنجش قرار داده است و پاسخ هر سوال بر یک مقیاس هفت درجه ای از کاملا موافقم (1) تا کاملا مخالفم (7) مشخص می شود (89/0=α) جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی یافته­ها و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت طبیعی بودن توزیع داده ها و آزمون اسپیرمن، یومن ویتنی و کروسکال والیس با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 به عمل آمد. براساس یافته های پژوهش ارتباط معنادار و مستقیمی بین کیفیت خدمات و تعهد تمرینی شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(002/0=p ،277/0- =r). بین کیفیت خدمات و برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(001/0=p ،516/0- =r)، یفیت خدمات و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(001/0=p ،626/0- =r) وجود دارد. همچنین ارتباط معنادار و مستقیمی بین تعهد تمرینی و برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(001/0=p ،507/0- =r)، تعهد تمرینی و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران(001/0=p ،426/0- =r) وجود دارد. همچنین بین برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران (001/0=p ،575/0- =r) رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد. بین جنسیت شرکت کنندگان و وفاداری به برند تفاوت معنی­داری وجود دارد (048/0 p=). بین وضعیت تاهل شرکت کنندگان و تعهد تمرینی تفاوت معنی­داری وجود دارد (029/0 p=). که بین کیفیت خدمات (045/0=p و 761/9=x2) و برند (038/0=p و 133/10=x2) و سن شرکت­کنندگان تفاوت معنی­داری وجود دارد. که بین برند (001/0=p و 759/15=x2) ، وفاداری به برند (02/0=p و 872/9=x2) و تعهد عملی شرکت کنندگان با سابقه عضویت آنها تفاوت معنی­داری وجود دارد. مى توان نتیجه گرفت ارتقا هریک از این مولفه ها و کیفیت خدمات موجب افزایش میزان تعهدتمرینی و وفادارى مشتریان به برند مى شود که این وفادارى مزایاى زیادى از جمله کاهش هزینه هاى جذب مشتریان جدید، کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت ها، افزایش موانع براى ورود رقباى جدید و رشد درآمد را در پى خواهد داشت. باشگاه های ورزشی دارنده برند باید تمرکزشان را فراتر از راهبردهاى بازاریابى، بر رضایت مشترى قرار دهند تا ارزش ویژه برند و برند و اعتماد را در بین مشتریان پرورش دهند. با این حال برای اثبات در این زمینه تحقیقات بیشتری برای حمایت از این فرض مورد نیاز است.

     واژه­های کلیدی: کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند،وفاداری به برند

     

     

     

    فصل اول

    (کلیات تحقیق)

     

     

    1.1. مقدمه

    امروزه ورزش به عنوان ابزار چندبعدی با تاثیرات گسترده و نقش ارزشمند، یکی از شیوه­هایی است که افراد می­توانند با استفاده از آن بر فشارهای جسمانی، روحی و روانی و اجتماعی فایق آیند. تحقیقات متعددی روشن ساخته­اند که پرداختن به تفریحات سالم، به ویژه فعالیت­های ورزشی، آثار مثبت فراوانی در سلامتی جسمی و روحی انسان دارد. شرکت افراد در ورزش منجر به بهبود وضعیت جسمانی، سلامت روحی وسرگرمی بهینه افراد می­شود (سان[1]، 2013).

     

    از سوی دیگر علم بازاریابی ورزشی، شامل سه بخش عمده با نام­های بازاریابی تبلیغات ورزشی، بازاریابی محصولات ورزشی و بازاریابی عملیات و خدمات ورزشی می­باشد (فولرتون و مرز[2]، 2008). مطالعات پترسون و تارت5(2009) نشان داد، درگیر شدن افراد در انجام بازاریابی در باشگاه­های سلامتی با کیفیت خدمات5 و وفاداری اعضای مرتبط است (ویلیامز6، 2010). لذا یک مبحث مهم، کیفیت خدمات (SQ­) است که یک عامل تعیین کننده­ی حیاتی در عملکرد فعالیت تجاری و قابلیت سوددهی بلندمدت شرکت می­باشد. دلیل این امر این است که کیفیت خدمات منجر به رضایت­مندی مشتری می­گردد که بدین ترتیب اثر مثبتی بر روی تبلیغات دهان به دهان، وفاداری نگرشی و نیات خرید مشتری می­گذارد(کاریلات و همکاران[3]، 2007). در عصر حاضر کیفیت به­عنوان یک عامل مهم و موثر در موفقیت و عدم موفقیت سازمان­ها به­شمار می­رود، بنابراین همه سازمان­ها، به­ویژه سازمان­های خدماتی و از آن جمله سازمان­ها، مراکز و باشگاه­های ورزشی بایستی به دنبال افزایش کیفیت­خدمات خود باشند چرا که به کیفیت به­عنوان یک عامل اساسی که می­تواند مزیت رقابتی محکم و نیرومندی را برای سازمان­ها به ارمغان بیاورد نگریسته می­شود (باهیا و ناتل[4]، 2000). بررسی مطالعات مربوط به بازاریابی خدمات نشان می­دهد که کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتریان از جمله مهمترین عواملی است که در نتایج رفتاری مشتریان تاثیرگذار است. خدمات با کیفیت بالا دارای پیامدهایی از جمله رضایت مشتری، وفاداری مشتری، ارزش وتعهد و اقدام به خرید مجدد

     می­باشد(آندرسون و همکاران[5]، 1994).

    ازینرو بازاریابی از حالت اولیه خود که برای جلب رضایت مشتری شکل گرفته بود به رسیدن به هدف برتر رقابتی را تمایل یافته، تبدیل گردیده است. تلاش­ها برای بدست آوردن سطوح بالای نگهداری مشتریان، بازاریابان را به سمت بررسی ارزش درک شده هدایت میکند. مفهوم ارزش درک شده با مفاهیمی مانند رضایت مشتری، وفاداری و رشد در بازار ارتباط نزدیکی دارد، یا توجه به اینکه ارائه ارزش به مشتری باعث کسب مزایای رقابتی می­شود(بورمان[6]، 2009). در این راستا مدیریت برند حوزه­ای با اهمیت فزاینده در مدیریت بازاریابی به شمار می­آید، به ویژه وقتی سازمان­ها تلاش هایشان را به سمت مخابره پیام­های ناملموس و پیچیده سوق می­دهند(گودچیلد و کالو[7]، 2001).

    Abstract

    The main goal of this research is relationship between quality of services, commitment to exercising, brand communication & loyalty to brand in Tehran sport & healthy places. This research in terms of time is present prospective study, also it was practical & the method of it was descriptive-surveying ones that it is as correlation. The (statistical) population was all users of sport & healthy places in north areas of Tehran that they act in these places. They were 120 persons who used an adequate sample size, for measuring the variables was used William’s standard questionnaire (2010) that included 67 questions with 7 value scales of Likert which measured responders’ opinions in 4 components; 1- quality of services (quality of services, participating in club programs) 2-loyalty to brand 3-exercising (training) commitment 4-relationship with brand (the reason of membership, feelings in Logo, participate in club programs & other questions), the impacts of clubs, the clubs’ management, the effects of clubs’ programs 7 the other cases of clubs & answers of each questions were identified in 7 range of scales; totally agree (1), totally disagree (7) (α=0.89). For analyzing the data was used descriptive statistic for classifying the findings & test the hypothesis was used Kolomogrov-Smirnov test & for naturalization the data distribution, Spearman, Whitney & Kurskal Wallis tests was used SPSS software version 18. There is meaningful & direct relationship between qualities of services & exercising commitment of participants in sport & healthy places in Tehran (p=0.002 & r=0.277) based on findings & also there is meaningful & direct relationship between quality of services & brand (p=0.001, r=-0.516) & between quality of services & loyalty to brands of participants in sport & healthy places (p=0.001, r=-0.626) & also there is meaningful & direct relationship between exercise commitment & relation to participants’ brad in sport health places of Tehran (p=0.001, r=-0.426) & between brand & loyalty brad in sport health places of Tehran (p=0.001 & r=-0.575). There is significant difference between participants’ gender & loyalty to brand (p=0.048) & between participants’ marital status & exerciser commitment who have experiences (p=0.02, x2=9.872) can result that development in each components & quality of services caused to increase the level of exercise commitment & customers’ loyalty to brand that this loyalty will be caused to some profits such as; decreasing the costs of attracting new customers, reduce customers’ sensitivity to price changes, increasing the barriers to entry for new competitions & revenue growth. Sport clubs which have brads must be focused on growing the value of brand & the relationship between brand & customers’ confident to it moreover than marketing methods on customers’ satisfaction, however, must be done more researches on it & prove these hypotheses.

    Key words: quality of services, exercise commitment, relationship with brand, loyalty to brand 

     

  • فهرست:

    اول :کلیات طرح

    1.1. مقدمه. 3

    2.1. بیان مسئله. 5

    3.1. اهمیت و ضرورت تحقیق. 7

    4.1. اهداف تحقیق. 9

    1.4.1. هدف کلی. 9

    2.4.1. اهداف اختصاصی. 9

    5.1. فرضیات تحقیق. 9

    6.1. چهارچوب نظری تحقیق. 10

    7.1. محدوده تحقیق. 11

    8.1. تعاریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق. 11

     

    فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    1.2. بازاریابی چیست؟. 13

    2.2. هدف بازاریابی. 14

    3.2. اصول بازاریابی. 14

    4.2. بازاریابی ورزشی. 14

    5.2. اهمیت بازاریابی ورزشی. 15

    6.2. تقسیمات بازاریابی ورزشی. 16

    7.2. خدمت؛ تعریف و ویژگی­ها. 16

    8.2. تفاوت­های اساسی بین کالا و خدمات. 18

    9.2. آمیخته بازاریابی خدمات. 18

    10.2. خصوصیات خدمات ورزشی و مفاهیم بازاریابی آن. 19

    11.2. مفهوم کیفیت. 20

    12.2. کیفیت خدمات و تعاریف آن. 23

    1.12.2. پیامدهای کیفیت خدمات. 24

    2.12.2. ضرورت توجه به کیفیت خدمات. 27

    13.2. درک کیفیت خدمات در صنعت ورزش. 29

    14.2. محصول ورزشی. 31

    15.2. برند. 33

    16.2. عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند  34

    17.2. شخصیت برند. 36

    18.2. وفاداری به مشتری و برند. 37

    1.18.2. وفاداری به مشتری. 37

    1.1.18.2. مراحل وفاداری. 39

    2.18.2. وفاداری به برند. 40

    19.2. ابعاد وفاداری مشتری به برند. 41

    20.2. مدل­های سنجش برند. 44

    1.20.2. مدل آکر. 44

    2.20.2. مدل کلر. 45

    3.20.2. مدل یو، دانتو و لی. 48

    4.20.2. مدل چانلینگ، پینگ و هایزنگ. 49

    5.20.2. مدل خط مبنا. 51

    21.2. تعهد تمرینی. 52

    1.21.2. عوامل موثر بر اهمیت تعهد تمرینی. 55

    2.21.2. رضایتمندی از برند و تعهد مستمر. 56

    3.21.2. تعهد عاطفی به برند و تمایل به خرید مجدد. 56

    4.21.2. تعهد مستمر به برند و تمایل به خرید مجدد. 57

    5.21.2. تعهد عاطفی به برند و تمایل به هواداری/ وفاداری. 57

    22.2. ادبیات و پیشینه تحقیق. 57

    1.22.2. تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 57

    2.22.2. تحقیقات انجام شده شده در خارج از کشور. 60

    23.2. جمع بندی. 66

     

    فصل سوم :روش شناسی تحقیق

    1.3. روش تحقیق. 69

    2.3. جامعه آماری. 69

    3.3. نمونه و روش نمونه گیری. 69

    4.3. ابزار جمع آوری تحقیق. 69

    5.3. روایی پرسشنامه. 70

    6.3. پایایی پرسشنامه. 70

    7.3. شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات. 71

     

    فصل چهاره : تجزیه و تحلیل آماری یافته­های تحقیق

    1.4. توصیف داده­های جمعیت شناختی. 74

    1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب جنسیت. 74

    2.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تاهل. 75

    3.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سن. 76

    4.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تحصیلات. 77

    5.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب نوع عضویت. 78

    6.1.4.توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سابقه. 79

    7.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب دفعات استفاده از باشگاه  80

    8.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تمرین در خارج از باشگاه  81

    2.4. آزمون نرمال بودن توزیع داده­ها. 83

    3.4. یافته­ها در چارچوب فرضیه­های صفر. 844

    فصل چهارم :تجزیه و تحلیل آماری

    1.5. کلیات تحقیق. 93

    2.5. بحث و نتیجه گیری بر اساس یافته­های پژوهش. 97

    1.2.5. فرضیه اول پژوهش. 97

    2.2.5. فرضیه دوم پژوهش. 98

    3.2.5. فرضیه سوم پژوهش. 100

    4.2.5. فرضیه چهارم پژوهش. 102

    5.2.5. فرضیه پنجم پژوهش. 104

    6.2.5. فرضیه ششم پژوهش. 106

    7.2.5. فرضیه هفتم پژوهش. 108

    3.5. نتیجه گیری کلی. 111

    4.5. محدودیت­های تحقیق. 112

    1.4.5. محدودیت­های قابل کنترل. 112

    2.4.5. محدودیت‌های غیرقابل کنترل. 113

    5.5. پیشنهادهای پژوهش. 113

    1.5.5. پیشنهادهای برخاسته از پژوهش. 113

    2.5.5. پیشنهادهایی برای سایر محققین. 115

     

    پیوست­ها. 117

     

    منابع. 124

     

    چکیده انگلیسی

    منبع:

    حیدرزاده، کامبیز(1390) بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری ایران، پژوهش­های مدیریت شماره 88، صص 69-88  

    دهدشتی شاهرخ، زهره و همکاران(1390) بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تأثیر آن در توسعه وفاداری به برند، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، شماره پیاپی (5) تابستان، صص 87-106

    سید جوادین، سید رضا، شمس، راحیلل (1386) عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان، پژوهش نامه علوم انسانی و اجتماعی، شماره 25 تابستان ص -74-95

    صفرزاده، حسین و همکاران(1390) بررسی تاثیر عوامل زمینهای، وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرفکنندگان جوان، مجله بازاریابی، شماره 10، بهار

    صفوی، آمنه(1388)مقایسه اهمیت عوامل وفاداری و محبوبیت مارک پوشاک ورزشی در مردان وزنان ورزشکار وغیر ورزشکار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشکده تربیت بدنی، تهران.

    عبدالوند، محمد علی و نیک فر فاطمه (1390) بررسی رابطه میان درگیری ذهنی محصول و تعهد به نام و نشان تجاری (برند)، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 13، زمستان

    عزیزی، شهریار(1390) ارزیابی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی،

    فیاض، محمدرضا(1382).ورزش، صنعت، بازاریابی.خلاصه مقالات دومین همایش خاورمیانه­ای ایچ پر، تهران.

    کشاورز ترک، محمد حسین و همکاران (1390) بررسی ارتباط کیفیت خدمات با قصد حضور آتی در مشتریان مدارس فوتبال شهر تهران، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران

    محمدی، روح ا.. و همکاران(1390) رابطه بین کیفیت خدمات ادراک شده و وفاداری مشتریان استخرهای سرپوشیده شهر اصفهان، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران

    محمودی، احمد(1390) ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاه­های ورزشی(بدنسازی و ایروبیک) شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران

    یکتایار، آذر(1391).بررسی رابطه میان شخصیت برندووفاداری مشتریان در بخش محصولات سامسونگ.دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت

    منابع انگلیسی:

    Aaker, D.A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.

    Aaker, D.A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review. V.38, N. 3, pp. 102-120

    Aaker, D.A., and Joachithaler, E. (2000). Brand leadership. New York: Free Press.

    Akhter , W. Abbasi , A . S. & etal. (2010) factors affecting customer Loyalty in PakistanAfrican Journal of Business Management vol 5(4), pp.1167-1174

    Alexandris, K., Dimitriadis, N., & Markata, D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? An exploratory study in the hotel sector in Greece. Managing Service Quality, 12(4), 224-232.

    Alexandris, K., Douka, S., Papadopoulos, P., & Kaltsatou, A. (2008). Testing the role of service quality on the developement of brand associations and brand loyalty. Managing Service Quality, 18(3), 239-254.

    Anderson, C, & Zeithaml, C. P. (1984). Stage of the Product Life Cycle, Business Strategy, and Business Performance. Academy of Management Journal, 27, 5-24.

    Anderson, E.W., Fornell, C., & Lehmann, D.R. (1994). Customer satisfaction, market share, and profitability: Findings from Sweden. Journal of Marketing, 58(3), 53–66.

    Anderson, Rolph E., &Srinivasan, Srini S. (2013). E-satisfaction and Eloyalty: A contingency framework. Psychology and Marketing, 20(2), 99–121.

    Angelis, V. & Rigopoulou, I.(2009). The influence of the brand name to brand`s success.European Research Studis Journal, 2(6), 123-126.

    Annesi, J. (2007). Effects of the coach approach: Intervenion on drop-out rates among adults initiating exercise programs at nine YMCA's over three years. Perceptual and Motor Skills, 104, 459-466.

    Anonymous. (2009). “Fan loyalty measured; A study by Dentsu Sports, A division of Dentsu, says there are four factors that help people decide team loyalties: Human factor (HF), Perceived Energy (PE), Performance and Engagement”. Business Today.

    Bahia, Camilla and Natel, Jacques. (2000) .A Reliable and valid measurement scale for the perceived service quality of banks .The International Journal of Bank Marketing.

    Ballester, E. D. & Aleman, J. L. (2001). “Brand Trust in the Context of Consumer Loyalty”, European Journal of Marketing, 35 (11), pp. 1238-1258.

    Barber, E. H. (1987). Customer service: the competitive edge. Journal of Parks and Recreation Administration, 7(4), 10-20.

    Bates, M. (2008). Health and fitness management: A comprehensive resource for managing and operating programs and facilities. Champaign, IL: Human Kinetics.

    Bauer, H.; Sauer, N.E.; and Schmitt, P. (2004). “Customer-based brand equity in the team sport industry: Operationalization and impact on the economic success of sport teams”. European Journal of Marketing, Vol. 39(5).PP:496-516.


موضوع پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, نمونه پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, جستجوی پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, فایل Word پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, دانلود پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, فایل PDF پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, پروژه در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, پروژه درباره پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارتباط تعهد تمرینی، برند و کیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی چکیده : هدف تحقیق حاضر بررسی ارزش برند و وفاداری مصرف کنندگان به نام های تجاری لوکس و کانالهای توزیع موجود برای نام های تجاری لوکس (از قبیل بوتیک ها ،مراکزخرید ،فروشگاه های اینترنتی ،نمایندگی ها ) می باشد .جامعه آماری این تحقیق شامل مصرف کنندگان 39-19 ساله در شهرکرمان می باشد که پوشاک ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی چکیده: ادامه حیات هر سازمانی در دنیای رقابتی امروز در گرو بهره وری بالا و شیوه مدیریتی مناسب برای دست یابی به آن است . این تحقیق با هدف رابطه مدیریت تجربه مشتری و بهره وری سازمانی در استخرهای سرپوشیده استان آذربایجان غربی به روش توصیفی – همبستگی انجام گرفت. نمونه آماری تحقیق برابر با جامعه آماری و شامل کلیه استخرهای ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بيمه تابستان 1390 چکيده صنعت غذا را مي توان به جرات کليدي ترين صنايع هر کشوري دانست . اين صنعت با برطرف نمودن نياز هاي اوليه خانواده ها

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

ثبت سفارش