پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان

word 1 MB 30677 157
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"MA "

    رشته: مدیریت بازرگانی

    چکیده :

    تصویر ذهنی و مشتریان وفادار دارای مزیت های زیادی هستند. آنها معمولا به لحاظ کمک به سازمان ها جهت تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و سود، به افزایش درآمد سازمان متمایل بوده ،کالاها و خدمات مازادی را نیز خریداری می کنند. به علاوه مشتریانی که با علامت تجاری سازمان آشنایی دارند به احتمال بیشتر آنرا به دوستان و نزدیکان خود گفته و درچرخه ی بازخور و ارزیابی محصول سازمان مدنظر قرار می گیرند. آخرین آمارهای تحقیقات بازار در شرکت نشان م دهد که رفتارهای خرید مشتریان و نیازخرید آنها هنوز به طور کامل مورد شناسایی قرار نگرفته، همچنین اطلاعات مناسبی در ذهن مشتریان در خصوص محصولات کاسترول نقش نبسته است و هنوز در انتخاب این برند و یا برندهای دیگر دچار تردید و شبه هستند و این تصمیم گیری در خرید را برای آنها مشکل ساخته است. آنچه در این پژوهش به آن پرداخته شد آن است که ذهینیات و برداشت و تصورات مشتری از این محصولات و این برند نسبت به رقبا چیست و چرا اینگونه در مورد محصولات شرکت و یا رقبا فکر می کنند؟ پس سئوال اصلی پژوهش آن است که جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان در جزیره قشم چیست؟نمونه گیری به صورت تصادفی انجام گرفته است. حجم جامعه 180 نفر می باشد که بر اساس فرمول کوکران 120 نفر  از مشتریان  vip محاسبه گردید. ماتریس مقایسات زوجی  بر اساس شاخص های محصول؛ مکان، قیمت، ترفیع، برند و رفتار ذهنی رتبه بندی گردید و براساس این رتبه بندی پیشنهادات ارائه شد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که تحلیل ابعاد مختلفی که تصویر یک نام تجاری در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند، برای شرکت ها اهمیت ویژه ای دارد . تأثیر هر کدام از آن ابعاد بر واکنش ها ی مصرف کنند گان متفاوت است . این موضوع نشانه امتیازهای متفاوت جنبه های مختلف کارکردی یک نام تجاری برای یک شرکت می باشد.

    کلمات کلیدی: جایگاه محصول؛ شرکت کاسترول ؛ رقبا ،تصویر ذهنی مشتریان

    مقدمه

    امروزه، تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا مشاهده میشود. افزایش رقابت در حوزه های مختلف کاملا مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آن ها را در این فضا روزبه روز مشکلتر میکند بنابراین تأمین کیفیت خدمات و وفاداری مشتری چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود.( علامه، 1388: 18)

    تصویر ذهنی و مشتریان وفادار دارای مزیت های زیادی اند. آنها معمولا به لحاظ کمک به سازمان ها جهت تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و سود، به افزایش درآمد سازمان متمایل بوده ،کالاها و خدمات مازادی را نیز خریداری می کنند. به علاوه مشتریانی که با علامت تجاری سازمان آشنایی دارند به احتمال بیشتر آنرا به دوستان و نزدیکان خود گفته و درچرخه ی بازخور و ارزیابی محصول سازمان مدنظر قرار می گیرند.(کاظمی، 1388: 12)

    شدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان برای سازمان ها موجب شده آنها بتدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان گام بردارند و طبق نظر محققان ، بازاریابی و استراتژی آن مناسب ترین گزینه برای تحقق این امر میباشد. (رنجبریان،1387: 44)

    این گزارش شامل پنج فصل است و در فصل حاضر پس از بیان مسئله و اهیمت و ضرورت موضوع ، اهداف و سوالات پژوهش ارائه می شود ، سپس با شرح فرضیه ها تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها بیان می گردد . فصل دوم تاریخچه و مفاهیم ، مدلهای مختلف و واکاوی ادبیات چارچوب نظری و مدل پژوهش را شامل می شود . در فصل سوم جامعه اماری و حجم نمونه ، ابزارهای اندازه گیری و روشهای تجزیه و تحلیل ارائه می شود .در فصل چهارم نتایج حاصل از آمار توصیفی و استنباطی و فصل پنجم به بحث و نتیجه گیری ، پیشنهادات و محدودیت های پژوهش اختصاص دارد .

     بیان مسئله

    در طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت تصویر ذهنی خود واقف شده و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تراز جذب مشتریان جدید است بنابراین شرکت ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مدنظر مشتریان، کالا و خدمات با ارزشی به آنها ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی در آنها وفاداری ایجاد کنند. امروزه دیگر رضایت مندی مشتریان کافی نبوده و شرکتها نباید به رضایت مندی مشتریان دلخوش کنند، آنها باید مطمئن شوند که مشتریانشان، وفادار هستند. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل با گروههای ذینفع، بویژه مشتریان می باشد، به طوری که مشتریان بیشتری حفظ و مشتریان کمتری از دست بدهیم ( صادقی، 1388: 47).

    امروزه، تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا مشاهده میشود. افزایش رقابت در حوزه های مختلف کاملا مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آن ها را در این فضا روزبه روز مشکلتر میکند بنابراین تأمین کیفیت خدمات و وفاداری مشتری چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود.( هدایتی، 1386: 87)

    مشتریان وفادار دارای مزیت های زیادی اند. آنها معمولا به لحاظ کمک به سازمان ها جهت تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و سود، به افزایش درآمد سازمان متمایل بوده ،کالاها و خدمات مازادی را نیز خریداری می کنند. به علاوه مشتریانی که با علامت تجاری سازمان آشنایی دارند به احتمال بیشتر آنرا به دوستان و نزدیکان خود گفته و درچرخه ی بازخور و ارزیابی محصول سازمان مدنظر قرار می گیرند.(عقیقی، 1389: 45). در طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت مشتریان خود واقف شده و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تراز جذب مشتریان جدید است بنابراین شرکت ها هموره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مدنظر مشتریان، کالا و خدمات با ارزشی به آنها ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی در آنها وفاداری ایجاد کنند. امروزه دیگر رضایت مندی مشتریان کافی نبوده و شرکتها نباید به رضایت مدی مشتریان دلخوش کنند، آنها باید مطمئن شوند که مشتریانشان، وفادار هستند. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل با گروههای ذینفع، بویژه مشتریان می باشد، به طوری که مشتریان بیشتری حفظ و مشتریان کمتری از دست بدهیم ( صادقی، 1388: 56).

    از سوی دیگر جایگاه و تصویر ذهنی از محصول به وفاداری مشتری و حفظ آن نقش به سزایی دارد. همبستگی میان رضایت و وفاداری مشتری تحت تأثیر تصویر ذهنی وی و نیز ارزش ایجاد شده توسط آن بنگاه در بازار رقابتی موجب توسعه تولید میگردد. مدیران مؤسسات تولیدی و خدماتی در کلیه ی بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی، به تدریج پی میبرند که تنها کیفیت محصول نمیتواند موجب تمایز آنها از دیگران شود و تصویر و نگرش مثبت به سازمان، عامل بسیار مهمی در وفاداری به سازمان است تصویر ذهنی از یک سازمان، یک جزء کوچک و نامحسوس است اما در موفقیت یک کسب و کار دارای اهمیت ویژه ای میباشد، چراکه تصویر سازمان یکی از ارزشمندترین سرمایه های آن است. تصاویر ذهنی مثبت و قدرتمند میزان خرید و تکرار خرید مشتریان قبلی را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب مینماید. مدیریت تصویر ذهنی مستلزم سرمایه گذاری های مستمر بر تحقیق و توسعه، تبلیغ ماهرانه و مواردی همچون ارایه خدمات برجسته به مشتری است و لازمهی این امر حفظ آگاهی مشتریان، استنباط مناسب از کیفیت و عملکرد محصولات سازمان و موارد مثبت دیگر است. شهرت شرکت، برند، رضایت از کیفیت و قدمت، سطح قیمت، مقایسه ذهنی با سایر رقبا، تجربیات خوب یا بد مشتری از شرکت و رقبا، ... هر یک میتوانند تأثیری بر این پارامتر بگذارند (درگی، 1390: 86).

    بنابراین مفهوم تصویر ذهنی در این پژوهش عبارت است از مجموعه عوامل شناخته و ناشناخته که میتوانند بر رابطه میان رضایتمندی مشتری و شاخص وفاداری تاثیر گذار باشند. به دلیل افزایش رقابت جهانی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس، باید به دنبال استراتژی های کارآمد تر بازاریابی باشند . برای دستیابی به بازاریابی موفق برنامه ریزان صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس باید رابطه میان استفاده از ابزارهای بازاریابی و فرایند شکل گیری تصویر مقصد را بررسی کرده تا بتوانند از این ابزارها، برای انتقال تصویری مثبت به بازار هدف، به صورت مؤثرتر استفاده گردد. به طور خلاصه، برای دستیابی به یک بازاریابی موفق و جایگاه رقابتی مناسب و افزایش میزان درآمد حاصل از صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس در یک مقصد خاص، لازم است برنامه ریزان صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس درک بهتری از رابطه میان استفاده از ابزارهای بازاریابی و شکل گیری تصویر مقصد داشته باشند. به عنوان مثال آخرین آمارهای تحقیقات بازار در شرکت نشان می دهد که رفتارهای خرید مشتریان و نیازخرید آنها هنوز به طور کامل مورد شناسایی قرار نگرفته، همچنین اطلاعات مناسبی در ذهن مشتریان در خصوص محصولات کاسترول نقش نبسته است و هنوز در انتخاب این برند و یا برندهای دیگر دچار تردید و شبه هستند و این تصمیم گیری در خرید را برای آنها مشکل ساخته است. آنچه در این پژوهش باید بیش از پیش به آن پرداخته شود آن است که ذهینیات و برداشت و تصورات مشتری از این محصولات و این برند نسبت به رقبا چیست و چرا اینگونه در مورد محصولات شرکت و یا رقبا فکر می کنند؟ پس سئوال اصلی پژوهش آن است که جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان در جزیره قشم چیست؟

     اهداف پژوهش

    بررسی رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

    بررسی رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

    بررسی رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

    بررسی رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

    بررسی رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

    بررسی رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

      سؤالات / فرضیه های پژوهش

    رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

    رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

    رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

    رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

    رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

    رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس چگونه است؟

     روش پژوهش

    1-1-1 ابزار گرد آوری داده ها

    روش کتابخانه ای: برای جمع آوری اطلاعات و پیشینه ی تحقیق و از کتاب ها و مقاله های تخصصی در ارتباط با تصویر ذهنی مشتریان استفاده شده است.

    1-1-2 روش مصاحبه

    در این مطالعه از روش توصیفی-کیفی[1] استفاده شده است. تحقیق توصیفی آنچه را که هست توصیف و تفسیر می‌کند و به شرایط یا روابط موجود، عقاید متداول، فرایندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد. تمرکز آن در درجه اول به زمان حال است، هرچند غالبا رویدادها و آثار گذشته را نیز که به شرایط موجود مربوط می‌شوند مورد بررسی قرار می‌دهد (پور احمد،1388: 58).

    در این مطالعه داده‌های واقعی برگرفته از مصاحبه‌ها و مشاهدات بر اساس روش تحقیق نظریۀ برخاسته از داده‌ها، مورد تحلیل قرار میگیرد و برای درک و تبیین تصویر و جایگاه شرکت کاسترول از داده‌های کیفی حاصل از مصاحبه‌ها، مستندات و مشاهده مشارکتی استفاده میشود، بنابراین با استفاده از شیوه‌های منظم گردآوری داده‌ها، به تشخیص مقوله‌ها، مضمون‌ها و برقراری رابطه میان این مقوله‌ها پرداخته شده است. روش تحقیق نظریۀ برخاسته از داده‌ها بر به‌کارگیری مراحل تحلیل داده‌ها از طریق کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی تأکید دارد که متناسب با فرآیند تحقیق حاضر در بخش یافته‌ها به هر بخش از کدگذاریها پرداخته شده است. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبۀ عمیق  با خبرگان کلیدی در سه سطح عالی، میانی و کارشناسی استفاده می‌شود. سطح عالی متشکل از مدیران عالی سازمانی و مشاوران، سطح میانی متشکل از مدیران میانی و عملیاتی و سطح کارشناسی متشکل از کارشناسان شرکت است. استخراج مفاهیم از حروف واژگان به کار رفته توسط خبرگان از طریق کد گذاری باز و محوری می باشد.

    1-1-3 تجزیه و تحلیل داده ها

    پس از به دست آمدن شاخص ها با استفاده از روش AHP برای رتبه بندی شرکت کاسترول با سایر رقبا مانند روغن موتور بهران بهمن، پارس سهند و غیره استفاده خواهد شد. برای استفاده از این روش از نرم افزار Expert choice و برای بخش توصیفی از نرم افزار Atlas بهره خواهیم گرفت.

    1-1-4 نمونه آماری:

    دربخش توصیفی به صورت تمام شماری از 50 نفر از کارشناسان مصاحبه به عمل خواهد آمد و در بخش دوم ابزار گرد اوری  پرسشنامه محقق ساخته است؛ که پرسشنامه در بین از 120 از  مشتریان این محصولات خواهد شد. تعداد نمونه بر اساس فرمول کوکران بدست آمده است. روش نمونه گیری ، نمونه گیری تصادفی میباشد. فرمول کوکران یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای محاسبه حجم نمونه آماری است. حجم جامعه : 180 نفر مشتریان VIP و تعداد نمونه 120 نفر محاسبه شده است.

      قلمرو پژوهش

    الف ) قلمرو موضوعی این تحقیق:

     بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان در  جزیره قشم در  سال 1392 می باشد.

    ب ) دوره زمانی پژوهش :

    دوره زمانی پژوهش ، در سال تحصیلی 92-93می باشد .

    ج ) مکان پژوهش :

    محیط پژوهش  شرکت کاسترول می باشد.

    شرکت کاسترول در سال 1909 آغاز به تولید روانساز تحت نام تجاری کاسترول کرد. در سال 1966 شرکت ‏نفتی انگلیسی بورما (‏Burmah‏) کاسترول را خریداری کرد و با نام ‏Burmah-Castrol‏ به فعالیت ادامه داد. در ‏سال 2000 شرکت نفتی بی پی ‏Burmah-Castrol‏ را خرید.‏  کاسترول (به انگلیسی‎:‎‏ ‏Castrol‏) نام تجاری روان کننده های صنعتی و خودرو است که طیف وسیعی از‎ ‎روغن ، ‏گریس و محصولات مشابه را برای روانکاری در بر می گیرد‎. ‎ نام تجاری‎ ‎کاسترول بخشی از گروه شرکت های ‏بی پی (‏BP‏) است‏‎.‎ روغن موتور از جمله اقلام مصرفی است که از حاشیه سود بسیار زیادی برای متقلبان برخوردار است. برندهای معتبری که در این سال‌ها توانسته بودند رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنند، این روز‌ها به یکی از بازارهای پرسود برای سودجویان تبدیل شده‌اند. وب سایت شرکت کاسترول در ابتدای ماه می میلادی سال 2013 راه اندازی شد. این وب سایت دربرگیرنده اطلاعات متنوعی درباره محصولات، سوالات رایج در رابطه با روغن موتورها و انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی است.

     

    1-2  تعاریف مفهومی و  عملیاتی پژوهش

    1-2-1  تعاریف مفهومی

    1-2-1-1 تعریف مشتری(مشتری کیست):

    مشتری کسی است که نیاز و خواست خود را ، خودش تعیین و تعریف می کند و بابت کالاها و خدمات سازمان، حاضر است مبلغ آن را بپردازد. ولی زمانی این هزینه را متقبل می شودکه درکالاها و خدمات تحویلی، ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه نماید و بین کالاها و خدمات موجود و متنوع حق انتخاب دارد.

    اشکال مختلف مشتریان عبارتند از :

    ۱- مصرف کنندگان نهایی: کسانی که کالاها و خدمات را از خرده فروشان جهت مصرف می خرند .

    ٢- توزیع کنندگان و واسطه ها: کسانی که کالاها را در مقیاس بالایی برای توزیع کردن می خرند .

    ٣- مشتریان سازمانی: سازمانهایی که کالاها را خریده و برای تولید و تکمیل کار خود آن را مصرف می کنند .

    در هر صورت هرنوعی از مشتریان، استراتژیهای بازاریابی، فروش و انواع ارتباط مختلفی را نیاز دارند ( سید جوادین، 1384: 16)

    1-2-1-2 رضایت مشتری:

    امروزه سازمان های تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند و این روند همچنان در حال افزایش است. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی بر می گردد. رضایتمندی مشتری تجربه ای تجمعی از خرید و مصرف مشتری تجاری است. رضایتمندی مشتری متأثر از دو عامل انتظارات و عملکرد خدمات تجربه شده است (یای،[2] 1989: 58).

    1-2-1-3 وفاداری مشتری:

    وفاداری به معنی ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر می‌باشد(الهی و حیدری، 1384 : 123 ). به عبارت دیگر، وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر، در آینده اطلاق می‌شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلاشهای بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد( الیور ، 1999: 12). بدین ترتیب وفاداری زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان کاملاً احساس کنند سازمان در مقایسه با رقبا، به بهترین نحو، نیازهایشان را پاسخ می‌دهد(الهی و حیدری، 1384: 115 ).

    مشتریان را بر اساس نوع وفاداری می‌توان به چهار گروه تقسیم کرد:

    1) بسیار وفادار: مصرف‌کنندگانی که در تمام اوقات یک محصول را می‌خرند.

    2) وفادار نسبی و موقت: مصرف‌کنندگانی که به دو یا سه مارک، وفادار مانده و آنها را خریداری می‌کنند.

    3) وفادار بی‌ثبات: مصرف‌کنندگانی که پس از چند بار خرید از یک مارک خاص، یک مارک دیگر را به صورت ممتد خرید می‌کنند.

    [1]  Descriptive

    [2] Yi,y

    ABSTRACT

    Image and customer loyalty have numerous advantages. They are often predictable in terms of helping organizations to determine current sales and profits, which tends to increase the income. Also purchase additional goods and services. In addition, customers who are familiar with the brand More likely is considered it is to his friends and relatives said the cycle of feedback and evaluation of the product . Recent data on the company's market research shows that consumers' purchasing behaviors and Need to buy have not yet fully recognized. About Castrol products the right information in the minds of customers is closed. Selecting the brand and other brands still have doubts, and making a purchase for them is difficult. This study examined what is the Mental and vision of the client's products and brands than competitors. The main research question is that what is the Position of Castrol Products on the Market to Comparison with Competitors in the Minds of Customers in Qeshm Island in 1392. Random sampling is done. Population size of 180 is calculated by Cochran formula, there were 120 vip clients. Matrix of paired comparisons based on product, place, price, promotion, branding and behavior ratings were subjective and proposals submitted based on the ranking. The findings indicate that analysis of the various aspects of a brand's image in consumers' minds, it is important for companies. Each of the dimensions of the side effects of different consumers. This issue marks the different points of the functional aspects of a brand for a company.

     Keywords: product, place, Castrol company, competitors, customer image

  • فهرست:

    عنوان                                                   فهرست مطالب                                                         صفحه  

    فصل اول کلیات تحقیق. 2

    1-1 مقدمه 3

    1-2 بیان مسئله 4

    1-3 اهداف پژوهش.. 7

    1-4 سؤالات / فرضیه های پژوهش.. 8

    1-5 روش پژوهش.. 8

    1-5-2 روش مصاحبه 9

    1-5-3 تجزیه و تحلیل داده ها 10

    1-5-4 نمونه اماری: 10

    1-6 قلمرو پژوهش.. 10

    1-8 تعاریف مفهومی و  عملیاتی پژوهش.. 12

    1-8-1 تعاریف مفهومی. 12

     فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق. 15

    2-1 مقدمه 16

    2-2 تصویر ذهنی. 16

    2-2-1 تصویر ذهنی. 16

    2-2-2 عوامل موثر بر تصویر ذهنی. 18

    2-3 برند. 19

    2-3-1 تاریخچه برند. 19

    2-3-2 برند و مدیریت برند. 20

    2-3-3 پارادایم مدیریت برند. 21

    2-3-4 هفت رویکرد برند. 22

    2-3-5 برند چیست؟ 27

    2-3-6 توسعه برند. 32

    2-3-7 انواع روش های توسعه نام تجاری (برند) 37

    2-3-8 مزیت برند. 41

    2-3-9 نقش برندها 43

    2-3-10 قانون برندینگ (22قانون تغییر ناپذیر ساخت برند) 44

    2-3-11 آیا همه‌ی کالاها می توانند از برند برخوردار شوند؟ 46

    12-3-2 مدل آکر-ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کنندگان 47

    2-3-13 مدلCBBE کلر طبق مدل کلر ارزش ویژه برند،‌ از دو عامل متأثر است؛ 48

    2-4 مشتری و رضایت. 51

    2-4-1 تاریخچه رضایتمندی مشتری. 51

    2-4-2 مشتری یا اراباب رجوع 53

    2-4-3 ارتباط با مشتری. 53

    2-4-4 اهمیت رضایتمندی مشتری. 55

    2-4-5 تعریف رضایتمندی مشتری. 58

    2-4-6 بهبود مستمر با چرخه رضایتمندی مشتری. 60

    2-4-7 رضایتمندی تجمعی یا تعاملی. 63

    2-5 وفاداری مشتری. 64

    2-5-1 وفاداری. 64

    2-5-2 وفاداری مشتری. 65

    2-5-3 عوامل مؤثر بر وفاداری. 67

    2-5-4 مراحل تکامل وفاداری مشتریان. 68

    2-5-5 رویکردهای رفتاری، نگرشی، وابستگی و ترکیبی وفاداری مشتریان. 68

    2-5-6 شش برداشت از مفهوم وفاداری. 69

    2-5-7 شاخص های سنجش وفاداری مشتریان. 71

    2-5-8 ماتریس وفاداری دیک و باسو: 72

    2-5-9 رابطه بین رضایت و وفاداری مشتریان: 75

    2-5-10 مزایای مشتریان وفادار 75

    2-5-11 توسعه مقیاس برای اندازه گیری وفاداری مشتری. 76

    2-6 پیشینه تحقیق. 77

    2-7 خلاصه 83

     فصل سوم روش شناسی تحقیق. 85

    3-1 روش شناسی تحقیق. 86

    3-2 روش تحقیق. 87

    3-2-1 تحقیق توصیفی. 87

    3-2-2 تحقیق پیمایشی. 87

    3-3 روش گرد آوری داده های تحقیق. 88

    3-3-1 منابع اولیه پرسشنامه 89

    3-3-2 منابع ثانویه 89

    3-4 جامعه آماری تحقیق. 89

    3-4-1 روش تعیین حجم نمونه 90

    3-5 آزمونها و روش های تحلیل مورد استفاده 90

    3-5-1 کیفی. 90

    3-5-2 کمی ( فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)) 91

    3-5-3 سازگاری در قضاوت‌ها 95

    3-6 روشهای آماری مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از : 98

    3-7 آمار توصیفی : 98

    3-8 خلاصه فصل : 98

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات. 100

    4-1 مقدمه 101

    4-2 توصیف داده ها و اطلاعات. 101

    4-2-1 تعیین آزمون آماری. 101

    4-2-2 نرخ برگشت پرسشنامه 102

    4-3 بررسی های جمعیت شناختی پژوهش.. 102

    4-3-1 جنسیت. 102

    4-3-2 وضعیت تاهل. 103

    4-3-3 تحصیلات. 104

    4-3-4 سن. 105

    4-3-5 شغل. 106

    4-4 تحلیل داده ها (آزمون فرضیه ها) 107

    4-4-1 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 107

    4-4-2 اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. 108

    4-4-3 مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی. 109

    4-4-4 سازگاری در قضاوت‌ها 109

    4-5 تحیل AHP. 113

    4-5-1 ماتریس مقایسات زوجی محصول. 113

    4-5-2 ماتریس مقایسات زوجی مکان. 115

    4-5-3 ماتریس مقایسات زوجی قیمت. 115

    4-5-4 ماتریس مقایسات زوجی ترفیع. 115

    4-5-5 ماتریس مقایسات زوجی برند. 116

    4-5-6 ماتریس مقایسات زوجی رفتار ذهنی. 117

    4-6 خلاصه فصل چهارم 118

     فصل پنجم  :  تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش.. 119

    5-1 مقدمه 120

    5-2 خلاصه تحقیق. 120

    5-3 یافته‌های پژوهش.. 121

    5-3-1 بررسی های جمعیت شناختی پژوهش.. 121

    5-4 رتبه بندی شاخص های پژوهش.. 122

    5-4-1 ماتریس مقایسات زوجی محصول. 122

    5-4-2 ماتریس مقایسات زوجی مکان. 122

    5-4-3 ماتریس مقایسات زوجی قیمت. 122

    5-4-4 ماتریس مقایسات زوجی ترفیع. 123

    5-4-5 ماتریس مقایسات زوجی برند. 123

    5-4-6 ماتریس مقایسات زوجی رفتار ذهنی. 124

    5-5 نتیجه گیری. 125

    5-6 ارائه پیشنهادات. 125

    5-7 پیشنهادات آتی. 127

    منابع........................................................................................................................................................................................ 129

    منبع:

    فهرست منابع فارسی

     

    کردنائیج، اسدالله؛ دلخواه، جلیل ؛ 1383، طراحی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و نقش آن در توسعه و موفقیت صنعت خودروسازی سمینار تخصصی کاربردهای فناوری اطلاعات در صنعت خودرو، مرکز گسترش فناوری اطلاعات؛ دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشگاه صنعت شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    طاهرخانی ، نسرین؛ سپهری، محمدمهدی؛ حمیدی بهشتی، محمدتقی،1385،  چارچوبی برای تعیین اولویت فاکتورهای بهبوددهنده رضایتمندی مشتریان مورد موسسات ارائه کننده خدمات اینترنتی (1ISP)، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

    سید جوادین، سید رضا ؛ یزدانی شمسی،1384، بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک سامان)، فصلنامه مدیریت دانش

    جیمزای فیتز سیمونز، مونا جى، فیتز سیمونز؛ ترجمه اعرابی محمد؛ ایزدى، داود؛ 1387، مدیریت خدمات،  دفتر پژوهشهای فرهنگى

    گزارش برنامه تحول در نظام اداری کشور ، معاونت امور مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 1381

    حمیدی زاده، محمدرضا؛ معتمدی، نگار؛ 1387، تبیین مدل فرایندی دستیابی به عوامل کلیدی موفقیت در تفکر استراتژیک برای بهبود و تحول اداری، اولین کنفرانس بهبود و تحول اداری

    نوروزی، مراد ؛ علی؛ زارعی ، مهرداد؛ ، پویا ، مصطفی ادیبی؛  1392، بررسی نقش و جایگاه مدل تعالی سازمانی EFQM در بهبود و تحول اداری در سازمان ها(مورد کاوی در شرکت تولید برق جنوب فارس، اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت

    تاج زاده نمین، ابولفضل؛ اله یاری، سمیرا؛ تاج زاده نمین ، آیدین؛ 1389، بررسی وفاداری مشتریان، مطالعه موردی: بانک تجارت شهر تهران، کنفرانس مدیریت اجرایی

    شکاری، امیر ؛ رضائی، کامران ؛ 1386، ارائه مدل علّی و معلولی با تمرکز بر محور مشتری‌گرایی در چارچوب مدل، EFQM، نشریه دانشکده فنی

    ابراهیمی، ع.، صفرزاده، ح. و جاویدی حق، م. ( 1390 ). بررسی تاثیر ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی بر ارزش خرده فروشی.

    مشتریان فروشگاه های زنجیرهای (رفاه، شهروند و هایپراستار) در سطح شهر تهران، مجله مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره

    صادقی، تورج؛ زنده دل، احمد، 1388، ارزیابی نقش و تاثیر استراتژی بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در موسسات مالی و اعتباری انصار در ایران، اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی

    هدایتی دزفولی، احمد رضا، 1389، مشتری مداری، ناشر: تایماز

    عقیقی، محمد، 1389، مشتری مداری، ناشر: دعوت

    پرویز، درگی، 1390، نقشه ی ذهن مشتری، ناشر: بازاریابی

    مقدمی، مهدی، 1387، تحت عنوان مقاله ای با عنوان، بررسی تصویر ذهنی مشتریان از سازمان و روشهای بهبود آن (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو )، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

    شهرکی مقدم، ایمان، 1392، تحت عنوان مقاله ای با عنوان، الگویی جهت بررسی وضعیت تصویر ذهنی و رضایت از کیفیت مشتریان بنگاههای خدماتی به عنوان عوامل مؤثر بر شاخص وفاداری، اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت

    منصوری مؤید، فرشته، 1391، تحت عنوان مقاله ای با عنوان، ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد، فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هفتم شماره 18 

    صالح نیا، منیره، 1391، تحت مقاله ای با عنوان، تأثیر محیط فیزیکی بیمارستان بر تصویر ذهنی آن: دیدگاه مشتریان، نشریه دانشگاه فردوسی مشهد.

    سرمد ، زهره و دیگران ، 1383، روشهای تحقیق در علوم رفتاری  ،تهران : انتشارات آگه ،چاپ نهم .

    دانایی فرد، حسن، مهدی الوانی و عادل آذر ( 1383 ). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت:رویکردی جامع. تهران: صفار اشراقی.

    خلیلی، ناصر؛ دانشوری ابراهیم..1378  روش تحقیق و کاربرد آن در مدیریت، تهران: نشر آذین.

    خاکی، غلامرضا. .1379 روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: مرکز تحقیقات علمی کشور، انتشارات دراین، ص 201.

    خاکی، غلامرضا.. 1378 روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: کانون فرهنگی انتشاراتی درایت ص 288.

    سکاران، اوما، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‏ریزی، چاپ دوم، 1381، 532 ص

     

     

     

     

     

     

    فهرست منابع لاتین

     

     

    Prokopis K. Theodoridis, Kalliopi C. Chatzipanagiotou, (2008), Store image attributes and

    customer satisfaction across different customer profiles within  the supermarket sector in Greece,  European Journal of Marketing, Vol. 43 No. 5/6, 2009, pp. 708-734

    Ike-Elechi Ogba and Zhenzhen Tan, Exploring the impact of brand image on customer loyalty and commitment in China, (2009), Journal of Technology Management in China, Vol. 4 No. 2, 2009, pp. 132-144

    Alves, H. & Raposo, M. (2010). “The influence of university image on student behavior”,

    International Journal of Educational Management, 24 (1), pp. 73-85.

    Nitin Seth and S.G. Deshmukh, Prem Vrat,2005, Service quality models: a review, International Journal of Quality & Reliability Management Vol. 22 No. 9, pp. 913-949

    Othman A., and Owen L. (2000). “The Multidimensionality of Carter Model to Measure Customer Service quality (SQ) in Islamic Banking Industry: A Study in Kuwait Finance House”. International Journal of Islamic Financial Services, 3, 4.

    G.S. Sureshchandar, Chandrasekharan Rajendran, R.N. Anantharaman, 2003 "The relationship between service quality and customer satisfaction – a factor specific approach", Journal of Services Marketing, Vol. 16 Iss: 4, pp.363 – 379

    Brady, M.K. and Cronin, J.J. Jr 2001, “Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach”, Journal of Marketing, Vol. 65, pp. 34-49.

    Kay C. Tan, Theresia A. Pawitra, 2001 "Integrating SERVQUAL and Kano’s model into QFD for service excellence development", Managing Service Quality, Vol. 11 Iss: 6, pp.418 – 430

    Kay C. Tan, Theresia A. Pawitra, 2001 "Integrating SERVQUAL and Kano’s model into QFD for service excellence development", Managing Service Quality, Vol. 11 Iss: 6, pp.418 – 430

    M.Montazeri&M.Adavi,2006," Passengers Services Quality Improvement Using QFD Method in Metropolitan Railway Systems(Tehran)",UITP Seminar,Bilbao,Nov 2006.

    Misono Akao ,1994, QFD The Costomer Aproch To quality planning and Deployment : Asian productivity Organization

    Burt, S. & Encinas, J. C. (2003). “The role of store image in retail internationalization”, International Marketing Review, 17 (4/5), pp. 433-453.

    Faullant, R., Matzler, K. & Fuller, J. (2008). “ The impact of satisfaction and image on loyalty: The case of Alpine ski resorts”, Managing Service Quality, 18 (2), pp. 163-178.

    kowooy, G. 2001, “Supply-chain operations reference model (SCOR): the first cross-industry framework for integrated supply chain management”, Logistics Information  Management,Vol. 10 No. 2, pp. 62-7.

    Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. and Berry, L.L. 1998, "Reassessment of expectations as a comparison standard in measuring service quality: implications for future research", Journal of Marketing, Vol. 58, pp. 111-124.

    Stare, Janez;, Dečman,Mitja; Klun, Maja, 2010, Relationship between job satisfaction and customer satisfaction in public sector using a structural equation model, Journal of US-China Public Administration, Volume 7, No.4, pp: 37-47.

    Oliver, RL (1996). Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer, New York :McGraw- Hill.

    Chang, T.Z., and Chen S.J. (1998), “Market orientation, service quality and business profitability: a conceptual model and empirical evidence”, Journal of Services Marketing, Vol. 12, No. 4, pp. 246-264.

    Brady, M. K., and Robertson, C.J. (2001), “Searching for a conscensus on the antecedent role of service quality and satisfaction: an exploratory cross-national study”, Journal of Business Research, Vol. 51, No. 1, pp. 53 - 60.

    Liljander, V. and Mattsson, J. (2002), "Impact of Customer Preconsumptionmood on the Evaluation of Employee Behavior in Service Encounters", Psychology and Marketing, 19, 837−847.

    Harris, Lloyd C. and Mark M. H. Goode (2004), the Four Levels of

    Loyalty and the Pivotal Role of Trust: A Study of Online Service

    Dynamics, Journal of Retailing, 80: 139-158.

    Poisz, T.B.C. and Von Grumbkow, J. (1988). Economic wellbeing, job satisfaction, income evaluation and consumer satisfaction: an integrative attempt. In Van Raaij, W.F, Weldhoven, G.M. and Warnyerd, K.E. (Eds).Handbook of economic psychology. Netherlands. Kluwer Academic Publishers

    Hawke, Amy & Heffernan , troy 2006 «Interpersonal liking in lender _customer relationships in the Australian banking sector » International journal of bank marketing , vol.24 no.3,pp140_157.

    Chua, J. H.,Chrisman, J. J.,& Sharma, P. (1999). Defining the family business by behavior. Entrepreneurship Theory and Practice, 23(4), 19–39.

    Guenzi, L & Peloni, S 2004, 'Satisfactory and loyalty', Journal of

    Applied Psychology, vol.39, no.6, pp.405-8.

    Fullerton, G(2003), "When does Commitment Leads to Loyalty?", Journal of Service Service Research, 5 (4), 333-345.

    Parasuraman, A. (1998), "Customer Service in Business-to-Business Markets: Anagenda for Research", Journal of Business and Industrial Marketing, 13 (4/5),309−321.

    Raajpoot, N. (2004), "Reconceptualizing Service Encounter Quality in a Nonwestern Context", Journal of Service Research, 7 (2), 181−201.

    Sasser, W.E., Olsen, R.P., Wyckoff, D.D. (1978) Management of Service Operations, Allyn & Bacon, Boston, MA

    Grönroos, C. (1988). “Service Quality: The Six Criteria of Good Perceived service Quality.” Review of Business 9(Winter): 10-13.

    Michael D. Johnson ,Anders Gustafsson,Tor Wallin Andreassen,2001 The evaluation and future of national customer satisfaction index models

    Fornell, C., Johnson, M.C., Anderson, E.W., Cha, J. and Bryant, B.E. (1996), "The American Consumer Satisfaction Index: nature, purpose and findings" Journal of Marketing, Vol. 60, October, pp. 7-18.

    Kim Jong Uk, Kim Woong Jin, Park Sang Cheol (2010). Consumer perceptions on web advertisements and motivation factors to purchase in the online shopping. Computers in Human Behavior, xxx (X) xxx–xxx.

    Eshghi, A., Haughton, D. and Topi, H. (2007), “Determinants of customer loyalty in the wireless telecommunications industry”, Telecommunications Policy, Vol. 31 No. 2, pp. 93-106

    Birgit Leisen Pollack,2009, Linking the hierarchical service quality model to customer satisfaction and loyalty, Journal of Services Marketing, 42–50


موضوع پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, نمونه پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, جستجوی پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, فایل Word پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, دانلود پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, فایل PDF پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, پروژه درباره پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بیمه چکیده موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمانهای خدماتی، سود یک هدف مهم هست و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت (افزایش منابع یا جریان نقدی) و افزایش ارزش ویژه ی برندباشد. عواملی چون کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند، آگاهی برند وتداعی برند ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ( M.A) چکیده: در مفهوم بازاریابی اعتقاد براین است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته‌های بازارهای هدف و تأمین رضایت مشتری به نحو مطلوب‌تر و موثرتر از رقبا دارد. تحقیق حاضر به بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل در شهر ایلام پرداخته است و عوامل ارزش‌ ساز از دید مشتریان انتخاب ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده فنی مهندسی گروه مدیریت صنعتی (تولید) چکیده اکنون که در اقتصاد جهانی، مشتریان بقای شرکت را رقم می­زنند، شرکت­ها دیگر نمی­توانند به انتظارات و خواسته­های مشتریان بی­توجه باشند. آن­ها باید همه فعالیت­ها و توانمندی­های خود را متوجه رضایت مشتری کنند. میزان رضایت مشتری، موفقیت یا شکست هر سازمانی را تعیین می­کند، بنابراین آگاهی از اینکه مشتریان تا چه حد ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل چکیده: با افزایش پیچیدگی و عدم اطمینان در محیط بازارهای فوق رقابتی امروز ، شرکت ها برای حفظ بقا و سودآوری خود ، به سمت تکنیک های تعمیم نام تجاری روی آورده اند.شرکت محصولات غذایی چیکا ، به عنوان یکی از برندهای پیش رو در امر تولید مواد غذایی و برند شناخته شده نزد مردم ، با تامل و تعمق بیشتری به ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

ثبت سفارش