پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان

word 891 KB 30501 138
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد                                                                         

    رشته: مدیریت بازرگانی        گرایش: بازرگانی بین الملل

    چکیده

    افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد می‎‎شود. این تحقیق توضیح می‎‎دهد که چگونه مشتریان برند های صنعت نساجی به وفاداری و اعتماد دست می‎‎یابند. وهمچنین تاثیر تجربه مستقیم بر ادراک نام تجاری را براعتماد و وفاداری توضیح می‎‎دهد.این تحقیق از لحاض روش و اجرا از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی با رویکرد علی است و از نظر هدف از نوع کاربردی می‎‎باشد. در این تحقیق روابط میان تداعی های مبتنی بر تجربه و تداعی های مبتنی بر شرکت بر اعتماد و وفاداری مشتریان بررسی گردیده است. جامعه آماری در این تحقیق مشتریان صنعت نساجی  استان گیلان می‎‎باشد و اطلاعات لازم از 310 پرسشنامه که توسط مشتریان صنعت نساجی استان گیلان تکمیل شده جمع آوری  شده است و با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری فرضیه ها مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج این پژوهش نشان می‎‎دهد که ؛اعتماد بر وفاداری به برند تاثیر دارد، تداعی مبتنی بر شرکت بر اعتماد برند تاثیر دارد، تداعی مبتنی بر شرکت بر وفاداری برند تاثیر دارد، تداعی برند مبتنی بر شرکت بر وفاداری مشتریان به برند از طریق اعتماد به نام تجاری موثر است، تداعی برند مبتنی بر تجربه کارکنان شرکت بر تداعی برند مبتنی بر شرکت موثر است، تداعی برند مبتنی برتجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند موثر است، تداعی مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر وفاداری به برند تاثیر ندارد، تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند از طریق تداعی برند مبتنی بر شرکت موثر است و تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر وفاداری مشتریان از طریق تداعی برند مبتنی بر شرکت موثر است.

     

    واژگان کلیدی: وفاداری به برند، اعتماد به برند، تداعی های برند، تداعی  برند مبتنی بر تجربه، تداعی برند مبتنی بر شرکت، برند

    1مقدمه

    یکی از عوامل مهم در شکل گیری وفاداری مشتریان به محصولات و خدمات و در حالت کلی به برند یک سازمان، تصویری است که از آن برند در ذهن مشتریان نقش می‎‎بندد. از این رو شرکت ها برای برند خود سرمایه گذاری های وسیع و بلند مدت به  خصوص در زمینه تبلیغات، پیشبرد فروش و بسته بندی در نظر می‎‎گیرند؛ زیرا می‎‎دانند که قدرت بازار آنها ناشی از ایجاد برند محصولات آنان است و برند قوی وفاداری مشتریان را برایشان به همراه می‎‎آورد.(کاپفرر[1] به نقل از عزیزی و همکاران، 1391، ص106) طی دهه های گذشته، ارزش یک شرکت بر حسب املاک، سپس دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه‎گیری می‎‎شد. با این حال، امروزه محققان علم اقتصاد و مدیریت به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار دارد. قیمت یک محصول، ارزش پولی آن را می‎‎سنجد، اما برند، آن محصول را معرفی و جنبه های متمایزش را آشکار می‎‎کند.(کاپفرر به نقل از سلطان حسینی، 1390، ص88) با نگاهی توسعه گرا به عقبه کشور های پیشرفته به وضوح در می‎‎یابیم که صنایع نساجی به عنوان صنایع مادر و پایه ای نقش مهم، ارزنده و تعیین کننده ای در توسعه و ثبات آنان داشته و دارد. این کشور ها بخش مهمی از موفقیت های خود را مدیون گسترش این صنعت در مراحل اولیه صنعتی شدن بوده اند.انقلاب صنعتی با ماشینی شدن تولید منسوجات آغاز شده است. (افخمی، 1392، ص21) با دوباره پا گیری این صنعت در استان، مدیران بازاریابی باید به دنبال مفاهیم بازاریابی از جمله وفاداری، اعتماد و تداعی و تصویر برند های داخلی در اذهان مشتریان باشند تا آینده ای روشن در پاگیری مجدد این صنعت در استان باشد. لذا در این پژوهش قصد بر این است که به بررسی تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان صنعت نساجی استان گیلان برآییم. در این فصل ضمن ارائه ی بیان مسئله، موضوعات مرتبط به اهداف تحقیق، چهارچوب نظری تحقیق، فرضیه های تحقیق، قلمرو تحقیق و تعاریف نظری و عملیاتی واژگان مورد استفاده در این تحقیق شرح داده شود.

     

    1- 2 بیان مسئله

    امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و امکانات، شرکت ها نیز با تبلیغات گسترده برند خود در پی ثبات بین افراد هستند. در این میان، شرکت هایی موفق ترند که روش هایی را در جهت وفاداری مشتریان به برند خود داشته باشند. آگاهی از نام و نشان بر کیفیت ادراک مشتریان تأثیر می‎‎گذارد و به طور مستقیم به وفاداری آنها می‎‎انجامد، همچنین امروزه برندها در بسیاری از جنبه های زندگی انسان راه یافته اند. برندها در سبک زندگی و فرهنگ تأثیر داشته و حتی گاهی اوقات معرف آنها هستند. (رشیدی و رحمانی، 1392، ص65).

    با وجودی که بیش از 30 سال کار مداوم در جهت غنای دانش برند در اروپا و آمریکا انجام شده، این مفهوم در ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته است.فقدان دانش برندو ابعاد آن و مدیریت برند صحیح در ایران نتیجه ای جز فروش روزافزون برند های خارجی و انزوای محصولات داخلی به همراه نداشته است.(شمس، 1387، ص2)متا سفانه باید اذعان کرد که مطالعات صورت گرفته درباره برند، نام و نشان، اهمیت و ابعاد آن در ایران بسیار محدود و انگشت شمار است. به نظر می‎‎رسد که این بعد از بازاریابی موردی بی توجهی و بی مهری اهل قلم و مدیران بازاریابی قرار گرفته است.این در حالی است که شرکت‎های جهانی بیش از نیمی از موفقیتهای فروش خودرا به خصوص در میان مصرف کنندگان کشورهای در حال توسعه مدیون برند و نام و نشان جهانی خود هستند. چه بسا که کیفیت و خدمات ارائه شده ی محصولات ایرانی در حد رقبا ی خارجی خود باشد، اما گرایش و تمایل مصرف کنندگان به برند خارجی بیشتر است. این موارد و موارد بسیار دیگر حاکی از آن است که گویا در دنیای رقابتی امروز این برندها هستند که به فروش می‎‎رسند. مدیران بازاریابی در کشور ما باید به این امر توجه کنند که همان قدر که کیفیت و خدمات حیاتی است، توجه به برند و نام و نشان تجاری نیز اهمیت دارد و در ایجاد مزیت رقابتی و وفاداری مشتریان موثمر ثمر است.(سید جوادین و شمس، 1386، ص75) بنابراین این ضروری است که شرکتها برای رشد و گسترش حضور خود در بازار به ارزیابی نقش علایم تجاری خود در شکل گیری وفاداری مشتریان و جلب اعتماد آنها پرداخته تا راهبردهای بازاریابی خود را جهت ایجاد یک برند قوی در بازار و در رقابت با رقبا به منظور جذب مشتریان وفادار تدوین کنند(سید جوادین و همکاران، 1389، ص61).

    در صنعت نساجی بحث رضایت ووفاداری  مشتری بسیار مهم و اساسی است و با توجه به ورود بسیاری از کشور ها به این صنعت روز به روز مبحث مشتری و برند که عامل نگهدارنده مشتری برای این صنایع است مهم و مهمتر میشود.(کرامتی ونیکزاد شهریور، 1389، ص68) در کاوش هایی که در غاری نزدیک دریای خزر به عمل آمد، تکه پارچه ای بافته شده از پشم گوسفند و موی بز کشف شد که آزمایش کربن  بنابراین ضروری است که شرکت ها برای رشد و توسعه موقعیت خود در بازار به ارزیابی و عمر آن را6500 سال پیش از میلاد مسیح تخمین زد. کشف این تکه پارچه که قدیمی ترین بافته یافته شده در ایران محسوب می‎‎شود، مبین قدمت صنعت نساجی در شمال ایران است.این پیشینه تاریخی موجب شده تا استان گیلان از دیر باز به عنوان قطب نساجی کشور شناخته شود و جایگاه منحصر به فردی در این زمینه نسبت به دیگر استان ها داشته باشد.اما این صنعت در حال حاضر از جایگاه واقعی خود فاصله دارد و در چند سال گذشته زیان های چشمگیری به آن وارد شده است، زیرا در جریان خصوصی سازی بیشترین ضرر را متحمل و از سوی دیگر خسارات وارده ناشی از برف سال1383 نیز مزید بر علت شد و موجب تعطیلی برخی از کارخانجات مانند ایران پوپلین، پوشش، خاور و فومنات را به دنبال داشت. (افخمی، 1392، ص95) با دوباره پا گیری این صنعت در استان، مدیران بازاریابی باید به دنبال مفاهیم بازاریابی از جمله وفاداری، اعتماد و تداعی و تصویر برند های داخلی در اذهان مشتریان باشند تا آینده ای روشن در پاگیری مجدد این صنعت در استان باشد.

    درواقع امروزه مدیریت تداعی برند حوزه ای با اهمیت فزاینده در مدیریت بازاریابی به شمار می‎‎آید، به ویژه وقتی سازمان ها تلاش هایشان را به سمت مخابره پیام های ناملموس و پیچیده سوق می‎‎دهد. برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت است و به دو دلیل برای مصرف کنندگان با ارزش اند: 1.به این دلیل که آنها ریسک ادراک شده مصرف را کاهش می‎‎دهند و 2. به این دلیل که آنها در هزینه تصمیم گیری صرفه جویی می‎‎کنند(حیدرزاده و همکاران، 1390، ص 71). از سوی دیگر اعتبار برند، یک عنصر اصلی در هرم ارزش برند مشتری مدار می‎‎باشد که نشان دهنده یک حالت از عکس العمل مشتری نسبت به برند است. این با تصور ما از اعتبار برند به عنوان نشان دهنده رابطه یک مشتری با یک برند در خلال زمان سازگار است (سوئینی و سوات[2]، 2008، ص181)

    در مطالعه حاضر سعی داریم تا تداعی برند را بر اعتماد و وفاداری مشتریان بررسی کنیم. در واقع مسئله اصلی تحقیق اینست که چگونه با نام تجاری مختلف می‎‎توان به اعتماد و وفاداری قویتر مشتریان دست یافت؟ در این مطالعه حاضر میان تداعی های برندی که ناشی از تصویر شرکت است (تداعی برند مبتنی بر شرکت) با آن دسته از تداعی هایی که مبتنی بر تجربه است، تمایز قائل می‎‎شویم.

     

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش

    یکی از مهمترین مسائلی که مدیران برند با آن موجه اند، چگونگی فراهم آوردن و گسترش درک بهتری از رابطه بین سازه هایی مثل برند وفاداری مشتری است، به ویژه که در ادبیات مدیریت بازاریابی عوامل بسیاری مطرح شده که بر وفاداری مشتری اثرگذار است.(کیم و همکاران[3]، 2009، ص239)امروزه کمتر سازمانی است که به نحوه ارائه کالا و خدمات مطابق میل مصرف کنندگان اهمیت ندهد، زیرا بازاریابان در حال حاضر با بازارهابی روبرو هستند که بیش از هر زمان دیگر رقابتی تخصصی و جهانی است؛ بنابراین کسب موفقیت در این محیط متغیر و تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب، مستلزم بهره گیری از دانش و خلاقیت افراد سازمان است و بر این اساس می‎‎توان گفت که بازاریابی یک سازمان بعهده تمام افراد سازمان و نه واحدی خاص می‎‎باشد. هدف از بازاریابی، جلب رضایت مشتری است؛ و لازمه جلب رضایت مشتریان، شناسایی نیازها، خواسته ها، سلایق، طرز تلقی ها، تمایلات و توانایی ها و محدودیت های آنها است.بازاریابان با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‎‎توانند عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان خود را شناسایی نموده و به میزان تاثیر هر یک از عوامل موثر بر رفتار آنان پی ببرند. زمانیکه بازاریابان به چنین آگاهی و شناختی دست یابند، قادر خواهند بود محصولی را ارائه نمایند که با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان انطباق بیشتری داشته باشد و یا به تعبیر دیگر کالایی را ارائه نمایند که برآیند عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان حداکثر رضایت آنان را تأمین نماید. اما معمولاً دستیابی به چنین شناختی آسان نبوده و مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است. زیرا مصرف کنندگان در انتخاب های خود، همیشه از اصول مدون و استدلالهای منطقی پیروی نمی کنند و حتی در برخی موارد دلیل بروز یک رفتار برای خود آنها نیز مشخص نیست (کاتلر، 1381، ص 201)

    وجود این چنین پیچیدگی ها، محدودیت ها، ابهامات و تفاوت هاست که بر دشواری کار بازاریابان می‎‎افزاید و لزوم انجام مطالعات، بررسی ها و تحقیقات عمیق و گسترده علمی در زمینه رفتار مصرف کننده را نمایان می‎‎سازد.

     

    1-4 اهداف پژوهش

    1-4-1هدف اصلی

    سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی استان گیلان.

     

    1-4-2 اهداف فرعی

    سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری.

    سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر اعتماد به برند.

    سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر وفاداری مشتریان.

    سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ .

    سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند

    سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند .

    1-5 چهارچوب نظری تحقیق

    مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان با استفاده از مدل انگوک فن و قنتوس[4](2013) که برای اولین بار ازدیدگاه روانشناختی نام تجاری به عنوان تداعی در ذهن مصرف کنندگان و به عنوان یک ارزش افزوده از آن نام برده است، را در نظر می‎‎گیریم. در این مدل وفاداری به برند تحت تاثیر اعتماد به برند، تداعی مبتنی بر تجربه و تداعی مبتنی بر شرکت است .

    با افزایش روز افزون محیط رقابتی کسب و کار، ایجاد و حفظ مشتری، مهم است. وفاداری مهم است زیرا به طور مثبتی روی فروش، سهم خرید مشتری، و حفظ مشتری اثر می‎‎گذارد. وفاداری افزایش یافته به سود بالاتر منجر می‎‎شود زیرا حفظ مشتری ارزان تر از جذب مشتریان جدید است.(فولرتون[5] به نقل از خواجوی و همکاران، 1392، ص31)ارتقای سطح رضایتمندی مشتری، باعث ارتقای میزان سود آوری و افزایش سهم شرکت ها در بازار رقابت خواهد شد. البته این کافی نبوده و شرکت ها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند.(ویو[6]، 2011، ص35)تداعی ها و همخوانی ها معرف مبنایی برای تصمیمات خرید برای وفاداری به برند هستند و همچنین آفریننده ارزش برای شرکت و مشتریانش می‎‎باشد. .(سید جوادین و شمس، 1386، ص81)تجربه مصرف کننده برای رسیدن به واکنش مثبت نسبت به شرکت که طور عمده از مطالعه محصول شرکت سرچشمه می‎‎گیرد.( انگوک فن و قنتوس، 2013، ص457) مدل مفهومی این پژوهش به صورت زیر است و متغیر مستقل آن تداعی مبتنی بر تجربه و متغیر های وابسته آن وفاداری به برند، اعتماد به برند و تداعی مبتنی بر شرکت می‎‎باشد

    تداعی برند مبتنی بر تجربه

    تداعی برند مبتنی بر شرکت

    وفاداری به برند

    اعتمادبه برند

    شکل1-1 الگوی مفهومی تحقیق(انگوک فن و قنتوس، 2013، ص463)

     

     

     

    1-6 فرضیه های تحقیق

    اعتماد به برند بر وفاداری به برند موثر است

    تداعی برند مبتنی بر شرکت های بزرگ بر اعتماد به برند موثر است .

    تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر وفاداری به برند تاثیر دارد .

    تداعی برند شرکتهای بزرگ بر وفاداری به برند از طریق اعتماد بر نام تجاری موثر است.

     تداعی برند مبتنی بر تجربه بر تداعی برند شرکتهای بزرگ موثر است.

    تداعی برند مبتنی بر تجربه بر اعتماد به برند موثر است.

    تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند موثر است

    تداعی برند مبتنی بر تجربه بر اعتماد به نام تجاری از طریق  تداعی برند شرکتهای بزرگ موثر است

    تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند از طریق  تداعی برند شرکتهای بزرگ موثر است.

     

    1-7 قلمرو پژوهش

    1-7-1 قلمرو زمانی

    قلمرو زمانی پژوهش سال 1393 به مدت شش ماه است.

     

    1-7-2 قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی پژوهش شامل مشتریان صنایع نساجی استان گیلان است .

     

    1-7-3 قلمرو موضوعی

    قلمرو موضوعی این تحقیق در حوزه مدیریت بازاریابی می‎‎باشد

     

    1-8 تعریف نظری متغیر ها

    وفاداری به برند: وضعیتی که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به برند تجاری رقیب است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی محصول تغییر کند.

    تداعی برند: تداعی برند به عنوان معنای خاص برند برای مشتری تعریف می‎‎شود و همچنین عبارت است از دارائی هایی که به طور ذهنی به برند متصل شده باشد.

    اعتماد برند: تمرکز این موضوع به تجربیات مشتری از کیفیت ادراک شده و مخصوصاً مطلوبیت و شهرت برند که مشتری را به فعالیت های بعدی هدایت می‎‎کند، می‎‎باشد.

    تداعی های مبتنی بر شرکت: نحوه انجام کار شرکت و میزان توسعه آن، نوآوری شرکت، میزان شناخت جهانی شرکت.

    تداعی مبتنی بر تجربه: تجربه برند از مجموعه تعاملات بین مشتری با یک برند، یک شرکت یا قسمتی از یک سازمان نشات می گیرد.

     

    1-9 تعریف عملیاتی متغیرها

    تعریف عملیاتی، یک مفهوم و به بیان دقیق تر، یک متغیر را به صورت اعمال و اموری که در مطالعه به عنوان معرف و معادل آن مشخص می‎‎شوند، تعریف می‎‎کند و این امکان را فراهم می‎‎آورد که مورد اندازه‎گیری قرار گیرند. (لاری، 2002، ص15)

    وفاداری به برند: این متغیر با شاخص هایی از قبیل تمایل به تکرار خرید برند، توصیه برند به دیگران، تعهد به برند و ... مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

    تداعی برند: این متغیر ها به وسیله شاخص هایی از قبیل شخصیت برند، صداقت و اعتماد، تداعی سازمان (مسئولیت اجتماعی برند) و ... مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

    اعتماد برند:این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل صداقت، حسن نیت و ... توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد .

    تداعی های مبتنی بر شرکت:. این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل خوش نامی، تصویر ذهنی و ... توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

    تداعی مبتنی بر تجربه: این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل نوآوری، توصیه دیگران و ... توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

     

    [1] Copferor

    [2] Sweeney & Swait

    [3] kim et al.,

    [4] Ngoc phan&ghantous

    [5] Fullerton

    [6] Wu

    Abstract:

    Increased competition in the industry and increase knowledge of the customers are paying more attention to customer retention . In case the customer loyalty and brand trust of the importance factors that  , one of the causes of increased customer loyalty and trust to the brand association that created in the mind of the customer. This research investigates how customer’s perceptions of brand textile industry drive their trust and loyalty. Its also addresses how customer experience moderate the impact of their brand perception on their trust and loyalty . The research and implementation methodology of the study was descriptive – correlation is causal approach is applied for the purpose. In this study, the relationship between experience –based brand associations and corporate brand associations on customer trust and loyalty has been tested. The population in this research is all the Textile industry customers Gilan. Information necessary from 310 completed questionnaires were collected by Textile industry customers Gilan. Using structural equation modeling assumption were tested and the results were obtained;Brand trust has a direct positive impact on brand loyalty,corporate – based brand associations have a direct impact on brand trust, Corporate-based brand associations have a direct impact on brand loyalty ,Corporate-based brand associations have an indirect impact on brand loyalty through brand trust ,Experience –based brand association related to personnel will have impact on Corporate-based brand associations, Experience –based brand association related to personnel will have impact on brand trust ,Experience –based brand association related to personnel does not effect on brand loyalty, Experience -based brand associations related to personnel have an indirect impact on trust brand through Corporate-based brand associations and Experience -based brand associations  related to personnel have an indirect impact on loyalty brand through Corporate-based brand associations.

     

    Key words: brand trust, brand loyalty, brand association, experience – based brand association, Corporate-based brand associations ,brand

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                          صفحه

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1مقدمه. 3

    1-2 بیان مسئله. 3

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش... 5

    1-4 اهداف پژوهش... 6

    1-4-1هدف اصلی.. 6

    1-4-2 اهداف فرعی.. 6

    1-5 چهارچوب نظری تحقیق.. 7

    1-6 فرضیه های تحقیق.. 8

    1-7 قلمرو پژوهش... 8

    1-7-1 قلمرو زمانی.. 8

    قلمرو زمانی پژوهش سال 1393 به مدت شش ماه است. 8

    1-7-2 قلمرو مکانی.. 8

    1-7-3 قلمرو موضوعی.. 8

    1-8 تعریف نظری متغیرها 8

    1-9 تعریف عملیاتی متغیرها 9

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه. 11

    2-2 تداعی برند. 11

    2-2-1 مروری بر تحولات تاریخی برند. 11

    2-2-2 مفاهیم برند. 13

    2-2-3  تعاریف برند و معنای برند. 14

    2-2-4 چندین وجه یک نام تجاری موفق.. 15

    2-2-5 دیدگاه های شناسایی برند. 15

    2-2-6 تفاوت لوگو و برند. 16

    2-2-7 اهمیت یک برند. 16

    2-2-8 مدیریت برند. 17

    2-2-9 دانش برند از دید گاه کلر. 18

    2-2-10 برند از نظر آکر. 20

    2-2-10-1 ارزش ویژه برند. 24

    2-2-10-1-1 دیدگاههای مطالعه ارزش ویژه برند. 24

    2-2-10-1-2 ابعاد ارزش ویژه ی برند در مدل آکر. 25

    2-2-10-2 آگاهی از برند. 26

    2-2-10-3  کیفیت ادراک شده 26

    2-2-10-4 وفاداری به برند. 27

    2-2-10-5 تداعی برند  یا برداشت از برند با همخوانی با برند. 27

    2-2-10-6 دیگر دارایی های برند. 30

    2-2-11 عوامل تداعی برند. 30

    2-2-12 تصویر برند بر اساس تداعی برند. 30

    2-3 تداعی های برند مبتنی بر شرکت... 33

    2-4 تداعی برند مبتنی بر تجربه. 33

    2-5 وفاداری مشتری به برند. 34

    2-5-1 تعریف مشتری.. 34

    2-5-2 اهمیت مشتری.. 34

    2-5-3 تعریف وفاداری مشتری.. 35

    2-5-4 مشتری وفادار. 36

    2-5-5 عوامل موثر بر وفاداری مشتری.. 37

    2-5-6 هرم سازگاری مشتری با برند. 38

    2-5-7 وفاداری به برند 39

    2-5-8 دوره های وفاداری به برند. 41

    2-5-9 شخصیت برند. 45

    2-5-10 رضایت مشتری.. 45

    2-5-11 دیدگاه تاکر. 46

    2-5-12 شاخص های وفاداری به برند. 46

    2-5-13 سطوح وفاداری به برند. 46

    2-5-14 ابعاد وفاداری به برند. 48

    2-5-15 انواع وفاداری به برند. 50

    2-6 اعتماد به برند. 51

    2-6-1 اعتماد. 51

    2-6-2 ابعاد اعتماد. 54

    2-6-3 اعتماد مبتنی بر شناخت و مبتنی بر احساس... 54

    2-6-4 اعتماد به برند در مفهوم وفاداری مشتری.. 55

    2-7 برند های نساجی در ایران. 55

    2-8 پیشینه تحقیق.. 56

    2-8-1 تحقیقات داخلی.. 56

    2-8-2 تحقیقات خارجی.. 58

    2-9 مدل مفهومی تحقیق.. 61

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1 مقدمه. 63

    3- 2 روش تحقیق.. 63

    3-3 جامعه و نمونه آماری.. 64

    3-3-1 جامعه آماری.. 64

    3-3-2 روش نمونه گیری و حجم نمونه. 64

    3-4 روش گرد آوری داده ها 65

    3-5 ابزار گردآوری اطلاعات... 66

    3-5-1 روایی و پایائی پرسشنامه. 67

    3-5-1-1 روائی پرسشنامه. 67

    3-5-1-2 پایایی پرسشنامه. 68

    3-6 روش های تجزیه و  تحلیل داده ها 69

    3-6-1 مدل معادلات ساختاری.. 69

    3-6-2 دلایل استفاده از مدل سازی.. 70

    فصل چهارم:روش تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1مقدمه. 73

    4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 73

    4-2-1 توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 74

    4-2-2 توصیف سن پاسخ دهندگان. 75

    4-2-3 توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان. 76

    4-3 توصیف متغیر های تحقیق.. 77

    4-3-1 توصیف متغیر تداعی برند مبتنی بر کارکنان. 77

    4-3-2 توصیف متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 78

    4-3-3 توصیف متغیر اعتماد به برند. 79

    4-3-4 توصیف متغیر وفاداری.. 80

    4-4 بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق.. 81

    4-5 روابط خطی متغیر ها 81

    4-6 تحلیل عاملی تاییدی.. 82

    4-6-1 تحلیل عاملی تاییدی متغیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط باکارکنان. 83

    4-6-1-1شاخصهای برارزش برای مدل اندازه گیری تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط باکارکنان. 84

    4-6-2 تحلیل عاملی تاییدی متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 84

    4-6-2-1 شاخصهای برازش برای مدل تداعی برند مبتنی بر شرکت... 86

    4-6-3 تحلیل عاملی تاییدی متغیر اعتماد به برند. 86

    4-6-3-1 شاخصهای برازش برای مدل اندازه گیری متغیر اعتماد به برند. 87

    4-6-4 تحلیل عاملی تاییدی متغیر وفاداری به برند. 88

    4-6-4-1 شاخصهای برازش برای مدل اندازه گیری متغیر وفاداری به برند. 89

    4-7 آزمون فرضیات... 90

    4-7-1 مدل یابی معادلات ساختاری.. 90

    4-7-2 تحلیل مسیر فرضیات... 92

    4-7-3 اثرات غیر مستقیم. 92

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1 مقدمه. 95

    5-2 نتایج آمار توصیفی.. 95

    5-2-1 متغیرهای جمعیت شناختی.. 95

    5-2-2 متغیرهای اصلی.. 96

    5-3  نتایج بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی.. 96

    5-4 آزمون همبستگی.. 96

    5-5 نتایج تحلیل عاملی تاییدی.. 97

    5-5-1 متغیر تداعی برند مبتنی تجربه مرتبط با کارکنان. 97

    5-5-2 متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 97

    5-5-3 متغیر اعتماد به برند. 97

    5-5-4 متغیر وفاداری به برند. 97

    5-6  نتایج آزمون فرضیات... 98

    5-7 پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق.. 102

    5-7-1 پیشنهادات کاربردی.. 103

    5-8 محدودیتهای تحقیق.. 104

    5-9 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده 104

    منابع و مأخذ. 106

     

    منبع:

    منابع و مأخذ

    1.آذر، عادل و مومنی، منصور، (1380)، "آمارو کاربرد آن در مدیریت"، تهران، سمت.

    2.ابراهیمی، عبدالحمید، خیری، بهرام، یادگاری نیارکی، سمیه.(1388) ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده (شش طبقه محصول مصرفی در فروشگاه رفاه شهر تهران) مجله مدیریت بازاریابی، سال چهارم، شماره 7، ص ص 184-159

    3.اسفرجانی، شهرزاد، (1385)، "مدیریت نام های تجاری"، ماهنامه تدبیر، شماره 171، مرداد ماه

    4.افخمی، علی، (1392)، آتیه ای درخشان در صنعت نساجی، اقتصاد سنجی سرمایه گذاری و ادغام شرکت های تحت پوشش در استان گیلان، منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، ص ص147-1

    5.الماسی، میثم .(1390 )بررسی عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان با استفاده از مدل آکر، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رشت

    6.امیر شاهی، میر احمد، سیاه تیری، ویدا، روان بد، فریبا، (1388)شناسایی عوامل موثر بر ایجاد"اعتماد" در مشتریان کلیدی بانک:مشتریان کلیدی بانک کارآفرین در شهر تهران، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره13، شماره4، ص ص 76-61

    7.بلالی، مجید، آقازاده، هاشم و احمدی، سمیه(1391)"بررسی نقش برند در خرید خودروهای لوکس کشور"مجله مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره4، ص ص20-1.

    8.پرهیزکار، محمد مهدی؛رمضانی، سعیدو حلوایی ها، وحید رضا، "بررسی تاثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران"، 1392، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول12ص ص80-75

    9.تاج زاده نمین، ابوالفضل، تاج زاده نمینعآیدین، رمضانی، مرتضی، 1390، "عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان ایرانی در هتل های پنج ستاره تهران، مجله کاوش های مدیریت بازرگانی، بهار و تابستان، شماره 5، ص ص 135-118

    10.جوانمرد، حبیب الله، سلطان زاده، علی اکبر، (1388)بررسی ویژگی های برند اینترنتی و وب سایت ها و تاثیر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: خرید محصولات فرهنگی از طریق اینترنت) فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 53، ص ص256-225

    11.حسینی، سید مهدی، نبوی، سید علی، نیلی، مهدی.(1392)سنجش قابلیت اعتماد برند شرکت های بیمه بر تعهد و وفاداری مشتریان، فصلنامه مدیریت، سال دهم، شماره 29، ص ص 24-13

    12.حسینی، میرزا حسن، رضائی، مهدی.(1390)بررسی عوامل موثر بر وفاداری برند در بازار فرآورده های لبنی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 5، ص ص 79-57

    13.حسینی، محمد سلطان، نصر اصفهانی، داود، جوانی، وجیهه، سلیمی، مهدی(1389)تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، مدیریت ورزشی، شماره 9، ص ص :107-87 .

    14.حسینی، محمد سلطان، نصراصفهانی، داود، جوانی، وجیهه، سلیمی، مهدی، 1390، تعیین سهم نسبی وفاداری به برند در بین هواداران فوتبال ایران، نشریه علمی-پژوهشی مدیریت ورزش، شماره9، ص ص 108-87.

    15.حق طلب، حامد، (1390)بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان بیمه ایران در شهر مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تربت جام

    16.حیدرزاده، کامبیز، غفاری، فرهاد، فرزانه، سپیده، (1390)، بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری ایران، مجله پژوهش های مدیریت، شماره 88، صص88-69.

    17.حیدرزاده، کامبیز؛الوانی، سید مهدی و قلندری، کمال، (1389)، "بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم خرید"، مجله پژوهش های مدیریت، شماره 86، پاییز، ص ص 52-27.

    18.خاکی، غلامرضا، (1382)، "روش تحقیق در مدیریت"، تهران، مرکز آزاد علمی دانشگاه آزاد اسلامی.

    19.خدنگ، مهدیه، 1388، "طراحی مدلی جهت تبیین عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان جوان محصولات بهداشتی با استفاده از مدل آکر"، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

    20.خواجوی، فاطمه، نایب زاده، شهناز، (1392)تاثیر رضایت و بی تفاوتی(اینرسی)بر وفاداری مشتری(مطالعه موردی:گوشی تلفن همراه) مجله مدیریت بازاریابی، شماره19، ص ص46-29

    21.خورشیدی، غلامحسین، کاردگر، محمد جواد.(1388)شناسایی و رتبه  بندی مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره(مطالعه موردی بانک مسکن)، چشم انداز مدیریت، شماره33، ص ص 191-177

    22.دلاور، علی (1385). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران، انتشارات: دانشگاه پیام نور.

    23.دهدشتی شاهرخ، زهره، جعفرزاده کناری، مهدی، بخشی زاده، علیرضا، (1391) بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند ( مورد مطالعه: شرکت تولید کننده محصولات لبنی کاله) فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، صص 106-87

    24.دهقانی سلطانی، مهدی، محمدی، اسفندیار، پور اشرف، یاسان الله، سایه میری، کوروش، (1392) بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند، مدیریت بازرگانی، دوره5، شماره 1، ص ص 104-85

    25.دهقانی سلطانی، مهدی، محمدی، اسفندیار، پور اشرف، یاسان الله، سایه میری، کوروش، قهری شیرین آبادی، الهه.(1392).رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری در تبیین اثر تجربه، اعتماد و وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 21، ص ص 117-101

    26.رحمانی، یاسمین، (1386)" بررسی ارتباط بین ابعاد و پیامد های وفاداری مصرف کننده به نام و نشان تجاری :مطالعه موردی شامپو در فروشگاههای شهروند در سطح شهر تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، واحد علوم تحقیقات تهران.

    27.رحیمی هلری، محمد.( 1384)بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده ( مطالعه موردی : نام و نشان تجاری شرکت ایرانول، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    28.رشیدی، حسن و رحمانی، زین العابدین، (1392)، برند و تاثیر آن بر وفاداری مشتری، مجله اقتصادی، شماره 9و10، صص 80-65.

    29.سرمد، زهره، بازرگان، عباسو حجازی، الهه.(1383)."روش های تحقیق در علوم رفتاری. نشرآگه، جلد اول، تهران.

    30.سکاران، اوما، (1385)، "روش های تحقیق در مدیریت"، ترجمه علی صائبی، محمد و شیرازی، محمود، چاپ چهارم، تهران، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    31.سید جوادین، سید رضا، امینی، علیرضا، امینی، زهرا.( 1389)ارزیابی تاثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 3، ص ص 73-57

    32.سید جوادین، سید رضا، شمس، راحیل.( 1386)عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان، پژوهش نامهعلوم انسانی و اجتماعی«مدیریت» سال هفتم، شماره 25، ص ص 96-73

    33.سیدجوادین، سیدرضا، امینی، علیرضا، امینی، زهرا، ( 1389)، ارزیابی تاثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی، فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 36، صص 74-57.

    34.شاه حسینی، محمد علی، اخلاصی، امیر، رحمانی، کمال، (1390)ارزش ویژه خدمات و رفتار خرید مشتریان، دوفصل نامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره سوم، ص ص 78-63

    35.شاهین، آرش و تیموری، هادی، (13879)، "وفاداری مشتری مفاهیم و الگو ها"، اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی.

    36.شفیعی، شهریار .( 1388)"تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بن مایه های فلسفی هریک".     مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره 15، ص ص22-27       

    37.شخم کاری بناب، مهدی، (1391)" ارزش ویژه نام و نشان تجاری (برند)"، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 38، ص ص 83-67

    38.صفر زاده، حسین، خیری، بهرام، آقاسیدآقا، ریحانه، بررسی تاثیر عوامل زمینه ای، (1390)"وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان"، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 10، صص94-65.

    39.صمدی، منصور، حاجی پور، بهمن و فارسی زاده، حسین، (1387)، نارسایی در ارئه خدمات، استراژی های احیاء خدمات و تاثیر آنها بر مصرف کننده، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره1، پاییز و زمستان، ص ص 86-71

    40.عباس نژاد، سعید؛حقیقی کفاش، مهدی و صحت، سعید(1390)"رابطه رفتار فروش اخلاقی با وفاداری مشتریان در بیمه عمر(مطالعه موردی:یک شرکت بیمه)پژوهشنامه بیمه، سال 26، شماره104، ص ص154-131.

    41.عزیزی، شهریار، قنبر زاده میاندهی، رضا، فخارمنش، سینا، (1391).ارزیابی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند هایپراستار، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره 16، شماره 4، ص ص123-105

    42.عزیزی، شهریار، جمالی کاپک، شهرام، رضایی، مرتضی، (1391)بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برندو مشتری، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی(7)، ص ص81-63

    43.قربانی قویدل، سهیل، (1391) . تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی در شهر رشت، پایان نامه کارشناسی ارشد.

    44.کاتلر، فیلیپ(1385)، مدیریت بازاریابی، ترجمه فروزنده، بهمن، چاپ سوم(ایران)تهران:آموخته.

    45.کلر، کوین لین.(1389)، مدیریت استراتژیک برند، ترجمه عطیه بطحایی، تهران، سیته

    46.کفاش پور، آذر، حسینی مقدم، سید محمد رضا، ساقی، زهرا، صفائی موحد، ابوالفضل، فارسی زاده، حسین، (1393)بررسی نقش واسط تفاهم بر رابطه بین کیفیت خدمات و اعتماد مسافران فرودگاه شهید هاشمی نزاد مشهد، مجله علمی-پژوهشی تحقیقات بازریابی نوین، صص206-183

    47.کرامتی، محمد علی، نیکزاد شهریور، مسعود، (1389)ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت استراتژی مدیریت با مشتری در صنعت نساجی(با رویکرد فازی)، مجله علمی پژوهشی علوم و تکنولوژی نساجی سال چهارم، شماره اول، ص ص85-67

    48.کاپفرر، ژان نوئل، (1385)، "مدیریت راهبردی نام تجاری"، ترجمه قربانلو، سینا، چاپ اول، تهران، انتشارات مبلغان.

    49.کاتلر، فیلیپ و آمسترانگ، گری، (1386)، "اصول بازاریابی"، ترجمه پارسائیان، علی، چاپ هشتم، تهران، آیلار.

    50.کاتلر، فیلیپ، (1388)«مدیریت بازاریابی، تجزیه تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل» ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته، اصفهان، چاپ سوم

    51.گیلانی نیا، شهرام، موسویان، جواد.( 1389) تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج- سال پنجم، شماره 14، ص ص120-103

    52.مرتضوی، مونا سادات، حاجی کریمی، عباسعلی، خداداد حسینی، سید حمید، (1393)بررسی و تحلیل تاثیر اعتماد شناختی و عاطفی بر تبادلات رابطه ای خریداران و فروشندگان (مورد مطالعه شرکت های صادراتی صنعت مواد غذایی) مجله علمی –پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، ص ص 182-167

    53.مؤتمنی، علیرضا، مرادی، هادی، همتی، امین، (1389)تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره4، پیاپی37، صص105-89

    54.نصیری پور، امیر اشکان، گوهری، محمود رضا، نفیسی، ابوالفضل، (1389)رابطه برند سازی و شاخص های عملکردی(بیمارستان قائم(عج) مشهد)، نشریه مدیریت سلامت، شماره 13، ص ص 21-17

    55.نعلچی کاشی، علیرضا، رسولیان، محسن، بوجاری، حسین، (1391)بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان نسبت به برند های خارجی در مقابل برند های داخلی، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 8، ص ص56-47

    56.ونوس، داور، ابراهیمی، عبدالحمید و روستا، احمد، (1384)، "تحقیقات بازاریابی(نگرش کاربردی)"، چاپ پنجم، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)

    57.هاشم زاده، غلامرضا، سمیعی نصر، محمود، محمدی آزاد، غلام رضا.(1392) ارائه مدلی به منظور غلبه بر چالش های شرکت های صنایع غذایی در ورود به عرصه مدیریت برند( مطالعه موردی کشت و صنعت شمال)

    58.هزار جریبی، جعفر، نجفی، ملک محمد، (1389)اعتماد اجتماعی و توسعه گردشگری، مطالعات و پژوهش های شهری و منطقه ای سال دوم، شماره هفتم، ص ص 70-53

    59.هومن، حیدر علی، (1384). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ سوم، تهران ، انتشارات سمت.

    60.Aaker,D.A.(1991), Managing Brand Equity :Capitalizing on the Value of a brand name. New York :The Free Press

    61.Aaker,D.A.(1996),Measuring brand equity across products and markets , California Management Review, 38,pp.102-120

    62.Aker,D.(2003). The power of the branded differentiator. MIT sloan management review,45(1), pp.83-97.

    63.Atilgan ,E,Asoy,s.,and Akinci, s.(2007). “Determinants of the brand equity” ,marketing Intelligence and planning, vol. 23 ,pp. 237-248

    64.Batey,M.(2008)”Brand Meaning” .United states of America :Routledge

    65.Boo,S,.Busser,J.&Baloglu,c(2009)”A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations”, Journal of Tourism Management,30(2),pp.219-231.

    66.Buil,I.,Chernatony,L.D.,and Martinez , E.2008.”A cross-national validation of the consumer – based brand equity scale” , Journal of Product &Brand Mnagement ,Vol.17 No.6,pp.384-392

    67.Chen,A.C.(2001).”Using Free association to examine the relationship between the characteristics of brand association and brand equity”. Journal of Product &Brand management . Vol. 1 .no 10.PP:439-449.

    68.Chen,s.2010,strategic management of e- Business , john wiley and sons , new York ,pp.5-7

    69.Cobb-Walgren,C.J., Ruble ,C .A .and Donthu,N.(1995)”Brand Equity ,Brand Preference ,and Purchase Intent,” Journal of Advertising,Vol.24 ,No.3,pp.25-40.

    70.Clottey.T.A.,Collier,D.A.,and Stodnick,M.2008.”drivers of customer loyalty in a reail store environment”, Journal of Service Science ,Vol.1 No.1,PP.35-48.

    71.Comber , Stephen(2002)”Branding” Capstone Publishing. Oxford

    72.Dean,D.H.(2004).”Evaluating potential Brand Association Through conjoint analysis and market simulation “. Journal of product &Brand Management .Vol.13.PP:506-513

    73.Dick,A.S.and Basu,K.(1994),”Customer Loyalty:Toward and integrated conceptual framework”, Journal of the Academy of marketing Science,vol.22NO.2,pp.99-113.

    74.Gladden, J.M.and Funk ,D.C.(2001).”Understanding brand loyalty in professional sport: examination the link between brand Association and brand loyalty”. International Journal of sport Marketing and Sponsorship. Vol.3,(1). PP:67-94

    75.Gladden, J.M.and Funk ,D.C.(2002) “Developing an understanding of brand associations in team sport: Empirical evidence from consumers of professional sport “ .Journal of sport management .vol.16,pp:54-81.

    76.Janonis,V&Virvilate,R.,(2007)”Brand image formation”, commerece of engineering decisions,Vol.52,No.2pp78-90.

    77.Kapferer ,J.N.(2008),The New Strategic Brand Mnagement :Creating and Sustaining Brand Equity Long Term,4the ed, London,England:Kongan Page.

    78.Keller,k.l.(1993).”Concepptalizing Measuring ,and Managing Customer – Based Brand Equity”, Journal of Marketing,57(1),1-22.

    79.Keller,K.L.(2001)”Building Customer- Based Brand Equity: A Blueprint for Creating Strong Brand “, Marketing Science Institute –MSI.

    80.Keller,K.L.(2003),”Strategic Brand Management :Building Measuring and Managing Brand Equity”,2 nd edition, Upper Saddle River,NJ,Prentice Hall.

    81.Keller ,K.l.(2006),”Building Strong Brand:Three Models for Developing and Implementing Brand Plans”, Minnesota: University of Minnesota.

    82.Keller,K.L.(2008),”Strategic Brand Management-Building,Measurig, and Managing Brand Equity(3rd ed.,)”, United States: Pearson-Prentice Hall.

    83.Kim,W.G.,Yen Nee Ng,C.,&Kim,Y.S.(2009).Influence of institutional dineserv on customer satisfaction ,return intention , and word-of- mounth.international journal of hospitality management,28, 10-17.

    84.Kim, Dan J., Ferrin, Donald L., Rao, H. Raghav.( 2009)” Trust and satisfaction, two stepping stones for successful e-commerce relationships: A longitudinal exploration. Information Systems Research, 20(2), 237–257

    85.Kim, Dohee,magnini, vincent.p,singal, manisha.(2011)”The effects of customer’s perception of Brand Personality in Cacual Theme Restaurants”. International Journal of Hospitality Management,vol.30,no.2,pp448-458.

    86.Koll.O.&Wallpach,S.V.(2014)”Intended brand association: Do they really drive consoumer response?, Journal of Business Research,Vol.5NO.1,PP.1501-1507

    87.Konecnik M.,Go,F.; (2008)”Tourism destination brand identity: The case of Slovenia”;journal of brand management ,15.

    88.Lary , mark R. (2002) Behavioral Research Methods, Cole Publishing Company.

    89.Lee,J.S..,and Back ,K.j.2009.”Reexamination of attendee-based brand equity”, Tourism Management ,pp.1-7.

    90.Maehle,N.,shneor,R.(2010).on Congruence between brand and human personalities .Journal of product &brand management, 19(1),44-53

    91.Moisescu,o,(2005),”Aconceptual analysis of brand loyalty azcore dimension of brand equity “,Assistant lecturer ,Babes Bolyai University.1129-1137

    92.Mittal B., Kamakura W.A.(2001);”Satisfaction ,repurchase intent,and repurchase behavior ;investigating the moderating effect of customer characteristcs”; Journal of Marketing research,38(1)PP.131-145

    93.Nigam,Ashutosh, Kaushik,Rajiv.(2011)”impact of Brand Equity on Customer Porchase Decision :An Empirical Investigation whit Special Reference to Hatchback Owners in central Haryana” .IYCEM International of Computational Engineering &Management , VOL . 12 ,NO. 1 ,PP121-128

    94.Ngoc Phan, Kim, Ghantous, Nabil, 2012, Managing brand associations to drive customers’ trust and loyalty in Vietnamese banking, International Journal of Bank Marketing, Vol. 31 No. 6, pp. 456-480

    95.Olson,E.L.2008.”The implications of platform sharing on brand value” ,journal of product & brand management ,Vol.17 No.4.,pp.244-253

    96.Pike,s.(2009).”Destination brand position of a competitive set of near –home destination”Tourism management.30(6):857-866.

    97.Rio,A.;Vazquez ,R.; and Iglesias,V.(2001).” The effects of brand associations on consumer response “.journal of consumer Marketing.Vol.1.18 No5.PP: 410-425

    98.Roulac,S.e.(2006).”brand +beauty + utility = property value ,property management” , vol.25 No.5 ,pp.428-446

    99.Sahin,A.,zehir,C.& kitapaci ,H.(2011).The effects of Brand Experiences,Trust and Satisfaction on Building Brand Loyalty; An Empirical Research On Global Brand,Procedia Social and Behavioral Sciences 24,1288-1301.

    100.Severi, Erfan, Ling, Kwek choon.(2013).The Mediating Effects of Brand Association,brand loyalty ,Brand Image and Perceived Quality on Brand Equity ,Asian Social Science, vol. 9, no. 3,pp125-137

    101.Simms,C. D. and Trott, p.(2006) .The Perceptions of the BMW mini brand: the importance of historical associations and the development of a model. Journal of Product & Brand management.15(4), 228-238.

    102.Silva , Suranga, Nikhashemi, seyed  Rajab, Haque,Ahsanul,Yasmin, Farzana, Khatibi,Ali.(2012).”Critical Factors For Developing Brand Equity: An Empirical Investigation In Malaysia “ Iosr Journal of business and management (IOSRJBM) Issn:2278-487 X.VOL.1.ISSUE4,PP13-20.

    103.Sweeney, Jill & Joffre Swait, 2008, « The effect of brand credibility on customer loyalty » Journal of Retailing and Consumer Services, 15, pp:176-191

    104.Subhani,M.I&Osman,A.(2010),” A Study on the Association between Brand Awareness and customer / brand loyalty for the packaged milk industry in Pakistan”, south Asian Journal of management Sciences (SAJMS),Vol.5,NO.1.

    105.Vaidyanathan,R&Aggarwal,P.(2000)”Strategic brand alliances: imolication of ingredient branding for national and private label brand”,Journal of product and brand management,9(4),pg.214-228.

    106.Vieira,A.L.(2011).Interactive LISREL in practice: Getting started whit a SIMPLIS approach. Berlin:springer press.pp.1-90

    107.Wang,X& Yang,Z.(2010) “the effect of brand credibility on consumers brand purchase intention in emerging enconomics: the moderating role of brand awareness and brand image. Journal of Global Marketing ,23(1),177-188

    108.Wood Ward ,T.(2000)Using brand awareness and brand image intourism channels of distribution ,Journal of vacation marketing:6(2),119-130

    109.Wu,L.&Wang, Ch.(2011)”Satisfaction and zone of tolerance: the moderating roles of elaboration and loyalty program”, Journal of managing Service Quality,22(10), pp.38-57

    110.Wu,L.(2011)”satisfaction,intertia, and customer loyalty in the varying levels of the zone of tolerance and alternative attractiveness”, journal of services marketing,25(5),pp.310-322

    111.Wu,L.(2011).” Intertia: Spurious Loyalty or Action Loyalty?”,Journal of Asia Pacific Management Reviw,16(1),pp.31-50.  

    110.Yasin. M.N&M.N.Noor & O.Mohammad(2007) Does image of country origin matter to brand equity .J of product and brand management pp.1-16

    112.Yoo, myongjee. A. 2013 ” comparative approach between hospitality and business journal , , journal of hospitality management ,33

    113.Yoo,B.(2008).”Cross-national invariance of the effect of personal collectivistic orientation on brand loyalty and equity” ,Asia pacific journal of marketing and logistics ,vol.21 No .1 ,pp.41-57.

    114.Zeithaml, V.A.(1988)”Consumer perception of price ,quality,and value:a means-end synthesis of evidence”.Journal of marketing,VOL.52NO.3,pp.2-22

    115.Zhaohua, D., Yaobin, L., KwOK, K.W., Jinlong,Z., 2010, Understanding Customer Satisfaction and loyalty: An Empirical Stud of Mobile Instant Messages in China, Inrernational Jornal of Information Management, No.30, pp:289-300


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری چکیده: امروزه و در این محیط رقابتی، برندسازی برای سازمان­ها تبدیل به یک روش مفید و ابزاری برای ارتباط با مشتریان شده است. این وسیله ارتباطی در ایجاد پیوستگی (روابط پیوسته)، ارزش­ها­ و تمایز برای شرکت در بلندمدت دارای مزیت­های راهبردی است. هویت بصری برند شامل پنج عنصر اصلی نام، لوگو، تایپوگرافی، رنگ و اسلوگان است که ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت تحول چکیده یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388) این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی داخلی چکیده: ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت داخلی چکیده برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی چکیده از جمله با ارزش­ترین دارایی­های هر شرکت اعتبار، پرستیژ و تصویر برند آن شرکت می­باشد. هرچه تاثیرگذاری این عوامل در ذهن مصرف­کنندگان بیشتر باشد تمایل به خرید محصولات شرکت افزایش یافته و شرکت می­تواند به منافع بیشتری دست­یابد. هدف این تحقیق، مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد­ خرید مجدد می­باشد. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.» گرایش :"بازاریابی" چکیده: در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است. روش تحقیق از نظر جمع آوری ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بیمه چکیده موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمانهای خدماتی، سود یک هدف مهم هست و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت (افزایش منابع یا جریان نقدی) و افزایش ارزش ویژه ی برندباشد. عواملی چون کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند، آگاهی برند وتداعی برند ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

ثبت سفارش