پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان

word 675 KB 30748 121
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه براى دریافت درجۀ کارشناسى ارشد در رشتۀ مدیریت اجرایی

    چکیده:

    بررسی مدل های پذیرش فناوری اطلاعات، نشان می دهد که مدل های رقابتی متعددی ارائه شده است که هر کدام مجموعه عوامل تعیین کننده ی متفاوتی دارند. در این پژوهش؛ پذیرش کاربر  با استفاده از نظریه ی تلفیقی پذیرش و کاربرد فناوری (UTAUT[1])  ونکاتش و همکاران (2003) که حاصل یکپارچگی سازه های مربوط به هشت الگوی پرکاربرد و مهم درحوزه تحقیقات پذیرش فناوری می باشد در ایران مورد پژوهش وبررسی قرارگرفته است.این پژوهش براساس داده های جمع آوری شده درنیمه اول سال 93 از نمونه ای متشکل از86 نفرازمدیران وکارشناسان شرکت های سیمان قشم، اردستان،داراب وکرمان انجام شده است. با استفاده از داده های جمع آوری شده از این چهار سازمان فرضیه های مربوط به عوامل موثر بر پذیرش  سیستم ها توسط کاربران برای استفاده واقعی ازسیستم های  فناوری اطلاعات بررسی، تبیین و توضیح داده شده است.

    نتایج تحلیل داده ها با استفاده ازتکنیک تحلیل مسیر ( الگویابی معادلات ساختاری) پی ال اس نشان داد که متغیر یا سازه های "انتظارتلاش" و "تاثیراجتماعی" با قصداستفاده کاربران ازفناوری ها رابطه معناداری دارند. همچنین رابطه سازه های "شرایط تسهیل"، "خودکارائی" و"اضطراب" نیز بارفتاربکارگیری فناوری معنادار ارزیابی شد. با این وجودرابطه بین متغیر "انتظارعملکرد "با"تمایل رفتاری" و متغیر "نگرش نسبت به استفاده ازتکنولوژی" با رفتار بکارگیری مورد تائید قرارنگرفت. بطورکلی یافته های این پژوهش نشان می دهد که مدلUTAUTمدل نظری قوی جهت پیش بینی قصد رفتاری و رفتار بکارگیری دراستفاده از سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما نیز می باشد.

    UTAUT ابزار مفیدی را برای مدیران فراهم می آورد تا احتمال موفقیت فناوری جدید را بررسی نموده  و به آن ها کمک می کند تا تنوع پذیرش برای مداخلات طراحی شده ی مورد نظر را در گروه کاربرانی که زیاد مایل به پذیرش نباشند و از سیستم های جدید استفاده نمی کنند، را درک نمایند. درپایان این پژوهش، توصیه های متعددکاربردی نیز برای تحقیقات بعدی ارائه می دهد.

    واژه‌های کلیدی: پذیرش سیستم های اطلاعاتی، سیستم های جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات ، استفاده ازفناوری اطلاعات،رفتار بکارگیری، نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT)

    فناوری اطلاعات و ارتباطات، به فناوری هایی ازقبیل اینترنت، اینترانت، اکسترانت وسایر فناوری هایی اشاره دارد که محدوده وسیعی از زیرساخت های اساسی تا فناوری هایی که خدمات و عملیات کاری یک سازمان را ارتقاء می بخشند، دربرمی گیرد(گوپتا[1]، 2008).

    توسعه وکاربرد فناوری اطلاعات درحوزه های مختلف، حاصل قابلیت های فناوری اطلاعات است که امروزه دردنیای کسب وکار با اقبال فراوان روبه رو شده است. درک عوامل و شرایطی که موجب پذیرش فناوری اطلاعات دراین حوزه ها می شوند، از پژوهش های مهم درزمینه فناوری اطلاعات است. تاکنون مدل ها وروش های گوناگونی برای بررسی عوامل موثر برپذیرش فناوری اطلاعات به کارگرفته شده است که معتبرترین آن مدل پذیرش فناوری وتئوری پذیرش وکاربرد فناوری است. فناوری اطلاعات تقریبا با تمام جنبه های زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفه ای عجین شده است. کاربرد فناوری اطلاعات درحوزه های مختلف و رشدسریع استفاده از رایانه درسازمان ها به بررسی میزان و عوامل پذیرش ویا عدم پذیرش فناوری اطلاعات درسازمان ها اهمیت ویژه ای بخشیده است. (قربانی زاده، نانگیر،رودساز1391).

    نظریه تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) حاصل تلفیق هشت الگوی مطرح درزمینه پذیرش فناوری (شامل مدل پذیرش فناوری[2]، مدل تئوری عمل استدلال شده[3]، مدل استفاده از رایانه های شخصی[4]، مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده[5]، تئوری اشاعهء نوآوری[6]، نظریه شناخت اجتماعی[7] و تئوری پذیرش سیستمهای فنی اجتماعی[8]شده است که توسط ونکاتش[9] ودیگران درسال 2003مطرح شده است.

    کار پژوهشی حاضر، تحقیق پذیرش فردی فناوری اطلاعات را با استفاده از نظریه تلفیقی پذیرش وکاربردفناوری ((UTAUT ونکاتش و همکاران 2003 درایران را به انجام رسانده است.

    2-1- بیان مسئله:

    امروزه فناوری و تحولات آن به یکی از مهم ترین عناصرمحیط استراتژیک سازمان تبدیل شده است. برخی ازپژوهشگران براین اعتقادهستندکه آثار وپیامدهای فناوری در سیستم های اقتصادی، اجتماعی وحتی سیاسی بسیاربا اهمیت تر از تحولات فناوری است این مهم به ایجاد و توسعه دانش علمی درحوزه مدیریت فناوری منجرشده است(چانارن[10] و همکاران2002).

    بی شک حرکت به سوی فناوری های نوین برای سازمان ها انکارناپذیراست، سازمان ها می بایست پیش ازانتقال تکنولوژی همه جوانب ورود تکنولوژی به سازمان خود را مورد تجزیه وتحلیل قراردهندکه این کارمی تواند با بکارگیری یک مدل پذیرش فناوری که به طورجامع وهمه جانبه به بررسی موضوع می پردازد، انجام گیرد. پذیرش فناوری از سوی کاربران ازمهم ترین عوامل موفقیت یک فناوری است. درصورت عدم پذیرش تکنولوژی توسط کاربران یا ضعف درپذیرش آن، قابلیت های سیستم بسیارتنزل یافته وسبب هدررفتن منابع می شود. افزون براینکه پذیرش فناوری های نوین درلحظه اتفاق نمی افتد بلکه فرایندی است که درطول زمان شکل می گیرد و درصورت استفاده مستمر وعادت، پذیرش موفق صورت می گیرد (حیدریه،حسینی وشهابی 1392).

    پژوهش های زیادی درمورد مدل پذیرش فناوری انجام شده است که هریک ازجنبه ای، موضوع رامورد بررسی قرارداده اند(دیویس[11]1989) به بررسی اثرات سودمندی ادراکی و سهولت استفاده ادراکی در پذیرش فناوری پرداخت و نشان دادکه سودمندی و استفاده ازسیستم بسیاربیشترازسهولت استفاده ازسیستم رابطه دارند، ولی ارتباط سودمندی واستفاده ازسیستم بسیاربیشترازسهولت استفاده ازسیستم است. تئوری پذیرش و استفاده از فناوری درسال 2003توسط ونکاتش و همکارانش درجهت توسعه مدل پذیرش فناوری ارائه شد. مدل پذیرش فناوری را دیویس درسال 1985براساس تئوری عمل مستدل ارائه کرد. این مدل به صورت اختصاصی، رفتارهای اشخاص را در ارتباط با کاربردکامپیوتر و انواع فناوری های کامپیوتری توضیح می دهد. اساس مدل پذیرش فناوری را دو تصوریا عقیده خاص که ازعوامل اصلی مرتبط بارفتارپذیرش رایانه هستندتشکیل می دهد، سودمندی درک شده و سهولت استفاده ی درک شده و احتمال ذهنی شکل گرفته درکاربران درباره مفیدبودن یک سیستم وابسته به فناوری اطلاعات است، به این ترتیب که هرچه آن سیستم عملکرد کاری آنها را در بسترسازمانی بهبود بخشد مفیدتراست و درنتیجه بیشترمورد استفاده قرارمی گیرد. سهولت استفاده درک شده، احتمال ذهنی شکل گرفته درکاربران درباره آسانی استفاده از یک سیستم وابسته به فناوری اطلاعات است. به این ترتیب که هرچه یک سیستم نیاز به تلاش کمتری برای یادگیری واستفاده داشته باشد، بیشترمورد استفاده قرارمی گیرد. دراین حالت چنین به نظرمی رسدکه هرچه استفاده از سیستمی برای کاربران مفیدتروآسان ترباشد، احتمالا توسط آنها بیشترمورد پذیرش قرارمی گیرد. در این مدل سهولت استفاده درک شده برسودمندی درک شده هم تاثیردارد. براساس تئوری عمل مستدل، مدل پذیرش فناوری نیزتصمیم به استفاده را یکی از عوامل تعیین کننده کاربرد رایانه می داند(کارخانه و محمدی1391).

    مبنای این  تحقیق نظریه تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) است که درآن روابط میان سازه های الگوی تحقیق یعنی تمایل به استفاده از فناوری و شرایط تسهیل کننده با متغیرهای تمایل رفتاری و متغیرهای نگرش نسبت به استفاده ازتکنولوژی، خودکارآئی واضطراب بارفتاربکارگیری از فناوری بررسی می گردد. فرضیه های تحقیق که براساس چهارچوب مدل  نظری تحقیق می باشد باتوجه به نقش آن نوشته شده ودرشرکت های مورد مطالعه، تحت بررسی و توسعه قرار می گیرد.

    بسیاری ازسازمان ها با توجه به استراتژی ها و ضرورت نیازساختار سازمانی خود بدون اطلاع وشناخت دقیق ازعوامل موثر بر بکارگیری موفق از یک فناوری جدید بدلیل عدم تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی شان علی رغم هزینه های متحمل شده اقدام به تغییر و جایگزین نمودن سیستم های اطلاعاتی  با سیستم های اطلاعاتی جدید می نمایند. درانتخاب این سیستم جدید و همچنین پیاده سازی آن، پارامترهای تاثیرگذار با توجه به عدم شناخت کافی از عوامل نادیده گرفته شده لذا فناوری جدید نمی تواند بصورت کامل به  ارتقاء سطح سیستم های هوشمند کسب وکار در سازمان و اهداف مد نظر کمک نماید.

    مدل پذیرش فناوری را «دیویس»[12]در سال 1989 بر اسا س«تئوری عمل مستدل»، برای مدل سازی موضوع پذیرش فناوری اطلاعات توسط کاربران، در رسالهء دکترایش معرفی کرده («دیویس ، بیگزی »[13]، 1989).هدف « مدل پذیرش فناوری » فراهم کردن یک توصیف از پارامترهای پذیرش کامپیوترو فناوری های اطلاعاتی است که عمومی بوده ، قابلیت توصیف رفتار کاربران از یک دامنه وسیع از تکنولوژیهای محاسباتی را داشته و کاربران آن از انواع مختلف می باشد. مدل علاوه بر جنبه پیش بینی رویکرد توصیفی هم دارد.

    بنابراین محققان و مدیران می توانند تشخیص دهند چرا یک سیستم خاص ممکن است مورد پذیرش واقع نشود تا گامهای اصلاح مناسب را دنبال کنند. یک هدف کلیدی " نظریه تلفیقی پذیرش وکاربردفناوری " فراهم کردن مبنایی برای پیگیری اثر عوامل خارجی بر باورهای داخلی ، طرز تلقی ها و تمایلات است .

    دردهه های اخیر به تناسب پیشرفت فناوری اطلاعات وکاربرد آن در عرصه های مختلف، الگوها و مدل های متعددی درحوزه پذیرش فناوری پدیدآمده است. نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهدکه این مدل ها در زمینه مطالعه فناوری های مختلف وپذیرش آنها، عملکردهای متفاوتی دارند. موثرب ودن فناوری، رابطه مثبتی با پذیرش آن دارد. اگرکاربران بالقوه این فناوری، در برابراستفاده از آن مقاومت کنند، اهداف مورد نظرنمی تواند حاصل شود. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم چرا کاربران استفاده از فناوری را می پذیرندیا آن را رد می کنند. اگرعوامل تاثیرگذار برپذیرش فناوری اطلاعات شناسایی و درک شود، این امکان فراهم می شود که سیستم های فناوری اطلاعات بهتری طرح ریزی شده و به این طریق امکان پذیرش آن از سوی کاربران افزایش یابد(قربانی زاده و همکاران1391).

    بنابراین دراین پژوهش میزان پذیرش سیستم ها بعنوان موفق از دیدگاه پذیرش IT ( آنهایی که مورد علاقه هستند و بطور زیادی توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند) و عوامل تاثیرگذار برآنها در چهارچوب سوالات پژوهش مورد مطالعه قرارمی گیرند. سوالات پژوهش عبارتنداز :

    عوامل موثر بر پذیرش سیستم ها و فناوری های جدید اطلاعات توسط کاربران در سازمان چیست؟

    آیا نظریه تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) ونکاتش و همکاران 2003 درسازمان های ایرانی انطباق دارد؟

     

    3-1- اهمیت پژوهش:

    سیستم های اطلاعاتی نقش اساسی رادرادامه حیات سازمان ها ایفامی نمایند. سرمایه گذاری و بکارگرفتن آن  و ارتقاء سطح سیستم ها مانند سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان، سیستم  مدیریت زنجیره تامین، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وسیستم های هوشمندکسب وکارمعیارهایی جهت بقاء استراتژی های سازمان درجهت کسب مزیت رقابتی می باشند(ونکاتش[14] وهمکاران2008).

    نظربه رشد روزافزون فناوری اطلاعات، اهمیت قابل ملاحظه برنامه ریزی استراتژیک درحوزه فناوری اطلاعات و همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی که سازمان ها وشرکت های داخلی در این حوزه انجام می دهند، تعهدات سازمانی و تغییرات سریعی که درمحیط بیرونی رخ می دهد، بررسی و شناسایی عوامل اثرگذار دراین حوزه و سنجش میزان آمادگی سازمان جهت استقبال تدبیرشده از این طرح ها ضروری به نظرمی رسد(تالون وکرامیر[15]1999). در واقع درصورت داشتن توانمندی های مورد نیازجهت برقراری مناسب مضامینی همچون پشتیبانی بهتراهداف، استراتژی های سازمانی، بهبود یکپارچگی سیستم به کارگیری موثرتر فناوری اطلاعات جهت کسب مزیت رقابتی، اولویت بندی کارآمدتر پروژه های توسعه سیستم های اطلاعاتی، بهبودپشتیبانی مدیریت ارشدسازمان جهت اداره امور مربوط به سیستم های اطلاعاتی، تصمیمات سرمایه گذاری بهتر درحوزه های سیستم های اطلاعاتی و همچنین بهبود تخصیص منابع اطلاعاتی، عینیت خواهد یافت(فارل جونتهان[16]2003).

    نحوه پذیرش فناوری از جامعه ای به جامعه دیگرمتفاوت است. دراین میان، عوامل ادراکی نقش عمده ای در پذیرش ایفا می کنند. از طرفی سازمان های بزرگ صنعتی نیز باسازمان و موسسات کوچک تر متفاوت می باشند. لذا با توجه به اهمیت و ضرورت نقش استراتژیک سیستم های فناوری اطلاعات در ارتقاء سیستم های کسب وکار وکسب مزیت رقابتی  این پژوهش اقدام به بررسی و شناسایی عوامل اثرگذار در بکارگیری واقعی از سیستم ها نموده است.

    4-1- اهداف پژوهش:

    بررسی و تبیین عوامل موثر بر پذیرش سیستم ها و فناوری های جدید اطلاعات توسط کاربران درسازمان

     بررسی انطباق نظریه تلفیقی پذیرش و کاربرد فناوری (UTAUT) ونکاتش و همکاران 2003 درسازمان های ایرانی

     

     

    5-1- فرضیات پژوهش:

     فرضیات و متغیرهای پژوهش در فصل دوم توضیح داده شده و تبیین گریده است. در اینجا به اختصارلیست فرضیات مورد بررسی این تحقیق اشاره می شود:

     انتظار عملکرد بر روی تمایل رفتاری (به استفاده ازسیستم یا فناوری اطلاعات) تاثیر مثبت دارد (H1).

    انتظار تلاش بر روی تمایل رفتاری (به استفاده ازسیستم یا فناوری اطلاعات) تاثیر مثبت دارد(H2).

    تاثیراجتماعی بر روی تمایل رفتاری (به استفاده ازسیستم یا فناوری اطلاعات) تاثیر مثبت دارد(H3).

    شرایط تسهیل کننده برروی رفتاربکارگیری (سیستم و یا فناوری اطلاعات) تاثیر مثبت دارد(H4).

    خودکارآئی بر روی رفتار بکارگیری (سیستم و یا فناوری اطلاعات) اثردارد( H5).

     اضطراب برروی رفتار بکارگیری (سیستم و یا فناوری اطلاعات)  اثر دارد(H6).

    نگرش نسبت به استفاده از تکنولوژی برروی رفتار بکارگیری(سیستم و یا فناوری اطلاعات)  تاثیرمثبت دارد (H7).

    تمایل رفتاری دارای تاثیری مثبت و معنادار بررفتار بکارگیری (سیستم و یا فناوری اطلاعات) است(H8).

    6-1- روش پژوهش

    پژوهش حاضر از نظرماهیت توصیفی و همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. به منظورجمع آوری اطلاعات، روش به کارگرفته دراین پژوهش، آمیزه ای از روش های کتابخانه ای و پیمایشی می باشد. درروش کتابخانه ای، مفاهیم و تعاریف متغیرهای تحقیق، ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق مورد بررسی و بازنگری قرارگرفته و درنهایت به منظورجمع آوری داده ها، پیمایشی برروی نمونه تحقیق انجام گرفته است. دراین راستا پس از مطالعه و بررسی دقیق مبانی نظری تحقیق، پرسشنامه تحقیق برگرفته از ونکاتش و همکاران  2003  ترجمه، طراحی و تدوین شد. به منظور انجام محاسبات آماری؛ پاسخ به سوالات و آزمون فرضیات، ازنرم افزارهای Excell2010 و SPSS19 و Smart PLS2 استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران وکارشناسان صنعت سیمان (سیمان قشم، سیمان داراب،سیمان اردستان و سیمان کرمان) بودند. به منظور بررسی همبستگی بین متغیرهای تحقیق با توجه به مدل نظری پژوهش از روش  تحلیل مسیر، مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد و باتوجه به ارزیابی مدل ساختاری پژوهش تکنیک SEMمبتنی برحداقل مربعات جزئی انتخاب گردید.

    7-1- قلمروتحقیق

    1-7-1- قلمروموضوعی

    این پژوهش درحوزه تحقیقات کاربردی می باشدکه به بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم ها و فناوری های جدیداطلاعات توسط کاربران درسازمان می پردازد.

    2-7-1- قلمرومکانی

    جزیره قشم ، شهرستان داراب ، شهرکرمان و شهرستان اردستان استان اصفهان

    3-7-1- قلمروزمانی

    بهار، تابستان و پاییز 93

    8-1- تعریف مفاهیم و واژه ها

    انتظار عملکرد : میزانی که فرد اعتقاد دارد استفاده از سیستم به او در دستیابی به اهداف کاری اش کمک خواهد کرد. برای تعریف عملیاتی و سنجش این متغیر و بقیه متغیرها پرسشنامه ونکاتش وهمکاران (2003) مورد استفاده قرار گرفته است.

    انتظار تلاش: به صورت درجه سهولت استفاده از سیستم تعریف شده است.

    تاثیر اجتماعی: میزانی که فرد فکر می کند افراد مهم و تاثیرگذار بر رفتار وی معتقدند که او بایستی ازسیستم جدید استفاده کند.

    شرایط تسهیل: درجه ای که فرد باور دارد زیر ساخت های سازمانی و فنی برای پشتیبانی استفاده از سیستم وجود دارد.

    نگرش نسبت به استفاده ازتکنولوژی: انگیزش درونی و احساسات مثبت یا منفی فرد و نیز جذابیت آن سیستم جهت استفاده واقعی می باشد.

    خودکارائی : سهولت ادراک شده در بکارگیری از یک سیستم  توسط کاربرمی باشد.

    اضطراب :احساس نگرانی ناشی از سهولت ادراک نشده در بکارگیری ازیک سیستم توسط کاربر می باشد.

    قصد رفتاری : منظور از قصد رفتاری میزانی است که کاربران به استفاده از سیستم تمایل دارند.

    رفتاربکارگیری : استفاده واقعی از سیستم تعداد دفعات استفاده از سیستم ومیزان استفاده ازآن در هربار توسط کاربرتعریف می شود.

    تعاریف متغیرها براساس ونکاتش وهمکاران (2003)  می باشند و جهت تعریف عملیاتی  این متغیرها میزان نمره ای که ازپرسشنامه ونکاتش وهمکاران (2003) خواهندگرفت ملاک می باشند.

     

    [1]Gupta

    2- Technology Acceptance Model (TAM)

    3-Theory of Reasoned Action (TRA)

    4-Model Of PC Utilization

    5-Theory of Planned Behavior (TPB)

    6-Innovation Diffusion Theory (IDT)

    7-Social Cognitive Theory (SCT)

    8-Sociotechnical Systems Theory of Acceptance

    [9]Venkatesh

    [10]Chanarn

    [11]Davis

    1.Davis

    2Bagozzi

    Venkatesh[14]

    [15]    Tallon & Kraemer

    [16]Farrell. I.Jonathan

     

    Abstract:

    Evaluation models of information technology adoption, indicate that several competing models have been proposed, each of which have different sets of determinants. In this study, user acceptance using a combination of theory acceptance and use of technology(UTAUT)Venkatesh et al(2003) that results in a useful pattern and structural integrity of the eight major research areas and investigate technology acceptance research in the has been suggested. This study is based on data collected in the first half of the 93 samples consisting of 86 managers and specialists of cement companies in Qeshm, ARDESTAN,Darab and Kermandone.Using data collected from these four hypotheses concerning the effect factors of adopted systems for real users of IT systems examined, explained and illustrated.

    The results of the data analysis technique using path analysis(structural equation modeling) showed that the PLS is a variable or structure "Effort Expectancy" and"Social Influence" with using of information technology are significantly related.The structural relationship between"facilitating conditions", "Self-Efficacy"and"anxiety" as a significant technology with using of information technology criteria. However, the relationship between"Performance Expectancy "with" behavioral intention " and the variable "attitude toward the using technology " with the behavior of the application was not approved. Overall,the finding ssuggest that a strong theoretical model to predict the UTAUT model with using of information technology and the use of ICT systems in our countryis.

    UTAUT provides a useful tool for managers to assess the likelihood of success for new technology and helps them Variety of interventions designed to accept a desired group of users who are willing to not use the new systems understand them. At the end of the study, several recommendations for future research are also applied.

     

    Keywords:Information Systems Acceptence,New Information and Communication Technologies, The use of information technologies ,Behavior of use

  • فهرست:

    فهرست عناوین

    عنوان                                                                                                            صفحه

     

    فصل اول : معرفی پژوهش.... 1

    1-1- مقدمه: 2

    2-1- بیان مسئله: 3

    3-1- اهمیت پژوهش: 5

    4-1- اهداف پژوهش: 6

    5-1- فرضیات پژوهش.... 7

    6-1- روش پژوهش.... 7

    7-1- قلمروتحقیق.. 8

    8-1- تعریف مفاهیم و واژه ها 8

    فصل دوم: مبانی نظری وپیشینه  پژوهش.... 10

    1-2- مقدمه: 11

    2-2-  مبانی نظری و پیشینه کلی پژوهش: 11

    3-2-بررسی مدل های موجود پذیرش کاربر. 13

    1-3-2- مدل تئوری عمل مستدل (TRA): 13

    2-3-2- مدل تئوری رفتار برنامه ریزی  شده (TPB). 13

    3-3-2- مدل تئوری تجزیه شده رفتار برنامه ریزی شده(DTPB). 14

    4-3-2-مدل پذیرش فناوری(TAM). 14

    5-3-2- مدل ثانویه پذیرش فناوری(2 TAM) 15

    6-3-2- تئوری تلفیقی پذیرش وکاربردفناوری ( UTAUT) 15

    4-2- فرموله سازی تئوری یکپارچهی پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT) 16

    1-4-2- انتظار عملکرد. 17

    2-4-2- انتظار تلاش.... 21

    3-4-2- تاثیر اجتماعی.. 23

    4-4-2- شرایط تسهیلی.. 24

    5-4-2- تمایل رفتاری.. 28

    5-2-پیشینه تجربی پژوهش  درایران.. 28

    6-2-پیشینه تجربی پژوهش  در خارج از ایران.. 31

    7-2- مدل مفهومی تحقیق.. 36

    8-2- جمع بندی.. 38

    فصل سوم : روش پژوهش.... 39

    1-3- مقدمه: 40

    2-3- روش تحقیق: 40

    3-3- جامعه آماری: 41

    4-3- روش نمونه گیری وحجم نمونه: 41

    5-3- مراحل اجرایی تحقیق: 43

    6-3- ابزار گردآوری دادهها: 44

    7-3-روایی پرسشنامه. 45

    8-3-پایایی پرسشنامه. 46

    9-3-روشهای تجزیه و تحلیل دادهها 48

    1-9 -3 - محاسبه ضرایب مسیر. 50

    10- 3 - ابزارها و نرمافزارهای مورد استفاده 51

    11-3- جمع بندی.. 52

    فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها ویافته ها 53

    1-4- مقدمه. 54

    2-4- آمارتوصیفی.. 54

    1-2- 4- ویژگیهای جمعیتشناختی.. 54

    3-4- آمار استنباطی.. 59

    1-3-4-بررسی فرضیه‌های تحقیق.. 59

    1-1-3-4-ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی) 61

    2-1-3-4-ارزیابی مدل ساختاری (مدل درونی) 65

    3-2-3-4-نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها 67

    4-4- بررسی انطباق مدل پژوهش درایران.. 68

    5-4- یافته های جانبی: تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی پرسشنامه. 68

    6-4-جمع بندی.. 71

    فصل پنج: نتیجه گیری و پیشنهادها 73

    1-5- مقدمه. 74

    2-5- نتایج تحقیق.. 74

    1-3-5- نتایج مربوط به آزمون فرضیه ها 74

    2-3-5- نتایج مربوط به تحلیل های جمعیت شناختی.. 76

    3-5-بحث و نتیجه گیری.. 76

    4-5- پیشنهادها 79

    1 -4-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 80

    5-5 محدودیت های پژوهش.... 81

    منابع ومآخذ. 82

    منابع وماخذفارسی.. 82

    منابع وماخذلاتین.. 83

    پیوست‌ها 90

    پیوست 1.. 91

    پیوست 2.. 94

    پیوست3.. 98

    پیوست 4.. 101

    پیوست 5: خروجی PLS در حالت ضرایب استادندارد. 105

    پیوست 6- خروجی PLS در حالت ضرایب معنیداری.. 106

     

     

     

    فهرست جداول

    عنوان                                                                                                                    صفحه

    فهرست جداول.. ‌ک

    عنوان                                                                                                                    صفحه  ‌ک

    جدول 1-3- توزیع انتخابی جامعه آماری موردمطالعه پژوهش.... 43

    جدول 2-3- ساختار پرسشنامه. 45

    جدول3‑3- آلفای کرونباخ عوامل.. 47

    جدول- 1‑4: آمارتوصیفی پاسخ دهندگان.. 55

    جدول2-4- ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR) 61

    جدول3-4- میانگین واریانس استخراج‌شده (AVE) 62

    جدول4-4- آلفای کرونباخ.. 62

    جدول-5-4داده‌های اولیه وارد شده دراکسل باتوجه به متغیرهای مکنون.. 63

    جدول6‑4- جدول فورنل- لارکر. 64

    جدول‏7‑4- ضریب تعیینR2 65

    جدول8‑4- ضرایب مسیر. 66

    جدول9‑4- ضریب کوهن.. 67

    جدول10‑4- نتایج آزمون فرضیه‌های پژوهش به روش حداقل مربعات جزئی.. 67

    جدول11-4 : نتایج آزمون آنوابرای تفاوت رفتاربکارگیری دررده های سنی مختلف... 68

    جدول 12-4 : نتایج آزمون آنوا برای تفاوت رفتاربکارگیری بامیزان تحصیلات... 69

    جدول 13-4 : نتایج آزمون آنوا برای تفاوت رفتاربکارگیری با سابقه کار 69

    جدول 14-4 : نتایج آزمون آنوا برای تفاوت رفتار بکارگیری باپست سازمانی.. 70

    جدول 15-4 : نتایج آزمون آنوا برای تفاوت رفتار بکارگیری بانوع استخدام. 70

    جدول 16-4 : نتایج آزمون تی مستقل برای تفاوت رفتاربکارگیری درجنسیت های مختلف... 71

    منبع:

    منابع وماخذفارسی

    آذر،عادل.(1381).تحلیل مسیروعلت یابی درعلم مدیریت، مجتمع آموزش عالی قم، سال چهارم، شماره پانژدهم،ص56-59.

    احمدی ده قطب الدینی، محمد . (1387) . بررسی رابطه تجربه کار با رایانه ، تناسب تکلیف - فناوری ، خودکارآمدی رایانه ، اضطراب رایانه ، لذت ادراک شده رایانه ، سازه های مدل پذیرش فناوری دیویس ، طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار.

    الفت،لعیا، اعرابی،سیدمحمد، امیری،مقصودقاضی نوری،سروش(1390)، بررسی تجربی ارتباط استراتژی فناوری بااستراتژی وعملکردکسب وکار درصنایع الکترونیک  ایران،  فصلنامه سیاست علم وفناوری،شماره 3.

    اکبریان،رضا،اسکندری،مهدی.(1390). درپژوهش طراحی وارائه مدلی جهت پذیرش اظهارنامه مالیاتی  الکترونیکی

    پورنوروزی چاکلی،حسن.(1390).درمطالعه ای تحت عنوان عوامل موثربرپذیرش نظام آرشیودیجیتالی صداتوسط برنامه سازان صدای جمهوری اسلامی ایران ر منطقه شمال غرب کشور بر اساس مدل پذیرش دیویس، فصلنامه دانش شناسی، سال چهارم.

    حیدریه وهمکاران،( 1392)، عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی

    خاکی،غلامحسین.(1387).روش تحقیق درمدیریت، مرکزانتشارات دانشگاه آزاداسلامی

    خلیلی،ناصر ودانشوری، ابراهیم .(1378).روش تحقیق وکاربردآن درمدیریت نشرآروین.

    دانایی فرد،حسن.الواتی، مهدی، آذر،عادل.(1388).روش شناسی پژوهش کمی درمدیریت رویکردی جامع،چاپ اول،تهران،انتشارات صفاراشراقی.

    داوری،علیورضازاده،آرش.(1392).مدل سازی معادلات ساختاری بانرم افزارپی.ال.اس،سازمان انتشارات جهاددانشگاهی

    دلاور،علی.(1380).روش تحقیق درروانشناسی وعلوم تربیتی، انتشارات نشرویرایش، تهران.

    سرمد،زهره، بازرگان هرندی،عباس، حجازیالهه،روش های تحقیق درعلوم رفتاری ، تهران، انتشارات آگاه.

    سکاران،اوما.(1382).روش های تحقیق درمدیریت، ترجمه:محمدصائبی ومحمودشیرازی،نشرموسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی.

    سلیمیان وجمشیدی.(1384).روش تحقیق وکاربردآن درمدیریت، تهران،شهرآب،آینده سازان، چاپ اول.

    حیدریه،سیدعبدالله،سیدحسینی،سیدمحمد،شهابی،علی.(1392).شبیه سازی مدل پذیرش فناوری دربانکداری ایران بارویکردپویاشناسی سیستم، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، شماره 1.

    صمدی ، منصور - شمس ، راحیل و پروین ، علی . (1386) . آزمون مدل پذیرش فناوری در گروه دانشجویان منتخب دانشگاه تهران ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، شماره 8 ، بهار 1386 ، ص ص 137 – 158

    محقر، علی و شیر محمدی ، مهدی.(1383).توسعه مدل پذیرش فناوری (TAM) در وزارت کشور، دانش مدیریت، شماره 67، ص ص 113– 131.

    مومنی، منصور.(1390).خوشه بندی داده ها(تحلیل خوشه ای)،تهران، چاپ اول.

    م‍ن‍ص‍ورف‍ر،ک‍ری‍م‌.(1374).روش‌ه‍ای‌آم‍اری‌، دانشگاه تهران

     کارخانه،ساجده و محمدی، شهریار .(1391) . ارائه یک مدل پیشنهادی برای پذیرش بانکداری همراه ازدیدگاه مشتریان ومقایسه آن بامدل های مطرح جهانی، مجله مدیریت بازاریابی ، شماره 16

    یعقوبی،نورمحمد و اورعی یزدانی،بدرالدین وشاکری، رویا.(1390).شناسایی وتحلیل عوامل تاثیرگذاربرپذیرش خدمات بانکداری اینترنتی،چشم اندازمدیریت بازرگانی،شماره 5

    مومنی، منصور.(1392). مدل سازی معادلات ساختاری باتاکیدبرسازه های بازتابنده وسازنده، انتشارات گنج شایگان

    قربانی زاده،وجه الله،نانگیر،حسن،رودساز،حبیب.(1391). فراتحلیل عوامل موثربرپذیرش فناوری اطلاعات درایران

     

    منابع وماخذلاتین

    Agarwal,R.,andPrasad,J.( 1998) “A Conceptual and Operational Definition of Personal Innovativeness in the Domain of Information Technology,”Information Systems Research (9:2, pp.204-215.

    Agarwal,R. and Sambamurthy,V.(2002) “Principles and Models for Organizing the IT Function,” MIS Quarterly Executive, Vol.1, No.1, pp.1-16.

    Al-Gahtani,S.S (2001).The applicability of TAM outside North America: an empirical test in the United Kingdom. Information Resources Management Journal, 14(3), 37-46.

     Al-Ghahtani,S.S.,Hubona, G.S., & Wang,J. (2007). Information Technology (IT) in Saudi Arabia: Culture and the Acceptance and Use of IT, Information & Management, 44, 681-691.

    Barnett,R.C., and Marshall, N. L.(1991) “The Relationship between Women’s Work and Family Roles and Their Subjective Well-Being and Psychological Distress,”in Women, Work and Health:Stress and Opportunities, M.Frankenhaeuser,V. Lundberg, and M. A. Chesney (eds.),Plenum, New York, pp. 111-136.

    Bem, S. L.(1981) “The BSRI and Gender Schema Theory: A Reply to Spence andHelmreich,”Psychological Review (88:4), pp. 369-371.

    Bem, D. J., and Allen, A.(1974) “On Predicting Some of the People Some of the Time: The Search for Cross-Situational Consistencies in Behavior,”Psychological Review (81:6), pp. 506-520.

    Bozionelos, N.(1996) “Psychology of Computer Use:Prevalence of Computer Anxiety in British Managers and Professionals,” PsychologicalReports (78:3), pp. 995-1002.

      Bullen ,G  and Sacks , L(2003) . Towards new Modes of Decision Making – Complexity and Human Factors . 1) BT, 2) University College London . Available  http://proquest.umi.com/login. Towards new Modes of Decision Making—Complexity and Human factors . Date Issued: 29 August 2003. 

    Burgelman, R.A.,Maidique, M.A. and Wheelwright, S.C., (2001) "Strategic Management of Technology and Innovation", 3rd edition, McGraw –Hill, Singapore.

    Chanaron, J-J., Jolly, D. And Soderquist, K. (2002) “Technological Management: A Tentative Research Agenda”, Int. J. Technology Management , Vol.23,No.6,PP.618-629

    Chang, I-C., Hwang, H-G., Hung, W-F., & Li, Y-C. (2007). Physicians' acceptance of pharmacokinetics-based clinical decision support systems, Expert systems with applications, 33,296-303.

    Chin,w.w (1998),The partial least squares approach for structural equation modeling. in G. A.Marcoulides (Ed.), Modern methods for business research (pp. 295–236). London: Lawrence Erlbaum Associates

    Chiu, C-M., & T.G Wang, E. (2008). Understanding Web-based learning continuance intention: The role of subjective task value, Information & Management, 45, 194-201.

    Compeau, D. R., Higgins, C. A., and Huff, S. (1999)“Social Cognitive Theory and Individual Reactions to Computing Technology: A Longitudinal Study,” MIS Quarterly (23:2), pp. 145-158.

    Davis,F.D., Bagozzi,R.P., and Warshaw, P.R.(1989).“ User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models”, Management Science, Vol. 35, No. 8, pp. 982 – 1003.

    Davis, F. D., Bagozzi, R. P., and Warshaw, P. R. (1989)“User Acceptance of ComputerTechnology: A Comparison of Two Theoretical Models,” ManagementScience (35:8), pp. 982-1002.

    Dillon, A. & Morris, M. G (1996). User acceptance of information technology: theories and models. In M. E. Williams (Ed.), Annual Review of Information Science and Technology (ARIST): Vol.1

    Farrell. I.Jonathan, (2003). “Aligning IT to Corporate Objectives:Organisational Factors in Use”

    Ford, D. and Saren, M., (2001) "Managing & Marketing Technology", Thomson.

    Fornell,C.,&Bookstein,F.(1982).Acomparativeanalysisoftwostructuralequationmodels:LISRELandPLSappliedtomarketdata.In:C.Fornell(Ed.),Asecondgenerationofmultivariateanalysis(Vol.1,pp.289323).NewYork,NY:Praeger.

    Gefen,D.,Straub,D.W.,&Boudreau,M.C.(2000).Structuralequation modeling andregression:Guidelinesforresearchpractice.CommunicationsoftheAssociationfor Information Systems, 4(7), 1–78.

    Gupta, B., Dasgupta, S., & Gupta, A. (2008). Adoption of ICT in a government organization in a developing country: An empirical study, Journal of Strategic Information Systems,17,140-154.

    Hall, D., and Mansfield, R.(1995) “Relationships of Age and Seniority with Career Variables of Engineers and Scientists,” Journal of Applied Psychology (60:2), pp. 201-210.

    Hu, P. J., Chau, P. Y. K., Sheng, O. R. L., and Tam, K. Y.(1999) “Examining the Technology Acceptance Model Using Physician Acceptance of Telemedicine Technology,” Journal of ManagementInformation Systems (16:2), pp. 91-112.

    Hulland,J.S.(1999).Useofpartialleastsquares(PLS)instrategicmanagementresearch:Areviewoffourrecent studies. Strategic Management Journal,20(4), 195204.PartialLeastSquaresPathModelinginInternationalMarketing 315

     

    KEARNS , GROVER.S and SABHERWAL( 2006–7 ) , RAJIV ,Strategic Alignment Between Business and Information Technology, Journal of Management Information Systems / Vol. 23, No. 3

     

    Kirchmeyer, C.(2002) “Gender Roles in a Traditionally Female Occupation: A Study of Emergency,Operating, Intensive Care, and Psychiatric Nurses, Journal of Vocational Behavior (50:1), pp. 78-95.

     

    Legris, P.,Ingham,J., & Collerette, P (2003). Why do people use information technology? A critical review of the technology acceptance model. Information & Management, 40(3),191–204.

    Levy, J. A. “Intersections of Gender and Aging,(1988)”The Sociological Quarterly (29:4), pp.479-486.

     

    Lubinski, D., Tellegen, A. and Butcher, J. N.(1983)“Masculinity, Femininity, and Androgyny Viewed and Assessed as Distinct Concepts,”Journal of Personality and Social Psychology(44:2), pp. 428-439.

     

     Luftman. J., (2000). “Assessing Business-IT Alagnment Maturity”

     

    Lynott, P. P., and McCandless, N. J.(2000) “The Impact of Age vs. Life Experiences on the Gender Role Attitudes of Women in Different Cohorts,” Journal of Women and Aging (12:2), pp. 5-21.

     Malhotra,Y., & Galletta, D.F. (1999). Extending the Technology Acceptance Model to Account for Social Influence: Theoretical Base and Empirical Validation in Proceedings of the 32ndHawaii International Conference on System Science, IEEE Computer Society Press, Los Alamitos, CA.

    Minton, H. L., and Schneider, F. W.(1980)Differential Psychology, Waveland Press, ProspectHeights, IL,

    Moore, G. C., and Benbasat, I.(1996) “Integrating Diffusion of Innovations and Theory of Reasoned Action Models to Predict Utilization of Information Technology by End-Users,” in Diffusion and Adoption of Information Technology, K.Kautz and J. Pries-Hege (eds.), Chapman and Hall, London, pp. 132-146.

    Motowidlo, S. J. “Sex Role Orientation and Behavior in a Work Setting,” Journal of Personalityand Social Psychology (42:5), 1982,pp. 935-945

    Plude, D., and Hoyer, W.) 1985( “Attention and Performance:Identifying and Localizing Age Deficits,”in Aging and Human Performance, N.Charness (ed.), John Wiley & Sons, New York, , pp. 47-99.

    Plouffe, C. R., Hulland, J. S., and Vandenbosch,M. “Research Report: Richness Versus Parsimony in Modeling Technology Adoption Decisions—Understanding Merchant Adoption of a Smart Card-Based Payment System,” InformationSystems Research (12:2), 2001, pp.208-222.

    Porter, L. “Job Attitudes in Management: Perceived Importance of Needs as a Function of Job Level,” Journal of Applied Psychology (47:2), 1963, pp. 141-148.

    Rhodes, S. R. )1983( “Age-Related Differences in Work Attitudes and Behavior: A Review and ConceptualAnalysis,” Psychological Bulletin (93:2), pp. 328-367.

    Spital, F.C. and Bickford, D.J., 1992, "Successful competitive and technology strategies in dynamic and stable product technology environments", Journal ofEngineering and Technology Management, 9, pp. 29–60

    Tallon. P.P & Kraemer. K.L, (1999). “A Process Oriented Assesment of the Alignment of Information Systems and Business Strategy:Implication for IT-Business Value”.

    Teece, D.J., Pisano, G. and Shuen, A.(1997),"Dynamic capabilities and strategic management"

    Thompson, R. L., Higgins, C. A., and Howell, J.(1994) M.“Influence of Experience on Personal ComputerUtilization: Testing a Conceptual Model,”Journal of Management Information Systems(11:1),pp. 167-187Strategic Management Journal, 18(7), pp. 509-533

    Taylor S., Todd P.;"Understanding information technology usage: A test of  meeting models"; Information systems research, 6(2), 1995

    Twenge, J. M.(1997) “Changes in Masculine and Feminine Traits Over Time: A Meta-      Analysis,”Sex Roles (35:5/6), pp. 305-325.

    Venkatesh, V., A. Brown, S.A., M. Maruping, L., & Bala, H. (2008). Predicting different conceptualization of system use, MIS Quarterly, 32(3), 483-502.

    Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B., & Davis, F.D. (2003). User Acceptance of Information Technology: Toward A Unified View, MIS Quarterly, 27(3), 425-478.

    Venkatesh, V., and Davis, F. D.) 2000( “A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies,” Management Science (45:2), , pp. 186-204. Venkatesh, V., and Morris, M. G. “Why Don’t Men Ever Stop to Ask For Directions? Gender, Social Influence, and Their Role in TechnologyAcceptance and Usage Behavior,” MIS Quarterly (24:1), 2000, pp. 115-139.

              Vincent Cho and Iris Cheung (2004) . A study of on-line legal service adoption in Hong Kong.  Department of Management The Hong Kong Polytechnic University.Information Technology , Learning , and Performance Jornal , Vol . 22 , No . 1, Spring 2004 .

    Wang, Y-S., & Shih, Y-W. (2008). Why do people use information kiosks? A validation of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, Government Information Quarterly, 1-8.

    Westland, J. C., and Clark, T. H. K.(2000)Global Electronic Commerce: Theory and Case Studies, MIT Press, Cambridge,MA.

    Wold, H. (1975a). PLS path models with latent variables: the nipals approach. In H. M. Blalock,A. Aganbegian, F. M. Borodkin, R. Boudon, and V. Cappecchi (Eds.), Quantitative sociology:international perspectives on mathematical and statistical modeling. New York: AcademicPress.


موضوع پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, نمونه پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, جستجوی پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, فایل Word پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, دانلود پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, فایل PDF پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, پروژه درباره پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT) در سازمانهای ایرانی، مورد مطالعه شرکت های سیمان

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته ­ي مديريت اجرايي دي ماه  1390 چکيده رشد روزافزون فناوري اطلاعات از يک سو، پيچيدگي سازمان هاي امروزي از سوي ديگر اين سازمان

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته مدیریت بازرگانی (گرایش مدیریت تحول) چکیده: فناوری اطلاعات از دیرباز جز بنیادی ترین عوامل دگرگونی در زندگی انسانها بوده است. کارکرد هر فناوری در جوامع بستگی تام و تمام به فرهنگ آن دارد. فرهنگ سازمانی سبب درک مشترک و توافق بر سر رویه های سازمانی می شود و در عین حال مانع پرقدرتی برای تغییر به ویژه تغییر فناوری است. تحقیقات نشان داده­اند که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی چکیده امروزه فناوری اطلاعات بر تمامی حوزه های مختلف زندگی و محیط کسب و کار تاثیر گذار بوده و موجب تحول ، تسریع و تسهیل امور شده است . این تاثیر بر صنعت گردشگری بعنوان یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا نیز کاملا مشخص است . یکی از ساده ترین راه هایی که می توان توسط آن میزان گردشگران داخلی وخارجی را ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع- گرايش مديريت سيستم و بهره وري پاييز 92   چکيده: حرکت رو به رشد و سريع جوامع امروزي جهت کسب و بهره برداري از اطلاعات، موجب گسترش روز افز

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: امروزه بانکداری موبایلی، مشتریان را قادر می‌سازد تا فعالیتهای مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. نتایج تحقیقات بیانگر این مطلب می‌باشد که ویژگی منحصر به فرد بانکداری موبایلی نظیر سودمندی،سهولت راحتی و سرعت بالا سبب شده تا مشتریان تمایل خود را برای استفاده از موبایل جهت انجام امور ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کیفیت فراگیر فصل اول مقدمه پیدایش دهکده جهانی که چندین دهه از عمر آن می گذرد، تحولات شگرفی را در امور مرتبط با مدیریت و ساماندهی سازمانها به وجود آورده که متاسفانه کشور ما نه تنها در ایجاد آن سهمی نداشته بلکه در استفاده از فرصت ها و دست آوردهای عظیم بوجود آمده نیز گامی موثر بر نداشته است. بهره گیری از راه حل های مبتنی بر فن ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت اجرایی گرایش : استراتژیک چکیده: هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدلی جهت ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر عملکرد شرکت های صنعتی براساس استراتژی رهبری هزینه و کاهش قیمت در 5 صنعت آبمیوه و نوشیدنی، محصولات گوشتی، تولید تنقلات و محصولات لبنی در شهر تهران است. در این مطالعه، پژوهشگر با استفاده از رویکرد استراتژیک، روابط بین اجزای رویکرد ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی گرایش چکیده هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین بکارگیری فناوری اطلاعات و گسترش فرصت های برابر آموزشی در آموزش و پرورش استان مازندران بود که به شیوه پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری را کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان مازندران تشکیل می داد. برای این منظور سه اداره آموزش و پرورش در مرکز، شرق و غرب استان در نظر گرفته شد. ...

ثبت سفارش