پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه

word 517 KB 30802 119
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.A"

    رشته مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی

    چکیده

    تجارت الکترونیک زمینه بالقوه ای را برای کمک به ایجاد روابط ساده، روان، مولد، شفاف و موثر بین بخش های تجاری و مصرف کنندگان، مصرف کنندگان با بخشهای تجاری، مصرف کنندگان با یکدیگر و بخش های تجاری با یکدیگر فراهم می کند لذا این پژوهش در صدد بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک می باشد که برای این منظور 4 فرضیه طراحی گردید که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای شامل 28 سوال استفاده شد که این پرسشنامه ها در بین کارکنان شعبات و نمایندگی های شرکت بیمه کارآفرین در استان تهران توزیع گردید که از 308 پرسشنامه جمع آوری شده برای آزمون فرضیات پژوهش استفاده گردید که با توجه به نرمال بودن متغیر های پژوهش از آزمون تی برای آزمون فرضیات پژوهش و از آزمون آنالیز واریانس به همراه آزمون تعقیبی توکی برای رتبه بندی موانع توسعه بیمه های الکترونیک استفاده گردید که نهایتاً نتایج حاصل نشان داد که عوامل ساختاری، عوامل رفتاری، عوامل زمینه ای عوامل ماهیتی بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد و نتایج حاصل از رتبه بندی نیز نشان داد موانع ساختاری در رتبه اول، موانع رفتاری در رتبه دوم، موانع زمینه ای در رتبه سوم، موانع ماهیتی در رتبه چهارم قرار می گیرد.

    کلید واژگان: بیمه الکترونیک،عوامل ساختاری، رفتاری، زمینه ای و ماهیتی

    مقدمه

    دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه اینترنت و گسترش‏ ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان‏های مختلف از طریق‏ دنیای مجازی،بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری‏ و اقتصادی فراهم کرده است. تجارت الکترونیک عمده‏ترین‏ دستاورد به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه‏های‏ اقتصادی است. بر اثر گسترش این فناوری،حجم تجارت الکترونیک‏ در جهان روز به روز در حال رشد است. یکی از ابزارهای ضروری برای‏ تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بیمه‏ الکترونیک است که فعالیت‏های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل‏ می‏نماید. آنچه در شرکت‏های تولیدی یا خدماتی به طور فزاینده‏ای‏ تمایز رقابتی ایجاد می‏کند،پشتیبانی و خدمات مشتری است که در محصول و پیرامون آن است، نه فقط کیفیت خود محصول(بیک زاد و مولوی ،1388).

    در این فصل  ابتدا بیان مسئله و ضرورت انجام پژوهش و سپس اهداف ،سوالات و فرضیات پژوهش عنوان شده است و در آخر نیز تعریف مفهومی و عملیاتی ذکر شده است .

    1-2. تشریح و بیان مسئله

    امروزه یکی از عوامل مهم رضایت مشتریان در خدمات بیمه ای کیفیت ارائه خدمات یعنی دسترسی سریع و ارزان به آن خدمات   است، لذا رسیدن به این مهم صرف نظر از مزایای بی شماری که برای مشتریان داخلی و خارجی بیمه ها دارد یک مزیت رقابتی در دنیای پر رقابت کنونی است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تلاش های روزافزونی برای بهبود ارائه خدمات بیمه ای از طریق به کارگیری فناوری اطلاعات صورت گرفته است به طوری که در کشور ما نیز ورود بیمه های خصوصی به صحنه رقابت، بالا رفتن سطح توقع مشتریان و استفاده از فناوری های اطلاعاتی و نوآوری های جدید در زمینه خدمات بیمه ای، اهمیت ارائه خدمات الکترونیکی را بیش از پیش نمایان می سازد(حقیقی و سیحون،1387).

    از طرفی تجارت الکترونیکی به عنوان یک استراتژی بسیار مهم برای فروش و ارائه خدمات به مشتریان به کار گرفته می شود. وب سایت یک شرکت، تنها معرفی کننده آن شرکت نیست، بلکه اطلاعاتی راجع به محصولات و خدمات جدید، قابلیت پردازش برخط، حمایت از مشتریان و دسترسی به حیطه گسترده تری از محصولات و خدمات را فراهم می کند. وقتی محصولات و خدماتی که ارائه می شوند، حالت نامشهود داشته باشند مانند خدمات مالی و بیمه ای وجود وب سایت منافع بیشتری را تضمین می کند. روندهای دیجیتالی در اقتصاد، تأثیر بسزایی بر صنایع مالی گذاشته اند. تکنولوژی جدید، سازمان ها را به سمت مدل های شبکه ای دیجیتالی جدید سوق می دهد. اینترنت این امکان را به شرکت ها می دهد که به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند و محدودیت های جغرافیایی را از بین ببرند(حقیقی و سیحون،1387).

    امروزه بهره گیری از منافع تجارت الکترونیک به طور گسترده ای در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. طی سال های اخیر پذیرش و استفاده از این فناوری در صنعت بیمه نسبت به صنعت بانکداری، به دلیل برخی ملاحظات و پیچیدگی ها بسیار محدود بوده است. از مهم ترین مزیت های استفاده از این فناوری می توان به صرفه جوئی در هزینه ها و زمان اشاره نمود، که این امر می تواند موجب ارتقای نفوذ بیمه در کشور گردد. مخاطرات بکارگیری این فناوری در صنعت بیمه عمدتاً به ریسک ها  و خلأهای قانونی مربوط می شود که بیمه گران در فرایند فروش محصولات و ارائه خدمات به بیمه گذاران، با آن رو به رو هستند. عدم اتخاذ تدابیر مؤثر جهت کاهش این ریسک ها و نیز رفع خلأهای قانونی، حضور بیمه گران را در این فضای جدید با پیامدهای زیان بار فراوانی رو به رو خواهد نمود (صدرائی،1386).

    همچنین گسترش سریع تجارت الکترونیکی در جهان، گریز ناپذیر بودن استفاده از آن، نقش تجارت الکترونیکی در حفظ، تقویت و توسعه موقعیت رقابتی کشور در جهان و صرفه جویی های ناشی از تجارت الکترونیکی در کشور و با توجه به نقش عمده و اساسی صنعت بیمه در فراهم کردن زمینه های مناسب برای رشد و فعالیت های اقتصادی به نظر می رسد در کشور ما نیز باید امکان حرکت به سوی اینترنتی شدن خدمات بیمه ای فراهم گردد(حقیقی و سیحون،1387). حال این پژوهش برآن است تا به این سوال پاسخ دهد که چه عواملی مانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه ای شده است؟

    1-3.اهمیت موضوع و ضرورت  انجام پژوهش

    گسترش سریع تجارت الکترونیکی در جهان، گریز ناپذیربودن استفاده از آن، نقش تجارت الکترونیکی در حفظ، تقویت و توسعه موقعیت رقابتی کشور در جهان و صرفه جویی های ناشی از تجارت الکترونیکی در کشور و با توجه به نقش عمده و اساسی صنعت بیمه در فراهم کردن زمینه های مناسب برای رشد و فعالیت های اقتصادی به نظر می رسد در کشور ما نیز باید امکان حرکت به سوی اینترنتی شدن خدمات بیمه ای فراهم گردد (حقیقی و سیحون،1388).

    از آنجایی که مانند سایر صنایع رقابتی یکی از عوامل مهم رضایت مشتریان در خدمات بیمه ای کیفیت ارائه خدمات - یعنی دسترسی سریع و ارزان به آن خدمات - است، لذا رسیدن به این مهم - صرفنظر از مزایای بی شماری که برای مشتریان داخلی و خارجی بیمه ها دارد - یک مزیت رقابتی در دنیای پررقابت کنونی است (حقیقی و سیحون ،1388). بیمه گری نیز به عنوان یکی از فعالیت های اقتصادی بسیار مهم و تأثیرگذار، روز به روز نقش مهمتری را در فعالیت های اقتصادی ایفا می کند؛ از این رو، پیشرفت مستمر در ارائه خدمات بیمه چه از نظر  بهبود کیفی و کمی خدمات فعلی و چه از نظر ظهور خدمات جدید امری ضروری است(حقیقی و سیحون ،1388).

    با توجه به اهمیت و نقش بیمه در کشور و لزوم فراهم آوردن امکاناتی برای دسترسی آسان به آن  و همچنین با توجه به تلاش روز افزون شرکت بیمه کارآفرین به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت بیمه که هزینه های زیادی نیز در زمینه الکترونیکی کردن خدمات خود انجام داده است این پژوهش در صدد بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت بیمه کارآفرین استان تهران برآمده است .

    1-4.سوالات پژوهش

    این پژوهش درصدد می باشد  تا به سوالات زیر پاسخ دهد :

    1.آیا عوامل ساختاری بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد ؟

    2. آیا عوامل رفتاری بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد ؟

    3. آیا عوامل زمینه ای بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد ؟

    4. آیا عوامل ماهیتی بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد ؟

    5.کدامیک از عوامل اهمیت بیشتری در عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک دارد ؟

    1-5. اهداف پژوهش

    1. بررسی موانع(ساختاری، رفتاری، زمینه ای و ماهیتی) توسعه بیمه الکترونیک

    2.رتبه بندی موانع توسعه بیمه های الکترونیک

    3.ارائه راهکارهایی برای توسعه بیمه های الکترونیکی در شرکت های بیمه ای

    1-6.فرضیات پژوهش

    در این پژوهش با توجه به موضوع و جامعه هدف فرضیه های زیر مفروض است:

    1. عوامل ساختاری بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد .

    2. عوامل رفتاری بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد .

    3. عوامل زمینه ای بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد .

    4. عوامل ماهیتی بر عدم پیاده سازی و توسعه بیمه الکترونیک تاثیر دارد .

    1-7.تعاریف مفهومی

    1-7-1. بیمه الکترونیک

    بیمه الکترونیک به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و فناوری اطلاعات در تولید و توزیع خدما ت بیمه ای اطلاق گردیده و در معنای خاص بیمه الکترونیک را می توان به عنوان تأمین یک پوشش بیمه ای از طریق بیمه نامه ای دانست که به طور برخط درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می گردد. به این نوع بیمه نامه ها چون از طریق اینترنت عرضه و فروخته می شوند بیمه اینترنتی نیز می گویند. به علاوه پرداخت حق بیمه، توزیع بیمه نامه و پردازش پرداخت خسارت می توانند برخط انجام گیرند (مظلومی و همکاران ،1389).

    1-7-2. موانع ساختاری

    منظور از موانع سازمانی عوامل مانند ساختار، تکنولوژی، قوانین و مقررات و نظایر آنهاست(علیخانی و بهرامی،1386).

    1-7-3. موانع رفتاری

    منظور از موانع رفتاری عبارت است از عوامل مربوط به نیروی انسانی که از سه بعد کمبود نیروی متخصص،عدم پشتیبانی مدیران ارشد و مقاومت پرسنل در برابر تغییر مورد بررسی قرار می گیرد (علیخانی و بهرامی،1386).

    1-7-4. موانع محیطی (زمینه ای)

    منظور از موانع محیطی عواملی است که خارج از حیطه اختیارات سازمان بوده و زمینه ساز موانع سازمانی و رفتاری است. این عوامل از سه بعد قانونی، فرهنگی و تکنولوژی مورد بررسی قرار می گیرند(علیخانی و بهرامی، 1386).

    1-7-5. موانع ماهیتی

     مجموعه عواملی است که منشاء آنها بطور مستقیم و غیر مستقیم مسائل مالی- اقتصادی هستند نظیر بودجه ناکافی، مقررات مالی، سهل بودن تدریس در مقایسه با تحقیقات علمی و مقرون به صرفه نبودن اقتصادی تحقیقات علمی و غیره بود(دادخواه و همکاران ،1389).

    1-8.تعاریف عملیاتی

    1-8-2. موانع ساختاری

    برای عملیاتی نمودن این متغیر از سوالات 1 تا 9 پرسشنامه پیوستی که شامل سوالات زیر می باشد استفاده شده است :

    ضعف نیروی انسانی متخصص

    ناکاف بودن بودجه تخصیصی برای اجرای پروژه

    فقدان سازمان هماهنگ کننده جهت برنامه ریزی و اجرای بیمه الکترونیکی در صنعت بیمه

    عدم انسجام لازم بین مدیرانIT در صنعت ببمه

    عدم وجود استراتژی شفاف طرح جامع فناوری اطلاعات

    عدم وجود نرم افزار جامع بیمه ای

    عدم وجود شبکه ارتباطی یکپارچه با شعب و سرپرستی ها

    عدم امکان  تبادل الکترونیکی با همه بانک های کشور

    عدم کفایت پهنای باند ارتباطی بین مراکز و شعب

    1-8-3. موانع رفتاری

    برای عملیاتی نمودن این متغیر از سوالات 10 تا 13 پرسشنامه پیوستی که شامل سوالات زیر می باشد استفاده شده است :

     

    ·        عادت داشتن به روش های سنتی در انجام کار

    ·        عدم انگیزش کافی در کارکنان به ویژه پرسنل IT

    ·        فقدان امنیت شغلی و ترس از بیکاری در میان کارکنان

    ·        عدم احساس نیاز مدیران به ارائه امور بیمه ای از طریق الکترونیکی

    1-8-4. موانع زمینه ای

    برای عملیاتی نمودن این متغیر از سوالات 14 تا 21 پرسشنامه پیوستی که شامل سوالات زیر می باشد استفاده شده است :

    پایین بودن سرعت اینترنت در ایران

    عدم وجود زیرساخت های مخابراتی مناسب،مطمئن و کافی در همه نقاط کشور

    کمبود قوانین در کشور جهت رسیدگی به جرایم اینترنتی

    عدم رسمیت امضا دیجیتال و مکاتبات الکترونیکی و اسناد الکترونیکی

    بی اعتمادی بیمه گزاران به گذاشتن اطلاعات شخصی روی اینترنت

    عدم تمایل بیمه گزاران به استفاده از خدمات اینترنتی در زمینه بیمه الکترونیک

    عدم استفاده از حساب های بانکی اینترنتی توسط بخش عمده ای از بیمه گزاران

    عنایت داشتن به بر قراری ارتباط چهره به چهره

    1-8-5. موانع ماهیتی

    برای عملیاتی نمودن این متغیر از سوالات 22 و 23 پرسشنامه پیوستی که شامل سوالات زیر می باشد استفاده شده است :

     

    ضرورت بازدید حضوری مورد بیمه و یا ارزیابی حضوری مورد خسارتی که در قالب الکترونیکی امکان پذیر نیست.

    پیچیده بودن بعضی از رشته های بیمه ای نظیر درمان و مسئولیت که به سادگی قابل تبدیل به فرمت الکترونیکی  نیست.

    1-9. نوع روش تحقیق

    این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ویژگی های موضوعی توصیفی و از نظر ویژگی های زمانی  پیمایشی و از نظر نحوه گردآوری داده ها جزء تحقیقات میدانی محسوب کرد.

    1-10.قلمرو پژوهش

    1-10-1.قلمرو موضوعی

     قلمرو موضوعی این پژوهش محدود بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک می باشد.

    1-10-2.قلمرو زمانی

    قلمرو زمانی پژوهش محدود به نیمه اول سال 1393 می باشد.

    1-10-3.قلمرو مکانی

     قلمرو مکانی پژوهش محدود به شرکت بیمه کارآفرین در استان تهران می باشد.

     

    1-11.جامعه و نمونه آماری

    جامعه آماری این پژوهش رادو گروه تشکیل می دهدگروه اول شامل کلیه کارکنان شعبات شرکت بیمه کارآفرین در استان تهران می باشدکه با به اطلاعات دریافتی از شرکت بیمه توسعه استان تهران تعداد کارکنان 176 نفر می باشد و گروه دوم کلیه کارکنان نمایندگی های بیمه کارآفرین استان تهران می باشد که از هر نمایندگی یک نفر جهت بررسی و تکمیل پرسشنامه انتخاب شد که تعداد این نمایندگی ها در استان تهران184 نفر می باشد  که در مجموع تعداد اعضای جامعه مورد مطالعه (N=n=360)نفر می باشد

    مقدمه

    پیدایش اینترنت، گسترش فناوری اطلاعات و توسعه استفاده از آن به عنوان ابزاری برای مبادله های میان مشتریان و بنگاه ها در تجارت الکترونیک، پیامدهای متعددی داشته است. از مهم ترین این پیامدها ایجاد فرصت هایی برای خرده فروشان است که می توانند در تمام مکان ها و به طور جهانی به مشتراین دسترسی یابند و بازار الکترونیکی[1] (مجازی) را تشکیل دهند. از این روست که می توان مهمترین ویژگی تجارت الکترونیکی از دیدگاه بازرگانی را توانایی برقراری ارتباط سازمان (بنگاه) یا فرد یا کل مخاطبان و سازگار ساختن محصولات و خدمات با نیازهای فرد – فرد آن ها دانست. از سوی دیگر عوامل موثر بر تصمیم و قصد خرید از طریق وب سایت های اینترنتی را می توان در قالب دو دسته عوامل بیرونی و درونی طبقه بندی نمود. عواملی مانند کمبود امنیت در شبکه اینترنت، پایین بودن اعتماد مشتریان به خرید مجازی، کیفیت سایت و مدل طراحی آن به ویژه در نحوه ارائه محصول و اطلاعات مربوط به کالا را که به بی رغبتی مشتریان به انجام دادن خریدهای اینترنتی منجر می شود را می توان در زمره عوامل بیرونی طبقه بندی نمود. در عین حال نگرش، عادات و درک افراد از فرصت هایی که توسط خرید اینترنتی ممکن می شود را می توان به عنوان عوامل درونی در نظر گرفت. واضح است که خریداران اینترنتی در درجه اول باید کاربر اینترنت باشند. امروزه خریداران اینترنتی بیشتر از میان جوانانی هستند که سطح درآمد بالاتری نسبت به سایر کاربران اینترنت دارند. با وجود این، با وجود این، همزمان با گسترش خریدهای اینترنتی، این خریداران از نظر ویژگی های جمعیت شناختی به ویژگی های یک کاربر معمولی نزدیک می شوند (جعفرپور و رحمان سرشت،1388).

    در این فصل ابتدا تاریخچه مرتبط با پژوهش عنوان گردیده سپس به تشریح ابعاد مختلف تجارت الکترونیک و بیمه الکترونیک پرداخته شده و در آخر نیز پیشینه در ایران و جهان و مدل پژوهش آمده است .

    2-2.تاریخچه مرتبط با پژوهش

    در این بخش ابتدا به ارائه تاریخچه پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک پرداخته شده و در ادامه به بررسی جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد پراخته شده است .

    2-2-1.تاریخچه پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک

    تاریخچه تجارت الکترونیک بیشتر به تعریفی که از آن می شود، بستگی دارد. یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت، اولین داد و ستد به شکل تجارت الکترونیک است. اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه 1960 میلادی و بر مبنای «مبادله الکترونیک داده ها»[2]، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد از یک رایانه به رایانه دیگر، شکل گرفت. مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکتها فراهم نمود، به گونه ای که نیاز به دخالت انسان در این فرآیند به حداقل رسید. در واقع مبادله الکترونیک داده ها را می توان پدر تجارت الکترونیک امروزی به حساب آورد چرا که فناوریهای انتقال پیام با کاهش کاربرد کاغذ در فرآیندهای تجاری و افزایش اتوماسیون، کم کم در تمامی فرآیندهای تجاری سازمان ها نفوذ کرد، و به مرور زمان با ارتقای کارایی این فرایندها، به عنوان یکی از بخش های لاینفک تجارت درآمد. اگر چه، آنچه هم اکنون می توان نام تجارت الکترونیک سنتی بر آن نهاد، تنها به مبادله الکترونیک داده ها محدود نمی شده است و دامنه ای گسترده از شکل های گوناگون پیام، رمزینه[3] و پرونده ها را در کنار ارسال رایانه ای اسناد در بر می گیرد .

    با گذشت زمان و پدیدآمدن ابزارهای ذخیره، بازاریابی و پردازش داده ها و دسترسی عامه مردم و سازمانها و همچنین پیشرفت فناوریهای مخابراتی و شبکه های رایانه ای گسترده، فرصتی پدید آمد که بازیگران صحنه تجارت آن را بسیار سودمند یافتند. همچنین طی بیست سال گذشته یکی از روندهای عمده در گسترش تجارت الکترونیک، کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارهای رایانه ای و مهمتر از آن ایجاد استانداردهای جهانی برای توسعه سخت افزارها بوده است. چنین فرایندی را «استانداردسازی یکپارچه سیستم های باز»[4] می نامند. در مورد نرم افزارها نیز چنین روندی وجود داشته است، اما استانداردهای نرم افزاری هنوز به اندازه استانداردهای سخت افزاری یکپارچه، متحد و سازگار نیستند (توربان و دیگران[5]، 2002، صص 230 – 231 به نقل از راوری و مقدسی،1386).

    نکته بعدی پس از یکپارچه سازی و استاندارد کردن، ایجاد امکانات شبکه ای و توانایی برقراری ارتباط میان سیستم های مختلف رایانه ای بوده است. به این ترتیب شبکه های ارتباطی، همچون آرپانت[6] در دهه 1960، مهمترین نقش را در تسهیم اطلاعات و اطلاع رسانی بازی کرده اند. گفتنی است که پیشرفت غیر منتظره اینترنت زمانی شروع شد که در سال 1972 میلادی و برای اولین بار، پست الکترونیک با توسعه فناوری جدید آرپانت مورد استفاده قرار گرفت. این پدیده به طرح نسخه جدیدی از پروتکل انتقال داده به نام «پروتکل کنترل انتقال/ پروتکل اینترنت»[7] منجر شد . ظهور اینترنت امکان انجام شکلهای جدیدی از تجارت الکترونیک نظیر خدمات را فراهم نمود . امروزه به لطف کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارها و انعطاف پذیری و سازگاری استانداردهای نرم افزاری، امکان مبادله اطلاعات در سطح جهان با هزینه های اندک برای عامه مردم فراهم شده است. مبنای اصلی و بنیادی تجارت الکترونیک به بیان ساده نیز همین دسترسی سریع، ارزان و آسان به اطلاعات برای انجام داد و ستد از طرق اینترنت است .

    به طور کلی، روندهای پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک به پنج مرحله زیر قابل تقسیم بندی است:

    مرحله اول – پیدایش شبکه های خصوصی: اولین گام ها در پیدایش تجارت الکترونیک در دهه 70 و 80 میلادی و توسط برخی از دولتها و تاجران بزرگ بین المللی که می کوشیدند تا تبادل اطلاعات و امنیت مربوط به آن را توسعه بخشند، برداشته شد. در این راستا، مبادله الکترونیک داده ها که در محدوده شبکه های خصوصی و محدود انجام می گرفت، به عنوان بستر و استاندارد اولیه برای نسل اول تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت. البته در آن مرحله هزینه بالا و پیچیده بودن سیستم، مانع گسترش آن شد و تنها تعداد کمی از سازمانها، نظیر شرکتهای مالی از آن استفاده می کردند.

    مرحله دوم – پیدایش پست الکترونیک و چت: این مرحله مربوط به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی است که طی آن نسل اول مخابره اخبار همچون پست الکترونیک و چت کردن به وجود آمد. در این مرحله استفاده از وب در میان دانشگاهیان و اعضای مراکز علمی و پژوهشی رواج یافت.

    مرحله سوم – ظهور مرور گرها: سال 1995 میلادی که ظهور مرورگرها در وب[8] بر اساس پروتکل انتقال فوق متن[9] به وقوع پیوست و ایجاد صفحات میزبان[10] به عنوان یکی از ضروری ترین بخش های سایتهای وب در این سال انجام گرفت، به عنوان مرحله سوم پیدایش تجارت الکترونیک به شمار می رود

     

    [1] - Vertical Market

    [2] -  Electronic Data Interchange

    [3] - Barcode

    [4] - Standard of open systems Integration

    [5] - Turban et al

    [6] - Advanced Research project Agency Net (ARPANet)

    [7] - Transfer Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP)

    [8] - Web Browser

    [9] - Hyper Text Transfer Protocol (http)

    [10] - Host Page

    Study Obstacles of electronic assurance in assurance companies (Case study:  Karafarin  insurance company in Tehran province)

     

     

     

    Abstract: E-commerce potential areas to help establish a simple, easy, productive, transparent and effective between the Businesses and consumers, consumer business unit, our consumers and the This study provides our business is going to study barriers to the development of electronic insurance Which was designed for this purpose 4 hypothesis for data collection questionnaire included 28 question The questionnaire used in the insurance company employees, branch offices and agencies of the entrepreneur in Tehran 308 questionnaires were distributed,which was used to test research hypotheses with regard to Normal t-test to test the hypothesis of the study variables and analysis of variance with  Tukey  test was used to rank the barriers to the development of electronic insurance   that ultimately results Showed that structural factors, behavioral factors, factors underlying nature of the lack of implementation and development of insurance Electronic effects and results of the ranking showed structural barriers in the first place, behavioral barriers Second, field barriers in third, fourth placed obstacles in nature.

    Key words: Insurance electronics, structural factors, behavioral, context and nature

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                              صفحه

    فصل اول: کلیات پژوهش    1

    1-1.مقدمه  2

    1-2. تشریح و بیان مسئله  2

    1-3.اهمیت موضوع و ضرورت  انجام پژوهش    4

    1-4.سوالات پژوهش    5

    1-5. اهداف پژوهش    5

    1-6.فرضیات پژوهش    5

    1-7.تعاریف مفهومی   6

    1-7-1. بیمه الکترونیک     6

    1-7-2. موانع ساختاری   6

    1-7-3. موانع رفتاری   6

    1-7-4. موانع محیطی (زمینه ای)  6

    1-7-5. موانع ماهیتی   7

    1-8.تعاریف عملیاتی   7

    1-8-2. موانع ساختاری   7

    1-8-3. موانع رفتاری   8

    1-8-4. موانع زمینه ای   8

    1-8-5. موانع ماهیتی   9

    1-9. نوع روش تحقیق   9

    1-10.قلمرو پژوهش    9

    1-10-1.قلمرو موضوعی   9

    1-10-2.قلمرو زمانی   10

    1-10-3.قلمرو مکانی   10

    1-11.جامعه و نمونه آماری   10

    فصل دوم: ادبیات پژوهش     11

    2-1. مقدمه  12

    2-2.تاریخچه مرتبط با پژوهش    13

    2-2-1.تاریخچه پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک     13

    2-2-2.جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد  16

    2-3.تجارت الکترونیکی   17

    2-4.مزایای تجارت الکترونیک     20

    2-5.مدل های تجارت الکترونیک     21

    2-5-1.مدل مصرف کننده – مصرف کننده 22

    2-5-2.مدل تجارت – مصرف کننده 22

    2-5-3.مدل تجارت - تجارت    22

    2-5-4.مدل مصرف کننده - تجارت    23

    2-6.تجارت الکترونیک و نقش آن در صنعت بیمه  23

    2-7. تعریف واژه بیمه  24

    2-8.بیمه الکترونیکی   25

    2-9.پیش نیازهای پیاده سازی بیمه الکترونیکی   25

    2-9-1.فرهنگ سازی   26

    2-9-2.آسیب شناسی   26

    2-9-3.درگیری کلیه افراد صنعت بیمه  26

    2-9-4.کوچک سازی ساختار سازمانی   26

    2-10.شرایط اجرای موفق استراتژی بیمه الکترونیکی   27

    2-10-1.رهبری الکترونیک (وجود رهبری و اندیشه استراتژیک)  27

    2-10-2.ایجاد زیر ساخت تکنولوژیکی   27

    2-10-3.آمادگی زیر ساخت سازمانی   28

    2-10-4.وجود نیروی انسانی آگاه و متخصص     28

    2-10-5.وجود زیر ساخت حقوقی   28

    2-11.مخاطرات بیمه الکترونیک   29

    2-11-1.ریسک های معاملاتی   29

    2-11-2.ریسک های ارتباطی   30

    2-11-3.ریسک های استراتژیک   30

    2-11-4.ریسک های اعتباری و مالی   31

    2-11-5.ریسک های مسئولیت    31

    2-11-6.ریسک های عملیاتی   32

    2-12.چالش ها و محدودیت های اصلی فرا روی بیمه الکترونیکی   32

    2-12-1. هدایت تجارت الکترونیکی   33

    2-12-2.محدویت های کارکنان ماهر در زمینه بیمه الکترونیکی   33

    2-12-3.زیر ساخت فنی   33

    2-12-4.نرخ گذاری محصولات بیمه الکترونیکی   33

    2-13.پیاده سازی بیمه های الکترونیکی در ایران   34

    2-13-1. الزامات    34

    2-13-2.چالش ها 36

    2-12-3. راهبردها 37

    2-14.پیامدهای پیاده سازی بیمه الکترونیکی در صنعت بیمه  38

    2-14-1. کاهش هزینه های مدیریتی و اداری   38

    2-14-2.ایجاد مجاری فروش جدید  38

    2-14-3.کاهش تقلبات    39

    2-14-4.افزایش رقابت    39

    2-14-5. ارائه خدمات بهتر به مشتریان   39

    2-14-6. تعیین و محاسبه حق بیمه بر اساس واقعیت و نه تعرفه های قدیمی   40

    2-14-7. بهبود تصمیم گیری مدیریت    40

    2-15.بیمه کارآفرین   40

    2-15-1.فلسفه تاسیس    40

    2-15-2.اهداف شرکت    41

    2-15-3.توان مالی شرکت    41

    2-15-4.موضوع فعالیت شرکت    41

    2-15-5.توان فنی و تخصصی   42

    2-15-6.پرسنل و شعب    42

    2-16.پیشینه پژوهش    43

    2-16-1.پیشینه پژوهش در ایران   43

    2-16-2.پیشینه پژوهش در جهان   49

    2-17.مدل مفهومی پژوهش    53

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش     54

    3-1.مقدمه  55

    3-2.روش تحقیق   56

    3-3.جامعه آماری   56

    3-4.نمونه آماری   57

    3-5.ابزار گردآوری داده ها 57

    3- 6. اعتبار ابزار اندازه گیری (پرسشنامه)  58

    3-6-1.روایی پرسشنامه  58

    3-6-2.پایایی پرسشنامه  59

    3-7. روش تجزیه و تحلیل داده ها( روش آماری)  59

    3-8.قلمرو تحقیق   60

    3-8-1.قلمرو موضوعی   60

    3-8-2.قلمرو زمانی   60

    3-8-3. قلمرو مکانی   60

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 61

    4-1.مقدمه  62

    4-2.اطلاعات جمعیت شناختی   63

    4-2-1.جنسیت پاسخگویان   63

    4-2-2. وضعیت تاهل پاسخگویان   64

    4-2-3.سن   65

    4-2-4.سطح تحصیلات    66

    4-2-5.سابقه کار  68

    4-3.آزمون کولموگروف اسمیرنوف    69

    4-4.آزمون فرضیات پژوهش    70

    4-4-1.فرضیه اول   70

    4-4-2.فرضیه دوم  71

    4-4-3.فرضیه سوم  73

    4-4-4.فرضیه چهارم  74

    4-5.رتبه بندی موانع توسعه بیمه های الکترونیک     75

    فصل پنجم: نتیجه گیری   78

    5-1.مقدمه  79

    5-2. بحث در نتایج تحلیلی   79

    5-2-1. نتایج حاصل از فرضیه های پژوهش    80

    5-2-2.نتایج حاصل از رتبه بندی موانع توسعه بیمه های الکترونیک     81

    5-3.جمع بندی و نتیجه گیری   82

    5-4.پیشنهادات پژوهش    83

    5-4-1.پیشنهادات کاربردی   83

    5-4-2. پیشنهادات برای تحقیقات آتی   85

    5-5. محدودیت های پژوهش    85

    منابع  86

    منابع فارسی   87

    منابع انگلیسی   90

    منابع اینترنتی   92

    پرسشنامه  94

    خروجی نرم افزار spss  96

    Abstract  104

    منبع:

    منابع فارسی

    اسفیدانی، محمدرحیم؛ دقیقی اصلی، علیرضا؛ اسماعیلی آهنگرکلایی، الهه (1390) اثر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر، پژوهشنامه بیمه، سال بیست و ششم، شماره 2.

    آقازاده، هاشم؛ بخشی زاده، الهه(1389)ارزیابی اثر بخشی تبلیغات الکترونیکی براساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی : صنعت پوشاک)، فصل نامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 21 و 22.

    بیک زاد، جعفر؛ مولوی، زهرا(1388) کیفیت خدمات الکترونیکی و رضایت الکترونیکی مشتریان، مجله بانک و اقتصاد، شماره 104  .          

    افخمی، احمد؛ ترابی، مصطفی(1390) تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت مشتریان در تجارت الکترونیکی B2C (موردکاوی: بیمه اینترنتی ایران و البرز)، اقتصاد و تجارت نوین، شماره های 25 و 26 .

    امیر خانی، امیر حسین؛ متقی ثابت، محمود(1389)بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت سهامی بیمه آسیا، فصل نامه صنعت بیمه، سال بیست و پنجم،شماره 1 .

    بقائی راوری، جواد؛ مقدسی، علیرضا(1386)ارائه یک مدل سه بعدی از چالش های پیاده سازی تجارت الکترونیک در ایران ،مجله دانش و توسعه ، شماره 19.

    جعفر پور، محمود؛رحمان سرشت، حسین(1388)ارائه یک  مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن  در دانشگاه های کشور، فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 52.

    حاجی کریمی، عباسعلی؛ عزیزی، شهریار(1387) مدل عوامل موثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکت های کوچک، پژوهشنامه بازرگانی، شماره 48 .

    حافظ نیا، محمد رضا (1387) مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ،انتشارات سمت ،تهران ، چاپ چهارم.

    حقیقی، محمد؛ سیحون، علی رضا(1387)ارائه مدل بلوغ الکترونیکی برای فرایند های ارائه خدمات در صنعت بیمه کشور و آزمون آن در شرکت بیمه پارسیان، فصل نامه صنعت بیمه، سال بیست و سوم، شماره 3 و 4.

    دادخواه، بهروز؛ محمدی، محمد علی؛پور ناصری،شهناز؛ مظفری، ناصر؛ ادهم، داود(1387)دیدگاه های اعضاء هیات علمی دانشگاه های استان در مورد تحقیق و موانع تحقیق در این دانشگاه ها در سال1382، مجله علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوره هشتم، شماره اول.

    ساعی ارسی، ایرج(1387)روش های پژوهش در علوم اجتماعی ،جلد اول :نظریه های شناخت و مفاهیم اساسی روش شناسی ،تهران ،راه ابریشم .

    ساعی ارسی، ایرج(1387)روش های پژوهش در علوم اجتماعی ،جلد دوم :روش های پژوهش کمی و کیفی  ،تهران ،بهمن برنا  .

    سرمد، زهره، عباس بازرگان و الهه حجازی(1387)روش های تحقیق در علوم رفتاری،انتشارات آگاه، تهران، چاپ دوم.

    سهرابی، بابک؛ خانلری، امیر(1389)عوامل اثرگذار در به کارگیری تجارت الکترونیک در بنگاه های کوچک و متوسط ایران، توسعه کارآفرینی، سال دوم، شماره هفتم.

    صحرایی، رضا(1392) بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه ای، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی ابهر.

    صدرائی، احمد رضا(1386) منافع و مخاطرات بیمه الکترونیک، تازه های جهان بیمه، شماره 112.

    عالیخانی، علی؛ بهرامی، امیر(1386)بررسی و شناسایی موانع پیاده سازی بیمه الکترونیکی در صنعت بیمه ایران و ارائه راهکارهای مناسب، فصل نامه صنعت بیمه، سال بیست و دوم،شماره 2.

    فلاحتی،منیژه(1384)چالش های صنعت بیمه در فرایند تجارت الکترونیک، بررسی های بازرگانی ، شماره 14.

    کاظمی، مصطفی؛ فیاضی، مرجان؛ میزراده، ملیحه(1387) بررسی موانع استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه ایران،مجله دانش و توسعه، سال پانزدهم، شماره 23.

    کفاش پور، آذر؛ رحیم نیا، فریبرز؛ نبی زاده، طاهره(1390)ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی،دو فصل نامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره سوم.

    مظلومی، نادر؛ امامی، کورش؛ اعرابی، نرجس(1389)سنجش آمادگی الکترونیکی بیمه گذاران خودرو (مورد مطالعه : شرکت بیمه پارسیان)، فصل نامه صنعت بیمه، سال بیست و پنجم، شماره 1.

    معصومی، فاطمه(1391)بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت با بازاریابی بیمه عمر(مورد مطالعه : نمایندگی های بیمه ایران در استان زنجان)،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی ابهر .

    ملکی،مهشید(1392)بررسی تاثیر استفاده از اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر و پس انداز (مورد مطالعه: شرکت بیمه آسیا در استان زنجان)، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی ابهر.

     

     

     

    منابع انگلیسی

    Brettel, M., & spiker-Attig, A. (2010). Online advertising effectivnes، across

    Chia-Hui, Y., & Hsi-Peng, L. (2008). Effects of e-Service quality on loyalty intention: An empirical study in online auction. Managing Service Quality, 18(3),127-146.

    Cho, V. (2006). A study of the roles of trusts and risks in information-oriented online legal services using an integrated model. Information & Management, 43(4), 502-520.

    Comprehensive Processors: Gender Differences in Web Consumer Behavior.Journal of Advances in Consumer Research. 34(2):12-26.

    cultural comparison. Journal of research in interactive marketing, 4(3), 176-196.

    Emerald group publishing. (2011). Advertising enters the virtual world. Journal of strategic direction, 27(2), 18- 21.

    Henseler, J., & Ringle, C.M., & Sinkovics, R, (2009). The Use Of Partial Least

    Hsiu-Fen, L. (2007). The impact of website quality dimensions on customer satisfaction in the B2C e-Commerce context. Total Quality Management, 18(3/4), 363-378.

    Kamran, M, (2008). Utilization of mobile advertising in b2c marketing. Master thesis atheists submitted in partials fulfillment for the degree of Master of Science, 1-148.

    Kim،M.، Kim،J .H ،.Lennon،S .J، (2011) ،E-Service attributes available on men and women apparel web sites، journal of Emerald ،21(1): 25-4.

    Kutty, V. n. a. (2010). Accept reject Decision in online advertising using Geometric Bromnian motion. A Thesis submitted to the faculty of the Graduate school of university of buffalo, state university of New York, and 1-152.

    Lee, G. G., & Lin, H. F. (2005) Customer perceptions of e-Service quality in online shopping. International Journal of Retail & Distribution Management 33(2 , 161-176.

    Liang, T. P., & Lai, H. J. (2002) Effect of store design on consumer purchases: An empirical study of on-line bookstores. Information and Management, 39(6 , 431 444.

    Liao, C., Prashant, P., & Hong-Nan, L. (2006) The roles of habit and web site quality in e-Commerc. International Journal of Information Management, 26(6 ,469 483.

    Patet, I. (2011). "Consumer Attitude toward Mobile Marketing". Master thesis Of  University of Technology Department of  Business Adminestration, 1-165.

    Pieters, R., Wedel, M., and Batra, R. (2010)." The stopping power of advertising: measures and effects ofvisual complexity". Journal of Marketing, 74(5), 48-59.

    Richard, M.O., & Chebat, C.J, Yang, Z., Laroche. M. (2007). Selective Versus

    Rodgers, S., & Thorson, E. (2010). The Interactive Advertising Model: How Users Perceive and Process Online Ads. Journal of  Interactive Advertising. 1(1): 42‐ 61.

    Sonja, G. K., & Ewald, A. K. (2003) Empirical research in online trust: A review and critical assessment. International Journal of Human-Computer Studies, 586(3 ), 783-812.

    Squares Path Modeling In International Marketing. New Challenges to International Marketing Advances in International Marketing, 20: 217- 319.

    Wong, E., (2010). Exploring The Origins And Information Processing Differences Between Men And Women: Implications For Advertisers. Academy of Marketing Science Review, 10: 12-32.

    Wua, S.L., Weib, P.L., Chenc, J.H. (2008). Influential Factors and Relational Structure of  Internet Banner Advertising in the Tourism Industry. Journal of Tourism Management, 29:221-236.

    Zhang, X., & Prybutok, R. (2005) A consumer perspective of e-Service quality. IEEE Transactions on Engineering Management, 52(4), 461-477.

    منابع اینترنتی

    http://www. Sid.ir

    http://www. ssrn.com

    http://www.karafarin-insurance.ir


موضوع پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, نمونه پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, جستجوی پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, فایل Word پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, دانلود پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, فایل PDF پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, پروژه در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, پروژه درباره پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی موانع توسعه بیمه های الکترونیک در شرکت های بیمه

پایان نامه جهت اخذ مدرک دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی چکیده رساله/پایان نامه : توسعه یافتگی بخش کشاورزی در مناطق روستایی مبتنی بر وجود استعدادهای طبیعی و تحقق اهداف برنامه ریزی جهت استقرار امکانات و الزامات توسعه است. این درحالی است که باوجود برخورداری برخی از سکونتگاه های روستایی از پتانسیل های بالای طبیعی و اکولوژیکی شاهد عدم توسعه یافتگی بخش کشاورزی در این نواحی ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده فرهنگ سازمانی به‌ دلیل ماهیت اثرگذاری قوی که می‌تواند بر رفتار و عملکرد اعضاء سازمان داشته باشد، نقش مهمّی در کنترل درونی رفتارهای کارکنان و پیشگیری از بروز فساد اداری دارد. پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل فرهنگ سازمانی براساس مدل هافستد در سازمان‌های دولتی، در سازمان جهادکشاورزی استان ...

مدیریت دولتی گرایش مالی پایان نامه چکیده بورس الکترونیک در بازارهای پیشرفته سرمایه به عنوان گامی رو به جلو در مسیر توسعه دولت الکترونیک، ایجاد شده است. حال آنکه این امر در بورس ایران مسأله‏ای نو ظهور و نوپا تلقی می‏گردد. در کشورهای توسعه یافته به استقرار نظارت الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین پیشنیازهای استقرار بورس الکترونیک توجه شده است. زیرا توسعه بازار بدون توسعه نظارت، ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه چکیده امروزه مصرف­کنندگان تبدیل به ابزار تبلیغاتی مناسبی برای شرکتها شده‌اند. یک مشتری راضی از کالا و خدمات یک بنگاه اقتصادی، می‌تواند در برابر تمامی رقبای آن بایستد و سبب جذب مشتریان موجود در بازار شود. ­ازجمله مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی، تبلیغات شفاهی است­. تبلیغات شفاهی می­تواند تأثیر ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): تحولات ساختار سنی جمعیت جهان از نتایج انتقال جمعیتی و کاهش مرگ ومیر و باروری است. با افزایش سن سلامت سالمندان میتواند درمعرض تهدید قرار گیرد. سالمندان سریعترین نرخ رشد جمعیت را در بین گروههای سنی دارند و در آینده نزدیک جمعیت سالمند در کشورهای در حال توسعه چون ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازرگانی بین الملل" چکیده: پیشرفت فناوریها و ابزارهای بیسیم در سالهای اخیر فرصت جدیدی برای ارائه ی خدمات نوین بانکی، تحت عنوان بانکداری همراه به وجود آورده است. با استفاده از بانکداری همراه، مشتریان میتوانند در هر مکان و زمانی، سریع و راحت از خدمات بانکی بهره مند شوند. امروزه خدمات بانکداری همراه توسط بسیاری از بانکهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت گرایش اجرایی چکیده در سالهای اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین تأثیر را در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی داشته است به طوری که امروزه با بکار گیری کامپیوتر، شبکه‌های ارتباطی و رشد شبکه گسترده جهانی انقلابی در عرصه بانکداری و ارائه خدمات بانکی بوجود آمده که بانکداری الکترونیکی نامیده می‌شود از آنجا که یکی از ارکان ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

ثبت سفارش