پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی

word 5 MB 31085 72
1391 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۳,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)

    چکیده

     

    کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی

     

    کاهش مصرف انرژی از جمله مهمترین مسائل روز به ویژه در بخش صنعت است. در سالهای اخیر نیازهای روز افزون بشر به سیستم‌های کامپیوتری باعث ایجاد و گسترش هر چه بیشتر مراکز داده با تعداد زیاد رایانه شده است که در مجموع مصرف برق قابل توجهی دارند. بدیهی است که در چنین شرایطی تلاش‌های زیادی در راستای کاهش مصرف برق در این مراکز از سوی متخصصین صورت گرفته است و اکنون نیز تلاش در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از روش‌های کاهش مصرف برق در مراکز داده، مهاجرت ماشین مجازی است.

    در این پایان نامه با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی یک بسته‌ی نرم افزاری طراحی و پیاده سازی شده‌است که بر اساس بار کاری هر رایانه و انتقال بار بین سیستم‌ها در قالب مهاجرت ماشین مجازی شرایطی مناسب را برای کاهش مصرف برق به وجود می آورد و با بهره گیری از آن مصرف را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. 

     

    فصل اول

    مقدمه

     

    در این فصل ابتدا به توضیح مصرف برق در رایانه پرداخته می‌شود. سپس مصرف انرژی در مراکز داده و در نهایت مجازی سازی شرح داده می‌شوند.

     

    1-1-      مصرف انرژی در رایانه

    مصرف برق در رایانه را می‌توان به دو بخش تقسیم نمود:

    ایستا: بخشی از انرژی مصرفی رایانه است که تنها صرف روشن بودن سیستم می‌گردد و به میزان کاری که سیستم انجام می‌دهد ارتباطی ندارد. این سطح از مصرف انرژی سبب روشن و آماده به کار نگاه داشتن سیستم شده و از لحظه‌ای که سیستم روشن می‌شود مصرف می‌گردد. بخش زیادی از این انرژی در واقع اتلاف به طرق مختلف و در سطوح مختلف سخت افزار است؛ مانند نشت جریان در مدارات مجتمع[1].

    پویا: بخشی از انرژی مصرفی رایانه است که صرف انجام فعالیت‌های سیستم می‌گردد و با توجه به میزان بار[2] روی بخشهای مختلف یک سیستم (مانند: پردازنده، حافظه[3]، دیسک سخت[4]، کارت گرافیکی[5] و ...) متغیر است.

    شاید تصور شود که مصرف حالت بیکار یک رایانه کم یا قابل چشم پوشی است زیرا این سهمی از انرژی است که در زمانی که رایانه کار مفیدی انجام نمی‌دهد مصرف می‌کند، ولی بر خلاف تصور، یک سرور هنگام بیکاری حدود60 تا 70 درصد از بیشینه‌ی توان[6] مصرفی خود را مصرف می‌کند   [Barroso, 2007] و [Fan, 2007] و [Lefurgy, 2007]. بیشینه توان مصرفی یک رایانه هنگامی است که با حداکثر توان پردازشی[7] خود کار می‌کند.

    1-2-      مراکز داده و مصرف انرژی در آنها

    یک مرکز داده ساختمانی است، شامل تعداد زیادی رایانه (سرور) و قطعات مورد نیاز آنها مانند سوئیچ‌های شبکه و منابع انرژی پشتیبان [Kumar, 2009].

    مصرف انرژی یک مرکز داده حاصل مجموع مصرف انرژی سرورهای موجود در آن به علاوه‌ی مصرف انرژی امکانات دیگر مانند سرورهای ذخیره سازی[8] ، سیستم‌های خنک کننده، تجهیزات شبکه و ... است.

    نکته‌ی قابل توجه در این مورد، سهم تقریباً 50 درصدی سرورها در مصرف انرژی مرکز داده است. به بیان دیگر تنها نیمی از انرژی مصرفی یک مرکز داده صرف پردازش و پاسخ به درخواست‌ها می‌گردد و مابقی صرف موارد دیگر که مهمترین آن سیستم‌های خنک کننده هستند می‌گردد. شکل 1-1 که نمایش تفکیک انرژی مصرفی یک مرکز داده است، به خوبی گویای این مسئله است

    در مورد میزان مصرف انرژی در مراکز داده آمارها نشان می‌دهند علاوه بر چشمگیر بودن این مقدار، روند رو به رشدی از لحاظ مقدار و سهم از مصرف کل انرژی جامعه دارد [Koomey, 2011]. شکل‌ 1-2 نمایانگر این موضوع است.

    بر اساس تحقیقات انجام شده [Barroso, 2007]  ، [Boher, 2002] ، [Rangan, 2008] و [Siegele, 2008]، متوسط بکارگیری[9] سرورها در یک مرکز داده کمتر از 30 درصد است و یک سرور تنها در 10 درصد اوقات بکارگیری نزدیک به بیشینه‌ دارد [Armbrust, 2010].

    از اینرو با توجه به سهم مصرف انرژی یک سرور در حالت بیکاری، مشاهده می‌گردد که سهم قابل توجهی از انرژی مصرفی مراکز داده به هدر می‌رود.

     

    1-3-      مجازی سازی

    مجازی سازی ابتدا در سالهای 1970 میلادی برای استفاده‌ی همزمان چندین کاربر از یک سیستم ارائه شد [Bugnion, 1997]. طی سالهای گذشته کارهای زیادی در زمینه‌ی فن‌آوری مجازی سازی انجام شده است و به مرور توانایی‌هایی بر آن افزوده شده که شاید در ابتدای ارائه‌ی ایده، جزء اهداف اصلی نبوده‌اند[Bugnion, 1997] و [Barham, 2003] و  [Clark, 2005] و [Walters, 1999].

    امروزه مجازی سازی به انضمام ابزارهایی که به آن افزوده شده است ویژگی‌هایی مانند افزایش امنیت کاربران به خصوص درفضاهای غیر همکار، افزایش بهره‌وری سرورها، ایجاد بستر مناسب برای اجزای نرم افزارهای مختلف تحت سیستم عامل‌های متفاوت و به صورت همزمان، ساده‌ سازی سرویس و نگه‌داری سیستم‌ها در مراکز داده، ایجاد امکان توازن بار[10] بین سرورهای مختلف و ... را عرضه می‌کند که سبب شده است بیشتر صنعت به خصوص مراکز داده به سمت استفاده از این فن‌آوری سوق پیدا کنند آنگونه که امروزه تقریباً تمامی مراکز داده در جهان از این فن‌آوری بهره می‌گیرند [Armbrust, 2010]. چنین محیط‌هایی متشکل از مجموعه‌ای از رایانه‌ها که برای ارائه سرویس‌های خود از فن‌آوری مجازی سازی استفاده می‌کنند را "ابرواره"[11] می‌نامیم. در واقع ابرواره همان مراکز داده هستند که سرویس‌های خود را روی شبکه و در در قالب بسته‌هایی از سخت افزار که به واسطه‌ی مجازی سازی شکل گرفته‌اند ارائه می‌دهند [Armbrust, 2010] و [Armbrust,2009]. این بسته‌های سخت افزار را به انضمام سیستم عامل درون خود "ماشین مجازی"[12] می‌نامیم.

    مهاجرت ماشین مجازی[13] جزء قابلیت‌هایی است که مدتی پس از ظهور مجازی سازی به آن اضافه شد و به طور خلاصه عبارت است از انتقال ماشین مجازی از روی یک سرور به سرور دیگر. مهاجرت ماشین مجازی می تواند به صورت زنده[14] باشد به شکلی که کاربر نهایی[15] که از ماشین مجازی مهاجرت کننده سرویس می گیرد متوجه هیچگونه اختلالی در دریافت سرویس نشود و به عبارتی اصلاً جابجایی ماشین مجازی سرویس دهنده خود را متوجه نشود [Clark, 2005]. در شکل 1-3 طرحی از مهاجرت ماشین مجازی بین دو سرور فعال نمایش داده شده است.

     

    اگر بخواهیم مهاجرت ماشین مجازی به صورت زنده را دقیق‌‌تر بررسی نماییم، در واقع وقفه‌ای در ارائه سرویس پیش می‌آید که این تاخیر بین 60 تا 300 میلی ثانیه خواهد بود [Clark, 2005]. به هر حال از دید کاربر و پاسخ به درخواست‌ها مهم این است که می توان بدون بروز مشکل یا پرداخت هزینه‌ی زمانی و مصرف انرژی بالا ماشین‌های مجازی را بین سرورهای مختلف جابجا نمود [Liu, 2011].

     

    1-4-      ساختار پایان نامه

    در فصل دوم، به بیان مفاهیم و مرور کارهایی که در این زمینه صورت پذیرفته است خواهیم پرداخت. فصل سوم به بیان مدل پیشنهادی برای کاهش مصرف برق در مراکز داده اختصاص دارد. در فصل چهارم نحوه‌ی پیاده سازی، محیط و چگونگی انجام تست‌ها را شرح خواهیم داد. جمع بندی نتایج و پیشنهادها برای کارهای بعدی در فصل پنجم ارائه می‌گردد.

    فصل دوم

    پیشینه‌ی تحقیق

    1-          پیشینه‌ی تحقیق

     

    مصرف انرژی عظیمی که در مراکز داده صورت می‌گیرد باعث تحمیل هزینه‌های گزاف و مشکلات جانبی مانند گرمتر شدن کره‌ی زمین و تشدید بحران انرژی می‌شود. در چنین شرایطی تلاش برای صرفه جویی در این انرژی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند به خصوص با توجه به اتلاف انرژی که در این مراکز رخ می‌دهد. از اینرو در این زمینه کارهایی زیادی صورت پذیرفته است که در این فصل به بیان آنها خواهیم پرداخت.

     

     

    2-1-      صرفه جویی در انرژی مصرفی رایانه

    روش‌های صرفه جویی در انرژی مصرفی یک رایانه، با توجه به اینکه کدام بخش از انرژی مصرفی را هدف صرفه جویی قرار می‌دهند به دو بخش تقسیم می‌شوند.

     

     

     

     

    2-1-1.  صرفه جویی در انرژی پویا

    توان پویا بخشی از توان مصرفی است که ناشی از تناوب جریان و فرکانس کار قطعات می‌باشد. برای کاهش این بخش از توان مصرفی، روش‌هایی در سطح سخت افزار و نرم افزار وجود دارد.

    در سطح سخت افزار،  با ایجاد تغییرات و بهبود کارایی قطعات در هنگام طراحی و ساخت آنها، مانند هرچه بیشتر متمرکز نمودن مدارات، استفاده از آلیاژها و رساناها با قابلیت هدایت بالاتر، کاهش آستانه‌ی معنی دار بودن ولتاژ می‌توان انرژی مصرفی را کاهش داد. اینگونه تغییرات باعث کاهش کلی مصرف انرژی یک سیستم می‌شود صرف نظر از اینکه سیستم در چه محیطی و تحت چه شرایطی کار می کند.

    ایجاد قابلیت‌هایی در سخت افزار که امکان کمتر نمودن مصرف انرژی را در حالات خاص و در سطحی بالاتر فراهم می‌آورد. مانند پیشبینی چند حالت مختلف عملکرد برای پردازنده اصلی[16] و قرار دادن امکان انتخاب این حالات در سطح نرم افزاری تا در هنگام کار کرد سیستم، سیستم عامل بتواند با توجه به شرایط کاری حالت بهینه عملکرد را با توجه به میزان مصرف انرژی تعیین کند. قراردادن قابلیت‌های بیشتر و دقیق‌تر همراه با بهره‌گیری صحیح از این قابلیت‌ها نیز می تواند سبب کاهش مصرف انرژی گردد.

    از جمله مهمترین روشهای این دسته می‌توان از "مقیاس سازی پویای ولتاژ و فرکانس[17]" (DVFS) نام برد [Weiser, 1995] و [Semeraro, 2002] . در این روش با استفاده از پشتیبانی در نظر گرفته شده در پردازنده‌ی اصلی، فرکانس کار پردازنده با توجه به حجم بار پردازشی آن در هر لحظه تغییر می‌کند. این کار باعث می‌گردد تا در زمانهایی که نیازی به حداکثر توان پردازنده وجود ندارد، فرکانس کاری آن پایین بیاید و از آنجا که این کار با کاهش ولتاژ صورت می‌گیرد، عملاً توان مصرفی پردازنده با نسبت توان سوم فرکانس کم می‌شود. امروزه تمامی پردازنده‌های جدید از این قابلیت برخوردارند ولی از آنجا که مصرف پردازنده بخش کمی از مصرف کل یک سرور را تشکیل می‌دهد (و این سهم با پیشرفت فناوری رو به کاهش است) [Fan, 2007] علیرغم بهره گیری از این روش هنوز میزان اتلاف انرژی چشمگیری در سرورها وجود دارد.

    در سطح نرم افزاری نیز در سیستم عامل‌های جدیدتر پیشبینی‌هایی برای بهره بردن از توانایی‌های سخت افزار و راه ‌های دیگر کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است مانند کم کردن نور صفحه یا خاموش کردن نمایشگر[18] و یا قرار دادن کل سیستم در حالتی که سطح توان پردازشی و در نتیجه مصرف انرژی پایین‌تر باشد [Weiser, 1996] در مواقعی که نیازی به حداکثر توان پردازشی سیستم نیست.

     

    2-1-2.   صرفه جویی در انرژی ایستا

    روش‌هایی که حذف اتلاف ناشی از توان ایستا را هدف قرار داده‌اند، را می‌توان در دوسطح سخت افزاری و نرم افزاری طبقه بندی نمود.

    یک سرور هنگامی که روشن است و صرف نظر از میزان کاری که انجام می‌دهد، توان ایستای خود را مصرف می‌کند. روش های نرم افزاری عموماً با قرار دادن سرور بیکار[19] در حالتی که مصرف انرژی کمی دارد (مانند خواب[20]) و یا خاموش نمودن آن سعی در حذف کل این بخش از مصرف انرژی دارند. البته بدیهی است که این روش فقط قابل استفاده در مورد سرورهای بیکار است و اگر سروری حتی به میزان بسیار کمی هم از منابعش استفاده نماید، این روش در مورد آن قابل انجام نیست (و یا باید با روشی مانند آنچه در این پایان نامه ارائه و پیاده سازی شده‌است، ابتدا سرور را به حالت بیکار برده و سپس اقدام به خاموش نمودن و یا به خواب بردن آن سرور شود).

    روش‌های سخت افزاری با بهره گیری از فناوری جدیدتر و با انجام تغییرات و بهینه سازی در سطح معماری سخت افزار، منطق و یا الگوی مدارات سعی در کاهش نشتی‌های جریان و سایر اتلاف‌های انرژی موجود در مدارات دارند. در واقع با بهینه‌تر شدن و نیز با بکارگیری انواع روش‌های بسته‌بندی[21] مدارات سعی در کاهش حجم قطعات دخیل در انجام یک عمل خاص و همچنین اتلاف کمتر در سطح همین عده از قطعات الکترونیکی می‌شود که این عوامل باعث کاهش اتلاف توان ایستا در سرورها خواهند بود.

    مزیت روش‌های سخت افزاری به نرم افزاری در این است که این روش‌ها در تمام حالات یک سرور کارایی خود را حفظ می‌کنند.

    در بخش قبلی ذکر شد که با پیشرفت فناوری سهم توان پویا کمتر می‌گردد و از طرف دیگر به دلیل افزایش تراکم قطعات الکترونیکی در مدارات مجتمع و نشتی جریان ناشی از این افزایش تراکم، سهم توان ایستا بیشتر و بیشتر می‌گردد. از اینرو حذف اتلاف انرژی در این بخش اهمیت بیشتری می‌یابد.  

    روش‌هایی که کاهش مصرف پویای انرژی را مد نظر قرار داده‌اند، به شرطی می‌توانند در سطح کل سیستم یا چند سیستم صرفه جویی قابل توجهی کنند که قطعه‌ی هدف آنها کسر بزرگی از کل انرژی مصرفی را به خود اختصاص دهد. در این میان پردازنده هم به خاطر میزان مصرف زیاد و هم به دلیل متغیر بودن زیاد سطح مصرف در عملکردهای گوناگون (آنگونه که در DVFS انجام می‌شود) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما نشان داده شده است که حتی پردازنده هم، الزاماً در هر سیستم و هر شرایط مصرف کننده‌ی غالب در سیستم نیست؛ سهم فعلی مصرف پردازنده از مصرف کل سیستم حدود 25 درصد است که این سهم رو به کاهش است [Laudon, 2006] ، [Fan, 2007] و [Lefurgy, 2003].

    مشاهدات نشان می‌دهد که در سرورهای مختلف میزان و سهم مصرف قطعات با یکدیگر متفاوت است و هیچ یک از قطعات مصرف کننده‌ی غالب نیست [Meisner, 2009]. شکل 2-1 نشان دهنده‌ی همین وضعیت است؛ این نمودار، تفکیک[22] مصرف انرژی قطعات مختلف سخت افزار متعلق به سرور IBM p670 [Lefurgy, 2003] و Sun UltraSparc T2000 [Laudon, 2006] و یک سرور نوعی مشخص شده توسط شرکت Google [Fan, 2007] می‌باشد. همانطور که در این نمودار مشاهده می‌شود، سهم مصرف قطعات مختلف سخت افزار در سرورهای مختلف متفاوت است و در عین حال هیچکدام از قطعات مصرف کننده‌ی غالب انرژی نیستند.

    Power Saving in Cloud Using Virtual Machine Migration

     

     

     

     

    Power-saving is an important field in industries. In recent years the increasing need for computer systems caused the data-centers to grow rapidly which consume huge amount of energy. In these circumstances many efforts for reducing power consumption in these centers take place.

    Virtual machine migration is one the ways to reduce power consumption in data-centers. In this thesis we use virtual machine migration to design and implement a software package which transfer processing load in virtual machine format, among servers to make a suitable conditions for power saving and to reduce the power consumption considerably.

     

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه...................................................................................................... 1

    1-1 مصرف انرژی در رایانه................................................................................................................... 2

     1-2 مراکز داده و مصرف انرژی در آنها........................................................................................... 3

    1-3 مجازی سازی................................................................................................................................... 5

    1-4 ساختار پایان نامه............................................................................................................................ 7

    فصل دوم: پیشینه تحقیق........................................................................................ 8

    2-1 صرفه جویی در انرژی مصرفی رایانه......................................................................................... 9

    2-1-1 صرفه جویی در انرژی پویا................................................................................................ 9

    2-1-2 صرفه جویی در انرژی ایستا.......................................................................................... 10

    2-2 صرفه جویی در انرژی مصرفی مراکز داده........................................................................... 13

    2-3 صرفه جویی در انرژی با استفاده از ترکیب ماشین مجازی............................................ 15

    فصل سوم: مدل پیشنهادی................................................................................... 19

    3-1 تعاریف............................................................................................................................................ 20

    3-1-1 حالت خواب....................................................................................................................... 20

    3-1-2 انتخاب و استقرار.............................................................................................................. 21

    3-1-3 حدود دسته بندی........................................................................................................... 22

    3-2 طراحی و بخش‌های مدل پیشنهادی..................................................................................... 22

    3-3 عملکرد مدل پیشنهادی در یک مرکز داده.......................................................................... 26

    3-4 بخش جانبی مدل پیشنهادی.................................................................................................. 27

    3-4-1 واحد جمع آوری اطلاعات............................................................................................. 28

    3-4-2 واحد ارسال اطلاعات...................................................................................................... 30

    3-4-3 واحد دریافت و اجرای دستورات................................................................................. 30

    3-5 بخش مرکزی مدل پیشنهادی................................................................................................. 34

    3-5-1 واحد دریافت اطلاعات.................................................................................................... 34

    3-5-2 واحد ذخیره اطلاعات..................................................................................................... 35

    3-5-3 واحد طبقه بندی سرورها.............................................................................................. 35

    3-5-4 واحد اتخاذ تصمیم........................................................................................................... 37

    3-5-5 واحد ارسال دستورات..................................................................................................... 40

    3-6 سربارهای مدل پیشنهادی........................................................................................................ 40

    فصل چهارم: پیاده سازی........................................................................................ 42

    4-1 پارامترهای آزاد در نرم افزار حاصل....................................................................................... 43

    4-2 مختصات پیاده سازی................................................................................................................. 45

    4-2-1 بازه‌ی داده برداری و ارسال اطلاعات.......................................................................... 45

    4-2-2 انتخاب و استقرار.............................................................................................................. 45

    4-2-3 حدود دسته بندی و حاشیه......................................................................................... 47

    4-3 پیکر بندی سفارشی نرم افزار.................................................................................................. 47

    4-4 محیط انجام آزمایش.................................................................................................................. 49

    4-5 اندازه گیری اولیه........................................................................................................................ 51

    4-6 بارکاری استفاده شده برای آزمایش‌ها................................................................................... 52

    4-6-1 بارکاری آزمایشی.............................................................................................................. 53

    4-6-2 بارکاری واقعی................................................................................................................... 55

    فصل پنجم: نتایج و پیشنهادها.............................................................................. 57

    5-1 نتایج............................................................................................................................................... 58

    5-1-1 نتایج بارکاری آزمایشی................................................................................................... 58

    5-1-2 نتایج بارکاری واقعی........................................................................................................ 61

    5-2 جمع بندی نتایج......................................................................................................................... 64

    5-3 خلاصه و نتیجه گیری............................................................................................................... 65

    5-4 پیشنهادها...................................................................................................................................... 66

    فهرست منابع........................................................................................................ 68

     

    منبع:

    [AMD, 1998] AMD White Paper, Magic Packet Technology Advance Micro Devices,1998. http://www.amd.com/us-en/ConnectivitySolutions /TechnicalRes- ources/0,,50_233 4_2481,00.html.

    [Armbrust, 2010] Armbrust, M., Fox, A., Griffith, R., Joseph, A. D., Katz, R., Konwinski, A. & Zaharia, M. "A view of cloud computing." Communications of the ACM Vol. 53, No. 4, pp. 50-58, 2010.

    [Armbrust, 2009] Armbrust, M., Fox, A., & Griffith, R. "Above the clouds: A Berkeley view of cloud computing." Dept. Electrical Eng. and Comput. Sciences, University of California, Berkeley, Tech. Rep. UCB/EECS 28 (2009).

    [Barford, 1998] Barford, P., & Crovella, M. "Generating representative web workloads for network and server performance evaluation." ACM SIGMETRICS Performance Evaluation Review. Vol. 26, No. 1, pp. 151-160, 1998.

    [Barham, 2003] Barham, P., Dragovic, B., Fraser, K., Hand, S., Harris, T., Ho, A., Neugebauer, R., Pratt, I.  & Warfield, A. "Xen and the art of virtualization." ACM SIGOPS Operating Systems Review. vol. 37, no. 5, pp. 164-177.2003.

    [Barroso, 2007] Barroso, L. A., & Holzle, U. "The case for energy-proportional computing." IEEE Computer.  Vol. 40, no. 12, pp.33-37. 2007.

    [Beloglazov, 2010] Beloglazov, A., & Buyya, R. "Adaptive threshold-based approach for energy-efficient consolidation of virtual machines in cloud data centers." Proceedings of the 8th International Workshop on Middleware for Grids, Clouds and e-Science Bangalore, India. p. 4.  2010.

    [Beloglazov, 2012] Beloglazov, A., & Buyya, R. "Optimal online deterministic algorithms and adaptive heuristics for energy and performance efficient dynamic consolidation of virtual machines in cloud data centers." Concurrency and Computation: Practice and Experience (CCPE), 2012.

    [Boher, 2002] Bohrer, P., Elnozahy, E., Keller, T., Kistler, M., Lefurgy, C., McDowell, C., & Rajamony, R. "The case for power management in web servers." Power aware computing 78758 (2002).

    [Bugnion, 1997] Bugnion, E., Devine, S., Govil, K., & Rosenblum, M. "Disco: Running commodity operating systems on scalable multiprocessors." ACM Transactions on Computer Systems (TOCS) vol. 15, no. 4, pp. 412-447, 1997.

    [Buyya, 2010] Buyya, R., Garg, S.K,. & Calheiroes, R.N. "SLA-oriented resource provisioning for cloud computing: challenges, architecture, and solutions.” Cloud and Service Computing (CSC) International Conference , Hong Kong, China, 2010. pp. 1-10.

    [Clark, 2005] Clark, C., Fraser, K., Hand, S., Hansen, J. G., Jul, E., Limpach, C., Pratt, I. & Warfield, A. "Live migration of virtual machines." Proceedings of the 2nd conference on Symposium on Networked Systems Design & Implementation. Berkeley, CA, USA. Vol. 2, pp. 273-286, 2005.

    [Das, 2010] Das, T., Padala, P., Padmanabhan, V. N., Ramjee, R., & Shin, K. G. "LiteGreen: Saving energy in networked desktops using virtualization." In Proceedings of the 2010 USENIX conference on USENIX annual technical conference (USENIXATC'10).USENIX Association, Berkeley, CA, USA, 3-3. 2010.

    [Fan, 2007] Fan, X., Weber, W. D., & Barroso, L. A. "Power provisioning for a warehouse-sized computer." ACM SIGARCH Computer Architecture News. Vol.  35, no. 2, pp. 13-23, 2007.

    [Feitelson, 2002] Feitelson D. Workload modeling for performance evaluation. Performance Evaluation of Complex Systems: Techniques and Tools. Lecture notes in computer science 2002; pp. 114–141.

    [Iyengar, 2010] Iyengar, M., & Schmidt, R. R. “Energy Consumption of Information Technology Data Centers”, OPEN BATH IMMERSION COOLING IN DATA CENTERS KEEPING MOORESS LAW ALIVE,  ElectronicsCooling Winter 2010, p. 28.

    [Jung, 2008] Jung, G., Joshi, K. R., Hiltunen, M. A., Schlichting, R. D., & Pu, C. "Generating adaptation policies for multi-tier applications in consolidated server environments." Autonomic Computing, 2008. ICAC'08. International Conference on Chicago, IL, USA, 2008. pp. 23-32.

    [Kumar, 2009] Kumar, S., Talwar, V., Kumar, V., Ranganathan, P., & Schwan, K. "vManage: loosely coupled platform and virtualization management in data centers." Proceedings of the 6th international conference on Autonomic computing, Barcelona, Spain, 2009. pp. 127-136.

    [Kusic, 2009] Kusic, D., Kephart, J. O., Hanson, J. E., Kandasamy, N., & Jiang, G. "Power and performance management of virtualized computing environments via lookahead control." Cluster computing, vol. 12, no. 1, pp. 1-15, 2009.

    [Laudon, 2006] Laudon, J. “UltraSPARC T1: A 32-threaded CMP for servers,” Invited talk, Apr 2006.

    [Lefurgy, 2003] Lefurgy, C., Rajamani, K., Rawson, F., Felter, W., Kistler, M., & Keller, T. W. "Energy management for commercial servers." IEEE Computer,  vol. 36, no. 12, pp. 39-48, 2003.

    [Lefurgy, 2007] Lefurgy, C., Wang, X., & Ware, M. "Server-level power control." in Proc. of the IEEE International Conference on AutonomicComputing, Jan 2007, pp. 4-4.

    [Li, 2009] Li, H. "Workload dynamics on clusters and grids." The Journal of Supercomputing, vol. 47, no. 1, pp. 1-20, 2009.

    [Liu, 2011] Liu, H., Jin, H., Xu, C. Z., & Liao, X. "Performance and energy modeling for live migration of virtual machines." In Proceedings of the 20th international symposium on High performance distributed computing,  New York,NY, USA, 2011, pp.171-182.

    [Meisner, 2009] Meisner, D., Gold, B. T., & Wenisch, T. F. "PowerNap: eliminating server idle power." ACM Sigplan Notices. vol.  44, no. 3, pp. 205-216. 2009.

    [Nathuji, 2007] Nathuji, R., & Schwan, K. "VirtualPower: coordinated power management in virtualized enterprise systems." ACM SIGOPS Operating Systems Review. vol. 41. no. 6. pp. 265-278, 2007.

    [Rangan, 2008] Rangan, K., Cooke, A., Post, J., & Schindler, N. “The Cloud Wars: $100+ billion at stake”, Tech. rep., Merrill Lynch, May 2008.

    [Semeraro, 2002] Semeraro, G., Magklis, G., Balasubramonian, R., Albonesi, D. H., Dwarkadas, S., & Scott, M. L. "Energy-efficient processor design using multiple clock domains with dynamic voltage and frequency scaling." In High-Performance Computer Architecture, 2002. Proceedings. Eighth International Symposium on, pp. 29-40, 2002.

    [Siegele, 2008] SIEGELE, L. “Let It Rise: A Special Report on Corporate IT”,The Economist Newspaper, October 2008.

    [Verma, 2009] Verma, A., Dasgupta, G., Nayak, T. K., De, P., & Kothari, R. "Server workload analysis for power minimization using consolidation." Proceedings of the 2009 conference on USENIX Annual technical conference. USENIX Association, 2009. pp. 28-28.

    [Walters, 1999] Walters, B. “VMware Virtual Platform.” Linux Journal. no. 63, pp. 67-79. (July 1999).

    [Weiser, 1995] Weiser, M. D., Wood, D. A., Demers, A. J., & Atkinson, R. R. "Reducing computer power consumption by dynamic voltage and frequency variation." European Patent No. EP 0632360. 4 Jan. 1995.

    [Weiser, 1996] Weiser, M., Welch, B., Demers, A., & Shenker, S. "Scheduling for reduced CPU energy." Mobile Computing, vol. 34, no. 2, pp. 449-471, 1996.

     


موضوع پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, نمونه پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, جستجوی پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, فایل Word پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, دانلود پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, فایل PDF پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, تحقیق در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, مقاله در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, پروژه در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, پروپوزال در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, تز دکترا در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, پروژه درباره پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی, رساله دکترا در مورد پایان نامه کاهش انرژی مصرفی در محیط ابرواره با استفاده از مهاجرت ماشین مجازی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر چکیده: در سال های اخیر با توجه به رشد روز افزون درخواستها و پیوستن مشتریان جدید به دنیای محاسبات، سیستم های محاسباتی نیز باید تغییر کنند و قدرتمندتر وانعطاف پذیرتر از قبل عمل نمایند. در این میان محاسبات ابری به عنوان مدلی فراتر از یک سیستم ارائه شد که در حال حاضر توانایی پاسخگویی به اکثر درخواست ها و نیازمندی ها را دارد. راه حل های ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم ­های اطلاعاتی چکیده محاسبات ابری به عنوان یک مدل محاسباتی جدید است که در آن نرم­افزار، سخت­افزار، زیرساخت، بستر، داده و دیگر منابع به صورت مجازی و به عنوان سرویس، بر حسب تقاضا و از طریق اینترنت توسط فراهم­کنندگان ابر در اختیار کاربران ابر قرار می­گیرند. این مدل مبتنی بر پرداخت در ازای استفاده می­باشد، یعنی کاربران ...

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي صنايع  گرايش صنايع شهريور   1393 چکيده : بسياري از اقتصاد‌دانان کشاورزي را به عنوان نيروي محرکه رشد اقتصا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) در گرایش مکانیزاسیون کشاورزی چکیده کشت گلخانه­ای صنعت در حال رشد در بسیاری از کشورها می­باشد. اما به دلیل تولید در خارج از فصل، گلخانه­ها دارای مصرف بالای انرژی می­باشند. هدف از این تحقیق آنالیز اقتصادی و انرژی تولید محصولات گلخانه­ای و بررسی اثر محصول، نوع کشت و سطح زیر کشت در گلخانه بر انرژی مصرفی در استان زنجان است. محصولات در ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار چکیده الگوریتم زمان بندی کار، که یک مسئله NP-کامل است، نقش کلیدی در سیستم ابرهای محاسباتی ایفا می کند. الگوریتم رقابت استعماری یکی از جدیدترین الگوریتم های بهینه سازی تکاملی است. همانگونه که از نام آن بر می آید، این الگوریتم بر مبنای مدل سازی فرایند اجتماعی- سیاسی پدیده استعمار بنا نهاده شده است. در این ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق قدرت چکیده: در شبکه­های الکتریکی، هزینه­های ناشی از تلفات سیستم و عیوب ناشی از انحراف ولتاژ از حدود مجاز از بزرگترین معضلاتی هستند که گریبان­گیر تولید، انتقال و توزیع نیرو می­باشد. از این رو کاهش هزینه­های برنامه­ریزی و بهره­برداری سیستم­های قدرت، و در عین حال، رعایت حدود و قیود آن از اهداف اصلی طراحان سیستم­های قدرت بوده است. استفاده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده : در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه ­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مهندسی کشاورزی گرایش مدیریت کشاورزی چکیده پراکندگی و کوچک بودن اراضی، یکی از عناصر ساختاری سنتی کشاورزی کشور است که امروزه به­عنوان یکی از موانع اصلی توسعه کشاورزی تبدیل شده است. مهم­ترین اهدافی که اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری دنبال می­کند را می­توان در چهار حوزه اقتصادی، اجتماعی، نهادی و زیست­محیطی تقسیم­­بندی نمود. ...

ثبت سفارش