پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین

word 2 MB 31112 103
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی

    گرایش بازاریابی

    چکیده

    این پژوهش به « بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین»می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی می باشد و روش تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی است.که در رابطه با یک موضوع خاص دیدگاه و نظر افراد را جویا شده، سپس آن ها را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهد. از نظر ماهیت و روش انجام، تحقیق حاضر جزوه تحقیقات همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریانی هستند که اقدام به خرید آنلاین می کنند . روش  نمونه گیری بصورت خوشه ای تصادفی می باشد. برای گردآوری اطلاعات در مرحله اول تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است. در این پژوهش داده ها از طریق پرسشنامه الکترونیکی جمع آوری شد. سپس از طریق آمار توصیفی و استنباطی به توصیف داده های تحقیق پرداخته می شودواز روش آزمون تی استیودنت و برای آزمون فرضیه های آماری از تحلیل همبستگی از نوع پیرسون با توجه به فاصله ای بودن مقیاس سنجش و برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و نرم افزار spssاستفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین متغیر های انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی و قیمت تشویقی و قیمت و قیمت گذاری ثابت با انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر رفتار خرید، انگیزه خرید،  مشتریان آنلاین رایطه معنی دار وجود دارد.و همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفت.

     

    واژگان کلیدی: مشتریان آنلاین، رفتار خرید، انعطاف پذیری، قیمت گذاری

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه

    محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است، این امکان رابه مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاههای اینترنتی اقدام کنند. باید خاطر‌نشان کرد که خرید به صورت اینترنتی براساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست، بلکه براساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالااستوار است.

    توربان و همکاران، تجارت الکترونیک را به صورت کانال جهانی توزیع کالا، و خدمات و مشاغل مدیریتی و حرفه ای تعریف می نمایند. B2Cتجارت بنگاه با مشتری با توجه به ارتباطات آنلاین کسب و کارها با مشتریان رشد چشمگیری داشته است. یکی از عمده عوامل موفقیت B2C یافتن خواسته های مشتریان در زمینه خدمت، کیفیت و قیمت می باشد(توربان و همکاران، 2008). در دهه 70 و 80 میلادی انعطاف پذیری قیمت اولاً از دیدگاه عرضه و تقاضا و میزان خرید مشتری از طریق فروشگاه های حقیقی تعریف می شد. به طور مثال جسی و کهل انعطاف پذیری در قیمت را وابسته به کشش تقاضای کالا خصوصاً کالاهای معروف معرفی کرد (جسی و کهل،1978)  بیچلر و همکاران[1]، در تحقیقاتشان نشان دادند که قیمت گذاری انعطاف پذیر شامل قیمت گذاری متفاوت برای مشتریان بر مبنای ارزی مورد انتظار و مکانیزم قیمت گذاری پویا، مثل حراجی که قیمت و شرایط بر مبنای پیشنهاد شرکت کنندگان است می باشد (بیچلر و همکاران، 2008). گوتمن[2]، در تحقیقات خود تصریح می کند تصمیم گیری مشتری آنلاین براساس سه مبنا صورت می گیرد: قیمت، حمل و نقل و مسائل مالی(گوتمن،1998).

    جارونپا و تاد[3]، تأکید می کند که رفتار خرید مشتری آنلاین بر مبنای آگاهی، از محصول، تجربه خرید، قیمت گذاری، خدمات ارائه شده به مشتری و ریسک مشتری صورت می گیرد. پس آگاهی از این موارد می تواند به شرکت برای دستیابی به مشتریان بیشتر از طریق طراحی محصولات و خدمات بیشتر و جدیدتر کمک نماید (جارونپا و تاد،1997 و 1996). در اینجا خاطر نشان می سازد که رفتار مشتری آنلاین به صورت دیدگاهی مطرح میگردد که در آن چگونگی تخصیص درآمد مشتری برای خرید محصولات آنلاین در نظر گرفته می شود.

    با توجه به جهانی شدن تجارت، فضای الکترونیک با روش « صفحه به صورت» جای ارتباط  سنتی «صورت به صورت»  را گرفته است و دیگر از ساختمان، تلفن، کارمندان قسمت های  مختلف و ... خبری نیست؛ چرا که جای خود را به کامپیوترها،[4] "ATM" ، لپ تاپ و دیگر وسایل دیجیتالی داده اند. بنابراین، این تنها راه ارتباطی بین فروشندگان و مشتریان می باشد که تجربه جدیدی برای تجارت بوده چرا که ارتباط مستقیم انسانی وجود ندارند.

     

    1-1- بیان مسئله

    امروزه پیشرفت تکنولوژی تأثیر زیادی بر تجارت و دادوستد داشته است، به طوریکه در عصر حاضر با پیشرفت ابزارها در عرصه علم و صنعت، نوع جدیدی از روابط بین انسانها در دنیای تجارت به وجود آمده است که انسانها را قادر میسازد بدون حضور فیزیکی، معاملات خرد و کلانی را با یکدیگر انجام دهند. محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است، این امکان را به مشتریان می دهد تا از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاههای اینترنتی برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات اقدام کنند. باید خاطرنشان کرد که خرید به صورت اینترنتی بر اساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست، بلکه بر اساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالا استوار است. مهم ترین وسیله ای که تجارت را برای بشر آسان نموده و به آن سرعت بخشیده، شبکه های ارتباطی رایانه ای بویژه اینترنت است به گونه ای که امروزه تجار و شرکت های بزرگ تجاری، جای تاسیس فروشگاه های واقعی و فیزیکی اقدام به راه اندازی وب سایت هایی نموده اند که انواع کالاها و خدمات را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند و مصرف کننده با مراجعه به سایت مذکور، با انواع کالا و خدمات روبرو می شود و هر کدام را که مایل است انتخاب کرده و سفارش می دهد. در تجارت سنتی، مصرف کنندگان معاملات را بصورت  چهره- به- چهره، با تلفن، مدیران حساب، افراد، و غیره انجام می دادند. در مقابل، کسب و کار امروز که جهانی شده، رابط مشتری در محیط الکترونیکی، تعامل " صفحه نمایش- به - چهره" است، که نیازمند یک دستگاه PC  با مانیتور، دستگاه های خودپرداز، لپ تاپ های فردی و یا دیگر دستگاه های الکترونیکی است.روند رو به رشد به کارگیری فناوری اطلاعات منجر به بروز و ظهور تجارت الکترونیک در قالب استفاده از بازارهای الکترونیک در اکثر صنایع شده است. ورود به بازارهای الکترونیک و تلاش به منظور بقا در این بازارها مستلزم بازنگری در کلیه ابعاد، مباحث و استراتژیهای کسب و کار در بنگاههاست. یکی از این مباحث « قیمت‌گذاری » است.

    تجارت الکترونیک که نیاز به شناخت آن داریم، یک موضوع گسترده ای است. بنابراین جنبه های بسیاری دارد که عبارتند از، شرکت به شرکت (B2B)، شرکت به مصرف کننده (B2C)، مصرف کننده به شرکت (C2B) [5]و غیره، اما این تحقیق بر روی شرکت به مصرف کننده تمرکز می کند.شرکت به مصرف کننده B2C رو به رشد ترین مورد است که در آن، شرکت با مصرف کنند گان، معامله آنلاین می کند. عامل اصلی موفقیت B2C یافتن تمایل مصرف کننده درمورد خدمات، کیفیت، و قیمت می باشد (توربان و همکاران، 2008). در واقع، شوهد تجربی نشان می دهد که ارزیابی قیمت مصرف کننده تحت تاثیر عوامل ضمنی از قبیل شکلی که در آن اطلاعات مربوط به قیمت گذاری ارائه می شود، می باشد.  قیمت در بسیاری از موارد بوسیله کیفیت، کمیت و نام تجاری تعیین می شود. مصرف کنند گان در صورتی که این قیمت ها انعطاف پذیر باشد، راضی به خرید خواهند شد(لیچینستین و بردن،١٩٩٨).روند رو به رشد به کارگیری فناوری اطلاعات منجر به بروز و ظهور تجارت الکترونیک در قالب استفاده از بازارهای الکترونیک در اکثر صنایع شده است. به گونه ای که پس از ظهور B2B،B2C،C2C هم اکنون بحث دولت الکترونیک و G2G مطرح شده است که این نشان دهنده موج جدید کسب و کار است. ورود به بازارهای الکترونیک و تلاش به منظور بقا در این بازارها مستلزم بازنگری در کلیه ابعاد، مباحث و استراتژیهای کسب و کار در بنگاههاست. یکی از این مباحث «قیمت‌گذاری» است. قیمت به عنوان یکی از عوامل چهارگانه آمیخته بازاریابی است که با سیاستگذاری درست و دقیق بر روی آن بنگاه ها می توانند علاوه بر تاثیرگذاری بر رفتار بازار هدف در راستای تحقق اهداف بازاریابی، درآمد و سود سرشاری نصیب خود کنند. از آنجایی که قیمت یکی از عوامل موثر بر تصمیم به خرید مشتری است، تعیین قیمت نامناسب در مواردی تاثیرات جبران ناپذیری بر بنگاه ها وارد و منجر به کاهش سودآوری، کاهش سهم بازار و کاهش اعتبار بنگاه ها می شود. از این رو بنگاه ها باید با استراتژی‌های قیمت گذاری در عرصه کسب و کار نوین که همان بازار الکترونیک است آگاه باشند (توربان و همکاران،٢٠٠٤ و٢٠٠٦) در تحقیق حاضر بر اساس مطالعات اکتشافی کتابخانه ای،جستجوی اینترنتی در منابع داخلی و خارجی، تاثیر انعطاف پذیری قیمت از دو بعد قیمت گذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی و قیمت گذاری منعطف تشویقی یا ترفیعی در خرید مشتریان آنلاین در قالب دو متغیر رفتار خرید و انگیزه خرید مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

     

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه قیمت به عنوان یک جزء مهم از آمیخته های بازاریابی در مورد کالاهای مصرفی می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.توجه و تمرکز بر روی نکات و مواردی که می توان از آنها در جهت پیشرفت استراتژی های بازاریابی استفاده کرد، موارد قابل تاملی می باشد. در تفکر امروز، مصرف کنندگان، صندلی محرک شرکت بوده، و داور موفقیت هستند و اگر آنها به شرکت و محصولاتش ارزش قائل نشوند، شرکت با مشکل واقعی روبرو می شود. بنابراین، برتری داشتن شرکت منوط بر جذب مشتریان برای خرید مشتری شدن محصولات است و بنابراین حداکثر رضایت را جلب کنند. یکی از موارد اساسی که به جذب         می انجامد، قیمت است، هر چند عوامل دیگر نیز دخیل هستند، مانند خدمات، کیفیت، نام تجاری، و غیره  این موارد در اکثر مواقع، عوامل ثابت هستند که موجب افزایش قیمت می شوند و می تواند ناچیز در نظر گرفته شود.  ایده ارائه قیمت ها به شیوه انعطاف پذیر، باعث افزایش توجه مصرف کنندگان و تمایل به خرید آنلاین می گردد (شاپیرو و همکاران،١٩٩٩1). بحث هزینه و قیمت از نظر مصرف کنندگان کالا و خدمات دارای اهمیت بسیاری است بطوری که رضایت مندی مشتریان از کالا و خدمات از مقایسه بین هزینه و فایده بدست آمده حاصل می گردد و این عامل در تصمیمات رفتاری آنها تاثیرگذار می باشد و بر وفاداری آنها نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت (دیو شافی،٢٠٠٤). تنظیم موفق قیمت ها یکی از مهم ترین چالش های شرکتها است.  تجارت الکترونیکی (EC) راه طولانی را پیموده تا ببیند چگونه شرکت ها مسائل مربوط به قیمت گذاری شان را برای جذب مصرف کنندگان و برآوردن نیازهایشان  با خرید و دوباره - خرید آنلاین، مدیریت می کنند. شرکت های مختلف، روش های متفاوت تخصیص و یا ارائه آنلاین قیمت های محصول را اتخاذ می کنند، این امر تا حد بسیار زیادی باعث موفقیت شرکت، نزدیک به موفق بودن شرکت و شکست خوردن شرکت می گردد. با توجه به این واقعیت، این تحقیق، نیاز مبرم به بررسی مکانیزم قیمت گذاری انعطاف پذیر را که می تواند مصرف کنندگان را به خرید ترغیب کند و در نتیجه پیوندی میان شرکت ها و مصرف کنندگان ایجاد نماید را بررسی می نماید.

     

     

    1-3-اهداف تحقیق

    1-3-1-هدف اصلی

    - بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت برخرید مشتریان آنلاین

     

    1-3-2-اهداف فرعی

    1- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین.

    2- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین.

    3- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین.

    4- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین.

    5-  بررسی تفاوت بین انعطاف پذیری قیمت و قیمت گذاری ثابت در رفتار خرید مشتریان آنلاین.

     

    1-4- فرضیه‏ های تحقیق

    1-4-1- فرضیه اصلی تحقیق

    - انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین تأثیر معنا داری دارد.

     

    1-4-2- فرضیه‏ های جزئی تحقیق

    1- انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین تاثیر معناداری دارد.

    2-انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین تاثیر معناداری دارد.

    3- انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین تاثیر معناداری دارد.

    4-انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین تاثیر معناداری دارد.

    5- بین انعطاف پذیری قیمت و قیمت گذاری ثابت در رفتار خرید مشتریان آنلاین تفاوت معناداری وجود دارد.

    Review of effect of flexibility on the price of buying behavior of online customers

     

     

    Abstract

    This research is about « the study of the price flexibility effect on purchase behavior of online customers ». The current research,based on the purpose of the study is practical, its methodology is descriptive and survey-based where it searches the people perspectives and ideas about one specific issue, then study and analyst them. The nature and methodology of the current research is correlated. The sample of the study is the customers who do purchase online. The sampling method is random cluster sampling. For data collection the library-based method was used firstly and the questionnaires gathered electronically. Then the data described descriptively and deductively. We used student's t-test method and because of the interval scales, in examining the research hypothesis Pearson Correlation Coefficient was applied. We used the Cronbach Alpha and SPSS software for the validity of the questionnaire. The research findings showed that there is a meaningful relationship between the price flexibility based on ordering, persuasive price and price stability with the price flexibility based on ordering on purchase behavior, purchase motivation of online customers. And the all hypothesis of research are accepted.

     

    Keywords: online customers, purchase behavior, flexibility, price.

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه. 2

    1-1- بیان مسئله. 3

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق. 5

    1-3-اهداف تحقیق. 6

    1-3-1-هدف اصلی.. 6

    1-3-2-اهداف فرعی.. 6

    1-4- فرضیه‏های تحقیق. 6

    1-4-1- فرضیه اصلی تحقیق. 6

    1-4-2- فرضیه‏های جزئی تحقیق. 6

    1-5-  مدل مفهومی تحقیق. 7

    1-6- تعریف مفاهیم و متغیرها 7

    1-7- قلمرو تحقیق. 8

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

    مقدمه. 9

    2-1- پیشینیه اینترنت.. 9

    2-2- تجارت الکترونیک... 11

    2-3- مراحل تجارت الکترونیک... 14

    2-3-1-  چند مدل تجاری در تجارت الکترونیک... 14

    2-3-2- فروشگاه ها 14

    2-3-3- گروه سوم( بازار) 15

    2-3-4- جوامع مجازی.. 15

    2-3-5- ارائه دهنده خدمات زنجیره ای- ارزشی.. 15

    2-3-6- حراج یا مزایده الکترونیکی.. 16

    2-4- بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان. 17

    2-5- بازاریابی اینترنتی – بازاریابی الکترونیک... 18

    2-6- مدیریت روابط مشتری در بازار الکترونیک... 18

    2-7- خدمات موسسه ای.. 18

    2-8- خدمات مشتری مداری.. 19

    2-9- تاثیر طرح و کارایی وب سایت در خرید اینترنتی.. 19

    2-10- مزایای خرید اینترنتی.. 20

    2-11- معایب خرید اینترنتی.. 21

    2-12- قیمت گذاری.. 21

    2-12-1-اهمیت قیمت گذاری.. 23

    2-12-2- عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌ 23

    2-12-3- اهداف قیمت گذاری.. 24

    2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی.. 24

    2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار. 24

    2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار. 25

    2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت.. 25

    2-12-4- مراحل قیمت گذاری.. 25

    2-12-5- قیمت گذاری منعطف... 27

    2-12-5-1- حراج و مزایده 28

    2-12-5-2- ارتقاء. 28

    2-12-5-3- فروش ها 29

    2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک... 30

    2-12-7- قیمت گذاری  منعطف(پویا) در حراجی ها 31

    2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها 31

    2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست.. 32

    2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان. 33

    2-12-11-استراتژی‌های پیشرفته قیمت‌گذاری منعطف... 34

    2-12-11-1- قیمت‌گذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی.. 34

    2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی.. 35

    2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی.. 36

    2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) 36

    2-12-11-5- قیمت‌گذاری دو بخشی.. 37

    2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری.. 37

    2-13- بررسی رفتار مصرف کننده 38

    2-13-1- تعریف رفتار مصرف کننده 39

    2-13-2- مفاهیم کلیدی رفتار مصرف کننده 39

    2-13-3- مدل نیکوزیا 41

    2-13-4- مدل هوارد - شث.. 41

    2-13-5- مدل کاتلر برای رفتار خرید مشتری.. 42

    2-14- فرآیند تصمیم گیری مشتری در خرید. 43

    2-15- چهارچوب نظری.. 44

    2-16- پیشینه تحقیق. 45

    2-16-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 45

    2-16-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 47

    فصل سوم: مواد و روشها

    مقدمه. 50

    3-1-روش پژوهش... 50

    3-2- جامعه آماری.. 51

    3-3- جامعه آماری.. 51

    3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 51

    3-5-ابزار جمع آوری اطلاعات.. 52

    3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 52

    3-7- روائی و پایایی پرسشنامه. 52

    3-8- پایایی پرسشنامه. 53

    فصل چهارم: نتایج

    4-1- مقدمه. 54

    4-2- تحلیل های آماری توصیفی.. 54

    4-2-1- جنسیت پاسخگویان. 55

    4-2-2- سن پاسخ دهندگان. 55

    4-2-3- میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 57

    4-2-4- میزان آشنایی پاسخ دهندگان با اینترنت.. 58

    4-2-5- تعداد دفعات خرید آنلاین پاسخ دهندگان در یکسال. 59

    6-2-4- یافته های توصیفی.. 60

    4-3- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها 61

    4-3-1- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف.. 61

    4-3-2- آزمون t تک نمونه ای.. 62

    4-3-2-1- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای وابسته تحقیق. 62

    4-3-2-2- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای مستقل تحقیق. 63

    4-3-3- آزمون فرضیه های پژوهش به کمک تحلیل همبستگی.. 65

    4-3-3-1- فرضیه اصلی.. 65

    4-3-3-2- فرضیه فرعی اول. 65

    3-3-3-4- فرضیه فرعی دوم. 66

    4-3-3-4- فرضیه فرعی سوم. 67

    4-3-3-5- فرضیه فرعی چهارم. 68

    4-3-3-6- فرضیه فرعی پنجم. 69

    4-4- الگوی نهایی تحقیق. 71

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1- مقدمه. 72

    5-2- نتیجه گیری از فرضیه ها 73

    5-2-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی.. 73

    5-2-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول. 73

    5-2-3- نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم. 74

    5-2-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم. 75

    5-2-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم. 75

    5-2-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم. 76

    5-3- پیشنهادات.. 78

    5-3-1- پیشنهادات کاربردی.. 78

    5-3-2- پیشنهادات پژوهشی.. 78

    5-4- محدودیت های تحقیق. 79

    فهرست منابع. 80

    پیوست ها 81

    چکیده انگلیسی.. 93

     

     

    منبع:

    الهی ش، حسن زاده ح.1388. «بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار خرید مشتری».  فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، 4: صص 155-145.

    حسینی خ.1390.تجارت الکترونیکی و اقتصاد. ماهنامه سازمان مدیریت صنعتی نیشابور  شماره ٦٢.

    خسرو پور م. 1382. دانش تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و تجارت سیار. ماهنامه تدبیر، شماره ٢٢.

    سعید نیا ح.ر، بنی اسدی  م. 1389. «الگوی رفتار مشتری در خرید اینترنتی » ماهنامه تدبیر، شماره ٢٠.

    لطیفی م، مومن کاشانی  ع. 1389.. « بررسی نقش تجربه در خرید اینترنتی و دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و مکانیزم های ایجاد امنیت». فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 13، ص 142.

    Alan Smith D. 2006. Exploring Service Marketing Aspects of E- Personalization and its impact on online consumer, Robert Morris University, Pittsburgh, PA, USA. Article Behaviour services marketing Quarterly, 27: 2, 89.

    Bichler M. 2002. Flexible pricing in Business to Business ecommerce, IBM System journal (0018 – 8670), volume 41, no: 2.

    Carl Shapiro, Hal R. Varian. 1999. Information Rules; A Strategy Guide To Network Economy. HBS Press, United State of America.

    Chen L D, M.L Gillenson, and D.L Sherrel. 2002. Enticing Online Consumers: Information and Management. 39 (8), 705 – 719.

    Chris A. 2006. The Long Tail; How Endless Choice is Creating Unlimited Demand, Mackays of Chatham Plc. Chatham kent, Britain. 

    Dave C.H. 2004. E – Business and E- Commerce Management 2nd Edition. Marketing insights Limited, printed by Ashford colour press Ltd. Gasport.

    Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L. 2004. Electronic Commerce; A Managerial perspective. Pearson Prentice Hall, United State Of America.

    Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L, 2006. Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.

    Ephraim Turban, David King. Dennis Viehland, Jae Lee, (2008), Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.

    Jarvenpaa, S.L, P.A. Todd. 1996-1997. Consumer Reactions to Electronics Shopping on the World Wide Web. International Journal of Electronic commerce. 1 (2), 59 – 88..

    Jessie Vee Coles ,1978, The Consumer – Buyer And The Market, Ayer Published SBN 405111681, 9780405111686.

    Kannan. P.K. and Kopalle. P.K. 2001. “Dynamic Pricing on the internet: Importance and Implication for Consumer behavior” International Journal of Electronic Commerce, Spring, Vol. 5. No. 3 pp. 63-83

    Lichtenstein DR, Bearden WO. 1989. Contextual influences on perceptions of Merchant-Supplied Reference Prices. Journal of Consumer Research, 16(1), 55-66.

    Micheal J. Thomas. 1989 .Gower Marketing hand book, 3rd edition, Gower Publishing Ltd, 1995.

    Paul P. Maglio. 2000. When Buying On Line Does Price Really Matter, IBM Almaden Research Center, USA.

    Shaked A, Sutton J. 1982. Relaxing Price Competition Through Product Differentiation,” Review Economic Studies, 49, 3-13

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازرگاني بين الملل زمستان 90 چکيده رشد سريع زير ساختارهاي اينترنت فرصت­ها و روش­هايي جديد براي انجام کسب وکار به تمامي جهانيان معر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازاریابی گرایش داخلی چکیده: پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش گسترده امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی در زمینه چگونگی استفاده ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی چکیده: در طول چند دهه گذشته، کیفیت خدمات الکترونیک بدلیل تأثیر قوی خود بر عملکرد تجارت، رضایت مشتری و وفاداری مشتری، توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. کیفیت خدمات به عنوان یک معیار در ارزیابی میزان هماهنگی سطح خدمات ارائه شده با انتظارات مشتریان در نظر گرفته می شود. در مؤسسات خدماتی و مالی به ویژه بانکها بازاریابی دهان به دهان ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت رسانه زمستان 1391 مورد مطالعه روزنامه هاي آن لاين همشهري، جام جم و خراسان چکيده ادبيات موضوع در زمينه روزنامه­هاي آن­­لاين شامل مطال

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده : در دنیای کنونی بانکداری از عوامل حیاتی توسعه کشور هاست. به این ترتیب مشتریان به عنوان علت وجودی و در ادامه حیات بانکداری از اولویت خاصی برخوردار می باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی در وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت به آزمون پنج فرضیه می ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده در این مطالعه سعی کرده ایم تا به توصیفی از نحوه ی نگرش مصرف کنندگان نسبت به کشور محل ساخت، در صنعت پوشاک ایران بپردازیم. به همین منظور نگرش مصرف کنندگان ایرانی نسبت به پوشاک ساخته شده در سه کشور ایران، ترکیه و چین مورد مقایسه قرار گرفته است. سعی ما در این مطالعه بر ایجاد توازن و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده: در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکتها و سازمان ها از ناتوانی آنها در بهره گیری سازمانها و بانکهاس خصوصی و دولتی قرار گرفته است.به همین دلیل سازمان ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند ، آن ها کمتر بر محصو لات و بیشتر بر مشتریان ...

ثبت سفارش