پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

word 3 MB 31131 117
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی(M.A)

    گرایش: بازاریابی

    چکیده

    با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت،  شرکتها با این واقعیت روبه رو شدند که، امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از  بازار باید مبارزه کنند. بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید رو به افزایش نهاده است.

    پایان نامه حاضر تحقیقی است که به منظور تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، انجام گردیده است تا ضمن بررسی نتایج آن، راه حل های لازم برای تحت تأثیر قرار دادن فروش شرکتها، ارائه گردد.

    از عناصر آمیخته بازاریابی جهت فرضیات این تحقیق استفاده گردیده است که 298 نسخه از پرسشنامه پس از تعیین روایی و پایایی بین اعضای نمونه جامعه آماری توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از تحقیق، از نرم افزار Expert Choice  استفاده گردیده است که در نهایت به ترتیب هفت معیار قیمت محصولات پتروشیمی، توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی، کیفیت محصولات پتروشیمی، سیاست فروش محصولات پتروشیمی، رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی، میزان تولید محصولات پتروشیمی و شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی، معیارهای اصلی مؤثر بر فروش محصولات شرکت پتروشیمی خراسان شناخته شدند.

     

    کلمات کلیدی: فروش، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، قیمت، توزیع فیزیکی، کیفیت، رضایت مشتری، بازاریابی.

     

    فصل اول

    طرح مسأله

     

    1-1 مقدمه

    فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است، به عبارتی فروش انتهائی‌ ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه بلندمدت، به ‌نحوی که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است. نمایندگان با تجربه فروش، می دانند که حضور در بازار، یکی از تاکتیکهای لازم برای بهره برداری از سفارشات است. آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند. رقابت در فروش، مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دائم آموزش نبینید و تمرین نکنید، رقبا از شما جلو می زنند. با توجه به برنامه بازاریابی فروشنده یا به عبارتی برنامه فروش باید به گونه ای باشد که نیاز مشتری را برطرف کرده یا سایر اقدامات امروزی فروشندگی که در ادامه تحت عناوین دیگری بررسی خواهیم کرد. (عالی 1381، 130)

    با توجه به اهمیت فروش در سازمانها، در این تحقیق برآنیم تا ابتدا عوامل مؤثر بر فروش در شرکت پتروشیمی خراسان را تعیین و سپس رتبه بندی کنیم.

     

    1-2 بیان مسأله

    تا فروشی صورت نگیرد، اتفاقی نمی افتد. فروشندگان از جمله مهمترین مردم اجتماع هستند. بدون فروش، تمام جامعه در سکون و سکوت فرو می رود. آفرینندگان واقعی ثروت در جامعه واحدهای تجاری و بازرگانی هستند. واحدهای تجاری همه ی تولیدات و خدمات را تولید می کنند. واحدهای تجاری همه سود و ثروت را خلق می کنند. فروشندگان حیاتی ترین اشخاص در هر فعالیت اقتصادی هستند. بدون اینکه فروشی در کار باشد، بزرگترین و پیچیده ترین شرکتها متلاشی می شوند. فروش در اقتصاد و بازار آزاد در حکم شمع موتور اتومبیل است. رابطه مستقیمی میان موفقیت جامعه فروش و موفقیت تمام کشور وجود دارد. هر چه سطح فروش شاداب تر و مرتعش تر باشد، صنعت به همان اندازه با موفقیت و سودمندی بیشتری  روبرو می گردد. فروشندگان برای طرز زندگی شما یک ضرورت هستند. امروزه، بهترین شرکتها آنهایی هستند که بهترین فروشندگان را در اختیار دارند.( تریسی[1] 1384، 27)

    مراحل فرایند فروش عبارتنداز:

    1. مشتری یابی: وضعیتی است که شما و مخاطبتان به این نتیجه می رسید که هر دو علاقمند به بحث کردن هستید.

    2. گفتگو: در این مرحله شما اطلاعاتی از نیازهای مشتری خود به دست می آورید. چون می خواهید بدانید در مرحله عرضه کردن چه باید بگویید. در بیشتر موارد این مرحله شکل اولین گفتگوی حضوری را به خود می گیرد و با توضیح خلاصه ای در مورد کالا و یا خدمات شما و تأیید مشتری به پایان می رسد.

    3. عرضه کردن: در این مرحله شما به شرح جزئیات در مورد فواید کالا و یا خدمات خود به عنوان فوایدی که به طور مستقیم در ارتباط با آن مشتری به خصوص هستند، می پردازید.

     4. قرارداد بستن: یعنی در خواست توأم با اطمینان برای فروش، بدون دوقطبی کردن رابطه.(شیفمن[2] 1379،31)

    دنیای امروز، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد، در آینده ای نه چندان دور، در صحنه رقابت های بین المللی به حاشیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.

     

    1-3  اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    اغلب سازمان های کشور از توجه و درک این نکته اساسی و بنیادی غافل بوده اند که اصولاً نه تنها ارائه تا خدمات و یا انجام فعالیت های مختلف همچون سیاستگذاری ،فروش و عرضه می بایست برای مشتری و عوامل موثر بر فروش و تامین رضایت آن  انجام شود بلکه سزاوار و شایسته است کلیه تجهیزات و امکانات منابع فیزیکی و مادی و ... و همه توانمندی سازمان در جهت تأمین وفاداری کامل مشتری ، منطبق و به کار گرفته شود و به عبارت دیگر تمامی فعالیتهای نرم افزاری و تجهیزات سخت افزاری می بایست مبین و نشان دهنده  خواست و انتظار مشتری باشد تا آن جا که  پیتر دراکر[3]   معتقد است "هدف تجارت خلق فروش موثر است، سود هدف نیست بلکه پاداش هدف است . "

    ازضروریات این تحقیق آن است که با توجه به جنبه های رقابتی شدن امروزه شرکتها، بالا بردن فروش محصولات شرکت از اهمیت زیادی برخورداراست. ازطرفی دیگر با به حداکثر رساندن مصرف، رضایت مشتری، حق انتخاب، کیفیت زندگی، مقدار فروش محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم که یکی از اهداف بازاریابی به حداکثر رساندن مصرف می باشد که به نوبه خود تولید را به حداکثر می رساند. یکی دیگر از اهداف بازاریابی ارتقاء کیفیت محصولات است. البته این امر فقط محدود به کمیت، موجود بودن و هزینه کالا نیست بلکه کیفیت فیزیکی و فرهنگی محیط زیست را نیز شامل می گردد.(کاتلر[4]وآرمسترانگ[5] 1379، 52)

    در کار فروش، حوزه های کلیدی و تعیین کننده ای وجود دارند. نتایجی که در هر یک از این زمینه ها به دست می آورید، موقعیت کلی و حد درآمد شما را مشخص می سازند. هفت زمینه مهم کار فروش عبارتند از: مشتریان احتمالی، ایجاد ارتباط موثر، شناخت نیازها، ارائه، پاسخگویی به اعتراضات، قطعی کردن فروش، فروش مجدد و مراجعات بعدی. ( تریسی 1384، 13)

     

    1-4  پرسش های تحقیق

     

    1-4-1  پرسش اصلی تحقیق

    آیا عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف)محصولات پتروشیمی تاثیرگذار است؟

     

    1-4-2  پرسش های فرعی تحقیق

    1-  آیا قیمت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    2- آیا توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    3- آیا کیفیت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    4- آیا سیاست فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    5- آیا رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    6- آیا میزان تولید محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

    7- آیا شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است؟

     

     

    1-5  فرضیه های تحقیق

    فرضیه: عبارتست از حدس یا گمان اندیشمندانه درباره ماهیت، چگونگی و روابط بین پدیده ها، اشیاء و متغیرها که محقق را در تشخیص نزدیکترین و محتمل ترین راه برای کشف مجهول کمک می کند. بنابراین، فرضیه گمانی است موقتی که درست یا نبودنش باید مورد آزمایش قرار گیرد.(حافظی نیا 1382، 110)

     

    1-5-1  فرضیه اصلی

    عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

     

    1-5-2  فرضیه های فرعی

    1- قیمت  محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    2- توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    3- کیفیت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    4- سیاست فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    5- رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    6- میزان تولید محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

    7- شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات آن تأثیر گذار است.

     

    1-6  اهداف تحقیق

     

    1-6-1  هدف اساسی تحقیق

    شناسایی تأثیر عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات پتروشیمی.

     

    1-6-2  اهداف فرعی

    1- بررسی و توصیف تأثیر قیمت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    2- بررسی و توصیف تأثیر توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    3- بررسی و توصیف تأثیر کیفیت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    4- بررسی و توصیف تأثیر سیاست فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    5- بررسی و توصیف تأثیر رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    6- بررسی و توصیف تأثیر میزان تولید محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

    7- بررسی و توصیف تأثیر شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

     

    1-7  قلمرو تحقیق

    بطور معمول در تحقیقات و پژوهش‏ها، اعم از علمی و غیرعلمی، تحقیقات از 3 چارچوب بسیار مهم زیر پیروی می کنند:

    1- موضوع

    2- مکان

    3- زمان

    1-7-1  قلمرو موضوعی تحقیق

    از نظر موضوع، تحقیق به دو متغیر عوامل مؤثر بر فروش و فروش(نقدی، اعتباری و سلف) در قالب تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در شرکت پتروشیمی خراسان با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) پرداخته است.

     

    1-7-2  قلمرو مکانی تحقیق

    از نظر مکانی، تحقیق در پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد صورت می پذیرد.

     

    1-7-3  قلمرو زمانی تحقیق

    از نظر محدوده زمانی، تحقیق از تیرماه 91 شروع و تا تیر ماه 92 پایان می یابد.

     

    1-8  تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی

    تعریف فروش از نظر تام هاپکینز[6]

    فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تأمل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید.(باترا 1383، 14)

     

    فروش نقدی

    یعنى فروشى که با انعقاد عقد بیع، خریدار فى‌المجلس بهاء کالاهائى که خریدارى نموده است را مى‌پردازد و در عوض کالا را از فروشنده دریافت مى‌نماید که معمولى‌ترین نوع خرید و فروش، همین نوع است. به‌خصوص در بیع مدنى که از تاریخ پرداخت بهاء و تحویل مبیع، خریدار مالک کالا مى‌گردد. (آقایی 1388، 112)

    Determine and rank the factors affecting sales Khorasan petrochemical company using Analytical Hierarchy Process  

     

    Abstract

    With the development of competition and saturated markets and ongoing changes in population composition, companies were faced with the fact That nowadays every customer has their own equity firms are now struggling to gain a greater share of the market. so the cost of attracting new customers is on the rise.                                                                                                                            

    This thesis is a study to determine and rank the factors affecting sales in Khorasan Petrochemical using Analytical Hierarchy Process (AHP), is conducted To the survey results, the solution needed to impress the company's sales group.

                                                                                                     

    The first chapter is an introduction to the sale, the question of the importance and necessity of research hypotheses and research purposes, subject area, location and time have been investigated.

                                                         

    In the second chapter, we learn about sales and sales forecasting methods and individual factors such as cost of sales, physical distribution, quality and ... Have described. At the end of Khorasan Petrochemical and identifying goals and activities to introduce it. 

                                                                                  

    In the third method, target population, sampling methods, sample selection, introduces the Analytical Hierarchy Process Modeling Vnhvh issue, validity and reliability of the data and analysis tool, is described.

                                          

    The fourth chapter analyzes the data through the data from the questionnaires have been analyzed using Expert Choice software.

                                            

    In the fifth chapter the hypotheses discussed individually and then review the recommendations, was presented.                                                                 

     

    Keywords: sales, analytic hierarchy process, pricing, physical distribution, quality policy, customer satisfaction, production, marketing.                           

  • فهرست:

    چکیده                                                                                                          1  

    فصل اول: طرح مسأله

    1-1- مقدمه ...........................................................................................................................................3

    1-2- بیان مسأله ....................................................................................................................................3

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ..................................................................................................4

    1-4- پرسش های تحقیق ......................................................................................................................5

       1-4-1 پرسش اصلی تحقیق ..............................................................................................................5

       1-4-2 پرسش های فرعی تحقیق ......................................................................................................5

    1-5- فرضیه های تحقیق .......................................................................................................................6

       1-5-1 فرضیه اصلی ..........................................................................................................................6

       1-5-2 فرضیه های فرعی ..................................................................................................................6

    1-6- اهداف تحقیق ..............................................................................................................................7

       1-6-1 هدف اساسی تحقیق ..............................................................................................................7

       1-6-2 اهداف فرعی ..........................................................................................................................7

    1-7- قلمرو تحقیق ................................................................................................................................7

       1-7-1 قلمرو موضوعی تحقیق ..........................................................................................................7

       1-7-2 قلمرو مکانی تحقیق ...............................................................................................................8

       1-7-3 قلمرو زمانی تحقیق ...............................................................................................................8

    1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی ......................................................................................8

    1-9- متغیرهای مورد بررسی ...............................................................................................................10

       1-9-1 متغیر پیش بین ......................................................................................................................10

       1-9-2 متغیر ملاک ...........................................................................................................................10

    فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

    2-1- مقدمه .........................................................................................................................................12

    2-2- فروش ........................................................................................................................................12

    2-3- طراحی افزایش فروش ...............................................................................................................14

    2-4- هماهنگی فروش با بازاریابی رابطه مند .......................................................................................14

    2-5- روشهای پیش بینی فروش ..........................................................................................................15

    2-6- قیمت ..........................................................................................................................................16

       2-6-1 انتخاب هدف از قیمت گذاری .............................................................................................17

       2-6-2 انتخاب روش قیمت گذاری .................................................................................................17

    2-7- توزیع فیزیکی .............................................................................................................................18

       2-7-1 کانالهای توزیع ......................................................................................................................19

       2-7-2 تصمیمات مهم در طراحی کانالهای توزیع ............................................................................19

       2-7-3 نقش کانالهای توزیع .............................................................................................................20

       2-7-4 وظایف کانال توزیع ..............................................................................................................21

    2-8- کیفیت .........................................................................................................................................22

       2-8-1 کیفیت طرح ..........................................................................................................................22

       2-8-2 کیفیت تطابق(کیفیت اجرا) ...................................................................................................23

    2-9- تعریف سیاست ..........................................................................................................................23

       2-9-1 سیاست سازمانی ..................................................................................................................24

       2-9-2 سیاستهای تشویقی برای افزایش فروش ..............................................................................24

    2-10- تعریف مشتری .........................................................................................................................25

    2-11- شناسایی مشتری ......................................................................................................................25

    2-12- تعریف رضایت مشتری ...........................................................................................................25

       2-12-1 فرایند جلب رضایت مشتری .............................................................................................26

       2-12-2 خدمات ..............................................................................................................................27

    2-13- میزان تولید ...............................................................................................................................28

    2-14- عوامل تولید از نظر اقتصاددانان ................................................................................................28

    2-15- بازاریابی ...................................................................................................................................29

       2-15-1 سیر تکاملی نگرش نسبت به بازاریابی ...............................................................................29

       2-15-2 مراحل فرآیند بازاریابی ......................................................................................................30

       2-15-3 وظایف بخش بازاریابی ......................................................................................................31

       2-15-4 معیارهای تقسیم بازار .........................................................................................................31

    2-16- تصمیم گیری و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ............................................................................32

       2-16-1 مقدمه ..................................................................................................................................32

       2-16-2 تصمیم گیری و فرآیند تصمیم گیری ..................................................................................33

       2-16-3 تکنیک های تصمیم گیری گروهی ......................................................................................33

          2-16-3-1 طوفان مغزی ...............................................................................................................34

          2-16-3-2 تکنیک دلفی ................................................................................................................35

          2-16-3-3 تکنیک گروه اسمی .....................................................................................................35

       2-16-4 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ................................................................................................36

       2-16-5 اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ......................................................................................36

       2-16-6 مزایای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی .....................................................................................37

       2-16-7  مراحل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ...................................................................................38

          2-16-7-1 مدل سازی مسأله تصمیم ............................................................................................39

          2-16-7-2 مقایسه اهمیت و ارجحیت ..........................................................................................40

          2-16-7-3 محاسبه وزن های نسبی ..............................................................................................41

          2-16-7-4 سازگاری در قضاوت ها .............................................................................................42

       2-16-8  استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تصمیم گیری گروهی .......................................43

       2-16-9 نحوﺓ مدل سازی ..................................................................................................................44

    2-17- بیانیه مأموریت پتروشیمی خراسان ............................................................................................48

    2-18- برنامه ریزی استراتژیک پتروشیمی خراسان ...............................................................................48

    2-19- واحد فروش پتروشیمی خراسان ................................................................................................48

       2-19-1 انواع فروش .........................................................................................................................48

       2-19-2 بورس ..................................................................................................................................48

    2-20- طبقه بندی و استاندارد کالا ........................................................................................................49

       2-20-1 طبقه بندی کالا .....................................................................................................................49

       2-20-2 تعریف استاندارد ..................................................................................................................49

    2-21- سفارشات و کنترل موجودی(تدارکات) در پتروشیمی خراسان .................................................49

       2-21..-1 عملیات انبارها ...................................................................................................................50

       2-21-2 تعریف M.E.S.C .............................................................................................................50

    2-22- عوامل مؤثر بر قیمت فرآورده های پتروشیمی تولید شده در داخل .........................................50

    2-23- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته ...................................................................................51

       2-23-1 تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور ............................................................................51

       2-23-2 تحقیقات صورت گرفته در خارج کشور ...........................................................................53

    2-24- چارچوب نظری تحقیق ...........................................................................................................53

    2-25- مدل مفهومی تحقیق .................................................................................................................54

    فصل سوم: روش تحقیق

    3-1- مقدمه .........................................................................................................................................56

    3-2- روش تحقیق ..............................................................................................................................56

    3-3- جامعه آماری ..............................................................................................................................57

    3-4- نمونه آماری ...............................................................................................................................57

    3-5- تعیین حجم نمونه ......................................................................................................................57

    3-6- روش های جمع آوری اطلاعات ...............................................................................................58

       3-6-1 پرسشنامه ..............................................................................................................................58

       3-6-2 روش کتابخانه­ای (منابع ثانویه) ...........................................................................................59

    3-7-  روایی پرسشنامه .......................................................................................................................59

    3-8- پایایی پرسشنامه .........................................................................................................................60

    3-9- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ......................................................................................................60

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1- مقدمه .........................................................................................................................................62

    4-2- گردآوری داده ها ........................................................................................................................62

    4-3- سوألات عمومی پرسشنامه .........................................................................................................62

       4-3-1 فراوانی جنسیت پاسخگویان ................................................................................................62

       4-3-2 فراوانی مدرک تحصیلی پاسخگویان ....................................................................................63

       4-3-3 فراوانی سوابق بیمه اعضای نمونه ........................................................................................63

    4-4- فرضیه های تحقیق .....................................................................................................................64

       4-4-1 فرضیه اصلی تحقیق .............................................................................................................64

       4-4-2 فرضیه فرعی اول تحقیق ......................................................................................................66

       4-4-3 فرضیه فرعی دوم تحقیق ......................................................................................................67

       4-4-4 فرضیه فرعی سوم تحقیق .....................................................................................................68

       4-4-5 فرضیه فرعی چهارم تحقیق ..................................................................................................69

       4-4-6 فرضیه فرعی پنجم تحقیق ...................................................................................................71

       4-4-7 فرضیه فرعی ششم تحقیق ...................................................................................................72

       4-4-8 فرضیه فرعی هفتم تحقیق ....................................................................................................73

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- مقدمه .........................................................................................................................................77

    5-2- یافته های حاصل از بررسی فرضیه اصلی تحقیق ......................................................................77

    5-3- یافته های حاصل از فرضیه های فرعی تحقیق ..........................................................................77

       5-3-1 یافته های حاصل از فرضیه فرعی اول تحقیق .....................................................................79

       5-3-2 یافته های حاصل از فرضیه فرعی دوم تحقیق .....................................................................79

       5-3-3 یافته های حاصل از فرضیه فرعی سوم تحقیق ....................................................................80

       5-3-4 یافته های حاصل از فرضیه فرعی چهارم تحقیق .................................................................80

       5-3-5 یافته های حاصل از فرضیه فرعی پنجم تحقیق ...................................................................81

       5-3-6 یافته های حاصل از فرضیه فرعی ششم تحقیق ...................................................................81

       5-3-7 یافته های حاصل از فرضیه فرعی هفتم تحقیق ...................................................................82

    5-4- بحث و بررسی ..........................................................................................................................82

    5-5- محدودیت های تحقیق ..............................................................................................................84

    5-6- پیشنهادات تحقیق ......................................................................................................................85

    5-7- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ..................................................................................................85

    فهرست منابع فارسی ............................................................................................................................87

    فهرست منابع انگلیسی .........................................................................................................................90

    فهرست منابع اینترنتی ..........................................................................................................................92

    پیوست ها ............................................................................................................................................93

    چکیده انگلیسی ..................................................................................................................................107

     

    منبع:

    فهرست منابع فارسی

    1.  آذر، عادل. (1379). تحقیق در عملیات. تهران: نشر نوین.

    2. آذر، عادل. و عزیزالله معماریانی. 1373. AHP تکنیکی نوین برای تصمیم گیری گروهی.  دانش مدیریت. شماره 27و28.

    3. آذر، عادل. (1379). فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی: فنی نوین در تصمیم گیری. مدیریت و توسعه. شماره4.

    4. آر دیوید، فرد. (1381). مدیریت استراتژیک. ترجمه ی علی پارسائیان. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    5. اخوی، احمد. (1380). مدیریت توزیع. تهران: چاپ و نشر بازرگانی.

    6. ازکیا، مصطفی. و علیرضا دربان آستانه. 1382. روش های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.

    7. اصغرپور، محمدجواد. (1382). تصمیم گیری گروهی و نظریه بازی ها با نگرش تحقیق در عملیات. تهران: دانشگاه تهران.

    8 . ال دفت، ریچارد. (1377). تئوری و طراحی سازمان. ترجمه ی علی پارسائیان و سید محد اعرابی. تهران: پژوهشهای فرهنگی.

    9. اکبریان، علی. (1389). بررسی میزان تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش سهم بازار شرکت سامسونگ بر اساس الگوی p8 از دیدگاه مشتریان در شهر تهران. پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه تهران.

    10. باترا، پرمود. (1383). راه های ساده برای شغل شریف فروشندگی. ترجمه ی طوبی یکتایی. تهران: کتاب سرای تندیس.

    11. بازرگان، عباس. زهره سرمد. و الهه حجازی. 1378. روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.

    12. بختائی، امیر. و شادی گلچین فر. 1389. کلینیک بازاریابی و تبلیغات. تدبیر. شماره 179.

    13. تریسی، برایان. (1385). روانشناسی فروش. ترجمه ی مهدی قراچه داغی. تهران: آسیم.

    14. جانسون، اسپنسر. (1382). فروشنده ی یک دقیقه ای. ترجمه ی غلامحسین اعرابی. تهران: اردیبهشت.

    15. خاکی، غلامرضا. (1382). روش تحقیق در مدیریت. تهران: انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.

    16. خاکی، غلامرضا. (1384). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: بازتاب.

    17. دانایی فر، حسن. مهدی الوانی. و عادل آذر. 1383. روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران:  صفار.

    18. درگی، پرویز. (1388). مدیریت فروش و فروش حضوری. تهران: رسا.

    19. درگی، پرویز. (1388). تکنیک های فرصت یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران. تهران: رسا.

    20.  رضایی نژاد، عبدالرضا. (1377). مدیریت بازار(بازاریابی). تهران: ستاد انقلاب فرهنگی.

    21. روان بد، حسین. (1377). بررسی و تعیین میزان تأثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان صنایع خودروسازی. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه تهران.

    22. روستا، احمد. داور ونوس. و عبدالحمید ابراهیمی. 1383. مدیریت بازاریابی. تهران: سمت.

    23. زری باف، مهدی. و سید تقی حسینی کیا. 1382. مدیریت بازاریابی جهانی. تهران: گسترش علوم پایه.

    24. سکاران، اوها. (1380). روشهای تحقیق در مدیریت. ترجمه ی محمد صائبی و محمود شیرازی. تهران: مرکز آموزش در مدیریت دولتی.

    25. شیفمن، استفن. (1379). رمز موفقیت در فروشندگی. ترجمه ی کامران پروانه. تهران: اردیبهشت.

    26. صنایعی، علی. (1374). اصول بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: پرسش.

    27. ظهراب پور، فاضل. (1376). بازاریابی و بازرگانی در مدیریت. تهران: سانیا.

    28. عالی، صمد. 1381. رضایت مشتری. تدبیر. شماره 130.

    29. عمیدی، علی. (1378). نظریه نمونه گیری و کاربردهای آن. تهران: نشر دانشگاهی.

    30. فاستر، دنیس. (1386). فروش وبازاریابی ویژه دفاتر خدمات مسافرتی. ترجمه ی ابوالفضل تاج زاده. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.

    31. قدسی پور،  سید حسن. (1387). فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP). تهران: امیرکبیر.

    32. کاتلر، فیلیپ. (1383). مدیریت بازاریابی. ترجمه ی علی پارسائیان. تهران: ترمه.

    33. کاتلر، فیلیپ. (1385). مدیریت بازاریابی. ترجمه ی بهمن فروزنده. اصفهان: آموخته.

    34. کاتلر، فیلیپ. و گری آرمسترانگ. 1379. اصول بازاریابی. ترجمه ی علی پارسائیان. تهران: ادبستان.

    35. کاظمی، بابک. (1380). مدیریت تولید. تهران: دانشگاه پیام نور.

    36. کمالی، کامل. و محمد رضا دادخواه. 1384. بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: شهر آشوب.

    37. مارکس، کارل. (1363). مبانی نقد اقتصاد سیاسی. ترجمه ی باقر پرهام. تهران: آگاه.

    38. مسعودی، علی. 1382. رضایت ضامن بقاء در بازار رقابت. روش. شماره 88 . سال چهاردهم.

    39. مقیمی، محمد. و مجید رمضان. 1390. پژوهشنامه مدیریت7. تهران: راه دان.

    40. مهرگان، محمدرضا. (1383). پژوهش عملیاتی پیشرفته. تهران: کتاب دانشگاهی.

    41. نادری، عزت الله. (1376). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: کوکب.

    42. نثائی، وحید. (1388). اصول و فنون فروش: راهبردها و کاربردها با تمرکز بر مشتری. تهران: ترمه.

    43. وودرف، هلن. (1385). بازاریابی خدمات. ترجمه ی ابراهیم گوهریان و مصطفی کوهستانی. تهران: دانشگاه امیر کبیر.

    44. هارت، نورمن. (1380). بازاریابی صنعتی. ترجمه ی محمد ابراهیم گوهریان. تهران: دانشگاه امیرکبیر.

    45. هیل، نیگل. (1384). اندازه گیری رضایت مشتری. ترجمه ی محمدرضا اسکندری. تهران: رسا.

     

    فهرست منابع انگلیسی

    1. Hill , Elizabeth. And Sullivan  Terry. (1999). Marketing 2nd. Second Edition Published 1.                                                                                                             

    2. Jobber, David. (1998). Marketing. Second edition.

    3. Kotler, Philip. (2001). Kotler on Marketing  How to Create  Win & Dominate Markets.Publisher:The Free Press.

    4. Ku Fan, Chiang. and Shu Wen Cheng. (2009).  An efficiency comparison of direct and indirect channels in Taiwan  insurance  marketing .  Direct Marketing: An International. Journal Vol. 3 No. 4.                                                                          

    5.Park, Jin. Sukho Lee And Han Bin Kang. (2009). The insurance distributionsystems and efficiency in the property-casualty insurance industry Managerial Finance. Vol. 35 No. 8.                                                                                                                                                        

    6.Reppel, Alexander. (2003). The privacy marketing review, the marketing                     mix. 4p.7p or what?.

    7. Sin, Leo. And others. 2002. The effect of relationship marketing orientation on business performance in a service-oriented economy.  Journal of service marketing. Vol 16. No 7.

    8. Trueman, M. (2004). Factors affecting the success of business international marketing (B-to- B): an empirical study of UK companies. Journal of industrial Management and Data Systems. Vol 104. No1.

    9. Berry, Leonard 2000.Cultivating Service Brand Equity, Journal of the Academy Of Marketing Science, Vol.28, No.1, pp.128-137.

    10. Berry, Leonard L. and Terry Clark 1986."Four Ways to Make Service More Tangible", Business (October-December), pp.53-4.

            11.  Kotler, Philips and Gary Amstrong 2006, Principle of Marketing, Pearson-prentice Hall (11th ed)

            12.  Zeithaml, V., R. Trust and K.Lemon 2001, The customer pyramid: creating and serving profitable customers, California Management Review, Vol.43, Issue 4, pp.106-118.

    13. Lovelock, Christopher and Jochen Writz 2007, Services Marketing- People, Technology, strategy, Pearson-Prentice Hall (6th ed)

    14.  Margaret, Craig-Lees 1998, "The brand concept and Australian consumer behavior texts: a review", Journal of product and Brand Management, Vol.7, pp.568-573.

    15. Janiszewski, Chris and Stijn M J Van Osselaer 2000, "A connectionist model of brand-quality associations", Journal of Marketing Research, Chicago: AUG 2000. Vol .37, Iss.3, pp.331-351.

    16. Herremans, Irene M., John K.Ryans, Jr., and Raj Aggarwal 2000, Linking Advertising and Brand Value, Business Horizons.

    17.  Bristow, Dennis N. and Kenneth C.Schneider and Drue K.Schuler 2002,"The brand dependence scale: measuring consumer' use of brand name to differentiate among product alternatives", Journal of Product and Brand Management, Vol.11, pp.343-356.

    18.  Bharadwaj, Sundar G., P RajanVaradarajan, and John Fahy 1993. A Sustainable competitive advantage in service industries, Journal of Marketing, Chicago: OCT 1993.Vol. 57, Iss.4, pp.83-100. 

    19.  de Chernatony, L. and Dall Olmo Riley, F 1999, "Experts' views about defining services brands and the principles of service branding", Journal of Business Research,Vol 46 No.2,pp.181-192.

    20. Heskett, James L., Thomas O.Jones, Gary W.loveman, W.Earl Sasser, Jr., and Leonard A Schlesinger 1994,"Putting the Service Profit Chain to Work", Harvard Business Review, 72 (March-April),pp.164-174.

    21. Bitner, Mary J 1992, Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings and Customers and Employees", Journal of Marketing, Vol.56, No.2, pp.57-71.

    22. Bitner, Mary J.1990,"Evaluating Service Encounters: The Impact of Physical Surroundings and Employee Response, Journal of Marketing, Vol 54, No.2, pp.69-82.

    23. de Chernatony, L 2001, From Brand Vision to Brand Vision to Brand Evaluation, Butterworth- Heinemann, Oxford.

    24.  Arora, Raj and Charles Stoner1996," The effect of perceived service quality and name familiarity on the service selection decision", The Journal of Services Marketing, Vol.10, pp.22-34.

    25.  Aaker, J.L. 1997,"Dimensions of Brand Personality", Journal of Marketing Research, Vol 34 (August), pp.347-356.

    26. Richins, Marsha L 1997, "Measuring emotions in the consumption experience", Journal of Consumer Research, Vol.24, Iss. 2, pp.127-147.

    27. Boles, James S., Barry J Babin, Thomas G Brashear, Charles Brooks 2001."An examination of the relationships between retail work environments, salesperson selling orientation-customer orientation and job performance", Journal of Marketing Theory and Practice, Vol.9, Iss. 3, pp.1-13.

    28.  Siguaw, Judy A, Anna Mattila  and Jon R Austin 1999, The brand-personality scale ,Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly.Vpl.40,Iss.3,pp.48-56.

    فهرست منابع اینترنتی

    1. وب سایت پتروشیمی خراسان به آدرس:  www.Khps.ir، 1391.

    2. وب سایت فصلنامه دانش مدیریت به آدرس: www.jmk.ut.ac.ir ، 1391.

    3. وب سایت فصلنامه مدیریت و توسعه به آدرس: www.imre.ir ، 1391.

    4. وب سایت ماهنامه تخصصی بازاریابی به آدرس:  www.irannetbook.com، 1391.

     


موضوع پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), نمونه پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), جستجوی پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), فایل Word پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), دانلود پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), فایل PDF پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), تحقیق در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), مقاله در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), پروژه در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), پروژه درباره پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP), رساله دکترا در مورد پایان نامه تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

رشته مديريت صنعتي زمستان 1390 چکيده: تحقيق حاضر در پي يافتن تاثير متقابل مديريت زنجيره تامين و مديريت ارتباط با مشتري در شرکت فولاد اسفراين چگونه است. به منظور پاسخگويي به سوالهاي پژوهش و ني

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش "بازاریابی" چکیده تصور نیاز به برنامه ریزی علمی شرکت صنایع کاشی الوند، زمینه ساز خلق موضوع تدوین برنامه بازاریابی در نزد محقق شد. از اینرو محقق به منظور دستیابی به این مهم بعد از کسب اجازه، اقدام به تشخیص رویکرد مدیران بخش های مختلف به ویژه دپارتمان فروش و کارکنان فروش نسبت به برنامه ریزی نموده و جهت آشنایی با نظرات مشتریان و ...

پایان نامه­ ی دوره کارشناسی ارشد در رشته‌ مدیریت بازرگانی(گرایش تحول) چکیده مدیریت دانش در آموزش عالی مجموعه­ای از فرآیندهای سازمانی است که از ایجاد و انتقال دانش در این مؤسسات حمایت کرده و دست‌یابی به اهداف سازمانی و دانشگاهی را ممکن می­سازد. بدین منظور و به جهت مدیریت مناسب دانش سازمانی، ابزاری مناسب نیاز است که بتوان با استفاده از آن از میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته: مدیریت بازرگانی-مدیریت بیمه چکیده افزایش رقابت ،پویایی وپیچیده شدن محیط، رشد انتظارات مشتریان وظهورنوآوری های جدید در صنعت خدمات کشور،تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به متولد مشتری ایجاد نموده وآنان را به اهمیت مشتری ومنافعی که می تواند برای آنان به دنبال داشته باشد واقف نموده است.سازمانها با درکی که از اهمیت رضایت ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده تبلیغات اثربخش یکی از عناصر فرآیند رشد و توسعه در نظام بانکداری محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی نظام بانکداری دارد . ارزیابی اثربخشی تبلیغات به منظور بررسی نقش آن در دست یابی اهداف بانکی می تواند سازمان را جهت اعمال تغییرات در عملکردها و روندهای عملیاتی خود یاری رساند. از ابزارها و الگوهای مختلفی ...

ثبت سفارش