پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند

word 1 MB 30651 192
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۹,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش "بازاریابی"

    چکیده

    تصور نیاز به برنامه ریزی علمی شرکت صنایع کاشی الوند، زمینه ساز خلق موضوع تدوین برنامه بازاریابی در نزد محقق شد. از اینرو محقق به منظور دستیابی به این مهم بعد از کسب اجازه، اقدام به تشخیص رویکرد مدیران بخش های مختلف به ویژه دپارتمان فروش و کارکنان فروش نسبت به برنامه ریزی نموده و جهت آشنایی با نظرات مشتریان و ذینفعان این سازمان که نمایندگان کلیدی تعیین شدند (بدلیل اینکه از حیث دسته بندی B 2 B تشخیص داده شد) اطلاعات گردآوری شده از طریق پرسشنامه بود، بنابراین روش تحقیق توصیفی بکار گرفته شده است و به منظور تعیین موقعیت فعلی شرکت در کسب و کار بعد از مطالعات کتابخانه ای و میدانی و اطلاعات حاصل از پرسشنامه ای که در اختیار مدیران بخشهای مختلف و کارکنان فروش قرارگرفته بود به ارزیابی صنعت، بازار و رقبا پرداخته ایم و توانستیم با شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها ضمن پاسخگویی به سوال دوم پژوهش با استفاده از ماتریس آنسف استراتژی های مناسب تعیین گردندو همچنین اهداف فروش پس از پیش بینی فروش طبق مدل پیش بینی نمو همواره هلت – وینترز برای سه سال آینده پیش بینی گردید و از نتایج بدست آمده از پرسشنامه ای که در بین نمایندگان کلیدی فروش شرکت در سراسر کشور توزیع گردیده بود. نقاط ضعف و قوت آمیخته بازاریابی که سوال چهارم پژوهش حاضر بود شناسایی و مشخص گردید  و متعاقب آن برنامه عملیاتی بازاریابی، بعد از مطابقت با اهداف در قالب آمیخته بازاریابی با ارائه راهکارهای پیشنهادی بیان گردید.

    مساله پژوهش

    تصمیم گیری،رکن اساسی تمام وظایف مدیریتی و در عین حال،مبنای برنامه ریزی است چرا که نمیتوان گفت برنامه ای وجود دارد مگر اینکه تصمیمی اتخاذ شده است. به عبارت بهتر،تصمیم گیری ، هسته مرکزی مدیریت است که در تمامی وظایف دیگر، نمود داردو به همین دلیل برخی (مانند هربرت سایمون)مدیریت و تصمیم گیری را دو واژه مترادف می دانند.

    در نگرش سنتی مدیریت، برنامه ریزی نقطه آغاز همه حرکتها در یک سازمان است. بطوری که اهمیت آن از گذشته دور برای همه مدیران و کارشناسان آشکار شده است. د رهمین راستا سیل تحول سازمان ها از صورت ساده به پیچیده و با فرآیندهای بی شمار و تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی، به ویژه در دهه اخیر باعث بروز صحنه های جدید و نگرش های تازه به این مقوله شده است. در نگرش جدید مباحث برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک در سازمان ها مطرح شده است که گام مهمی در جهت تحقق و دستیابی به اهداف سازمان هاست. برنامه استراتژیک سندی است که چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های آینده یک سازمان را به همراه مجموعه منابع مورد نیاز برای اجرای موفق آن ها مشخص می سازد و می تواند آرزوهای محال یک سازمان را به حقیقت مبدل سازد. سازمان هایی که برنامه استراتژیک دارند، نسبت به سازمانهایی که چنین برنامه هایی را تهیه نمی کنند، با احتمال بیشتری به آنچه می خواهند می رسند. بدون وجود برنامه استراتژیک سازمان به یک کشتی بدون سکان شبیه است. برنامه ریزی استراتژیک جهت حرکت و مقصد سازمان را مشخص می کند. این برنامه ، با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، فرصت ها و تهدید های محیطی و نقاط قوت و ضعف داخلی را شناسایی میکند و با در نظر گرفتن ماموریت سازمان، اهداف بلند مدتی را برای آن تدوین می کنندو برای دستیابی به این اهداف از بین گزینه های استراتژیک، به طراحی استراتژی هایی اقدام میکند که با تکیه بر فرصت ها و نقاط قوت داخلی، ضعف ها را از بین می برد و بر تهدید های محیطی غلبه می کند و به پیروزی سازمان در محیط رقابتی موجود منجر می گردد. [1]

    مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.

    امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد.[2]

    اهداف برنامه ریزی به شرح زیر است:

    1.پیش بینی آینده :برنامه آینده نگر

    2.برنامه ساختن و شکل دادن به آینده:برنامه آینده ساز

    3.برنامه برای انتخاب یک شکل خاص برای آینده:آینده گزین

    ایده محوری این تحقیق این است که ورود و نفوذ به بازارهای هدف داخلی و خارجی، مستلزم داشتن یک نگرش جامع و اقدامات و فعالیتهای بازاریابی برنامه ریزی شده و هدفمند است. بنابراین داشتن یک برنامه ریزی علمی را برای اداره موفق شرکت و بازاریابی کارآمد و موثر ضروری میداند و به دنبال ارایه برنامه بازاریابی جهت تشریح وضعیت کنونی شرکت با توجه به مشتریان، رقبا و محیط بیرونی شرکت و ارایه رهنمودهایی برای تحقق اهداف و اجرای اقدامات بازاریابی میباشد که در عمل مبنای تمامی تصمیم گیری ها و راهبردهای بازاریابی شرکت قرار گیرد.

    از مزایای برنامه ریزی بازاریابی عبارتند از:

    1.افزایش احتمال تحقق اهداف سازمان

    2.ایجاد فرصت اجرای منظم تصمیم ها

    3.صرفه اقتصادی

    4.انطباق با شرایط متغیر محیطی

    5.استفاده صحیح از منابع

    6.فراهم شدن ابزارهای کنترل

    7.امکان سنجش میزان پیشرفت

    8.آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و نقش خود

    9.تقویت کارگروهی

    10.رسیدن به اهداف شخصی

    2-1- پرسش های پژوهش

    این پژوهش شرکت را در موضوعات اساسی ذیل یاری میدهد:

    1- در چه موقعیتی هستیم؟ (تحلیل وضعیت موجود)

    2- به چه موقعیتی می خواهیم برسیم؟ (هدف گذاری)

    3- چگونه میخواهیم به موقعیت جدید برسیم؟ (راه حل های ممکن)

    4- چگونه مطمئن می شویم به موقعیت جدید رسیده ایم ؟ (پایش و ارزیابی)

     

    3-1- اهداف پژوهش و ضرورت های آن

    جهانی شدن اقتصاد، سرعت گرفتن تغییرات فنآوری و انفجار اطلاعات باعث گردیده سازمانها فشار بیشتری را برای باقی ماندن در صحنه رقابت تحمل کنند. آنها دریافته اند که تنها تمرکز بر وقایع و بررسی اطلاعات گذشته چندان کارساز نیست، بلکه بررسی دقیق محیط و کسب اطلاعات از رخدادهای در حال ظهور، حیات آنها را استمرار میبخشد.

    اهداف اساسی از انجام تحقیق را میتوان در موارد زیر خلاصه نمود:

    درک و شناخت نسبت به وضعیت موجود صنعت

    شناسایی عوامل درونی و بیرونی موثر بر فعالیتهای بازاریابی شرکت برای شناسایی فرصتها، تهدیدها، توانمندی وضعف شرکت کاشی

    تعیین اهداف فروش

    تدوین برنامه بازاریابی برای دستیابی به اهداف فروش

    4-1- سوال های پژوهش

    1- رویکرد موجود شرکت کاشی الوند به برنامه ریزی بازاریابی چیست؟

    2- نقاط ضعف و قوت شرکت کاشی الوند و فرصتها  و تهدید ها از دیدگاه مدیران چیست؟

    3- اهداف فروش شرکت کاشی الوند چگونه تعیین میشود؟

    4- دیدگاه نمایندگی های فروش شرکت کاشی الوند در ارتباط با عوامل آمیخته بازاریابی چگونه است؟

    5-1- کاربردهای پژوهش و استفاده کنندگان از نتایج

    بر اساس جمع آوری اطلاعات اولیه شرکت کاشی الوند از برنامه ریزی علمی بازاریابی پیشرفته ای برخوردار نیست و این پژوهش یک تلاش و گام علمی در پیاده سازی یک برنامه موثر در این شرکت به شمار می آید.

     

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی موثر را نیز می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

    به عنوان یک نقشه راه عمل می کند.

    در اجرا و کنترل استراتژی ها به مدیران یاری می دهد.

    در تامین منابع برای اجرای استراتژی هایاری می رساند.

    امکان استفاده از منابع محدود را فراهم می آورد.

    در تعیین وظایف، نقش ها، مسوولیت ها و زمان بندی کارها کمک می کند.

    فرصت ها و تهدیدات محیطی و نقاط قوت و ضعف داخلی را مشخص می سازد.

    علاوه بر این شرکت به کمک برنامه بازاریابی می تواند موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشد و به رشد و سود رضایت بخش دست یابد.

    اگر برنامه بازاریابی در این شرکت به عنوان یک مطالعه آزمایشی موفق ارزیابی شود،می توان این الگوی برنامه ریزی را برای سایر شرکت های فعال در این صنعت پیشنهاد داد.

    6-1- تعاریف عملیاتی

    بازاریابی:در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی، تدارکات، تولید، بیمه،کنترل کیفیت،انبارداری،آماده سازی برای مصرف،تعیین قیمت عوامل فروش ،شناسایی مشتری،بسته بندی، فروش و خدمات پس از فروش است به طوری که توزیع و انتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.

    برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی:فرآیند منطقی،سیستماتیک و برنامه ریزی شده منابع بازاریابی برای تحقق اهداف و استراتژی های بازاریابی است که داده و چارچوبی را برای تهیه برنامه بازاریابی و برنامه استراتژیک بازاریابی سازمان فراهم می کند.فرآیند مذکور معمولا با تحلیل وضعیت و بررسی محیط بازاریابی سازمان و تدوین بیانیه رسالت و ماموریت شروع شده و به طراحی اهداف و استراتژی های بازاریابی ، برنامه عملیاتی و اجرا و کنترل ختم می شود.

    شکل  1-1-مراحل اساسی در برنامه ریزی[3]

    تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها:بخش مهمی ازتحلیل وضعیت سازمان که در آن نیروها و عوامل داخلی و خارجی موثر بر سازمان در قالب قوت ها و ضعف ها(داخلی) و فرصت ها و تهدیدها(خارجی)مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. نکته دیگر این که ، نتایج حاصل از این تحلیل و نه خود تحلیل در برنامه استراتژیک بازاریابی می آید و تعیین کننده عوامل حیاتی موفقیت برنامه می باشد.

    استراتژی های بازاریابی:ابزارهای تحقق و نیل به اهداف بازاریابی هستند که برنامه و مسیر کلی حرکت سازمان را بدین منظور تعیین می کند. استراتژی های بازاریابی عموما با عوامل آمیخته بازاریابی مرتبط بوده و در این گام از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی باید ابزارهای نیل به هدف، طرح زمانی و تخصیص منابع به روشنی و شفاف بیان شوند.

    آمیخته بازاریابی:مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل (محصول، قیمت،توزیع و ترفیع)که شرکت آن ها را در بازار مصرف و برای ایجاد واکنش مورد نیاز خود ترکیب می کند. این ترکیب شامل هر نوع اقدامی است که شرکت بتواند برای کالای خود و به منظور تحت تاثیر قراردادن تقاضا،انجام دهد.[4]

    محیط اقتصادی/جمعیتی

    محیط فرهنگی/اجتماعی

    محیط سیاسی/قانونی

    محیط فیزیکی/تکنولوژی

    ابزارهای بازاریابی

    رقبا

    عموم مردم

    تهیه کنندگان مواد

    سیستم برنامه ریزی بازاریابی

     

    مشتریان

    سیستم کنترل بازاریابی

    سیستم سازماندهی و کاربردبازاریابیی

    سیستم اطلاعات بازاریابی

    محصول

    پیشبرد

    قیمت

    مکارن

    شکل 1-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه[5]

    7-1- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق

    شرکت کاشی الوند و نمایندگی های کلیدی فروش شرکت، بعنوان قلمرو مکانی تحقیق برگزیده شده‌اند.

    قلمرو زمانی تحقیق از اوایل اردیبهشت  ماه1393لغایت بهمن ماه1393

    فصل دوم

    مبانی نظری

    مقدمه

    برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

    از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[6]

    1-2- ساختار برنامه بازاریابی

    در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد زیر ضرورت دارد:

    1.چه برنامه هایی در زمینه بازاریابی باید تنظیم شود.

    2.برنامه بازاریابی چه محتوایی باید داشته باشد.

    3. مناسب یا نامناسب بودن یک برنامه چگونه باید تشخیص داده شود.

    قبل از تدوین برنامه بازاریابی باید دانست، گذراندن چه مراحلی برای دستیابی به این برنامه الزامی است؟ و همچنین قبل از اجرا و به کارگیری یک برنامه بازاریابی،مدیران بازاریابی باید اطمینان حاصل نمایند که آن برنامه ارزش اجرا و صرف نقدینگی شرکت را دارد و در صورت وجود عیب و نقص حتما آن را برطرف نمایند.ساختار و ترتیب مدل های منتشر شده برای برنامه ریزی بازاریابی توسط اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه به صورت خلاصه در جدول 1-2 ارائه شده است (فاوانوس 2007)[7]

    [1]مدیریت بازرگانی ، دوره 6، شماره 25 تابستان 1393

    [2]پایان نامه: بررسی تاثیر هوشمندی رقابتی بر استراتژی های بازاریابی شرکت در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد،ربابه السادات پورهاشمی

    [3]الوداری، حسن، بازاریابی و مدیریت بازار،1383

    [4]اسلام ،1382

    [5]الوداری، حسن، بازاریابی و مدیریت بازار،1383

    [6]Hatton

    [7] Fava Neves

     

  • فهرست:

    چکیده........................................................................................................................................................................ 1

    فصل اول کلیات پژوهش....................................................................................................................................... 2

    1-1- مسئله پژوهش............................................................................................................................................. 3

    2-1- پرسش های پژوهش.................................................................................................................................. 5

    3-1- اهداف پژوهش و ضرورت های آن......................................................................................................... 6

    4-1- سوال های پژوهش..................................................................................................................................... 6

    5-1- کاربردهای پژوهش و استفاده کنندگان از نتایج................................................................................ 6

    6-1- تعاریف عملیاتی.......................................................................................................................................... 7

    7-1- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق................................................................................................................... 9

    فصل دوم مبانی نظری........................................................................................................................................ 10

    مقدمه...................................................................................................................................................................... 11

    1-2- ساختار برنامه بازاریابی........................................................................................................................... 12

    2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت ...................................................................................................................... 20

    3-2- تعیین اهداف............................................................................................................................................ 31

    4-2- تدوین استراتژی...................................................................................................................................... 39

    5-2- بازاریابی هدف ......................................................................................................................................... 40

    6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی............................................................................................................... 49

    زمینه پژوهش....................................................................................................................................................... 74

    فصل سوم: روش تحقیق.................................................................................................................................... 82

    مقدمه...................................................................................................................................................................... 83

    1-3- روش تحقیق............................................................................................................................................. 83

    2-3- مسئله تحقیق........................................................................................................................................... 83

    3-3- سوالات تحقیق........................................................................................................................................ 84

    4-3- روشهای گردآوری اطلاعات.................................................................................................................. 84

    5-3- روایی و پایایی پرسش نامه ................................................................................................................. 87

    6-3- جامعه و نمونه آماری............................................................................................................................. 88

    7-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................... 88

    فصل چهارم: یافته های پژوهش....................................................................................................................... 90

    مقدمه...................................................................................................................................................................... 91

    1-4- تجزیه و تحلیل صنعت کاشی و سرامیک در جهان...................................................................... 93

    2-4- تجزیه و تحلیل صنعت کاشی و سرامیک در ایران.................................................................... 102

    3-4- معرفی شرکت صنایع کاشی الوند................................................................................................... 117

    4-4-تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت صنایع کاشی الوند وجایگاه آن در صنعت........................... 122

    5-4-ساختار سازمانی..................................................................................................................................... 125

    6-4-تجزیه و تحلیل نقاط قوت ، ضعف،فرصتها و تهدیدها................................................................. 126

    7-4- ارزیابی وضعیت رقابت و سهم بازار شرکت کاشی الوند............................................................ 132

    8-4- بیانیه ماموریت شرکت کاشی الوند................................................................................................. 134

    9-4- استراتژی شرکت کاشی الوند........................................................................................................... 135

    10-4- اهداف بازاریابی شرکت صنایع کاشی الوند............................................................................... 139

    11-4- اهداف فروش شرکت صنایع کاشی الوند................................................................................... 140

    12-4- تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده از فرم نظرسنجی نمایندگان فروش 142

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات...................................................................................................... 161

    مقدمه................................................................................................................................................................... 162

    1-5- تحلیل نتایج پرسش های مطرح شده در پژوهش...................................................................... 162

    2-5- پیشنهاداتی در خصوص برنامه ریزی تولید و صادرات از نگاه صاحبنظران صنعت کاشی و سرامیک      170

    3-5- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی....................................................................................................... 171

    4-5- محدودیت های پژوهش...................................................................................................................... 171

     

     

    فهرست جداول................................................................................................................................................ صفحه

    1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی................................................................................................... 12

    2-2- PESTEL................................................................................................................................................... 21

    3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها.................................. 20

    4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط....................................................................................... 26

    5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی..................................................................................................................... 29

    6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی.............................................................................. 39

    7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی........................................................................................................ 40

    8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری................................................................................. 46

    9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا......................................................... 60

    1-3- مقیاس پنج گزینه ای لیکرت.............................................................................................................. 85

    2-3- ترکیب سوالات پرسش نامه................................................................................................................. 86

    3-3- مقیاس پنج گزینه ای لیکرت.............................................................................................................. 87

    1-4- ارزیابی رویکرد موجود شرکت صنایع کاشی الوند به برنامه ریزی بازاریابی............................ 91

    2-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید و مصرف کاشی جهان.................................................................. 94

    3-4-جدول مقایسه ای پیش بینی و مقدار تولید کشورهای عمده تولید کننده کاشی در جهان 96

    4-4- جدول مقایسه ای مقدار مصرف کشورهای عمده مصرف کننده کاشی در جهان................. 98

    5-4- جدول مقایسه ای مقدار صادرات کشورهای عمده صادرکننده کاشی در جهان................ 100

    6-4- جدول مقایسه ای پیش بینی و مقدار واردات کشورهای عمده واردکننده کاشی در جهان 101

    7-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید و مصرف کاشی ایران................................................................ 109

    8-4-جدول مقایسه ای مقدار صادرات کاشی جهان و ایران............................................................... 111

    9-4- بخشی از وضعیت کاشی وسرامیک ایران از سال 1383تا1393........................................ 114

    10-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید، صادرات کاشی و سرامیک ایران- شرکت کاشی الوند 122

    11-4- تجزیه و تحلیل فرصتها و تهدیدها............................................................................................... 127

    12-4- تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدها....................................................... 131

    13-4- جدول مقایسه ای مقدار فروش کاشی و سرامیک ایران – شرکت کاشی الوند.............. 133

    14-4- محاسبات مدل پیش بینی نمو هموار هلت-وینترزبرای فروش شرکت کاشی الوند....... 141

    15-4- جدول فراوانی سابقه فعالیت فروشگاه........................................................................................ 143

    16-4- جدول فراوانی مدت همکاری و آشنایی با شرکت کاشی الوند............................................ 143

    17-4-جدول فراوانی سطح تحصیلات..................................................................................................... 144

    18-4- جدول فراوانی رتبه بندی رقبا...................................................................................................... 144

    19-4- جدول فراوانی برترین نسبت به رقبا........................................................................................... 145

    20-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل محصول................................................................... 148

    21-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل محصول.................................. 151

    22-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل قیمت....................................................................... 153

    23-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل قیمت..................................... 154

    24-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل توزیع....................................................................... 156

    25-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل توزیع...................................... 157

    26-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل ترفیع....................................................................... 158

    27-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل ترفیع...................................... 159

    منبع:

    استیفن شیفمن، قدرت فروش مثبت، مترجم روستا. احمد، رحیمی. جهانبخش، باغملک سال نشر 1393

    درگی، پرویز، بازاریابی و زندگی با فروش، سال نشر 1393

    جرمی. کوددی،1393، عصر بازاریابی، مترجم روستا. احمد، صالحی. فرانک

    درگی، پرویز، 1393، نرومارکتینگ، نظریه کاربرد

    معیری فرد. هاجر، کیافر. الهام، 1393، استراتژی های بازاریابی مشتری مداری،

    گرشلیز. لیندا، مارین. ادوارد، چاک وست، 1393، راهنمای مدیران در کانال توزیع، مترجم: درگی، پرویز امیر حسین سرفرازیان

    دهدشتی. شاهرخ، بحرینی زاده. منیجه، 1393، تحقیقات بازاریابی، چاپ چهارم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)

    کریشنا ک. هاوالدار،2003، بازاریابی صنعتی، مترجم: عبدالوند. محمدعلی، نیکومرام. هاشم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    الکساندر چرتو، مدیریت استراتژیک بازاریابی، مترجم: فرید چهر. الهام

    پیتر فیسک، پرورش نبوغ بازاریابی، مترجم: قربانلو.سینا

    درگی، پرویز، هوشمندی رقابی و هوشمندی بازاریابی

    درگی، پرویز، تکنیک های فرصت یابی در بازاریابی و فروش

    علی احمدی. علیرضا، تاج الدین. ایرج، فتح اله. مهدی، 1386، نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک، انتشارات تولید دانش، چاپ هفتم

    فروزنده دهکردی، لطف اله، 1384، مدیریت استراتژیک، انتشارات پیام نور

    نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 2، شماره 4 ، بهار و تابستان 1389

    دل هاوکینر، راجربست، کنث کانی،1385، مترجمان: روستا. احمد، بطحایی. عطیه، انتشارات سارگل

    الوداری، حسن، 1384،بازاریابی ومدیریت، انتشارات دانشگاه پیام نور

    فرانک جی بینگهام، راجرگومز، پاتریشیا ای. نالز، 1392، مترجم: نوریان، مجید، چاپ دوم، انتشارات تهران، مبلغان

    آلینا ویلر، طراحی هویت برند، 1392، مترجم: جلالی، سید مهدی، انتشارات سیته

    آذر، عادل، مومنی، 1383، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری) جلد دوم انتشارات سمت

    آقا زاده ، هاشم، ناطق، محمد، 1387، موضع یابی رقابتی شرکت در بازارهای هدف، ماهنامه کار وجامعه، شماره 96، صفحات 109-98

    اسلام، علی اکبر ، 1387، راهنمای برنامه ریزی بازاریابی، چاپ اول، شرکت چاپ ونشر بازرگانی

    بنگز دیوید،1387، راهنمای برنامه ریزی بازار، مترجم ، اعرابی، سید محمد، آرمان پور، رضا، چاپ اول ، دفتر پژوهش های فرهنگی

    بگلری، سروش، خرمی زاده، محمد رضا، 1386، مدیریت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، ماهنامه بازاریابی، شماره 61 صفحه 41-36

    پلی نورتن، 1384، راهنمای گام به گام طراحی و تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی، مترجم، نصیری قیداری، حسن، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازارگانی

    حکیم، امین، 1384، برنامه ریزی استراتژیک مدیریت بازار، ماهنامه تدبیر، شماره 157، صفحه 28-24

    دیوید آکر، 1385، مدیریت استراتژیک بازار، مترجم، فرهنگی، علی اکبر، خادمی، مهدی، صفرزاده، حسین، چاپ، نشر پیام پویا

    درگی، پرویز، 1386، مباحث و موضوعات بازاریابی با نگرش بازار ایران چاپ اول،  انتشارات رسا

    درگی ، پرویز، 1386، قضایای موردی واقعی بازاریابی با نگرش بازار ایران، چاپ اول ، موسسه خدمات فرهنگی رسا

    رضایی دولت آبادی، حسین، علی زاده، سعید، 1387، طراحی استراتژی های پیشبردفروش در محیط های کسب و کار، نشریه عصر مدیریت، شماره 8، صفحه 42-36

    صالحی، محمدرضا، 1384، اصول و روشهای بازاریابی و مدیریت فروش محصولات، چاپ اول، انتشارات فرهنگ مردم

    کاتلر، فیلیپ، 1383، مبانی مدیریت بازار، مترجم، پارساییان، علی ، چاپ اول ، انتشارات ترمه

    کاتلر، فیلیپ، 1382، مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل برنامه ریزی اجرا و کنترل ، مترجم، فروزنده، بهمن، چاپ اول، نشر آتروپات

    گلچین فرد، شادی شادی، بختایی، امیر، 1385، کلینیک بازاریابی و تبلیغات 2، ماهنامه تدبیر، شماره 170

    گلچین فرد، شادی شادی، بختایی، امیر، 1385،مدیریت فروش، ماهنامه تدبیر،  شماره 176

    منتی، حسین، متولی، علی چاوشی، کاظم یاوری گهر، فاطمه، 1385، برنامه بازاریابی، (راهنمای عملی تدوین و اجرای برنامه بازاریابی) چاپ اول انتشارات ترمه

    میلر، جان، مور ، دیوید 1385، کسب و کار نام های تجاری ، مترجم ، بطحایی، عطیه، درگی، پرویز، چاپ اول، انتشارات رسا

    مارتین، کریستوفر، 1380، مدیریت توزیع، (علمی – عملی) مترجم، اخوی، احمدی، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

    منتی، حسین ، یاروگهر، فاطمه، 1384، برنامه بازاریابی لازمه توفیق سازمان، ماهنامه بازاریاب، شماره 46، صفحه 28-21

    مومنی ، منصور 1387، تحلیل آماری با استفاده از SPSS چاپ دوم، ناشر کتاب نو

    نیلی مسعود، 1382، خلاصه مطالعات طرح استراتژی توسعه صنعتی کشور، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف

    واکر، اورویل سی، بوید. هارپردابلیو، مالینز. جان، لرش ژان کلود، 1383، استراتژی بازاریابی: بارویکردی تصمیم محور، مترجم ، اعرابی، سید محمد، ایزدی ، داود ، چاپ اول، دفتر پژوهش های فرهنگی

    هتن ، آنجلا، 1387، راهنمای جامع برنامه ریزی بازاریابی، مترجم ، کرمی ، مسعود، چاپ اول ، انتشارات رسا

    Brumfitt.Keith;Barnes.Stephen;2001;Business planning; Cheltenhame: Nelson Thornes

    Belch.George E; Belch. Micheal A; 2004; Advertising and Promotion an Integrated Marketing Communication Perspective; McGraw

    Blackwell. Edward;2002; How to prepare a business plan: planning for successful start-up and expansion; London: kogan page

    Cooper. Scott W; Hiebing Jr. Roman G; 2003; The successful Marketing Plan; McGraw. Hill.

    Conant. Jeffrey S; White. Chris; 1999; Marketing Program Planning, Process Benefits and Store Performance: An Initial Study Among Small Retail firms; Journal of Retailing; Vol.75, No. 4. PP.525-541

    Fava Neves. Marcos; 2007; Stategic Marketing Plan and Collaborative networks; Marketing Intelligence & Planning; Vol.25, N. 2. PP.175-192

    Johnston . Mark W; Marshall. Greg W; 2003T Sales Force Management; Mc Graw. Hill.

    Johnston. Mark W; Marshall. Geoge W;2009; Marketing Management; McGraw. Hill Irwin.

    Kerin Roger; Hartly Seven; N. Berkowitz; Rudelius William;2006; Marketing; Mc Graw. Hill.

    Nilsson. M;2004; Research and advice on strategic environmental assessment; Stockholm Enviroment Institue Publication

    منابع اینترنتی


موضوع پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, نمونه پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, جستجوی پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, فایل Word پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, دانلود پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, فایل PDF پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, تحقیق در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, مقاله در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, پروژه در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, پروپوزال در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, تز دکترا در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, پروژه درباره پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند, رساله دکترا در مورد پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی الوند

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( گرایش بازرگانی بین الملل) چکیده در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقا و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (4P) در بازار به منظور دستیابی به فروش بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسایی ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته تحصيلي:    MBA سال 1391 چکيده فارسي بسياري از مديران کسب و کار، بازاريابي را به معني فروش يا تبليغات مي دانند ، در حالي که مفهوم بازار

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده: در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکتها و سازمان ها از ناتوانی آنها در بهره گیری سازمانها و بانکهاس خصوصی و دولتی قرار گرفته است.به همین دلیل سازمان ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند ، آن ها کمتر بر محصو لات و بیشتر بر مشتریان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – بازاریابی (M.A.) چکیده: بازاریابی رابطه­ مند با درک بهتر نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه خدماتی مطابق با نیازهایشان می‌تواند به کاهش هزینه­ها منجر شود. وفاداری مشتری در تمامی صنایع و سازمان­ها دارای اهمیت بالایی است. هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر بازاریابی رابطه­مند در شرکت­های تولیدیِ صنعتی شهر تهران بود. این پژوهش دارای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش مدیریت بازرگانی چکیده در جهان امروز شرکت ها برای رسیدن به فروش و سود بالاتر با یکدیگر به رقابت می پردازند. لزوم توجه به آمیخته بازاریابی در شرکت ها برای افزایش فروش به خصوص در شرکت پگاه گلپایگان امری حیاتی می باشد. در یک ساختار رقابتی، بازار بیش از هر چیز آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی نحوه بهره گیری از ...

پايان نامه ­تحصيلي براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته مديريت اجرايي گرايش توليد و عمليات تابستان 90 چکيده جهان امروز عصر اطلاعات است و دستيابي به اطلاعات ابزاري براي بدست آوردن مزيت رقا

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی چکیده در بازاریابی امروز، هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع خدماتی که آن مشتری در طول عمر به آن نیاز دارد. بیمه ها را می توان جزو شریان های حیاتی اقتصادی هر کشور دانست. هدف عمده مدیریت بازاریابی بیمه، جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و ایجاد آگاهی در زمینه نتایج بیمه است. رشد روز افزون صنایع، وسایل نقلیه و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت دولتی گرایش مالی چکیده: در پژوهش حاضر به بررسی شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی - تحلیلی بوده است.این تحقیق از نوع کاربردی و از بعد زمان مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارکنان و ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی _ گرایش تحول تعریف و حوزه بازاریابی اجتماعی در طول سالها تغییر کرده است و ابزارها و تکنیک ها و مفاهیم آن تکامل و بهبود یافته است. مروری بر تحقیقات گذشته نشان می­دهد که اگرچه بیشترین کاربرد بازاریابی اجتماعی در بخش سلامت دیده می­شود ، اما پتانسیل بالقوه ای نیز در بخش­هایی مانند حفاظت از منابع، انرژی و محیط طبیعی، فرهنگ ...

ثبت سفارش