پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو

word 592 KB 31205 191
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۸,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     گرایش : مالی

    چکیده

    در عصر حاضر که محیط کسب و کار جهانی سریعاً در حال دگرگونی و تحول است، شرکت ها به دنبال شیوه هایی هستند که خود را نسبت به سایر رقبا در سطح ملی و بین المللی متمایز سازند در این راستا شرکت ها استراتژی های گوناگونی را اتخاذ می کنند. می توان اذعان داشت یکی از این استراتژی ها کوچک سازی بدنه سازمان ها می باشد. با عنایت به این موضوع، شرکت ها و سازمان های ایرانی نیز ناگزیر هستند برای کسب مزیت رقابتی، باقی ماندن در بازارهای ملی و یا حرکت به سمت بازارهای جهانی  به کوچک کردن بدنه خود بپردازند که در این راستا یکی از ابزارهایی که توسط کشورهای پیشرفته به کار برده شده "برون سپاری " می باشد.

    در پژوهش حاضر تلاش شد تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو بررسی شود. پژوهش از نظر هدف کاربردی  و از نظر ماهیت روش  علی انجام شد . جامعه مورد مطالعه در این پ‍ژوهش را مدیران شرکت ایران خودرو در بر می­گرفت .برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که به صورت تصادفی بین 170 نفر ازمدیران پخش شد و تعداد 147 پرسش نامه جمع اوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پایایی و روایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و نظر اساتید و محققان رشته مدیریت مورد تایید قرار گرفت . برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شد.

    ظرفیت لجستیک داخلی شرکت تاثیر مثبتی بر عملکرد آن در بازار تجارت الکترونیک و استفاده از برون سپاری فعالیت های لجستیکی دارد .برون سپاری فعالیت های لجستیک تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت دارد

     

     

     

     

    فصل اول:کلیات تحقیق

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1-1 مقدمه

    آنچه  که امروزه به عنوان لجستیک در سازمانها مطرح می شود و در واقع فرآیند یکپارچه شبکه تأمین است؛ به عبارتی، پیش بینی، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای فعالیتهایی چون: حمل و نقل، انبار داری، جابجایی و توزیع و بسته بندی در جریان حرکت مواد، قطعات و محصولات در شبکه تأمین به همراه جریان اطلاعاتی در طول شبکه تأمین توسط مدیریت لجستیک انجام می گیرد و چنانکه مشخص است اجرای موفقیت آمیز آن موجب بهره وری عملیات تولید و ارایه خدمت افزایش توان رقابتی سازمانها در عصر حاضر است. بنابراین مدیران و مسئولان لجستیک با اجرای مدیریت لجستیک اثر خود را بر موفقیت سازمانشان به اثبات خواهند رساند. و از  آنجایی که مفهوم کسب و کار واحد تجاری (شرکت،مؤسسه) هم در حال تغییر است . سازمانها فعالیت های فرعی و جنبی کار را کنار گذاشته اند تا تمرکز خود را بر فعالیت های اصلی قرار دهند که تعهد بیشتری را نسبت به ارزش منحصر به فرد به ارمغان می آورد.و بنابراین وابستگی بیشتر خارجی، توجه به ارتباطات بین سازمانی برای هماهنگ کردن فعالیت ها و فرآیند ها را الزامی می کند، همچنین با توجه به اینکه بسیاری از مقررات اقتصادی حمل و نقل و ارتباطات از راه دور در حال زوال هستند و جای خود را به به بازارهای مبتنی بر ترکیبی از انواع خدمت مانند تأمین کنندگان خدمات لجستیکی پیمانکاری می دهند که شامل حمل و نقل همراه با انبار داری، ارتیاطات از راه دور، جمع آوری محصول و خدمات وابسته به آن است.نواحی مختلفی از خدمات لجستیکی وجود دارد که یک شرکت می تواند به شرکت دیگری برون سپاری کند تا اینکه آن فعالیت ها را انجام دهد.تحقیقات اخیر نشان داده که در فعالیتهای لجستیک سنتی  همچون حمل و نقل (انتقال) خارج از شرکت، تهیه صورت حساب های کرایه و ممیزی در حمل بار، انبارداری، حمل و نقل داخل محدوده شرکت و توزیع محموله ها اغلب اوقات به صورت برون سپاری انجام می شوند. از دیگر فعالیتهای مهم برون سپاری شده می توان به ایجاد هماهنگی در باراندازها،  فعالیتهای تولیدی کوچک، بازاریابی/ طبقه بندی و بسته بندی محصول، بازپس گیری محصول، عملیات های پرترافیک مدیریتی و حمل و نقل و فناوری اطلاعات اشاره کرد(چو و دیگران[1]،2008،ص 338). همچنین امروزه محموله های تجارت الکترونیکی به یک شیوه توزیع زیربنایی جدید برای اداره کردن برخط (آنلاین) تجارت الکترونیکی نیاز دارند و اغلب این احتیاجات جدید برون سپاری شده و فرصت هایی را برای لجستیک پیمانکاری فراهم می کند و به این ترتیب و با احتمال زیاد با ادامه رشد تجارت الکترونیک، اهمیت قابلیت لجستیک داخلی و برون سپاری آن افزایش می یابد(همان منبع،ص337).

     

     1-2 بیان مسئله

    ویژگی بارز دنیای کسب و کار امروزی با شتاب تغییرات آن شناخته می‌شود که فرصت هرگونه سکون را از همه بخشهای فعال اقتصادی گرفته است. سازمانها به شکلی بنیادین تغییر کرده و دیگر شباهتی به سازمان‏های دیروز ندارند. از جمله تغییرات اساسی در ساختارها و رفتارهای سازمانها، شبکه‏ای شدن فعالیتهای آنهاست. از این‌ رو، کسب‌ و کارهای مختلف اقتصادی در سراسر جهان به دنبال روش‌هایی برای حفظ و توسعه‌ی مزایای رقابتی خود هستند. در سال‌های اخیر، روش برون‌سپاری به‌عنوان یکی از رویکردهای موفق و مؤثر در توسعه‌ی مزایای رقابتی به‌خصوص در سازمانهای بزرگ به‌کار گرفته شده است.

    توسعه سریع و سازگاری اینترنت و یا وب به عنوان یک ابزار بازاریابی، مفهوم تجارت الکترونیکی را برای معاملات بازار به ارمغان آورده است. اینترنت به عنوان یک رسانه پویا برای هدایت معاملات بین مشتریان و شرکت ها در یک بازار مجازی پدیدار شده است. رشد و توسعه روز افزون اینترنت بصورت یک پدیده شده است و رشد مرتبطی هم در تجارت الکترونیک در این حوزه شده است. علاوه بر این، ارتباطات با استفاده از شبکه های بی سیم که با عنوان Wi-Fi  شناخته شده اند به نظر می رسد  پتانسیل بیشتری برای تجارت الکترونیک  ایجاد کرده اند بطوریکه امروزه در هر نقطه ای با استفاده از یک نوت بوک می توان براحتی وارد شبکه اینترنت شد. بنابراین، تجارت الکترونیک و کانال های بازاریابی جدیدی که توسط اینترنت ایجاد شده اند تاثیر عمیقی در مورد چگونگی انجام کسب و کار و ارائه خدمات لجستیک را تحت پوشش خود قرار داده است.

    ظرفیت های لجستیکی که بخشی از منابع یک شرکت  هستند شامل تمام سرمایه ها،‌ توانایی ها، ‌فرآیندهای سازمانی،‌ویژگی های شرکت،‌ اطلاعات،‌ دانش و غیره است که امکان اجرای استراتژی هایی را مهیا می سازد که باعث بهبود در کارایی و اثربخشی می شوند (بارنی، 1991). در بسیاری از تحقیقات ظرفیت های لجستیکی بطور نسبتا عظیمی مورد بررسی قرار گرفته اند و مقیاس های اندازه گیری مهمی برای ارتباط این ظرفیت با مزایای رقابتی و ارتقا عملکرد سازمان  توسعه یافته است. این تحقیقات دریافته اند که فعالیت های لجستیکی  عملکرد شرکت را با افزایش درآمد و کاهش هزینه ها تحت تاثیر قرار می دهند. ولی در خصوص ارتباط بین ظرفیت های لجستیکی و عملکرد شرکت در محیط تجارت الکترونیک بصورت تجربی مطالعه و تحقیق زیادی انجام نشده است.

    لذا با توجه به اینکه مدیریت زنجیره تامین موثر و کارآمد برای موفقیت ها سازمان های درگیر در تجارت الکترونیک بسیار حیاتی است بنابراین هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ظرفیت لجستیکی و برون سپاری فعالیت های لجیستک شرکت بر عملکرد شرکت در تجارت الکترونیک است و محقق می کوشد تا پاسخ های مناسبی برای سوال اصلی تحقیق ارائه دهد:

    آیا موقیعت برون سپاری فعالیت های لجستیکی شرکت فقط به ظرفیت های لجستیکی داخلی مربوط است؟

     

    1-3 اهمیت تحقیق

    ظهور پدیده جهانی شدن و افزایش رقابت و انگیزه بقاء در بازارها بسیاری از کشورها و سازمانها را بر آن داشته است که فعالیتهای خود را بر تولیدات اساسی و قابلیتهای محوری متمرکز کنند. از تغییراتی که در این روند میتوان مشاهده کرد افزایش سهم برون سپاری است. سازمانها با مدیریت زنجیره تامین برای افزایش مزیت رقابتی خود روی مراحل ویژه و اختصاصی تمرکز می کنند که دارای ارزش افزوده بیشتری برای مشتری و سازمان فراهم سازد. بدین ترتیب جهت حصول موفقیت در این زمینه و رسیدن به مزیت رقابتی ضرورت انجام تحقیقات علمی در این حوزه محسوس است

     

    1-4 چارچوب نظری تحقیق

    تئوری دارایی های مکمل (تیک، 1986) در تجارت الکترونیک می تواند استفاده وسیعی داشته باشد. این مفهوم را خواهد داشت که با توجه به ماهیت رقابتی یک کالا یا خدمات خاصی در بازار دارد، در صورتی که تحت حمایت آرایه ای از کالاها یا خدمات نباشد، در نهایت شکست خواهد خورد. موریلو (2001) نشان داده است که موفقیت در تجارت الکترونیک نیاز به استفاده بسیاری از دارایی های مکمل دارد که مهم ترین آنها می تواند کامپیوتر، اینترنت، تکنولوژی ماهواره، سرمایه ها و خدمات لجستیک هستند.

    هاپرتز و فوستر (1999) بیان کرده اند که موفقیت شرکت ها در بازارهای الکترونیکی به کارآیی شبکه های توزیع بستگی دارد. حرکت موثر و کارآمد کالاها در زنجیره تامین لجستیک تجارت الکترونیکی بسیار حیاتی است.

    این تحقیق با ظرفیت های اساسی و عملکرد شرکت های سر وکار دارد و شامل سه ساختار اندازه گیری است که عبارتند از ظرفیت لجستیکی، برون سپاری لجستیکی و عملکرد شرکت. فرضیه کلی که می توان برای این تحقیق در نظر گرفت بر مبنای این نظریه استوار است که اگر شرکت های فعال در تجارت الکترونیکی ظرفیت لجستیکی قدرتمندی داشته باشند احتمال اینکه مزیت رقابتی پایدار و بهبود عملکرد بیشتری داشته باشند بسیار بالا است.

    استفاده از برون سپاری در فعالیت های لجستیک، ظرفیت لجستیکی شرکت و  عملکرد را با نفوذ تخصص و مهارت طرف سوم در مدیریت و تحقق اهداف، بهبود می بخشد ( که و همکاران، 2008).

    بارنی (1991)  بیان می کند که ظرفیت لجستیکی بخشی از منایع شرکت هستند که شامل تمام دارایی ها، شایستگی، فرآیندهای سازمانی، نگرش های شرکت، اطلاعات و دانش است که سازمان را برای اجرای استراتژی های که باعث کارآیی و اثربخشی سازمان می شود، متعاقد می کند. 

    سینک و لانگلی (1997) بیان کرده اند که در میان کسب و کار امروزی،  تمایلی برای حرکت از طرف بسیاری از شرکت ها برای تجدید نظر در اولویت ها و تمرکز در منابع خود در حد محدودی از فعالیت های انتخاب شده و فرآیندها است. در نتیجه تمایل رو به رشدی از طرف شرکت ها برای برون سپاری فرآیندهای انتخاب شده از جمله فعالیت های لجستیک وجود دارد.

    ریشه های اصلی برونسپاری از کلمات بیرون (اشاره به بیرون از سازمان) ۳ و منبع یابی۴ تشکیل شده که در اصطلاح کسب و کار، روشی است که فعالیت های مشخصی را از شرکت بیرونی خریداری می کند. این اصطلاح، اغلب به عنوان مترادفی برای تصمیم به منبع یابی بیرونی به کار رفته و با عباراتی نظیر ساخت یا خرید۵ ادغام/ تجزیه فعالیت ها۶ یا برونسپاری رایج شده است (بولات ویلماز، ۲۰۰۹). هدف عمده از توجه به برونسپاری هر فعالیت یا فرایند این است که با ارتقای عملیات بتوان به مزیت های رقابتی دست یافت (ایلیاز و سایرین، ۲۰۰8). به بیانی دیگر، برونسپاری به جای اینکه برای تهیه کالاها و خدمات به منابع داخلی متوسل شود، بر استفاده از ارائه کنندگان بیرونی کالاها و خدمات اشاره دارد. همچنین، برونسپاری تصمیمی مرتبط با مرزهای یک شرکت نیز به شمار می آید (فوگا راوی، ۲۰۰۸).

     

     

    Abstract

    Purpose – Effective and efficient supply chain management is critical to the success of firms engaging in e-commerce. The purpose of this paper is to examine the impact of logistics capability and logistics outsourcing on firm performance in an e-commerce market environment.

    Design/methodology/approach – This research examines the relationship between firm’s logistics capability, logistics outsourcing and its performance. Multiple-item constructs are used to measure the strength of logistics capability and firm performance. The use of logistics outsourcing is represented by a dichotomous variable. Data obtained via a survey were analyzed to investigate relationships among constructs and various hypotheses were tested. Fi nd ing s – Study results revealed logistics capability to be positively related to firm performance in the e-commerce market. However, counter-intuitively, logistics outsourcing and firm performance were not found to be positively linked. Further, the association between logistics capability and outsourcing was not supported. Finally, the interactive effect of logistics outsourcing on the relationship between logistics capability and firm performance was not sustained. Research limitations/implications – Research findings are constrained, as the study was limited to the computer and consumer electronics retailing industry. However, the importance of logistics capability was confirmed in the e-commerce supply chain for this segment. And the benefit of using third-party logistics (3PL) to enhance firm performance was not fully established.

    Practical implications – Logistics capability is critical for superior firm performance in e-commerce. However, study findings lead to the presumption that firms should avoid logistics outsourcing if performance is predicated on competitive advantage due to internally strong logistics capability and competencies. Originality/value – This research contributes to the study of logistics capability and 3PL in e-commerce. The development of a logistics capability measurement construct in e-commerce originated with this research. Also the impact of logistics outsourcing on firm performance is tested for the first time in an e-commerce market environment.

    Keywords:Outsourcing, Electronic commerce, Distribution management, Company performance

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول:کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 بیان مسئله. 4

    1-3 اهمیت تحقیق.. 5

    1-4 چارچوب نظری تحقیق.. 6

    1-5 اهداف تحقیق.. 8

    1-6 فرضیه های تحقیق.. 8

    1-7 حدود مطالعاتی.. 8

    1-8 تعریف واژه گان و اصطلاحات کلیدی تحقیق.. 9

    فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

    2-1 مقدمه. 12

    2-2- بخش اول : لجستیک... 13

    2-2-1- تاریخچه لجستیک... 13

    2-2-2- مفهوم لجستیک... 15

    2-2-3- عوامل و اجزای لجستیک... 19

    2-2-4- رابطه بین اجزای لجستیک... 21

    2-2-5-  ضرورت مدیریت یکپارچه لجستیک... 22

    2-2-6- اهمیت اقتصادی لجستیک... 24

    2-2-7- امور لجستیک... 26

    2-2-7-1- اطلاعات... 26

    2-2-7-2- پیش بینی.. 27

    2-2-7-3- موجودی.. 28

    2-2-7-4- حمل و نقل.. 29

    2-2-7-5- جابجایی مواد. 31

    2-2-7-6- انبارداری و مدیریت انبار. 31

    2-2-7-7- بسته بندی.. 33

    2-2-8- شناسایی تصمیمات مورد توجه در لجستیک... 35

    2-2-9- طراحی ساختار لجستیک... 36

    2-2-10- ضرورت مدیریت یکپارچه  لجستیک... 37

    2-2-11- چرخه های عملکرد لجستیک... 39

    2-2-12- لجستیک و مدیریت زنجیره عرضه. 40

    2-2-13- لجستیک به عنوان یک عامل ایجاد مزیت رقابتی در زنجیره تأمین.. 47

    2-3- بخش دوم: برون سپاری.. 48

    2-3-1- تعریف برون سپاری.. 48

    2-3-2- تاریخچه برون سپاری.. 52

    2-3-3- دلایل برون سپاری.. 54

    2-3-3-1- دلایل سازمانی.. 54

    2-3-3-2-  دلایل مرتبط با امور مالی و هزینه ها 56

    2-3-3-3- دلایل مرتبط با نیروی انسانی.. 57

    2-3-4- مزایای برون سپاری.. 57

    2-3-5- معایب برون سپاری.. 61

    2-3-6- مراحل برون سپاری.. 64

    2-3-7- برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است ؟. 64

    2-3-8- سطوح برون سپاری.. 66

    2-3-9- فرآیند اجرایی برون سپاری.. 67

    2-3-9-1- اقدامات اولیه و پیش نیازی.. 68

    2-3-9-2- تحلیل ساخت /خرید و استراتژی های برون سپاری.. 69

    2-3-10- مسئولیت برون سپاری با کدام بخش است؟. 69

    2-4- بخش سوم:عملکردمالی شرکت... 71

    2-4-1- عملکرد. 71

    2-4-2-عملکردملموس و ناملموس (مشهود ونا مشهود) 71

    2-4-3- عملکرد مالی.. 72

    2-4-4- معیارهای عملکرد. 78

    2-4-5- شاخص های عملکرد مالی.. 80

    2-4-6- روش های تجزیه و تحلیل مالی.. 84

    2-5-بخش چهارم:تجارت الکترونیک... 85

    2-5-1- تعریف تجارت الکترونیکی.. 85

    2-5-1-1- تعریف تجارت  الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا 86

    2-5-1-2- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات... 86

    2-5-1-3- تعریف تجارت  الکترونیک از دیدگاه فناوری اطلاعات... 86

    2-5-1-4- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری.. 87

    2-5-2- تاریخچه تجارت الکترونیکی.. 87

    2-5-3- اجزای تجارت الکترونیکی.. 90

    2-5-3-1- سیستم ارتباطی.. 91

    2-5-3-2- سخت افزار. 91

    2-5-3-3- نرم افزار. 91

    2-5-4- مدلهای تجارت الکترونیک... 92

    2-5-4-1- مدل شرکت با شرکت... 92

    2-5-4-2- مدل شرکت با مصرف کننده 93

    2-5-4-3- مدل مصرف کننده با مصرف کننده 94

    2-5-4-4- مدل مصرف کننده با شرکت... 94

    2-5-5- مزایای تجارت الکترونیک... 94

    2-5-6- موانع و محدودیتهای تجارت الکترونیکی.. 96

    2-5-7- عوامل کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیک... 98

    2-5-7-1- عامل نیروی انسانی.. 99

    2-5-7-2- زیر ساخت های فنی.. 99

    2-5-7-3- تعامل با مشتریان. 99

    2-5-7-4-زیرساخت های تجاری.. 99

    2-6- بخش پنجم:پیشینه تحقیق.. 100

    2-6-1- مطالعات داخلی.. 100

    2-6-2- مطالعات خارجی.. 102

    فصل سوم:روش تحقیق

    1-3  مقدمه. 112

    2-3  روش تحقیق.. 113

    3-3  روش های گردآوری اطلاعات... 113

    4-3  ابزار گردآوری داده ها 114

    5-3 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده ها 115

    1-5-3  روایی.. 115

    2-5-3  پایایی.. 116

    6-3  جامعه آماری.. 117

    7-3  تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 117

    8-3  روش تجزیه و تحلیل داده ها 118

    1-8-3  مدل اندازه گیری.. 120

    2-8-3  مدل ساختاری.. 120

    9-3  آزمون های برازندگی مدل کلی.. 121

    1-9-3  شاخص مجذور کای دو. 122

    3-9-3  شاخص بنتلر- بونت یا شاخص نرم شده برازندگی.. 123

    4-9-3  شاخص تاکر- لویز یا شاخص نرم نشده برازندگی 123

    5-9-3  شاخص نکویی برازش... 123

    6-9-3  شاخص نکویی برازش... 123

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

    1-4  مقدمه. 125

    2-4  بررسی آمار توصیفی تحقیق.. 125

    1-2-4  بررسی وضعیت سنی در نمونه آماری مورد بررسی.. 126

    2-2-4 بررسی وضعیت جنسی در نمونه آماری مورد بررسی.. 127

    3-2-4 بررسی سطح تحصیلات در نمونه آماری مورد بررسی.. 128

    4-2 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری مورد بررسی.. 129

    3-4  برازندگی مدل تحقیق.. 130

    4-4 تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه‌ها 132

    1-6-4  آزمون فرضیه اول. 136

    2-6-4  آزمون فرضیه دوم. 137

    3-6-4  آزمون فرضیه سوم. 138

    فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

    1-5  مقدمه. 140

    2-5 بررسی خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 140

    1-2-5  نتیجه فرضیه اول. 141

    2-2-5  نتیجه فرضیه دوم. 142

    3-2-5  نتیجه فرضیه سوم. 142

    3-5 پیشنهادات تحقیق.. 142

    4-5 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 144

    5-5 محدودیت های تحقیق.. 144

    6-5 موانع انجام تحقیق.. 144

    پیوست... 146

    منابع ماخذ  170

     

    منبع:

     

    آراستی، ز، و همکاران، 1383،" نقش لجستیک در توسعه کارآفرینی کشور"، اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین.

    آرمون، آ.، 1383، " انعطاف پذیری در لجستیک و زنجیره تأمین"، اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین.

    ابراهیمی، ع ، امید مهدیه ، 1385، "تجارت الکترونیک: اصول، مفاهیم، کاربرد". چاپ اول، تهران: انتشارات همای دانش.

    احمد پور،ا ، واحمد رسائیان، و حمید احمد زاده ، 1385، "ارزیابی متوازن پایداری ومعیارهای غیر مالی عملکرد"، ماهنامه بورس ، شماره 59 .

    اشنایدر ج، مارک جی، اشلی اشنایدر جانز و دارا جی اشنایدر جانز، ترجمه مینا جمشیدی و صامع یوسفی، 1388، "برون سپاری و درون سپاری در عرصه بین المللی"، ، انتشارات دانشگاه آزاد، چاپ اول.

    اکبری ، ف. ا ، 1387، "تجزیه و تحلیل صورت های مالی"، تهران، سازمان حسابرسی، چاپ دوازدهم.     

    انصاری ، ع ، و محسن کریمی،  1387، " بررسی معیارهای مالی ارزیابی عملکرد مدیریت ارزش آفرینی برای سهامداران با تاکید بر معیار های اقتصادی"، مجله حسابداری ، شماره 200.

    انواری رستمی ، ع .ا ، و محسن ختن لو،  1385، " بررسی مقایسه ای رتبه بندی شرکت های برتر بر اساس نسبت های سودآوری و شاخص های بورس اوراق بهادار تهران" ، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 43، ص. 25- 43.

    تورانی، س، محمد رضا ملکی، سارا قدوسی مقدم، محمود رضا گوهری، 1388، "مقایسه ی کارایی و اثربخشی داروخانه ی مرکز آموزشی درمانی فیروزگر پیش و پس از برون سپاری"، مدیریت سلامتی، سال دوازدهم، شماره 38، 70- 59.

    جوانمرد، ح.، 1383، " مدیریت لجستیک "، نشر ویرایش، چاپ اول.

    جوانمرد، ح، 1383، "مدیریت لجستیک"، نشر ویرایش، چاپ اول.

    چشم براه، م،و محسن مرتضوی، 1389، "مدیریت برون سپری اثربخش"، موسسه کتاب مهربان نشر، چاپ دوم.

    حنفی زاده، پ،1385، "تجارت الکترونیکی، تعاریف، موانع و راهکارها" ،چاپ اول، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف.

    خداداد حسینی، ح و همکاران، 1385،" کسب و تجارت الکترونیکی، رویکردی مدیریتی"، تهران: انتشارات سمت.

    خداداد حسینی، سید حمید، سعید فتحی و شعبان الهی (1385)، طراحی الگوی تاثیر فناوری اطلاعات بر سنجه های عملکرد مالی با رویکرد فرا تحلیل، مجله بررسی های حسابداری و حسابرسی ، شماره 38، 46-61.

    خداوردی، ر، وزهره بجنوردی، 1389،" راهبرد برون سپاری، فواید، مشکلات و چالش ها، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد"، شماره 25، 71- 65.

    خداوردی، ر، وزهره بجنوردی، 1389،" راهبرد برون سپاری، فواید، مشکلات و چالش ها، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد"، شماره 25، 71- 65.

    خلج ،م ،1383، " بهبود بهره وری نگهداری وتعمیرات بر اساس بکارگیری PM در شرکت شاسی سازی ایران " ، پایان نامه ارشد ، اراک

    خلج، م، 1383، "بررسی سیستم های اندازه گیری عملکرد لجستیک اثربخش و کارآمد"، اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین.

    خمسه، ع.، رضا رادفر، 1386، بررسی جایگاه برون سپاری در مدیریت زنجیره تامین، نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

    داور پناه ،ر،1385، "مفهوم برون سپاری و ضرورتهای لازم برای برون سپاری موثر"،تهران، انتشارات رشد، چاپ دوم

    دستگیر م، 1387، "مبانی مدیریت مالی"، جلد اول ، چاپ سوم، نوپردازان.

    راعی، ر،سعیدی ع،1385، "مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک"، جلد اول ،چاپ دوم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، 362 صفحه

    رجب زاده ، آ ،1386 ، " تصمیم گیری کاربردی "، انتشارات نگاه دانش،چاپ اول،سال 1386.

    رجب زاده، ع، و همکاران، 1386، "بررسی تأثیر الگوی زنجیره تأمین بر بهبود کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و تدوین مؤلفه های اصلی"، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 43، 187.

    رهنورد، ف.ا و جلیل خاوندکار، 1387،" تأثیر اشتراک دانش بر توفیق در برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات"، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره1، 63- 49.

    زنگویی نژاد، ا، 1385، "مدیریت زنجیره تأمین، نوآوری در فعالیت های منبع یابی، ساخت و تحویل"، ماهنامه تدبیر، شماره 171.

    سجادیه،م، و محمدرضا اکبری جوکار،1386،" اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین"،تهران،نشر آدینه،چاپ اول.

    شجاعی زاده ، م، ودیگران ،1384، "تجارت الکترونیک"،چاپ اول، انتشارات تفتان.

    شفیع زاده،ر،1383،" چالشها و راهکارهای فرا روی مدیریت زنجیره تأمین"، اولین کنفرانس ملی لجستیک

    شیری، ص،1388، "تجارت الکترونیک"، ماهنامه دیده­بان ارتباطات، شماره 2،
    ص 27-20.

    صمدی لرگانی ، م ، 1387،"بررسی مقایسه ای شاخص های سنتی ونوین سنجش عملکرد". مجله حسابداری ، شماره صدو نودوچهار، ص 67-80.

    ظریف فرد، ا ، امین ناظمی، 1383،"بررسی نقش سود حسابداری وجریان های نقدی در سنجش عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران". بررسی های حسابداری وحسابرسی، شماره 37، ص. 93-119.

    غضنفری، ح، و محمد سید حسینی، 1387،" توسعه مدل بهینه هزینه کل توزیع لجستیک در شرایط یک تولید کننده و چند انبار توزیع در مدیریت زنجیره تأمین (SCM)"، نشریه بین المللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، شماره 1، جلد 19.

    غضنفری، م. و مهدی فتح اله،.،1385، "نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تأمین"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت،چاپ اول.

    الفت، ل،و مسعود براتی، 1386، "تامین پیمانه ای: چرا و چگونه؟ مطالعه موردی: تعیین اولویت بندی برون سپاری پیمانه های بدنه خودرو سمند"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره 6، 23- 1.

    فرجی، م، و یاسر علیدادی تلخستانی، 1390، "جاذبه ایران در اکتساب منابع جهانی حاصل از برون سپاری"، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 14، 110- 88.

    قاسمی ،م،1384 "اولین همایش برون سپاری"،تهران

    کفا ش پور، آ، و مهدی نجفی سیاهرودی.، 1388، "تأثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد از طریق فرهنگ بازارگرایی در آژانس های مسافرتی شهرستان مشهد"، پژوهش نامه مدیریت تحول، سال اول، شماره 2، صفحات 131-111.

    محمودی م، محمد، زین العابدین رحمانی و مهدی بصیرت نیا، 1389،" بررسی اثر استفاده از استراتژی برون سپاری بر بهره وری صنعت بانکداری، مطالعه موردی شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران"، فصلنامه مدیریت صنعتی، سال پنجم، شماره 13، 88- 71.

    محمودی م، محمد، زین العابدین رحمانی و مهدی بصیرت نیا، 1389،" بررسی اثر استفاده از استراتژی برون سپاری بر بهره وری صنعت بانکداری، مطالعه موردی شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران"، فصلنامه مدیریت صنعتی، سال پنجم، شماره 13، 88- 71.

    مدهوشی، م ، میثم صفاری نژاد ،1383، "وب سایت های تجارت الکترونیکی در ایران: استراتژی ها و مدل ها"، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره30، ص 184-159.

    مشبکی، ا، 1387،" مدیریت لجستیک"، بایدها و نبایدها، کنترولر، سال دوم، شماره 5 و 6.

    منتقمی،ف،1385،"مسئولیت سازندگان و فروشندگان کالا در حقوق ایران"،تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، 1385. 148ص.

    موسوی خانی، م، امین نایبی و جواد بخشی، 1386، ارایه یک متدولوژی فازی جهت ارزیابی عملکرد تامین کنندگان در فرآیند برون سپاری، نشریه دانش مدیریت، سال بیستم، شماره 77، 138- 123.

    میرانی ،حمید رضا،1383، "تجارت الکترونیک"، تهران،انتشارات پرسمان،چاپ دوم.

    نوربخش، س. و میثم  زمانی، 1384، " اهمیت برون سپاری در استراتژی های مدیریت"، ماهنامه مدیریت، شماره 103 -104، 5-7.

    نیون،پ، مترجم آناهیتا خزایی و شیما مشایخی 1386،"ارزیابی متوازن"، ،جلداول ،چاپ اول،سازمان مدیریت صنعتی.

    واترز، م، ترجمه اسماعیل مردانی گیوی و سیاوش مریدی، 1379،" جهانی شدن"، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.

    الوانی ، سید مهدی،1384،" برون سپاری در شرکت ملی نفت ایران". تهران: وزارت نفت.

    الوانی، سید مهدی و فرزاد شرف زاده، 1383،" برون سپاری، راهنمایی برای تصمیم گیری مدیران در برون سپاری خدمت". تهران: نشر قصیده سرا.

     

                                                                             

     

     

    Al-Hawari,Mohammed & Ward,Tony(2006),”The effect of automated service quality on Australian banks’ financial performance and the mediating role of customer satisfaction"Marketing Intelligence & Planning Vol. 24 No. 2, pp. 127-147

    Amber Gul Rashid, (2012),"Offshore outsourcing of IT services as new service development: The role of change and its management", Journal of Organizational Change Management, Vol. 25 Iss: 3 pp. 445 – 461

    Ambika Zutshi, Andrew Creed, Amrik S. Sohal, Greg Wood, (2012),"Consideration of selflessness and self-interest in outsourcing decisions", European Business Review, Vol. 24 Iss: 3 pp. 287 – 303

    Athanassopoulos , A, D. (1997). Service Quality and operating Efficiency synergies for management control in the provision of financial . services: Evidence from Greek Bank Branches, European Journal of Operational research, 98 , pp. 301-314.

    Barney,J.B.(1991),”Firm resources and sustained competitive advantage “ ,  Journal of Management , Vol. 17 No. 1, pp. 99-120.

    Berg , A (1991),Technical Efficiency in Norwegian Banks : a Non parametric Approach to Efficiency measurement , Journal of production Analysis , 2, pp 127-142.

    Berger , A, N., Humphrey , D. B, (1992. Measurement and Efficiency Issus in commercial Banking second Edition, Chicago: University of Chicago press.

    Bertolini, M. et al .(2004),” An analytical method for maintenance outsourcing service selection, International Journal of Quality & Reliability Management”, Vol. 21, No. 7, pp. 772-788.

    C.K.M. Lee, Yu Ching Yeung, Zhen Hong, (2012),"An integrated framework for outsourcing risk management",Industrial Management & Data Systems, Vol. 112 Iss: 4 pp. 541 – 558

    Chandra , p. (2001). Financial management accounting Fourth Edition , New York : Mcgraw Hill.

    Cho Jay Joong-Kun, Ozment John and Sink Harry, 2008, "Logistics capability, logistics outsourcing and firm performance in an e-commerce market", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 38m,  No. 5, pp. 336-359.

    Cho Jay Joong-Kun, Ozment John and Sink Harry, 2008, "Logistics capability, logistics outsourcing and firm performance in an e-commerce market", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 38m,  No. 5, pp. 336-359.

    Chou, Y.H.(2005), "Critical factors of the buyer decision process model in business-to-customer(B2C) e-commerce in Taiwan" Dissertation submitted to the Faculty of College of Business and Management in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Doctor of Philisophy. Lynn University.

    Crespo, A. H. and Del Bosque, I. R.(2008), "The effect of innovativeness on the adoption of B2C e-commerce" A model based on the Theory of Planned Behaviour. Computers in Human Behavior. Vol. 24, pp. 2830-2847.

    Das, T.K & Teng, B.S,(2003), “The dynamics of alliance conditions in the alliance development process”, Journal of Management Studies, Vol. 39 No. 5, pp. 725-46.

    E. Aktas, F. Ulengin, (2005) "Outsourcing logistics activities in Turkey", Journal of Enterprise Information Management, Vol. 18 Iss: 3, pp.316 - 329

    Evi Hartmann, Alexander de Grahl, (2012),"Logistics outsourcing interfaces: the role of customer partnering behavior", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 42 Iss: 6 pp. 526 – 543

    Graziadio, Thaise and Mauro Zilbovicius .(2002). knowledge transfer through the supply system: does modularity make it easier? , Tenth GERPISA International Colloquium, paris.

    Healy P. M., (2002 ),” Evidence On The Effect Of Bonus Schemes On Accouting Procedure And Accrual Decisions”. Journal Of Accounting And Economics 7, Pp 85-107.

    Heiko Gewald, (2010),"The perceived benefits of business process outsourcing: An empirical study of the German banking industry", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 2 pp. 89 – 105

    Helfert , E. A (2001) Financial statement Analysis Tool and Technigues : A Guid for managers . Tenth Edition New York: McGraw Hill.

    Henari, T.F. and Mahboob, R.(2008), "E-commerce in Bahrain: the
    non-technical limitations". Education, Business and Society: Contemporary Middle Eastern Issues. Vol. 1, pp. 213-220.

    Irina M. Azu,(2005) “OUTSOURCING IN THE UNITED STATES MARKET”

    Jay Joong-Kun Cho, John Ozment, Harry Sink, (2008) "Logistics capability, logistics outsourcing and firm performance in an e-commerce market", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 38 Iss: 5, pp.336 - 359

    Jouni Tapani Juntunen, Mari Juntunen, Vesa Autere, (2012),"Outsourcing Strategies of the Security Sector Through Acquisition Procedures", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 42 Iss: 10 (Date online 27/6/2012)

    K.W. Platts, N. Song, (2010),"Overseas sourcing decisions - the total cost of sourcing from China", Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 15 Iss: 4 pp. 320 - 331

    Kate Vitasek, Karl Manrodt, (2012),"Vested outsourcing: a flexible framework for collaborative outsourcing", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 5 Iss: 1 pp. 4 - 14

    Lev , B(1974). financial Statement Analysis : A new Approach Englewood Cliffs , New Jersey: prentice Hall . Inc.

    Lin, C.H, Peng, C.H, and T. Kao, D., (2008). "The innovativeness effect of market orientation and learning orientation on business performance", International Journal of Manpower, Vol. 29, No. 8, 752-772.

    McAlinden, Sean P. and et al .(1999),” The Future of Modular Automotive Systems: Where are the Economic Efficiencies in the Modular Assembly Concept? , University of Michigan Transportation Research Institute”, Research Memorandum No.1,pp:1- 15

    Moeller, Klaus, (2009 ),” performance: causes and effects Intangible and financial”, Journal of Intellectual Capital ,Vol. 10, No. 2,pp. 224-245

    Pease, W. and Rowe, M.(2003), "Factors affecting take-up of electronic commerce by small and medium enterprises(SMEs) in the regional community of Hervey Bay, Australia". International Telecommunication Societys Asia-Australia Regional Conference, Perth, Australia.

    Per Hilletofth, Olli-Pekka Hilmola, (2010) "Role of logistics outsourcing on supply chain strategy and management: Survey findings from Northern Europe", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 1, pp.46 – 61

    Per Hilletofth, Olli-Pekka Hilmola, (2010) "Role of logistics outsourcing on supply chain strategy and management: Survey findings from Northern Europe", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 1, pp.46 - 61

    Peterson. D. and Meinert, D. and Criswell, J. and Crossland, M.(2007), "Consumer trust: privacy policies and third-party seals". Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 14, pp. 654-669.

    Pont, M. and Shaw, R. (2003), “Measuring marketing performance: a critique of empirical literature”, paper presented at the ANZMAC, Adelaide.

    Ravi Kumar Jain, Ramachandran Natarajan, (2011),"Factors influencing the outsourcing decisions: a study of the banking sector in India", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 4 Iss: 3 pp. 294 – 322

    Rothery , Brarin , and Ian Robertson (1995) “The Truth About Out sourcing Hampshire”, England: Gower publishing Company.

    Ruhanita Maelah, Aini Aman, Noradiva Hamzah, Rozita Amiruddin, Sofiah Md Auzair, (2010),"Accounting outsourcing turnback: process and issues", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 3 pp. 226 – 245

    Sanchez .Angel Martı´nez, Vela-Jimenez Marıa Jose, Perez Manuela Perez and Carnicer Pilar de-Luis, 2007, "Managerial perceptions of workplace flexibility and firm performance", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 27,  No. 7, pp. 714-734.

    Shams Rahman, Yen-Chun Jim Wu, (2011) "Logistics outsourcing in China: the manufacturer-cum-supplier perspective", Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 16 Iss: 6, pp.462 – 473

    Shereazad Jimmy Gandhi, Alex Gorod, Brian Sauser, (2012),"Prioritization of outsourcing risks from a systemic perspective", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 5 Iss: 1 pp. 39 – 71

    Singh Bhatti ,Rajbir, Pradeep Kumar and Dinesh Kumar,2008,”Analytical modeling of third partyservice provider selection in lead logistics provider environments”Department of Mechanical and Industrial Engineering,Indian Institute of Technology, Roorkee, India

    Soliman, F. and Youssef, M.A.(2003), "Internet-based e-commerce and its impact on manufacturing and business operations". Industrial Management & Data Systems, Vol. 103,  pp. 546-552.

    Srivastava, R.K., Fahey, L. and Christensen, H.K. (2001), “The resource based view and marketing: the role of market-based assets in gaining competitive advantage”, Journal of 1.       Management, Vol. 27 No. 6, pp. 777-802.

    Tomi Solakivi, Juuso Töyli, Janne Engblom, Lauri Ojala, (2011) "Logistics outsourcing and company performance of SMEs: Evidence from 223 firms operating in Finland", Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 4 Iss: 2, pp.131 – 151

    Wheelen, T. and Hunger, D. (2002), “Strategic Management and Business Policy”, 8th ed.,  Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو

گروه مدیریت گرایش بازرگانی - تحول پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد چکیده مطالعه شرکت­ها بیانگر آن است که با توجه به تغییرات زیاد محیط کسب و کار، شرکت­های موفق علاوه بر اینکه از رقبای خود بهتر کار می­کنند، با تغییرات محیطی خود نیز سازگارترند و در مواجهه با محیط متغیر، برنامه ریزی لازم را دارند. به گونه­ای که توجه به مشخصه­های محیطی کسب و کار در انتخاب ساختارها و استراتژی­های سازمانی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." (مدیریت بازرگانی – گرایش بین الملل) چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی(M.A) چکیده امروزه فناوری اطلاعات به عامل مهمی در توسعه آینده صنعت خدمات مالی و خصوصا شرکت ها و کسب و کار های کوچک، تبدیل شده است. تحولات تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به میزان قابل توجهی به رشد و سود آوری موسسات مالی در سراسر جهان، کمک کرده است. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر عمکلرد مالی در کسب و کار های کوچک می پردازد. در این ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده محققان بر این باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آیند، دلیل پیدایش این عصر، فناوری های جدیدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات )فاوا( شناخته می شوند با ظهور این فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و ...

پایان نامه جهت دریافت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین در شرکت ایران خودرو 1-1) مقدمه رقابت­های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان­ها شده است که سابق بر این وجود نداشته است. در نتیجه سازمان­ها بیش از این نمی­توانند به تنهایی از ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: در دنیای متلاطم و متغیر کنونی تنها چیزی که تغییر نمی کند ، تغییر است . در دنیای کسب و کاری که به طور فزاینده تحت الشعاع سه واژه مشتری ، رقابت و تغییر ، هدایت می شود، شرکت ها در جستجوی راه حلّی برای مشکلات کسب و کار خود هستند،بر اساس ادبیات و اطلاعات موجود از شرکت های مؤفّق دنیا چنین برداشت ...

پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A) رشته : مديريت صنعتي(گرايش توليد) تابستان 90 چکيده با پيشرفت کنوني صنايع، بازگشت و استفاده مجدد از محصولات استفاده شده به يکي از فعاليت هاي مه

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل) چکیده پژوهش بازار الکترونیکی سیستم اطلاعاتی بین­سازمانی است که به خریداران و فروشندگان شرکت­کننده در برخی از بازارها، مستقل از طرف سوم، اجازه می­دهد اطلاعات و پیشنهادهایی در مورد قیمت و محصول ارائه دهند. به­کارگیری این نوآوری جدید توسط شرکت­ها چه کوچک و چه بزرگ موجب خلق مزایای متعددی شده و ...

ثبت سفارش