پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات

word 1 MB 31271 90
1392 مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • رشته : مدیریت اجرایی  

    چکیده

    امروزه بازاریابی درونی به مسأله مهمی برای موضوع بازاریابی خدمات و کیفیت خدمات در سازمانها تبدیل شده است. سازمان ها سعی می کنند از طریق مفاهیم و رویکردهای بازاریابی بیرونی، کیفیت خدمات مناسب و رضایت بهتر مشتریان بیرونی خود را فراهم سازند.

    یکی از ویژگیهای مهم خدمات، تعامل مستقیم کارکنان با مشتریان و نقش تعیین کنندۀ رفتارهای مشتری مدارانه آن ها در برخورد با مشتریان است. لذا تحقیق حاضر با هدف شناسایی تاثیر اقدامات بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل انجام شده است. که از جنبه نظری منجر به غنی شدن چارچوب نظری و همچنین از جنبه عملی نیز از آن جایی که مالیات نقش محوری در توسعه کشورها ایفا می کند و وصول مالیات توسط کارکنان انجام می شود لذا بازاریابی درونی در این سازمان کمک بسیار مؤثری به وصول هر چه بیشتر مالیات و عمران و آبادانی کشور می گردد.  تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت همبستگی و استنباطی است. در این تحقیق از بین کارکنان اداره کل امور مالیاتی اردبیل با روش نمونه گیری تعداد 108 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند و برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد اقدامات بازاریابی درونی در اداره کل امور مالیاتی اردبیل می تواند به افزایش رفتارهای فرانقشی کارکنان و کیفیت خدمات آنان منجر شود.

    کلمات کلیدی: بازاریابی درونی، رفتارهای فرانقشی، کیفیت خدمات، رفتارهای فرانقشی بین فردی، رفتارهای فرانقشی سازمانی.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

     

    1-1)مقدمه

    تحقیق حاضر شناخت رابطه و تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل می باشد. متغیرهای این تحقیق بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و رفتارهای فرا نقشی و کیفیت خدمات به عنوان متغیرهای وابسته می باشند. ضعف بازاریابی درونی سازمان ها را که در محیطی پویا، پر ابهام و متغیر فعالیت می کنند در عرضه رقابت دچار مشکل خواهد کرد. لذا سازمان ها برای رسیدن به اهداف سازمانی باید توجه ویژه ای به بازاریابی درونی داشته باشند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت همبستگی و استنباطی است. شاخص های بازاریابی درونی در قالب ابعاد فورمن و مونی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در این فصل در مورد بیان مساله اساسی تحقیق و اهمیت بازاریابی درونی بر رفتارهای فرا نقشی و کیفیت خدمات مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق توضیح داده خواهد شد. و با بررسی پیشینه تحقیق جنبه جدید و نوآوری آن مطرح خواهد شد و اهداف تحقیق بصورت آرمانی، کلی و ویژه و کاربردی مطرح خواهد شد. و سوالات تحقیق و فرضیه های به کار گرفته شده بیان خواهد گردید. و در آخر تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق و مدل مفهومی تحقیق بیان خواهد شد.

     

     

    1-2) بیان مساله

    ارائه کیفیت خدمات مناسب یکی از استراتژی های اساسی برای بقا سازمان باشد. (ریچهلد و ساسر، 1990) کیفیت شامل دو بعد است: بعد تکنیکی و بعد عملکردی (فیلیپ کاتر، 2006). کیفیت تکنیکی به جنبه های محسوس خدمات و به طور کل این که چه چیزی به مشتری تحویل داده می شود، اشاره دارد. کیفیت عملکردی به جنبه های غیر محسوس خدمات اشاره دارد و اینکه چگونه نرمال عرضه می گردد. به طور خاص، کیفیت عملکردی به رفتار کارکنان ارائه کنندگان خدمت و چگونگی تعامل میان کارکنان و مشتریان در طول فرایند ارائه خدمات اشاره دارد. مهمترین عامل در تعیین کیفیت خدمات مناسب، شخص ارائه کننده خدمت (کارکنان) است. در نتیجه نقش کارکنان سازمان، بخصوص در سازمان های خدماتی در ارائه خدمات حیاتی است.

    متغیر مستقل این تحقیق بازاریابی درونی می باشد. فورمن و مونی ابعاد بازاریابی درونی را به صورت زیر بیان کرده اند: این ابعاد پایه فرضیه های این تحقیق می باشد.

    1- پاداش، 2- توسعه، 3- چشم انداز

    متغیر وابسته این تحقیق رفتارهای فرانقشی می باشد که طبق مدل کول کوئیت شامل رفتارهای فرا نقشی بین فردی و سازمانی که شامل ابعاد زیر می باشد: بین فردی: (1-کمک رسانی، 2- ادب، 3- جوانمردی) و سازمانی: (1-اظهار نظر، 2- فضیلت مدنی، 3- طرفداری)

    متغیر وابسته دیگر این تحقیق کیفیت خدمات می باشد که طبق مدل سروکوآل پاسورامان کیفیت خدمات شامل ابعاد زیر می باشد: 1-عوامل محسوس، 2- قابل اعتماد بودن، 3- پاسخگویی،  4- اطمینان خاطر، 5- همدلی.

    منظور از این تحقیق شناسایی رفتارهای مرتبط با بازاریابی درونی و تاثیر آن بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات می باشد.

    سوالی که مطرح است این است که: چه رابطه ای بین بازاریابی درونی و تاثیر آن بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات است؟ بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات به عنوان متغیر وابسته مطرح است. در تحقیقی که قبلاً توسط حمزه رایج و همکاران (1387) انجام گرفته است از بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و از رفتار شهروندی سازمانی به عنوان متغیر وابسته و از کیفیت خدمات به عنوان متغیر مداخله گر استفاده شده است. جنبه مجهول این تحقیق وجود رابطه بین متغیر مستقل و متغیرهای وابسته می باشد. که در این تحقیق بایستی جواب داده شود.

     

    1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

    امروزه سازمان ها در محیطی پویا، پرابهام و متغیر فعالیت می کنند، یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر تغییرات و تحولات شگرف مواردی است که در شرایط اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیکی و فراملی آن ها روی می دهد. (کرونائیچ، 1383) پویایی محیطی در رقابت فزاینده سازمان­ها را بر آن داشته است تا جهت فعالیت رقابت پذیرتر شوند و رضایت مشتریان خود را بدست آورند و کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. از عوامل مهمی که می تواند موجب ارتقای کیفیت خدمات شود، بازاریابی درونی است. بازاریابی درونی به کارکنان به عنوان مشتریان درونی و به مشاغل به عنوان محصولات درونی می نگرد. (لی چن، 2005) و متمرکز به روابط درونی مناسب بین افراد در همه سطوح در سازمان ها می باشد. بنابراین یک رویکرد خدمت محور و مشتری محور بین کارکنان در تماس با مشتریان ایجاد می کند. (گرونروس، 2000)

     

    تحقیق حاضر درپی رفع این شکاف است که:

    کارکنان سازمان جزء با ارزش ترین دارایی ها و منابع سازمان به شمار می روند و رفع نیازها و حوائج آنها با استفاده از بازاریابی درونی، کمک موثری به افزایش کیفیت خدمات آن ها می کند. لذا انجام این تحقیق از جنبه نظری منجر به غنی شدن چارچوب نظری می شود و همچنین از جنبه های عملی نیز از آن جایی که مالیات نقش محوری درتوسعه کشورها ایفا می کند و وصول مالیات توسط کارکنان انجام می شود. لذا بازاریابی درونی در این سازمان کمک بسیار موثری به وصول هر چه بیشتر مالیات و عمران و آبادانی کشور می گردد.

    لذا با توجه به مزایای ذکر شده در فوق و فقدان تحقیقات بیشتر در این خصوص و نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه ضرورت و اهمیت تحقیق را نمایان می نماید.

     

    1-4) جنبه جدید و نوآوری تحقیق:

    مطالعه و بررسی علمی رفتارهای فرانقشی شامل سازمانی و بین فردی جنبه جدید و نوآوری بودن این تحقیق است و نظر به اینکه موضوع فوق در اداره امور مالیاتی برای اولین بار مطرح می باشد و مورد بررسی علمی قرار می گیرد جدید و نوآور بودن آن را نشان میدهد.

    ز- اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی):

    اهداف آرمانی: ارائه راهکارهایی برای بهبود رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل.

     

    1-5) اهداف تحقیق:

    1-5-1) اهداف آرمانی:

    ارائه راهکارهایی برای بهبود رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل

    1-5-2) اهداف کلی: تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات

    هدف اصلی1: رابطه بازاریابی درونی و رفتارهای فرانقشی

    هدف اصلی2: رابطه بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات.

    اهداف ویژه:

    1- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و رفتار فرانشی

    1-1- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی  بین فردی

    1-2-  شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی سازمانی

    2-1- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات

    2-2- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و ملموس بودن

    2-3- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و قابلیت اطمینان

    2-4-  شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و پاسخگویی

    2-5- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و تضمین

    2-6- شناخت رابطه بین بازاریابی درونی و همدلی

    1-5-4) هدف کاربردی:

    بازاریابی درونی در همه سازمانهای خدماتی و مالی کاربرد دارد و محل اجرای تحقیق اداره کل امور مالیاتی اردبیل می باشند و کارکنان و مدیران اداره می توانند از نتیجه این تحقیق بهره ببرند.

     

    1-6) سوالات تحقیق:

    آیا بین بازاریابی درونی و رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد؟

    سوال اصلی1: آیا بین بازارایبی درونی و رفتارهای فرانقشی رابطه معنی داری وجود دارد؟

    سوال اصلی 2: آیا بین بازاریابی درنی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد؟

    1-1-آیا بین بازاریابی درونی و رفتار فرا نقشی رابطه معنی داری وجود دارد؟

    1-2-آیا بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی بین فردی رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-1-آیا بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-2-آیا بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-3-آیا بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-4-آیا بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-5- آیا بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود دارد؟

    2-6-آیا بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معنی داری وجود دارد؟

     

    1-7) فرضیه های تحقیق:

    فرضیه اصلی: 1- بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی رابطه معنی دارای وجود دارد.

    فرضیه اصلی: 2- بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه های فرعی:

    فرضیه 1-1- بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی بین فردی رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 1-2- بین بازاریابی درونی و رفتار فرانقشی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2-1- بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2-2- بین بازاریابی درونی و قابلیت اطمینان رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2-3- بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2-4- بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2-5- بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معناداری وجود دارد.

     

    1-8) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق):

    1-8-1) تعریف مفهومی:

    1-8-1-1) بازاریابی درونی:

    بازاریابی درونی یک تلاش برنامه ریزی شده با استفاده از یک رویکرد همانند بازاریابی برای غلبه بر مقاومت های سازمانی در برابر تغییر و متوازن کردن، انگیزه مند کردن و هماهنگی بین وظیفه ای و یکپارچه کردن کارکنان در جهت اجرای اثر بخش استراتژی های شرکتی و وظیفه ای، به منظور ایجاد رضایت مشتریان از طریق فرایند ایجاد کارکنان با انگیزه و مشتری محور می باشد( رفیق و احمد، 2000).

     

    1-8-1-2) رفتارهای فرانقشی:

     به عنوان اقدامات داوطلبانه کارکنان که منجر به بهبود کیفیت مجموعه وظایف سازمان می شود. (کول کویت، لیپاین و ویژن)

     

    Abstract:

    Today,  the  internal   market  is  important  for  the  issue  of  marketing  and  quality  of  services  in  organizations.  Organizations  are  trying,  through  the  concepts  and  marketing  approach,  service  quality  and  customer  satisfaction  with  its  external  better.

    One  of  the most  important   features,  direct  interaction  with  customers,  employees  and  decisive  role customer base behavior  in  dealing  with  customers.  So  the  present  study  with  the  aim  of  the  actions  of  the  internal  market  on multi  funtionel  and  quality  of  services  in the  tax  affairs  ordabil. Theoretical  aspects  that  led  to  the rich  within  the  framework  of  the  theoretical  and   practical  aspects  of  from  where  taxes  in  developing  countries,  the  pivotal  role  played  by  the  tax  collection  and  staff is  doing  so  that  the  internal  market  in  this  very  effective  aid  organizations  to  collect  moer  taxes  and  Land  Reclamation  country.  The present  study  of  the  practical  purpose  and  the  nature  of  the  inference  and  solidarity. In  this  study,  the  staff of  the  General  Authority  of  taxation  Ardabil  with  a  sampling  method  of  108  people  statistics,  for  example,  to  collect  data  from  the  questionnaire  was  used  to  approach  the  Cronbach  reliability.  To  analyze  the  data  from  spss  software.  The  results  of  the  present  study  showed  th  marketing  practices  in  the  internal  affairs  of  the  total  tax  Ardabil   could  increase  multi  funtionel  behaviors  staff and  the  quality  of  their  services.

    Keywords:  the  internal  market,  behaviors , multi  funtionel,   the  quality  of  services,  interpersonal  multi  funtionel  behaviors  multi  funtionel Organization.  

     

  • فهرست:

    چکیده

    فصل اول: کلیات

    1-1- مقدمه......................................................................................................................... 1

    1-2- بیان مساله................................................................................................................... 2

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق..................................................................................... 3

    1-4- جنبه جدید و نوآوری تحقیق........................................................................................ 4

    1-5- اهداف تحقیق.............................................................................................................. 4

    1-6- سوالات تحقیق............................................................................................................ 5

    1-7- فرضیه های تحقیق........................................................................................................ 5

    1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.................................................................... 6

    1-8-2- تعریف عملیاتی....................................................................................................... 7

    1-9- مدل مفهومی تحقیق................................................................................................... 10

     

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

    2-1- مقدمه........................................................................................................................ 11

    2-2- بخش اول ادبیات نظری تحقیق.................................................................................... 12

    2-2-1- بازاریابی دورنی..................................................................................................... 12

    2-2-2- آمیخته بازاریابی درونی........................................................................................... 16

    2-2-3- رفتار شهروندی سازمانی......................................................................................... 19

    2-2-4- کیفیت خدمات...................................................................................................... 29

    2-5- تشکیل سازمان امور مالیاتی کشور............................................................................... 30

    2-5-1- تکالیف سازمان در راستای اسناد بالادستی نظام مالیاتی کشور.................................... 31

    2-5-2- مهم ترین اجزای سیاست های کلی نظام اداری......................................................... 32

    2-5-2-1- اهم سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حوزه مالیات  32

    2-5-2-2- اهم برنامه ها و اولویت های رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور..................... 33

    2-5-3- تشکیلات سازمان امور مالیاتی............................................................................... 34

    2-6- بخش دوم ادبیات تجربی تحقیق................................................................................... 34

    2-6-1- تحقیقات داخل کشور............................................................................................ 34

    2-6-2- تحقیقات خارج از کشور........................................................................................ 35

    2-6-2-1- تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی درونی ..................................................... 35

     

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1- مقدمه........................................................................................................................ 37

    3-2- روش تحقیق.............................................................................................................. 38

    3-3- جامعه و نمونه آماری.................................................................................................. 39

    3-4- روایی و پایایی پرسشنامه............................................................................................. 40

     

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1- مقدمه........................................................................................................................ 43

    4-2- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی............................................................................. 44

    4-4- آزمون فرضیه ها......................................................................................................... 49

    4-5- تحلیل رگرسیون تاثیر همزمان مولفه های بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی............... 58

    4-6- تاثیر همزمان مؤلفه های بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات ........................................... 59

    فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

    5-1- خلاصه تحقیق............................................................................................................ 61

    5-2- بحث و تفسیر............................................................................................................. 62

    5-3- پیشنهادات بر اساس آزمون فرضیه ها............................................................................ 63

    5-4- محدودیتهای تحقیق.................................................................................................... 64

    5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی..................................................................................... 65

    منابع.................................................................................................................................... 66

    پیوست ها       

      

    منبع:

    کردنائیچ، « مشتری مداری: رمز موفقیت سازمان های متعالی» فصلنامه مطالعات مدیریت، ش43 و 44، 1383.

    حمزه رایج و همکاران(1387.

    فرهنگ مدیریت، سال سوم، شماره یازدهم، زمستان 1384.

    دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال پنجم، شماره 16، فروردین و اردیبهشت 1387.

    کرازی، 1378، ص 40.

    دلاور، 1387، ص 29.

    خاکی غلامرضا،1387، روش تحقیق در مدیریت، تهران، انتشارات بازتاب.

    فرهنگی، علی اکبر و صفرزاده ، حسین، 1387، روش تحقیق در علوم انسانی ( بانگرش بر پایان نامه نویسی) ، نشر پیام ، تهران، چاپ دوم.

    حافظ نیا، محمدرضا، 1385، مقدمه ای به روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات سمت، صص 158-156.

     

    منابع انگلیسی:

    Reichheld  F. sasser  WE. JR., Zero  defection  guality   comes  toseruices,  Horvard  Business  Review,  vol.  68,  sep  tem  ber – October, 1999.

    Leec.,  W.J., "The  effects  of  internal  marketing  andf  organizational  culture  on  knowledge   nanagement   in the  information  technology  industry,  In  ternational  Journal  of  management,  vol. 22, No. 4, 2005.

    Gronroos  C., "service  management  and  marketing: a  customer  recatonship  management  approach" , second  edition,  John  wiley, 2000.

    Kotler  P., kellerk,  marketing  Mahagement,  12th  edition.  Prentice – Hall, International, 2006.

    Rafiq M., Ahmad  P.K., "Advances in  the Im  concept: De  finition,  synthesis,  and  extension",  Journal  of services  Marketing,  vol  14, No . 6, 2000.

    Dennis  J.C.,  The  managerial  I mplications  of  the  learning  organization,  A New  tool  for  Internal  marketing,  Journal  of  sevices  marketing,  vol. 9. 1995.

    Voima?.,  Gronroos  C.,  Internal  marketing.  A  recation  ship  perspective",  In  Baker,  M.J., The  JEBM  Encyclopedia  of  marketing,  cambrid ge: International  Business  press, 1999.

    Gammesson E., Marketing- orientation  revisited: the  crucial  role  of the part time  mardeter.  European  Journal  of Marketing,  Vol. 25, 1991.

    Piercy N.F.,  Morgan  N.A: "Internal  marketing: the  missing  half  of  the  marketing,.  Progtram";  Long Range  Planning,  Vol.24, No.2, 1991.

    10- Rafiq M. and  Ahmed, P.K., "The  scope  of  internal  marketing:  defining  the  boundary  Between  marketing  and  human  resource  management" ; Journal  of Marketing Management,  Vol.9, No.3, July, 1993.

    11- Collins B., Payne  A.; "Internal  marketing: a  new  perspective  for  HRM"; European  Management  Joun, Vol,9, 1991.

    12- Podsakoff  P.M.,  MacKenzic S.B.,  Paine  J.B., Bachrach  D. G.; Organizational  citizenship  pehaviors: A  critical  review  of  the  theoretical  and  empirical  literature  AND  SUGGESTIONS  FOR FUTURE  RESEARCH; Journal  of  Management,  Vol.26, 2000.


موضوع پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , نمونه پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , جستجوی پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , فایل Word پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , دانلود پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , فایل PDF پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , مقاله در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , پروژه در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , پروژه درباره پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات , رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتار های فرانقشی و کیفیت خدمات

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‏ ی مدیریت بازرگانی(بازاریابی) چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعییین رابطه بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش تعدیل گر رهبری توزیعی در بانک ملت شعب استان ایلام انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی و از نوع تحلیلی- همبستگی می باشد. که با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی رابطه بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این است که تعهد کارکنان تضمین شود. یکی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی است. با توجه به اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی پژوهش حاضر تلاش دارد تا رابطه بین دو متغیر را با توجه به نقش واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی داخلی چکیده سازمان ها در حال حاضر در محیطی پویا و پرابهام فعالیت می کنند. یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر تغییرات شگرف و مداومی است که در شرایط اجتماعی و فرهنگی-سیاسی-اقتصادی و تکنولوژیکی آنها روی می دهد . مسئله اصلی درسازمانهای خدماتی حفظ مشتریان کنونی وجذب مشتریان جدیدوارائه خدمات با کیفیت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: صنعتی و سازمانی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس چکیده در این تحقیق به بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی، هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس پرداخته و به نتایجی دست یافت. به منظور بررسی این متغیرها تحقیقی به روش توصیفی از نوع ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده رقابت میان بانکها و پیچیدگی نظام بازاریابی خدمات بانکی شرایطی را ایجاد کرده که اگر به عرصه رقابتی و راهکارهای هوشمندانه توجه نشود بعضا بانکها در اهداف خود دچارناکامی شده و کم کم از صحنه رقابت حذف می‌شوند. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد، توانایی بانک در ارائه خدمات ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مديريت «M.A.» گرايش: مالي زمستان 1391   چکيده     هدف پژوهش حاضر، تبيين رابطه­ي بين شايستگي­هاي رهبري

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده عملکرد برند موفقیت یک برند در بازار را نشان می دهد و از راه های متعدد و دیدگاه های متفاوتی اندازه‎گیری شده است. مطالعات موجود نشان می دهد، در حدود 70 درصد از درآمدهای شرکت قابل انتساب به برند است. بنابراین عملکرد سازمانی و عملکرد برند ارتباط بسیار بالایی با یکدیگر دارند در این راستا هدف از ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی-تحول چکیده تغییرات گسترده و جهانی شدن در دنیای امروز مستلزم سبک رهبری متفاوت و جدیدی است که با استفاده بهینه از منابع و دارایی های مادی و انسانی، اهداف سازمان را تحقق بخشیده و قادر به توسعه ظرفیت ها و استفاده از آن ها باشد. رهبرانی که با خلق چشم اندازهای نوین، تدوین و توسعه بینش ها و الهام بخشی، موجب تحول و نوآوری ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته ی مدیریت بازرگانی(بازاریابی) چکیده: بی­شک شرکت­های کوچک و متوسط تأثیر انکارناپذیری بر اوضاع اقتصادی هرکشوری دارد. این شرکت­ها، بخش عمده­ای از موفقیت خود را مرهون بکارگیری کارآفرینی در سازمان­های خود می­باشند. این ویژگی سبب شده تا آن­ها، وظایف محوله­شان را به شیوه­های متفاوتی انجام دهند. یکی از این وظایف، بازاریابی­ است که صاحبان این بنگاه­ها سعی ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده: امروزه ضرورت تحول و تغییر سازمانی برای اکثر مدیران و کارشناسان و سایر افراد کلیدی آشکار شده است چرا که در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر و تحول است، به همین جهت می توان گفت در چنین فضا و شرایطی اگر سازمانی سیستم های مدیریتی، مهندسی را اجرایی و همچنین فرهنگ سازمانیش را تغییر ندهد و با نیازهای جامعه و ...

ثبت سفارش