پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک

word 5 MB 31445 79
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • مقدمه

    در عصر حاضر، وجود مواد زاید حاصل از فرایند‌ های مختلف فیزیکی و شیمیایی، یکی از معضلات مهم کشورهای صنعتی و در حال توسعه می‌باشد. بطوری که تحقیقات وسیعی برای روش‌های بازیافت یا دفع آنها برای به حداقل رساندن آسیبهای وارده به محیط زیست در حال اجرا است. در این راستا محققان ساختمان نیز مانند سایر صنایع تولیدی و بازیافت، در جهت استحصال مواد و مصالح زاید به پیشرفتهایی نایل شده اند. از آن جمله می‌توان استفاده از خاک اره در تولید آجر سبک، کاربرد سرباره‌های صنعتی وسرباره‌های حاصل از عملیات متالوژیکی و بسیاری از مواد دیگر را نام برد.

    یکی ا ز مواردی که بعنوان مواد غیر قابل بازیافت وارد محیط زیست می‌گردد، لاستیک‌های مستعمل خودرو می‌باشد. در تحقیق حاظر نیز امکان کاربرد لاستیک‌ های مستعمل در بتن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، لاستیک‌های مستعمل از موادی تشکیل شده اند که بدلیل عدم تجزیه آنها در شرایط معمول، سبب ایجاد آلودگی محیط زیست می‌گردند. یکی از راههای تجزیه آنها سوختن می‌باشد.

    اما گاز حاصل از سوختن، آلودگی‌های زیادی به دنبال دارد. براساس تحقیقات صورت گرفته، یکی ار راه‌های حذف این مواد، استفاده از آنها در بتن است. از دیدگاه کلان اقتصادی، هنگام کاربرد این مواد در بتن بایستی با توجه به مسائل زیر باشد:

    هزینه‌های جمع آوری، آماده سازی و حمل و نقل

    آلودگی‌های محیط زیست.

    صرفه جویی در مصالح سنگی مورد استفاده در بتن از طریق جایگزینی آنها با مصالح سنگی در صنعت ساخت و ساز،

    بتن بعنوان یکی از مهمترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود. بتن مورد استفاده در هریک از مصالح سازه ای و غیر سازه ای، مانند لوله‌های فاضلاب، پی ساختمان، جداول مجاور آبروها، تیر و ستون، سرریزها، نیروگاه‌های اتمی، پیاده روها و بسیاری از موارد دیگر لازم است تا  دارای مشخصات و ویژگی های خاصی متناسب با کاربرد آنها باشد.

    از این رو باید نقش نوع ماده اضافه شونده و یا جایگزین در بتن از نظر تغییر مشخصات فیزیکی، مکانیکی و دوام مشخص گردد. گسترش صنایع خودرو در جهان، سبب گردیده است تا به موازات آن، تولید لاستیک در جهان نیز رو به افزایش باشد.

    این امر باعث شده است تا وجود لاستیک‌های مستعمل و روش دفع آنها یکی از معضلات مهم باشد. جدای از مشکلات زیست محیطی ایجاد کننده بعلت عدم تجزیه، محیطی مناسب جهت رشد پشه‌ها فراهم می‌کند. از اوایل دهه‌ی 90 میلادی تحقیقات زیادی برای بازیافت این مواد زاید صورت گرفته است. استفاده در آسفالت و بتن بعنوان یک گزینه خوب مطرح می‌باشد.

    در این تحقیق امکان کاربرد لاستیک‌های مستعمل در بتن مورد بررسی قرار می‌گیرد. بمنظور شناخت عملکرد بتن ابتدا لازم است تا به اختصار به برخی از مهمترین ویژگی‌های فیزیکی، مکانیکی و دوام بتن پرداخته شود. سپس نتایج تحقیقات انجام شده که شامل آزمایش‌های زیر می‌باشد برای بررسی ویژگی‌های بتن حاوی لاستیک ارائه می‌گردد:

    مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مقاومت خمشی

     

     

    1-2- اهداف تحقیق

    ساخت بتن با خرده لاستیک

    بررسی مقاومت فشاری و کششی و خمشی بتن

    بررسی امکان کاربرد بتن با خرده لاستیک در سازه های ویژه نظیر فونداسین های صنعتی

     

     

    1-3- خواص بتن

    1-3-1- مقاومت فشاری، کششی و خمشی

    مقاومت فشاری یکی از مهمترین و مفیدترین خواص بتن می‌باشد. در اغلب کاربردهای ساختمانی بتن بعلت مقاومت بالای فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کاربرد‌های عمومی معمولا میزان مقاومت فشاری بعنوان معیاری برای اندازه گیری سایر ویژگی‌های بتن، مانند مقاوت کششی، خمشی و غیره ملاک عمل قرار می‌گیرد. هرچند هیچ گونه رابطه دقیقی بین مقاومت فشاری و مقاومت کششی، مدول الاستیسیته، مقاومت به سایش و یا نفوذپذیری بیان نشده است.

    ولی یک سری روابط آماری بیان شده در موارد خاص می‌تواند در کاربردهای مهندسی تا حدی مورد استفاده قرار گیرد. با وجود این، در مواردی که سایر ویژگی‌های بتن از اهمیت خاصی برخوردار است بایستی آزمایش‌های مربوط انجام گیرد و نبایستی صرفا بر نتایج مقاومت فشاری تکیه کرد.

    بعنوان مثال، با کاهش اندازه نمونه، مقاومت فشاری آن زیاد می‌گردد، در حالی که مدول الاستیسیته کم می‌شود. بنابراین در کاربردهای مهندسی بایستی مدول الاستیسیته براساس استاندارد روش آزمون بدست آید.

    یکی از راه‌های بررسی مقاومت مواد، استفاده از مکانیک شکست است. مکانیک شکست به بررسی رفتار تنش و کرنش مواد ترد و همگن می‌پردازد. بتن را می‌توان بعنوان ماده ترد در نظر گرفت. اگرچه رفتار کمی پلاستیکی نشان می‌دهد. از طرف دیگر بسختی می‌توان بتن را ماده ای همسان در نظر گرفت. چون خواص آن در کاربرد‌های مختلف، متفاوت و تا حدودی ایزو تروپیک است. ولی با وجود این مکانیک شکست در فهم رفتار بتن خیلی کمک می‌کند.

    برای توجیه شکست در موارد ترد، تئوری گریفیث استفاده می‌شود. براساس این تئوری، تنش بکار رفته در نوک ترک‌ها و دیگر نقایص متمرکز شده و بیشترین تنش در نوک ترک تجمع می‌کند.

    هرچه ترک بزرگتر و شعاع نوک آن کوچکتر باشد تمرکز تنش بیشتر می‌شود [1]:

    (1-1)                                                                                            

    که  c  نصف ترک مرکزی (داخل قطعه) و برابر طول ترک سطحی، r  شعاع نوک ترک، تنش بکار رفته و تنش حد اکثر در نوک ترک می‌باشد. هنگامی که تنش به مقدار تنش لازم برای شکست قطعه رسید، قطعه می‌شکند:

    (1-2)                                                                                               

     مقاومت شکست اجسام ترد، w کار لازم برای شکست و E هم مدول الاستیسیته است. تمرکز تنش در سه جهت است. ولی ضعیف ترین حالت مقاومت ماده هنگامی است که جهت ترک عمود بر جهت اعمال تنش باشد. بنابراین، عوامل دیگر، مثل اندازه جهت گیری و شکل نمونه هم موثرند.

    برای نمونه بزرگتر احتمال بیشتری برای شکست و ترک می‌باشد. در مواد کاملا ترد، انرژی آزاد شده هنگام شکست برای ادامه شکست کافی است. بتن بعلت وجود حفره‌ها ناشی از سیمان هیدراته نشده یا دیگر مواد الاستیک موجود در بتن نمی‌تواند رفتار مواد ترد را داشته باشد. در این مورد (تنش کششی)، رشد ترک در سطح مشترک سنگ‌های بزرگ است.

    هنگام بارگذاری اگرچه نیروهای وارده بصورت فشاری است، ولی این نیرو‌ها در نوک ترک‌های داخلی و دیگر نقایص، تولید تنش کششی می‌کنند که این امر سبب گسترش واشاعه ترک می‌شود.

    الگوی شکست در حالت‌های اعمال تنش‌های فشاری و کششی فرق می‌کند. در حالت کششی تک محوری، شکست در صفحه‌ی عمود بر جهت اعمال تنش صورت می‌گیرد. در حالت فشاری تک محوری، شکست در دو صفحه‌ی موازی جهت اعمال تنش می‌شود. این امربه علت ایجاد تنش کششی بر اثر اعمال تنش فشاری اعمال شده در جهت عمود بر آن در نوک ترک می‌باشد. در این حالت ترک‌هایی با زاویه هم نسبت با تنش اعمال شده ایجاد می‌گردد که بعلت افزایش تعداد صفحات برشی، شکست در آنها رخ می‌دهد. این الگوی شکست زمانی است که تنش اعمال شده مستقیم باشد. در هنگام انجام شدن آزمایش، بعلت اصطکاک ایجاد شده بین سطح بتن و فک (صفحات فولادی)، علاوه بر تنش محوری، مولفه تنش افقی هم ایجاد می‌گردد. برای رفع این نقیصه و کاهش تاثیر اصطکاک از نمونه ای که نسبت طول/عرض بزرگتر از 2 دارد، استفاده می‌شود.

    1-4- عوامل موثر در مقاومت بتن

    اگرچه تخلخل مهمترین عامل موثر در مقاومت بتن می‌باشد، ولی بعلت اینکه در مهندسی بسختی می‌توان تخلخل را اندازه گرفت یا محاسبه نمود (چون درجه هیدراسیون به درستی مشخص نمی‌شود)لذا مهمترین عوامل موثر در مقاومت بتن، نسبت آب به سیمان، درجه تراکم کیفیت سنگدانه (دانه بندی، مقاومت و سطح آن)اندازه سنگدانه، سن و دما می‌باشد. در ذیل تاثیر هرکدام از این عوامل بررسی می‌شود:

    1-4-1- نسبت آب به سیمان

    مقاومت بتن به مقاومت خمیر سیمان وابسته است. مقاومت سیمان با افزایش مقدار سیمان زیاد شده و با افزایش مقدار آب و هوا کاهش می‌یابد. در 1918 آقای Abrams، فرمول کلاسیک زیر را برای مقاومت بتن بیان نمود:

    (1-3)                                                                                                  

    که x نسبت حجمی آب به سیمان و نتایج برای 28 روز مقادیر A وB را بترتیب برابر psi 14000و7 بیان می‌کنند. این فرمول یک مورد خاص از فرمول feret اصلی است که مقاومت بتن را بر حسب اجزای تشکیل دهنده آن بیان می‌نماید:

    (1-4)                                                                                 

    K ثابت، vc حجم سیمان، vw حجم آب و a حجم هوا می‌باشد. در این فرمول درجه تراکم هم لحاظ شده است چون بطور غیر مستقیم به حجم هوای پر کننده حفره‌ها بر می‌گردد. در حالتی که ویبره انجام می‌شود میتوان از نسبت آب به سیمان کمتری استفاده نمود و بتن با مقاومت بالاتری ساخت. برای حالتی که ویبره بصورت دستی انجام می‌شود، نسبت آب به سیمان بیشتری لازم داریم.

    1-4-2- سن

    با افزایش سن بتن، واکنشهای هیدراسیون بیشتر شده، و در نتیجه چسبندگی اجزای بتن به همدیگر زیاد می‌گردد. معمولا مقاومت در 28 روز بعنوان مقاومت بتن در نظر گرفته می‌شود، اگرچه بعد از آن هم مقاومت بتن زیاد می‌گردد. بین مقاومت 7 روزه و 28 روزه روابط زیر برقرار است:[1]

    (1-5)                                                                                      

    F28 و f7 مقاومت در 28 و7 روز هستند. ثابتهای k1 و k2 به شرایط بستگی دارند. و k1 در محدوده 3/0 تا 8/0 و k2 در محدوده 3 تا 6 می‌باشد.

    1-4-3- نسبت سنگدانه به سیمان

    با افزایش نسبت سنگدانه به سیمان، مقاومت فشاری کاهش می‌یابد.

    1-4-4- خواص سنگدانه

    اثر این خواص به شکل سنگدانه بر می‌گردد. سنگدانه‌های زاویه دار بدلیل تشکیل باند با بقیه بتن، مقاومت بالاتری ایجاد می‌کنند. همچنین سنگدانه‌های زاویه دار بعلت ایجاد گرادیان تنش و تاخیر در گسترش ترک سبب جلوگیری از شکست نهایی می‌شوند.

    1-4-5- نسبت

    این نسبت بعنوان نسبت حجم سیمان هیدراته شده به مجموع حجم‌های سیمانهای هیدراته شده و خلل و فرج‌های موئینگی می‌باشد. برای هیدراسیون کامل بصورت زیر محاسبه می‌شود:[2]

    (1-6)                                                                                 

    که c وزن سیمان برحسب gr وw0 حجم اب مخلوط بر حسب میلی لیتر می‌باشد. که در هیدراسیون جزئی ca جایگزین c می‌شود که a درجه هیدراسیون است.

    1-5- ویژگی رسیدگی بتن

    اگر در بدست آوردن مقاومت فشاری بتن، تاثیر دما هم لحاظ گردد، به این خصوصیت هم توجه شده است. از آنجایی که مقاومت بدست آمده تابع زمان و دما می‌باشد، می‌توان گفت که مقاومت، تابع مجموع حاصلضرب‌های زمان و دما است که «رسیدگی» نامیده می‌شود.

    (1-7)                                                                        

    این مقدار برحسب سانتی گراد ساعت (oChr) بیان می‌گردد. دمای مبنا معمولاً oC 11- در نظر گرفته می‌شود.

    نمونه ای که در oC 18 و در 28 روز سفت شده  است بعنوان مبنا در نظر گرفته می‌شود. که رسیدگی آن برابر oChr 19488 می‌شود. ولی مقدار استاندارد را برابر oChr 19800 می‌گیرند. چون دمای مبنا دقیقاً
     oC 11- نیست. برای بدست آوردن مقاومت در هر رسیدگی خاص با داشتن مقدار مقاومت نمونه استاندارد، فرمول زیر بیان شده است:

    = مقاومت در رسیدگی خاص نسبت به مقاومت نمونه استاندارد که A وB و ثابتهای معادلهPLOWMAN  هستند و به مقاومت وابسته اند.

    Abstract

    Increasing trend for automobile production in recent decades has caused an extensive volume of waster, which are not dissolvable in nature, recycle and will enter into biological environment and generates many problem as environmental pollutants. Therefore, the present research whit impetus on feasibility of waste tire use in concrete has been accomplished. In order to reach this goal whit respect to experimental facilities, more than 50 laboratory samples were mad and tested. The laboratory investigations were included compressive strength, tensile strength, flexural strength. These investigations were carried out to evaluate the effect of different weight percentages (5, 7. 5 and 10 percent) on replacement by Waste tire. The experiments were divided. The results indicated that up to 5% replacement by rubber powder, there was not much change in experimental result. But most properties obtained from the  experiments were varied at different rates when an increase in wast rubber was more than 5% The most properties of concrete containing waste rubber more than 5% were reduced to the control sampeles

     

  • فهرست:

    چکیده 2

    فصل اول: مقدمه. 2

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- اهداف تحقیق.. 2

    1-3- خواص بتن.. 2

    1-3-1- مقاومت فشاری، کششی و خمشی.. 2

    1-4- عوامل موثر در مقاومت بتن.. 2

    1-4-1- نسبت آب به سیمان. 2

    1-4-2- سن.. 2

    1-4-3- نسبت سنگدانه به سیمان. 2

    1-4-4- خواص سنگدانه. 2

    1-4-5- نسبت ........... 2

    1-5- ویژگی رسیدگی بتن.. 2

    1-6- اثر اندازه سنگدانه. 2

    1-7- روابط بین انواع مقاومت‌ها 2

    1-8- مدول الاستیسیته. 2

    1-8-1- رابطه بین مدول الاستیسیته و مقاومت... 2

    1-8-2- عوامل موثر در مدول الاستیسیته(E) 2

    1-7-3- مدول الاستیسیته دینامیک... 2

    1-9- دوام بتن.. 2

    1-9-1- نفوذ پذیری.. 2

    1-9-2- مقاومت در دوره‌های یخ زدن و آب شدن. 2

    1-9-3- مقاومت در برابر سایش... 2

    1-10- نقش مواد افزودنی.. 2

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده 2

    2-1- مقدمه. 2

    2-2- دسته بندی لاستیک مستهلک... 2

    2-3- خواص بتن حاوی لاستیک... 2

    2-3-1- مقاومت فشاری وکششی.. 2

    2-3-2- مقایسه بتن کنترل با بتن حاوی لاستیک... 2

    2-3-3- انقباض.... 2

    2-3-4- طاقت و آزمایش ضربه. 2

    2-4- خاکستر لاستیک مستهلک در ملات... 2

    2-5- کاربرد لاستیک در پرکننده‌های روان. 2

    2-6- موارد کاربرد بتن حاوی لاستیک... 2

    فصل سوم: مصالح مورد استفاده، طرح اختلاط‌ها و آزمایش‌ها 2

    مقدمه. 2

    3-1- مصالح مورد استفاده و طرح اختلاط.. 2

    3-1-1- سنگدانه. 2

    3-1-1-1- دانه بندی.. 2

    3-1-1-2- نسبت ماسه به سنگدانه. 2

    3-1-1-3- تعیین وزن مخصوص، جذب آب و میزان رطوبت سنگدانه‌ها 2

    3-1-2- لاستیک... 2

    3-1-3- آب و سیمان. 2

    3-2- مشخصات نمونه‌های ساخته شده و طرح اختلاط.. 2

    3-2-1- طرح اختلاط نهایی.. 2

    3-2-2- روش ساخت مخلوط‌ها 2

    3-3- آزمایش اسلامپ... 2

    3-4- عمل آوری و شرایط نگهداری.. 2

    3-5- آزمایش‌ها 2

    3-5-1- مقاومت فشاری.. 2

    3-5-2- مقاومت کششی.. 2

    3-5-3- مقاومت خمشی.. 2

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش‌ها 2

    4-1- مقاومت فشاری.. 2

    4-2- مقاومت کششی.. 2

    4-3- مقاومت خمشی (کشش ناشی از خمش) 2

    فصل پنجم: نتیجه گیری.. 2

    مراجع. 2

    Abstract 2

     

     

    منبع:

     

    Neville, concrete technology , : Longman  Scientific and Technical , New York 1987.

    Shetty , Concrete technology : theory and practice , aramnaga : S. chand & Company L td , 1993

    Siddique,R. , Naik, T. R. ,2004, properties of concrete containing scrap-tire rubber _an overview , 24 (563-569)

    Eldin,N. N. , Senouci , A. B. , 1993. Rubber – Tire particles as concrete. aggregates. ASCE Journal of Material in Civil Engineering 5(4),478-796.

    Khatib , Z. K. , Bayomy , F. M. , 1996. Rubberized Portland cement concrete ASCE Journal  of Material in Civil Engineering 11(3),206-213

    Topcu, I. B. , 1995. The properties of rubberized concrete. Cement and Concrete Research 25(2), 304-310

    Ali, N. A. , Amos, A. D. , Roberts , M. , 1993. Use of ground rubber tires in Portland cement concrete. In : Dhir , R. K,(ED), Proceedings of the International Conference of Concrete 2000 , University of Dundee, Scotland , UK ,pp. 379-390.

    Fattuhi, N. I. , Clark , N. A. , 1996. Cement-based materials containing tire rubber. Journal of construction and Buiding Materials 10(4), 229-236.

    Naik, R. R,Singh , S. S. ,1991. Utilization of discarded tires as construction materials  for transportation  facilities. Report No. CBU-1991-02, UWM center fpor By products Utilization. University Of Wisconsin- Milwaukee, Milwaukee ,16pp.

    Rostami, H. , Lepore , J. , Silverstraim , T. , Zundi, I. , 1993. Use of recycled rubber tires in concrete. In : Dhir , r. k. (Ed.) proceedings of the International  Conference on concrete 2000, University of Dundee, Scotland, Uk,pp. 391-399

    Segre, N. ,Joekes, I. ,2000. Use of tire rubber particles as addition to cement paste. cement and concrete Research 30(9),1421+1425.

    Biel , T. D. , Lee, H. , 1996. Magnesium ox chloride cement concrete whit recycled tire rubber. Transportation Research No. 15-61 , Transportation Research Board , Washington , DC. pp. 6-12.

    Ragh van , D. , Huych , J. , Ferraris , CF. , 1998. Workability , mechanical properties and chemical stability of a recycled tire rubber – filled cementations  composite.      Journal of Materials Science 33(7) , 1745-1752.

    Wu, Lim, L,M. , Li , V, C. , 1996 Application of recycle tire cord in  concrete for shrinkage crack control , J. mat sci letters 15 (1828-1831)

    Tantala , M. W. , Lepore, J. A. , Zandi, I. , 1996 Quasi-elastic behavior of rubber included concrete. In: Ronald  Mersky  (ED. ), Proceedings  of the 12 International  Conference of Solid Waste Technology and management , Philadelphia , PA.

    Goulias, D. G. ,Ali, A. H. , 1997. Non-destructive evolution of rubber modified concrete In: Proceedings of Special Conference. ASCE, NEW York, pp. 11-120.

    Topcu, IB. , Avcular , n. , 1997 a. Analysis of rubberized concrete as a composite material. Cement and concert Research 27(8), 1135-1139

    Topcu, IB. , Avcular , n. , 1997  collision Behaviors of rubberized concrete  Cement and Concrete research 27(12). 1893-1898.

    Hermandez-Olivares,F. , Barluenga  , G. , Bollati, Witoszed, b. ,2002. Static and dynamic behavior of recycled tire tube – filled concrete. Cement and Concreter Research 32(10),1587-1596.

    Benazzouk , A. , Guenuede , M. , 2002. Duradbility of cement – rubber composites under freeze thaw cycles. IN: Dhir. RK. Et al. (ed), proceeding of the International Conference on Sustainable  Construction University  of   Dundee, Scotland , UK, pp. 356-362.

    Paine,K. A. ,Dhir, R. K. , Mooney , R. , Kopasakis, K. , 2002 use of crumb rubber to achieve freeze thav resisting concrete , In :Dhir , R. K. et al. (ED. ),proceeding of the International Conference on for Extreme Conditions , University of Dundee , Scotland , UK,pp. 486-498.

    Lee. B. I. , Burrennt , T. , Miller , T. , Pod tag, B. , Cuero Tire  tuber/cement matrix composite , J. mat sci letters 12(967-968).

    Benzzouk, A. , Douzane. O. , Qu- endued M. , 2004, Transport of fluids in cement –rubber composites , cem con compos 26(21-29).

    Al-Aklras , N. M. , Smadi , M. M. , 2002 properties of tire rubber ash motor. In :Dhir, R. K. et al (ED. ), proceedings of the International Conference on Sustainable Concrete Construction Yniversity of Dundee. Scotland , UK < pp. . 805-814.

    Pierce. Ce. , Blackwell , M. s. , 2003 of scrap Tire rubber as lightweight aggregate in flow able fill. Waste Management 23(3), 197-208.

    G. Li, M. A. Stubblefield , G Garrick , Eggers , C, Abadie, B. huang. Development of waste tire modified concrete , cem coc res , in press (2004)

    B. Huang : G Li S. S. pang : J. Eggers , investigation into Waste Tire Rubber Filled Concrete , J mat in civil eng , Vol 16(3)2004 (187-194)

    28.


موضوع پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, نمونه پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, جستجوی پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, فایل Word پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, دانلود پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, فایل PDF پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, مقاله در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, پروژه در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, پروژه درباره پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی بتن‌ حاوی خرده لاستیک

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: در این مطالعه اثر برخی از پارامترهای مؤثر بر مقاومت های بتن پلیمری بر پایه رزین اپوکسی شامل سخت کننده، فیلر و حلال مورد بررسی قرار گرفته است. خاکستر پوسته برنج و خاکستر ساقه جارو به عنوان فیلر و مخلوط استون- تولوئن با نسبت 50-50% به عنوان حلال در ساخت نمونه ها بکار رفته است. بر طبق نتایج آزمایش ها، افزودن ...

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

مقطع تحصیلی : کارشناسی­ارشد رشته : عمران گرایش : سازه چکیده : در این پایان­نامه اثر نانوسیلیس بر روی خواص مکانیکی و دوام بتن حاوی الیاف پلی­پروپیلن بررسی شد. الیاف پلی­پروپیلن مصرفی به طول mm 18 و نسبت طول به قطر mµ 9/0 استفاده گردید. تاثیر الیاف و نانوسیلیس در سه درصد مختلف برای هر کدام در نسبتهای 1/0 ، 2/0 و 3/0 درصد برای الیاف و2 ، 4 و 6 درصد برای نانوسیلیس روی بتن با نسبت آب ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران - سازه چکیده: یکی از مشکلات مهم در طراحی لرزه ای و اجرای ساختمان ها وزن مرده قابل توجه بکار رفته در آن است. از این رو درصورت استفاده از بتن سبکی که دارای خواص مکانیکی مطلوب باشد، امتیازات قابل توجهی را میتوان به دست آورد که از جمله آن کاهش در بار مرده و نیروی زلزله می باشد که در نهایت به اقتصادی شدن طرح منجر خواهد شد. با توجه به ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه چکیده مقاومت اتصال خوب بین سطح قدیمی و جدید بتن یک فاکتور کلیدی در عملکرد تعمیرات بتنی است. هدف این پایان‌نامه بررسی و ارزیابی مقاومت اتصال بین سطح بتن قدیمی و بتن اضافه شده است. در این پایان‌نامه یک تحقیق آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری مقاومت برشی سطوح اتصال بتنی که در زمان‌های متفاوتی بتن‌ریزی شده‌اند انجام شد. این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.S ) فصل اول تاریخچه تحلیل دینامیکی مخازن ذخیره مایع و دستورات آیین‌نامه‌ ای در این خصوص‌ چکیده هدف اصلی در تحقیق حاضر، بررسی نحوه تاثیر وجود جداساز های لرزه‌ای بر روی عملکرد دینامیکی مخازن ذخیره مایع در هنگام زلزله است. در این راستا لازم است ابتدا رفتار دینامیکی مخازن در هنگام وقوع زلزله­های واقعی شناخته شده و انواع خرابی­های لرزه‌ای ...

The effect of fiber and pozzolanic materials on the mechanical properties of glass fiber reinforced concrete پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه چکیده خرابی و انهدام بتن به شدت به تشکیل ترک­ها و ریز ترک­ها بستگی دارد. با افزایش بار­گذاری, ریز ترک­ها به هم متصل شده و ترک­ها را تشکیل می­دهند. به ‌منظور رفع این مشکل و همچنین ایجاد شرایط همگن، در چند دهه اخیر از یک­سری ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته عمران گرایش راه و ترابری چکیده خرابی­ های آسفالتی از جمله معضلاتی است که امروزه دغدغه مهندسین راه و حمل و نقل بوده و هر سال هزینه ­های کلانی صرف تعمیر و نگهداری راه­ های آسفالتی می­شود. تلاش­های زیادی جهت افزایش مقاومت و عمر آسفالت انجام شده که از جمله این تلاش­ها، بهبود خواص قیر است. استفاده از پلیمرها در اصلاح خواص قیر بسیار ...

ثبت سفارش