پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر

word 3 MB 32221 101
1392 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه­ کارشناسی ارشد  «M.Sc.»

    رشته مهندسی برق – گرایش کنترل

    چکیده :

    یکی از روشهای مؤثری که در دهه های اخیر مورد توجه مسئولین برق قرار گرفته است استفاده از حریم خطوط موجود برای احداث خطوط جدید با ولتاژ بالاتر میباشد. طبیعی است با افزایش ولتاژ، عرض حریم در دو طرف خطوط انتقال جدید افزایش میابد که باید با به کارگیری روشهای مختلف نسبت به رفع آنها اقدام نمود. در چنین موارد لازم است با کاهش پهنای برج‌های خطوط جدید و استفاده از آرایش‌های مناسب هادی‌ها، زنجیره مقره‌ها، مشخصه خطوط انتقال نیرو جدید را با مشخصه موجود تطبیق داد. با توجه به اینکه در طراحی خطوط انتقال کمپاکت تلاش در کاهش پهنای برجها تا حدی میسر میباشد لذا این نوع خطوط میتوانند گزینه مناسبی برای به کارگیری در حریم خطوط موجود باشند.

    برای تعیین فواصل مناسب فازی عوامل مختلفی چون اضافه ولتاژ کلید زنی، اضافه ولتاژ صاعقه، نوسانات جهشی هادیها یا گالوپینگ، نوسانات آونگی هادیها و مقره ها دخالت دارند که در این پروژه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته‌اند. همچنین در این پروژه سعی شده با توجه به استانداردها و مقالات جدیدی که در این زمینه منتشر گردیده، روش مناسبی جهت محاسبه فواصل عمودی و افقی فازها ارائه گردد. همچنین در این پروژه طراحی این خطوط با تأکید بر طراحی الکتریکی آرایش باندل مورد توجه قرار گرفته و دنبال شده است.

    در این پروژه، ملاحظات/ مبانی الکتریکی طراحی آرایش باندل این خطوط مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه به اهمیت انتقال توان در توان طبیعی توجه شده و راهکارهای تحقق آن با روابط ریاضی غنی مربوطه درک و تبیین گردیده است. دانش فنی/ ریاضی مربوطه، طراحی یک نمونه خط مدرن و منحنی­های کاربردی مربوطه از دستاوردهای این پروژه محسوب می­شوند

     

    کلمات کلیدی : خطوط انتقال کمپاکت، فواصل عمودی و افقی فاز ها، حریم خطوط انتقال، انتقال توان طبیعی، راکتور شنت قابل کنترل

     

     

    خطوط انتقال فشرده یا کمپاکت همانطور که از اسمشان پیداست، به خطوطی اطلاق می­گردند که ابعاد و اندازه های برج آنها در مقایسه با خطوط انتقال معمولی کوچکتر بوده و یا به اصطلاح خطوط کمپاکت را می­توان حالت فشرده ای (به لحاظ ابعاد و اندازه فیزیکی برج) از خطوط انتقال معمولی در نظر گرفت[1]. علت اصلی گرایش به سمت خطوط کمپاکت را می­توان در دو عامل زیر دانست
    [2-19] :

    افزایش روز افزون تقاضای انرژی الکتریکی لزوم احداث و توسعه خطوط انتقال را موجب گردیده است. احداث یک خط جدید علاوه بر نیاز به هزینه های سرمایه گذاری بالا، موارد حاشیه­ای را نیز به دنبال خود دارد که مسأله سازترین آنها تأمین حریم مورد نیاز برای خط می­باشد. با افزایش سطح ولتاژ خط، میزان حریم آن نیز به مقدار قابل توجهی افزایش می­یابد و در چنین شرایطی در گذر خطوط انتقال از جنگلها، مقادیر انبوهی از درختان باید قطع گردند و در گذر از زمینهای کشاورزی مشکلات عدیده­ای برای تصرف و تملک زمین پیش خواهد آمد و بعضاً در مواردی قیمت زمین به ویژه در هنگام گذر و نزدیک شدن خطوط انتقال به شهرهای بزرگ به صورت تصاعدی افزایش می­یابد.

    با توجه به مشکلات تشریح شده در بند فوق بر سر راه احداث خطوط جدید، همواره این سوال مطرح بوده است که آیا راهی برای استفاده حداکثر (انتقال هر چه بیشتر توان) از کریدوری که با توجه به مشکلات بند فوق فراهم آمده، وجود دارد؟

    پاسخ به هر دو نیاز با ابداع خطوط کمپاکت تحقق یافت. در خطوط مجهز به برجهای معمولی فاصله فاز- فاز موجود نمی­باشد، فاصله بین فازها به علت بدنه برج واقع بین فازها، عبارت از دو فاصله هوایی فاز- زمین سری با یکدیگر می باشد. در خطوط کمپکت با تغییر نوع برج و حذف اسکلت فلزی در فاصله بین فازها، فازها مستقیماً در مجاور یکدیگر واقع گردیده، توسط زنجیر مقره بین فاز از یکدیگر ایزوله می­گردند. بدین ترتیب فاصله هندسی متوسط فازها نسبت به برجهای معمولی بسیار کاهش می‌یابد[20].

    خطوط کمپکت را می­توان با توجه به آرایش باندلها و برجها دسته بندی نمود. اما قبل از بررسی دسته‌بندی خطوط کمپاکت، توجه به نکات زیر لازم می­باشد.

    آنچه که معمولاً از اسم خطوط کمپاکت به ذهن می­رسد خطوطی هستند که در مقایسه با خطوط معمولی دارای ابعاد و پهنای کمتر و فشرده­تر می­باشند. اما توجه به این نکته ضروری است که یکی از مهمترین اهداف ابداع خطوط کمپاکت علاوه بر کاهش پهنای کریدور خط، افزایش قدرت طبیعی خط می­باشد. در این رابطه برای افزایش قدرت طبیعی خط، چهار روش مطرح می­باشد[21-33].

    الف) افزایش تعداد زیرهادیها در باندل

    ب) استفاده از قطر بزرگتر برای دایره باندل

    ج) قرار دادن زیرهادیها در اشکال دیگری غیر از حالت دایره متقارن

    د) نزدیک کردن فازها به همدیگر

     محاسبه و تعیین فواصل فازها از یکدیگر یا با زمین یا بدنه فازها به پارامترهای متعددی بستگی دارد که با توجه به آن جایگذاری هادیها در روی پایه ها انجام می شود. طبیعی است هر چه فواصل فازها از یکدیگر بیشتر شود، این اقدام سبب می شود تا احتمال بروز جرقه در شرایط اضافه کلیدزنی یا صاعقه بین فازها با هم یا زمین کاهش یابد و از این جهت افزایش قابلیت اطمینان برقرسانی به همراه داشته باشد. از طرف دیگر افزایش فواصل فازها معایبی دارد که برجی از آنها بشرح زیر می باشند:

    - پهنای برجها یا پایه ها زیاد می شوند

    - ارتفاع برجها افزایش می یابند

    - عرض باند عبور زیاد می شود

    - وزن و قیمت برجها یا پایه ها افزایش می یابد

    - تعداد مقره ها و طول زنجیره مقره ها افزایش می یابند

    بنابراین گرچه ممکن است افزایش فواصل فازها از یک طرف خوب و مناسب باشند اما طرف دیگر در بسیاری موارد توجیه اقتصادی ندارد. در خطوط انتقال کمپاکت که هدف بکارگیری ترفندهای مختلف در کاهش ابعاد پایه ها است کاهش فواصل فازها از درجه اهمیت بالائی برخوردار است.

    در هر سطحی از ولتاژ با پذیرش ریسک بیشتر می‌توان فواصل فازها را کاهش داد. به همین دلیل بر حسب اینکه درصد ریسک پذیری چند درصد باشد، فواصل می تواند کم یا زیاد شود، گرچه تاکنون مدل‌ها و روابط متعددی جهت محاسبه فواصل افقی یا عمودی فازی ارائه گردیده است اما هنوز یک رابطه واحد که مقبولیت عام داشته باشد وجود ندارد. علت وجود این اختلاف نظرها وجود پارامترهای متعدد نظیر: عوامل مؤثر در تولید اضافه ولتاژها، عوامل مؤثر در دامنه نوسانات هادیها، شرایط جوی مسیر، شرایط طراحی خطوط انتقال نیرو می باشند.

    برای تعیین فواصل مناسب فازی عوامل مختلفی چون اضافه ولتاژ کلیدزنی، اضافه ولتاژ صاعقه، نوسانات جهشی هادیها یا گالوپینگ، نوسانات آونگی هادیها، آرایش هادیها و مقره‌ها دخالت دارند که لازم است مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند. در این گزارش سعی می شود با توجه به استانداردها و مقالات جدیدی که در این زمینه منتشر گردید، روش مناسبی جهت محاسبه فواصل عمودی و افقی فازها ارائه گردد.

    گسترش و توسعه شهرها سبب افزایش میزان مصرف انرژی الکتریکی میگردد که لازمه تأمین آن احداث و توسعه شبکه‌های انتقال و توزیع نیرو می‌باشد که در شهرهای بزرگ این مهم به سادگی عملی نمی‌باشد. طبیعی است هرچه بر میزان انرژی الکتریکی درخواستی افزوده گردد، لازمه تأمین آن افزایش ولتاژ خطوط انتقال جدید میباشد که در چنین حالتی مشکلات زیر پدبدار می‌شود:

     

    افزایش فواصل فازی

    افزایش پهنای برج

    افزایش حریم خطوط

    افزایش عرض باند عبور

     

    استفاده از خطوط انتقال نیرو کمپاکت و نزدیک سازی فازها با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف، روش‌هایی هستند که در تقلیل مساحت زمین اشغالی به کار گرفته می شوند.

     

    2-2- تعریف خطوط انتقال کمپاکت

    کمپاکت سازی خطوط به کلیه ترفندها و روش‌هایی اطلاق می گردد که در نزدیک سازی فواصل افقی و عمودی فازها مؤثر باشند. طبیعی است نزدیک سازی فازها خود به عوامل بسیار متعدد دیگری بستگی دارد که در مجموعه دانش های متعلق به خطوط انتقال کمپاکت جای میگیرند. بنابراین حاصل تمام این روش‌ها سبب تقلیل پهنا و ارتفاع پایه ها یا برج ها میشوند.

    به طور کلی خطوط انتقال کمپاکت به پایه ها یا برج‌های خاصی اطلاق نمیشود بلکه بر حسب اینکه هدف از کمپاکت سازی چه باشد می‌توان روش‌های مختلفی را بکار گرفت.به عبارت دیگر پهنای برج یا فاصله فازهای کناری که عملا در محاسبه عرض باند عبور دخالت دارد، بر حسب اینکه خطوط انتقال معمولی یا خیلی کمپاکت باشند میتواند، در محدوده وسیعی تغییر نماید. بنابراین خطوط کمپاکت میتواند از انواع مختلفی تشکیل گردد که بر حسب شرایط جغرافیایی و جوی منطقه و سایر پارامترهای فنی واقتصادی میتواند تغییر نماید.

     

    2-3- مزایا و معایب خطوط انتقال کمپاکت

    تجارب کشورهای پیشرفته جهان نشان میدهد که استفاده از خطوط انتقال کمپاکت به خصوص در مناطق شهری یا مناطقی که محدودیت زمین وجود داشته باشد در اغلب موارد اقتصادی و موجه میباشد، اما این نوع خطوط دارای مزایا  و معایبی نیز می باشند که ذیلأ بطور اختصار به آنها اشاره میگردد:

    2-3-1- مزایای خطوط انتقال کمپاکت- برخی از مزایا خطوط انتقال کمپاکت به شرح زیر می باشد:

    فواصل فازها کاهش می یابند

    پهنای برج کاهش می یابد

    عرض باند عبور کاهش می یابد

    مساحت زمین اشغالی کاهش می یابد

    کل قیمت زمین اشغالی در طول مسیر کاهش می یابد

    امکان نصب خطوط با ولتاژ بالاتر در مسیر خطوط با ولتاژ پایین تر میسر می گردد

    برجهای خطوط کمپاکت دارای زیبایی ظاهری بهتری می باشند

    پایین بودن ابعاد برج ها امکان نصب آنها را حتی در وسط اتوبانها هم میسر می سازد

    نیاز به فونداسیون کمتری دارد

    توان انتقالی از واحد زمین اشغالی بیشتر می شود

    در مناطق شهری یا مناطقی که قیمت زمین زیاد است ، هزینه انتقال انرژی کاهش می یابد

    راکتانس سلفی خط کاهش می یابد

    راکتانس خازنی خظ افزایش می یابد

    افت ولتاژ بهبود می یابد

    تلفات انرژی قدری کاهش می یابد

    توان انتقالی و ظرفیت خط افزایش می یابد

     

    2-3-2- معایب خطوط انتقال نیرو کمپاکت- در کنار مزایایی که در بالا به آنها اشاره گردیده است برخی از معایب این نوع خطوط انتقال نیرو به شرح زیر می باشند :

    سرمایه گذاری خط افزایش می یابد

    فاصله پایه های خط انتقال باید کاهش یابد

    تعداد پایه ها افزایش می یابد

    قابلیت اطمینان برق رسانی کاهش می یابد

    جریان اتصال کوتاه افزایش می یابد

    به دلیل افزایش جریان عبوری از فازها شدت میدان مغناطیسی افزایش می یابد

    گرادیان ولتاژ در سطح هادی افزایش می یابد

    تلفات کرونا و اغتشاشات رادیوئی ناشی از آن افزایش می یابد

    احتمال برخورد فازها در اثر نوسانات هادیها افزایش می یابد

    تعداد فونداسیونها بیشتر و در نتیجه زمین بیشتری جهت این منظور اشغال مبگردد

    Abstract

    One of the effective methods considered by the electricity power authorities during the recent years has been taking benefit from the existing transmission lines margin to construct new transmission lines with higher voltages. Naturally, through increasing voltage, the margin width in both sides of the new transmission lines increased, which shall be removed by using different methods. In such occasions, through decreasing the new transmission lines towers widths and taking benefit from the proper deployment of conductors, insulator strings the new transmission lines specifications shall be compared with the existing characteristics. Considering that it is possible to strive in reducing the towers widths to some extent in designing compact transmission lines, therefore such type transmission lines may be considered as a proper alternative to be applied in the existing transmission lines margin.

    In order to determine the proper phase distances, various factors such as switching excessive voltage, lightning excessive voltage, conductors jumping fluctuations or galloping, conductors and insulators oscillations are involved which have been studied in this project. Meanwhile, it has been tried in this project to present a proper method to calculate the phases vertical and horizontal distances considering the new standards and articles published in this regard. Meanwhile, designing these transmission lines has been considered and pursued in this project by emphasising the bundle deployment electrical designing.

    In this project, the bundle deployment designing electrical considerations/ fundamentals of these transmission lines have been focused. Additionally, the importance of power transmission in natural power has been considered and relevant achievement solutions have been understood and clarified with the relating rich mathematical formulas. The relating technical/ mathematical knowledge, designing a sample of the modern line and the relevant practical charts are considered from amongst the achievements of this project. 

     

    Keywords:

    Compact transmission lines, phases vertical and horizontal distances, transmission lines margin, natural power transmission, controllable shunt reactor.

  • فهرست:

     

    چکیده : 1

    فصل اول – کلیات تحقیق : 2

    مقدمه : 3

    فصل دوم – ویژگی‌های خطوط انتقال کمپاکت باندل و تعاریف اولیه : 6

    2-1- مقدمه : 7

    2-2- تعریف خطوط انتقال کمپاکت.. 7

    2-3- مزایا و معایب خطوط انتقال کمپاکت.. 8

    2-3-1- مزایای خطوط انتقال کمپاکت- برخی از مزایا خطوط انتقال کمپاکت به شرح زیر می باشد: 8

    2-3-2- معایب خطوط انتقال نیرو کمپاکت- در کنار مزایایی که در بالا به آنها اشاره گردیده است برخی از معایب این نوع خطوط انتقال نیرو به شرح زیر می باشند : 8

    2-4- خطوط باندل. 9

    2-5- عرض حریم. 10

    فصل سوم – نقش عوامل الکتریکی در فواصل فازها : 11

    3-1- مقدمه : 12

    3-2- تعیین حداقل فاصله هوائی از دیدگاه اضافه ولتاژ کلیدزنی. 12

    3-2-1-  مدل EPRI 13

    3-2-2- مدل CRIEPI 13

    3-2-3- مدل IEEE. 14

    3-2-4- مقایسه مدل ها 15

    3-3- حداقل فاصله هوائی از دیدگاه صاعقه. 16

    3-4- حداقل طول زنجیره مقره ها 18

    3-5- جمع بندی. 20

    فصل چهارم – نقش نوسانات هادیها در فواصل فازها : 21

    4-1- مقدمه. 22

    4-2- نوسانات آونگی. 22

    4-2-1- کاهش فاصله فازها در روی برج. 24

    4-2-2- کاهش فاصله فازها در وسط پایه ها 24

    4-3- نوسانات جهشی. 26

    4-3-1- روش اول- بیضی گالوپینگ.. 26

    4-3-2- روش دوم- مدل لگارتیمی (خطوط ساده و باندل) 28

    4-3-3- روش سوم- مدل مرتبط با سرعت باد و فلش.. 29

    4-3-4- روش چهارم- مدل خطی با قطر هادی. 31

    4-3-5- روش پنجم- مدل غیر خطی با قطر (خطوط ساده و باندل) 32

    4-3-6- مقایسه مدل های مختلف.. 33

    فصل پنجم – تعیین فواصل فازها : 36

    5-1- مقدمه. 37

    5-2- تعیین فاصله افقی فازها تا بدنه برجها 37

    5-2-1- استفاده از مقره های آویزان. 39

    5-2-2- مقره های وی شکل. 40

    5-2-3- مقره‌های ثابت.. 40

    5-3- فاصله افقی فاز تا فاز 41

    5-3-1-  فاصله افقی فاز تا فاز که در دو طرف برج قرار می گیرند. 43

    5-3-2- فاصله افقی فاز با فاز که در یک طرف برج قرار می گیرند. 44

    5-3-3- فاصله فاز تا فاز در صورت استفاده از مقره‌های غیر آویزان. 45

    5-4- محاسبه فواصل عمودی فازها 45

    5-4-1- فاصله عمودی فازها در سربرج با جایگذاری عمودی هادیها 46

    5-4-2- فاصله عمودی فازها در سربرج با جایگذاری مثلثی هادیها 47

    5-4-3- فاصله عمودی فازها در سربرج بر مبنای مقره های ثابت.. 48

    5-5- محاسبه فاصله عمودی دو فاز از یک مدار در وسط اسپن. 49

    5-5-1- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای آرایش عمودی هادیها 49

    5-5-2- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای آرایش مثلثی هادیها 50

    5-5-3- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای مقره های ثابت.. 51

    5-6- مدل محاسباتی حداقل فاصله عمودی فازها 51

    5-7- حداقل فواصل افقی از دیدگاه NESC. 52

    5-7-1- حداقل فاصله هوائی تا پایه ها 52

    5-7-2- حداقل فاصله افقی فازها در یک مدار 52

    5-7-3- حداقل فاصله افقی فازها در دو مدار مختلف.. 53

    5-7-4- فاصله افقی فازها با توجه به نوسانات. 53

    5-8- جمع بندی. 54

    5-8-1- حداقل فاصله افقی فاز با بدنه برج. 55

    5-8-2- حداقل فاصله افقی فاز تا تأسیسات اطراف. 55

    5-8-3- فاصله افقی دو فاز از یک مدار 55

    5- 8- 4- حداقل فاصله عمودی فازها در سر برج. 56

    5-8-5- تعیین حداقل فاصله عمودی در وسط پایه ها 56

    فصل ششم – تبیین دانش فنی طراحی خطوط انتقال مدرن : 58

    6-1- مقدمه. 59

    6-2- رابطه توان طبیعی خط با ابعاد و اندازه دسته هادیها (باندل) 59

    فصل هفتم – خصوصیات کلی خطوط انتقال نیرو و توان راکتیو منتجه از مشخصات الکتریکی خطوط انتقال: 74

    7-1- توانهای راکتیو منتجه از خطوط انتقال  [23, 25] 75

    7-2 مشخصه تغییرات توان با زوایه بار در خطوط انتقال با طول کمتر از طول حد. 89

    فصل هشتم – طراحی یک نمونه خطوط مدرن : 95

    8-1 مقدمه. 96

    8-2 مثال در مورد طراحی یک نمونه خط مدرن kV 220. 96

    منابع : 99

     

    منبع:

     

    کتاب طراحی الکتریکی خطوط انتقال نیرو، قدرت اله حیدری، انتشارات شرکت تابش برق، شرکت برق منطقه ای تهران- بهمن ماه 1379.

    کتاب طرح ایزولاسون خطوط انتقال انرژی و محیط زیست، پروفسور جی- ان- آلکساندرف و مهندس طهماسب قلی شاهرخ شاهی، انتشارات نشر دانش امروز- تهران 1372.

    رضا سیرجانی، امیر مهرتاش، ”تعیین طرح بهینه جهت طراحی خطوط انتقال نیروی کمپکت در مناطق پرتراکم شمال کشور ایران“، 22 امین کنفرانس بین المللی برق، 30-28 آبان ماه 1386، تهران.

    قدرت اله حیدری، گلناز سادات مهدوی خواه، ”تحقیق پیرامون کاهش فواصل فازی برجهای 63 کیلوولت مشبک و تلسکوپی“، 22 امین کنفرانس بین المللی برق، 30-28 آبان ماه 1386، تهران.

    سعید کمالی­نیا، امیر مهرتاش، محسن پوررفیع عربانی، ”نقش آرایش­های مختلف برجهای خطوط انتقال در تأثیرات محیطی تجهیزات الکتریکی“، 21 امین کنفرانس بین المللی برق، 24-22 آبان ماه 1385، تهران.

    علی معمار، صمد قانع ارسی، غلامرضا جعفرزاده، ”استفاده از سازه­های بتنی فشرده 4 مداره در خطوط انتقال و فوق توزیع“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    محمد مهدی منصوری، ”افزایش ظرفیت خطوط انتقال با استفاده از هادیهای کامپوزیتی در راستای استفاده بهینه از محیط زیست“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    میرمالک حاتم نژاد، داوود حرفتی سبحانی، ”طراحی خطوط هوایی 20 کیلوولت کامپکت“، اولین     سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    مسلم مهرعلی تبار فیروزجایی، محمدتقی عباسی آبلویی، مرتضی فلاح ولوکلائی ”طراحی یک خط فشرده kV 66 به روش کمپکت“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    ابوالفضل وطن دوست، بهروز جمشیدی، حمید مهدوی نیک، ”بررسی فنی اقتصادی خطوط کمپکت“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    حسن قلی نژاد تپه­سری، علیرضا فرازمند، ”کاربرد انواع خطوط فوق توزیع چهارمداره کمپکت در شبکه انتقال انرژی استان مازندران“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    حسین محمدیان، علیرضا فرازمند، حسن قلی نژاد تپه­سری، ”بررسی فنی اقتصادی باندل کردن خطوط 63 کیلوولت دو مداره موجود“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

    مهرداد طرفدارحق، پیام عالمی، فرهاد شهینا، ”فلسفه حریم و خطوط کمپکت“، اولین سمینار تخصصی خطوط انتقال کمپکت، 30 و 31 اردیبهشت ماه 1383، مازندران، ساری.

     

    J.C.R. Hunt, DJ Richards, "Overhead Lines oscillation and the effect of Aerodynamic Dampers", IEE Proceedings, Vol.116 (11), PP.1869-1874, Nov.1969.

    Transmission line reference Book, 345 KV and above, Electric Power Research Institute (EPRI).

    Turan Gonen, "Modern Power system analysis", John Wiley and Sones, 1987.

    Turan Gonen, "Electric Power Transmission system engineering", John Wiley and Sones, 1988.

    Ramon de la Ross . . . , "contributions of lightning research for transmission line compaction", IEEE transaction on power delivery, Vol.3 , No.2, April 1998.

    M.A. Baenzinger, W.D.James, . . ."Dynamic Loads on transmission line structures due to galloping conductors", IEEE transaction on power Delivery, Vol.9, No.1,January 1994.

    J.Hahn, S.Vlair, "Clearance calculation of conductors to building", IEEE transacation on power delivery. Vol.12, No.2 April 1997.

    J.B. Kim, J.W.Shim, "Switching over voltage analysis and air clearance design on the KEPCO 765 kV doble circuit transmission system", IEEE transaction on power delivery, Vol.5, No.1, Januray 2012.

    J.L. Lilien, D.G.Havard, "Gallopong data base on single and bundle conductors perdiction of maximum amplitudes", IEEE transaction on Power delivery, Vol.5, No. 2, April 2011.

    G. N. Alexandrov, Electrical Power Transmission, 2012.

    G. N. Alexandrov, Electrical Power Transmission, 2007.

    G. N. Alexandrov, Design of Compacted UHV Transmission Line, Moscow, Energoatomizdat, 1993.

    S. V. Krylov, “Design, mechanical aspects and other subjects of compact EHV OHL technology,” Midwest ISO-Expanding Edge Seminar, Sept. 16, 2004.

    A. S. Gerasimov, “Environmental, technical, and safety codes, laws and practices related to power line construction in Russia,” The 3rd Workshop on Power Grid Intercennection in Northeast Asia, Vladivostok, Russia, Sept. 30-Oct. 3, 2003.

    P. C. V.Esmeraldo, C. P. R. Gabaglia, G. N. Aleksandrov, I. A. Gerasimo, and  G. N. Evdokunin, “A proposed design for the new FURNAS 500 kV transmission lines, The high surge impedance loading line,” IEEE Trans. on Power Delivery, vol. 14, no.1, pp. 278-86, Jan. 1999.

    G. N. Alexandrov, S. V. Krylov, L. V. Timashova, V. P. Dikoi and others, “Overhead Line Designing in View of Environmental Constraints Compact Overhead Lines,” CIGRE, Rep.22/33/36-05, 1998.

    H. Wei-Gang and W. Jing, “Multi-objective optimization for the conductor configuration of compact lines,” in Proc. Int. Conf. Power Syst. Technol., vol. 2, pp. 217–220, 1994.

    G. N. Alexandrov, G. V. Podporkin, I. M. Nosov, “Design Features of the Compact Line with Enhanced Surge Impedance Loading Built in the USSR ,”CIGRE paper, No. 300-05, Leningrad Sysmposium, 1991.

    J. H. M. Fernandes, F. Sganzerla, J. G. Tannuri, D. B. Galiano, W. Sato, T. Nakai, and M. Massura, “500 kV Compact Line of Electronot. Brazil—Conception, Electrical and Mechanical Design,” CIGRE Rep. 22-304, 1990.

    G. N. Aleksandrov, “Theory of bundle conductors,” IEEE Trans. on Power Apparatus and Systems, vol. pas-88, no.6, pp. 932-936, June 1969.

    G. N. Alexandrov, S. C. Bageria, J. Sundar, and others “Design, Testing and Commissioning First 420 kV, 50 MVar Controlled Shunt Reactor in India,” CIGRE  Rep. 14-120, 2012.

    ZTR, Magnetically Controlled Shunt Reactors


موضوع پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, نمونه پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, جستجوی پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, فایل Word پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, دانلود پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, فایل PDF پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, تحقیق در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, مقاله در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, پروژه در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, پروپوزال در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, تز دکترا در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, پروژه درباره پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر, رساله دکترا در مورد پایان نامه تهیه مدل علمی و نرم افزاری برای طراحی خطوط کمپاکت باندل جهت استفاده از حریم خطوط موجود برای انتقال توان بالاتر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده عایق تجهیزات شبکه قدرت بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا ناشی از صاعقه در سیستم قدرت خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت بیشتری در هماهنگی عایقی سیستم برخوردار می ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده عایق تجهیزات شبکه قدرت بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا ناشی از صاعقه در سیستم قدرت خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت بیشتری در هماهنگی عایقی سیستم برخوردار می ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بدون گرایش پیشگفتار امروزه شبیه‌سازی در فرآیندها، می‌تواند ابزاری مهم برای حل مشکلات در صنایع مختلف باشد. ایده‌ای جدید که بایستی در عالم واقعیت به روش آزمایش و خطا با صرف هزینه‌ها و خطرات بسیار انجام گیرد می‌تواند در محیط یک نرم‌افزار قوی، شبیه‌سازی شده و نتایج حاصل مورد استفاده قرار گیرد. شبیه‌سازی همچنین می‌تواند برای بررسی و پشتیبانی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات - گرایش شبکه‌ های کامپیوتری چکیده شبکه‌ های نظارتی بی‌سیم شاخه‌ای مهم از شبکه‌ های حسگر چند رسانه‌ ای بی‌سیم با برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است. کیفیت خدمات در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم رابطه تنگاتنگی با نرخ گمشدگی بسته‌ها دارد. وقوع ازدحام یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل گمشدگی بسته در شبکه است. گمشدگی بسته‌ها در ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده در این پایان‌نامه، اثر پدیده قوس بازگشتی بر روی عملکرد رله‌ حفاظتی دیستانس مورد ارزیابی قرار‌گرفته ‌است. از آنجا که برخورد صاعقه به دکل یا سیم‌گارد در خطوط ‌انتقال می‌تواند باعث ایجاد قوس ‌بازگشتی بر روی زنجیر مقره‌ها گردد. لذا در ابتدا روش‌‌های مختلف مدل‌سازی پارامترها و تجهیزات خطوط انتقال شامل دکل، زنجیر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده در این پایان‌نامه، اثر پدیده قوس بازگشتی بر روی عملکرد رله‌ حفاظتی دیستانس مورد ارزیابی قرار‌گرفته ‌است. از آنجا که برخورد صاعقه به دکل یا سیم‌گارد در خطوط ‌انتقال می‌تواند باعث ایجاد قوس ‌بازگشتی بر روی زنجیر مقره‌ها گردد. لذا در ابتدا روش‌‌های مختلف مدل‌سازی پارامترها و تجهیزات خطوط انتقال شامل دکل، زنجیر ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی شیمی چکیده پلی یورتان سخت[1] همواره یکی از پلیمرهای کاربردی و موثر در صنایع مختلف بخصوص صنعت پوشش­دهی به شمار می­آید. خاصیت چسبندگی عالی، قابلیت پخت در دمای محیط و مقاومت در برابر خوردگی این پلیمر از ویژگی­های قابل توجه آن می­باشد. این مطالعه به منظور بهبود خواص و رفع برخی از عیوب این پلیمر در امر پوشش­دهی خطوط لوله­ی انتقال گاز با ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی شیمی چکیده طراحی پایه‌ ی حلقه‌ ی دریزو و استفاده‌ از حلال هیدروکربنی در فرایند نم‌ زدایی در پالایشگاه فراشبند بخار آب یکی از مهمترین ناخالصی­ های جریان گاز طبیعی است. معمولاً خود بخار آب مساله ساز نیست ولی در عوض فاز مایع یا جامدی که هنگام فشرده شدن گاز یا سرد شدن آن تشکیل می­شود مشکل ساز می­باشد. در برخی موارد بخار آب باعث مسمومیت ...

پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی شیمی چکیده مطالعه آزمایشگاهی پدیده ی سایش گاز حاوی شن و قطرات مایع در خطوط لوله در این کار، به بررسی پدیده سایش ایجاد شده، به واسطه حرکت سیالات دو فازی و سه فازی در خطوط لوله پرداخته شده است. به این منظور یک دستگاه آزمایش خط لوله شامل: خطوط لوله عمودی و افقی و اتصالات مختلف ساخته شده است. سیال مورد بررسی متشکل از سه فاز گاز، مایع و ...

ثبت سفارش