پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس

word 378 KB 32385 62
1393 کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی و زراعت
قیمت قبل:۶۱,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.sc.)

    گرایش: اقتصاد کشاورزی

    اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس

     

    چکیده

    هدف این مقاله بررسی وتعیین اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری دربخش کشاورزی استان فارس میباشد. با وجود متغییرهای متعدد، دراین تحقیق  از 8 گزینه آبیاری تحت فشار، برقی کردن چاهها،احداث باغ وجنگل ومراتع، پرورش طیور، آبخیزداری، صنایع تبدیلی، شیلات و آبزیان و گلخانه با چهار معیار دوره بازگشت سرمایه، نرخ بازده سرمایه، اشتغالزایی و افزایش ظرفیت تولید برای انتخاب بهترین گزینه از بین 8 گزینه با استفاده از مدل­های تصمیم گیری چند معیاره و روش سلسله مراتبیAHP   استفاده شده است.

    در این تحقیق بیشترین اولویت گزینه ها براساس دوره بازگشت سرمایه و نرخ بازده سرمایه به آبخیزداری، و بر اساس اشتغالزایی به صنایع تبدیلی، و براساس افزایش ظرفیت تولید به پرورش طیور تخصیص یافت .ودر نهایت صنایع تبدیلی باوزن 166/.بعنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس شناخته شد .

    کلمات کلیدی: اولویت بندی ،سرمایه گذاری ،AHP  ، کشاورزی ،معیار ها ،گزینه ها

     

     

    مقدمه

    تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای  تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز خود در تولید محصول به روشهای گوناگونی عمل می کنند. استفاده از پس انداز شخصی، دریافت وام و تسهیلات از منابع اعتباری (نظیر بانکها، مؤسسات و صندوقهای اعتباری) از جمله مناسبترین راههای ممکن برای حل مشکل کمبود سرمایه توسط کشاورزان است. در مباحث توسعه کشاورزی یکی از راه حل های رفع مشکل مالی کشاورزان، تامین مالی به عنوان رکن اساس تولید است که نقش مهمی در تمرکز و جهت دهی به سرمایه های اندک روستاییان و ایجاد روحیه مشارکت و کارگروهی دارد (اسکیپ، 1994). استفاده از سرمایه، به عنوان یک روش مداخله مستقیم در توسعه، مورد توجه اغلب مکتب های فکری توسعه قرار گرفته است. این شیوه با گسترش بازارهای جدید و ارتقای فرهنگ مدیریتی، زمینه مناسبی برای حکمرانی کارآمد دولت در توسعه کشاورزی فراهم می سازد (روت، 1997).

     1-2- بیان مسئله

    در اقتصاد ایران بخش کشاورزی یکی از ارکان مهم و حیاتی به شمار می رود که به سبب سهم آن در تولید ناخالص ملی به میزان 23 درصد، در صادرات غیر نفتی معادل 20 درصد و در تامین نیازهای غذایی به میزان  75 درصد باید در بخش اولویت سرمایه گذاری مورد توجه خاصی  قرار گیرد (وزارت جهاد کشاورزی، 1386).

    در جهان در حال آزاد سازی و جهانی شدن، بی شک در صورتی رشد و توسعه اقتصادی می تواند تداوم داشته باشد که کشورها بتوانند فعالیت های دارای ارزش افزوده بالاتر و جدیدتر را گسترش دهند و به تولید کالاها وخدماتی اقدام کنند که موقعیت و جایگاه آنان را در بازارهای رقابتی حفظ کند. برای رسیدن به این هدف  سرمایه گذاری ابزاری موثر و ضروری است .

    لازمه رشد و توسعه اقتصادی در کلیه جوامع انسانی اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه سرمایه گذاری برای افزایش کمی و کیفی تولید کالا و خدمات است. سرمایه گذاری باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید و بهبود رفاه عمومی از جهات گوناگون می گردد.      

    جهت شکوفایی بخش کشاورزی خط مشی محض و قطعی وجود ندارد، اما همواره جهت برگزیدن استراتژی های موثر نیاز به بازنگری سرمایه گذاری انجام شده و سوق دادن آن به سوی خط مشی بهینه می باشد بدین منظور انجام مطالعات و پژوهش های هدفمند، ضروریست تا بتوان از نتایج انها راهکار های نوین و مؤثری فراروی صاحبان سرمایه و فعالان بخش کشاورزی گذارد.

    معمولاًسرمایه گذاری در مناطقی جذابیت دارد که موانع سرمایه گذاری تولید حداقل بوده و سرمایه گذار به انتظارات سرمایه گذاری خود پاسخی مناسب دریافت دارد و از طرف دیگرتسهیلات زیربنایی اعم از عوامل فیزیکی واجتماعی، موجود باشد. تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز خود در تولید محصول به روش های گوناگونی عمل می کنند. استفاده از پس انداز شخصی، دریافت وام و تسهیلات از منابع اعتباری (نظیر بانکها، مؤسسات و صندوقهای اعتباری) از جمله مناسبترین راههای ممکن برای حل مشکل کمبود سرمایه توسط کشاورزان است (نجفی و دهقانیان، 1391).

     

    اصول کلی جهت برگزیدن اولویت خاص جهت سرمایه گذاری، که عموماً سرمایه گذاران با آن روبرو می باشند، شامل دو عامل اساسی بیرونی و درونی  است .
    عامل بیرونی شامل  استراتژی های کلان دولت است که چگونگی آن به طور موثر در جذب سرمایه در بخش های مختلف تأثیرگذار خواهد بود.      
    عامل درونی  عبارت از امکانات و توانمندیهای منطقه ای است و می تواند همانند اهرمی برای هدایت و استفاده بهینه از سرمایه با بررسی وشناسایی مزیت های هر منطقه مد نظر قرارگیرد.

    بدیهی است چنانچه فعالیت کشاورزی متناسب با این دو عامل ایجاد گردد به نحو شایسته ای رشد نموده و روند پویای خودرا حفظ خواهد کرد.

     استان فارس از دو عامل بیرونی ودرونی بهره مند است. به طوری که هم از نظر موقعیت جغرافیایی وهم از نظر بنیان های تولیدی یکی از مناطق نسبتاً مناسب، حاصلخیز و تجهیز شده کشور محسوب می شود.

    استان فارس با تکیه بر توان تولید و موقعیت جغرافیایی مناسب ، وجود نیروی کار جوان و خلاق و کارآفرینان فعال می تواند یکی از اولویت های سرمایه گذاری را که همان دسترسی به بازار بزرگ کشاورزی در کشور است را تامین و در جذب سرمایه گذاران ایفای نقش کند.            

    با توجه به اینکه متغیرهای متعددی در رتبه بندی سرمایه گذاری استان دخالت دارد، در این تحقیق سعی شده است تا این متغیرها در غالب عناوین کلی بیان گردد. همچنین با توجه به بررسی نظری موضوع هم در حوزه سرمایه گذاری و هم در زمینه سرمایه گذاری از یک سوال بعنوان سوال اصلی تحقیق و یک فرضیه در جهت تعریف سوال استفاده شده است.        

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1-2- 1-  تعریف سرمایه گذاری

    سرمایه گذاری[1] به معنی گذاشتن پول در یک عملیات اقتصادی با انتظار سود از آن است. به طور دقیق تر سرمایه گذاری تعهد پول یا سرمایه برای خرید اموال، وسایل یا دارائی‌های دیگر، به منظور انتفاع از برگشتهای سودمند و مفید در قالب بهره، سود سهام یا قدردانی از ارزش وسایل (منافع سرمایه) می باشد که وابسته به پس انداز یا کاهش مصرف است. سرمایه گذاری در بسیاری ناحیه‌های اقتصادی مثل حوزه مدیریت کسب و کار یا دارائی و مالیه اعم از خانواده‌ها، بنگاهها یا دولتها مورد بحث قرار می‌گیرد. یک سرمایه گذاری شامل انتخاب توسط یک شخص یا یک سازمان مثل پانسیون سرمایه حقوق بازنشستگی، بعد ازتجزیه وتحلیل یا اندیشه برای گذاشتن یا قرض دادن پول در یک چرخه است .و یا دارایی خارجی، که سطحی از ریسک معین می‌کند و امکان برگشتهای تولید را در یک دوره از زمان فراهم  می نماید. سرمایه گذاری با ریسک کمتر در جمع عمومی رخ می‌دهد. سرمایه گذاری که کاملاً تحلیل شده نباشد می تواند نسبت به سرمایه گذاری مالک ریسک آن زیاد باشد زیرا امکان خسارت در حدود کنترل مالک نیست. تفاوت بین سفته بازی و سرمایه گذاری می‌تواند دقیق و باریک باشد. و آن وابسته به سرمایه گذاری است که مالک به آن فکر می‌کند خواه هدف قرض منابع به شخص دیگر برای هدف اقتصادی است یا نه. درموردی از سرمایه گذاری ، سرمایه گذار میتواند به جای ذخیره کالای تولید شده یا معادل پول آن، یک کالای بادوام برای مصرف کننده یا تولید کننده ، تولید کند یا با قرض دادن کالای ذخیره شده اصلی به دیگری در مبادله برای بهره یا یک سهم از سود سرمایه گذاری کند. در اولین مورد، شخص کالاهای بادوام مصرف کننده تولید می‌کند به امیدی که خدمات کالا باعث می‌شود که زندگیش بهتر شود. در حالت دوم شخص می‌آیدبه سوی یک بازرگان به منظوراستفاده منابع برای تولید کالاها و خدمات برای دیگران به امید یک فروش سود آور. حالت سوم یک وام دهنده را توصیف می‌کند و چهارم یک سرمایه گذار را در یک سهم از کسب وکار توصیف می‌کند. در هر حالت مصرف کننده یک دارائی با دوام یا سرمایه گذاری بدست می‌آورد، و برای آن دارائی یک بدهی معادل حساب ثبت می‌شود. با گذشت زمان هردوکالاها و نرخهای بهره تغییر می‌کند، همچنین ارزش دارائی و بدهیها تغییر می‌کند. یک دارائی معمولاً خریداری شده یا به طورمعادل در یک بانک سپرده ساخته می‌شود، به امید آنکه یک عملکردی در آینده یا بهره‌ای از آن بدست آید. کلمه VESTIS در لاتین به معنی ظاهر است، ودر عمل به گذاشتن چیزها(پول یا خواسته دیگر نسبت به منابع) در بسته‌های دیگر برمی گردد. معنی اساسی این اصطلاح این است که یک دارائی نگهداری شده مقداری برگشت یا منافع سرمایه دارد. اصطلاح سرمایه گذاری به طور معادل در علم اقتصاد و در امور مالی استفاده می‌شود. اقتصاد دانان به یک سرمایه گذاری واقعی(مثل یک ماشین یا خانه) اشاره دارند، حتی پولی که در بانک یا بازار سرمایه گذاری  می‌شود ممکن بعدا برای خرید یک دارائی واقعی استفاده شود.

     

    1

    Abstract

     

    The potentials of production in Fars agricultural sector have made this province as an important region in Iran and so we need to study the investment and its hierarchy in agricultural sub-sectors. The main aim of this study is determining the arrangement of investment options in Fars agricultural sector. At this research, 8 activities consist of: pressured irrigation, using electronic wells, establishment of gardens, forests and rangelands, livestock, watershed, processing industries, fishery and greenhouses using 4 criteria: return period, rate of return, employment and production capacity  are chosen. To select the best activities, multi-criteria decision making models and Analytic Hierarchy Process (AHP) method are used. The results indicate that the activity with most hierarchy considering return period and rate of return, belongs to watershed, where based on employment, belongs to processing industries and finally based on production capacity belongs to the livestock. The results also show that between different activities, the processing industries with weight of .166 is selected as the best activity for investment in agricultural sector of Fars province.

    Keywords: Hierarchy, Investment, AHP, Agriculture, Criteria, Activities

  • فهرست:

    چکیده ....................................................................................................................................................1

    فصل اول : کلیات تحقیق  

    1-1) مقدمه ......................................................................................................................................3

    1-2) بیان مسئله .............................................................................................................................3

    1-2-1) تعریف سرمایه گذاری .....................................................................................................6

    1-2-2) اصول سرمایه گذاری ......................................................................................................8

    1-3) فرایند تصمیم گیری در تعیین اولویت­ها ........................................................................12

    1-4) اهداف تحقیق .......................................................................................................................15

    1-5) فرضیه های تحقیق .............................................................................................................15

    فصل دوم : پیشینه تحقیق

          2-1) مقدمه .....................................................................................................................................17

          2-2) مروری بر مطالعات داخل کشور .......................................................................................17

           2-3) مروری بر مطالعات خارج کشور .......................................................................................19

    فصل سوم : مبانی نظری و روش تحقیق

          3-1) مقدمه ....................................................................................................................................24

          3-2) مبانی نظری .........................................................................................................................24

          3-3) جامعه و نمونه مورد بررسی .............................................................................................25

          3-4) روش و ابزار گرداوری داده­ها ............................................................................................26

          3-4-1) تهیه پرسشنامه خبره ...................................................................................................26

          3-4-2) روائی و پایائی پرسشنامه خبره ..................................................................................27

                 صفحه                                                                                      عنوان

          3-5) الگوریتم استفاده از AHP ..............................................................................................27

        3-5-1) شناسایی معیارهای اصلی ..........................................................................................28

         3-5-2) شناسایی گزینه­ها ........................................................................................................29

         3-5-3) تعیین اولویتهای کلی  ...............................................................................................29

           3-5-4) آزمون سازگاری .........................................................................................................30

    فصل چهارم : یافته­های تحقیق

           4-1) مقدمه..................................................................................................................................33

    4-2)شناسایی شاخصهای نهائی .............................................................................................33

          4-3) تعیین اولویت معیارها و گزینه ها با استفاده از تکنیک AHP...............................33

    4-3-1) تعیین اولویت معیارها و گزینه های اصلی بر اساس هدف ................................34

        4-3-2) مقایسه و تعیین اولویت گزینه ها ...........................................................................37

          4-3-2-1) تعیین اولویت گزینه ها بر اساس دوره بازگشت سرمایه ..............................37

          4-3-2-2) تعیین اولویت گزینه ها بر اساس نرخ بازده سرمایه ......................................39

       4-3-2-3) تعیین اولویت گزینه ها بر اساس اشتغالزایی ..................................................40

          4-3-2-4) تعیین اولویت گزینه ها بر اساس افزایش  ظرفیت تولید .............................42

          4-3-3) اولویت نهائی گزینه ­ها ..............................................................................................43

    فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادها

          5-1) خلاصه ...............................................................................................................................47

         5-2) نتیجه گیری .....................................................................................................................47

          5-3) پیشنهادها ........................................................................................................................48

     

    ضمائم و پیوستها                                                                            صفحه

        منابع فارسی ................................................................................................................................50

          منابع لاتین .................................................................................................................................52

          چکیده انگلیسی ........................................................................................................................54

     

     

     

     

    منبع:

     

     

    Akhter Ali, Awudu Abdulai and Renan Goetz. 2012. Impacts of tenancy arrangements on investment and efficiency: evidence from Pakistan. Agricultural Economics Volume 43, Issue s1, November 2012, Pages: 85–97,

        Baykal, Ismail Ozgur (2005), "Application of Multiple Criteria

    Chama, Greece (2006), "The Material Selection for Typical Wind Turbine Blades Using a MADM Approach &Analysis of Blades", Bhimavaram: SRKR Engineering College.

    Chen, Sun-jen and Hwang, chin La (1992), "Fuzzy Multiple Attribute Decision Making", Berlin: Springer-Verlag.

     

    David Hallam, 2009. Foreign Investment in Developing Country Agriculture – Issues, Policy Implications and International Response.  8th Global forum on international investment, 7-8 december 2009.

    Decision Making Methods to the Personnel Selection Problem". Master,s Thesis, Industrial Engineering Department, Galatasarary Univercity, Istanbul, Turkey.

    Fabio R. Chaddad and Mario P. Mondelli. 2013. Sources of Firm Performance Differences in the US Food Economy. Journal of agricultural economics . Volume 64, Issue 2 Pages 382–404

    Hsu- Shih, Shih; Huan –Jyh, Shyur and E. Stanley, Lee (2006), "An Extension of TOPSIS for Group Decision Making", an International Journal Mathematical and Computer Modeling, 45, 801–813.

     Hsuan-Shih, Lee and Wang Yu-Jie (2007), "Generalizing TOPSIS for Fuzzy Multiple Criteria Group Decision Making", An International Journal Mathematicals and Computer Modeling, 53, 1762-1772.

    Hwang, ching and sun, Yoon kwang (1981), "Multiple Attribute Decision Making", Berlin: Springer varlag.

    Matthew A. Andersena., Wenxing Song. 2013. The Economic impact of public agricultural research and development in the United States. Agricultural Economics 44, 287–295

    Saaty, T. (1980). The Analytic Hierarchy Process. McGraw-Hill, New York, USA.

    Saghafian, Soroush and Hejazi, S. Reza (2005), Multi-Criteria Group Decision Making a Modified Fuzzy TOPSIS Procedure, Web Technologies and Internet Commerce, 2, 215-221

    Syster C. Maart‐Noelck, Oliver Musshoff. 2013. Investing Today or Tomorrow? An Experimental Approach to Farmers’ Decision Behaviour. Journal of agricultural economics. Volume 64, Issue 2 , Pages 295–318

    Torben Tiedemann, Uwe Latacz-Lohmann. 2013. Production Risk and Technical Efficiency in Organic and Conventional Agriculture – The Case of Arable Farms in Germany. Journal of Agricultural Economics, Volume 64, Issue 1,

     

    بانک کشاورزی ، آمارنامه بانک کشاورزی، 1391، شیراز

    جعفری، ا. نجفی، ا. و داودمافی ، غ.(1390)، فرآیند تحلیل شبکه (ANP)، رهیافتی در مدیریت پایدار جنگل های زاگرس، فصلنامه اکوسیستم های طبیعی ایران، شماره 2، ص: 10-1.

    سازمان صنایع ومعادن استان خراسان ( 1382 )، "نگاهی اجمالی به وضعیت صنایع ومعادن استان خراسان" خراسان: بانک اطلاعات سازمان صنایع ومعادن ، صفحه2 .

    سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ( 1390 )، کشاورزی در استان فارس. فارس:سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان .

    سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 1379 -1389 استان فارس. 1391، تهران.

     سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، آمارنامه کشاورزی. 1386، شیراز.

    قدسی پور، ح.( 2006)، فرایند تحلیل سلسله مراتبی، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر. تهران، ص 134-108.

    کارآموز، م.، کراچیان،  ر. ( 2003)، برنامه ریزی و مدیریت کیفی سیستم های منابع، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر. تهران.

    ناصری، ح. عزیزخانی، م. ج. و مکنونی، س. (1389)، تلفیق سیستم های تصمیم گیری چندمعیاری و اطلاعات جغرافیایی در مکان یابی محل های مناسب پخش سیلاب جهت تغذیه مصنوعی، فصلنامه زمین شناسی ایران، شماره دهم، ص: 105-97.

    وکیل الرعایا، ی. (1383)، شناخت زمینه های سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، پروژه تحقیقاتی، سمنان:سازمان مدیریت وبرنامه ریزی.

    هاشمیان اصفهانی ، م.( 1378 )، تعیین اولویت های سرمایه گذاری، تهران : موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.  


موضوع پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, نمونه پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, جستجوی پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, فایل Word پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, دانلود پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, فایل PDF پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, تحقیق در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, مقاله در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, پروژه در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, پروپوزال در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, تز دکترا در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, پروژه درباره پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس, رساله دکترا در مورد پایان نامه اولویت بندی اقتصادی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس

گروه مدیریت بازرگانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده: یکی از مهمترین مراحل فرآیند برنامه ریزی، ارزیابی طرح ها و برنامه هاست. این فرآیند به بهینه نمودن تصمیم گیری ها و سرانجام به امکان پذیری و واقع گرایی طرح ها کمک می نماید. ارزیابی می تواند عام مهمی در اثر بخشی و اصلاح نقاط ضعف برنامه های توسعه و افزایش نظارت تلقی شود. استفاده بهینه از منابع و امکانات ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در (مهندسي اقتصاد کشاورزي) زمستان 1393 چکيده: خشکسالي از جمله مشکلات عمده­اي است، که استان کرمان با آن مواجه است. و در دهه­ي اخير ابعاد بحراني پيدا کرده ا

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مديريت «M.A.» گرايش: مالي زمستان 1391   چکيده     هدف پژوهش حاضر، تبيين رابطه­ي بين شايستگي­هاي رهبري

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : جغرافیا گرایش : برنامه ریزی توریسم در این پژوهش به بررسی جاذبه‌های اکوتوریستی در شهرستان رامیان استان گلستان و ارائه راهکارهایی برای توسعه‌ی اکوتوریسم در این شهرستان ‌پرداخته شده است. برای ارائه‌ی راهکارها از دو تکنیک سوات و تحلیل سلسله مراتبی استفاده گردید.ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی به اولویت‌بندی نقاط اکوتوریستی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین­المللچ چکیده استفاده از روش­های نوین مهندسی کیفیت در سالیان اخیر رشد روز افزونی داشته بطوریکه شرکت­های صنعتی و خدماتی برای تولید و ارائه محصولات و خدمات خود مطابق با خواسته­های متغیر مشتریان از این روش­های مهندسی کیفیت استفاده می­کنند.یکی از این روش­ها که از طریق ندای مشتری اقدام به جمع­آوری ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش: بین الملل چکیده افزایش قدرت رقابت در عرصه تجاری مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و مستمر بمنظور ایجاد تسهیل در تجارت است. عوامل گوناگونی می توانند بر تسهیل تجارت موثر باشند. از این رو، در تحقیق فوق به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجارت پرداختیم. برای این منظور، پس از بررسی پیشینه موضوع، تعدادی از عوامل شناسایی و ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی چکیده رساله/پایان نامه : توسعه یافتگی بخش کشاورزی در مناطق روستایی مبتنی بر وجود استعدادهای طبیعی و تحقق اهداف برنامه ریزی جهت استقرار امکانات و الزامات توسعه است. این درحالی است که باوجود برخورداری برخی از سکونتگاه های روستایی از پتانسیل های بالای طبیعی و اکولوژیکی شاهد عدم توسعه یافتگی بخش کشاورزی در این نواحی ...

فصل اول معرفي و کليات 1-1 مقدمه انسان از ديرباز در انديشه استفاده مؤثر و مفيد از توانايي‌ها، امکانات و منابعي که در اختيار داشته، بوده امّا در دنياي صنعتي امروز اين امر بيش از هر زمان د

ثبت سفارش