پایان نامه فنون فروشندگی صنوف

مشخص نشده 403 KB 26784 90
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • مقدمه فنون فروش

    فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تأمل موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی مجبور ساختن مشتری به خرید نیست فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده به منظور انتخاب صحیح مشتری را صادقانه ر اهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید جلب نماید یک فروشندۀ موفق باید مواردی چون برنامه ریزی، تیپ ظاهری سعه صدر آراستگی و زیبایی محل کار، آداب گفتگو با مشتری، چگونگی تحت تأثیر قرار دادن مشتری، عکس العمل مناسب در مقابل بدگوئیهای رقبا، اهمیت خاتمه فروش، مراحل فروش، اهمیت گزارش دهی به مافوق را بداند و رعایت کند و همین طور سعی در پیشبرد و ارتقاء سطح دانش خود در همه زمینه ها را داشته باشد علی الخصوص اطلاعات مرتبط و با شغل مورد نظرش را براساس همین موضوع به سه صنف (فرش فروشی،طلا فروشی و گل فروشی) مراجعه نمودیم تا از نزدیک با طرح سئوالاتی از فروشندگان محترم درباره نحوه فنون فروشندگی شان اطلاعات کسب نمائیم

    علاوه بر سئوالاتی که استاد فرموده اند حدود 40 سوال نیز از فروشندگان شد که به برخی از انها به دلیل دانش اندک نتوانستند پاسخ دهند

    آیا نرخ رشد جمعیت روی صنوف تأثیر گذار می باشد؟

    آیا این صنف دارای اتحادیه می باشد؟

    سیاست های رئیس اتحادیه چیست؟ (فرش گل، طلا)

    ایا اطلاع رسانی دقیق انجام گرفته؟

    تعیین الگوها؟

    تعیین اولویت ها؟

    ارائه کارهای نو و جدید وپیش برد به سوی اقتصاد جهانی چگونه بوده؟

    بهبود زیرساخت ها چگونه امکان پذیر است؟

    درچه صورت واحد صنفی ... پلمپ می شود؟

    تعداد واحد صنفی ....در کشور؟

    تعداد واحد صنفی ... در جهان؟

    چگونه می توان و با چه شماره از یک واحد صنفی شکایت نمود؟

    تخلفات در این واحد صنفی چگونه و چه چیزهایی می تواند باشد؟

    رسیدگی به تخلفات به عهده چه سازمانی می باشد؟

    گران فروشی چه تأثیری در این ... صنف دارد؟

    واحدهای مختلف چه عقوبتی پیدا می کنند؟

    آیا جایزه های صادراتی به این صنعت تعلق گرفته شرایط پرداخت جوایز صادراتی؟

    آیا نیاز مجوز مثبت بوده یا مجوز دارد؟

    جهت دریافت معرفی نامه و ارائه به یک بانک به چه صورت و چگونه اقدام نماییم؟

    در مورد بیمه فلان صنف ... (قالیبافی) بافندگان به چه صورتی اقدام نموده و به کجا مراجعه شود؟

    اگر فردی بخواهد فلان ... واحد صنفی را ایجاد کند چه کارهایی باید انجام دهد به کجاها برود؟

    چه مدارکی برای صدور پروانه کسب صنعتی لازم است ؟

    آیا دارنده پروانه کسب صنعتی می تواند پس از اخذ پروانه در تمام نقاط شهر واحد صنف یدایر نماید؟

    شرایط برگزاری نمایشگاه چیست؟

    چه اقداماتی برای صادرات باید انجام گیرد؟

    برای تجارت الکترونیکی .... چه باید نمود؟

    خرید و فروش به صورت (عمده، منطقه ای ، جهانی) کدام است؟

    سمینارهای واحد صنفی کجا و کی برگزار شده و آیا تا بحال برگزار شده است.

    در بازار جزء چه گروهی هستید (پیشرو، چالشگر)؟

    شبکه توزیع چه اقداماتی برای بهبود انجام داده است؟

    آیا در صنعت گردشگری نقشی داشته اید؟

    اقتصاد پیشرو در این صنعت (صنف) نسبت به جهان چه جایگاهی دارد؟

    واحد صنفی چیست؟

    مشکل اصلی صنوف و مجامع امور صنفی را در چه می بینید؟

    مشکل ... صنفی ؟

    ورشکستگی در هر سه واحد چگونه صورت می گیرد؟ ( و چه موقع ورشکسته تلقی می شود؟)

    آیا نیاز به وجود تیم کاری متخصص هست؟

    چگونه می توان ... صنف را جهانی نمود یا نامید؟

    چه اموزش هایی نیاز هست؟

    دریافت تسهیلات بانکی به چه صورت است؟

    بیش تر مدیران بازرگانی این گونه می اندیشند که یافتن فروشندگان حرفه ای که بتوانند نیازهای تجاری آن ها را به خوبی تأمین کنند، مشکل است و فروشندگان حرفه ای به ندرت یافت می شوند. برخی از افراد که به نحوی در فعالیت های فروش درگیر هستند، خود را مدیر اجرایی،مدر فروش یا مشاور بازرگانی می خوانند. این در حالی است که امروزه همه مردم به نحوی کار فروش را انجام می دهند، پزشکان، مشاوران حقوقی، نمایندگان دولتی، معماران و نمایندگان تبلیغاتی همگی در جستجوی بازارهای جدید و مشتریان جدید برای فروش خدمات و توانایی های خود هستند.

    در عصر کنونی، بازارها بسیار رقابتی شده و شرکت ها به منظور بقا و پیشرفت به درک اصولو فنون فروش و ترغیبمشتریان نیاز دارند. شرکت هایی که وارد فضای بسیار رقابتی بازارهای جهانی قرن بیست و یک شده اند، اگر قصد ارند شکست نخورند، به افرادی نیاز دارند که واقعاً فروشنده های حرفه ای باشند.

    بارها از زبان بزرگان علم مدیریت بازرگانی شنیده ایم که یک فروشنده خوب میتواند هر چیزی را بفروشد، زیرا که قدرت در فروش و فروشندگی و توانایی برانگیختن دیگران است،نه در میزان دانش و سطح تحصیلات آکادمیک فروشنده. گرچه این دانش،می تواند زمینه ساز مهارت ایجاد انگیزش در خریدارباشد.

    فروش سنتی

    فروش یکی ازقدیمی ترین حرفه هاست و شاید یکی از ارکان شکل دهنده ی اجتماع و برآورده سازی نیازهای انسان ها بوده و هست. از شکل سنتی آن که بیش از تصویر حجره های تجار به ذهن متبادر می شود گرفته، تا جهان شبکه ای و دنیای مجازی و بازارهای رقابتی و جهانی دنیای امروز؛ همه، جلوه ها و مصادیق گذشته و امروز فروش است.

    اما آنچه بیش تر از ظواهر فروش دچار تغییر شده است، پارادایم ها و مفاهیم اساسی آن است که معلول حوادث و تحولات بنیادی صنعت و زنجیره ی عرضه می باشد.

    در فضای سنتی فرشو، به دلیل عرضه ی اندک و رقابتی نبودن فضای فروش، بسیاری از فعالیت های فروشندگی، حول سفارش گیری و تشکیل صف های انتظار توسط مشتریان می گشت و حتی به دلیل دانش  اندک مشتریان از پارامترهای دقیق محصولات وکالاهای جایگزین آن، موجب تحمیل اقلام کم کیفیت و انحصاری به مشتریان می شد. همچنین تصور ذهنی از فروشندگی در نظام سنتی، مبتنی بر شخصیتی پر حرف، چرب زبان، چاپلوس و تا حدی دروغ پرداز شکل گرفته؛ حال آن که بسیاری از این مفاهیم و انگاره ها در طی دهه های گذشته دچار تغییرات اساسی و محتوایی شده اند.

    شاید اکنون بتوان گفت که دیگر انگاره های گذشته ی فروش، در فرمول ها و محاسبات چند مجهولی دنیای امروز نمی تواند پاسخ گوی نیازهای مشتریان و فروشندگان باشد زیرا که قواد و پارادایم های  غالب و  احتیاجات حاکم بر بازارهای جدید (قرن بیست و یکم) تفاوت های بسیاری با گذشته ی خود دارد.

    دانش فروشندگی

    فشارهای فراوان موجود در فعالیت های تجاری در بازارها، باعث آن شده است که بسیاری از فروشندگان و مدیران، برخی دانش ها و مهارت ها ی اساسی فروش را نا دیده بگیرند، اما آنچه مسلم به نظر می رسد این نکته است که برتری مدیران فروش و فروشندگان حرفه ای و موفق در به روز رسانی اطلاعات خود در چهار دانش محوری و اساسی می باشد. دانش واطلاعاتی که بعضا به آن دانش استراتژیک فروشندگی گفته می شود، این دانش ها عبارتند از:

    مدیران فروش و فروشندگان حرفه ای باید درباره ی جو غالب و فضای کلی حاکم بر تجارت خود، چه در بازارهای داخلی و چه بازارهای جهانی، اطلاعات جدید و به روزی داشته باشند و مشتریان را از تغییرات ایجاد شده در محیط تجاری و سیاست های بین المللی و قوانین داخلی و خارجی به خوبی آگاه کنند و در صورت لزوم، آن ها را در برخی موضوعات متقاعد سازند.

    این اطلاعات می تواند از طریق مطالعه ی نشریات تجاری، مجلات تخصصی، جستجو در فضای مجازی  یا هر ریق دیگری که در بردارنده ی اطلاعات مفید و به روز در این خصوص باشد، دانش خود را افزایش دهد.

    یک فروشنده زبردست و موفق باید از وضعیت صنعتی که در آن کار می کند اطلاعات کافی و به روز داشته باشد و از تاریخچه صنعت، تکنولوژی های موجود در صنعت، پیشرفت های اخیر آن، تنوع محصولات و کالاهای جایگزین، قیمت محصولات و خدمات شرکت های رقیب، شایعات و خبرهای غیر واقعی و واقعی موجود در افواه و ... دقیقاً مطلع باشد. وی باید از شرکت های پیشتاز آن صنعت و شخصیت های مهم و اثرگذار آن، ویژگی ها و برتری های اساسی محصولات آن صنعت آگاهی داشته باشد و در کسب این اطلاعات همیشه گامی جلوتر از مشتریان حرکت کند.

    این اطلاعات به سهولت از طریق مطبوعات تجاری، انجمن های صنفی، مراکز اطلاع رسانی دولتی اثر گذار وبررسی بیش تر در تبلیغات واطلاعیه های شرکت های پیشتاز در آن صنعت قابل دسترسی است.

    دانش درباره شرکت

    فروشندگان موفق باید نمایندگان خوبی از شرکت خود باشند. آن ها باید از سیاست ها، برنامه ها و استراتژی های شرکت و از فرهنگ و روحیه سازمانی خود مطلع باشند و ضمن باور به آن، بتوانند آن رابه مشتریان منتقل کنند. آن ها باید اطلاعات دقیقی از فعالیت های بازاریابی، برناههای تبلیغاتی و روش های جلب و نگهداری مشتری داشته باشند. فروشندگان موفق دلایل برتری های شرکت خود بر شرکت های رقیب را می دانند و به خوبی می توانند مشتریان خود را به آن متقاعد کنند.

    فهرست منابع

    راه کارهای عملی افزایش فروش ، ترجمه و تألیف علیرضا حدادیان ، انتشارات: آستان قدس رضوی

    مرزهای کسب و کار ، نویسنده: دنیس جف، مترجم: علی مریشاهی

    قورباغه را قورت بده، نویسنده: برایان تریسی ، مترجمین: اشرف رحمانی و کوروش طارمی

    موفقیت در فروش

    اطلاعات کاری و شخصی

    مدیریت فروش حضوری با نگرش بازار ایران

     

  • مقدمه فنون فروش........................................................................................................... 1

    فروش سنتی.................................................................................................................. 5

    دانش فروشندگی............................................................................................................. 6

    دانش درباره محصول.................................................................................................... 9

    عنصر حیاتی موفقیت...................................................................................................... 9

    یک روز فروشنده موفق................................................................................................. 12

    برنامه روزانه یک فروشنده موفق..................................................................................... 13

    بخشی از حکایت یک نویسنده........................................................................................ 27

    صنعت فرش فروشی..................................................................................................... 30

    تاریخچه فرش در ایران.................................................................................................. 31

    تاریخچه هنر فرش بافی................................................................................................. 34

    طبقه بندی فرشها.......................................................................................................... 38

    تعمیرات فرش............................................................................................................. 40

    صنف گُل فروشی......................................................................................................... 52

    تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی.................................................................................... 53

    رابطه گیاهان دارویی و بیماری........................................................................................ 55

    باغ گیاهانی دارویی و خوراکی:....................................................................................... 55

    مجموعه گونه های زنبق:................................................................................................ 56

    مجموعه گونه های داوودی:............................................................................................. 58

    وظایف گل آرا:............................................................................................................ 60

    موارد استفاده: گل سرخ.................................................................................................. 66

    صنعت گلابگیری:........................................................................................................ 69

    گلاب قوی (Stronger rosewater):............................................................................... 70

    ترکیبات شیمیایی:......................................................................................................... 70

    تاریخچه هنر طلا در ایران............................................................................................. 81

    صنف طلا فروشی........................................................................................................ 86

    نتیجه گیری................................................................................................................. 93

    فهرست منابع............................................................................................................... 95


موضوع پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, نمونه پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, جستجوی پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, فایل Word پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, دانلود پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, فایل PDF پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, تحقیق در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, مقاله در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, پروژه در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, پروپوزال در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, تز دکترا در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, پروژه درباره پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, گزارش سمینار در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف, رساله دکترا در مورد پایان نامه فنون فروشندگی صنوف

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي گرايش برنامه ريزي آموزشي دي 1393 چکيده هدف اين پژوهش ، امکان سنجي آموزش هاي مهارتي محصول محور در کشور بود .که به دنبال پاسخگويي به سه سوال ،

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه چکیده امروزه مصرف­کنندگان تبدیل به ابزار تبلیغاتی مناسبی برای شرکتها شده‌اند. یک مشتری راضی از کالا و خدمات یک بنگاه اقتصادی، می‌تواند در برابر تمامی رقبای آن بایستد و سبب جذب مشتریان موجود در بازار شود. ­ازجمله مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی، تبلیغات شفاهی است­. تبلیغات شفاهی می­تواند تأثیر ...

پايان‏نامه کارشناسي ارشد رشته مهندسي معماري ­معماري (M. A)   خرداد ماه 1393 چکيده: اين نوشتار برگرفته از پژوهشي مي باشد که در جهت شناسايي عوامل موثر بر برقراري ارتباط فضاهاي

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش بازرگانی داخلی چکیده با توجه به توسعه فضای رقابتی میان چالش جلب رضایت مشتری و ایجاد وفاداری بیشتر، تداعی می‌کند شرکت ها و سازمان ها با توسل به استراتژی های جدید بازاریابی در جهت جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان شان باشند. یکی از راهبردهای نیل به این هدف، راهبرد بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری است. موضوع کیفیت زندگی کاری و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: "مدیریت بیمه" مقدمه بیمه عمر یک ابزار مالی به حساب می آید.وظیفه حمایت مالی و ارائه پوشش به خانواده ای که نان آور(بیمه شد) خود را در نتیجه مرگ از دست داده است به عهده بیمه عمر گذاشته است.بیمه عمر امروزه از جمله مهمترین زمینه های فعالیت در بازارهای بیمه کشور های مختلف است وبه علت دارا بودن باراجتماعی و اقتصادی خاص از اهمیت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت اجرایی گرایش : استراتژیک چکیده: هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدلی جهت ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر عملکرد شرکت های صنعتی براساس استراتژی رهبری هزینه و کاهش قیمت در 5 صنعت آبمیوه و نوشیدنی، محصولات گوشتی، تولید تنقلات و محصولات لبنی در شهر تهران است. در این مطالعه، پژوهشگر با استفاده از رویکرد استراتژیک، روابط بین اجزای رویکرد ...

پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی: مقدمه : دنیایی که در آن زندگی می کنیم شاهد تحولات شگرفی است . سرعت این تحولات روز به روز بیشتر می شود به طوری که به هیچ وجه با گذشته های دور قابل قیاس نیست . اگر بخواهیم آمادگی همراهی و توان لازم برای همگامی با این تحولات داشته باشیم به ناچار باید اطلاعات ، دانش ، ابزارها و توانمندی های مناسب و ضروری را در خود ایجاد و شکوفا کنیم . در این میان هم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی(M.A) گرایش: بازاریابی چکیده با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبه رو شدند که، امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باید مبارزه کنند. بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید رو به افزایش نهاده ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: MBA (زمستان 1390) چکیده : امروزه دانش منبع اصلی قدرت بوده و کسب اقتدار در جهان امروز مرهون تولید علم و دانش و مدیریت آن است. در این میان، سازمان های دانشی همچون سازمان های تحقیقاتی نیز نیازمندند تا در این محیط متلاطم با بکارگیری ابزار مدیریت دانش به خلق نوآوری کمک نمایند. برای تحقق این هدف، این گونه سازمان ها با انبوهی از موضوعات مدیریت دانش ...

چکيده :               امروزه دانش منبع اصلي قدرت بوده و کسب اقتدار در جهان امروز مرهون توليد علم و دانش و مديريت آن است.  &

ثبت سفارش