پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک

مشخص نشده 342 KB 29275 121
مشخص نشده مشخص نشده علوم تربیتی
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت ( MA )

    گرایش : مدیریت آموزشی

    سال تحصیلی 1392- 1391

    چکیده

    آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یکی از استراتژی های دست یابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط تغییر قلمداد می شود و از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه سازمانی نمایان شده است. بدیهی است این فعالیت مانند هر فعالیت سازانی  دیگر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی بوده و نیازسنجی اولین اقدام در برنامه ریزی محسوب می شود. بدین ترتیب نیازسنجی اولین گام در برنامه ریزی آموزشی کارکنان و در واقع نخستین عامل ایجاد و تضمین اثربخشی کارکرد آموزش و بهسازی است که اگر به درستی انجام شود مبنای عینی تری برای برنامه ریزی فراهم خواهد شد و احتمال تطابق آن با نیازهای سازمان، حوزه های شغلی و کارکنان و در نهایت کارایی آن را افزایش خواهد داد (ژیان پور و همکاران، 1391).

    هدف از این پژوهش نیازسنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران  مدارس ابتدایی  شهرستان بستک در سال تحصیلی 92-91 بوده است. بدین منظور، 189 نفر (101 مرد و 88 زن) از آموزگاران ابتدایی شهرستان بستک براساس فرمول کوکران به طور تصادفی به عنوان نمونه  پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن ها به روش آلفای کرونباخ 97% محاسبه شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که آموزگاران در هر کدام از مؤلفه های: (الگوهای نوین تدریس، ارزشیابی، مهارت قبل تدریس، مهارت کار با امکانات چند رسانه ای، مدیریت کلاس درس و تعامل با دانش آموزان) وضعیت نسبتاً مناسبی داشته اند ولی برای بهبود و اثربخشی عملکردشان در تدریس نیاز به آموزش های لازم دارند و بهتر است که در دوره های ضمن خدمت شرکت نمایند تا بتوانند در موفقیت و پیشرفت دانش آموزان نقش بیش تری را ایفا نمایند.

      کلید واژه:  نیازسنجی،  آموزش، آموزش ضمن خدمت، آموزگار

     

     

     

     

     

     

     

    فصل اول

    «کلیات پژوهش»

     

    1-1 مقدمه

    اولین و اساسی ترین گام در تدوین و اجرای برنامه آموزشی، اجرای صحیح و مبتنی بر واقعیت فرایند نیازسنجی است. در حقیقت هر چه سنگ زیرین بنیانی تر و مستحکم تر باشد، بنای روی آن محکم تر و آسیب ناپذیرتر خواهد بود. در قلمرو آموزش، نیازسنجی به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی و ضروری فرایند برنامه ریزی در نظر گرفته می شود (رحمانی، 1389).

     بنابراین آموزش نیروی انسانی یکی از مطمئن ترین و اساسی ترین راه های بهسازی سازمانی است. آموزش نیروی انسانی می تواند استعدادهای افراد را پرورش دهد، روش ها و فنون انجام دادن کار را بهبود بخشد، موجب کسب دانش و افزایش مهارت های شغلی شود و از اتلاف منابع انسانی و مالی نیز جلوگیری کند. به طور کلی، آموزش یکی از مؤثرترین وسایل سازگاری کارکنان هر مؤسسه با شرایط تغییرپذیر و در حال تحول سازمان است. آموزش ضمن خدمت عبارت از ایجاد تغییر در طرز فکر مدیران و کارکنان نسبت به سازمان، آشنا ساختن آن ها با اصول مدیریت و سازمان و آماده کردن آن ها برای پذیرش مسؤولیت های بیش تر است (میرکمالی، 1383).  

    از میان انواع آموزش ها، آموزش ضمن خدمت یکی از مناسب ترین و سهل الوصول ترین وسایلی است که می توان برای بهبود و تجهیز نیروی انسانی  به دانش و مهارت های لازم توسعه، به کار گرفت. اما آموزش به ویژه آموزش ضمن خدمت زمانی ممکن است مؤثر واقع شود که در قالب نظام و الگویی مشخص و نه به صورت پراکنده و ناهمگون ارائه گردد و افرادی آن را برنامه ریزی و اجرا کنند که با مبانی نظری و عملی آموزش و پرورش کارکنان آشنا باشند. در فرایند برنامه ریزی و اجرای آموزش های ضمن خدمت کارکنان در بخش دولتی، کارشناسان آموزش از جمله عوامل مؤثر در اثربخشی و کارایی آموزش های ضمن خدمت قلمداد می شوند (آموزگار، 1380).

     بنابر آن چه گفته شد در دنیای امروز هیچ سازمانی را نمی توان بی نیاز از آموزش ضمن خدمت کارکنان خود دانست. در این رابطه با توجه به مفاد آیین نامه ی اجرایی ماده 150 قانون برنامه سوم توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر تخصص یک درصد از اعتبارات جاری و عمرانی هریک از دستگاه های دولتی برای اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان، بیانگر اهمیت این موضوع در جامعه ی ایران است (اورنگی و همکاران، 1390). 

    به تبع این تصمیم آموزش و پرورش با هدف افزایش کارایی و اثربخشی معلمان، روز آمد کردن معلومات و توانمندی های معلمان متناسب با توسعه ی دانش و فناوری و همچنین رشد فضایل اخلاقی، فرهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی، همه ساله هزینه های قابل توجهی را برای آموزش نیروی انسانی تحت پوشش خود تخصیص می دهد. ولی مدیر کل دفتر معاونت برنامه ریزی وزارت، در پاسخ به این سؤال که تا چه حد آموزش ضمن خدمت توانسته است به این اهداف جامعه ی عمل بپوشاند، اظهار داشته است که از آن جا که وسیله ی سنجش خاصی برای این منظور وجود ندارد نمی توانیم مشخص نماییم در کدام موارد موفق بوده و در کدام موارد با مشکل مواجه شده ایم (حبیب خانی، 2009).

    برخی از پژوهش ها دلایل عمده ی آموزگاران را در دوره های آموزش ضمن خدمت را رضایت روحی پس از تدریس موفق، آموختن روش های پژوهش در آموزش به ویژه تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش رشد حرفه ای آن ها بیان کرده اند (میرزا محمدی و قاضی زاده، 2008).

     این وضعیتی است که آموزش و پرورش شهرستان بستک از آن مستثنی نیست. بر این اساس پژوهش حاضر، تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر عملکرد حرفه ای آموزگاران شهرستان بستک در زمینه  مدیریت کلاس، الگوهای نوین تدریس، ارزشیابی و نحوه انجام آن، تعامل با دانش آموزان، مهارت های قبل تدریس و کار با آموزش چند رسانه ای را مورد مطالعه قرار داده است.

     

    1-2 بیان مسأله

    نیروی انسانی امروزه به عنوان طراح، سازنده و پردازنده نظام های عملیاتی و سایر منابع سازمان به عنوان عامل استراتژیک مطرح است (عباس زادگان و ترک زاده، 1386). به همین دلیل با پیشرفت جهان امروز ما به مردمی آگاه و نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده نیاز داریم. که یکی از نیازهای پایدار و همیشگی هر انسان یادگرفتن است. انسان ها برای رفع نیازهای خود همواره باید بکوشند و تلاش کنند (رؤوف، 1375). در واقع هرتحول و تغییر سازنده ای در جامعه، بدون توجه کافی به فرایندهای جذب، نگهداری و بهسازی منابع انسانی مخصوصاً در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه که اکثر افراد در آن ها از توانایی های کافی برخوردار نیستند غیر ممکن است (جزایری، 1389). بنابراین غالب برنامه ریزی ها به جهت عدم تشخیص درست نیازها، به شکست منتهی می شود (لشکربلوکی و همکاران، 1388).

    بر اساس شواهد موجود در مدارس ابتدایی  شهرستان بستک و تجربه مستقیم و فعالیت 10 ساله پژوهشگر در  این دوره و مشاهده  نیازها و کمبودها، احساس شد که آموزگاران  دوره ابتدایی شهرستان بستک  نیازمند آموزش های ضمن خدمت و گذراندن این دوره ها هستند تا ضمن بازآموزی توانایی ها و مهارت های آموزشی خود، بتوانند استعدادهای  دانش آموزان را شکوفا سازند و پیوسته احساس موفقیت کنند و در مدرسه فرصت های مناسبی برای یادگیری و آموزش مسائل شخصی و اجتماعی داشته و از احساس بی کفایتی و بیگانگی اجتماعی، که معمولاً ناشی از عملکرد غلط آموزگاران در مدرسه است، در امان باشند.

    بنابراین پژوهش حاضر در صدد است با شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی دوره های ضمن خدمت و با بهره گیری از یک نیازسنجی دقیق و نظام مند مبتنی بر تکنیک های روز و کارآمد، با انجام مطالعات و تحقیقات لازم در زمینه محتوا و روش های مختلف آموزش ضمن خدمت و با استفاده از دانش و تجربیات محققان دیگر و به کارگیری آن ها، گامی مؤثر در راه برنامه ریزی و  تربیت  سرمایه های اجتماعی کارآمد برای کشور عزیزمان ایران-  مخصوصا استان هرمزگان –  برداشته و با مشخص شدن نتایج  تحقیق، به توان حرفه ای آموزگاران ابتدایی در شهرستان بستک  کمکی هر چند اندک نماید.

     

    1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش

    با توجه به این که آموزش به عنوان یک فرایند پویا دارای عناصر و مراحل گوناگونی  می باشد، می توان آن را  به عنوان عامل کسب  توانایی  و نگهداری و حفظ توانمندی های موجود تعریف نمود.

    بر این اساس، آموزش که هدف از آن نیز در محیط کارتشریح می شود، عبارت است از: توسعه توانایی های افراد و برطرف کردن نیازهای حال و آینده سازمان (فتحی واجارگاه، 1387). 

    این یک موضوع اساسی است که جوانانی که برای کار معلمی تربیت می شوند اعجاب، شگفتی و نیز  یادگیری  یک موضوع را تجربه کنند برای رسیدن به این منظور، آن ها نیاز به تماس با الهام بخش ترین و باروحیه ترین مربیان دارند که در زمینه موضوع های درسی در دسترس باشند (جواهرفروش زاده، 1370). به عبارت دیگر برنامه های آموزش و پرورش کارکنان، یک نیاز حیاتی برای همه ی سازمان ها است، که این برنامه ها بایستی براساس نیازسنجی های دقیق و عینی صورت بگیرد چرا که اگر آموزشی مبتنی بر نیاز نباشد، به جای اینکه عاملی برانگیزاننده باشد، سبب نارضایتی می گردد (اسحاقی ابیانه، 1385).

     نیازسنجی آموزش درحقیقت به عنوان یک کاتالیزور و تسهیل گر، جهت کسب دانش مورد نیاز در مورد نقاط قوت و ضعف کارکنان است. اگر تعیین نیازهای کارکنان مبتنی بر واقعیت باشد، نتایج آن می تواند در رفع مسائل و مشکلات فردی و سازمانی مؤثر باشد. امروزه مفهوم نیازسنجی بطور گسترده ای در محیط های مختلف به منظور تعیین نیازهای آموزش ضمن خدمت کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد. نیازسنجی برای تعیین عدم وجود مهارت، دانش، انگیزه حمایت های محیطی در سازمان مفید است (فرجاد، 1388).

    بدیهی است که برای پاسخگویی به نیاز اساسی تربیت و حفظ مربیان کارآمد، نمی توان به  ارائه آموزش های شتابزده و غفلت از محتوای برنامه ریزی آموزشی کارکنان و بهبود عملکرد منابع انسانی پرداخت. یکی از مهم ترین عناصر و ارکان  فرایند آموزش در اکثر جوامع را معلمان و مربیان تشکیل می دهند و از دیگر عناصر مهم این فرایند می توان  از فنون تدریس و شیوه های آموزشی که مورد استفاده آنان قرار می گیرد نام برد.  درادامه، اهمیت  مسأله را با یک سؤال بیان کنیم که چرا همه ی کارکنان در سازمان ها به  آموزش ضمن خدمت نیاز دارند خصوصا در سازمان آموزش و پرورش؟ در پاسخ به این سؤال  می توان گفت: مهم ترین دلیل، سر و کار داشتن سازمان آموزش و پرورش با نیروی انسانی است و از آن جایی که پرداختن به آموزش انسان،  به عنوان موجودی پیچیده از وظایف خطیر متولیان آموزش و پرورش برای تسریع در روند توسعه جامعه می باشد از این رو شایسته است آموزگاران و مربیان به نحو شایسته در این فرایند مهم مورد بهسازی و تجدید اطلاعات قرار گرفته و خود را به ابزارهای کار آمد در زمینه های آموزشی و پرورشی مجهز نمایند.

    باتوجه به این که در سال های  اخیر تغییرات بسیار مهمی در ساختار دوره ی ابتدایی کشور به وجود آمده که در این تغییرات  نقش آموزگاران  به عنوان مجریان دانش آموزان  در فرایند آموزش بعضاً نادیده گرفته شده  و با توجه به اهمیت موضوع و نیازهای حاصل از تغییرات نظام آموزشی دوره ابتدایی،  برنامه ریزی و اجرای آموزش ضمن خدمت و مهم تر از همه این که  تا کنون هیچ گونه بررسی در زمینه سنجش نیازهای آموزش ضمن خدمت آموزگاران دوره ابتدایی در مدارس شهرستان بستک انجام نگرفته تا نیازهای آموزشی دوره های ضمن خدمت آموزگاران ابتدایی مشخص شود و این مسأله که آن ها در کدام مرحله از دانش، نگرش و مهارت ها نیاز به آموزش و بهسازی دارند، اهمیت موضوع تحقیق و انجام آن را بیش از پیش ضروری می نماید.

     

     

    1-4  اهداف پژوهش

     

    1-4-1 هدف کلی:

     

    نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران ابتدایی شهرستان بستک.

     

    1-4-2 هدف های جزئی

     

    1-  نیازسنجی آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه الگوهای نوین تدریس.

    2-  نیازسنجی آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک درزمینه ارزشیابی و نحوه انجام آن.

    3- نیازسنجی آموزگاران مدارسابتدایی شهرستان بستک در زمینه مدیریت کلاس درس.

    4- نیازسنجی آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه تعامل با دانش آموزان.

    5- نیازسنجی آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه مهارت های قبل تدریس.

    6- نیازسنجی آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه کار با آموزش چند رسانه ای.

     

     

     

     

     

     

    1-5  سؤالات پژوهش

     

    1-تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک درزمینه الگوهای نوین  تدریس نیاز به آموزش دارند؟

    2-تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک درزمینه ارزشیابی و نحوه انجام آن نیاز به آموزش دارند؟

    3-تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک درزمینه مدیریت کلاس درس نیاز به آموزش دارند؟

     4-تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک درزمینه تعامل با دانش آموزان نیاز به آموزش دارند؟

    5-تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه مهارت های قبل از تدریس نیاز به آموزش دارند؟

    6- تا چه حد آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک در زمینه کار با آموزش چند رسانه ای نیاز به آموزش دارند؟

     

    1-6 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش

     

    1-6-1 تعریف نظری متغیرها:

    - نیازسنجی: نیازسنجی عبارت است از فرآیند تصمیم گیری درباره اینکه چه مطالبی در آموزش منظور گردد  (پرینتی[1]، 2003).

    فرآیند جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت برآورد نیازهای آموزش افراد را نیاز سنجی می گویند (راس[2]، 2008).

    - آموزش: آموزش عبارت است از کوشش در جهت بهبود عملکرد فرد در ارتباط با انجام کار و مسائل مربوط به آن (جزنی، 1385).

    منظور از آموزش کوشش هایی است که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسوؤلیت های شغلی خود می سازد (دعایی، 1385).

    - آموزش ضمن خدمت: آموزش ضمن خدمت به عنوان یکی از روش های نظارت و راهنمایی آموزشی، فرایندی پویا و منظم محسوب می شود که برای ارتقای عملی معلمان، رشد فکری و افزایش مهارت های آنان و در نهایت برای اصلاح فرایند آموزش به طور گسترده ای در مدارس کاربرد دارد (نیکنامی، 1385).

    - مدارس: مدارس سازمانهای خدماتی هستند، به این معنی که برای تدریس و یادگیری متعهد شده اند. هدف نهایی مدارس یادگیری دانش آموزان است (سیدعباس زاده، 1387).

    - دوره  ابتدایی(دبستان): دوره ابتدایی به لحاظ رشد، تربیت و تکوین شخصیت کودکان دوره ی بسیار مهمی است. این دوره را دوره ی اطاعت، تأدیب، خلاقیت و بروز استعدادهای عمومی هم گفته اند. این سطح از آموزش به نام های «تعلیمات ابتدایی»، «تعلیمات اجباری»، «آموزش همگانی» و «آموزش عمومی» خوانده شده است (صافی، 1385).

    - آموزگار: کارتز، در فرهنگ آموزش و پرورش این گونه از معلمی یا آموزگار تعریف نموده است: « معلم کسی است که دارای توانمندی ویژه ی تجربی و تربیتی برای هدایت و راهنمایی افراد متعامل (شاگردان) با اوست».

    1-6-2 تعریف عملیاتی متغییرها

     

    - نیازسنجی آموزش ضمن خدمت: مجموع نمره ای است که از پرسشنامه محقق ساخته نیازسنجی آموزش ضمن خدمت که شامل تعداد 45 سؤال و در ابعاد الگوهای نوین تدریس که شامل سؤالات( 1تا 5) ، ارزشیابی(6  تا 13)، مهارت قبل تدریس (14 تا 20)، آموزش چندرسانه ای (21 تا 25)، مدیریت کلاس(26 تا 33) و تعامل با دانش آموز(34 تا 45) می باشد، به دست می آید. مقیاس اندازه گیری این پرسشنامه بر اساس  طیف لیکرت (کم، خیلی کم، تا حدودی، زیاد و خیلی زیاد) بوده و آموزگاران میزان نیاز خود به هر یک از آموزش های مشخص شده را بر روی این طیف تعیین می کنند.

    Abstract

    Aim of this Research Have Been Needs Assessment of  In-Job Training of Elementary Schools Teachers of  Bastak City Township in Scholastic (91-92). 189 Person(101Men and 88Women) of Elementary Schools Teacher of  Bastak City was Selected Randomly Based on the  Cochran Formula as Sampel of  Study. A Questionnaire That  Made By Researcher  Was Used  For  Data Collection and the Validity of the Questionnairy Was Calculated By Cronbach,s Alpha to Be 97%. The Findings Show That the Teachers in Each of the Comporents: ( Modern Models of Teaching, Evalution, Before Teaching Skills, Skills With Multimedia Facilities, Classroom Management and Interacts  With Students) Have Relatively Good Condition,However  They  Need to Be Trained For Improvement and Effectiveness of Their Performance in Teaching and Its Beter to Attend  In-Job Courses  in Order  to Have a Greater Role in Students  Success.

    Key Word: Needs Assessment, Training,  In-Job Training, Teacher

    منابع

     منابع فارسی:

    - آموزگار، حسین. (1380). بررسی وضعیت آموزشی کارشناسان آموزش ضمن خدمت بخش دولتی و طراحی الگوی مناسب، مقاله دکتری، شماره 41، 42.

       - آویژگان، مریم و کرم علیان، حسن و زندی، بهمن و عشوریون، وحید و چنگیز، طاهره،  مجله ایرانی    آموزش در علوم پزشکی، (1381). شماره 5.                                                          

    - ابطحی، سیدحسن، (1383). آموزش وبهسازی سرمایه های انسانی، چاپ اول، تهران: انتشارات پویند.

    - اسحاقی ابیانه، محمد، (1385). آموزش ابزار توسعه منابع انسانی، مجله صنعت لاستیک ایران، تهران: شماره21.

    - اسماعیلی، بابک، (1385). نیازسنجی، مجله تدبیر، تهران: شماره117.

    - الیاسی، محمد حسین و تقوی، منصور، (1388). فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال چهارم، شماره 3، ص 326-341.

    - اورنگی، عبدالمجید و قلتاش، عباس و شهامت، نادر و یوسلیانی، غلامعلی، (1390). بررسی تأثیر آموزش  های ضمن خدمت بر عملکرد حرفه ای معلمان شهر شیراز، فصلنامه ی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم ، شماره 5، ص114-95.

    - امام جمعه، سید محمد رضا و سعیدی رضوانی، محمود، (1378). پژوهش حین عمل رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان، فضلنامه تعلیم و تربیت، شماره 73-72، ص 132-102.

    - باشی، سعید، (1382). نیازسنجی آموزشی کارکنان خدمات آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالیشهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    - بختیاری، مریم و احمدی، غلامرضا، (1386). میزان اثربخشی آموزش های ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات معلمان دوره ی متوسطه شهر اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره 13، ص 123-134.

    - برهمت، سلوی، (1385). نشریه روان‌شناسی و علوم تربیتی، رشد معلم،  شماره 199، ص28 تا 30.

    -  بهرنگی، محمدرضا، (1388). نظارت و راهنمایی تعلیماتی (کاربرد فنون کلینیکی در نظارت، راهنمایی،کارورزی و آموزش های پیش و ضمن خدمت معلم،تهران: انتشارات کمال تربیت، چاپ پنجم.

    - بیگ زاده، جعفر، (1384). بررسی دلایل عدم تناسب آموزش کارکنان با نیازهای شغلی آنان، مجله کار و جامعه، تهران: شماره34.

    -  تقی پورظهیر، علی، (1384). برنامه ریزی آموزشی و درسی، تهران : نشر آگاه.

    - حاجی کریمی، عباسعلی و رنگرز، حسن، (1379). مدیریت منابع انسانی، تهران: چاپ دوم، نشر بازرگانی.

    - حافظ نیا، محمدرضا، (1389). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت.

    - خوشنویس زاده، محمدرضا، (1387). اهمیت آموزش های ضمن خدمت در سازمان ها،ص چکیده.

    - دعایی، حبیب اله، (1385). مدیریت منابع انسانی، چاپ پنجم، مشهد: انتشارات مؤلف.

    -ذوالقدر، لیلا، (1383). بررسی نیازهای آموزشی معلمان شیمی مقطع متوسطه شهر قزوین در زمینه روش ها و فنون تدریس، پایان نامه کارشتاسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران، صفحه چکیده

    -رایت کومبز.آرتور،آموزش تخصصی معلمان دیدگاهی ادراکی در تربیت معلم، ترجمه: جواهرفروش زاده، عبدالرحیم، (1370). چاپ اول، ص73.

    -رائیجی، قدرعلی، (1387). بررسی  بعضی از علل بروز بی تفاوتی  در کارکنان  و روش مقابله،34  تا 46  .

    - رحمانی، محمدنور، (1388). برنامه ریزی درسی، بندرعباس: نشر دانشگاه آزاد اسلامی.

    - رحمانی، هادی، (1389). نیازسنجی آموزشی مهارت های تدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه هرمزگان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.

    - رحیمی خانیانی، غلامعلی، (1380). آموزش و بهسازی نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت، تهران: مؤسسه فرهنگی انتشاراتی زهد، چاپ اول.

    - رؤوف، علی، (1375). کارمایه معلمان در گذر از یاددهی به یادگیری، سازمان پروهش و    برنامه ریزی آموزشی، تهران: انتشارات مدرسه.

    - ژیان پور، حمید و زینلی پور، حسین و احمدی کهنعلی، رضا، (1391). کاربرد  در تبدیل خواسته های مشتریان آموزش ضمن خدمت به الزامات آموزشی(مورد مطالعه: سازمان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی)، پژوهش های مدیریت عمومی، سال پنجم، شماره پانزدهم، ص 112-85 .

    - سعادتمند، زهره و سینایی فر، ایوب، (1388). نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت  دبیران ادبیات فارسی از دیدگاه مدیران، کارشناسان و دبیران دوره ی راهنمایی شهرستان ایذه، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، سال سوم، شماره 2، ص 107-124.

    - سنگری محمدرضا، (1383). طراحی آموزشی، تهران: انتشارات مدرسه.

    - سیادت، سیدعلی، ربانی، رسول، (1381). طراحی و تحلیل نظام های آموزشی، تهران: انتشارات آوای نور، چاپ اول.

    - سیف، علی اکبر، (1379). روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، تهران: نشر دوران.

    - سید جوادین، سیدرضا، (1387). مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، تهران: نگاه دانش، چاپ پنجم.

    - شاهکرمی پور، زهرا و تیرگر، هدایت، (1391). رابطه دوره ای آموزش ضمن خدمت و توانمند سازی کارکنان، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره پنجم، شماره4، ص 235-231.

    - شبیری، سیدمحمد و سرمدی، محمدرضا و شریفیان، شیوا، (1389). نیازسنجی و اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران  مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست، علوم و تکنولوژی محیط زیست، دوره دوازدهم، شماره 4، ص 150-145.

    - شریفیان، ابوالقاسم، (1381). بررسی نیازهای آموزشی استادان مرکز آموزشی مدیریت دولتی خراسان برمبنای تئوری اچ کلارک، پایان نامه کارشناسی ارشد، مرکز آموزش دولتی تهران.

    - شعبانی، حسن، (1386). مهارت های آموزشی و پرورشی (روش ها و فنون تدریس)، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهها (سمت)، چاپ پنجم.

    - صافی، احمد، (1385). سازمان و قوانین آموزش و پرورش، تهران: سازمان مطالعه و کتب  علوم انسانی دانشگاهها(سمت).

    - عباس زادگان، سیدمحمد و ترک زاده، جعفر، (1386). نیازسنجی آموزشی در سازمان ها، تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار.

    - فتحی واجارگاه، کوروش، (1384). نیازسنجی آموزشی الگوها و فنون، تهران: انتشارات آییژ.

    - فتحی واجارگاه، کوروش، (1387). برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان، تهران: انتشارات سرآمدی کاوش.

    - فتحی واجارگاه، کوروش، (1390). برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت، تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).

    - فرجاد، شهروز، (1388). نیازسنجی آموزشی در سازمانها مفاهیم، تکنیکها و چارچوب عملی، تهران : انتشارات بال.

    - فضائلی، احمد و غیاثوند، غلامرضا، (1388). بررسی اثر بخشی آموزش های ضمن خدمت دوره آموزش عالی اداری،ص 20 تا 28.

    - فیوضات، یحیی، (1388). مبانی برنامه ریزی آموزشی، تهران: موسسه نشر ویرایش.

    - کاظمی اسفه، زهره، (1386). بررسی نیازهای آموزشی معلمان زن مقطع ابتدایی در دوره های آموزش

    ضمن خدمت شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

    - لشکری، غلامرضا، (1388). برنامه ریزی آموزشی و آموزش برنامه ریزی، تهران: انتشارات ابوعطا.

    - مجدالدین، آزاده و نیلی، محمدرضا و ویسی، هادی، (1391). نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزش محیط زیستی معلمان زن مقطع ابتدایی منطقه 17 تهران، نشریه علوم محیطی، سال نهم، شماره 4، ص 92-81.

    - محمدی، داود، (1382). برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان ها، مؤسسات و صنایع، تهران: پیام: پیوند نو.

    - محمدی چمردانی، هاشم، (1385). نیازسنجی آموزشی دبیران متوسطه شهر بندرعباس از دیدگاه دبیران و مدیران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    - ملکی، حسن، (1388). برنامه ریزی درسی ( راهنمای عمل) ، مشهد: انتشارات پیام اندیشه، چاپ دوازدهم ، ویراست دوم.

    -میرزامحمدی، محمدحسن و قاضی زاده، مصطفی، (1387). بررسی نگرش معلمان در زمینه عوامل مؤثر بر گرایش آن ها به تحصیل در دوره های آموزش ضمن خدمت، اندیشه های نوین تربیتی دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا(س)، دوره چهارم، شماره 2 و 1، ص 193-208.

    - میرزابیگی، محمدعلی و فرهمندخواه، حسن، (1388). بررسی نیازهای آموزشی مرتبط با رشد حرفه ای مدرسان دانشکده صدا و سیما، فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی،  دانشگاه شهید بهشتی، شماره2.

    - میرکمالی، سید محمد، (1383). مبانی مدیریت منابع انسانی، تهران: نشریسطرون.

    - نیکنامی، مصطفی، (1385). نظارت و راهنمایی آموزشی، تهران: سازمان مطالعه و کتب  علوم انسانی  دانشگاه ها (سمت).  

    - واعظی، مظفرالدین و حسینی، سیدرسول و موسوی، مهدی، (1387). تعیین رابطه نظرات مدیران درباره    محتوای دوره های آموزش ضمن خدمت و مهارت های حرفه ای آنان در دبیرستان های پسرانه دانشگاه کرمانشاه، نشریه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، سال 38،شماره4،ص123-145.                                                                                                                     

    - وین ک. هوی وسیسل جی. میسکل، مدیریت آموزشی، ترجمه: میر محمد سیدعباس زاده، (1387). ارومیه: انتشارات دانشگاه ارومیه.

    - هاشمی، سید احمد، (1391). برنامه ریزی درسی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد.

     

    منابع انگلیسی:

    - Alen, Goerge. (1997). Train and Develop Your Staff, Gower                                                

    -Aysegul Altun , Bilge Gok.(2010). Determining in- service training Progerams" characteristics given to teachers by conjoint analysis, Faculty of Education, Hacettepe University, Ankara, 06532, Turkey.

    - Almani, Abdulsattar. (2006). Comparative Study of the Effects of In- Service Treining on Motivational Techniques  and  Teacher  Content  Knowledge of Secondary School  Teachers of  Pakistan.

    - Bourque, M. L. (1990). Need Assessment, in the International Encyclopedia of Education, London: Pergoomon Press.

    - Boyd, D. Goldhaber, D. (2010), "Traditional and Alternatively Certified Novice Effectiveness in AISD", Educator Quality Research Series, Volume 5, Issue 12, Pages 13-19.

    - Bradshaw, J. R. (1972). The concept of  social need, New Society.

    - Burrton & Merrill. (1977). Needs Assessment Educational Technology. Ontario: SAGE Publication.

    - CorolP, Demands FD. (2007). Continuous Quality Improvement: Integration Best Practice in to Teacher Education, the Journal of  Educational Management.

    - Dalziel, A. (1994). Organizational Training Needs, London, Gower Publishing.

    - Dessler,Gary.(2008).Fundamentals of Human Resource     Management: Content, Competencies and Applications, New Society.

    - Fan Lianghuo. (2002). In-Service Training in Alternative Assessment With Singapore  Mathematics Teachers.

    - Fortner, W. (2005). Educational Needs Assessment: Schools Principals 'Priorities for Topics, materials, and Training, Journal of Great Lakes Research.

    - G Sin, Mark. (2008). Human Resource Management, Boston, Pablishing Company.

     

    - Houston, W. R. (1978). Assessment School College Commonity Needs, Teacher Crops Development Activitise. Omaha: Jenifer Publisher.

     

    - Huint, Philiph, Saks. Alan. (2003). Translating Traning Scince into Practice human Resource Development Quarterly. Grops Development Activities Quarterly.

     

     

    - Jason, p. Nance. (2005). Public School Administration and Technology Policy Making  Educational  Adminstration  Quarterly.

     

    - Kaufman, R. (1991). Strategic planning in education. Technomic publication.

    -Leighton, J .(2007). "An Experimental Test of Student Verbal Reports and Expert   Teacher Evalutions as a Source of Validity Evidance for Test Development", Student Report and Teacher Evaluations, Volume 12, Issue 3, Pages 103-109.

    -Lindle, Jane Clark Bomawhinney, Hanne. (2003). School Leadership and the Politics  of  Education,  Educational Adminstration Quarterly.

     

    -Michael, R. S. (2002). "Reducing Novice Teacher Attrition in Urban Districs", Reaserch in Educational Fisical Policy and Practice, Volume 2, Issue 7, Pages 137-152.

    -Pirinty, Susan. (2003). An Integration of Transfomational and Insrtuctional Printy Leadership, Educational Administration Quarterly.

    -Robinson, Ryan Patrick. (2009). The Effect  of  Indivividual Difference on Training  Process Variables.

     

    -Ronald, W. Marx, Stephen Best, and Revital t. (2003). Linking Teacher and Student Learning to Improve Professinal Development in Systematic Reform. Teaching and

    Education.

    -Roos, John A. (2008). Cost- utility analysis in educational needs assessment, Evaluation program  Planning.

    - Salazar,p. s. (2007). The Professional Development Need of Rural High School Principals: A Seven- stste Study". University of  Nevada.

    - Soriano, F. A. (1907). Counducting Needs Assessment: A Mulit Disiplinary Approach Ontario: SAGE Publicstion.

    - Suarez, T. M. (1999). Needs Assessment Studies in Intenational Encyclopedia of Teaching. Peragmon Press.

    - Suliman  K.  Kassicieh, Steven A. (2003). Traning, Performance Evaluation, Rewards, and TQM Impiementation Success, Jornal of Quality Management.

     

  • فصل اول :    کلیات پژوهش                                                                        

    1-1- مقدمه   ..................................................................................................................................... 2

    1-2- بیان مساله   ................................................................................................................................3

    1-3 - اهمیت و ضرورت پژوهش   ....................................................................................................4

    1-4-  اهداف پژوهش   .......................................................................................................................5

    1-5 – سئوالات پژوهش   ...................................................................................................................6

    1-6- تعاریف متغیر­های پژوهش .........................................................................................................6

    فصل دوم :  مبانی نظری و پیشینه پژوهش

    2-1 مقدمه   ....................................................................................................................................... 9

    2-2-  مبانی نظری...............................................................................................................................9

    2-2-1 مفهوم نیاز .............................................................................................................................. 11

    2-2-2 طبقه بندی نیازها ................................................................................................................... 14

    2-2-3 مفهوم نیاز سنجی .................................................................................................................. 16

    2-2-4 نیاز آموزشی .......................................................................................................................... 16

    2-2-5 ضرورت تعیین نیاز آموزشی ................................................................................................. 17

    2-2-6 منابع نیاز آموزشی ................................................................................................................. 19

    2-2-7 طبقه بندی نیاز آموزشی ........................................................................................................ 19

    2-2-8 نیاز سنجی ............................................................................................................................ 21

    2-2-9 ضرورت نیاز سنجی ............................................................................................................. 21

    2-2-10 اهداف نیاز سنجی .............................................................................................................. 22

    2-2-11 اهمیت و ضرورت نیازسنجی آموزشی.................................................................................22

    2-2-12 متغیرهای لازم در نیازسنجی.................................................................................................23

    2-2-13 رویکردهای نیازسنجی..........................................................................................................24

    2-2-14 قلمرو نیازسنجی...................................................................................................................25

    2-2-15 تکنیک های نیازسنجی..........................................................................................................26

    2-2-16 موانع نیازسنجی....................................................................................................................27

    2-2-17 اصول نیازسنجی...................................................................................................................27

    2-2-18 انواع نیازسنجی................................................................................................................28

    2-2-19 الگوهای نیازسنجی...........................................................................................................29

    2-2-20 روش ها و فنون نیازسنجی..............................................................................................30

    2-3 آموزش کارکنان......................................................................................................................41

    2-3-1 تعریف آموزش...................................................................................................................41

    2-3-2 مزایای آموزش....................................................................................................................43

    2-3-3 فرایند آموزش....................................................................................................................43

    2-3-4 شرایط موردنیاز آموزش کارکنان........................................................................................46

    2-3-5 اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان...................................................................................47

    2-3-6 فواید آموزش کارکنان........................................................................................................47

    2-3-7 اهداف آموزش کارکنان......................................................................................................49

    2-3-8 اهمیت و لزوم آموزش کارکنان...........................................................................................50

    2-3-9 آموزش کارکنان و آموزش بزرگسالان................................................................................50

    2-3-10 بعضی از علل بروز بی تفاوتی در کارکنان........................................................................51

    2-3-11 راهکارهای برخورد با بی تفاوتی کارکنان........................................................................53

    2-3-12 ارزیابی عملکرد کارکنان...................................................................................................55

    2-3-12-1 محاسن ارزیابی کارکنان..............................................................................................55

    2-3-12-2 سیاست حاکم بر ارزیابی عملکرد کارکنان..................................................................56

    2-4 آموزش و پرورش در ایران....................................................................................................57

    2-4-1 تاریخچه............................................................................................................................57

    2-4-2- جایگاه آموزش در ایران باستان.......................................................................................58

    2-4-3 جایگاه آموزش در ایران دوره ی اسلامی..........................................................................59

    2-4-4 هدف های آموزش و پرورش...........................................................................................62

    2-4-5 آرمان های جهانی آموزش و پرورش...............................................................................62

    2-4-6 نقش و کارکرد اجتماعی آموزش و پرورش.....................................................................62

    2-5 ویژگی های یک معلم خوب................................................................................................63

    2-6 مهارت های آموزشی تدریس مورد نیاز آموزگاران..............................................................64

    2-7 تعریف آموزش ضمن خدمت.............................................................................................74

    2-7-1 اهداف آموزش ضمن خدمت........................................................................................74

    2-7-2 ضرورت آموختن ضمن خدمت.....................................................................................75

    2-7-3 فواید آموزش ضمن خدمت...........................................................................................75

    2-7-4 تاریخچه آموزش ضمن خدمت.....................................................................................76

    2-7-5 آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت آموزش و پرورش........................................79

    2-8 پیشینه پژوهش....................................................................................................................80

    2-8-1 پژوهش های داخل کشور..............................................................................................80

    2-8-2-پژوهش های خارج کشور............................................................................................83

    فصل سوم روش پژوهش

    3-1 مقدمه..................................................................................................................................87

    3-2 روش پژوهش.....................................................................................................................87

    3-3 جامعه آماری.......................................................................................................................87

    3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری.......................................................................................87

    3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات...................................................................................................87

    3-5-1 روایی و پایایی پرسشنامه................................................................................................88

    3-6 روش اجرای پژوهش..........................................................................................................89

    3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها..............................................................................................89

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه..................................................................................................................................91

    4-2 یافته های توصیفی..............................................................................................................91

    4-3 بررسی یافته های استنباطی.................................................................................................92

    فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه .................................................................................................................................96

    5-2 بررسی سؤالات پژوهش.....................................................................................................96

    5-3 نتیجه گیری کلی.................................................................................................................99

    5-4 محدودیت های پژوهش.....................................................................................................99

    5-5 پیشنهادات پژوهش............................................................................................................99

    5-5-1 پیشنهادات کاربردی.......................................................................................................99

    منابع و مآخذ............................................................................................................................101

    الف – منابع فارسی   ..............................................................................................................102

    ب – منابع انگلیسی   ........................................................................................................... 105

    پیوست ....................................................................................................................................................... 


موضوع پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , نمونه پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , جستجوی پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , فایل Word پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , دانلود پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , فایل PDF پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , تحقیق در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , مقاله در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , پروژه در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , پروپوزال در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , تز دکترا در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , پروژه درباره پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , گزارش سمینار در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک , رساله دکترا در مورد پایان نامه نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: مديريت آموزشي تابستان  1390 چکيده: هدف اصلي در اين پژوهش ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي اختصاصي ضمن خدمت تقريرنويسان قوه

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم تربیتی(M.A) گرایش: مدیریت آموزشی چکیده هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش بندرعباس که تعداد آنها در ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد رشته برنامه ريزي درسي نيمسال تحصيلي: 94-93    فصل اول: کليات -1. مقدمه: معلمان به عنوان يکي از اثرگزارترين عناصر در آموزش و پرورش نياز به

جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته علوم تربيتي (M.A.) گرايش: مديريّت آموزشي پاييز 1392 چکيده هدف اصلي انجام اين پژوهش، تعيين رابطه ي بين فرهنگ سازماني و بهره وري منابع انساني در اداره ي آ

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی آموزشی( M.A ) چکیده هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر یادگیری و یادداری دروس تاریخ، علوم تجربی و زبان انگلیسی با ماهیت های حفظی، درکی و کلامی بوده. این پژوهش به روش نیمه آزمایشی (طرح گروه کنترل نابرابر) با متغیر مستقل (راهبردهای شناختی) و متغیرهای وابسته (میزان یادگیری و یادداری) اجرا شده است. داده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: برنامه ریزی درسی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : هدف اصلی انجام پژوهش بررسی رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی بر بهره وری سازمان صدا و سیما است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری صدا و سیمای شهر تهران تشکیل داده است ، که در مجموع 9000 نفر هستند و نمونه مورد مطالعه 368 نفر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده : توجه به موضوع رهبری خدمتگزار درسالهای اخیر، افزایش پیدا کرده است و انواع سازمان های تجاری، غیر انتفاعی، آموزشی و نیز سازمانهای دولتی برای اداره سازمان خود اصول رهبری خدمتگزار را مورد استفاده قرار داده اند.هدف اصلی در این تحقیق، میزان سنجش رهبری خدمتگزار بر تعهد سازمانی با نقش میانجی اعتماد در مدیران اداره ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: مدیریت دولتی چکیده تحقیق حاضر با هدف سنجش تاثیر رفتار اخلاقی و جنبه های مختلف رضایت شغلی بر تعهد سازمانی کارمندان آموزش و پرورش ناحیه یک رشت انجام شده است .تعهد سازمانی متغیر وابسته و رفتارهای اخلاقی و جنبه های رضایت شغلی (رضایت از حقوق و دستمزد،رضایت از همکاران ،رضایت از کارفرما ، رضایت از شغل) متغیرهای مستقل این تحقیق ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نوع یادگیری ، سبک رهبری و فرهنگ یادگیری سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه ارومیه در سال 1394 بوده است . با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 215 نفر از کارکنان دانشگاه ارومیه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و همبستگی بوده است. برای گردآوری اطلاعات از ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي گرايش برنامه ريزي آموزشي دي 1393 چکيده هدف اين پژوهش ، امکان سنجي آموزش هاي مهارتي محصول محور در کشور بود .که به دنبال پاسخگويي به سه سوال ،

ثبت سفارش