پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال

مشخص نشده 1 MB 29288 139
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه ی کارشناسی ارشد-

    دانشگاه علامه طباطبایی

    تابستان 87

    چکیده

    هدف از این پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال است. تحقیق حاضر کاربردی و روش تحقیق در این پژوهش از نوع  توصیفی –استنباطی و از نوع پیمایشی می باشد.جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق, کلیه افرادی است که حداقل یکبار از هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان خدمات گرفته اند. نمونه آماری در این پژوهش 150 نفر از مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان است. روش نمونه‌گیری در این پژوهش بصورت نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. روش جمع­آوری اطلاعات در این تحقیق، روش کتابخانه­ای و میدانی می­باشد. ابزار جمع­آوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه می­باشد. در این تحقیق، پرسشنامه شامل 25 سوال در خصوص کیفیت خدمات با توجه به ابعاد متفاوت می­باشد. پرسشنامه بنابر تحقیقات محققین از اعتبار بالایی برخوردار بود و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 78/0 بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا پرسشنامه بین نمونه آماری منتخب پخش شد. سپس اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه وارد برنامه spss شد.سپس آزمون های آماری روی این داده ها انجام گرفت. نتایج آماری نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب خدمات ارائه شده توسط هتل ها از لحاظ ابعاد موارد ملموس خدمات، قابلیت اعتماد خدمات، پاسخگویی، قابلیت اطمینان خدمات، همدلی خدمات و بهای خدمات از نظر مشتریان تفاوت وجود دارد.

     

    کلیدواژه:

    کیفیت خدمات، موارد ملموس، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، قابلیت اطمینان، همدلی، بهای خدمات، مدل سروکوال.

    1- فصل اول:
    کلیات پژوهش

     

    ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتلهای 4و5 ستاره استان اصفهان براساس الگوی فن کیفیت خدمات((servaqual استان اصفهان

    1-1- مقدمه

    یکی از فنون نسبتاً جدید که نقش مؤثری را در ارتقای کیفیت خدمات ایفا می­نماید، مدل کیفیت خدمات (سروکوال) است. در این مدل ابتدا شکاف­های کیفیتی سازمان تعیین می­شود سپس با سنجش و بررسی آنها، تلاش در جهت کاهش این شکاف­ها صورت می­پذیرد. جهت تعیین میزان شکاف­های موجود بین سطوح موردنظر و سطوح عملکردی واقعی در یک سازمان خدماتی یا بخش خدماتی یک سازمان تولیدی تهیه پرسشنامه قابل لمس جهت ارزش­دهی به مشتری و ارضای نیازهای وی بسیار موردنیاز است.

    دهه 1980 رشد قابل ملاحظه نارضایتی مشتریان از کیفیت کالا و خدمات را به همراه داشته است که بعد از آن دیدگاه­های سنتی درباره کیفیت خدمات جای خود را به این ضرورت جدید داد که اجازهدهیم کیفیت خدمات متأثر از نیازهای مشتریان باشد. توجه به کیفیت براساس انتظارات مشتریان یکی از روشهای کسب مزیت رقابتی بین رقبا می­باشد. امروزه کیفیت محصولات و خدمات، ادراک شده از دیدگاه مشتریان یک عامل رقابتی است. از این­رو، برای کشورها تعریف و اندازه­گیری و بهبود کیفیت خدمات ادراک شده یک موضوع بسیار مهم و اساسی تلقی می­شود.

    کیفیت خدمات ارائه شده در هتل ها از اهمیت خاصی در جذب مشتریان برخوردار است لذا ضروری به نظر می­رسد که هتل های خصوصی در پی کسب تجربه و شناسایی نیازها و انتظارات مشتریان خود باشند تا درک نمایند که افراد مختلف از خدمات ارائه چه انتظارات و ادراکاتی دارند و تا چه حد مورد قبول بوده است.

     

    1-2- بیان مسئله

    با توجه به افزایش تعداد هتل های 4 و 5 ستاره بعد از انقلاب اسلامی و رشد روزافزون مسافرت ها نیاز به بررسی عملکرد و نظارت بر اینگونه موسسات اجتناب ناپذیر است. قبل از انقلاب اسلامی تعداد محدودی هتل در ایران مشغول به ارائه خدمات بودند و بیشتر مراکز ارائه دهنده خدمات اقامتی شامل مسافرخانه ها بوده اند. اما پس از انقلاب اسلامی و همزمان با رشد روزافزون جمعیت و رشد سفر نیاز به این مراکز بیشتر شد و همزمان با رشد شاهد توسعه آنها و ایجاد هتل های 4 و  5ستاره و مجلل در ایران شدیم که بیشترین آنها را در مشهد میتوان مشاهده کرد. اولین دلیل به خاطر زیارتی بودن آن شهر می باشد. تقریبا 60 درصد هتل های ایران در مشهد مقدس در حال ارائه خدمات بوده اند. هدف اصلی محقق در رابطه با انجام این تحقیق اختلاف نظر همیشگی مسافراتی که از این خدمات استفاده می کنند با هتل دارانی که ارائه خدمات می دهند، می باشد. مسافرین همیشه به این مطلب معتقد بوده اند که سطح کیفی خدمات متناسب با ستاره هتل ها نیست و هتل ها نیز همیشه روی کیفیت مطلوب خدمات خود تاکید داشته و مسافرین را بهانه­گیر خوانده­اند. حال برآنیم که با توجه به اشتغال محقق در هتل و آشنایی کامل به این صنعت به بررسی و ارزیابی عملکرد هتل­های استان اصفهان در سطح 4 و 5 ستاره بپردازیم. با توجه به مطالب فوق مسئله اصلی در این پژوهش که به آن پاسخ خواهیم داد ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتلهای 4و5 ستاره استان اصفهان براساس الگوی فن کیفیت خدمات خواهد بود.

    1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش

    تمایل به ارائه خدمات باکیفیت نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر هتل ها، خدمات بیمه­ای، هتلی و... ایفا می­نماید چراکه کیفیت خدمات برای بقا و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می­رود. در واقع امروزه رضایت مشتری و کیفیت خدمات به عنوان مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می­روند. به ویژه این موضوع در رابطه با خدمات مالی که به طور کلی متمایزسازی خدمات در آن مشکل است، حائز اهمیت بیشتری می­باشد.

    بهبود کیفیت خدمات منجر به جذب مشتریان جدید (اثر تهاجمی[1]) شده به این صورت که مشتریان راضی، حرف­های مثبت را دهان به دهان پخش می­کنند و منجر به جذب مشتریان جدید و سپس سهم بازار را افزایش می­یابد. همچنین سازمان را قادر می­سازد تا مشتریان کنونی­اش را حفظ نماید (اثر تدافعی[2]). منظور از اثر تهاجمی بدست آوردن سهم بازار بیشتر و اثر تدافعی حفظ مشتریان و کاهش هزینه­های ترفیعی می­باشد (حیدرزاده و حاجیها، 1387، 81).

    علی­رغم اهمیت کیفیت خدمات تاکنون تحقیقاتی اندکی در این زمینه در کشور در سازمان­های متفاوت انجام گرفته است. برای مثال، تحقیقی تحت عنوان «ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه کارکنان» انجام شده، نشان می­دهد که کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بر این باورند که در تمامی ابعاد پنج­گانه کیفیت خدمات، عملکرد سازمان پایین­تر از انتظارات مشتریان می­باشد. با توجه به اهمیت روزافزون کیفیت خدمات در صنعت هتل داری در نظر مشتریان، این تحقیق به دنبال جلب رضایت مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره به این موضوع پرداخته و راهکارهایی جهت بهبود این خدمات ارائه می­دهد.

     

     

    1-4- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج

    حسن لی نجمه، اولویت بندی عوامل مؤثر بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی از دید گردشگران داخلی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد- دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده ی حسابداری و مدیریت) که این پژوهش در سال 1389 انجام گرفته است.

    در این تحقیق، محقق به دنبال شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی است تا از این طریق بتواند نقش مؤثری در ارائه ی خدمات منطبق با نیاز و خواسته ی گردشگران داخلی ایفا نماید. محقق همچنین با انجام آزمون های آماری مشخص می سازد که بین میزان تأثیر عوامل مؤثر بر انتخاب با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی تفاوت معنی داری وجود دارد.

    تحقیقات دیگر که راجع به موضوع هتل و هتلداری در کشور موجود می باشد به شرح زیر است:

    کاویانی حسین ، مقایسه بین انتظارات گردشگران خارجی و خدمات ارائه شده به آنها در هتل های 5 ستاره ی تهران ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد- دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده ی حسابداری و مدیریت).

    محقق هدف از این تحقیق را مقایسه ی بین انتظارات و ادراکات گردشگران خارجی از خدمات ارائه شده به آنها در هتل های 5 ستاره ی تهران و تعیین میزان شکاف بین انتظارات و ادراکات آنها است. در این تحقیق 6 فرضیه تدوین گردیده و یک فرضیه ی اصلی با عنوان « خدمات ارائه شده در هتل های 5 ستاره تهران پاسخگوی انتظارات گردشگران خارجی نیست.» و 5 فرضیه فرعی که با توجه به ابعاد 5 گانه ی کیفیت خدمات تنظیم شده اند.

     

    دراین پژوهش عوامل موثر برافزایش سطح وفاداری مشتریان و اولویت بندی آنها از نظر اهمیت مد نظر است. به این منظور هشت فرضیه مطرح گردیده است : مهمانداری ، اقامت ، غذا و نوشیدنی ، تفریح و سرگرمی ، خدمات مکمل ، امنیت و سلامت ، موقعیت و جابجایی و قیمت. بین این 8 متغیر در نظر گرفته شده و وفاداری مشتری ، رابطه ای معنادار و مثبت وجود دارد. در عین حال میان این متغیرها ، خدمات مکمل و اقامت به ترتیب با ضریب همبستگی مثبت 0.546 و مثبت 0.495 دارای بیشترین رابطه ی معنادار با وفاداری بودند. و ضعیف ترین رابطه را متغیر امنیت و سلامت با ضریب همبستگی 0.398 دارد.

    تحقیقات موجود و در دسترس سایت های علمی در کشورهای دیگر به شرح ذیل است:

    ریموند، چو و تات چوی در پژوهشی تحت عنوان تجزیه و تحلیل اهمیت عملکرد عوامل انتخاب هتل در صنعت هتل هنگ کنگ: یک مقایسه از کسب و کار و اوقات فراغت مسافران و مدیران گردشگری در سال 2000 انجام گرفت با استفاده از تحلیل اهمیت – عملکرد عواملی که بر انتخاب هتل در صنعت هتلداری هنگ کنگ مؤثر است در بین مسافران تجاری و فراغتی مقایسه می شود. در این تحقیق 6 عامل کیفیت خدمات، تسهیلات، ارزش، وضعیت اتاق و پذیرش، غذا و تفریحات، و امنیت مورد بررسی قرار می گیرد. و هر یک از این عوامل بر اساس پاسخ مهمانان هتل در یکی از چهار قسمت ماتریس تحلیل اهمیت – عملکرد قرار می گیرد. برای مثال در بعد ارزش که در ربع اول ماتریس قرار می گیرد به این معناست که این عامل از نظر مهمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما عملکرد هتل در این زمینه پایین است و به همین جهت بایستی در این موضوع تمرکز بیشتری صورت گیرد. این محقق همچنین با مطالعه ی ویژگی های جمعیت شناختی مهمانان، هتل های محل اقامت آنها را به تفکیک ارزان قیمت، متوسط قیمت وگران قیمت مورد مطالعه قرار می دهد.

    پژوهش تحت عنوان عوامل مؤثر در تصمیم گیری و  سرمایه گذاری در هتل، که در سال 2006 توسط نیوئل، گریم و سابروک و راس انجام شد. در این تحقیق که در استرالیا انجام شده اهمیت مجموعه ای از عوامل مالی ، موقعیتی ، اقتصادی و ارتباطی موثر بر تصمیم سرمایه گذاری در صنعت هتلداری ارزیابی می شود. به این ترتیب که وزن واهمیت 30 عامل موثر ، از طریق مصاحبه با سرمایه گذاران ، صاحبان و مدیران هتل در استرالیا و با استفاده از روش AHP ارزیابی می شود. یافته های این تحقیق نشان می دهد که یافته های مالی دارای بیشترین وزن است.

     

     

    1-5- فرضیه های پژوهش

    1-5-1- فرضیه های اصلی:

    1-بین وضعیت موجود و مطلوب خدمات هتلداری از دیدگاه مشتریان هتلهای 4و5ستاره اصفهان تفاوت معنی داری وجود دارد؟

    2-کیفیت خدمات ارائه شده در هتلهای موردمطالعه استان اصفهان تفاوت وجود دارد؟

    1-5-2- فرضیه های فرعی پژوهش

    بین وضعیت موجود و مطلوب موارد ملموس خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

    بین وضعیت موجود و مطلوب قابلیت اعتماد خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

    بین وضعیت موجود و مطلوب قابلیت پاسخگویی خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

    بین وضعیت موجود و مطلوب قابلیت اطمینان خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

    بین وضعیت موجود و مطلوب همدلی خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

    بین وضعیت موجود و مطلوب بهای خدمت از نظر مشتریان تفاوت معنا داری وجود دارد.

     

    1-6- اهداف پژوهش

    1-6-1- هدف اصلی

    ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4 و 5 ستاره استان اصفهان بر اساس الگوی فن کیفیت خدمات(مدل سروکوال)

    1-6-2- اهداف فرعی:

    1- ارزیابی کیفیت  و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    2- ارزیابی بعد  ملموسات و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و 5ستاره استان اصفهان

    3- ارزیابی بعد قابلیت اعتماد و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    4- ارزیابی بعد قابلیت پاسخگویی و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    5- ارزیابی بعد قابلیت اطمینان و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    6- ارزیابی بعد همدلی و خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    7- ارزیابی بعد بهای خدمات ادراک شده از دیدگاه مشتریان در هتلهای 4و5ستاره استان اصفهان

    1-6-3- هدف کاربردی

    بررسی راههای ارتقاء کیفیت هتل های 4 و5 ستاره و بررسی نظریات مشتریان این هتل ها جهت بهبود کیفیت خدمات

     

    1-7- روش پژوهش

    1-7-1- نوع روش تحقیق :

    این پژوهش به لحاظ هدف تحقیقی کاربردی بوده، از لحاظ متغیر تحقیقی کیفی می باشد. و از لحاظ زمانی، تحقیقی مقطعی و از نظر ابزار گردآوری اطلاعات تحقیقی توصیفی – پیمایشی است.

    1-7-2- روش گردآوری اطلاعات

    ابتدا برای بررسی ادبیات تحقیق و رسیدن به ابعاد مختلف مدل سرکوال، از روش کتابخانه­ای استفاده شده است. همچنین از روش میدانی برای بررسی فرضیه های تحقیق استفاده می­شود.

    1-7-3- ابزار گردآوری اطلاعات

    از هتلهای اطلاعاتی مختلف برای گرد اوری ادبیات تحقیق استفاده شده است. و از یک پرسشنامه استاندارد بر اساس مدل سروکوال با طیف 5 تایی لیکرت جهت بررسی فرضیه ها استفاده خواهد شد.

    1-7-4- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

    در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از نمونه ها هم از روش های آمار توصیفی و هم از روشهای آمار استنباطی استفادهخواهد شد.با توجه به اینکه داده های گردآوری شده از نوع رتبه ای خواهد بود و بر اساس طیف لیکرت طبقه بندی می شود با استفاده از نرم افزار spss اطلاعات در 2بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل می شوند.در بخش آمار توصیفی از نمودارها و جداول فراوانی و هم چنین واز شاخص های مرکزی و پراکندگی(میانگین و انحراف استاندراد)استفاده شده است و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس دو طرفه( دو عامل مستقل )و آزمون دانکن استفاده شده است.

    الف)منابع فارسی

    آرتور. ارتنر وایرونیک. ج دیتورو، ترجمه حبیب­الله شرکت، 1376، مدیریت کیفیت فراگیر TQM (سه قدم تا بهبود دائمی).

    اقتصاد ایران (1385). http://www.iraneconomics.net/fa/printarticle.asp?id=2486

    پاراسورامان وزیتامل، ترجمه کامبیز حیدرزاده و علی حاجیها، 1387، کیفیت خدمات بررسی و نقد مدل سروکوال و ارایه­های مدل­های نوین، کساکاوش.

    جعفری، مصطفی، ابزارهای استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، موسسه خدمات فرهنگی رسا، 16.

    حافظ نیا، محمدرضا، 1380، مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران.

    خاکی، غلامرضا، 1382، روش تحقیق در مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.

    خاکی، غلامرضا، 1384، روش تحقیق با رویکرد پایان­نامه نویسی، بازتاب.

    دنیای اقتصاد (1386)، نقش هتل­های خصوصی در تحولات بازار پول، برگرفته از سایت:

    دنیای اقتصاد (اردیبهشت 1388)، منصور اسدی، کد خبر:

    سرمدر، زهره، الهه حجازی، روش­های تحقیق در علوم رفتاری.

    سید جوادین، رضا، مسعود کیماسی، 1382، ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه کارکنان، فرهنگ مدیریت، شماره3.

    شریف­زاده، کزازی و محسن علیزاده ثانی، 1382، اندازه­گیری شاخص­های کیفیت خدمات سیبای هتل ملی ایران.

    عارف کشفی، حسام الدین، مهر، 1387، مدیریت کیفیت و کیفیت مدیریت، تدبیر، شماره 96.

    فیتزسیمونز، جیمز. ای و...، ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، 1382، مدیریت خدمات استراتژی، عملیات و تکنولوژی اطلاعات، پژوهش­های فرهنگی.

    کاتلر و آرمسترانگ، ترجمه بهمن فروزنده، 1379، اصول بازاریابی، تهران، چاپ سوم.

    کریستوفر لاولاک و رایت لارن، ترجمه ابوالفضل تاج­زاده، 1382، اصول بازاریابی و خدمات، انتشارات سمت.

    کوزه­گر، غلامرضا، 1382، بررسی کیفیت خدمات درمانی با استفاده از الگوی توسعه یافته شکاف­های کیفیت خدمات (مطالعه موردی، بیمارستان مرکزی شرکت نفت) ارشد، دانشگاه تهران.

    کیماسی، مسعود، 17/3/1383، ارزیابی کیفیت خدمات هتل ملت با  استفاده از مدل مقیاس کیفیت خدمات (ارشد)، دانشگاه تهران.

    گلشن، ندا، 1390، ارزیابی کیفیت خدمات وسایط حمل­ونقل عمومی از دیدگاه شهروندان تهرانی (ارشد)، دانشگاه تهران.

    مومنی، منصور، علی فعال قیومی، 1389، تحلیل داده­های آماری با استفاده از spss، کتاب نو ونوس، داور، میترا صفائیان، 1383، روشهای کاربردی بازاریابی خدمات هتلی، نگاه دانش.

    هوروتیز ژاک، ترجمه سیدمحمد اعرابی و ایزدی، 1389، هفت کلید استراتژی خدمات، پژوهش­های فرهنگی.

    ب)منابع لاتین

    1. Adam Finn, 2011, "Investigating the non – linear effects of e – service quality dimensions on customer satisfaction", Journal of Retailing and Consumer Services, 2011, vol 18.

    2. Ahmed, Khalil, 2011, "Online Service Quality and Customer Satisfaction: A case study of Bank Islam Malaysia Berhad" MPRA Paper No. 30782.

    3. Akviran, necmi Kemal, 1994, "Developing on In strument to measure customer service quality in Branch Banking" International journal of Bank marketing; 12/610 – 18.

    4. Andaleeb, Syed. Saad, 1998, "Determinants of customer satisfaction with hospitals: a managerial model", International Journal ofHealth Care Quality Assurance, Vol. 11 lss: 6.

    5. Bahia Kamilia & Nantel Jacques, 2000, "A reliable and valid measurement scale for the perceived service quality of banks", International Journal of Bank Marketing, Vol 18, No 2.

    6. Besterfield, H. D, 1999, "total quality managing" Led London prentice hal international.

    7. Bloomer josee, et. al, 1998, "Investigating derivers of bank loyalty: the compelex relationship between image, service quality and satisfaction" International journal of bank marketing; 16/7.

    8. Cui. Chares chi. et. al, 2003, "service quality measurement in the banking sector in south korea", International journal of bank marketing; 21/4 191-201.

    9. Fiegenbaum, A. V., 1991, "Total Quality control" 3rd Edition, NewYork, McGraw. hill.

    10. Johneston, Robert, 1995, "The Determinats of service quality: Satisfiers and dissatisfiers", international journal of service lndustry management; 6/533-71.

    11. Kazi Omar Siddiqi, 2011, "Interrelations between Service Quality Attributes, Customer Staisfaction and Customer Loyalty in the Retail Banking Sector in Bangladesh" International Journal of Business and Management, Vol. 6, No. 3.

    12. Marco antiniu, 2001, "Meisuring & Managing service quality integrating customer expectations" managing service quality, vol 11.

    13. Mcnealy. R. m., 1994, "Markrting customer satisfaction happen" Led new jersey chapman & Hell.

    14. MICUDA. DAN & GHEORGHE. CRUCERU, 2009, "Testing SERVQUAL Dimensions on the Romanian Banking Sector" Proceedings of the International Conference on RISK MANAGEMENT, ASSESSMENT and MITIGATION.

    15. Palmer. Adrian & Catherine. Cole, 1995, "servicemarketing: principles & Practice" Englewood cliffs, New jersey.

    16. Parasuramen, A., Zeithaml, V. A., * Berry, L.L., 1985, "A conceptual model of service quality and its implications for future research". Journal of Marketing, 49.

    17. Parasuramen, A., Berry, L. L., and Zeithaml, V. A. 1991, "Perceived service quality as a customer – based performance measure: an empirical examination of organizational barriers using an extended service quality model", Human Resource Management, Vol. 30, No. 3.

    18. SCOTT. G, DAVIS, BS, CSW, 2003, "CUSTOMER SATISFACTION FOR PROFESSIONAL SERVICES GROUP", MASTER OF SCIENCE DEGREE THESIS, WISCONSIN UNIVERSITY.

    19. Stafford marala Royne, 1994, "How customer perceive service quality" journal of retail banking; 17/2.

    20. Stafford marala Royne, 1996, "Demographic Determinators of service quality in the Banking industry" journal of service marketing; 10/4.

    21. SURESHCHANDER, G.S, RAJENDRAN, C & KAMALANABHAN, 2001, "CUSTOMER PERCEPTIONS OF SERVICE QUALITY: A CRITIQUE". TOTAL QUALITY MANAGEMENT, 12(1).

    22. Suresh andar G. s. et. al, 2002, "The relationship Between service quality and customer satis faction: A factor specific Approach" journal of service marketing; 16/4.

    23. Yavas, ugur. et al, 1997, "service quality in the banking sector in an emerging economy  A can summer survey"  intenational journal ofbank marketing; 15  217-223.

    24. Yang, Z, fang, X, 2004, "Online service quality dimensions and their relationships with satisfaction: a content analysis of customer reviews of securities brokerage services" international Journal of Service Industry Management 15(3).

    25. Zeithaml, Valarie A. and mary jo Bitner, 1996, "servicemarketing", McGraw hill, Singapore.

  •  فصل اول: کلیات پژوهش... 5

    1-1- مقدمه. 6

    1-2- بیان مسئله. 6

    1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 7

    1-4- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج.. 8

    1-5- فرضیه های پژوهش.... 10

    1-5-1- فرضیه های اصلی: 10

    1-5-2- فرضیه های فرعی پژوهش.... 10

    1-6- اهداف پژوهش.... 10

    1-6-1- هدف اصلی.. 10

    1-6-2- اهداف فرعی: 10

    1-6-3- هدف کاربردی... 11

    1-7- روش پژوهش.... 11

    1-7-1- نوع روش تحقیق : 11

    1-7-2- روش گردآوری اطلاعات... 11

    1-7-3- ابزار گردآوری اطلاعات... 11

    1-7-4- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 12

     فصل دوم: ادبیات پژوهش... 13

    2-1- مقدمه. 14

    2-2- کیفیت.... 15

    2-2-1- تاریخچه کیفیت : 15

    2-2-2- تعریف کیفیت.... 16

    2-2-3- ویژگی های کیفیت.... 18

    2-2-4- تعریف مشتری در فرهنگ کیفیت : 20

    2-2-5- شش وسیله برای بهبودکیفیت: 21

    2-3- خدمات... 21

    2-3-1- تعریف خدمت  : 21

    2-3-2- طبقه بندی خدمات : 22

    2-3-3- ویژگی های خدمات  : 23

    2-4- کیفیت خدمات... 25

    2-4-1- تئوری شکاف خدمات : 27

    2-4-2- فضای کیفیت خدمات... 28

    2-4-3- موانع بهبود کیفیت خدمات... 29

    2-4-4- عوامل موثر بر کیفیت خدمات... 30

    2-4-5- اهمیت کیفیت در ارایه خدمات به مشتریان.. 31

    2-4-6- رابطه بین رضایت و کیفیت.... 32

    2-4-7- ضرورت توجه به کیفیت خدمات... 33

    2-4-8- کیفیت خدمات و رضایت مشتری ، دوقلوهای به هم چسبیده. 36

    2-4-9- رویکردی به مدیریت کیفیت خدمات... 36

    2-5- بررسی نظریات نظریه پردازان.. 37

    2-6- مشتری... 42

    2-6-1- تعریف مشتری... 42

    2-6-2- انواع مشتری... 43

    2-6-3- انواع نیازهای مشتری... 44

    2-6-4- انتظارات مشتری... 44

    2-6-5- عوامل موثر بر انتظارات مشتریان.. 47

    2-6-6- رضایت مشتری... 48

    2-6-7- کیفیت خدمات ادراک شده. 48

    2-7- هتل ها 52

    2-7-1- تعریف هتل.. 52

    2-7-2- تاریخچه هتلداری... 52

    2-7-3- خدمات هتل.. 55

    2-7-4- انواع هتل.. 60

    2-7-5- استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی.. 63

    2-8- سروکوال.. 65

    2-8-1- معرفی مدل سروکوال (SERVQUAL). 65

    2-8-2- مدیریت شکافهای کیفیت.... 67

    2-8-3- مدل سروکوال اصلاح شده. 72

    2-9- ارزیابی کیفیت خدمات... 78

    2-9-1- معرفی مدلهای ارزیابی کیفیت.... 78

    2-9-2- ابزار اندازهگیری کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری... 83

    2-10- مروری بر تحقیقات انجام شده. 87

     فصل سوم: روش پژوهش... 92

    3-1- مقدمه. 93

    3-2- روش تحقیق.. 93

    3-3- جامعه‌آماری... 93

    3-4- نمونه آماری... 94

    3-4-1- روش تعیین حجم نمونه. 94

    3-4-2- روشهای نمونه گیری... 95

    3-5- روش جمع آوری اطلاعات... 95

    3-6- مدل پژوهش.... 96

    3-7- ابزار اندازه گیری پژوهش.... 96

    3-7-1- مقیاس(طیف) اندازه گیری پژوهش.... 97

    3-7-2- روایی و پایایی.. 97

    3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 98

    3-9- نتیجه گیری... 99

     فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 100

    4-1- مقدمه. 101

    4-2- نتایج توصیفی.. 102

    4-2-1- جنسیت پاسخ دهندگان.. 102

    4-2-2- سن پاسخ دهندگان.. 103

    4-2-3- سطح تحصیلات پاسخ دهندگان.. 104

    4-3- تحلیل استنباطی.. 108

    4-3-1- فرضیه 1. 108

    4-3-2- فرضیه 2. 111

    4-3-3- فرضیه 3. 113

    4-3-4- فرضیه 4. 115

    4-3-5- فرضیه 5. 117

    4-3-6- فرضیه 6. 119

    4-4- نتیجه گیری... 121

     فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 122

    5-1- مقدمه. 123

    5-2- نتیجه گیری از فرضیهها 124

    5-2-1- نتیجه گیری از فرضیه اول.. 124

    5-2-2- نتیجه گیری از فرضیه دوم. 124

    5-2-3- نتیجه گیری از فرضیه سوم. 125

    5-2-4- نتیجه گیری از فرضیه چهارم. 125

    5-2-5- نتیجه گیری از فرضیه پنجم.. 126

    5-2-6- نتیجه گیری از فرضیه ششم.. 126

    5-3- پیشنهادهای کاربردی... 128

    5-4- پیشنهادات پژوهشی.. 130

    5-5- نتیجه گیری... 130

     منابع و مآخذ.. 131

    الف)منابع فارسی.. 132

    ب)منابع لاتین.. 133

     پیوست ها 135

    پرسشنامه. 136

     

     


موضوع پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, نمونه پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, جستجوی پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, فایل Word پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, دانلود پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, فایل PDF پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, تحقیق در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, مقاله در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, پروژه در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, پروپوزال در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, تز دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, پروژه درباره پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه مشتریان هتل های 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت ارائه خدمات در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین شهر بندرعباس می باشد. در پژوهش حاضر با استفاده از مدل سروکوال به بررسی و سنجش کیفیت ارائه خدمات و همچنین اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت ارائه خدمات در بانک اقتصاد نوین به عنوان یک بانک با 12 سال سابقه به طور موردی پرداخته شده ...

پایان ­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: مبحث کیفیت خدمات در دنیای امروز دارای جایگاه ویژه ای در بازاریابی مشتریان است. اما این موضوع در رابطه با بیماران اهمیت دوچندانی می یابد. زیرا رعایت نکات و اصول صحیح ارائه خدمات به بیماران می تواند نقش بسزایی در سلامت جسم و روان بیماران و حتی رضایت خانواده های آنان داشته باشد. در این تحقیق به بررسی ...

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی\ چکیده توسعه شگفت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی جهان علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانکها روش های جاری بانکداری را متحول و دگرگون ساخته است. سرعت توسعه صنعت انفورماتیک باعث ایجاد تغییرات عمده در شکل پول و سیستم های انتقال منابع در عرصه بانکداری الکترونیکی شده است. ...

پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد مدرسه مدیریت و مدیریت کسب و کار Trend: مدیریت بازاریابی - مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در شرکت کند و کاو ماشین از دیدگاه مشتریان اجرا گردید. به این منظور از پرسشنامه استاندارد حاوی 22 سوال جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده گردید و توسط 80 نفر از اپراتورهای شرکت و سازمان های خصوصی استفاده ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده عوارض نوسازی و عمران شهری یکی از پایدارترین منابع درآمدی سالم شهرداری‌ ها، محسوب شده که به موجب قانون نوسازی و عمران شهری (1347) از شهروندان دریافت می گردد. ولی بخش مهم و قابل توجهی از عوارض نوسازی و عمران شهری توسط شهروندان پرداخت نمی شود و شهروندان به دلایل گوناگون تمایلی برای پرداخت این گونه ...

مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد چکیده : هدف این تحقیق شناسایی شکاف کیفیت خدمات ارائه شده و مورد انتظار در اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه ویویراحمد بوده است . این پژوهش از دسته مطالعات توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مراجعه کنندگان اداره ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که حجم نمونه بر اساس روش نمونه گیری تصادفی معادل 384 نفر به دست آمد که با توزیع ...

چکیده: مقدمه: ارائه خدمات با کیفیت یکی از کارکردهای اصلی نظام سلامت می باشد. رضایت مشتری در قلب هرسازمانی وجود دارد و به عنوان هدف نهایی هر استراتژی سازمانی محسوب می شود. رضایتمندی بیمارمفهومی است که امروزه در مراقبت های پزشکی اهمیت بسیار ویژه ای یافته است و در فرایند مراقبت بهداشتی درمانی نقش مهمی را ایفا می کند. سنجش کیفیت خدمات پیش شرط اساسی برای بهبود کیفیت است. هدف این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد روان شناسی چکیده: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات در مدارس متوسطه شهرستان گرمسارانجام گردیده است.این تحقیق از نوع کاربردی و به شیوه توصیفی ( پیمایشی) می باشد . تعداد جامعه آماری 2029نفر بوده که تعداد 322 نفر به عنوان نمونه بصورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد مدل سرو کوال شامل 21 ...

ثبت سفارش