پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند

word 879 KB 29789 114
1393 کارشناسی ارشد حسابداری
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه  جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    رشته حسابداری

    چکیده

    هدف این تحقیق، تبیین مجدد رابطه بین سود تقسیمی و تجدید ارائه صورت‏های مالی، به عنوان معیار کیفیت سود است. به صورت خاص، در این تحقیق بر شرایطی تمرکز می‏شود که می‏توان انگیزه‏ی مدیریت در به‌کارگیری اقلام تعهدی را در دو گروه متقلبانه و غیرمتقلبانه، طبقه‏بندی نمود. به این ترتیب، تنها هنگامی تجدید ارائه می‏تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین سود باشد که ناشی از انگیزه‏های فرصت‏طلبانه مدیریت باشد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در سایر تحقیقات، به دلایل و انگیزه‏های مدیریت که منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی شده‏است توجه نشده و تمامی تجدید ارائه‏ها را به عنوان معیاری از کیفیت نامطلوب گزارشگری مالی تلقی شده‏اند.

    در پی بکارگیری مدل دستیابی به پیش‏بینی‏ها برای طبقه‏بندی تجدید ارائه‏ها در دو گروه متقلبانه و غیرمتقلبانه، نتایج حاصل از آزمون فرضیه‏های تحقیق نشان می‏دهد، تجدید ارائه‏های ناشی از انگیزه‌های غیرمتقلبانه مدیریت، رابطه مثبت و معناداری با توزیع سود شرکت‌ها دارد. همچنین، این رابطه برای شرکت‌هایی که از سطح توزیع سود بالاتری برخوردارند، قوی‏تر است. به این ترتیب، نتایج نشان می‏دهد که سود تقسیمی حاوی اطلاعاتی درباره کیفیت سود، به ویژه انگیزه‏های منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی است و تقسیم سود این پیام را مخابره می‏کند که سود گزارش‌شده توسط شرکت، با کیفیت است و تجدید ارائه صورت‏های مالی برخواسته از انگیزه‏های فرصت‏طلبانه مدیریت نیست.

     

    کلمات کلیدی:سود تقسیمی،کیفیت سود، تجدید ارائه صورت‏های مالی،تجدید ارائه متقلبانه؛ تجدید ارائه غیر متقلبانه؛ محتوای اطلاعاتی.

    مقدمه

    یکی از اهداف سرمایه‌گذاری دریافت سود است. از این رو، سرمایه‌گذاران به دنبال راهی برایپیش‌بینی سود تقسیمی و عوامل تأثیرگذار بر آن هستند. سود می‌تواند به آنها کمک کند تا به قضاوت و تصمیم‌گیری آگاهانه بپردازند. رقم سود مندرج در صورت‌های مالی علاوه بر این که عملکرد عملیاتی و دورنمای آتی شرکت را نشان می‌دهد، زمینه مقایسه بین شرکت‌ها را نیز فراهم می‌کند. اما زمانی استفاده‌کنندگان می‌توانند به رقم سود اتکا کنند که سود عاری از هرگونه دستکاری باشد، تا بتواند عملکرد شرکت را به طور منصفانه و واقعی منعکس نماید(عاملی، 1388).

    در این فصل به تشریح موضوع تحقیق، اهداف تحقیق و ضرورت آن، فرضیه‌های تحقیق و تعاریف عملیات یپاره‌ای از واژه‌های استفاده‌شده در تحقیق پرداخته می‌شود. همچنین توضیح مختصری از نمونه، جامعه آماری، نحوه جمع‌آوری و تجربه و تحلیل داده‌ها ارائه می‌گردد. 

    1-2 تشریح و بیان موضوع

    یکی از اهداف سرمایه‌گذاران، دستیابی به بازده در قالب سود تقسیمی است. از این رو، سرمایه‏گذاران به دنبال راهی برای پیش‌بینی سود تقسیمی و عوامل تأثیرگذار بر آن هستند. سود می‌تواند به آنها کمک کند تا به قضاوت و تصمیم‌گیری آگاهانه بپردازند. رقم سود مندرج در صورت‌های مالی علاوه بر اینکه عملکرد عملیاتی و دورنمای آتی شرکت را نشان می‌دهد، زمینه مقایسه بین شرکت‌ها را نیز فراهم می‌کند. اما زمانی استفاده‌کنندگان می‌توانند به رقم سود اتکا کنند که سود بتواند عملکرد شرکت را به طور منصفانه و واقعی منعکس نماید (عاملی، 1388).

    محاسبه سود خالص یک بنگاه اقتصادی متأثر از روش‌ها و برآوردهای حسابداری است. امکان استفاده از روش‌های گوناگون حسابداری موجب شده است، که سود واقعی (اقتصادی) شرکت‌ها با سود گزارش‌شده در صورت‌های مالی تفاوت داشته باشد (خوش‏طینت و اسماعیلی، 1385). اختیار عمل مدیران در انتخاب از میان روش‏های مجاز حسابداری، از جمله دیگر عواملی است که کیفیت سود را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، کیفیت سود شرکت‌ها تحت تأثیر مبانی گزارشگری و صلاح‏دید مدیران قرار می‌گیرد.

    سود خالص به عنوان عاملی برای تدوین سیاست‌های تقسیم سود به شمار می‌آید (تهرانی و ذاکری، 1388). تقسیم سود از سوی شرکت می‌تواند نشان‌دهنده واقعی بودن یا نبودن سود گزارش‌شده و منصفانه بودن گزارش عملکرد عملیاتی از سوی واحد تجاری باشد. در واقع مدیران زمانی تصمیم به پرداخت یا افزایش سودهای تقسیمی می‌گیرند، که احساس کنند سود آن‌ها به طور قابل ملاحظه تحت تأثیر درستکاری روش حسابداری نیست (یعنی، سود، واقعی است) و کاهش سودهای تقسیمی در آینده غیر محتمل است. با این مفهوم، سودهای تقسیمی نه تنها علامتی برای قابلیت سودآوری آینده به شمار می‌رود، بلکه علامتی برای کیفیت سود است. همچنین، سود تقسیمی یک شیوه مؤثر نظارت مدیریتی است. انتظار می‏رود که مدیران به منظور حفاظت از خود، کمتر دچار وسوسه درستکاری سود شوند (علوی طبری و همکاران، 1388).

    ارتباط بین سیاست‏های تقسیم سود و کیفیت گزارشگری مالی در تحقیقات خارجی و داخلی متعددی مورد توجه قرار گرفته‏است (برزده، 1392; علوی طبری و همکاران، 1388; فارینها و موریرا، 2007). در برخی از این تحقیقات از تجدید ارائه به عنوان معیاری از کیفیت سود استفاده شده‏است. برای مثال در تحقیقات برزده (1392) و علوی طبری و همکاران (1388)، رابطه بین تجدید ارائه و سیاست تقسیم سود شرکت، بررسی شده‏است. بر خلاف انتظارات، نتایج این تحقیقات نشان می‏دهد که نمی‏توان رابطه معناداری بین تجدید ارائه و سیاست تقسیم سود شرکت‏ها مشاهده کرد.

    با این وجود، موضوعات تئوریک و عملی متعدد با اهمیتی در خصوص تجدید ارائه وجود دارد که در تحقیقات پیشین به آن‌ها توجه نشده است. به صورتی ساده، تمام تجدید ارائه‏ها را نمی‏توان به عنوان نشانه کیفیت پایین گزارشگری مالی تلقی کرد. برای مثال برخی تجدید ارائه‏ها از حوزه اختیارات مدیریت شرکت خارج هستند. تجدید ارائه‏هایی که در اثر تغییر در مفاد اصول و استانداردهای حسابداری حادث شده‏اند، از این جمله‏اند. رویدادهای غیرمترقبه و غیرقابل پیش‌بینی پس از ارائه صورت‏های مالی نیز از جمله دیگر عواملی هستند خارج از محدوده اختیارات و قدرت عمل مدیریت شرکت قرار دارند و با این وجود منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی می‏شوند.

    حتی برخی از عوامل و انگیزه‏هایی در حوزه‏های اختیارات مدیریت وجود دارند که منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی می‏شوند با این وجود نشانه کیفیت ضعیف گزارشگری مالی نیستند. هنگامی که مدیریت قصد انتقال اطلاعات خصوصی خود به سرمایه‏گذاران را دارد تا آنان وضعیت مالی و سودآوری آتی شرکت را بهتر درک نمایند، ممکن است به نحوی اقدام به گزارشگری مالی نماید که تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی را ناگزیر سازد. به این ترتیب نمی‏توان چنین تجدید ارائه‏ای را نشانه کیفیت پایین گزارشگری مالی و یا گزارشگری مالی متقلبانه در دوره‏های گذشته تلقی نمود (بادرتچر و همکاران، 2012).

    عدم توجه به دلایل و انگیزه‏های منتج به تجدید ارائه باعث شده‏است که تحقیقات پیشین در تببین رابطه بین تجدید ارائه (کیفیت سود) و وضعیت تقسیم سود شرکت‏ها ناتوان باشند. در این تحقیق با به کارگیری مدل دستیابی به پیش‌بینی‏ها، انگیزه‏های مدیریت در گزارشگری مالی شناسایی شده و بر اساس آن تجدید ارائه‌هایی که ناشی از اختیارات مدیریت است در دو گروه متقلبانه و غیر متقلبانه طبقه‌بندی شده‏است. بر اساس مبانی نظری انتظار می‏رود تجدید ارائه‏های ناشی از انگیزه‏های غیر متقلبانه نه تنها بی‏کیفیتی گزارشگری مالی را نشان ندهند بلکه منعکس‌کننده انتقال اطلاعات خصوصی مدیریت به سرمایه‏گذاران باشد و درنتیجه این‏گونه شرکت‏ها ضمن برخورداری از سود با کیفیت، بخش قابل‌توجهی از آن را بین سرمایه‏گذاران تقسیم نمایند.

    1-3 اهداف تحقیق و ضرورت آن

    سیاست تقسیم سود برای شرکت و سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‏‏ای برخوردار است. وضعیت تقسیم سود شرکت می‌تواند نشان‌دهنده واقعی بودن یا نبودن سود گزارش‌شده و ارائه منصفانه عملکرد عملیاتی واحد تجاری باشد. بررسی تأثیر وضعیت تقسیم سود شرکت‌ بر معیارهای کیفیت سود می‏‏تواند به سرمایه‏‏گذاران، اطلاعات ارزشمندی برای پیش‌بینی سودهای آتی، تعیین ارزش شرکت و در نتیجه تصمیم‏‏گیری در مورد سرمایه‏‏گذاری ارائه کند. همچنین، مدیریت نیز می‏‏تواند در تصمیم‏‏گیری به منظور تعیینیا تغییر سیاست تقسیم سود از این اطلاعات استفاده کند. در این تحقیق به بررسی محتوای اطلاعاتی سود تقسیمی در رابطه با کیفت سودهای گزارش‌شده پرداخته شده است.

    یافته‌های این تحقیق موضوعی جذاب و جالب‌توجه برای سیاست‌گذاران، سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان خواهد بود که مدعی این نکته هستند که سود تقسیمی نشانه‌ای از کیفیت سود است. توجه این گروه‌ها به کیفیت سود به دلیل تأثیر آن بر سطح عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و سرمایه‌گذاران و در نتیجه تأثیر آن بر فعالیت‌ها و ارزش شرکت است. به عنوان مثال در گزارش ریچارد بریدن[1] (2003)این‌گونه بیان شده است که سود تقسیمی یکی دیگر از روش‌های اندازه‌گیری حقیقت سودهای گزارش‌شده است. توانایی پرداخت سود سهام به وجود پول نقد و تفاوت با اهمیت بین میزان سودهای گزارش‌شده و وجوه نقد موجود برای سود تقسیمی بستگی دارد و در نهایت کسری آن مشکلات بالقوه را نشان می‌دهد. او پیشنهاد می‌کند که پرداخت 25% از سود سهام گزارش‌شده تحت عنوان سود تقسیمی به عنوان منطق یا قانون در پرداخت سود، می‌تواند مانع از این شود که شرکت‌ها برای گزارش سود متورم‏شده، به حساب‏سازی متوسل شوند.

    گلسمن[2] (2005) پیشنهاد می‌کند حذف اخذ مالیات مضاعف از سود سهام انگیزه‌ای برای گرایش سهامداران و شرکت در پرداخت سود سهام نقدی خواهد شد. همچنین پرداخت سود سهام موجب کاهش انگیزه شرکت از گزارش سود تصنعی شده که منجر به تحقق جریان وجوه نقد واقعی در حمایت از سود سهام نقدی می‌شود. مالکیل[3] (2003)استاد اقتصاد پرینستون می‌گوید که در محیطی که نسبت به سود شرکت‌ها با تردید و شک نگریسته می‌شود سود سهام نقدییک پیام بسیار قوی از قدرت مالی واقعی و اعتبار سودهای گزارش‌شده به سرمایه‌گذاران است. این نمونه‌ها نشان می‌دهد که برخی از سیاست‌گذاران، سرمایه‌داران و دانشگاهیان معتقدند که سود تقسیمی نشان‌دهنده کیفیت سود است(ین و میائو، 2011).یافته‌هایاین تحقیق بیان می‌کند که شرکت‌هایی که سود سهام پرداخت می‌کنند،در مقایسه با شرکت‌هایی که سود سهام پرداخت نمی‌کنند،به طور متوسط کیفیت سود بالاتری دارند.

    تجدید ارائه صورت‏های مالی در سال‏های اخیر به طور فزاینده‏ای افزایش‌یافته و توجه صاحب‌نظران این رشته را به خود جلب کرده است. تحقیقات مشابهی که در ایران انجام‌شده نیز اشاره به این دارد که، حدود 81 درصد از شرکت‏های ایرانی نیز به دلیل اصلاح اشتباهات حسابداری،صورت‏های مالی خود را تجدید ارائه می‏کنند (برزده، 1392). در ادبیات تحقیق همواره از تجدید ارائه به عنوان یکی از بارزترین نشانه‏های پایین بودن کیفیت گزارشگری مالی و به عبارت دیگر، نشانه‏ای از تقلب محرز در گزارشگری مالی یاد شده‏است (هرلی3، 2012).

    هدف اصلی این تحقیق بررسی وضعیت تقسیم سود در شرکت‏هایی است که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند.‌هدف این تحقیق، تبیین مجدد رابطه بین سیاست تقسیم سود و تجدید ارائه صورت‏های مالی، به عنوان معیار گزارشگری مالی متقلبانه است. به صورت خاص، در این تحقیق بر شرایطی تمرکز می‏شود که می‏توان انگیزه‏ی مدیریت در به‌کارگیری اقلام تعهدی را در دو گروه متقلبانه و غیر متقلبانه، طبقه‏بندی نمود.

    1-4 پرسش‌های تحقیق

    1. چه رابطه‏ای بین گزارشگری مالی متقلبانه و سیاست تقسیم سود شرکت‏ها وجود دارد؟

    2. چه رابطه‏ای بین گزارشگری مالی متقلبانه و سطح سود تقسیمی شرکت‏ها وجود دارد؟

    1-5 فرضیه‌های تحقیق

    به منظور یافتن پاسخی برای سؤال‌های فوق فرضیه‌های تحقیق به شرح زیر تدوین شده است:

    فرضیه اول: با طبقه‏بندی تجدید ارائه صورت سود و زیان در دو گروه متقلبانه و غیر متقلبانه، می‏توان رابطه معناداری بین سود تقسیمی و تجدید ارائه (به عنوان معیاری از گزارشگری متقلبانه) مشاهده کرد.

    فرضیه دوم: با طبقه‏بندی تجدید ارائه صورت سود و زیان در دو گروه متقلبانه و غیر متقلبانه، می‏توان رابطه معناداری بین سطح سود تقسیمی و تجدید ارائه (به عنوان معیاری از گزارشگری متقلبانه) مشاهده کرد.

    1-6 قلمرو تحقیق (موضوعی- مکانی- زمانی)

    قلمرو تحقیق بررسی تأثیر وضعیت تقسیم سود شرکت‌ها بر معیارهای کیفیت سود در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1381 تا 1390 است. 

    1-7 جامعه آماری

    الزامات قانونی موجود در شرکت‌هایپذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران باعث ارائه عمومی اطلاعات حسابرسی شده، توسط آنها به طور منظم و با کیفیت قابل‌قبول می‌شود. به همین دلیل جامعه آماری شرکت‌هایپذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

    1-8 نمونه و نحوه جمع‌آوری اطلاعات

    روش نمونه‌گیری، روش حذفی سیستماتیک بوده است. کلیه شرکت‌های عضو جامعه آماری که دارای شرایط زیر هستند جزء نمونه آماری لحاظ می‌شوند:

    1) محاسبه متغیرهای تحقیق حداقل برای سه سال متوالی و پنج دوره در طول بازه تحقیق امکان‌پذیر باشد.

    2) دوره مالی شرکت‌های نمونه مورد نظر منتهی به 29 اسفند ماه هر سال باشد.

    3) شرکت‌های مورد نمونه سال مالی خود را طی دوره تحقیق تغییر نداده باشند. 

    4) شرکت‌های سرمایه‌گذاری، واسطه‌گری، هلدینگ، بانک‌ها، نهادهای پولی و بیمه از نمونه مستثنی می‌گردد.

    5) وقفه معاملاتی بیش از  6 ماه نداشته باشد.

    نمونه مورد آزمون از 545 شرکت موجود در جامعه آماری اولیه، شامل247 شرکت است.

    اطلاعات مربوط به مبانی نظری تحقیق از طریق روش کتابخانه‏ای و با مطالعه کتب و مقالات داخلی و خارجی موجود در زمینه پژوهش گردآوری شده و داده‏های مورد نیاز شرکت‌ها نیز از طریق نرم‌افزار ره آورد نوین،صورت‌های مالی شرکت‌ها و سایت رسمی سازمان بورس جمع‌آوری گردید.

    1-9 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

    این تحقیق مطالعه‌ای کاربردی با تأکید بر روابط همبستگی و تحلیلی است.مدل آماری به کار گرفته‌شده در این تحقیق مدل رگرسیون چند متغیره می‏باشد. در این پژوهش به منظور بررسی رابطه بینوضعیت تقسیم سود و انگیزه‏های منجز به تجدید ارائه صورت‏های مالی، از روش رگرسیون لوجستیک استفاده‌شده است. برای تجزیه و تحلیل اولیه داده‌ها و محاسبه متغیرهای پژوهش از نرم‌افزارExcel و به منظور انجام آزمون‌های آماریمطرح ‌شده ازنرم‌افزارهایEviews و SPSSاستفاده‌شدهاست.

    1-10 تعاریف عملیاتی پاره‌ای از واژه‌های استفاده‌شده در تحقیق

    تجدید ارائه صورت‏های مالی: هر گاه شرکت متوجه شود صورت‏های مالی که پیش از این منتشر کرده‏است دارای اشتباهات با اهمیتی است ملزم به اصلاح آنها و انتشار مجدد آنها دارد که به آن تجدید ارائه اتلاق می‏شود.

    تجدید ارائه متقلبانه: تجدید ارائه ای است که علت بروز آن وجود رفتار و انگیزه‏های متقلبانه در مدیریت بوده‏است. برای مثال، مدیریت به منظور دستیابی به سودهای پیشبینی شده سود را دستکاری کرده و در دوره‏های بعد اقدام به تجدید ارائه صورت‏های مالی خود نموده‏است.

    تجدید ارائه غیر متقلبانه: تجدید ارائه‏ای که انگیزه‏های منجر به آن ناشی از اقدامات فرصت‏طلبانه مدیریت نیست.

     

    [1]Breeden

    [2]Glassman

    [3]Malkiel

    Investigation the Dividend Policy at Firms Engaged in Financial Reporting Fraud

     

    Abstract

    This study investigates the relation between accounting fraud and firms’ dividend policies. Our sample covers the 10 years, t = 1381-1390 and consists of 247 companies listed in Tehran Stock Exchange. The sample has been selected using method of systematic elimination. For this study, two main hypotheses that investigate the relation between of firms’ dividend policiesand fraudulent Financial reporting. The logistic regression method was used to test the proposed hypotheses. Overall, results indicate that, there is a significant negetive relationship between firms’ dividend policies and fraudulent Financial reporting. Furthermore as thisrelationis more visible for companies with a higher proportion of profits distributed.

     

    Key words:Fraudulent Reporting Financial ,Dividend Policy,Information Content, Restatement.

     

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                             صفحه

    فصلاول: کلیات تحقیق.. 1

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 تشریح وبیان موضوع.. 3

    1-3 اهداف تحقیق وضرورت آن.. 5

    1-4 پرسش‌های تحقیق.. 7

    1-5 فرضیه‌های تحقیق.. 7

    1-6 قلمروتحقیق (موضوعی- مکانی- زمانی). 8

    1-7 جامعه آماری.. 8

    1-8 نمونه ونحوه جمع‌آوری اطلاعات... 8

    1-9 روش تجزیه وتحلیل داده‌ها. 9

    1-10 تعاریف عملیاتی پاره‌ای ازواژه‌های استفاده‌شده درتحقیق.. 9

    1-11 ساختارتحقیق.. 10

    فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق.. 12

    2-1 مقدمه. 14

    2-2 هد ف گزارشگری مالی.. 14

    2-3 سود. 15

    2-4 کیفیت سود. 17

    2-5 مدیریت سودوکیفیت سود. 19

    2-6 معیارهای ارزیابی کیفیت سود. 21

    2-7 دیدگاه‌های مختلف اندازه‌گیری کیفیت گزارشگری مالی.. 24

    2-8 تجدیدارائه به عنوان نشانه گزارشگری مالی متقلبانه. 26

    2-9 تقسیم سود. 31

    2-10 نظریه‌های تقسیم سود. 33

    2-11 پیشینه تحقیق.. 35

    2-12 خلاصه فصل.. 54

    فصل سوم: روش تحقیق.. 55

    3-1 مقدمه. 57

    3-2 روش تحقیق.. 57

    3-3 فرضیه‌های تحقیق.. 58

    3-4 مدل مورداستفاده برای آزمون فرضیه‌ها. 59

    3-5 اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق.. 59

    3-6 نحوه طبقه‏بندی تجدیدارائه‏هابه متقلبانه وغیرمتقلبانه. 63

    3-7 جامعه ونمونه آماری.. 67

    3-8 قلمروتحقیق.. 70

    3-9 جمع‌آوری داده‌های تحقیق.. 71

    3-10 روش تجزیه وتحلیل داده‌ها. 71

    3-11 خلاصه فصل.. 72

    فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده‏ها. 73

    4-1 مقدمه. 75

    4-2 آماره‏های توصیفی.. 75

    4-3 نتایج آزمون اولیه. 80

    4-4 نتایج آزمون فرضیه‌‏های تحقیق.. 82

    4-5 نتایج آزمون‏های اضافی.. 85

    4-5 خلاصه فصل.. 87

    فصل پنجم: خلاصه ونتیجه‌گیری.. 88

    5-1 مقدمه. 90

    5-2 خلاصه تحقیق.. 90

    5-3 ارزیابی فرضیه‌هاوبررسی تطبیقی یافته‌ها. 92

    5-4 محدودیت‌های تحقیق.. 94

    5-5 پیشنهادات مبتنی برنتایج تحقیق.. 94

    5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 95

    5-7 خلاصه فصل.. 95

    فهرست منابع ومأخذ.. 96

    منبع:

    منابع فارسی

    احمدیان، مجید. (1384). « اقتصاد صنعتی ؛ با رویکرد نوین»، انتشارات جهاد دانشگاهی، دانشگاه تهران چاپ اول، صص59.

    اسکات، ویلیام رابرت. (1386). تئوری حسابداری مالی، ترجمه: علی پارساییان، چاپ اول، انتشارات ترمه.

    اعتمادی، حسین و چالاکی، پری. (1384). « رابطه بین عملکرد و تقسیم سود نقدی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1381-1377»، بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره 39، صص 31-47.

    افلاطونی، عباس و نیکبخت، لیلی. (1389). کاربرد اقتصادسنجی در تحقیقات حسابداری، مدیریت مالی و علوم اقتصادی، تهران، انتشارات ترمه، چاپ اول.

    امینی، زهرا. (1384). ارزیابی پاسخ سرمایه‌گذار به رویداد اطلاعاتی با استفاده از سنجه‏های حجم معاملات و بازده سهام، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).

    ایمانی برندق، محمد. (1385). ارائه مدلی برای رابطه کیفیت سود و بازده سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران. پایان نامه دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.

    بزرگی، سجاد. (1386). بررسی رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد مشهد.

    بولو، قاسم. (1386). هزینه حقوق صاحبان سهام و ویژگی‏های سود، پایان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.

    بهرامفر،نقی؛مهرانی،کاوه.(1383). « رابطهبینسودهرسهم،سودتقسیمیوسرمایه‌گذاریدرشرکت‌هایپذیرفته‌شدهدربورساوراقبهادارتهران»،بررسی‌هایحسابداریوحسابرسی،شماره 36،صص27- 46.

    تهرانی، رضا و ذاکری، حامد. (1388). « بررسیرابطهبینکیفیتسودوسودتقسیمیدرشرکت‌های پذیرفته‌شدهدربورساوراقبهادارتهران»، فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال دوم، شماره 5، صص 39- 55.

    ثقفی، علی وکردستانی، غلامرضا. (1383).بررسیوتبیینرابطهبینکیفیتسودوواکنشبازار بهتغییراتسودنقدی،بررسی‌هایحسابداریوحسابرسی، دوره 11 ،شماره 3، صص 51- 72.

    جهانخانی،علی و ظریففرد، احمد. (1374). « آیامدیرانوسهامدارانازمعیارهایمناسبی برایاندازه‌گیریارزششرکتاستفادهمی‌کنند؟»، تحقیقاتمالی،شماره 7 و 8 ، صص 41- 66.

    جهانخانی،علی وقربانی، سعید. (1384). « شناسایی و تبیین عوامل تعیین‌کننده سیاست تقسیم سود شرکت‌های پذیرفته‌شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران»، تحقیقاتمالی،شماره 20، صص 27- 48.

    حافظ نیا، محمدرضا. (1380). مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت.

    خاکی، غلامرضا. (1378). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، انتشارات مرکز تحقیقات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت.

    خدابخشی، نجمه. (1386). بررسی رابطه بین عملکرد عملیاتی و تأمین مالی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).

    خواجوی،شکرالله و ناظمی، امین. (1384). « بررسیارتباطبینکیفیتسودوبازدهسهامباتاکیدبر نقشارقامتعهدیدرشرکت‌هایپذیرفته‌شدهدربورساوراقبهادارتهران»، بررسی‌هایحسابداری وحسابرسی،شماره 40، صص 37 تا 60.

    خورشیدی، عباس و قریشی، حمیدرضا. (1381). راهنمای تدوین رساله و پایان نامه تحصیلی (از نظریه تا عمل)، نشر یسطرون.

    خوش‌طینت، محسن و اسماعیلی، شاپور. (1385). رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام، فصلنامه مطالعات حسابداری، شماره 12و 13، صص 27 تا 56.

    دستگیر، محسن، خدادادی، ولی و رستگار، مجید. (1391). بررسی رابطه بین ویژگی‏های مالی و غیر مالی شرکت با کیفیت اقلام تعهدی و سود، دهمین همایش ملی حسابداری ایران، جلد دوم، صص299.

    رحمانی، علی و بشیری منش، نازنین. (1390). بررسی اثر هموارسازی سود بر آگاهی بخشی قیمت سهام. مجله پژوهش‏های حسابداری مالی، سال سوم شماره 9، صص 39- 54.

    سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1384). روش تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه.

    ظریف فرد، احمد. (1378). شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ارزیابی کیفیت سود بنگاه‌های اقتصادی ایران، پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران.

    عامری، مریم. (1386). سیاست تقسیم سود و عوامل موثر بر آن در شرکت‌های بورس و رابطه آن باکیفیت سود، پایان‌نامه کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه الزهرا(س).

    عاملی، یلدا. (1388). « بررسی رابطه بین کیفیت سود و سود تقسیمی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران » ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاهالزهراء(س).

    عزتی، مرتضی. (1376). روش پژوهش در علوم اجتماعی، موسسه پژوهشات اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول.

    علوی طبری، سید حسین، مجتهد‏زاده، ویدا، سلیمانی امیری، غلامرضا و عاملی، یلدا. (1388). « رابطه کیفیت سود و سود تقسیمی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران»، بررسی‌های حسابداریو حسابرسی، دوره 16، شماره 56، صص 93 تا 106.

    کردستانی،غلامرضاوعلوی،سیدمصطفی. (1389). « بررسیشفافیتسودحسابداریبرهزینهسرمایهسهامعادی»،فصلنامهبورساوراقبهادار،شماره 12،زمستان 89،سالسوم،صص43- 61.

    کردستانی، غلامرضا و مجدی، ضیاءالدین. (1386). « بررسی رابطه بین ویژگی‌های کیفی سود و هزینه سرمایه سهام عادی»، بررسی‌های حسابداریو حسابرسی، سال 14، شماره48، صص 85-104.

    کردستانی، غلامرضا. (1383). « بررسی و تبین رابطه بین کیفیت سود و واکنش بازار به تغییرات سود نقدی»، پایان‌نامه دکترا، دانشگاه تهران.

    کرمی، غلامرضا، تاجیک، کامران و مرادی، محمدتقی. (1385). بررسی رابطه بین کیفیت سود و افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره 44، صص71- 84 .

    گجراتی، دامودار. (1378). مبانی اقتصادسنجی، ترجمه حمید ابریشمی، جلد دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

    مجتهدزاده، ویدا. (1381). « محافظه‏ کاری» مجله حسابدار، شماره 145، سال 24، صص 23و73.

    محمدی، جمال. (1385). بررسی تأثیر مدیریت سود در تصمیمات سرمایه‌گذاری شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد نیشابور.

    مشایخ، شهناز و اسماعیلی، مریم. (1385). بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبه‌های اصول راهبری در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران، بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره 45، صص25- 44.

    مشایخی‌،بیتا،مهرانی‌،ساسان،مهرانی‌،کاوهوکرمی‌،غلامرضا. (1384)‌. "نقشاقلامتعهدیاختیاریدرمدیریتسودشرکت‌هایپذیرفته‌شدهدربورساوراقبهادارتهران"‌،بررسی‌‌هایحسابداریوحسابرسی‌،شماره 42‌،صص61- 74.

    مهرانی، ساسان. (1373). « ایجاد مدل برای رابطه بین سود، تقسیم سود و سرمایه‌گذاری »، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    نادری، عزت ا... و نراقی، مریم. (1378). روش‌های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی، انتشارات دفتر تحقیقات و انتشارات بدر.

    نمازی، محمد و رضایی، حمید‏رضا. (1391). تاثیر نرخ تورم بر کیفیت سود شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دهمین همایش ملی حسابداری ایران، جلد دوم، صص121.

    نوروش، ایرج و مجیدی، رضا. (1384). بررسی رابطه بین کیفیت سود و هزینه سرمایه در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، حسابداری برق، شماره 43.

    نوروش، ایرج، ناظمی، امین و حیدری، مهدی. (1385). کیفیت اقلام تعهدی و سود با تاکید بر نقش خطای برآورد اقلام تعهدی، بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره43، صص135- 160.

    هندریکسن، الدون اس. و مایکل اف. ون بردا. (1385). تئوری‏های حسابداری، ترجمه: علی پارساییان، جلد اول، انتشارات ترمه.

    هومن، حیدر علی. (1374). استنباط آماری، تهران: نشر پارسا، چاپ سوم.

    ب. منابع لاتین

    Aboody, A., J. Hughes and J. Liu. (2005), Earnings Quality, Insider Trading, and Cost of Capital, Journal of Accounting Research, Vol.43,Iss. 5, pp. 651–673.

    Aksu, M. (2006), Transparency & Disclosure in the Istanbul Stock Exchange: Did IFRS Adoption and Corporate Governance Principles Make a Difference, Social Responsibility Journal, Vol. 4, Iss. 3, pp. 407 – 421.

    Al-Najjar, B. and Hussainey, K . (2009), The association between dividend payout and outside directorships, Journal of Applied Accounting Research, Vol. 10, No. 1, pp. 4- 19.

    Ball, Ray and Lakshmanan Shivakumar, (2005), Earnings quality in UK private firms: comparative loss recognition timeliness, Journal of Accounting and Economics, vol. 39, Iss. 1, pp. 83-128.

    Balsam, Steven, Jagan Krishnan, Joon S. Yang. (2003), Auditor Industry Specialization and Earnings Quality, Auditing: A Journal of Practice & Theory, Vol. 22, No. 2, pp. 71-97.

    Bandi, (2012), Finance Perspective versus Accounting Perspective: The Case of Earnings Persistence in Indonesia, International Journal of Economics and Finance; Vol. 4, No. 9-99, pp. 191-199.

    Barth, M. E. Konchitchki, Y , And W.R. Landsman. (2013), Cost OfCapital And Earnings Transparency, Journal of Accounting and Economics,Vol. 55, Iss. 2–3, pp. 206–224.

    Basu, S. (1997), The Conservatism Principle and The Systematic Timeliness of Earning, Journal of Accounting and Economics, Vol. 24, pp. 3-37.

    Belkoui, A.R., (1985), Accounting Theory, Third Edition.

    Bellovary,J.,Giacomino,D.andAkers,M.(2007), AReviewofBankruptcyPrediction Studies: 1930 to Present, Journal of Financial Education, Vol. 33, pp. 1-42.

    Biddle, G. Hilary G. (2006), Accounting Quality and Firm-Level Capital Investment, TheAccounting Review, Vol. 81, pp. 963-982.

    Bodie Z., (2002), Investments, 6th edition, New York, NY: mcgraw-Hill.

    Briker, R.G., Previts Robinson and S. Young. (1995), Finacial analyst assessment of company earning quality, Journal of Accounting, Auditing and Finance, Vol. 10, No. 3, pp. 541-554.

    Brown, S., S. A. Hillegeist And K. Lo, (2009), The Effect of EarningsSurprises on Information Asymmetry, Journal of Accounting AndEconomics, Vol. 55, pp. 208-225.

    Bushman, R., J. Piotroski, and A. Smith. (2004), What Determines Corporate Transparency?, Journal of Accounting Research, Vol. 42, No. 2, pp. 210-241.

    Callaway Dee, Carol, Ayalew A. Lulseged, Tanya S. Nowlin. (2002), Earnings Quality and Auditor Independence: An Examination Using Non-audit Free Data, htpp://www.ssrn.com/.

    Caskey, J., and M. Hanlon. (2013), Dividend Policy at Firms Accused of Accounting Fraud Dividend Policy at Firms Accused of Accounting Fraud. Contemporary Accounting Research, Vol. 30, Iss. 2, pp. 818-850, 33p.

    Chan, Konan, Louis K. C. Chan, Narasimhan Jegadeesh and Josef lakonishok. (2001), Earnings Quality and Stock Returns: The Evidence from Accruals, NBER Working Paper No. 8308.

    Chang, Chan-Chan, Praveen kumar and K. Sivarmakrishnan, (2006), Dividend changes, Cash flow Predictability, and Signaling of future cash flows, htpp://www.ssrn.com/.

    Chen, S., T. Shevlin, and Y. Tong. (2007), Does the pricing of financial reporting quality change around dividend changes?, Journal of Accounting Research, Vol. 45, pp. 1–40.

    Dechow, P. and I. Dichev, (2002), The quality of accruals and earnings: the role of accrual estimation errors, The Accounting Review, Vol.77 (Supplement), pp. 35-59.

    Defond, Mark L., Mingyi Hung, Robert Trezevant. (2007), Investor Protection and the Information Content of Annual Earnings Announcements: International Evidence, Journal of Accounting and Economics, Vol. 43, Iss. 1, pp. 37–67.

    Demerjian, Peter.; Lewis, Melissa.; Lev, Baruch and Sarah MaVay (2013), Managerial Ability and Earnings Quality, Accounting Review, Vol. 88 Iss. 2, pp. 463.

    Fama Eugene F, and Kenneth R. French. (2001), Disappearing Dividends:Changing Firm Characteristics or Lower Propensity to Pay?, Journal ofFinancial Economics, Vol. 60, Iss. 1, Pp. 3–43.

    Farinha J. & J.A. Moreira. (2007), Dividends and Earnings Quality: the Missing Link?, Working Paper, University of Porto.

    Francis J.; R. LaFond, Olsson, P. M. and K. Schipper (2004), Cost of quality and earnings attributes, The Accounting Review, Vol. 79, Iss. 4 pp. 967-1000, 34 p.

    Francis, J., Nanda, D.J., and Olsson, P. (2008), Voluntary disclosure, earnings quality and cost of capital, Journal of Accounting Research, Vol. 46, No. 1, pp. 53-99.

    Francis, J., R. LaFond, P. Olsson and K. Schipper. (2005), The market pricing of accruals quality, Journal of Accounting and Economics, Vol. 39, No. 2, pp. 295-327.

    Ghosh, Aloke, Zhaoyang Gu, Prem C. Jain, (2004), Sustained Earnings and Revenue Growth, Earnings Quality, and Earnings Response Coefficients, htpp://www.ssrn.com/.

    Grullon, G., R. Michaely and B. Swaminatham. (2002), Are Dividend Changes a Sign of Firm Maturity?, Journal of Business, Vol. 75, No. 3, pp. 387–424.

    Healy, P. and J. Wahlen, (1999), A review of the earning management literature and its implications for standard settings, Accounting Horizons, Vol. 13, No. 4, pp. 365-383.

    Hodge, F., (2003), Investors perception of earnings quality, auditor independence and the usefulness of audited financial infoamation, Accounting Horizons, Supplement, pp. 37-48.

    Kirschenheiter, M. and N. Melumad, (2004), Earnings quality and smoothing, Working paper Columbia Business school, pp. 68.

    Kothari, S. P., Leone, and C. Wasley.(2005), Performance matched discretionaryaccruals, Journal of Accounting and Economics, Vol. 39, No. 1, pp. 161-197.

    Kuo, Nan-Ting, (2013), Dividend tax signaling and the pricing of future earnings: a case of taxable stock dividends, Review of Quantitative Finance & Accounting, Vol. 40, Iss. 3, pp. 539-570, 32p.

    Lang, Mark H., Judy Land, (2002), Empirical Evidence on the Evolution of International Earnings, The Accounting Review,  Vol. 77, pp. 115-133.

    Lev, B., R.Thiagarajan (1993), Fundamental Information Analysis, Journal of accounting research, Vol. 31, No. 2, pp. 190-215.

    Lev, Baruch, and Doron Nissim. (2002), Taxable income as an indicator of earning quality, Working paper New York University and Columbia University.

    Lin, Li-Hua and Lin, Szu-Hsien, (2013), The Study of Earning Management Dividend Threshold, Global Conference on Business and Finance Proceedings, Vol. 8, No. 1, pp. 362-366.

    Lougee, B. and C. Marquardt, (2004), Earnings in formativeness and strategic disclosure and empirical analysis of pro form earnings, The Accounting Review, Vol. 79, No. 3, pp. 769-795.

    Michelle, H. James, M.Terry, Shevlin (2006), The InformationContent Of Dividends: Do Dividends Provide Information aboutFuture Earnings?, www.ssrn.com.

    Mikhail, M., B. Walter, And R. Willis, (2003), Reactions to dividend changes conditional on earnings quality, Journal of Accounting, Auditing and Finance, vol. 18, No. 1, pp. 121-151.

    Mikhail, Michael B. and Beverly R. Walther, (1999), Dividend Changes and Earnings Quality,  http://www.ssrn.com/.

    Moradzadehfard, Mahdi. Babaie, Sasan. (2012), The Impact of Dividend Policy on a Firm's Real Earnings Management: An Empirical Investigation in Tehran Stock Exchange Listed Companies, Research Journal of Business Management, Vol. 6, No. 4, pp. 144-152.

    Nielsen, Christian. Modsen, Mona Toft. October (2009), Discourses OfTransparency In The Intellectual Capital Reporting Debate: Moving FromGeneric Reporting Models To Management Defined Information, Critical Perspectives on Accounting, Vol. 20, Iss. 7, Pp.  847–854.

    Penman, S. and X. Zhang, (2002), Accounting conservatism, the quality of earnings and stock returns, The Accounting Review, Vol. 77, No .2, pp.  237-264.

    Richardson, S., (2003), Earning quality and short sellers, Accounting Horizons, Vol. 17, pp. 49–61.

    Schipper, K. and L, Vincent (2003), Earnings Quality, Accounting Horizons, Vol. 17, Supplement, pp.97-110.

    Skinner,J.D. (2003), What Do Dividend Tell us About EarningsQuality?, Working paper, University of Chicago.

    Stephan H. Penman. Xiaoju Zhang, (2002), Accounting Conservatism, the quality earning and stock returns, The Accounting Review. Vol. 77, No. 2, pp.  237-264.

    Watts. Ross L. (2003), Conservatism in the accounting; Part 1: Explanation and implication, Accounting Horizons, Vol. 17, No. 3, pp. 207-221.

    White, G., A. Sondhi and D., Fried, (2003), The analysis and use of financial statements, John Wiley and Sons, third edition, pp. 767.

    Yen H. Tong and Bin Miao, (2011), Are Dividends Associated With The Quality ofEarnings?, Accounting Horizons, Vol. 25, No. 1 pp.  183–205.


موضوع پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, نمونه پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, جستجوی پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, فایل Word پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, دانلود پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, فایل PDF پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, مقاله در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, پروژه در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, پروژه درباره پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: حسابداری چکیده با توجه به اینکه در سالهای اخیر، تجدید ارائه صورتهای مالی بین شرکتهای ایرانی بسیار رایج شده است.در این تحقیق سعی شده برخی از عوامل تاثیر گذار بر تجدید ارائه صورتهای مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران همچون بیش اعتمادی مدیریت، دوگانگی مدیر عامل و... را مورد بررسی قرار دهیم .در این راستای ...

پایان­­نامه‌ کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده بررسی رابطه بین تجدید ارائه صورت‌های مالی و رشد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران صورت‌های مالی تجدید ارائه‌شده به‌صورت شفاف و صریح، پیام و علامتی پیرامون قابل‌اتکا نبودن صورت‌های مالی دوره‌های گذشته به استفاده‌کنندگان ارسال می‌کنند. ازاین‌رو تجدید ارائه صورت‌های مالی اثرات مخربی در پی خواهد داشت. این پژوهش به بررسی ...

پایان نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بررسی رابطه بین تقسیم سود و بازده سهام از دیرباز از جمله مشکل­ترین چالش­های پیش­ روی اقتصاددانان مالی بوده است.هدف این مطالعه نیز بررسی واکنش بازار به تغییرات سود تقسیمی(کاهش یا افزایش) می­باشد. که این کار از طریق سنجش بازده غیر عادی انباشته انجام می­شود. خصوصاً در این مطالعه به بررسی عوامل تأثیر­گذار بر بازده غیر عادی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده در شرایط واقعی بودن صورت های مالی ارایه شده، سود مبتنی بر سیستم حسابداری تعهدی می‌بایست بتواند اطلاعات با ارزشی را در خصوص وضعیت کنونی و چشم انداز آتی شرکت به بازار منعکس کند. در این حالت سود ممکن است منعکس کننده منافع شخصی مدیران بوده و سبب خطای پیش بینی تحلیلگران شده وموجب بروز ارزشگذاری نادرست سود از سوی بازار ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته­ حسابداریپ چکیده هدف از تحقیق بررسی این موضوع است که آیا کیفیت حسابرسی در دوره جاری، تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره آتی دارد؟. بدین منظور رابطه بین عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی در دوره جاری و احتمال تجدید ارائه ارقام مقایسه‌ای صورت‏های مالی در دوره‏های آتی در شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شد. به منظور آزمون ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته حسابداری چکیده پایان نامه( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج بدست آمده‌ ): انتظار بر این است که سود خالص،نتیجه عملکرد یک واحد اقتصادی را برای یک دوره مالی نشان دهد.اما مدیریت به واسطه داشتن انگیزه های مختلف اقدام به مدیریت سود(فزاینده یا کاهنده) می کند و این احتمال وجود دارد که این اقدام باعث کاهش کیفیت سود گردد. کاهش ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی چکیده تصمیم­گیری درباره­ی پرداخت سود و مقدار آن، موضوع حائز اهمیتی در حوزه­ی مالی شرکتی است؛ زیرا در این تصمیم­گیری مقدار پولی که باید به سرمایه­گذاران پرداخت شود و همچنین مقدار پولی که باید برای سرمایه­گذاری مجدد انباشته شود، مشخص می­شود. در این پژوهش عوامل موثر بر نسبت پرداخت سود سهام در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفت که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده: هدف این پژوهش بررسی روابط بین تغییرات سود تقسیمی، سود هر سهم و تغییرات سود هر سهم با تغییرات سود آتی است.در این تحقیق اطلاعات مربوط به ترازنامه،سودوزیان و گردش وجوه نقد 100 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران برای سال های مالی 1380 الی 1385 مورد استفاده قرار گرفته است.برای مشخص شدن روابط ، 12 فرضیه طرح و برای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده: هدف این پژوهش بررسی روابط بین تغییرات سود تقسیمی، سود هر سهم و تغییرات سود هر سهم با تغییرات سود آتی است.در این تحقیق اطلاعات مربوط به ترازنامه،سودوزیان و گردش وجوه نقد 100 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران برای سال های مالی 1380 الی 1385 مورد استفاده قرار گرفته است.برای مشخص شدن روابط ، 12 فرضیه طرح و برای ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش :مالی چکیده: در این تحقیق به بررسی ارتباط شفافیت سود و ریسک نقدینگی درشرکت های پذیرفته بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود. ما در این تحقیق بررسی خواهیم کرد که افزایش شفافیت سود شرکتها ، ریسک نقدینگی را کاهش می دهد . متغیر وابسته تحقیق ریسک نقدینگی و متغیر مستقل تحقیق شفافیت سود است.برای سنجش شفافیت سود از مدل ...

ثبت سفارش