پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده

word 3 MB 30330 165
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.A”

    مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

    چکیده

    هدف از این تحقیق بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده بوده است که بدین منظور 385 نفر از مصرف کنندگان مواد شوینده ای که از فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر تهران خرید می کنند به عنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامه استاندار برگرفته از مقاله لوئیس و لومبارت (2010)  پاسخ گفتند. در پایان نتایج به دست آمده از پرسشنامه های تحقیق به کمک آزمون رگرسیون خطی دومتغیره مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج نشان داد که شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تأثیر معنی داری (p<0/01) دارد.

     کلید واژه ها: شخصیت نام تجاری، اعتماد، دلبستگی، تعهد به نام تجاری، صنعت مواد شوینده

    1-1-     مقدمه

    شاید متمایزترین مهارت بنگاه‏های حرفه‏ای، توانایی آنها در ایجاد، حفظ و نگهداری و توسعه‏ی علائم تجاری خود باشد(کاپفرر، 1385). با تشدید رقابت در تجارت و تغییرات سریع تکنولوژیکی و نیز افزایش قدرت و حق انتخاب مشتریان، موفقیت از آن شرکت‏هایی خواهد بود که قادر باشند به نحو شایسته‏تری انتظارات و ارزش‏های موردنظر مشتریان را درک و شناسایی کرده و به نحو مطلوب به آنها پاسخ دهند (وانگ و همکاران[1]، 2007).

    نام تجاری به عنوان رکن و اساس بازی رقابتی امروز، عنصری است که باید به دقت ایجاد، تعریف و مدیریت شود تا سازمان و شرکت‏ها بتوانند با تکیه بر این ستون، سودآوری هرچه بیشتر را برای کسب و کار خود، رقم بزنند. لازم به یادآوری‏ست که ویژگی‏های برندها یا نام‏های تجاری بر رفتار مشتری تأثیرگذار است و دنیای تجارت امروز به استراتژی‏های برندگذاری نیاز دارد(جوانمرد، 1388). تا چند سال پیش دغدغه عمده شرکتها و موسسات در یافتن و جذب مشتریان بیشتر بوده است. در حال حاضرحفظ و راضی نگه داشتن مشتریان خود از اهم فعالیتهای کسب و کارهای موفق می باشد. این شرکتها همواره در جهت ارتقای رضایت مشتریان از محصولات/خدمات (شرکتهایشان) از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند. در این راستا مفاهیمی همچون مدیریت بر مبنای رضایت مشتریان، مدیریت کیفیت فراگیر و ... در شرکتها پیاده شده است.

    همواره این شرکتها همچنین با اندازه گیری منظم شاخص رضایت مشتریان ضمن کنترل و ارزیابی عملکرد برنامه های خود، در تلاشند تا دل مشتریان را بدست آورده و آنها را از خودشان راضی نگه بدارند.

    با توجه به موارد گفته شده، در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شده است. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان گردید و سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه به اهداف اساسی تحقیق و سوالات تحقیق، چارچوب نظری تحقیق و جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق، قلمرو تحقیق، موانع ومحدودیتهای تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق تعریف شد.

    1-2-     بیان مسئله

     در دنیای تجارت امروز که رقابت بین شرکت‏ها بسیار نزدیک به هم شده و هر شرکت می‏کوشد تا کالا یا خدمت خود را چنان ارائه دهد که از رقبا عقب نماند، توجه به مؤلفه‏های دیگری که بر انتخاب مشتریان اثر می‏گذارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از عمده‏ترین عوامل مؤثر بر انتخاب مشتری، تصویر ذهنی مشتری از نام تجاری موردنظر است. نام تجاری یا برند یکی از دارایی‏های نامشهود شرکت‏هاست که می‏تواند نقش عمده‏ای در رشد و قابلیت سودآوری آنها، در درازمدت داشته باشد. به خصوص آنکه برای نام تجاری از قوانین انحصاری خاصی نیز می‏توان بهره گرفت.

    در واقع نام تجاری به عنوان حوزه‏ی قانونی‏ای عمل می‏کند که تولیدکننده‏ی محصول یا ارائه‏دهنده‏ی خدمت، می‏تواند در آن سرمایه‏گذاری کند. ضمن اینکه برندینگ و استفاده از نام تجاری می‏تواند تصمیم‏گیری مصرف‏کننده را راحت‏تر کرده و همچنین اساسی برای ایجاد وفاداری به شرکت باشد.

    به طور کل، یک نام تجاری نقش‏های مهمی ایفا می‏کند: متمایز کننده محصول و خدمت است، با مصرف کننده ارتباط برقرار می‏کند و به عنوان یک حوزه قانونی عمل می‏کند که تولید کننده می‏تواند در آن سرمایه گذاری نماید. نام تجاری مناسب به مشتری و کارکنان شرکت رضایت و اعتماد به نفس می‏دهد و می‏تواند آگاهی بازار از محصولات جدید را افزوده، ورود محصولات به بازارها را تسریع و در نهایت منجر به افزایش سهم بازار شود.

    طبق تعریف فیلیپ کاتلر و انجمن بازاریابی آمریکا، نام تجاری یا برند عبارتست از؛ نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها که هدف از آن معرفی کالا یا خدمتی‏ست که فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می‏کنند و بدین وسیله محصولات و خدمات خود را متمایز می‏کنند.

    نام تجاری یا برند، نقش‏های مهمی ایفا می‏کند؛ از متمایزکننده محصول و خدمت گرفته تا برقراری ارتباط با مشتری و ایجادآگاهی بازار و افزایش سهم بازار. اما آنچه در انتخاب مشتری و به عبارتی موفقیت نام تجاری یک شرکت تأثیر دارد، در واقع همان تصویر ذهنی مشتری ست.

    در طول دو دهه‏ی اخیر، نظر بسیاری از پژوهشگران رفتار مصرف‏کننده به این موضوع جلب شده است که افراد چگونه برای توصیف ایده‏آل‏های شخصیتی خود به انتخاب از بین برندها یا نام‏های تجاری می‏پردازند.

    اصولاً انسان‏ها جهت فهم دنیای پیرامون خود و همچنین ارتباط برقرار کردن با بقیه از استعاره‏ها استفاده می‏کنند که یکی از این استعاره‏ها، استعاره‏ی انسان است. ما همواره سعی می‏کنیم جهت ارزیابی و بیان ویژگی‏های موجودات بی‏جان، با استفاده از استعاره‏ی انسان؛ به آنها صفات انسانی نسبت بدهیم.

    پژوهشگران معتقدند؛ مشتریان صفات و ویژگی‏های شخصیتی گوناگونی را به محصولات نسبت می‏دهند که این موضوع سبب تعریف سرفصل جدیدی به عنوان شخصیت نام تجاری شده است.

    شخصیت نام تجاری در واقع عبارت است از؛ همه‏ی ویژگی‏های انسانی‏ای که ما به نام‏های تجاری نسبت می‏دهیم. بر این اساس ممکن است به برخی نام‏های تجاری ویژگی‏هایی مثبت از قبیل باهوش، خوش‏قول، وفادار، بامزه و هیجان‏انگیز و غیره و یا ویژگی‏های منفی از قبیل بدسلیقه، بی‏ادب، شیّاد و غیره نسبت دهیم.

    خانم جنیفر آکر (1997)، پنج اصل شخصیت نام تجاری را چنین بیان میدارد: صمیمیت، اشتیاق و هیجان انگیزی، شایستگی، فریبندگی و استحکام.

    پژوهش‏های مختلف نشان می‏دهد؛ هرچه بین صفات شخصیتی افراد و نام تجاری، هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، احتمال انتخاب آن از سوی افراد بیشتر است.

    دیوید آکر (۱۹۹۶)، شخصیت نام تجاری را هسته‏ی مرکزی و نزدیک‏ترین متغیر در تصمیم‏گیری مشتری در هنگام خرید می‏داند. با توجه به توضیحات آمده و همچنین مؤلفه‏های مؤثر بر دنیای تجارت امروز که برای مشتری اهمیت ویژه‏ای قائل است، لازم است هر سازمانی جهت شناخت عمیق‏ترِ مصرف‏کنندگانِ خود، از مفهومِ شخصیتِ نام تجاری بهره گیرد و به بررسی آن در ذهن مشتریان خود بپردازد.

    علاوه بر این، در دنیایی که بهداشت و سلامتی، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه یافتگی به شمار می آید نقش شوینده ها و پاک کننده ها در زندگی مردمان و بالا بردن سطح زندگی،رفاه و سلامتی بیش از پیش آشکار می شود. با توجه به این نکته مهم، شرکت ها و صنایع تولید کننده مواد شوینده نیز در این بازار جهانی بیکار ننشسته اند و با تلاش بی وقفه، سرمایه گذاری‌های کلان، تبلیغات و بازار یابی وسیع، برند سازی و مشتری مداری،گوی سبقت را از دیگران می ربایند. آنها می‌کوشند محصولاتی با کیفیت هرچه بیشتر، قیمت مناسب و بسته بندی زیبا را راهی بازار کنند و سرانجام سودهای کلان را از آن خود سازند. ولی ما هنوز در داخل کشور مصرف کننده وفادار نساخته ایم. این در حالی است که شرکت های خارجی، به شدت به نظرات مشتری و پیشنهادات و انتقادات مصرف کنندگان، اهمیت می دهند.

     لذا با توجه به تنوع محصولات تولیدی تا کنون تحقیقی در صنعت مواد شوینده مبنی بر تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری انجام نشده، که ضرورت انجام تحقیقی در این زمینه ضروری به نظر می رسد که امیدواریم نتایج تحقیق حاضر بتواند مفید فایده واقع شود.

    1-3-     اهمیت پژوهش

    شخصیت انسان نقطه آغازین تحقیقات درباره شخصیت برند یا نام تجاری می‏باشد. مفهوم شخصیت برند یا نام تجاری، مزایای مدیریتی مهمی را به دنبال دارد که یکی از آنها اثرگذاری بر رابطه‏ی میان مصرف‏کننده و نام تجاری می‏باشد و می‏تواند رفتار مصرف‏کننده را توضیح دهد. از این رو چنین مفهومی می‏تواند چشم‏انداز جدیدی را برای مدیریت و عملکرد نام تجاری در حوزه‏ی بازاریابی به همراه آورد (لوئیس و لومبارت، 2010: 115).  

    یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد هرچه ارزش نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت میتواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ میکند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. (علیپور و خطبه سرا، 1389)

    از سوی دیگر تصمیم‏گیری مشتری بر اساس صفات شخصیتی او شکل می گیرد، هرچه بین صفات شخصیتی افراد و نام تجاری، هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، احتمال انتخاب آن از سوی افراد بیشتر است.

    دیوید آکر (۱۹۹۶)، شخصیت نام تجاری را هسته‏ی مرکزی و نزدیک‏ترین متغیر در تصمیم‏گیری مشتری در هنگام خرید می‏داند.

    هر نام تجاری شخصیت خاص خود را دارد. نام‌های تجاری که هویت و اهداف خود را مشخص و متمایز می‌سازد و چهره‌ای ملموس و دوستانه از خود ارائه می‌دهند، قادرند که با مشتریان خود ارتباطی غنی و سودمند برقرار کنند و نه تنها بخشی از قلب و ذهن آنها بلکه بخشی از زندگی روزمره مصرف کنندگان را تسخیر می‌کند (تیلور و گودوین[2]، 2004).

    با توجه به رقابتی بودن محصولات تولیدی در صنعت مواد شوینده اهمیت شخصیت نام تجاری امری انکار ناپذیر است. پژوهش امروز درصدد برآمد تا تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری را برسی نمایید.

     

     

    1-4-     اهداف پژوهش

    الف)هدف اصلی:

    بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد،  دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

    ب)هدف های فرعی:

    بررسی تاثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

    بررسی تاثیر شخصیت نام تجاری بر دلبستگی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

    بررسی تاثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

    اهداف کاربردی:

    بهبود و ارتقاء وضعیت شخصیت نام تجاری، اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده.

    که مهمترین استفاده کنندگان از تحقیق حاضر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    صنعت مواد شوینده

    صنعت های مشابه       

    دانشگاهیان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی علمی.

    1-5-     سوالات پژوهش:

    سوالات اصلی:

    آیا شخصیت نام تجاری بر اعتماد،  دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    سوالات فرعی:

    آیا شخصیت نام تجاری بر اعتماد اعتباری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    آیا شخصیت نام تجاری بر اعتماد صفاتی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    آیا شخصیت نام تجاری بر دلبستگی رفتاری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    آیا شخصیت نام تجاری بر دلبستگی نگرشی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

     

    آیا شخصیت نام تجاری بر تعهد عاطفی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    آیا شخصیت نام تجاری بر تعهد هنجاری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    آیا شخصیت نام تجاری بر تعهد مستمر به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد؟

    1-6-     فرضیه‏های تحقیق:

    فرضیه اصلی:

    شخصیت نام تجاری بر اعتماد،  دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    فرضیه های فرعی:

    شخصیت نام تجاری بر اعتماد اعتباری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر اعتماد صفاتی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر دلبستگی رفتاری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر دلبستگی نگرشی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر تعهد عاطفی به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر تعهد هنجاری به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

    شخصیت نام تجاری بر تعهد مستمر به نام تجاری در صنعت مواد شوینده تاثیر معنی داری دارد.

     

     

    1-7-     مدل تحقیق:

    متغیرهای تحقیق در غالب مدل  مفهومی زیر ترسیم شده است

     

    شخصیت نام تجاری

    اعتماد

    دلبستگی

    تعهد

    اعتماد اعتباری

    اعتماد صفاتی

    دلبستگی رفتاری

    دلبستگی نگرشی

    تعهد عاطفی

    تعهد هنجاری

    تعهد مستمر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مدل تحقیق برگرفته از مقاله لوئیس و لومبارت (2010) می باشد.

     

     

     

    1-8-     قلمرو تحقیق

    الف)  قلمرو موضوعی:

       این تحقیق از لحاظ قلمرو موضوعی در حیطه مباحث مدیریت بازاریابی می باشد.

    ب)  قلمرو مکانی :

     قلمرو مکانی تحقیق شامل مصرف کنندگان مواد شوینده شهر تهران می­باشد.  

    ج) قلمرو زمانی :

    پژوهش حاضر از نظر قلمرو زمانی مربوط به آذر ماه سال 1392 هجری شمسی می­باشد.

    1-9-     ابزار گردآوری اطلاعات:

    در این تحقیق از دو ابزار برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است:

    بررسی اسناد و مدارک: جهت اخذ اطلاعات کلی در مورد سازمان شامل تاریخچه، تعداد پرسنل، وضعیت تحصیلی، آیین نامه ها و ...از روش بررسی اسناد و مدارک استفاده گردیده است. همچنین سایر اطلاعات در زمینه ادبیات موضوع، تعیین چارچوب نظری و شاخص ها از منابع موجود در کتابخانه که حاوی کتب، مجلات وپایان نامه ها و گزارشات علمی است، استفاده شده است.

     

    پرسشنامه:

    در تحقیق حاضر برای بررسی شخصیت نام تجاری، اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری ، بر اساس پرسشنامه نگرش جامعه آماری را جویا شده‌ایم. این ابزار یکی از ابزار های رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسب داده های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه ای از سوالهاست که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می دهد که این پاسخ ها داده های مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل می دهد. از طریق سوالات پرسشنامه می توان دانش، علاقه، نگرش فکری فرد را مورد بررسی قرار داد (بازرگان و همکاران، 1389). شایان ذکر است همانگونه که در مراحل تحقیق اشاره نمودیم، پرسشنامه مورد استفاده در این تحقیق برگرفته از مقاله لوئیس و لومبارت (2010) می باشد.

     

    1-10-تعریف متغیرها و واژه های کلیدی تحقیق

    1) تعریف نظری:

    شخصیت نام تجاری:

    شخصیت برند به مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می شود. این ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می شود. این ویژگی ها می تواند شامل جنس ، سن، علاقه و توجه فرد و ... باشد (گنجی نیا و اخوان فومنی،1390)

    اعتماد :

    ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ‫ﺑﺎﻗﺎﻋﺪﻩ، ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﻴﺎﺭﻱ ﺩﻫﻨﺪﻩ، ﺩﺭ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ‫ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺷﻜﻞ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ ‫ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﻓﻮﻛﻮﻳﺎﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﻓﻨﺎﻭﺭﺍﻧﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ‫ﻧﻘﺶ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻙ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ‫ﺑﺮﺟﺴﺘﻪﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ. (فوکویاما،1995)

    تعهد :

    تعهد به نام و نشان تجاری را می توان اینگونه تعریف کرد :«میزانی که مشتری نسبت به یک نام و نشان تجاری نگرش مثبت دارد، میزان پایبندی او به نام و نشان تجاری یاد شه و قصد ادامه خرید «در آینده» (موون و ماینور، 2001 (.

    2) تعریف عملیاتی :

    جهت سنجش عملیاتی متغیرها از پرسشنامه استاندارد مقاله لوئیس و لومبارت (2010) استفاده خواهد شد.

    1-11-ساختار پژوهش

    پژوهش حاضر در پنج فصل تنظیم و ارائه گردیده است.

    فصل اول: در این فصل مفاهیم کلی درخصوص طرح پژوهش، تعریف مسأله، اهمیت موضوع، اهداف و فرضیه های پژوهش و قلمرو پژوهش ارائه گردیده است.

    فصل دوم: در این فصل مبانی نظری و پیشینه تحقیق در سه بخش به شرح زیر گنجانده می شود:

    بخش اول: مبانی تئوریک متغیرهای تحقیق.

    بخش دوم: پیشینه تحقیق.

    بخش سوم: محتصری در خصوص جامعه مورد بررسی .

    فصل سوم: در فصل سوم، روش پژوهش، نحوه جمع آوری اطلاعات و تهیه پرسشنامه، جامعه آماری مورد پژوهش، روش نمونه گیری، حجم نمونه، توزیع و جمع آوری پرسشنامه و تکنیک آماری مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها به تفصیل تشریح می گردد.

    فصل چهارم: در این فصل پس از بیان مقدمه، تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده مربوط به تحقیق حاضر در قالب جداول جداگانه و نمودارهای مربوط، ارائه می شود.

    فصل پنجم: در این فصل به نتیجه گیری پرداخته و همچنین پیشنهادها و رهنمودهای لازم با توجه به نتایج بدست آمده و محدودیت­های موجود در اجرای تحقیق بیان شده و در آخر نیز پیشنهاداتی برای پژوهش­های آینده ارائه می گردد

    [1] - wang et al.

    [2] - Tylor & Goodwin

    Abstract

     

    The aim of the present research is to study the effect of brand personality on trust, attachment and commitment to brand in Detergent Industry and for this purpose 385 of the consumers of detergents who make their purchases from chain stores in Tehran have been selected as research sample and have responded to the Standardized questionnaire adapted from an article Lvmbart Lewis (2010). In the end, the gathered data from these questionnaires have been analyzed with the use of two-variables linear regression test and the results of which indicates that brand personality has a significant effect (p<0.01) on trust, attachment and commitment to brand in Detergent Industry.

     Key words: brand personality, trust, attachment, commitment to brand, Detergent Industry.  

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                          صفحه

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1-    مقدمه. 3

    1-2-    بیان مسئله. 4

    1-3-    اهمیت پژوهش.... 6

    1-4-    اهداف پژوهش.... 7

    1-5-    سوالات پژوهش: 7

    1-6-    فرضیه‏های تحقیق: 8

    1-7-    مدل تحقیق: 9

    1-8-    قلمرو تحقیق.. 10

    1-9-    ابزار گردآوری اطلاعات: 10

    1-10-  تعریف متغیرها و واژه های کلیدی تحقیق.. 11

    1-11-  ساختار پژوهش.... 11

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1-    مقدمه. 14

    بخش اول: مبانی نظری تحقیق.. 15

    2-2-    تاریخچه‏ی برند. 15

    2-3-    تعریف برند. 17

    2-4-    نام تجاری و مدیریت برند. 21

    2-5-    پیدایش ارزش ویژه برند. 22

    2-6-    تعاریف ارائه شده از ارزش ویژه‏ی برند. 22

    2-7-    مدلهای اندازه‏گیری نام‏تجاری.. 24

    2-7-1- تحقیقات اندازه‏گیری ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه بازاریابی(مصرف‏کننده) 24

    2-7-2- مدل‏های اندازه‏گیری ارزش ویژه‏ی نام تجاری (ابعاد ادراکی مصرف‏کننده) 26

    2-7-3- مدل‏های اندازه‏گیری ارزش نام تجاری، (ابعاد رفتاری مصرف‏کننده) 32

    2-8-    رابطه شخصیت نام تجاری و وفاداری نسبت به نام تجاری.. 33

    2-9-    گونه شناسی روابط برند. 34

    2-10-  تأثیر رسانه‌ها در توسعه رابطه برند. 35

    2-11-  ساخته شدن شخصیت نام تجاری.. 36

    2-12-  تشخیص شخصیت برند و روابط بین شخصیت مصرف‏کننده و شخصیت برند. 37

    2-13-  تبلیغات به عنوان یک محرک برند. 38

    2-14-  مروری بر دیدگاه های مرتبط با نام تجاری.. 40

    2-15-  ساخت نام تجاری شرکت... 42

    2-16-  گرایش به نام تجاری.. 45

    2-17-  رهبری نام تجاری.. 47

    2-18-  مدیریت دارایی نام تجاری.. 50

    2-19-  ارتباط بین مفاهیم عملکرد کالا، شهرت نام تجاری، وفاداری و رضایت مشتریان. 52

    بخش دوم- پیشینه تحقیق.. 57

    2-20-  تحقیقات انجام شده داخلی.. 57

    2-21-  تحقیقات انجام شده خارجی.. 60

    2-22-  جمع بندی مبانی نظری و پیشینه و مدل مفهومی تحقیق.. 63

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1-    مقدمه. 66

    3-2-    روش شناسی تحقیق.. 66

    3-3-    متغیرهای تحقیق.. 67

    3-4-    روش و ابزار گرد آوری اطلاعات... 67

    3-4- جامعه آماری تحقیق.. 67

    3-5-    نمونه آماری.. 68

    3-6-    روش نمونه گیری.. 69

    3-7-    قلمرو تحقیق.. 69

    3-8-    ابزار سنجش.... 69

    3-9-    بخش سنجش اعتماد. 71

    3-10-  بخش سنجش دلبستگی.. 72

    3-11-  بخش سنجش تعهد. 72

    3-12-  بخش سنجش شخصیت نام تجاری.. 73

    3-13-  اعتبار و روایی  ابزار تحقیق.. 73

    3-13-1-........................................................................................................................................ روایی پرسشنامه. 74

    3-13-2-........................................................................................................................................ پایایی پرسشنامه. 74

    3-14-  روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات... 75

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1-    مقدمه. 79

    در این فصل از تحقیق، داده‏های گردآوری شده در راستای اهداف تحقیق در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به این منظور در ابتدا به بررسی ویژگی‏های جمعیت‏شناختی افراد نمونه تحقیق پرداخته شده و سپس سؤالات اساسی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‏اند. 79

    4-2-    بخش تحلیل توصیفی تحقیق.. 80

    4-2-1- جنسیت... 80

    4-2-2- سن.. 81

    4-2-3- تحصیلات... 82

    4-2-4- تأهل.. 83

    4-2-5- نام تجاری.. 84

    4-3-    بخش تحلیل استنباطی تحقیق.. 86

    4-4-    اولویت بندی تأثیر شخصیت نام تجاری بر ابعاد متغیرهای اعتماد، دلبستگی و تعهد. 101

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1-    مقدمه. 103

    5-2-    نتایج سؤالات تحقیق.. 103

    5-3-    پیشنهادات تحقیق.. 107

    5-3-1- پیشنهادات اجرایی.. 107

    5-3-2- پیشنهادات پژهشی تحقیقی.. 107

    5-4-     محدودیت‏های تحقیق.. 107

    پیوست ها 109

    منابع و مآخذ. 150

    فهرست منابع فارسی.. 151

    فهرست منابع انگلیسی.. 152

    چکیده انگلیس.... 155

     

     

     

    فهرست جدول ها

    عنوان                                                                                                                           صفحه

    جدول 2-1- دیدگاه‌های مختلف در تعاریف برند. 20

    جدول2-2- تغییر نگرش مدیریت نام تجاری از دیدگاه تاکتیکی به استراتژیک.... 21

    جدول 2-3- استراتژی بازاریابی.. 42

    جدول 2-4- تغییر نگرش از مدیریت سنتی نام تجاری.. 50

    جدول 3-1- متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه. 70

    جدول 3- طیف لیکرت. 71

    جدول 3-3- بخش اعتماد. 72

    جدول 3-4- بخش سنجش دلبستگی.. 72

    جدول 3-5- بخش سنجش تعهد. 73

    جدول 3-5- بخش سنجش شخصیت نام تجاری.. 73

    جدول 3-7- آلفای کرونباخ پرسش‌نامه‌ها 75

    جدول 4-1- توزیع جنسیت... 80

    جدول 4-2- توزیع سن.. 81

    جدول 4-4- توزیع تأهل.. 83

    جدول 4-5- توزیع نام تجاری.. 84

    جدول 4-6- آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف.... 86

    جدول شماره 4-7- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد به نام تجاری.. .. 87

    جدول 4-8- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و اعتماد به نام تجاری.. 87

    جدول شماره 4-9- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر دلبستگی.. 88

    جدول 4-10- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و دلبستگی.. 88

    جدول شماره 4-11- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد. 89

    جدول 4-12- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و تعهد. 90

    جدول شماره 4-13- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد اعتباری.. 90

    جدول 4-14- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و اعتماد اعتباری.. 91

    جدول شماره 4-15- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد صفاتی.. 92

    جدول 4-16- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و اعتماد صفاتی.. 92

    جدول شماره 4-17- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر دلبستگی رفتاری.. 93

    جدول 4-18- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و دلبستگی رفتاری.. 93

    جدول شماره 4-19- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر دلبستگی نگرشی.. .. 94

    جدول 4-20- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و دلبستگی نگرشی.. 94

    جدول شماره 4-21- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد عاطفی.. 95

    جدول 4-22- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و تعهد عاطفی.. 96

    جدول شماره 4-23- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد هنجاری.. 97

    جدول 4-24- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و تعهد هنجاری.. 97

    جدول شماره 4-25- مشخص‏کننده‌های کلی تحلیل رگرسیونی تأثیر شخصیت نام تجاری بر تعهد مستمر. 98

    جدول 4-26- ضریب رگرسیونیِ شخصیت نام تجاری و تعهد مستمر. 99

    جدول 4-27- نتایج مربوط به اولویت بندی تأثیر شخصیت نام تجاری بر ابعاد متغیرهای اعتماد، دلبستگی و تعهد    101

    منبع:

    فهرست منابع فارسی

    آذر، عادل؛ مؤمنی، منصور. (1383). " آمار و کاربرد آن در مدیریت"، سمت، چاپ اول، قم.

    ازکیا، مصطفی، دربان آستانه، علیرضا، (1389)، "روشهای کاربردی تحقیق"، انتشارات کیهان.

    جوانمرد، حبیب الله، سلطان زاده، علی اکبر(1388)" بررسی ویژگی‏های نام تجاری اینترنتی و وب سایت ها و تأثیر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: خرید محصولات فرهنگی از طریق اینترنت)" فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره چهاردهم، شماره53، ص225-256.

    رفیع پور، فرامرز ، (1378)، "کندوکاوها و پنداشته ها - مقدمه ای بر روش های شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی"، شرکت سهامی انتشار.

    رفیع‏پور، فرامرز(1370). "تحلیل محتوا روش تحقیق در وسایل ارتباط جمعی"، پژوهشنامه علوم انسانی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی. شماره 6، ص 135 64.

    ساروخانی ،باقر، (1383)، "روش‏های تحقیق در علوم اجتماعی" جلد اول، اصول و مبانی، چاپ دهم، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی .

    سرایی، حسن، (1389)، "مقدمه‏ای بر نمونه‏گیری در تحقیق"،  انتشارات سمت، ویرایش اول، چاپ ششم.

    فلاح شمس. میرفیض، خیری. بهرام، کریمی. مرضیه 1387، «تأثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان»، www.google.com

    کاپفرر، ژان نوئل،(1385)،" مدیریت راهبردی نام تجاری"، ترجمه سینا قربانلو، تهران، انتشارات مبلغان.

    کرلینجر . فرد.ان (1390)، "مبانی پژوهش در علوم رفتاری"، جلد دوم،  مترجم : پاشا شریفی - جعفر نجفی زند، آوای نور، ویرایش اول، چاپ چهارم.

    گروه ترویج بسته بندی، «گزارش برند»، وزارت بازرگانی، 1387، www.irfurnitureunion.ir

    لیری، مک جی، (1995)؛ "روش‏های تحقیق در علوم اجتماعی"، مترجم: غلامرضا خاکی، تهران: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.

    میلر، جان، مور. دیوید 1385، «کسب و کلر نامهای تجاری»، ترجمه بطحایی. عطیه، درگی. پرویز، تهران، رسا

    نصیری پور، امیر اشکان، گوهری، محمود رضا، نفیسی ابوالفضل، «رابطه نام تجاری سازی (Branding) وشاخص های عملکردی (بیمارستان قائم (عج) مشهد، نشریه مدیریت سلامت، 13، 1389 (41)

    نیومن، ویلیام لاورنس، (1389)، "شیوه های پژوهش اجتماعی : رویکردهای کیفی و کمی"، مترجم: حسن دانائی فرد-سید حسین کاظمی، جلد اول ناشر : مهربان.

    هاوکینز. دل، بست. راجر، کانی. کنث، 1385، «رفتار مصرف کننده»، روستا احمد، بطحیای. عطیه، انتشارات سارگل، چاپ اول

    همپل، کارل، (1369)، "فلسفه علوم طبیعی"، مترجم: معصومی همدانی، حسین، انتشارات نشر دانشگاهی.

    فهرست منابع انگلیسی

    Aaker, D.A. (1991), Managing Brand Equity, The Free Press, New York, NY.

    Aaker, Jennifer L. (2000), "Accessibility or Diagnosticity? Disentangling the Influence of Culture on Persuasion Processes and Attitudes," Journal of Consumer Research, 26 (4), 340-357.

    Aaker, Jennifer L. (1997), "Dimensions of brand personality," Journal of Marketing Research, 34 (3), 347-356.

    Aaker, Jennifer L., Veronica Benet-Martinez ,and Jordi Garolera (2001),"Consumption symbols as carriers of culture: a study of Japanese and Spanish brand personality constructs," Journal of Personality and Social Psychology, 81 (3), 492-508.

    Aaker, Jennifer L. and Susan Fournier (1995), "A Brand as a Character, a Partner and a Person: three perspectives on the question of brand personality," in Advances in Consumer Research, Frank Kardes and Mita Sujan, Eds. Vol. 22. Provo, UT: Association for Consumer Research

    Alex R. Zablah.)2010) , “The relative importance of brands in modified - rebuy purchase situations”, International Journal of Research in Marketing, Vol. 27, pp. 248–260.

    Ahmet Usakli. )2010( , “Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory”, Tourism Management, Vol. 32,pp.114-127.

    Aida Mimouni. (2010) , “Competitive advertising within store flyers: A win–win strategy?”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol.17, pp. 478–486.

    Arora.Raj, Stoner. Charles,(2009),”A mixed method approach to understanding brand personality”,Journal of product & Brand Management, Volume18. Number4. 2009.272-283.

    Barnes , Schultz J (1999), Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings and Customers and Employees", Journal of Marketing, Vol.56, No.2, pp.57-71

    Christian Homburg. (2010) , “Brand awareness in business markets: When is it related to firm performance?”, International Journal of Research in Marketing, Vol. 27, pp. 201–212.

    Demirbag Kaplan.Melike, Yurt. Oznur, Guneri. Burcu, Kurtulus.Kemale, 2010,” Branding places: applying brand personality concept to cities”,European Journal of Marketing, Vol. 44 No. 9/10, 2010.pp.1286-1304.

    Eriksson. Sara, 2000,” Brand Development an Investigation from a Branding Agency’s Perspective”, Department of Business Administration and SocialSciences.

    Hjalte S. & Stina Larsson, (2004), “ Managing customer loyalty in the Automobile industry”, Master of business administration, Luleal university of Technology

    Knox, S. and Walker, D. (2001) , ‘‘Measuring and managing brand loyalty’’, Journal of Strategic Marketing, Vol. 9 No. 2, pp. 111-28.

    Kotler, Philips and Gary Amstrong (2000), Principle of Marketing, Pearson-prentice Hall (11th ed)

    Keller, K.L. (2008), “Strategic Brand Management: Building,Measuring, and Managing Brand Equity”, Prentice Hall,Upper Saddle River, NJ

    Lee. S. T, Leung. C. S and Zhang. Z. M, (2000),” Fashion Brand Image Marketing: Brand Image and Personality”, Institute of Textiles and Clothing, The Hong Kong Polytechnic University.

    Lassar, W., Mittal, B. and Sharma, A. (1995), “Measuring customer-based brand equity”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 12 No. 4, pp. 11-19.

    Malmgren, Anna-Maria & Sucre, Giselle, (2004),” The Role of Trust in the Process of Building a Service Brand”, Linkopings university, http:// www.ep. Liu. Se/ exjobb/eki/2004/iep/021

    Moisescu, ovidiu.Ioan., (2006),” Aconceptual analysis of brand loyalty as core dimension of brand equity”, assistant Lecturer,Babes Bolyai University,pp.1128-1136

    Parker.Brian T,(2009), “A comparisonof brand personality and brand user-imagery congruence”, Journal of consumer Marketiong, 26/3 (2009),pp.175-184.7

    Peterson, R. and Kerin, R. (1983), “Store image measurement in patronage research: fact and artifact”, in Lusch, W. and Darden, R. (Eds), Patronage Behavior and Retail Management, North-Holland, New York, NY, pp. 293-306.

    Tanmay Chattopadhyay. (2010) , “Media mix elements affecting brand equity: A study of the Indian passenger car market”, IIMB Management Review, vol. 22, pp. 173-185.

    Pierre Valette, (2010) , “The impact of brand personality and sales promotions on brand equity”, Journal of Business Research, Vol. 64, pp.24–28.

    Rajagopal. (2006) , “measuring the impact of advertising and brand personality on buying decisions”, MEASURING BUSINESS EXCELLENCE, Vol. 10، pp. 56-65.__

    Sheth and Charles Stoner (1991)," The effect of perceived service quality and name familiarity on the service selection decision", The Journal of Services Marketing, Vol.10, pp.22-34.

    Usakli. Ahmet, Baloglu. Seyhmus, (2010),” Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory”,Tourism Management 32(2011), pp.114-127.

    Van Osselaer, S.M.J. and Alba, J.W. (2000) , ‘‘Consumer learning and brand equity’’, Journal of Consumer Research, Vol. 27, June, pp. 1-16.

    Wang ,h& smooth D (2007).Cultivating Service Brand Equity, Journal of the Academy Of Marketing Science, Vol.28, No.1, pp.128-137.

    Wood , L (2008), From Brand Vision to Brand Vision to Brand Evaluation, Butterworth- Heinemann, Oxford.

    Yi Lin.L,(2010),” The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers”, Journal of Product & Brand Management ,vol.19/1.pp.4-17

     www.mycbtextbook.com

    Zeithaml, V. (1981), “How consumer evaluation processes differ between goods and services”,in Donelly, J. and George, W. (Eds), Marketing of Services, AMA, Chicago, IL, pp. 186-90.


موضوع پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, نمونه پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, جستجوی پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, فایل Word پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, دانلود پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, فایل PDF پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, تحقیق در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, مقاله در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, پروژه در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, پروپوزال در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, تز دکترا در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, پروژه درباره پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده, رساله دکترا در مورد پایان نامه تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی((M.A گرایش: بازاریابی چکیده امروزه نام و نشان تجاری در بازارهای مصرف کننده بسیار پر اهمیت هستند. آنها جزء ارزشمندترین دارایی های نامحسوس به شمار می آیند و رابط بین مصرف کنندگان یک شرکت می باشند، مصرف کنندگان نیز به نام و نشان تجاری اعتماد می کنند و نسبت به آن ها وفادار می شوند، بنابراین نام و نشان تجاری به عنوان ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: روان شناسی (M.A) گرایش: روان شناسی تربیتی چکیده: این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله بر رضایت زناشویی بیماران معتاد درطول درمان کلینیک درمانی و بازتوانی پویا، شهرستان بندر لنگه در سال 1392می باشد. جامعه آماری شامل کلیه مراجعه کننده گان با حجم 86 نفر می باشد. حجم نمونه شامل 30 از بیماران معتاد اقدام به ترک می باشد که ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده : توجه به موضوع رهبری خدمتگزار درسالهای اخیر، افزایش پیدا کرده است و انواع سازمان های تجاری، غیر انتفاعی، آموزشی و نیز سازمانهای دولتی برای اداره سازمان خود اصول رهبری خدمتگزار را مورد استفاده قرار داده اند.هدف اصلی در این تحقیق، میزان سنجش رهبری خدمتگزار بر تعهد سازمانی با نقش میانجی اعتماد در مدیران اداره ...

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده امروزه علم نانو که چند دهه بیشتر از پیدایش آن نمی­گذرد در حال تبدیل شدن به انقلابی بنیادین است؛ علمی که با قابلیت های بنیادین و ماهیت بین رشته ای خود در کوتاه مدت تمام جنبه های زندگی بشری را متحول خواهد ساخت و گواه این امر سرمایه گذاری قدرت های برتر جهان در این حوزه از فناوری است. کشورمان ایران دارای جایگاه نهم در حوزۀ ...

چکيده هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط بين استراتژي کسب و کار و کيفيت سود در شرکت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. نمونه آماري تحقيق، شامل 145 شرکت پذيرفته شده در بو

 چکيده هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط بين استراتژي کسب و کار و کيفيت سود در شرکت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. نمونه آماري تحقيق، شامل 145 شرکت پذيرفته شده

1- کليات 1- 1- مقدمه کيفيت را مي توان به روش هاي مختلف تعريف کرد اغلب مردم فقط يک درک مفهومي از کيفيت و يا به عبارت ديگر درکي از يک يا چند ويژگي خاص در يک محصول يا خدمت دارند. درک مفهومي يک نقط

ثبت سفارش