پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران)

word 499 KB 31166 166
1392 کارشناسی ارشد اقتصاد
قیمت قبل:۶۶,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل

    چکیده :

    ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس  مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و هم بر سازمان دارد، دست یازند. برند ها می توانند ویژگی های شخصیتی مشابه انسان به خود بگیرند. شخصیت مناسب برند می تواند فرد را به برقراری یک رابطه عمیق با برند تشویق کند. در این تحقیق سعی شده است که مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخیت برند و تصویر مسئولیت اجتماعی برند (مورد مطالعه رستوران پدیده شاندیز تهران)  توسعه یافته و مجدداٌ ارزیابی گردد و شناسایی وبررسی هریک از عوامل موثر بر وفاداری برند در رستوران مذکور انجام شود . جامعه آماری این تحقیق مشتریان رستوران پدیده شاندیز تهران تشکیل می دهد. داده های لازم با پرسشنامه 32 سوالی از 364 نفر از مشتریان (نمونه نامحدود)جمع آوری شد. برای آزمون مدل از نرم افزار لیزرل استفاده شد.نتایج نشان دادکه تصویر مسئولیت اجتماعی برند بر تصویر کیفیت محصول و خدمات و شخصیت برند اثر می گذارد و تصویر کیفیت محصول و خدمات و شخصیت برند رابطه معناداری در سطح اطمینان 99 درصد با وفاداری برند دارد .

    واژگان کلیدی: تصویر مسئولیت اجتماعی برند، تصویر کیفیت محصول ، تصویر کیفیت خدمات،شخصیت برند ، وفاداری برند

    فصل اول

     

    کلیات طرح تحقیق

    -1 مقدمه

     

    مدیران رستوران ها و کسب و کارهای دیگر تصمیم گیری های استراتژیک می گیرند ، آنها امیدوارند که تصویر شرکت خود را بهبود بخشند و در نتیجه کمک به دستیابی به یک مزیت بیش از شرکت های رقیب آنها شود(سرجی 1996، تسئه1988) .از زمانی­که ارتباط بین نقش­های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، سازمان­ها با پویایی­های جدیدی مواجه شده­اند. چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس  مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و هم بر سازمان دارد، دست یازند. پیاده­سازی مسؤولیت اجتماعی در سطح سازمان، از جمله سازوکارها و یا راهبردهای موثر در این خصوص است. در واقع امروزه سازمان­ها علاوه بر انجام وظایف سنتی خود به انجام فعالیت­های دیگری نیز مکلف شده­اند، که هدف این فعالیت­ها، پاسخ‌گویی به انتظارات جامعه است و از آن به عنوان مسؤولیت اجتماعی سازمان یاد می­شود. در این دوران، مدیریت موثر، مدیریتی است که از محدوده اندیشه سازمان خود را رها ساخته و به جامعه و محیط­های وسیع­تری می اندیشد، چرا که نه سازمان­ها می­توانند خود را از جامعه جدا کنند و نه جامعه می­تواند بدون سازمان­ها تداوم یابد (صالحی و آذری، 2009؛ کارنامی، 1385).

    آنچه مسلم است این است که از اوایل نیمه دوم قرن بیستم آگاهی عمومی درباره وابستگی سازمان، جامعه و محیط به ­یکدیگر افزایش یافته و همگان پی برده­اند که از یک‌سو سازمان­ها با تکیه بر امکانات موجود در جامعه به اهداف خود می­رسند و از سوی دیگر، اقدامات سازمان­ها می­بایست منافع و دستاوردهایی نیز برای جامعه داشته­باشد. ازاین رو همواره تلاش بر این بوده که منافع در سازمان­ها به­گونه­ای بهبود یابد که مردم جامعه، بیش از هزینه­ای که پرداخت کرده­اند از سازمان­ها سود ببرند و به تعبیری سازمان­ها علاوه بر سود آفرینی، ارزش­آفرینی هم داشته­باشند. در حقیقت سازمان­ها به منظور حفظ مشروعیت کامل و بقای خود باید قبول کنند که نقش و وظیفه­ای عمومی و اجتماعی دارند.

    برند نیز به عنوان رکن و اساس بازی رقابتی امروز، عنصری است که باید به دقت تعریف، ایجاد و مدیریت شود تا سازمان و شرکتها بتوانند با تکیه بر این ستون خیمه گاه کسب و کار خود، سودآوری هر چه بیشتر را رقم بزنند (به آبادی1388).

     ایجاد برند از زمینه بازاریابی و تبلیغات فراتر رفته و به همان اندازه که ساختار اقتصادی دارد، ساختار اجتماعی نیز دارد. یکی از مفاهیم معتبر و معروف در زمینه بازاریابی "وفاداری به نام و نشان تجاری" است. این مفهوم نقش مهمی را در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا می کند، زیرا مشتریان وفادار نیازی به تلاش های ترفیعی گسترده ندارند، آنها با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند مورد علاقه خود بپردازند. وفاداری به نام و نشان تجاری مضمون مرکزی بازاریابی تئوری و عمل، در ایجاد مزیت رقابتی پایدار بوده است. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یک برند، دارایی شرکت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه برند شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، کمتر است. در حالی که بیشتر محققان در زمینه وفاداری، بر تکرار خریدکالاهای مصرفی تمرکز دارند( میلر و همکاران ،2006).

    برای یک مشتری بالقوه، یک برند، یک راهنمای مهم است. یک برند چکیده ای است از هویّت، اصالت، ویژگی و تفاوت. یک برند این اطلاعات را که در یک کلمه یا علامت متمرکز شده است، بر می انگیزد. به همین دلیل است که برند ها برای تبادلات کسب وکار حیاتی اند (قربانلو ،1385،کاپفرر)

     برند در واقع خلاص های از فعالیت شرکت است که باعث ارتباط مشتری با شرکت می گردد. در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید به بازار و ارائه خدمات متفاوت بسیار بالااست، با توجه به هزینه های بالای یافتن مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم است. برای این منظور داشتن رابطه عمیق با مشتریان بسیار حائز اهمیت است که می توانیم  با استفاده از اعتبار نام تجاری خود به این هدف دست یابیم.

    برند ها می توانند ویژگی های شخصیتی مشابه انسان به خود بگیرند و آنچه مسلم است تمامی برند ها شخصیت دارند. شخصیت مناسب برند می تواند فرد را به برقراری یک رابطه عمیق با برند تشویق کند. به کرات در تحقیقات عنوان شده است که شخصیت برند بر عواملی همچون اعتماد، وابستگی و تعهد به برند تاثیر می گذارد)لوئیس و لومبارت 2010).

    مصرف کنندگان وفادار معمولاً تمایل به پرداخت مبلغ بیشتری برای محصولات دارای برند دارند، زیرا ارزشهای منحصر بفردی از یک برند، نسبت به سایر نامها ادراک می کنند. وقتی مصرف کنندگان وفادار فقدان دلبستگی به برند خاصی را مشاهده نمودند، آنها بلافاصله به نامهای تجاری که وضعیت بهتری دارند، تمایل پیدا می کنند. دلیل خرید محصولات با برند آشنا به دلیل سبب صرفه جویی در زمان و کاهش ریسک ادراکی می باشد (بلومر،1995). آکر (1996) شاخصهای وفاداری به برند را شامل: مقداری که مصرف کنندگان مایل است تا در مقایسه با سایر برند ها رقیب پرداخته، و رضایت و قصد خرید مجدد محصول یا خدمت معرفی نمود. اشاره به این نکته ضروری است که تکرار خرید نشانه کافی از وفاداری به برند نمی باشد. “وفاداری به برند یکی مهمترین مزایای خلق تصویر ذهنی مثبت بوده و جلوه ای از وجود ارزش ویژه برند می باشد(کلر،1998). تحقیقات کیم و همکارانش (2001)، و بروکس و همکارانش (2007) نشان داد که وفاداری به برند تا حد زیادی تحت تاثیر شخصیت برند قرار می گیرد(فلورنس و همکاران ،2009). رستوران ها نیز در جوامع مختلف دارای شخصیت و برندی مورد توجه هستند که بصورت پایا پای با یک دیگر در رقابت هستند و اکنون شاهد تعدد برند های بین المللی درصنعت رستوران نیز هستیم.

    در این تحقیق سعی شده است که مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخیت برند و تصویر مسئولیت اجتماعی برند (مورد مطالعه رستوران پدیده شاندیز تهران) توسعه داده شود.

    1-2 بیان مساله

    تصمیمات استراتژیک مدیران کسب و کار به دنبال آن مسائل در جامعه و در برخی موارد، مسائل ایجاد شده که منجر به تغییراتی در جامعه می شود (زیتمال،1984).  یکی از این مسائل  که از اهمیت رو به روشدی برخوردار است توجه محدود به مسئولیت اجتماعی در ادبیات مهمانداری است  (پارساخان،1993).در بسیاری از این ادبیات ها بیشتر به محتوای مسئولیت اجتماعی پرداخته شده است این مقالات "سن / تجربه و جنس به عنوان عوامل موثر در توسعه اخلاقی مدیران  هتل و دانش آموزان است(فریدمن و همکاران،1990). پایه های در ادبیات این تحقیقات مجبور به پرداختن به تعهد شرکت نسبت یه سهامداران بود و در طرف مخالف مقالات مربوط به مسئولیت اجتماعی تحت پوشش داده شده است برای مثال، "رضایت شغلی، دلبستگی شغلی امنیت شغلی، و مشتری تمرکز کارفرمایان رستوران خدمات سریع  شامل مسائل مربوط به مسئولیت اجتماعی است اما تمرکزی بر دیدگاه ارزش گرایی مسئولیت اجتماعی نیست(داینهارت و همکاران ،1993)

    تحقیقات کیم و همکارانش (2001)، و بروکس و همکارانش (2007) نشان داد که وفاداری به برند تا حد زیادی تحت تاثیر شخصیت برند قرار می گیرد (کیم و همکاران ،2001، فلورنس و همکاران،2009) در دنیای بازاریابی امروز شخصیت برند مفهوم جذاب و گیرایی دارد. مدیریت کارا و مناسب برند علاوه بر این که شخصیت برند را در بر می گیرد، در رسیدن به اهدافی مانند مشتری مداری، وفاداری و سود دهی نیز بسیار مؤثر است. دگادو و همکارانش (1999) بیان کردند که وفاداری به برند موجب افزایش سود از طریق ایجاد مانع جهت تغییر گرایش مشتریان به رقبا، افزایش توانایی در قدرت پاسخگویی یه تهدیدات رقبا، افزایش فروش و کاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. در بسیاری از مطالعات بر روی عوامل وفاداری از جمله رضایت و اعتماد تکیه زیادی شده اما در جوامع امروزی عناصر اجتماعی و ارزشی ازاهمیت بالایی برخوردار است بطوری که رویکرد بسیاری از تحقیقات اخیر بازار یابی سمت و سوی  روان شناختی به خود گرفته است وتمامی تصمیمات خرید و فروش را از تک بعدی بودن خارج ساخته وابعاد چند جانبه ای به خود گرفته است.بنابراین در وفاداری به برند نیز اهمیت این ابعاد با توجه به تعاریف وفاداری  دو چندان می شودکه از جمله می توان برند ها می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.هنگامی که مصرف کننده در زندگی روزمره خود به دنبال برندی خاص جهت برآوردن خواسته هایش اقدام می کند، به دنبال نامی است که رضایت او را جلب کند(ولاتسو ،2009) و این همان ارتباط بین برند و مشتریان است که به صورت وفاداری برند مطرح می شود ، که از موضوعات مهم پژوهش در مدیریت برند است. (هابر و همکاران ،2009)شخصیت برند را در شکل گیری وفاداری برند با توجه به موارد مذکور اهمیت به سزایی دارد.    شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم­گیری مشتری در هنگام انتخاب می­دانند)نصیری پور و دیگران1389  ( آکر(1996) شخصیت برند به مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می­شود و از متغیرهای اصلی اثرگذار در فرآیند تصمیم خرید مشتریان معرفی می­نماید. شخصیت موقعیتی عالی از برند در ذهن مصرف کنندگان ترسیم می کند و نگرش ها، احساسات و دیدگاههای مشتریان را در مورد برند بیان می کند (گتری و همکاران ،2008) .

    آکر (1997) ادعا نمود که افرادی که نگرش مطلوبی نسبت به برند دارند، به احتمال زیاد برند را انتخاب می کنند که متناسب با شخصیت آنها باشد. هنگام انتخاب نامهای تجاری که با هم رقابت دارند، مصرف کنندگان تناسب میان شخصیت برند و شخصیت مورد علاقه خود را مورد ارزیابی قرار می دهند(زیتمال ،1996) هر برند، شخصیتی دارد. اگر، همانگونه که غالباً اتفاق می افتد، یک برند را با فردی همانند سازی کنیم، به تدریج تصویری از آن فرد می سازیم که از محصولات یا خدمات حرف می زند(کاپفرر1385). راندل (1997) نقشهای چهارگانه زیر را برای شخصیت برند برشمرده است: 1) ارائه یک هویّت به مصرف کنندگان؛ 2) فراهم ساختن مجموعه مختصری از اطلاعات مصرف کننده درباره برند؛ 3) ایجاد تضمین و اطمینان از مزایای مورد انتظار برای مصرف کنندگان؛ و 4) افزودن اطلاعات درباره ارزش یک محصول یا خدمت. شخصیت برند را می توان به طرق مختلفی ایجاد نمود و به عبارتی می توان گفت که منابع شخصیت برند عبارتند از: منابع مستقیم و غیر مستقیم. منبع مستقیم دربردارنده مجموعه ای از ویژگیهای انسانی مرتبط با کاربران برند، کارمندان شرکت، مدیران ارشد سازمان، و تائید کنندگان (تصدیق کنندگان) برند می باشد. منبع غیرمستقیم نیز در برگیرنده همه ابعاد ایجاد شده بوسیله مدیران شرکت مانند: تصمیمات مرتبط با محصول یا خدمت، قیمت، توزیع و ترفیعات آن می باشد ( ونگ و همکاران ،2008).

     از این رو مسئله­ای که پیش آمده به این گونه مطرح می­شود هریک از مشتریان و یا مصرف­کنندگان با توجه به مبانی نظری اقدام به وفاداری از برندی می­نمایند که متناسب با شخصیت خویش باشد و از جمله مواردی که می­توان انگیزاننده آن باشد اقداماتی است که توسط برند انجام می­شود. بدین ترتیب برندها می­توانند با در نظر داشتن مسئولیت اجتماعی خود این رویکرد را در جامعه تقویت کرده و مشتریان و مصرف­کنندگان را به تکاپوی حمایت از خود با انحاء مختلف درآورند، از طرف دیگر مشتریان می­توانند با وفاداری به برند موجب رونق اقتصادی و توسعه بیشتر آن بشوند به عبارت دیگر مشتریان و مصرف­کنندگان با وفاداری خود می­توانند هدایت­گر برندها به سوی جامعه آرمانی باشند و بدین­گونه با عهده­دار شدن برندها از این مسئولیت اجتماعی متبادر در شخصیت خود هم عواید مناسبی برای مشتریان و مصرف­کنندگان جامعه و هم جامعه­ای هدایت­گر برندها به سوی اهداف متعالی جوامع خواهیم داشت.

    -3  ضرورت انجام پژوهش

    همانطور که رفتار یک فرد را برداشت دیگران از شخصیت آن فرد تحت تأثیر قرار می دهد اقدامات برند منعکس کننده شخصیت آن برند خواهد بود. در مفهوم کلی تمام فعالیت های بازاریابی درگیر یک برند معادل مجموعه ای از رفتارهایی که نتیجه شخصیت برند است می باشد.بنابراین رفتار و انگیزه های منتسب به یک برند به عنوان زیر بنای رابطه مصرف کننده (آکر و همکاران ،2004) با برند انجام وظیفه می کند. به احتمال زیاد اقدامات برند که پشتیبان ارزش ها و اهداف می باشد ماهیت رابطه را افزایش می دهد. برای مثال تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان به احتمال زیاد یک وابستگی با برندها دارند که آنها با ارزش های خودشان مشترک است و برای مصرف کنندگان فرصت انجام کارهای خوب را فراهم می کند. (سن و همکاران ،2001،برایگ ،2004) مسئولیت و وظیفه شناسی مدت هاست که به عنوان یکی از پنج بعد بزرگ شخصیت شناسی انسانی شناخته شده است (کوستا و همکاران 1992).  در این پژوهش مفهوم مسئولیت اجتماعی، اقدامات وفعالیت های برند شامل انجام تعهدات و وظایفش به جامعه در کل و افرادی که در آن جامعه زندگی می کنند توصیف شده است.

    مصرف کنندگان ممکن است اهداف مختلفی را در هنگام انتخاب یک برند دنبال کنند. برخی از اهداف در جنبه های ملموس عملکرد نشان داده شده است و برخی دیگر یک سطح بسیار جزئی از آن را ابلاغ کند. یک برند با مسئولیت اجتماعی فعال ممکن است با دو رویکرد عمل کند، یکی انجام کارهایی که برای محیط زیست مطلوب است و دیگری انجام ندادن کارهایی که مخرب محیط زیست است  (هینگس ،1998) . سن و باتاچاریا (2001) اعلام کرده اند که تاثیر جذابیت مسئولیت اجتماعی بر ارزیابی برند و مقاصد برند برای کسانی که از سطوح بالاتری از حمایت شخصی برای انتقال مسئولیت اجتماعی برند دارا می باشند  بسیار مطلوب است.

    اگرچه تحقیقات متعددی در حوزه شخصیت برند و وفاداری انجام شده است اما کمتر تحقیقی تاکنون به بررسی نقش وارتباط این دو رویکرد بصورت یک مدل جامع اشاره کرده است .لذا در این تحقیق هدف آن است تا به بررسی چگونگی ارتباط این دو متغییر و تبیین نقش میانجی متغییر شخصیت برند بپردازیم که در پژوهش حاضر به این امر پرداخته شده است .

    1- 4  اهداف تحقیق

    1. توسعه مدل وفاداری برند با استفاده ازمولفه های شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی

    2. شناسایی وبررسی هریک از عوامل موثر بر وفاداری برند در رستوران پدیده شاندیز تهران

    1- 5  سوالات پژوهش

    1. نحوه تاثیر تصویر مسئولیت اجتماعی برند بر تصویر کیفیت محصول چگونه است؟

    2. نحوه تاثیر تصویر مسئولیت اجتماعی برند بر تصویر کیفیت خدمات چگونه است؟

    3. نحوه تاثیر تصویر کیفیت محصول بر وفاداری برند چگونه است؟

    4. نحوه تاثیر تصویر کیفیت خدمات بر وفاداری برند چگونه است؟

    5. نحوه تاثیر تصویر  مسئولیت اجتماعی برند بر شخصیت برند چگونه است؟

    6. نحوه تاثیر شخصیت برند بر وفاداری برند چگونه است؟

    Abstract

    The association between social, political, environmental and economic roles in commerce is improved while the challenge confronting by organizations is that they should simultaneously increase profitability and respond to social expectations which have positive impacts on both society and organization. Brand proper personality can persuade someone to establish a profound relation to brand. As a result, the purpose of present paper is to study affecting factors on developing brand loyalty model by clarifying the role of brand personality and the image of brand social responsibility in Tehran PADIDEH SHANDIZ restaurant. Research population consists of restaurant’s customers while the sample size was 384. Simple random sampling method and unlimited community formula were used to achieve sample size. Data collection tool as a questionnaire whose reliability was done by Chronbach’s α value. To analyze relevant data, confirmatory factor analysis and structural equation modeling methods were used in SPSS and LISREL software packages. The findings indicate that brand social responsibility image impacts on the image of product and service quality while brand personality also impacts on brand loyalty. Final model could predict 51% of affecting factors on brand loyalty in PADIDEH SHANDIZ restaurant.

     

    Keywords: brand social responsibility image, product quality image, service quality image,. Brand personality, brand loyalty

  • فهرست:

    فصل اول کلیات و مقدمه. 1

    1-1 مقدمه. 2

    1-2 بیان مساله. 5

    1-3  ضرورت انجام پژوهش.... 7

    1- 4  اهداف تحقیق.. 8

    1- 5  سوالات پژوهش.... 9

    1-6  فرضیه ها 9

    1- 7  روش تحقیق.. 10

    1-8 جنبه جدید بودن و نوآوری.. 10

    1-9  موانع ومحدودیت ها 10

    1-10  قلمرو پژوهش.... 10

    1-10-1 قلمرو موضوعی.. 10

    1-10-2 قلمرو زمانی.. 11

    1-10-3 قلمرو مکانی.. 11

    1-11 فصل بندی تحقیق.. 11

    1-12 تعریف واژگان کلیدی.. 11

    فصل دوم. 13

    2-1 مقدمه. 14

    2-2 مسئولیت اجتماعی برند(برند) 15

    2-2-1 ابعاد مؤلفه های تشکیل دهنده مسئولیت اجتماعی.. 16

    2-2-2 فلسفه مدیریت بازاریابی و  مسئولیت اجتماعی.. 17

    2-2-3 نحوه شکل گیری.. 19

    2-2-4 چشم انداز عمومی از مسئولیت های اجتماعی.. 21

    2-2-5 مشکل در تعریف مسئولیت اجتماعی برند. 22

    2-2-6 برند و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها 23

    2-2-7 مسئولیت اجتماعی وشهرت شرکت... 27

    2-2-8 برند، اخلاق و مسئولیت اجتماعی.. 31

    2-3 کیفیت خدمات و محصول.. 34

    2-3-1 انوع کیفیت... 36

    2-3-1-1 کیفیت نوع اول : کیفیت بیان شده و مورد انتظار. 36

    2-3-1-2 کیفیت نوع دوم : کیفیت مورد انتظار ولی بیان نشده. 37

    2-3-1-3 کیفیت نوع سوم : کیفیت بیان شده ولی غیر مورد انتظار. 37

    2-3-1-4 کیفیت نوع چهارم : کیفیت بیان نشده ولی غیر مورد انتظار. 37

    2-3-2 مفهوم کیفیت... 38

    2-3-3 تصویر کیفیت خدمات و محصول.. 38

    2-4 تعریف برند. 40

    2-4-1 مدیریت برند. 40

    2-4-2 تصویر برند. 41

    2-4-3 فواید برند. 41

    2-4-4 دلایل اهمیت برندها 42

    2-4-4-1 مصرف کننده. 42

    2-4-4-2 شرکت‌ها (تولید کنندگان) 42

    2-5 شخصیت برند. 43

    2-5-1 تعاریف شخصیت برند. 43

    2-5-2 اهمیت شخصیت برند. 45

    2-5-2-1 شخصیت برند چگونه شکل می‌گیرد؟. 45

    2-5-2-2 چرا سازمانها از مفهوم شخصیت برند استفاده می‌کنند؟. 45

    2-5-3 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند. 46

    2-5-4 ویژگی‌های شخصیتی در برند. 46

    2-5-5 فرهنگهای متفاوت در شخصیت برند. 47

    2-5-6 تحقیقات صورت گرفته در خصوص شخصیت برند. 48

    2-6 وفاداری به برند 50

    2-6-1 تعریف وفاداری.. 51

    2-6-2 رویکردهای وفاداری.. 54

    2-6-3 مراحل توسعه وفاداری.. 56

    2-6-4 وفاداری به برند. 58

    2-6-4-1 تعاریف وفاداری به برند. 59

    2-6-4-2 سطوح وفاداری به برند از نظر دیوید آکر. 60

    2-6-4-3 مزایای وفاداری به برند. 61

    2-6-4-4 تحقیقات صورت گرفته در خصوص وفاداری برند. 62

    2-6-5 رابطه ویژگی شخصیتی و شخصیت برند. 63

    2-6-6 رابطه شخصیت برند و وفاداری برند. 63

    2-6-7 رابطه ویژگی شخصیتی با وفاداری برند. 64

    2-6-8 رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی با شخصیت برند و وفاداری به برند. 64

    فصل سوم. 71

    3-1 مقدمه. 70

    3-2 روش تحقیق.. 71

    3-3 اهداف تحقیق.. 72

    3-4  جامعه آماری.. 73

    3-5 روش نمونه گیری و حجم نمونه. 73

    3-6 روش و ابزار گردآوری داده‌ها 74

    3-7 سؤالات پرسشنامه. 75

    3-9 روایی و پایایی پرسشنامه. 70

    3-9-1 روایی پرسشنامه. 70

    3-9-2 پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 71

    3-10 روشهای تحلیل داده ها 73

    فصل چهارم. 74

    4-1 مقدمه. 81

    4-2 تحلیل توصیفی.. 81

    4-2-1 متغیر سن.. 81

    4-2-2 متغیر جنسیت... 82

    4-2-3 متغیر تحصیلات.. 83

    4-2-4 متغیر وضعیت تأهل.. 84

    4-2-5 متغییر درآمد. 81

    4-3 تحلیل استنباطی.. 82

    4-3-1 مدلسازی معادلات ساختاری.. 82

    4-3-2 تدوین مدل تحقیق.. 85

    4-3-3 تخمین مدل.. 82

    4-3-4 ساخت ماتریس کوواریانس.... 83

    4-3-5 ارزیابی تناسب مدل.. 88

    4-3-5-1 آزمون مجذور کای ( )، مجذور کای به درجه آزادی.. 89

    4-3-5-2 شاخص GFI و AGFI. 89

    4-3-5-3  شاخص RMSR یا RMR.. 89

    4-3-6 تفسیر و تعبیر مدل.. 90

    4-3-7 تحلیل مدل اندازه گیری (تحلیل عاملی تأییدی) 81

    4-3-8 پاسخ به فرضیات تحقیق با استفاده از معادلات ساختاری (SEM) 83

    فصل پنجم.. 85

    5-1 مقدمه. 86

    5-2  نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق.. 86

    5-2-1 نتایج آزمون فرضیه اول.. 87

    5-2-2 نتایج آزمون فرضیه دوم. 87

    5-2-3 نتایج آزمون فرضیه سوم. 88

    5-2-4 نتایج آزمون فرضیه چهارم. 89

    5-2-5 نتایج آزمون فرضیه پنجم.. 89

    5-2-6 نتایج آزمون فرضیه فرعی ششم.. 89

    5-3 نتایج حاصل از آزمون برازش مدل و مدل نهایی تحقیق.. 90

    5-4 مقایسه نتایج تحقیق با پیشینه تحقیق.. 91

    5-5 پیشنهادات کاربردی.. 95

    5-6 پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 99

    منابع و مأخذ.. 101

    پیوست ها 131

     

     

    منبع:

    امید وار ، علیرضا ،"سیاست گذاری حکومت در ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت هادر ایران " پایان نامه دوره کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران ،دانشکده حقوق و علوم سیاسی ، رشته سیاست گذاری عمومی ، ص 53 و 108

     به آبادی، ف (1388)، «راز پرواز نامهای تجاری»، انتشارات کارافرین برتر

    پور آزاد ، ناصر ،امیر رضوی ،پگاه ، صادقی مقدم، معصومه ،(1389) بررسی نقش تعدیل­گری متغیر اهمیت مسؤولیت­ اجتماعی بر رابطه بین مسؤولیت اجتماعی و تعهد سازمانی؛ نمونه مورد مطالعه: شرکت­های صنایع غذایی شهر مشهد مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، پاییز و زمستان ، صص217-193

    خورشیدی ،غلام حسین و مقدمی ،صابر تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی پژوهش نامه بازرگانی ، ش 28،ص 141-163

    خاکی، غلامرضا (1382)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه‌نویسی

    رحمان سرشت اردیبهشت(1388 ) ، مسئولیت اجتماعی و اخلاقیات فرا سازمانی ، مجله تدبیر شماره 204

    رحمانی ،1386،بررسی ابعاد و پیامدهای وفاداری مصرف کننده به نام و نشان تجاری ، پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

    درستی ،علی ، (1390)عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ئر صنعت رستوران داری پایان نامه دوره کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران ،دانشکده مدیریت ، رشته مدیریت بازرگانی

    عزیزی ، شهریار،قنبر زاده ،رضا، فخارمنش ،سینا ،(1391) ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان: مورد پژوهی برند  هایپراستار پژوهش های مدیریت در ایران دوره 16 شماره چهار

    کارنامی،  محمد مهدی (1387):  استراتژی های انجام مسؤولیت اجتماعی سازمان ها،  ماهنامه احیا،  شماره 26.

    کاتلر ،فیلیپ و آرمسترانگ، گری (1385)  ، ترجمه بهمن فروزنده ، انتشارات آموخته، اصفهان

    کاپفرر، ژ. ن (1385)، «مدیریت راهبردی برند»، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، چاپ اول، تهران

    گروه کارشناسان ایران (1386) "مسئولیت اجتماعی سازمان ها با رویکرد مدل تعالی سازمان"انتشارات کیفیت و مدیریت با همکاری نشر مرندیز ص 5 و 13

    موسوی ،سید علیرضا(1386)، ارزیابی عوامل موثر برمفاداری  مشتری و ارائه الگوی مناسب اندازه گیری ، رساله دکتری رشته مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

    نیازی، علیرضا و امینی، غلامرضا (1387): استاندارد و مسؤولیت اجتماعی سازمان ها، ماهنامه کنترل کیفیت، شماره 27.

     

    Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review 38(3), 102-120.

    Ajzen, I., & Fishbein, M. (1980). Understanding attitudes and predicting social behavior. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

    Bell, M. L. (1986). Some strategy implications of a matrix approach to the classification of marketing goods and services.Journal of the Academy of Marketing Science, 14(1), 13-20.

    Bibby,David N.,(2010),"Sponsotship portfolio as brand image creation

    Bonn, M. A., Ohlin, J. B., & Brand, R. R. (1994). Quality service issues: a multivariate analysis of association-meeting planner perceptions of Caribbean destinations. Hospitality Research Journal, 18(1), 29-48.

    Carman, J. M. (1990). Consumer perceptions of service quality: An assessment of SERVQUAL dimensions. Journal of Retailing, 66(1), 33-55.

    Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48.

    Creyer, E. H., & Ross, W. T. (1997). The influence of firm behavior on purchase intention: Do customer really care about business ethics? Journal of Consumer Marketing, 14(6), 421-432.

    Dienhart, J. R., & Gregoire, M. B. (1993). Job satisfaction, job involvement, job security, and customer focus of quick- service restaurant employers. Journal of Hospitality and Tourism Research, 16(2), 29-43.

    Dube’, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994). Measuring customer satisfaction for strategic management. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.

    Dutton, G. (1997). Warming the cold heart of business. Management Review 86(6), 17-20.

    Fritzsche, D. J. (1995). Personal values: Potential keys to ethical decision making. Journal of Business Ethics 14, 909-922.

    Grapentine, T. (1997). Readers respond to research roundtable. Marketing News, 32(4), 4.

    Gustin, M. E., & Weaver, P. A. (1996). Are hotels prepared for the environmental consumer? Hospitality Research Journal, 20(2), 1-14.

    Hellofs, L. L., & Jacobson, R. (1999). Market share and customers' perceptions of Quality: When can firms grow their way to higher versus lower quality? Journal of marketing, 63(1), 16- 25.

    Houston, F. S. (1986). The marketing concept: What it is and what it is not. Journal of Marketing, 50(2), 81-87.

    Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57(1), 1-22.

    Kelley, W. T. (1956). The development of early thought in marketing and promotion. Journal of Marketing, 20(2), 62-67.

    Kim, H. (1996). Perceptual mapping of attributes and preferences: an empirical examination of hotel F&B products in Korea. International Journal of Hospitality Management 15(4), 373-391.

    Kopalle, P. K., & Lehmann, D. R. (1995). The effects of advertised and observed quality on expectations about new product quality. Journal of Marketing Research, 32, 280-290.

    Kotler, P. (1991). Marketing management: analysis, planning, implementation, & control (7th ed,). New Jersey: Prentice Hall.

    Kotler, P., & Armstrong, G. (1990). Marketing, an introduction. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

    Kraft, K. L., & Singhapakdi, A. (1991). The role of ethics and social responsibility in achieving organizational effectiveness: Students versus managers. Journal of Business Ethics, 10, 679-686.

    Lamb, C. W. Jr., Hair, J. F. Jr., & McDaniel, C. (1994). Principles of marketing (2nd ed.). Cincinnati, Ohio: South- Western.

    Lee, U. L., & Hing, N. (1995). Measuring quality in restaurant operations: and application of the SERVQUAL instrument. International Journal of Hospitality Management, 14, 293-310.

    Litz, R. (1996). A resource-based-view of the socially responsible firm: Stakeholder interdependence, ethical awareness, and issue responsiveness as strategic assets. Journal of Business Ethics, 15, 1355-1363.

    Lozano, J. M. (1996). Ethics and management: A controversial issue. Journal of Business, 15, 227-236.

    McCarthy, E. J., & Perreault, W. D. Jr. (1993). Basic marketing: A global-managerial approach (11th ed.). Homewood, Illinois: Irwin.

    Murphy, P. E., & Enis, B. M. (1986). Classifying products strategically. Journal of Marketing, 50(3), 24-42.

    Parsa, H. G., & Khan, M. A. (1993). Quick-service restaurant of the 21st century: An analytical review of macro factors. Hospitality Research Journal, 17(1), 161-173.

    Parasuraman, A. Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 5- 37.

    Pava, M. L. (1996). The Talmudic concept of “Beyond the Letter of the Law”: Relevance to business social responsibilities. Journal of Business Ethics, 15, 941-950.

    Poitras, G. (1994). Shareholder wealth maximization, business ethics and social responsibility. Journal of Business Ethics, 13, 125-134.

    Pride, W. M., & Ferrell, O. C. (1993). Marketing, concepts and strategies (8th ed.). Boston: Houghton Mifflin.

    Rayburn, J. M., Cooke, E. R., & Abercrombie, C. L. (1985). Historiographic presentation of selected major marketing concepts. Proceedings of the Second Workshop Historical Research in Marketing, USA, 353-367.

    Reich, A. Z. (2002) The Influence of Consumer and Brand Social Responsibility on Brand Loyalty in Quick-Service Restaurants Virginia Polytechnic Institute and State University Doctor of Philosophy Hospitality and Tourism Management

     Reynolds, K. E., & Arnold, M. J. (2000). Customer loyalty to the salesperson and the store: Examining relationship customers in an upscale retail context. Journal of Personal Selling & Sales Management, 20(2), 89-88.

    Robertson, D. C., & Nicholson, N. (1996). Expressions of corporate social responsibility in U.K. firms. Journal of Business Ethics, 15, 1095-1106.

    Robin, D. P., & Reidenbach, R. E. (1987). Social Responsibility, Ethics and Marketing Strategy: closing the gap between concept and application. Journal of Marketing 51 (January), 44-58.

    Rokeach, M. (1968). Beliefs, attitudes, and values. San Francisco: Jossey-Bass. (5th printing, 1975).

    Scott, J. E., & Lamont, L. M. (1973). Relating consumer values to consumer behavior: A model and method for investigation. In T. V. Greer (ed.), 1973 Combined proceedings:

    Increasing marketing productivity and conceptual and methodological foundations of marketing, series No. 35, (pp. 283- 288) Chicago, Illinois: American Marketing Association.

    Sherif, C. W., Sherif, M., & Nevergall, R. E. (1965). Attitude and attitude change: The social judgment-involvement approach. Westport, Connecticut: Greenwood Press.

    Sirgy, M. J. (1996). Strategic marketing planning guided by the Quality-of-Life (QOL) concept. Journal of Business Ethics, 15, 241-259.

    Strong, K. C., & Meyer, G. D. (1992). An integrative descriptive model of ethical decision making. Journal of Business Ethics, 11, 89-94.

    Tse, E. C. (1988). Defining corporate strengths and weaknesses: is it essential for successful strategy implementation? Hospitality Education and Research Journal, 12(2), 57-63.

    Webb, N. J. (1996). Corporate profits and social responsibility: Subsidization of corporate income under charitable giving tax laws. Journal of Economics & Business, 48,401-421.

    Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 195-211.

    Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: A means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, July, 2-22.

    Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.

    Zeithaml, C. P., & Zeithaml, V. A. (1984). Environmental management: Revising the marketing perspective. Journal of Marketing, 48(2), 46-53.

     Meller J.J., Hansan T., (2006) "An Empirical examination of brand loyalty" Journal of Product & Brand Management, Vol.15, No.7, pp.442-449

     Louis, Didier and Lombart, Cindy, 2010, "Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand)", Journal of Product & Brand Management,19/2 , 114–130

    Bloemer, J. M. M., & Kasper, H. D. P. (1995). The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, Journal of Economic Psychology, 16, 313-314

    Freeman, R. E. (1984): “Strategic Management: A Stakeholder Approach”, Pitman, Boston.Fan, Y – 'Ethical branding and corporate reputation' in Corporate communications: An international journal, vol. 10, no. 4, 2005

    Kevin Lane Keller (1998), "BRANDING PERSPECTIVES ON SOCIAL MARKETING", in Advances in Consumer Research Volume 25, eds. Joseph W. Alba & J. Wesley Hutchinson, Provo, UT : Association for Consumer Research, Pages: 299-302.

    John Paluszek, Ethics and Brand Value: Strategic Differentiation,222222220Santa

    Roberta Hupman, Judith Lynne Zaichkowsky (1995), "BRAND IMITATION AND THE CONSUMER: AN ETHICAL PERSPECTIVE", in European Advances in Consumer Research Volume 2, eds. Flemming Hansen, Provo, UT : Association for Consumer Research, Pages: 418-424.

    Stefan Dzisiewski Smith, An examination of the history of ethical branding: Investigating its challenges and future role in Western Consumerism,2008

    R.K. Mittal, Neena Sinha and Archana Singh USMS, GGSIP University, Delhi, India,

    An analysis of linkage between economic value added and corporate social responsibility, Management Decision Vol. 46 No. 9, 2008 pp. 1437-1443 , Emerald Group Publishing Limited

    Keller, K. L. (1998). Strategic brand management, building, measuring, and managing brand equity, Upper Saddle River: Prentice-Hall

    Kim. C. K., Han. D., & Park. S. B. (2001). The effect of brand personality and brand identification on brand loyalty: Applying the theory of social identification, Japanese Psychological Research, 43 (4), 195-206

    Ferreira, A., Daniela. A. ,Goncalves, M. & de Faria, M. D. (2010).Corporate social responsibility and consumers’ perception of price: journal of Social Responsibility,6( 2), 208-221.

    Hillestad,T. , Xie,CH. &Haugland,S.A.(2010).Innovative corporate social responsibility: the founder’s role in creating a trustworthy corporate brand through “green innovation: Journal of Product & Brand Management, 19(6) , 440–451

    Kim, Y. & Kim, S. (2010).The influence of cultural values on perceptions of corporate social responsibility: application of Hofstede’sdimensions to Korean public relations practitioners: Journal of Business Ethics, 91, 485-500.

    Kim,J.B. , Kwak,G.&Koo,Y.E.(2010).A note on corporate social responsibility (CSR) in city branding and design: journal of The Asian Journal on Quality 11( 3), 251-265.

    Polonsky,M.J. &Jevons,C.(2006).Understanding issue complexity when building a socially responsible brand:Journal of European Business Review 18 ( 5), 340-349

    Sheikh, S-ur-R.&Beise-Zee, R.(2011).Corporate social responsibility or cause-related marketing? The role of cause specificity of CSR:Journal of Consumer Marketing 28 ( 1), 27-39.
    Valmohammad, CH.(2011).Investigating corporate social responsibility practices in Iranian rganizations:an ISO 26000 perspective: Journal of Business Strategy Series, 12 (5), 257-263

    Chomvilailuk, R. & Butcher, K.(2010).Enhancing brand preference through corporate social responsibility initiatives in the Thai banking sector: Journal of Marketing and Logistics, 22 (3), 397-18.

     

    Valette-Florence, P., Guizani, H., & Merunka, D. (2009). The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,

     

    Bloemer, J. M. M., & Kasper, H. D. P. (1995). The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, Journal of Economic Psychology, 16, 313-314

    Keller, K. L. (1998). Strategic brand management, building, measuring, and managing brand equity, Upper Saddle River: Prentice-Hall.

    Chandler ,D .(2006) , Strategic Corporate social Responsibility , Sage Publications , California ,p 10.

    Dienhart, J. R., & Gregoire, M. B. (1993). Job satisfaction,job involvement, job security, and customer focus of quick-0service restaurant employers. Journal of Hospitality and TourismResearch, 16(2), 29-43.

    Valette-Florence, P., Guizani, H., &Merunka, D. (2009).The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,

    Parasuraman, A., Zeithaml, Valarie Al., and Berry Leonard L., (1988), “Servqual; A Multiple-Item Scale For Measuring 

    Consumer Perceptions of Service Quality”, Journal of Retailing, Vol.64, p.12-40

    Dube’, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994).Measuring customer satisfaction for strategic management. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.

    Hellofs, L. L., & Jacobson, R. (1999). Market share and customers' perceptions of Quality: When can firms grow their way to higher versus lower quality? Journal of marketing, 63(1), 16-25.

    Salehi, M. and Azary, Z. (2009): “Stakeholders’ Perceptions of Corporate Social Responsibility: Empirical Evidences from Iran”, International Business Research, Vol. 2, No. 1.

    William J. Allender, Timothy J. Richards2012: Brand Loyalty and Price Promotion Strategies: An Empirical Analysis

    Valette-Florence, P., Guizani, H., & Merunka, D. (2009). The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,

    Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets, California Management Review, 38, 102-120.

    Yuksel, A., Yuksel, F., & Bilim, Y. (2010). Destination attachment: Effects on customer satisfaction and cognitive, affective and cognitive loyalty, Tourism Management, 31, 274-284

    Zentes, J., Morschett, D., & Schramm-Klein, H. (2008). Brand personality of retailers – an analysis of its applicability and its effect of store loyalty, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 18 (2), 167-184

    . Wang, C. H., Hsu, L. C., & Fang, S. R. (2009). Constructing a relationship-based brand equity model, Service Business, 3, 275-292

    Kim. H. B., & Kim. W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms’ performance in luxury hotels and chain restaurants, Tourism Management, 26, 549-560

    Avis, M., 2011. Anthropomorphism and Animism Theory in Branding. Paper presented at the Asia-Pacific Conference of the Association of Consumer

    Research, June 16–18 2011. Renmin University of China, Beijing.

    Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34, 347–356

    Aaker, J. L., Fournier, S., & Brasel, S. A. (2004). When good brands do bad. Journal of Consumer Research, 31, 1–16.

    Cesario, J., Grant, H.,& Higgins, E.T. (2004). Regulatory fit and persuasion: Transfer from “feeling right.” Journal of Personality and Social Psychology, 86, 388–404

    Sen, S., & Bhattacharya, C. B. (2001). Does doing good always lead to doing better?

    Kim,Dohee et al.,2010,"The effects of customers' perceptions of brand personality in casual theme restaurants", International journal of Hospitality Management Consumer reactions to corporate social responsibility. Journal of Marketing Research,38, 225–243.

    Lin,Long-Yi,2010," The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty", Journal of Product and brand Management,19/1,4-17

    Plummer, J. T. (1985). Brand personality: A strategic concept for multinational advertising.Paper presented at the Marketing Educators’ Conference, New York

    Louis, Didier and Lombart, Cindy, 2010, "Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand)", Journal of Product & Brand Management,19/2 , 114–130. strategies: A commentary essay", Journal of business research


موضوع پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , نمونه پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , جستجوی پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , فایل Word پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , دانلود پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , فایل PDF پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , تحقیق در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , مقاله در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , پروژه در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , پروپوزال در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , تز دکترا در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , پروژه درباره پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , گزارش سمینار در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران) , رساله دکترا در مورد پایان نامه توسعه مدل وفاداری برند با تبیین نقش شخصیت برند و مسئولیت اجتماعی برند ( مطالعه موردی رستوران های پدیده شاندیز تهران)

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته : مديريت MBA با گرايش بازاريابي پاييز 1391چکيده فارسي : اين تحقيق به دنبال استخراج مدلي براي انتخاب و گزينش استراتژي هاي توسعه برند است . در اين تحقيق س

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی چکیده پس از آغاز به کار فعالیت بانکهای خصوصی و گسترش رقابت میان بانکها و مؤسسات مالی دولتی و خصوصی بر سر جذب منابع از بازار پولی و همچنین جذب و حفظ مشتری،گسترش پیدا کرده است.از آنجایی که یکی از عوامل اصلی در انتخاب بانک به وسیله مشتری روابط خوب و برخورد مناسب کارکنان است،بنابر این تا زمانی که کارکنان بانک ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بيمه تابستان 1390 چکيده صنعت غذا را مي توان به جرات کليدي ترين صنايع هر کشوري دانست . اين صنعت با برطرف نمودن نياز هاي اوليه خانواده ها

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت داخلی چکیده برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

ثبت سفارش