پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری

word 6 MB 30627 196
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۹,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی((M.A

    گرایش:  بازاریابی

    چکیده

       امروزه نام و نشان تجاری در بازارهای مصرف کننده بسیار پر اهمیت هستند. آنها جزء ارزشمندترین دارایی های نامحسوس به شمار می آیند و رابط بین مصرف کنندگان یک شرکت می باشند، مصرف کنندگان نیز به نام و نشان تجاری اعتماد می کنند و نسبت به آن ها وفادار می شوند، بنابراین نام و نشان تجاری به عنوان مکانیسمی عمل می کند که درک رابطه طولانی مدت خریدار و فروشنده را درگیر می کند. اما مطالعه کنونی، این سوال را مطرح می کند که آیا انواع تجربه و رابطه تجارب، ارتباطات و کیفیت خدمات، اعتماد و رضایت از نام و نشان تجاری  را ایجاد می کند؟ از این رو تحقیق حاضر به بررسی تاثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و  تجربه نام و  نشان تجاری بر  تعلق  نام و نشان تجاری و توجهات  خرید  مشتری   می پردازد.

    هدف اصلی این تحقیق شناسایی روابط و چگونگی تأثیرکیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام و نشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتریان در شعب بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشد. فرضیات این تحقیق به بررسی رابطه کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام و نشان تجاری بر اعتماد به نام و نشان تجاری و رضایتمندی، همچنین تأثیر اعتماد به نام و نشان تجاری و رضایتمندی بر تعلق به نام و نشان تجاری و در نهایت به بررسی تاثیرات خودانگاره فرد و تعلق به نام و نشان تجاری بر توجهات خرید می پردازد.

    جامعه آماری این تحقیق مشتریان دریافت کننده خدمات بانکی، بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشند، روش نمونه گیری مورد استفاده در انتخاب این تحقیق، روش نمونه گیری تصادفی است. بدین منظور  جهت جمع آوری اطلاعات تعداد 400 پرسشنامه بین مشتریان دریافت کننده خدمات بانکی در بیش از 8 نقطه از شهر تهران توزیع گردید، همچنین جهت تجزیه و تحلیل داده ها و یافتن روابط بین متغیرهای تحقیق از آزمون Tو 2 روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است.

    نتایج تحقیق حاضر تأثیر مثبت و معنادار کیفیت خدمات و ارتباطات نام و نشان تجاری بر اعتماد به نام و نشان تجاری و رضایتمندی را نشان می دهد و همچنین تأثیر مثبت ومعنادار اعتماد به نام و نشان تجاری و خودانگاره فرد و تعلق به نام و نشان تجاری را بر توجهات خرید نشان می دهد.

    واژگان کلیدی: کیفیت خدمات، ارتباطات، تجربه نام و نشان تجاری، اعتماد به نام و نشان تجاری، رضایتمندی، تعلق به نام و نشان تجاری، خودانگاره فرد و توجهات خرید

    مقدمه

    در ادبیات کلاسیک اقتصاد، نیروی کار، سرمایه و زمین (مواد خام) سه عنصر اصلی تولید و    سرچشمه­های اصلی ثروت به‌شمار می­آید. در روش­های سنتی حسابداری صنعتی نیز برای محاسبه قیمت فروش، هزینه دستمزد، مواد اولیه و سربار، با یک میزان سود معقول جمع زده می­شود، اما هیچ‌یک از این دو الگو قادر نیستند توضیح دهند که چگونه یک ساعت رولکس با کارایی، کیفیت و زیبایی مشابه، به سه برابر قیمت یک ساعت سیکو به فروش می­رسد؟ رویکردهای نوین بازاریابی این پدیده را با هویتی که نام تجاری برای مشتری به‌همراه دارد توضیح می­دهند.

    نقش نام و نشان یا عنوان تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف، برای تولیدکنندگان کالا و خدمات کاملاً واضح و مبرهن است. کارشناسان اقتصادی و اجتماعی معتقدند که وقتی یک کالای تجاری با نام و نشان تجاری ویژه خود در بازارهای مصرف موجب جلب اعتماد خریداران می­شود، در واقع باعث وفاداری مصرف­کنندگان به تداوم خرید آن کالا شده است. بنابراین، اعتماد به یک نام و نشان تجاری به‌معنای وفاداری به کالای تولید شده و ابزاری مناسب برای تداوم تقاضای خرید آن است. از سوی دیگر، وقتی مصرف­کنندگان یک کالای خاص به کیفیت و نوع عرضه آن اعتماد می­کنند و به نام و نشان تجاری آن کالا وفادار می­مانند، سود فروش و ثروت ناشی از تولید آن کالا را برای صنایع تولیدکننده تضمین می­کنند. بنابراین، نام ها و علائم تجاری اعتمادساز هستند که برای صنایع تولیدی خود، ثروت ایجاد می­کنند.

    بیان مسأله

    امروزه نام و نشان تجاری در بازارهای مصرف کننده بسیار پر اهمیت هستند. آنها جزء ارزشمندترین دارایی های نا محسوس به شمار می آیند و رابط بین مصرف کنندگان یک شرکت می باشند، مصرف کنندگان  نیز به نام و نشان تجاری اعتماد می کنند و نسبت به آن ها وفادار می شوند. با تقسیم بندی، پیچیدگی و رقابت شدید در بازارها، تولیدکنندگان سنتی نام ها و نشان های تجاری، مجبور شده اند که توجه بیشتری به طراحی و حفظ رابطه بلند مدت با مصرف کننده گان داشته باشند. از این رو در پی بکارگیری بازاریابی رابطه مند هستند(شث و پارواتیار[1]،1995؛ راست، زیتامل و لمومن[2]،2004).  بنابراین نام و نشان تجاری به عنوان مکانیسمی عمل می کند که درک رابطه طولانی مدت خریدار و فروشنده را درگیر می کند(داویس، الیور و برودی[3]، 2000؛ فورنیز[4]، 1998؛ رائو و روکرت، 1994).

    مطالعه میدانی کنونی که با استفاده از مصرف کنندگان واقعی صورت گرفته،  این سوال را مطرح می کند که آیا مصرف کنندگان مختلف جاذبه های تجربی مختلفی را ترجیح می دهند؟ و اینکه آیا انواع تجربه و رابطه تجارب، اعتماد و رضایتمندی از نام و نشان تجاری  را ایجاد می کند؟ در چنین شرایطی تجارب نام و نشان تجاری به عنون احساسات، عواطف، شناخت ها  و واکنش های رفتاری ای تجسم پیدا می کند که با محرک مرتبط با نام و نشان تجاری  فراخوانده می شود و بخشی از طراحی و هویت، بسته بندی، ارتباطات و محیط نام و نشان تجاری را تشکیل  می دهد. از طرفی یافته های اخیر نشان داده است که تصویر نام  و نشان تجاری همراه با درک مفهوم آن توسط مشتری، از اجزای کلیدی موثر بر تصمیم خرید مشتری بوده و تمرکز بر منافع محصول مهمترین عنصر در ساخت یک تصویر یا نام تجاری موفق است. کیفیت خدمات نیز میزان تمایز بین انتظارات بهنجار مشتری از خدمات و برداشت های آنها از عملکرد آن خدمات تعریف    می شود(گرونروس[5]، 1984).

    بنابراین شرکت ها می توانند با بررسی تجارب نام و نشان تجاری، ارتباطات آن و افزایش کیفیت خدمات انجام شده، موجبات رضایت مندی، اعتماد و دلبستگی و وفاداری به نام و نشان تجاری را ایجاد نمایند. دلبستگی به نام و نشان تجاری شامل افکار و احساسات در مورد نام و نشان تجاری و رابطه مارک ها با خود نمونه است(میکولانیسر[6]، 2007). وفادای به نام و نشان تجاری نیز اولویت مصرف کننده به خرید یک نام تجاری مشخص در یک طبقه محصول است و وفاداری به نام و نشان تجاری با نگرش ها و عادات نام ونشان تجاری مشخص می شود(جاکوبی و کینز،1973). در تحقیق کنونی ما تاثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجارب نام و نشان تجاری را برای ایجاد رابطه طولانی مدت نام و نشان تجاری و مصرف کننده با وفاداری، رضایتمندی و اعتماد و در نهایت توجهات خرید مطرح می کنیم.

    این پژوهش بر روی 400 پاسخگو صورت گرفته است. در نتیجه این مطالعه، تجارب، کیفیت خدمات، اعتماد و رضایتمندی از نام ونشان تجاری به صورت مثبت بر وفاداری به نام و نشان تجاری تاثیر گذار است.

    لذا مسأله اصلی در این پژوهش عدم اهمیت تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام و نشان تجاری بر تعلق نام ونشان تجاری و توجهات خرید مشتری در بانک مهر اقتصاد می باشد. محقق با استفاده از مدل تحلیلی تحقیق به بررسی تأثیر کیقیت خدمات مالی انجام شده، نحوه ایجاد ارتباطات با مشتریان و تجربه نام و نشان تجاری این بانک بر رضایتمندی مشتری و اعتماد و در نهایت توجهات مربوط به دریافت خدمات مالی پرداخته است.

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

              امروزه با روی کار آمدن بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری جدید و تنوع در ارائه محصولات وخدمات مالی، استفاده از نام و نشان تجاری خوب و مؤثری که بتواند با ارائه خدمات باکیفیت، برقراری ارتباطی مؤثر با مشتریان و ایجاد تجربه ای مثبت، اعتماد و رضایتمندی مشتریان را جلب نماید می تواند به عنوان یک عامل کلیدی و تأثیر گذار بر افزایش توان ارائه خدمات مالی به حساب آید. بانک ها و مؤسسات مالی واعتباری  همواره سعی دارند با ایجاد تنوع در محصولات و خدمات مالی و اعتباری، همواره مشتریان جدیدی را جذب نمایند. اما آنچه همواره برای مدیران بانکها به عنوان یک دغدغه بوده، این است که چگونه می توان با ارائه خدمات مالی مطلوب و اهمیت به توجهات خدمات مالی دریافتی، ضمن جذب مشتریان جدید، به حفظ و نگهداری مشتریان قدیم و وفادار کردن آنها به بانک پرداخت.

    بنابراین امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مساله راهبردی کلیدی برای سازمانهایی که در بخش خدمات مانند بانک ها فعالیت می کنند شناخته شده است. سازمان هایی که به سطح بالاتری از کیفیت خدمات دست می یابند، سطوح بالاتری از رضایتمندی مشتریان را به عنوان مقدمه ای برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار خواهند داشت. نظام بانکی نیز که در اقتصاد مبتنی بر بازار یکی از اجزای اقتصاد هر کشور است و مسئولیت سنگینی را دارد، از این امر مستثنی نیست.

    بانک های امروزی برای رقابت در محیط متلاطم امروز ناچار به توجه ویژه به کیفیت خدمات خود هستند. این امر بیشتر مشتریان، جذب مشتریان جدید و بهبود عملکرد مالی و سود آوری را به دنبال خواهد داشت. در طی دهه های اخیر، شدت یافتن رقابت بین بنگاه های اقتصادی در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار، توجه آنها را به سمت شناخت دقیق تر و عمیق تر نیازها و   خواسته های مشتریان سوق داده است. این امر در وهله اول نیازمند شناخت نیازها و خواسته های ایشان و سپس انتقال این خواسته ها به موقعیتی است که محصولات و خدمات تولید می شود.

     بانکداری و خدمات مالی بخش مهمی از صنعت خدمات را تشکیل می دهد. چشم انداز خدمات مالی در جهان به سرعت در حال تغییر است. تغییرات تعدیلی، ساختاری و فناوری بسیاری در راستای حرکت به سوی یک محیط بانکداری جهانی یکپارچه تر در صنعت بانکداری دنیا روی داده است. به دلیل این اقدامات، ماهیت خدمات بانکداری و ارتباط با مشتریان دستخوش تغییرات شده است. لذا در این پژوهش سعی شده تا راهکارهای موثری که میتواند منجربه وفادار کردن مشتریان به خدمات مالی از طریق نحوه کیفیت خدمات، تاثیر تجربه نام و نشان تجاری و ارتباطات نام و نشان تجاری بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان بانکی و تعلق به نام و نشان تجاری و توجهات خرید دارد پرداخت.

    1-4- اهداف تحقیق

       1-4-1-  اهداف اصلی:

       شناسایی روابط و چگونگی تأثیر کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام و نشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتریان در شعب بانک مهر اقتصاد در شهر تهران.

     1-4-2-  اهداف فرعی:

    بررسی  تأثیرات تجربه نام و نشان تجاری بر اعتماد نام نشان تجاری.

    بررسی  تأثیرات ارتباطات نام و نشان تجاری بر اعتماد به نام ونشان تجاری.

    بررسی تأثیرات  کیفیت خدمات بر اعتماد به نام و نشان تجاری.

    بررسی تأثیرات تجربه نام ونشان تجاری  بر رضایتمندی.

    بررسی تأثیرات  ارتباطات نام و نشان تجاری بر رضایتمندی.

    بررسی تأثیرات کیفیت خدمات بر رضایتمندی.

    بررسی تأثیرات اعتماد به نام و نشان تجاری بر تعلق به نام و نشان تجاری.

    بررسی تأثیرات رضایتمندی بر تعلق به نام و نشان تجاری.

    بررسی تأثیرات خود انگاره فرد بر تعلق به نام و نشان تجاری.

    بررسی تأثیرات تعلق به نام و نشان تجاری بر توجهات خرید.

    1-5-  فرضیه‏های تحقیق

    فرضیه های این تحقیق را می توان به طور کلی به 2 دسته تقسیم بندی کرد:

    دسته اول متغیرهایی که به طور مستقیم بر اعتماد به نام و نشان تجاری و رضایتمندی تأثیر گذار است مانند: کیفیت خدمات، تجربه نام و نشان تجاری و ارتباطات نام و نشان تجاری

    دسته دوم متغیرهایی که بر توجهات خرید تأثیر گذار است مانند اعتماد به نام و نشان تجاری، رضایتمندی، تعلق به نام و نشان تجاری و خودانگاره فرد

    فرضیه های اصلی:

    فرضیه 1. تجربه نام و نشان تجاری تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 2. ارتباطات نام و نشان تجاری تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 3. کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 4. تجربه نام و نشان تجاری تأثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی دارد.

    فرضیه 5. ارتباطات نام و نشان تجاری تأثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی دارد.

    فرضیه 6. کی فیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی دارد.

    فرضیه های فرعی:

    فرضیه 7. اعتماد به نام و نشان تجاری  تأثیر مثبت و معناداری بر تعلق به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 8. رضایتمندی تأثیر مثبت و معناداری بر تعلق به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 9. خود انگاره فرد تأثیر مثبت و معناداری بر تعلق به نام و نشان تجاری دارد.

    فرضیه 10. تعلق به نام و نشان تجاری تأثیر مثبت و معناداری بر توجهات خرید دارد.

     

     

     

    1-6- روش شناسی تحقیق:

    این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت گردآوری داده های مورد نظر در زمره تحقیق توصیفی به شمار می آید. پژوهش توصیفی شامل مجموعه ای از روش هایی است که هدف آن ها توصیف شرایط یا پدیده های مورد بررسی است. اجرای پژوهش توصیفی برای شناخت بیشتر شرایط  موجود با یاری رساندن به فرایند تصمیم گیری می باشد. بنابراین این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی، پیمایشی است.

    1-6-1- مدل مفهومی تحقیق:

    تجربه نام و نشان تجاری

    ارتباطات نام و نشان تجاری

     

    کیفیت خدمات

    اعتماد به نام و نشان تجاری

     

    رضایتمندی

    تعلق به نام و نشان تجاری

     

    توجهات خرید

     

    خودانگاره فرد

     

     

     

     

     

     

     

    شکل1-1 مدل مفهومی تحقیق

    آیتم هایی که در مدل برای اندازه گیری تجربه نام و نشان تجاری، اعتماد و رضایتمندی در نظر گرفته شده،از متون اشمیت، براکوس و زارانتونلو (2009)، با ملاحظات کلی، صنعت ماشین سازی در شهر استامبول به عنوان بافت تبادل منطقی برای این تحقیق در نظر گرفته شد.همچنین آیتم هایی که در مدل برای اندازه گیری کیفیت خدمات، ارتباطات و تعلق به نام و نشان تجاری و در نهایت توجهات خرید در نظر گرفته شده نیز در همین صنعت و با استفاده از    داده های کاملا تصادفی جمع آوری شدند. مطالعه براساس طراحی و اجرای یک بررسی خودمجری بود و در ترکیه انجام گرفت.

     

     

    1-6-2-  روشها و ابزار گردآوری داده ها :

    مطالعات کتابخانه ای: در این پژوهش از بررسی کتابخانه ای و پژوهش های مبتنی بر اینترنت برای جمع آوری مقالات و کتب لاتین جهت بررسی دقیق کلیات استفاده شده که این امر بینش روشنی را در اجرای مراحل پژوهش به محقق داده است.

    روش میدانی: در این تحقیق علاوه بر بررسی ادبیات موجود از طریق مطالعات کتابخانه ای در مرحله اول، به منظور جمع آوری اطلاعات به تهیه پرسشنامه بر مبنای مطالعه ادبیات تحقیق مبادرت شده است. در مرحله اول پرسشنامه بر روی نمونه کوچکی به تعداد 50 نفر از مشتریان دریافت کننده خدمات بانکی تست خواهد شد تا نواقص و مشکلات احتمالی آن شناخته شود و سؤالات نهایی مشخص شود. در بررسی چگونگی توزیع سئوالات پرسشنامه نیز از متون زیر به کار گرفته شده است .آیتم های اندازه گیری تجربه نام ونشان تجاری از متون اشمیت، براکوس و زارانتونلو (2009) برگرفته شد. همچنین سنجش های رضایت از نام و نشان تجاری و ارتباطات نام و نشان تجاری  نیز از مطالعات پژوهشگران قبلی برگرفته شده اند. سئوالات اعتماد به نام و نشان تجاری از تنوعی از منابع برگرفته شده و در سنجش های کیفیت خدمات نیز از مطالعات قبلی استفاده شده است.

                 1-6-3- جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه :

    جامعه آماری این تحقیق مشتریان دریافت کننده خدمات بانکی، بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشد که اطلاعات مربوطه از بین 12 شعبه در چهار منطقه شمال تهران(شامل شعبه تجریش، شعبه میدان کاج، شعبه میرداماد)و جنوب تهران (شامل شعبه نازی آباد، شهرری و ورامین) وشرق تهران(شامل شعبه افسریه، شعبه تهرانپارس، شعبه خاوران) و غرب تهران (شامل شعبه پونک، صادقیه، باغ فیض) گردآوری گردیده است.

    روش نمونه گیری مورد استفاده در انتخاب نمونه این تحقیق، روش نمونه گیری تصادفی است که به صورت کاملاً تصادفی از بین مشتریان خدمات بانکی بانک مهر اقتصاد شهر تهران انتخاب خواهند شد.

     

     

     از آنجائیکه جامعه آماری این تحقیق نامحدود است، بنابراین از فرمول زیر در تعیین حجم نمونه استفاده می شود.

    )0.05 =ε (,    

    حداکثر واریانس : 25/0

    سطح اطمینان = 95/0

    384+ =

        از این رو با احتساب ضریب افزایش برای پوشش پرسشنامه های ناقص، تعداد حجم نمونه 400 نفر شد.

    1-6-4- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

    در ابتدا از آمار توصیفی به منظور بررسی ویژگی های جامعه آماری و تحلیل های توصیفی اطلاعات گردآوری شده استفاده  می شود، سپس به منظور اندازه گیری اعتبار پرسشنامه از روش محاسبه آلفای کرنباخ  و از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی، جهت تست روایی سازه مدل اندازه گیری تحقیق و تحلیل ساختار درونی پرسشنامه استفاده خواهد شد و در نهایت نیز از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل جهت یافتن روابط بین متغیرهای تحقیق و ارائه مدل نهایی به کار گرفته می شود.

    مدل سازی معادلات ساختاری روابط میان متغیرها را توضیح می دهد و در واقع شبیه ترکیب رگرسیون چند متغیره با تحلیل عاملی می باشد. در رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری با در نظر گرفتن متغیرهای غیر قابل مشاهده یا مکنون و نیز متغیرهای قابل مشاهده یا نشانگر که متغیرهای مکنون را توصیف می کنند، به ایجاد مدل می پردازد. این رویکرد به دو قسمت تقسیم  می شود: قسمت اول روابط میان متغیرهای مکنون و مشاهده شده را توضیح می دهد که قسمت اندازه گیری نامیده می شود و در قسمت دوم روابط میان متغیرهای مکنون درون زا و برون زا و نیز ارزیابی راستای روابط علی و قدرت تاثیر آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. در بیشتر مواقع از روش حداکثر درست نمایی برای تخمین ضرایب استفاده می شود در روش شناسی مدل معادلات ساختاری، ابتدا به ساکن لازم است تا روایی سازه مورد مطالع قرار گیرد تا مشخص شود نشانگرهای انتخاب شده برای اندازه گیری سازه های مورد نظر، خود، از دقت لازم برخوردار هستند یا خیر، سپس روابط را مورد آزمون قرار داد. لذا برای اثبات این که مفاهیم به خوبی اندازه گیری شده اند از مدل اندازه گیری یا تحلیل عامل تاییدی استفاده می شود. استفاده از تحلیل عاملی تاییدی نسبت به تحلیل عامل اکتشافی دارای ارجحیت می باشد، زیرا بر پایه تئوری است.

    1-7- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات تخصصی

    تجربه نام و نشان تجاری:

     ● تجربه نام و نشان تجاری را می توان درک مصرف کننده ها، در هر لحظه از تماس آنها با نام و نشان تجاری تعریف کرد که خواه می تواند تصاویر نام و نشان تجاری باشد که در تبلیغات بازتاب می شود، یا در حین اولین تماس شخصی یا سطح کیفیت مرتبط با اعمال شخصی ای که دریافت می کنند. آلوزا[7](2008).

    ارتباطات نام و نشان تجاری:

    ● ارتباطات  نام و نشان تجاری یک استراتژی جامع ارتباطات است که کلیه فعالیت های ارتباطی از قبیل روابط عمومی و ابزارهای متنوع تبلیغات را یکپارچه کرده و آنها را در جهت اطلاع رسانی و متقاعد ساختن مشتریان به خرید محصولات و مدیریت، ارزشمندترین دارایی شرکت، به کار می گیرد. پیتر لائوندی(2008)

    کیفیت خدمات:

    ● کیفیت خدمات میزان تمایز بین انتظارات بهنجار مشتری از سرویس و برداشت های آنها از عملکرد سرویس تعریف می شود.گرونروس[8](1984)

    اعتماد به نام و نشان تجاری:

    ● اعتماد را می توان باورهای با اطمینان مصرف کننده تعریف کرد که بر مبنای آنها مصرف کننده میتواند به فروشنده در زمینه تحویل خدمات تضمین شده تکیه کند(آگوستین و سینگ[9]،2005).

    رضایتمندی:

    ● رضایتمندی  واکنش موثر  به وضعیت خرید تعریف می شود.  به عبارت دیگر رضایتمندی یک واکنش مؤثر مثبت به پیامد یک تجربه قبلی است(الگشمیر و همکاران[10]، 2005).

    تعلق به نام و نشان تجاری:

     ●تعلق و دلبستگی به نام و نشان تجاری به صورت یک متغیر عاطفی بلند مدت و پایدار است که نسبت به نام و نشان تجاری دلالت دارد و باعث شکل گیری احساسات وعواطف قوی(مانند تعصب، احساس دلتنگی، عشق و ...) نسبت به آن نام و نشان تجاری می شود(تامسون و همکاران[11]، 2005).

    خود انگاره فرد:

    ●خودانگاره یک رشته صفات، توانایی ها، نگرش ها و ارزش هایی است که فرد معتقد است او را توصیف می کنند(برک، 1387، ص444).

    تصویر نام و نشان تجاری:       

    ● کلر(1993) تصویر نام ونشان تجاری را به عنوان مجموعه ای از ادراکات درباره یک نام و نشان تجاری می داند که توسط مؤسسات نام تجاری منعکس شده و در ذهن مشتریان نگهداشته شده است.

      وفاداری به نام و نشان تجاری:

    ● وفاداری به نام و نشان تجاری یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق میشود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه ی رقبا خریداری گردد(الیور[12]، 1999).

     

     

     

     

    [1].Sheth and Parvatiyar

    [2].Rust, zithaml & Lemomen

    [3].Davis, Oliver & Brody

    [4].Fournies

    [5].Gronroos

    [6].Micolaniser

    [7].Alloza

    [8].Gronoos

    [9].Agustin & Singh

    [10].Algesheimer & et al

    [11].Thomson & et al

    [12].Oliver

    Abstract:

    Study impacts of service quality , Brand communications and Brand experience on Brand Attachment and customer attention to purchase

    Meisam Mahdavikia

    Nowadays Brand in consumer’s market has many importance. They are part of most valued invisible assets and are communications between customers of a company, consumers also have trust on Brand and have loyalty on them so , Brand has function of a mechanism which involves understanding of long relation between buyer and seller . But present study, raise this question that whether experience and experiences relations, communications and services quality ,produce trust and satisfaction of Brand? Hence , present research studies impacts of services quality, Brand communications and Brand experience of Brand on Brand Attachment and attentions of customer’s purchase.

    Principle aim of this research is studying and recognition of relations and state of impact of service quality, Brand communications and Brand experience of trade mark on Brand Attachment and attentions of customers purchase in branches of Mehr Eghtead Bank in city of Tehran.

    Hypothesis of this research study relations of services quality, Brand Communications and Brand Experience on Brand Trust and satisfaction, also impact of Brand Trust and satisfaction on Brand Attachment and finally study impacts of Self Concept and Brand Attachment on Customer Purchase Behavior. Statistical population of this research is customers who receive banking services ,from Mehr Eghtesad Bank in city of Tehran, method of sampling used in selection of this research, is random sampling method for this purpose for collection information number of 400 questionnaires distributed among customers receiving banking services in more than 8 points of Tehran city ,also for data analysis and finding relations between research variables two methods of confirmed factor analysis and structural equation model have been used.

    Research results showed positive and significant impact of services quality and Brand Communications on Brand Trust and satisfaction and also positive and significant impact of Brand Trust and Self Concept and Brand Attachment on Customer Attention to Purchase.

    Keywords: Services Quality, Brand Communications, Brand Experience,Brand Trust, satisfaction, Brand Attachment, Self Concept and  Customer Attention to Purchase

  •       عنوان                                                                                                صفحه

    فصل اول- کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه. 3

    1-2- بیان مسأله 3

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5

    1-4- اهداف تحقیق.. 6

            1-4-1- اهداف اصلی.. 6

            1-4-2- اهداف فرعی.. 6

    1-5- فرضیه های تحقیق.. 7

    -6-1   روش شناسی تحقیق ..............................................................................................................................................8

             1-6- 1- مدل مفهومی تحقیق...........................................................................................................................8

             1-6-2- روش ها و ابزار گردآوری داده ها 9

             1-6-3- جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه. 9

             1-6-4- روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها 10

    1-7- تعریف واژها و اصطلاحات  فنی...................................................................................................................11

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

    2-1- ادبیات موضوعی تحقیق ..............................................................................................................................14

                 2-1-1- مقدمه.......................................................................................................................................................14

    2-1-2- تعریف......................................................................................................................................................14

                                                             2-1-3-  ارزش نام و نشان تجاری..............................................................................................................16       

                2-1- 4- دلایل اطمینان مصرف کننده به نام و  نشان تجاری ...................................................................17

                2-1- 5- ویژگیهای مطلوب هر نام تجاری.........................................................................................................18

                2-1- 6- جنبه های کیفی خوشایند در انتخاب نام و نشان تجاری.............................................................19

                                                           2-1- 7- استراتژی های مربوط به نام و نشان تجاری.. ..20

              2-1-8- گسترش دامنه محصول. 20

             2-1-9- نام و نشان تجاری چندگانه. 21

                         2-1-19- نام ها و نشان های تجاری جدید. 21

              2-1-11- سنجش اندازه های نام و نشان تجاری.. 22

                                                                  2-1- 12- تمرکز فکری بر نام و نشان تجاری.. 22

              2-1-13- اندازه های متمرکز بر نام و نشان تجاری.. 23

                                                                   2-1-14-  ساختن نام و نشان تجاری.. 24

                                                                   2-1-15-  قدرت نام ها ونشان های تجاری تخصصی.. 24

                                                                   2-1-16- تبدیل نام های تجاری به نمادها 25                     

                                                                 2-1-17- قوانین تثبیت نام های تجاری.. 26

                                                                  2-1-18- شخصیت نام و نشان تجاری.. 28

                                                               2-1-19- تجربه نام و نشان تجاری.. 30

            2-1-20- جامعیت تجربه نام و نشان تجاری خلق شده 33

            2-1-21- رنگ بندی آوایی تجربه نام و نشان تجاری.. 33

                                                      2-1- 23- ارتباطات نام و نشان تجاری.. 35

              2-1-24- ارتباطات یکپارچه نام و نشان تجاری .........................................................................................37

                                                    2-1- 25- خدمت... 40

                                                     2-1-26-  کیفیت خدمات... 41

                     2-1-26- 1-مفهوم کیفیت خدمات... 41

                    2-1-26-2- ابعاد کیفیت خدمات... 42

                    2-1-26-3- دلایل تلاش سازمانها برای ارائه خدمات با کیفیت... 43

                     2-1-26-4- اجزای اصلی  کیفیت... 45

                   2-1-26-5- تئوری عدم تایید کیفیت خدمات... 45

                                                  2-1- 27- اعتماد به نام و نشان تجاری.. 46

                  2-1-27- 1- نقش اعتماد به نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری.. 47

                  2-1-27- 2- طبقه بندی اعتماد. 48

                                                        2-1-28- رضایتمندی مصرف کننده 54

                 2-1-28-1- ابعاد رضایتمندی مشتری.. 56

                 2-1-28- 2- مدل های شکل گیری رضایتمندی مشتری.. 57

                 2-1-28-3- تأمین رضایتمندی مصرف کننده گان و مزایای آن. 58

                 2-1-28-4-  مسیر مستقیم از رضایتمندی به نام و نشان تجاری به اعتماد به نام و نشان تجاری   59

                 2-1-28-5-  مسیر غیر مستقیم از رضایتمندی به نام ونشان تجاری به اعتماد از طریقUebv.. 59

                                                    2-1-29- وفاداری به نام و نشان تجاری.. 59

                 2-1-29-1- بررسی وفاداری.. 62

                 2-1-29- 2- وفاداری به نشان تجاری.. 65

                    2-1-29-3- رویکردهای وفاداری به نام و نشان تجاری.. 66

                    2-1-29- 4- طبقه بندی وفاداری براساس دومتغیر نگرش ورفتار. 67

           2-1-30- ارزش مشتری.. 70

                   2-1-30-1-  شناسایی مصرف کننده گان وفادار به نشان تجاری 70

           2-1-31- رابطه بین رضایتمندی مشتری و وفاداری به نام و نشان تجاری.. 72

                2-1-32- رابطه بین نگرش و رفتار با وفاداری به نام و نشان تجاری.. 72

                                                     2-1-33- خودانگاره 72

                                                      2-1- 34- تعلق و دلبستگی به نام و نشان تجاری.. 74

                                                         2-1- 35- شناخت مصرف کنندگان از نام و نشان تجاری و رفتار خرید. 77

                 2-2- پیشینه تحقیق ....................................................................................................................................79

                       2-2-1- تحقیقات انجام شده .........................................................................................................82

    فصل سوم: مواد و روشها

    3-1- مقدمه. 85

    3-2- روش و مراحل تحقیق.. 85

            3-2-1- از نظر هدف و ماهیت تحقیق.. 85

            3-2-2- نوع تحقیق از نظر گردآوری داده ها 85

            3-2-3- ابزار گردآوری اطلاعات... 86

                                3-2-4- جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه. 86

    3-3- روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 87

               3-3-1- پایایی ابزار سنجش.... 88

               3-3-2- روائی(اعتبار) ابزار اندازه گیری پرسشنامه. 88

                     3-3-2-1- روایی محتوا 88

                     3-3-2-2- روایی سازه 89

     

    فصل چهارم: نتایج

    4-1- مقدمه. 91

    4-2- پایایی ابزار سنجش ........................................................................................................................................92

    4-3- آمار توصیفی.. 93

              4-3-1- بررسی  ویژگی جامعه آماری از لحاظ جنسیت... 104

              4-3-2- بررسی ویژگی جامعه از لحاظ سن.. 104

              4-3-3- بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت تحصیلات... 105

    4-4- آمار استنباطی و بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق.. 105

              4-4-1- بررسی وضعیت متغیرها 106

                     4-4-1-1- وضعیت متغیر کیفیت خدمات... 106

                     4-4-1-2- وضعیت متغیر تجربه. 107

                    4-4-1-3- وضعیت متغیر ارتباطات... 108

                    4-4-1-4- وضعیت متغیر اعتماد. 109

                    4-4-1-5- وضعیت متغیر رضایتمندی.. 110

                   4-4-1-6- وضعیت متغیر خودانگاره 111

                   4-4-1-7- وضعیت متغیر تعلق.. 112

                   4-4-1-8- وضعیت متغیر توجهات خرید. 113

      4-4-2- تحلیل عاملی تأییدی.. 114

               4-4-2-1- ارزیابی بخش اندازه گیری مدل. 114

                        4-4-2-1-1- تحلیل عاملی متغیر کیفیت... 115

                        4-4-2-1-2-تحلیل  عاملی متغیر تجربه. 118

                       4-4-2-1-3- تحلیل عاملی متغیر ارتباطات... 121

                       4-4-2-1-4-تحلیل عاملی متغیر اعتماد. 124

                       4-4-2-1-5- تحلیل عاملی متغیر رضایتمندی.. 127

                      4-4-2-1-6- تحلیل عاملی متغیر خودانگاره 130

                     4-4-2-1-7- تحلیل عاملی متغیر تعلق.. 133

                                               4-4-2-1-8- تحلیل عاملی متغیر توجهات خرید. 137

      4-4-3- مدل سازی معادلات ساختاری.. 138

             4-3-3-1- آزمون فرضیه های تحقیق.. 142

              4-3-3-2- تحلیل ضریب R2.. 147

    فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری

    5-1- مقدمه. 149

    5-2- نتیجه گیری فرضیه ها 149

    5-3- پیشنهادات محقق به سازمان مورد مطالعه. 158

    5-4- پیشنهادات مبتنی بر یافته های تحقیق.. 158

    5-5- پیشنهادات به محققین آینده 159

    فهرست منابع انگلیسی.. 160

    فهرست منابع فارسی.. 162

    ضمائم. 163

    چکیده انگلیسی 

    منبع:

    فهرست منابع انگلیسی

    Aaker, David A. 1991.Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name.  New York: The Free Press.

    Aaker, David A.1996. Measuring Brand Equity Across Products and Markets, California Management Review, 38, Spring, 102-20

    Algesheimer, Rene, Dholakia, Uptal M., Herrmann, Andreas 2005, The Social Influence of Brand Community.

    Evidence From European Car Clubs, Journal of Marketing, Vol.69, p.19-34

    Anderson C. James & Narus A.James, 1990, A Model of Distributor Firm And Manufacturer Firm Working. Partnerships, Journal of Marketing Vol.54 (Jaunary 1990), p.42-58

    Baldinger, Allan L. 1990, Defining and Applying the Brand Equity Concept: Why the Researcher Should CareJournal of Advertising Research,30 (June/July), RC2-RC5

    Baldinger, Allan L. and J. Rubinson 1996, Brand Loyalty: The Link Between Attitude and Behavior," Journal of Advertising Research, 36 (November/December), 22-34

    Bennet, Rebekah, Rundle-Thele Sharyn 2002, A Comparison of Attitudinal Loyalty Measurement Approaches, Brand Management, Vol. 9, No.3, January, pp:193-209

    Bitner, Mary Jo 1990, Evaluating Service Encounters; The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses", Journal of Marketing, Vo.54,  April 1990, pp:69-82.

    Bloemer, Josee,1998, Linking Perceiandd Service Quality And Service Loyalty; A Multi-Dimensional Perspectiand European Journal of Marketing, Vol.33, 11/12, pp:1082-1106

    Data, Journal of Marketing Research, Vol. XLVI, pp:494-505

    Cannon, Joseph P. And Homburg Christian,2001, Buyer-Supplier Relationships And Customer Firm Costs, Journal of Marketing, Vol. 65, January-2001, pp:29-43

    Chiou, Jyh-Shen And Shen Chi-Chung, 2006, The Effects of Satisfaction, Opportunism, And Asset Specificity On Consumers Loyalty Intention Toward Internet Portal Sites", International Journal Service Industry Management, 17, 1, pp:7-22

    Crosby, Lawrence And Stephens, Nancy,1987, Effects of Relationship Marketing On Satisfaction, Retention, And Prices In The Life Insurance Industry", Journal of Marketing Research, Vol. iv, Noandmber-1987, pp: 404-11.

    Caceres Ruben Chumpitaz And Paparoidamis Nicholas G,2007, Service Quality, Relationship Satisfaction, TrustCommitment And Business-T-Business Loyalty", European Journal of Marketing Vol.41 No. 7/8, pp:836-867.

    Dixon, Jane, Bridson, Kerrie, Evans, Jody And Morrison, Michael, 2005 , An Alternative Perspection On Relationships, Loyalty And Future Store Choice, In.Rev.of Reatail Distribution And Consumer Research, Vol.15, No.4, pp: 351-374.

    Dall'olmo, Francesca, And Chernatony, Leslie De, 2000, The Service Brand As Relationships Builder", British Journal of Management, Vol.11, pp:137-150

    Duncan, Tom And Moriarity Sandra, E, 1998, A Communication-Based Marketing Model for Managing Relationships, Journal of Marketing, Vol.62, April 1998, S.pp:1-13

    Dick, Alan S. and Kunal Basu ,1994, Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework," Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (Spring),pp: 99-113

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست منابع فارسی

    نیا، محمدرضا، 1377. مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ، نشر سمت.

    غلام رضا، 1386. روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، مرکز تحقیقات علمی کشور.

    باقر، 1384. روشهای تحقیق در علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    ها، راحیل و محمدیان، محمود، 1387. بررسی عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه

    کنندگان با استفاده از مدل آکر، مجله مدیریت بازاریابی، سال سوم، پیش شماره 4.

    ژان نوئل، 1385، مدیریت راهبردی نام تجاری، سینا قربانلو، انتشارات مبلغان.

    فیلیپ، 1385، مدیریت بازاریابی، بهمن فروزنده، نشر آتروپات.

    موون، جان و مینور، میشل، 1386، رفتار مصرف کننده،  ترجمه عباس صالح اردستانی و محمد رضا سعدی، نشر اتحاد نو.


موضوع پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, نمونه پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, جستجوی پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, فایل Word پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, دانلود پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, فایل PDF پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, پروژه درباره پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیرات کیفیت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاری بر تعلق نام و نشان تجاری و توجهات خرید مشتری

یان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته:مدیریت بازرگانی گرایش: بیمهپا چکیده در این پژوهش هدف کلی توسعه وپایداری صنعت بیمه می‌باشد که برای رسیدن به این هدف باید به جذب، حفظ و وفاداری بیمه‌گذاران بپردازیم. با افزایش رقابت بین شرکت‌های بیمه در زمینه به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، مدیران این شرکت‌ها ناگزیر به دنبال راه‌هایی برای کسب اعتماد مشتریانشان هستند که منجر به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. چکیده با توجه به اهمیت رضایت مشتری در استفاده از تکنولوژی های جدید در توزیع کالا و خدمات و همچنین گستردگی استفاده از کارت هوشمند سوخت که به عنوان یکی از روشهای جدید ارائه خدمات در حال اجراست؛ بنابراین بررسی میزان تأثیر ارائه خدمات به صورت شیوه های نوین بر رضایت مشتریان ضروری به نظر می رسید به همین منظور پژوهشی با عنوان میزان تأثیر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی چکیده: ایجاد برندهای قوی و قدرتمند امروزه به یکی از اولویت های هر سازمانی تبدیل شده چرا که مزایای بی شماری به همراه دارد. برند های قوی به شرکت ها کمک می کنند تا خود را در بازار جا بیندازند، کمتر در معرض خطر احتمالی رقابتی باشند و نقش واسطه ای پررنگ تری در همکاری و حمایت از فرصت های بسط و گسترش برند داشته باشند. در اندازه گیری و سنجش ارزش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده بانکداری الکترونیک به دلیل مزیت های بی شمارش یکی از استراتژی های اصلی تمامی بانک های دنیا است. امروز بانکداری بدون استفاده از بانکداری الکترونیک متصور نیست. بازاریابی نیز از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. در این پژوهش قصد داشته ایم که به بررسی نقش بازاریابی بر ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: در این پروژه عنوان تحقیق ارزش ویژه نام ونشان تجاری بر رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی(مطالعه موردی: ماکارونی مانا در استان البرز) می باشد که ابعاد ارزش نام و نشان تجاری مشتری بر مشتری گرایی آکر از لحاظ کیفیت ادراکی ،ارزش ادراکی هزینه، منحصربه فرد بودن و تمایل جهت پرداخت هزینه اضافی برای مصرف کنندگان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل) چکیده : در طی دهه­ی اخیر، شدت یافتن رقابت میان بانکها در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آنها را به سمت شناخت دقیقتر و عمیقتر نیازها و خواسته­های مشتریان سوق داده است. در این رابطه توجه به دگرگونی فعالیت­های اصلی بانکها توسط فناوری­های جدید و ارائه­ی خدمات بانکداری الکترونیک به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

ثبت سفارش