پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم

word 14 MB 30382 126
مشخص نشده مشخص نشده گردشگری و توریسم
قیمت قبل:۶۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده:

    تا به حال پژوهشهای گسترده ای در رابطه با انتخاب مقصد، شخصیت و گونه شناسی گردشگران انجام شده و ثابت شده که رابطه بسیار نزدیکی بین شخصیت گردشگر و انگیزه آنها از انتخاب مقصد وجود دارد. در این زمینه تحقیقاتی هم در ایران انجام شده است، ولی نه به این تفسیر و عنوان. کمبود یک تحقیق هدفمند و مؤثر در این زمینه در ایران، انگیزه اصلی از انجام این پایان نامه است.در این تحقیق، کلیه گردشگرانی که در سال 1391به مناقط شمالی و جنوبی ایران مسافرت کرده اند شامل جامعه پژوهش می باشند. از سویی در تحقیق حاضر بروی جامعه ای از گردشگران تآکید گشته که در طی این مدت در هتلهای شهر نور و جزیره قشم اقامت داشته اند. به دلیل فراوان بودن تعداد هتلها و تعداد گردشگران مقیم در آنها طی 1391 از مفروضات روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بهره مند شده ایم. از این رو بین هتلهای موجود در این دو  شهر  در مرحله اول 10 هتل را به صورت تصادفی انتخاب نموده سپس از بین گردشگران مقیم در هر هتل در مرحله دوم 10 نفر به قید قرعه انتخاب شده اند. در نتیجه جامعه آماری متشکل از 100 نفر نمونه جمع آوری شد.و پس از اتمام مرحله گرد آوری اطلاعات داده های بدست آمده خلاصه،دسته بندی و پردازش شدند.انچه در مرحله ی تجزیه و تحلیل داده ها مهم است این بود که محقق باید اطلاعات و داده ها را در مسیر هدف تحقیق،پاسخگویی به سوال و سوالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه های خود جهت داده،مورد تجزیه تحلیل قرر دهد.به همین منظور محقق در این مرحله از تحقیق با توجه به روش تحقیق و ماهیت تحقیق برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش های کمی و آماری توصیفی واستنباطی و آزمون تی مستقل با استفاده از نرم افزارspss  استفاده کرد. .  

    واژگان کلیدی: شخصیت گردشگری، سفر جاه طلبی، جمعیت شناسی توریستی، مقصد

     

     

     

     

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه:

    صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگترین ومتنوع ترین صنعت دردنیا به حساب می آید.بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد،اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی وتوسعه ساختارزیر بنایی میدانند.صنعت جهانگردی در سراسر دنیا،به ویژه درکشورهای در حال توسعه،که شکل های دیگر اقتصادی مانند تولید یا استخراج منابع طبیعی به صرفه نیست،بسیار مورد توجه می باشد.

    مردم به دلیل های متعدد و متلفی به مسافرت می روند.رشد سریع وقدرتمند جهانگردی در مدتی نسبتا کوتاه،باعث شده است که تاثیر فراوانی بر مسافرت های تجربی بگذارد.درابتدا،مسافرت و جا به جایی به مکان های دور،بعید به نظر می رسید وازنظرمالی بیشتر مردم توانایی این کار را نداشتند.میهمانخانه ها و رستوران هایی در نقاط مختلف به صورت یکی ازاقلام عمده بودجه شهرهای بزرگ در آمدند و همگی درصدد ایجاد مکان هایی کنار فرودگاه ها،راه های اصلی و مناطق روستایی بر آمدند.خدمات مهمی که آژانس های مسافرتی و دست اندرکاران و متصدیان امور مسافرتی ارائه می دادند و سرانجام فناوری پیشرفته،همه باعث شدند که مسافران بالقوه ی کنونی بتوانند سفرهایی سالم،بی خطر،آرام ولذت بخش انجام دهند

     

     1-1 بیان مساله:

    شرایط جغرافیایی و ویژگی های متنوع محیطی در مناطق شمالی و جنوبی کشور از توتنمندی های بسیاری در زمینه فعالیت اقتصادی برخوردار بوده بطوریکه کارکرد های متفاوتی را ایجاد نموده است.در کنار این کارکردها پتانسیل های گردشگری این مناطق از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.به طور مثال شهرستان نور به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب آب و هوایی،تنوع گیاهی و زیستی و سایر جاذبه های گردشگری همواره جزء مناطقی محسوب می شود که مورد هدف گردشگری قرار می گیرد.در مقابل مناطق جنوبی نیز به دلیل شرایط متفاوت آب و هوایی ودیگر جاذبه های محیطی گردشگران زیادی را به سوی خود جلب نموده است.جزیره قشم مثال بارزی در این زمینه بوده که به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی دارای کارکرد گردشگری فراوانی می باشد بطوریکه سالیانه تعداد زیادی از گردشگران به این مناطق وارد می شوند که در تابستان این گردشگران بیشتر به شمال کشورو بالعکس درزمستان به جنوب کشور ایران سفر می کنند.مطالعه و بررسی انگیزه های مسافران از آن رو اهمیت دارد که به برنامه ریزان آنها اطلاع می دهند که مقصد مطلوب کجاست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد.بدین ترتیب مدیریت مقاصد گردشگری می تواند بازارهای هدف خود را با توجه به دانسته ها و امکانات سازماندهی نموده و منابع خود را با توجه به دانسته ها وامکانات سازماندهی نموده و منابع خود رابه گونه ای مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای بازار هدف تجهیز نماید.به اجمال باید گفت گردشگران با انگیزه های مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی،جاذبه های طبیعی،تنوع محصولات،ارزانی و امکان خرید به شمال و جنوب کشور ایران سفر می کنند.

    کرانه های دریای مازندران در شمال و کرانه های خلیج فارس ودریای عمان در جنوب قابلیت های بسیاری برای استفاده فراغتی در تابستان و زمستان دارد.جزیره های خلیج فارس مانند قشم،کیش،هرمز با کرانه ها و بریدگی های مناسب و تابش آفتاب مطبوع در زمستان برای مقاصد فراغتی واستراحتگاهی قابل استفاده هستند.وجود مکان های اقامتی و پذیرایی در این جزیره ها و کرانه ها همراه با امکانات ارتباط هوایی آن،رفت وآمد واقامت در آنها را آسان می کند.

    تحقیق حاضر در پی آن است با مطالعه انگیزه های سفر ایرانیان به مناطق مورد مورد نظر و بررسی تطبیقی آنها راهکارهایی را برای استفاده بهتر از فرصت های سفر و تامین امکانات،خدمات و فعالیت های گردشگران ارائه نماید واز طرف دیگر اطلاعات دقیقی از انگیزه های سفربه برنامه ریزان و تصمیم سازان برای سیاست گذاری در مقطع کلان ارائه نماید تا با تصمیم گیری و سیاست گذاری بر اساس واقعیت های عرضه و تقاضای گردشگری در زمینه های لازم برای توسعه گردشگری پایدار که منجر به رضایت مندی گردشگران،ایجاد درآمد مطلوب و مناسب برای جوامع بومی و حفظ محیط زیست و فرهنگ بومی ایجاد نماید..

    2-1پیشینه تحقیق

    بر اساس جواب پژوهشکده تاکنون تحقیقی در این موضوع در کشور انجام نگرفته است.

    3-1سوالات تحقیق:

    1-انگیزه اصلی مسافرت ایرانیان به شمال کشور(شهرستان نور)چیست؟

    2-چه انگیزه هایی باعث سفر ایرانیان به مناطق جنوبی (جزیره قشم)شده است؟  

    3-چه تفاوت هایی بین انگیزه های مسافران به مناطق نور و قشم وجود دارد؟

    4-عامل دسترسی و زمان چه نقشی درانتخاب مقصد های سفر ایرانیان به شمال(نور)و جنوب(قشم) کشور دارد؟

    4-1فرضیات تحقیق:

    1-به نظر می رسد سهولت دسترسی و شرایط آب و هوایی و جاذبه های طبیعی مناطق شمالی عامل جذب مسافران می باشد.

    2-به نظر می رسد بین پتانسیل های طبیعت گردی،صنایع دستی و منطقه آزاد تجاری و انتخاب جزیره به عنوان مرکز گردشگری رابطه معنا داری وجود دارد.

    3-به نظرمی رسد مناطق شمالی کشور به علت همجواری با مراکز اصلی تمرکز جمعیت و دسترسی مناسب در مقایسه با جنوب کشوردر اولویت سفر گردشگران داخلی قرار می گیرد.

    4- به نظر می رسدوجود امکانات اقامتگاهی عمومی و رسمی و اجاره خانه های شخصی در شمال کشور و عدم وجود چنین امکانی در جنوب کشور باعث سفر بیشتر گردشگران به مناطق شمالی می گردد.

    5-1اهداف تحقیق:

    هدف ازاین تحقیق عبارت است از1- شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور تا با شناخت انگیزه های سفر گردشگران بتوان متناسب  با تقاضای آنها امکانات،خدمات و زمینه های فعالیتی لازم را برای آنها فراهم نمود.

    2-با مطالعه تطبیقی انگیزه های سفرهر دو مقصد می توان به تقسیم بندی بازار و در نهایت به انتخاب بازار های هدف برای هر کدام ازمناطق شمالی وجنوبی کشور اقدام نمودو متناسب با آن از ابزارهای تبلیغاتی و سیاست های بازاریابی استفاده کرد.

     6-1روش تحقیق:

    تحقیق فوق ازنظرماهیت یک تحقیق کاربردی و ز نظر روش از روش همبستگی است که می خواهد رابطه بین انگیزه های سفرانتخاب مقصد را به صورت تطبیقی مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

    7-1محیط پژوهش:

    این تحقیق تجزیه تحلیل شهرستان نور وجزیره قشم را مورد بررسی قرار میدهد.

     8-1روش جمع آوری داده ها:

    برای جمع اوری داده های لازم در این کارتحقیقاتی ازسه روش شیوه جمع آوری داده ها استفاده شده است که به شرح زیر است:

     1-8-1مطالعات کتابخانه ای

    1-بررسی اسناد و آمارهای موجود سازمان ها و ادارات مرتبط با موضوع تحقیق      

    2-گرد آوری اطلاعات میدانی از طریق طراحی وتنظیم پرسشنامه از گردشگران ورودی به شهرستان نور و جزیره قشم

     

    9-1 تعاریف واژگان و مفاهیم:

    دراین تحقیق مفاهیم و واژگانی به کارگرفته شده اند که لازم است به منظور مشخص شدن نظر دیدگاه محقق درباره ی آنها توضیح و تعریفی بیان شود.مهمترین واژگان و تعاریف عبارتند از:

    1-9-1گردشگری:

    واژه توریسم از دو بخش ترکیب یافته است.«تور»به معنای سفر،گشت،مسافرت،سیاحت و«ایسم» پسوندی که اشاره به مکتب،اندیشه ای فلسفی،مذهبی،سیاسی،ادبی و غیره دارد.بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گرشگری است(کاظمی،1386،14).درمارس 1994،کمیسیون آمار ملل متحد،تعرف ارائه شده ازجهانگردی توسط سازمان جهانی جهانگردی را پذیرفت و بر اساس این تعریف،گردشگری عبارت است از«مجموعه فعالیت های انفرادی که به مکان های خارج از محل زندگی و کار خود به قصد استراحت وانجام امور دیگر مسافرت می کنند و بیش از یک سال متوالی در آن مکان ها نمی مانند.(داس ویل،1384،19)

    2-9-1 گردشگر:

    کسی که حدافل یک شب در یک اقامتگاه عمومی در محل مورد بازدید به سر می برد.(موحد،1381،24)

    3-9-1مسافر:

    کسی که بین دو یا چند مکان سفر کند.(وای.گی،1386،22)

    4-9-1مسافرت:

    عمل جا به جایی به خارج از جامعه برای تجارت یا تفریح و نه برای انجام کار روزمره یا تحصیل.(وای.گی،1386،21)

    10-1روش تجزیه و تحلیل داده ها:

    پس از اتمام مرحله گرد آوری اطلاعات داده های بدست آمده خلاصه،دسته بندی و پردازش شدند.انچه در مرحله ی تجزیه و تحلیل داده ها مهم است این است که محقق باید اطلاعات و داده ها را در مسیر هدف تحقیق،پاسخگویی به سوال و سوالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه های خود جهت داده،مورد تجزیه تحلیل قرر دهد.به همین منظور محقق در این مرحله از تحقیق با توجه به روش تحقیق و ماهیت تحقیق برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش های کمی و آماری توصیفی واستنباطی با استفاده از نرم افزارspss  استفاده کرد. .   

    فصل دوم:

    مبانی نظری تحقیق

     

    مقدمه:

    همگان بر این امر اتفاق نظر دارند که صنعت جهانگردی و مسافرت یک صنعت رو به رشد است.برخی عوامل بازار مانند محصولات و خدماتی که با قیمت های گوناگون به شیوه ای نوین و راحت در دسترس مسافران و جهانگردان قرار می گیرد،براین صنعت تاثیر گذار بوده اند.گذشته از این ،جهانگردان و مسافران بین المللی،بازار مسافرت جهانی را کلید توسعه اقتصادی قرار داده اند.در نتیجه ،بسیاری از کشورها دست به رقابت های سنگینی در امر بازاریابی در صنعت جهانگردی زده اند و می کوشند تا کشور خود را به کشورتوریستی تبدیل کنند.

    2-1پیشینه تاریخی گردشگری در جهان:

    بشراولیه در آغازسطح زمین را برای یافتن غذا،پناهگاه،فرار از خطرات،کسب امنیت و محیط زندگی بهتر موذد گردش و جستجو قرار داد.با گذشت زمان چنین حرکت ها و جنبش هایی به صورت میل گردش همراه با شور و نشاط،ماجرا جویی و اکتشاف تغییر شکل داد.

    امروزه میل به سیرو سفر به عنوان گردشگری مطرح گردیده است به گونه ای که برای افراد بیکار و باز نشسته و همچنین طبقه متوسط جامعه،گردشگری به عنوان یک فعالیت فوق العاده،تفریحی و جذاب به حساب میآید.(موحد،1381،33)

    شروع مسافرت نزدیک به 5000 سال قبل با توسعه وسیع کشاورزی،شهرها، کشتیرانی وپول به عنوان وسیله ای برای دادوستد،انگیزه مشترک بیشتری از طریق تجارت،فعالیت های نظامی و حاکمیت دولت از فرمانروایی های بزرگی چون سومر،پارس،مصر،آشور،یونان و فرمانروایی روم در مدیترانه و نواحی خاورمیانه به وجود آمد.به عنوان مثال خاندان سلطنتی روم ازجمله اولین افرادی بودند که گردشگری را در اروپا پایه گذاری کردند.قصد اولیه آنها از مسافرت دیدن بستگان خود که در نواحی دور دست روم زندگی می کردند بود.رومی ها به این منظورجاده هایی را احداث کردند تا امر مسافرت آنها را راحت تر کند.آنها همچنین درطول این راه ها هتل هایی را برای اقامت و استراحت تعبیه کرده بودند.امااین مسافرت تنها تا پایان دوران حکمرانی امپراطوران دوام آورد و بعد از آن متوقف شد.در این کشور برای تمام طول سال فعالیت های گردشگری پیش بینی شده بود،طوریکه وقتی مدت معینی از سال به علت شرایط آب و هوایی سیر و سیاحت به صورت نیمه تعطیل در می آمد.فعالیت های دیگری نظیر،فستیوال های هنری،بازارهای مکاره،تماشای بازی ای آکروباتیک و ورزش های دسته جمعی ظهور پیدا کرد.(قره نژاد،1374،5)

     

    Abstract

    Up now comprehensive searches has been done  about the relations of selecting destination, personality and demography of tourism and it is proved that there is a close relation between tourist personality and selecting the destination. In this field some searches have been done in Iran but not in this topic. Lack of planning search and efficient in Iran , is the main ambition of this Thesis.

    The main goal of this search has been a comparison searching on travelling ambitions of tourists of north and south of Iran ( case study of Nour & Gheshm island). The technique of collecting the information depend on library, documents and also situational (questioner) and analyzing the subjects were done by the technique of searching on statistics and figures by using SPSS software.

     

    Key words: Tourist personality, Travelling ambitions, Demography of tourist, Destination       

  • فهرست:

    چکیده: 1

    فصل اول: کلیات تحقیق. 2

    مقدمه: 3

    1-1 بیان مساله: 4

    2-1پیشینه تحقیق. 5

    3-1سوالات تحقیق: 5

    4-1فرضیات تحقیق: 6

    5-1اهداف تحقیق: 6

    6-1روش تحقیق: 7

    7-1محیط پژوهش: 7

    8-1روش جمع آوری داده ها: 7

    1-8-1مطالعات کتابخانه ای.. 7

    9-1 تعاریف واژگان و مفاهیم: 8

    1-9-1گردشگری: 8

    2-9-1 گردشگر: 8

    3-9-1مسافر: 8

    4-9-1مسافرت: 9

    10-1روش تجزیه و تحلیل داده ها: 9

    فصل دوم: مبانی نظری تحقیق. 10

    مقدمه: 11

    2-1پیشینه تاریخی گردشگری در جهان: 11

    2-2پیشینه تاریخی گردشگری در ایران: 13

    2-3 جایگاه گردشگری در علم جغرافیا: 16

    2-4 گونه شناسی گردشگری: 17

    2-4-1 گردشگری فرهنگی- اجتماعی: 17

    2-4-2   گردشگری اقتصادی: 20

    2-4-3 گردشگری سیاسی: 21

    2-4-4  گردشگری ورزشی: 21

    2-4-5گردشگری طبیعی: 21

    2-5 انگیزه سفر: 22

    2-6 گردشگری از نظر نوع مسافرت: 23

    2-6-1مسافرت انفرادی و خانوادگی: 23

    2-6-2 مسافرت های جمعی: 23

    2-7تئوری هایی درباره ی انگیزه سفر: 23

    2-8  مفاهیم بازار یابی: 25

    2-9 مدیریت بازاریابی: 26

    2-10 انواع بازاریابی گردشگری: 27

    2-11 بازاریابی تکامل یافته: 28

    فصل سوم: معرفی منطقه مورد مطالعه. 30

    مقدمه: 31

    -1جغرافیای طبیعی جزیره قشم: 31

    3-1  موقعیت جغرافیایی : 31

    3-2 وسعت جزیره 33

    3-4 زمین‌شناسی قشم. 33

    3-5 کوه های قشم: 34

    3-6 سواحل جزیره قشم. 34

    3-7 پوشش گیاهی قشم. 35

    3-8 حیات جانوری.. 35

    3-8-1 دوزیستان و خزندگان جزیره قشم: 37

    3-8-2 پرندگان قشم. 37

    3-9 منابع آبی.. 38

    3-10 چشمه های جزیره قشم. 39

    3-11 آب و هوا: 41

    3-11-1 دما: 41

    3-11-2 میانگین سالانه دمای حداقل و حداکثر: 41

    3-11-3 دمای حداکثر مطلق و حداقل مطلق: 42

    3-11-4 رژیم و جهت وزش بادها در قشم: 42

    3-11-5 بادهای محلی قشم: 43

    3-11-6 بارندگی: 44

    3-11-7رطوبت(نم) نسبی: 44

    3-12 جغرافیای سیاسی: 45

    3-13 جغرافیای انسانی جزیره قشم: 45

    3-13-1 جمعیت: 45

    3-13-2 سطح سواد و آموزش: 45

    3-13-3 بهداشت و درمان: 46

    3-13-4 مهاجرت: 46

    3-14 جغرافیای اقتصادی.. 47

    3-14-1 دامپروری: 47

    3-14-2 کشاورزی : 48

    3-14-3 معادن : 48

    3-14-4 صنایع دستی قشم : 49

    3-15 جغرافیای فرهنگی: 49

    3-15-1 جغرافیا زبان و گویش: 49

    3-15-2 دین و مذهب: 49

    3-15-3 آداب و رسوم جزیره قشم: 50

    3-15-4 مراسم عروسی در جزیره قشم. 51

    3-16 جغرافیای گردشگری: 52

    3-16-1 جنگل دریایی حرا: 52

    3-16-2 درخت انجیر معابد: 54

    3-16-3غار نمکدان: 54

    3-16-4 غار خربس: 55

    3-16-5 آبگیر ها: 55

    3-16-6 قلعه پرتغالی ها: 56

    3-16-7مساجد: 56

    3-16-8دره ستارگان: 57

    3-16-9 قبرستان انگلیسی ها: 58

    3-16- 10دره چاهکوه: 58

    -2جغرافیای طبیعی شهرستان نور: 59

    3-2موقعیت جغرافیایی و حدود شهرستان نور: 59

    3-17 وجه تسمیه شهرستان نور : 60

    3-18 ارتفاعات شهرستان نور: 61

    3-19 پوشش گیاهی شهرستان نور: 61

    3-20 آب و هوا: 61

    3-20-1 دما: 61

    3-20-2 بارش: 62

    3-20-3 رطوبت نسبی: 62

    3-20-4 منابع آبی: 62

    3-21 تقسیمات سیاسی: 63

    3-22 جغرافیای انسانی شهرستان نور: 64

    3-22-1 جمعیت : 64

    3-22-3مهاجرت: 64

    3-22-4بهداشت و درمان: 64

    3-23 جغرافیای اقتصادی: 65

    3-23-1صنایع دستی: 65

    3-23-2 دامداری: 65

    3-23-3 کشاورزی: 65

    3-24 جغرافیای فرهنگی: 66

    3-24-1 زبان،گویش ولهجه : 66

    3-24-2 دین ومذهب: 67

    3-24-3 مراسم ازدواج : 68

    3-24-4مراسم تمناس باران : 70

    3-24-5 مراسم باران خواهی : 70

    3-24-6 عید نوروز : 71

    3-25 آثار تاریخی و گردشگری شهرستان نور: 71

    3-25-1 پارک جنگلی نور : 72

    3-25-2 پارک جنگلی کشپل: 73

    3-25-3آب بندان نور: 73

    3-25-4 ساحل دریا : 74

    3-25-5خشت پل: 75

    3-25-6 آبشار حرم آب: 75

    3-25-7 آبشار آب پری : 76

    3-25-8قله سوردار: 77

    3-25-9الیمالات: 77

    3-25-10 یوش و زادگاه نیما یوشیج : 78

    3-25-11 روستای لاویج: 79

    3-25-12فیل سنگی : 81

    3-25-13 بقعه سلطان احمد: 82

    3-25-14 بقعه آقا شاه بالو زاهد: 82

    3-25-15 پولاد……………………………………………………………………………………………82

    3-26امامزاده های شهرستان نور: 83

    3-26-1 آرامگاه امامزاده رضا: 83

    3-26-2 آرامگاه امامزاده ابراهیم تیرستاق. 83

    3-26-3آرامگاه امامزاده سید اسکندر: 83

    3-26-4 آرامگاه امامزاده کیامیثم: 83

    3-26-5  آرامگاه امامزاده محمد بردون: 84

    3-26-6 آرامگاه امامزاده محمد زکریا: 84

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 85

    4-1 تجزیه و تحلیل آماری داده ها 86

    4-2  بررسی مشخصه های فردی پژوهش... 87

    4-3-فرضیات تحقیق: 92

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 100

    5-1 نتایج مشخصات فردی  پژوهش... 101

    5-2 نتایج فرضیات پژوهش... 101

    5-3 محدودیت ها پژوهش: 103

    5-4 پیشنهادات پژوهش: 103

    منابع وماخذ. 105

    پیوست: 108

    پرسشنامه. 109

     

    منبع:

    الوانی- سید مهدی- پیروز بخت- معصومه- 1385-فرایند مدیریت جهانگردی –نشر دفتر پژوهش های فرهنگی –تهران

    -2 اکبری- سعید- بمانیان- محمد رضا-1387- اکوتوریسم روستایی و نقش آن در توسعه پایدار روستایی کندوان –فصلنامه روستا و توسعه – شماره 1

    -3 داس ویل- راجر-1384- مدیریت جهانگردی –ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی – نشر پژوهش های فرهنگی –تهران

    -4 دیبائی-پرویز-1371-شناخت جهانگردی –نشر دانشگاه علامه طباطبائی

     -5 رضوانی- علی اصغر-1385-جغرافیا و صنعت توریسم- نشر دانشگاه پیام نور

    -6 روستا،مهمترین تفاوتهای خدمات با کالا در مدیریت بازاریابی - ماهنامه تخصصی بازار یابی- شماره 5- سال 1379

    -7 سازمان جهانی جهانگردی- 1379-برنامه ریزی توریسم در سطح ملی و منطقه ای- مترجمین بهرام رنجبریان –محمد زاهدی- انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

    -8 سالنامه آماری استان هرمزگان-1386

    -9 سالنامه آماری استان مازندران-1389

    -10- شهام- افشین- دادفر- هیلدا-1384-جغرافیای جهانگردی ایران- انتشارات طراوت تهران

    -11 صردی ماهکان- علیرضا- 1380- بررسی نقش بازاریابی در صنعت جهانگردی شهرستان مقدس مشهد-کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- دانشگاه تربیت مدرس

    -12- ضیاء توانا –محمد حسن-1359-نگاهی کوتاه به روستا و مکانیزم تحول آن در ایران –مجله رشد آموزش جغرافیا –شماره 24

    -13 عبدا... زاده – محمود – 1379- برنامه ریزی ملی منطقه ای جهانگردی- دفتر پژوهش های فرهنگی

    -14 قره نژاد- حسن – 1374-مقدمه ای بر اقتصاد و سیاستگذاری توریسم- انتشارات مانی- اصفهان

    -15- قرخلو- مهدی- 1386-جغرافیا جهانگردی وبرنامه ریزی اوقات فراغت –انتشارات دانشگاهی تهران

    -16 قادری-زاهد- 1383-اصول برنامه ریزی توسعه پایدار گردشگری روستایی-انتشارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

    -17 قادری – اسماعیل -1383-نقش گردشگری روستایی در توسعه روستایی- پایان نامه دکتری دانشگاه تربیت مدرس

    -18 قهرمانی- نسرین-1386-نقش گردشگری در توسعه روستایی - مطالعه موردی دره کن شهرستان تهران- پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی – دانشگاه تهران

    -19 کاظمی - مهدی -1386 - مدیریت گردشگری - نشر سمت تهران

    -20- لس لومسدون- بازاریابی در صنعت گردشگری- مترجم ابراهیم گوهریان- دفتر پژوهش های فرهنگی-1380

    -21موحد - علی -1381- بررسی و تحلیل الگوی فضایی توریسم شهری ومطالعه موردی شهر اصفهان - پایان نامه دکتری جغرافیا وبرنامه ریزی شهری دانشگاه تربیت مدرس تهران

    -22- مرادی- مریم- فیاضی- مرجان -1385-مدیریت گردشگری –انتشارات آستان قدس رضوی مشهد

    -23 محمدی- حمید رضا- خسروی-کوروش-1387- نقش گردشگری زیارتی در توسعه ی اجتماعی- اقتصادی سکونتگاه های زیارتی روستایی- مجله رشد جغرافیا شماره 85

    -24 مقصودی- مهران- نکوئی صدری-بهرام-1386-ژئوتوریسم دریچه ای نو به سوی توسعه صنعت گردشگری ایران –مجله سپهر –شماره 64

    -25 محلاتی- صلاح الدین-1380- درآمدی بر جهانگردی-انتشارات دانشگاهشهید بهشتی

    -26 وای- گی – چاک-1386-جهانگردی در چشم اندازی جامع- ترجمه ی علی پارسائیان و سید محمد اعرابی –نشر دفتر پژوهش های فرهنگی-تهران

    -27- وای- گی-چاک-1382- جهانگردی در چشم اندازی جامع- ترجمه ی علی پارسائیان و سید محمد اعرابی –نشر پژوهش های فرهنگی

    -28 یاوری گهر- فاطمه- 1382-گردشگری اجتماعی –فصلنامه مطالعات جهانگردی – دانشگاه علامه طباطبائی- شماره 3


موضوع پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, نمونه پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, جستجوی پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, فایل Word پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, دانلود پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, فایل PDF پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, پروژه درباره پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل انگیزشی سفر گردشگران به مناطق شمالی و جنوبی کشور مطالعه موردی شهرستان نور و جزیره قشم

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته معماري گرايش معماري دي 1393 چکيده محيط هاي طبيعي بکر يا حوزه هاي حفاظت شده محلي مناسب براي اکوتوريسم به شمار مي روند و توسعه توريسم در اي

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد گرايش : معماري تابستان1392 زندگي صنعتي بااشغال هرچه تمام ترزمين توسط فضاهاي صنعتي،مکانهاي کمتري براي استراحت وتفريح افرادجامعه ايجادکرده است. برا

پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی چکیده در روزگاران گذشته، گردشگری و سیاحت ویژه اشراف و نخبگان بود و به سبب تنگناهای اقتصادی و فنی و..... نقش چندانی در شئون زندگی اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی انسان ایفا نمی‌کرد. اما همگام با رویدادها و تحولات ژرف اجتماعی و اقتصادی در زندگی جوامع و بهره‌مندی انسان از حقوق بیشتر، اوقات فراغت فزون‌تر و به ویژه از هنگامی که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است که بالاترین ارزش افزوده را ایجاد می‌کند و به طور مستقیم و غیرمستقیم سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. توسعه توریسم در هر نقطه که باشد می‌تواند توسعه را بدنبال داشته باشد. تحقیق حاضر از نوع ...

پايان نامه براي دريافت درجه                             

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده این پایان نامه به بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری ملّی «مطالعه موردی استان خوزستان» پرداخته است. با توجه به این موضوع که جنگ پیامدهای منفی بر صنعت گردشگری دارد، در دهه های اخیر، به موضوع گردشگری بعد از جنگ در مناطق جنگی پرداخته شده است. گردشگری جنگ، شکلی جدید از گردشگری است ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده : گردشگری درمانی که از بهم پیوستن دو شاخه پردرآمد گردشگری و خدمات درمانی بوجود آمده است، همواره در جهان مورد توجه بوده و هست، بطوریکه بر اساس آمار بین المللی این شاخه از صنعت گردشگری حتی در دوران رکود اقتصادی در جهان توانسته سالانه رشدی معادل 20 درصد برای خود به ثبت برساند و بسیاری را به خود ...

پایان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیای طبیعی گرایش: برنامه ریزی توریسم این تحقیق با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی با اهداف کاربردی به راهکارهای توسعه ژئوتوریسم در تنگه واشی حوضه جلیزجند شهرستان فیروزکوه پرداخته و روش گردآوری اطلاعات بصورت کتابخانه ای، اسنادی و میدانی می باشد. حوزه جلیزجند به دلیل داشتن طبیعت بکر و وجود تفرجگاه تنگه واشی در خود و نزدیکی به تهران از ...

پایان نامه برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد (MS) رشته :جغرافیا و برنامه ریزی توریسم فعالیت گردشگری بعنوان فعالیت فرابخشی بطور مستقیم و غیر مستقیم بر سایر بخش های اقتصادی تاثیر گذاشته اند. شهرها با گسترش شهرنشینی توانسته اند از مقصدهای مهم گردشگری محسوب شوند. شهر میبد با داشتن پتانسیل های غنی و ماندگار تاریخی آئین های مذهبی می تواند مقصدی برای گردشگران علاقمند باشد. در این تحقیق به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا گرایش: برنامه ریزی توریسم چکیده این تحقیق با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی، با بهره گیری از مطالعات کتابخانه‎ای، اسنادی همراه با مشاهدات میدانی و استخراج پرسشنامه به تحلیل پایگاههای راهنمایی و رانندگی و نقش آن در احساس امنیت گردشگری درحوزه غرب گیلان پرداخته وهدف از این تحقیق بررسی و شناخت امکانات و محدودیتهای پایگاههای ...

ثبت سفارش