پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان

مشخص نشده 6 MB 29658 124
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۰,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه ­تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش تولید و عملیات

    تابستان 90

    چکیده

    جهان امروز عصر اطلاعات است و دستیابی به اطلاعات ابزاری برای بدست آوردن مزیت رقابتی در بین سازمان ها شده است .در این راستا انتخاب روش کسب اطلاعات بهتراهمیت بسیار بالایی پیدا می کند .مسلما استفاده از نتایج این پژوهش کار آفرینان را در ایجاد سیستم اطلاعات بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود یاری خواهد کرد.

    این پژوهش از نوع کاربردی،توصیفی همبستگی است که در آن رابطه بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS ) و بهره وری کل عوامل تولید (TFP )، فاکتور ظرفیت و رشد فروش بررسی و با تکنیک AHP و سه شاخص ذکر شده اقدام به انتخاب بهترین روش کسب اطلاعات بازاریابی شده است داده های مورد استفاده در این مطالعه  مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در سال 1388می باشد و برای محاسبه TFP تابع تولید کاب –داگلاس مورد استفاده قرار گرفته است.

    نتایج پژوهش نشان دهنده رابطه معنادار قوی  بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS )و بهره وری کل عوامل تولید (TFP ) (0.94)، فاکتور ظرفیت (0.52)و رشد فروش (0.78)است همچنین کسب اطلاعات از فروشندگان نهایی بهترین روش کسب اطلاعات در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد.

     

    واژگان کلیدی:سیستم اطلاعات بازاریابی،بهره وری کل عوامل تولید(TFP )، فاکتور ظرفیت ،رشد فروش،AHP

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    1-1. مقدمه

    وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم­های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین­المللی، لزوم داشتن نگرش­هایی همچون رضایت مشتریان را اجتناب ناپذیر کرده است. با گسترش روزافزون مباحث مربوط به سازمان تجارت جهانی و پیوستن تدریجی کشورهای مختلف به این سازمان، لزوم توجه به تکنیک­های کسب اطلاعات بازاریابی بیش از پیش احساس می­شود. کشورهایی که به این پیمان جهانی می­پیوندند به دنبال سازوکارها و ابزارهایی هستند که بتوانند به دوام و بقای اقتصادی آنها در بازار پر رقابت جهانی کمک کنند و بتوانند پیش از ورود به این رقابت همه جانبه، قابلیت­های مناسب وآمادگی لازم راکسب نمایند.

    در بازار یکپارچه دنیای آینده، کسانی قادر به رقابت هستند و می­توانند به دوام و بقای واحدهای تجاری خود امیدوار باشند که بتوانند کالاهایی با مزایای رقابتی، تولید و به بازار عرضه کنند، عرضه­کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمت­های پایین­تر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. شرکتی می­تواند از نظر قیمتی با دیگر رقبا، رقابت کند که بهره وری بالاتری داشته باشد.

    1-2تعریف مساله و بیان  سوال های اصلی تحقیق:

     

    در حالی که سرمایه گذاری حجیمی در راستای توسعه کاربری سیستم اطلاعات بازاریابی در شرکت ها می شود، بسیاری از پژوهشگران هنوز در مورد اینکه آیا این سرمایه گذاری ها منجر به بازده متناسب از طریق عملکرد سازمانی می شود یا نه، بحث و جدل دارند و به توافق کلی دست پیدا نکرده اند.

    معمای بهره وری یکی از مهمترین نظریه هایی است که تضاد نتایج مطالعات مختلف در ارتباط بین سیستم اطلاعات و عملکرد را به نحو علمی تشریح می کند، بر خلاف توسعه روز افزون سیستم اطلاعات در سر تا سر جهان که حتی با عنوان انقلاب بزرگ اطلاعات نیز شناخته شده است، برخی صاحبنظران بر این عقیده اند که سیستم جدید موجب سردرگمی انسان ها شده و هرگز موجب بهبود بهره وری و عملکرد شرکت های تجاری نشده است و حجم داده هایی که این سیستم بر افراد تحمیل می کند، اغلب باعث کاهش بهره وری سازمان و اثربخشی نیروی انسانی در محیط کار می شود.

    در مقابل، دانشمندانی نظیر برینجالفسون و هیت (1996) دریافته اند که سرمایه گذاری روی سیستم اطلاعات، منافع زیادی به همراه داشته است و نهایت کم لطفی است اگر بگوییم که بین سیستم اطلاعات و سودآوری، ارتباطی وجود ندارد. در ادامه به برخی از مطالعاتی که اثر مثبت سیستم اطلاعات عملکرد را تأیید کرده و برخی مطالعات که ارتباط معناداری بین این دو متغیر پیدا نکرده اند اشاره می شود.

    در این پژوهش به بررسی تاثیر سیستم اطلاعات بازاریابی بر عملکرد در شهرک های صنعتی استان کرمان  پرداخته می شود و با استفاده از تکنیک AHP و سه شاخص بهره وری کل عوامل تولید ،ارزش فروش و فاکتور ظرفیت به انتخاب مناسب ترین شیوه در کسب اطلاعات بازاریابی اقدام می گردد.

    1-3 سوال های اصلی تحقیق

    سوال های اصلی این تحقیق که به دنبال یافتن پاسخ آن ها هستیم عبارتند از :

    1- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر بهره وری واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

     

    2- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر عامل ظرفیت واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

    3- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر رشد فروش واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

     

    4- رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازاریابی  در شهرک های صنعتی استان کرمان بر اساس بهره وری ، عامل ظرفیت و رشد فروش چگونه است؟

     

    1-4 ضرورت انجام تحقیق

    اطلاعات، ارزش استراتژیک برای کسب وکار و نیز اسباب مشارکت در عملیات تصمیم گیری تاکتیکی و معمولی است. آگاهی ازطریقه ی کسب اطلاعات و چگونگی استفاده ی کار آمد از آنها، مهارت های اساسی مدیریت بازاریابی استراتژیک محسوب می شود. کسب اطلاعات و استفاده از آن ، به شرکت فرصت می دهد برخی از مزایا را نسبت به سایر رقبا به دست آورد. وقتی ارتشی درجنگ پیروز می شود، علت آن، تنها قدرت برتر آن ارتش نیست، بلکه به آن دلیل است که آنها شیوه های هوشمندانه وکار آمدی رابه کار می گیرند .

    شرکت ها هم به همین نحو درگیر رقابت (جنگ) تجاری در بازار آزاد، یعنی محل اصلی اقتصاد رقابتی ،هستند. اگرآنها استعداد بیشتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت. دریک سازمان بازاریابی، اکتساب اطلاعات و مدیریت آن، هرگز نمی تواند تصادفی باشد، زیرا ابزار اساسی سازمان محسوب می شوند. سیستم ‌اطلاعات بازاریابی، هسته مرکزی بازاریابی در شرکت ‌هاست و جایگاه کلی سیستم‌ اطلاعات بازاریابی در یک صنعت، به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری نقاط قوت و ضعف آن در نظر گرفته می‌شود. ظاهراً سیستم‌ اطلاعات بازاریابی نسبت به گذشته پیشرفته‌تر و استفاده از آنها به مراتب بیشتر شده است.

    بازاریابی یک واحد کسب و کار، شامل فعالیت‌های زیادی است. این فعالیت‌ها شامل فرایند برنامه‌ریزی و اجرای مفاهیم، قیمت‌گذاری، توزیع ایده‌ها، کالا و خدمات است تا مبادلاتی را ایجاد کرده و باعث رضایت مشتری و رسیدن به اهداف سازمانی شود. ) کاتلر، ف و گ .آرمسترانگ، 1379)  

    خلاصه اینکه، هدف اصلی آن ارضای نیازها و خواسته‌های مشتریان همراه با سودآوری سازمان است. یک سازمان موفق، باید واحدهای کارکردی خویش را با واحد عملیات تلفیق کند. در بازاریابی، این ادغام با استفاده از رضایت مشتریان، براحتی حاصل می‌شود. شرکت‌هایی که قادر نیستند بهتر از رقبای خویش در محیط پیچیده و پویای کسب و کار فعالیت کنند، محکوم به شکست هستند. برای اینکه یک شرکت بتواند به حیات خویش در محیط پیچیده و پویای کسب و کار ادامه دهد، باید اطلاعات مناسب و مرتبط را برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های بازاریابی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.

    سیستم‌ اطلاعات بازاریابی این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌سازد تا بتوانند سریعاً نسبت به نیازهای مشتریان واکنش نشان دهند. زمانی که کالا و خدمات توسط شرکت عرضه شد، مدیران بازاریابی با استفاده از سیستم‌ اطلاعات بازاریابی به بررسی میزان رضایت مشتریان می‌پردازند. سیستم‌ اطلاعات بازاریابی اطلاعات بازاریابی را برای مدیران فراهم می‌کند و می تواند برای تعدیل، بهبود و یا توقف تولید کالا و خدمات مورد استفاده قرار گیرد. در عصر رقابت، اگر شرکت از سیستم‌ اطلاعات بازاریابی بهره‌مند نباشد، ممکن است اثربخشی و کارایی آن تضعیف شده یا به شدت کاهش یابد. بنابراین، امروزه شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به رقابت بپردازند، باید به این سلاح رقابتی مجهز شوند. (Poon, 2001)

    اطلاعات بازاریابی صنعتی از نقطه نظر بازده اقتصادى، عملکرد و سرمایه مهم است. اطلاعات به موقع عملکرد بازاریابی را بهبود مى بخشد، زیرا دانش و آگاهى خریداران و فروشندگان را درباره مقادیر موجود براى خرید و فروش و دیگر عوامل موثر بر قیمتها، افزایش مى دهد. در اقتصادِ بازار، اطلاعات بازاریابی براى طراحى استراتژی هاى مؤثر بر توسعه ى اقتصادى و توسعه ى صنعتی ضرورى است . (مابوتا[1])

    اطلاعات به روز یا رایج در مورد بازاریابی، تولید کنندگان را برای مذاکره با تجار توانمندتر مى سازد. همچنین توزیع فضایى محصولات را از مناطق روستایى به شهرها و ما بین بازارها تسهیل مى کند. اطلاعاتی که به خوبی سازمان یافته اند، تولید کنندگان را براى گرفتن تصمیماتى در مورد تولید از جمله تصمیماتى در رابطه با محصولات جدید قادر می سازد.  همچنین به بازرگانان این امکان را مى دهد تا تصمیمات بهترى در رابطه با امکان ذخیره فصلى و خارج از فصل اتخاذ کنند. علاوه بر این به برنامه ریزان و محققان صنعتی کمک می کند و می تواند نقش مهمى در آگاه شدن از مسائل امنیت محصول قبل از بروز مشکل ایفاء کند. بنابراین دسترسى به اطلاعات به موقع و دقیق براى تمام گروههاى ذینفع ضرورى است .(شفرد[2] (

    اطلاعات بازاریابی در سطوح راهبردی سازمان

    اطلاعات بازاریابی ، در هر سه سطح راهبردی سازمان (سطح سازمانی، سطح کسب و کار (SBU)  و سطح عملیاتی) کاربرد دارد. گرچه این سطوح راهبردی از یکدیگر جدا هستند، اما همواره با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.

    ضرورت توجه به بهره وری

    اساساً دو رویکرد اصلی برای افزایش تولید در یک بخش اقتصادی وجود دارد:

    1. افزایش عوامل تولید شامل نیروی کار و سرمایه

    2. افزایش بهره وری کل عوامل تولید

    بنابراین با توجه به محدود بودن منابع و کمبود آن تنها راه برای افزایش تولید و دستیابی به ثروت بیشتر و کسب رفاه در جامعه افزایش در بهره وری است و این مهم بدست نخواهد آمد مگر با توجه و تحقیق در این موضوع.

    لذا با توجه به موارد بالا اهمیت بررسی ارتباط سیستم اطلاعات بازاریابی به عنوان عاملی در افزایش بهره- وری و همچنین انتخاب شیوه بهینه اجرای آن بیش از پیش مشخص می شود .  (شعبان الهی ، خداداد حسینی و فتحی ، بهار 1386)

    1- 5 سابقه تحقیق:

    طبق پژوهشی که تولنتینو[3](2000)انجام داده است صنایع کوچک تنها در صورتی به اهداف مورد نظر خود خواهند رسید که دارای بهروری بالا باشند.

      افزایش بهروری این صنایع امکان گسترش و سوددهی آنها را تسهیل می کند و توان رقابت و بقا آنها را افزایش می دهد تحلیل بهروری این صنایع به محققان، مسئولین و مدیران در شناخت و برنامه ریزی مناسب تر برای گسترش این صنایع کمک می نماید(کوپاهی،81).

     

    تعریف سیستم‌ اطلاعات بازاریابی

    اولین تعریف از سیستم‌ اطلاعات بازاریابی توسط Cox & Good در 1967 در مجله HBR ارائه شد که در آن از سیستم‌ اطلاعات بازاریابی، به عنوان مجموعه‌ای از رویه‌ها و روش‌ها برای جمع‌آوری منظم و برنامه‌ریزی شده، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات برای استفاده در تصمیم‌ گیری‌های بازاریابی، یاد شده است.

     

    Absrtact

     

    Today’s world is the age of information and having access to the information has become a tool to obtain the competitive advantage among the organizations. Therefore, choosing the method of obtaining the better information is very important. Surely, using the results of this research will help the job-creators in designing a marketing information system for their businesses. The type of research is applied-descriptive correlation which investigates the relationship betweenn the marketing information system (MKIS) and efficiency of total factors of production (TFP), capacity factor and sales growth; and chooses the best method of obtaining marketing information by applying AHP technique and three criteria mentioned above.

    The data which has been used in this study are belonging to Industrial Towns Department of Kerman Province in 1388 and in order to calculate the TFP, Cub-Duglass function has been used.

    The results of the research demonstrate a significant relationship (0.94) among the MKIS and TFP, capacity factor (0.52) and sales growth (0.78). Also, getting information from the final sellers is the best way of obtaining information in industrial towns of Kerman province which has been resulted by This Research.

     

    Key Words: Marketing Information System, TFP, Capacity Factor, Sales growth, AHP

    منابع:

     

    اعرابی محمد ، ایزدی داود ( 1383) " استراتژی بازاریابی " انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، ص 256 -266.

    الوادی، حسن، تجزیه و تحلیل راههای افزایش فروش در صنعت نساجی و پوشاک کشور، کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت مدرس، 1385.

    اسلامی یحیی- نقش سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در تصمیم گیری مدیران شرکت ایران پاسا، پایان. نامه فوق لیسانس دانشگاه تربیت مدرس 1383.

    آذر، عادل، تبیین آماری فرضیات در پژوهشهای مدیریتی، رفتاری، دانش مدیریت، شماره 26 ، پاییز.1373

    بلوریان تهرانی، محمد، بازاریابی کاربردی، تهران: مجله زمینه 1373.

     بلوریان تهرانی، محمد، نقش بازاریابی در تولید و فروش، تهران، ماهنامه زمینه، ابان ماه 1372.

    بلوریان تهرانی، محمد بازاریابی و مدیریت بازار، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی 1376 .

    بیگدلو مهدی  " سیستم های اطلاعات تجاری " ماهنامه تدبیر( 1383) ، سال پانزدهم ، شماره 150.

    بهرامی، ایرج، بازاریابی در بازرگانی پیشرفته، تهران: انتشارات پیشبرد ، 1369.

    جعفری ، سید حسن، بررسی مهمترین علل تمایل مصرف کنندگان تهران بزرگ در انتخاب و خرید.

    جمشیدیان مهدی ، بهروز جوزی نجف آبادی ، بررسی نقش سیستم های اطلاعات بازاریابی در فرآیند تدوین استراتژی، 1386.

     

    حجی، رسول، بررسی مدلهای موجودی با توجه به متغیر بودن قیمت واحد محصول، کارشناسی ارشد،دانشگاه صنعتی شریف، 1376.

    حسینی کیا، سید تقی، نقش بازاریابی در موفقیت نامزدهای انتخابات، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره ششم، اردیبهشت 1379.

    خدادحسینی، حمید، مشتری گرایی راهی بسوی موفقیت، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره هفتم،مرداد 1379.

     

    شاهمرادی، بیژن، پژوهشهای بازار و روشهای آن، ماهنامه صنعت و مطبوعات، شماره 13 و 14 ، اسفند.

    رابرت سایمونز؛ ترجمه مجتبی اسدی ، نظام های کنترل و سنجش عملکرد(1385)

    رضائیان علی، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها، انتشارات دانشگاه تهران، 1373.

    روستا، احمد ، ونوس داور ، ابراهیمی، عبدالحمید ، مدیریت بازاریابی ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، سمت1375 ، تهران 1383.

     

    ذاکری، بتول، روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل طراحی سیستمهای اطلاعاتی - سازمان مدیریت. صنعتی، جلد اول، 1372.

    شافعی رضا ، مطالعه نقش سیستمهای اطلاعات بازاریابی(MKIS)  در پشتیبانی از مدیران در سازمانها .

    صادقی، محمد رضا، بررسی عوامل موثر در کاهش ظرفیت تولید(راندمان تولید) در واحد های صنعتی استان سمنان ، کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد سمنان .

    علی احمدی، علی رضا، طراحی مدل قیمت گذاری محصول سیمان کشور، کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1375.

     

    فیلیپ کاتلر، گری آرمسترانگ: ترجمه بهمن فروزنده، اصول بازاریابی، اصفهان، آترپات کتاب، چاپ اول، 1377 و 1376.

     

    لک نژادی، ابراهیمی، تحقیقات بازاریابی، چاپ دوم، تهران: انتشارات مدرسه عالی بازرگانی سابق 1355.

    مرادخانی بریار، بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر روی عملکرد ، 1388.

    موذن چهارسوقی سیامک، بررسی نقش سیستم های اطلاعات بازاریابی در صنعت خودرو، ماهنامه سازه گستر، شماره، آبانماه 1385.

    ونوس داور و دیگران، تحقیقات بازاریابی، تهران: انتشارات سمت ، 1375.

    ونوس، ابراهیمی، روستا، تحقیقات بازاریابی با نگرش کاربردی تهران، انتشارات سمت، 1386.

     

     

     

    Albert, M, and Nora, l. (2008). "Market Orientation and Business Economic Performance a Mediated Model, Department ofPsychology", University of Barcelona, Barcelona, 14 (3), 284-299.

     

    Alfred, M. (1997), "Market Orientation and Performance: The Moderating Effects of Product and Customer Differentiation", Journal of Business & Industrial Marketing, 12 (5), 276-296.

     

     Ashill j Nicholas jobber David Marketing information system (MKIS) Design Charateristics: preliminary Finding and future Research Directions working Paper ANZMAC 2000 visionary Marketing for the 21 th Century.

     

    Ashill J Nicholas, Jobber David  "Marketing Information System (MKIS) Design Charateristics: Preliminary Finding and Future Research Directions " Working Paper, ANZMAC 2000 Visionary Marketing for the 21 Century

     

    Binayee  B Surya " Marketing Information System: An overview of agriculture marketing systems in South Asia" Marketing System Development ,paper working (2005) , NWFPs in Lao PDR

    Bootee, Jonathan. & Ann Mathews. (1999), " “Saying is one thing; doing is another”: the role of observation in marketing research", Qualitative Market Research: An International Journal, MCB UP Ltd, Vol. 2 No.1, pp. 15-21.

     

    Chow, C.W., Ganulin, D., Haddad, K. and Williamson, J. (1998), “The Balanced

    Scorecard: a Potent tool for Energizing and Focusing Health-care Organization

    Management”, Journal of Health-Care Management, Vol. 43 No. 3, pp. 63-80

     

    Christo pher Barnatt, Management Strantegy and Inf. Technology Thompson , Business 1996.

     

    Colin Egan & Mic haelj. Thomas. Strategic Marketing, the charted Institue of Marketing 1988.

     

    Cohen , William A: The Practice of Marketing Management : 2nd ed New York : Macrrilan , 1991 , chap 4. Laksitamas Prin " Marketing Information System Project for  Automobile Distributorship"New Zealand Qualifications Authority , (2004)  2951 version 3u16-Oct-3 4 of 51

     

    Hart, Susan J., John R. Webb, & Marian V. Jones. (1994), "Export Marketing Research and the Effect of Export Experience in Industrial Sees", International Marketing Review, MCB UP Ltd, Vol. 11 No. 6, pp. 4-22.

     

    kolter , Philip and ray Armstron , Marketin and ntroduction , 2 nd ed, New Jersy , En lewood ciliffs , prentice Hall , nc , 1990 , Chap 4.

     

    Kolter , Philip and Gray Armstrong , Marketing and Introduction , 2 nd ed , New Jersy ,Englewood ciliffs , prentice Hall Inc , 1990 , Chap 4

     

    Kolter , Philip , Marketing Management : Analysis , Planning Implementation and Control 8 th ed. New Jersy Englewood Cliffs Prentice Hall , Inc , 1994 chap 5.

     

    Laksitamas Prin Marketing information system Project for Automobile Distributorship New Zealand Qualifications Authority 2004) 2951 version 3 u16 – Oct- 3 4 of 51.

     

    Levy, Deborah S. (1995), "Modern marketing research techniques and the property professional", Property Management, MCB UP Ltd, Vol. 13 No. 3, pp. 33-40.

     

    Lorenzon Antonio van Baalen peter , pilotti Luciano Mar keting knowledge Management in strategic Adoption of a CRM solusions: Global Supports and Applications in Europe Working Paper (2005) n.3- Gennaio.

     

    Mangaliso , M The strategic usefulness of management information as perceived by middle managers journal of Management (1995) 21 , pp.231-250.

     

    Malhotra, Marsh K. & Mark Peterson. (2001), " Marketing research in the new millennium: emerging issues and trends", Marketing Intelligence & Planning, MCB UP Ltd, Vol. 19 No. 4, pp. 216-232

    Mangaliso, M.,"The strategic usefulness of management information as perceived by middle managers", Journal of Management, (1995), 21, pp. 231-250.

    MC-Graw , Basic Marketiing Research , The Dryden Press 1988

     

    McDonald, Heath. & Stewart Adam. (2003), " A comparison of online and postal data collection methods in marketing research", Marketing Intelligence & Planning, MCB UP Ltd, Vol. 21 No. 2, pp. 85-95.

     

    Mc- Graw , Basic Marketing Management , Analysis , Planning , Implentation and Control , 8the ed , New jersey , Englewood cliffs , Prentice- Hall , Inc 1994 chap S.

     

    Mc Carthy , E Jermo and Jr. William D. Perreault: Eseentials of Marleting : 5 th ed. Homewood, IIIinoid: Richard D. Irwin Inc, 1991 , chap 5.__

     

    P. Kotler "Marketing Management: Analysis, Planning, and Control", 9th ed., Prentice-Hall, (1997) Upper Saddle River, NJ

    Reynolds, Nina L. (2000), " Benchmarking international marketing research

    practice in UK agencies – Preliminary evidence", Benchmarking: An

    International Journal, MCB UP Ltd, Vol. 7 No. 5, pp. 343-359

    Samuel Craig, C., & Susan P. Douglas. (2001), "Conducting international

    marketing research in the twenty-first century", International Marketing

    Review, MCB UP Ltd, Vol. 18 No. 1, pp. 80-90

    San- Hsing , Ming- Hsiung"Marketing Information Systems in the Top U.S. Companies"Information & Management, 28(1), 1995, 13-3

    Tsu Wee Tan, Thomas. & Afar U. Ahmed. (1999), "Managing market

    intelligence: an Asian marketing research perspective", Marketing Intelligence

    & Planning, MCB UP Ltd, Vol. 17 No. 6, pp. 298-306.

     

    Wayne Mitchell, Vincent. & Rachel Davies. (1995), "Does marketing research

    encourage the development of frivolous products?", Marketing Intelligence &

    Planning, MCB UP Ltd, Vol. 13 No. 1, pp. 28-34.

    Marketing Research

     

    WINER R.S., “A framework for customer relationship management”. California Management Review  (2001) 43(4): 89–107.

    Wright, M. and Ashill, N, "A New Approach to Marketing Information Systems", European Journal of Marketin ((1998) 32, pp. 125-144

  • فصل اول...

    کلیات تحقیق...

    1-2تعریف مساله و بیان  سوال های اصلی تحقیق: 1

    1-3 سوال های اصلی تحقیق.. 2

    1-4 ضرورت انجام تحقیق.. 3

    1- 5 سابقه تحقیق: 6

    1-6 فرضیه ها: 8

    1-7 اهداف اساسی تحقیق: 8

    1-8 نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق: 8

    1-9 جنبه جدید بودن و نوآوری طرح در چیست؟. 9

    1-10روش تحقیق: 10

    1-11روش و ابزار گردآوری اطلاعات: 10

    1-12جامعه و نمونه آماری: 11

    1-13روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 11

    1-14پایایی و روائی پرسش نامه. 12

    1-14-1روایی پرسش نامه: 12

    1-14-2پایایی پرسش نامه : 12

    فصل دوم..

    مبانی نظری تحقیق...

    2-1مقدمه: 13

    2-2اهمیت موضوع: 13

    2-2-1اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان. 14

    2-3دلایل انتخاب شهرک های صنعتی به عنوان جامعه آماری: 17

    2-4عملکرد سازمانی.. 22

    2-4-1بهره وری: 23

    2-4-1-1بهره وری چه هست و چه نیست ؟. 25

    2-4-1-2شاخص بهره وری  کل عوامل تولید. 25

    2-4-2فاکتور ظرفیت: 27

    2-5 سیستم اطلاعاتی بازاریابی.. 28

    2-5-1بازارهای صنعتی.. 30

    2-5-2بازاریابی صنعتی.. 31

    2-5-3مشتری صنعتی.. 32

    2-5-4ارزش از دیدگاه مشتری.. 35

    2-5-5 مطالعات بازار. 36

    2-5-6مدل های سیستم اطلاعات بازاریابی: 37

    2-5-6-1مدل سیستم اطلاعات بازاریابی کاتلر : 39

    2-5-6-2مدل مفهومی آشیل و جوبر  : 39

    2-6مدیریت بازاریابی و سیستم‌های نوین تصمیم‌ساز. 41

    2-7ضرورت وجود سیستم‌های اطلاعات بازاریابی در سازمان‌ها 42

    2-8سیستم اطلاعات بازاریابی و عملکرد سازمان. 43

    2-9دلایل اهمیت روزافزون تحقیقات بازاریابی.. 50

    2-10ضرورت تحقیقات بازاریابی به طور خلاصه. 52

    2-11نگاهی به مفاهیم اولیهAHP.. 63

    2-11-1فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 65

    2-11-2سازگاری سیستم.. 66

    فصل سوم..

    روش تحقیق...

    3-1مقدمه: 67

    3-2نوع و روش تحقیق.. 67

    3-3معرفی جامعه آماری: 68

    3-4ابزار و روش جمع آوری اطلاعات... 72

    3-5روش ها و الگو های اندازه گیری بهره وری عوامل تولید. 75

    3-6عملیات وزن دهی فاکتورها 77

    3-7نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق: 78

    3-8روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 79

    3-9خلاصه فصل.. 81

    فصل چهارم..

    تجزیه و تحلیل داده‌ها

    4-1مقدمه. 81

    4-2-1تحلیل داده های مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 81

    4-2-2میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی: 82

    4-2-3بررسی جنسیت پاسخ دهندگان. 82

    4-2-4بررسی سن پاسخ دهندگان. 83

    4-2-5بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. 83

    4-2-6بررسی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 84

    4-3بخش دوم: تجزیه و تحلیل یافته ها ، آمار استنباطی و آزمون فرضیهها 85

    4-3-1محاسبه ضرایب تابع کاب داگلاس... 85

    4-3-2رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازار با تکنیک AHP.. 89

    4-3-3محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. 90

    4-3-4مدل سلسله مراتبی.. 91

    4-3-5نتایج محاسبات AHP توسط نرم افزار EXPERT CHOICE.. 92

    4-3-6محاسبه وزن های نسبی و نهایی.. 93

    4-3-7نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93

    4-3-8سازگاری سیستم.. 94

    فصل پنجم..

    نتیجه گیری و پیشنهادات...

    5-1. مقدمه. 95

    5-2. خلاصه و نتیجه تحقیق.. 95

    5-3نتایج.. 98

    5-3-1نتایج بر اساس اهداف تحقیق: 99

    5-4 بحث: 99

    5- 5 پیشنهادات: 100

    5-5-1پیشنهاد برای واحد های صنعتی: 100

    5-5-2پیشنهاد برای دولت : 100

    5-5-3 پیشنهاد برای محققان آینده: 101

    5-6محدودیت های تحقیق.. 101

    5-7 خلاصه فصل.. 101

    منابع: 102


موضوع پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, نمونه پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, جستجوی پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, فایل Word پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, دانلود پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, فایل PDF پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, تحقیق در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, مقاله در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, پروژه در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, پروپوزال در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, تز دکترا در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, پروژه درباره پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان, رساله دکترا در مورد پایان نامه رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پایان نامه کارشناسی ارشد (یا رساله دکتری) رشته : مدیریت اجرایی(MA) گرایش: استراتژی چکیده رفتار مصرف کننده جزء مهمترین فصول بازاریابی است که باید بررسی شود. تا زمانیکه یک بنگاه اقتصادی قادر نباشد نحوه شکل گیری رفتار مصرف کننده را شناسایی کند، نمی¬تواند برنامه¬های بازاریابی خود را مشخص نماید. از این رو تدوین استراتژی¬های بازاریابی یک شرکت معطوف به شناخت رفتار مصرف کنندگان است. ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستمهای اطلاعاتی پیشرفته چکیده حمل و نقل هوایی، یکی از مهم­ترین انواع حمل و نقل در زندگی امروز است. با توجه به اهمیت قابل توجه مشتری به عنوان منبع درآمد فرودگاه‏ها و در نتیجه اهمیت روز افزون مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری، شناسایی و اولویت­بندی عوامل کلیدی در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده صنعت بیمه به­عنوان یک بخش خدماتی، نقشی جبران­کننده و محافظتی در اقتصاد هر کشوری دارد، به‎طوری ­که عملیات موفقیت­آمیز این صنعت، انگیزه و محرکی برای دیگر صنایع و توسعه آن اقتصاد ایجاد می­کند، بنابراین برای نایل شدن به این امر در هر اقتصادی، شرکت­های بیمه نیز مانند هر شرکت دیگری باید عملکردی قوی و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M. A) چکیده بر اساس تحقیقات تجربی و نظریات مطرح شده، بازاریابی شامل سه اصل اساسی و مهم می باشد: ایجاد ارزش برای مشتری، ایجاد مزیت رقابتی و تمرکز بر خواسته ها و نیازهای مشتریان. وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. دانش ضمنی دانشی است که نمی تواند نوشته شود و تنها می تواند با استفاده‎ی فرآیند دادن و بردن انتقال ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي گرايش برنامه ريزي آموزشي دي 1393 چکيده هدف اين پژوهش ، امکان سنجي آموزش هاي مهارتي محصول محور در کشور بود .که به دنبال پاسخگويي به سه سوال ،

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده محققان بر این باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آیند، دلیل پیدایش این عصر، فناوری های جدیدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات )فاوا( شناخته می شوند با ظهور این فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : صنعتی و سازمانی بررسی رابطه بین مدیریت دانش و بازاریابی رابطه‌مند با مدیریت ارتباط با مشتری در بین کارمندان بانک‌های شهرستان سپیدان چکیده هدف از این پ‍ژوهش تبیین رابطه بین مدیریت دانش وبازاریابی رابطه مند با مدیریت ارتباط با مشتری بوده است . روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بانکهای سپیدان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

ثبت سفارش