پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها

word 1 MB 30669 130
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)

    رشته گروه  مدیریت بازرگانی – گرایش مالی

    چکیده:

    بانک ها، نقش مهمی در تحقق اهداف کلان اقتصادی و کمک به اجرای پروژه های استراتژیک کشور دارند، از طرفی هدف اساسی هر مؤسسه مالی به ویژه بانک‌ها جذب مشتری و به تبع آن جذب منابع در سطح جامعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد می‌باشد.با توجه به اهمیت منابع انسانی و مالی در بانک ها و نیز استفاده بهینه از این منابع در مقابل فرصت ها و تهدیدات پیش رو، باید به برنامه‌‌ریزی استراتژیک در این بخش روی آورده شود. که در این پژوهش با تدوین ماتریس SWOT [1]به  ارزیابی محیط خارجی و داخلی شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان  پرداختیم. جامعه آماری پژوهش را مدیران  و کارشناسان عالی رتبه ی کل شعب در سطح استان گیلان که در مجموع 50 نفر می باشند، تشکیل دادند، و چون تعداد افراد جامعه محدود می باشد،بنابراین نمونه گیری انجام نشد و همه افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند.جهت جمع آوری اطلاعات برای ارزیابی محیط داخلی شعب از پرسشنامه اول که در چهارچوب مدل BSC [2] تدوین گردیده بود استفاده شد و جهت ارزیابی محیط خارجی از پرسشنامه دوم با روش FMEA[3] برای شناسایی تهدید، و از مدل SMEA [4] ، برای شناسایی فرصت های بیرونی استفاده گردید، پس از تایید روایی پرسشنامه ها از طریق روش محتوایی و همچنین تایید پایایی آنها از طریق روش آلفای کرونباخ(86/0 α= برای پرسشنامه اول) و (84/0 α= برای پرسشنامه دوم) اطلاعات بدست آمده جهت تدوین ماتریس SWOT ، با روش های مذکور توسط نرم افزار Exel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نتایج نشان داد بیشترین نقاط قوت در فاکتورهای مشتری و بیشترین نقاط ضعف شعب در منظر رشد و یادگیری و فرایند داخلی می باشد.استراتژی های تلفیقی پیشنهاد شده جهت بهره گیری از فرصت های محیطی و تعدیل تهدیدات با توجه به نقاط قوت و ضعف شعب در حوزه SO (6 استراتژی ) ، در حوزه wo (5 استراتژی) ، در حوزه ST (4 استراتژی)، و در حوزه WT (4 استراتژی ) می باشد،  با توجه به جایگاه استراتژیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور وحمایت آن از بانک مهر اقتصاد به عنوان یک فرصت ارزنده، محوریت استراتژی های تلفیقی جهت نفوذ  هر چه بیشتر در بازار رقابتی بانک ها و حفظ جایگاه فعلی،توانمندسازی منابع انسانی با آموزش های به روز در حوزه بانکداری و  ارتقا نظام پیشنهادات می باشد  و جهت قوت بخشیدن به منظرهای فرایند داخلی ارائه خدمات متنوع و نوین بانکی و اتصال به شبکه شتاب جهت ارائه خدمات پربارتر با توجه به پتانسیل های اقتصادی و فرهنگی استان پیشنهاد گردید.

    کلید واژه: برنامه ریزی استراتژیک، ماتریس SWOT ، FMEA ، SMEA ، بانک مهر اقتصاد استان گیلان

    1-1- مقدمه

    معرفی مدیریت عملکرد و کاربرد آن نقش با اهمیتی در سیستم بانکداری دارد،از این رو شناخت روش های نوین تدوین استراتژی بسیار موثر است(زهنر، علی،2009)[1] در این راستا فرموله کردن استراتژیک  و اجرای آن ، مسئولیت کلیدی مدیران اجرایی در هر سازمان تجاری است. توسعه استراتژی شامل آنالیز وضعیت موجود و وضعیت آرمانی است و سپس تصمیم­گیری در خصوص تعیین اثربخش ترین راه برای نائل آمدن به­اهداف.نسبی.است.(کواتال،.2011)[2]باوجود­اهمیت­برنامه­ریزی­استراتژیک­هنوز­در­بسیاری ازسازمانهاتأثیرحیاتی آن دررسیدن به اهداف سازمان به خوبی درک نشده وحتی دربعضی از مواقع مدیران آن را یک کار تجملی وپرهزینه می­دانند.(انصاری وهمکاران،1388)یکی­ازروش­های موثر تدوین استراتژی سازمان­ها فرایند ارزیابی محیط داخلی وخارجی سازمان می­باشد، فرایند ارزیابی محیط داخلی وخارجی سازمان،تحلیل درونی و بیرونی  نامیده می­شود،که نوعی مقیاس واقعبینانه و قابل اعتماد برای ارزیابی سازمان فراهم می آورد،زیرا شامل شناسایی زمینه­های ضعف، قوت،تهدید ، و فرصت می­باشد. (رولی دجی و اتال، 1997)[3]لذا در این پژوهش قصد براین است که به تدوین استراتژی SWOT برای شعب بانک­مهر­اقتصاد استان گیلان برآییم.دراین فصل ضمن ارائه­ی بیان­مسأله،موضوعات مربوط به اهداف تحقیق،چهارچوب نظری تحقیق،سوالهای تحقیق،روش شناسی تحقیق،قلمروتحقیق و تعاریف اصطلاحات و واژگان به کار رفته در تحقیق نیز شرح داده می شود.

     

     

     

     

     

    1-2-بیان مساله

    بانک ها، نقش مهمی در تحقق اهداف کلان اقتصادی و کمک به اجرای پروژه های استراتژیک کشور دارند،از طرفی هدف اساسی هر مؤسسه مالی به ویژه بانک‌ها جذب مشتری و به تبع آن جذب منابع در سطح جامعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد می‌باشد.با توجه به اهمیت منابع انسانی و مالی در بانک ها و نیز استفاده بهینه از این منابع در مقابل فرصت ها و تهدیدات پیش رو، باید به برنامه‌‌ریزی استراتژیک در این بخش روی آورده شود.(سرآبادانی،1390)مدیریت استراتژیک فرآیند اتّخاذ تصمیماتی است که منجربه موفّقیّت و ادامه حیات سازمان می شود.یک مدیریت استراتژیک پویا و حساب شده جریان هدف گذاری،تصمیم گیری، و پیش بینی انجام فعّالیّت هایی است که موجب تدوین استراتژی اثربخش برای دستیابی به اهداف  سازمان می باشد.(ویتک کراب، 2012) [4]تدوین استراتژی اغلب یک فرایند پیچیده بوده، که مستلزم اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک جهت تشخیص عوامل خارجی،و تطبیق این عوامل با قابلیت های داخلی سازمان می باشد.(وایریچ، 1982و 1999)[5]شکست و موفقیت یک سازمان در گرو این است که با چه روش موثری استراتژی ها را توسعه داده و اجرا و نظارت نماید. (کو اتال، 2009)[6]رویکردها و تکنیک های بسیاری را می توان برای تحلیل محیط های درونی و برونی سازمان و موارد استراتژیک و در نتیجه تدوین استراتژی­ها به کار برد،که از جمله تکنیک­های تدوین استراتژی، ماتریس  BCG،نیروهای پنجگانه پورتر،مدل هفت s مکنزی، توسعه تابع کیفیت، کارت امتیاز متوازن،..... وSWOT،می باشند.(بیسایدی، 2014)[7]SWOT[8]متداول ترین و مشهورترین تکنیک،و یک ابزار حمایت مدیریت برای تصمیم گیری است و عموماً برای تحلیل نظام مند ارزیابی نقاط قوت وضعف  درونیو فرصت و تهدید های محیطی سازمان به منظور رسیدن به رویکردی نظام مند و نیز حمایت از موقعیت های تصمیم به کار برده می­شود.(مهلی و دومی، 2012)[9] و کارت امتیاز متوازن برای مدیران چارچوب مفهومی را ایجاد می­کند، این چارچوب در برگیرنده سنجه­های هر دو بعد مالی و غیر مالی است که این سنجه ها باعث جاری شدن اهداف استراتژیک در سراسر سازمان می­شوند، لذا عملکرد افراد سازمان را با اهداف استراتژیک پیوند می­دهد(کاپلن، 1994)[10]منظرهای تعریف شده در کارت امتیاز متوازن،می­توانند چهار چوب مناسبی برای تدوین مدل SWOT باشند. پژوهش­های متعددی در زمینه تخمین، و کمی کردن اندازه فرصت­ها و تهدید­ها صورت گرفته است، که دو تکنیک محاسبه FMEA[11](حالات شکست و تجزیه و تحلیل اثرات آن) برای پیش بینی و مدیریت ریسک ها و[12]SMEA (حالات موفقیت و تجزیه و تحلیل اثرات آن) برای پیش بینی و مدیریت فرصت ها اولین بار در پژوهش کو[13]و همکاران در سال 2008 در یک کارخانه بزرگ تولید کننده محصولات مصرفی در چین جهت تخمین اندازه کمی فرصت ها و تهدیدها اجرا شد.(کو اتال، 2011)[14] که در این پژوهش به تدوین ماتریس SWOT ،با تکیه بر منظرهای کارت امتیاز متوازن و مدل­های FMEA&SMEA برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان، خواهیم پرداخت،

    حال  سوال اساسی که در این پژوهش مطرح می شود این است که:

    مناسب ترین استراتژی­ها با توجه به نتایج حاصل از تحلیل محیط بیرونی شامل فرصت­ها و تهدیدها و همچنین تحلیل محیط درونی شامل قوت ها و ضعف ها ی داخلی برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است ؟

    1-3-اهداف تحقیق

    با توجه به اینکه بانک ها در معرض رقابت شدید بازارهای داخلی می باشند، لذا اتخاذ و تدوین برنامه های استراتژیک درجهت تقویت بانکداری می­تواند موثر باشد،حال این برنامه­ریزی باید مبتنی بر تفکر استراتژیک صورت­گیرد.زیرا رویکرد مدیریت استراتژیک برتعامل مدیران همه سطوح وسلسله مراتب سازمانی در برنامه ریزی و اجرا تاکید دارد، در حال حاضر در شعب بانک مهر اقتصادااستان گیلان  جهت برنامه ریزی استراتژیک از روش های علمی و سیستماتیک استفاده نمی شود.

    لذا اهدف علمی این تحقیق :

    کمک به سازمان مذکور جهت  فرموله کردن استراتژی های کلان سازمانی است تا بدین وسیله بقای سازمان در بازار رقابتی تضمین شود.

    مناسب ترین استراتژی ها برای این سازمان معرفی شود.

    با استناد بر یک مکانیزم علمی،نقاط قوت و ضعف، همچنین فرصت و تهدید این سازمان کمی گشته تا پیشبینی و مدیریت ریسک موفق تری داشته باشد.

    و اهداف کاربردی این تحقیق بدین شرح می باشد:

    شناسایی نقاط قوت شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان

    شناسایی نقاط ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان

    شناسایی  فرصت های پبش روی شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان

    شناسایی تهدیدهای پیش روی شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان

    1-4-سوالهای تحقیق

    این پژوهش برای پاسخ به سئوالهای زیر می باشد:

    سوال های اصلی:

    ·        مناسب­ترین استراتژی هابا توجه به نتایج حاصل از تحلیل محیط بیرونی شامل فرصت ها و تهدیدها  و همچنین تحلیل محیط درونی شامل قوت ها و ضعف ها ی داخلی برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است ؟

    باتوجه به عوامل داخلی و خارجی اثرگذار ، چه استراتژی هایی در افزایش توان شعب (در راستای استفاده از فرصت ها و قوت ها و مقابله با تهدیدها و ضعف ها ) مناسب می باشند ؟

    با چه مکانیزم علمی می توان وزن یا درجه اهمیت فرصتها ، تهدیدها ، نقاط ضعف و قوت  را تعیین نمود؟

    سوال های فرعی:

    فرصت های محیطی موجود برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است ؟

    اولویت بندی هر کدام از فرصت­های محیطی موجود برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان چگونه است؟

    تهدیدهای محیطی موجود برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است ؟

    اولویت بندی هر کدام از تهدیدهای محیطی موجود برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان چگونه است؟

    نقاط قوت شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است؟

    اولویت بندی هرکدام از نقاط قوت  شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان چگونه است؟

    نقاط ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان کدام است؟

    اولویت بندی  هرکدام از نقاط ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان چگونه است؟

    1-5- مبانی نظری تحقیق

    چهارچوب نظری این تحقیق متکی بر مدل های برنامه ریزی استراتژیک و آمار توصیفی می باشد. بدین نحو که در ابتدا با استفاده از تجزیه وتحلیلSWOT ، محیط داخلی و خارجی شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تا از این طریق نقاط قوت، ضعف و فرصت، تهدید پیش روی این شعب مشخص شود. با استناد به مقاله کو[15] و همکاران در سال 2011، و کو[16] و همکاران در سال 2009 ، سیاون کو و لی[17]از دو پرسشنامه برای مدل swot استفاده شد. که پرسشنامه اول برای تعیین نقاط قوت و ضعف­می­باشد،سازه­های پرسشنامه­ ازمفهوم کارت امتیاز متوازن استخراج شده است،کارت امتیازی متوازن،کارتی است که درآن استراتژی به یک مجموعه­ی یکپارچه ازشاخصهای مالی وغیرمالی ارتباط داده می­شود. در رویکرد کارت امتیاز متوازن، سازمان به چهار وجه  مختلف تقسیم می­شوند،این چهار وجه عبارتنداز:

    وجه مالی[18]

    وجه مشتری[19]

    وجه فرآیندهای داخلی کسب وکار[20]

    وجه رشد ویادگیری[21](کاپلن،1994)[22]

    که هر یک از سازه های پرسشنامه اول در این چهار وجه دسته بندی شده است،پس از جمع آوری اطلاعات برای این پرسشنامه، جهت ارائه پیشنهادات استراتژیک، منظر مالی را متغیر وابسته و تاثیر سه وجه بعدی را روی این منظر،از طریق رگرسیون چند متغیره مورد تحلیل قرار خواهیم داد،سازه های پرسشنامه دوم جهت تعیین نقاط فرصت و تهدید شعب بانک مذکور تدوین شده است، که از طریق جلسات طوفان مغزی ، فاکتورهای خارجی مرتبط با جامعه ، تکنولوژی ، اقتصاد ، محیط  و چشم انداز سیاسی شناسایی شد.جهت تعیین و اولویت بندی نقاط فرصت و تهدید از دو تکنیک FMEA و SMEAاستفاده گردید، FMEA  یک ابزار مدیریتی در بخش تولید برای پیش بینی و مدیریت ریسک ها است ، به منظور تخمین اندازه تهدیدها استفاده شده است و از طریق شاخصی تحت عنوان RPN[23] می تواند محاسبه شود .

    احتمال کشف یا شناسایی *   احتمال وقوع *  شدت   = RPN

    (از 1 الی 10 )              (از 1 الی 10 )        (از 1 الی 1000 )

    همچنین برای تخمین اندازه فرصت ها ، یک مفهومی به طور موازی نوآوری گردید که SMEA   نامیده شد . که برای محاسبه آن از  شاخصی تحت عنوان OPN[24] استفاده می شود.

    ظرفیت و شناسایی *     احتمال وقوع *   میزان جذابیت = OPN

    (از 1 الی 10 )       (از 1 الی 10 )      (از 1 الی 1000 )

     

     

     

     

     

     

     

    (کو اتال، 2014)[25]

    شکل  شماره (1.1) فرایند تحقیق

    ستون1: عوامل شناسایی شده

    (بر اساس مفهوم کارت امتیاز متوازن)

    ستون2: درک پاسخ دهنده از میزان اهمیت درک شده بااستفاده از طیف لیکرت((1,…,9,10

    ستون3: درک پاسخ دهنده از میزان تحقق عامل مورد بررسی بااستفاده از طیف لیکرت((1,…,9,10

    ستون4: تعیین GAP ستون های دوم و سوم به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف

    ستون 4: محاسبه gap میان ستون های 2 و 3 به منظور تعریف پروژه های بهبود

    ستون1:  عوامل شناسایی شده

    ستون2: شدت تاثیر گذاری عامل شناسایی شده برروی سازمان  بر اساس درک پاسخ دهنده

    بااستفاده از طیفی با مقیاس 10- الی 10+

    ستون3:  میزان احتمال درک شده توسط پاسخ دهنده با استفاده از طیف لیکرت

    ستون4: درک پاسخ دهنده از سهولت شناسایی فاکتور مورد نظر با استفاده ازطیف لیکرت

    ستون5:  شاخص RPN/OPN ( حاصل ضرب ستون های 2 و 3 و 4 مرتبط با ابزار FMEA و SMEA

    بررسی نقاط قوت و ضعف داخلی تهدیدها و فرصت های بیرونی

    شناسایی فاکتورهای مرتبط با  نقاط قوت و ضعف داخلی بر اساس بخش های گروهی

     

    تهیه پرسشنامه بر اساس مفهوم کارت امتیاز متوازن

    مرتب کردن عوامل به ترتیب نزولی بر اساس میزان اهمیت درک شده هر یک از عوامل و حذف عوامل غیر موثر

     

    بدست آمدن قوت ها و ضعف های داخلی شعبمورد بررسی

    مرتب کردن عوامل بدست آمده از مرحله قبل به ترتیب نزولی بر اساس میزان تحقق عوامل

    استخراج شاخص های RPN(اعداد منفی در ستون چهارم ) و OPN( اعداد مثبت در ستون چهارم ) بعنوان تهدید ها و فرصت های محیطی

    جمع بندی پرسشنامه های تکمیلی

    شناسایی فاکتورهای مرتبط با فرصت ها و تهدید های محیطی  بر اساس جلسات توفان فکری

     

    تهیه ماتریس SWOTو تدوین استراتژی های کلان

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1-6- روش تحقیق

    1دسته بندی تحقیقات بر اساس هدف :

    تحقیقات براساس هدف به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از (بنیادی ،کاربردی،تحقیق و توسعه) از آنجایی که این تحقیق در جستجوی تدوین یک برنامه استراتژیک با مدل SWOT  می باشد و نتایج حاصل از آن برای حل مشکلات خاص مربوط به شعب بانک مهر اقتصاد قابل اجراست ،بنابراین ،این تحقیق از نوع کاربردی است.

    دسته بندی تحقیقات براساس نحوه ی گردآوری اطلاعات:

    تحقیقات علمی براساس نحوه ی گردآوری اطلاعات به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از (توصیفی،آزمایشی) که تحقیق توصیفی شامل روش های پیمایشی ،تحقیق همبستگی،اقدام پژوهی،بررسی موردی و تحقیق علی-مقایسه ای است واین تحقیق یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است، زیرا به بررسی ویژگی های یک جامعه ی آماری می پردازد. (سرمد و همکاران،1385،54-63)

    1-7- جامعه و نمونه ی آماری:

    این پژوهش در شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان صورت گرفته است و تعداد افراد جامعه محدود می باشد، جامعه آماری پژوهش را رئیس شعب ،مدیران کل / ستادی و کارشناسان این شعب که در مجموع 50 نفر می باشند، تشکیل می دهد، بنابراین نمونه گیری انجام نشده و همه افراد جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند.

    1-8- روش گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها/اطلاعات

    در این تحقیق، از روش های کتابخانه ای و میدانی،برای جمع آوری داده ها و اطلاعات،به این صورت استفاده می گردد که در ابتدا ،برای گردآوری اطلاعات ، جهت ادبیات تحقیق از روش های کتابخانه ای استفاده شده، وسرانجام برای جمع آوری داده های مربوط به تدوین استراتژی SWOT ،به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف شعب بانک مهر اقتصاد در زمینه صنعت بانکداری، و تعیین اهمیت هر یک از عوامل، علاوه بر الگوبرداری از پرسشنامه مقالات کو و همکاران در سال 2011، و کو و همکاران در سال 2009 ، سیاون کو و لی،که سوالات برمبنای 4 منظر کارت امتیاز متوازن تنظیم شده بودند،با تعدادی از کارشناسان و مدیران سطوح عالی شعب بانک مهر اقتصاد مصاحبه صورت خواهد گرفت.و پس از تایید نهایی استاد محترم راهنما پرسشنامه ی اول تنظیم خواهد شد. همچنین به منظور شناسایی فرصت و تهدیدهای پیش روی شعب بانک مهر اقتصاد در زمینه صنعت بانکداری، و تعیین اهمیت هر یک از عوامل نیز علاوه بر الگوبرداری از پرسشنامه مقالات مذکور، از طریق جلسات طوفان مغزی ، فاکتورهای خارجی مرتبط با جامعه،تکنولوژی ، اقتصاد،محیط و چشم انداز سیاسی شعب شناسایی گشته و پس از تایید نهایی استاد محترم راهنما پرسشنامه ی دوم نیز تنظیم خواهد شد، و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات پرسشنامه از تکنیک های آمار توصیفی، میانگین و فراوانی، و جهت تعیین و اولویت بندی نقاط قوت و ضعف هر یک از سازه های پرسشنامه اول، از امتیاز محاسبه میزان شکاف  ستون  اهمیت درک شده و ستون عملکرد شعب استفاده خواهد شد، ،قابل ذکر است تمام مراحل آماری با استفاده از نرم افزار spss و exel انجام می شود.

    1-9- قلمروی تحقیق

    قلمرو تحقیق در سه بعد موضوعی، مکانی و زمانی مشخص می گردد:

    قلمرو موضوعی:این تحقیق در زمینه ی تدوین استراتژی و شناسایی نقاط قوت و ضعف،فرصت و تهدید با استفاده از تکنیک SWOT برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان می باشد.

    قلمروی مکانی: پژوهش حاضر به  منظور تدوین استراتژی با استفاده از تکنیک SWOT برای شعب بانک مهر اقتصاد، در استان گیلان می باشد.

    قلمروی زمانی:تحقیق حاضر از مهر 1392 به منظور شناسایی مسأله ی اصلی تحقیق وبا مطالعه ی مقالات مرتبط با موضوع آغاز شد، و اطلاعات به کار گرفته شده جهت تدوین استراتژی از طریق پرسشنامه، در تیر 1393 ،جمع آوری گردید.

     

     

     

     

    1-10-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :

    در ذیل به تعریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و واژگان می پردازیم:

    SWOT:یک از ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک محسوب می شود، که برای ارزیابی قوت وضعف  درونی یک سازمان ، و فرصت و تهدید های محیطی که یک سازمان با آن مواجه است به کار برده می شود. (ال- بیسایدی، 2014)[26]

    نقطه قوت: عبارت است از شایستگی ممتازی که بوسیله آن سازمان می‌تواند در زمینه‌هایی مانند نوع منابع مالی، تصویر مثبت ذهنی میان خریداران، روابط مثبت با تأمین‌کنندگان و مواردی از این دست نسبت به رقبا برتر باشد. نقطه ضعف: نوع محدودیت یا کمبود در منابع، مهارتها و امکانات و توانایی‌هایی است که بطور محسوس مانع عملکرد اثر بخش سازمان بشود. عملکرد مدیریت نیز در تشدید نقاط ضعف موثر است.( پیرس و رابینسون،1389)

    فرصت: عبارت است از یک موفقیت مطلوب عمده در محیط خارجی سازمان مانند شناخت بخشی از بازار که پیش از این فراموش شده بود. تغییر در وضعیت رقابت یا قوانین و بهبود در روابط با خریداران و فروشندگان( پیرس و رابینسون،1389).در این تحقیق فرصت­های  شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان در پرسشنامه دوم بر اساس مولفه های باز شدن بازارهای خارجی،امکان تعامل مالی با شرکت های بزرگ داخلی و خارجی و مشارکت با ایشان،تکنولوژی جدید، امکان گسترش شعب در سطح استان ،وجود پتانسیل های بالا در بازار مالی داخل کشور و مشتریان بالقوه. اندازه گیری می شود.(کو اتال، 2011)[27]

    تهدید: یک تهدید موفقیت نامطلوبی در محیط خارجی سازمان است مانند قدرت چانه زنی خریداران یا تامین‌کنندگان کلیدی،تغییرات عمده و ناگهانی تکنولوژی و مواردی از این است که می‌توانند تهدید عمده‌ا­ی در راه موفقیت سازمان باشند( پیرس و رابینسون،1389) در این تحقیق تهدیدهای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان بر اساس مولفه های؛ ارایه خدمات جدید توسط رقبا،استراتژی های جدید بانک رقیب، رو به کاهش بودن اعتماد مشتری، وجود موانع تجاری خارجی،رکود اقتصادی،وجود تحریم های اقتصادی،وجود نیروهای متخصص در محیط خارج از شرکت،تغییرات نرخ ارز، نرخ تورم اندازه گیری می شود. (کو اتال، 2011)

     

    [1](Zhanr&li,2009)

    [2](Koo etal,2011)

    [3](Rowley DJ,etal ,1997)

    [4](Witek-Crabb,2012)

    [5](Weihrich, 1982, 1999)

    [6](Koo et al,2009)

    [7](Al-Busaidi,2014)

    [8]Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats

    [9])Mehilli ,Dumi,2012)

    [10](Kaplan,1994)

    [11]failure mode and effects analysis

    [12]success mode and effects analysis

    4 Koo

    5(koo etal,2011)

    [15]( Koo etal,2011)

    [16] Koo etal,2009

    [17]Sai On Ko&Lee

    [18] Financial Perspective

    [19] Customer Perspective

    [20] Internal Processes Perspective

    [21] Learning & Growth Perspective

    [22](Kaplan, 1994)

    [23]Risk Priority Numbers

    [24]Opportunity Priority Number

    [25](koo etal,2011)

    [26](Al-Busaidi,2014)

    [27](Koo etal,2011)

    Abstract

    Banks play an important role in achieving macroeconomic objectives and helping implementation of country’s strategic projects. On the other hand, the main purpose of any financial institution, especially banks, is to attract customers, and consequently the resources at the community level and investment in various sectors of the economy. Given the importance of human and financial resources in banks and to optimally utilize the resources against the opportunities and upcoming threats, efforts should be on strategic planning in this section. In this research by formulation of SWOT matrix we tried to assess the internal and external environment of branches of MehrEghtesad bank of Guilan Province. The research population consists of 50 individuals of managers and high-level experts of all branches at the level of Guilan province. Since the number of population is limited, no sampling were conducting and therefore all individuals considered as sample. To collect information for assessing the internal environment of the branches, the first questionnaire was applied which was developed based on BSC model framework. To evaluate the external environment we used the second questionnaire by the FMEA method to recognize threat, and SMEA to identify external opportunities. After validity confirmation through content method and also reliability confirmation through Cronbach alpha, 0.86 for the first questionnaire and 0.84 for the second questionnaire, obtained information were analyzed using Excel for formulate SWOT matrix. The results indicate that the greatest strengths is of client factors and most weaknesses of branches were in internal process, learning, and growth perspective. Proposed integrated strategies to utilize environmental opportunities and reduction of threats according to strength and weakness points of branches include in SO domain (6 strategies), WOdomain (5 strategies), ST domain (4 strategies), and WT domain (4 strategies). Based on strategic position of Army of the Guardians of the Islamic Revolution in the country and its support for MehrEghtesad Bank as a valuable opportunity, the suggestions include focus on integrated strategies to penetrate ever more into competitive market of banks and maintaining current position, strengthening human resources through up-to-date trainings within banking domain and promoting the system. To strengthen perspective of internal processes, providing diverse and modern banking services and connecting to SHETAB network to enhanced service delivery were proposed according to economic and cultural potential of the province.

    Keywords: Strategic Planning, SWOT Matrix, FMEA, SMEA, MehrEghtesad Bank of Guilan Province

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                                            صفحه

    چکیده.......................................................................................................................... 1

    فصل اول (کلیات تحقیق)

    1.1مقدمه.................................................................................................................... 3

    2.1بیان مساله............................................................................................................. 4

    3.1 اهداف تحقیق....................................................................................................... 5

    4.1 سوال های تحقیق.................................................................................................. 6

    5.1 مبانی نظری تحقیق................................................................................................ 7

    6.1 روش تحقیق....................................................................................................... 10

    7.1 جامعه و نمونه ی آماری....................................................................................... 10

    8.1روش گرداوری وتجزیه و تحلیل  داده ها/اطلاعات................................................. 10

    9.1 قلمرو تحقیق...................................................................................................... 11

    10.1 تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و متغیر ها.............................................. 12

    11.1 جمع بندی....................................................................................................... 16

    فصل دوم(ادبیات وپیشینه تحقیق)

    1.2مقدمه.................................................................................................................. 18

    2.2 برنامه ریزی استراتژی.......................................................................................... 19

    3.2مدل های برنامه ریزی استراتژیک........................................................................... 20

    1.3.2.ماتریس گروه مشاوران بوستون.......................................................................... 20

    2.3.2. ماتریس GE.................................................................................................. 21

    3.3.2 مدل پورتر....................................................................................................... 22

    4.3.2 مدل کارت امتیاز متوازن(BSC)....................................................................... 23

    5.3.2گسترش فعالیت های کیفی (QFD).................................................................. 25

    6.3.2مدل هفت s مک کنزی...................................................................................... 27

    7.3.2مدل SWOT.................................................................................................. 30

    1.7.3.2تاریخچه مدل SWOT................................................................................. 30

    2.7.3.2 تعریف مدل SWOT.................................................................................. 31

    4.2 ارتباط بین ماتریس SWOT و مدل BSC ......................................................... 34

    5.2 حالات شکست و تجزیه و تحلیل اثرات آن،FMEA............................................ 34

    6.2حالات موفقیت و تجزیه و تحلیل اثرات آن،SMEA.............................................. 36

    7.2تحقیقات مرتبط.................................................................................................... 37

    1.7.2 تحقیقات داخلی.............................................................................................. 37

    2.7.2 تحقیقات خارجی............................................................................................ 42

    7.2 جمع بندی.......................................................................................................... 49

    فصل سوم:روش اجرای تحقیق

    1.3 مقدمه................................................................................................................. 51

    2.3 روش تحقیق....................................................................................................... 51

    3.3 جامعه و نمونه آماری........................................................................................... 52

    4.3 ابزار گردآوری اطلاعات....................................................................................... 53

    5.3 پرسشنامه............................................................................................................ 54

     1.5.3روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات............................................................ 55

    6.3 معرفی ساختار و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات................................................... 56

    1.6.3 روش تجزیه و تحلیل SWOT....................................................................... 57

    2.6.3 حالات شکست و تجزیه و تحلیل اثرات آن (FMEA)..................................... 57

    3.6.3 حالات موفقیت و تجزیه و تحلیل اثرات آن) (SMEA..................................... 58

    7.3 مراحل انجام پژوهش........................................................................................... 59

    8.3 خلاصه............................................................................................................... 60

    فصل چهارم(روش تجزیه وتحلیل داده ها)

    1.4مقدمه.................................................................................................................. 62

    2.4تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی............................................................... 62

    1.2.4جنسیت........................................................................................................... 63

    2.2.4 سطح تحصیلات.............................................................................................. 64

    3.2.4 سن................................................................................................................ 65

    4.2.4 سمت شغلی .................................................................................................. 66

    5.2.4 منظر مالی....................................................................................................... 67

    6.2.4 منظر فرایندهای داخلی کسب و کار.................................................................. 68

    7.2.4 منظر رشد و یادگیری ...................................................................................... 69

    8.2.4 منظر مشتری .................................................................................................. 70

    3.4 تعیین و اولویت بندی نقاط قوت و ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان........ 71 

    1.3.4 اولویت بندی فاکتورها بر اساس اهمیت............................................................. 71

    2.3.4 اولویت بندی فاکتورهای منتخب بر اساس عملکرد............................................. 73

    3.3.4 اولویت بندی نقاط قوت و ضعف بر اساس اختلاف ستون اول و دوم.................. 75

    4.4 معرفی و اولویت بندی نقاط قوت وضعف شعب بانک مهر اقتصاد.......................... 76

    4.4 تعیین و اولویت بندی نقاط فرصت و تهدید محیط بیرونی برای ............................. 77 

    1.4.4معرفی اولویت های نقاط فرصت و تهدید محیط بیرونی برای شعب بانک مهر اقتصاد         80

    5.4  جمع بندی......................................................................................................... 84

     

    فصل پنجم (نتیجه گیری وپیشنهادها)

    1.5  مقدمه ............................................................................................................... 86

    2.5نتایج تحقیق......................................................................................................... 86

    1.2.5اطلاعات توصیفی............................................................................................. 86

    2.2.5 منظر مالی....................................................................................................... 87

    3.2.5منظر فرایند داخلی کسب و کار.......................................................................... 87

    4.2.5 منظر رشد و یادگیری....................................................................................... 87

    5.2.5 منظر مشتری.................................................................................................... 87

    3.5 بررسی و تحلیل نتایج ماتریس SWOT............................................................... 88

    4.5 نتیجه گیری و ارائه پیشنهاداتی بر مبنای یافته های تحقیق........................................ 97

    5.5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی............................................................................. 100

    6.5 محدودیت های تحقیق....................................................................................... 100

    منابع و مواخذ........................................................................................................... 101

    منبع:

    .آذر ،عادل و مومنی، منصور " آمار و کاربرد آن در مدیریت" 1385، تهران، انتشارات سمت

    2.انصاری، مریم و رحیمی، علیرضا و یارمحمدیان، محمدحسین، یعقوبی، مریم "تحلیل استراتژیک درونی و بیرونی (SWOT Analysis)دانشکده ی مدیریت و اطلاع رسانی پزشکیدانشگاه علوم پزشکی اصفهان" خرداد 1388، مدیریت سلامت،شماره36، ص 33-38

    3.ایرانی نژاد پاریزی،مهدی، "روش های تحقیق در علوم اجتماعی"،1387، تهران،مدیران

    4.پیرس و رابینسون. برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک. ترجمۀ خلیلی شورینی،دکتر سهراب. انتشارات یادواره کتب. چاپ پنجم صفحات 307-309

    5.حبیب پور، کرم و صفری، رضا " راهنمای جامع کاربرد SPSS  در تحقیقات پیمایشی" 1390، موسسه راهبرد پژوهش

    6. خاتمی،بهزاد، " مطالعه تطبیقی مدل های برنامه ریزی استراتژیک" سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک،تهران، 1387

    7.خاکی،غلامرضا "روش تحقیق با رویکرد مروری در پایان نامه نویسی"1388،تهران،انتشارات بازتاب،

     

    8. دری،هاشم و معزز،بهروز و سلامی، هادی"رویکردی تلفیقی درتحلیل ریسکبااستفاده از روشهای و فرایندتحلیل (FMEA) تجزیه وتحلیل شکست و آثارآن (ANP)شبکهای" زمستان 89 ، مدرسعلومانسانی- پژوهشهای مدیریت درایران دوره 14 ،شماره 4،

    9.دیود، فرد آر، 1388، "مدیریت استراتژیک" ترجمه علی پارسائیان، و محمد اعرابی، چاپ پانزدهم، تهران،دفتر فرهنگی پژوهش های فرهنگی

    10. روستا، احمد و ونوس،داور و ابراهیمی، عبدالحمید 1389" بازاریابی و مدیریت بازار" تهران، انتشارات سمت

    11.سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه"روش های تحقیق در علوم رفتاری"1389،تهران،موسسه ی انتشارات آگاه

    12.سرآبادانی،ابوالقاسم و زندی،رسول و جانفزا،فاطمه "راهبرد بهبود خدمات بانکداری خرد در دفاترخدمات بانکی پستبانک (ICT) روستایی ایران" فرایند مدیریت و توسعه/ شماره75 / بهار1390

    13. سید جوادین,سید رضا، و تاب، محمد، 1388، "الگوی پیشنهادی تجزیه و تحلیل محیطی (swot) مراکز آموزش عالی ایران در راستای برنامه ریزی استراتژیک" چهارمین کنفرانس بین المللی استراتژیک،تهران

    14. شاهرودی،کامبیز و قلی زاده توچایی،محمد رضا، " AWOT رویکردی متفاوت در برنامه ریزی استراتژیک" اولین همایش ملی مدیریت،1389

    15. صحت سعید، پریزادی عیسی،(1388)" به کارگیری تکنیک فرایند تحلیل شبکهای در تحلیل نقاط قوت،ضعف،فرصت وتهدید (مطالعه موردی شرکت سهامی بیمه ایران)" نشریه مدیریت صنعتی،دوره1،شماره2،،ازص ص105-120

    16.صادق عمل نیک،محسن و کشه فراهانی،سمیه (1388) "تدوین استراتژی های بانکداری الکترونیک در ایران با استفاده از ماتریس SWOT " پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

    17.علیزاده،طاهر،" بررسی پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بروی محصولات صنعت لوازم خانگی کشور با استفاده از مدل "swot " ،1383، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    18.قزا آنی قمصری ایمان،قدرتی حسن،رضایی حسین،(1389)" عوامل مؤثر بر صادرات فرش دستباف در قالب ماتریس سوات (swot)مطالعه موردی تعاونیهای فرش دراستان اصفهان" تعاون،سال21،دوره جدید،شماره2،ص ص 49-61.

    19.کاپلان،ر. نورتون،1384،ترجمهی حسین اکبری،مسعودسلطانی،امیرملکی،نفشه ی استراتژی،تبدیل داراییهای نامشهود به پیامدهای مشهود،تهران،انتشاراتآسیا،چاپاول.

    20.گودرزی، علی " طراحی و استراتژی مدیریت پسماند رشت" پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (MBA) دانشگاه پیام نور،تهران،1388

    21.ملکی علیرضا ، ظهور علیرضا ،عبادی فرد فربد،  کامران رضائی آذر، عبادیان محمود،" طراحی ومدلسازی یک ساختار یک پارچهQFD\FMEAدرمراکزخدمات درمانی"(1389)،فصل نامه پایش،سالن هم شماره دوم،صص١٣٠-117

     

    22.ملکی ، محمدحسن ، محقر ، فاطمه ، کریمی دستجردی ، داوود ،" تدوین و ارزیابی استراتژی های سازمانی با به کارگیری مدل های SWOT  و فرایند تحلیل شبکه ای ANP" بهار و تابستان (1389)، مدیریت فرهنگ سازمانی ، 21 ، 159-176

    23.منصوری فر کریم " روش های پیشرفته آماری همراه با برنامه های کامپیوتری" 1385،تهران، انتشارات دانشگاه تهران

    24.نور النساء، رسول و محمد جواد،اصغرپور و نصیری،ژیلا " اولویت بندی خواسته های مشتریان در روش QFD " مجله بین المللی علوم مهندسی،شماره 2، جلد 16، تابستان 1384، ص 21-27

    25.والمحمدیچنگیز وفیروزه نگین ،(1389)،"ارزیابی عملکردسازمان با استفاده ازتکنیک BSC"،(پژوهشگر)فصلنامه مدیریت،سال هفتم،شماره18،ص ص 87-72.

    26.Ahn, H., 2001, Applying the Balanced Scorecard Concept: An Experience Report.  Journal of Long Range Planning.

    27.AndrewSai On Ko and S.F. Lee "Implementing the strategic formulation framework for the banking industry of Hong Kong Managerial Auditing Journal, 15/9 ,2000,469±47

    28. Chan, Xia , A SWOT Study of the Development Strategy of Haier Group as One of the Most Successful Chinese Enterprises,2011, International Journal of Business and Social Science Vol. 2 No. 11 [Special Issue - June 2011] 147 ,pp1-7

    29. Feurer, R. and Chaharbaghi, K, “Strategy development: past, present and future”, (1997)      Training for Quality, Vol. 5 No. 2, pp. 58-70.

    30.Humphrey, A.S. (2005), “SWOT analysis”, available at: www.businessballs.com/Swot analysis free template.htm

    31.Gorener ,ali and kerem,toker and korkmaz,ulucay ( 2012 ) “Application of Combined SWOT and AHP: A Case Study for  Manufacturing  Firm” Procedia - Social and Behavioral Sciences 58 pp.1525 – 1534

    32. İncekaraAhmet and Ustaoğlu Murat (2012)" European Union’s Multilateralism on Trade Policies, Custom Unions and Free Trade Agreements; Comparative SWOT Analyses of Turkey and South Korea’s Automotive Industries / Procedia - Social and Behavioral Sciences 58 ,p p 464 – 473.

    33.Ip Y.K and Koo L.C. (2004)BSQ strategic formulation framework: A hybrid of balanced scorecard, SWOT analysis and quality function deployment  Managerial Auditing Journal Vol. 19 No. 4, 2004 pp. 533-543

    34. Jang, HyeonAe and Sutrisno, Agung and Kwon, Hyuck Moo ” Corrective Action Selection Methodology in FMEAInitial Survey and New Research Challenges” 2012, Proceedings of the Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference,V. Kachitvichyanukul, H.T. Luong, and R. PitakasoEds

    35.Kamla Ali Al-Busaidi, (2014) "SWOT of social networking sites for group work in government organizations: An exploratory Delphi study from IT managers' perspective", VINE, Vol. 44 Iss: 1, pp.121 – 139

     

    36.Kaplan, R. S, '' Devising Balanced Scorecard Matched To Business Strege'', 1994, Planning Review,

    37. Kaplan, R.S & Norton, D.P., 2000, The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in The New Business Environment, First Edition, Harvard Business School Press, Massachusetts

    38.Kim, W.C. and Mauborgne, R, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested MarketSpace and Make the Competition Irrelevant,(2005), Harvard Business School Press, Boston, MA.

    39. K.L. Jeyaraj1, C. Muralidharan, T. Senthilvelan, S.G. Deshmukh(2012)" Application of Swot and Principal Component Analysis in a Textile Company - A Case Study" International Journal of Engineering Research and Development, Volume 1, Issue 9, PP.46-54

    40.Koo Hannah ,Ka-Yin Chau,Koo Leung-Chi ,Liu SongbaiShu-ChuenTsui(2011)"A structured SWOT approach to develop strategies for the government of Macau, SAR"Journal of Strategy and Management Vol. 4 No. 1, pp. 62-81

    41.Koo, L.C., Koo, H. and Liu, S.B, (2009), “Strategies for Macau’s development”, Proceedings ofRising Macao: Review and Prospects on the 10th Anniversary of Macao SAR, InternationalConference, Macao Polytechnic Institute, pp.21-22 April.

    42.Koo, L.C. and Koo, H. (2008), “Developing strategies for the government of Macau, SAR withSWOT analysis”, Electronic Proceedings of the 3rd International Conference on the PublicManagement in 21st Century: Opportunities and Challenges, 14-15 October, Macau SAFP

    43. Lee, S.F. and Ko, A.S.O. (2000), “Building Balanced Scorecard with SWOT analysis, andimplementing ‘Sun Tzu’s The Art of Business ManagementStrategies’ on QFD methodology”, Managerial Auditing Journal, Vol. 15 Nos 1/2, pp. 68-76.

    44. Liu T.T,.ConkeyB.GMc, Z.Y Ma,.Liu Z.G, X Li.Cheng, L.L(2011)"strengths, weaknesses, opportunities and threats Analysis ofbio-energycropsonmarginal land" Energy Procedia, 5, PP 2378–2386.

    45.Mehilli, Terida and  Dumi, Alba,” LO EVALUATION AND EFECTS OF SWOT ANALYSE IN ALBANIA”,2012, International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 41,pp.108 – 115

     

    46. Rowley DJ, Lugan HD, DolenceMG. ,(1997)  "Strategic changein collages and universities",San Francisco: Jossey-Bass, publishers,                      

    47.TeridaMehilli, Alba Dumi,(2012)," EVALUATION AND EFECTS OF SWOTANALYSEIN ALBANIA Procedia - Social and Behavioral Sciences , International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management41, PP 108 – 115.

    48.Weihrich, H. “The TOWS matrix: a tool for situational analysis”, (1982), Journal of Long RangePlanning, Vol. 15 No. 2, pp. 54-66.

    49.Weihrich, H. “Analyzing the competitive advantages and disadvantages of Germany withthe TOWS matrix: an alternative to Porter’s model”, (1999), European Business Review, Vol. 99No. 1, pp. 9-22.

    50.Zhang, Yansheng& ,Li, Longyi" Study on Balanced Scorecard of Commercial Bank in Performance Management System" 2009 ,International Symposium on Web Information Systems and Applications, Nanchang, P. R. China, May 22-24, 2009, pp. 206-209

    51.www.mebank.ir


موضوع پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, نمونه پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, جستجوی پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, فایل Word پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, دانلود پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, فایل PDF پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, تحقیق در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, مقاله در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, پروژه در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, پروپوزال در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, تز دکترا در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, پروژه درباره پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه تدوین ماتریس SWOT با تکیه بر مدل های FMEA و SMEA در بانک ها

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي صنايع(M.Sc) گرايش: صنايع تابستان 1392 چکيده امروزه مهمترين دغدغه‌ي اکثر شرکت‌ها در اجراي پروژه‌ها، تدوين و پياده&zw

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت جهانگردی (برنامه ریزی و توسعه جهانگردی )ح چکیده هدف این پژوهش:" ارائه مدل برنامه ریزی استراتژیک برای جاذبه های گردشگری شهرستان جیرفت " که از شهرهای تاریخی ایران و در جنوب شرقی استان کرمان واقع شده، است. این شهرستان دارای قدمت چندین هزار ساله ، تمدنی بزرگ و کهن و جلوه گاه روشن تاریخ و یکی از پیشگامان تمدن بشری، دارای بافت ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مدیریت اجرایی MBA (جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA) چکیده تغییرات در محیط های درون و برون سازمانی از مهم ترین ویژگی های مورد توجه مدیران و برنامه ریزان استراتژیک می باشد لذا مدیران با این چالش رو به رو هستند که چگونه با آنها مواجه شوند تا آسیب پذیری سازمان را کاهش دهند از طرفی نیز امروزه بیشتر سازمان ها برای افزایش توانمندی ها، رشد و ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی فصل اول کلیات پژوهش 1- 1- مقدمه صنعت توریسم به عنوان یکی از مهم­ترین صنایع برای رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشد) فونت و اهجم[1]، 1999: 63(. در حال حاضر، بسیاری از کشورها منافع اقتصادی و اجتماعی خود را از توریسم دریافت می کنند و درآمدهای توریسم را برای توسعه زیرساخت ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی چکیده: پارک ملی دریاچه ارومیه پس از مرداب انزلی از جالب‌ترین و زیباترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران در ایران به‌شمار می‌رود. دریاچه ارومیه به علت داشتن مزایای طبیعی و مواهب خدادادی می­تواند یکی از عوامل مهم جلب گردشگران اعم از داخلی و خارجی گشته و در صورت توجه مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ...

رشته مديريت صنعتي زمستان 1390 چکيده: تحقيق حاضر در پي يافتن تاثير متقابل مديريت زنجيره تامين و مديريت ارتباط با مشتري در شرکت فولاد اسفراين چگونه است. به منظور پاسخگويي به سوالهاي پژوهش و ني

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش برنامه ريزي و توسعه بهار 1391 چکيده در دنياي کنوني، برنامه‌ ريزي استراتژيک به عنوان بنايي مهم براي توسعه محسوب مي‌شود و لازم

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

مقطع کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی و توسعه جهانگردی چکیده عنوان پایان نامه : بررسی تطبیقی گردشگری مذهبی در کلانشهرهای ایران مطالعه موردی ( قم ، شیراز و مشهد) چکیده پایان نامه : از آنجا که مطالعات تطبیقی از دوران گذشته تا به حال در مطالعات علمی جایگاه ویژه ای داشته و این گونه مطالعات با بررسی و در کنار هم قرار دادن حداقل دو پدیده به بررسی نقاط اشتراک و افتراق آن ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : جغرافیا گرایش : برنامه ریزی توریسم در این پژوهش به بررسی جاذبه‌های اکوتوریستی در شهرستان رامیان استان گلستان و ارائه راهکارهایی برای توسعه‌ی اکوتوریسم در این شهرستان ‌پرداخته شده است. برای ارائه‌ی راهکارها از دو تکنیک سوات و تحلیل سلسله مراتبی استفاده گردید.ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی به اولویت‌بندی نقاط اکوتوریستی ...

ثبت سفارش