پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان)

word 1 MB 30643 154
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد  رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

    چکیده

    وفاداری مشتری موضوعی عمده در تحقیقات بازاریابی و به عنوان یک نگرانی عمده مدیران و یک تفکر دائمی

    استراتژیک برای بسیاری از سازمان­ها به شمار می­آید. دلیل اهمیت مضاعف این مبحث، به علت رقابت شدید مخصوصا در فعالیت­های خدماتی می­باشد و در حال حاضر بر روابط مشتریان و سازمان­ها متمرکز شده و رویکرد بازاریابی رابطه­ای است. تمامی شرکتهایی که عملکرد برتری را در صنایع مختلف دارند، در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان موجود و ایجاد وفاداری در آنها می­باشند؛ زیرا رقابت در حال افزایش و هزینه های جذب مشتریان جدید نیز به شدت زیاد است. از این رو در تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران شرکت های بیمه آسیا استان گیلان می پردازیم. تحقیق ازنظر هدف از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع همبستگی می باشد. همچنین تحقیق حاضر شامل چهارفرضیه می باشد که با آزمون همبستگی پیرسون به بررسی روابط موجود در تحقیق پراختیم و درآخر نیز توسط آزمون فریدمن به اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران پرداختیم. تجزیه و تحلیل های فوق توسط نرم افزار SPSS انجام شده است. ­درپایان تمامی فرضیه های موجود در تحقیق تایید شدند و نتایج نشان داد تصویر درک شده از شرکت، کیفیت ادراک شد، رضایت مشتری و اعتماد از عوامل موثر بروفاداری مشتریان می باشد. همچنین داشتن اطمینان خاطر، دسترسی آسان به نمایندگی های شرکت و تعاملات کارکنان با بیمه گذاران به ترتیب در اولویت های اول تا سوم عوامل موثر بروفاداری مشتریان بودند.

    واژگان کلیدی: کیفیت ادراک شده، وفاداری مشتری، رضایت مشتری، تصویر درک شده از شرکت،اعتماد

    مقدمه

    وفاداری مشتری موضوعی عمده در تحقیقات بازاریابی است  و به عنوان یک نگرانی عمده مدیران و یک تفکر دائمی استراتژیک برای بسیاری از سازمان­ها به شمار می­آید. دلیل اهمیت مضاعف این مبحث، به علت رقابت شدید مخصوصا در فعالیت­های خدماتی می­باشد و در حال حاضر بر روابط مشتریان و سازمان­ها متمرکز شده و رویکرد بازاریابی رابطه­ای است. تمامی شرکتهایی که عملکرد برتری را در صنایع مختلف دارند، در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان موجود و ایجاد وفاداری در آنها می­باشند؛ زیرا رقابت در حال افزایش و هزینه های جذب مشتریان جدید نیز به شدت زیاد است. همچنین، حفظ مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها برای ادامه کسب و کار امری حیاتی تلقی میشود و محققان متعددی بر وجود رابطه مثبت بین وفاداری مشتریان و عملکرد کسب و کار اشاره و تاکید دارند. وفاداری مشتریان برای شرکتها مزایایی از جمله کاهش حساسیت مشتریان نسبت به تغییرات و قیمتها، فروش محصولات متنوع و جانبی به یک مشتری، فروش محصولات ارتقا یافته و جدید الورود به بازار یک مشتری، افزایش موانع برای ورود رقبای جدید و ... دارد.

    در سازمانهای خدماتی تجاری دلایلی از قبیل؛ کم تعداد بودن مشتریان، تداوم استفاده از خدمات توسط آنها، اهمیت بالای حفظ و تقویت روابط بلندمدت سازمان با مشتریان، روابط نزدیکتر و عمیقتر با مشتریان موجب شده است عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به این سازمانها بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

    بازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند.

    باتوجه به موارد گفته در فصل پیش رو ابتدا به بیان مساله تحقیق و اهمیت و ضرورت موضع تحقیق پرداخته و سپس باتوجه به چارچوب نظری تحقیق مدل تحقیق استخراج و فرضیه هایی برمبنای مدل طراحی شده است. در ادامه نیز به تعاریف مفهومی و عملیاتی تحقیق و بیان اهداف و قلمرو تحقیق می پردازیم.

     

     

     

    1-2) بیان مساله

    امروزه با رقابتی شدن بازارها و تغییرات پیوسته محیط، سازمان­ها به این واقعیت پی­برده­اند که دیگر مانند گذشته با یک نظام اقتصا­دی رو به گسترش و بازارهای درحال رشد روبه­رو نیستند ؛ لذا هر مشتری ارزش ویژه خود را داشته و برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باید مبارزه کرد. در دوره حاضر ، متعهدکردن مشتری جایگاه ویژه­ای پیدا کرده و رشددادن مشتری و ارتباط مؤثر با وی باعث می­شود که مشتریان یک سازمان در داخل همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار آن باشند. لذا فقط مشتریانی که احساس تعلق خاطر پیدا کرده و سودآوری و عمر طولانی دارند برای ساز مان­ها سرمایه به شمار می روند(تسوکاتوس و راند[1]،2006، ص400). در عصر جدید بازاریابی، هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل با گروه­های ذینفع و مهمتر از همه مشتری به گونه­ای است که مشتریان بیشتری را حفظ و به این ترتیب در بلندمدت منافعی حاصل می شود که درنتیجه، سهم بازار و سودآوری شرکتها افزایش می­یابد.

     ­در دهه 1990 بسیاری از شرکت­ها به اهمیت اساسی همسوبودن با مشتری و حرکت کردن برای او، تمام فعالیت های خود پی بردند­. توجه به خدمات و استفاد­ه « حرکت کردن برای او از تکنولوژی های جدید کافی به نظرنمی­رسد؛ بنابراین، مشتری تنها چیزی است که اهمیت دارد و شرکت ها باید او را در کانو­ن فعالیت­های خود قرار داده و راهکارها واستراتژی­هایی را برای بازگرداندن مشتریان ازدست رفته و حفظ مشتریان فعلی خود به کارگیرند(کاتلر و آرمسترانگ[2]،2008،ص100).

    در عصر جدید ، توجه به رشد و توسعه وفاداری مشتریان به عنوان عاملی مهم در استراتژی بازاریابی شرکت­ها که منجربه حفظ مشتریان فعلی می­شود، افزایش یافته است. امروزه مفهوم وفاداری مشتری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است . اما شاید این اولین قدم در تکامل مبحث مشتری مداری محسوب شود(اندیوبیسی[3]،2007، ص99­)­. نتایج تحقیق ریچهلد و ساسر[4](1990) نشان داد که 5 درصد کاهش در تعداد مشتریان باعث ازدست رفتن 85 در صد سو د و همچنین 5 درصد افزایش در نگهداری مشتریان موجود، موجب افزایش 25 تا 125 درصد سود می­شود.بر اساس اصل مشتری مداری ، سازمانی که می خواهد سرآمد باشد باید ارزش پایدار برای مشتری ایجاد کند و فراتر از انتظارات او عمل کند و بداند که مشتریان داوران نهایی کیفیت محصولات و خدمات سازمان می باشند. سازمان های سرآمد از طریق تمرکز بر انتظارات مشتریان و حفظ مشتریان، شاخص­هایی چون سهم بازار، اعتماد و وفاداری مشتریان را به حداکثر می رسانند. این سازمان ها پاسخگوی انتظارات مشتریان هستند و برای این منظور میزان رضایت مشتریان خود را بررسی می کنند و سعی در بهبود آن دارند(حری و همکاران، 1388،ص32).

     بر اساس تئوری بازاریابی و تجربه عملی، شرکتها بایستی برای راضی نگه داشتن مشتریان عملکردشان را بهبود دهند تا بتوانند در محیط کسب و کار به شدت رقابتی به مزیت رقابتی پایدار دست یابند . زیرا نتیجه اصلی رضایت مشتری وفاداری مشتری است و شرکتها با سهم زیادی از مشتریان وفادار به دلایل افزایش نرخ خرید مجدد، خریداران بالقوه زیاد، تمایل به قیمت­های بالاتر، رفتار توصیه­ای مثبت و هزینه­های جایگزینی کم، سود می برند(بران وگروند[5]،2000،ص1017). به علت نقش حیاتی رضایت مشتری و وفاداری، تجزیه و تحلیل ارتباط این متغیرها  به طور کلی پذیرفته شده است و بایستی در بین شرکتها، صنایع، بخشها و ملل مقایسه گردند. اعتماد عامل مهمی برای افزایش وفاداری مشتری است (فورنیر[6]،1998،ص301).

     به نظر می آید که اگر یک گروه به گروه دیگری اعتماد کند، نیات رفتاری مثبتی متقابلا ایجاد می شود. بنابراین، وقتی مشتری به مارک تجاری اعتماد می­کند، مشتری احتمالا گرایش مثبتی نسبت به مارک تجاری نشان خواهد داد برای اعتماد به مارک تجاری، مشتریان بایستی نه تنها پیامدهای مثبت را درک کنند(لائو و[7] لی،1999،ص80). بلکه آنها بایستی اعتقاد داشته باشند. که این پیامدهای مثبت در آینده هم ادامه خواهد داشت. به هرحال شناخته شده است که پیامد مثبت از مارک تجاری موجب کسب رضایت خواهد شد. در نتیجه، بایستی رابطه مثبتی بین رضایت مشتری و اعتماد وجود داشته باشد(آیدین و زر[8]،2005،ص487 ).

     اعتماد بر اساس رفتار گذشته می­باشد. و افراد را قادر می کند تا در مورد آینده تفکر کرده و در نتیجه به هم متعهد گردند. وقتی یک خریدار به فروشنده ای اعتماد می کند خریدار و فروشنده آمادگی بیشتری برای از دست دادن منافع کوتاه مدت به دلیل اعتقاد راسخ برای ارتباط بالقوه آینده دارند(والتر و ریتر[9]،2003،ص354).

    تصویر درک شده از شرکت،استنباط کلی مصرف کننده از مرکز ارائه دهنده خدمات که بر اساس موقعیت فعلی و پیشین او دربرابر محرک‌ها است.از آنجایی که تصویر شرکت رفتار ذی نفعان را در تعامل با شرکت تحت تاثیر قرار می دهد سازمان ها باید به مدیریت تصویر خود توجه ویژه­ای نمایند (یول ها و همکاران[10]،2009، ص21). کیفیت درک شده از نرم افزار به معنی بخشی از کیفیت است که نمایانگر عناصر تعاملی در خدمت ارائه شده مانند رفتار پرسنل و یا ویژگیهای محیط ارائه خدمت است. این متغیر دارای 3 بعد خدمات قبل و بعد از فروش، برخورد بامشتری و سهولت خرید می باشد(حقیقی و همکاران،1389،ص85).

    باتوجه به اهمیت فو­ق العاده مشتری در صنایع خدماتی به خصوص بیمه و تعداد و ماهیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات به بیمه گذاران در بازار کشور، تحقیق حاضر به شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر وفاداری بیمه گذاران خدمات شرکت بیمه آسیا می­پردازد.

     بنابراین سوال اصلی تحقیق این است که عوامل موثر بروفاداری بیمه گذاران شرکت بیمه آسیا چیست؟

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه، عصر وفاداری است اعم از وفاداری مشتری، وفاداری کارکنان، وفاداری مدیریت، وفاداری به جامعه و اصول، آرما­ن­ها و اعتقادات و­...­تحقیقات بسیاری نشان داده­اند که رضایتمندی­، کلید نهایی موفقیت و سودآوری نیست. در حقیقت مفاهیم بازاریابی هم که تا دیروز بر این مهم تأکید می­ورزید، دیگر آن را به رسمیت نمی شناسد، بلکه امروز ه تنها مشتریانی که احساس تعلق خاطر نسبت به سازمان دارند برای سازمان به عنوان سرمایه هایی سودآور و طولانی مدت به شمارمی­روند (جی و همکاران[11]، 2008، ص71­­­).

    وفاداری، عامل مهمی در هر نوع از تصمیم­گیری مدیریتی و تحلیل مالی است. نرخ برگشت مشتری جزء حیاتی در تحلیل ارزش دوره عمر و ابزاری برای فراهم کردن تصمیم­گیری­های کوتا­ه­مدت است؛ بنابراین محاسبه سود هر مشتری برای سازمان بسیار مهم است، منتهی باتوجه به فلسفه فعالیت نامحدود سازمان، بهتر است که این محاسبه در یک مفهوم بلندمدت مورد توجه قرار گیرد(هنری[12]، 2000، ص107).

    از مهم ترین ویژگی های شرکتهای موفق جهانی، شناخت دقیق مشتریان، تعریف مناسب از بازار هدف، توانایی ترغیب کارکنان برای ارتقای کیفیت و اهمیت دادن به مشتریان است. تولید و ارائه خدماتی با کیفیت با­لا و قیمت مناسب، نقش مهمی د­ر صنایع خدماتی ایفا می­کند. در واقع امروزه رضایت مشتری و کیفیت خدمات به عنوان مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمارمی­روند(استفورد و همکاران[13]،1998، ص323). عرضه خدماتی با کیفیت و قیمت مناسب در سطح عالی به طورمستمر باعث ایجاد مزیت رقابتی برای چنین سازمان­هایی می­شود که از جمله این مزایا می توان از ایجاد موانع رقابتی ، افزایش وفاداری مشتریان ، تولید و عرضه خدمات متمایز ، کاهش هزینه های بازاریابی و تعیین قیمتهای بالاتر و... نام برد(پالمر[14]،2005،ص12).

    همچنین باید به این نکته توجه کرد که مشتری راضی ، منبع مناسبی برای تبلیغات شرکت است؛ به بیان دیگر، صاحبنظران دانش بازاریابی ، مزایای زیادی برای وفاداری شمرده که برخی از بارزترین آنها عبارتند از : کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید ، کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت ها، منافع حاصل از ارزش طول عمر مشتری[15]­،­عملکرد­مثبت­از­طریق­افزایش قدرت پیش­بینی و­افزایش موانع برای ورود رقبای جدید. باتوجه به افزایش قدرت انتخاب مشتریان به دلیل وجود تعداد زیاد شرکت­های فعال در صنعت بیمه اعم از دولتی و خصوصی، شناسایی عوامل مؤثر بروفادار­ی مشتریان توسط این شرکتها امری ضروری، مهم و اجتناب­ناپذیر است (جی و همکاران،2008،ص68).

    با توجه به اینکه تامین رضایت مشتریان و نگهداری آنها برای شرکتهای بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است و مشتری، هدف نهایی خدمات بیمه می­باشد. لذا رعایت و عدم رضایت وی در طراحی این نظام حائز اهمیت فراوانی است . ارائه خدمات بیمه به دو گروه اصلی مشتریان قدیمی و جدید صورت می گیرد. هزینه جذب مشتریان جدید معمولا بیش از هزینه حفظ مشتریان قدیم است. از این رو حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی برای شرکتهای بیمه اهمیتی بیش ا ز جذب مشتریان جدید دارد. حفظ مشتریان قدیم نیز به رضایت آنها بستگی دارد که تا چه حد از کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت راضی هستند. یک مشتری راضی بانک نه فقط از خدمات ارائه شده استفاده مجدد می کند، بلکه با تعریف این خدمات و کیفیت ارائه آن نزد دیگران باعث جذب مشریان تازه می­شود و در این میان به آگهی تبلیغات رقبا توجه کمتری ­دارد. مشتریان راضی منبع سود شرکتهای بیمه هستند. شرکتهایی که می توانند مشتریان را تا دراز مدت راضی نگه دارند از صحنه رقابت خارج نخواهند شد (ونوس و صفاریان،  1384،ص230).

    1-4) چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق

    متغیرهای متعددی در زمینه ایجاد وفاداری در مشتریان دخیل هستند. به طور کلی می­توان به مفهوم کلان کیفیت خدمات، اعتماد و رضایت مشتریان اشاره نمود که در برگیرنده سایر متغیرها و مفاهیم جزئی نیز می­باشند. با توجه به اجماع محققان جهت ارائه تعریفی برای کیفیت خدمات، کیفیت خدمات دریافت شده به عنوان اختلاف بین انتظارات و ادراکات مشتریان از عملکرد خدمت تعریف می شود(کنگیز و همکاران[16]،2007، ص40). این مفهوم خود دارای عناصر و ابعاد مختلفی است که به طور خلاصه شامل ملموس بودن خدمات، قابل اطمینان بودن خدمات، پاسخگویی،­تضمین و همدلی در ارائه خدمات توسط افراد و کارکنان می­باشد(موزاهید و نورجان[17]، 2009، ص27).تصویر درک شده از شرکت،استنباط کلی مصرف کننده از مرکز ارائه دهنده خدمات که بر اساس موقعیت فعلی و پیشین او دربرابر محرک‌ها است.از آنجایی که تصویر شرکت رفتار ذی نفعان را در تعامل با شرکت تحت تاثیر قرار می دهد سازمان ها باید به مدیریت تصویر خود توجه ویژه­ای نمایند (یول ها و همکاران[18]،2009، ص21). کیفیت درک شده از نرم افزار به معنی بخشی از کیفیت است که نمایانگر عناصر تعاملی در خدمت ارائه شده مانند رفتار پرسنل و یا ویژگیهای محیط ارائه خدمت است (حقیقی و همکاران،1389،ص85).

    در عصر جدید ، توجه به رشد و توسعه وفاداری مشتریان به عنوان عاملی مهم در استراتژی بازاریابی شرکت ها که منجربه حفظ مشتریان فعلی می شود، افزایش یافته است(حقیقی و همکاران،1389،ص85).

    اعتماد به عنوان یک ویژگی ذاتی هر کنش متقابل اجتماعی مطرح و به معنی احساس امنیت یا اعتقادی که یک مشتری به عرضه کننده خدمتش دارد، بیان می­شود. اهمیت اعتماد به اندازهای است که حتی بعضی از نویسندگان اعتماد را به عنوان یکی از موثرترین پیش نیازهای وفاداری نسبت به رضایت مشتری میدانند (کولهو و هنسلر[19]، 2012،ص356). رضایت مشتری نیز موضوعی است که توجه زیادی در تحقیقات به آن شده و به عنوان یک ارزیابی احساسی توصیف شده است، به طوری که به دفعات به عنوان برجسته ترین مولفه وفاداری بیان می شود(کنگیز و همکاران،2007، ص45). بر مبنای مطالعات انجام شده، اثبات شده است که تأمین رضایت مشتری به تدریج سبب ایجاد حس وفاداری و اعتماد به سازمان در مشتری خواهد شد. یک مشتری وفادار، علاوه برآنکه بارها و بارها جهت خرید مجدد محصولات و استفاده از خدمات، به سازمان مورد علاقه خویش رجوع می کند، به عنوان یک عامل مضاعف در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات سازمان، از طریق توصیه و سفارش به خویشاوندان، دوستان و یا سایر مردم، نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا می کنند (کولهو و هنسلر[20]، 2012،ص366). با توجه به چهارچوب نظری تحقیق ، مدل تحقیق حاضر به شکل زیر می باشد:

     

    [1] Tsoukatos & Rand

    [2] Kotler & Armstrong

    [3] Ndubisi

    [4] Reichheld & Sasser

    [5] Bruhn & Grund

    [6] Fournier

    [7] Lau & Lee

    [8] Aydin & zer

    [9] Walter & Ritter

    [10] Youl ha &et al

    [11] Gee et al

    [12] Henry

    [13]  Stafford et al

    [14] Palmer

    [15] Cross-Selling & Up-Selling

    [16]  Cengiz, Ayyildiz and Er

    [17]  Muzahid and Noorjahan

    [18] Youl ha &et al

    [19]  Coelho and Hensler

    [20]  Coelho and Hensler

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    چکیده…………… 1

    فصل اول : کلیات تحقیق

    1-1)مقدمه….. 3

    1-2) بیان مساله 4

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق. 6

    1-4) چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق. 8

    1-5) فرضیه های تحقیق. 10

    1-6-1)اهداف فرعی تحقیق. 10

    1-6-2)اهداف کاربردی: 10

    1-7-1) تعاریف مفهومی متغیرهای تحقیق. 10

    1-7-2) تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق. 11

    1-8-1) قلمرو موضوعی تحقیق. 13

    1-8-2) قلمرو مکانی تحقیق. 13

    1-8-3) قلمرو زمانی تحقیق. 13

    فصل دوم: ادبیات و سوابق تحقیق

    2-1) مقدمه….. 15

    2-2) وفاداری مشتریان. 16

    2-2-1) تعاریف وفاداری مشتریان از دیدگاه مختلف.. 16

    2-2-2) انواع وفاداری. 18

    2-2-3)وفاداری و پاسخگو بودن. 20

    2-2-4) شاخص های سنجش وفاداری مشتریان. 22

    2-2-5)مراحل تکامل وفاداری مشتریان. 23

    2-3) اعتماد…… 26

    2-4)رضایت مشتری. 29

    2-4-1)تعریف رضایت مشتریان از دیدگاه مختلف.. 31

    2-4-2)  مدل ها ی اندازه گیری رضایت مشتری. 35

    2-4-2-1) مدل کانو. 35

    2-4-2-2)مدل فورنل. 37

    2-4-2-3) مدل سروکوال. 38

    2-4-3)رضایت و وفاداری. 39

    2-4-4)جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری. 40

    2-4-5) عوامل اثرگذار بر رابطه رضایت و وفاداری. 44

    2-4-6) کیفیت درک شده از سخت افزار 47

    2-5)کیفیت درک شده از عنصر تعالی. 48

    2-5-1)خدمات قبل از فروش.. 48

    2-5-2) خدمات پس از فروش.. 49

    2-5-2-1) تعاریف خدمات پس از فروش از دیدگاه مختلف.. 50

    2-5-2-2) مراحل تکامل خدمات پس از فروش.. 54

    2-5-2-3)خدمات پس از فروش گام مهم جهت جلب رضایت مشتریان. 44

    2-5-3)سهولت خرید. 47

    2-6)تصویر شرکت.. 58

    2-6-1) ماهیت تصویر شرکت.. 59

    2-6-2) حیطه تصویر شرکت.. 60

    2-6-3) فرایند شکل گیری تصویر شرکت.. 61

    2-6-3-1) عوامل درون حیطه سازمان. 62

    2-6-3-1-1) شخصیت و هویت شرکت.. 62

    2-6-3-1-2) تبلیغات شرکت.. 63

    2-6-3-1-3) تصویر برند. 64

    2-6-3-1-4)  روابط عمومی. 64

    2-6-3-1-5) رفتار کارکنان خط مقدم سازمان. 64

    2-6-3-1-6) وب سایت.. 65

    2-6-3-2)عوامل خارج از حیطه نفوذ سازمان. 65

    2-6-3-2-1) تصویر صنعت.. 66

    2-6-3-2-2)تصویر کشور مبدا 66

    2-6-3-2-3) گزارش خبرگزاری ها 66

    2-6-3-2-4) جملات روی زبان ها 67

    2-6-4) مدیریت استراتژیک تصویر شرکت.. 67

    2-6-5)رویکردهای مدیریت تصویر. 68

    2-6-6) ابزارهای ساختن یک برنامه تصویرسازی موثر. 70

    2-7)صنعت بیمه 72

    2-7-1)تاریخچه بیمه آسیا 73

    2-7-2)ساختار سازمانی (نمودار سازمانی) بیمه آسیا استان گیلان. 74

    2-7-3)وظایف بخش های اصلی در بیمه آسیا شعبه گیلان. 74

    2-7-4)وظایف اصلی اداره خسارت.. 75

    2-7-5)وظایف اصلی بخش اداری و مالی. 75

    2-8-1) پیشینه تحقیقات داخلی. 77

    2-8-2) پیشینه تحقیقات خارجی. 78

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1) مقدمه…… 82

    3-2) فرایند اجرای تحقیق. 83

    3-3) روش تحقیق. 83

    3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری. 83

    3-4-2)  حجم نمونه 84

    3-5) ابزار گردآوری داده ها 84

    3-6) روایی و پایایی پرسشنامه 85

    3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 88

     

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1) مقدمه......... 90

    4-2-1) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی. 91

    4-2-1-1) جنسیت.. 91

    4-2-1-2) تحصیلات.. 92

    4-2-1-3) سن. 93

    4-2-2) آمار توصیفی متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق. 94

    4-2-2-1) رضایت مشتری. 94

    4-2-2-2) وفاداری مشتری. 95

    4-2-2-3) تصویردرک شده از شرکت.. 96

    4-2-2-4) کیفیت درک شده از شرکت.. 97

    4-2-2-5) اعتماد 98

    4-3) آمار استنباطی. 99

    4-4-1) بررسی فرضیه های تحقیق. 100

    4-5) آزمون فریدمن برای ابعاد متغیرهای تحقیق. 103

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1) مقدمه….. 107

    5-2-1) نتایج آمار توصیفی. 107

    5-3) نتایج آمار استنباطی. 109

    5-4) پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته های تحقیق. 110

    5-5) پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 112

    5-6) محدودیت های تحقیق. 113

    منبع:

    الف) منابع فارسی

    آذر  عادل ، مومنی  منصور، (1384)، "آمار و کاربرد آن در مدیریت"، جلد دوم، انتشارات سمت.

    الهی شعبان و حیدری بهمن(1384)،" مدیریت ارتباط با مشتری"­. تهران: انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

    بندریان،رضا،(1388)،"تصویر شرکت: یک چارچوب مفهومی برای برنامه ریزی استراتژیک"،بررسی های بازرگانی دوره جدید مرداد و شهریور 1388 شماره36،ص ص 103-94 .

    پایندانی، جمشید، 1386، مشتری ثروت پنهان، انتشارات نیکو روش

    پورعبداللهیان برزو ، مهرانی هرمز،(1388) " شناسایی عوامل مؤثر بر رفتار خریداران دستگاه های سونوگرافی در شهر تهران"، (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره13  ،ص ص 10-.1

    پیرکوهی حبیبی ، آرش ( 1385 ). اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت،صص 4-5

    جعفری نیا، سعید، شفیعیان، علی اکبر، افشار نژاد، علیرضا(1391).بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان؛ مطالعه موردی در بانک کشاورزی استان ایلام، فصلنامه علمی- ترویجی مطالعات منابع انسانی، سال دوم، شماره پنجم، پاییز 91.

    . حاجی کریمی، ع. ( 1384 ). عوامل موثر بر وفاداری مشتریان به مارک تجاری، مجله پیام مدیریت، شماره 15 و 16

    حاجی کریمی، عباسعلی، حمیدی زاده، محمدرضا، منصوری، طیبه( 1392 ). بررسی و تحلیل تاثیرات عدالت ادراک شده بر تمایلات رفتاری مشتریان و کیفیت خدمات ادراک شده، پژوهش نامه مدیریت  تحول، سال پنجم، شماره 9، بهار و تابستان

    حقیقی مهدی،اکبری مسعود،لالیان پور،(1389)،" عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران(مورد مطالعه: شرکت بیمه ایران)"، فصلنامه صنعت بیمه،سال بیست وپنجم،شماره 1،شماره مسلسل ٩٧ ،صفحات ٧٥ تا 95.

    حقیقی نسب منیژه  ، یزدانی حمید رضا ،(1391)،" تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات"، فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، جلد 2 شماره 4 صص 182-195

    حقیقی، محمد،حسینی، حسن، اصغری اهری، حامد،آرین، ابوالفضل و دریکنده، علی(1391). بررسی تاثیر تاکتیک های بازاریابی رابطه ای بر وفاداری مشتریان از منظر مشتریان شرکت ایرانسل. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین.سال دوم،شماره چهارم، شماره پیاپی (7) زمستان 1391. صص62-44.

    حمیدی زاده محمدرضا,غمخواری سیده معصومه)1388)،" شناسایی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بر اساس مدل سازمانهای پاسخگوی سریع،پژوهشنامه بازرگانی ،13(52)صص187-210

    خاکی  غلامرضا (1384). "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی "،چاپ ششم، تهران: انتشارات بازتاب، ص211-1.

    دادخواه  محمد، (1388) ، مشتری مداری، انتشارات شهرآشوب، چاپ ششم، تهران، مرکزآموزش علمی- کاربردی و فرهنگ و هنر واحد  38تهران.

     رحیم نیا فریبرز ، فاطمی سیده زهرا،(1391)،" تأثیر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری بر تصویر برند در بین هتل های 5 ستاره استان خراسان رضوی، تحقیقات بازاریابی نوین، 2( 4) ،ص ص73-91

    رنجبریان بهرام، رشید کابلی مجید، یاوری زهرا ، حق­شناس اصغر،(1381 ) "بررسی رضایت مشتری از کیفیت خدمات پس ازفروش مورد مطالعه: شرکت زیراکس در استان اصفهان"، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ٢٥ ، ص ص145-127

    ریچارد، فردریک. اف(1380)  ، " رهبری به سوی وفاداری" ، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، گزیده مدیریت، سال دوم، شماره 12

    زارعی متین ح ،(1388) ،"مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته"، چاپ اول، تهران، انتشارات آگاه.

    سالاری، غلامرضا. منافع و هزینه های مشتری، مجله تدبیر، 1383، شماره 150، 51-49

    سکاران  اوما. (1381)، "روش تحقیق در مدیریت"، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری،ص 110-1.

    صمدی، منصور ، نورانی، محمد، فارسی زاده، حسین (۱۳۸۸).  بررسی تأثیر تاکتیک های بازاریابی ارتباطی بر رفتار خرید در فروشگاه ها ی پوشاک با استفاده از مدل معادلات ساختاری، فصلنامه ، پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۵۳ ،صص ۲۲۳-۲۰۳

     عبدلی کیوان، فریدون فرصبرا ،(1385)،" بررسی تجربی رابطه بین “ مدیریت ارتباط با مشتریان ” و “ ارزشهای درک شده توسط آنان ” ( مطالعه موردی دارندگان خودروی پژو 206 شرکت ایران خودرو )"، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

    عطافر،علی ؛ قلی زاده شغل آباد،رسول(1387)،" مقایسه عملکرد شرکت های بیمه خصوصی و دولتی بر اساس مدل ای سی اس آی (مطالعه موردی شرکت های بیمه پارسیان و آسیا)، شماره 92، 91،ص ص 113-136

    غفاری آشتیانی  پیمان. (1387)، "ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات، مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک"، پایان نامه دوره دکترا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،ص150-1.

    غفاری آشتیانی، پیمان.(1390)،" همپوشی بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری"، ماهنامه تدبیر ،سال هجدهم، شماره 181 ،ص ص 54-57

    فانی علی اصغر ، پورمحمد اکبر ، حسن زاده علیرضا  ، (1388)، " ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی"،  پژوهشگر فصلنامه مدیریت، سال پنجم، شماره12،صص47-62

    فیض، د. و رجبی میاندره، ا. ( 1387 )، "بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک­های خصوصی از دیدگاه مشتریان مطالعه موردی: شهر گرگان"، مجله پژوهش­های مدیریت، شماره 2، صص 184-157.

    قره چه منیژه,دابوییان منیره (1390)،" وفاداری کارکنان در تعامل با وفاداری مشتریان صنایع خدماتی"، تحقیقات بازاریابی نوین ،  1(3):27-45.

    کاوسی، محمدرضا و سقایی، عباس، (1388)،  روش های اندازه گیری رضایت مشتری، انتشارات آرمه، تهران.

    کاتلر و آرمسترانگ، 1380، اصول بازاریابی، ترجمه علی پارسائیان، نشر جهان نو، جلد دوم.

    محمدی، اسماعیل­(­١٣٨٢­)؛ مشتری­مداری و تکریم ارباب­رجوع، تهران: خدمات فرهنگی رسا.

    ملکی آناهیتا ، دارابی ماهان،1387 "روش­های مختلف اندازه گیری رضایت مشتری" ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته، شماره3،سال1،ص ص 27-32

    ناظمی، شمس الدین، سعادت یار، فهیمه سادات (1392)، نقش متغیر های شهرت و نوآوری بر وفاداری مشتریان رستوران با در نظر گرفتن نقش واسط رضایت و ارزش ادراک شده، فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هشتم  شماره 22  تابستان 92،صفحات 51 تا 72.

    وزیر زنجانی،حمید رضا؛ مؤتمنی،علی رضا ؛ موسوی دلازیانی،حسین(1389)، سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین (حمل و نقل جاده ای)، بررسی های بازرگانی ، 8(40)، ص ص 70-85..

    ونوس  داور - صفائیان، میترا.(1384)، بازاریابی خدمات بانکی تهران: انتشارات سمت.

    ونوس داور، ابراهیمی  عبدالحمید، روستا  احمد.(1375). "تحقیقات بازاریابی(نگرشی کاربردی) "، چاپ دهم، تهران: انتشارات سمت.

     

    ب) منابع غیر فارسی

    Auh,S.,Johnson, M.D, 2005, Compatibility effects in evaluations of  satisfaction and loyalty, Journal of Economic Psychology, No 26, P.P 35-57.

    Apaolaza, I., Vanessa, H., Patrick, Y. & Zorrilla, C. (2005). “The antecedents of customer loyalty in residential energy markets: Service quality, satisfaction, trust and switching costs”, The Service Industries Journal, 26 (6), pp. 633-645.

    Beuningen, J. van, J.C. de Ruyter and M.G.M Wetzels, (2009), Customer Self-Efficacy in

    Technology-Based Self-Service: Assessing Between- and Within-Person Differences, Journal of Service Research,.11 (4), 407-428.

    Bodet, G., 2008, Customer Satisfaction and loyalty in service, Two concepts, four constructs, several relationships, Journal of Retailing and Consumer service, No 15, P.P 156-162.

    Callaway, P. L. (2006). The Relationship between organizational trust and job satisfaction: An analysis in the U.S. Federal Work Force, Dissertation.com, Boca Raton, Florida, U.S.A, fromhttp://www.dissertation.com/book.php?book=1581123523&method=ISBN

    Cater, Barbara, Zabkar, Vesna, (2008)." Antecedents and consequences of commitment in marketing research services: The client’s perspective"Industrial Marketing Management, Vol. 19 Iss: 7, pp.945 – 955.

    Cengiz, E., Ayyildiz, H. & Bünyamin, E. (2007). “Effects of image and advertising efficiecy on customer loyalty and antecedents of loyalty: Turkish banks sample”, International Journal of Banks and Bank systems,2(1),pp.24-56.

    Coelho.pedro S,Hensler Jorg,(2012)," Creating customer loyalty through service customization",European Journal of Marketing ,Vol. 46, No. 3/4, pp. 331-356.

    Carolyn, Folk, et al (2002); "From prisoners to apostles: A typology of repeat buyers & loyal customers in business", Journal of Services Marketing , Vol.16, No.4.PP322 - 341

    Cohen, D., Can, C., Yong, H.H.A, choong, E., 2006, Customer satisfaction: A study of bank customer retention in New Zealand, Commerce Division (Discussion Paper), No 109.

    Conway, T. and Swift, J.S. 2000, "International relationship marketing _the importance of psychic distance", European Journal of Marketing, Vol.34, No.11/12,  pp.391-413

    Davis-sramek, B., Mentzer, T.J, Sank, P.T, 2007 creating Consumer durable retailer Customer loyalty through order fulfillment service operations, Journal of operations management.

    Duffy, K., Scott, A. (1998) Viewing an old issue through a new lens: a critical theory insight into the education-practice gap.. Vol. 18, pp.183-189.

    Denise L. Duffy (1998); “Customer loyalty strategies”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 15, No 4, PP. 434-448.

    De Ruyter, K., Moorman, L., & Lemmink, J. (2001)." Antecedents of commitment and trust in customer–supplier relationships in high technology markets" Industrial Marketing Management, 30(3), 271−286

    Gaiardelli Paolo, Nicola Saccani, Lucrezia Songini ,2007," Performance measurement systems in after sales service: an integrated framework" , Int. J. Business Performance Management; 9(2): PP145 -171

    Grönroos, C. ,2000, 'Service Management and Marketing: a customer Relationship Management Approach", 2nd Ed. England: John Wiley & Sons, ltd.

    Hill, Nigel, 1996" Customer Satisfaction Measurement, Great Britain at the university press- CambridgeHutt, M.D. T.W. Speh 2004; Business Marketing Management, New York:  South-western

    Hegarty, Michael (2007); Maximizing life time value, making the right connection, www.crmzday.com.

    Hsu, C., Lin, J., (2008), "Acceptance of blog usage: The roles of technology acceptance, social influence and knowledge sharing motivation", Information and Management, (45), pp. 65-74.

    Jennifer Rowley, Jillian Dawes, (2000) "Disloyalty: a closer look at non-loyals", Journal of Consumer Marketing, Vol. 17 Iss: 6, pp.538 - 547 .

    Jones, M.A, L- Mothersbaugh, D., Beatty, S.E, 2002 why Customers stay. Measuring the underlying dimentions of services switching Cost and managing their differential strategic outcomes, Journal of Business research, No 55, P.P 441-450.

    Jean Donio', Paola Massari, Giuseppina Passiante, (2006) "Customer satisfaction and loyalty in a digital environment: an empirical test", Journal of Consumer Marketing, Vol. 23 Iss: 7, pp.445 – 457.

    Kim,J., & Hyun,Y.(2011)."A model to investigate the influence of marketing – mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector". Industrial Marketing Management, vol. 4o, No. 3. pp. 424-439.

    Kindye Essa Mustofa, Mohammed Kassie Abebe,(2011), Effect of After Sales Service on Customer Satisfaction and Loyalty: A Survey on Automotive Industry of Ethiopia, Advertisement, marketing,3(1),p p 121-132

    Keh, H. T., & Xie, Y. (2009). Corporate reputation and customer behavioral intentions: the roles of trust, identification and commitment, Industrial Marketing Management, 38(7), 732-742.

    Kuhn,K.L.,Alpert,F.,&Pope,N.K.L.(2008). “An application of Keller's brand equity

    model in a B2B context”.Qualitative Market Research: An International Journal, 11(1),40−58

    Lin, H. and  Wang, Y,2006, An examination of the determinants of customer loyalty in mobile commerce contexts. Information & Management,No3,PP3-43

    Merrilees, Bill; Fenech1, Tino ,2007,"From catalog to Web: B2B multi-channel marketing strategy". Industrial Marketing Management. 36, pp. 44–49.

    Muzahid, A. & Noorjahan, P. (2009). “Impact service quality, trust and customer satisfaction on customers loyalty”, Journal of ABAC, 29, pp. 24-38.

    Ndubisi,N.O. ( 2007 ) , " R e l a t i o n ship marketing and customer loyalty", Marketing Intelligence & Planning,Vol.25,pp.101-99.

    Nazim HUSSAIN, Waheed Akbar BHATTI and Azhar JILANI ,(2011), An empirical analysis of after sales service and customer satisfaction Management & Marketing, vol. 6, issue 4,p p1-12

    Osayawe, E. (2006). “Correlates of customer loyalty to their bank: a case study in nigeria, Journal of Bank Marketing”, 24, pp. 494 – 508

    Oliver, R., 1999, whence Customer loyalty?, Journal of Marketing, No 63, P.P 33-44.

    Pollack, L. B. (2009). “Linking the hierarchical service quality model to customer satisfaction and loyalty”, Journal of service marketing, 23 (1), 42-50

     Reichheld, Frederick.F, 1996, The loyalty effect, Boston,MA: Harvard Business school press.

    Rowely, j. "the four cs of customer planning." loyalty marketing intelligence, 2005, 81.

    Rashid, T.2003, "Relationship marketing: case studies of personal experiences of eating out", British Food Journal, Vol.1.5, No.10, pp.742-750.

    Russel- Bennet, R, Mc coll- Kennedy,R.Janet,coote, v.leonard, 2007,Involvement,satisfaction, and brand loyalty in a small business services setting, Journal of Business Research, No 60,PP 1253-1260

    Rauyruen, P. and Miller, K, 2007, Relationship quality as a predictor of B2B customer loyalty, Journal of Business Research, pp60,1.

    Sany Sanuri Mohd. Mokhtar,Ahmed Audu Maiyaki,Norzaini bt Mohd Noor,(2011),” The Relationship Between Service Quality and Satisfaction on Customer Loyalty in Malaysian Mobile Communication Industry”,1(2) , School of Doctoral Studies (European Union) Journal,pp31-38.

    Sin, L., Tse, A., Yau, O., chow, R., Lee, J., & Lau, L. (2005). Relationship marketing orientation:scale development and cross_culture validation. journal of Business Research Vol.58,pp. 185-194

    Sahu A. K. (2009). Measuring service quality in an academic library: An Indian case study. Library Review, Vol. 56 No. 3, pp. 234-243.

     Shanker, V., Smith, A.K, Rangaswamy, A, (2003)," Customer satisfaction and loyalty in online and offline environment", Journal of marketing, No 20, P.P 153-173.

    Srinivasan, Sirini, S.; Anderson, Rolph; and Pannavolu, Kishore ,2002," Customer  Loyalty in ecommerce: an exploration of its antecedents and Consequences, Journal of Retailing, 78, pp. 41-50

    Sharma, A., Mehrotra, A, (2007),. "Choosing an optimal channel mix in multichannel environments". Industrial Marketing Management, 36  21-28.

    Sutton, D. & T. Klein (2003); "Enterprise Marketing Management", New York: John Wiley &Sons, Inc.

    Thoren ,kym & Smith ,Malcom (2000); Compiting advantage in world class organizations, Management Accounting Journal, pp 22- 26 .

    Tsoukatos Evangelos,Rand Graham K, (2006) "Path analysis of perceived service quality, satisfaction and loyalty in Greek insurance", Managing Service Quality, Vol. 16 Iss: 5, pp.501 – 519.

    Kuhn,K.L.,Alpert,F.,&Pope,N.K.L.(2008). “An application of Keller's brand equity model in a B2B context”.Qualitative Market Research: An International Journal, 11(1),40−58

    Yim, Frederick Hong-kit;(2005)"  dimension and effect on outcomes" ,Journal of Personal Selling & Sales Management;Fall2004, Vol. 24 Issue 4, PP263-272

    Vitasek K ,2005,"Supply Chain & Logistics Terms and Glossary, Supply Chain Vision, Belevue, WA.

    Wiley, John .2004, "Customer relationships: Basic bulding blocks of IDIC and trust", in D. Peppers & M .Rogers (eds), Managing customer relationships, A clarson marketing group company, New York, pp.64-85.

    Wulf, Kristof De. Odekerken-Schroder,Gaby.( 2006)," Assessing the impact of a retailer’s relationship efforts on consumers’attitudes and behavior",Journal of Retailing and Consumer Services ,Vol. 10,pp.  95–108

    Zhao , P., Hu, S., ( 2007)." Building a New National Customer Satisfaction Index: the Research on Chinese Customer Satisfaction Index" China Business Research Center, pp 1-26.

    Zarandi, S., & Abedi Jafari, A. (2009). Reviewing trust concept in electronic city, Paper presented at second international conference of municipality. (in Persian)


موضوع پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), نمونه پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), جستجوی پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), فایل Word پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), دانلود پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), فایل PDF پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), تحقیق در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), مقاله در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), پروژه در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), پروپوزال در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), تز دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), پروژه درباره پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), گزارش سمینار در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان), رساله دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه شرکت های بیمه آسیا استان گیلان)

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در شرکت کند و کاو ماشین از دیدگاه مشتریان اجرا گردید. به این منظور از پرسشنامه استاندارد حاوی 22 سوال جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده گردید و توسط 80 نفر از اپراتورهای شرکت و سازمان های خصوصی استفاده ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد مدرسه مدیریت و مدیریت کسب و کار Trend: مدیریت بازاریابی - مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد چکیده از تکنیک های موثر در عصر حاضر و در بازارهای در حال اشباع باتوجه به اهداف بازاریابی ارزش محور، توسعه مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات می­باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نحوه­ی تصمیم­گیری مصرف­کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت­های موادغذایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی چکیده امروزه اهمیت مشتری مداری بیش از پیش افزایش یافته و به عنوان مهم­ترین مزیت رقابتی سازمان­ها مطرح شده و نقش آن در موفقیت و پیشرفت کسب و کارها غیر قابل انکار است. روش انجام عملیات بازاریابی تغییر کرده است چرا که زمینه­ای که بازاریابی در آن صورت می­گیرد تغییر کرده است نظر به رشد فزاینده این تغییرات اکنون بازاریابی رابطه­ای جایگزین ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش: بین الملل چکیده هدف از این تحقیق تاثیر سفارشی سازی خدمات بر رضایت، اعتماد و وفاداری مشتریان شعب بانک ملی شهرستان لنگرود می‌باشد. جامعه ی آماری پژوهش را، کلیه مشتریان شعب بانک ملی در شهرستان لنگرود، تشکیل می دهد. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 392 نفر به ‌عنوان نمونه آماری انتخاب ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته­MBA گرایش بازاریابی با توجه به فضای رقابت جهانی و تغییر و تحولاتی که با شتاب در جهان امروز رخ می دهد، سازمان ها برای حفظ مشتریان خود باید دست به اقداماتی بزنند که شرایط را برای اثربخش تر کردن عملکرد سازمانی مهیا سازند. نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموما نکته اصلی و مرکزی فعالیت های بازاریابی شده است. وفاداری ...

ثبت سفارش