پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد

word 2 MB 30723 152
1394 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه

    برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    مدیریت بازرگانی- بازاریابی

    چکیده

    از جمله با ارزش­ترین دارایی­های هر شرکت اعتبار، پرستیژ و تصویر برند آن شرکت می­باشد. هرچه تاثیرگذاری این عوامل در ذهن مصرف­کنندگان بیشتر باشد تمایل به خرید محصولات شرکت افزایش یافته و شرکت می­تواند به منافع بیشتری دست­یابد. هدف این تحقیق، مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد­ خرید مجدد می­باشد. این مطالعه از لحاظ نتیجه کاربردی و از نظر هدف توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق خریداران تلفن همراه در سطح شهر یزد می باشند که با استفاده از فرمول نمونه­گیری کوکران تعداد 213 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده­های جمع­آوری شده، از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد که اعتبار­ برند، پرستیژ برند و تصویر برند بر کیفیت درک­شده و صرفه­جویی در هزینه اطلاعات تأثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین مشخص شد که اعتبار و تصویر برند بر ریسک درک­شده دارای تأثیر منفی و معنی داری می­باشند. بعلاوه کیفیت درک شده و صرفه­جویی در هزینه اطلاعات بر قصد­ خرید مجدد تأثیر مثبت  و معنی­داری دارند. درحالی­که ریسک درک­­شده دارای تأثیر منفی و معنی­داری بر قصد­ خرید مجدد ­می باشد. همچنین بنا­بر یافته های تحقیق، پرستیژ برند بر ریسک درک­شده و ریسک درک­شده بر صرفه­جویی در هزینه اطلاعات تأثیر معنی­داری نداشته است. علاوه­بر­این، تأثیر تعدیلگری درگیری محصول بر رابطه کیفیت درک­شده و قصد­ خرید مجدد و تأثیر تعدیلگری دانش محصول بر رابطه ریسک درک­شده و قصد­ خرید مجدد مورد پذیرش واقع نشد. 

     

    کلید واژه: اعتبار برند، پرستیژ برند، تصویر­ برند، کیفیت درک شده، ریسک درک شده، قصد­ خرید مجدد

    مقدمه

    اعتبار و ارزش درک شده نام­تجاری اغلب به عنوان دو ویژگی بسیار مهم محسوب می­شوند که بازاریابان برای اتخاذ و ساخت یک نام­تجاری قوی به آن نیاز دارند (ونرین[1]، 2005). اعتبار یک نام تجاری، به معنای اعتماد درک شده در مورد توانایی و میل به ارائه­ی مداوم چیزی که وعده داده شده است، می­باشد و سود زیادی را برای مشتری و شرکت­ها فراهم می­کند. در واقع، خرید یک نام تجاری معتبر برای مشتری کیفیتی را تضمین می­کند که می­توانند آن را به حساب بیاورند. برای شرکت­ها، یک نام­تجاری معتبر به این معنی است که تلاش­های بازاریابی به علت احتمال تشدید پذیرش پیام، مقرون به صرفه­تر خواهد بود، بنابراین باعث فروش بیشتر شرکت­ها در پی مراجعه و تکرار خرید مشتری می­شود. مقالات نشان می­دهدکه تبلیغات به تنهایی دارای محدودیت­هایی درشکل­دهی اعتبار نام­های تجاری قوی می­باشد، اما می­تواند با اضافه کردن انتظارات اعتبار آن را ارتقاء دهد به طوری که مشتری وقتی محصول­را­خریداری و استفاده می­کند آن­را تایید خواهد کرد.

    ویژگی مهم دیگر برای ساخت یک نام تجاری قوی وجود یک ارزش درک شده بالا در یک نام تجاری است. با اینکه ابعاد بسیار مختلفی از ارزش درک شده محصول یا نام تجاری در مقالات تعریف شده­اند، برند با کیفیت درک­شده توسط مشتری پیوند خورده است، ادراکی که تنها کیفیت کلی را نشان می دهد و ضرورتا بر مبنای دانش مشتریان در خصوص ویژگی­های جزیی آن نیست(­رحیمی هلری و دیگران، 1388). همانطور که اعتبار نام تجاری ممکن است یک بخش مطلوبتر و محسوس­تری از ارزش درک شده را نشان دهد، بررسی بخش رقابتی اما متفاوت دیگری از ارزش درک شده (مثل پرستیژبرند)  به همراه اعتباربرند تصویر متوازن­تر و بزرگتری از فرایند تصمیم­های مشتری را نشان خواهد داد.

    1-2)  بیان مسئله

    با وجود شناخت رو به افزایش اهمیت اعتبار، پرستیژ و تصویر برند به عنوان مشخصه­های برند، مطالعات بسیار کمی به بررسی اینکه چگونه اعتبار، پرستیژ و تصویر برند روی رفتار انتخاب مشتری تاثیر می­گذارد، پرداخته اند. درک مکانیزم ترکیبی اعتبار، پرستیژ و تصویر برند در تشکیل تمایل خرید نام تجاری برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان بسیار مهم و موثر خواهد بود، چون راهنمایی لازم را در توسعه موقعیت نام تجاری، از طریق تبلیغات مناسب­تر و استراتژیهای نام­تجاری سازی، ارائه می­دهد.  علاوه بر این، دلیل وجود فشارهای رقابتی شدید، یکی از مهمترین راهبردها که شرکت­ها می­توانند از طریق آن به مزیت رقابتی پایدار دست یابند، بهبود کیفیت محصولات و کاهش ریسک درک شده توسط مصرف­کنندگان است. تحقیقات در این زمینه نشان می­دهد که بهبود کیفیت محصولات و کاهش ریسک­درک­شده توسط مصرف­کنندگان نتایج ارزنده­ای برای شرکت­ها به همراه داشته و سرانجام منجر به خرید محصولات شرکت و کسب سود برای آنها خواهد شد. در حالی که پژوهش­های کمی این عوامل بر قصد خرید مجدد مصرف­کننده در صنعت تلفن همراه بررسی نموده­اند. از طرف دیگر با افزایش سطح انتظار مشتریان کیفیت محصول، به عنوان یک عامل رقابتی در نظرگرفته می شود. به این جهت شرکت­های سازنده تلفن همراه باید به بررسی کیفیت محصولات خود پرداخته و باشناخت نقاط قوت و ضعف محصولات خود، قادر به پاسخگویی به انتظارات مشتریان خود باشند تا بتوانند بقا خود را تضمین نمایند.

    حال با توجه به رقابتی شدن صنعت تلفن همراه و همچنین اهمیت بسیار زیاداین محصولات برای سودآوری شرکت­های موجود در این صنعت، مسأله اصلی در اینجا چگونگی تأثیر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصدخرید مجدد و همچنین چگونگی افزایش خرید تلفن همراه توسط مصرف­کنندگان با تأثیرگذاری اعتبار برند، پرستیژبرند و تصویر برند بر ریسک و کیفیت درک شده می­باشد.

     

    1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش

    با توجه به رشد بازار تلفن همراه در سال­های اخیر و ضرورت برنامه­ریزی شرکت­های تولید کننده تلفن همراه در جهت فروش محصولات خود با توجه به نیاز و خواسته مشتریان بایستی بازاریابان این شرکت­ها در پی برنامه ریزی مناسبی برای فروش محصولات خود و حفظ مشتریان خود باشند. از آنجایی که فروش محصولات برای شرکت­ها مخصوصا شرکت­های سازنده تلفن همراه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل پژوهش در زمینه قصد خرید مجدد و شناسایی عوامل موثر برآن حائز اهمیت است. از این رو، امروزه پژوهش­ها در موضوع تاثیرگذاری ابعاد برند بر قصد­خرید مصرف کننده مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. بدین جهت که، ارائه راهکارهای موثر که بتواند تمام معیارهای موثر در خرید مجدد را در نظر آورد، می­تواند کمکی بزرگی به شرکت­های سازنده تلفن همراه باشد. لذا این تحقیق در پی بررسی اثر اعتبار برند، پرستیژ برند و تصویر برند بر قصد خرید مجدد است.

    1-4) اهداف تحقیق

    1-4-1) تعیین عوامل موثر بر قصد خرید مجدد می باشد.

    1-4-2) تعیین تاثیر پرستیژ برند بر قصد خرید مجدد می باشد.

    1-4-3) تعیین تاثیر اعتبار برند بر قصد خرید مجدد می باشد.

    1-4-4) تعیین تاثیر تصویر برند بر قصد خرید مجدد می باشد.

     

    1-5) سوالات تحقیق

    1-5-1) اعتبار برند چه تأثیری بر کیفیت درک شده دارد؟

    1-5-2) اعتبار برند چه تأثیری برصرفه جویی در هزینه اطلاعات دارد؟

    1-5-3) اعتبار برند چه تأثیری بر ریسک درک شده دارد؟

    1-5-4) پرستیژ برند چه تأثیری بر کیفیت درک شده دارد؟

    1-5-5) پرستیژ برند چه تأثیری بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات دارد؟

    1-5-6) پرستیژ برند چه تأثیری بر ریسک درک شده دارد؟

    1-5-7) تصویر برند چه تأثیری بر کیفیت درک شده دارد؟

    1-5-8) تصویر برند چه تأثیری بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات دارد؟

    1-5-9) تصویر برند چه تأثیری بر ریسک درک شده دارد؟

    1-5-10) ریسک درک شده چه تأثیری بر صرفه جویی درهزینه اطلاعات دارد؟

    1-5-11) کیفیت درک شده چه تأثیری بر قصد خرید مجدد دارد؟

    1-5-12) صرفه جویی در هزینه اطلاعات چه تأثیری بر قصد خرید مجدد دارد؟

    1-5-13) ریسک درک شده چه تأثیری بر قصد خرید مجدد دارد؟

    1-5-14) ) آیا درگیری محصول قادر است رابطه بین کیفیت درک شده و قصد خرید مجدد را تعدیل نماید؟

     1-5-15) آیا دانش محصول قادر است رابطه ریسک درک شده و قصد خرید را تعدیل نماید؟

     1-6) فرضیات تحقیق و ارائه مدل

     فرضیه 1) اعتبار برند بر کیفیت درک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 2) اعتبار برند بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 3) اعتبار برند بر ریسک درک شده تاثیر منفی و معناداری دارد.

    فرضیه 4) پرستیژ برند بر کیفیت درک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 5) پرستیژ برند بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 6) پرستیژ برند بر ریسک درک شده تاثیر منفی و معناداری دارد.

    فرضیه 7) تصویر برند بر کیفیت درک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 8) تصویر برند بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 9) تصویر برند بر ریسک درک شده تاثیر منفی و معناداری دارد.

    فرضیه 10) ریسک درک شده بر صرفه جویی درهزینه اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 11)کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 12) صرفه جویی در هزینه اطلاعات بر قصد خرید مجدد تاثیر مثبت و معناداری دارد.

    فرضیه 13) ریسک درک شده بر قصد خرید مجدد تاثیر منفی و معناداری دارد.

    فرضیه 14) درگیری محصول قادر است تاثیرگذاری کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد را تعدیل نماید.

    فرضیه 15) دانش محصول قادر است تاثیرگذاری ریسک درک شده بر قصد خرید مجدد را تعدیل نماید.

     

    شکل­ (1-1) مدل پژوهش

    1-7) تعریف اصطلاحات تخصصی تحقیق

    1-7-1 ) اعتبار برند [2]

    اردم و اسویت[3] (1998) مفهوم اعتبار برند را مطرح کردند، این افراد با در نظر گرفتن تئوری علامت دهی، توانستند تساوی ارزش نام تجاری براساس مشتری را مورد بررسی قرار دهند. آنها اعتبار برند را به عنوان باور­کردن اطلاعات جایگاه محصول که در زیر نام تجاری جا داده شده براساس ادراکات مشتری از اینکه نام تجاری توانایی و تمایل به ارائه مداوم آنچه وعده داده است را دارد یا نه، تعریف می­کنند (اردم و اسویت­،2004). مشخص شده است که اعتبار برند شامل دو جزء اصلی است: اعتماد و تخصص. اعتماد به تمایل شرکت­ها به ارائه آنچه قول داده­اند اشاره دارد.  تخصص به توانایی شرکتها در ارائه واقعی آنچه که قول داده­اند برمی­گردد. از آنجا که اعتماد و تخصص در یک نام تجاری براساس تأثیر کلیه استراتژی­های بازاریابی سابق و عملکردهای انجام شده توسط یک نام تجاری می­باشد، جای تعجب نیست که اعتبار برند بیانگر ثبات استراتژی­های آمیخته است که بازاریابی از طریق سرمایه گذاری­هایی مثل تبلیغات در خصوص یک نام تجاری انجام می­دهد.

    1-7- 2) پرستیژ برند[4]

    منظور از پرستیژ برند این است که برند از منظر افرادی که نظرشان برای مصرف کنندگان مهم است، شناخته شده، قابل احترام و تحسین برانگیز باشد. پرستیز برند می­تواند نشان دهنده جایگاه نسبتاً بالای موقعیت محصول همراه با یک نام تجاری باشد. استین کمپ و باتراو الدن[5] (2003) چگونگی انجام منحصر به فرد که با نشانهای خاص  یا کیفیت کلی و عملکرد محصول در ارتباط است معیاری کلیدی برای قضاوت در مورد پرستیژ یک برند می­باشد. با این وجود پرستیژ برند به صورتی یکسان بر همه افراد تأثیر گذار نیست به عبارت دیگر، مصرف نام­های تجاری معتبر ممکن است براساس قابلیت­ها متفاوت باشد ( ویگنرون و جانسون[6]، 1999).

    1-7-3) تصویر برند[7]

    از دید  بو و همکارانش[8] (2009) تصویر برند همان ادراک های احساسی و دقیق مشتریان از برند خاص است. آنها معتقدند که تصویر ذهنی برند یکی از منابع مهم ارزش ویژه برند است. کلر[9] ( 1998) چهار منبع شناسایی شده برای ارزش برند (وفاداری، تداعیات، ارزش درک شده و آگاهی برند) را به دو بخش آگاهی برند و تصویر ذهنی برند ترکیب می­کند .کلر تصویر برند را شامل 1- نمایش کاربرد     2- موقعیت استفاده و خرید 3- شخصیت و ارزش 4- تاریخچه، میراث و تجربه می داند. درواقع ارزش برند از کل تصویر ذهنی برند که به وسیله تداعیات درک شده به وسیله فرد صورت گرفته، حاصل   می­شود.

    1-7-4) کیفیت درک شده[10]

    کیفیت ادراک شده به عنوان « ادراک مشتری از کیفیت یا برتری کلی یک محصول یا خدمات با توجه به هدفی که آن محصول یا خدمات داشته و نسبت به سایر محصولات و خدمات موجود در بازار» تعریف شده است. این مساله یک الزام رقابتی است و بسیاری از شرکت ها امروزه، کیفیت مشتری مدار را به ابزار استراتژیک نیرومندی مبدل ساخته اند. آنها رضایت و ارزش مشتری را از طریق برآورد مداوم و سودمند نیازها و ترجیات مشتری در مورد کیفیت ارضا کرده­اند. کاتلر ارتباط درونی بین کیفیت محصول و خدمت، رضایت مشتری و سودآوری شرکت را مورد توجه قرار داده است.

    1-7- 5) صرفه جویی در هزینه اطلاعات[11]

    اردم و اسویت[12] در سال ( 1998) گفته اند صرفه جویی در هزینه اطلاعات را می­توان از طریق کاهش جمع آوری اطلاعات و هزینه­های پردازش که شامل صرف هزینه­های زمان، پولی و روانی است مفهوم سازی کرد. به عنوان مثال، آکر[13] اشاره می­کندکه: کیفیت درک شده بیشتر، هزینه­های اطلاعات کمتر، و خطرات کمتر همراه با نام­های­تجاری معتبر می­توانند ارزیابی مصرف­کننده از نام­های تجاری را افزایش دهند. در رابطه با مبحث فوق اردم و اسویت(1998) می­گویند که اعتبار برند باعث افزایش کیفیت درک شده، کاهش خطر درک شده و هزینه اطلاع رسانی شده و بنابراین انتظارات مشتریان را افزایش می­دهد (یعنی تمایل به خرید یک نام تجاری).

    1-7-6) ریسک درک شده[14]

    در ادبیات بازاریابی، مفهوم ریسک درک شده بیشتر به عنوان ادراک مصرف­کننده از عدم اطمینان و پیامدهای نامساعد خرید یک محصول یا خدمات تعریف می­شود دولینگ و استالین[15] (1994 ) براین اساس، مصرف کنندگان احساس می­کنند که ممکن است مشکلی درمحصول وجود داشته باشد و این قضاوت بر تمامی مراحل فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده تاثیر خواهد گذاشت. به رغم محققان، فاکتور ریسک نقش مهمی در فرایند خرید محصولات دارد( آلبرت – میلرز[16]،1999 ).

    1-7-7) درگیری محصول[17]

    درگیری ساخت از نظم روانشناسی سرچشمه می­گیرد. پیشگامانی به نام شریف[18] (1947)، زمانیکه هر محرکی خود مرکز بوده یا اینکه نه عمدا و نه به صورت دیگر به خود مرتبط نیست، درگیری به عنوان حالتی از یک ارگانیزم تشریح می­شود. در بازاریابی این مفهوم به صورت پیچیده­تری ظاهر می­شود، کوهن [19]عنوان داشت که ممکن است 1000 ایده عالی برای مفهوم درگیری وجود داشته باشد. درگیری محصول معمولا به عنوان ادراک پایای مصرف­کننده از اهمیت عنوان محصول بر مبنای علاقه مندی­ها، ارزش­ها و نیازهای ذاتی مصرف­کننده تعریف می­شود (زیچ کوسکی[20]، 1985).

    1-7-8) دانش محصول[21]

    دانش محصول مصرف­کننده به عنوان خصوصیتی که تمام فازهای روند تصمیم­گیری را تحت تاثیر قرار می­دهد شناخته می­شود. مصرف­کنندگان در­ سطوح مختلف دانش محصول در ادراک­شان از یک محصول متفاوت هستند مصرف­کنندگان با سطوح دانش بالاتر محصول طراحی پیچیده­تر و بهتر توسعه یافته با معیارهای تصمیم­گیری خوب تنظیم شده دارند (مارکز و السون[22]،1981).

    1-7-9) قصد خرید مجدد[23]

    قصد خرید مجدد نوعی رفتار مبتنی بر شناخت است و همان طور که بیشتر محققان بیان داشته اند قصد خرید مجدد شاخص رفتاری و وفاداری مشتری اس(هاو همکاران[24]، 2010). قصد خرید مصرف کننده، رفتار قابل پیش بینی افراد در تصمیمات خرید آتی را منعکس می­نماید ( به طور مثال کدام کالا یا برند در موقعیت بعدی خریداری گردد) که نشان دهنده طرز تلقی­های مصرف کننده است، قصد خرید، یک الگوی شکل­گیری نگرش خرید آتی است . قصد خرید نسبت به یک کالای خاص، به طرز تلقی و اعتقاد به آن وابسته است ( حیدر زاده و همکارانش­، 1390 ).

    بر اساس نظریه عمل معقول[25] فیشبین و آجزن[26]، قصد خرید به عنوان یک متغیر واسط بین نگرش افراد نسبت به کیفیت یک محصول و رفتار واقعی در نظر گرفته می­شود. گرابر[27] (1971) نیز معتقد است که نیت یا قصد خرید، یک رابط بین عکس العمل مصرف­کنندگان نسبت به کیفیت محصول و استفاده­ی آن­ها از محصول است( مرتضوی ، کفاش پور و ارجمندی نژاد، 1389).

    1-8 ) قلمرو تحقیق

    تحقیق حاضر در سه قلمرو زیر انجام شده است :

    1-8-1 ) قلمرو موضوعی

    این پژوهش در حوزه بازاریابی و رفتار مصرف­کننده است که به بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید مجدد می­پردازد.

    1-8-2 ) قلمرو مکانی

    این پژوهش در شهر یزد، بر روی کسانی که قصد خرید تلفن همراه را داشته اند، انجام شده است.

    1-8-3 ) قلمرو زمانی

    این پژوهش از مهر93 تا اردیبهشت 94 انجام شده است.

     

    1-9 ) خلاصه و جمع­ بندی

    در این فصل در ابتدا مسأله پژوهش­ و اهمیت­ و ضرورت انجام آن هم به لحاظ نظری هم به لحاظ کاربردی مطرح شد. در ادامه اهداف، سوالات و فرضیه­ها پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. واژه­های کلیدی تعریف گردید و قلمرو پژوهش به لحاظ موضوعی، مکانی و زمانی تعیین گردید .

     

    [1] vanrenen

    [2] Brand Credibility

    [3] Swait and Erdem

    [4] Brand Prestige

    [5] Steenkamp&Batra& Alden

    [6] Vigneron & Johnson

    [7] brand image

    [8] Boo et al

    [9] Keller

    [10] Perceived Quality

    [11] Information Costs Saved

    [12] Erdem & Swait

    [13] Aaker

    [14] Perceived Risk

    [15] Dowling & Staelin

    [16] Albers-Miller  

    [17] product involvement

    [18] Sherif

    [19] Cohen

    [20] Zaichkowsky

    [21] product knowledge

    [22] Marks and Olson

    [23] repurchase intention

    [24] Ha et al

    [25] Reasoned Action Theory   

    [26] Fishbein & Ajzen

    [27] Gruber

    Abstract

    Credibility, prestige and brand image of a company are among the most valuable possessions of each company. The more the effect of these factors in the mind of consumers, the more they tend to buy the products of the company and the more the company can gain benefits. The aim of this research is to study the effect of prestige, credibility and brand image on repurchase intention. This study is applied in terms of result and descriptive in terms of aim and has been performed by survey method. The population of the research is the cell phone buyers in Yazd city that a number of 213 people were selected as sample by Cochran sampling method. Structural equation modeling method has been used to analyze the collected data. Results show that brand credibility, brand prestige and brand image have positive and meaningful effect on perceived quality and information cost saved. It was also specified that Credibility and brand image have negative and meaningful effect on perceived risk. Furthermore, perceived quality and information cost saved have positive and meaningful effect on repurchase intention, while perceived risk has negative and meaningful effect on repurchase intention. Furthermore, according to the research findings, brand prestige and perceived risk have no meaningful effect on perceived risk and information cost saved, respectively. Additionally, moderator effect of product involvement on the relationship of perceived quality and repurchase intention and moderator effect of product knowledge on the relationship of perceived risk and repurchase intention wasn’t accepted.

    Key words: Brand Credibility, Brand prestige, Brand Image, Perceived Quality, Perceived Risk, repurchase intention

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فصل اول) کلیات تحقیق

    1-1) مقدمه. 2

    1-2)  بیان مسئله. 2

    1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش.... 3

    1-4) اهداف تحقیق.. 4

    1-5) سوالات تحقیق.. 4

    1-7) تعریف اصطلاحات تخصصی تحقیق.. 6

    1-7-1 ) اعتبار برند 6

    1-7- 2) پرستیژ برند. 7

    1-7-3) تصویر برند. 7

    1-7-4) کیفیت درک شده 7

    1-7- 5) صرفه جویی در هزینه اطلاعات.. 8

    1-7-6) ریسک درک شده 8

    1-7-7) درگیری محصول. 8

    1-7-8) دانش محصول. 9

    1-7-9) قصد خرید مجدد. 9

    1-8 ) قلمرو تحقیق.. 10

    1-8-1 ) قلمرو موضوعی.. 10

    1-8-2 ) قلمرو مکانی.. 10

    1-8-3 ) قلمرو زمانی.. 10

    1-9 ) خلاصه و جمع بندی.. 10

     

     

    فصل دوم) ادبیات تحقیق

    2-1) مقدمه. 12

    2-2) مبانی نظری تحقیق.. 13

    2-2-1) برند. 13

    2-2-2) خصوصیات برند. 14

    2-2-3) مفهوم پرستیژ برند. 15

    2-2-4) مفهوم اعتبار برند. 18

    2-2-5) مفهوم تصویر برند. 19

    2-2-6) مفهوم کیفیت درک شده 21

    2-2-7) مفهوم ریسک درک شده 22

    2-2-8 ) مفهوم صرفه­جویی در هزینه اطلاعات.. 25

    2-2-9) مفهوم درگیری محصول. 25

    2-2-9-1) درگیری ذهنی مصرف کننده 26

    2-2-10) مفهوم دانش محصول. 27

    2-2-10-1) خصوصیات دریافت شده محصول. 28

    2-2-10-2) وی‍‍‍‍‍ژگی محصولات.. 28

    2-2-11) مفهوم قصد خرید مجدد. 31

    2-2-11-1) تاثیر پنج بعد مختلف تصویر ذهنی قیمت روی قصد خرید. 32

    2-2-11-2) تاثیرطبقه اجتماعی بر تصمیم خرید. 35

    2-2-11-3) فرایند خرید. 36

    2-2-11-4) پیش بین رفتار خریداران با استفاده از مدل مازلو. 37

    2-2-11-5) درک فرایند خرید. 39

    2-2-11-6) مدل­های مرتبط با قصد خرید. 41

    2-2-11-6-1) مدل استفان زیلک... 41

    2-2-11-6-2) مدل لوی و گندل. 43

    2-3) پیشینه پژوهش.... 45

    2-3-1) مطالعات انجام شده در داخل کشور 45

    2-3-2) مطالعات انجام شده در خارج کشور 52

    2-4) توسعه فرضیات... 59

    2-5) خلاصه و جمع بندی.. 66

    فصل سوم) روش­شناسی تحقیق

    3-1) مقدمه. 68

    3-2) روش تحقیق.. 68

    3-3) جامعه آماری پژوهش.... 70

    3-4)حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 70

    3-5) روش و ابزارگردآوری اطلاعات... 71

    3-6) روایی و پایایی.. 72

    3-6-1)روایی.. 72

    3-6-2) پایایی.. 73

    3-6-2-1) تحلیل عاملی.. 74

    3-7) روش تجزیه و تحلیل داده­ها 75

    3-8) نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داده­ها 75

    3-9) خلاصه و جمع بندی.. 75

    فصل چهارم) تجزیه و تحلیل داده­ها

    4-1) مقدمه. 78

    4-2) آمار توصیفی.. 78

    4-2) ویژگی های جمعیت شناختی.. 78

    4-3) آمار استنباطی.. 80

    4-3-1) تعیین نرمال و غیر نرمال بودن داده­ها 80

    4-3-2) بررسی برازش مدل پژوهش... 80

    4-3 -3) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی) 81

    4-3-3-1) بار عاملی شاخص ها یا سوال های پرسشنامه. 81

    4-3-3-2) پایایی مدل بیرونی.. 82

    4-3-3-1-2) ضریب آلفای کرونباخ. 82

    4-3-3-1-1) پایایی ترکیبی (CR) 83

    4-3-3-3) روایی مدل بیرونی.. 84

    4-3-3-2) روایی همگرا 84

    4-3-3-3) روایی واگرا 85

    4-3-3-3-1) روش بارهای عاملی متقابل.. 85

    4-3-3-3-2) روش فورنل و لاکر. 87

    4-3-4) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی) 89

    4-3-4-1) اندازه و معناداری ضرایب مسیر. 90

    4-3-4-1-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t- value) 90

    4-3-4-1-2) ضریب رگرسیونی مسیرها 91

    4-3-4-1-3) ضریب تعیین R2 (R Squars) 92

    4-3-4-1-4) اندازه اثر . 92

    4-3-4-1-5) کیفیت پیش بینی کنندگی () 94

    4-3-4-1-6) معیارRedundancy. 95

    4-4-3) بررسی مدل کلی پژوهش... 95

    4-5) نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ها 96

    4-6) اثر تعدیلگری.. 98

    4-7) مدل اصلاح شده پژوهش.... 100

    4-8) مقایسه شاخص­های مدل اولیه و مدل اصلاح شده 101

    4-9) خلاصه و جمع بندی.. 102

    فصل پنجم) نتیجه­گیری و پیشنهادها

    5-1) مقدمه. 104

    5-2) خلاصه تحقیق.. 104

    5-3) مدل نهایی پژوهش.... 105

    5-4) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه های پژوهش.... 106

    5-4-1) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه اول. 106

    5-4-2) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه دوم. 106

    5-4-3) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه سوم. 107

    5-4-4) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه چهارم. 107

    5-4-5) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه پنجم. 108

    5-4-6) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه ششم. 108

    5-4-7) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه هفتم. 109

    5-4-8) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه هشتم. 109

    5-4-9) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه نهم. 110

    5-4-10) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه دهم. 110

    5-4-11) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه یازدهم. 111

    5-4-12) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه دوازدهم. 111

    5-4-13) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه سیزدهم. 112

    5-4-14) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه چهاردهم. 112

    5-4-15) نتیجه­گیری­های مبتنی بر فرضیه پانزدهم. 113

    5-5) نتیجه­گیری کلی تحقیق.. 113

    5-6) پیشنهادهای­کاربردی و مدیریتی.. 114

    5-7) پیشنهادهایی برای تحقیق­های آتی.. 115

    5-8) محدودیت و مشکلات پژوهش.... 115

    5-9) خلاصه و جمع بندی.. 115

    پیوست­ها 117

    منابع.. 131

    منبع:

    منابع فارسی:

    آذر،عادل، مومنی، منصور(1390). آمار وکاربرد آن درمدیریت. ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها(سمت).

    ابراهیمی، ابوالقاسم، خلیفه، مجتبی و سمیع زاده، مهدی. (1391). بررسی تاثیر فرآیندهای روان شناختی هویت برند و شخصیت برند بر وفاداری برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 12، 20-189.

    احمدی، رضا، 1389 استراتژی فروش کالاهای لوکس، ماهنامه مدیریت مرزهای نو، شماره30،ص20.

    امیدی، فریدون (1390). بازاریابی و مدیریت بازاریابی.اصفهان، نشر کنکاش، چاپ اول، 252 ص.

    ایمانی خوشخو،م. ایوبی یزدی، ح. (1389). عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزد. فصلنامه مطالعات گردشگری،(13)، 113-137.

    پاشا شریفی،ح؛طالقانی،ن(1379). روش های تحقیق در علوم تربیتی، انتشارات رشد.

    تقی پوریان محمد جواد و همکاران (1388) « مدیریت نام و نشان تجاری در شرکت های صنعتی و تولیدی» ماهنامه ساخت و تولید، سال ششم، شماره بیست‌و‌چهار صص 192-197.

    جباری،یاسر، قره­چه، منیژه، عزیزی،شهریار.بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده، دانش محصول و اعتماد به شناسه والد بر پذیرش توسعه شناسه. نشریه کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان 1388.

    حافظ نیا، محمدرضا(1388). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ سوم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).

    حبیب پور، ک و صفری، ر. (1390). راهنمای جامع کاربرد spss در تحقیقات اجتماعی، نشر لویه.

    خاکی، غلامرضا(1387). روش تحقیق در مدیریت، مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    خورشیدی، غلامحسین(1388). بازاریابی در شرکت های تعاونی،تهران، انتشارات پایگان،چاپ اول، 284 ص.

    دانایی فرد، حسن، الوانی،سید مهدی، آذر، عادل(1392).روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکرد جامع،تهران، انتشارات صفار، چاپ هفتم- بهار 1392.

    داوری،علی؛ رضازاده، آرش.(1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار نمونه سازی معادلات ساختاریPLS. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.

    درگی،پرویز(1388)، مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران، انتشارات رسا، چاپ اول.

    دلاور، علی(1385). مبانی علمی و نظری پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران، انتشارات رشد.

    رضوانی،حمیدرضا و شیروانی، امیر(1388). بازاریابی / مولف آلوین جی سیلک ،تهران، موسسه کتاب نشر، چاپ اول، 199 ص.

    زنجبریان، بهرام، رشید کابلی، مجید، صنایعی،علی، حدادیان،علیرضا(1391).« قصد خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای تهران»، نشریه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران،دوره4، شماره11، صص55-70

    ساروخانی، باقر(1383). روش تحقیق در علوم اجتماعی، چاپ هشتم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،139.

    سکاران، اوما(1390). روش­های تحقیق در مدیریت. ترجمه: محمدصائبی و محمودشیرازی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    سیدجوادین،سیدرضا و اسفیدانی، محمدرحیم(1391). رفتار مصرف کننده، موسسه انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم، شماره 3288 .

    کرباسی ور، علیرضا و یاردل، سعیده (1390)، “ ارزیابی ارزش ویژه نام و نشان تجاری وعوامل موثر بر آن از دیدگاه مصرف کننده”، فصلنامه مدیریت، سال 8، شماره 21.  صص 14-29.

    موتمنی،علیرضا؛مرادی، هادی و همتی، امین (1389)، “تأثیرشخصیت­نام­تجاری بر وفاداری مشتریان”، چشم انداز مدیریت بازرگانی ، شماره 4، صص 89-105

    نگهبان، ع. (1384). راهنمای روش تحقیق به کمک پرسشنامه. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.

    هومن، ح ع. (1391). مدیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم­افزار لیزرل. انتشارات سمت.

    منابع لاتین:

    Aghekyan-Simonian, M., Forsythe, S., Kwon, W. S., & Chattaraman, V. (2012). The role of product brand image and online store image on perceived risks and online purchase intentions for apparel. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(3), 325-331.

    Ailawadi, K. L., Neslin, S. A., & Gedenk, K. (2001). Pursuing the value-conscious consumer: store brands versus national brand promotions. Journal of marketing, 65(1), 71-89.

    Alden, D. L., Steenkamp, J. B. E., & Batra, R. (1999). Brand positioning through advertising in Asia, North America, and Europe: The role of global consumer culture. The Journal of Marketing, 75-87.

    Alden, D. L., Steenkamp, J. B. E., & Batra, R. (1999). Brand positioning through advertising in Asia, North America, and Europe: The role of global consumer culture. The Journal of Marketing, 75-87.

    Baek, T. H., Kim, J., & Yu, J. H. (2010). The differential roles of brand credibility and brand prestige in consumer brand choice. Psychology & Marketing,Vol. 27(7): 662–678.

    Baker, J., Parasuraman, A., Grewal, D., & Voss, G. B. (2002). The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions. Journal of marketing, 66(2), 120-141.

    Bao, Y., Bao, Y., & Sheng, S. (2011). Motivating purchase of private brands: Effects of store image, product signatureness, and quality variation. Journal of Business Research, 64(2), 220-226.

    Batra, R., Ramaswamy, V., Alden, D. L., Steenkamp, J. B. E., & Ramachander, S. (2014). Effects of brand local and non-local origin on consumer attitudes in developing countries. Journal of Consumer Psychology, 9, 83-95.

    Bearden, W. O., & Etzel, M. J. (1982). Reference group influence on product and brand purchase decisions. Journal of consumer research, 183-194.

    Berger, I. E., Ratchford, B. T., & Haines, G. H. (1994). Subjective product knowledge as a moderator of the relationship between attitudes and purchase intentions for a durable product. Journal of Economic Psychology, 15(2), 301-314.

    Bian, X., & Moutinho, L. (2011). The role of brand image, product involvement, and knowledge in explaining consumer purchase behaviour of counterfeits: Direct and indirect effects. European Journal of Marketing, 45(1/2), 191-216.

    Biel, A. L. (1993). Converting image into equity. Brand equity and advertising: Advertising’s role in building strong brands, 67-82.

    Blackwell, R.D., Miniard, P.W. and Engel, J.F. (2001), Consumer Behavior, 9th ed., Thomson Learning, Mason, OH.

    Bravo Gil, R., Fraj Andres, E., & Martinez Salinas, E. (2007). Family as a source of consumer-based brand equity. Journal of Product & Brand Management, 16(3), 188-199.

    Brucks, M. (1985). The effects of product class knowledge on information search behavior. Journal of consumer research, 1-16.

    Burger, P. C., & Schott, B. (1972). Can private brand buyers be identified?. Journal of Marketing Research, 219-222.

    Burton, S., Lichtenstein, D. R., Netemeyer, R. G., & Garretson, J. A. (1998). A scale for measuring attitude toward private label products and an examination of its psychological and behavioral correlates. Journal of the Academy of Marketing Science, 26(4), 293-306.

    Campbell, M. C., & Goodstein, R. C. (2001). The moderating effect of perceived risk on consumers’ evaluations of product incongruity: Preference for the norm. Journal of consumer Research, Vol. 28 No. 3, pp. 439-49.

    Campbell, W., Goodie, A. S., & Foster, J. D. (2004). Narcissism, confidence, and risk attitude. Journal of Behavioral Decision Making, Vol. 17 No. 4, pp. 297-311.

    Chakravarti, A., & Janiszewski, C. (2003). The influence of macro-level motives on consideration set composition in novel purchase situations. Journal of Consumer Research,Vol. 30 No. 2, September, pp. 244-58.

    Chandrashekaran, M., Rotte, K., Tax, S. S., & Grewal, R. (2007). Satisfaction strength and customer loyalty. Journal of Marketing Research, 44(1), 153-163.

    Cho, J., & Lee, J. (2006). An integrated model of risk and risk-reducing strategies. Journal of Business Research, Vol. 59, pp. 112-20.

    Chung, H., & Zhao, X. (2003). Humour effect on memory and attitude: moderating role of product involvement. International Journal of Advertising, 22(1), 117-144.

    Conchar, M. P., Zinkhan, G. M., Peters, C., & Olavarrieta, S. (2004). An integrated framework for the conceptualization of consumers’ perceived-risk processing. Journal of the Academy of Marketing Science, 32(4), 418-436.

    Delgado-Ballester, E., & Luis Munuera-Alemán, J. (2005). Does brand trust matter to brand equity?. Journal of product & brand management, 14(3), 187-196.

    Desai, K. K., & Talukdar, D. (2003). Relationship between product groups' price perceptions, shopper's basket size, and grocery store's overall store price image. Psychology & Marketing, 20(10), 903-933.

    Dholakia, U. M. (1998). Involvement-response models of joint effects: an empirical test and extension. Advances in consumer research, 25(1), 499-506.

    Dick, A. S., & Basu, K. (1994). Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework. Journal of the academy of marketing science, Vol. 22 No. 2, pp. 99-113.

    Dick, A., Jain, A., & Richardson, P. (1995). Correlates of store brand proneness: some empirical observations. Journal of Product & Brand Management, 4(4), 15-22.

    Downs, P. E., & Haynes, J. B. (1984). Examining retail image before and after a repositioning strategy. Journal of the Academy of Marketing Science, 12(4), 1-24.

    Dubois, B., & Czellar, S. (2002). Prestige brands or luxury brands? An exploratory inquiryon consumer perceptions. Proceedings of the European Marketing Academy 31st Con-ference, University of Minho, Portugal.

    Erdem, T., Swait, J., & Louviere, J. (2002). The impact of brand credibility on consumer price sensitivity. International Journal of Research in Marketing, 19(1), 1-19.

    Erdem, T., Swait, J., & Valenzuela, A. (2006). Brands as signals: A cross-country validation study. Journal of Marketing, 70(1), 34-49.

    Frank, R. E., & Boyd Jr, H. W. (1965). Are private-brand-prone grocery customers really different?. Journal of Advertising Research.

    Freling, T. H., & Forbes, L. P. (2005). An examination of brand personality through methodological triangulation. The Journal of Brand Management, 13(2), 148-162.

    Gardner, B. B., & Levy, S. J. (1955). The product and the brand. Harvard business review, 33(2), 33-39.

    Garretson, J. A., Fisher, D., & Burton, S. (2002). Antecedents of private label attitude and national brand promotion attitude: similarities and differences. Journal of Retailing, 78(2), 91-99.

    Gefen, D., Karahanna, E., & Straub, D. W. (2003). Trust and TAM in online shopping: an integrated model. MIS quarterly, 27(1), 51-90.

    González Mieres, C., María Díaz Martín, A., & Trespalacios Gutiérrez, J. A. (2006). Antecedents of the difference in perceived risk between store brands and national brands. European Journal of Marketing, 40(1/2), 61-82.

    Granzin, K. L. (1981). An investigation of the market for generic products. Journal of retailing, 57(4), 39-55.

    Gurhan-Canli, Z., & Batra, R. (2004). When corporate image affects product evaluations: The moderating role of perceived risk. Journal of marketing research, 41(2), 197-205.

    Huy Tuu, H., Ottar Olsen, S., & Thi Thuy Linh, P. (2011). The moderator effects of perceived risk, objective knowledge and certainty in the satisfaction-loyalty relationship. Journal of Consumer Marketing, 28(5), 363-375.

    Jacoby, J. and Kaplan, L.B. (1972), “The components of perceived risk”, in Venkatesan, M. (Ed.), Proceedings of the 3rd Annual Conference of the Association for ConsumerResearch, Association for Consumer Research, Iowa City,

    Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. the Journal of Marketing, 1-22.

    Kempf, D. S., & Smith, R. E. (1998). Consumer processing of product trial and the influence of prior advertising: A structural modeling approach. Journal of Marketing Research,Vol. 35No. 3, August, pp. 325-38.

    Kim, H. S. (2000). Examination of brand personality and brand attitude within the apparel product category. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 4(3), 243-252.

    Kirmani, A., & Rao, A. R. (2000). No pain, no gain: A critical review of the literature onsignaling unobservable product quality. Journal of Marketing, 64, 66–79.

    Lichtenstein, D. R., Bloch, P. H., & Black, W. C. (1988). Correlates of price acceptability. Journal of consumer research, 243-252.

    Lin,  Long-Yi.  And  Liao,  Jui-chi.  (2012). The  influence  of  store  image  and  product perceived  value  on  consumer  purchase intention. Business and information.

    Matzler, K., Würtele, A., & Renzl, B. (2006). Dimensions of price satisfaction: a study in the retail banking industry. International Journal of Bank Marketing, 24(4), 216-231.

    McCarthy, M., & Henson, S. (2005). Perceived risk and risk reduction strategies in the choice of beef by Irish consumers. Food Quality and Preference, 16(5), 435-445.

    Mieres, C.G., Martin, A.M.D. and Gutierrez, J.A.T. (2006),“Antecedents of the difference in perceived risk betweenstore, brands and national brands”, European Journal ofMarketing, Vol. 40 Nos 1/2, pp. 61-82.

    Miranda, M. J., & Joshi, M. (2003). Australian retailers need to engage with private labels to achieve competitive difference. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 15(3), 34-47.

    Montgomery, D. B. (1971). Consumer characteristics associated with dealing: an empirical example. Journal of Marketing Research, 118-120.

    Nedungadi, P. (1990). Recall and consumer consideration sets: Influencing choice without altering brand evaluations. Journal of consumer research,Vol. 17 No. 3, December,pp. 263-76.

    Nia, A., & Lynne Zaichkowsky, J. (2000). Do counterfeits devalue the ownership of luxury brands?. Journal of Product & Brand Management, 9(7), 485-497.

    O'cass, A., & Frost, H. (2002). Status brands: examining the effects of non-product-related brand associations on status and conspicuous consumption. Journal of product & brand management, 11(2), 67-88.

    Olsen, S. O. (1999). Strength and conflicting valence in the measurement of food attitudes and preferences. Food Quality and Preference, Vol. 10, pp. 483-94.

    Omar, O. E. (1996). Grocery purchase behaviour for national and own-label brands. Service Industries Journal, 16(1), 58-66.

    Plummer, J. T. (2000). How personality makes a difference. Journal of Advertising Research, 40(06), 79-84.

    Rajendran, K. N., & Tellis, G. J. (1994). Contextual and temporal components of reference price. Journal of Marketing, Vol. 58 No. 1, pp. 22-34.

    Rao, A. R., Qu, L., & Ruekert, R. W. (1999). Signaling unobservable product quality through a brand ally. Journal of Marketing Research, Vol. 36, pp. 258-68.

    Rao, A. R., Qu, L., & Ruekert, R. W. (1999). Signaling unobservable product quality through a brand ally. Journal of Marketing Research, 258-268.

    Richardson, P. S., Dick, A. S., & Jain, A. K. (1994). Extrinsic and intrinsic cue effects on perceptions of store brand quality. The Journal of Marketing, 28-36.

    Richardson, P. S., Jain, A. K., & Dick, A. (1996). Household store brand proneness: a framework. Journal of Retailing, 72(2), 159-185.

    San Martín, S., & Camarero, C. (2005). Consumer reactions to firm signals in asymmetric relationships. Journal of Service Research, 8(1), 79-97.

    Spreng, R. A., & Page, T. J. (2001). The impact of confidence in expectations on consumer satisfaction. Psychology & Marketing, 18(11), 1187-1204.

    Sweeney, J., & Swait, J. (2008). The effects of brand credibility on customer loyalty. Journal of retailing and consumer services, 15(3), 179-193.

    Szymanski, D. M., & Busch, P. S. (1987). Identifying the generics-prone consumer: a meta-analysis. Journal of Marketing Research, 425-431.

    Truong, Y., McColl, R., & Kitchen, P. J. (2009). New luxury brand positioning and the emergence of masstige brands. Journal of Brand Management, 16(5), 375-382.

    Vigneron, F., & Johnson, L. W. (1999). A review and a conceptual framework of prestige-seeking consumer behavior. Academy of Marketing Science Review, 1(1), 1-15.

    Wiedmann, K. P., Hennigs, N., & Siebels, A. (2009). Value‐based segmentation of luxury consumption behavior. Psychology & Marketing, 26(7), 625-651.

    Williams, T. G., & Slama, M. E. (1995). Market mavens' purchase decision evaluative criteria: implications for brand and store promotion efforts. Journal of Consumer Marketing, 12(3), 4-21.

    Wong, A., & Zhou, L. (2005). Consumers’ Motivations for Consumption of Foreign Products: an Empirical Test in the People’s Republic of China.

    Yi, Y., & La, S. (2003). The moderating role of confidence in expectations and the asymmetric influence of disconfirmation on customer satisfaction. The Service Indsutries Journal, Vol. 23 No. 5, pp. 20-47.

    Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the academy of marketing science, Vol. 28 No. 2,pp. 195-211.

    Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the academy of marketing science, 28(2), 195-211.

    Yuksel, A. and Yuksel, F. (2007), “Shopping risk perception:effects on tourists’ emotion, satisfaction and expressedloyalty intentions”, Tourism Management, Vol. 28,pp. 303-13.

    Zielke, S. (2006), “Measurement of retailers’with a multiple-item scale”, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 16 No. 3, pp. 297-316.

                                                                          


موضوع پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, نمونه پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, جستجوی پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, فایل Word پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, دانلود پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, فایل PDF پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, مقاله در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, پروژه در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, پروژه درباره پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد, رساله دکترا در مورد پایان نامه مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد

(پایان‌نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل ) چکیده در بازار پرازدحامی که شاهد فعالیت برندهای متعددی از گوشی تلفن همراه هستیم، از یک سو با کاهش خرید اینگونه گوشی­ها بدلیل شرایط رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم روبرو هستیم و از سوی دیگر شاهد تلاش زیاد این شرکت ها به منظور متمایز ساختن برند خود نسبت به رقبایشان در ذهن مصرف کنندگان ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت داخلی چکیده برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی داخلی چکیده: ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی چکیده : هدف تحقیق حاضر بررسی ارزش برند و وفاداری مصرف کنندگان به نام های تجاری لوکس و کانالهای توزیع موجود برای نام های تجاری لوکس (از قبیل بوتیک ها ،مراکزخرید ،فروشگاه های اینترنتی ،نمایندگی ها ) می باشد .جامعه آماری این تحقیق شامل مصرف کنندگان 39-19 ساله در شهرکرمان می باشد که پوشاک ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) گرایش : بازرگانی داخلی چکیده تغییرات روزافزون در بانکداری ایران و ورود رقبای خصوصی در عرصه ارایه خدمات، مدیران بانک ها را بر آن داشته است تا به افزایش سهم از هر مشتری بپردازند و مشتریان را برای مدت طولانی حفظ کنند. لازمه حفظ مشتری و تبدیل آن به مشتریان وفادار و مراجعه مجدد آنها، رضایت آنها از کیفیت خدمات بانکی است. با توجه به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده: از آنجا که برند هر بنگاه از با ارزش ترین دارایی های نامشهود آن بنگاه و منبع درآمد به حساب می آید می توان اینطور استدلال کرد، زمانی که یک برند در بازار شناخته می شود و به موفقّیت دست پیدا می کند این احتمال وجود دارد که دستخوش جعل وتقلّب شود(مالدونادو و هیوم[1] ، 2005). واقعیّت این ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری چکیده: امروزه و در این محیط رقابتی، برندسازی برای سازمان­ها تبدیل به یک روش مفید و ابزاری برای ارتباط با مشتریان شده است. این وسیله ارتباطی در ایجاد پیوستگی (روابط پیوسته)، ارزش­ها­ و تمایز برای شرکت در بلندمدت دارای مزیت­های راهبردی است. هویت بصری برند شامل پنج عنصر اصلی نام، لوگو، تایپوگرافی، رنگ و اسلوگان است که ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری (M.A) چکیده در این تحقیق رابطه بین هیئت مدیره مشترک، افشاهای اختیاری و کیفیت سود در 57 شرکت ازشرکتهای های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1385 لغایت پایان 1390 مورد بررسی قرار می گیرد .در تحقیق حاضر، ناپایداری سهام، هیئت مدیریت مشترک و مدیر مستقل را به عنوان "متغیر مستقل" و رتبه افشا و اقلام تعهدی اختیاری را به عنوان ...

ثبت سفارش