پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس

word 451 KB 30833 95
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت 

    گرایش: اجرایی

    چکیده

    تعاملات رفتاری حوزه ای است که از توجه روز افزونی از سوی محققین و مدیران برخوردار گردیده است .با این حال هنوز دانش اندکی در مورد تاثیرات تعاملات رودررو در حوزه مالی وجود دارد. یکی از راه‌های اساسی که یک سازمان می‌تواند در این زمینه با بهره گیری از آن خود را از سایر رقبا متمایز کند و در مشتری ایجاد رضایت کند ارزیابی دایمی کیفیت تعاملات فردی میان مشتری و کارکنان و ارتقا دایم آن نسبت به رقباست. این موضوع در سازمان‌های خدماتی مالی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که رقبایی قدرتمند در این بخش وجود دارند. در این تحقیق ابعاد تعاملات رفتاری مطرح و پیامدهای آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این تحقیق یک نمونه آماری متشکل از 380 مشتری که از خدمات بانک ملی بهره می‌گیرند استفاده شده است. برای گردآوری داده‌ها نیز از پرسشنامه استفاده شده است. بر این اساس در این تحقیق با هدف بررسی ابعاد تعاملات رفتاری و ارتباط آن با رضایت مشتری، سه فرضیه بر اساس شاخص مفهومی تحقیق تدوین گردید. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که ادراکات مشتری از کیفیت ارایه خدمت تأثیر مستقیمی بر ارزیابی مشتری از کیفیت خدمت و همچنین رضایت مشتری دارد. به عبارت دیگر کیفیت ارایه خدمت می‌تواند در شکل گیری ارزیابی مشتری از کیفیت خدمت و رضایت او تأثیر مستقیمی بنماید. علاوه بر این نتایج نشان می‌دهد میان کیفیت خدمت و رضایت مشتری نیز ارتباط مثبتی وجود دارد.

    کلید واژه‌ها: تعاملات رفتاری، بانک ملی، بندرعباس، رضایت مشتری، خدمات بانکی

    مقدمه:

    در دوران جدید که بازاریابی به آرامی وارد عصر خدمات می‌شود، جلب رضایت مشتری عاملی کلیدی و تعیین کننده در موفقیت یک سازمان خدماتی مالی در عرصه رقابتی است.

    نگاهی به معروف‌ترین شرکت­ها فعّال در بازارهای تجاری یا صنعتی به خوبی نشان می‌دهد که بخش اعظم درآمد شرکت­هایی از قبیل آی بی‌ام، هیولت پاکارد و... ناشی از خدمات آن‌هاست (2010.Wynstra &Lindgreen ) چنانچه خدمت برتر را به عنوان یک حربه‌ی رقابتی برای چنین سازمان‌هایی بپذیریم، آنگاه توجه به کلّیه اجزاء آن و از جمله کیفیت تعاملات یا روابط فردی بین کارکنان مسئول ارائه خدمت با مشتریان از اهمّیت بسزایی برخوردار است.

    این تعاملات از عناصر کلیدی کیفیت خدمت محسوب می‌گردد و از این طریق رضایت مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، تعاملات نیازمند توجّه ویژه از سوی مدیریت سازمان‌های خدماتی مالی می‌باشد چراکه کیفیت آن یک مزیت رقابتی محسوب شده و تأثیر بسزایی در موفقیت سازمانهای خدماتی دارد.

    هنوز دانش اندکی درمورد فرایند ارزیابی مشتریان و کارکنان از کیفیت تعاملات یا روابط فردی در لحظه ارائه خدمت وجود دارد. با این حال، آنها بر اساس همین فرایند رفتارهای طرف مقابل را ارزیابی کرده و در نتیجه رفتار آینده خود را بر این اساس تغییر می دهند ( .) Eggert &Ulaga.2009

    بر این اساس تحقیق حاضر بدنبال دستیابی به درک بهتری ازابعاد مختلف کیفیت ارایه خدمت در شعب بانک ملی بندرعباس، که رضایت مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد، می باشد.  

     

    بیان مسأله:

    تعاملات فردی از عناصر اصلی در بازاریابی خدمات محسوب می گردند. ادراکات مشتریان از نحوه برقراری ارتباط با کارکنان مسئول ارائه خدمات در سازمانهای خدماتی یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده رضایت مشتری به سازمان است. ( Eggert &Ulaga.2009) همانطور که هارتلین و همکاران (2010) بیان (Placeholder) می دارند، مشتریان ارزیابیهایشان را برمبنای ادراکاتشان از تعاملات رو در رویی که میان آنها و کارکنان در حین ارائه خدمت انجام می پذیرد قرار می دهند که این امر بدلیل ماهیت بین فردی خدمات است. بهمین دلیل، این تعاملات نیازمند توجه ویژه از سوی مدیریت سازمانهای خدماتی می باشد چرا که کیفیت چنین تعاملاتی بعنوان یک مزیت رقابتی مطرح گردیده است که تأثیر بسزایی در موفقیت سازمانهای خدماتی دارند (Liu, 2009).

    بررسی پیرامون چگونگی تعاملات مشتری- کارمند به هنگام ارائه خدمت در سازمان خدماتی می تواند به نتایج ذیل منجر گردد:

    - بررسی عملکرد کارکنان ارائه دهنده خدمت

    - شناخت دقیق­تر از کیفیت ارائه خدمات در سازمان.

    - بهبود کیفیت ارائه خدمات.

    - مقایسه ادراکات مشتری از کیفیت ارائه در یک سازمان در مقایسه با رقبا 2010.Wynstra &Lindgreen  

    البتّه باید توجّه داشت که اکثر تحقیقات صورت گرفته درباره ی رضایت مشتریان، معطوف به کالاها و نام­های تجاری بوده است و رضایت از خدمات کمتر مورد توجه قرار گرفته است 2010.Wynstra &Lindgreen .

    ما در این تحقیق، به دنبال بررسی و تحلیل کیفیت ارایه خدمات بر میزان رضایت مشتریان به سازمانهای خدماتی مالی در بانک ملی می باشیم.

    در سازمان های خدماتی بدلایلی از قبیل: تعداد مشتریان، تداوم بیشتر استفاده از خدمات توسط آنها، اهمیت بالای حفظ وتقویت روابط بلندمدت سازمان با مشتریان، روابط نزدیکتر و عمیق تر با مشتریان، تعداد زیاد سازمان های ارائه دهنده خدمت و حرفه ای بودن مشتریان باعث شده تا توجه به عواملی که بر رضایت مشتریان به سازمانهای خدماتی تأثیرگذار است اهمّیت بسزایی داشته باشد (Eggert &Ulaga.2009).

    براساس مطالعات انجام شده توسط چاناکا و همکارانش (2010)، تعاملات شخصی و رو در رویی که میان مشتریان و کارکنان صورت می گیرد دارای ابعاد ذیل می باشد:

    1.کیفیت ارائه خدمت[1] :

    این بعد به آن دسته از خصوصیات رفتاری کارکنان که بطور مستقیم برداشت مشتریان از خدمت را تحت تاثیر قرار میدهد می پردازد. این خصوصیات عبارتند از:

    - حرفه ای بودن کارکنان

    - نزاکت کارکنان

    - صمیمیت کارکنان با مشتریان

    - شایستگی کارکنان

    2.کیفیت خدمت[2]: مهمترین ابعاد کیفیت خدمت عبارتند از:

    - عینی بودن[3]

    - قابلیت اعتماد[4]

    - تضمین

    - همدلی

    3.رضایت مشتری: ارزیابی احساسی مشتری پس از استفاده از خدمت.

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق:

    در سال­های اخیر با توجه به تشدید رقابت میان موسسات مالی، توجه به رویکرد بازاریابی اهمیتی فزاینده در این حوزه پیدا کرده است و این موسسات می کوشند با استفاده از ابزارهای بازاریابی جایگاه خود را تثبیت کرده و ارتقا بخشند.

    باتوجه به اینکه فعالیت موسسه ها ارائه خدمات بوده و خدمات در واقع محصول اصلی آنها محسوب می گردد، مدیریت کیفیت تعاملات صورت گرفته در حین ارائه خدمات و آگاهی از ادراکات مشتری از کیفیت این ارتباطات و تعاملات بعنوان یکی از مولفه های اساسی رضایت مشتری، ضرورتی ویژه یافته است. 

    بدیهی است که بانک ملی با برخورداری از حجم بالا مشتری در سطح کشور بایستی نسبت به کیفیت خدمات خود بطور عام و برداشت و ادراک مشتری از کیفیت رفتار کارکنان ارائه دهنده این خدمات با حساسیتی ویژه برخورد کند. دستیابی به چنین دانشی راجع به ادراکات مشتری در این زمینه مستلزم انجام پژوهش هایی از قبیل این تحقیق می باشد. مبحث تعاملات رفتاری یکی از موضوعات مهم در حوزه بازاریابی می باشد.

    تعاملات رفتاری از آن جهت برای سازمان و مدیران آن اهمیت دارند که که می تواند به آنها در خدمت رسانی به مشتریان کمک نموده و سبب ایجاد رضایت در مشتریان شود. بدیهی است که تعاملات رفتاری و آشنایی با آن می تواند از طریق ایجاد رضایت­مندی در مشتریان سبب سودآوری بیشتری برای شرکت ها شود. به طور معمول مشتریان راضی ارتباط بیشتری با شرکت دارند و حجم استفاده از خدمات شرکت، نزد آنها بیشتر است.

     

    اهداف تحقیق:

    در راستای تبیین و بررسی مدلی که چاناکا و همکارانش مطرح کرده اند، این تحقیق اهداف زیر را دنبال میﻛند.

    هدف کلی:

    بررسی رابطه میان ادراکات مشتری از تعاملات رفتاری و رضایت مشتری از سازمان

    اهداف فرعی:

    1. بررسی رابطه میان ادراکات مشتری از کیفیت ارائه خدمت و ارزیابی مشتری از کیفیت خدمت.

    2 بررسی رابطه میان ادراکات مشتری از کیفیت ارائه خدمت و رضایت مشتری.

    3. بررسی رابطه میان رضایت مشتریان و ادراکات آنها از کیفیت خدمت

    مقدمه

    با رشد روزافزون بخش های خدماتی در عرصه اقتصاد، توجه به عوامل موثر بر شکل گیری رضایت مشتریان ضرورتی ویژه پیدا کرده است. چرا که عصر خدمات نیازمند رویکردها و ابزارهای خاص خود است.

    در همین راستا توجه به تعاملات رفتاری به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در شکل گیری رضایت مشتریان می تواند به سازمانهای خدماتی مالی در ارزیابی عملکرد سازمان و کارکنانش کمک شایان توجهی نماید. این توجه از آن جهت اهمیت بیشتری می یابد که بپذیریم خدمات، تعامل محورند و این تعاملات نقشی کلیدی در ادارک مشتری از کیفیت خدمت و رضایت مشتری دارند.

    از آنجا که ما در این تحقیق بدنبال دستیابی به درک بهتری از ابعاد مختلف تعاملات رفتاری در بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشیم، در فصل دوم سعی بر این است که به بررسی مباحث نظری پیرامون این موضوع پرداخته و بتوانیم براساس مبنایی تئوریک به تحلیل نتایج تحقیق بپردازیم.

    پیشینه تحقیق:

    مروری بر پژوهش های انجام شده در داخل ایران

    باید گفت در زمینه تعاملات رفتاری با تأکید بر شعب بانک ملی ایران، تحقیق کمتری در کشور صورت پذیرفته است. اکثر تحقیقات به دنبال میزان تاثیر کیفیت خدمت بر رضایت مشتریان می باشد لکن برخی بخش های مشترک در همه تحقیق ها مورد بررسی قرار گرفته است.

    بدون تردید ایجاد رضایت درمشتریان و حتی به شوق آوردن ایشان از کیفیت خدمات، در وهلۀ اول نیازمند شناخت نیازها و خواسته های ایشان و سپس انتقال این خواسته ها به موقعیتی است که محصولات و خدمات تولید م یشود. این امر با توجه به پیچیده شدن روزافزون سیست مهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، خود به خود اتفاق نمی افتد، بلکه به روشها و روی ههایی نظام مند نیاز دارد که این مفاهیم را به فرایندی سازمانی مبدل کند. از طرفی تغییر خواسته ها، نیازها و انتظارات مشتریان یک واقعیت انکارناپذیر است، بنابراین ابتدا باید مشخص شود که مشتری چه می خواهد و سپس در جستجوی وسیله تحقق آن برآمد. (منصوری،1382).

    هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است از آنجا که سازمانهای ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانکها در محیطی با محصولات غیر متمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. (حسینی، 1389)

    بر اساس نتایج تحقیق قره چه و وهابی کنترل رفتاری بر عملکرد رفتاری، عملکرد نتیجه ای و اثربخشی کارکنان واحد فروش تأثیر مثبت داشته، و در ضمن عملکرد رفتاری و نتیجهای نیز بر اثربخشی کارکنان واحد فروش تأثیر مثبت دارد. همچنین به وسیله استفاده از فن تحلیل مسیر نوع و میزان این اثرات مشخص شد و با توجه به این نتایج پیشنهادات و راهکارهایی در جهت نوع و میزان کنترل کارکنان از سوی مدیران فروش، به منظور افزایش اثربخشی کارکنان ارائه شد. (قره چه، 1389)

     

    مروری بر پژوهش های انجام شده در خارج از ایران

    تعاریف متعددی از تعاملات رفتاری در پژوهش های خارج از ایران ارائه شده اند که برخی از آنها عبارتند از:

    - تعامل دوسویه میان مشتری و ارایه دهنده ی خدمت (.Hutt & Thomas.,)2010

    - تماس فردی و جوانب اجتماعی/بین فردی ارائه دهنده خدمت که نقش بیشتری را نسبت به تکنولوژی در شکل دهی ادراکات از کیفیت ایفاء می کند ( Anne J.Broderick,)2008)

    - مدت زمانی که طی آن مشتریان مستقیماً باارائه دهندگان خدمت ارتباط برقرار می کنند Namasivayam,K. And Hinkin, T.R (2008)) .

    - مدت زمانی که طی آن مشتریان با خدمت تماس دارد.(Nusser Raajpoot,(2009))  

    چنانچه از تعاریف فوق برمی آید، اصلی ترین عامل در تعاملات رفتاری همانا تعاملات فردی مشتری تجاری با کارکنان ارائه دهنده خدمت می باشد.

    ویژگیهای ارایه خدمت: هسکت، ویژگیهای زیر را برای مواجهه خدمت برمی شمرد:

    - ارایه خدمت هدفمنداست. برقراری ارتباط معطوف به هدف معینی است.

    - ارایه خدمت محدود است و توسط ماهیت و محتوای خدمت ارائه شده محدود می گردد.

    - نقش های ایفا شده توسط ارائه دهنده خدمت و مشتری در ارائه خدمت عموماً تعریف شده اند و از سوی طرفین ارتباط شناخته شده اند(Namasivayam,K. And Hinkin, T.R (2008)

    این ویژگی ها مشخص می کند که ارایه خدمت از طریق رفتارهای فردی و ماهیت و کیفیت تعاملات مشتری و کارکنان شکل می گیرد. (.Hutt & Thomas.,(2010)

    مشتری هنگامی راضی است که که احساس کند عملکرد محصول برابر با انتظارات اوست (تأیید)؛ اگر عملکرد محصول فراتر از انتظارات باشد مشتری بسیار راضی است (عدم تأیید مثبت)؛ و در صورتیکه عملکرد کمتر از انتظارات باشد مشتری ناراضی است (عدم تأیید منفی[5] ) (2010.Wynstra &Lindgreen). براساس این پارادایم تعاریف متعددی از رضایت ارائه شده است:

    - قضاوت نگرشی درمورد خرید که می تواند به یک مبادله یا مجموعه خریدهای در طول زمان مرتبط شود(Eggert &Ulaga.2009).

    - ارزیابی عاطفی مشتری پس از مصرف خدمت(2010.Wynstra &Lindgreen).

    بسیاری از شرکتها به این نکته پی برده اند که ارائه مستمر خدماتی با کیفیت برتر نسبت به رقبا می تواند مزیت رقابتی نیرومندی را به ارمغان آورد. (هوروتیز،1380).

    تحقیقات انجام شده در مورد رضایت مشتری تحت تأثیر پارادایم عدم تأیید قرار دارد. بر اساس این پارادایم، احساس رضایت مشتری نتیجه فرایند مقایسه میان عملکرد ادراک شده و یک یا چند استاندارد مقایسه­ای از قبیل انتظارات است.

    در تحقیقاتی کهلیلیان و همکارانش (2010) با عنوان «روابط مشتری با پرسنل خدماتی انجام شد تائید گردید که روابط مشتری با پرسنل خدماتی منجر به افزایش رضایت مشتریان می باشد.»

    وین و همکارانش (2009)، دریافتند که علاوه بر خدمت هسته ای، مشتریان در روابط بلندمدّت با ارائه دهندگان خدمت به سه منفعت ارتباطی دست می یابند: - اعتماد- منافع اجتماعی- مبادله ویژه(Barbara and etal 2009)

    فولرتون (2011) در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که تعهّد عاطفی به فرد ارائه دهنده خدمت، نشانه ی مهمّی از رضایت مشتری به سازمان است چراکه این رضایت بدلیل تعهّد عاطفی دوستی به فرد ارائه دهنده خدمت منجر به سطوح بیشتر رضایت نسبت به سازمان می گردد (Michael Riley, 2009).

    همچنین نتایج تحقیقات هانسن و همکارانش (2010) نیز تأثیر مستقیم تعهد مشتری به کارمند خدماتی بر تعهد او به شرکت خدماتی را تأیید می کند. غالباً، کارمند خدماتی و شرکت خدماتی از نظر مشتری مترادف یکدیگرند.

    با توجه به اهداف پژوهشی مطرح شده اینک به ارایه فرضیات تحقیق می پردازیم.

     

     

     

     

     

     

    فرضیات تحقیق

    فرضیه اصلی :

    میان ادراکات مشتری از تعاملات رفتاری و رضایت مشتری از سازمان رابطه مثبتی وجود دارد.

    فرضیات فرعی:

    میان ادراکات مشتری از کیفیت ارائه خدمت و رضایت مشتری رابطه مثبتی وجود دارد.

    میان رضایت مشتری و ادراکات مشتری از کیفیت خدمت رابطه مثبتی وجود دارد.

    3.

     

     

    شکل ‏0‑1 عناصر و اجزای مفهومی تحقیق

     

    تعریف مفهومی واژگان:

    تعاملات رفتاری

    تماس فردی و جوانب اجتماعی بین فردی ارائه دهنده خدمت که نقش بیشتری را نسبت به تکنولوژی در شکل دهی ادراکات از کیفیت ایفاء می کند ( Anne J.Broderick,(2008))

    یکی از جنبه های اساسی تعاملات، مبحث «ارتباط» است. گاهی ارتباطات را «تبادل و انتقال» معنی می دانند (کتز و کان، 1969). با بسط این عبارت می توان گفت که ارتباطات، انتقال اطلاعات از فرستنده به گیرنده است، به گونه ای که برای هر دو قابل فهم و واضح باشد (کونتز، 1984).

     

    کیفیت ارایه خدمت:

    «کیفیت» واژه رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است. اما وجه مشترک همه این تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با نیازها و انتظارات مشتریان است. کیفیت از مشتری شروع می شود و هرگونه توجه به کالا یا خدمت، بدون توجه به نظر مشتری، الزاما کیفیت را بدنبال ندارد. (فیتنزسیمونر،1382) لذا معمولا کیفیت را بر اساس تطابق پذیری محصول با ویژگیهای مد نظر مشتری، و یا میزانی که محصول میتواند انتظارات قبلی مشتری را برآورده سازد، تعریف می کنند (Othman,2002)

    مدت زمانی که طی آن مشتریان مستقیماّ با ارایه دهندگان خدمت ارتباط برقرار می کنند (.Htt & Thomas.,)2010)

    کیفیت خدمت، ادراک مشتری از شیوه و روشی که خدمت شکل گرفته و بوسیله وی ادراک شده است (2010.Wynstra &Lindgreen).

     

     

    [1] Service Encounter Quality(SEQ)

    [2] Service Quality(SQ)

    [3] Objectivity

    [4] Reliability

    1. Business Customr Satisfaction

    2. Disconfirmation

    Abstract

    Personal interaction is area of growing interest to researchers and managers alike, yet little is known about the effects of face-to-face service encounter quality within a financial setting. One of the fundamental approaches which can help an organization differentiate from other competitors is constant appraising of personal interaction between customers & employees and continues arias of that. This concept is more important in financial service organization because of encountering more empowered competitors.

    In this paper, a psychometrically measures of such personal interaction is tested, and consequences of this measures are empirically assessed in Melli Bank in Hormozgan. A questionnaire survey of customers was undertaken, and a response rate of 100% was obtained. In this research three hypotheses introduced based on conceptual model of research .Result show that customers perceptions of service encounter quality has a positive relations of service encounter quality and so his satisfaction. More over results show a direct relationship between customer satisfaction & customer perceptions of service quality.

    Keywords: Beavioral interactions, Bank melli iran, Customer satisfaction, Bandar-Abbas

  • فهرست:

    فصل اول کلیات تحقیق.. 5

    1-1-     مقدمه: 6

    1-2-     بیان مسئله: 6

    3-1-     اهمیت و ضرورت تحقیق: 8

    1-4-     اهداف تحقیق: 9

    1-4-1- هدف کلی: 9

    1-4-2- اهداف فرعی: 9

    فصل دوم بررسی ادبیات مفهومی تحقیق.. 10

    2-1-     مقدمه  11

    2-2-     پیشینه تحقیق: 11

    2-2-1- مروری بر پژوهش‌های انجام شده در داخل ایران. 11

    2-2-2- مروری بر پژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران. 12

    2-3-     فرضیات تحقیق.. 14

    2-3-1- فرضیه اصلی : 14

    2-3-2- فرضیات فرعی: 14

    2-4-     تعریف مفهومی واژگان: 14

    2-4-1- تعاملات رفتاری.. 15

    2-4-2- کیفیت ارایه خدمت: 15

    2-4-3- رضایت مشتری: 15

    2-5-     تعاملات رفتاری.. 16

    2-1-     کیفیت ارایه خدمت: 16

    2-1-1- ارایه خدمت: 17

    2-1-2- تفاوت ارایه با ارتباط: 18

    2-2-     ابعاد ارایه خدمت: 19

    2-2-1- روش کل گرا: 19

    2-2-2- روش رخدادی: 19

    2-2-3- رویکرد ابعادی : 19

    2-2-4- مدل چاندون: 21

    2-2-5- مدل وینستد. 22

    2-2-6- مدل راجپوت. 23

    2-2-7- مدل کیلور و همکاران: 24

    2-3-     اهمیت کیفیت ارایه خدمت در بازارهای مالی.. 24

    2-4-     ویژگی‌های بازارهای مالی و مشتریان آنها 25

    2-4-1- دلایل مدیریتی: 25

    2-4-2- دلایل پرسنلی: 25

    2-4-3- کیفیت خدمت: 26

    2-5-     عوامل شکل دهنده ادراکات مشتری از خدمت: 27

    2-6-     عوامل شکل دهنده انتظارات مشتری از کیفیت خدمت: 27

    2-7-     ابعاد کیفیت خدمات مالی: 28

    2-7-1- مدل سروکوال (Servqual) : 28

    2-7-2- مدل گرونروس: 29

    2-7-3- مبادله محصول/خدمت: 30

    2-7-4- مبادله اطلاعات: 31

    2-7-5- مبادله مالی: 31

    2-7-6- مبادله اجتماعی: 31

    2-7-7- نهاد سازی / همکاری: 31

    2-8-     کیفیت خدمت در مؤسسات مالی : 32

    2-9-     رضایت مشتری.. 34

    2-10-   عوامل موثر بر رضایت مشتری: 36

    2-11-   رضایت از ارایه خدمت: 36

    2-12-   ارزش مشتری: 37

    2-13-   تفاوت‌های مفهومی میان رضایت و ارزش: 38

    2-14-   وفاداری مشتری: 39

    2-14-1-     وفاداری به خدمت : 40

    2-14-2-     وفاداری به کارکنان: 40

    2-14-3-     وفاداری به سازمان: 40

    2-15-   وفاداری مشتری به کارکنان: 43

    2-16-   تفاوت میان تعامل و ارتباط: 44

    2-17-   انگیزش مشتریان: 44

    فصل سوم: روش تحقیق.. 47

    3-1-     مقدمه  48

    3-2-     نوع و روش پژوهش.... 48

    3-3       جامعه آماری مورد بررسی.. 48

    3-3-1- جامعه آماری.. 48

    3-3-2- حجم نمونه. 48

    3-3-3- واحد تحلیل.. 48

    3-3-4- شیوه نمونه گیری.. 49

    3-4-     روش و ابزار گردآوری اطلاعات... 50

    3-4-1- پرسشنامه تعاملات رفتاری.. 51

    3-4-2- پرسشنامه رضایت مشتری.. 51

    3-5-     تعیین قابلیت اعتبار یا روایی ابزار پژوهش و قابلیت اعتماد یا پایایی پژوهش.... 51

    3-5-1- اعتبار یا روایی ابزار پژوهش.... 51

    3-5-2- اعتبار محتوای پژوهش.... 52

    3-5-3- قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار پژوهش.... 52

    3-6-     روش‌های تحلیل آماری.. 54

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده های آماری.. 55

    4-1-     مقدمه  56

    4-2-     نتایج توصیفی یک متغیره 56

    4-2-1- وضعیت جنسی پاسخگویان. 56

    4-2-2- وضعیت تحصیلات پاسخگویان. 57

    4-2-3- وضعیت سنی پاسخگویان. 58

    4-2-4- آماره‌های توصیفی ابعاد تعاملات رفتاری.. 60

    4-2-5- آماره های توصیفی میزان کیفیت ارائه خدمت از دیدگاه مشتریان. 61

    4-2-6- آماره های توصیفی کیفیت خدمت از نظر پاسخگویان. 62

    4-2-7- آماره های توصیفی میزان رضایت مشتریان در شعبه های بانک ملی در شهر بندرعباس... 64

    4-3-     روابط بین متغیرها و نتایج تحلیل استنباطی چند متغیره 67

    4-3-1- آزمون فرضیه‌های پژوهش.... 67

    4-3-1-2-    آزمون فرضیه‌های جزیی.. 68

    4-4-     نتایج استنباطی تحلیل مدل‌های چند متغیره تحقیق.. 70

    4-4-1- برازش مدل تحلیل رگرسیون چند متغیره 70

    4-4-2- مدل برازش عوامل تبیین کننده رضایت مشتریان. 70

    فصل پنجم نتیجه گیری، بحث و پیشنهادات... 74

    5-1 مقدمه          75

    5-2 نتایج فرضیات تحقیق.. 75

    5-3 بحث و بررسی.. 75

    5-4 پیشنهادهایی بر مبنای یافته های تحقیق.. 77

    5-3 محدودیت‌های تحقیق.. 78

    5-5 پیشنهادهایی جهت تحقیقات آتی.. 79

    منابع                                                                                                                                           80

    منابع فارسی : 81

    منابع غیر فارسی : 82

    منبع:

    منابع فارسی :

    صادقی، علی منصور؛ حسن زاده، علی؛ شناسایی عوامل درون و برون سازمانی موثر بر جلب رضایت مشتریان در بانک آینده؛ چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، مرکز همایش های بین النللی صدا و سیما، مهر 1391.

    قره چه، منیژه؛ وهابی کاشی، حسین؛ تأثیر کنترل های رفتاری بر اثر بخشی کارکنان بخش فروش؛ چشم انداز مدیریت بازرگانی: شماره 3- پیاپی 36، ص 55-37، 1389.

    حسینی، میرزا حسین؛ قادری، سمیه؛ مدل عوامل موثر بر کیفیت خدمات بانکی؛ چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره3، پیاپی 36، ص 115-86، 1389.

    خاکی ، غلامرضا ؛ روش تحقیق در علوم رفتاری ؛ مرکز انتشارات علمی ، چاپ اول   ،  تهران (1378).

    روستا،احمد؛ونوس،داور و ابراهیمی عبدالحمید؛مدیریت بازاریابی،چاپ ششم،انتشارات سمت،تهران،1381.

    سرمد ، ظهره ، بازرگان ، عباس و حجازی ، الهه ؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، چاپ دهم ، نشر آگاه، تهران 1383

    سید جوادین,سید رضا و کیمیاسی , مسعود,مدیریت کیفیت خدمات,نشر نگاه دانش،چاپ اول,1384.

    کاتلر،فیلیپ؛ مدیریت بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،چاپ دوم،نشر آتروپات،تهران،1384.

      علی رضا؛ زهرا، یاوری.  QFD ابزاری برای انتقال صدای مشتری به فرایند،: طراحی و توسعه محصول" ، مجله پژوهشی شیخ بهایی، 1382.

    ژاک؛ "هفت کلید استراتژی خدمات"،ترجمه سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران: مرکز پژوهش های فرهنگی، 1380.

    سیمونز، جیمز ای؛ فیتزسیمونز، موناجی "مدیریت خدمات؛ استراتژی، عملیات و تکنولوژی اطلاعات"، ترجمۀ دکتر سید محمد اعرابی و داود ایزدی، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، 1382.

    صبری، حمید؛ روابط عمومی مدرن؛ تبریز: انتشارات هماذر، 1386  .

    نور رشیدی، علی، تعیین و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه گذاران بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان، پایان نامه موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی:1382

     

    منابع غیرفارسی :

     

    Adam Lindgreen & Finn Wynstra,(2010),Value in Business Markets:What do we know?Where are we going?, Industrial Marketing Management,vol.34,pp732-748.

    Andreas Eggert & wolfgang Ulaga,(2009),Customer Perceived Value:A Suubstitude for satisfaction in business markets?, Journal of Business & Industrial marketing, vol.17,No.2/3,pp.107-118.

    Anne J.Broderick,(2008),Role Theory &The Management Of Service Encounter,The Service Industries Journel,vol.19,No.2,pp.117-131.

    Annie H Liu,(2009),Customer Value & Switching Costs in Business Services:Developing exit barriers through strategic value management,Journal of Business & Industrial Marketing, vol.21/1,pp30-37.

    Caruana, A. (2009) service loyalty: The effects of service quality and The mediating role of customer satisfaction.European Journal of marketing, 36(7/8), 811-828.

    Chanaca,J.-L.,Leo,P-Y.and Philip.J.(2007).Service Encounter QualityDdimension, A dyadic perspective:Measuring the service encounter as perceived by customers and personnel.International Journal of Service Industry Management,8(1),65-86.

    Chanaka Jayawardhen, Anna L souchon, Andrew M.Farrell,Outcomes of service rncounter quality in a business context,industrial marketing management(2011)

    Chinonye Ugboma,Callisyus Ibe &Inncent C.Ogwude,(2008), Service Quality Measurements in Ports of A Developing Economu: Nigeria Ports Survey, Managing Service Quality,vol.14,No.6,pp487-495

    Chumpitaz, R.and Paporoidamis, N.G.(2009).Service Quality and Marketing Performance in B-B Markets:Exploring the mediating role of client satisfaction.Managing Service Quality,14(2/3),235-248.

    Czepiel, J.A. (2002).Service Encounters and Service Relationships: Implications for Research. Journal of Business Research, 20(1), 13-21.

    Farrell, A.M., Souchan, A.L., and Durden, G.R (2001).A Conceptualization of Service Encounters: Employees service behaviours and customersperceptions of service quality. Journal of  Marketing  Management,17(5/6),577-594.

    Farris, Paul W; Neil T. Bendle; Phillip E. Pfeifer; David J. Reibstein (2010). Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc. ISBN 0-13-705829-2

    frank,G.Bingham,Roger Gmes and patricic,A knoiwles, Business markrting,third edition,McGrawHill.USA,2005

    Fredrick A.Frost & Mukesh Kumar,(2000),INTERSERVQUAL-an internal adoption of the GAP model in a large service organization, Journal of Service Marketing,vol.14,No.5,pp358-377.

    Fullerton,G.(2003).When does Commitment Leads to Loyalty? Journal of Service Research, 5(4), 333-345.

    Goran Svensson, (2004), A Costomized Construct of Sequential Service Quality in Service Encounter Chains: time, context & performance threshold, Managing Service Quality,vol.14,No.6,pp468-475.

    Guteck,Barbara A,Groth,Markus,Cherry,Bennet,(2009),Achieving Service Success Through Relationship &Enhaced Encounters,Academy of Management Excutives,vol.16.

    Hartlin,M.D,Woolridge,B.R, and Jones,K.C.(2003).Guest P ercptions of Hotel Quality:Determining which employee groups count most.Cornell Hotel and Administration.44(1),43-53.

     http://www.salehinfci.com/uploads/sadeghi.pdf

    James L.Walker,(1995),Service Encounter Satisfaction:Conceptualized,  Journal of Service Marketing, vol.9,No.1

    Jean-Louis Chandon,Pierre-Yves Leo&Jean Philippe,(1997),Service Encounter Dimensions-A Dyadic Perspective: Measuring the dimensions oe service encounter as perceived by customers & personnel, International Journal Of Service Industry Management,vol.8,No.1,pp65-86.

    Ka-Shing Woo&Christine T.Ennew,(2005),Measuring B2B Professional Service Quality and Its Consequences,Journal of Business Research,vol.58,pp1178-1185.

    Kathtyn Frazer Winsted,(2000),Service behaviors that lead to satisfied customers,European Journal of Marketing,vol.34,p399.

    Keillor, B.D, Hult, G.T., and Kandemir, D (2004).A Study of The Service Encounter in Eight Countries. Journal of International Marketing, 12(1), 9-35.

    Lemmink,J., and Mattsson,J.(2002).Employee Behavior,Feelings of Warmth and Customers Perception in Service Encounter. International Journal of RRetail and Distribution Mangement, 30(1), 18-34.

    Michael Beverland & Lerry Lockshin,(2003),A Longitudinal Study of Customers Desired Value Change in B2B Markets,Industrial Marketing Management,vol.32,pp653-666

    Michael D.Hutt & Thomas W.Speh,(2010), Business Marketing Management, Thomson,2007.

    Michael Riley,(2009),Role interpretation during service encounter:Acritical review of modern approaches to service quality management,International Journal of Hospitality Management.

    Namasivayam, K., and Hinkin, T.R (2003).The Customers Role in The Service Encounter: The effects of control and fairness. Cornell Hotel and Administration,44(3),26-34.

    Nusser Raajpoot,(2004),Reconceptualization Service Encounter Quality in a Non-Western context,Journal of Service Marketing,vol.9,No.1.

    Othman, A., and Owen, l. (2002), Adopting & Measuring Customer Service Quality (sq) in Islamic Banks”, International Journal of Islamic Financial Services, 3, 1-10.

    Paul C.S.Lian & Angus W.Laing,(2006),Relationships in the Purchasing of B2B Professional Services:The Role of Personsl Reletionships,Industrial Marketing Management.

    Raajpoot,N.(2004).Reconceptualization Service Encounter Quality in A Nonwestern Context. Journal of Service Research, 7(2), 181-201.

    Rubon Chumpitez & Nicholas G.Paparoidamis,(2004),Service Quality & Marketing Performance in B2B Markets:exploring The Mediating Role of Client Satisfaction, ,Managing Service Quality,vol.14,No.2/3,pp235-248.

    Winsted, K.F. (2000).Service Behaviors thay lead to satisfied customers.European Journal of Marketing.


موضوع پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, نمونه پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, جستجوی پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, فایل Word پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, فایل PDF پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, مقاله در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, پروژه در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, پروژه درباره پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط بین تعاملات رفتاری و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهر بندرعباس

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی\ چکیده توسعه شگفت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی جهان علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانکها روش های جاری بانکداری را متحول و دگرگون ساخته است. سرعت توسعه صنعت انفورماتیک باعث ایجاد تغییرات عمده در شکل پول و سیستم های انتقال منابع در عرصه بانکداری الکترونیکی شده است. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت ارائه خدمات در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین شهر بندرعباس می باشد. در پژوهش حاضر با استفاده از مدل سروکوال به بررسی و سنجش کیفیت ارائه خدمات و همچنین اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت ارائه خدمات در بانک اقتصاد نوین به عنوان یک بانک با 12 سال سابقه به طور موردی پرداخته شده ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: امروزه بانکداری موبایلی، مشتریان را قادر می‌سازد تا فعالیتهای مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. نتایج تحقیقات بیانگر این مطلب می‌باشد که ویژگی منحصر به فرد بانکداری موبایلی نظیر سودمندی،سهولت راحتی و سرعت بالا سبب شده تا مشتریان تمایل خود را برای استفاده از موبایل جهت انجام امور ...

پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش: بین الملل چکیده هدف از این تحقیق تاثیر سفارشی سازی خدمات بر رضایت، اعتماد و وفاداری مشتریان شعب بانک ملی شهرستان لنگرود می‌باشد. جامعه ی آماری پژوهش را، کلیه مشتریان شعب بانک ملی در شهرستان لنگرود، تشکیل می دهد. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 392 نفر به ‌عنوان نمونه آماری انتخاب ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده : در دنیای کنونی بانکداری از عوامل حیاتی توسعه کشور هاست. به این ترتیب مشتریان به عنوان علت وجودی و در ادامه حیات بانکداری از اولویت خاصی برخوردار می باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی در وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت به آزمون پنج فرضیه می ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پیش تر و حتی تااواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود.امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان صورت می گیرد.این امر نشان دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پیش تر و حتی تااواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود.امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان صورت می گیرد.این امر نشان دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده توجه جدی به مدیریت و بازاریابی خدمت می­تواند تحول و جهت­گیری جدیدی را دربانک­ها به وجود آورد. برخی از ناراحتی­ها و نارضایتی­ها حاصل نا آگاهی و سهل انگاری افرادی است که در مدیریت خدمات، درک مخاطبین و پاسخگویی به خواسته­ها و نیاز آنها ضعیف هستند. در مدیریت بازاریابی خدمات باید به عوامل آمیخته ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش سیستم ­های اطلاعاتی چکیده محیط­های کاری به طور قابل ملاحظه­ای در حال تغییر هستند و تقاضا برای کالا و خدمات با کیفیت بالا در حال افزایش است برای آنکه سازمان ها در مقابل چنین فشارهایی موضع رقابتی خود را حفظ کنند و رقابت جو باقی بمانند کیفیت عامل حیاتی محسوب می­شود. شاید اولین قدم برای رقابتی بودن بنگاه­ها در ارتقای کیفیت خدمات باشد از ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده : هدف : این پژوهش با هدف تعیین بررسی رابطه توانمندی منابع انسانی با میزان پذیرش خدمات بانکی و جذب منابع مالی در شعب بانک ملی کلان شهررشت طراحی گردیده است . روش : پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت میدانی در بهار 1392 اجرا گردید . جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب مختلف بانک ملی ...

ثبت سفارش