پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر

word 1 MB 31106 125
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۰,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرائی

    گرایش بازاریابی

    چکیده

    هدف پژوهش حاضر، بررسی اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر با استفاده از روش تحقیق توصیفی- همبستگی می باشد. بدین منظور، با توجه به اهداف تحقیق، 150 نفر از مشتریان شعب بانک ملت، به عنوان نمونه آماری و به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین اعضای در دسترس انتخاب و با استفاده از پرسشنامه های کیفیت مواجهه خدمت، کیفیت خدمت و رضایت مشتری نسبت به گرداوری اطلاعات اقدام گردید. روایی پرسشنامه های مورد استفاده مطابق نظرات صاحبنظران حوزه مدیریت تایید شده و پایایی این ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 769/0 ، 880/0 و 784/0 محاسبه گردید. داده ها پس از گرداوری با استفاده از نرم افزار Spss ویرایش 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تکنیک اهمیت نسبی جانسون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد که بین ابعاد کیفیت خدمت و کیفیت مواجهه خدمت با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که از بین ابعاد کیفیت مواجهه خدمت صمیمیت کارکنان دارای بالاترین اهمیت نسبی و از بین ابعادکیفیت خدمت ملموس بودن خدمات دارای بالاترین اهمیت نسبی در رضایت مشتریان می باشد.

    واژگان کلیدی: کیفیت خدمت، مواجهه خدمت، رضایت مشتری، بانک ملت.  

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

     

    1-1- بیان مسأله

    درگذشته به دلایل متعددی نظیر فزونی تقاضا بر عرضه و محدود بودن رقابت در زمینه های مختلف، به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه چندانی نمی شد و افراد مجبور بودند کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را با هر کیفیتی دریافت کنند. اما در شرایط کنونی که با آن مواجه هستیم رویکردهای نوین در مدیریت دولتی به طور روزافزون در پی ارتقای سطح کیفیت خدمات عمومی ارائه شده به شهروندان هستند و دولتها در کشورهای مختلف جهان نیز روز به روز بیشتر به این مسئله توجه نشان می دهند. سازمانهای دولتی از استراتژیهای مرتبط با کیفیت برای بهبود وضعیت پاسخگویی به شهروندان و برنامه ریزی برای ارباب رجوع ها، به موقع تر کردن ارائه خدمات و کاهش هزینه هایشان استفاده می کنند و به این ترتیب در جهت افزایش کارایی و اثربخشی خدمات دولتی می کوشند (برمن وهمکاران[1]، 2001). علاوه بر این توجه به کیفیت در بخش دولتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا ایجاد تمایز در ارائه خدمات دولتی به افزایش کیفیت زندگی مردم می انجامد (دونلی[2]، 1999؛ ترجمه: الوانی و دده بیگی، 1386)

    بازاریابی[3] در سیر تکامل خود در مرحله ای قرار دارد که بازاریابان تنها در اندیشه یافتن مشتریان جدید نیستند و امروزه هدف از بازاریابی، مدیریت تقاضا از طریق سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمانهاست. امروزه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نیست و شرکت ها و بانکها نباید به رضایتمندی مشتریانشان دل خوش کنند. آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلندمدت و متقابل با گروههای ذینفع و مهمتر از همه مشتریان به گونه ای است که مشتریان بیشتری را حفظ و مشتریان کمتری را از دست دهند .به این ترتیب در بلندمدت منافعی حاصل می شود که در نتیجه سهم بازار و سودآوری شرکتها افزایش می یابد (سالاری، 1382).

    بانکهایی که به ایجاد وفاداری مشتریان توجه دارند، اهمیت حفظ یک مشتری را پس از هر مراجعه در نظر می گیرند. آنها مشتریان را دارایی های ارزشمند می دانند و از تمام کارکنان خود می خواهند که برای راضی نگهداشتن و در نتیجه وفادار شدن یا وفادار ماندن مشتریان، اقدامات مقتضی را انجام دهند (ونوس، 1381). کیفیت خدمت[4] به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده موفقیت سازمانهای خدماتی در محیط رقابتی امروزه مورد توجه جدی قرار گرفته است. هرگونه کاهشی در رضایت مشتری بدلیل کیفیت پایین خدمت، موجب ایجاد نگرانیهایی برای سازمانهای خدماتی می شود. مشتریان نسبت به استانداردهای خدمت حساس تر شده اند و همراه روندهای رقابتی، انتظارات و خواسته های آنها از کیفیت خدمات نیز افزایش یافته است (فولرتون[5]، 2003).

     در زمینه کیفیت خدمت یک مدل از مقبولیت بیشتری برخوردار می باشد که ابعاد آن عبارتند از: ملموس بودن، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، تضمین و همدلی (پاراسارمان و همکاران[6]، 1985). خدمات شامل فعالیتهای مختلف به منظور پاسخگویی به خواسته ها و تمایلات مشتری است. از نگاه مشتری یکی از علائم مستقیم کیفیت خدمت به هنگام مواجهه خدمت یا لحظه سرنوشت ساز معلوم می شود. مشتریان به دلیل ماهیت بین فردی خدمات ارزیابیهایشان را بر مبنای ادراک خود از مواجهه خدمت انجام می دهند. شرکتهای خدماتی تجاری نیز همانند مشتریان و پرسنل خود نیازمند توجه جدی به مواجهه خدمت و کیفیت آن هستند، چرا که مواجهه خدمت خوب به آنها مزیت رقابتی اعطا کرده و به تکرار خرید مشتری و به تبلیغات مثبت دهان به دهان[7] منجر می شود. کیفیت مواجهه خدمت نیز حرفه ای بودن کارکنان، نزاکت کارکنان، صمیمیت کارکنان با مشتریان و شایستگی کارکنان را شامل می شود (حاج کریمی و همکاران، 1388).

    لذا با توجه به آنچه که در بیان مساله تحقیق ذکر گردید؛ سؤال اساسی تحقیق این است که هر یک از ابعاد کیفیت خدمت و ابعاد کیفیت مواجهه خدمت در رضایت مشتری چه نقشی دارد؟

    1-2-  ضرورت انجام تحقیق

    بخش خدمات در سالهای اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، به گونه ای که سهم آن از تولید ناخالص جهانی بیش از دیگر بخشها بوده است. مشخص شده که روندهای اساسی نیمه دوم قرن بیستم به انتقال اقتصاد از صنعت گرایی به خدمات گرایی منجر شده است (هات و همکاران[8]، 2007). بر همین اساس خدمات نقش مهمی را در برنامه های بازاریابی بسیاری از شرکت های تجاری ایفا می کند و برتری خدمت بخشی از بسته ارزش مورد تقاضای مشتریان است. از این رو در باز ارهای رقابتی و آزاد، راهبردهایی از قبیل ارائه خدمات با کیفیت، بیشترین توجه را بسوی خود جلب کرده است (فردریک و همکاران[9]، 2000). در مفاهیم بازاریابی خدماتی[10] ارتباطات میان افراد به عنوان عنصر اصلی در عرضه خدمات در نظر گرفته می شود و محققان صنایع  خدماتی به این نتیجه رسیده اند که به وجود آوردن این ارتباط می تواند تاثیر مثبتی بر روابط سازمان – مشتری[11] داشته باشد (میرویسی، 1388).

    اخیراً در حوزه بازاریابی خدمات وکیفیت خدمت، توجه ویژه ای به اهمیت ادراکات مشتری از مواجهه خدمت صورت گرفته است که موضوع اساسی این تحقیق را نیز شامل می گردد. جامعه امروز از سیستم بانکی انتظار دارد که ضمن تلاش برای جذب سپرده ها و تخصیص مناسب آنها در فعالیتهای مفید اقتصادی که در نهایت منجر به سودآوری بانکها و مؤسسات اعتباری می شود، به موازات پیشرفتهای همه جانبه اقتصادی و اجتماعی حرکت نماید به طوری که به نحو مؤثّری در تحقق توقعات و نیازهای مشتریان گام بردارد و خود را با نیازهای جامعه هماهنگ سازد.

      موردی که در اکثر تحقیقات به عنوان یک خلاء مشهود می باشد و تحقیق حاضر در پی رفع آن می باشد، ذکر این نکته است که هر یک از ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در جذب و رضایت مشتری دارای چه نقشی می باشند و آیا اولویت تأثیرگذاری این عوامل بر جذب و رضایت مشتریان یکسان است؟

      مطالعه حاضر دارای اهمیت است. از جنبه نظری می تواند درک سیاستگذاران را از متغیرهایی که در ادبیات جذب و رضایت مشتری یافت می شود ارتقا دهد. از جنبه عملی و کاربردی می تواند یک سلسه اصول راهنما و کلیدی تهیه کند که از سیاستهای فردی سیاستگذاران کاسته و به کاربرد سیاستهای سازمان محور کمک کند.

    1-3- اهداف تحقیق

    1-3-1- هدف آرمانی

    بهبود رضایت مشتریان بانک ملت شعبه مشکین شهر

    1-3-2- هدف کلی

     شناخت تأثیر ابعاد کیفیت خدمت و ابعاد کیفیت مواجهه خدمت در رضایت مشتری

     1-3-2- اهداف ویژه

    1- شناخت رابطه بین کیفیت مواجهه خدمت و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین حرفه ای بودن کارکنان و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین نزاکت کارکنان و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین صمیمیت کارکنان با مشتریان و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین شایستگی کارکنان و رضایت مشتریان

    2- شناخت رابطه بین کیفیت خدمت و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین ملموس بودن خدمت و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین قابلیت اعتماد و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین پاسخگویی و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین تضمین و رضایت مشتریان

    شناخت رابطه بین همدلی و رضایت مشتریان

    3- شناخت وزن نسبی ابعاد کیفیت مواجهه در تأثیر بر رضایت مشتریان

    4- شناخت وزن نسبی ابعاد کیفیت مواجهه در تأثیر بر رضایت مشتریان

    1-4- فرضیه‏های تحقیق

    فرضیه 1: بین کیفیت مواجهه خدمت و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین حرفه ای بودن کارکنان و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین نزاکت کارکنان و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین صمیمیت کارکنان با مشتریان و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین شایستگی کارکنان و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 2: بین کیفیت خدمت و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین ملموس بودن خدمت و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین قابلیت اعتماد و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین پاسخگویی و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین تضمین و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    بین همدلی و رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه 3: ابعاد مواجهه کیفیت خدمت در تأثیر بر رضایت مشتری از اولویت یکسانی برخوردار نیست.

    فرضیه 4: ابعاد کیفیت خدمت در تأثیر بر رضایت مشتری از اولویت یکسانی برخوردار نیست.

    1-5- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی

    1-5-1- تعاریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی

    کیفیت مواجهه خدمت: خدمات شامل فعالیتهای مختلف به منظور پاسخگویی به خواسته ها و تمایلات مشتری است. از نگاه مشتری یکی از علائم مستقیم کیفیت خدمت به هنگام مواجهه خدمت یا لحظه سرنوشت ساز معلوم می شود. مشتریان به دلیل ماهیت بین فردی خدمات ارزیابیهایشان را بر مبنای ادراک خود از مواجهه خدمت انجام می دهند (حاج کریمی و همکاران، 1388).

    کیفیت خدمت: کیفیت خدمت عبارت است از تمرکز بر چیزی که به مشتریان تحویل داده می شود، چگونگی موقعیتی که خدمات در آن ارائه می شود (وو و همکاران[12]، 2004).

    رضایت مشتری: بر اساس تعریف شومپیتر رضایت مشتری عبارتست از ارزیابی اعضای مرکز خرید از تجربه این خرید، استفاده از محصول و ارتباط با محصول یا خدمت در طول زمان (خیبات و اسلوسارزک[13]، 2005).

    Relative importance of service eonfrontation Quality dimentions and service quality in Mellat bank eustomers Satisfaction of Meshkin Shahr

    Abstract

    In this correlation research, data has collected from 150 customers of MeshkinShahr’sMellat banks by two questionnaires with study of variables. Service Encounter Quality a questionnaire has 17 items and customer Satisfaction has 4 items. All the reliability and validity of measures has examined. Questionnaires reliability was estimated by calculating Cronbach’s Alpha via SPSS software that is shown in the table 2. We used Relative Importance method and Pearson Correlation to analyze the research hypothesis.The results show that four dimensions of Service Encounter Quality explained 15.5 present of Customer Satisfaction users changes. Employees Friendliness and Competence dimension have the highest priority and the Employees Civility dimension has the lowest priority. Professionalism dimension have 2.9 present, Civility dimension have 1.6 present, Friendliness dimension have 5.5 present, Competence dimension have 5.5 present relative weights.The findings of research show that there is a relationship between Service Encounter Quality dimensions and Customer Satisfaction. And, also these dimensions have the most relative weight influence on Customer Satisfaction in comparison other Service Encounter Quality dimensions.

    Keywords: Service Encounter Quality, Professionalism, Civility, Friendliness, Competence,

    Customer Satisfaction

  • فهرست:

    فصل اول: 1

    1-1- بیان مسأله 2

    1-2-  ضرورت انجام تحقیق_ 3

    1-3- اهداف تحقیق_ 4

    1-3-1- هدف آرمانی_ 4

    1-3-2- هدف کلی_ 4

    1-3-2- اهداف ویژه 4

    1-4- فرضیه‏های تحقیق_ 5

    1-5- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی_ 6

    1-5-1- تعاریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی_ 6

    1-5-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق_ 7

    1-6- قلمرو تحقیق_ 9

    فصل دوم: 10

    بخش اول: پیشینه نظری تحقیق_ 11

    2-1- مقدمه 11

    2-2- کیفیت خدمات_ 12

    2-3- ابعاد کیفیت خدمت از دیدگاه اندیشمندان_ 13

    2-4- کیفیت مواجهه خدمت_ 20

    2-5- ابعاد کیفیت مواجهه خدمت: 22

    2-6- رضایت مشتری_ 24

    2-7- ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات_ 26

    2-8- نظریات اندیشمندان در خصوص رضایت مشتری_ 27

    2-9- ابعاد رضایت مشتری از خدمات بانکی: 30

    بخش دوم: پیشینه عملی تحقیق_ 33

    2-10- مطالعات داخلی_ 33

    2-11- مطالعات خارجی_ 38

    فصل سوم: 42

    3-1- مقدمه 43

    3-2- روش تحقیق_ 43

    3-3- فرضیه های تحقیق_ 44

    3-4- جامعه و نمونه آماری تحقیق_ 45

    3-5- روش نمونه گیری_ 46

    3-6- روش جمع آوری اطلاعات_ 46

    3-7- ابزار جمع آوری داده های تحقیق_ 46

    3-7-1- پرسشنامه کیفیت خدمت: 47

    3-7-2- پرسشنامه کیفیت مواجهه خدمت: 48

    3-7-3- پرسشنامه رضایت مشتری: 49

    3-8- پایایی و روایی ابزار گرداوری اطلاعات_ 49

    3-8-1- پایایی پرسشنامه های تحقیق_ 49

    3-8-2- روایی پرسشنامه های تحقیق_ 51

    3-9- روش تجزیه تحلیل: 51

    3-9-1- آزمون ضریب همبستگی پیرسون_ 51

    3-9-2- تکنیک اهمیت نسبی_ 52

    فصل چهارم: 54

    4-1- مقدمه 55

    4-2- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان: 56

    4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سن_ 56

    4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت_ 56

    4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سطح تحصیلات_ 57

    4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس وضعیت تاهل_ 57

    4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس مدت همکاری در بانک ملت_ 58

    4-3- توصیف متغیرهای اصلی تحقیق: 59

    3-4-1- توصیف ابعاد کیفیت خدمت_ 59

    4-3-2- توصیف ابعاد کیفیت مواجهه خدمت_ 60

    4-4- آزمون فرضیات تحقیق_ 62

    آزمون فرضیه 1-1: 63

    آزمون فرضیه 1-2: 64

    آزمون فرضیه 1-3: 65

    آزمون فرضیه 1-4: 66

    4-4-2- آزمون فرضیه 2: 67

    آزمون فرضیه 2-1: 68

    آزمون فرضیه 2-2: 69

    آزمون فرضیه 2-3: 70

    آزمون فرضیه 2-4: 71

    آزمون فرضیه 2-5: 72

    آزمون فرضیه سوم 73

    آزمون فرضیه چهارم 76

    فصل پنجم: 78

    5-1- خلاصه تحقیق_ 79

    5-2- بحث و تفسیر 81

    5-3- پیشنهادات تحقیق بر اساس آزمون فرضیات_ 85

    5-4- پیشنهادات جهت تحقیقات آتی_ 86

    5-5- محدودیتهای تحقیق_ 87

    منابع.. 88

    منابع فارسی: 89

    منابع لاتین_ 93

    ضمایم.. 100

     

    منبع:

    منابع فارسی:

    - ابطحی س ا، مرآت نیا ا. 1387. مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان. مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی بانکداری الکترونیکی.

    - آذربایجانی ک، عطافر ع، عباسی س، امیرنژاد ب. 1390.  مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت، شماره 11.

    - اردکانی س، میرفخر الدینی س ح، زارعیان م. 1388. ارزیابی کیفیت خدمات بانکی و تعیین اولویتها و راهکارهای ارتقای آن با استفاده از مدل تحلیل شکاف. نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره 3.

    - الوانی س م، دده بیگی م. 1386. تأثیر آموزش هوش عاطفی بر کیفیت خدمات شعب بانک ملت. فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره 7.

    - امیدوار ا. 1385. مدیریت ارتباطات و روانشناسی مشتری، ماهنامه تدبیر، شماره113، صص 3.

    - انواری رستمی ا ر، ترابی گودرزی م، محمدلو م. 1384. بررسی مقایسهای کیفیت خدمات بانکی از دیدگاه مشتریان و کارکنان. فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژه نامه مدیریت.

    - پورمیرزا ا، دهقان تخت فولادی م. پورمیرزا آ. 1387. مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری ایران. مجموعه مقالات دومین کنفرانس شهر الکترونیکی.

    - تقی پوریان م ج، خزائی پور ا. 1391. بررسی نقش شواهد فیزیکی و شایستگی کارکنان در رضایت، جذب و حفظ مشتریان در بازاریابی خدمات بانکی. مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی. 

    - حاج کریمی ع، مکی زاده و، بسطامی ب. 1388. بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان در سازمانهای خدماتی تجاری. چشم انداز مدیریت، شماره 32.

    - حسینی م ح، قادری س. 1389. مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 3- پیاپی 36.

    - حقیقی کفاش م. احمدی ن. 1388. اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان از کیفیت خدمات بانکی، مجموعه مقالات اولین کنفرانس بازاریابی خدمات بانکی.

    - رنجبریان ب، براری م. 1388. بازاریابی رابطه مند، رویکردی برای بهبود رضایت مشتری. پژوهشنامه مدیریت اجرایی علمی – پژوهشی، سال نهم، شماره 2.

    - رنجبریان ب، رشیدکابلی م، صنایعی ع، حدادیان ع. 1391. تحلیل رابطه بین ارزش درک شده، کیفیت درک شده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای تهران. نشریه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، دوره 4، شماره 11.

    - سالاری، غ ر. 1382. بررسی عوامل موثّر بر ایجاد وفاداری و میزان تحقّق این عوامل از دید مشتریان بانک توسعه صادرات ایران. تهران، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    - سالک مقدم ع. 1391. چالش های مدیریت در کیفیت خدمات بانکی. مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

    - شهرکی ع، چهکندی م، ملاشاهی ع. 1387. بررسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام  بانکی ایران. قابل دسترس در سایت پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.PARSIBLOG.com

    - طالقانی م. میرموسوی س ب. 1388. معرفی ابزار سنجش رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکی. قابل دسترس در سایت www.sid.ir.

    - عباسی م. 1388. بررسی رتبه بندی کیفیت خدمات ورابطه آن بارضایت مندی مشتریان  (مطالعه موردی در بانک صادرات استان سیستان وبلوچستان). قابل دسترس در سایت www.sid.ir

    - علیپور شیر سوار ح ر، عمونژاد ه. 1388. بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان درسازمانهای خدماتی گیلان. قابل دسترس در سایت www.sid.ir

    - فیروزیان م، قلی پور طهمورث ح، صارمی م، سیددانش ی. 1386. طراحی مدل مفهومی جهت سنجش الزامات تحقق مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها و ارتباط آن با رضایت مشتریان. مجله دانش مدیریت شماره 79، صص 73-92.

     - قره چه م، دابوئیان م. 1387. وفاداری کارکنان در تعامل با وفاداری مشتریان صنایع خدماتی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین سال اول، شماره سوم.

    - ملکی آ، دارابی م. 1387. روش های مختلف اندازه گیری رضایت مشتری، ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته، سال اول، شماره 3، صص 30 - 27 .

    - مغویی نژاد ح. 1378. بررسی عوامل مؤثر بر افزایش میزان سپرده گذاری مشتریان در شعب بانک تجارت شهرستان رفسنجان از دید مشتریان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.

    - منصوری ع ر، یاوری ز. 1382. QFD ابزاری برای انتقال صدای مشتری به فرایند طراحی و توسعه محصول. مجله پژوهشی شیخ بهایی، شماره3.

    - میرویسی م. 1388. ارزیابی تاثیر مشتتری گرایی کارکنان صنعت بانکداری (مبتنی بر مدل کزه بر رضایتمندی، تعهد و خرید مجدد مشتریان خدمات بانکی در استان شمال شرقی ایران. فصلنامه تخصصی گروه مدیریت دانشگاه امام رضا، شماره 11.

    - ناظمی، ش ا. مرتضوی س. راحتی ت. 1384. نقش شیوه های نوین ارائه خدمات بانکی در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی (مطالعه ی موردی بانک های سپه شهرستان مشهد). پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال پنجم، شماره نوزدهم.

    - نوع پسند س م، ملک اخلاق ا، محمدی و. 1385. فناوری نوین بانکی و نقش آن در میزان مطلوبیت برای مشتریان. قابل دسترسی در سایت www.sid.ir

    - ونوس د، صفائیان م. 1381. بازاریابی خدمات بانکی. تهران، نشر نگاه.

    - ونوس د. 1381. روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانک های ایرانی. چاپ اول. تهران: نشر نگاه دانش.

    - هادیزاده مقدم ا. شاهدی ک. 1387. بررسی تطبیقی کیفیت خدمات بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی. مجلۀ پژوهشنامه مدیریت، شمارۀ ٣١.

    - هوروتیز ژ. 1380. هفت کلید استراتژی خدمات. ترجمه سید محمد اعرابی و داوود ایزدی. تهران، پژوهشهای فرهنگی.

    منابع لاتین

    - Anderson E, Weitz B. 1992. The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels. Journal of Marketing Research, Vol 9, pp: 18-34.

    - Berman E M, Bowman J. S, Jonathan P.W. 2001. Human resource management in public service. California: Sage Publications.

    - Fredrick A F, Mukesh U. 2000. INTERSERVQUAL-an Internal Adoption of the GAP Model in a Large Service Organization. Journal of Service Marketing, vol 14 (5), pp: 358-377.

    - Chen C F, Tsai M H. 2008. perceived value, satisfaction, and loyalty of TV travel product shapping: Involvement as a moderator" , Tourism management Vol 29, P:1166-1177

    - Donelly, M. 1999. Making the difference: Quality strategy in the public sector. Managing Service Quality, Vol 9  No.1, pp: 47-52.

    - Edvardson B, Johnson M D, Gustafsson A, Strandvik T. 2000. The effects of satisfaction and loyalty on profits and growth. Total Quality Management, Vol.11, pp: 917-27

    - Flynn J.1997. The Odyssey of a Customer Inquiry. Journal of Management Review [MRV], Vol 86, pp: 62.

    - Fullerton G.2003. When does Commitment Leads to Loyalty?. Journal of Service Service Research, Vol 5 (4), pp:333-345.

    - Gronroos C. 2001. Service Management & Marketing. Service Quality Measurement in the

    Chinese Corporate Banking Market. International Journal of Bank Marketing, Vol26 (5), pp: 305-327.

    - Hartlin M D, Woolridge B R, Jones, K C. 2003. Guest P Ercptions of Hotel Quality: Determining which Employee Groups Count Most. Cornell Hotel and Administration. vol 44 (1), pp:43-53.

    - Hutt M D, Speh T W. 2007. Business Marketing Management. Thomson, Landan.

    - Jayawardhen C, Leo P Y, Philip J. 1997. Service Encounter Quality Dimension, A Dyadic Perspective: Measuring the Service Encounter as Perceived by Customers and Personnel. International Journal of Service Industry Management, vol 8(1), pp: 65-8.

    - Johntson R. 1997. Indentifiying the critical determinants of service quality in retail banking, importance and effect. International journal of bank marketing,

    - Keillor B D, Hult G T, Kandemir D. 2004. A Study of The Service Encounter In Eight Countries, Journal of International Marketing, vol12 (1), pp: 9-35.

    - Liljander V, Mattsson J. 2002. Impact of Customer Preconsumptionmood on the Evaluation of Employee Behavior in Service Encounters. Psychology and Marketing, vol 19, pp: 837−847.

    - Malhotra N, Mukherjee A. 2004. The Relative Influence of Organizational Commitment and Job Satisfaction on Service Quality of Customer- Contact Employees in Banking Call Centres. Journal of ServiceMarketing, Vol 18, No 3,  pp: 162-174.

    - Parasuram A, Zeithaml V A, Berry L L. 1985. A Conceptual Model of Service Quality and its Implications for Future Research. Journal of Marketing, vol 49, pp: 41−50.

    - Paulin M, Ferguson R J, Bergeron J. 2006 Service climate and organizational commitment: The importance of customer linkages. Journal of Business Research, Vol 59  pp:  906-915

    - Rafiq M, Ahmed P K. 1993. Advances in the IM concept: Definition, synthesis, and extension. Journal of Services Marketing, Vol 14, pp: 449-462

    - Sahut J M, Kucerova Z. 2003. Enhance Banking Service Quality with Quality Function Deployment Approwch.

    - Sigala M. 2007. Investigating the internet`s  impact on interfirm relations: evidence from the business travel management distribution chain. Journal of  Enterprise  Information  Management, Vol.20 , pp: 335-55

    - Johnson J W, LEbreton J M.2004. History and Use of Relative Importance Indices in Organizational Research, Organizational Research Methods, vol 7, pp: 238-257.

    - Woo K, Ennew, C T. 2004. Measuring B2B Professional Service Quality and Its Consequences. Journal of Business Research, Vol 58, pp: 1178-1185.

    - Chebat J, Slusarczyk W. 2005. How Emotions Mediate the Effects Ofperceived Justice on Loyalty in Service Recovery Situations: An Empiricalstudy. Journal of Business Research, Vol 58 (5), pp: 664−673.

    - Yee R, Yeung A, Edwin C T. 2009. An empirical study of employee loyalty, service quality and firm performance in the service industry. International Journal of Production Economics, Elsevier.


موضوع پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , نمونه پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , جستجوی پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , فایل Word پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , دانلود پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , فایل PDF پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , تحقیق در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , مقاله در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , پروژه در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , پروپوزال در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , تز دکترا در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , پروژه درباره پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , گزارش سمینار در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر , رساله دکترا در مورد پایان نامه اهمیت نسبی ابعاد کیفیت مواجهه خدمت و کیفیت خدمت در رضایت مشتریان بانک ملت شهرستان مشگین شهر

پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد مدرسه مدیریت و مدیریت کسب و کار Trend: مدیریت بازاریابی - مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت دولتی چکیده بانکداری آنلاین، باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است وهمانند هر فن آوری جدید دیگری دارای هزینه های خاص و مسائلی از قبیل امنیت سیستم واحتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده است. از سوی دیگر بخش در حال رشدی ازمشتریان شکل گرفته اند که فهم تکنولوژیکی دارند و سهولت سیستم های توزیع خدمات مبتنی بر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین­المللچ چکیده استفاده از روش­های نوین مهندسی کیفیت در سالیان اخیر رشد روز افزونی داشته بطوریکه شرکت­های صنعتی و خدماتی برای تولید و ارائه محصولات و خدمات خود مطابق با خواسته­های متغیر مشتریان از این روش­های مهندسی کیفیت استفاده می­کنند.یکی از این روش­ها که از طریق ندای مشتری اقدام به جمع­آوری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در شرکت کند و کاو ماشین از دیدگاه مشتریان اجرا گردید. به این منظور از پرسشنامه استاندارد حاوی 22 سوال جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده گردید و توسط 80 نفر از اپراتورهای شرکت و سازمان های خصوصی استفاده ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌ارشد (M.Sc.) گرایش: اقتصاد کشاورزی بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران (شعب شیراز و مرودشت) چکیده هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. از آنجا که بانکها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: امروزه بانکداری موبایلی، مشتریان را قادر می‌سازد تا فعالیتهای مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. نتایج تحقیقات بیانگر این مطلب می‌باشد که ویژگی منحصر به فرد بانکداری موبایلی نظیر سودمندی،سهولت راحتی و سرعت بالا سبب شده تا مشتریان تمایل خود را برای استفاده از موبایل جهت انجام امور ...

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

ثبت سفارش