پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور

word 2 MB 31149 316
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۸۸,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • رشته مدیریت بازرگانی – گرایش سیاستگذاری

    رساله دکتری

     

    چکیده

    مطالعات انجام شده در مورد استراتژی­های مربوط به ارزیابی عملکرد، نشان می­دهد که الگوی جامع ارزیابی عملکرد برای سازمان­های نظارتی در ایران وجود ندارد. هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی انواع استراتژی­های ارزیابی عملکرد برای سازمان­های نظارتی جمهوری اسلامی ایران است. در این تحقیق از روش تحقیق تلفیقی استفاده شد. بنابراین از روش تئوری مبنایی در مرحله کیفی و پس از آن برای تایید یافته ها از روش معادلات ساختاری بهره گرفته شد. در مرحله کیفی پژوهش با توجه به گونه های استراتژی ارزیابی عملکرد سازمانی به دست آمده(انسان محور، فرآیند محور، نتیجه محور و بستر محور) در قسمت استراتژی ها(کد گذاری محوری)، چندین گزاره نظری در این زمینه ارائه شد. پس از فرضیه سازی بر اساس تئوری ارائه شده، نوبت به آزمون فرضیات مورد نظر در جامعه مورد بررسی بود. ابتدا به منظور تایید و نهایی سازی مدل مفهومی تحقیق حاصل از روش تئوری بنیادی قبل از اجرای آن به صورت پیمایش به تحلیل عاملی تاییدی مدل های اندازه گیری پرداخته و سپس به منظور بررسی روابط میان متغیرها از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده ‌گردید. در فاز کیفی مهمترین یافته ارائه الگویی جامع برای تعیین استراتژی های ارزیابی عملکرد می باشد که از دل داده های استخراج شده از مصاحبه های عمیق بدست آمد. این الگو، گونه های مختلف استراتژی ارزیابی عملکرد در سازمانهای نظارتی را تشریح می نماید. در فاز کمی، با توجه به آزمون فرض های انجام شده، تمامی مدلهای اندازه گیری استراتژی ارزیابی عملکرد مناسب تشخیص داده شدند. همچنین ضرایب همبستگی بین تمامی استراتژی های ارزیابی عملکرد اعم از استراتژی ارزیابی عملکرد انسان محور، فرایند محور، نتیجه محور و بستر محور و عملکرد سازمانی در سطح اطمینان 99 درصد معنادار به دست آمده اند.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    1-1 مقدمه

    امروزه همه سازمان ها – اعم از دولتی و خصوصی- برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی دنیای کنونی به نوعی سیستم ارزیابی عملکرد نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه های سازمان، فرایند و منابع انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمان های کارا فقط به جمع آوری و تحلیل داده ها بسنده نمی کنند، بلکه از این داده ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالت ها و استراتژی ها استفاده می کنند. بنابراین، بررسی نتایج ارزیابی عملکرد، یک فرایند مهم راهبردی تلقی می شود. در صورتی که ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرایندی و به طور منظم و مستمر انجام شود، در بخش دولتی موجب ارتقا و پاسخگویی دستگاه های اجرایی و اعتماد عمومی به عملکرد سازمان ها و کارایی و اثربخشی دولت می شود و در بخش غیر دولتی نیز سبب ارتقای مدیریت منابع، رضایت مشتری، توسعه ملی، ایجاد قابلیت های جدید، پایداری و ارتقای کلاس جهانی شرکت ها و موسسات می شود.به بیانی دیگر ارزیابی عملکرد، چراغ نشان دهنده راه است.

     

    1-2 بیان مساله

    در عصر کنونی، از یک طرف تحولات شگرف دانش مدیریت و از طرف دیگر نیاز سازمانها به ارائه عملکرد مطلوب، وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر نموده است. در واقع مسئله این تحقیق در هر دوجه علمی و عملی مورد توجه قرار می گیرد.

    با ملاحظه نظام آفرینش می‌توان دریافت که ارزیابی در بطن آن قرار دارد. وجود نظم بسیار موزون در جهان خلقت، حکایت از حلقه بازخورد کاملاً حساب شده دارد. نظام ارزیابی به عنوان یکی از عناصر این حلقه مطرح است، هر چند ممکن است بشر به علت نقص دانش و اطلاعات قادر به تبیین آن نباشد، ولی اساساً قوام و دوام یک سیستم منوط به وجود نظام ارزیابی و کنترل درآن می‌باشد. صاحب نظران و محققین معتقدند که عملکرد موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل‎های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، مشکل است.

    وجود ارزیابی عملکرد در ابعاد مختلف سازمان اعم از ارزیابی استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و راهبرد‎ها، به عنوان یکی از علائم پویایی، استمرار و سازگاری سازمان قلمداد می‎شود. هر سازمان به منظور آگاهی از عملکرد خود بالاخص در محیط‎های پیچیده پویا، نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمانی تلقی می‎گردد، که مشکلات زیادی را برای سازمان به وجود خواهد آورد.

    علاوه بر این، آئین نامه اجرایی شماره 4325/44327 مورخ 14/1/1389 مواد (81) و (82) قانون مدیریت خدمات کشوری، بر ایجاد نظام ارزیابی عملکرد در سه سطح سازمان ، مدیران و کارکنان تاکید کرده است. طبق ماده 81، دستگاه های اجرایی مکلفند بر اساس آئین نامه ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می رسد، با استقرار نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت و کارمندان برنامه های سنجش و ارزیابی عملکرد و میزان بهره وری را در واحدهای خود به مورد اجرا گذاشته و ضمن تهیه گزارش های نوبه ای و منظم نتایج حاصل را به سازمان گزارش نمایند. بر اساس ماده 82، سازمان موظف است استقرار نظام مدیریت عملکرد را در سطح کلیه دستگاه های اجرایی پیگیری و نظارت نموده و هر سال گزارشی از عملکرد دستگاه های اجرایی و ارزشیابی آنها در ابعاد شاخص های اختصاصی و عمومی و نحوه اجرای احکام این قانون را بر  اساس آئین نامه ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می رسد، تهیه و به رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. این دو آئین­نامه بر ضرورت توسعه الگوهای ارزیابی عملکرد صحّه می گذارد.

    بنابراین می توان اذعان نمود که در حوزه کاربرد، مطالعات انجام شده در مورد ارزیابی عملکرد و استراتژی­های مربوط به آن، نشان می­دهد که الگوی جامع ارزیابی عملکرد برای سازمان­های نظارتی در ایران وجود ندارد. در حال حاضر، سیستم مشخص و با هویتی برای ارزیابی عملکرد سازمان­های ایرانی وجود ندارد. دستگاه­های نظارتی استراتژی روشنی برای ارزیابی سازمان­های ارزیابی­شونده ندارند و این ارزیابی­ها؛ صرفا بر اساس سلایق و رویه­های متنوع دستگاه­های نظارتی صورت می­گیرد. همین امر، مانع اثربخشی ارزیابی دستگاه­های نظارتی شده است. این مسئله، شرایط و وضعیتی را به وجود می آورد که در آن، هزینه های انجام ارزیابی بیش از فواید و منافع آن می­گردد.

    در حوزه علمی نیز علیرغم استفاده از واژه سنجش عملکرد از دهه 70، هنوز هم تعریف واحد و جهانشمولی از آن وجود ندارد. مرور مبانی نظری نشان می دهد که هیچ تئوری عمومی و مشخصی در زمینه سازه عملکرد وجود ندارد. در واقع در این زمینه با مجموعه ای از رویکرد ها و مدل ها مواجه هستیم که اغلب مبتنی بر دیدگاه های بین رشته ای مانند اقتصاد، روان شناسی یا مدیریت تولید ایجاد شده اند و ما را در مسیر درک و طبقه بندی ابعاد و جنبه های عملکرد یاری می کنند.

    از دیدگاه مفهومی در مدیریت منابع ­انسانی، ارزیابی بعنوان یک فرایند با هدف سنجش عملکرد(ابطحی،1377؛221)، سنجش منظم عملکرد وارائه بازخور( شرمرهورن،1378؛146)، سنجش عملکرد و ارائه بازخور(سینجر، 1378؛304)، سنجش منظم پیشرفت کار، ابتکار، قضاوت و نوآوری(پارکینسون،1369؛61) تعریف شده است.

    صاحب‌نظران توجه به موضوع عملکرد سازمانی را باعث توسعه تئوری سازمانی ذکر می‎کنند و عملکرد را موضوع اصلی در فضای عملی نیز می‎دانند. از این روی این موضوع توجه محققین سازمان و مدیریت، علوم سیاسی، اقتصاد دانان و مدیران اجرایی را به خود جلب نموده است. ارزیابی و اندازه‎‎گیری عملکرد، بازخورد لازم را در موارد زیر ارایه می‎کند:

     

    با توجه به هر دو جنبه  علمی و کاربردی که بررسی شد، مسئله اصلی تحقیق این است که الگوی انواع استراتژی­های ارزیابی عملکرد برای سازمان­های نظارتی جمهوری اسلامی ایران کدام است؟

     

    1-3 دامنه پژوهش

     حوزه‌های منتخب پژوهش از دو منظر سازمانی و موضوعی مورد توجه قرار گرفته اند. منظور از بعد سازمانی، یعنی قلمروی سازمانی و از نظر موضوعی به زمینه علمی یا حوزه نظری آن توجه شده است. در هر یک از این دو منظر نیز حوزه‌های عام و خاص از یکدیگر تفکیک شده‌اند و این پژوهش بیشتر متمرکز بر دامنه‌‌های خاص منتخب(‌سازمانی و موضوعی‌) می‌باشد. در نمودار 1-1 ‌دامنه‌های گوناگون مورد مطالعه در پژوهش حاضر معرفی شده اند.

    -4 اهمیت و ضرورت پژوهش در این دامنه‌ها

    تبیین منطق و ارایه دلایل قابل قبول برای توجیه ضرورت مطالعه و پژوهش در دامنه موضوعی و سازمانی هر پژوهشی اولین شرط لازم برای تضمین موفقیت و اثربخشی آن پژوهش خواهد بود. بدین منظور لازم است قبل از هر چیز دامنه عام پژوهش معرفی و از این طریق مقدمات لازم برای توجیه علل انتخاب‌ دامنه خاص پژوهش نیز مهیا گردد.

    1-5 اهمیت و ضرورت پژوهش در دامنه موضوعی

     

     اداره پاسخگویی دولتی[1] آمریکا در سال 1980 سنجش عملکرد را، به عنوان ارزیابی عملکرد سازمان با در نظر گرفتن معیارها و سنجه های بهره وری، اثربخشی، کیفیت و زمان­بندی تعریف کرد(عملکرد دولت شهروندمحور 2004). رایج ترین و پرکاربرد ترین تعریف مورد استفاده در ادبیات مدیریتی، تعریفی است که در سال 1998 توسط نیلی ارائه شد و سنجش عملکرد را به عنوان فرایند کمی سازی کارایی و اثربخشی اقدامات گذشته از طریق کسب، مقایسه، دسته بندی، تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتشار داده های مناسب تعریف می کند(فینگ، می. ویس، ال. ویسین، اس. وونگ، ال. 2003)[2].

    ارزیابی عملکرد، از نظر مبانی فلسفی، دارای چهار بعد است که عبارتند از: هدفگرایی، ارزشگرایی، قضاوتی بودن و اصلاح گرا و تکاملی بودن. با دقت در معانی و مفاهیم هر کدام از این ابعاد در می یابیم که با مسئله و موضوعی به شدت ارزش محور و فرهنگ نهاد مواجهیم. در ابعاد هدف­گرایی و تکامل­گرایی، با مسئله محوری غایت و در ابعاد ارزش گرایی و قضاوتی بودن، با موضوع بنیادین تعاریف باید و نباید و خیر و شر مواجهیم، و می دانیم که هر کدام از این موضوعات، محل مناقشات گسترده ایست، بدین معنی که معیارها و سنجه هایی که برای ارزیابی عملکرد به کار گرفته می شوند، با تکیه بر بافت و تعاریف و مفروضات هر فرهنگ تعریف می­شوند.

    اما همین کار نیز چندان ساده نیست؛ به گونه­ای که در حیطه مطالعات رفتار سازمانی، در برخی از منابع، سنجش عملکرد را به نام مسئله معیارها[3] می شناسند(پالوت، 2001)[4].

    مفهوم عملکرد یکی از مفاهیم قدیمی در محیط­های کاری است. با این حال هنوز هم هیچ اجماعی در مورد ماهیت این مفهوم در میان صاحب­نظران ایجاد نشده است. یکی از دوقطبی­های موجود در تعاریف و نگرش­های ارائه شده از عملکرد، پیوستار فرایند – رفتار است. بدین معنی که برخی از اندیشمندان، عملکرد را به عنوان مجموعه رفتارهایی می دانند که طی انجام یک کار و فعالیت صورت می گیرد و برخی دیگر از صاحب نظران، عملکرد را به عنوان فرایند انجام فعالیت تعریف می کنند. به عنوان مثال، دانیلز عملکرد را به عنوان فرایندی که در برگیرنده مجموعه ای از رفتارهای معطوف به دستیابی به هدف­های از پیش تعیین شده است، تعریف می­کند(دانیلز 1989؛27). آرمسترانگ و مورلیس عملکرد را سازه­ای چندبعدی می دانند که سنجش و اندازه گیری آن، بسته به عوامل مختلف متفاوت است. آنها هم چنین معتقدند که می بایست میان نتایج(خروجی­ها) و رفتار(فرایند) تفاوت قایل شد. بدین معنی که باید از ابتدا تصمیم گیری کرد؛ که آیا هدف سنجش، ارزیابی نتایج است و یا ارزیابی فرایند(آرمسترانگ و مورلیس 1994؛84). اوتلی، معتقد است عملکرد، هم به انجام کار مربوط می شود و هم به نتایجی که از فعالیت مورد نظر به دست می­آید(اوتلی 1999: 366). به عقیده کمپبل، عملکرد رفتار است و می بایست از نتایج تفکیک شود، زیرا نتایج ممکن است از عوامل سیستم متاثر شوند(کمپبل 1996؛18).

    از سوی دیگر، برخی از اندیشمندان این حوزه معتقدند عملکرد را باید بر اساس نتایج کار تعریف کرد. از آن جمله می توان به بوان و تامسورهن اشاره کرد که معتقدند «عملکرد را می بایست به عنوان نتایج و خروجی­های کار تعریف کرد زیرا این نتایج دارای رابطه­ای قوی و مثبت با اهداف استراتژیک، رضایت مشتری و سودآوری اقتصادی دارند»(بوان و تامسون 1991؛ 36).

    دوگانکی دیگر که در مدل­ های ارزیابی عملکرد قابل مشاهده است، پیوستار معیارهای نرم( سنجه های غیر مالی) در برابر معیارهای سخت(سنجه های مالی و حسابداری) است. به طور سنتی، سیستم های مدیریت عملکرد خود را بر معیارها و سنجه­های سنتی حسابداری مالی(مانند بازده سرمایه گذاری، سود هر سهم و ارزش افزوده اقتصادی) و نیز تئوری های برخاسته از حیطه مطالعاتی اقتصاد متمرکز و محدود کرده­اند. این رهیافت اگر چه در گذشته موفقیت­هایی از خود نشان داده است، اما به نظر می رسد در محیط­های متغیر و متلاطم نوین کسب و کار، کارایی چندانی نداشته باشد. اهمیت یافتن فزاینده مباحث مربوط به حمایت شرکتی و مسئولیت­های اجتماعی شرکت­ها، موجب شده است، تا شرکت ها نه تنها در قبال عملکرد و رفتارهای اقتصادی خود مسئول باشند، بلکه می­بایست، در قبال عملکرد اجتماعی خود نیز پاسخگو باشند. به عبارت دیگر طی سالیان گذشته در ادبیات مدیریت شاهد گونه­ای تغییر جهت از رهیافت سهامداران که در آن، معیارهای عملکرد بر سودآوری کسب و کار از دید سهامداران تاکید داشت، بوده­ایم. هم چنین به دلیل رشد اهمیت منابع انسانی سازمان ها، تاکید روزافزونی نیز بر جنبه های رفتاری حسابداری مدیریت می­شود. همین تمایز میان معیارهای سخت و نرم است که موجد دو نگرش اطلاعاتی و رفتاری به ارزیابی عملکرد شده است. مطالعه ادبیات موجود در زمینه سیستم­های ارزیابی عملکرد این سوال را مطرح می کند که آیا سیستم های ارزیابی عملکرد، گونه ای از سیستم­های اطلاعاتی هستند، که به سازمان در اتخاذ تصمیمات و نظارت بر اهداف کمک می کنند و یا نوعی از ساز وکارهای کنترل رفتاری هستند که وظیفه و کارکرد اصلی آنها، انگیزش، همسوسازی و جبران خدمات و کارکنان است؟ مطالعات موجود، اهمیت توجه به هر دو بعد رفتاری و اطلاعاتی سیستم­های ارزیابی عملکرد را اثبات می کند هر چند موضوع مورد بررسی در هر کدام از این نگاه ها با هم متفاوت است. در حیطه رفتاری، رابطه میان رفتار فردی(اعم از رفتارهای مخرب و یا رفتارهای سازنده) از یک سو و میزان تکیه بر اطلاعات حسابداری برای ارزیابی عملکرد مورد ارزیابی قرار می­گیرد. از سوی دیگر، نگرش اطلاعاتی به بررسی این مسئله می پردازد که چگونه توانایی سازمان در عملکرد مناسب و کارا به در دسترس بودن اطلاعات ضروری عملکرد کسب و کار بستگی دارد. ارزیابی عملکرد کلی سازمان­های امروزی، به دلیل فعالیت این سازمان­ها در شبکه پیچیده ای از روابط، موضوعی بین رشته ای است. هم چنین ماهیت متفاوت و گاه متناقض این روابط به گونه­ای است که عملکرد سازمانی را به سازه­ای تبدیل می کند که دربرگیرنده بیش از یک بعد است(شیل و موریسه 2000: 13). هم چنین این تفاوت در معیارهای عملکردی، در برخی دیگر از تحقیقات، در قالب طیف رویکرد­های سایبرنتیک تا رویکردهای کل گرا را به خود گرفته است. در مدل­های سایبرنتیک، عملکرد عمدتاً بر مبنای سنجه­های مالی مورد ارزیابی قرار می گیرد و به آن به عنوان بخشی از حلقه و چرخه برنامه­ریزی و کنترل نگریسته می­شود. به طور خلاصه می توان گفت که از دیدگاه سایبرنتیک، استفاده از سنجش عملکرد عمدتاً همراه با کنترل میزان دستیابی به اهداف سازمانی و میزان تحقق و اجرایی­سازی استراتژی­های سازمانی است. سنجش عملکرد به طور ضمنی به مفهوم سیستم­های کنترل تشخیصی پیوند خورده است که گونه­ای سیستم رسمی بازخوردی برای ارزیابی و نظارت بر ره­آوردهای سازمانی و اصلاح انحرافات از استانداردهای عملکردی از پیش تعیین شده است(گروت، وان هلدن، 2003)[5].

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه. 2

    1-2 بیان مساله. 2

    1-3 دامنه پژوهش... 4

    1-4 اهمیت و ضرورت پژوهش در این دامنه‌ها 4

    1-5 اهمیت و ضرورت پژوهش در دامنه موضوعی.. 4

    1-6 اهداف تحقیق.. 9

    1-7 فرضیه‌ها یا سؤالات اصلی تحقیق.. 9

    1-8 روش‌شناسی: 10

    1-8-1 روش تحقیق تلفیقی.. 10

    1-9  روش جمع آوری اطلاعات.. 11

    1-10 جامعه آماری، روش نمونه‌گیری و حجم نمونه: 12

    1-11روش تجزیه و تحلیل دادهها 12

    1-12 تعریف واژه‌‌ها و اصطلاحات تخصصی.. 14

    فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق

    بخش اول: ارزیابی عملکرد

    2-1 ارزیابی عملکرد. 20

    2-2 تعریف مفاهیم. 20

    2-3 ارتباط مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد. 23

    2-4 جایگاه فرایند ارزیابی عملکرد در حیطه وظایف مدیریت عملکرد. 24

    2-5 تاریخچه ارزیابی عملکرد. 26

    2-5-1 تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان.. 26

    2-5-2 تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.. 28

    2-6 سیستم ارزیابی عملکرد و محیط آن. 29

    2-7 رویکردهای ارزیابی عملکرد. 31

    2-7-1 سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی... 31

    2-7-2 سیستم های اندازه گیری عملکرد نوین... 32

    2-7-3 مقایسه دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد. 33

    2-8 اندازهگیری عملکرد. 34

    2-9 شاخصهای عملکرد. 34

    2-10 مزایای اندازه گیری عملکرد. 37

    2-11 آیا ما به اندازهگیری نیاز داریم؟ 38

    2-12 اساس سیستمهای اندازهگیری عملکرد چیست؟ 38

    بخش دوم: سیستمهای ارزیابی عملکرد

    2-2 مقدمه. 40

    2-2-1 اجزای سیستم 40

    2-2-2 شاخصهای عملکرد مجزا 41

    2-2-2-1شاخصهای عملکرد در ارتباط با کیفیت.... 41

    2-2-2-2شاخصهای عملکرد در ارتباط با زمان.. 41

    2-2-2-3شاخص های عملکرد در ارتباط با هزینه. 42

    2-2-2-4شاخص های عملکرد در ارتباط با انعطاف پذیری... 43

    2-2-3 سیستم ارزیابی عملکرد به عنوان یک موجودیت.. 45

    2-2-4 سیستم اندازهگیری عملکرد AMBITE.. 47

    2-2-5 فرآیند الگوسازی.. 50

    2-2-6 سیستم اندازهگیری عملکرد ECOGRAI 51

    2-2-7 سیستم اندازهگیری عملکرد ENAPS. 52

    2-2-8 منشور عملکرد 53

    2-2-8-1سهامداران             55

    2-2-9 سیستم اندازهگیری عملکرد پرسش نامه عملکرد 57

    بخش سوم: مدیریت عملکرد

    2-3 مقدمه. 58

    2-3-1 اساس مدیریت عملکرد. 58

    2-3-2 پیشینه علمی مدیریت عملکرد. 59

    2-3-3 رویکردهای نوین در مدیریت عملکرد سازمان. 59

    2-3-3-1چارچوب مدیریت عملکرد HPMF 59

    2-3-3-2سیستم ارزیابی عملکرد سازمانی (OPAS) 61

    2-3-3-4رویکرد مدیریت عملکرد ORISE.. 63

    بخش چهارم: معرفی مدل­های ارزیابی عملکرد

    2-4-1 مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت 64

    2-4-1 -1 مفاهیم اساسی برتری... 64

    2-4-1-2چارچوب مدل    65

    2-4-1-3ساختار مدل        66

    2-4-2 مدل ارزیابی متوازن (BSC) 67

    2-4-2-1نیاز به مدل            67

    2-4-2-2توسعه مدل          67

    2-4-2-3وجوه مدل BSC  69

    2-4-3 مدل کاهش استراتژیک هزینهها و بهبود عملکرد (SCR&PI) 69

    2-4-3-1نیاز به مدل            69

    2-4-3-2کاهش استراتژیک هزینه ها چیست؟. 70

    2-4-3-3مدل مفهومی کاهش استراتژیک هزینه ها و بهبود عملکرد. 72

    2-4-4 مدل شناخت برتری سازمانی.. 75

    2-4-4-1تعاریف مدل     76

    2-4-4-2موارد کاربرد مدل CED... 76

    2-4-4-3مدل شناخت        77

    بخش پنجم: شناخت و بهبود عملکرد در بخش دولتی

    2-5-1 درک بهره وری و عملکرد در بخش دولتی... 80

    2-5-2 بهبود عملکرد به عنوان مفهومی جامع و فراگیر. 81

    2-5-3 تمرکز بیشتر بر عوامل نا ملموس: بهبود بهره وری از طریق افراد. 85

    بخش ششم: پیشینه نظری تحقیق

    2-6 پیشینه نظری تحقیق: 109

    2-6-1 ارائه مدلی برای ارزیابی وضعیت عملکرد ستاد تعزیرات گندم، آرد و نان در استانهای کشور 109

    2-6-2 طراحی نظام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور 109

    2-6-3 بررسی وضعیت پرداخت حقوق و مزایا و طراحی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان سازمان برنامه و بودجه. 110

    2-6-4 بررسی رابطه بین نسبت توبین و معیار سود هر سهم (EPS) و ارزیابی عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. 110

    2-6-5 طراحی و تعیین الگوی ارزیابی عملکرد مدیران عامل (شرکتهای تابع سازمان صنایع و معادن بنیاد جانبازان و مستضعفان) 111

    2-6-6 ارزیابی عملکرد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس... 112

    2-6-7 طراحی مدل ریاضی ارزیابی عملکرد مدیر در سازمانهای تولیدی - رویکرد تلحیل پوششی داده‌ها DEA. 112

    2-6-8 ارائه روشی برای ارزیابی عملکردی معماری سازمان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن. 113

    2-6-9 ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با رویکرد FMADM (موردکاوی: شرکتهای عمل‌آوری آبزیان دریایی در استان بوشهر) 114

    2-6-10 ارایه مدلی برای بررسی تأثیر بلوغ فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن بلوغ رابطه ای... 115

    2-6-12 بررسی عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست بعد از انقلاب اسلامی وبرنامه ریزی جهت برنامه های آتی... 116

    2-6-13  بررسی روابط متقابل میان اجزای سرمایه‌های فکری (سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه مشتری). 117

    2-6-14 ارزیابی عملکرد سازمانی با استفاده از رویکردBSC و ارائه راهکارهای بهبود عملکرد(مطالعه موردی شرکت سوشیانت). 118

    بخش هفتم: چالش هماهنگی

    2-7 مقدمه. 121

    2-7-1 مفهوم هماهنگی   121

    2-7-2 انواع مدل های هماهنگی.. 123

    2-7-2-1مدل‌ عقلایی   123

    2-7-2-2مدل‌ طبیعی          125

    2-7-2-3مدل‌ ترکیبی          127

    2-7-2-3-1  نظریه چشم‌انداز1. 127

    2-7-2-4ترکیب نقاط مرجع استراتژیک در مدل تعاملی رقابتی.. 135

    2-7-3 مبانی فلسفی نظریه ی نقاط مرجع استراتژیک... 137

    2-7-4 مبانی منطقی نظریه ی نقاط مرجع استراتژیک... 138

    2-7-5 جمع‌بندی سه دیدگاه در ماتریس نقاط مرجع استراتژیک... 143

    2-7-6 مقایسه دسته‌بندی هال، اسکات و مورگان.. 144

    بخش هشتم: گونه‌های استراتژی ارزیابی عملکرد سازمان

    2-8 مقدمه. 148

    2-8-1 الگوهای ارزیابی عملکرد. 148

    2-8-1-1الگوی ارزیابی ارزش‎های رقابتی(رابینز) 148

    2-8-1-2الگوی ارزیابی  بالدریچ. 149

    2-8-1-3الگوی ارزیابی متوازن (کاپلان- نورتون) 150

    2-8-1-3الگوهای ارزیابی عملکرد سایمونز. 153

    بخش نهم: معرفی جامعه آماری

    2-9 معرفی جامعه آماری... 157

    2-9-1 انواع دستگاههای نظارتی قوای سه‌گانه درجمهوری اسلامی ایران.. 157

    2-9-1-1 ارگانهای نظارتی وابسته به قوه مقننه: 157

    2-9-1-1-1‌ دیوان محاسبات کشور: 157

    2-9-1-1-2 ‌کمیسیون اصل 90 قانون اساسی: 158

    2-9-1-2 ارگانهای نظارتی وابسته به قوه مجریه: 160

    2-9-1-2-1 وزارت اطلاعات: 161

    2-9-1-2-2  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: 161

    2-9-1-2-3 وزارت امور اقتصادی و دارایی: 162

    2-9-1-3 ارگانهای نظارتی وابسته به قوه قضاییه: 163

    2-9-1-3-1  سازمان بازرسی کل کشور: 163

    2-9-1-3-2  دیوان عدالت اداری: 164

    ‌ 2-9-1-3-3دیوانعالی کشور: 165

    2-9-1-3-4 قضات محاکم: 166

    2-9-1-4تاریخچه سازمان بازرسی کل.. 167

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه. 172

    3-2 نوع تحقیق        172

    3-3 استراتژی پژوهش در فاز اول(کیفی). 173

    3 -4مراحل روش‌شناسی نظریه‌ی بنیادی... 174

    3-4-1 طرح تحقیق      175

    3-4-2 جمع‌آوری و مرتب کردن داده ها 176

    3-4-3 مرحله‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها 176

    3-4-4 ارائه نظریه و مقایسه با ادبیات... 179

    3-5 نمونه تحقیق(حجم و روش نمونه گیری). 180

    3-6 روایی تحقیق (کیفی). 181

    3-7 روش اجرای پژوهش در فاز دوم(کمّی: پیمایش). 182

    3-8 سوالات و فرضیات... 183

    3-8-1 فرضیات تحقیق   183

    3-9 جامعه و نمونه آماری(فاز کمی). 183

    3-10 روش جمع آوری اطلاعات(فاز کمّی). 184

    3-10-1روایی(اعتبار) ابزارسنجش... 187

    3-10-2پایایی ابزار سنجش... 188

    3-11 قلمرو تحقیق     189

    3-11-1قلمرو مکانی تحقیق : 189

    3-11-2 قلمرو زمانی: 189

    3-11-3 قلمرو موضوعی تحقیق : 189

    3-12 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات در فاز کمی... 189

    3-12-1 ضریب همبستگی   190

    3-12-2 تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن... 190

    3-12-3 مدل معادلات ساختاری... 190

    3-12-4 ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر. 191

    3-12-5 مراحل مدل معادلات ساختاری... 191

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه فصل... 198

    4-1-1 مقدمه   200

    4-1-2 نمونه تحقیق     200

    4-1-3 مراحل تجزیه و تحلیل اطلاعات... 200

    4-1-3-1                    گام اول: کدگذاری باز. 201

    4-1-3-2. گام دوم: کدگذاری محوری... 213

    4-1-3-2-1مقوله محوری        213

    4-1-3-2-2شرایط علّی            214

    4-1-3-2-3زمینه یا بستر حاکم.. 215

    4-1-3-2-4شرایط مداخله‌گر  215

    4-1-3-2-5استراتژیها، کنش / کنش متقابل... 216

    4-1-3-2-6پیامدها و نتایج    217

    4-1-3-3                    گام سوم: مرحله کدگذاری انتخابی (نظریه‌پردازی). 218

    4-1-3-4                    مقایسه تئوری ارائه شده با ادبیات موضوع.. 219

    4-1-3-4-1شرایط علّی: رویکرد ارزیابی... 221

    4-1-3-4-2مقوله محوری: ارزیابی عملکرد. 224

    4-1-3-4-2-1 شاخصهای عملکرد در ارتباط با کیفیت.... 225

    4-1-3-4-2 -2 شاخصهای عملکرد در ارتباط با زمان.. 225

    4-1-3-4-2-3شاخص های عملکرد در ارتباط با هزینه. 226

    4-1-3-4-2-4 شاخص های عملکرد در ارتباط با انعطاف پذیری... 227

    4-1-3-4-3زمینه (بستر حاکم): بستر ارزیابی... 228

    4-1-3-4-4شرایط مداخله‌گر: عوامل سازمانی... 229

    4-1-3-4-5استراتژیها: استراتژی(الگو) های ارزیابی... 229

    4-1-3-4-6پیامدها: کارآیی و اثربخشی... 235

    4-1-4 جمع‌بندی و ارائه الگو. 236

    4-2-1 مقدمه    240

    4-2-2 آمار توصیفی     241

    4-2-2-1 جنسیت.. 241

    4-2-2-2 سطح تحصیلات.. 242

    4-2-2-3 سابقه کار 243

    4-2-3 مدلسازی معادلات ساختاری(تحلیل عاملی تاییدی). 244

    4-2-3-1مدل اندازه گیری استراتژی ارزیابی عملکرد انسان محور با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی... 244

    4-2مدل اندازه گیری استراتژی ارزیابی عملکرد فرآیند محور با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی... 246

    4-2-3-3-مدل اندازه گیری استراتژی ارزیابی عملکرد نتیجه محور با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی... 248

    4-3-2-4               مدل اندازه گیری استراتژی ارزیابی عملکرد بستر محور با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی... 249

    4-2-3-5مدل اندازه گیری عملکرد سازمانی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی... 250

    4-2-4 آزمون فرضیه های تحقیق... 252

    4-2-5 آزمون تحلیل واریانس فریدمن... 255

    4-2-5-1                    آزمون فرضیه:. 255

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

    5-1 مقدمه: 258

    5-2 مروری بر طرح پژوهش..... 258

    5-3 تجزیه و تحلیل اطلاعات... 259

    5-3-1 تجزیه و تحلیل اطلاعات در فاز کیفی... 259

    5-3-2 تجزیه و تحلیل اطلاعات در فاز کمّی... 262

    5-3-2-1                    آزمون فرضیه های تحقیق... 263

    5-4 ارتباط استراتژی های ارزیابی عملکرد با عملکرد کل سازمان و سایر نقش های منابع انسانی... 264

    5-5 ارتباط استراتژی های ارزیابی عملکرد کارکنان با استراتژی های بالادستی بر اساس نگرش ترکیبی... 268

    5-5-1 نگرش نظری به رابطه بین استراتژی‌ارزیابی عملکرد منابع انسانی و عملکرد سازمان.. 268

    5-5-2 نگرش تجربی به رابطه بین استراتژی‌ ارزیابی عملکرد منابع انسانی و عملکرد سازمان.. 269

    5-5-3 هماهنگی درونی و بیرونی زیرسیستم ارزیابی عملکرد. 269

    5-5-4 رابطه بین استراتژی ارزیابی عملکرد و استراتژی سازمان.. 269

    5-5-5 تناسب استراتژی های ارزیابی عملکرد با فرهنگ سازمان.. 270

    5-5-6 راهبردهای ارزیابی عملکرد سازمان.. 271

    5-5-6-1                    روش مبتنی بر فرآیندهای درونی... 271

    5-5-6-2                    روش مبتنی بر رقابت.... 271

    5-5-6-3                    روش مبتنی بر تامین منابع.. 271

    5-5-6-4                    روش مبتنی بر تامین هدف (روش مبتنی بر تامین رضایت ذی نفعان). 271

    5-6 سازگاری الگوی پیشنهادی پژوهش  با مبانی فلسفی تئوری‌های مدیریت.... 273

    5-7یافته های این تحقیق... 274

    5-8 محدویت های تحقیق... 275

    5-9 پیشنهادات  تحقیق حاضر. 275

    5-10 نتیجه گیری     276

    5-11 چالشهای پیاده سازی الگوی پیشنهادی... 276

    5-12 بحثهای آینده در باب ارزیابی عملکرد در بخش دولتی... 279

    منابع و مأخذ. 281

     

    منبع:

    ابطحی، سید حسین (1377)" مدیریت منابع انسانی وفنون امور استخدامی ،" تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.

    آرمسترانگ، مایکل ( 1381 ) . مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران : انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول .

    استونر، جیمز، و دیگران، (1379).  مدیریت، ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، چاپ اول، جلد اول، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    اسکات، ریچارد (1382). سازمان‌ها: سیستم‌های حقوقی، حقیقی و باز، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: انتشارات کمال تربیت، چاپ دوم، 1382.

    اشنایدر، سوزان، سی و لویی بازسو، ژان، (1997). مدیریت در پهنه فرهنگ ها، ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول.

    اعرابی، سید محمد .(1370) «نظریه حرکت»، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره جدید، شماره 15 .

    اعرابی، محمد، (1371). تحقیق: الزام بنیادین انسان کمال خواه، مطالعات مدیریت، شماره 5.

    اعرابی، سید محمد (1379). طراحی ساختار سازمانی، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ دوم.

    اعرابی، سید محمد (1387)، مجموعه مقالات مدیریت، مبانی روش‌شناسی تئوری‌های مدیریت، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    اعرابی، سید محمد (1385)، جزوه کلاسی مبانی فلسفی روش تحقیق، دوره دکتری رفتار سازمانی و منابع انسانی ، تهران: مرکز آموزش بانکداری.

    اعرابی، سید محمد، برنامه ریزی استراتژیک گمرک، تهران؛دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1384

    اعرابی، سید محمد، دستنامه مدیریت استراتژیک، تهران؛دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1385

    اعرابی، سید محمد، جزوه درسی تئوری سازمان و مدیریت ، دوره دکتری مدیریت دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، 1382-1386 .

    اولیور، ساندرا (1388). استراتژی روابط عمومی. (ترجمه سید محمد اعرابی و مرجان فیاضی). تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول.

    بارکینسون ، ‌نورث کوت ، رستم جی وسایر، 1369 ،" اندیشه های بزرگ درمدیریت ،" ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی ، تهران: مرکز آموزش بانکداری.

    بامبرگر، پیتر و مشولم، لین، (1381) . استراتژی منابع انسانی : تدوین، اجرا، کنترل، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، تهران : انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول .

    بورل، گیبسون و مورگان، گارت (1383).  نظریه های کلان جامعه شناختی و تجزیه و تحلیل سازمان: عناصر جامعه شناختی حیات سازمانی، ترجمه محمد تقی نوروزی؛ تهران: انتشارات سمت، چاپ اول.

    بیات، علی (1387). ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با رویکرد FMADM (موردکاوی: شرکتهای عمل‌آوری آبزیان دریایی در استان بوشهر) پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی.

    پیروز، الهام؛ رضوی، سید حسین؛ هاشمی، شیده سادات(1389)" طراحی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد: مطالعه ی موردی ستاد تعزیرات حکومتی گندم، آرد و نان"، نشریه مدیریت دولتی،دوره 2، شماره 5، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    جاویدان ، سهیلا، ارزیابی عملکرد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس به کمک داده­های موجود در کتاب عوامل و نشانگرهای دفتر برنامه­ریزی ، نظارت و ارزیابی دانشگاه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    دیوید، فرد آر ( 1381 ) . مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، تهران : انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ سوم .

    ذکایی، محمد سعید (بهار 1381) ، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 17 ، ص 58.

    رفیع زاده بقرآباد، علاالدین(1388)" الگوی مناسب مدیریت عملکرد در بخش دولتی"، شماره 205.

    رفیع زاده بقرآباد، علاالدین؛ عفتی داریانی، محمدعلی؛ رونق، مریم(1389)"مدیریت عملکرد(با نگاهی به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی)،تهران:فرمنش.

     

    سایمونز،رابرت ؛ نظامهای کنترل وسنجش عملکرد برای اجرای استراتژی ، ترجمه مجتبی اسدی ، گروه صنعتی پژوهشی آریانا ، تهران ،آسیا ، 1385.

    سینجر. ج . مارک ،" مدیریت منابع انسانی ،1378 ،" ترجمه فریده آل آقا ، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    شاه محمدی عبدالرضا (1384)، ارزیابی عملکرد بین‌الملل، انتشارات زرباف.

    شرمرهورن ، جان آر.، جیمزجی . هانت وریچارد ان. ازبورن (1378)." مدیریت رفتارسازمانی ،" ترجمه مهدی ایران نژاد باریزی ، محمد علی بابایی زکلیکی ، محمدعلی سبحان اللهی، ، چاپ اول ، ( تهران: موسسه آموزش وتحقیقات مدیریت وزارت نیرو. 

    شفریتز، جی.ام ؛استیون اوت، جی. (1381). تئوری‌های سازمان: اسطوره ها، ترجمه علی پارساییان، تهران: انتشارات ترمه، چاپ اول.

    شهراسبی، ناصر (1388). ارائه روشی برای ارزیابی عملکردی معماری سازمان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن، ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    شیخ زاده، رجبعلی(1388)" الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان های ماموریت محور"، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسین (ع)، سال اول، شماره 2،صص 83-57.

    صادقی، داود ( 1387 ). مدلی برای هماهنگی گونه یابی استراتژی های موضوعات تغییر سازمانی و رابطه آن با عملکرد سازمان با توجه به نقاط مرجع استراتژیک(مورد مطالعه: شرکت های هواپیمایی برتر خارجی)، تهران: دانشکده حسابداری و مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، رساله دکتری به راهنمایی  سید محمد اعرابی

    صفری، سعید (1381). طراحی مدل ریاضی ارزیابی عملکرد مدیر در سازمانهای تولیدی - رویکرد تلحیل پوششی داده‌ها DEA ، تز دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    طبرسا ، غلامعلی (1377). طراحی و تعیین الگوی ارزیابی عملکرد مدیران عامل (شرکت­های تابع سازمان صنایع و معادن بنیاد جانبازان و مستضعفان)، تز دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    فرج­زاده ، محمد (1386). بررسی رابطه بین نسبت توبین و معیار سود هر سهم (EPS) و ارزیابی عملکرد شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    فرد لوتانز، (1973). تئوری مدیریت مبتنی بر اقتضا، راهی از میان جنگل تئوری، انتشارات افق بازرگانی.

    فرهنگی، علی اکبر (1386).  ارزیابی عملکرد انسانی (جلد اول، مبانی)، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ دوازدهم.

    کاپلان، رابرت و نورتون، دیوید(1383). سازمان استراتژی محور، ترجمه پرویز بختیاری، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول

    کمالی، میرمحمد(1377). فلسفه ارزشیابی در مدیریت، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره 17.

    مرکز مطالعات مدیریت و بهره­وری ایران (1380). طراحی نظام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور.

    ملکی، محمدرضا؛ نصیری پور، امیراشکان؛ حجازی، علی؛ کاخانی، محمد جمیل(1388)"مطالعه تطبیقی س نجش عملکرد سازمانی در ایران و کشور های توسعه یافته"،مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سبزوار، دوره 16, شماره 1.

    موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی (1388). کارنامه پژوهشی وزارت بازرگانی، جلد اول.

    موسسه مطالعاتی مهر (1377). بررسی وضعیت پرداخت حقوق و مزایا و طراحی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان سازمان برنامه و بودجه

    نیکوکار، غلامحسین؛ سجادی پناه، مجید(1388)" طراحی و تبیین الگوی ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران"، فصلنامه علوم انسانی دانشگاه امام حسین (ع)، سال 17، شماره 76،صص 158-129.

    ونوس، داور و دانایی فرد، حسن(1385). فرهنگ جامع مدیریت، تهران ، انتشارات صفار.

    هال، ریچارد اچ.(1387). سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    هانگر، جی. دیوید(1388) مبانی مدیریت استراتژیک، ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، ویرایش 2008.

    هچ، ماری جو ( 1388). تئوری سازمان، مدرن، نمادین تفسیری و پست مدرن، ترجمه حسن دانایی فرد، تهران: نشر افکار.

    یاوری گوهر، فاطمه(1388). رابطه هماهنگی استراتژی های سرپرستی و ساختار با عملکرد سازمان، تهران: دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، رساله دکتری به راهنمایی سید محمد اعرابی.

     

    Abernethy, M.A., Brownell, P., 1999. The role of budgets in organizations facing strategic change: an exploratory study. Accounting, Organizations and Society 24, 189–204.

    Abernethy, M.A., Chua, W.F., 1996. A field study of control system ‘redesign’: the impact of institutional process on strategic choice Contemporary Accounting Research 13, 569–606.

    Abernethy, M.A., Lillis, A.M., 2001. Interdependencies in organizationdesign: a test in hospitals. Journal of Management Accounting Research 13, 107.

    Ackelsberg, R., Yukl, G., 1979. Negotiated transfer pricing and conflict resolution in organizations. Decision Sciences 10, 387–398.

    Aggarwal, R.K., Samwick, A.A., 1999. Executive compensation, strategic competition, and relative performance evaluation: theory and evidence. Journal of Finance 54, 1999–2043.

    Alkin  M.C & Dewy A. (1999)"Three Decades of Curriculum Evauation: An Introduction" in Lewy (ed.) ;london:pergamon

    Allen, K., (2004). MaxWeber A Critical Introduction. Pluto Press, London.

    Amigoni, F., 1978. Planning management control systems. Journal of Business Finance & Accounting 5, 279–292.

    Ansoff, H.I., 1965. Corporate Strategy. McGraw-Hill, New York.

    Anthony, R., 1965. Planning and Control Systems: A Framework for Analysis. Harvard Business Press, Boston.

    Argyris, C., 1952. The Impact of Budgets on People. School of Business and Public Administration, Ithaca.

    Argyris, C., Schِn, D., 1978. Organizational Learning: A Theory of Action Perspective. Addison Wesley, Reading, MA.

    Argyris, M., Schِn, D., 1974. Theory in Practice: Increasing Professional Effectiveness. Jossey-Bass, San Francisco.

    Armstrong, M. And Murlis, H. 1994. Handbook Of Salary Administration. Nichols Publishing Company.

    Arrington, E., Puxty, A., 1991. Accounting, interests and rationality: a communicative relation. Critical Perspectives on Accounting 2 (1), 25 -55.

    Atkinson, A. A., J. H. Waterhouse And R. B. Wells (1997). "A Stakeholder Approach To Strategic Performance Measurement." Sloan Management Review Spring: 25-37.

    Baines, A., Langfield-Smith, K., 2003. Antecedents to management accounting change: a structural equation approach. Accounting, Organizations and Society 28, 675–698.

    Baines, A., Langfield-Smith, K., 2003. Antecedents to management accounting change: a structural equation approach. Accounting, Organizations and Society 28, 675–698.

    Balogun, J., Johnson, G., 2004. Organizational restructuring and middle manager sensemaking. Academy of Management Journal 47, 523– 549.

    Banker, D.R., Chang, D.H., Pizzini, J.M., 2004. The balanced scorecard: judgmental effects of performance measures linked to strategy. The Accounting Review 79, 1.

    Batt, R., & Colvin, A. J. S. (2011). An employment systems approach to turnover: Human resources practices, quits, dismissals, and performance. Academy of Management

    Berry, A.J., Coad, A.F., Harris, E.P., Otley, D.T., Stringer, C., 2009. Emerging themes in management control: a review of recent literature. The British Accounting Review 41, 2–20.

    Bevan, S. & Thomson, M. 1991. “Performance Management At The Cross-Roads,” Personnel Management, Volume 23 No 11, Pages 36-9.

    Bisbe, J., Batista-Foguet, J.-M., Chenhall, R., 2007. Defining management accounting constructs: a methodological note on the risks of conceptual misspecification. Accounting, Organizations and Society 32, 789–820.

    Bisbe, J., Otley, D., 2004. The effects of the interactive use of management control systems on product innovation. Accounting, Organizations and Society 29, 709. Bonner, S.E., Hastie, R., Sprinkle, G.B., Young, S.M., 2000. A review of the effects of financial incentives on performance in laboratory tasks: implications for management accounting. Journal of Management Accounting Research 12, 19.

    Boal, K. B., & Hooijberg, R. (2000). Strategic leadership research: Moving on. The Leadership Quarterly, 11, 515–550.

    Bologh, R.W., 1990. Love and Greatness: Max Weber and Masculine Thinking—A Feminist Inquiry. Unwin Hyman, London.

    Bonner, S.E., Sprinkle, G.B., 2002. The effects of monetary incentives on effort and task performance: theories, evidence, and a framework for research. Accounting, Organizations and Society 27, 303– 345.

    Bowen, D. E., & Ostroff, C. (2004). Understanding HRM-firm performance linkages: The role of the “strength” of the HRM system. Academy of Management Review, 29(2), 203–221.

    Brignall, S., Modell, S., 2000. An institutional perspective on performance measurement and management in the ‘new public sector’. Management Accounting Research 11 (3), 281–306.

    Broadbent, J., Laughlin, R., 1997. Developing empirical research in accounting: an example informed by a habermasian approach. Accounting, Auditing and Accountability Journal 10 (5), 622–648.

    Broadbent, J., Laughlin, R., Read, S., 1991. Recent financial and administrative changes in the NHS: a critical theory analysis. Critical Perspectives on Accounting 2 (1), 1–29.

    Broadbent, J., Gallop, C., Laughlin, R., 2008. An Analysis of Societal Regulatory Systems: The Case of Higher Education in England. Roehampton University Discussion Paper.

    Broadbent, J., 2007. If you can’t measure it, how can you manage it? Management and governance in higher education institutions. Public Money and Management 27 (3), 193–198.

    Buller, Paul F., Glenn M. McEvoy,(2012)., “Strategy, human resource management and performance: Sharpening line of sight” Human Resource Management Review (22)43–56.

    Burgelman, R.A., Grove, A.S., 1996. Strategic dissonance. California Management Review 38, 8–28.

    Burns, J., Scapens, R.W., 2000. Conceptualizing management accounting change: an institutional framework. Management Accounting Research 11, 3–25.

    Burns, J., Vaivio, J., 2001. Management accounting change. Management Accounting Research 12, 389–402.

    Busco, C., Quattrone, P., Riccaboni, A., 2007. Management accounting: issues in interpreting its nature and change. Management Accounting Research 18, 125–149.

    Campbell, P., 1996. Analysing Performance : A Critical Reader. Ed. Manchester: Manchester University Press.

    Chan, C.W., 1998. Transfer pricing negotiation outcomes and the impact of negotiator mixed-motives and culture: empirical evidence from the U.S. and Australia. Management Accounting Research 9, 139–161.

    Chandler, A.D., 1962. Strategy and Structure. The MIT Press, Cambridge, MA. Chapman, C.S., 1997. Reflections on a contingent view of accounting. Accounting, Organizations and Society 22, 189–205.

    Chapman, C.S., 2005. Not because they are new: developing the contribution of enterprise resource planning systems to management control research. Accounting, Organizations and Society 30, 685.

    Chenhall, R.H., 2003. Management control systems design within its organizational context: findings from contingency-based research and  directions for the future. Accounting, Organizations and Society 28, 127–168.

    Chenhall, R.H., 2005. Integrative strategic performance measurement systems, strategic alignment of manufacturing, learning and strategic outcomes: an exploratory study. Accounting, Organizations and Society 30, 395.

    Chenhall, R.H., Euske, K.J., 2007. The role of management control systems in planned organizational change: an analysis of two organizations. Accounting, Organizations and Society 32, 601–637.

    Chenhall, R.H., Morris, D., 1986. The impact of structure, environment, and interdependence on the perceived usefulness of management accounting systems. The Accounting Review 61, 16–35.

    Chow, C.W., Shields, M.D., Wu, A., 1999. The importance of national culture in the design of and preference for management controls for multi-national operations. Accounting, Organizations and Society 24, 441–461.

    Citizen-Driven Government Performance, A Brief Guide For Performance Measurement In Local Government, Up-Dated 09 February 2004, Http://Www.Andromeda.Rutgers.Edu/~Ncpp/Cdgp/Teaching/Brief Manual.Html [Accessed  10  July 2009].

    Coase, R.H., 1937. The nature of the firm. Economica 4, 386–405.

    Colbert, B. A. (2004). The complex resource-based view: Implications for theory and practice in strategic human resource management. Academy of Management Review, 29(3), 341–358.

    Collier, P.M., 2005. Entrepreneurial control and the construction of a relevant accounting. Management Accounting Research 16, 321.

    Collins, R., 1986. MaxWeber: A Skeleton Theory. Sage, London.

    Cooke, M., 1997. Language and Reason: A Study of Habermas’s Pragmatics. MIT Press, Cambridge, Mass.

    Covaleski, M.A., Evans Iii, J.H., Luft, J.L., Shields, M.D., 2003. Budgeting research: three theoretical perspectives and criteria for selective integration. Journal of Management Accounting Research 15, 3–49.

    Daft, R.L., Macintosh, N.B., 1984. The nature and use of formal controlsystems for management control and strategy implementation. Journal of Management 10, 43–66.

    Daniels, A.C., 1989. Performance Management: Improving Quality Productivity Through Positive Reinforcement. Turker, Georgia: PM Publications.

    Dambrin, C., Lambert, C., Sponem, S., 2007. Control and change—analyzing the process of institutionalisation. Management Accounting Research 18, 172–208.

    Dechow, N., Granlund, M.,Mouritsen, J., 2007. Management control of the complex organization: relationships between management accounting and information technology. In: Chapman, C.S., Hopwood, A.G., Shields, M.D. (Eds.), Handbook of Management Accounting Research, vol. 1. Elsevier, Oxford, UK, pp. 625–640.

    Deci, E.L., Koestner, R., Ryan, R.M., 1999. A meta-analytic review of

    experiments examining the effects of extrinsic rewards on intrinsic. Psychological Bulletin 125, 627–668.

    Denison, D. R. (1996). What is the difference between culture and organizational climate? A native's point of view on a decade of paradigm wars. Academy of Management Review, 21, 619–654. Journal, 54(4), 695–717.

    Dent, J.F., 1990. Strategy, organization and control—some possibilities for accounting research. Accounting, Organizations and Society 15, 3–25.

    Dodd, N., 1994. The Sociology of Money: Economics, Reason and Contemporary Society. Policy Press, Cambridge.

    Donaldson, L., 1987. Strategy and structural adjustment to regain fit and performance in defense of contingency theory. Journal of Management Studies 24, 1–24.

    Dye, R.A., 1992. Relative performance evaluation and project selection. Journal of Accounting Research 30, 27–52.

    Doty, D.H. & Glick, W.H. & Huber, G.P. (1993). Fit, Equifinality and Organizational Effectiveness: A Test of Two Configurational Theories, Academy of Management Journal, V.(36), No(6).

    El-Namaki, M.S.S., 1992. Creating a corporate vision. Long Range Planning 25, 25–29. Elnathan, D., Lin, T.W., Young, S.M., 1996. Benchmarking and management accounting: a framework for research. Journal of Management Accounting Research 8, 37.

    Emmanuel, C., Otley, D., Merchant, K., 1990. Accounting for Management Control, 2nd ed. International Thomson Business Press, London.

    Ferreira, A., 2002. Management accounting and control systems design and use: an exploratory study in Portugal. PhD Thesis. Department of Accounting and Finance Lancaster University.

    Ferreira, A., Otley, D., 2005. The Design and Use of Management

    Control Systems: An Extended Framework for Analysis, AAA management Accounting Section 2006 Meeting Paper. Available at SSRN:

    http://ssrn.com/abstract=682-984.

    Ferreira, A., Otley, D., 2009. The Design and Use of Performance Management

    Fine, M., Weis, L., Weseen, S., Wong, L., 2003. For whom?—Qualitative research, representations, and social responsibilities.In: Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (Eds.), The Landscape of Qualitative Research—Theories and Issues. Sage, Thousand Oaks, pp. 167–207.

    Fitzgerald, L., Johnston, R., Brignall, T.J., Sivestro, R., Voss, C., 1991. Performance Measurement in Service Businesses. CIMA, London.

    Firth, M., 1996. The diffusion of managerial accounting procedures in the People’s Republic of China and the influence of foreign partnered joint ventures. Accounting, Organizations and Society 21, 629–654.

    Fisher, J.G., Peffer, S.A., Sprinkle, G.B., 2003. Budget-based contracts, budget

    levels, and group performance. Journal ofManagementAccounting Research 15, 51.

    Fitzgerald, L., Moon, P., 1996. Performance Measurement in Service Industries: Making it Work. CIMA, London.

    Franc Jean ¸ Henri ois,(2007),"Organizational culture and performance measurement systems", Accounting, Organizations and Society 31,

    Galbraith, J. & Kazanjain, R. (1986). Strategy Implementation, West Publishing, St. Paul, MN.

    Ghalayini,  A.M.  And  Noble,  J.S.  (1996)  'The  Changing  Basis  Of  Performance  Measurement', International Journal Of Operations And Production Management, Vol. 16, No. 8, Pp.63-80.

    Ghalayini,  A.M.,  Noble,  J.S.  And  Crowe,  T.J.  (1997)  "An  Integrated  Dynamic  Performance Measurement System For Improving Manufacturing Competitiveness", International Journal Of Production Economics, Vol. 48, Pp.207-225.

    Gibbs, D.M., Merchant, A.K., van-der-Stede, A.W., Vargus, E.M., )2004(. Determinants and effects of subjectivity in incentives. The Accounting Review 79, 409.

    Gordon, L.A., Narayanan, V.K., 1984. Management accounting systems, perceived environmental uncertainty and organization structure—an empirical investigation. Accounting, Organizations and Society 9, 33–47.

    Govidarajan, V., 1984. Appropriateness of accounting data in performance evaluation: an empirical examination of environmental uncertainty as an intervening variable. Accounting, Organizations and Society 9, 125–135.

    Govindarajan, V., 1988. A contingency approach to strategy implementation at the business-unit level—integrating administrative mechanisms with strategy. Academy of Management Journal 31, 828–853.

    Govindarajan, V., Gupta, A.K., 1985. Linking control-systems to business unit strategy—impact on performance. Accounting, Organizations and Society 10, 51–66.

    Granlund, M., Mouritsen, J., 2003. Introduction: problematizing the relationship between management control and information technology. European Accounting Review 12, 77–83.

    Greiner, L.E., 1998. Evolution and revolution as organizations grow. Harvard Business Review May–June, 55–65.

    Groot, T.L.C.M., van Helden, G.J., 2003. Financieel management van non-profit organisaties. Stenfert Kroese/Wolters- Noordhoff, Groningen.

     Habermas, J., 1984. The Theory of Communicative Action Volume 1: Reason and Rationalisation of Society, McCarthy, T. (transl.), Heinemann, London.

     Habermas, J., 1987. The Theory of Communicative Action Volume 2: The Critique of Functional Reason, McCarthy, T. (transl.), Heinemann, London.

    Habermas, J., 1996. Between Facts and Norms.MITPress, Cambridge, Mass.

    Hambrick, D.C. (2003). On the Staying Power of Defenders, Analyzers & Prospectors, Academy of Management Executive, V.(17), No.(4).

    Hansen, S.C., Otley, D.T., Van der Stede, W.A., 2003. Practice developments in budgeting: an overview and research perspective. Journal of Management Accounting Research 15, 95.

    Harison, f. (1991).  Strategic Control at the CEO level, "Long Range Planning", 24. (6). pp.(78-87).

    Hasslebladh, H., Kallinikos, J., 2000. The project of rationalization: a critique and reappraisal of neo-institutionalism in organization studies. 21 (4), 697–720.

    Henri, J.-F., 2006. Management control systems and strategy: a resource-based perspective. Accounting, Organizations and Society 31, 529–558.

    Herzog, N.V., Tonchia, S., Polajnar, A. (2009), “Linkages between manufacturing strategy, benchmarking, performance measrurement and business process reengineering”, Computers & Industrial Engineering, 10.1016/j.cie.2009.03.015

    Hofer, C. & Schendel, D. (1978). Strategy Formulation: Analytical Concepts, West Publishing, St.Paul, MN.

    Hofstede, G., 1984. Culture’s Consequences, International Differences in Work-related Values. Sage, Newbury Park, CA. Hofstede, G.H., 1968. The Game of Budget Control. Tavistock, London.

    Hood, C., 1991. A public management for all seasons? Public Administration 69 (Spring), 3–19. J. Broadbent, R. Laughlin / Management Accounting Research 20 (2009) 283–295 295

    Hood, C., 1995. The ‘new public management’ in the 1980s: variations on a theme, accounting. Organizations and Society 20 (2/3), 93– 119.

    Hoogenboom, M., Ossewarde, R., 2005. From iron cage to pigeon house: the birth of reflexive authority. Organization Studies 24 (4), 601–619.

    Hoque Zahirul (2004) "A contingency model of the association between strategy,  environmental uncertainty and performance measurement: impact on organizational performance" , International Business Review, 13

    Hope, J., Fraser, R., 2003a. Beyond Budgeting: How Managers Can Break Free from the Annual Performance Trap. Harvard Business School Press, Boston, MA.

    Hope, J., Fraser, R., 2003b. New ways of setting rewards: the beyond budgeting model. California Management Review 45, 104–119.

    Hopwood, A.G., 1972. An empirical study of the role of accounting data in performance evaluation. Journal of Accounting Research 10, 156 -182

     

    Iskandarani,M. and Reifschneider,J.b. (2008), “Performance measurement in a global  program: motivation, new concepts and early lessons from a new system”, Science and Public Policy, DOI: 10.3152 /030234208 X 398495 .pp745–755

    Ittner, C.D., Larcker, D.F., 2001. Assessing empirical research in managerial accounting: a value-based management perspective. Journal of Accounting and Economics 32, 349–410.

    Ittner, D.C., Larcker, F.D., Meyer, W.M., 2003. Subjectivity and the weighting of performance measures: evidence from a balanced scorecard. The Accounting Review 78, 725.

    Jazayeri, M., Scapens, R.W., 2008. The business values scorecard within BAE systems: the evolution of a performance measurement system. The British Accounting Review 40, 48–70.

    Jenkins, G.D.J., Mitra, A., Gupta, N., Shaw, J., 1998. Are financial incentives related to performance?Ameta-analytic review of empirical research. Journal of Applied Psychology 83, 777–787.

    Johnson, G., Scholes, K., Whittington, R., 2005. Exploring Corporate Strategy: Text and Cases, 7th ed. Prentice-Hall Financial Times, Pearson Education Limited.

    Kaplan, R., Norton, D., 1992. The balanced scorecard—measures that drive performance. Harvard Business Review (January/February), 71–79

    Kaplan, R.S., Norton, D.P., 1996. The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action. Harvard Business School Press, Boston, MA.

    Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2000. Strategy-focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment. Harvard Business School Press, Boston, MA.

    Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2004. How strategy maps frame an organization’s objectives. Financial Executive 20, 40–45

    .Kickert, W.J.M., 2000. Public Management Reforms in The Netherlands. Eburon, Delft.Kitchener, M., Kirkpatrick, I., Whipp, R., 2000. Supervising professional work under New Public Management: evidence from an ‘invisible trade’. Brit. J. Manage. 11 (3), 213–226.

    Keidel, R.W., 1994. Rethinking organizational design. Academy of Management Executive 8, 12–28.

    Kerr, S., 1975. On the folly of rewarding A, while hoping for B. Academy of Management Journal, 769–783.

    Khandwalla, P., 1972. The effect of different types of competition on the use of management controls. Journal of Accounting Research Autumn, 275–285.

    Khandwalla, P., 1974. Mass output orientation of operations technology and organizational structure. Administrative Science Quarterly, 74–97.

    Kloot, L., Martin, J., 2000. Strategic performance management: a balanced approach to performance management issues in local government. Management Accounting Research 11 (3), 231–251.

    Kotter, J., 1995. Leading change:whytransformational efforts fail. Harvard Business Review March–April, 59–67.

    Laitinen,e.k.(2009), “Importance of performance Information in managerial work”, Industrial Management &Data Systems, Vol.109No.4, pp.550-569.Langfield-Smith, K., 1997. Management control systems and strategy: a critical review. Accounting, Organizations and Society 22, 207–232.

    Langfield-Smith, K., 2007. A review of quantitative research in management control systems and strategy. In: Chapman, C.S., Hopwood, A.G., Shields, M.D. (Eds.), Handbook of Management Accounting Research, vol. 1. Elsevier, Oxford, UK, pp. 753–784.

    Laughlin, R., 1995. Empirical research in accounting: alternative approaches and a case for middle range thinking. Accounting, Auditing and Accountability Journal 8 (1), 63–87.

    Laughlin, R., 2004. Putting the record straight: a commentary on ‘methodology choices and the construction of facts: some implications from the sociology of knowledge. Critical Perspectives on Accounting 15 (2), 261–277.Leavit, H.J. (1965). Applied Organizational Change in Industry: Structural, Technological and Humanistic Approaches, New Perspectives In Organizational Research. Chicago, Rand McNally

    Libby, T., 2001. Referent cognitions and budgetary fairness: a research note. Journal of Management Accounting Research 13, 91.

    Lipe, M.G., Salterio, S.E., 2000. The balanced scorecard: judgmental effects of common and unique performance measures. Accounting Review 75, 283–298.

    Lockwood, D. (1956). Some Remarks on the Social System, British Journal of Sociology, V.(7). Laughlin, R., 1987. Accounting systems in organizational contexts: a case for critical theory. Accounting, Organizations and Society 12 (5), 479–502.Lukka, K., 2007. Management accounting change and stability: loosely coupled rules and routines in action. Management Accounting Research 18, 76–101.

     

    Lundberg, K and Balfors, B. (2009), “Framework for environmental performance measurement in a Swedish public sector organization”, Journal of Cleaner Production, doi:10.1016/j.jclepro.2009.01.011   MacMillan, I.C., 1982. Seizing competitive initiative. The Journal of Business Strategy Spring, 43–57.

    Malmi, T., Brown, D.A., 2008. Management control systems as a package—opportunities, challenges and research directions. Management Accounting Research 19, 287–300.

    Malmi, T., Granulund, M., 2005. In search of management accounting theory. Social Science Research Network. http://papers.ssrn.com/ sol3/papers.cfm?abstract id=804004.

    Merchant, A.K., Otley, D., 2007. A review of the literature on control and accountability. In: Chapman, C.S., Hopwood, A.G., Shields, M.D. (Eds.), Handbook of Management Accounting Research, vol. 1. Elsevier, Oxford, UK, pp. 785–802.

    Merchant, K., Van der Stede, W., 2007. Management Control Systems: Performance Measurement, Evaluation and Incentives, 2nd ed. FT Prentice-Hall, Harlow.

    Merchant, K.A., Manzoni, J.-F., 1989. The achievability of budget targets in profit centers: a field study. The Accounting Review 64, 539–558.

    Miles, R.E., Snow, C.C., 1978. Organizational Strategy, Structure and Process. McGraw-Hill, New York.

    Miller, D., Friesen, P.H., 1982. Innovation in conservative and entrepreneurial firms. Strategic Management Journal, 1–27.

    Mintzberg, H., 1978. Patterns of strategy formulation. Management Science 24, 934–948.

    Mintzberg, H., Lampel, J., Quinn, J.B., Ghoshal, S., 2003. The Strategic Process: Concepts, Contexts, Cases, 4th ed. Pearson Education Limited, England.

    Mintzberg, H. & Quinn, J.B. (1991). The Strategy Process: Concepts, Contexts, Case, Englewood Cliffs N.J. , Prentice-Hall, 2nd ed.

    Modell, S., 2003. Goals versus institutions: the development of performance measurement in the swedish university sector. Management Accounting Research 14, 433–459.

    Modell, S., 2005. Students as consumers? An institutional field-level analysis of the construction of performance measurement practices. Accounting, Auditing and Accountability Journal 18 (4), 537–563.

    Neely,  A.,  Adams,  C.,  And  Crowe,  P.  (2001)  "The  Performance  Prism  In  Practice",  Measuring Business Excellence, Vol. 5, No. 2, Pp.6-12.

    Northcott, D., Llewellyn, S., 2003. The ‘ladder of success’ in healthcare: the UK national reference costing index. Management Accounting Research 14, 51–66.

    O’Connor, N.G., Chow, C.W., Wu, A., 2004. The adoption of “Western” management accounting/controls in China’s state-owned enterprises during economic transition. Accounting, Organizations and Society 29, 349.

    Okkonen, J. (2007), “Democracy in management–the New coming of MBO via Organizational dialogue”, Bench marking: AnInter national Journal Vol.14No.1, pp.7-21

    Olson, O., Guthrie, J., Humphrey, C. (Eds.), 1998. Global warning! Debating international developments in new public financial management. Cappelen Akademisk Forlag, Oslo.

    Olson, O., Humphrey, C., Guthrie, J., 2001. Caught in an evaluatory trap: a dilemma for public services under NFPM. Europ. Acc.Rev. 10 (3), 505–522.

    Otley, D., 1978. Budgetary use and managerial performance. Journal of Accounting Research 16, 122–149.

    Otley, D., 1980. The contingency theory of management accounting: achievement and prognosis. Accounting, Organizations and Society 5, 413–428.

    Otley, D., 1994. Management control in contemporary organizations: towards a wider framework. Management Accounting Research 5, 289–299.

    Otley, D., 1999. Performance management: a framework for management control systems research. Management Accounting Research 10, 363–382.

    Otley, D., 2008. Did Kaplan and Johnson get it right? Accounting, Auditing & Accountability Journal 21, 229–239.

    Otley, D., Berry, A., 1980. Control, organization and accounting. Accounting, Organizations and Society 5, 231–244.

    Pallot, J., 2001. Transparency in local government: antipodean initiatives. Europ. Acc. Rev. 10 (3), 645–660.

    Pearce, J.A., Robinson Jr., R.B., 2007. Strategic Management: Formulation, Implementation, and Control, 10th ed. McGraw-Hill Irwin, New York.

    Perrow, C.A., 1967. A framework for the comparative analysis of organizations.American Sociological Review 32, 194–208.

    Player, S., 2003. Why some organizations go beyond budgeting. Journal of Corporate Accounting & Finance 14, 3–9.

    Poggi, G., 1965. A main theme of contemporary sociological analysis: its achievements and limitations. British Journal of Sociology 16, 283–294.

    Porter, M., 1980. Competitive Strategy: Techniques for Analysing Industries and Competitors. The Free Press, New York.

     

    Porter, M.E. (1985). Competitive Advantage: Creating & Sustaining Superior Performance, New York, Free Press.

    Powell, S. (2004) "The Challenges Of Performance Measurement", Management Decision, Vol. 42, No. 8, Pp. 1017-1023.

    Prahalad, C.K. & Hamel, C. (1990). The Core Competence of Corporation, Harvard Business Review, May-June.

    Power, M., Laughlin, R., 1996. Habermas, law and accounting. Accounting, Organizations and Society 21 (5), 441–465.

    Rangone, A., 1997. Linking organizational effectiveness, key success factors and performance measures: an analytical framework. Management Accounting Research 8, 207–219.

    Roberts, J., Scapens, R., 1985. Accounting systems and systems of accountability—understanding accounting practices in their organizational contexts. Accounting, Organizations and Society 10 (4),443–456.

    Rockart, J.F., 1979. Chief executives define their own data needs. Harvard Business Review, 81–93.

    Rosen, C., Case, J., Staubus, M., 2005. Equity: Why Employee Ownership is Good for Business. Harvard Business School Press, Boston, MA.

    Salaheldin,S (2008), “Critical success factors for TQM Implementation and their impact On performance     of SMEs”, International Journal of Productivity And Performance Management, Vol.58No.3, pp.215-237

    SallyK.Widener(2006)," Associations between strateg icre source importance and Performance measureuse :The impact on firm performance "ManagementAccountingResearch,17

    Sase , tohru; Integrated Productivity Measurement:  Experience of Japan, sgmposium on productivity measurement:  sectar specific, Tehran , 30 september-3 october 1996 .

    Scapens, R.W., Jazayeri, M., 2003. ERP systems and management accounting change: opportunities or impacts? A research note. European Accounting Review 12, 201–233.

    Schiehll, Eduardo And Raymond Morissette, “Motivation, Measurement And Rewards From A Performance Evaluation Perspective”, RAC Journal, Vol 4 , No 3, Sep-Dec 2000, Pp 7-24

    Schulz, J.W., Pruitt, D.G., 1978. The effects of mutual concern on joint welfare. Journal of Experimental Social Psychology 14, 480–492.

    Scott, W.R., 1981. Developements in organization theory: 1960–1980. American Behavioral Scientist 24, 407–422. Shields, J.F., Shields, M.D., 1998. Antecedents of participative budgeting. Accounting, Organizations and Society 23, 49–76.

    Sels, L., De Winne, S., Maes, J., Delmotte, J., Faems, D., & Forrier, A. (2006). Unravelling the HRM–performance link: Value-creating and cost-increasing effects of small business hrm. Journal of Management Studies, 43(2), 319–342.

    Simmel, G., 1978. The Philosophy of Money. Routledge, London.

    Simons, R., 1987. Accounting, control systems and business strategy: an empirical-analysis. Accounting, Organizations and Society 12, 357–374.

    Simons, R., 1995. Levers of Control: How Managers Use Innovative Control Systems to Drive Strategic Renewal. Harvard Business School Press, Boston, MA.

    Simons, R., 2000. Performance Measurement & Control Systems for Implementing Strategy. Prentice-Hall, New Jersey.

    Smith, D.L., Pruitt, D.G., Carnevale, P.J., 1982. Matching and mismatching: the effect of own limit, other’s toughness, and time pressure on concession rate in negotiation. Journal of Personality & Social Psychology 42, 876–883.

    Sousa de Vasconcellos e Sل, J.A., Hambrick, D.C., 1989. Key success factors: test of a general theory in the mature industrial-product sector. Strategic Management Journal 10, 367–382.

    Spendolini, M., 1992. The Benchmarking Book. Amacom, New York.

    Stringer, C., 2007. Empirical performance management research: observations from AOS and MAR. Qualitative Research in Accounting & Management 4, 92–114.

    Sumanth  . j. david ,  (1984) PRODUCTIVITY, ENGINEERING & MANAGEMENT" , MC

    Tapinos, E and Dyson, R.G (2005), “The impact of performance Measurement in strategic planning”, International Journal of Productivity And Performance Management, Vol.54No.5/6,2005,pp.370-384

    Telvin , C.H. and Hooper, V. (2009), “Knowledge and information sharing in a Closed information environment”, Journal of knowledge management, Vol. 13  No,2 p24.

    Terbogt , H.J., (2001a). Politicians and output-oriented performance evaluation in municipalities. Europ. Acc. Rev. 10 (3), 621–643.

    Terbogt , H.J., (2001b). Politician’s Use of Performance Information. Paper presented at the CIGAR Conference in Valencia, Spain, June 14–15, 2001.

    Terbogt , H.J., (2002a). De doelmatigheid van outputgerichte managementinformatie voor wethouders. Beleidswetenschap 16 (2), 114–143.

    Terbogt , H.J., 2002b. Prestatiebeoordeling in overheidsorganisaties. Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76 (10).

    Terbogt , H.J., Scapens, R.W., 2008. Performance Measurement in Universities: A Comparative Study of Two A&F Groups in the Netherlands and the UK, paper presented at the EIASM Conference on Accounting, Auditing and Management in Public Sector Reforms in Amsterdam, the Netherlands, 3–5 September 2008.

    Thompson Jr., A., Strickland III, A.J., 2003. Strategic Management: Concepts and Cases, 13th ed. McGraw-Hill Higher Education, New York.

    Thompson, M. (2007). Innovation in work practices: A practice perspective. International Journal of Human Resource Management, 18(7), 1298–1317.

    Trompenaars, F., Hampden-Turner, C., 1997. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business. Nicholas Brealey Publishing, London.

    Tuomela, T.-S., 2005. The interplay of different levers of control: a case study of introducing a new performance measurement system. Management Accounting Research 16, 293.

    Townley, B., Cooper, D.J., Oakes, L., 2003. Performance measures and the rationalization of organizations. Organization Studies 24 (7), 1045–1072

    Usher, R., Bryant, I., 1989. Adult Education as Theory: Practice and Research. Routledge, London.

    Van der Stede, W.A., Chow, C.W., Lin, T.W., 2006. Strategy, Choice of Performance Measures, and Performance. Behavioral Research in Accounting 18, 185–205.

    Widener, S.K., 2007. An empirical analysis of the levers of control framework. Accounting, Organizations and Society 32, 757–788.

    Wallace, W.L., 1994. AWeberian Theory of Human Society: Structure and Evolution. Rutgers University Press, New Brunswick, New Jersey.

    Weber, M., 1978. Economy and Society. University of California Press, Berkeley, CA.

    Westlund, H., & Adam, F. (2010). Social capital and performance: A meta-analysis of 65 studies. European Planning Studies, 18(6), 893–919.

    Wright, P. M., & Haggerty, J. J. (2005). Missing variables in theories of strategic human resource management: Time, cause and individuals. Working paper series 05-03. : CAHRS, Cornell University.


موضوع پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, نمونه پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, جستجوی پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, فایل Word پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, دانلود پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, فایل PDF پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, تحقیق در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, مقاله در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, پروژه در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, پروپوزال در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, تز دکترا در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, پروژه درباره پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه سازمان بازرسی کل کشور

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده اهداف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عمکلرد شرکت های تولیدی شهرستان رشت است. روش ها: جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های تولیدی استان گیلان واقع درشهرستان رشت می باشد و به روش نمونه گیری تصادفی از بین آنها 109 شرکت انتخاب شد. پرسشنامه ای شامل 22 سوال برای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته :مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده این تحقیق به دنبال بررسی ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و روش گردآوری داده ها توصیفی و از شاخه مطالعات میدانی به شمار می آید. جامعه آماری این تحقیق نیز شامل کلیّه پرسنل بانک تجارت سراسر استان گیلان در ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: تحقیقات مدیریتی بر اهمیت نقش الگوهای کسب و کار در ارتقای عملکرد سازمانی تاکید دارد . در سالهای اخیر شاهد رقابتی تر شدن عرصه کسب و کار در صنایع مختلف بوده ایم . بنابر نظر محققان عرصه کسب و کار ، دستیابی به جایگاه رقابتی مناسب برای یک شرکت ، تنها با کمک یک الگوی مناسب کسب و کار امکان پذیر است . ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مالی چکیده مسأله اصلی تحقیق: ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در جهت‌گیری تصمیمات استراتژیک آتی آن‌ها نقش اساسی دارد و به دلیل اهمیت این موضوع، تحقیق حاضر به آن می‌پردازد. هدف اصلی تحقیق: هدف این تحقیق ارزیابی عملکرد مالی بانک‌‌ها با استفاده از روش‌های غیرپارامتری(تحلیل پوششی داده‌ها) در بانک کشاورزی استان اردبیل ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده در پیشروی به سمت تعالی مشکلات و موانع زیادی آشکار می شوند که این مساله ،اهمیت توجه به ارزیابی را نشان می دهد، ارزیابی عملکرد سازمان به طور جامع در خور اعتماد همواره یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان و مدیران سازمان می باشد زیرا ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد هر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی داخلی چکیده صاحب‌نظران و محققین معتقدند که ارزیابی عملکرد موضوع اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل‌های سازمانی محسوب می‌شود و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد. امروزه مدیریت خرید و عرضه در عملکرد عملیاتی و مالی به طور فزاینده‌ای مهم است. فشارهای رقابتی ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مالی چکیده بانک ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی هر ملت ایفا می کنند، زیرا بر روی بخش بزرگی از عرضه پول در گردش کنترل دارند. لذا ارزیابی عملکرد مالی و بهره وری بانک‌ها در دهه‌های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. متدها و تکنیک‌های بسیاری جهت ارزیابی عملکرد مالی ایجاد شده است که هر کدام مجموعه ای از شاخص ها ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی چکیده یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها، آگاهی آنها از عملکرد سیستم های تحت مدیریت آنهاست. هدف اصلی این تحقیق، یافتن مقادیر کارایی هر یک از شرکت های تعاونی شهرستان رشت و شناسایی دلایل ناکارایی شرکت های تعاونی مورد بررسی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها می باشد. در نهایت درصدد ارائه ...

ثبت سفارش