پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران )

word 2 MB 31154 122
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A)                                                                       رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

    چکیده پژوهش

    صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست، امروزه بانک ها درکشورهای پیشرفته به عنوان راه گشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود عمل می کنند. در بانکداری نوین مولفه های متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز منابع پولی بانک ها و موسسات مالی تاثیر میگذارند.شناسایی و تعیین میزان تاثیر و نوع ارتباط این مولفه ها با موفقیت بانک ها در تجهیز منابع پولی،مقوله ای مهم می باشد، این امر سبب شده است تا فضای رقابتی تنگاتنگی میان آن ها برقرار شود. . موفقیت یا عدم موفقیت بانک را به دور از عملکرد مدیران نمی توان تصور نمود . بانکی میتواند موفق باشد که از مدیران شایسته، ابزارهای متنوع و امکانات و پتانسیل موجود خود در راستای پیروزی مجموعه بهره مند شود. عواملی که منجر به توفیق بانک می شوند، استفاده از فن آوری اطلاعات، بازاریابی، مشتری مداری به معنای واقعی آن و پرهیز از یدک کشیدن این شعارهاست. بانک ها با بهره مندی از مدیران شایسته و منابع انسانی تحصیل کرده، می توانند ارتباط دایمی با مشتریان و بازار داشته باشند و با ایجاد تغییرات و تحولات، جامعه را زیر ذره بین قرار دهند.

    کلمات کلیدی: تلاطم بازار، شدت رقابت، تمرکززدایی، مشتری مداری، رقیب محوری، گرایش به نوآوری و قابلیت های بازاریابی.

    فصل اول

     

    کلیات تحقیق

     

     

    1-1.مقدمه

    طی دو دهه اخیر، بازار محوری بنیان اصلی آثار نوشته شده در زمینه بازاریابی بوده است.(تئودوسیو[1] و همکاران، 2012) اکثریت این تحقیقات گسترده بر روی بازار محوری از دیدگاه رفتاری و فرهنگی متمرکز است. دیدگاه رفتاری بر روی فعالیت های ویژه ی مربوط به تولید و پخش و واکنش به هوش تجاری تأکید می کند.(کوهلی و جاورسکی[2]، 1990) دیدگاه فرهنگی بر روی معیارها و ارزش های سازمانی تمرکز می کند که رفتارهایی سازگار با بازار محوری را ترویج کرده و شامل سه جزء هستند: مشتری مداری، رقیب محوری و هماهنگی میان وظیفه ای. (نارور و اسلتر[3]، 1990)

    رابطه ی مثبت مفروض میان بازار محوری و عملکرد تجاری به صورت تجربی در بسیاری از مقالات و مطالعات تأیید شده است بعلاوه، این رابطه در شرایط گوناگون محیطی، در بخش های صنعتی و زمینه های فرهنگی به نظر محکم و نیرومند می آید.(تئودوسیو و همکاران، 2012) همچنین مقالات مدیریت استراتژیک چنین بیان می کنند که قابلیت های بازاریابی اثرات متنوع تری برعملکرد دارند که وابسته به شیوه هایی است که شرکت ها می تواند خودشان را با محیط همتراز کنند.(سونگ[4] و همکاران، 2008)

    بازار محوری ممکن است موجب شود تا شرکتی فقط بر روی نیازهای آشکار مشتریان متمرکز شده و از درک احتیاجات بالقوه و پنهان مشتریان کنونی و یا جدید غافل شود. با توجه به تحقیقات محققین گذشته تکیه ی بیش از حد بر مشتری ها مانع نوآوری و تحقیق و فعالیت های توسعه ای می شود و توانایی یک شرکت نسبت به معرفی محصولات مبتکرانه بازار را تهدید می کند. علاوه بر این، توجه به این مطلب که رقبای آن شرکت نیز تا حدی از بازار محوری با خبر هستند، این کار نه تنها ممکن است موجب سودبخشی رقابتی نگردد بلکه باعث هزینه هایی نیز می شود که جهت انجام یک کار و یا پیش گیری از یک شکست به شرکت محول می شود. (تئودوسیو و همکاران، 2012)

    از آنجایی که بانک ها به عنوان مهمترین نهادهای بازار مالی در ایران به دلیل عدم گسترش بازارهای مالی از یک سو و ملی بودن بانک ها از سوی دیگر، از کارایی مطلوبی برخوردار نبوده اند لذا چنین به نظر می رسد که ارزیابی عملکرد بانک ها در کشور از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.(ریاضت،1381)

     

     

     

    1-2.بیان مسأله

    در راستای رشد و توسعه پایدار کشورها،توجه به بالندگی سازمان ها،از جمله سیاست های مورد توجه همه مدیران میباشد.بانک ها هم از این موضوع مثتثنا نیستند.صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست، امروزه بانک ها در­کشورهای پیشرفته به عنوان راه گشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود عمل می کنند و یکی از موتورهای محرک اقتصادی هر کشور محسوب می شوند در بانکداری نوین مولفه های متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز منابع پولی بانک ها و موسسات مالی تاثیر میگذارند.شناسایی و تعیین میزان تاثیر و نوع ارتباط این مولفه ها با موفقیت بانک ها در تجهیز منابع پولی،مقوله ای مهم می باشد.امروزه شرایط وموقعیت های موسسات مالی و بانک ها با یکدیگر یکسان نیست و ممکن است که مولفه های تاثیرگذار بر تجهیز منابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. این امر سبب شده است تا فضای رقابتی تنگاتنگی میان آن ها برقرار شود.مفهوم عملکرد، با کارایی[5] و اثربخشی[6]تعریف شده است، و می توان آنها را دو بعد مهم عملکرد دانست، یعنی هم علل داخلی )کارایی( و هم علل خارجی )اثربخشی( برای بخش های خاص عملکرد، می توانند وجود داشته باشند. از این رو، عملکرد تابعی از کارایی و اثربخشی فعالیت های صورت گرفته است. بانک ها برای دستیابی به عملکرد بهتر، باید از شاخص های پیشرو یا آینده نگر[7] استفاده کنند. شا خص های پسرو یا گذشته نگر[8]تنها وقایع تاریخی را بیان می کنند، در حالیکه شاخص های آینده نگر، باعث مهیا شدن شرایط برای پرورش عملکرد می شوند(عباسقلی پور،1389،ص24) . موفقیت یا عدم موفقیت بانک را به دور از عملکرد مدیران نمی توان تصور نمود . بانکی میتواند موفق باشد که از مدیران شایسته، ابزارهای متنوع و امکانات و پتانسیل موجود خود در راستای پیروزی مجموعه بهره­مند شود. عواملی که منجر به توفیق بانک می شوند، استفاده از فن­آوری اطلاعات، بازاریابی، مشتری مداری به معنای واقعی آن و پرهیز از یدک کشیدن این شعارهاست. مدیران بانک باید توانایی تشخیص فرصت های جدید بازار را داشته باشند و برای رسیدن به این توان، حتما کارشناسان و متخصصان ویژه و حرفه ای باید در خدمت مجموعه باشند. بانک ها با بهره مندی از مدیران شایسته و منابع انسانی تحصیل کرده، می توانند ارتباط دایمی با مشتریان و بازار داشته باشند و با ایجاد تغییرات و تحولات، جامعه را زیر ذره بین قرار دهند(عباسقلی پور،1389،ص26) طی دو دهه اخیر،بازار محوری ، بنیان اصلی آثار نوشته شده در زمینه ی بازاریابی بوده است.( اِسمیرنووا و همکاران[9] ، 2011) قابلیت ها معمولا به عنوان عنصری هستند که  هم دارایی های سازمانی  و هم استقرار سودمندانه دارایی ها را،  به ارمغان می آورند، آنها از دارایی هایی که قابل مشاهده نیستند متفاوت هستند،علاوه بر این، قابلیت، عمیقا بر امور سازمانی و اقداماتی  که قابل معامله یا تقلید نیستند  قرار دارد،با توجه به ادبیات بازاریابی، قابیلت های مرتبط با بازار، بکارگیری موثر  دارایی های مبتنی بر بازار را تسهیل می کنند، این قابلیت ها معمولا با وظایف بازاریابی در ارتباط هستند و عناصر آمیخته بازاریابی فردی را همانند فرآیندهای بازاریابی را در بر می گیرد. بنابراین، قابلیت بازاریابی را می توان به عنوان شایستگی های سازمانی که حمایت از سنجش بازار و ارتباط مشتری را حمایت می کند، دیده می شود.(ژو و ژو[10]، 2008، ص 987) سانگ قابلیت های بازاریابی را به عنوان یک منبع مهم برای افزایش مزیت رقابتی قلمداد می کند.(سونگ و همکاران، 2008، ص 38) تلاطم بازار به تغییر نرخ ترکیب مشتریان و ترجیحات آنها اشاره دارد، و عامل اصلی بی ثباتی و غیر قابل پیش بینی محیط خارجی است، واحد های کسب و کار که در محیط پرتلاطم بازار عمل می کنند، با تغییرات سریع نیازهای مشتریان و ترجیحات و الزامات و خواسته های غیر قابل پیش بینی مقابله می کنند. به این ترتیب، به دلیل نیازهای در حال تحول و انتظارات مشتریان ، آنها نیاز بیشتری به مشتری مداری دارند و بازار محوری به بانک ها به منظور پیگیری تغییرات در محیط مشتری  و به مدیریت عدم اطمینان تقاضا یاری می رساند (تئودوسیو و همکاران، 2012، ص 1061) مشتری مداری به معنی درک خواسته های مشتریان و خلق ارزش برتر مستمر برای آنان است. ایجاد ارزش برای مشتریان از طریق افزایش منافع مورد انتظار و کاهش هزینه ها امکان پذیر خواهد بود. رقیب محوری بر ارزیابی های عمیق مجموعه رقبای انتخاب شده تمرکز دارد.تحت این نوع جهت گیری استراتژیک،واحد کسب و کار بر اهداف رقیب،استراتژی ها،فعالیت ها،پیشنهاد ها،منابع و قابلیت ها و همچنین انتشار اطلاعات به دست امده از این ارزیابی تمرکز دارد.(تئودوسیو و همکاران، 2012، ص 1063) تمرکززدایی به میزان تفویض اختیار قدرت تصمیم گیری در سراسر سازمان ومیزان مشارکت سازمانی توسط اعضای سازمان در تصمیم گیری اشاره دارد. (تئودوسیو و همکاران، 2012، ص 1062) واگذاری اختیار تصمیم گیری به مدیران و کارکنان سطوح پایین سازمان یعنی افرادی که در تماس مستقیم با مشتری هستند،می باشد. این تفویض اختیار باید با توجه به معیارهای تعیین شده سرپرستی بانک ها به شعبه صورت گیرد، واگذاری اختیار، موجب افزایش تمرکززدایی و نا متمرکز شدن تصمیمات شعب، در زمینه اعتباری خواهد شد.افزایش تمرکززدایی در سازمان به ویژه سازمانهایی که از نظر جغرافیای پراکنده اند و خدمات اصلی آن ها در شعب مختلف ارایه می شود موجب افزایش سرعت ارایه خدمات و در نتیجه افزایش رضایت مندی مشتریان این سازمان ها می شود. (شریف زاد و نوری 1383،ص 54) شدت رقابت به توانایی و تمایل رقبا برای تغییر  تصمیمات آمیخته بازاریابی به منظور به دست آوردن مزیت رقابتی اشاره دارد. شدت رقابت سبب شده که شرکت های مالی خدماتی در دوره جدید، مراقبت از سهم بازار و حفظ ان را از الویت های مبنایی و اساسی خود بدانند.(کیوانشکوهی ، دارایی ، 1389،ص 33)تحت شرایط رقابت فزاینده ، مشتریان گزینه های بسیار زیادی دارند و می توانند از مجموعه گسترده ی رقبا استفاده کنند. بنابراین، بانک ها در معرض ریسک  بیشتری برای از دست دادن مشتریان موجود دارند، بنابراین برای حفظ توان رقابتی و حفظ یا افزایش عملکرد خود ، بانک ها در مواجه با شدت رقابت قادر به ایجاد و ارائه ارزش برتر مشتری باشند.این امر مستلزم فرایند سیستماتیک به دست آوردن، تجزیه و تحلیل، و اشاعه اطلاعات که هر دو نیازهای آشکار  و پنهان مشتریان را آشکار می سازد،هستند.(تئودوسیو و همکاران، 2012، ص 1061) گرایش به نواوری فلسفه است که ایده های جدید را ترویج می دهد، و نشان دهنده تمایل بانک  به تغییر، از طریق پذیرش و اجرای فن آوری های جدید، منابع، مهارت، و سیستم های اداری است، با این حال، یک تعریف گسترده از نوآوری نه تنها شامل نوآوری در  محصول و یا خدمات، بلکه نوآوری در فرآیندهای ارایه خدمت و فن آوری و فرایندهای اداری است که می تواند به کاهش قابل توجه هزینه ها و بهره وری عملیاتی کمک کند. نوآوری مزایای قابل توجهی را به بانک ها مانند حفظ یا افزایش سهم بازار، نسبت به  رقبا ارائه می دهد، بهره برداری از این فرصت ها به ویژه  در بازارهای آشفته با اهمیت است. بانک ها می توانند مزیت رقابتی را از طریق  پذیرش  رفتار نوآورانه گسترش دهند، بانک های  نوآورانه از طریق  اصلاح کارامد خدمات  موجود و یا معرفی خدمات  جدید به بازار که مزایای برتر برای  مشتریان ارائه می کند،عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته باشند.(الاواریتا و فریدمن[11]، 2008، ص 625) از این رو در این تحقیق به بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی می پردازیم.

    با وجود این یکی از جنبه های مجهول و مبهم در این زمینه پاسخ به سوال زیر است : آیا صرف بدست آوردن بازار محوری می تواند سود رقابتی و عملکرد بهتری را برای یک بانک فراهم آورد یا خیر؟

    1-3.اهداف تحقیق

    گسترش چهارچوب بازار محوری از طریق بررسی سه هدف استراتژیک مشتری مداری، رقیب محوری وگرایش به نواوری

    برآورد اثر غیر مستقیم قابلیت های بازاریابی بر رابطه میان اهداف استراتژیک و عملکرد

    بررسی رابطه اهداف عملکرد استراتژیک در سطح مدیران شعب در موسسات بانکی

    بررسی نقش تلاطم محیطی و ساختار سازمانی در اتخاذ اهداف استراتژیک

    1-4.ضرورت و اهمیت تحقیق

    با وجود رقابت شدید ی که در اقتصاد امروز جهان حاکم است ارایه خدمات بیشتر  به مشتری ها دیگر یک ارزش افزوده تلقی نمی شود بلکه ضرورت انکار ناپذیر  است هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. از آنجا که سازمانهای ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانکها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، ،ارزش مشتریان درموسسات بانکی که رایه دهنده خدمات  بانکی هستند  بسیار حیاتی بوده  و اندکی قصور در جلب  رضایت مشتری  می تواند صدمات جبران ناپذیری  در عرصه پر تلاطم رقابت وارد کند  و بانک ها بر اساس این تفکر و اصل که مشتری سرمایه است درصدد   برنامه ریزی کلان برای حفظ و جذب مشتری بر آمد همانطوری که در مباحث موضوع بیان شده، عملکرد در بانک ها اهمیت بسیار بالایی دارد و باید مورد توجه مدیران بانک قرار گیرد موفقیت یا عدم موفقیت بانک را نمی توان به دور از عملکرد مدیران تصور نمود.مسلماً بانکی می تواند قدرت مانور بیشتری در زمینه اقتصادی و طرحهای توسعه ای داشته باشد که عملکرد مثبت و قابل ملاحظه ای نسبت به سایر رقبای خود در سیستم بانکی داشته باشد. امروزه ما در یک دنیای رقابتی نزدیک زندگی می کنیم و این قضیه ایجاب می نماید که بانکها خدمات نوین روز و متنوعی رادر راستای افزایش قدرت اقتصادی و عملکرد مثبت به مشتریان ارایه نمایند. شاید بارزترین پدیده بانکداری در عصر حاضر، جهانی شدن باشد. بانک هاو مؤسسات مالی در گذشته از طریق انجام عملیات بانکی به جذب منابع مالی می پرداختند، اما در حال حاضر، بانک ها مانندسایر سازمان ها در سطح جهانی دادوستد می کنند. از طرفی، با توسعه روزافزون تکنولوژی وصنعتی شدن کشورها، در جذب منابع مالی بانک ها تغییرات چشمگیری به وجود آمده است، به نحوی که بانکی می تواند موفق باشد که از مدیران شایسته،ابزارهای متنوع و امکانات و پتانسیل موجود خود در راستای پیروزی مجموعه بهره مند شود. مدیران بانک ها باید توانایی تشخیص فرصت های جدید بازار را داشته باشند.

     

    The Impact of Marketing Capabilities on Banks Performance With Emphasis on Dynamics Competitive (Study: The Chiefs of The Branches of Mazanderan Province Governmental Banks)

    Abstract

     

    The banking industry is an important industry in the world. Today, banks in developed countries act as a decoder, Professional Consultant, specializing in increasing financial resources and collect and exchange information for your customers.

    There are several components in modern banking which impact on Mobilizing process financial resources in banks and financial institutions. It is important to identify and determine the impact and relationship of these components to the successful banks in financial resources mobilization. This has led to establish a competitive environment. Success or failure you cannot imagine from bank manager’s performance, bank can be successful and benefit competent managers, and facilities and various tools and potentials existing in order to win the series.

    Factors that lead to success are the banks, the use of IT, marketing and customer orientation to its true meaning   and avoid tow this slogans.banks benefit from educated human resource and competent managers can be constant contact with customers and market and with transformation magnify the Community

      In this context, the aim this study is to investigate the factors that lead to the success or failure of abank branch. This research is based on descriptive – analytical type and our goal of this research is applied. The population in this study is Bosses government Bank of Mazandaran province that 220 branches have been chosen as examples. Then SPSS and LISREL soft wares are used for analyzing the information. All except the second, fifth, seventh and eighth hypotheses were confirmed, and recommendations based on the research results are presented.

     

    Key words: Market turbulence, competitive intensity, decentralization, customer orientation, competitor orientation, innovation orientation, marketing capabilities.

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات پژوهش.....................................................................................1

    1-1.مقدمه.........................................................................................................................2

    1-2.بیان مسأله.....................................................................................................................3

    1-3.اهداف تحقیق................................................................................................................5

    1-4.ضرورت و اهمیت تحقیق..............................................................................................6

    1-5.فرضیه های تحقیق.........................................................................................................6

    1-6.پیشینه ی تحقیق............................................................................................................8.

    1-7.تعریف متغیرها....................................................................................... ...................12

    1-8.قلمرو تحقیق.................................................................................................................14

    1-9.روش شناسی تحقیق......................................................................................................14

    1-10.روش گردآوری اطلاعات..............................................................................................14

    1-11.جامعه آماری..................................................................................................................14

    1-12.روش تجزیه و تحلیل آماری..........................................................................................14

    فصل دوم:مرور منابع/ ادبیات تحقیق/ پیشینه ی تحقیق..............................................15

    2-1.مقدمه.............................................................................................................................16

    2-2.عملکرد موسسه..............................................................................................................17

    2-2-1.عملکرد بانک ها..........................................................................................................18

    2-2-2.ضرورت ارزیابی عملکرد.............................................................................................19

    2-2-3.مدل های مختلف ارزیابی عملکرد...............................................................................21

    ........................................21ROCE،ROE،ROI2-2-3-1.  و مشتقات آن(قبل از دهه 80)

    2-2-3-2.مدل ارزش افزوده اقتصادی(1980)........................................................................22

    2-2-3-3.مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت..............................................................................22

    2-2-3-4.ماتریس عملکرد......................................................................................................22

    2-2-3-5.هرم عملکرد............................................................................................................23

    2-2-3-6.پرسشنامه اندازه گیری عملکرد(1990)....................................................................24

    2-2-3-7.مدل نتایج و تعیین کننده ها(1991).........................................................................24

    2-2-3-8.کارت امتیازدهی متوازن(1992)..............................................................................25

    2-2-3-9.فرایند کسب و کار(1996).....................................................................................25

    2-2-3-10.مدل تعالی سازمان(1998)....................................................................................26

    2-2-3-11.تحلیل ذی نفعان(2001)......................................................................................27

    2-2-3-12.چارچوب یکپارچه اندازه گیری عملکرد(2000).................................................28

    2-2-3-13. DEA مدل تحلیل پوششی داده ها ...................................................................28

    2-3.مفهوم قابلیت های بازاریابی............................................................................................29

    2-3-1.مفهوم تلاطم بازار.......................................................................................................31

    2-3-1-1.بازاریابی در شرایط متلاطم......................................................................................31

    2-3-1-2.واکنش نادرست مدیر در مواجهه با تلاطم بازار......................................................34

    2-3-2.مفهوم شدت رقابت.....................................................................................................35

    2-3-2-1.شدت رقابت در صنعت بانکداری............................................................................36

    2-3-3.مفهوم تمرکززدایی.......................................................................................................38

    2-3-3-1.انواع تمرکززدایی....................................................................................................38

    2-3-3-2.علت تمرکززدایی....................................................................................................39

    2-3-3-3.تمرکززدایی در صنعت بانکداری............................................................................39

    2-3-4.مشتری مداری.............................................................................................................39

    2-3-4-1.ضرورت حرکت به سمت مشتری مداری................................................................40

    2-3-4-2.مشتری مداری در موسسات مالی و بانک ها..............................................................42

    2-3-4-3.تعاریف مشتری مداری...............................................................................................43

    2-3-5.رقیب محوری..................................................................................................................44

    2-3-5-1.تعاریف رقیب محوری................................................................................................45

    2-3-6.گرایش به نوآوری............................................................................................................46

    2-3-6-1.تعاریف گرایش به نوآوری..........................................................................................47

    2-4.مفهوم پویایی های رقابتی....................................................................................................47

    2-4-1.اهمیت پویایی رقابتی در صنعت بانکداری......................................................................48

    2-5.نقش قابلیت های بازاریابی در عملکرد موسسه.....................................................................49

    2-6.مروری بر تحقیقات و نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق........................................52

    فصل سوم:روش اجرای تحقیق/ مواد و روش ها...........................................................55

    3-1.مقدمه......................................................................................................................................56

    3-2.روش تحقیق............................................................................................................................56

    3-2-1.نوع تحقیق بر مبنای هدف..................................................................................................56

    3-2-1-1.تحقیق بنیادی یا پایه ای................................................................................................56

    3-2-1-2.تحقیق کاربردی............................................................................................................57

    3-2-2.نوع تحقیق بر مبنای روش..................................................................................................57

    3-3.جامعه آماری..........................................................................................................................57

    3-3-1.نمونه آماری و روش نمونه گیری........................................................................................57

    3-4.ابزارها و روش های جمع آوری داده.....................................................................................58

    3-4-1.روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات...........................................................................59

    3-4-1-1.روایی...........................................................................................................................60

    3-4-1-2.پایایی...........................................................................................................................60

    3-4-1-2-1.روش آلفای کرونباخ................................................................................................61

    3-5.روش تجزیه و تحلیل داده.....................................................................................................62

    3-6.نتیجه گیری...........................................................................................................................64

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق..............................................65

    4-1.مقدمه.................................................................................................................................66

    4-2.آمارتوصیفی.......................................................................................................................66

    4-2-1.تحلیل جمعیت شناختی نمونه.........................................................................................66

    4-2-1.توصیف متغیرهای جمعیت شناختی..................................................................................67

    4-2-1-1.جنسیت........................................................................................................................67

    4-2-1-2.سن..............................................................................................................................68

    4-2-1-3.سطح تحصیلات...........................................................................................................69

    4-2-1-4.سابقه خدمت...............................................................................................................70

    4-2-2.توصیف متغیرهای اصلی تحقیق.......................................................................................71

    4-2-2-1.تلاطم بازار.................................................................................................................71

    4-2-2-2.تمرکززدایی................................................................................................................72

    4-2-2-3.مشتری مداری............................................................................................................73

    4-2-2-4.رقیب محوری............................................................................................................74

    4-2-2-5.گرایش به نوآوری......................................................................................................75

    4-2-2-6.شدت رقابت..............................................................................................................76

    4-2-2-7.قابلیت های بازاریابی.................................................................................................77

    4-2-2-8.عملکرد شعبه..............................................................................................................78

    4-3.آزمون فرضیه های تحقیق....................................................................................................79

    4-3-1.آزمون مدل تحقیق............................................................................................................79

    4-3-2.شاخص های برازش مدل.................................................................................................82

    4-4.بررسی فرضیه های تحقیق....................................................................................................83

    فصل پنجم:بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................87

    5-1.مقدمه..................................................................................................................................88

    5-2.نتیجه گیری..........................................................................................................................88

    5-2-1.نتایج آمار توصیفی.........................................................................................................88

    5-2-2.نتایج آمار استنباطی.......................................................................................................89

    5-3.پیشنهادات تحقیق.............................................................................................................92

    5-3-1.پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق.............................................................................92

    5-3-2.پیشنهادات برای تحقیقات آتی.....................................................................................94

    5-3-3.محدودیت های تحقیق..............................................................................................94

    فهرست منابع........................................................................................................96

    چکیده انگلیسی.................................................................................................................105

    پرسش نامه تحقیق..............................................................................................................106

     

    منبع:

    الف) فارسی

    1.احمدی،اکبر(1389) " اثرات شدت رقابتی مشاهده در صنعت و قابلیت های مربوط به بازاریابی: درایورهای ( محرک های) عملکرد بهتر نام تجاری" فصلنامه مدیریت بازاریابی(کسب و کار) صنعتی.

     

    2.احمدوند، علی محمد و تربتی، امیر و پوررضا، ناصر و نادری، مهدی و فیروزشاهی، محسن (1391) "مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تعالی به منظور بهبود عملکرد"، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره پنج، شماره 1

     

    3.استونر جیمز. ای. اف، ادوارد فری من آر، گیلبرت، دانیل آر. (1386) "مدیریت" ترجمه پارساییان و اعرابی، دفتر پژوهش های فرهنگی، جلد اول.

     

    4.اعتباری، محمد و پوراسفندیانی، حامد(1384) "زمینه پیاده سازی سیستم ارزیابی عملکرد مدون زنجیره تأمین شرکت ایران خودرو" سومین کنفرانس بین المللی مدیریت،13-1.

    5.آقاداود ، سید رسول  ردائی ، مجید.(1385) "تمرین رفتار با مشتری"، اصفهان ، غزل

    6.باقری، احسان (1391) " مروری بر 5 نیروی رقابتی در صنعت بانکداری" شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه، پایگاه اطلاع رسانی صنعت.

     

    7.ثقفی، علی و صفرزاده، محمدحسین (1390) "مدل های مدیریت و اندازه گیری عملکرد:بررسی اجمالی" دانش و پژوهش حسابداری، سال هفتم، شماره بیست و پنجم.

     

    8.چهارسوقی، سیدکمال و ساجدی نژاد، آرمان و شاهمرادی، محمدعلی (1387)" مقایسه علمی کارت امتیازی متوازن در سازمان هایی با اهداف مالی و سازمان های غیرانتفاعی"، پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع.

    9.چیرانی، ابراهیم و پاکپور رودسری، ایمان (1389) "بازارمحوری و نقش ان در بازاریابی" دوماهنامه توسعه مهندسی بازار، سال چهارم، شماره شانزدهم.

    10.خاکی،غلامرضا"روش تحقیق در مدیریت"،انتشارات بازتاب،چاپ سوم،تهران،(1387)  

     

    11.دیوید فرد آر، (1389) " مدیریت استراتژیک" ترجمه پارساییان، علی و اعرابی، سید محمد، انتشارات دفتر پژوهشی فرهنگی.

     

    12.رحیمی، غفور (1385) "ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان" ماهنامه تدبیر، سال هفدهم، شماره 173

     

    13.رضایی، فرزین و عازم، حامد (1391)" تاثیر شدت رقابتی و راهبرد تجاری بر ارتباط بین اهرم مالی و عملکرد شرکت ها" فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت ، سال پنجم، شماره دوازدهم.

     

    14.رضایی دولت آبادی، حسین و خائف الهی، احمد علی (1384) " مدلی برای تعیین میزان تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیایی" فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره 10، شماره 1.

     

    15.رضوانی، مهران و طغرایی، محمدتقی (1390) "نقش آفرینی سرمایه اجتماعی سازمانی در گرایش به نواوری سازمانی در شرکت های دانش بنیان" پژوهش نامه مدیریت تحول، سال سوم، شماره 6.

    16.رهنورد، فرجه اله (1387)، عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران، پژوهشنامه ی مدیریت، سال هشتم، شماره ی 4(پیاپی 31)

     

    17.ریاضت،فرهاد (1381) "ارزیابی عملکرد بانک ها از طرح تا عمل"نشریه: اقتصاد » پژوهشنامه اقتصادی » شماره 5، صص 168-135

    18.ساعدی، مهدی و یزدانی، حمیدرضا(1388) " ارائه مدل فرایندی برای پیاده سازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از داده ها" نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 2

     

    19.سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه "روشهای تحقیق در علوم رفتاری" چاپ دوازدهم، 1385.

    20.سکاران،اوما" روش های تحقیق در مدیریت"،ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی،موسسه آموزش عالی  و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، چاپ پنجم،تهران،(1386)

    21.شریف زاده، فتاح و نوری، روح الله، (1383) "معیارهای تعیین درجه مطلوب تمرکز و عدم تمرکز در شعب بانک: مورد بانک ملت" دانش مدیریت، شماره 67.

     

    22.صالحی، سیدمرتضی و نیکوکار، غلامحسین و محمدی، ابوالفضل و تقی نتاج، غلامحسین (1390) "طراحی الگوی ارزیابی عملکرد شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری" مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 7، صص 142-127.

     

    23.صدرایی، علی "وفاداری مشتری در صنعت بانکداری" ویوان نیوز، سایت http://www.vivannews.com/Pages/News-23270.aspx، 1391

     

    24.صدوقیان، محمدرضا و تدین، علی (1386)" دو مدل مکمل در ارزیابی عملکرد" مقالات تدبیر، شماره 179

     

    25عباسقلی پور، محسن(1389) " عوامل موثر بر بهبود عملکرد بانکها"، مجله بانک و اقتصاد، شماره 106.

     

    26.عباسی، محمدرضا و صالحی، صبور (1390)، "اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه" پژوهشنامه بیمه، سال بیست و ششم، شماره 2، صص 176-145.

     

    27.علی احمدی، علیرضا و ابراهیمی، مهدی و سلیمانی ملکان، حجت (1389) " برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و ارتباطات"، انتشارات تولید دانش.

     

    28.قاضی زاده مصطفی، بررسی و مطالعه اثر قابلیت های بازاریابی و تنوع بخشی بر عملکرد مالی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها، نشریه ی بازاریابی، آذر 1390

     

    29.کاتلر. فیلیپ و آرمسترانگ. گری (1381)، "اصول بازاریابی"، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات.

     

    30.کردنائیج، اسدالله (1383) "مشتری مداری: رمز موفقیت سازمان های متعالی"، مطالعات مدیریت، شماره 44-43.

    31.کریمی، تورج (1385) "مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی" تدبیر، شماره 171.

    32.کیوان شکوهی، همایون و دارایی، مجتبی (1389) " رتبه بندی روسای شعب بانک بر اساس ویژگی های بازاریابی به عنوان مزیت برتر" شماره 111.

     

    33.معطوفی، علیرضا و تاجدینی، کیهان و آقاجانی،حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389) "نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی" چشم انداز مدیریت یازرگانی، شماره 4، پیاپی 37، صص 71-57.

     

    34.میرکمالی، سید محمد و چوپانی، حیدر(1390) "رابطه بین رهبری تحول آفرین با گرایش به نواوری سازمانی در یک شرکت بیمه ای" پژوهشنامه بیمه، سال بیست و ششم، شماره 3، صص 181-155.

    35.موتمنی علیرضا، جواد زاده محمد، تیزفهم مهدی، "ارزیابی عملکرد راهبردی بانک ها" مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 1، بهار 1389.

    36.ونوس،داور صفائیان ، میترا.(1383)" بازاریابی خدمات بانکی"،تهران ، نگاه دانش

     

    37.یامینی، اعظم (1385) "مشتری مداری و راهکارهای کسب رضایت مشتریان"، بانک و اقتصاد، شماره 76، صص 27-23.

    38.آرمسترانگ، مایکل(1385)، "مدیریت عملکرد راهبردی کلیدی و راهنمای عملی"، ترجمه سعید صفری، انتشارات جهاد دانشگاهی

    ب) انگلیسی

     

     

    39.Assaf.A&Barros c.p&Josiassen A (2010)."Hotel efficiency: A Bootstrapped meta frontier approach". International Journal of  Hospitality Management 29.468-475.

     

    40.Auh S., Mengue, B. Balancing exploration and exploitation: The moderating role of competitive intensity. Journal of Business Research 2005; Vol.58: 1652-1661

     

    41.Bharadwaj, S. G., Varadarajan, P. R., & Fahy, J. (1993, October). Sustainable competitive advantage in service industries: A conceptual model and research ropositions.Journal of Marketing, 57, 83–99.

     

    42.Candi, Marina & Jan van den Ende & Gerda Gemser (2013) " Sailing into the wind: Organizing innovation projects under technological turbulence" Elsevier Ltd. All rights reserved.

     

     

    43.Carroll, Stephen J. and Craig E. Schneier,(2011) "Performance Appraisal and Review Systems" ,Glenview, IL: Scott, Foresman and Company.

     

    44.DeSarbo, W., Di Benedetto, C. A., & Song, M. (2007). A heterogeneous resource based view for exploring relationships between firm performance and capabilities. Journal of Modeling in Management, 2(2), 103–130.

    45.Dawes John,(2000)," Market Orientation and Company Profitability: Further Evidence Incorporating Longitudinal Data",Australian Journal of Management,Vol. 25, No. 2,PP.173-200.

     

    46.Dawes, John & Magda Nenycz-Thiel (2013) " Analyzing the intensity of private label competition across retailers" Journal of Business Research 66 , 60–66

     

    47.Day,G.S. (1994)."The capabilities of market-driven organizations", Journal of  Marketing 58, PP. 35-52.

     

    48.Deshpande, R., Farley, J. and Webster, F. (1993). "Corporate Culture, Customer Orientation, and innovativeness in Japanese Firms: a quadrat analysis", Journal of marketing, Vol. 57.

     

    49.Falch, Torberg & Justina A.V. Fischer (2012) " Public sector decentralization and school performance: International evidence" Economics Letters 114 , 276–279.

     

    50.Griffith, David A & Goksel Yalcinkaya & Roger J. Calantone (2010) "Do marketing capabilities consistently mediate effects of firm intangible capital on performance across institutional environments?" Journal of World Business 45, 217–227

     

    51 .Han, J. K., Kim, N., & Srivastava, R. K. (1998). Market orientation and organizational performance: Is innovation a missing link? Journal of Marketing, 62(4), 30–5.

    52 .Hartline, M. D., Maxham, J. G. I. I. I., & McKee, D. O. (2000). Corridors of influence in the dissemination of customer-oriented strategy to customer contact services. Journal of Marketing, 64(2), 35–50

    53.Hult, G. T. M., Ketchen, D. J., Jr., & Slater, S. F. (2005). Market orientation and performance: An integration of disparate approaches. Strategic Management Journal, 26(12),

    1173–1181.

     

    54.Hurley, R. F., & Hult, T. (1998). Innovation, market orientation, and organizational learning: An integration and empirical examination. Journal of Marketing, 62(3),42–54.

     

    55.Hilary.c&Chuan.L&Chung.(2010)."Improved Slack-Based Contex-Dependent DEA- A study of  International Tourist hotel in Taiwan".Expert systems with Application,37,6452-6458.

     

    56.Jermias, Johnny, (2008), the relative influence of competitive intensity and business strategy on the relationship between financial leverage and performance corporate, the British accounting review, 40,71-86

    57.Jiménez-Rubio, Dolores (2011) " The impact of fiscal decentralization on infant mortality rates: Evidence from OECD countries" Social Science & Medicine 73, 1401e1407

    58 .Jyh-Jengwu.;  "Influence  of market  orientation &  strategy  on  travel   industry performance: an  empirical  study  of  E-Commerce  in  Taiwan";  Tourism Management, No. 25, 2004. 

    59 .Cadwallader, S., Jarvis, C. B., Bitner, M. J., & Ostrom, A. L. (2010). Frontline employee motivation to participate in service innovation implementation. Journal of the Academy of Marketing Science, 38(2), 219–239.

    60 .Celuch, K. G., Kasouf, C. J., & Peruvemba, V. (2002). The effects of perceived market and learning orientation on assessed organizational capabilities. Industrial  Marketing Management, 31, 545–554.

    61.Kamasak,  R.  (2010). " Firm  specific  versus  industry  structure  factors  in explaining  performance  variation:  empirical  evidence  from  Turkey". Management Research Review, Vol. 34, 10.

    62.Kaplan, RS & Norton, DP (1992) "The Balanced  Scorecard – measures that drive performance", Harvard Business Review, vol, 59 no 3,pp. 71-80

    63.Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: The construct, research propositions, and managerial implications. Journal of Marketing, 54(2), 1–18.

    64.Kotler Philip and Chaotics John A. Caslione,: "The Business and Marketing in the Age of Turbulence" (New York: AMACOM, 2009) pp. 151–153.

    65.Lytle, R. S., Hom, P., & Mokwa, M. P. (1998). SERV*OR: A managerial measure of organizational service orientation. Journal of Retailing, 74(4), 455–489.

     

    66.Lam, S. K., Kraus, F., & Ahearne, M. (2010, September). The diffusion of market orientation throughout the organization: A social learning theory perspective. Journal of Marketing, 74, 61–79.

     

    67.Lynch, R.& Cross, K., (1991), Measure up Yardsticks for Continuos Improvement.

    68.Martın-Consuegra David, Esteban Agueda,(2007)," Market orientation and business performance: An empirical investigation in the airline indus",Journal of Air Transport Management,vol.13,pp 383–386.

    69.Martinez-Vazquez, J. and R. McNab (2005), "Fiscal Decentralization, Economic Growth, and Macroestability", International Studies Working Paper 01, Atlanta: Andrew YoungSchool of Policy Studies, Georgia State University. 

     

    70.Marinova, D., Ye, J., & Singh, J. (2008). Do frontline mechanisms matter? Impact of quality and productivity orientations on unit revenue, efficiency, and customer satisfaction.Journal of Marketing, 72(2), 28–45.

     

    71.Menguc, B., & Auh, S. (2006). Creating a firm-level dynamic capability through capitalizing on market orientation and innovativeness. Journal of the Academy of Marketing Science, 34(1), 63–73.

    72.Menguc Bulent and P.Boichuk Jeffrey (2012). " Customer orientation dissimilarity, sales unit identification, and customer-directed extra-role behaviors: Understanding the contingency role of coworker support", Journal of Business Research 65,PP. 1357–1363.

    73.Menguc, B., & Auh, S. (2010). Development and return on execution of product innovation capabilities: The role of organizational structure. Industrial Marketing Management,39, 820–831.

     

    74.Morgan, N. A., Slotegraaf, R. J., & Vorhies, D. W. (2009). Linking marketing capabilities with profit growth. International Journal of Research in Marketing, 26, 284–293.

     

    75.Morgan, N. A., Vorhies, D. W., & Mason, C. H. (2009). Market orientation, marketing capabilities and firm performance. Strategic Management Journal,30(8), 909–920.

     

    76.Nair, Anil & David D. Selover (2012)" A study of competitive dynamics" Journal of Business Research 65 , 355–361

    77.Nakata, Cheryl & Zhu, Zhen. (2006). "Information technology and customer orientation: A study of direct, mediated, and interactive linkages", Journal of Marketing Management 22 (3/4),PP. 319-354.

    78.Narver, J. and Slater, S. (1990), "The effect of a market Orientation on business Profitability", Journal of marketing. Vol. 54, PP. 20-35.

    79.Neyapti, Bilin (2010) "Fiscal decentralization and deficits: International evidence" European Journal of Political Economy 26 , 155–166

    80.Noble, C. H., Sinha, R. K., & Kumar, A. (2002, October). Market orientation and alternative strategic orientations: A longitudinal assessment of performance implications. Journal of Marketing, 66, 25–39.

     

    81.O'Cass A, Weerwardena J. The effects of perceived industry competitive intensity and market- related capabilities: Drivers of superior brand performance. Industrial Marketing Management 2010; 39(4): 571-581.

    82.Olavarrieta, S., & Friedmann, F. (2008). Market orientation, knowledge-related resources and firm performance. Journal of Business Research, 61(6), 623–630.

     

     

    83.Olson, E. M., Slater, S. F., & Hult, G. T. M. (2005). The performance implications of fit among strategy, marketing organisation structure and strategic behaviour. Journal of Marketing, 69(3), 49–65

     

    84.Ortega, M. J. R., & Villaverde, P. M. G. (2008)." Capabilities and ompetitive tactics influences  on performance: Implications of the moment of entry". Journal of Business Research, 61, 332-345.

    85.Patton, Michael Quinn, (2010)" Evaluating Performance: Appraisal Programs: An Overview" Theodore Roosevelt Building, United States Office of Personnel Management

    86.Ramaswamy, K., (2001). Organizational ownership, competitive intensity, and firm performance: an empirical study of the Indian manufacturing sector. Strategic management journal 22,989-998

    87.Ro Heejung and Chen Po-Ju (2011) " Empowerment in hospitality organizations: Customer orientation and organizational support" International Journal of Hospitality Management 30, PP.422–428.

    88.Rolstandas, A., (1995), "Performance Measurement: A Business Process Benchmarking Approach", Chapman & Hall, New York, NY.

    89.Ruekert, R. (1992). "Developing a market orientation: an Organizational Strategy Perspective", International Journal of marketing, Vol. 9. PP. 225-45.

    90.Santos-Vijande, Marıa Leticia & Luis Ignacio Alvarez-Gonzalez (2007) " Innovativeness and organizational innovation in total quality oriented firms: The moderating role of market turbulence" Technovation 27 , 514–532

    91.Secme, Y. N., Bayrakdaroglu, A., & Kahraman, C.,(2009) " Fuzzy Performance Evaluation  in  Turkish  Banking  Sector  using  Analytic  Hierarchy  Process  and TOPSIS", Expert System with application, 36, 11699-11709

    92.Shahid N.B., and Other; "Just Enterpeneurial enough: the moderating effect of ntrepreneurship on  the  relationship between market orientation & performance"; Journal of Business Research, No.58, 2005.

     

    93.Shapiro, B. (1988), "What the hell is market-oriented'" Harvard Business Review, Vol. 66, PP. 19-25.

    94.Siguaw, J. A.; Simpson, P. M. & Enz, C. A. (2006). Conceptualizing innovation orientation: a framework for study and integration of innovation research, Journal of Product Innovation Management, 23(6),PP. 556-574

     

    95.Smirnova, M., Naudé, P., Henneberg, S. C., Mouzas, S., & Kouchtch, S. P. (2011). The impact of market orientation on the development of relational capabilities and performance outcomes: The case of Russian industrial firms. Industrial Marketing Management, 40, 44–53.

     

    96.Song, M., Nason, R.W., & Benedetto, A. D. (2008). "Distinctive marketing and information technology capabilities and strategic types: A cross national investigation". Journal of International  Marketing, 16(1), 4-38.

    97.Terawatanavong, Civilai & Gregory J. Whitwell& Robert E. Widing & Aron O'Cass (2011) "Technological turbulence, supplier market orientation, and buyer satisfaction" Journal of Business Research 64 ,911–918

    98.Theodosiou Marios and Kehagias John and Katsikea Evangelia (2012),"Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations", Industrial Marketing Management 41,PP. 1058–1070.

    99 .UNESCO  (2005).  "Education  Policies  and  Strategies7,  Decentralization  in  Education National Policies and practices, by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, place de Fontenoy" , 75352 Paris 07 SP (france).

    100. Vorhies, D. W., Morgan, R. E., & Autry, C. W. (2009). Product-market strategy and the marketing capabilities of the firm: Impact on market effectiveness and cash flow performance. Strategic Management Journal, 30(12), 1310–1334.

    101.Weerawardena J., (2003) "The role of marketing capability in innovation-based competitive strategy", Journal of strategic marketing.

    102. Wu, Jie (2012) " Technological collaboration in product innovation: The role of market competition and sectoral technological intensity" Research Policy 41, 489–496

    103.Zhou, K. Z., Yim, C. K., & Tse, D. K. (2005). The effects of strategic orientations on technology-and market-based breakthrough innovations. Journal of Marketing, 69(2), 42–60.

    104.  Zhou, K. Z., Li, J. J., Zhou, N., & Su, C. (2008)" Market orientation, job satisfaction product  quality  and  firm  performance: Evidence  from  China".  Strategic Management  Journal,29,985,1000


موضوع پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , نمونه پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , جستجوی پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , فایل Word پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , دانلود پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , فایل PDF پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , مقاله در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , پروژه در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , پروژه درباره پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران ) , رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی (مورد مطالعه شعب بانک های دولتی استان مازندران )

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه­ی کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش: بازاریابی چکیده عصر حاضر با هیچ بک از اعصار گذشته قابل قیاس نیست. ویژگی غالب این عصر دانش مداری، اطلاعات محوری و نرخ بالای تغییرات در عرصه های مختلف است. این حقیقتی است که فضای کسب و کارها را دربرگرفته است و بیانگر پیچیدگی بازارهای جهانی روزافزون بازارها و پویایی محیط فراروی شرکت ها و موسسات تولیدی و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده رقابت میان بانکها و پیچیدگی نظام بازاریابی خدمات بانکی شرایطی را ایجاد کرده که اگر به عرصه رقابتی و راهکارهای هوشمندانه توجه نشود بعضا بانکها در اهداف خود دچارناکامی شده و کم کم از صحنه رقابت حذف می‌شوند. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد، توانایی بانک در ارائه خدمات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه رضایت مشتری و عملکرد تجاری شرکتهای صنعت بیمه استان گیلان می باشد. جامعه آماری شامل 28 شعبه در صنعت بیمه است. حجم نمونه 20 شعبه (شامل مدیران 20 شعبه و 20 نفر مشتری از هر شعبه در مجموع 400 مشتری) می باشد. روش تحقیق توصیفی و با روش میدانی و داده ها از طریق پرسشنامه های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) گرایش : بازرگانی داخلی چکیده تغییرات روزافزون در بانکداری ایران و ورود رقبای خصوصی در عرصه ارایه خدمات، مدیران بانک ها را بر آن داشته است تا به افزایش سهم از هر مشتری بپردازند و مشتریان را برای مدت طولانی حفظ کنند. لازمه حفظ مشتری و تبدیل آن به مشتریان وفادار و مراجعه مجدد آنها، رضایت آنها از کیفیت خدمات بانکی است. با توجه به ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( M.A ) گرایش: بازاریابی چکیده هدف از ارائه این پژوهش طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار است. این مدل شامل متغیرهای مستقل پایداری اجتماعی، پایداری سیاسی، کیفیت خدمات، پایداری محیطی، پایداری فرهنگی، بازاریابی پایدار، رضایت گردشگر، اعتماد گردشگر، وفاداری گردشگر بر متغیر وابسته گردشگری پایدار ...

ثبت سفارش