پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی

word 462 KB 31189 74
1392 کارشناسی ارشد گردشگری و توریسم
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه

    کارشناسی ارشد

    رشته: مدیریت اجرایی MBA

    چکیده

    در این تحقیق به بررسی و شناخت عوامل تاثیرگذار در انتخاب بسته­های مسافرتی توسط مسافر می­پردازیم. ابتدا با توجه به شناخت بازار موجود و شیوه فعالیت فعلی دفاتر خدمات مسافرتی و با توجه به شناخت رفتار مسافرین و گردشگران مدلی برای انتخاب بسته­های مسافرتی تهیه می­کنیم.

    سپس پرسشنامه ای تهیه شده و با توجه به نتایج بدست آمده، ضرایب وزنی بردارهای مقایسه ای را بدست می آوریم. همچنین با استفاده از روش ANP و انتخاب چند گزینه انتخاب اقدام به حل مدل می کنیم. لازم به ذکر است که ضرایب بردارهای مقایسه ای برای گزینه­های انتخاب را با پرسشنامه ای جداگانه و با توجه به نظر افراد خبره به دست می­آوریم.

    در نهایت نتایج به دست آمده از نرم افزار را با نتایج واقعی فروش برای یک دوره یکساله یکی از دفاتر خدمات مسافرتی مقایسه کرده و تشابهات و تفاوت­های موجود در نتایج را تحلیل می­نماییم.

    واژگان کلیدی: بسته­های مسافرتی، بازاریابی و فرآیند تحلیل شبکه­ای

    فصل اول

     

    مقدمه و کلیات تحقیق

     

    1-1 مقدمه

    دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون تورگردانان و یا شرکت های حمل و نقل و هتلها از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می کنند . آنها در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می روند . توفیق یا عدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیر گذار است .

    انواع آژانس‌ها یا دفاتر خدمات مسافرتی موجود در ایران  به استناد بندهای الف، ب و پ ماده یک آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی موضوع تصویب‌نامه شماره 14404/ت 23203ها مورخ 5/4/1380 هیات وزیران، آژانس‌های مسافرتی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:  

    الف) آژانس‌های مورد اشاره در بند الف ماده یک آیین‌نامه فوق‌الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیت خطوط مختلف هوایی داخلی و خارجی است.  اینگونه دفاتر نه تنها به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند بلکه حق فروش تورهای سایر دفاتر برگزارکننده را نیز ندارند چرا که اساس مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند. ضمنا این نوع از آژانس‌های مسافرتی با رعایت آیین‌نامه‌ها و ضوابط مربوطه می‌توانند به عضویت یاتا (IATA) درآیند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانس‌های دارنده مجوز بند الف گفته می‌شود.  درضمن دارنده این جواز می تواند درخواست صدور بلیت قطار رجاء و قطار بنیاد را هم بنماید و علاوه بر بلیط هواپیما، بلیط قطار هم بفروشد.ضمنا دربست کردن هواپیما(چارتر) هم توسط این شرکت های مسافرتی امکان پذیر است.

    ب) آژانس‌های مورد اشاره در بند ب ماده یک آیین‌نامه فوق‌الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیت‌های مرتبط با صنعت گردشگری است. اینگونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیر عربستان (حج)، سوریه و عراق را ندارند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانس‌های دارنده مجوز بند ب گفته می‌شود.  

    پ) آژانس‌های مورد اشاره در بند پ ماده یک آیین‌نامه فوق‌الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع سفرهای زیارتی داخل و خارج از کشور است. اینگونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیرهای غیر زیارتی را ندارند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانس‌های دارنده مجوز بند پ گفته می‌شود.  

    نکته مهم اینکه آژانس‌های مسافرتی موجود در کشور می‌توانند هر یک از مجوزهای مذکور را به طور مجزا و یا ترکیبی از دو یا هر سه مجوز داشته باشند. در آن صورت آژانس مربوطه به طور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمان‌هایی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت کرده است.

    آژانسها از نظر تقسیم بندی جهانی دو نوع می باشند:

    Tour Operator:

    این آژانسها مجری تور هستند و با سرمایه گذاریهای کلان هتلها و خطوط هوایی،ریلی و اتوبوس توریستی را گارانتی کرده،سپس به قیمت مناسب آن را در اختیار آژانسهای نوع دوم قرار می دهند. از نظر قانونی در خارج کشور آژانسهای تور اپراتور یا عمده فروش تورها؛حق ندارند برای تبلیغ ثبت نام مسافر به صورت مستقیم اقدام نمایند بلکه در ازای واگذاری قسمتی از سود حاصله به آژانسهای ردیف دوم،مسافران(ثبت نام ) شده آنها را اعزام می نمایند.

    Tour Retailor:

    این آژانس ها به خرده فروش معروف هستند و با پذیرش مسافر و عقد قرارداد با آژانسهای عمده فروش اقدام به فعالیت می نمایند.

    در این تحقیق با کمک روش های بازاریابی در پی تفکیک و شناسایی نیازمندی ها و خواسته های مشتریان می باشیم. این خواسته ها و نیازمندی ها در شکل گیری بسته های مسافرتی ارایه شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی نقش بسزایی دارند. این کار به کمک روش های بازاریابی انجام می گردد و خروجی آن بسته هایی حاوی برخی نیازمندی ها و خواسته ها می باشند که هدفشان ارایه بهترین مزیت رفاهی به مشتریان می باشد پس جهت اولویت بندی این بسته ها با اهداف مزیت رقابتی و مطلوبیت بسته و با توجه به روابط غیر خطی میان نیازمندی ها و خواسته های مشتریان در بسته های مختلف از روش فرآیند تحلیل شبکه ای (Analytic Network Process) استفاده می کنیم.

     

    1-2 هدف تحقیق

    ایجاد ساز و کاری جهت تفکیک بسته­های خدمات مسافرتی و اولویت بندی آن ها

     

    1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق

    صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های هزاره سوم، طی نیم قرن گذشته با رشد تصاعد گونه خود تأثیر بسزایی در رشد و پویایی اقتصادی و تبادلات فرهنگی کشورها داشته است. به‌طوری‌که بسیاری از صاحب‌نظران، قرن حاضر را قرن گردشگری نام نهاده‌اند. توجه به مقوله گردشگری زمانی مهمتر جلوه می‌کند که براساس آمارهای موجود، صنعت گردشگری امروزه به‌عنوان دومین منبع درآمد بیش از 49 کشور در حال توسعه به حساب می‌آید و راهبردی است برای افزایش درآمد و فقرزدایی این کشورها. براساس پیش‌بینی سازمان جهانگردی جهانی (WTO) تا سال 2010 بیش از 43 درصد از اشتغال جهان مربوط به بخش گردشگری خواهد بود (محمدی ده چشمه و زنگی آبادی، 1387). طبق پیش‌بینی WTO تا سال 2020 میلادی، تعداد جهانگردان به رقمی بالغ بر 1/6 میلیارد نفر خواهد رسید. براساس آمار ارائه شده از همین سازمان، بیش از 50 درصد معضل اشتغال در کشورهای در حال توسعه از طریق توسعه این صنعت قابل حل است.

     

    1-4 سوال تحقیق

    سوالی که مطرح میشود این است که:

    آیامی­توان با توجه به شناخت مخاطب در صنعت خدمات مسافرتی و با توجه به روال فعلی فرآیند بسته­های مخاطب پسندتری طراحی کرد؟

     اولویت­های انتخاب بسته­های مسافرتی در بین مشتریان(در ایران) چیست؟

    آیا نتایج به دست آمده با روند فعلی تقاضا همخوانی دارد؟

     

    1-5 مفروضات

    1- مشتریان معقول و دارای خواسته های عقلایی هستند.

    2- مطلوبیت مشتریان با ارتقای کیفیت خدمات ارتباط مستقیم دارد.

     

    1-6 کلمات کلیدی و تعاریف مربوط

    بسته های مسافرتی:

    یک پکیج اساسا یک ترکیب از محصولات منفرد سفر و گردشگری است که تحت یک مارک و برند خاص بازاریابی شده و با یک قیمت کلی بفروش می رسد. بیشترین محصولات در بازارهای سفر و گردشگری بفروش می رسند، با این وجود محصول سفرهای مهم تجاری وخیلی از کنفرانس ها نیز به همین طریق پکیج می شوند.

    محصول جامع گردشگری به صورت یک پکیج و بر اساس 5 جزء اصلی شامل جاذبه های مقصد، تسهیلات و خدمات مقصد، دسترسی به مقصد(شامل حمل و نقل)، تصویر و برند مقصد و قیمت بازاریابی تورهای جامع و پکیج های محصول برای مشتریان تعریف می شود. یک تورگردان تور جامع، سازنده یک محصول گردشگری است که اجزای پکیج را از عرضه کنندگان خدمات گردشگری می خرد و آنها را به صورت یک پکیج و با برند یک نهاد واحد می فروشد.

    بازاریابی:

    بازاریابی فرآیندی است که از طریق آن افراد و گروهها نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید و مبادله محصولات و ارزش با دیگران تأمین می کنند

    یا به عبارتی دیگر بازاریابی عبارت است از:

    شناسایی ( مشتریان، رقبا و کل بازار )، شناساندن ( کالاها و خدمات به مشتریان) و ایجاد رضایت (برای مشتریان و خودمان). 

    فرآیند تحلیل شبکه ای:

    روش ANP از روش­های جدید MCDM محسوب میشود که آقای دکتر ساعتی در سال 1996 میلادی آن را ارائه داد و به دلیل در نظر گرفتن وابستگی­ها در این روش، می­توان آن را رویکردی جدید در روش­های MCDM به شمار آورد. این روش در دنیای واقعی، کاربردهای بسیار زیادی دارد و از دلایل آن نیز همان در نظر گرفتن وابستگی­ها را می­توان برشمرد.

     

    1-7 قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی

    1-7-1 قلمرو زمانی

    این تحقیق مربوط میشود به بازه زمانی پایان سال 1391 تا ابتدای سال 1392.

    همچنین در این تحقیق به منظور تطبیق نتایج با عملکرد واقعی از داده­های خام مربوط به فروش بسته­های مسافرتی یکی از آژانس­های خدمات مسافرتی سرشناس از اردیبهشت 1390 تا فروردین 1391 استفاده گردیده است.

     

    1-7-2 قلمرو مکانی

    جمعیت مورد مطالعه در زمینه پرسشنامه افراد مراجعه کننده به چند آژانس برتر و همچنین فرودگاه شیراز بوده است.

     

    1-7-3 قلمرو موضوعی

    در این تحقیق دو حوزه مورد مطالعه قرار گرفته است. بخش اول شامل تعیین عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب بسته­های مسافرتی توسط مسافران و همچنین بررسی میزان درجه اهمیت آنها در این تصمیم گیری، و ارائه مدلی با توجه به نتایج می­باشد.

    بخش دیگر تحقیق بررسی میزان تطابق نتایج حاصله با روند واقعی با توجه به اطلاعات خام موجود می­باشد.

     

     

    فصل دوم

     

    ادبیات و پیشینه تحقیق

     

    2-1 تاریخچه­ی خدمات مسافرتی

    توراپراتورهای امروزی که بسته های تور شامل حمل و نقل، تسهیلات اقامتی و جاذبه ها را ارائه می دهند در طول یک دوره طولانی بیش از یک قرن به تکامل رسیده اند. منشا سازمان های مسافرتی و توراپراتورها به سال 1841 بر می گردد که توماس کوک اولین قطار چارتر را برای یک گردش روزانه سازماندهی کرد. قبل از جنگ جهانی دوم، تورهای بین المللی با انعقاد قرارداد با شرکت های راه آهن، هتل ها و خطوط کشتی رانی سازماندهی می شدند و مسافرت هایی را در سراسر اروپا ترتیب می دادند. در زمان جنگ جهانی دوم تغییرات زیاد در تکنولوژی حمل و نقل به خصوص به واسطه توسعه هواپیمایی با توانایی پرواز در مسافت های طولانی و حمل بمب ایجاد شد و سرمایه گذاران توراپراتور به سرعت و ارزش هواپیما ها برای حمل و نقل پی برده و به سازماندهی پکیج های تور پرداختند. از اواسط سال 1990بازار انگلستان اشباع شد و توراپراتورها برای رشد بیشتر به جستجوی بازار جهانی پرداختند. بسیاری از سفرهایی که سالانه به خارج از کشور صورت می گیرد امروزه رایج است و پکیج ها از بازار تعطیلات تابستانی تا جنبه های مدرن از بازار گردشگری گسترش یافته اند. بسیاری معتقدند که اشباع و بلوغ بازار بسیار سریعتر از قدرت پاسخگویی عرضه کنندگان پیش رفت به طوری که از سال 1990 با بازاریابی انبوه گردشگری مواجه شدیم که باز هم با رشد مصرف کنندگان مطابقت ندارد.

    از سال 1990 افزایش تجارب، افزایش تقاضای مشتریان و انعطاف پذیری در انتقال اطلاعات و تکنولوژی جدید ارتباطات مدل تجارت را تغییر داد. توراپراتورها بیشتر از قبل تحت نفوذ همکاری های بین المللی قرار گرفتند و بازاریابی انبوه و یکسان برای کالاها در بخش های وسیع و برای محصولات پر مصرف و استفاده از فرآیندهای خطوط هوایی چارتر و جاذبه های محیطی در حال رشد، رونق یافت. [42].

    با استفاده از تجربیات شرکتهای خدمات مسافرتی در اروپا ، نخستین آژانس جهانگردی ایران به نام آژانس «ایرانتور» در شهر تهران ، در سال 1319 خورشیدی تاسیس شد ، این آژانس در شروع فعالیت خود فقط گشت هایی برای علاقه مندان به اسکی ترتیب می داد . اولین آژانس مسافرتی در سال 1325- 1324 یعنی بعد از سال خاتمه جنگ جهانی دوم ، توسط برادران مهاجری (محمد و ابوالقاسم) ، با نام مهاجری و شرکاء تاسیس شد. سال شروع فعالیت این آژانس ، همزمان با سال افتتاح پروازهای شرکتهای هواپیمایی خارجی به ایران و تاسیس شرکت هواپیمایی ایران و آغاز پروازهای داخلی و خارجی شرکتهای فوق بود ، آژانس های مسافرتی به صورت فعلی ، تقریباً از سال1330 ، فعالیت خود را آغاز کردند

    آژانس خدمات مسافرتی ، اپراتوری است که برای دسترسی به قیمت های رقابتی شرکت های بزرگ هواپیمایی و هزاران هتل و مکان های مختلف دنیا و اجاره خودرو طراحی شده و قادر به ذخیره و ارسال درخواست و تایید هتل ، رزرو بلیت هواپیما و اجاره خودرو در عرض چند دقیقه بوده و توانایی دسترسی به اطلاعات دست اول از هتل ها و دستیابی به بهترین نرخ آنها را در دارند. آژانس های مسافرتی با ترویج و تبلیغ بسته های تفریحی سفر ، بخش عمده ای از وقت خود را صرف جذب و برخورد با مشتریان به طور مستقیم می کنند و در زمینه های مختلف مورد نیاز مشتریان در مقصد برای گذراندن تعطیلات و دریافت خدمات مورد نیاز ، آنها را راهنمایی می کنند. [43].

     

    2-2 تصمیم گیری چندمعیاره(MCDM)

    یکی از تکنیک های تصمیم گیری با استفاده از داده های کمی تصمیم گیری چندمعیاره می باشد. با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره می تواند با در نظر گرفتن معیارهای متفاوت برای تصمیم گیری که گاها با یکدیگر در تعارض هستند، به طریقی عقلایی تصمیم سازی نماید.

    تصمیم گیری چندمعیاره(MCDM) به دو دسته تصمیم گیری چندشاخصه(MADM) و تصمیم گیری چند هدفه(MODM) تقسیم می شود.

    مدل ها و تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه به منظور انتخاب مناسب ترین گزینه از بین m گزینه موجود به کار می روند. در (MADM) معمولا داده های مربوط به گزینه ها از منظر شاخص های مختلف در یک ماتریس نمایش داده می شود.

     

    2-2-1 مدل های جبرانی

    مدل هایی که از شاخص هایی تشکیل شده اند که با یکدیگر در تعامل اند، به این معنی که مقادیر نامطلوب یک شاخص می تواند توسط مقادیر مطلوب شاخص دیگر پوشانده شود. از جمله مدل های جبرانی به موارد زیر می توان اشاره کرد.

    2-2-1-1 AHP

     (Analytic Hierarchy Process)

    فرایند تحلیل سلسله مراتبی با به کارگیری معیارهای کیفی و کمی به طور همزمان و نیز قابلیت بررسی ناسازگاری در قضاوت ها می تواند در بررسی موضوعاتی همچون برنامه ریزی شهری و منطقه ای، بهینه سازی ترکیب تولید محصولات در یک واحد صنعتی، بودجه بندی دستگاههای دولتی، برنامه ریزی حمل و نقل، برنامه ریزی تخصیص منابع انرژی، اولویت بندی در صنعت برق، اولویت بندی پروژه های تحقیقات انرژی و محیط زیست و... کاربرد مطلوبی داشته باشد. همچنین این روش زمینه ای را برای تحلیل و تبدیل مسایل مشکل و پیچیده به سلسله مراتبی سده تر فراهم می آورد که در چارچوب آن برنامه ریز بتواند ارزیابی گزینه ها را با کمک معیارها و زیرمعیارها به راحتی انجام داد.

     

    2-2-1-2 Fuzzy AHP

    تئوری فازی برای مواجهه با اکثر پدیده های جهان واقع که در آنها عدم قطعیت وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از مجموعه ها، اعداد و اتفاق های دنیای واقعی را می توان با منطق فازی توجیه کرد. در Fuzzy AHP با تعمیم مفاهیم فازی در تعیین ماتریس های مقایسه زوجی دخالت داده می شود.

     

    Identifying and Prioritizing tour package in travel agency

    (For Receiving Master's Degree in the Field of MBA)

     

    Abstract

    In this study we appraise the factors influencing the choice of travel by passengers.at first according to the market and  available knowledge of current activities of travel agencies and tourist behavior, we developed a model for the selection of tour packages.

    Then a questionnaire has been prepared and according to the result, we gain the weighted coefficients of comparing vectors. Then according to ANP method and choosing some alternatives, we solve the model. It should be noted that the coefficients of  comparing  vectors for selecting alternatives,gain with a separate questionnaire and opinion of experts.

    Finally, we compare the results of software with the actual results of sales for a period of one year from travel agencies and analyze the similarities and differences in the results

    Key words: Tour package, marketing, analytic network process

  • فهرست:

    صفحه عنوان........................................................................................................................ ب

    صفحه تقدیم........................................................................................................................ ج

    تشکر و قدردانی................................................................................................................... د

    چکیده.................................................................................................................................. ه

    فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

    1-1مقدمه........................................................................................................................... 2

    1-2هدف تحقیق................................................................................................................. 4

    1-3ضرورت و اهمیت تحقیق............................................................................................. 4

    1-4سوال تحقیق................................................................................................................ 4

    1-5مفروضات.................................................................................................................... 5

    1-6کلمات کلیدی و تعاریف مربوط................................................................................... 5

    1-7قلمرو موضوعی،مکانی و زمانی.................................................................................... 6

    1-7-1 قلمرو زمانی............................................................................................................ 6

    1-7-2 قلمرو مکانی........................................................................................................... 7

    1-7-3 قلمرو موضوعی...................................................................................................... 7

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1 تاریخچه­ی خدمات مسافرتی........................................................................................ 9

    2-2 تصمیم گیری چندمعیاره(MCDM).............................................................................. 10

    2-2-1 مدل های جبرانی.................................................................................................... 10

    2-2-1-1 AHP.............................................................................................................. 11

    2-2-1-2 Fuzzy AHP................................................................................................. 11

    2-2-1-3 ANP.............................................................................................................. 11

    2-2-1-4 SAW............................................................................................................. 12

    2-2-1-5 LINMAP ..................................................................................................... 12

    2-2-1-6 TOPSIS ....................................................................................................... 12

    2-2-1-7 VIKOR......................................................................................................... 13

    2-2-1-8 ELECTRE................................................................................................... 13

    2-2-1-9 PROMETHEE........................................................................................... 13

    2-2-1-10 SMART..................................................................................................... 14

    2-2-1-11 REGIME................................................................................................... 14

    2-2-1-12 SIR.............................................................................................................. 14

    2-2-1-13 EVAMIX.................................................................................................. 15

    2-2-2 مدل های غیر جبرانی............................................................................................. 15

    2-2-3 مدل هایی که در مرز جبرانی و غیرجبرانی قرار می گیرند....................................... 16

    2-2-3-1 PERMUTATION..................................................................................... 16

    2-2-3-2 QUALIFLEX............................................................................................. 16

    2-3 مرور ادبیاتی و کارهای مرتبط در داخل و خارج.......................................................... 16

    فصل سوم: روش تحقیق

    3-1 تعریف دقیق مسأله...................................................................................................... 19

    3-2 فلوچارت اجرای کار و شرح آن................................................................................. 19

    3-2-1 تهیه مدل............................................................................................................... 19

    3-2-2 انتخاب گزینه­های انتخاب....................................................................................... 22

    3-3 شرح روش مورد استفاده برای اولویت بندی............................................................... 23

    3-3-1 پرسشنامه............................................................................................................... 24

    3-3-2 نظرات افراد خبره................................................................................................... 34

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

    4-1 مقدمه......................................................................................................................... 39

    4-1-1 ساخت مدل و پیکربندی......................................................................................... 39

    4-1-2 تشکیل ماتریس­های مقایسه زوجی و محاسبه بردارهای وزن.................................... 39

    4-1-3 تشکیل سوپرماتریس.............................................................................................. 40

    4-1-4 محاسبه توزیع ماندار سوپرماتریس وزن­دار شده..................................................... 40

    4-1-5 نرمال کردن وزن­های به دست آمده........................................................................ 40

    4-1-6 انتخاب گزینه برتر.................................................................................................. 41

    4-2 شرح فرآیند انجام شده توسط نرم­افزار........................................................................ 41

    فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات

    5-1 مقدمه و خلاصه تحقیق............................................................................................... 49

    5-2 نتیجه گیری................................................................................................................. 50

    5-3 محدودیت­های تحقیق.................................................................................................. 53

    5-4 پیشنهادات برای تحقیقات آتی...................................................................................... 54

    پیوست

    پرسشنامه............................................................................................................................ 56

    منابع و مآخذ

     

    منبع:

    منابع فارسی:

    ]1[.     کروبی، مهدی/  رسانه­های ارتباط جمعی و انتخاب مقصد گردشگری / فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات گردشگری /  سال هفتم، شماره 15، بهار و تابستان 90 / 1390 /  صفحات 111 تا 136

    ]2[.     سهرابی، بابک، طهماسبی پور، کاوه، رئیسی وانانی، ایمان، فضلی، صفر / شناسایی معیارها و تبیین مجموعه­های فازی انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران مقیم تهران / پژوهش­های جغرافیای انسانی / شماره 79، بهار 91 / 1390 /  صفحات 55 تا 74

    ]3[.     تاج زاده نمین، ابوالفضل /  بازاریابی گردشگری / 1387

    ]4[.     رنجبریان، بهرام / شناخت گردشگری / 1387

    ]5[.     شفیعیان، مهرناز / بررسی عوامل موثر در انتخاب مقصد گردشگری (مطالعه گردشگران ایتالیایی در ایران) /  پایان نامه کارشناسی ارشد / دانشگاه تهران / 1389

    ]6[.     احسانی، محمد، هنرور، افشار، رکن­الدین افتخاری، عبدالرضا، هنری، حبیب، جردن، فیونا / تعیین عوامل مهم در کیفیت بسته­های گردشگری ورزشی در کشور / مدیریت ورزشی، بهار 1389 / 1389 /  صفحات 5 تا 26

    ]7[.     عطائی، محمد / تصمیم­گیری چندمعیاره / دانشگاه صنعتی شاهرود / 1389

    ]8[.     مومنی، منصور، شریفی سلیم، علیرضا / مدل­ها و نرم­افزارهای تصمیم­گیری چندشاخصه / انتشارات فروزش / 1390

    ]9[.     بشیری، مهدی، حجازی، طه حسین، محتجب، حسین / مباحث نوین در تصمیم­گیری چندمعیاره / دانشگاه شاهد معاونت پژوهشی مرکز چاپ و انتشارات / 1390

    ]10[.     وب سایت                                                                       fa.wikipedia.org

    منابع لاتین

    [11].     Philip L. Pearce \ Tourist Behaviour Themes and Conceptual Schemes \ 2005

    [12].     Raymond K.S. Chu, Tat Choi \ An importance-performance analysis of hotel selection factors in the Hong Kong hotel industry: a comparison of business and leisure travellers \ Tourism Management 21 (2000) 363-377 \ 2000

    [13].     HARRY TIMMERMANS, ROB VAN DER HEIJDEN and HANS WESTERVELD \ THEIDENTIFICATION OF FACTORS INFLUENCING DESTINATION CHOICE: AN APPLICATION OF THE REPERTORY GRID METHODOLOGY \ Transportation 11 (1982) 189-203 \ 1982

    [14].     H.R. Seddighi, A.L. Theocharous \ A model of tourism destination choice: a theoretical and empirical analysis \ Tourism Management 23 (2002) 475–487 \ 2002

    [15].     Ugur Yavas, Emin Babakus \ Dimensions of hotel choice criteria: congruence between business and leisure travelers \ Hospitality Management 24 (2005) 359–367 \ 2005

    [16].     VINCENT C. S. HEUNG AND RAYMOND CHU \ Important Factors Affecting Hong Kong Consumers’ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours \  Journal of Travel Research 2000 39: 52 \ 2000

    [17].     Robert C. Lewis \ The Basis off Hotel Selection \ Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 1984 25: 54 \ 1984

    [18].     Robert C. Lewis \ Predicting Hotel Choice: The Factors Underlying Perception \ Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 1985 25: 82 \ 1985

    [19].     Seoho Um and John L. Crompton \ ATTITUDE DETERMINANTS IN TOURISM DESTINATION CHOICE \ Annals of tourism Research, Vol. 17, pp. 432-448, 1990 \ 1990

    [20].     Basak Denizci Guillet, Andy Lee, Rob Law & Rosanna Leung \ Factors Affecting Outbound Tourists Destination Choice: The Case of Hong Kong \ Journal of Travel & Tourism Marketing, 28:5, 556-566 \ 2011

    [21].     SooCheong (Shawn) Jang & Liping A. Cai \ Travel motivations and destination choice: A study of British outbound market \ Journal of Travel & Tourism Marketing, 13:3, 111-133 \ 2002

    [22].     Lai-Hsin Lai & Alan R. Graefe \ Identifying Market Potential and Destination Choice Factors of Taiwanese Overseas Travelers \ Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 6:4, 45-65 \ 1999

    [23].     Brian D. Henshall, Rae Roberts and Andy Leighton \ Fly-Drive Tourists: Motivation and Destination Choice Factors \ Journal of Travel Research 1985 23: 23 \ 1985

    [24].     Dimitrios Buhalis \ Marketing the competitive destination of the future \ Tourism Management 21 (2000) 97-116 \ 2000

    [25].     Liyin Jin, Yanqun He, Haiyan Song \ Service customization: To upgrade or to downgrade? An investigation of how option framing affects tourists’ choice of package-tour services \ Tourism Management 33 (2012) 266e275 \ 2012

    [26].     Thomas L. Saaty, Luis G. Vargas \ DECISION MAKING WITH THE ANALYTIC NETWORK PROCESS \ 2006 by Springer Science+Business Media, LLC \ 2006

    [27].     John Swarbrooke and Susan Horner \ Consumer Behaviour in Tourism \ Copyright © 2007 Elsevier Ltd. \ 1999

    [28].     Chak-keung Simon Wong, Wai-Yan Yan Kwong \ Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours \ Tourism Management 25 (2004) 581–592 \ 2004

    [29].     Alan Lew, Bob McKercher \ MODELING TOURIST MOVEMENTS A Local Destination Analysis \ Annals of Tourism Research, Vol. 33, No. 2, pp. 403–423, 2006 \ 2006

    [30].     Alain Decrop \ DESTINATION CHOICE SETS An Inductive Longitudinal Approach \ Annals of Tourism Research, Vol. 37, No. 1, pp. 93–115, 2010 \ 2010

    [31].     Clive Smallman, Kevin Moore \ PROCESS STUDIES OF TOURISTS DECISION-MAKING \ Annals of Tourism Research, Vol. 37, No. 2, pp. 397–422, 2010 \ 2010

    [32].     Ercan Sirakaya, Arch G. Woodside \ Building and testing theories of decision making by travellers \ Tourism Management 26 (2005) 815–832 \ 2005

    [33].     Juan L. Nicolau, Francisco J. Ma´ s \ The influence of distance and prices on the choice of tourist destinations: The moderating role of motivations \ Tourism Management 27 (2006) 982–996 \ 2006

    [34].     Svein Larsen, Wibecke Brun, Torvald Ogaard \ What tourists worry about – Construction of a scale measuring tourist worries \ Tourism Management 30 (2009) 260–265 \ 2009

    [35].     Tzu-Kuang Hsu, Yi-Fan Tsai, Herg-Huey Wu \ The preference analysis for tourist choice of destination: A case study of Taiwan \ Tourism Management 30 (2009) 288–297 \ 2009

    [36].     Liyin Jin, Yanqun He, Haiyan Song \ Service customization: To upgrade or to downgrade? An investigation of how option framing affects tourists’ choice of package-tour services \ Tourism Management 33 (2012) 266e275 \ 2012

    [37].     Raffaella Nicoletta, Rocco Servidio \ Tourists' opinions and their selection of tourism destination images: An affective and motivational evaluation \ Tourism Management Perspectives 4 (2012) 19–27 \ 2012

    [38].     Hans Muhlbacher, Gunther Botschen \ The Use of Trade-Off Analysis for the Design of Holiday Travel Packages \  Journal of Business Research 17, 117-131 (1988) \ 1988

    [39].     Bashar Al-Salim \ Mass customization of travel packages: data mining approach \ Springer Science+Business Media, LLC 2008 \ 2008

    [40].     Pauline J. Sheldon and James Mak \ The Demand For Package Tours: A Mode Choice Model \  Journal of Travel Research 1987 25: 13 \ 1987

    [41].     Bashar Al-Salim \ Data Mining Application in Designing Popular and Optimal Travel Packages \ 2005

    [42].     www.en.wikipedia.org

    [43].     www.iata.org


موضوع پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, نمونه پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, جستجوی پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, فایل Word پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, دانلود پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, فایل PDF پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, پروژه درباره پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و الویت بندی بسته های (تور) مسافرتی در دفاتر خدمات مسافرتی

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : جغرافیا گرایش : برنامه ریزی توریسم در این پژوهش به بررسی جاذبه‌های اکوتوریستی در شهرستان رامیان استان گلستان و ارائه راهکارهایی برای توسعه‌ی اکوتوریسم در این شهرستان ‌پرداخته شده است. برای ارائه‌ی راهکارها از دو تکنیک سوات و تحلیل سلسله مراتبی استفاده گردید.ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی به اولویت‌بندی نقاط اکوتوریستی ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی چکیده گردشگری یکی از صنایع بزرگی است که در ده های اخیر قرن بیستم به شدت مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته و این صنعت را به یکی از بزرگترین صنایع جهان بدل کرده است. اهمیت این صنعت، وجود مطالعات همه جانبه و به روز را ضرورت می بخشد که از آن میان مطالعه تنوع فرهنگی با توجه به نیاز امروز جهانیان، یکی از آن هاست. با توجه به روند ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است که بالاترین ارزش افزوده را ایجاد می‌کند و به طور مستقیم و غیرمستقیم سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. توسعه توریسم در هر نقطه که باشد می‌تواند توسعه را بدنبال داشته باشد. تحقیق حاضر از نوع ...

پايان نامه ي کارشناسي ارشد- دانشگاه علامه طباطبايي تابستان 87 چکيده هدف از اين پژوهش ارزيابي کيفيت خدمات ارائه شده از ديدگاه مشتريان هتل هاي 4 و 5 ستاره استان اصفهان براساس مدل سروکوال اس

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مديريت اجرايي گرايش بازاريابي و صادرات دي ماه 1391 چکيده: بازارگرايي و تاثير آن بر عملکرد تجاري از جمله مباحث مهم در مديريت بازار و مشتري

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش برنامه ريزي و توسعه بهار 1391 چکيده در دنياي کنوني، برنامه‌ ريزي استراتژيک به عنوان بنايي مهم براي توسعه محسوب مي‌شود و لازم

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری در شهر شیراز در سال 1393 صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده ها توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان درگیر در مسئله بازاریابی گردشگری بود که از این میان با استفاده از فرمول ...

پايان نامه براي دريافت کارشناسي ارشد (M.A) گرايش برنامه ريزي منطقه اي زمستان 1391   چکيده: امروزه بسياري از پژوهشگران، توجه خود را بر روي نقش گردشگري در توسعه ي اقتصادي، اجتماعي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " تولید" چکیده: سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم کردن ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته معماري گرايش معماري دي 1393 چکيده محيط هاي طبيعي بکر يا حوزه هاي حفاظت شده محلي مناسب براي اکوتوريسم به شمار مي روند و توسعه توريسم در اي

ثبت سفارش