پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان

word 4 MB 31213 187
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۸,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

    رشته

    مدیریت اجرایی (استراتژیک)

    چکیده

    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره­وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان ستادی شرکت مخابرات استان هرمزگان می باشد که به روش تصادفی طبقه­ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 340 نفر به عنوان نمونه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه نظام نگهداشت سنجقی و همکاران (1390)، اله وردی و همکاران (1391) و مهرابیان و همکاران (1390) و پرسشنامه بهره وری سازمانی اولسانیا و همکاران (2012) بود. روایی پرسشنامه با استفاده از تحلیل گویه و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید. داده­ها با استفاده از آمار توصیفی نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار، درصد و آمار استنباطی نظیر تحلیل رگرسیون خطی و چندگانه، آزمون فریدمن و تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل شدند.  نتایج حاصل از رگرسیون خطی برای هر سوال نشان داد که 1- احساس عدالت سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر بهره­وری سازمانی دارد. 2- تأمین نیازهای کارکنان تاثیر مثبت و معناداری بر بهره­وری سازمانی دارد. 3- تعهد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 4- محتوا و ماهیت شغل تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 5- رضایت وامنیت شغلی تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 6- مشخص بودن اهداف وانتظارات تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 7- فضای همکاری وانسجام گروهی تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 8- حقوق پرداختی ومزایا تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 9- مدیریت و رهبری تاثیر مثبت و معناداری بر بهره وری سازمانی دارد. 10- اما تاثیر همزمان متغیرها در مدل نهایی با استفاده از رگرسیون چندگانه نشان داد که به جز عدالت سازمانی و فضای همکاری و انسجام گروهی بقیه متغیرها تاثیر معناداری بر بهره وری دارند. در این بین تاثیر حقوق پرداختی و مزایا و مدیریت و رهبری منفی و معنادار بود. 

    کلید واژگان: نظام نگهداشت، مدیریت منابع انسانی، عدالت سازمانی، بهره­وری سازمانی، شرکت مخابرات. 

     

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

     

    مقدمه

    امروزه مدیریت منابع انسانی به ویژه نظام­ نگهداشت منابع انسانی در پیشبرد فعالیت­های سازمان نقش گسترده و حساسی ایفا می­نماید. سرنوشت کامیابی سازمان چنان با سرنوشت مدیریت منابع انسانی در هم آمیخته که جایگاه این حوزه وظیفه­ای سازمان را تا حد شریکی راهبردی ارتقا بخشیده است. این نقش راهبردی در عمل به کارکرد خرده نظام­های مدیریت منابع انسانی یعنی جذب و گزینش، آموزش و توسعه، به کارگیری مؤثر و نگهداری منابع انسانی تبدیل می­شود (شمس احمر، بوزنجانی و سنجقی، 1390).

    همچنین در دنیای پر رقابت امروز، منابع انسانی مولد مهم­ترین سرمایه سازمان تلقی می­گردد که می­تواند موجبات تغییر و تحول در سایر عوامل سازمانی و نتایج اساسی را فراهم آورد. اگر تا دهه های گذشته معیار برتری یک کشور حجم نیروی انسانی، سلاح­های مدرن، ارتش نیرومند، سرزمین وسیع یا منابع زیر زمینی گسترده و حق وتو در مجامع بین المللی بود، از این پس قدرت یک کشور به کیفیت نیروی انسانی به ویژه نگهداشت آن و سطح بهره­وری بستگی دارد. بهره­وری منابع انسانی به طور تصادفی ارتقا نمی­یابد، بلکه باید پیش نیازهای سازمانی و ساختاری مورد نیاز آن فراهم و دائماً مورد توجه سازمان قرار گیرد (واعظی و وثوقی، 1389).

    از سوی دیگر بهبود بهره­وری یکی از مهم­ترین راهکارهای توسعه اقتصادی، اجتماعی است. بهبود بهره­وری می­تواند اصلاح و بهبود فرآیندها، بهبود روابط کاری، اصلاح رفتارهای فردی و گروهی، افزایش انگیزه کاری، افزایش کیفیت زندگی، افزایش سطح رفاه، افزایش اشتغال، افزایش سطح حقوق و دستمزد (به دلیل بهبود تولید و سود در سازمان) را در پی داشته باشد (رنانی و علی­آبادی، 1388).  

    عوامل بسیار زیادی در توسعه و رشد بهره وری سازمانی موثر هستند، اما آنچه اهمیت ویژه­ای در بهره­وری سازمانی دارد وجود نیروی انسانی فعال و چگونگی حفظ و نگهداشت آن است. وجود نیروی انسانی کارآمد و فعال می­تواند بهره­وری سازمان را به میزان زیاد افزایش دهد و سطح رضایت درونی و بیرونی از سازمان را بهبود بخشد (رایت و گلوت[1]، 2008).  با توجه به اثرگذاری نیروی انسانی بر بهره­وری و نقش موثر نظام نگهداشت نیروی انسانی پژوهش در زمینه مورد نظر می­تواند مورد بررسی قرار گیرد.

     

     

    1-2- بیان مساله

    بی­شک دنیای کنونی، دنیای سازمانها است و متولیان این سازمانها، انسانها هستند. حتی با رشد فن آوری و مجهز شدن سازمانها به این فن آوری ها و تکنولوژی های نوین و تبدیل آنها به توده ای از سخت­افزار، همچنان نقش انسان به عنوان عاملی حیاتی و راهبردی در بقای سازمان، کاملاً مشهود است. بر این اساس منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمانهای امروزی به شمار می­آیند؛ چرا که به تصمیمات سازمانی شکل داده، مسائل و مشکلات سازمان را حل نموده و بهره­وری را عینیت می بخشند (کیانی، 1377).

    بهره­وری همواره معلول یک دسته متغیرهای مداخله گر است که در آن ابهام ایجاد می کنند. عواملی چون پایین بودن سطح کیفی انجام امور، ناکارآمد بودن ساختار، ضعف نظام های مدیریتی، فقدان شایسته سالاری در مدیریت (عباس­پور، 1384)، فقدان بسترهای فرهنگی مناسب برای اجرای طر حهای مرتبط با بهره وری، نارضایتی شغلی کارکنان، فقدان ثبات شغلی مدیران و کارکنان، فقدان اعتماد میان مدیران و کارکنان، کمبود آموزش­های مناسب و به روز در زمینه نظام بهره وری، نداشتن چشم انداز دور برد در مدیریت (فاراب، 1384)، روشن نبودن مأموریت­های سازمان، کمبود اخلاقیات کاری در کارکنان، کمرنگ شدن نظام مشارکت کارکنان در درون سازمان، کیفی نبودن نظام مدیریت و دلایل دیگر، بهره­وری را به صورت متغیری پیچیده درآورده است (طالقانی، تنعمی، فرهنگی زرین نگار، 1390).

    نیروی انسانی و توسعه دانش و بالا بردن سطح مهارت آنها می تواند عامل موثری در بقا و حفظ موجودیت سازمان باشد و همواره اثربخشی و کارایی سازمان را در سطح متعادلی قرار دهد (کانل و زینوبیا[2]، 2009).در این بین باید به خاطر داشت که نیروهای انسانی به همان اندازه که عامل تعیین کننده در حفظ موجودیت و موفقیت سازمان محسوب می­شوند می­توانند مشکل ساز نیز باشند و مدیران را در دست یافتن به اهداف سازمان مستأصل سازند. امروزه نقش کلیدی منابع انسانی باعث شده برای جذب نیروهای شایسته بین سازمانها رقابت شدیدی صورت گیرد و مدیران با نگرش کلان برای ورود و خروج افراد و عواقب و هزینه های از دست دادن کارکنان اهمیت قائل شوند (متاس[3]، 2006).  این مساله موجب می شود که تجهیز یک نظام نگهداشت نیروی انسانی از سوی سازمان ها و موسسات به طور جدی مورد نظر قرار گیرد. 

    با توجه به اهمیت نظام نگهداشت نیروی انسانی و میزان بهره وری های متفاوتی که در نتیجه میزان تجهیز و رسیدگی به بخش نظام نگهداشت از سوی سازمان ها صورت می گیرد طاهری (1378) اظهار می دارد که در دنیای پر رقابت کنونی، بهره­وری به عنوان یک فلسفه و دیدگاه مبتنی بر استراتژی بهبود، مهمترین هدف هر سازمانی را تشکیل می دهد و می تواند همچون زنجیره ای فعالیت های کلیه بخش های جامعه را در برگیرد . به طوری که وزیری (1388) معتقد است رسالت مدیریت و هدف اصلی مدیران هر سازمان استفاده موثر و بهینه از منابع و امکانات گوناگون چون نیروی کار ، سرمایه ، مواد ، انرژی و اطلاعات می باشد. چنانچه رایت، پرل و جلت[4] (2008) این امر سبب شده است که درکلیه کشورها بهره وری و استفاده صحیح و هر چه بهتر ومناسبتر از مجموع عوامل تولید (اعم از کالا وخدمات) به اولویتی ملی تبدیل شود و همه جوامع به این باور برسند که تدام حیات هر جامعه بدون توجه به موضوع بهره وری ممکن نیست (اله وردی، فرح آبادی و سجادی، 1389).

    پیوند خوردن کلیه اجزای سازمان به ویژه نظام نگهداشت نیروی انسانی و تغییرات سطح بهره وری در سازمان ها و موسسات گوناگون می­تواند حاکی از ارتباط این دو عامل باشد. چنانچه در پژوهش­های بسیاری ارتباط مولفه­های نظام نگهداشت به صورت جداگانه و تاثیر آن بر بهره وری سازمانی مورد بررسی قرار گرفته که می توان به پژوهش های ویچیان و وانگ وانیش[5]، 2009؛ پترسون، وار و وست[6]،2004؛  الیس و دیک[7] ،2003؛ اله­وردی، فرح آبادی و سجادی، 1391؛ مهرابیان، نصیری­پور، فرمانبر و کشاورز محمدیان، 1390؛ طالقانی، تنعمی، فرهنگی و زرین نگار،1390؛ ناظم و پارسی، 1389؛ رحمتی، 1384؛ ملکی و نباتچی، 1381 و جانعلی نژاد، 1380،  اشاره نمود.

    سازمان های عصر حاضر با نگاه راهبردی به منابع انسانی آن را به عنوان دارایی هوشمند و ارزشمند در نظر دارند و بیش از پیش به ارتقای سطح بهره وری و رضایت شغلی کارکنان توجه دارند. بهره وری سازمانی مستلزم اهتمام مدیریت سازمان به تدوین سیاست­های حمایت گرایانه از منابع انسانی است. بر این اساس، استفاده­ی مطلوب از منابع انسانی متکی به تدوین استراتژی­های منابع انسانی و اقدام هایی است که برای صیانت جسم، روح و حفظ کرامت انسانی کارکنان انجام می­گیرد (حاتمی؛ میر جعفری و مجاهدی جهرمی، 1390).

    از آنجایی که مهم ترین عامل یا اهرم اصلی کاهش یا افزایش بهره وری سازمان، منابع انسانی آن است لذا یکی از مسائلی که مدیران سازمان های پیشرو را در دهه های آینده درگیر خود خواهد ساخت، تلاش برای افزایش بهره وری شغلی کارکنان است (یانگ و چوی[8]، 2009).

    با توجه به تشدید رقابت ها در بازارهای سرمایه و به منظور کسب سود بیشتر از سوی شرکت ها و موسسات به ویژه شرکت مخابرات که نقش مهم و اساسی در عرصه جامعه ایفا می­کند بالا بردن بهره وری نیروی انسانی و سازمانی آن می­تواند شرکت مخابرات را به اهداف خود نزدیک کند. اما این امر با توجه به عدم توجه به نظام نگهداشت نیروی انسانی نمی تواند محقق گردد. برای اینکه شرکت مخابرات بتواند سهم بالایی در بازار سرمایه داشته باشد و به بهره­وری مطلوب برسد نیازمند توجه به مولفه­های اساسی در نظام نگهداشت از سوی آن است.

    چنانچه ذکر شد بر مبنای ادبیات پژوهشی و با پشتوانه تحقیقات انجام شده که در این قسمت ذکر شد و میزان تحقیات انجام شده بر روی تاثیر و ارتباط مولفه های نظام نگه داشت و بهره وری سازمانی پژوهش حاضر ضمن بررسی تاثیر مولفه های نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان در پی ارائه الگویی مفهومی و کاربردی  بر مبنای پژوهش های متعدد و مذکور برای این موضوع است. 

     

     

    1-3- ضرورت پژوهش

    یکی از اهداف اصلی هر سازمانی، دستیابی به بهره وری است (نصیر پور، رئیسی و هدایتی، 1388). بهره وری یکی از شاخص­های مهم در اقتصاد هر کشور است. در این میان عنصر اساسی در ایجاد و بهبود بهره­وری، نیروی انسانی است. نیروی انسانی در مورد بهترین شیوه برا بهبود تصمیم می گیرد و هدایت گر هر گونه تلاش برای بهبود بهره وری است، به این دلیل که نیروی انسانی سازمان ها تنها منبعی است که کمیاب بوده و به راحتی نمی­تواند توسط رقبا کپی برداری شود، در نتیجه موجب ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای سازمان می شود (چو، وودز، جانگ و اردم[9]، 2006). در این راستا طرح نگهداشت و حفظ نیروی های انسانی منطقی بوده و توجیه پذیر است. 

    در یک سیستم نگهداشت نیروى انسانى مطلوب و موثر، اهداف  کلیه اجزا و عوامل انسانی با اهداف سازمان هم سو بوده و دیگر عوامل انسانی به فکر دغدغه هاى جانبى خود نیستند و تمامى تلاش خود را جهت پیشبرد اهداف خود که هم سو با اهداف سازمان است انجام خواهند داد. در نتیجه بهره وری سازمانی نیز ارتقا می یابد (برو واسکا، ساتولا و فرنسن، 2012).

    بنابراین نظام مطلوب نگهداری منابع انسانی باعث می شود در دراز مدت گردش نیروی انسانی کم شده و به بهره­وری سازمان اضافه گردد و سلامت اداری افزایش یابد. نظام جذب، سپس با روش­های مختلف ارزیابی و آموزش نظام بهسازی موجبات افزایش بینش، مهارت و دانش این کارکنان فراهم شده باشد (بیگ محمدلو، 1389). از آنجا که در میان عوامل تولید، عامل نیروی انسانی برخلاف سایرمنابع سازمانی به عنوان ذی شعور و هماهنگ کننده سایر عوامل شناخته می­شود (خلیلیان و رحمانی، 1387) و همچنین مهمترین اهرم اصلی در افزایش و کاهش بهره وری سازمان می­باشد لذا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و باید توجه خاصی به آن مبذول داشت (انصاری و سبزی علی آبادی، 1388).

    این نقش در سازمانهای خدماتی اهمیت بیشتری می­یابد چر ا که انسان یکه تاز صحنه کار و عرصه خدمات مربوطه می­گردد(مالکی، موسی زاده و احمدی ، 1384). حال اگر این انسان با انگیزه و توانمند و بهره ور باشد می­تواند سایر منابع را به نحو احسن و مطلوب به کار گیرد و انواع بهره وری را محقق سازد و نهایتا سازمان را بهره ور کند و گرنه رکود و عقب ماندگی ارمغان نیروی انسانی منفعل و بی انگیزه می باشد. در این بین توجه به نظام نگهداری کارکنان که به صورتی منسجم فراهم شده باشد می­تواند انگیزه بالایی در کارکنان و نیروی انسانی ایجاد کرده و سازمان را اثربخش و کارا گرداند (اله وردی و همکاران ، 1389).

    با توجه به تمامی مبانی فوق می توان گفت اغلب سازمان ها و شرکت ها به عرصه رقابتی دنیای امروز وارد شده و هر کدام در تلاشند تا بتوانند بیشترین سود را از بازار سرمایه کسب کنند.  چنانچه تشدید رقابت ها در میان شرکت های گوناگون و پیچیدگی نظام های سازمانی کنونی آنها را بر آن داشت که عامل انسانی می تواند در بهره وری نقش بسزایی ایفا کند و آنان را به ارتقا بهره وری از طریق انگیزش و حفظ راههای مطلوب نیروی های کار و شغلی وادشت. 

    حاکم شدن فرهنگ بهره ­وری، موجب استفاده­ی بهینه از کلیه­ی امکانات مادی و معنوی سازمانها می­شود و بدون اضافه کردن فناوری و نیروی انسانی جدید می­توان از امکانات، شرایط، توان و توانمندی های نیروی انسانی موجود با خاصیت زایشی و خلاقیت در رسیدن به هدف­های سازمان بیشترین بهره را برد. بهره وری مطلوب با تغییر ساختارها، اضافه کردن فناوری، تدوین دستور کار و صدور بخشنامه بدست نمی آید بلکه انسان، محور هر نوع بهره وری فردی - اجتماعی و سازمانی است. بنابراین، باید بیشترین توجه و برنامه ریزی در بهره وری سازمانی متوجه عوامل انسانی شود (هنری؛ رضائیان؛ کوچکیان و احسانی، 1382).   

    فواید پژوهش حاضر می تواند مدیران و برنامه ریزان سازمان ها و شرکت ها به ویژه شرکت های مخابرات را در تصمیم گیری ها و تعیین شاخص های موثر بر بهر ه وری از جمله تجهیز نظام نگهداشت منابع انسانی یاری رساند. اهمیت پژوهش حاضر برای شرکت مخابرات بدین دلیل است که در عرصه رقابت، بهره وری می تواند جذب مشتری کرده و مشتریان بیشتر به تبع سرمایه بیشتری را نصیب این شرکت می­کند. 

    مدل پژوهشی که در پژوهش حاضر بر  مبنای ادبیات پژوهشهای متعدد از جمله ویچیان و وانگ وانیش[10]، 2009؛ مهرابیان، نصیری پور، فرمانبر و کشاورز محمدیان، 1390؛ ملکی و نباتچی، 1381 و جانعلی نژاد، 1380  و دیگر پژوهش­هایی که تاثیر مولفه­های نظام نگهداشت نیروی انسانی بهره وری سازمانی ارائه خواهد شد می­تواند رهنمودی موثر برای مدیران و برنامه ریزان سازمان ها و به ویژه شرکت های مخابرات به منظور پایداری و ماندگاری در عرصه بازار رقابتی باشد. 

     

    1-3- اهداف پژوهش

    1-3- 1- هدف اصلی

    بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره­وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان

     

    1-3-2- اهداف فرعی

    بررسی تاثیر احساس عدالت سازمانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر تأمین نیازهای کارکنان بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر بهره­وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر محتوا و ماهیت بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر رضایت و امنیت شغلی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر مشخص بودن اهداف و انتظارات بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر فضای همکاری و انسجام گروهی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر حقوق پرداختی و مزایا بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    بررسی تاثیر مدیریت و رهبری بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات هرمزگان

    EFFECTS OF MAINTENANCE OF MANPOWER ON ORGANIZATIONAL PRODUCTIVITY AT TELECOMMUNICATION  COMPANY OF HORMOZGA

     

    Abstract

    The aim of this research was to the effects of maintenance of manpower on organizational productivity at telecommunication  company of hormozgan. The research is descriptive-survey. study population was all telecommunication company staff that 340 were studied by Stratified random sampling using Cochran formula. the research instrument was consist of manpower maintenance questionnaire Sanjaghi & et al (1390), allahverdi & et al (1391) and mehrabian & et al and olusanya & et al (2012) questionnaire of productivity organization.  the validity was calculated  by Item analysis  and reliability using Cronbach's alpha. data were analyzed by descriptive statistics such as frequency, mean, standard deviation, percent, and inferential statistics such as linear regression, multiple regression, Friedman test and path analysis.

     the results of the regression analysis for each question showed that 1. Sense of organizational justice significantly positive effect on the productivity of the organization. 2 . Employee needs significant positive impact on the productivity of the organization . 3. Institutional commitment was significantly positive effect on organizational productivity . 4 . the content and nature of the job was a significantly positive effect on organizational productivity . 5 . Satisfaction with job security and a significant positive impact on the productivity of the organization . 6 . Set goals and expectations of a positive and significant impact on the productivity of the organization . 7 . Space Cooperation Vansjam group had a significantly positive effect on organizational productivity . 8. paid their advantages and significant positive impact on the productivity of the organization .9.Management and leadership had a significantly positive effect on organizational productivity. 10.But the impact of the variables in the final model using multiple regression showed that the organization and climate justice, group cohesion, cooperation and other variables have significant effects on productivity. The impact of pay and benefits between management and leadership, had a negative. 

    Key words: system of maintenance, human resource management, organizational justice, organizational productivity, telecommunication  company.        

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات پژوهش

    مقدمه.................................................................................................................... 2

    1-1- بیان مساله.................................................................................................... 3

    1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش........................................................................... 5

    1-3- اهداف پژوهش............................................................................................ 7

    1-3-1- هدف اصلی............................................................................................ 7

    1-3-2- اهدف فرعی............................................................................................ 8

    1-4- فرضیه های پژوهش...................................................................................... 8

    1-4-1- فرضیه اصلی پژوهش............................................................................... 8

    1-4-2- فرضیه های فرعی..................................................................................... 8

    1-5- سوالات پژوهش.......................................................................................... 9

    1-5-1- سوال اصلی پژوهش................................................................................ 9

    1-5-2- سوالات فرعی پژوهش............................................................................. 9

    1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................... 10

    1-6-1- تعاریف مفهومی..................................................................................... 10

    1-6-1-1- مدیریت منابع انسانی.......................................................................... 10

    1-6-1-2- نظام نگهداشت منابع انسانی................................................................ 11

    1-6-1-3- عدالت سازمانی................................................................................. 11

    1-6-1-4- بهره وری سازمانی............................................................................. 11

    1-6-2- تعاریف عملیاتی متغیرها......................................................................... 12

    1-6-2-1- نظام نگهداشت منابع انسانی................................................................ 12

    1-6-2-2- بهره وری سازمانی............................................................................. 12

     

     

    فصل دوم: پیشینه پژوهش

     

    مقدمه.................................................................................................................... 14

    2-1-1- نظام نگهداشت........................................................................................ 14

    2-1-2- ابعاد نظام نگهداشت منابع انسانی.............................................................. 15

    2-1-2-1- احساس عدالت سازمانی..................................................................... 15

    2-1-2-2- ابعاد عدالت سازمانی........................................................................... 16

    2-1-2-2- تامین نیازهای برتر.............................................................................. 18

    2-1-2-2-1- انگیزش......................................................................................... 18

    2-1-2-2-2-  نظریه‌های محتوایی انگیزش............................................................ 19

    2-1-2-2-3-  نظریه های فرایندی انگیزش........................................................... 25

    2-1-2-3- تعهد سازمانی..................................................................................... 31

    2-1-2-4- محتوا و ماهیت شغل........................................................................... 34

    2-1-2-5- رضایت و امنیت شغلی....................................................................... 35

    2-1-2-5-1- مفهوم و تعریف رضایت شغلی....................................................... 36

    2-1-2-5-2- دیدگاه های رضایت شغلی.............................................................. 37

    2-1-2-5-3- نظریه‌های رضایت شغلی................................................................ 39

    2-1-2-5-4- عوامل موثر بر رضایت شغلی.......................................................... 40

    2-1-2-5-5- عوامل محیطی سازمان..................................................................... 41

    2-1-2-5-6- پیامدهای رضایت شغلی................................................................. 43

    2-1-2-6- مشخص بودن اهداف و انتظارات......................................................... 43

    2-1-2-7- حقوق پرداختی و مزایا........................................................................ 45

    2-1-2-8- مدیریت و رهبری............................................................................... 46

    2-1-2-8-1- اهمیت رهبری................................................................................ 47

    2-1-2-8-2- تفاوت رهبری و مدیریت................................................................ 48

    2-1-2-8-3- رویکردها و نظریه های رهبری........................................................ 50

    2-1-3- بهره وری............................................................................................... 61

    2-1-3-1- تعاریف بهره وری.............................................................................. 62

    2-1-3-3- نهادی کردن بهره وری در اندیشه......................................................... 66

    2-1-3-4- نهادی کردن صرفه جویی در کل سازمان............................................... 66

    2-1-3-5- طراحی نظام های بهره ور.................................................................... 67

    2-1-3-6- طراحی نظام نگهداری و تعمیرات فراگیر.............................................. 67

    2-1-3-7- پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت فراگیر................................................ 68

    2-1-3-8- استقرار نظام تحقیقات بهره وری.......................................................... 68

    2-2- پیشینه پژوهش............................................................................................ 69

    2-2-1- پژوهش های داخلی................................................................................ 69

    2-2-2- پژوهش های خارجی.............................................................................. 72

    2-3- جمع بندی پیشینه پژوهش............................................................................ 74

    2-4- مدل مفهومی پژوهش................................................................................... 75

    2-5- مدل تحلیلی پژوهش.................................................................................... 76

     

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

        مقدمه.................................................................................................................... 83

        3-1- روش پژوهش............................................................................................. 83

        3-2- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری................................................................. 84

    3-3- ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................... 86

        3-4- روش گردآوری اطلاعات............................................................................. 89

        3-5- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................. 89

     

    فصل چهارم : یافته های پژوهش

         مقدمه.................................................................................................................. 92

    4-1- آمار توصیفی............................................................................................... 92

    4-1-1- اطلاعات جمعیت شناختی........................................................................ 92

    4-1-2- متغیرهای پژوهش................................................................................... 96

    4-2- آزمون فرضیات پژوهش............................................................................... 98

    4-2-1-  آزمون فرضیه اصلی................................................................................ 99

    4-2-2- آزمون فرضیه­های فرعی........................................................................... 99

    4-3- مدل نهایی ................................................................................................ 103

    4-4- جمع بندی نهایی ....................................................................................... 108

     

    فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها

    مقدمه.................................................................................................................. 110

    5- 1- بحث و نتیجه گیری................................................................................... 110

    5-2- تفسیر یافته ها............................................................................................ 111

    5-3- نتیجه گیری کلی......................................................................................... 117

    5-4- محدودیت های پژوهش............................................................................. 119

    5-4-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق..................................................... 119

    5-4-2- محدودیت های در اختیار محقق.............................................................. 119

    5-5- پیشنهادهای پژوهش................................................................................... 119

    5-5-1- پیشنهادهای کاربردی.............................................................................. 119

    5-5-2- پینشهادهای پژوهشی............................................................................. 120

    فهرست منابع و مآخذ........................................................................................... .121

     

     

    منبع:

    منابع فارسی:

    احمدی، فریدون؛ ضیایی، مرتضی و شیخی، زینب، (1390)، در بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و بهره­وری نیروی انسانی در سطح سازمان های دولتی استان کردستان، بانک مقالات بازاریابی ایران، نظام توسعه مهندسی بازار گستران آتی. 

    اخوان کاظمی، بهرام، (1382)، عدالت در اندیشه های سیاسی اسلام، قم، انتشارات موسسه بوستان کتاب.

    اسماعیلی، محمود رضا ؛ انصاری رنانی، قاسم، (1386). "بررسی رضایت شغلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان لرستان"، ماهنامه علمی - پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال چهاردهم ، شماره ،23 صص 65-80.

    افجه، علی اکبر، (1373). مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).

    انصاری رنانی، قاسم و سبزی علی آبادی، سارا، (1388)، اولویت بندی عوامل سازمانی موثر در ارتقای بهره وری نیروی انسانی در صنایع کوچک، فصلنامه بازرگانی، شماره 39، 64-49.

    ایران نژاد پاریزی، مهدی؛ ساسان گهر، پرویز (1370). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه بانکداری ایران.

    بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ رجایی پور، سعید؛ سلیمی، قربانعلی و طاهر پور، فاطمه و پرتوی، محمد، (1388) بررسی رابطه بین ماهیت شغل و رضایت شغلی، پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی علمی – پژوهشی سال نهم، شماره ی 1( پیاپی 33 )، 76-57.

    بیگ محمد لو، حسن، (1389)، شناسایی مولفه های نظام نگهداری منابع انسانی در صنعت نفت، چهاردهمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، تهران، آذر ماه.

    جانعلی نژاد، علی، (1380)، بررسی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس.

    الحسینی، سید حسن، (1380). بالندگی سازمانی، تهران: انتشارات بهاریه.

    حسینی نسب، سید داوود؛ جویانی، مهناز، (1387). رابطه بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ، مجله روان شناسی و علوم تربیتی ، شمار1، صص 73- 106.

    خدیوی، اسداله، (1386)، درآمدی بر رفتار سازمانی در سازمان های هزاره سوم. تبریز: شایسته.

    دفت، ریچارد، (1389). تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی.

    رابینز، استیفن پی، (1387)، رفتار سازمانی: مفاهیم، نظریه ها و کاربردها. ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    رابینز، استیفن پی، (1374). مدیریت رفتار سازمانی، جلد اول، ترجمه علی پارسائیان، سید محمد و اعرابی، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ اول.

    رجایی پور، سعید؛ طاهر پور، فاطمه و جمشیدیان، عبدالرسول، (1388). فرانوگرایی در نظریه­های سازمان و مدیریت، اصفهان: کنکاش.

    رحمتی، زهرا، (1384)، بررسی رابطه بین سبک تفکر مدیران و جو سازمانی با بهره وری کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن.

    رزاقی، افشین، (1381)، نظریه‌های ارتباطات اجتماعی، تهران، پیکان، ، چاپ اول، ص183.

    رضایی، لیلا و ساعتچی، محمود، (1388). رابطه بین سبک رهبری مدیران با تعهد سازمانی کارکنان کارخانجات مخابراتی ایران،  فصلنامه علوم تربیتی، سال دوم، شماره ششم، 117-99. 

    رضائیان، علی، (1385). مدیریت رفتار سازمانی. تهران : انتشارات سمت، چاپ هفتم.

    زکی، محمد علی (1383). بررسی نقش عوامل اجتماعی مؤثر بر انگیزش و رضایت شغلی معلمان، مجله علوم انسانی، شماره 52، ص 61.

    سنجقی، محمد ابراهیم؛ فرهی بوزنجانی، برزو و شمس احمر، مهران، (1390)، آسیب شناسی نظام نگهداری منابع انسانی با رویکرد راهبردی و ارائه الگوی مناسب، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال نهم، شماره 24، ص 38-26.

    سید جوادین، سید رضا، (1385). مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات ترمه.

    طالقانی، غلامرضا؛ تنعمی، محمد مهدی، فرهنگی، علی اکبر و زرین نگار، محمدجعفر، (1390)، بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری (مطالعه ی موردی: بانک سامان)، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 3، شماره 7، ص 130- 115.

    طاهری، شهنام، (1385)، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها، (مدیریت بهره وری فراگیر)، چاپ دوازدهم، تهران: نشرهستان.

    عبادی آذر، محمدتقی، (1384)، بررسی عوامل مؤثر انگیزشی بر ارتقا بهره وری در مدیریت امور اداری دانشگاه تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه­ریزی.

    عبدالهی، بیژن و نوه ابراهیم، عبدالرحیم، (1385)، توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی،تهران، انتشارات ویرایش.

    عسکری، گیتا و کلدی، علی رضا، (1382). بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش تهران، پاین نامه دکترا، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران. 

    قاسمی، لیلا، (1383)، شناخت عوامل مدیریتی مؤثر بر بهره­وری نیروی انسانی از نظر مدیران ارشد و میانی بخش صنعت آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    قاسمی، محمد جواد، (1385)، جایگاه و نقش حمایتی حوزه معاونت فناوری وزارت علو م، تحقیقات و فناوری در ارتقای سطح فناوری در بنگاه­های کوچک و متوسط ایران، سازمان پژوهش­های علمی و صنعتی ایران.

    قربانی، قاسم و رضایی راد، مجید، (1390)، نقش مدیریتی روسای کلانتری در نگهداشت کارکنان پلیس، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال ششم، شماره اول، 132-117.

    کمپانی، فضل­اله، (1380). سخنان علی از نهج البلاغه، تهران: انتشارات فروغی.

    گرجی، ابراهیم و برخورداری، سجاد ،(1388)، مبانی روش تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، ثالث، 1388،ص33.

    گریفیث، دانیل، (1373)، روابط انسانی در مدیریت آموزشی، ترجمه بخشی، خداداد. چ 1، تهران:  انتشارات مهیا.

    مقیمی، سید محمد (1383). سازمان مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران : نشر ترمه.

    مورهد، جی و گریفین، آر، (1384). رفتار سازمانی. ترجمه الوانی،  سید مهدی و معمار زاده، غلامرضا. تهران:  انتشارات مروارید، چاپ نهم.

    مهرابیان، فردین؛ نضیری پور، اشکان؛ فرمانبر، نبی اله و کشاورز محمدیان، سکینه، (1390)،  تعیین عوامل ارتقا بهره­وری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فصلنامه آموزش پزشکی، دوره سوم، شماره دوم، 63-58.

    ناظم، فتاح و پارسی، فرشته، (1389)، رابطه بین فضای سازمانی و بهره وری مدیران در کمیته امداد امام خمینی(ره) و ارایه الگوی مناسب مدیریتی، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال چهارم، شماره 3، ص 147-127.

    نائلی، محمد علی، (1373). انگیزش در سازمان ها. اهواز: دانشگاه شهید چمران.

    نصر اصفهانی، مهدی؛ نصر اصفهانی، علی و نوری، ابوالقاسم، (1390). رابطه رهبری خدمت گزار با تعهد سازمانی و مؤلفه­های آن در کارکنان سازمان بهزیستی استان اصفهان، فصلنامه پژوهش­های مدیریت، سال چهارم، شماره یازدهم، 124-105.  

    الوانی، سید مهدی، (1387)، مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.

    وهابیچ، حسین، (1385)، امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان، پایگاه مقالات مدیریت.

    اله وردی، مصطفی، فرح آبادی، سید محمد احسان و سجادی، حانیه السادات، (1391)، اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهره وری منابع انسانی از دیدگاه مدیران میانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه بیمارستان، سال نهم، شماره 3 و4، 85-78.

    هومن، حیدرعلی، (1381). تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    منابع انگلیسی

     

    Anderson, J. A. (2009). When a servant leader comes knocking, Leadership and Organization Development Journal, 30 (1), 4-15.

    Avolio B. J., & Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership development: getting to the root of positive leadership, leadership Quarterly, 16 (3), 315-338.

    Avolio B. J., & Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership development: getting to the root of positive leadership, leadership Quarterly, 16 (3), 315-338.

    Avolio, B. J., Zhu, W., Koh, W., & Bhatia, P. (2004). Transformational leadership and organizational commitment: Mediating role of psychological empowerment and moderating role of structural distance, Journal of Organizational Behavior, 25(8), 951-968.

    Baker, W. E. (1978) Certain dimension of job content and their relationship to job satisfaction, Published DPS, Pace University.

    Bass, B. M. (1999). Hand Book of Leadership: theory, research, and managerial applications, 3rd ed, Publisher: Collier Macmillan.

    Bass, B. M., & Riggio, R. E. (2006). Transformational leadership, Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.

    Bass, B.M.,  Avilio, B.J. (2000). MLQ Multifactor Leadership Questionnaire, (2nd ed), Mind Garden, CA: Palo Alto.

    Bergmann, T. J., Lester, S. W., De Meuse, K. P., & Grahn, J. L. (2000). Integrating the three domains of employee commitment: An exploratorystudy, Journal of Applied Business Research, 16 (4), 15-26.

    Beuger, D., WilliamL A. C., & William, B. (2006). Ttansformational leadership in opganizational an evironment – induced model, International Journal of Management, 27(1),134-156.

    Billmore, D., et al. How do female and male faculty member construct job satisfaction? The role perceived institutional leadership. Journal of Technology Transfer; 31(3): 355-365.

    Blood, G., Ridenour, J., Thomas, E., Qualls, C., & Hammer, C. (2002). Predicting job satisfaction among speech-language pathologists working in public schools. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 33, 282−290.

    Borowska, A., Satoła, N., & Fransen, N. (2012). Results of the Questionnaire on Human Resources Management and Training, Room document Workshop on Human Resources Management and Training.

    Brown M. E., Trevino, & L. K. (2006). Ethical leadership: A review and future directors, leadership Quarterly, 17(5), 595-616.

    Brown, R. (2003). Organizational commitment in perspective: Re- configuring the multidimensional approach Californiav State University, Retrieved 2003, from< http://www.sbaer.uca.edu/research<.

    Carayon, P, Honokker, P, Marchlands, S and Schwarz. J. (2003). Job characteristic and quality of working life in the IT workforce. The role of gender. Acm siecff / sigmis Conference.

    Carayon, P., Honokker, P., Marchlands, S & Schwarz, J. (2003). Job characteristicand quality of working life in the IT workforce, The role of gender. Acm siecff / sigmis Conference.

    Carsia-Morales, V. J., Reche, M., Hurtado, F., & Naria, T. (2008). Influence of transformational Leadership on organizational innovation and performance depending on the level of organizational learning in the pharmaceutical sector, Journal of Organizational Change, 21(7), 75-96.

    Charash, V. C. & Spector, P. E. (2001), The Role of Justice in Organizations, A Metaanalysis, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 80.

    Coetsee, L.D. (2003). Peak performance and productivity. (2nd ed.)Potchefstroom: Van Schaik.

    Cohen, A. (2007). Commitment before and after: An evaluation and reconceptualization of organizational commitment, Human Resource Management Review, 3 (3), 356-375.

    Colquitt, J. A., Conlon, D. E.; Wesson, M. J, Porter, Colh. & Ng, K.Y. (2001), Justice at the Millennium: A Meta-Analytic Review of 25 Years of Organizational Justice Research, Journal of Applied Psychology, 86.

    Connel, J., & Zeenobiyah, H. (2009).Call Centers, Quality of Work Life and HRM Practices, Employee Relations,  363-381.

    Dawn Dobni, K., & Brent Ritchie, J. R., &  Zerbe, W. (2000). Organizational values: The inside view of service productivity, Journal of Business Research, 47(2), 91-107.

    Ellis, S., & Dick, P. (2003). Introduction to Organizational Behavior, Mc- Graw Hill.

    Ellis, S., P. Dick, P., (2003). Introduction to Organizational Behavior. Mc-Graw Hill.

    Erdheim, J., wang, M., & zickar, M. J. (2006). Linking the big five personality constructs to organizational commitment, Personality an Individual Differences, 41(5), 959-970.

    Ergenelia, A., Goharb, R., & Temirbekovac, Z.(2007). Transformational leadership: its relationship to culture value dimensions, International Journal of Intercultural Relations, 31 (4), 703- 724.

    Farmer, S. W. (2009). Servant leadership attributes in senior officers : A quantitative study examining demographic factors, For The Degree of Doctor Of Philosophy, Arizona.

    Fischer, R., (2004), Rewarding Employee Loyality: An Organizational Justice Approach, International Journal of Organisational Behaviour, 8, (3).

    Fry, L. W., Locum, F. IR., & John, W. (2008). Maximizing the triple bottom line through spiritual leadership, Organizational Dynamics, 37 (3), 86-96.

    Furnham, A. (1997) The Psychology of Behavior at work, Hove: psychology press.

    Greenberg, J (2004), Stress Fairness to Fare No Stress: Managing Work Place Stress by Promoting Organizational Justice, Organizational Dynamics, 33.

    Gumusluoglu, L., & Ilsev, A. (2009). Transformational leadership, creativity, and organizational innovation, Journal of Business Research, 62, (4), 461-473.

    Haenisch, J., P. (2012). Factors Affecting the Productivity of Government Workers, Journal of SAGE, 2(12), 128-145.

    Hamermesh, D. (2001). The changing distribution of job satisfaction. Journal of Human Resources, 56(1), 1-30.

    Hammer,. D .(2001). Reflections and research on the new faculty experiences. Dopp Newsletter. 2001; 6(9): 1-34.

    Hill, V.A. (2008). Employee Satisfaction and organizational commitment, Ph.D. Dissertation Capella University, United State,  Minnesota.

    Horwitz, I. B., Horwitz, S. K.,  Daram, P., Brandt, M. L., Brunicardi, F. Ch., & Awad , S.S. (2008). Transformational, transactional  and passive-avoidant leadership characteristics of a surgical resident cohort ; Analysis using the multifactor leadership questionnaire and implications for improving surgical education curriculums, Journal of Surgical Research, 148 (1), 49-59.

    Johnson, G., & Johnson, W.R. (2000). Perceived over qualification and dimensions of job satisfaction: A longitudinal analysis. Journal of Psychology, 34(5) 537-556.

    Keith A, Heywood S. Job satisfaction of highly educate: the role of, gender academic tenure and earning. Scottish Journal of Political Economy. P, 23-30.

    Kim, J. (2001). Information Technology and Firm Performance in Korea,  Thirteenth Annual East Asian Seminar on Economics.

    Lock, J. (2000). Job Satisfaction of Quick Service Restaurant Employees, Hospitality Research Journal.

    Magliocca, L. A., & Christakis, A. N. (2001). Creating transforming leadership for organizational change: The cogniscope system approach,  System Research and Behavioral Science, 18 (4), 259-277.

    Mahar, C., & Mahar, T. (2003). Emergent leadership: Toward an emperical verifiable model prepared for the canadian forces leadership institute, Saint Mary's University, Halifax, Nova Scotia.

    Malmir, A.,  Khalil, K. Damirchi, Q. V. (2012). Classifying the Effective Factors on Productivity of Human Resources by Using AHP and TOPSIS Methods, Kuwait Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review, 1(7), 67-83.

    McKenna, S. (2005). Organizational commitment in the small entrepreneurial business in  Singapore , Cross Cultural Management, 12 (2), 16-37.

    Mehtas .(2006). Disaster and mass Casualty management in A Hospital: How Well Are We Prepared, Journal Postgraduate Medicine, 52, 86-90.

    Meyer, J. P., Stanley, D. J., Herscovitch, L. & Topolnytsky L. (2002). Affective continuance and normative cotment to the organization: ameta-analysis of antecedents, correlates and consequences, Journal of Vocational Behavior,  61 (3), 20-52.

    Meyer, J.P.; Allen, N.J.; Smith, C.A. (1993). “Commitment to Organizations and Occupations: Extension and Test of a Three, Component Conceptualization.” Journal of Applied Psychology, Vol. 78, No. 4, pp. 538-555.

    Nielsen, K., & Daniels, K. (2012). Does shared and differentiated transformational leadership predict followers' working conditions and well-being?, Original Research Article The Leadership Quarterly, 23 (5), 383-397.

    Nielsen, K., & Munir, F. (2009). How do transformational leader influence followers' affective well-being? Exploring the mediating\ role of self-efficacy,  Journal of Work & Stress, 23 (5), 313–329.

    Olusanya, S. O., Awotungase, S, A., & Ohadebere E. C. (2012). Effective Planning and Organisational Productivity: (A Case Study Of Sterling Bank Nigeria Plc), IOSR Journal Of Humanities And Social Science (JHSS), 5(5) 31-39.

    Patterson,  M., War, P., & West, M. (2004). Organizational justice and company productivity,  Journal of Occupational and Organizational Psychology, 7(3),  77 -89.

    Pearce, C. L., Sims, Jr. H. P., Cox, J. F., Ball, G., Schnell, E., Smith, K. A., & Trevino, L. (2003). Transactors, transformers and beyond (A multi–method development of a theoretical typology of leadership), Journal of Management Development, 22 (4), 273-307.

    Pudlowski, E. M. (2009). Managing human resource cost in a declining economic environment, Benefits Quarterly, 25 (4), 224-251.

    Reave, L. (2005). Spiritual values and practices related to leadership effectiveness, Leadership Quarterly, 16 (6), 655-684.

    Riaz,T., Umair,M., & Ijaz, H. A. (2011). Impact of transformational leadership style on affective employees commitment: An empirical study of banking sector in Islamabad (Pakistan), The Journal of Commerce, 3 (1), 43-51.

    Robbins, S.P. (2001). Organisational behavior.(9th ed.). New Jersey: Prentice Hall.

    Robbins, S.P. (2005). Organizational Behavior, 11th  ed, NewYork: prentice-Hall.

    Roch, J. (2001).Charismatic Leadership, New Straits Times 2. May 19, (2001)- Appointments.

    Rozze, P. (2001). Foundation of Employee Motivation, Human Resources Management Journal.

    Scandura, T. A. (1999), Rethinking Leader-Member Exchange: An Organizational Justice Perspective, Leadership Quarterly, 10.

    Seyranian, V., & Bligh, M. C. (2008). Presidential charismatic leadership: Exploring the rhetoric of Social change, leadership Quarterly, 19 (7), 54-76.

    Shukui, H. E., & Xiaomin, Y. U. (2009). The impact of transformational leadership on organizational citizenship behavior and organizational commitment: A met analytical explanation, European Journal of Work and Organizational Psychology, 40 (5), 378-385.

    Sokoyo, A. (2000).Personal Predictors of job satisfaction for the public sector Manager: Implications for management practice and Development in Economy, the Journal of Bussiness in Developing Nations ,  4(3), 123-136.

    Sosik, J. J. (2005). The rode personal values in the charismatic leadership of corporate managers: A model and preliminary field study,  Leadership Quarterly, 16 (7), 221-244.

    Sparrowe, R. T. (2005). Authentic leadership and the narrative self, Leadership Quarterly, 16 (4), 419-439.

    Spector, P., Borman, W., & Cimino, C. (2004). Emotional intelligence and leadership styles,  Department of Psychology College of Arts and Sciences, available at Shannon Webb study, Journal of Applied Business Research, 16 (4), 15-26.

    Toor, S. U . R., & Ofori G. (2007). Leadership for future construction industry: Agenda for authentic Leadership, International Journal of Project Management, Article in Press.

    Vitell, S. J. (2008). The role of ethics institutionalization in influencing organizational commitment, job satisfaction, and esprit de corps, Journal of Business Ethics, 81 (2), 343–353.

    Waldman, D. A., Bass, B. M., & Yammarino, F. J. (1990). Adding to contingent reward behavior: The augmenting effect of charismatic leadership, Group and Organization Studies, 15 (3), 382-395.

    Wichian, S, & Wongwanich, S.(2009). Bowarnkitiwong S. Factors Affecting Research Productivity of Faculty Members in Government Universities: Lisrel and Neural Network Analyses. Kasetsart J: social sciences,1 (2), 67-78.

    Wolf. R., (2001), Job Satisfaction & Dissatisfaction in Higher Education, Education & Training Journal.

    Wright, P., & Perrell, G. M. (2008). Cultural values/ workplace behavior and productivity in China: A conceptual framework for practicing managers, Management Decision, 46 (5), 797-812.

    Yang, S. & Choi, S. (2009). Employee Empowerment and Team Performance, Team Performance Management, 289 – 301.

    Yukl, G.(2006). Leadership in organizations, 6th end, Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش: مدیریت منابع انسانی 1-1. مقدمه یکی از اهداف اصلی هر سازمانی، دستیابی به بهره وری است. برای رسیدن به این هدف، راهی جز توسل به نوعی دیدگاه سیستمی، بومی و کاربردی وجود ندارد. موفقیت­های چشمگیر دهه اخیر سازمان هایی با حداقل امکانات از یک سو و شکست سازمان هایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر، بیانگر نقش قابل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش: استراتژیک چکیده هدف کلی پژوهش حاضر، تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان می باشد. برای این منظور یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی طراحی شده است. جهت آزمون فرضیه ها پرسشنامه ای شامل 45 سوال با توجه به شاخصهای تعریف شده برای ابعاد الزامات برنامه ریزی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت‌ دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهره‏وری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمع‏آوری داده‏ها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی می‏باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش- تعلیم و تربیت اسلامی چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه ، اهداف ، روشهای اجرا و نتایج به دست آمده ): این تحقیق با هدف بررسی میزان مطابقت نظریه های مدیریتی عصر حاضر با دیدگاه امام علی(ع) در رابطه با مدیریت منابع انسانی به منظور استخراج موارد تشابه و تفاوت آنها انجام شده است در این مطالعه توصیفی که از ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A( گرایش مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی) چکیده : در این تحقیق رابطه بین مولفه های یادگیری سازمانی با بهره وری منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران ارشد ، میانی و اجرایی شهرداری شهرستان محلات می‌باشد. تعداد مدیران اصلی برابر 15 نفر، تعداد مدیران میانی برابر 28 نفر و تعداد مدیران اجرایی برابر 19 نفر ...

ارائه شده برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی (گرایش تولید) چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین بهترین شیوه های مدیریت منابع انسانی(در قالب 7 شیوه پفر که عبارتند از : امنیت استخدامی، استخدام گزینشی، تیم های خودگردان، پرداخت مبتنی بر عملکرد ، آموزش گسترده ،کاهش در تفاوت مقام و موقعیت، تسهیم اطلاعات ) بر عملکرد سازمان صورت پذیرفته است.پژوهش در یکی از شرکت های تابعه برق ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی ) گرایش مدیریت استراتژیک ( چکیده خلاقیت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های انسان است که تقریبا همه ابعاد و جنبه‌های زندگی و تمدن وی را تحت تاثیر کامل خود قرار می‌دهد. در عصر تحولات و تغییرات سریع، سازمان‌هایی در جرگه موسسات موفق قرار می‌گیرند که مرتبا دانش جدید تولید نموده، آنرا در سطح سازمان گسترش داده و با سرعت ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی ( M.A ) گرایش: داخلی چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مؤلفه ­های فناوری اطلاعات از طریق کانال­های انتقال بر مؤلفه­های مدیریت منابع انسانی می­باشد. برای گرد آوری اطلاعات در حوزه پژوهش از مطالعات کتابخانه­ای برای تسریح ادبیات نظری موجود، و پرسش­نامه برای اندازه­گیری متغیرهای استفاده شده است. جامعه آماری کارمندان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد( (M.A مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی چکیده در شرایط متغیر و پیچیده امروزی که بر محیط اداری، اقتصادی و اجتماعی حاکم است ، یکی از عواملی که می تواند به افزایش کارایی ، اثربخشی و رضایت ارباب رجوع در بخش دولتی کمک نمایند، بهره وری است. به همین دلیل در این تحقیق تلاش گردید عوامل موثر بر بهره وری کارشناسان فنی دهیاریهای استان گیلان شناسایی و ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت چکیده: بهره وری و استفاده موثروکارآمد از منابع سازمانی ( نیروی انسانی ، سرمایه ، مواد ، انرژی و اطلاعات و غیره...) هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و موسسات خدماتی می باشد .امروزه شرط بقای هرسیستم سازمانی بذل توجه عمیق و کافی به نیروهای انسانی موجود خود وتلاش در جهت خلق ارزشی تحت عنوان "کارکنان ...

ثبت سفارش