پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت

word 787 KB 31210 160
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی

    چکیده

    حتی بهترین ارائه کنندگان خدمت نیز در ارائه خدمات خود دچار اشتباهاتی میگردند. از آنجا که بسیاری از خدمات به نیروی کار وابسته است و نیز تولید خدمت و مصرف آن غیر قابل تفکیک است،قصور از خدمت در سازمانهای خدماتی امری کاملا بدیهی میباشد به همین دلیل  برندها برای بخش خدمات بسیار حیاتی هستند زیرا ماهیت ناملموس خدمات، ارزیابی محتوایی و کیفی آنرا برای مصرف کننده دشوار میسازد و برندها میتوانند در کاهش ریسکهای ناشی از خرید و مصرف خدمات نقش مهمی را ایفا کنند.در زمینه بازاریابی ادعا شده است که مصرف کنندگان رابطه ای را با برند میسازند و آنرا حفظ میکنند لذا یک برند میتواند به عنوان شریک بالقوه ی یک رابطه محسوب شود.  بسیاری از محققان در بازایابی خدماتی عقیده دارند که کیفیت رابطه مشتری با سازمان بر عکس العملهای مشتریان  به قصور از خدمت تاثیر میگذارد و برخی از آنها مطرح میکنند که روابط مشتری حائلی  مهم برای شرکتهای خدماتی در برابر قصور از خدمت است و میتواند نارضایتی مشتریان از قصور از خدمت را کاهش دهد.

    در این پایان نامه تلاش شده است تا با معرفی و تعریف چهارچوب کیفیت رابطه برند که توسط فورنیر ارائه شده است به بررسی تاثیر آن بر نیات رفتاری مشتریان پس از قصور از خدمت که شامل تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد است پرداخته شود. در این راستا با مطالعه مبانی نظری و نتایج حاصل از تحقیقات پیشین و با توجه به مدل نظری تحقیق که برگرفته از پژوهش ژی و هیونگ در سال 2012 میباشد تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتریان پس از قصور از خدمت با ارائه هفت فرضیه و با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد  بررسی  قرار گرفت . جامعه آماری این تحقیق شامل 136 نفر از شرکت کنندگان در دوره های آموزشی و پژوهشی مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت است که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. پس از بررسی روایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و  مشاور، پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت . برازش مدل مفهومی با استفاده از شاخص های مختلف از معنی داری و وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است و از هفت فرضیه پژوهش ، شش تای آن مورد تایید قرار گرفتند. یافته های این تحقیق نشان میدهد که متغیر کیفیت رابطه برند تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بسزایی بر روی نیات رفتاری دارد و در کل می‌توان بیان نمود که کیفیت رابطه برند در این تحقیق نقش بسزایی در کاهش پاسخگویی احساسی منفی و بهبود نیات رفتاری دارد و هر چه موسسه بتواند رابطه بهتری با مشتریان خود ایجاد نماید تا این رابطه منجر به ساخت رابطه برند با مشتری گردد در صورت بروز قصور از خدمت میتواند از اثرات سو حاصل از آن تا حد زیادی در امان باشد .

    واژگان کلیدی : قصور از خدمت ، تئوری اسناد ، کیفیت رابطه برند ، چهارچوب فورنیر ،پاسخگویی احساسی، نیات رفتاری

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه

    حتی بهترین ارائه کنندگان خدمت نیز در ارائه خدمات خود دچار اشتباهاتی میگردند. یک دلیل قصور در خدمت[1] بستگی داشتن بسیاری از خدمات به نیروی کار است که ناخود آگاه منجر به عدم تجانس بیشتر ستاده ها در مقایسه با فرایندهای تولید مکانیکی میگردد عملکردهای متغیر خدمت و قصور در خدمت همچنین ناشی از غیرقابل تفکیک بودن تولید خدمت و مصرف آن است، چرا که خدمات اغلب اوقات در همان لحظه تولید مصرف میشوند و همین موضوع مانع از سنجش کیفیت خدمت قبل از ارائه آن میشود . (2003 Klein ,Gansean ,  ،Hess)

    بسیاری از محققان در بازایابی خدماتی مطرح کرده اند که کیفیت رابطه مشتری با سازمان بر عکس العملهای مشتریان نسبت به قصور از خدمت تاثیر میگذارد . برخی از آنها مطرح میکنند که روابط مشتری حائلی  مهم برای شرکتهای خدماتی در مقابل قصور در خدمت بدست میدهند و همین باعث عدم رضایت کمتر در مشتریان میگردد. (1998Tax, Brown, Chandershken ,)

    امروزه  برند یک سازمان میتواند به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز به کار رود. چارچوب کیفیت رابطه برند[2] در سال 1998 توسط فورنیر[3]  مطرح شده و  به بیان نقش برند در زندگی مشتریان و نیز شناسایی نیازهای آنان میپردازد. رابطه برند به نوعی رابطه برند با مصرف کننده را به تعاملات انسانی تشبیه میکند . (2011Xie& Heung,) این چارچوب میتواند اتصالهای ذهنی قوی بین مشتری و برند ایجاد کند و تحمل مشتری را نسبت به نواقص رخ داده در حین فرآیند ارائه خدمت بالا ببرد.

    مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت صبا به عنوان اولین مرکز ارائه کننده دوره های مدیریتی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به عنوان یک سازمان خدماتی با وجود تلاشهای بسیار باز هم میتواند در معرض بروز قصور از خدمت باشد . لذا بررسی تاثیر چهارچوب کیفیت رابطه برند در این سازمان بر نیات رفتاری دانش پژوهان و افراد حاضر در دوره های آن میتواند مشخص کند که آیا با توجه به اسنادهای افراد راجع به قصور از خدمت ، چهارچوب کیفیت رابطه برند میتواند به عنوان عاملی محافظ برای این سازمان عمل کند یا خیر

     

    1-1 بیان مساله

    تاکید روز افزون کلیه نهاد های اجتماعی بر اهمیت آموزش و تحصیلات عالی ، فراگیر شدن تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی و نیز علاقه افراد به شرکت در دوره های آموزشی آزاد یا  تکمیل مهارت های آموخته شده در دانشگاه باعث شده تا موسسات آموزشی رشد فراگیری در سال های اخیر داشته باشند و رقابت تنگاتنگی برای جذب افراد میان آنها به وجود آید. در این میان افراد به دنبال موسساتی میگردند که به بهترین شکل نیازهای آموزشی آنها را در تمام مراحل برآورده سازند و چنانچه متوجه هر گونه قصور از خدمت1 شوند میتوانند به راحتی به انتخابی دیگر روی بیاورند و یا با عکس العمل های منفی خود باعث تبلیغات دهان به دهان منفی2 شوند. و به این ترتیب مزیت رقابتی موسسه را به خطر بیاندازند.

    بخش آموزش به عنوان یک بخش خدماتی باید به گونه ای عمل کند که بیشترین ارزش را برای مشتری خلق نماید و از آنجا که این ارزش نه در خود خدمت بلکه در ذهن مشتری نهفته است برند موسسه میتواند نقش به سزایی در شکل دهی این ارزش داشته باشد. زمانی که مشتری در طی زمان و با بهره گیری از خدمات مطلوب به استفاده از یک برند علاقه مند شود نوعی رابطه بین مشتری و برند  شکل میگیرد که باعث میشود مشتری  احساس نزدیکی با برند داشته باشد و به سختی بتواند به استفاده از سایر برندها روی آورد.

    مرکز توسعه مدیریت از جمله برندهای معتبر در زمینه آموزش های مدیریتی میباشد که با برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارکنان سازمانها و نیز برگزاری دوره های فراگیر مدیریتی نقش به سزایی در ترویج آموزشهای مدیریتی دارد. به عنوان یک موسسه خدمات آموزشی این مرکز نیز از بروز قصور از خدمت مستثنی نمیباشد. با پرسشهای به عمل آمده از مسئولین این مرکز برخی از نواقصی که موجب نارضایتی دانش پذیران موسسه میشوند به شرح زیر میباشد:

     

    ناقص بودن محتوای آموزشی کلاسها و همخوانی نداشتن با اهداف دوره ها

    تخصص ناکافی برخی اساتید برای برگزاری دوره

    محدودیتهای فیزیکی فضای آموزشی مانند ناکافی بودن تجهیزات کمک آموزشی ، مشکلات نور و چیدمان فضا

    در برخی موارد برگزار کنندگان دوره ها تخصص کافی راجع به دوره نداشته و نمیتوانند به طور مناسب افراد را راهنمایی کنند.

    چنانچه این مشکلات در دوره های  مختلف تکرار شوند افراد تمایل خود را برای شرکت در سایر کلاسهای موسسه از دست خواهند داد . از سوی دیگر رقابت در این زمینه در سالهای اخیر بسیار شدت یافته و موسساتی مانند مرکز آموزش بازرگانی ، سازمان مدیریت صنعتی ، پژوهشکدۀ بیمه و ... در این عرصه فعالند که چنانچه مرکز توسعه مدیریت نتواند رضایت افراد را جلب نماید  آنها به راحتی میتوانند از خدمات ارائه شده توسط رقبا بهره ببرند و این امر منجربه از دست دادن مزیت رقابتی میگردد.

    2-1ضرورت موضوع تحقیق

    عملکرد خوب و مزیت رقابتی یک موسسه آموزشی مشخصا به توانایی موسسه برای جلب رضایت مشتریان از طریق ارائه خدمات مناسب بستگی دارد. راضی نگه داشتن مشتریان همواره امکان پذیر نمیباشد و با وجود تلاش های موسسه برای ارائه خدمات بهینه امکان بروز قصور از خدمت وجود دارد. زمانی که این اتفاق رخ دهد موجب نارضایتی مشتری و شکایت او شده و در نهایت به عواقب منفی ای مانند از دست دادن مشتری ، شکایت به مراجع و تبلیغات دهان به دهان منفی ختم میگرد. (2011Singh,  &  Lee) با وجود اهمیت این موضوع و عواقب منفی آن در دراز مدت ونیز افزایش شدت رقابت در بخش های خدماتی ، در مقالات و پژوهش های ایرانی چندان به این موضوع پرداخته نشده است و احساس نیاز به مطالعه در این زمینه وجود دارد.

    برند یک سازمان میتواند به عنوان ابزاری برای ایجاد  تمایز به کار رود به گونه ای که سازمانها هزینه های بسیاری برای شناسایی و حفظ جایگاه برند در ذهن مشتری صرف میکنند چرا که تنها ارائه خدمات کافی نیست بلکه ایجاد نوعی تصویر متمایز در ذهن مشتری به هدفی مهم برای سازمانها تبدیل شده است. این امر در سازمانهای ایرانی نیز مشهود است و در سالهای اخیر شاهد توجه مدیران ایرانی به مقوله برند بوده ایم. در بین موضوعاتی که در زمینه برند به آنها پرداخته شده ، مقولۀ رابطه برند چندان شناخته شده نمیباشد .

    مرکز توسعه مدیریت از جمله برندهای معتبر آموزشی است و با بهره گیری از اساتید  با سابقه و به نام   گزینه مناسبی برای کارکنان و مدیران شرکتها میباشد که تمایل یه شرکت در دوره های آموزشی دارند. لذا میتوان برای بررسی مدل کیفیت رابطه برند به آن استناد کرد و با سنجش میزان رابطه برند دانش پذیران این موسسه به بررسی عکس العملهای آنان نسبت به نقص هایی که در سیستم آموزشی مشاهده میکنند پرداخت.

    پس از بروز قصور از خدمت مشتری در ذهن خود به دنبال دلایل این اتفاق میگردد و آنرا به چند مورد اسناد میدهد . تئوری اسناد[4] یکی از رایجترین  تئوری ها در زمینه قصور از خدمت میباشد که در بررسی رفتارهای مشتریان از آن استفاده میشود. (2011Xie& Heung,). با بررسی نحوه اسناد دانش پذیران این موسسه پس از مشاهده نواقص سیستم خدمت رسانی که منجر به پاسخگویی احساسی آنها شده و در نهایت نیات رفتاری انها را شکل میدهد  میتوان تحقیق کرد که مدل BRQ بر نیات رفتاری مشتریان چه تاثیری خواهد گذاشت . آیا نقش متعادل کننده ای دارد یا موجت شدیدتر شدن اثر منفی قصور از خدمت میگردد؟

    از آنجا که هر دو موضوع رابطه برند و قصور از خدمت موضوعاتی با پیشینه تحقیق کم میباشند به نوعی برای بررسی این مقوله ها در سازمانهای ایرانی احساس نیاز وجود دارد. و مرکز توسعه مدیریت نیز با توجه به شدت رقابت در بین موسسات آموزش مدیریت میتواند از مزایای تحقیق در این زمینه برخودار شود.

    چنانچه مشخص شود که چارچوب فورنیر در ایجاد رابطه برند قوی میتواند بر عکس العمل مشتریان نسبت به قصور از خدمت در این موسسه آموزشی اثر گذاشته و مانع از نیات رفتاری منفی آنان گردد این مرکز میتواند علاوه بر بهبود کیفیت خدمات خود و پرهیز از ایجاد نارضایتی در مشتریان به راهکارهایی برای ایجاد رابطه برند با کیفیت بالا دست زند تا بتواند در مواقع لزوم به این رابطه تکیه کند. چرا که بروز قصور از خدمت حتی در بهترین سازمانها نیزاجتناب ناپذیر است .

    3-1 اهداف تحقیق

    با توجه به اینکه بروز قصور از خدمت در سازمانهای خدماتی چه در فرآیند ارائه خدمت و چه در نتیجه نهایی آن اجتناب ناپذیر است و نیز با در نظر گرفتن نقش برندها در زندگی مصرف کنندگان که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت میباشد.

    4-1 سوالات تحقیق

    سوال اصلی تحقیق این است که آیا بین کیفیت رابطه برند و نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت رابطه معنا داری وجود دارد؟

    5-1 فرضیه های تحقیق

    1H- کیفیت رابطه برند با اسناد پایداری رابطه منفی دارد.

    2H- کیفیت رابطه برند با اسناد کنترلی رابطه منفی دارد.

    3H  کیفیت رابطه برند با پاسخ گویی احساسی منفی مشتری رابطه منفی دارد.

    4H- اسناد پایداری با پاسخگویی احساسی منفی مشتریان از قصور خدمت رابطه مثبت دارد.

    5H-  اسناد کنترلی با پاسخگویی احساسی منفی مشتریان از قصور خدمت رابطه مثبت دارد.

    6H پاسخ گویی احساسی با نیات رفتاری مشتری رابطه منفی دارد .

    7H- کیفیت رابطه برند با نیات رفتاری مشتری رابطه مثبت دارد.

    6-1 متغیرهای تحقیق 

    جدول زیر متغیرهای تحقیق را به طور خلاصه نشان میدهند

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

     

    The effects of brand relationship quality on customer behavioral intentions after service failure

    A case study of Management Reserch and Development Center

     

    In todays bussines world , enen the best service producers may make some mistakes . since most services are labor-dependent and are produced and consumed simultainasly , service failures are commen in service sector. This is why brands are very important  for service sector. Because the intangiblity  of services , makes it hard for customers to evaluate the quality and content of them. Service brands can reduce the risks of buying services.

     

    In marketing context , it’s been said that customers build a relationship with a brand and try to maintain it , so a brand can be a potential partner of this relationship. Lots of reserchers in service marketing have said that the quality of consumer-company  relationship affects customers reactions to service failure . some of them bellive that this relationship can decrease customers dissatisfaction after service failure .

     

    This study presents a definition of Fourniers brand relationship quality and examins its effect on customers behavioral intentions ,  including word of mouth and reperches , after service failure . along side this a review of previous studies is presented .According to theorical model ,which is extracted from research of  Xie and Heung  in 2012 , seven hypotheses are examined. The method used for data analyzing is structural equation modeling and its  population  contains 136 of participants in “Management research and development center” . After examining the reliability of questionnaire by the experts , its stability was checked by Cronbachs s Alpha.afeter all six hypothesises were accepted .

    Findings of this study shows that BRQ has a significant effect-both direct and indirect – on behavioral intentions and it van reduce the customers negative emotional responses . So if the institute tries to build a better relationship with its customers and if this relationship heads to BRQ , in cases of service failure it can be safe from its negative effects to a great extent.

    Key words: service failure , attribution theory , brand relationship quality , Fournier framework, behavioral intentions

     

  • فهرست:

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه .........................................................................................................................................................................             1

    1-1بیان مساله .........................................................................................................................................................             2

    2-1 ضرورت موضوع تحقیق .................................................................................................................................             3

    3-1 اهداف تحقیق ..................................................................................................................................................             4

    4-1 سوالات تحقیق ................................................................................................................................................             5

    5-1 فرضیه های تحقیق ..........................................................................................................................................            5

    6-1 متغیرهای تحقیق ..............................................................................................................................................            5

    7-1 روش شناسی تحقیق .......................................................................................................................................             5

    8-1 قلمرو مکانی ........................................................................................................................................................            6

    9-1 قلمرو زمانی .......................................................................................................................................................             6

    10-1جامعه آماری .....................................................................................................................................................            6

    11-1 روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن ....................................................................            6

    12-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه ...................................................................................................            6

    13-1 روشهای تحلیل داده ها .................................................................................................................................            7

    14-1 پیشینه تحقیق .................................................................................................................................................           7

    15-1 مدل تحقیق ......................................................................................................................................................           8

    16-1 تعاریف مفاهیم و واژگان اختصاصی .............................................................................................................           9 

         1-16-1 کیفیت رابطه برند ...............................................................................................................................           9

         2-16-1 قصور از خدمت ....................................................................................................................................         10

         3-16-1 پاسخگویی مشتریان به قصور از خدمت ............................................................................................        10

         4-16-1 تئوری اسناد ............................................................................................................................................        10

         5-16-1 تئوری اسناد در قصور از خدمت  .......................................................................................................         10

         6-16-1 پاسخ احساسی  .......................................................................................................................................        11   

         7-16-1 نیات رفتاری .............................................................................................................................................        11

    17-1 ساختار تحقیق .....................................................................................................................................................        11

    1-18 خلاصه فصل .........................................................................................................................................................        12

    فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق

    مقدمه .................................................................................................................................................................................        13

    بخش اول : پیشینه نظری و ادبیات تحقیق ..............................................................................................................         14

        1-2 مفهوم برند ........................................................................................................................................................        14

        2-2 خدمت ................................................................................................................................................................        15

               1-2-2 ویژگی های خدمات .........................................................................................................................        16  

                       1-1-2-2 ناملموس بودن ..................................................................................................................        16

                       2-1-2-2 تفکیک ناپذیری ...............................................................................................................        17

                       3-1-2-2 تغییر پذیری .....................................................................................................................        17

                       4-1-2-2 فناپذیری ...........................................................................................................................        18

                       2-2-1-5 مالکیت ..............................................................................................................................        18

          2-2-2 کیفیت خدمات .........................................................................................................................................       18 

          3-2-2 مدیریت برند خدمات ..............................................................................................................................       20

    3-2 قصور از خدمت ....................................................................................................................................................      20 

     4-2 جبران خدمات ...................................................................................................................................................       23

    2-5 قصور از خدمت و رابطه .....................................................................................................................................       23

    6-2 کیفیت رابطه .......................................................................................................................................................       24

    7-2 رابطه برند .............................................................................................................................................................       25

          1-7-2 رابطه برند در بخش خدمات ..............................................................................................................      26

           2-7-2 رابطه برند و وفاداری برند ..................................................................................................................      27

    8-2 برند به عنوان شریک رابطه ...............................................................................................................................      28

    9-2 مدلهای رابطه برند ..............................................................................................................................................      29

           1-9-2 مدل بلکستون ......................................................................................................................................      29

           2-9-2 مدل دونکن موریتاری ........................................................................................................................      30

           3-9-2 مدل آکر ...............................................................................................................................................       30

           4-9-2 مدل آلبرت و همکاران .....................................................................................................................       31  

          5-9-2 مدل فورنیر ..........................................................................................................................................        32  

                  1-5-9-2  عشق / علاقه ....................................................................................................................        35

                 2-5-9-2 ارتباط با خود ......................................................................................................................        35

                 3-5-9-2 وابستگی متقابل .................................................................................................................        36

                 4-5-9-2 تعهد ......................................................................................................................................        36

                 5-5-9-2 صمیمیت .............................................................................................................................        37

                 6-5-9-2 کیفیت شراکت برند ...........................................................................................................        37

    10-2 تئوری اسناد .....................................................................................................................................................      38

           1-10-2 مکان هندسی ....................................................................................................................................     39

           2-10- 2 پایداری ...............................................................................................................................................    39

           3-10-2 کنترل پذیری ......................................................................................................................................    39

    11-2 اسنادهای مشتریان در مواجه با قصور از خدمت .......................................................................................     40

           1-11-2 اسناد مکان هندسی .........................................................................................................................     41

           2-11-2 اسناد کنترل پذیری ..........................................................................................................................     42

           3-11-2 اسناد پایداری .....................................................................................................................................     42

    12-2 پاسخ های مشتریان به قصور از خدمت .......................................................................................................     44

         1-12-2 پاسخ های احساسی .............................................................................................................................     44

         2-12-2 پاسخ های شناختی ............................................................................................................................     44

         2-12-3 پاسخ های رفتاری ...............................................................................................................................     44 

    13-2 مقابله به مثل ....................................................................................................................................................     45

          1-13-2 پیامدهای مقابله به مثل ....................................................................................................................    45

     14-2 نیات رفتاری ....................................................................................................................................................     46

          1-14-2تبلیغات دهان به دهان .......................................................................................................................    47

                  1-1-14-2 ارتباط تبلیغات دهان به دهان و قصور از خدمت ......................................................    50

         2-14-2 قصد خرید مجدد ................................................................................................................................    51

    2-15 مدل مفهمومی ..................................................................................................................................................   52

            1-15-2 تاثیر کیفیت رابطه برند بر اسنادهای علی .........................................................................   53

            2-15-2 تاثیر کیفیت رابطه برند بر پاسخ های احساسی .......................................................................     53

           3-15-2 اثرات اسناد علی بر پاسخ عاطفی ...............................................................................................     54

           4-15-2 اثرات پاسخ احساسی بر نیات رفتاری .........................................................................................     54

           5-15-2 تاثیرات کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری ................................................................................     54

    بخش دوم : پیشینه تحقیق

    16-2 تحقیقات داخلی  .......................................................................................................................................      56

    17-2 تحقیقات خارجی  .....................................................................................................................................      57

    بخش سوم : سازمان مورد مطالعه

    18-2 مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت  ..............................................................................................................     60

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق

    مقدمه ........................................................................................................................................................................................       63

    1-3 روش تحقیق ...................................................................................................................................................................       63

           113 نوع تحقیق بر مبنای هدف ..............................................................................................................      63

           213 نوع تحقیق بر حسب روش  ..............................................................................................................      64

     2-3 جامعه آماری ...................................................................................................................................................     64

    3-3 نمونه آماری و روش نمونه گیری .....................................................................................................................     65

    4-3 حجم نمونه .......................................................................................................................................................     65

    5-3 روش های گرد آوری اطلاعات ..........................................................................................................................     66

           1-5-3 منابع کتابخانه ای ...............................................................................................................................      66

            2-5-3 پرسشنامه ............................................................................................................................................................      66

    6-3 مقیاس مورد استفاده ..........................................................................................................................................    67

    7-3 روایی پرسشنامه  ................................................................................................................................................     68

    8-3 پایایی پرسشنامه ................................................................................................................................................     68

    روش تجزیه و تحلیل داده ها ...........................................................................................................................     70

    1-9-3آمار توصیفی ......................................................................................................................................     70

    آمار استنباطی .................................................................................................................................    70

    آزمون آلفای کرونباخ  ...........................................................................................     70

     آزمون کولموگروف اسمیرنوف .............................................................................    70

     تحلیل عاملی تاییدی ............................................................................................    70

      مدل سازی معادلات ساختاری ..........................................................................    71

    5-2-9-3     ضریب همبستگی ..................................................................................................     72

    11-3 خلاصه فصل  ...................................................................................................................................................     72

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    مقدمه  ...........................................................................................................................................................................     73

    1-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها ..........................................................................................................................     73

    2-4 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی .........................................................................................     74

            1-2-4 آمار توصیفی متغیر جنسیت ...............................................................................................     74

            2-2-4 آمار توصیفی متغیر سن ......................................................................................................     75

            3-2-4 آمار توصیفی متغیر سطح تحصیلات ...................................................................................    76

    3-4 آمار استنباطی .....................................................................................................................................    77

           1-3-4 آزمون نرمال بودن داده‌ها ......................................................................................................    77

                      1-1-3-4 آزمون نرمال بودن ابعاد متغیر کیفیت رابطه برند .............................................    78

                      2-1-3-4 آزمون نرمال بودن متغیر اسناد پایداری ............................................................    78

                      3-1-3-4 آزمون نرمال بودن متغیر اسناد کنترلی ....................................................................   79

                      4-1-3-4 آزمون نرمال بودن متغیر پاسخگویی احساسی منفی ............................................   79

                      5 -1-3-4آزمون نرمال بودن متغیر نیات رفتاری ....................................................................    80

           2-3-4 همبستگی متغیرهای تحقیق ..........................................................................................................    80

           3-3-4 تحلیل مدل‌یابی معادلات ساختاری ....................................................................................    82

                     1-3-3-4 مدل‌‌ اندازه‌گیری .................................................................................................    82

                              1-1-3-3-4 تحلیل عاملی ابعاد متغیر متغیر کیفیت رابطه برند ............................    83

                              2-1-3-3-4  تحلیل عاملی متغیر اسناد پایداری ......................................................     87

                              3-1-3-3-4 تحلیل عاملی متغیر اسناد کنترلی  ..................................................    88

                                  4-1-3-3-4 تحلیل عاملی متغیر پاسخگویی احساسی منفی ........................    90

                                   5-1-3-3-4 تحلیل عاملی متغیر نیات رفتاری .............................................     92    

                        2-3-3-4 مدل ساختاری ...............................................................................................    94

           4-3-4 آزمون فرضیات ...................................................................................................................     96

    4-4 اثرات مستقیم و غیرمستقیم  ..........................................................................................................     99

    5-4 خلاصه فصل  ....................................................................................................................................    102

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    مقدمه .........................................................................................................................................................    103

    1-5 نتیجه گیری  .....................................................................................................................................    104

    2-5 پیشنهادات  ........................................................................................................................................    107

    2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه اول  ............................................................................................    109

         2-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه دوم ................................................................................................    109

         3-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه سوم ...............................................................................................    109

         4-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه چهارم ............................................................................................    109

         5-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه پنجم ..............................................................................................    110

         6-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه ششم ...............................................................................................   110

        7-2-5 پیشنهاد مبتنی بر فرضیه هفتم .................................................................................................   110

    3-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی ................................................................................................................   110

    4-5 محدودیتهای تحقیق  ...............................................................................................................................   111

     

    منابع و مآخذ ......................................................................................................................................................................     112

    پیوست ها .............................................................................................................................................................................    120

     

    منبع:

    منابع فارسی

    حافظ نیا ، محمد رضا. (1387 ) ، "مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی" ، انتشارات سمت ، چاپ پانزدهم

    خاکی ، غلامرضا . (1384 ) ، "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی" ، انتشارات بازتاب

    خانی ، سجاد .(1391)، "تاثیر دانش خارجی بر ارزش ویژه برند با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی زنجیره دانش و کیفیت خدمات ، مطالعه موردی بانک توسعه صادرات" ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی،

    رنجبریان ، ب . جلیلوند ، م . (1385) . "تاثیر تبلیغات دهان به دهان در خرید خودروهای داخلی (مطالعه موردی خودروی سمند شرکت ایران خودرو )" چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت بازرگانی

    زارعی ، علی . (1390 ) "ادراک مشتریان از برندهای خدماتی و تاثیر آن بر وفاداری" پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه علامه طباطبایی

    سرمد ، ز. بازرگان ، ع و حجازی ، الف . (1380) . "روشهای تحقیق در علوم رفتاری" . تهران : انتشارات آگاه

    سکاران ، آ . (2002) ."روشهای تحقیق در مدیریت (ترجمه : محمد صائبی و محمود شیرازی ) "، تهران : موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    صالحی ، مهتاب .(1391). "رابطه قصور در خدمت با وفاداری مشتریان در بانکها" پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی

    صمدی ، منصور .حاجی پور ، بهمن . فارسی زاده ، حسین (1387)، "نارسایی در ارائه خدمات ، استراتژیهای احیا خدمات و تاثیر آنها بر رفتار مصرف کننده . نشریه مدیریت بازرگانی" ، دوره 1، شماره 1 ،71-86

    صمدیان ، محمود . رونقی ، محمد حسین (1389) ، "استراتژی ها و تکنیک های ارتقای برند ف 50 روش کاربردی در برندینگ تهران"  . مهربان نشر

    فاطمی ، سیده زهرا .(1391) ، "بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تاثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند ، مطالعه موردی هتلهای پنج ستاره مشهد" ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه فردوسی مشهد.

    قاسمی شوریجه ، مهدی . (1390) ، "شناسایی و تحلیل عوامل رضایتمندی مشتری و تاثیر آن بر قصد خرید مجدد در شرکتهای پخش ، مطالعه موردی شرکت بهپخش در اصفهان" . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه اصفهان

    قنبری ، سارا . (1390)." عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در بانکهای کشور (مورد مطالعه : بانک پارسیان )" .پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی

    کلانتری ، خ. (1388)  "مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اقتصادی – اجتماعی با برنامه های LISREL  و  SIMPLIS" . تهران : فرهنگ صبا

    کلاین، پل.(1380).  "راهنمای آسان تحلیل عاملی". (ترجمه: دکتر سید جلال صدرالسادات و اصغر مینایی). تهران، سمت.

     محمد زاده ،علی . لامعی ،سعیده . لامعی ، وحیده (1390)" مقایسه سبک اسناد علی در گروهی از دانشجویان با صفات مرزی و گروه شاهد" تحقیقات علوم رفتاری ،دوره9 ، شماره 4

    نادری ، ع . و سیف نراقی ، م.(1387 ) . "روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی" . تهران: دفتر انتشارات و تحقیقات بدر .

    هومن  ، حیدر علی. (1380 ) . "شناخت روش علمی در علوم رفتاری (پایه های پژوهش )" . تهران : انتشارات پارسا

    هومن ، حیدرعلی . (1388) . "مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل ". تهران : سمت

    یعسوبی ، علیرضا و حسین پور ، داریوش . (1389 ) "پیدایش و گسترش مدیریت برند". فصلنامه برند ، 5 ، 15-19

    سایت مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت صبا www.mdrc.ir

    منابع انگلیسی

    Albert.N, Merunka.D, Valette-Florence.P.(2013), “Brand passion: Antecedents

    and consequences”, Journal of Business Research 66 (2013) 904–909

    Bojei.J,Alwei.A.(2010). “The influence of relationship quality on loyalty in service sector”,Int. Journal of Economics and Management,4(1),81-100.

    Borkowski.N.(2011). Organizational Behaior In Health Care. Jones and Bartlett Publishers.

    Bugel.M,Verhoef.P,Buunk.A.(2011).“Customerintimacyandcommitmenttorelationshipswithfirmsinfive different sectors:Preliminaryevidence”, Journal of Retailing and Consumer Services 18 (2011) 247–258

    Cardador.M.T, Patt.M.G,(2006). “Identification management and its bases: Bridging management and marketing perspective through a focus on afflication dimentions”.Journal of The Academy of Marketing Sciense,34(2).

    Clemes.M, Gan.C and Ren.M.(2011). “Synthesizing the Effects of Service Quality, Value, and Customer Satisfaction on Behavioral Intentions in the Motel Industry : An Empirical Analysis”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2011 35: 530

    Chan.H, Wan.L, Sin.L.(2007). “Hospitality service failures: Who    will be more dissatisfied?” Hospitality Management 26 (2007) 531–545.

    Chang.J.(2008). “Tourists' Satisfaction Judgments: An Investigation of Emotion, Equity, and Attribution”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2008 32: 108.

    Cheng.S,Lam.T and C. Hsu.(2006). “Negative Word-of-Mouth Communication Intention: An Application of the Theory of Planned Behavior”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2006 30: 95.

    Choi.S , Mattila.A.(2008), “Perceived controllability and service expectations: Influences on customer reactions following service failure”, Journal of Business Research 61 (2008) 24–30.

    Cort.K.t, Griffth.D.A, White. D.S .(2007). “An attribution Theory Approach for Undrestanding the Internationalization of Perofessional service Firms”.  International Marketing Review ,24(1) ,9-25.

    Cranage.D.(2004). “Conservative Choice, Service Failure, and Customer Loyalty: Testing the Limits of Informed Choice”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2004 28: 327

    Duncan. T, Moriarty. S, (1998). “A communication-based marketing model for managing relationships”. Journal of Marketing 62 (2), 13.

    East.R, Hammond .K, Lomax.W.(2008), “Measuring the impact of positive and negative word of mouth on brand purchase probability”, Internationl. J. of Research in Marketing 25 (2008) 215–224.

    Erik.A, Unal.S,Candan.F,Yildirim.H.(2012), “The effect of brand satisfaction, trust and brand commitment on loyalty and repurchase intentions”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 58 ( 2012 ) 1395 – 1404

    Fournier, S., )1998(. "Consumers and their brands: developing relationship theory in consumer research". Journal of Consumer Research 24 (4), 343–373.

    Goncalo.J, Duguid.M.(2008), “Hidden consequences of the group-serving bias: Causal attributions and the quality of group decision making”, Organizational Behavior and Human Decision Processes 107 (2008) 219–233

    Goncalves ,S, da Silva.S, Lima .M, Melia,J.(2008), “The impact of work accidents experience on causalattributions and worker behavior”, Safety Science 46 (2008) 992–1001.

    Gregoire. Y, Fisher.R.J.,( 2006). “The effects of relationship quality on customer retaliation”. Marketing Letters 17, 31–46.

    Groth.M ,Gutek.B, Douma.B.(2001), “Effects of service mechanisms and modes on customers’attributions about service delivery”, Journal of Quality Management 6 (2001) 331–348.

    Ha .J,Jang.S.(2009), “Perceived justice in service recovery and behavioral intentions:The role of relationship quality”, International Journal of Hospitality Management 28 (2009) 319–327

    Harvey.P and Martinko.M.(2006). “Prompting Authenic Beavior In Organizations : An Attributional Perspective”,Jones And Bartlett Publishers

    Hess . R.L, Ganesan. S, Klein. N.(2003). “Service failure and recovery: the impact of relationship factors on customer satisfaction”. Academy of Marketing Science 31 (2), 127.

    Huber.F, Vollhardt.K, Matthes.I, Vogel.J.(2010). “Brand misconduct: Consequences on consumer–brand relationships”, Journal of Business Research 63 (2010) 1113–1120

    Hutchinson.D , Wellington.W, Saad .M, Cox.Ph.(2011). “Refining value-based differentiation in business relationships: A study of the higher order relationship building blocks that influence behavioural intentions”, Industrial Marketing Management 40 (2011) 465–478

    Hutchinson.J, Wang.Y and Lai.F.(2010). “The impact of satisfaction judgment on behavioral intentions: an investigation of golf travelers”. Journal of Vacation Marketing 2010 16: 45

    Jae Lee.M, Singh.N and Chan.E.(2011). “Service failures and recovery actions in the hotel industry: A text-mining approach”, Journal of Vacation Marketing 2011 17: 197.

    Jones.T, Dacin.p and Taylor.Sh.(2011), “Relational Damage and Relationship Repair : A New Look at Transgressions in Service Relationships”, Journal of Service Research 2011 14: 318

    Kalamas.M, Laroche .M, Makdessian.L.(2008), “Reaching the boiling point: Consumers' negative affective reactions to firm-attributed service failures”, Journal of Business Research 61 (2008) 813–824

     Kaltcheva. V،  Winsor. R) 2013 ), A. Parasuraman    " Do customer relationships mitigate or amplify failure responses?" Journal of Business Research 66 (2013) 525–532.

    Kim .Ku, Park.J, Kim.J.(2013), “Consumer–brand relationship quality: When and how it helps brand extensions”, Journal of Business Research xxx (2013)

    Kim.W.G and Cha.Y.(2000). “Antecedents and consequences of relationship quality in hotel industry”, Journal of Hospitality Management,21,321-328.

    McCollough.M.(2000), “The Effect of Perceived Justice and Attributions Regarding Service Failure and Recovery on Post-Recovery Customer Satisfaction and Service Quality Attitudes” Journal of Hospitality & Tourism Research 2000 24: 423.

    Mantere.S, Aula.P, Schildt.H,Vaara.E.(2013), “Narrative attributions of entrepreneurial failure”, Journal of Business Venturing (2013)

    Mattila. A.S, (2001). “The impact of relationship type on customer loyalty in a context of service failure”. Journal of Service Research 4 (4), 91.

    Mattila. A.S., (2004). “The impact of service failures on customer loyalty: the moderating role of affective commitment”. International Journal of Service Industry Management 15 (2), 134–149.

    Mattila.A and Ro.H.(2008) “Discrete Negative Emotions and Customer Dissatisfaction Responses in a Casual Restaurant Setting”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2008 32: 89

    Maxham. J.G.I. (2001) . “Service Recovey’s Influence on Customer Satisfaction, Word of Mouth and Purchase Intention”.Journal of Business Reserch,Vol54 , 11-24

    Morgan-Thomas.A, Veloutsou.C.(2013), “Beyond technology acceptance: Brand relationships and online brand experience”, Journal of Business Research 66 (2013) 21–27.

    Martinko.M, Harvey .P, Douglas.S.(2007), “The role, function, and contribution of attribution theory to leadership: A review” The Leadership Quarterly 18 (2007) 561–585

    Nikbin.D, Ismail.I, Marimuthu.M.(2012), “The impact of causal attributions on customer satisfaction and switching intention: Empirical evidence from the airline industry”, Journal of Air Transport Management 25 (2012) 37e39

    Nobre.H.(2008). BRAND RELATIONSHIPS: A PERSONALITY-BASED APPROACH, Faculdade de Economia da Universidade do Porto

    Palmer . A.(2001). Principals of service marketing (3nd Ed). McGraw Hill,Great Britain.

    Pike.S.(2009). “Destination brand positions of a competitive set of near home destinations”,Journal of Tourisme Management 30(6),857-866.

    Reimann.M, Castaño.R, Zaichkowsky.J, Bechara.A.(2012), “How we relate to brands:Psychological and neurophysiological insights into consumer–brand relationships” Journal of Consumer Psychology 22 (2012) 128–142

    Río-Lanza a.A, Vázquez-Casielles .R, Díaz-Martín.A.(2009), “Satisfaction with service recovery: Perceived justice and emotional responses”, Journal of Business Research 62 (2009) 775–781

    Sajtos.L, Brodie.R and Whittome.J.(2010), “Impact of Service Failure: The Protective Layer of Customer Relationships”, Journal of Service Research 2010 13: 216

    Simpson.P and Siguaw.J.(2008), “Destination Word of Mouth : The Role of Traveler Type, Residents, and Identity Salience”, Journal of Travel Research 2008 47: 167.

    Smith.A.K., Bolton, R.N., (2002). “The effect of customers’ emotional responses to service failures on their recovery effort”. Journal of the Academy of Marketing Science 30 (1), 5–23

    Smit.E , Bronner.F, Tolboom.M.(2007), “Brand relationship quality and its value for personal contact”, Journal of Business Research 60 (2007) 627–633.

    Soderlund.M, Rosengren.S.(2007), “Receiving word-of-mouth from the service customer: An emotion-based effectiveness assessment”, Journal of Retailing and Consumer Services 14 (2007) 123–136.

    Sundaram, D. S., Mitra, K., & Webster, C. (1998). “Word-of-mouth communications: A motivational analysis”. Advances in Consumer Research, 25(1), 527-531

    Swanson.s  and Hsu.M.(2011), “The Effect of Recovery Locus Attributions and Service Failure Severity on Word-of-Mouth and Repurchase Behaviors in the Hospitality Industry”, Journal of Hospitality & Tourism Research 2011 35: 511.

    Sweeney,J and Chew.L.(2002), “Understanding Consumer-Service Brand Relationships: A Case Study Approach”, Australasian Marketing Journal 10 (2)

    Tat Keh .H, Xie.Y.(2009). “Corporate reputation and customer behavioral intentions: The roles of trust,identification and commitment”, Industrial Marketing Management 38 (2009) 732–742

    Tax .S , Christian. T.(2008) . “Measuring Word of Mouth: The Questions of Who and When ?” Journal of Communications , Vol.6, 185-199

    Tax.S , Christian.T , Chandarashekaran.M. (1998). “Customer Evaluation of Service Complaint Experiences : Implication for Relationship Marketing” . Journal of Marketing , 60(4) , 60-67

    Thorb jornsen،Supphellen،Nysveen،Pedersen(2002) "Buildig brand relationships online : A comparison of two interactive applications” . journal of interactive marketing  .volume 16 number 3

    Ulrich.O, Stckl.A,Veale.R , Brouard.J, Cavicchi .A, Faraoni .M,Larreina .M, Lecat .B, Olsen .J, Rodriguez-Santos .C,Santini.C, Wilson.D.(2012). “Using attribution theory to explain tourists' attachments to place-based brands”. Journal of Business Research 65 (2012) 1321–1327

    Valenzuela.A , Srivastava.J,Lee.S.(2005), “The role of cultural orientation in bargaining under incomplete information: Differences in causal attributions”, Organizational Behavior and Human Decision Processes 96 (2005) 72–88.

    Vanauken.B.(2002). “The brand Management checklist : Proven tools and techniques for creating winning brands”.Kogan-Page, London.

    Vazquez-Casielles.R, Rio-Lanza.A, Diaz-Martin. A, (2007). “Quality of past performance: impact on consumers’ responses to service failure”. Marketing Letters 18 (4), 249–264.

    Wan.L, Chan,E, Su.L.(2011), “When will customers care about service failures that happened to strangers? The role of personal similarity and regulatory focus and its implication on service evaluation”, International Journal of Hospitality Management 30 (2011) 213–220.

    Wang.Y, Wu.Sh, Lin.H, Wang,Y.(2011). “The relationship of service failure severity, service recovery justice and perceived switching costs with customer loyalty in the context of e-tailing”, International Journal of Information Management 31 (2011) 350–359

    Wangenheim.F,Bayon.T.(2004). “The Effect of Word of Mouth on Service Switching”.Journal of Marketing,Vol.38,No.9/10

    Weber,K, Sparks.B.(2004). “Consumer attributions and behavioral responses to service failures in strategic airline alliance settings”, Journal of Air Transport Management 10 (2004) 361–367  

    Weiner.B.(2000). “Attributional thoughts about consumer behavior”,Journal of Consumer Marketing,13(3),27-42.

    Wong.A,Sohal.A.(2002).”Customers Perspectives on Service Quality and Relaionship Quality in Retail Encounters”.Marketing Service Quality , 12(6),424-433.

    Wood .L.(2000). “Brand and brand equity : Defenition and Management” Journal of AirTransport Management.13(6)362-370.

    Yang.W, Mattila.A.(2012). “The role of tie strength on consumer dissatisfaction responses”, International Journal of Hospitality Management 31 (2012) 399– 404.

    Zeithmal.V.A,Berry.L.L, Parasuraman.A.(1996), “The behavioral consequences of service quality”, Journal of Marketing,60 (4),31-46.

    Zeithmal .V.A , Bitner.M.J . (2003) . Service Marketing, Integrating Customer Focus Across The Firm , New York, McGraw Hill

    Xie.D, Heung.V.(2012). “The effects of brand relationship quality on responses to service failure of hotel consumers”, International Journal of Hospitality Management


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت رابطه برند بر نیات رفتاری مشتری پس از قصور از خدمت مورد مطالعه مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی چکیده: در طول چند دهه گذشته، کیفیت خدمات الکترونیک بدلیل تأثیر قوی خود بر عملکرد تجارت، رضایت مشتری و وفاداری مشتری، توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. کیفیت خدمات به عنوان یک معیار در ارزیابی میزان هماهنگی سطح خدمات ارائه شده با انتظارات مشتریان در نظر گرفته می شود. در مؤسسات خدماتی و مالی به ویژه بانکها بازاریابی دهان به دهان ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت تحول چکیده یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388) این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته ...

چکيده   امروزه تبليغات شفاهي به عنوان  يکي از ابزارهاي رايج بازاريابي و تبليغات  از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، بطوري­که مطالعات بيانگر آن هستند که تبليغ

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده توجه جدی به مدیریت و بازاریابی خدمت می­تواند تحول و جهت­گیری جدیدی را دربانک­ها به وجود آورد. برخی از ناراحتی­ها و نارضایتی­ها حاصل نا آگاهی و سهل انگاری افرادی است که در مدیریت خدمات، درک مخاطبین و پاسخگویی به خواسته­ها و نیاز آنها ضعیف هستند. در مدیریت بازاریابی خدمات باید به عوامل آمیخته ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. چکیده با توجه به اهمیت رضایت مشتری در استفاده از تکنولوژی های جدید در توزیع کالا و خدمات و همچنین گستردگی استفاده از کارت هوشمند سوخت که به عنوان یکی از روشهای جدید ارائه خدمات در حال اجراست؛ بنابراین بررسی میزان تأثیر ارائه خدمات به صورت شیوه های نوین بر رضایت مشتریان ضروری به نظر می رسید به همین منظور پژوهشی با عنوان میزان تأثیر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

ثبت سفارش