پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال

word 643 KB 31651 88
1393 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A )

    گرایش: بیومکانیک ورزشی

    چکیده:

    هدف کلی این پژوهش تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته­ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامتر های بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال بود. نوع تحقیق نیمه تجربی بوده و آزمودنی ها را 36 نفر از زنان مجموعه ورزشی جشنواره منطقه 4 تهران با میانگین سنی 7/3 6/34 سال، قد 8/5 1/162 سانتیمتر و وزن 9/10 7/66 کیلو گرم تشکیل دادند که به روش نمونه گیری هدفمند (در دسترس) انتخاب و به صورت تصادفی به سه گروه 12 نفره یوگا، ایروبیک و کنترل تقسیم شدند. برای دو گروه یوگا و ایروبیک برنامه های تمرینی به مدت هشت هفته ی سه جلسه ای اجرا شد و گروه کنترل در این مدت تمرین خاصی نداشتند و به کارهای روزمره خود پرداختند. از هر سه گروه قبل و بعد از دوره تمرینی آزمون های زیر گرفته شد. از تخته ی انعطاف پذیری برای اندازه گیری انعطاف، آزمون دراز و نشست برای اندازه گیری استقامت عضلانی، آزمون سارجنت برای اندازه گیری توان بی هوازی، آزمون لک لک برای اندازه گیری تعادل ایستا، تاندم برای اندازه گیری تعادل  پویا و آزمون9*4 برای اندازه گیری چابکی استفاده شد.از آزمون کلموگروف اسمیرنف به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده­ها،  آزمون t مستقل،  tهمبسته برای آزمودن فرضیه های پژوهش استفاده گردید. نتایج نشان داد بجز توان بی هوازی در گروه یوگا، همه مولفه ها در هر دو گروه یوگا و ایروبیک بهبود معناداری نسبت به گروه کنترل پیدا کردند. همچنین توان بی هوازی، استقامت عضلانی و چابکی گروه ایروبیک نسبت به گروه یوگا بهبود بیشتری یافتند.

    لغات کلیدی: یوگا، ایروبیک، زنان

     

    مقدمه

    ماشینی شدن سبک زندگی و حصول فناوری­های مدرن، فقر حرکتی را در زندگی امروزی به همراه داشته است. این فقر حرکتی و کم تحرکی جنبه­های مختلف جسمی، روانی و عاطفی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می­دهد. بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی سال (1996)، 60 تا 80 درصد مردم جهان فعالیت کافی و مناسب ندارند و این شیوه زندگی بی تحرک و بدون فعالیت ورزشی یکی از دلایل عمده مرگ و میر و ناتوانی است که بیش از دو میلیون مرگ و میر را در سال به دنبال داشته است (نیک نژاد، 1375). به لحاظ اینکه هنوز شرکت زنان و مردان در ورزش برابری حاصل نشده است، عدم و یا کاهش شرکت زنان و دختران در فعالیت­های ورزشی به عنوان یک چالش هزاره سوم مطرح می­شود. از منظر فیزیولوژیکی زنان می­توانند تا حدودی با انجام کار­های روزمره از جمله کار­های خانه­داری تا حدودی فعالیت بدنی داشته باشند اما برای داشتن بدنی سالم و روحیه مناسب انجام فعالیت­های جسمانی بیش از این­ها نیاز است. امروزه نقش زنان به عنوان بیش از نیمی از منابع انسانی نه تنها از موضوعات و اهداف اساسی توسعه اجتماعی و اقتصادی هر کشور به شمار می­رود بلکه ابزاری موثر در تحقق دیگر اهداف توسعه است، از این رو یکی از شاخص­های توسعه­یافتگی یک کشور میزان مشارکت و نقشی است که زنان در آن کشور دارا هستند. یکی از راهکار­های استیلاء بر این معضل انجام فعالیت­های ورزشی است که به عنوان یک ابزار چند بعدی تاثیر گسترده­ای در زمینه­های بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، گذران اوقات فراغت و تفریحات سالم، و ایجاد نشاط و شادابی دارد. در این تحقیق در نظر است تا تاثیر یک دوره هشت هفته­ای یوگا و ایروبیک بر برخی پارامتر­های بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال مورد بررسی قرار گیرد.

    1.1. بیان مسئله

     

    ورزش زنان، امروزه به عنوان یکی از موضوعات اساسی مطرح در حیطه ورزش است. تحقیقات نشان داده است که پرداختن به ورزش و فعالیت­های بدنی در زنان تاثیر عمیقی بر دوران بارداری، شیردهی و سلامت دوران کهنسالی خواهد گذاشت. عدم تحرک جسمانی زنان به منزله محروم شدن بخش مهمی جامعه از سلامتی و بهداشت جسمانی و روانی و شادابی است که صدمات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه خواهد داشت. با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به عنوان مادران جامعه و به تبع آن سلامت فرزندان این موضوع باید بررسی و زمینه­های حضور پر رنگ­تر آنان در عرصه­های ورزش فراهم شود(میرغفوری و همکاران، 1388). طی 50 سال گذشته مطالعات زیادی به آگاهی ما درباره سلامتی و فعالیت­های جسمانی افزوده است. سلامتی جسمانی زنان جوان مسئله بنیادی و حیاتی است که سلامت و تندرستی افراد جامعه را تضمین می­کند. یکی از راه­های افزایش ظرفیت کارایی بدن، فعالیت­های جسمانی است که باید به عنوان بخش مکملی از برنامه­های تعلیم وتربیت در آید
    (فاضلی فر، 1386).

     

    امرزه کمتر کسی است که نام ایروبیک و یوگا را نشنیده باشد. یوگا شناختی بی واسطه و مستقیم از ژرفای هستی فرد و هماهنگ با قوانین طبیعت است. تمرینات منظم یوگا هم باعث بهبود توانایی­های جسمی و هم منجر به افزایش نیرو­های ذهنی فرد می­شود (هیلتمن، ریچارد، 1371). "یوگا" به مجموعه­ای از تمرینات فیزیکی وضعیت گزینی (آسانا)، تمرینات کنترل شده تنفسی (پرانایاما)و تمرینات رهاسازی و تن آرامی (شاواسانا) گفته می­شود(ویلین[1] و همکاران، 2005). که شامل یک سری کامل تمرینات کششی، استقامتی و تعادلی و انعطاف پذیری به همراه تمرکز و کنترل تنفس است. برای ورزش یوگا فواید زیادی برشمرده شده است که از جمله می­توان کمک به افزایش دامنه حرکتی مفاصل (کنت هوارد، 1384) کاهش فشار خون، کاهش سرعت تنفس، بهبودوضعیت قلبی عروقی، افزایش انعطاف پذیری، استقامت عضلانی، تعادل و قدرت (فن وچن[2]، 2011)، افزایش چابکی، توان و سرعت  (ویشو[3]، 2011)، کاهش درد­های کمری ستون فقرات، درد­های قاعدگی، تنش­های عمومی عصب و عضله و درد­های ناشی از کهولت سن (راب[4]، 2002)  نام برد. "ایروبیک"ورزش مردم پسندی است که تلفیقی از حرکات موزون و متنوع همراه با موزیک است و در میان بانوان ایرانی رواج پیدا کرده است (ویسی، 1388). فواید زیادی برای ایروبیک از جمله افزایش استقامت قلبی- عروقی، کاهش وزن، مبارزه با افسردگی، هماهنگی عصب- عضله، بهبود چابکی، تعادل، قدرت، استقامت و کاهش چربی زیر پوستی عنوان شده است (شهیدی، 1370)، (شاهانا[5]، 2010). استقامت و توان عضلانی، انعطاف پذیری و تعادل متناسب در اندام و ساختار جسمانی می­تواند نقش مهمی در زندگی سالم­تر زنان و برحذر بودن از بسیاری از آسیب­ها که در طول عمر ممکن است با آن مواجه شوند، داشته باشد. در بررسی مشخص­تر پنج مولفه بیومکانیکی تعادل، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت و توان بی هوازی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. نخست "تعادل" که نقش عمده­ای در انجام فعالیت­های حیاتی دارد و موجب استفاده بهینه از انرژی مورد نیاز بدن می­گردد، "انعطاف پذیری" که در فقدان آن بدن دچار خشکی مفاصل و بسیاری از آسیب­های دیگر می­گردد و  "استقامت" که  یکی از مهمترین عوامل در کسب سلامتی جسمانی است
     (صادقی، 1385). از آنجایی که ورزش یوگا و ایروبیک هر دو به عنوان ورزشی کم هزینه، قابل اجرا جهت کلیه ی سنین و با کمترین وسایل و امکانات قابل اجرا بوده و می­توانند تاثیر بسزایی بر سلامت گروه­ها و اقشار جامعه بخصوص زنان جوان و مادران داشته باشند، در این تحقیق تلاش خواهد شد به این پرسش پاسخ داده شود که آیا یک دوره تمرین هشت هفته­ای یوگا و ایروبیک بر برخی پارامتر­های بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال تاثیرگذاراست ؟

     Abstract:

    Purpose: The purpose of this study was to examine the  impact of eight weeks of yoga and aerobic training on selected biomechanical parameters of females at the age of 30 to 40 years old.

    Methods: 36 females of Jashnvareh  Sport club located in the 4th distract of Tehran with a mean age of 34.6 3.7, height 162.1 5.8cm  and weight 66.7 10.9 kg were selected according to purposive sampling (available) method and were divided randomly to three groups. yoga , aerobic and control. For both groups of yoga and aerobic, try exercise was done  in a three section in 8 weeks. and control group during this time didn't have any special training and did their daily job. Of the three groups before and after the training period following tests were taken. the sit and reach box test  for measuring the flexibility, sit up test for measuring muscular endurance, sargent jump test for measuring anaerobic power, stork test for measuring static balance, tandem test for measuring dynamic balance test and 4*9 test for measuring agility were used. K.S test for normalizing data distribution, independent t test and couple t test were used to test the research hypotheses.

    Result: results showed that, except for anaerobic power in the yoga group, all components in both groups yoga and aerobics improved significantly compared to the control group. also anaerobic, muscular endurance and agility of aerobic group in comparison to yoga had more improvement.

    Keywords: yoga, aerobics, women

  • فهرست:

    عنوان                                                                                              صفحه

    فصل اول: کلیات پژوهش

    مقدمه. 3

    1.1. بیان مسئله. 3

    2.1. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5

    3.1. اهداف تحقیق. 5

    4.1. فرضیات تحقیق. 6

    5.1. پیش­فرض­های تحقیق. 6

    6.1. قلمرو تحقیق. 6

    1.6.1. محدوده تحت کنترل محقق. 6

    2.6.1. محدوده خارج از کنترل محقق. 7

    7.1. واژه­ها و اصطلاحات. 7

     

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

    مقدمه. 10

    بخش اول مبانی نظری. 10

    1.2. تاریخچه ایروبیک. 10

    2.2. معرفی ایروبیک طبقه بندی آن. 10

    3.2. اهمیت ایروبیک. 11

    4.2. یوگا. 11

    5.2. چند نظریه در خصوص تاریخچه یوگا. 13

    6.2. یوگ چیست؟. 13

    7.2. تمرینات یوگا چگونه است؟. 13

    8.2. فواید یوگا. 14

    9.2. چهار روش آموزشی یوگا. 15

    10.2. بیومکانیک. 16

    1.10.2.توان. 17

    2.10.2. انعطاف پذیری. 17

    3.10.2. تعادل. 18

    4.10.2.  چابکی. 18

    5.10.2. استقامت عضلانی. 18

    11.2. بخش دوم: پیشینه تحقیق. 19

    1.11.2. خارج از کشور. 19

    2.11.2. داخل کشور. 20

    3.11.2. جمع بندی. 21

     

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    مقدمه. 24

    1.3. روش تحقیق. 24

    2.3. جامعه آماری. 24

    3.3. نمونه آماری و روش نمونه گیری. 24

    4.3. ابزار اندازه گیری. 24

    5.3. ملاحظات اخلاقی. 24

    6.3. متغیرهای تحقیق. 24

    7.3. روش جمع آوری اطلاعات. 25

    8.3. برنامه تمرینی. 29

    9.3. روش آماری. 39

     

    فصل چهارم: یافته­های پژوهش

    1.4. مقدمه. 41

    2.4. آماره­های توصیفی متغیرهای سن، قد و وزن افراد نمونه. 41

    3.4. سنجش نرمال بودن توزیع  متغیرها. 41

    3.4. فرضیه­های پژوهش. 42

     

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    مقدمه. 50

    1.5. خلاصه تحقیق. 50

    2.5. بحث و بررسی. 50

    1.2.5. هدف اول: تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته­ای یوگا بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال بود. 50

    2.2.5. هدف دوم: تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته­ای ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال بود. 52

    3.2.5. هدف سوم مقایسه یک دوره تمرین هشت هفته­ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال بود. 53

    3.5. نتیجه گیری. 54

    4.5. پیشنهادات تحقیق. 54

    1.4.5. پیشنهادات بر خاسته از تحقیق. 54

    2.4.5. پیشنهادات برای تحقیقات آینده. 54

     

    منابع. 55

     

    چکیده انگلیسی

    منبع:

    فاکتور­های آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا بر مالتیپل اسکلوروزیس. پایان­نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسکان.

    افضل پور، محمد اسماعیل. بنی اسدی، سمانه. ایل بیگی، سعید. (1391). مقایسه تاثیر تمرینات پیلاتس و ایروبیک بر عملکرد تنفسی پویا در دانشجویان دختر دارای اضافه وزن. نشریه فیزیولوژی ورزشی. شماره 15. صص 162-151.

    ایزد پناه، شفق. مرندی، سید محمد. بمبئی­چی، عفت. نظریان، علی باقر. نوریان، خیرالله. (1388). تاثیر تمرینات منظم یوگا بر قدرت دست، انعطاف پذیری و توان بی­هوازی عضلات پا در زنان شاغل سالم غیر ورزشکار. نشریه پژوهش در علوم ورزشی. شماره 33. صص 48-37.

    بوآنشود، برنارد. (1382). ترجمه کاظم فائقی. یوگا در زندگی روزمره. چاپ سوم. تهران. انتشارات تلاش.

    جنتی، سپیده. سهرابی، مهدی. عطارزاده حسینی، سید رضا. (1389). تاثیر تمرینات منتخب هاتایوگا بر تعادل زنان سالمند. نشریه سالمند. سال پنجم، شماره هجدهم، صص 52-46.

    جوادیان صراف، نصرالله. امامی، تکتم. (1387). تاثیر تمرین یوگا و ایروبیک-یوگا بر برخی از عوامل آمادگی جسمانی دانشجویان دختر شرکت کننده در کلاس­های تربیت بدنی عمومی. نشریه علوم ورزشی. سال چهارم، شماره هفت، صص 76-63.

    ساتیانانداساراسواتی سوامی. (1923). هاتا یوگا. ترجمه جلال موسوی نسب، 1387. انتشارات فرا روان. چاپ پنجم.

    سناجیان، آتش. (1391). تاثیر یک دوره هشت هفته­ای یوگا بر تعادل، انعطاف­پذیری و استقامت عضلات تنه و لگن زنان میانسال سالم. پایان­نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

    شهیدی، فرشته. (1370). فعالیت بدنی و فواید روانی ناشی از آن. نشریه ورزش دانشگاه انقلاب. شماره 170. صص 33-28.

    شیخ، محمود. (1386). سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی و علوم ورزشی،

    صادقی، حیدر. (1385). مقدمات بیومکانیک ورزشی، چاپ سوم، انتشارات سمت.

    طاهرزاده نوش­آبادی، جواد. خوبی، مهدی. (1389). بررسی ومقایسه اثرتمرین ایروبیک، تمرین بررویتردمیل وتمرین با مدیسنبال بر تعادل بیماران پارکینسون. همایش دانشگاه آزاد خوراسکان. صص 6-1.

    فاضلی فر، سعید. (1386). بررسی مقایسه­ای وضعیت آمادگی جسمانی دانش آموزان پسر 11 تا 13 ساله شهرستان آمل. نشریه حرکت. شماره 28: 107-126.

    قربانی، مریم. (1391). تاثیر سه روش تمرینی پیلاتس، یوگا و اکتیو رایج بر برخی پارامتر­های بیومکانیکی اندام فوقانی در سمت ماستکتومی. پایان­نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

    کنت، هوارد. (1384). راهنمای کامل و مصور برای آموزش یوگا. ترجمه حمیدرضا بلوچ. چاپ اول، تهران. نشر البرز.

    گائینی، عباسعلی، رجبی، حمید. (1382). آمادگی جسمانی. انتشارات سمت. چاپ اول پاییز 82.

    مهدوی پور، مسعود. بحری، سوری. (1382). یوگا عتمل تندرستی. نشریه پرستاری ایران. بهار و تابستان. 18 (41-42): 85-91..

    میرغفوری، سید حبیب الله. تورانلو، حسین. میر فخر الدینی، سید حیدر. (1388). بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات موثر بر مشارکت زنان در فعالیت­های ورزشی. (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه یزد). نشریه مدیریت ورزشی. شماره 1، صص: 83-100.

    نصیری تازه کندی، مهدی. (1391). اثریک دوره تمرین هوازی بر برخی پارامتر­های بیو مکانیکی دانش آموزان 11 تا 14 سال چاق. پاِیان­نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

    نیک نژاد، فاطمه (1375). نظرخواهی از زنان در مورد ورزش بانوان. انتشارات معاونت ورزشی و تربیت بدنی بانوان سازمان تربیت بدنی.

    ویسی، کوروش. کشتی دار، محمد. (1388). آموزش ایروبیک و فواید آن. چاپ اول. انتشارات بامدادکتاب.

    ویلمور، جک. کاستیل، دیوید. (1386). فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی. ترجمه معینی، ضیاء. رجبی، حمید. آقاعلی­نژاد، حمید. سلامی، فاطمه. انتشارات مبتکران. چاپ ششم.

    هادوی، فریده. (1383). اندازه­گیری و ارزشیابی در تربیت بدنی. انتشارات دانشگاه تربیت معلم. چاپ اول.

    هیلتمن، ریچارد. (1371). یوگا برای تندرستس. ترجمه نسرین سلامت. چاپ اول. نشر کتاب سرا. 14-32.

    منابع انگلیسی

    A. Shahana, Usha S. Nair, S. S. Hasrani. (2010). Effect of aerobic exercise program on health related physical fitness components of middle aged women. Journal of Sport Med. 44: 19-23.

    Adeogun John Olufemi, NnadozieNgozichukwuAdaeze. (2012). Effectiveness of an eight-week low impact aerobic dance programme on the management of osteoarthritis. Journal of Humanities and Social Science. 21(2): 286-291.

    Baljinder Singh Bal,  Kanwaljeet Singh, Wilfred Vaz. (2011). Effects of 4-Week Yogasanas training on balance and agility in adolescent girls. Journal of Sports Science and Engineering. 5(2): 85-92.

    Baljit Singh Sekhon, P. V. Shelvam. (2013). Effects of yoga training , aerobic training and detraining on muscular endurance among colleg boys. Journal of Science and Research Publications. 3(9): 1-6

    Chanelle Kemp, Anita E. Pienaar. (2009). Effect of an aerobic-based physical activity program on physical fitness of 10 – 15 year-old girls. Journal of Physical Health Education. 15(4): 527-542.

    Fan JT, Chen KM. (2011). Using silver yoga exercises to promote physical and mental health of elders with dementia in long-term care facilities. Journal of Psycogeriatr. 23(8). 1222-1230.

    Hui-Ying Wu, Te-Hung Taso, Chin-Hsing Hsu, Jui-Hung Tu, Chang-Bing Yang. (2011). The effects of low impact dance on knee torque and lower extremity mobility in middle aged and older women. Journal of Nursing Research. 19(4): 267-274.

    K. Initha, P. opinathan. (2013). Effects of aerobic exercise and physiological training on muscular strength and muscular endurance among college level women basketball players. Journal of Computing Technology. 2(8): 12-15.

    Maria Fernanda Bottino Roma, Alexandre Leopold Busse, RosanaAparecidaBetoni, Antonio Cesar de Melo, Juwando Kong, Jose Maria Santarem, Wilson Jacob Filho. (2013). Effects of resistance training and aerobic exercise in elderly people concerning physical fitness and ability: a prospective clinical trial. Einstein Journal. 11(2): 153-157. 


موضوع پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, نمونه پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, جستجوی پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, فایل Word پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, دانلود پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, فایل PDF پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, پروژه درباره پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر یک دوره تمرین هشت هفته ای یوگا و ایروبیک بر منتخبی از پارامترهای بیومکانیکی زنان 30 تا 40 سال

پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر مقایسه­ی تاثیر تمرینات یوگا و ایروبیک بر برخی عوامل فیزولوژیکی و آمادگی جسمانی زنان غیر ورزشکار بود. 30 نفر از زنان غیر ورزشکار شهرستان میبد (سن: 98/4 ± 53/26 سال، قد: 35/5 ± 67/159 سانتی­متر، وزن: 94/14 ± 66/72 کیلوگرم، شاخص توده بدنی: 82/5 ± 52/28 2(متر)/کیلوگرم) به صورت ...

(کارشناسی ارشد تربیت بدنی (آسیب شناسی و حرکات اصلاحی) اثر تمرینات یوگا و ثبات مرکزی بر تعادل و ناهنجاری قامت زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس چکیده مقدمه: مولتیپل اسکلروزیس شایع ترین بیماری نورولوژی پیش رونده در جوانان بالغ می باشد. این بیماری باعث تخریب میلین در آکسون های عصبی شده وباعث ضایعات عملکردی می شود. یکی از مناطق مهم درگیر درMS مخچه می باشد. مشکل در این ساختار باعث ...

کارشناسی ارشد تربیت بدنی (آسیب شناسی و حرکات اصلاحی) چکیده مقدمه: مولتیپل اسکلروزیس شایع ترین بیماری نورولوژی پیش رونده در جوانان بالغ می باشد. این بیماری باعث تخریب میلین در آکسون های عصبی شده وباعث ضایعات عملکردی می شود. یکی از مناطق مهم درگیر درMS مخچه می باشد. مشکل در این ساختار باعث ایجاد اختلال در تعادل و غیره می شود که به تبع آن کیفیت زندگی کاهش می یابد. بنابراین استفاده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر 12 هفته رژیم غذایی و تمرینات ورزشی هوازی بر ترکیب بدنی زنان چاق غیرفعال است. نمونه آماری تحقیق حاضر شامل 45 نفر می باشد . زنان گروه آزمایش به صورت تصادفی به 3 دسته کنترل (که فقط رژیم غذایی داشتند) ، پیاده روی تند و ایروبیک همراه با رژیم غذایی تقسیم ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی – فیزیولوژی چکیده برررسی تاثیر چهار هفته فعالیت ورزشی ایزومتریک هندگریپ، بر تغییرات اتساع عروقی وابسته به جریان خون و فشارخون در زنان مبتلا به پرفشاری خون پرفشاری‌خون، نقش قابل توجهی را در ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و مرگ و میر این نوع بیماری‌ها در جهان ایفا می‌کند. به نظر می‌رسد که پرفشاری‌خون ارتباط پیچیده‌ای با ...

پایان نامه برای دریافت درجه دکتری در رشته تربیت بدنی گرایش بیومکانیک ورزشی چکیده: پوکی استخوان یک اختلال اسکلتی است که درآن قدرت مکانیکی استخوان کاهش یافته و منجر به شکستگی استخوان می شود، لذا توجه به روش هایی برای حفظ استحکام استخوان و مهار پوکی استخوان مهم تلقی می شود. هدف از این تحقیق، تعیین تاثیر ویبراسیون کل بدن با فرکانس و دامنه ی متفاوت بر مقاومت مکانیکی، تراکم یون کلسیم ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده دوکسوروبیسین(DOX) یک آنتی بیوتیک با طیف وسیعی از عملکرد ضدتوموری و ضدسرطانی(آنتی نئوپلاستیک) است و از اواخر دهه 60 میلادی به طور گسترده ای در درمان سرطان های مختلف استفاده می شود. متاسفانه، استفاده بالینی از این داروی بسیار موثرضدسرطانی محدود شده است و این موضوع به دلیل اثرات سمیت شدید این دارو بر ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده دوکسوروبیسین(DOX) یک آنتی بیوتیک با طیف وسیعی از عملکرد ضدتوموری و ضدسرطانی(آنتی نئوپلاستیک) است و از اواخر دهه 60 میلادی به طور گسترده ای در درمان سرطان های مختلف استفاده می شود. متاسفانه، استفاده بالینی از این داروی بسیار موثرضدسرطانی محدود شده است و این موضوع به دلیل اثرات سمیت شدید این دارو بر ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی گرایش: فیزیولوژی ورزشی زنان مبتلا به کمردرد های شغلی می باشد.جامعه آماری تحقیق حاضر، زنان شاغل مبتلابه کمردردر شهررشت بوده است که از این میان 50 نفر به طور تصادفی انتخاب گردیدندودر دو گروه تجربی یوگا و ماساژ و یک گروه کنترل تقسیم شدند، و به مدت 6 هفته و هفته ای 2 جلسه تحت برنامه تمرینی یوگا و ماساژ قرار گرفتند . متغیر ...

کارشناسی ارشد تربیت بدنی(گرایش فیزیولوژی ورزشی) چکیده هدف:هدف تحقیق تعیین اثر وابسته به زمان تمرین تناوبی شدید کوتاه مدت بر پویایی جذب اکسیژن دختران بود. روش شناسی: بدین منظور 40 نفر دختران دانشجوی دانشگاه اراک را به طور داوطلب با میانگین سنی 5±25 سال و وزن 390/10 ± 30/54 کیلوگرم و قد 23/10 ± 5/ 162 سانتی متر در این تحقیق شرکت کردند. تحقیق از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس ...

ثبت سفارش