فهرست:
فصل اول کلیات و مقدمه. 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مساله. 5
1-3 ضرورت انجام پژوهش.... 7
1- 4 اهداف تحقیق.. 8
1- 5 سوالات پژوهش.... 9
1-6 فرضیه ها 9
1- 7 روش تحقیق.. 10
1-8 جنبه جدید بودن و نوآوری.. 10
1-9 موانع ومحدودیت ها 10
1-10 قلمرو پژوهش.... 10
1-10-1 قلمرو موضوعی.. 10
1-10-2 قلمرو زمانی.. 11
1-10-3 قلمرو مکانی.. 11
1-11 فصل بندی تحقیق.. 11
1-12 تعریف واژگان کلیدی.. 11
فصل دوم. 13
2-1 مقدمه. 14
2-2 مسئولیت اجتماعی برند(برند) 15
2-2-1 ابعاد مؤلفه های تشکیل دهنده مسئولیت اجتماعی.. 16
2-2-2 فلسفه مدیریت بازاریابی و مسئولیت اجتماعی.. 17
2-2-3 نحوه شکل گیری.. 19
2-2-4 چشم انداز عمومی از مسئولیت های اجتماعی.. 21
2-2-5 مشکل در تعریف مسئولیت اجتماعی برند. 22
2-2-6 برند و مسئولیت اجتماعی شرکتها 23
2-2-7 مسئولیت اجتماعی وشهرت شرکت... 27
2-2-8 برند، اخلاق و مسئولیت اجتماعی.. 31
2-3 کیفیت خدمات و محصول.. 34
2-3-1 انوع کیفیت... 36
2-3-1-1 کیفیت نوع اول : کیفیت بیان شده و مورد انتظار. 36
2-3-1-2 کیفیت نوع دوم : کیفیت مورد انتظار ولی بیان نشده. 37
2-3-1-3 کیفیت نوع سوم : کیفیت بیان شده ولی غیر مورد انتظار. 37
2-3-1-4 کیفیت نوع چهارم : کیفیت بیان نشده ولی غیر مورد انتظار. 37
2-3-2 مفهوم کیفیت... 38
2-3-3 تصویر کیفیت خدمات و محصول.. 38
2-4 تعریف برند. 40
2-4-1 مدیریت برند. 40
2-4-2 تصویر برند. 41
2-4-3 فواید برند. 41
2-4-4 دلایل اهمیت برندها 42
2-4-4-1 مصرف کننده. 42
2-4-4-2 شرکتها (تولید کنندگان) 42
2-5 شخصیت برند. 43
2-5-1 تعاریف شخصیت برند. 43
2-5-2 اهمیت شخصیت برند. 45
2-5-2-1 شخصیت برند چگونه شکل میگیرد؟. 45
2-5-2-2 چرا سازمانها از مفهوم شخصیت برند استفاده میکنند؟. 45
2-5-3 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند. 46
2-5-4 ویژگیهای شخصیتی در برند. 46
2-5-5 فرهنگهای متفاوت در شخصیت برند. 47
2-5-6 تحقیقات صورت گرفته در خصوص شخصیت برند. 48
2-6 وفاداری به برند 50
2-6-1 تعریف وفاداری.. 51
2-6-2 رویکردهای وفاداری.. 54
2-6-3 مراحل توسعه وفاداری.. 56
2-6-4 وفاداری به برند. 58
2-6-4-1 تعاریف وفاداری به برند. 59
2-6-4-2 سطوح وفاداری به برند از نظر دیوید آکر. 60
2-6-4-3 مزایای وفاداری به برند. 61
2-6-4-4 تحقیقات صورت گرفته در خصوص وفاداری برند. 62
2-6-5 رابطه ویژگی شخصیتی و شخصیت برند. 63
2-6-6 رابطه شخصیت برند و وفاداری برند. 63
2-6-7 رابطه ویژگی شخصیتی با وفاداری برند. 64
2-6-8 رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با شخصیت برند و وفاداری به برند. 64
فصل سوم. 71
3-1 مقدمه. 70
3-2 روش تحقیق.. 71
3-3 اهداف تحقیق.. 72
3-4 جامعه آماری.. 73
3-5 روش نمونه گیری و حجم نمونه. 73
3-6 روش و ابزار گردآوری دادهها 74
3-7 سؤالات پرسشنامه. 75
3-9 روایی و پایایی پرسشنامه. 70
3-9-1 روایی پرسشنامه. 70
3-9-2 پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 71
3-10 روشهای تحلیل داده ها 73
فصل چهارم. 74
4-1 مقدمه. 81
4-2 تحلیل توصیفی.. 81
4-2-1 متغیر سن.. 81
4-2-2 متغیر جنسیت... 82
4-2-3 متغیر تحصیلات.. 83
4-2-4 متغیر وضعیت تأهل.. 84
4-2-5 متغییر درآمد. 81
4-3 تحلیل استنباطی.. 82
4-3-1 مدلسازی معادلات ساختاری.. 82
4-3-2 تدوین مدل تحقیق.. 85
4-3-3 تخمین مدل.. 82
4-3-4 ساخت ماتریس کوواریانس.... 83
4-3-5 ارزیابی تناسب مدل.. 88
4-3-5-1 آزمون مجذور کای ( )، مجذور کای به درجه آزادی.. 89
4-3-5-2 شاخص GFI و AGFI. 89
4-3-5-3 شاخص RMSR یا RMR.. 89
4-3-6 تفسیر و تعبیر مدل.. 90
4-3-7 تحلیل مدل اندازه گیری (تحلیل عاملی تأییدی) 81
4-3-8 پاسخ به فرضیات تحقیق با استفاده از معادلات ساختاری (SEM) 83
فصل پنجم.. 85
5-1 مقدمه. 86
5-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق.. 86
5-2-1 نتایج آزمون فرضیه اول.. 87
5-2-2 نتایج آزمون فرضیه دوم. 87
5-2-3 نتایج آزمون فرضیه سوم. 88
5-2-4 نتایج آزمون فرضیه چهارم. 89
5-2-5 نتایج آزمون فرضیه پنجم.. 89
5-2-6 نتایج آزمون فرضیه فرعی ششم.. 89
5-3 نتایج حاصل از آزمون برازش مدل و مدل نهایی تحقیق.. 90
5-4 مقایسه نتایج تحقیق با پیشینه تحقیق.. 91
5-5 پیشنهادات کاربردی.. 95
5-6 پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 99
منابع و مأخذ.. 101
پیوست ها 131
منبع:
امید وار ، علیرضا ،"سیاست گذاری حکومت در ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت هادر ایران " پایان نامه دوره کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران ،دانشکده حقوق و علوم سیاسی ، رشته سیاست گذاری عمومی ، ص 53 و 108
به آبادی، ف (1388)، «راز پرواز نامهای تجاری»، انتشارات کارافرین برتر
پور آزاد ، ناصر ،امیر رضوی ،پگاه ، صادقی مقدم، معصومه ،(1389) بررسی نقش تعدیلگری متغیر اهمیت مسؤولیت اجتماعی بر رابطه بین مسؤولیت اجتماعی و تعهد سازمانی؛ نمونه مورد مطالعه: شرکتهای صنایع غذایی شهر مشهد مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، پاییز و زمستان ، صص217-193
خورشیدی ،غلام حسین و مقدمی ،صابر تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی پژوهش نامه بازرگانی ، ش 28،ص 141-163
خاکی، غلامرضا (1382)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامهنویسی
رحمان سرشت اردیبهشت(1388 ) ، مسئولیت اجتماعی و اخلاقیات فرا سازمانی ، مجله تدبیر شماره 204
رحمانی ،1386،بررسی ابعاد و پیامدهای وفاداری مصرف کننده به نام و نشان تجاری ، پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
درستی ،علی ، (1390)عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ئر صنعت رستوران داری پایان نامه دوره کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران ،دانشکده مدیریت ، رشته مدیریت بازرگانی
عزیزی ، شهریار،قنبر زاده ،رضا، فخارمنش ،سینا ،(1391) ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان: مورد پژوهی برند هایپراستار پژوهش های مدیریت در ایران دوره 16 شماره چهار
کارنامی، محمد مهدی (1387): استراتژی های انجام مسؤولیت اجتماعی سازمان ها، ماهنامه احیا، شماره 26.
کاتلر ،فیلیپ و آرمسترانگ، گری (1385) ، ترجمه بهمن فروزنده ، انتشارات آموخته، اصفهان
کاپفرر، ژ. ن (1385)، «مدیریت راهبردی برند»، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، چاپ اول، تهران
گروه کارشناسان ایران (1386) "مسئولیت اجتماعی سازمان ها با رویکرد مدل تعالی سازمان"انتشارات کیفیت و مدیریت با همکاری نشر مرندیز ص 5 و 13
موسوی ،سید علیرضا(1386)، ارزیابی عوامل موثر برمفاداری مشتری و ارائه الگوی مناسب اندازه گیری ، رساله دکتری رشته مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
نیازی، علیرضا و امینی، غلامرضا (1387): استاندارد و مسؤولیت اجتماعی سازمان ها، ماهنامه کنترل کیفیت، شماره 27.
Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review 38(3), 102-120.
Ajzen, I., & Fishbein, M. (1980). Understanding attitudes and predicting social behavior. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
Bell, M. L. (1986). Some strategy implications of a matrix approach to the classification of marketing goods and services.Journal of the Academy of Marketing Science, 14(1), 13-20.
Bibby,David N.,(2010),"Sponsotship portfolio as brand image creation
Bonn, M. A., Ohlin, J. B., & Brand, R. R. (1994). Quality service issues: a multivariate analysis of association-meeting planner perceptions of Caribbean destinations. Hospitality Research Journal, 18(1), 29-48.
Carman, J. M. (1990). Consumer perceptions of service quality: An assessment of SERVQUAL dimensions. Journal of Retailing, 66(1), 33-55.
Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48.
Creyer, E. H., & Ross, W. T. (1997). The influence of firm behavior on purchase intention: Do customer really care about business ethics? Journal of Consumer Marketing, 14(6), 421-432.
Dienhart, J. R., & Gregoire, M. B. (1993). Job satisfaction, job involvement, job security, and customer focus of quick- service restaurant employers. Journal of Hospitality and Tourism Research, 16(2), 29-43.
Dube’, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994). Measuring customer satisfaction for strategic management. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.
Dutton, G. (1997). Warming the cold heart of business. Management Review 86(6), 17-20.
Fritzsche, D. J. (1995). Personal values: Potential keys to ethical decision making. Journal of Business Ethics 14, 909-922.
Grapentine, T. (1997). Readers respond to research roundtable. Marketing News, 32(4), 4.
Gustin, M. E., & Weaver, P. A. (1996). Are hotels prepared for the environmental consumer? Hospitality Research Journal, 20(2), 1-14.
Hellofs, L. L., & Jacobson, R. (1999). Market share and customers' perceptions of Quality: When can firms grow their way to higher versus lower quality? Journal of marketing, 63(1), 16- 25.
Houston, F. S. (1986). The marketing concept: What it is and what it is not. Journal of Marketing, 50(2), 81-87.
Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57(1), 1-22.
Kelley, W. T. (1956). The development of early thought in marketing and promotion. Journal of Marketing, 20(2), 62-67.
Kim, H. (1996). Perceptual mapping of attributes and preferences: an empirical examination of hotel F&B products in Korea. International Journal of Hospitality Management 15(4), 373-391.
Kopalle, P. K., & Lehmann, D. R. (1995). The effects of advertised and observed quality on expectations about new product quality. Journal of Marketing Research, 32, 280-290.
Kotler, P. (1991). Marketing management: analysis, planning, implementation, & control (7th ed,). New Jersey: Prentice Hall.
Kotler, P., & Armstrong, G. (1990). Marketing, an introduction. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
Kraft, K. L., & Singhapakdi, A. (1991). The role of ethics and social responsibility in achieving organizational effectiveness: Students versus managers. Journal of Business Ethics, 10, 679-686.
Lamb, C. W. Jr., Hair, J. F. Jr., & McDaniel, C. (1994). Principles of marketing (2nd ed.). Cincinnati, Ohio: South- Western.
Lee, U. L., & Hing, N. (1995). Measuring quality in restaurant operations: and application of the SERVQUAL instrument. International Journal of Hospitality Management, 14, 293-310.
Litz, R. (1996). A resource-based-view of the socially responsible firm: Stakeholder interdependence, ethical awareness, and issue responsiveness as strategic assets. Journal of Business Ethics, 15, 1355-1363.
Lozano, J. M. (1996). Ethics and management: A controversial issue. Journal of Business, 15, 227-236.
McCarthy, E. J., & Perreault, W. D. Jr. (1993). Basic marketing: A global-managerial approach (11th ed.). Homewood, Illinois: Irwin.
Murphy, P. E., & Enis, B. M. (1986). Classifying products strategically. Journal of Marketing, 50(3), 24-42.
Parsa, H. G., & Khan, M. A. (1993). Quick-service restaurant of the 21st century: An analytical review of macro factors. Hospitality Research Journal, 17(1), 161-173.
Parasuraman, A. Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 5- 37.
Pava, M. L. (1996). The Talmudic concept of “Beyond the Letter of the Law”: Relevance to business social responsibilities. Journal of Business Ethics, 15, 941-950.
Poitras, G. (1994). Shareholder wealth maximization, business ethics and social responsibility. Journal of Business Ethics, 13, 125-134.
Pride, W. M., & Ferrell, O. C. (1993). Marketing, concepts and strategies (8th ed.). Boston: Houghton Mifflin.
Rayburn, J. M., Cooke, E. R., & Abercrombie, C. L. (1985). Historiographic presentation of selected major marketing concepts. Proceedings of the Second Workshop Historical Research in Marketing, USA, 353-367.
Reich, A. Z. (2002) The Influence of Consumer and Brand Social Responsibility on Brand Loyalty in Quick-Service Restaurants Virginia Polytechnic Institute and State University Doctor of Philosophy Hospitality and Tourism Management
Reynolds, K. E., & Arnold, M. J. (2000). Customer loyalty to the salesperson and the store: Examining relationship customers in an upscale retail context. Journal of Personal Selling & Sales Management, 20(2), 89-88.
Robertson, D. C., & Nicholson, N. (1996). Expressions of corporate social responsibility in U.K. firms. Journal of Business Ethics, 15, 1095-1106.
Robin, D. P., & Reidenbach, R. E. (1987). Social Responsibility, Ethics and Marketing Strategy: closing the gap between concept and application. Journal of Marketing 51 (January), 44-58.
Rokeach, M. (1968). Beliefs, attitudes, and values. San Francisco: Jossey-Bass. (5th printing, 1975).
Scott, J. E., & Lamont, L. M. (1973). Relating consumer values to consumer behavior: A model and method for investigation. In T. V. Greer (ed.), 1973 Combined proceedings:
Increasing marketing productivity and conceptual and methodological foundations of marketing, series No. 35, (pp. 283- 288) Chicago, Illinois: American Marketing Association.
Sherif, C. W., Sherif, M., & Nevergall, R. E. (1965). Attitude and attitude change: The social judgment-involvement approach. Westport, Connecticut: Greenwood Press.
Sirgy, M. J. (1996). Strategic marketing planning guided by the Quality-of-Life (QOL) concept. Journal of Business Ethics, 15, 241-259.
Strong, K. C., & Meyer, G. D. (1992). An integrative descriptive model of ethical decision making. Journal of Business Ethics, 11, 89-94.
Tse, E. C. (1988). Defining corporate strengths and weaknesses: is it essential for successful strategy implementation? Hospitality Education and Research Journal, 12(2), 57-63.
Webb, N. J. (1996). Corporate profits and social responsibility: Subsidization of corporate income under charitable giving tax laws. Journal of Economics & Business, 48,401-421.
Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 195-211.
Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: A means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, July, 2-22.
Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
Zeithaml, C. P., & Zeithaml, V. A. (1984). Environmental management: Revising the marketing perspective. Journal of Marketing, 48(2), 46-53.
Meller J.J., Hansan T., (2006) "An Empirical examination of brand loyalty" Journal of Product & Brand Management, Vol.15, No.7, pp.442-449
Louis, Didier and Lombart, Cindy, 2010, "Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand)", Journal of Product & Brand Management,19/2 , 114–130
Bloemer, J. M. M., & Kasper, H. D. P. (1995). The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, Journal of Economic Psychology, 16, 313-314
Freeman, R. E. (1984): “Strategic Management: A Stakeholder Approach”, Pitman, Boston.Fan, Y – 'Ethical branding and corporate reputation' in Corporate communications: An international journal, vol. 10, no. 4, 2005
Kevin Lane Keller (1998), "BRANDING PERSPECTIVES ON SOCIAL MARKETING", in Advances in Consumer Research Volume 25, eds. Joseph W. Alba & J. Wesley Hutchinson, Provo, UT : Association for Consumer Research, Pages: 299-302.
John Paluszek, Ethics and Brand Value: Strategic Differentiation,222222220Santa
Roberta Hupman, Judith Lynne Zaichkowsky (1995), "BRAND IMITATION AND THE CONSUMER: AN ETHICAL PERSPECTIVE", in European Advances in Consumer Research Volume 2, eds. Flemming Hansen, Provo, UT : Association for Consumer Research, Pages: 418-424.
Stefan Dzisiewski Smith, An examination of the history of ethical branding: Investigating its challenges and future role in Western Consumerism,2008
R.K. Mittal, Neena Sinha and Archana Singh USMS, GGSIP University, Delhi, India,
An analysis of linkage between economic value added and corporate social responsibility, Management Decision Vol. 46 No. 9, 2008 pp. 1437-1443 , Emerald Group Publishing Limited
Keller, K. L. (1998). Strategic brand management, building, measuring, and managing brand equity, Upper Saddle River: Prentice-Hall
Kim. C. K., Han. D., & Park. S. B. (2001). The effect of brand personality and brand identification on brand loyalty: Applying the theory of social identification, Japanese Psychological Research, 43 (4), 195-206
Ferreira, A., Daniela. A. ,Goncalves, M. & de Faria, M. D. (2010).Corporate social responsibility and consumers’ perception of price: journal of Social Responsibility,6( 2), 208-221.
Hillestad,T. , Xie,CH. &Haugland,S.A.(2010).Innovative corporate social responsibility: the founder’s role in creating a trustworthy corporate brand through “green innovation: Journal of Product & Brand Management, 19(6) , 440–451
Kim, Y. & Kim, S. (2010).The influence of cultural values on perceptions of corporate social responsibility: application of Hofstede’sdimensions to Korean public relations practitioners: Journal of Business Ethics, 91, 485-500.
Kim,J.B. , Kwak,G.&Koo,Y.E.(2010).A note on corporate social responsibility (CSR) in city branding and design: journal of The Asian Journal on Quality 11( 3), 251-265.
Polonsky,M.J. &Jevons,C.(2006).Understanding issue complexity when building a socially responsible brand:Journal of European Business Review 18 ( 5), 340-349
Sheikh, S-ur-R.&Beise-Zee, R.(2011).Corporate social responsibility or cause-related marketing? The role of cause specificity of CSR:Journal of Consumer Marketing 28 ( 1), 27-39.
Valmohammad, CH.(2011).Investigating corporate social responsibility practices in Iranian rganizations:an ISO 26000 perspective: Journal of Business Strategy Series, 12 (5), 257-263
Chomvilailuk, R. & Butcher, K.(2010).Enhancing brand preference through corporate social responsibility initiatives in the Thai banking sector: Journal of Marketing and Logistics, 22 (3), 397-18.
Valette-Florence, P., Guizani, H., & Merunka, D. (2009). The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,
Bloemer, J. M. M., & Kasper, H. D. P. (1995). The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, Journal of Economic Psychology, 16, 313-314
Keller, K. L. (1998). Strategic brand management, building, measuring, and managing brand equity, Upper Saddle River: Prentice-Hall.
Chandler ,D .(2006) , Strategic Corporate social Responsibility , Sage Publications , California ,p 10.
Dienhart, J. R., & Gregoire, M. B. (1993). Job satisfaction,job involvement, job security, and customer focus of quick-0service restaurant employers. Journal of Hospitality and TourismResearch, 16(2), 29-43.
Valette-Florence, P., Guizani, H., &Merunka, D. (2009).The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,
Parasuraman, A., Zeithaml, Valarie Al., and Berry Leonard L., (1988), “Servqual; A Multiple-Item Scale For Measuring
Consumer Perceptions of Service Quality”, Journal of Retailing, Vol.64, p.12-40
Dube’, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994).Measuring customer satisfaction for strategic management. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.
Hellofs, L. L., & Jacobson, R. (1999). Market share and customers' perceptions of Quality: When can firms grow their way to higher versus lower quality? Journal of marketing, 63(1), 16-25.
Salehi, M. and Azary, Z. (2009): “Stakeholders’ Perceptions of Corporate Social Responsibility: Empirical Evidences from Iran”, International Business Research, Vol. 2, No. 1.
William J. Allender, Timothy J. Richards2012: Brand Loyalty and Price Promotion Strategies: An Empirical Analysis
Valette-Florence, P., Guizani, H., & Merunka, D. (2009). The impact of brand personality and sale promotions on brand equity, Journal of Business Research,
Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets, California Management Review, 38, 102-120.
Yuksel, A., Yuksel, F., & Bilim, Y. (2010). Destination attachment: Effects on customer satisfaction and cognitive, affective and cognitive loyalty, Tourism Management, 31, 274-284
Zentes, J., Morschett, D., & Schramm-Klein, H. (2008). Brand personality of retailers – an analysis of its applicability and its effect of store loyalty, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 18 (2), 167-184
. Wang, C. H., Hsu, L. C., & Fang, S. R. (2009). Constructing a relationship-based brand equity model, Service Business, 3, 275-292
Kim. H. B., & Kim. W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms’ performance in luxury hotels and chain restaurants, Tourism Management, 26, 549-560
Avis, M., 2011. Anthropomorphism and Animism Theory in Branding. Paper presented at the Asia-Pacific Conference of the Association of Consumer
Research, June 16–18 2011. Renmin University of China, Beijing.
Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34, 347–356
Aaker, J. L., Fournier, S., & Brasel, S. A. (2004). When good brands do bad. Journal of Consumer Research, 31, 1–16.
Cesario, J., Grant, H.,& Higgins, E.T. (2004). Regulatory fit and persuasion: Transfer from “feeling right.” Journal of Personality and Social Psychology, 86, 388–404
Sen, S., & Bhattacharya, C. B. (2001). Does doing good always lead to doing better?
Kim,Dohee et al.,2010,"The effects of customers' perceptions of brand personality in casual theme restaurants", International journal of Hospitality Management Consumer reactions to corporate social responsibility. Journal of Marketing Research,38, 225–243.
Lin,Long-Yi,2010," The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty", Journal of Product and brand Management,19/1,4-17
Plummer, J. T. (1985). Brand personality: A strategic concept for multinational advertising.Paper presented at the Marketing Educators’ Conference, New York
Louis, Didier and Lombart, Cindy, 2010, "Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand)", Journal of Product & Brand Management,19/2 , 114–130. strategies: A commentary essay", Journal of business research