فهرست:
فهرست
فصل اول: کلیات تحقیق
1.1. مقدمه. 1
1.2. بیان مسئله: 2
1.3. اهمیت و ضرورت موضوع: 5
1.4. گزاره های تحقیق: 6
1.4.1. هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار: 6
1.4.2. پرسش های اصلی و فرعی: 6
1.4.3 فرضیه های تحقیق: 6
1.5. چارچوب کلان نظری تحقیق: 7
1.6. روش شناسی تحقیق: 8
1.6.1 روش تحقیق.. 8
1.6.2. قلمرو موضوعی تحقیق: 8
1.6.3 قلمرو مکانی تحقیق: 8
1.6.4. قلمرو زمانی تحقیق: 9
1.6.5. روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه: 9
1.6.7. روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن: 9
1.6.8. روشهای تحلیل داده ها: 9
1.7. شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 9
1.7.1 صادرات: 9
1.7.2ویژگی های محصول.. 10
1.7.3 عوامل مرتبط با شرکت(ویژگی های خاص شرکت صادراتی): 12
1.7.4 عوامل مرتبط با محیط بازار کشور هدف: 13
1.8 صنعت مواد غذایی.. 14
2.1. مقدمه. 18
2.2. مرور ادبیات: 19
2.2.1. پدیده بین المللی سازی.. 19
2.2.1.1. بین المللی سازی شرکت: 20
2.2.2. انتخاب روش ورود : 21
2.2.3رویکردهای چندگانه روش ورود. 21
2.2.3.1تجزیه تحلیل هزینه معاملاتی.. 21
2.2.3.2رفتار صادراتی.. 22
2.2.3.3 محیط کانال.. 22
2.2.4روش های ورود بازار های خارجی.. 24
2.2.5.بازاریابی صادراتی.. 25
2.2.5.1 آمیخته بازاریابی صادرات: 25
2.2.6. استراتژیهای صادراتی: 26
2.2.6.1صادرات: 26
2.2.6.2. استراتژی صادرات.. 27
2.2.6.3رویکردهای صادراتی.. 31
2.2.6.4 انواع روشهای صادرات مستقیم و غیر مستقیم: 38
2.2.7 عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژی های صادراتی.. 41
2.2.7.1 عوامل مرتبط با محصول(ویژگی های خاص محصول صادراتی): 41
2.2.7.2 عوامل مرتبط با شرکت(ویژگی های خاص شرکت صادراتی): 43
2.2.7.3 عوامل مرتبط با محیط بازار کشور هدف: 44
2.2.8.مدل های مرتبط با عوامل مؤثر در انتخاب روش ورود. 45
2.2.9. پیشینه تحقیق.. 48
2.3 جمع بندی و مدل مفهومی: 54
3.1.مقدمه. 54
3.2.روش تحقیق: 54
3.2.1دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف.. 55
3.2.2 تقسیمبندی پژوهشها بر اساس نحوه گردآوری دادهها 55
3.3 فرایند پژوهش.... 57
3.4. جامعه و نمونه آماری.. 57
3.4.1. جامعه آماری: 57
3.4.2. نمونه آماری: 58
3.4.2.1روش نمونه گیری و اندازه گیری حجم نمونه. 58
3.5. روش جمعآوری دادهها و اطلاعات... 58
3.6. ابزار سنجش (پرسشنامه): 59
3.6.1. روایی ابزار 64
3.6.2. پایایی ابزار 64
3.7. روش تجزیه تحلیل داده ها: 65
3.7.1. تحلیل عاملی اکتشافی.. 66
3.7.2. تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم. 66
4.1.مقدمه. 67
4.2 بررسی توصیفی مشاهدات... 68
4.2.1 بررسی توصیفی متغیرها 72
4.3. تحلیل استنباطی یافتهها 73
4.3.1.بررسی ضرایب روایی، پایایی.. 74
4.3.2.نتایج تحلیل عاملی اکتشافی.. 75
4.3.3.نتایج تحلیل عاملی تاییدی دو مرتبه ای (بارهای عاملی) 86
4.3.4بررسی ضرایب همبستگی.. 90
4.3.5.تحلیل دیاگرامهای تحقیق.. 92
4.4.تحلیل فرضیات تحقیق : 96
4.4.1.تحلیل فرضیات اصلی: 98
4.4.2.تحلیل فرضیههای فرعی: 99
5.1. مقدمه. 104
5.2. بررسی یافته های پژوهش.... 101
5.3. پیشنهادات: 107
5.4. محدودیت های تحقیق.. 111
5.5پیشنهادات برای تحقیقات آتی: 111
فهرست منابع.. I
پیوست1 پرسشنامه. I
پیوست2خروجی های آماری.. أ
منبع:
آخوندی، احمد(1391). استراتژی های ورود به بازارهای صادراتی. ماهنامه تدبیر.سازمان مدیریت صنعتی.
آذر، عادل و مومنی، منصور(1379)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران:انتشارات سمت.
اعرابی، سید محمد؛ دهقان، نبی الله(1390). استراتژی بازاریابی بین الملل. چاپ اول تهران: انتشارات مهکامه
انتظاری، راحله(1386). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر انتخاب روش های ورود به بازارهای بین المللی ایران خودرو. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
بازرگان، عباس و دیگران(1380)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگه
حقیقی خواه، مریم. (1388). عوامل مؤثر بر انتخاب روش ورود به بازارهای خارجی شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی. پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
خاکی،غلامرضا( 1378). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. تهران .مرکز تحقیقات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت. چاپ اول ص185
دلاور، علی(1380)، مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد.
رضوانی، حمیدرضا؛ گلعلیزاده، فاطمه (1390). ارزیابی و تحلیل استراتژیهای ورود محصولات غذایی به بازارهای خارجی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال اول، شماره سوم، پاییز و زمستان1390
زرگران، کاوه(اردیبهشت93). خبرگزاری ایسنا
زینال زاده، ایرج(شهریور1385). مدیریت صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی. تهران.نشر قانون چاچ اول.
سرمد، زهره،بازرگان، عباس، حجازی الهه(1385)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران :انتشارات آگه.
سکاران، اوما، (1381). " روش های تحقیق در مدیریت"، ترجمه دکتر محمد صائبی و دکتر محمود شیرازی، تهران، موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
صادقی، ت. و کربلایی اسماعیلی، ح. ر(1389). صادرات در عمل. سازمان توسعه تجارت ایران، تهران، چاپ اول
فرح بخش، ندا؛ نوروزی، بیتا. (تابستان 1380). تجزیه و تحلیل توانمندیهای تولیدی و صادراتی صنایع غذایی ایران. پژوهش نامه بازرگانی . شماره 19(علمی-پژوهشی) (22 صفحه - از 175 تا 196)
کلانتری، خلیل(1388)، مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، تهران: فرهنگ صبا
کیوی، ریمون و کامپنهود، لوک وان(1385)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران: نشر توتیا.
گوهریان،محمد ابراهیم(۱۳۸۴)،مدیریت صادرات غیرنفتی،جلد دوم،موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی.
میزراحسن، حسینی(۱۳۸۹). بازاریابی بین الملل. تهران: دانشگاه پیام نور، ص185-190
هومن، حیدر علی(1390). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ چهارم، تهران، انتشارات سمت
Aman Hail, Mariam (Jan, 2008). External Factors Influencing SMEs` Choice of Foreign Market Entery MODE.
Bernard, Andrew; Grazzi, Marco B. (December 2011). Intermediaries in International Trade: direct versus indir
Chin,W.W.,& Newsted.P.R.(1999).Structural equation modeling analysis with small samples using PLS, in rick hoyle(ed),Statistical strategies for small samples research, sage Publications:307-341
Czinkota, M.R; Ronkainen, I.A.(2004). Internationalization Marketing.7th.Ed. Ohio Thomason. South Western
Gallego, M. Ángeles; Hidalgo, Encarnación Ramos; Acedo, Francisco J. The relationship between timing of entry into a foreign market, entry mode decision and market selection. Time Society. 2009. 18: 306
Hooker, Charles; Herman, Nathaneal; Stone, Jennifer(2008). A Basic Guide to Exporting. the Department of Commerce and Unz & Co.
Hessels, Jolanda Terjesen, Siri(2010). SME Choice of Direct and Indirect Export Modes: Resource Dependency and Institutional Theory Perspectives. SCientific AnaLysis of Entrepreneurship and SMEs, October2010. www.eim.nl/smes-and-entrepreneurship.
Export Goods: Methods of Exporting and Channels of DistributionExport Goods: Methods of Exporting and Channels of DistributionExport Goods: Methods of Exporting and Channels of Distribution Keegn, W.J; Green, M.S. (2000). Global Marketing, 2th Ed. New Jersey. Pentice-hall
Khemakhem, Romdhane. Explaining the entry mode choice among Tunisian exporting firms: Development and test of an integrated model. (2008). European Journal of Marketing, Vol. 44 Iss: 1 pp. 223 – 244
Kotler, p; Armestrong, G. (2001). Principles of marketing 9th ED. Upper Saddle River: Prentice Hall International
Liraz, Meir (2000). Export goods: Methods of exporting and channels of distribution. Bizmove www.bizmove.com
Malik, Naveed Hussain; Chudary, Masood Hussain (2010). Factors Effecting Small and Medium Enterprises, Selection of Market Entry Mode. Master Degree Thesis in Business Administration School of Management Sciences
Moira, Moroney. (2012). Distribution Channels used by New Zealand manufacturers of non-food products exported to the USA. Masters in Professional Studies at Lincoln University. www.base3usa.com
Moore, Winston. (2002). Research Department, Central Bank of Barbados
Nadeem, Muhammad Azam, Islam, Rabiul Muhammad. (2012). An Investigation of the Various Factors Influence on Exports. Global Journal of Management and Business Research. Volume 12 ,Issue 19 ,Version 1.0
Jean-Pierre, Jeannet; Hennessey, H. David. (1998) Houghton Mifflin, Boston. 4th Ed
Jessie, Jan(NOV,2011). http://www.studymode.com
Root,f. r. (1994). Entry strategies for international markets: San Francisco: Jossey Bass Inc.
Shoham, aviv. (1998) marketing mix standardixzation: determinations of export performance. Journal of global marketing. 10(2). 53-73
Vrontis, Demetris; Thrassou, Alkis. (2007). Adaptation vs. standardisation in internationalmarketing – the country-of-origin effect. Innovative Marketing, Volume 3, Issue 4.
WWelch, L; Loustarianen, R. 1988. Internationalization: Evolution of concept. Jurnal of General Marketing.34-57
Yadav, Manoj(2001).export marketing. http://www.scribd.com2001
Zerihun, Seifu. (2011). A Firm`s Choice Between Direct and Indirect Export Channel of Exports by: A Study of Manufacturing Firms in Sub Saharan African Economies
Zekiri, Jusuf; Angelova, Biljana (2011). Factors that Influence Entry Mode Choice in Foreign Markets. European Journal of Social Sciences – Volume 22, Number 4 (2011)
. سایت رسمی فودنا www.foodna.ir
سایت سازمان توسعه تجارت www.tpo.ir
پرتال وزرات صنعت معدن تجارت www.mimt.gov.ir
خبرگذاری www.farsnews.com