پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA

word 1 MB 31303 87
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
    رشته: مدیریت بازرگانی     گرایش: بیمه 

    چکیده

    صنعت بیمه به­عنوان یک بخش خدماتی، نقشی جبران­کننده و محافظتی در اقتصاد هر کشوری دارد، به‎طوری ­که عملیات موفقیت­آمیز این صنعت، انگیزه و محرکی برای دیگر صنایع و توسعه آن اقتصاد ایجاد می­کند، بنابراین برای نایل شدن به این امر در هر اقتصادی، شرکت­های بیمه نیز مانند هر شرکت دیگری باید عملکردی قوی و موفقیت­آمیز در انجام رسالت، اهداف و استراتژی­های خود داشته باشند. گستردگی حوزه توزیع و عرضه خدمات بیمه­ای و تاثیر آن بر فعالیت بازاریابی و توفیق طلبی شرکت­ها باعث شده است که به عنصر آمیخته بازاریابی توجه خاصی شود.

    آن­چه در بازاریابی خدمات بیمه­ای اهمیت دارد توجه به این نکته است که محصولات مختلف با توجه به کاربرد متنوعی که دارند نیازمند رویکردهای متفاوتی برای ارائه خواهند بود.

    هدف از این تحقیق مقایسه کارایی عملکرد بیمه­گران در فروش محصولات بیمه از طریق کانال­ بانک بیمه (کانال بازاریابی غیرمستقیم) با کانال نمایندگان فروش (کانال بازاریابی مستقیم) می­باشد.

    از این­رو تحقیق در سه گام به انجام می­رسد. در گام اول دو نوع کانال توزیع خدمات بیمه­ای تحت عنوان کانال مستقیم (نمایندگان فروش) - شرکت بیمه ایران- و کانال غیرمستقیم (بانک بیمه) - بانک بیمه پارسیان-، به منظور پاسخگویی به سوال اصلی تحقیق انتخاب می­گردد. در مرحله دوم، تکنیک تحلیل پوششی داده­ها (DEA) به منظور مقایسه کارایی مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که کارایی توزیع خدمات بیمه­ای توسط شرکت بیمه ایران و بانک بیمه پارسیان به تفکیک با استفاده از تکنیک (DEA) مورد بررسی قرار می­گیرد. در مرحله آخر تحقیق، نتایج به دست آمده از نحوه عملکرد هر یک از کانال­های توزیع با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه گیری نهایی ارائه می­شود.

    به­طور کلی نتایج تحقیق نشان می­دهد که: بازاریابی مستقیم موثرتر از بازاریابی غیرمستقیم است که برطبق آن بازاریابی مستقیم اینک موفق ترین نوع بازاریابی است.

     

    واژگان کلیدی: کانال ­های توزیع، ارزیابی عملکرد، بانک بیمه، نمایندگی­ های بیمه، تحلیل پوششی داده ­ها

    1 مقدمه

    در جهان امروز که رشد وتوسعه اقتصادی هر کشوری جایگاه بین المللی آن را رقم می­زند، کشورها برای آن­که بتوانند در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند در صدد بر می­آیند تا شاخص­های توسعه یافتگی خود را بهبود بخشند و از این طریق در چرخه بهبود وضعیت اقتصادی و بالطبع افزایش نقش موثر خود موجب تقویت اقتصاد و ایفاء نقش تأثیرگذاری در صحنه جهانی شوند. صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص­های توسعه­یافتگی از سویی به­عنوان یکی از عمده­ترین نهاد­های اقتصادی مطرح بوده و از دیگرسوی فعالیت دیگر نهادها را پشتیبانی می­کند (www. Centinsur. ir).

    از سوی دیگر با پیشرفت فناوری، به ویژه فناوری اطلاعات، مشتریان قادرند تا اطلاعات وسیع­تری را نسبت به گذشته از کیفیت محصولات و خدمات مورد نظر خود کسب کنند. در بازار جهانی، رقابت شرکت­ها با یکدیگر، نسبت به گذشته به مراتب پیچیده­تر و فشرده­تر شده است. مشتریان در انتخاب محصولات و خدمات دلخواه خود، قدرت بیشتری یافته­اند و حق انتخاب را به معنای واقعی به دست آورده­اند. موضوع رقابت در تمامی صنایع و خدمات از وجوه مشترکی برخوردار است. به بیان دیگر در بازار کاملا رقابتی، شرکتی موفق است که با کاهش هزینه­های اداری و بالاسری از یک­سو و ارتقا کیفیت محصولات و بهبود ارائه خدمات از سوی دیگر، از سود قابل قبولی برخوردار باشد. لکن در بیمه برخلاف سایر صنایع، محصولی که فروخته می­شود ملموس نیست و بخش عمده بیمه­گذاران نیز بدلیل آن­که با خسارتی مواجه نمی شوند (بجز آرامش خاطر و رفع نگرانی) از خدمات دیگری بهره­مند نمی­شوند. در حالی­که در سایر صنایع علاوه بر فروش یک محصول فیزیکی، خدماتی نیز در طی دوره استفاده از محصول ارائه می­شود و تمامی خریداران، امکان قضاوت در مورد کیفیت محصول شرکت و نحوه ارائه خدمات آن­را دارند. لذا رقابت در بیمه پیچیده­تر و از ظرافت­های بیشتری برخوردار است. بنابراین رقابت یک ضرورت پذیرفته شده در صنعت بیمه و تضمین کننده بقا و توسعه این صنعت است. ایجاد این رقابت در زمینه­های متفاوت و از ابعاد مختلفی قابل بررسی است که این موضوع به شرایط و فضای حاکم بر بازار بیمه هر کشور بستگی دارد.

     

    1-2 بیان مسئله اصلی تحقیق

    گستردگی حوزه توزیع و عرضه خدمات بیمه­ای و تاثیر آن بر فعالیت بازاریابی و توفیق طلبی شرکت­ها باعث شده است که به عنصر آمیخته بازاریابی توجه خاصی شود. واژه توزیع، به زبان ساده یعنی عرضه خدمات مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر. بنابراین اکثر شرکت­ها برای عرضه خدمات خود به بازار با واسطه­های بازاریابی و فروش، کانال توزیع را تشکیل می­دهند که به آن کانال تجاری نیز گفته می­شود (عاملی، 1391). آن­چه در بازاریابی خدمات بیمه­ای اهمیت دارد توجه به این نکته است که محصولات مختلف با توجه به کاربرد متنوعی که دارند نیازمند رویکردهای متفاوتی برای ارائه خواهند بود (Keh et al, 2006). یکی از قابل توجه­ترین تغییرات در زمینه توزیع خدمات مالی طی سال های گذشته، ظهور و گسترش پدیده بانک بیمه بوده است. موسسات بانکی و شرکت های بیمه، بانک بیمه را جزء مکمل و اغلب سودآور فعالیت­های خود می­دانند. موفقیت اظهار شده توسط فعالیت­های بانک بیمه، توجه بخش خدمات مالی را به­عنوان یکی از کانال­های توزیع به خود جلب کرده است (Brockett et al, 2005).

    اکثر شرکت­های بیمه بر این اعتقادند که افزایش تعداد کانال­های بازاریابی جهت جذب مشتریان بیشتر و فروش بالاتر، شیوه­ای برای سوددهی بیشتر است. به­علاوه، شرکت­های بیمه با استفاده از نمایندگان فروش خوب می­کوشند تا محصولات را از طریق بانک­ها به فروش برسانند. بانک بیمه، یکی از کانال­های بازاریابی بیمه­گران برای فروش بیمه است (Chiang et al, 2009). به عبارت دیگر هنگامی که شرکت­­های بیمه اقدام به فروش بیمه از طریق نمایندگان خود می­کنند، از این فرایند به­عنوان بازاریابی مستقیم یاد می­شود. هنگامی که آن­ها فروش بیمه را از طریق بانک بیمه انجام می­دهند، بازاریابی غیرمستقیم صورت می­گیرد (پارسامنش، 1390). امروزه شرکت­های بیمه دستاوردهای بیشتری در زمینه بازاریابی از طریق بانک­ها دارند. عاملین بیمه­های اشخاص به لحاظ استفاده از سیستم­های سنتی با مشکل مواجه هستند زیرا هزینه رقابت در حاشیه سودها را کاهش داده و تقاضای پاداش­گیری از سوی نمایندگان را افزایش داده است. به­عنوان مثال در طول دهه گذشته نمایندگان بیمه زندگی بیمه­نامه­های کمتری و با ارزش بیشتر را به مشتریان طبقه توانگر جامعه فروخته­اند. مشتریان با درآمد متوسط که بدنه اصلی مشتریان بانکی را تشکیل می­دهند توجه کمی را از طرف نمایندگان بیمه به خود معطوف می­سازند. با سرمایه­گذاری بر روی روابط بانک­ها، شرکت­های بیمه بخش قابل توجهی از این بازار محروم از خدمت را به دست می­آورند (عاملی، 1391). مزیت دیگر بانک­ها نسبت به کانال توزیع سنتی، هزینه کمتر برای فروش است که به­واسطه پایگاه مشتریان قابل توجه و وفادار ایشان ایجاد می­شود. بانک­ها همچنین از شناخت نشان تجاری در حوزه جغرافیایی خود بهره می­برند که هزینه فروش کمتری در مقایسه با تبلیغات کاغذی، رادیو و تلویزیونی ایجاد می­کند (Thomas, 2007).

    از این رو تحقیق حاضر در پی یافتن پاسخ برای سوال اصلی تحقیق مبنی بر این می­باشد که آیا بیمه­گران در فروش محصولات بیمه از طریق کانال­ بانک بیمه (کانال بازاریابی غیرمستقیم) کاراتر عمل می­کنند یا از طریق کانال نمایندگان فروش (کانال بازاریابی مستقیم) ؟

     

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه یکی از دلایل بانک­ها برای ورود به صنعت بیمه این است که: رقابت شدید در میان بانک­ها در برابر کاهش حاشیه سود منجر به افزایش در هزینه­های ادرای و بازاریابی و محدود شدن حاشیه سود محصولات سنتی بانک­ها گردیده است. حال آن­که محصولات جدید می­توانند سودآوری و بهره­وری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

    امروزه موسسات بانکی و شرکت­های بیمه، بانک بیمه را جزء مکمل و اغلب سودآور فعالیت­های خود می­دانند.

    یکی از مهم­ترین دلایل توجه به بانک بیمه توسط بانک­ها بازده افزوده بر دارایی­ها (ROA) است. یکی از بهترین راه­ها برای افزایش با فرض یک مجموعه دارایی از طریق درآمد ناشی از کارمزد است. بانک­هایی که درآمد ناشی از کارمزد ایجاد می­کنند می­توانند بیش از هزینه­های عملیاتی خود را پوشش دهند و یک راه برای ایجاد درآمد ناشی از کارمزد، فروش محصولات بیمه­ای است. بانک­هایی که به­صورت موثر خدمات مالی را به فروش می­رسانند، می­توانند توانمندی­های توزیع و فراوری خود را به­منظور دستیابی به نسبت­های هزینه­های عملیاتی سودده تقویت نمایند.

     

    1-4 اهداف تحقیق

    ارائه یک روش سیستماتیک جهت ارزیابی کارایی کانال­های توزیع مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی خدمات بیمه با توجه به تغییرات سبک زندگی افراد

    معرفی تکنیک تحلیل پوششی داده­ها به­عنوان ابزاری کارآمد در بررسی عملکرد کانال­های توزیع در صنعت بیمه

    معرفی بانک بیمه به­عنوان یک روش نوین در بازاریابی خدمات بیمه­ای

     

    1-5 چارچوب نظری تحقیق

    مؤلفه­های اصلی هر سیستم ارزیابی عملکرد، شاخص­ها و معیارهای آن سیستم است؛ زیرا ارتباط بین مدل ارزیابی عملکرد با محیط بیرونی و درونی سازمان توسط شاخص­ها و معیارها برقرار می­گردد، درواقع، مجموعه شاخص­های عملکرد و ارتباط بین نتایج حاصل از آن­ها، تشکیل­دهنده یک مدل ارزیابی عملکرد است. اهمیت نقش شاخص­ها در ارزیابی عملکرد مناسب و صحیح سازمان کاملاً مشهود است. سازمان­ها در طراحی و انتخاب معیارهای ارزیابی عملکرد باید اصول و چهارچوب­هایی را رعایت کنند، معیارها باید به گونه­ای طراحی و انتخاب گردند که بتوانند کارایی و اثربخشی سیستم ارزیابی عملکرد را تضمین کنند (کاپلان و نوترون، 1386، ص 35).

    شاخص­هایی که می­توان از منظر آن­ها صنعت بیمه را ارزیابی نمود بسیار زیادند، اما می­توان براساس چند شاخص کلیدی و مهم این امر را میسر ساخت. جدول (1-1) تعدادی از این شاخص­ها را به اختصار معرفی می­کند.

     

    با توجه به جدول (1-1) و معرفی ورودی­ها و خروجی­های استفاده شده در تحقیقات متعددی که توسط سایر محققین صورت گرفته است. متغیرهای تحقیق به شرح ذیل معرفی می­گردند:

    (جداول و نمودار ها در فایل اصلی موجود است)

    1-6 شناسایی متغیرهای تحقیق

    متغیرهای تحقیق

    کانال بازاریابی مستقیم (نمایندگان فروش)

    شاخص­های ورودی: تعداد نمایندگان مستقل فروش، تعداد شعب، هزینه های اداری و تجاری

    شاخص های خروجی: درآمد حق بیمه

    کانال بازاریابی غیرمستقیم (بانک بیمه)

    شاخص­های ورودی: حق نمایندگی و کارمزدهای بیمه، تعداد شعب، تعداد متخصصان مالی

    شاخص­های خروجی: درآمد حق بیمه

    تعریف متغیرهای تحقیق

    متغیر وابسته

    کارایی: نسبت خروجی به ورودی، کارایی را می­توان به­عنوان نسبت تغییر، چنین توصیف کرد: آن­چه تولید شده است یا ارزش آن­چه تولید شده است در هر واحد از منبع مصرفی یا ارزش منابع مصرفی در فرایند تولید.

    متغیرهای مستقل

    بازاریابی مستقیم: اشاره به جابه­جایی کالاها و خدمات از تولیدکنندگان به مشتریان با حضور واسطه یا دلالان دارد. این شیوه به بازاریابان اجازه می­دهد تا پاسخ مستقیم­تری از مشتریان به­دست آورند و به مشتریان امکان می­دهد تا از میان مجموعه وسیعتری از محصولات، انتخاب خود را صورت دهند.

    نماینده مستقل فروش: طبق مقررات مصوب شورای عالی بیمه، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مجاز به عرضه خدمات بیمه­ای در داخل کشور به نمایندگی از سوی شرکت بیمه طرف قرداد خواهد بود.

    شعب (شبکه فروش بیمه ای) : مجموعه عوامل حقیقی یا حقوقی مشتمل بر شعب و نمایندگی شرکت­های بیمه و کارگزاران بیمه که مجاز به عرضع خدمات بیمه­ای می­باشند.

    هزینه­های اداری و تجاری: حقوق کارکنان و انواع هزینه­هایی که در عملیات روزانه وجود دارند (مانند: هزینه­های پرسنلی، اداری و عمومی)

    درآمد حق بیمه: به مجموع دو نوع حق بیمه مستقیم و غیرمستقیم گفته می­شود که عبارتند از:

    حق بیمه مستقیم: حق بیمه­های مربوط به نامه­های صادره که مستقیماً توسط شرکت بیمه یا شعب مربوطه دریافت شده است.

    حق بیمه غیرمستقیم: حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه نامه­هایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است.

    و به طور کلی گفته می­شود درآمدی که از تجارت و بازاریابی بیمه بدست می آید.

    بازاریابی غیرمستقیم:

    بانک بیمه: روشی برای توزیع محصولات بیمه از طریق بانک­ها می­باشد که به­عنوان کانال بازاریابی غیرمستقیم در نظر گرفته می­شود.

    حق نمایندگی و کارمزدهای بیمه: درصدی از حق بیمه که بابت فروش بیمه از طرف شرکت بیمه به نماینده یا کارگزار بیمه پرداخت می­شود.

    شعبه: واحد سازمانی وابسته و تابع شرکت بیمه است که به عرضه خدمات بیمه ای می­پردازد.

    متخصصان مالی: تعدا افرادی که بر امور مالی شرکت­های بیمه نظارت و کنترل دارند.

    درآمد حق بیمه: به مجموع دو نوع حق بیمه مستقیم و غیرمستقیم گفته می­شود که عبارتند از:

    حق بیمه مستقیم: حق بیمه­های مربوط به نامه­های صادره که مستقیماً توسط شرکت بیمه یا شعب مربوطه دریافت شده است.

    حق بیمه غیرمستقیم: حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه نامه­هایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است.

    و به طور کلی گفته می­شود درآمدی که از تجارت و بازاریابی بیمه بدست می آید.

     

    1-7 سوالات تحقیق

     

    1-7-1 سوال اصلی تحقیق

    از آنجا که تحقیق حاضر در زمره تحقیقات آماری قرار نمی­گیرد. لذا به­جای فرضیه، سوالات تحقیق به شرح ذیل ارائه می­گردد.

    سوالات تحقیق

    سوال اصلی تحقیق

    آیا بیمه­گران در فروش محصولات بیمه از طریق کانال­ بانک بیمه کاراتر عمل می­کنند یا از طریق کانال نمایندگان فروش؟

     

    1-7-2 سوالات فرعی تحقیق

    میزان کارایی هر یک از روش های کانال مستقیم و غیرمستقیم چقدر است؟

    کدام شاخص ورودی و خروجی سهم بیشتری در کارایی بازاریابی کانال مستقیم دارد؟

    کدام شاخص ورودی و خروجی سهم بیشتری در کارایی بازاریابی کانال غیر مستقیم دارد؟

     

     

    1-8 روش تحقیق

    تحقیق حاضر براساس ماهیت و روش یک تحقیق توصیفی، تحلیلی است که با مطالعه ویژگی­ها و روابط میان عناصر مختلف کانال های بازاریابی بیمه شروع می­شود. همچنین براساس هدف یک تحقیق کاربردی است زیرا می­توان مدل پیشنهادی را درصنعت مورد نظر و نیز صنایع دیگر اجرایی نمود.

    Comparing the Efficiency of Direct and Indirect Channels in Insurance Marketing by Using DEA Technique

     

    Abstract

    Insurance industry, as a service sector, play a compensatory and protective role in the economy of each country, so that the successful operation of this industry will provide a motivation and incentive to other industries and development of its economy; therefore, to achieve this, in any economy, insurance companies as any other companies should have strong and successful performance in their mission, goals, and strategies. The extent of distribution field and providing insurance services, and its impact on marketing, and company's willingness to be successful, has been led to paying particular attention to combined element of marketing.

    Important point in insurance services marketing is paying attention to this fact that “different products due to their various applications, to be presented, will require different approaches”.

    The purpose of this research is comparing the efficiency of insurers to sell insurance products through insurance bank channels (indirect marketing channels) and sales representatives channels (direct marketing).

    Hence, this research will be performed through three steps. In the first step, two types of insurance services distribution channel, which are called direct channel (sales representatives) - Iran Insurance Company- and indirect channels (insurance banks) – Parsian Insurance Bank –, will be selected in order to answer the research main question. In the second step, data envelopment analysis (DEA) technique will be used in order to compare the efficiency; so that the efficiency of insurance services distribution will be investigated separately by Iran Insurance Company and Parsian Insurance Bank through using DEA technique. In the final stage of research obtained results on the performance of each distribution channel will be compare and final   conclusions will be presented.

    In general, research results show that: direct marketing is more effective than indirect marketing that according to it, direct marketing is now the most successful type of marketing.

    Keywords: Distribution Channels; Appraising Performance; Insurance Bank; Insurance Agents, Data Envelopment Analysis (DEA) 

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 بیان مسئله اصلی تحقیق.. 3

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-4 اهداف تحقیق.. 5

    1-5 چارچوب نظری تحقیق.. 5

    1-6 شناسایی متغیرهای تحقیق.. 7

    1-7 سوالات تحقیق.. 9

    1-7-1 سوال اصلی تحقیق.. 9

    1-7-2 سوالات فرعی تحقیق.. 9

    1-8 روش تحقیق.. 9

    1-9 جامعه آماری.. 10

    1-10 نمونه آماری.. 11

    1-11 روش گردآوری اطلاعات... 11

    1-12 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 11

    1-13 قلمرو تحقیق.. 11

    فصل دوم پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه. 12

    2-2 تاریخچه بیمه در ایران. 13

    2-3 بازاریابی بیمه. 15

    2-4 کانالهای بازاریابی بیمه. 16

    2-4-1 نمایندگان فروش (کانال مستقیم) 19

    2-4-2 بانک بیمه (کانال غیر مستقیم) 20

    2-4-2-1 دلایل بانکها برای ورود به عرصه بیمه. 22

    2-5 تحقیقات انجام شده در زمینه ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه. 24

    2-5-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 25

    2-5-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 26

    2-5-3 تحقیقات انجام شده جهت بررسی کارایی شرکتهای بیمه با استفاده از تکنیک DEA.. 29

    فصل سوم روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه. 35

    3-2 مروری بر مدلهای ارزیابی عملکرد در شرکتهای بیمه. 35

    3-3 تحلیل پوششی دادهها 37

    3-4 مفهوم واحد مجازی در تکنیک تحلیل پوششی دادهها 38

    3-5 کاستیها و تواناییهای تکنیک تحلیل پوششی دادهها 38

    3-6 مدلهای اصلی تحلیل پوششی دادهها 40

    3-6-1 مدل CCR.. 41

    3-6-2 مدل BCC.. 42

    3-6-3  تفاوت مدل CCR با مدل BCC.. 44

    3-7 روششناسی تحقیق.. 44

    3-7-1 فرایند اجرای تحقیق.. 44

    3-8 تاریخچه بانک بیمه پارسیان. 46

    3-9 تاریخچه بیمه ایران. 47

    3-10 جمعآوری دادهها 48

    فصل چهارم فرایند اجرای تحقیق

    4-1 مقدمه. 54

    4-2 حل مدل. 54

    4-3 شناسایی واحدهای الگو و دلایل ناکارایی ماههای ناکارا در بیمه ایران. 58

    4-4 شناسایی واحدهای الگو و دلایل ناکارایی ماههای ناکارا در بانک بیمه پارسیان. 63

    فصل پنجم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

    5-1 مقدمه. 70

    5-2 بحث و نتیجه گیری.. 70

    5-3 پیشنهادات تحقیق.. 73

    5-3-1 پیشنهادات اجرایی.. 73

    3-5-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 73

    منابع و مأخذ. 75

     

    منبع:

    آذر، عادل و دانشور، مریم، (1386)، مروری بر روش­های ارزیابی عملکرد شعب بیمه، فصلنامه صنعت بیمه، سال 22، شماره 2، شماره مسلسل 86، ص 123-152.

    آذر، عادل، (1379)، تحلیل پوششی داده­ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی: مطالعه تطبیقی، فصلنامه مدیریت، شماره 27-28، ص 46-129.

    آقارفیعی، علی، (1383)، تحلیل پوششی داده­ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی: مطالعه­ای تطبیقی، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 27-28، ص 46-129.

    امامی میبدی، علی، (1379)، اصول اندازه­گیری کارایی و بهره­وری، موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی.

    پارسامنش، (1390)، مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه در کشور تایوان، تازه های جهان بیمه، شماره 142 و 143، ص 23-39

    حاجیانی، پرویز؛ جلالی، رضا و خسروانی، فرزانه، (1389)، رتبه بندی شرکتهای بیمه در ایران بر مبنای رویکرد کارت امتیازی متوازن با استفاده از تکنیک MADM، پژوهش­های مدیریت، سال نهم، شماره نهم، ص 77-88.

    حسن­زاده، حمیدرضا و زارع، محمد صادق، (1387)، تبیین شاخص­های ارزیابی عملکرد شرکت­های بیمه خصوصی با استفاده از روش امتیازی متوازن با نظر خبرگان، فصلنامه صنعت بیمه، سال 23، شماره 3 و 4، شماره مسلسل 91-92، ص 7-36.

    دانشور، مریم؛ آذر، عادل و زالی، محمدرضا، (1385)، طراحی مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با استفاده از تکنیک DEA (مطالعه موردی بیمه دانا)، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال 6، شماره 23، ص 37-62.

    دلاور، علی، (1383)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، انتشارات رشد.

    ذوالقدر، مجید، (1382)، بررسی فرایند بازاریابی بیمه در هندوستان، تازه های جهان بیمه، شماره 58، ص 39-42.

    روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید، (1375)، مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت، تهران، چاپ اول.

    سبزی، محمودی، حسن زاده، نصرالله و بهادر، آزاده، (1390)، آمیخته بازاریابی در صنعت بیمه 7p’s، تازه های جهان بیمه، شماره 162، ص 31-35

    عاملی و مبرهن، (1391)، کانال توزیع بانک بیمه در بازار خدمات مالی جهانی و بررسی عملکرد آن در فروش بیمه­های عمر، نشریه بینش، شماره1، سال اول، ص 1-15.

    عبادی، جعفر و باقرزاده، حجت­اله، (1387)، بررسی کارایی فنی و بازدهی نسبت به مقیاس منتخبی از شرکت­های بیمه دولتی و خصوصی، ص 1-25، www. magiran. com.

    کاپلان، رابرت و نوترون، دیوید، (1386)، سازمان­های استراتژی­محور، ترجمه بختیاری، پرویز، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران. چاپ سوم.

    کاتلر، فیلیپ، (1382)، مدیریت بازاریابی، بهمن فروزنده، اتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول.

    موتمنی، علیرضا، (1381)، طراحی مدل پویای بهره­وری با رویکرد تحلیل پوششی داده­ها، رساله دکتری رشته مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس.

    مومنی، منصور و شاه خواه، نادر، (1388)، ارزیابی کارایی شرکت های بیمه ایران با استفاده از مدل ارتباطی DEA دو مرحله ای، فصلنامه بیمه، سال بیست و چهارم، شماره 1 و 2، ص 45-71

    مومنی، منصور، (1387)، مباحث نوین تحقیق در عملیات، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم.

    مهرگان، محمدرضا، (1387)، مدل­های کمی در ارزیابی عملکرد سازمان­ها، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،  چاپ دوم.

    نصیری­پور، امیراشکان و مهرالحسنی، محمد حسین، (1390)، کارایی ادارات کل سازمان بیمه خدمات درمانی با استفاده از روش رتبه­بندی کامل تحلیل پوششی داده­ها (AP-DEA)، مدیریت سلامت، شماره 46، دوره 14، ص 39-46.

    الوانی، سید مهدی، (1380)، مدیریت عمومی، نشر نی تهران.

    همتی، عبدالناصر، باقرزاده، حجت اله و سلیمی، احسان، (1386)، بررسی کارایی فنی و صرفه­جویی به مقیاس تولید شرکت­های بیمه دولتی ایران در سال­های 1384-1370 با استفاده از روش تحلیل پوششی داده­ها، فصلنامه صنعت بیمه، سال 23، شماره 2، شماره مسلسل 86، ص 57-86.

     

    Bearden, B, Ingram, T & LaForge, B (2004) , Marketing: principles and perspectives, McGraw-Hill, New York, NY.

    Benoist, G (2002) , “Bancassurance: the new challenges”, The Geneva Papers on Risk and Insurance, vol. 27, no. 3, pp. 295-303.

    Bergendahl, G (1995) , “The profitability of bancassurance for European banks”, International Journal of Bank Marketing, vol. 13, no. 1, pp. 17-29.

    Brockett, P. L. , Cooper, W. W. , Golden, L. L. , Rousseau, J. J. and Wang, Y. (2005) , “Financial Intermediary versus production approach to efficiency of marketing distribution systems and organizational structure of insurance companies”, The Journal of Risk and Insurance, Vol. 72 No. 3, pp. 393-412.

    Brockett, Patrick & Cooper, WW (2004) , 'Evaluating solvency versus efficiency performance and different form of organization and marketing in US property-liability insurance companies', European Journal of Operational Research, vol. 154, pp. 492-514.

    Charnes, A, Cooper, WW, Folony, B, Seiford, LM & Statz, J (1984) , 'Foundation of data envelopment analysis for pareto- Koopmans efficient empirical production function', Journal of Econometrics, no. 30, pp. 91-107.

    Charnes, A. , Cooper, W. W. , Rhodes. , (1984) ,"  Measuring the Efficiency of Decision Making Units" ,Journal of Operation Research ,No. 2, pp. 429-444.

    Cooper, W. W. , Deng, H. Huang, Z. M. , (2002) ,"  A Non-Model Approach to Congestion in Data Envelopment Analysis", Socio- Economic Planning Sciences, No. 36, pp. 231-238.

    Cummins, JD & Weiss, AM (1993) , 'Measuring cost efficiency in the property- liability insurance industry', Journal of Banking and Finance, vol. 17, pp. 463-81.

    Desheng, Wu, Zijiang, Yang, Sandra, Vela & Liang, Liang (2006) , 'Simulation analysis of production and investment performance of Canadian life and health insurance companies using data envelopment analysis', Computer & Operation Research vol, 9, pp. 32-51.

    Fan, Ch. K. , Cheng, Sh. W. , (2009) , An efficiency comparison of direct and indirect channels in Taiwan insurance marketing, Direct Marketing: An International Journal, Vol. 3 No. 4, pp. 343-359.

    Field, Lp, Froser, DR & Kolarl, JW (2007) , “Bidder returns in bancassurance mergers: is there evidence of synergy”, Journal of Banking & Finance, vol. 31, No. 12, pp. 3646-62.

    Flur, DK, Huston, D & Lowie, LY (1997) “Bancassurance”, The McKinsey Quarterly, vol. 3, pp. 126-32.

    Fukuyama, H. , (2000) , "Theory and methodology returns to scale and scale elasticity in data envelopment analysis", European Journal of Operational Research, vol. 125, pp. 93-112.

    Hua H, Li‐xin S, Xian‐li Z, Sheng‐xin C. , (2009) , Data envelopment analysis‐based evaluation of pharmacy efficiencies of military hospitals. Academic Journal of Second Military Medical University; 30 (5) : 553‐557.

    Hwang, SN & Kao, TL (2006) , “Measuring managerial efficiency in nonlife insurance companies: an application of two-stage data envelopment analysis technique”, International Journal of Management, vol. 23, pp. 699-720.

    Jeng, V, Lai, GC & McNamara, MJ (2007) , “Efficiency and demutualization: evidence from the US life insurance industry in the 1980s and 1990s”, The Journal of Risk and Insurance,vol. 74, no. 3, pp. 683-711.

    Kao, C & Hwang, SN (2008) , “Efficiency decomposition in two-stage data envelopment analysis: an application to non-life insurance companies in Taiwan”, European Journal of Operational Research, vol. 185, no. 1, pp. 418-29.

    Kaplan, RS & Norton, DP (1997) , 'The balanced scorecard – measures that drive performance', Harvard Business Review, Jan/Feb, pp. 71-9.

    Keh, H. T. , Chu, S. , and Xu, J. (2006) , Efficiency, effectiveness and productivity of marketing in services, European Journal of Operational Research, Vol, 170, No, 1. Pp. 265-276.

    Klein Roger A. ,) 2001 (, Bancassurance in Practice, Munich Re Group, Central Division: Corporate Communications, pp:15-9.

    Latham, G, Almost, J, Mann, S & Moore, C (2005) , New development in performance management', Organizational Dynimcs, vol. 34, no. 1, pp. 877- 87.

    McKillop, DG, Glass, J C & Morikawa, Y (1996) , “The composite cost function and efficiency in giant Japanese banks”, Journal of Banking & Finance, vol. 20, pp. 1651-71.

    Meimand, M, Cavana, RY & Laking, R (2002) , “Using DEA and survival analysis for measuring performance of branches in New Zealand Accident Compensation Corporation”, Journal of the Operational Research Society, vol. 53, pp. 303-13.

    Thomas, A. R. (2007) , The end mass marketing or why all successful marketing is now direct marketing, Direct Marketing: An International Journal, Vol. 1, No. 1, pp. 6-16

    Tone, Kaoru & Sahoo, Biresh K (2005) , 'Evaluating cost efficiency and returns to scale in the life insurance corporation of India using data envelopment analysis', Socio-Economic Planning Sciences, vol. 39, pp. 261-85.

    Wu, D, Yang, Z, Vela, S & Liang, L (2007) , “Simultaneous analysis of production and investment performance of Canadian life and health insurance companies using data envelopment analysis”, Computers & Operations Research, vol. 34, pp. 180-98.

    http://www. iraninsurance. ir, (1392/06/16) , شنبه

    http://www. parsianinsurance. ir (1392/06/16) , شنبه

    Yang, Z. , (2006) , A two-stage DEA model to evaluate the overall performance of Canadian life and health insurance companies, Mathematical and Computer Modeling, vol. 43, pp. 910-19,/ viewed 4 October 2007.

    Yao, S, Jiang, C, Feng, C & Willenbockel, D (2007) , “WTO challenges and efficiency of Chinese banks”, Applied Economics, vol. 39, no. 5, pp. 629- 43.

    Yinsheny, K. ,) 2000 (," Efficiency measuring DEA model for production system with independent subsystems", Journal of Operation Research, vol. 43, No. 2.


موضوع پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , نمونه پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , جستجوی پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , فایل Word پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , دانلود پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , فایل PDF پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , تحقیق در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , مقاله در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , پروژه در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , پروپوزال در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , تز دکترا در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , پروژه درباره پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA , رساله دکترا در مورد پایان نامه مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-بازاریابی دانشکده مدیریت چکیده: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان ها انتخاب کانال توزع مناسب با کارایی بالا می باشد که در این دوره به علت تنوع در کانال های توزیع یکی از مشکلات اساسی اکثر کارخانه ها می باشد. بر اساس پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ایجاد رقبای جدید برای سی دی مانند هارد،فلش و... بازار این محصول به صورت رکودی بودی و در نهایت ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده تحقیق در سازمان های امروزی در بالاترین اولویت های راهبردی، بهبود رقابت و تعالی زنجیره تامین قرار دارد. اما عدم شناخت نقاط قوت و ضعف زنجیره تامین، مانع از بهبود تعالی آن می شود. ارزیابی عملکرد زنجیره تامین فرصتی را در اختیار مدیران قرار می دهد تا مشکلات و مسائل زنجیره را شناسایی و آنها را با ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بررسی میزان رضایت مندی زیان دیدگان شخص ثالث از عملکرد بیمه ایران مورد مطالعه: شهرستان بوشهر چکیده: در دنیای پر رقابت امروز، دستیابی به جایگاه مناسب در بازار، سخت و دشوار است و برای داشتن یک موقعیت پایدار در بازار، ارائه خدمات با کیفیت برتر به مشتریان – به خصوص در مورد شرکت‌های خدماتی (مانند شرکت‌های موجود در صنعت بیمه)- به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بیمه چکیده امروزه مصرف­کنندگان تبدیل به ابزار تبلیغاتی مناسبی برای شرکتها شده‌اند. یک مشتری راضی از کالا و خدمات یک بنگاه اقتصادی، می‌تواند در برابر تمامی رقبای آن بایستد و سبب جذب مشتریان موجود در بازار شود. ­ازجمله مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی، تبلیغات شفاهی است­. تبلیغات شفاهی می­تواند تأثیر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده توجه جدی به مدیریت و بازاریابی خدمت می­تواند تحول و جهت­گیری جدیدی را دربانک­ها به وجود آورد. برخی از ناراحتی­ها و نارضایتی­ها حاصل نا آگاهی و سهل انگاری افرادی است که در مدیریت خدمات، درک مخاطبین و پاسخگویی به خواسته­ها و نیاز آنها ضعیف هستند. در مدیریت بازاریابی خدمات باید به عوامل آمیخته ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و... تاثیر بسزایی ...

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته: مدیریت بازرگانی-مدیریت بیمه چکیده افزایش رقابت ،پویایی وپیچیده شدن محیط، رشد انتظارات مشتریان وظهورنوآوری های جدید در صنعت خدمات کشور،تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به متولد مشتری ایجاد نموده وآنان را به اهمیت مشتری ومنافعی که می تواند برای آنان به دنبال داشته باشد واقف نموده است.سازمانها با درکی که از اهمیت رضایت ...

چکیده: گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک طرف و فشارهای رقابتی و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان از طرف دیگر بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات را برای کلیه صنایع، سازمانها و کسب و کارها بیش از پیش ضروری کرده است . بیمه الکترونیکی به عنوان بخشی از تجارت الکترونیک و موجی که کمتر از انقلاب صنعتی نیست در دنیا از رشد بی سابقه ای برخوردار است و بیمه و به طور کلی موسسات ...

ثبت سفارش