پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده

word 1 MB 31306 106
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه دوره کارشناسی ارشد

    چکیده

    از تکنیک های موثر در عصر حاضر و در بازارهای در حال اشباع باتوجه به اهداف بازاریابی ارزش محور، توسعه مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات می­باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نحوه­ی تصمیم­گیری مصرف­کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت­های موادغذایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری، مصرف کنندگان محصولات موادغذایی اعم از محصولات لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان می­باشد. حجم نمونه برابر با 199 نفر می باشد. جهت گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد و روش­های کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های سنجش نرمال بودن داده­ها و تحلیل عاملی تأئیدی و مدل معادلات ساختاری، در نرم افزارهای LISREL و SPSS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مسئولیت­اجتماعی شرکت در بازاهای در حال اشباع موادغذایی، هم به طور مستقیم و هم با میانجی­گری عامل ترفیع بر تصمیم­گیری مصرف­کننده تاثیرگذار است.

     

    واژه‌های کلیدی: مسئولیت­ اجتماعی شرکت، تصمیم­گیری مصرف ­کنندگان، بازار اشباع شده 

    1-1 مقدمه

    بازاریابی همواره در جامعه متهم به استفاده از دروغ، تقلب، تجاوز به حریم خصوصی افراد، آلودگی­های زیست­محیطی، ترویج مصرف ­گرایی و بی­توجهی به اقشار ضعیف و آسیب­پذیر جامعه بوده، در حالی که بازاریابی با هدف کمک به اقتصاد کشورها و تأمین خواسته­های مصرف­کنندگان شکل گرفته است. از سوی دیگر، برخی از صاحبنظران اعتقاد دارند که دیدگاه بازاریابی بیش از حد بر خواسته­های مشتریان منتخب تاکید می­کند و رفاه اجتماعی را به حساب نمی­آورد. علت اصلی این اتهامات، غفلت اکثر شرکت­ها از ابعاد اجتماعی بازاریابی بوده است که موجب انجام تخلفات عمده و انحراف از آرمان­ها بازاریابی در راه افزایش سودآوری گردیده است. شرکت­های متخلف اینگونه اندیشیده­اند که رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی از میزان دسترسی آن­ها به اهداف اقتصادی می­کاهد، از این رو عملکرد آن­ها در گذشته همواره دارای تخلفاتی بوده که عامل ایجاد دیدگاه منفی نسبت به بازاریابی شده­است. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که هم اکنون نه تنها تصویر ارائه شده از بازاریابی مخدوش شده، بلکه با گذشت زمان برخلاف تصورات سودگرایانه مدیران، از میزان سودآوری شرکت­های متخلف نیز کاسته شده­است. لذا باید گفت آن چه که می­تواند اعتماد و اطمینان بین دو طرف را دوباره بازسازی نماید و سازمان­ها را به انباشت سرمایه و سوددهی هدایت کند، وجود فضایی آکنده از اعتماد در کسب­وکار است. در سال­های اخیر توجه بزرگان مدیریت به روح انسانی و جامعه معطوف شده­است. توجه به بعد غیر جسمانی انسان که همان روح حقیقت­طلب او است، منجر به تغییر اساسی در چشم­انداز، ماموریت، اهداف، استراتژی و کارکرد سازمان­ها می­گردد. در واقع به جای توجه صرف به نیاز مصرف­کننده باید به مصالح جامعه و تنظیم خلقت نیز توجه نمود.

    1-2 بیان مسئله

    همگام با فرایند جهانی شدن در تمامی عرصه­ها، درب­های بازارهای جهانی به روی شرکت­ها گشوده شده است. رقبا از اقصی نقاط دنیا با فرهنگ­ها و امکانات و تجهیزات مختلف به رقابت باهم می­پردازند. بازارها رفته رفته رقابتی­تر شده و مملو از کالاها و خدمات شرکت­های رقیب می گردند، تا جایی که بازار به درجه ای از اشباعیت می­رسد(Kotler, 2010). از مشخصه­های این نوع بازارها، افزایش حجم تولید و تنوع محصولات از سوی رقبا، افزایش سرعت تکامل فناوری­ها، انعطاف­پذیری بالای صنایع و تنوع گراتر شدن مصرف­کنندگان می­باشد(Hambrick, 1983). از طرفی دیگر، شرکت­ها امروزه با فعالیت­های تبلیغاتی گسترده­ای از سوی رقبا برای جذب مصرف­کنندگان رو به رو شده­اند، به­طوری که هر مصرف­کننده روزانه با حجم وسیعی از تبلیغات مواجه می گردد(Story & French, 2004). تعداد اندکی از این تبلیغات مورد توجه قرار گرفته و تعداد کمتری از آن­ها توسط مصرف­کنندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار می­گیرند(Hoch et al, 1992). پر واضح است که مصرف کنندگان پیش از آن که پیامی را درک نمایند، از میان یک فرایند تصمیم گیری عبور می­کنند(Wansink et al, 1998)، در نتیجه دیگر استراتژی­های پیشین جوابگو نخواهد بود، شرکت­ها باید در پی تکنیک­های جدید و خلاق­تری باشند تا بتوانند علاوه بر حفظ سهم بازارشان، سهم بازار رقبا را نیز از آن خود نمایند. یکی از تکنیک­های موثر در عصر حاضر نفوذ ویژه بنگاه­ها در رفتار مصرف­ کنندگان است که به واسطه فعالیت­های مسئولانه تجاری، اخلاقی، بشردوستانه و زیست­محیطی جهت اثرگذاری بر مصرف­کنندگان و جامعه به کار گرفته می­­شود، مجموعه­ی این فعالیت­ها را، فعالیت­های مسئولیت­اجتماعی شرکت نام نهاده­اند(Gu et al, 2013; Margolis et al, 2007; Lee et al, 2013; Kacperczyk,2009; Velaz et al, 2007; Paek et al, 2013; Vong & Wong, 2012; Caroll A. ,1979). بدین طریق آن­ها خواهند توانست با تحت تأثیر قراردادن حس مسولیت­پذیری و انسان­دوستانه­ی مصرف­کنندگان، راهی جهت نفوذ در بازارهای بیش از حد رقابتی و گاه اشباع شده بیابند (کاتلر، ص 158، 1390).

     نگاهی گذرا به ادبیات مسئولیت ­اجتماعی شرکت­ها نشان از این است که مطالعات پیشین به طور عمده در پی توصیف مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها و کشف ابعاد آن بودند(Gu et al, 2013; Margolis et al, 2007; Vong & Wong, 2012). گروهی از پژوهشگران به بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نوع دیدگاه و نگرش مصرف­کنندگان پرداختند(Brown & Dacin, 1997; Murray & Vogel, 1997)، عده­ای دیگر پیامد رفتارهای اجتماعی مثبت و منفی شرکت­ها را بر مصرف­کنندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند(Baron, 1999; Pits et al, 1991) و برخی از محققان نیز تاثیر عوامل مسئولیت­اجتماعی شرکت را بر نیت و قصد خریداران کنکاش نموده­اند(Gupta & Sen, 2013; Cone, 2010; Irwin & Naylor, 2009; Eyval et al, 2009; Liberman & Trope, 1998).

    در راستای تحقیقات گسترده­ای که در زمینه مسئولیت ­اجتماعی شرکت­ها انجام گرفته است و در پاسخ به سوال اصلی پژوهش (آیا بین مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها و تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان در بازار در حال اشباع موادغذایی رابطه­ای وجود دارد؟)، با ارائه مدلی پیشنهادی، به بررسی تاثیر فعالیت­های مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان با میانجی­گری آمیخته ترفیع در بازار در حال اشباع شرکت­های موادغذایی لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان پرداختیم. مدل پیشنهادی از سه متغیر اصلی تشکیل شده است. نخست، مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت که به عنوان متغیر مستقل تحقیق به حساب می­آید. تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده نیز، به عنوان متغیر وابسته­ی تحقیق انتخاب شده است و در نهایت ترفیع، متغیر میانجی تحقیق را تشکیل می­دهد. تمامی این متغیرها به طور جداگانه در تحقیقات پیشین مورد سنجش قرار گرفتند، برای مثال در تحقیقات لو و باتاچاریا در سال 2009 رابطه بین تبلیغات و مسئولیت­اجتماعی شرکت مورد بررسی قرار گرفته­است، در پژوهش آنان متغیر تبلیغات به عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته شده بود(Luo & Bhattacharya, 2009). همچنین در پژوهشی که توسط آیناوال و همکارانش در سال 2005 صورت گرفت، نقش تبلیغات بر رفتار خرید مصرف­کنندگان بررسی شد(Ayanwale et al, 2005) و در پژوهش صورت گرفته توسط محمدیان و ختائی رابطه میان عوامل روانی، اجتماعی و رفتار مصرف­کننده مورد سنجش قرار گرفت(محمدیان و ختائی، 1390). در راستای تحقیقات صورت گرفته، ما نیز با ارائه مدل پیشنهادی که در شکل 1-1 نمایان است به بررسی سه متغیر مسئولیت­اجتماعی، ترفیع، تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده و رابطه بین آنان در قالب یک مدل پرداختیم.

    (تصاویر و نمودار ها در فایل اصلی موجود است)

    -3 ضرورت و اهمیت تحقیق

    طی چند دهه اخیر، ارزشهای فرهنگی تازه ای در نتیجه حصول آگاهی از وابسته بودن سازمان ها به جامعه و محیط، ظهور کرده­اند. مردم به تدریج پی برده اند که اقدامات سازمان ها، سود و زیان هایی برای جامعه در بردارد و لذا توجه وافری برای بهبود بخشیدن به نتایج خالص تاثیر سازمان ها بر جامعه معطوف گردیده است. به عبارت دیگر، جامعه انتظار دارد سود خالص بیشتری از سازمان ها دریافت دارد و این سودها عادلانه توزیع شوند. در واقع مسئولیت اجتماعی روشی است که شرکت­ها در برابر خواسته­های مشتریان محصولات مناسبی عرضه کرده و حتی قیمت­ها را طوری تعیین کنند که هم از نظر خریدار ارزشمند بوده و هم تولید کننده سود معقولی ببرد. مسئولیت اجتماعی فراتر از نگرش مثبت به محیط زیست است چراکه تمامی جوانب مصرف محصول و خدمت توسط مشتریان را در نظر می­گیرد. مسئولیت اجتماعی بازاریابی جهت­دهی صحیح به سلیقه مصرفی جامعه است که این خود دورنمایی بلندمدت را می­طلبد(دعایی، ص 30، 1385).

    همگام با فرایند جهانی شدن در تمامی عرصه ­ها، درب­های بازارهای جهانی به روی شرکت­ها گشوده شده است. رقبا از اقصی نقاط دنیا با فرهنگ­ها و امکانات و تجهیزات مختلف به رقابت باهم می­پردازند و به سرعت سهم بازار را از آن خود می­کنند. بازارها رفته رفته رقابتی تر شده و مملو از کالاها و خدمات شرکت­های مخلتف رقیب می­گردد، تا جایی که بازار به درجه­ای از اشباعیت می­رسد. در این حال دیگر استراتژی­های پیشین جوابگو نخواهد بود، شرکت­ها باید در پی تکنیک­های جدید و خلاق­تری باشند تا بتوانند علاوه بر حفظ سهم بازارشان، سهم بازار رقبا را نیز از آن خود نمایند. در این وضعیت، راه حل پیشنهادی که در فرایند پژوهش به آن خواهیم پرداخت، به­کارگیری مسئولیت اجتماعی در شرکت­ها است، بدین ترتیب که شرکت­ها با برانگیختن حس بشردوستی و سایر ابعاد اجتماعی در مشتریان، آن­ها را به خرید بیشتر از محصولات و خدماتشان ترغیب می­نمایند. مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها اثرات مهمی بر کارکنان، سهامداران، جامعه، مشتریان، کیفیت محصولات و ... می­گذارد و پیامدهای گوناگونی با توجه به هریک از این عوامل برای شرکت و جامعه به همراه خواهد داشت(Kacperczyk, 2009). در این میان، عملکرد مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها از منظر مشتریان، یکی از مهم­ترین و جدیدترین موضوعات مورد بحث می­باشد.

    با توجه به این امر که اکثر شرکت­های موادغذایی داخلی، در زمینه تولید، قیمت­گذاری و توزیع محصولاتشان به پیشرفت­های اساسی و مهمی دست­یافته­اند و روزبه­روز به تعداد رقبا در این صنعت افزوده می­گردد، لذا برندی پیروز میدان خواهد بود که محصولش در سبد خرید مصرف­کننده جای گیرد و این عامل، نقش کلیدی ترفیع را بیش از پیش نمایان می­سازد.

    از یک سو ضعف شرکت­ها در کمیت و کیفیت فعالیت­های ترفیعی ارائه شده و از سوی دیگر ظهور ارزشهای فرهنگی جدید در جامعه و در بین مصرف­کنندگان که با نگاه دیگری به جامعه و محیط­زیست می­نگرند و دغدغه­های اجتماعی را مهم می­پندارند ما را برآن داشت که به واسطه­ی پژوهش حاضر، اثرگذاری اقدامات مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها را در تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان مورد بررسی قرار دهیم و از سوی دیگر میزان اثرگذاری فعالیت­های ترفیعی شرکت­ها را در رساندن پیام مسئولیت­اجتماعی از سوی شرکت به مصرف­کنندگان را نیز مورد ارزیابی و سنجش قرار دادیم.

    1-4 اهداف تحقیق

    هدف اصلی تحقیق، استفاده از مسولیت­اجتماعی(CSR) به عنوان راهی جهت نفوذ در بازار در حال اشباع، از طریق تاثیر بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده بوده، که در راستای آن اهداف زیر مدنظر قرار گرفت:

    بررسی و سنجش ابعاد مسولیت­اجتماعی شرکت.

    بررسی و سنجش ابعاد ترفیع.

    بررسی و سنجش ابعاد تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان.

    بررسی رابطه بین مسولیت­اجتماعی شرکت و ترفیع.

    بررسی رابطه بین مسولیت­اجتماعی شرکت و تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان.

    بررسی رابطه بین ترفیع و تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان.

    سنجش میزان اشباعیت بازار موادغذایی از طریق پرسشنامه همبریک.

    بررسی همبستگی بین ترفیع، تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان و مسولیت­اجتماعی شرکت.

     

    1-5 فرضیه­های تحقیق

    مسئولیت اجتماعی شرکت بر ترفیع اثر مثبت معنی داری دارد.

    ترفیع بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان اثر مثبت معنی داری دارد.

    مسئولیت ­اجتماعی شرکت بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان اثر مثبت و معنی­داری دارد.

    1-6 قلمرو تحقیق

    قلمرو موضوعی: این تحقیق به طور عام مباحث مربوط به مدیریت بازاریابی و به طور خاص مفاهیم بازار در حال اشباع، تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان، ترفیع و مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها را شامل می­شود.

    قلمرو مکانی: جشنواره تابستانی کاله در منطقه آزاد انزلی.

    قلمرو زمانی: این تحقیق از دی ماه 1391 لغایت آبان ماه 1392 انجام شد. اطلاعات و داده­های این پژوهش مربوط به تابستان 92 است.

    1-7 تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش

    مسئولیت ­اجتماعی شرکت[1]: مفهومی است که به موجب آن شرکت­ها نگرانی­های زیست­محیطی و اجتماعی را در فرایندهای کسب­وکار و تعامل با سهامدارانشان به­طور داوطلبانه می­گنجانند. به عبارت دیگر، مسئولیت­اجتماعی، شفافیت روش­های شرکت­ها در مدیریت موضوعات محیطی، اقتصادی و اجتماعی است که می­تواند به بهبود روابط کارکنان، مشتریان و ذینفعان کمک کند(Velaz et al, 2007).

    ترفیع: منظور از ترفیع، مجموعه­ای از فعالیت­های تشویقی شامل تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی است که برای دستیابی به اهداف برنامه فروش مورد استفاده قرار می­گیرد(روستا و همکاران، ص 370، 1391).

    مصرف ­کننده[2]: شامل کلیه افراد و خانوارهایی است که کالا و خدمات را برای مصرف شخصی، خریداری می­کنند(کاتلر، ص 104، 1383).

    فرایند تصمیم­گیری خرید[3]: مراحلی را که خریدار طی می­کند تا تصمیم بگیرد که چه نوع محصولات و خدماتی را خریداری کند، فرایند تصمیم­گیری خرید گویند(روستا و همکاران، ص 112، 1375). این فرایند پنج مرحله را در بر می­گیرد: شناخت مشکل، تحقیق برای جمع­آوری اطلاعات، ارزیابی گزینه­ها، تصمیم­گیری خرید و رفتار پس از خرید(کاتلر، ص 211، 1383).

    تصمیم خرید: تصمیمی است که بر اساس آن مصرف­کننده با ارزیابی گزینه­ های مختلف با توجه به عواملی مثل برند، فروشنده، مقدار، زمان، روش پرداخت و دیگر عوامل، کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصمیم به خرید آن­را می­گیرد(موون و مینور، ص 282، 1390).

    1-8 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

    مسئولیت ­اجتماعی شرکت: در این پژوهش مسئولیت­اجتماعی شرکت با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش مسئولیت­اجتماعی شرکت به کار گرفته شده است عبارتند از: مسئولیت­تجاری، مسئولیت­اخلاقی و مسئولیت در جامعه که در زیر به تعریف عملیاتی این سه شاخص می­پردازیم.

    Singh et al, 2008).

    : از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: انجام تعهدات سازمانی، احترام به اصول اخلاقی، رعایت هنجارهای قانونی، رعایت حقوق بشر، حمایت از زنان و کودکان بی­سرپرست و برگزاری طرح­های ویژه(Singh et al, 2008).

    مسئولیت در جامعه: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: استفاده از مواد ارگانیک در تولیدات، برپایی تصفیه­خانه­های تخصصی، حمایت از فعالیت­های اجتماعی، حمایت از فعالیت­ های فرهنگی، حمایت از محرومین جامعه و حمایت از افراد جامعه(Singh et al, 2008).

    ترفیع: در این پژوهش ترفیع با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: تبلیغات(کیفیت ادراکی) و تبلیغات(کمیت ادراکی) که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

    تبلیغات(کیفیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: نظر مثبت نسبت به تبلیغات شرکت، احساس خوب نسبت به تبلیغات شرکت، مناسب بودن تبلیغات شرکت، جذاب بودن تبلیغات شرکت، علاقه­مند بودن به تبلیغات شرکت(Hughes, 2013).

    تبلیغات(کمیت ادراکی): از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: جامع و گسترده بودن تبلیغات شرکت، تنوع تبلیغات شرکت، استمرار برنامه تبلیغاتی شرکت(Hughes, 2013).

    تصمیم­گیری خرید مصرف­ کننده: در این پژوهش تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش آن به کار گرفته شده است عبارتند از: اعتماد، رضایت، وفاداری و قصد خرید که در زیر به تعریف عملیاتی این دو شاخص می­پردازیم.

    اعتماد: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: اعتماد به کیفیت محصول، ایجاد اعتماد به نفس و حس اعتماد به شرکت(De Cannière et al, 2009).

    رضایت: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: علاقه به شرکت و محصولاتش، رضایتمندی از شرکت و محصولاتش، نظر مساعد نسبت به شرکت و محصولاتش(De Cannière et al, 2009).

    وفاداری: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: خرید به وقت ضرورت، خرید پیوسته و دائم و خرید حتمی و مکرر(De Cannière et al, 2009).

    قصد خرید: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه سنجیده می­شوند عبارتند از: احتمال خرید مجدد، احتمال توصیه محصول به دیگران، احتمال خرید دائمی(Kim et al, 2007).

    1-9 خلاصه فصل

    در این فصل به بررسی مسئله پژوهش، اهداف، فرضیه­ها و تعاریف متغیرهای تحقیق  پرداختیم و با ارائه مدل پیشنهادی تحقیق در صدد رسیدن به هدف اساسی که همان بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر تصمیم­گیری خرید مصرف­کنندگان با میانجی­گری عامل ترفیع در بازار در حال اشباع است، می باشیم.

     

    Abstract

    The role of corporate social responsibility on consumer decision making in the maturing market

     

    Nowadays in growing and mature markets, one of the most efficient techniques is making diffrentiation.This distinction is achieved by developing the concept of corporate social responsibility (CSR) in products and services. Consequently, the aim of this study is to evaluate the impact of CSR on consumer decision making in the food maturing market. The companies in this market produce frozen, meat and dairy product. This research is an applied descriptive - survey study. The study populations are consumer's food products including dairy, meat and freeze products. Also the sample size was 199. Data collected from the questionnaire and also we use survey and library methods. For data analysis, tests were used to assess data normality and confirmatory factor analysis and structural equation modeling in LISREL and SPSS. The results indicate that corporate social responsibility in the food maturing markets, both directly and also mediated promotion has an impact on consumer decision making. However, direct effect of this agent is stronger than the indirect effect.

    Key words: Corporate Social Responsibility, Consumer decision Making, Mature Market

  • فهرست:

    چکیده فارسی

    ی

    چکیده انگلیسی

    ک

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1

    1-1 مقدمه

    2

    1-2 بیان مسئله

    2

    1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق

    4

    1-4 اهداف تحقیق

    5

    1-5 فرضیه­های تحقیق

    5

    1-6 قلمرو تحقیق

    5

    1-7 تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش

    6

    1-8 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

    6

    1-9 خلاصه فصل

    8

    فصل دوم: مطالعات نظری و پیشینه پژوهش

    9

    نمودار مبانی نظری فصل دوم

    10

    2-1 مقدمه

    11

    2-2 بازاریابی

    11

    2-2-1 تعاریف بازاریابی

    11

    2-2-1-2 سیر تکامل گرایش بازاریابی

    12

    2-2-1-3 تغییر نسل بازاریابی

    13

    2-3 بازار اشباع شده

    15

    2-3-1 بازاریابی در بازاهای فرا رشد یافته

    17

    2-4 مسئولیت­اجتماعی شرکت

    19

    2-4-1 تعاریف مسئولیت­اجتماعی شرکت

    21

    2-5 مصرف­کننده به عنوان اساس مدیریت بازاریابی

    22

    2-2-4-1 رفتار خرید مصرف­کننده

    23

    2-5-2 فرایندهای تصمیم­گیری مصرف­کننده

    24

    2-5-3 دیدگاه­های جایگزین در مورد تصمیم­گیری مصرف­کننده

    24

    2-5-3-1 دیدگاه تصمیم­گیری

    25

    2-5-3-2 دیدگاه تجربی

    25

    2-5-3-3 دیدگاه تاثیر رفتاری

    26

    2-5-4 فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده

    26

    2-5-5 عوامل موثر در فرایند تصمیم­گیری

    29

    2-6 عوامل آمیخته بازاریابی

    30

    2-6-1 اهمیت فعالیت­های ترفیعی

    30

    2-6-2 آمیخته ترفیع و تشویق

    30

    2-6-3 مصادیق کاربردی مولفه­های آمیخته ترفیع

    32

    2-7 پیشینه پژوهش

    34

    2-7-1 پیشینه داخلی

    34

    2-7-2 پیشینه خارجی

    35

    2-8 تشریح مدل پیشنهادی تحقیق

    39

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    40

    3-1 مقدمه

    41

    3-2 روش تحقیق

    41

    3-3 جامعه آماری تحقیق

    42

    3-4 نمونه آماری

    43

    3-4-1 نتایج آزمون بارتلت جهت کفایت نمونه

    43

    3-5 روش­های گردآوری اطلاعات

    44

    3-5-1 پرسشنامه پژوهش

    45

    3-6 متغیرهای پژوهش

    45

    3-7 بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

    48

    3-7-1 روایی پرسشنامه

    48

    3-7-2 پایایی پرسشنامه

    49

    3-8 روش­های تجزیه و تحلیل آماری

    50

    3-8-1 تحلیل همبستگی پیرسون

    51

    3-8-2 تحلیل رگرسیون

    51

    3-8-3 آزمون‌های موجود در رگرسیون سلسله مراتبی

    52

    3-8-4 تحلیل مدل معادلات ساختاری

    53

    3-9 خلاصه فصل

    54

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش

    55

    4-1 مقدمه

    56

    4-2 آمار توصیفی

    56

    4-3 بررسی نرمال بودن متغیرها

    57

    4-4 آمار استنباطی

    57

    4-4-1 آزمون فرضیه­های پژوهش

    58

    4-4-1-1  همبستگی پیرسون

    58

    4-4-2 برآورد و آزمون مدل­های اندازه­گیری

    59

    4-4-2-1 سنجش مدل اندازه­گیری مسئولیت­اجتماعی شرکت

    59

    4-4-2-2 سنجش مدل اندازه­گیری ترفیع

    62

    4-4-2-3 سنجش مدل اندازه­گیری تصمیم­گیری خرید مصرف­کننده

    64

    4-4-3 برآورد و آزمون مدل ساختاری پژوهش(مدل کامل)

    67

    4-4-3-1 نتایج حاصل از تحلیل مسیر و روابط علی میان متغیرهای اصلی پژوهش

    68

    4-5 خلاصه فصل

    69

    فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها

    70

    5-1 مقدمه

    71

    5-2 بحث در یافته­ها

    71

    5-3 پیشنهادهای کاربردی تحقیق

    73

    5-4 پیشنهادهای تحقیق برای پژوهش­های آتی

    74

    5-5 محدودیت­های تحقیق

    74

    5-6 خلاصه فصل پنجم

    74

    منابع و مآخذ

    76

    منابع و مآخذ فارسی

    77

    منابع و مآخذ انگلیسی

    78

    پیوست

    82

    پیوست1- خروجی نرم­افزار SPSS

    83

    پیوست2- خروجی نرم­افزار LISREL

    86

    پیوست3- پرسشنامه پژوهش

    89

    پیوست4- دستاورد پژوهش

    94

     

    منبع:

    منابع و مآخذ فارسی:

    اسدالهی علی، بررسی تاثیر تبلیغات تجاری بر رفتار مصرف کننده در تصمیم خرید محصولات لوازم خانگی،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، (1384).

    حافظ نیا محمد رضا، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،تهران:انتشارات سمت، (1384).

    دعایی حبیب اله، فتحی علی، شیخیان علی کاظم، بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار، تدبیر سال هفدهم، شماره 173، (1385).

    دولت آبادی حسین، نجف آبادی لیلا، خزائی پول جواد، کاظمی رضا،  تحلیل تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر تصویر نمادین، تصویر عملکردی و وفاداری برند. نشریه مدیریت بازرگانی، 5 (2)، 69-88.، (1392).

    رمضانیان محمدرحیم،  اسماعیل پور اسماعیل، تندکار هدیه، تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان. نشریه مدیریت بازرگانی، 2 (5)، 79-98، (1389).

    روستا احمد، ونوس داور، ابراهیمی، عبدالحمید، مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت، (1375).

    رندال ای. شوماخر و ریچارد جی. لومکس، مقدمه­ای بر مدلسازی معادله ساختاری، ترجمه قاسمی، وحید، تهران، چاپ اول، نشر جامعه­شناسان، (1388).

    سرمد زهره، بازرگان عباس، حجازی  الهه، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دوازدهم، تهران: موسسه انتشارات اگاه، (1385).

    صنایعی علی، اصول بازاریابی و مدیریت امور بازار، انتشارات پرسش، (1372).

    قاسمی وحید، مدلسازی معادله ساختاری در پژوهش­های اجتماعی با کاربرد Amos Graphics، تهران، نشر جامعه­شناسان(1389).

    کاتلر فیلیپ، کارتاجایا هرماوان ، ستیاوان ایوان، نسل سوم بازاریابی/ از محصول به مشتری و به روح انسانی، ترجمه ایرانی حمیدرضا ، رحمتی اصغر ، انتشارات آریانا قلم،(1390).

    کاتلرفلیپ، ارمسترانگ گری، اصول بازاریابی، ترجمه فروززنده، بهمن، چاپ پنجم، تهران: انتشارات اتروپات،  (1383).

    کیگان وارن جی،  مدیریت بازاریابی جهانی، ترجمه ابراهیمی، عبدالحمید، چاپ دوم،تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، (1383).

    محمدیان محمود، ختائی امیر، رابطه میان عوامل روانی، اجتماعی و رفتار مصرف کننده سبز(حامی محیط زیست). نشریه مدیریت بازرگانی، 3 (7)، 143-160، (1390).

    مومنی منصور، تحلیل­های آماری با استفاده از SPSS، تهران، کتاب نو(1386).

    موون جان سی، مینور میشل اس،  رفتار مصرف­کننده (عوامل درونی و بیرونی)، ترجمه عباس صالح اردستانی، محمدرضا سعدی، انتشارات اتحاد-آیلار،(1390).

    نائب­زاده شهناز، ارزش از نگاه مشتری، مجله تدبیر، شماره 174،  (1385).

    هومن حیدر علی، مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت، چاپ اول، (1384).

    منابع و مآخذ انگلیسی:

    Adeolu B. Ayanwale, Taiwo Alimi and Matthew A. Ayanbimipe, The Influence of Advertising on Consumer Brand Preference, J. Soc. Sci., 10(1): 9-16. 2005

    Andrew Park, “Michael Dell: Thinking Out of the Box,” Business- Week, November 24, 2004.

    Bovee, Courtland L., Thill, John v., (1992), Marketing, McGraw-Hill.

    Berend Wierenga & Han Soethoudt , Sales promotions and channel coordination, J. of the Acad. Mark. Sci. (2010) 38:383–397.

    Baron, J. (1999).Consumer attitudes about personal and political action. Journal of Consumer Psychology, 8(3), 261-275.

    Brent Stidsen, " Directions in the study of marketing," in conceptual and theoretical developments in marketing, ed. Neil Beckwith et al. (Chicago, IL: American marketing Association, 1979), 383-98.

    Brown, T.J; Dacin, P.A. (1997) .The Company and the product: Corporate associations and consumer product responses. Journal of Marketing, 61(1), 68-84.

    Boon, Louis E., Kurtz, D.L. (1999), Contemporary Marketing Wired, 9th ed., Dryden Press.

    Caroll, A.B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management Review, 4(4), 497–505.

    Carroll, A. B. (1999). Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct. Business & Society, 38(3), 268–295

    Christopher, J. (2010). Corporate governance –A multi-theoretical approach to recognizing the wider influencing forces impacting on organizations. Critical Perspectives on Accounting, 21, 683–695.

    Cone Inc. (2010). 2010 Cone Cause Evolution Study. Retrieved May 21, 2. (n.d.). Retrieved from from http://www.habitat.org/partnerships/pdf/2010_Cone_Study.pdf.

    Costa, R., & Menichini, T. (2013). A multidimensional approach for CSR assessment: The importance of the stakeholder perception. Expert Systems with Applications 40, 150–161.

    Dan J. Kim, Donald L. Ferrin, H. Raghav Rao. (2007). a trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents. Tourism Management, 28, 1180–1192.

    Dahl, Frida, Dilek, U., persson, s., (2008) purchasing of environmental friendly computers, bachelor thesis within business Administration, Jonkoping International business school.

    Dann, Susan, Davidson, Chris, Mcmullan, Tony (2002), The use and acceptance of marketing in the Queensland public sector, Queensland University Of Technology.

    De Cannière, M. H., De Pelsmacker, P., & Geuens, M. (2009). Relationship Quality and the Theory of Planned Behavior models of behavioral intentions and purchase behavior. Journal of Business Research , 62, 82–92.

    Drucker, P. F. (1954). The practice of management. New York: Harper Perennial Publications.

    Eyval, T., Sagristano, M., Trope, Y., Liberman, N., & Chaiken, S. (2009). When values matter: Expressing values in behavioral intentions for the near vs. distant future. Journal of Experimental Social Psychology, 45, 35–43.

    Frank Houston, " The marketing concept: what it is and what it is not", Journal of Marketing (April 1986): 81-87

    Gu, Huimin; Ryan, Chris; Bin, Li C; Wei, Gao. (2013). Political connections, guanxi and adoption of CSR policies in the Chinese hotel industry: Is there a link? Tourism Management 34 , 231-235.

    Gupta, Reetika; Sen, Sankar; (2013).The effect of evolving resource synergy beliefs on the intentions–behavior discrepancy in ethical consumption, Journal of Consumer Psychology 23, 1, 114–12.

    Gustave Speth, J. (2009).Doing Business in a Post-Growth Society. Harvard Business Review, September.

    Hambrick, D. (1983). Some tests of the effectiveness and functional attributes of Miles and Snow’s strategic types. Academy of Management Journal, 26 (1), 05-26.

    Hoch, S; Hawkins, A; Stephen, J. (september 1992). Low involvement Learning: memory without evaluation. Journal of consumer research 19 , 212-26.

    Hughes, D. E. (2013). This ad's for you: the indirect effect of advertising on salesperson effort and performance. Journal of the Academy of marketing science , 41, 1-18.

    Irwin, J.R; Naylor, R.W. (2009). Ethical decisions and response mode compatibility: Weighting of ethical attributes in consideration sets formed by excluding versus including product alternatives. Journal of Marketing Research, 46, 234–246.

    Jones, Peter, Comfort, D., Hillier D., (2007), Marketing and corporate social responsibility within food stores, British Food Journal, Vol. 109 No. 8.

    Kacperczyk, A. (2009). With greater power comes greater responsibility? Takeover protection and corporate attention to stakeholders. Strategic Management Journal, 30, 261–285.

    Kang, K.H., Lee, S., Huh, C., 2010. Impacts of positive and negative corporate social responsibility activities on company performance in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management 29 (1), 72–82.

    Karna, Jari, Hansen, Eric, Juslin, Heikki (2003), Social responsibility in environmental marketing planning, European Journal of Marketing, Vol. 37 No. 5/6

    Kotler, philp, armstrong, gary (2004)principles of marketing, tenth edition, prentice-hall of India.

    Kotler, P., & Lee, N. (2004). Corporate Social Responsibility: doing the most goodfor your company and your cause. New York. John Wiley & Sons.

    Kotler, P. H. (2010). Polarization: Mature Market or Impoverished Market. In H. K. Philip Kotler, Marketing 3.0; From products to customers to the human spirit (p. 105). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

    Kotler, philp, Keller, K.L, Ang, S.H., Leong, S. M., Tan, Ch.T. (2006), Marketing Management: An Asian Perspective, 4th ed., Prentice Hall, Singapore.

    Leea, S., Singalb, M., & Kangc, K. H. (2013). The corporate social responsibility–financial performance link in the U.S. restaurant industry: Do economic conditions matter? International Journal of Hospitality Management 32, 2–10.

    Lee, Seoki; Singal, Manisha; Kang, Kyung Ho. (2013). The corporate social responsibility–financial performance link in the U.S. restaurant industry: Do economic conditions matter? International Journal of Hospitality Management 32 , 2–10.

    Liberman, N; Trope, Y; (1998). The role of feasibility and desirability considerations in near and distant future decisions: A test of temporal construal theory. Journal of Personality and Social Psychology, 75, 5–18.

    Lapierre, Jozee (2000), Customer – Perceived Value In Industrial Contexts, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 15, No.2/3.

    Luo, X., & Bhattacharya, C. (2009). The debate over doing good: corporate social performance, strategic marketing levers, and firm idiosyncratic risk. Journal of Marketing , 73 (6), 198_213.

    Margolis, J., & Walsh, J. (2003). Misery loves companies: rethinking social initiatives by business. Administrative Science Quarterly, 48 (2), 268–305.

    Margolis, J. E. (2007). Does it pay to be good? A metaanalysis and redirection of research on the relationship between corporate social and financial performance. Working Paper. Harvard Business School. Working Paper. Harvard Business School.

    Maignan, Isabelle, Ferrell, Linda (2005), A Stakeholder Model for implementing social responsibility in marketing, European Journal of Marketing, Vol. 39 No. 9/10.

    McWilliams, A., Siegel, D., 2000. Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification? Strategic Management Journal 21 (5), 603–609.

    Moher, L., Webb, D., & Harris, K. (2001). Do consumers expect companies to be socially responsible? The impact of corporate social responsibility on buying behavior. Journal of Consumer Affairs 35 1, 35 (1), 45–72.

    Murray, K.B; Vogel, C.M. (1997). Using a hierarchy of effects approach to gauge the effectiveness of corporate social responsibility to generate goodwill toward the firm: Financial versus non financial impacts.  Journal of Business Research, 38, 141-159.

    Olshavsky, R., & Granbois, D. (1979). Consumer Decision Making: Fact or Fiction. Journal of cunsomer research 6, 98.

    Paek, Soyon; Xiao, Qu; Lee, Seoki; Song, Haiyan. (2013). Does managerial ownership affect different corporate social responsibility dimensions? An empirical examination of U.S. publicly traded hospitality firms. International Journal of Hospitality Management.

    Pits, R., Wong, J., & Whalen, D. (1991). Consumers’ evaluative structures in two ethical situations: A means-end approach. Journal of Business Research, 22, 119-130.

    Porter, M., & Kramer, M. (2006). Strategy & society: the link between competitive advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review, 84 (12), 78–92.

    Riiber Knudsen, T., Randel, A., & Rugholm, J. (2004). The Vanishing Middle Market. The McKinsey Quarterly, Number4.

    Sardinha, I. D., Reijnders, L., &Antunes, P. (2011). Using corporate social responsibility benchmarking framework to identify and assess corporate social responsibility trends of real estate companies owning and developing shopping centers. Journal of Cleaner Production, 19(13), 1486e1493.

    Schultz, D. E., & Block, M. P. (2011). How U.S. consumers view in-store promotions. Journal of Business Research 64, 51–54.

    Singh, J., Sanchez, M. d., & Bosque, I. R. (2008). Understanding Corporate Social Responsibility and Product Perceptions in Consumer Markets: A Cross-cultural Evaluation. Journal of Business Ethics, 597–611.

    Solomon, Micheal R., Stuart, Elenara W., (1997), Marketing (Real people, real choice), Prentice-Hall International Inc.

    Story, Mary; French, Simon. (2004). Food Advertising and Marketing Directed at Children and Adolescents in the US. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity , 1.

    Sunil Chopra, “Choose the Channel that Matches Your Product,”Supply Chain Strategy, 2006.

    Velaz, I; Sison, A.J.G; Fontrodona, J. (2007). Incorporating CSR and stakeholder management into corporate strategy: a case study of the CAN experience 2002–2006. Corporate Governance 7 (4) , 434–445.

    Vong, Fanny; Wong, Ipkin Anthony. (2012). Corporate and social performance links in the gaming industry. Journal of Business Research .

    Wansink, Brian; Kent, Robert J; Hoch, Stephen J. (February 1998). An Anchoring and Adjustment model of Purchase Quantity Decisions. Journal of Marketing 35, 71-81

    Walsh, G., & Bartikowski, B. (2012). Exploring corporate ability and social responsibility associations as antecedents of customer satisfaction cross-culturally. Journal of Business Research .

    Werther, W.B., Chandler, D., 2011. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Sage Publications, London, UK.

    Zhang, Tao; Zhang, David, (2007). Agent-based simulation of consumer purchase decision-making and the decoy effect. Journal of Business Research 60, 912–922.

    Zikmund, William G., Damico, Micheal, (2001), Marketing (creating and keeping customers in an E-Commerce), South-Western college publication.

    Stokes, David (2002), Marketing, 3th ed., Published by continuum.

    Solomon, M. R. (2004), Consumer behavior: Buying, having and being. (6th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education.

    Kotler,p., Wong, v ., Saunders,j., & Armestrong, G. (2005) principles of marketing.(4th European ed.). Harlow: Pearson Education.

     


موضوع پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, نمونه پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, جستجوی پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, فایل Word پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, دانلود پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, فایل PDF پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, تحقیق در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, مقاله در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, پروژه در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, پروپوزال در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, تز دکترا در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, پروژه درباره پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, گزارش سمینار در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده, رساله دکترا در مورد پایان نامه نقش مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری خرید مشتریان در بازار اشباع شده

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش : "بازاريابي" بهار 1391 چکيده هدف از اين تحقيق بررسي تحليلي تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعي بر جذابيت مراکز خريد

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده مسئولیت اجتماعی سازمان با روابط بین سازمان و جامعه سر و کار دارد و به طور مشخص این مفهوم به بررسی تاثیرات فعالیت های شرکت ها بر روی افراد جامعه می پردازد. هدف پژوهش حاضر بررسی ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد که گروه تولیدی پاکشو به عنوان نمونه ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی چکیده در بازاریابی امروز، هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع خدماتی که آن مشتری در طول عمر به آن نیاز دارد. بیمه ها را می توان جزو شریان های حیاتی اقتصادی هر کشور دانست. هدف عمده مدیریت بازاریابی بیمه، جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و ایجاد آگاهی در زمینه نتایج بیمه است. رشد روز افزون صنایع، وسایل نقلیه و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M. A) چکیده بر اساس تحقیقات تجربی و نظریات مطرح شده، بازاریابی شامل سه اصل اساسی و مهم می باشد: ایجاد ارزش برای مشتری، ایجاد مزیت رقابتی و تمرکز بر خواسته ها و نیازهای مشتریان. وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. دانش ضمنی دانشی است که نمی تواند نوشته شود و تنها می تواند با استفاده‎ی فرآیند دادن و بردن انتقال ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی چکیده هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی در وفاداری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان اردبیل می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شعب استان اردبیل می باشد. برای نمونه گیری از روش نمونه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

ثبت سفارش